abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:12:13 #26
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90692975
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:57 schreef NoCigar het volgende:
Vervelend dat ik constant door 'friendly' tegenstanders, waar ik eigenlijk niets mee te maken heb, en terwijl ik nergens oorlog aan het voeren ben, veroordeeld word. Ik bedoel, waarom?
Denounced bedoel je?

Kan ook komen door te dicht op hun grens settlen...of door het niet nakomen van oorlogspacten. (give me 10 turns en dan refusen)
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_90693404
Nee, mensen waar ik niks mee te maken heb, niet bij in de buurt ben en net de vorige ronde nog open borders lid mee gesloten heb, dus ik snap er niets van.
anonieme razernist
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:30:49 #28
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90693511
Bij hun status zie je een lijst van issues. Daar staat ook niets verhelderend?
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:32:44 #29
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90693549
Ik heb wel een keer gehad dat 2 vrienden mij denouncen omdat ze zagen dat een vriend reden had gevonden om mij te denouncen. Kortom, beetje circulaire logica.

Via de mod Info Addict heb je wel een heel mooi en goed overzicht, zodat je goed kan beoordelen bij welk blok je wilt horen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_90788098
Ik dacht te wachten met de aanschaf totdat er een versie zou zijn voor een euro of dertig, inclusief uitbreidingen, maar ik gisteren toch maar een nette versie gekocht, en ik moet zeggen: het scheelt veel.
Ik kan nu zelfs de mod infoaddict draaien en niemand denounced me toto nu toe zonder reden. Het lijkt ook allemaal soepeler te lopen. In combinatie met de patches is het nu echt de moeite waard geworden.
anonieme razernist
  maandag 3 januari 2011 @ 17:48:12 #31
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90801891
Je had de demo?
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 januari 2011 @ 20:17:43 #32
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_90808588
Domme vraag misschien, maar waar haal ik die mods?
  maandag 3 januari 2011 @ 20:43:26 #33
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90810163
In het hoofdmenu staat "Mods" als 3e optie onder Single player en multiplayer, en dan "Browse mods", tabblad "Online". Kies of zoek een mod, klik knop download. Bekijk eventueel de downloadstatus bij tabblad "Downloads". Na voltooiting download ga je naar tabblad "Installed". Rechtsonder staat dan een knop "Install Mods". Daarmee komt je gedownloade mod in dat overzicht. Vervolgens vink je de mod aan om het te gebruiken.

Vervolgens kan je via "Mods"->"Single Player" een nieuw potje of een bestaand potje laden. Let wel dat opgeslagen spellen een bepaalde afhankelijkheid kunnen hebben tot bepaalde mods; die staan ook vermeld in het laadscherm.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 januari 2011 @ 21:20:37 #34
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90812186
Idd en als de modbrowser loopt te kutten, dan kun je ze gewoon rechtstreeks van civfanatics halen en in je modsfolder kopieren.
pi_90867083
En hoera! Bij het ontdekken van de sateliet wordt tegenwoordig weer het hele speelveld
onthuld. Goed zo.
anonieme razernist
  woensdag 5 januari 2011 @ 06:02:17 #36
15967 Frollo
pi_90868357
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Montov het volgende:
In het hoofdmenu staat "Mods" als 3e optie onder Single player en multiplayer, en dan "Browse mods", tabblad "Online". Kies of zoek een mod, klik knop download. Bekijk eventueel de downloadstatus bij tabblad "Downloads". Na voltooiting download ga je naar tabblad "Installed". Rechtsonder staat dan een knop "Install Mods". Daarmee komt je gedownloade mod in dat overzicht. Vervolgens vink je de mod aan om het te gebruiken.

Vervolgens kan je via "Mods"->"Single Player" een nieuw potje of een bestaand potje laden. Let wel dat opgeslagen spellen een bepaalde afhankelijkheid kunnen hebben tot bepaalde mods; die staan ook vermeld in het laadscherm.
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:20 schreef Eclaire84 het volgende:
Idd en als de modbrowser loopt te kutten, dan kun je ze gewoon rechtstreeks van civfanatics halen en in je modsfolder kopieren.
Thanks, dat ging best easy. :)

Alleen het lijkt niet te werken. -O-

Ik wil niks aan de balans of gameplay veranderen, dus heb alleen mods geïnstalleerd die iets met de interface doen. Zoals die Info Addict dus, plus diverse losse mods die wat uitgebreidere pop-ups geven over tiles, units en great people. Voordeel is ook dat ik daarvan direct resultaat zou moeten zien.
Dus dit alles netjes gedownload, geïnstalleerd én geactiveerd. Vervolgens mijn oude savegame geladen via het Mods-scherm en... niks. Geen enkel verschil.

Ik zit nu niet achter mijn Civ-pc, maar zou het kunnen dat je het spel eerst moet herstarten? Dat zou toch wel flauw zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 05-01-2011 06:07:45 ]
pi_90868368
Nee jonge, het werkt alleen als je via het Mod- menu een nieuw spel start. Tenminste meestal, is mijn ervaring.
anonieme razernist
  woensdag 5 januari 2011 @ 06:08:38 #38
15967 Frollo
pi_90868385
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:05 schreef NoCigar het volgende:
Nee jonge, het werkt alleen als je via het Mod- menu een nieuw spel start. Tenminste meestal, is mijn ervaring.
Waarom zit die Load Game knop daar dan? :'(
  woensdag 5 januari 2011 @ 06:34:55 #39
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90868472
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:08 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waarom zit die Load Game knop daar dan? :'(
Om een game die je met mods bent gestart te laden :?
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:26:31 #40
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90889397
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:02 schreef Frollo het volgende:

[..]

[..]

Thanks, dat ging best easy. :)

Alleen het lijkt niet te werken. -O-

Ik wil niks aan de balans of gameplay veranderen, dus heb alleen mods geïnstalleerd die iets met de interface doen. Zoals die Info Addict dus, plus diverse losse mods die wat uitgebreidere pop-ups geven over tiles, units en great people. Voordeel is ook dat ik daarvan direct resultaat zou moeten zien.
Dus dit alles netjes gedownload, geïnstalleerd én geactiveerd. Vervolgens mijn oude savegame geladen via het Mods-scherm en... niks. Geen enkel verschil.
Hmm. Vreemd. En als je een nieuw potje start?
Ik weet in ieder geval van Info addict dat deze gewoon gebruikt kan worden bij bestaande potjes, je ziet alleen geen data in het verleden. Wellicht moet je de mods 1 voor 1 aanzetten om te testen welke mod fout gaat...

Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik 2 versies van 1 mod had geinstalleerd, en maar eentje aangevinkt, maar dat dat ook problemen gaf.

quote:
Ik zit nu niet achter mijn Civ-pc, maar zou het kunnen dat je het spel eerst moet herstarten? Dat zou toch wel flauw zijn.
Nee, dat is niet nodig.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:58:30 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90902821
Ik ben een continentale invasie aan het doen bij de Grieken, die militair gezien 2 keer krachtiger zijn en technologisch behoorlijk voorliggen. Het is toch minder leuk als je halve leger wordt weggevaagd door een atoombom. De bombers en fighters waren nog acceptabel qua schade over afstand, maar nu heb ik totaal geen kans om de Grieken van de overwinning af te houden. -O-
Géén kloon van tvlxd!
pi_90902927
Ik moet dit spel echt nog een keer kopen.
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:12:10 #43
295640 aleco99
Niet uit 99
pi_90971006
Hmm heel gek, zodra ik infoaddict heb geinstalleerd werkt het spel niet meer goed. Als ik een trade-offer krijg van een computer dan verdwijnt die na een halve seconde uit het beeld en ik kan geen discuss meer doen met de tegenstanders. Iemand zelfde probleem?
pi_90981213
Bij mij crasht hij de laatste tijd heel vaak, Heeft denk ik met mijn videokaart (AtiHD4850) te maken. Op DX9 doet hij het ook maar herstelt het programma zichzelf, bij DX11 helaas niet. Is zeer irritant.
Ook heb ik sinds kort een nieuwe monitor, en als ik daar de hoogste resolutie van 1950xnogiets kies flikkert het beeld heel sterkt. Ik moet dan niet voor full-screen kiezen en dan gaat het goed. AA kan ik sowieso niet kiezen onder DX11, want dan krijg ik helemaal geen beeld.
Maar dat ligt volgens mij allemaal niet aan een mod, aangezien ik het ook had toen ik infoaddict nog niet geïnstalleerd had.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 07-01-2011 17:48:22 ]
anonieme razernist
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:28:37 #45
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_90982094
Bij mij loopt het spel steeds vast nadat ik de technology optie: Satellites heb voltooid, en daardoor het hele speelveld in beeld krijg, eerst wordt beeld steeds trager en na een paar zetten loopt hij compleet vast verdomme.. }:|
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:39:02 #46
295640 aleco99
Niet uit 99
pi_90982543
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:28 schreef Tism het volgende:
Bij mij loopt het spel steeds vast nadat ik de technology optie: Satellites heb voltooid, en daardoor het hele speelveld in beeld krijg, eerst wordt beeld steeds trager en na een paar zetten loopt hij compleet vast verdomme.. }:|
waarschijnlijk trekt je pc het gewoon niet. Probeer anders een kleiner level?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:53:06 #47
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_90983257
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:39 schreef aleco99 het volgende:

[..]

waarschijnlijk trekt je pc het gewoon niet. Probeer anders een kleiner level?
Ja, binnenkort krijgt mijn pc toch alweer een upgrade, zal dan ook ff kijken wat er nodig moet veranderen om dit te verhelpen.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:39:47 #48
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90985342
Ik heb in mijn missie tegen de Grieken nu een spookstad waar per turn 1 nuke op wordt gegooid, en ik blijf nu met mijn units er 2 tiles van af. Ook zie ik nog fighters op die stad schieten, maar ondanks dat het pop 1 heeft en HP=1, is er geen unit die de stad overneemt.

Ik verlies daarnaast ook nog 1 unit per turns door andere fighters, maar ik hoop dat ze binnenkort op hun killmaximum zitten (oftewel, kapot gaan door interception).
Géén kloon van tvlxd!
pi_91162862
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:39 schreef Montov het volgende:
Ik heb in mijn missie tegen de Grieken nu een spookstad waar per turn 1 nuke op wordt gegooid, en ik blijf nu met mijn units er 2 tiles van af. Ook zie ik nog fighters op die stad schieten, maar ondanks dat het pop 1 heeft en HP=1, is er geen unit die de stad overneemt.

Ik verlies daarnaast ook nog 1 unit per turns door andere fighters, maar ik hoop dat ze binnenkort op hun killmaximum zitten (oftewel, kapot gaan door interception).
wat houdt dat in?
Ik ben een potje op Prince gaan spelen. op het begin kom ik redelijk mee, maar al gauw lopen er 2 a 3 computers enorm op me uit. Ik 600 punten zij 1100, zoiets. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet zover uitlopen, wat zijn goede tactieken voor het uitbouwen enzo?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:24:46 #50
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_91169277
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef aleco99 het volgende:

[..]

wat houdt dat in?
Wat?

quote:
Ik ben een potje op Prince gaan spelen. op het begin kom ik redelijk mee, maar al gauw lopen er 2 a 3 computers enorm op me uit. Ik 600 punten zij 1100, zoiets. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet zover uitlopen, wat zijn goede tactieken voor het uitbouwen enzo?
Ga Research Agreement aan met de zwakkere civs zodra jullie biede daar genoeg geld voor hebben. Ik merk dat veel machtige civs (met genoeg geld) dat gelijk doen wanneer een zwakke broeder geld genoeg heeft voor een RA.

Daarnaast moet je civs klein houden vanaf het begin, zodra je de mogelijkheid hebt. Zodra je ziet dat 1 civ gaat uitlopen, dan moet je hem aanvallen.

Voor overzeese civs is dat lastig, want soms ontmoet je die pas wanneer ze al voorliggen, maar een voordeel is dat een continent vrij goed te verdedigen is. Zodra je een goede verdediging hebt, kan jedenken aan het langzaam en voorzichtig betreden van hun continent, via een Allied City State bijvoorbeeld. Via Destroyers/Battleships, Artillery, Lancers of eventueel al Fighters kan je goed op afstand beginnen met het aanvallen van een sterkere civ. Beetje hit en run tactiek.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')