De versie die op Steam staat is toch voor de Mac, of begrijp ik het niet goed?quote:
quote:
Aangezien ik de laatste tijd bijna alleen maar met Askia speel, toch nog een opmerking hierover. Dus de Mandekalu heeft een bonus van 40% tegen steden die nu haast teniet wordt gedaan door een negatieve % die voor alle mounted units geldt?quote:[STABILITY]
- Fix for various rare crash bugs
[MODDING]
- Re-enabled LUA library unused in the core game. It was removed because we didnt think modders were using it, and apparently many, many are using it.
[GAMEPLAY]
- Fixed bug where as Siam, food from Maritime City States didn't provide the expected result.
- Make a few more negative promotions not pass through on upgrades
- Made the Mandekalu mounted unit have the same negative vs city as the other mounted units
- Increased the chance that the AI will improve sea plots
Veel succes. Civ is steam-only.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb het liever niet op steam, klotesysteem. Zal morgen even de applestore binnenlopen.
Ik vind het wel logisch, de UU had een voordeel ten opzichte van andere civs door een stadsbonus, en door de wijziging in de hotfix nu nog steeds. Met andere woorden, voor de patch had de Mandekalu 40% tov de vervanger, en nu nog steeds. Anders had de UU bijna 75% voordeel gehad.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:23 schreef Eclaire84 het volgende:
vandaag trouwens een kleine update uitgekomen:
[..]
Aangezien ik de laatste tijd bijna alleen maar met Askia speel, toch nog een opmerking hierover. Dus de Mandekalu heeft een bonus van 40% tegen steden die nu haast teniet wordt gedaan door een negatieve % die voor alle mounted units geldt?
Lekker logischMaw, deze UU is nu waardeloos geworden
Ja daar heb je wel gelijk in.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:48 schreef Montov het volgende:
Ik vind het wel logisch, de UU had een voordeel ten opzichte van andere civs door een stadsbonus, en door de wijziging in de hotfix nu nog steeds. Met andere woorden, voor de patch had de Mandekalu 40% tov de vervanger, en nu nog steeds. Anders had de UU bijna 75% voordeel gehad.
Idd...liever een TT die verband houdt met de grote patchquote:
Dat is toch logisch? Als jij degene bent die zonder reden een ander leger afmaakt, word je ook 'in het echte leven' als bloddorstige gezien...quote:Op maandag 27 december 2010 00:12 schreef aleco99 het volgende:
Ik heb net mijn 1e ronde gespeeld op chieftain niveau en ik vind het echt een fraai spel! Eerste keer dat ik Civ speel en ik heb bijna gewonnen op ontwikkeling (had geen zin meer om te vechten). Wat ik wel lelijk vond is dat Bismarck permanent met grote legers rond mijn grens bleef hangen, maar toen ik het zat was om te blijven wachten op zijn aanval en hem met de grond gelijk maakt iedereen ineens boos op me was..... Ook daarna bleef ik als de bloodhunger one aangesproken worden :S
Denounced bedoel je?quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:57 schreef NoCigar het volgende:
Vervelend dat ik constant door 'friendly' tegenstanders, waar ik eigenlijk niets mee te maken heb, en terwijl ik nergens oorlog aan het voeren ben, veroordeeld word. Ik bedoel, waarom?
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Montov het volgende:
In het hoofdmenu staat "Mods" als 3e optie onder Single player en multiplayer, en dan "Browse mods", tabblad "Online". Kies of zoek een mod, klik knop download. Bekijk eventueel de downloadstatus bij tabblad "Downloads". Na voltooiting download ga je naar tabblad "Installed". Rechtsonder staat dan een knop "Install Mods". Daarmee komt je gedownloade mod in dat overzicht. Vervolgens vink je de mod aan om het te gebruiken.
Vervolgens kan je via "Mods"->"Single Player" een nieuw potje of een bestaand potje laden. Let wel dat opgeslagen spellen een bepaalde afhankelijkheid kunnen hebben tot bepaalde mods; die staan ook vermeld in het laadscherm.
Thanks, dat ging best easy.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:20 schreef Eclaire84 het volgende:
Idd en als de modbrowser loopt te kutten, dan kun je ze gewoon rechtstreeks van civfanatics halen en in je modsfolder kopieren.
Waarom zit die Load Game knop daar dan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 06:05 schreef NoCigar het volgende:
Nee jonge, het werkt alleen als je via het Mod- menu een nieuw spel start. Tenminste meestal, is mijn ervaring.
Om een game die je met mods bent gestart te ladenquote:Op woensdag 5 januari 2011 06:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom zit die Load Game knop daar dan?
Hmm. Vreemd. En als je een nieuw potje start?quote:Op woensdag 5 januari 2011 06:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
[..]
Thanks, dat ging best easy.
Alleen het lijkt niet te werken.
Ik wil niks aan de balans of gameplay veranderen, dus heb alleen mods geïnstalleerd die iets met de interface doen. Zoals die Info Addict dus, plus diverse losse mods die wat uitgebreidere pop-ups geven over tiles, units en great people. Voordeel is ook dat ik daarvan direct resultaat zou moeten zien.
Dus dit alles netjes gedownload, geïnstalleerd én geactiveerd. Vervolgens mijn oude savegame geladen via het Mods-scherm en... niks. Geen enkel verschil.
Nee, dat is niet nodig.quote:Ik zit nu niet achter mijn Civ-pc, maar zou het kunnen dat je het spel eerst moet herstarten? Dat zou toch wel flauw zijn.
waarschijnlijk trekt je pc het gewoon niet. Probeer anders een kleiner level?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:28 schreef Tism het volgende:
Bij mij loopt het spel steeds vast nadat ik de technology optie: Satellites heb voltooid, en daardoor het hele speelveld in beeld krijg, eerst wordt beeld steeds trager en na een paar zetten loopt hij compleet vast verdomme..
Ja, binnenkort krijgt mijn pc toch alweer een upgrade, zal dan ook ff kijken wat er nodig moet veranderen om dit te verhelpen..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:39 schreef aleco99 het volgende:
[..]
waarschijnlijk trekt je pc het gewoon niet. Probeer anders een kleiner level?
wat houdt dat in?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:39 schreef Montov het volgende:
Ik heb in mijn missie tegen de Grieken nu een spookstad waar per turn 1 nuke op wordt gegooid, en ik blijf nu met mijn units er 2 tiles van af. Ook zie ik nog fighters op die stad schieten, maar ondanks dat het pop 1 heeft en HP=1, is er geen unit die de stad overneemt.
Ik verlies daarnaast ook nog 1 unit per turns door andere fighters, maar ik hoop dat ze binnenkort op hun killmaximum zitten (oftewel, kapot gaan door interception).
Wat?quote:
Ga Research Agreement aan met de zwakkere civs zodra jullie biede daar genoeg geld voor hebben. Ik merk dat veel machtige civs (met genoeg geld) dat gelijk doen wanneer een zwakke broeder geld genoeg heeft voor een RA.quote:Ik ben een potje op Prince gaan spelen. op het begin kom ik redelijk mee, maar al gauw lopen er 2 a 3 computers enorm op me uit. Ik 600 punten zij 1100, zoiets. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet zover uitlopen, wat zijn goede tactieken voor het uitbouwen enzo?
Als je overmacht hebt werkt elke tactiek.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
hit N run![]()
gewoon een stuk of 15 vliegdek schepen,vol poten met Stealth bombers, wat subs er om heen en boten voor support en plat gooien dat spul
De verbeterde policies lijken me gunstigquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:19 schreef Montov het volgende:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=412241&page=1
Nieuwe patch die deze maand nog komt.
Veel goede verbeteringen, sommige balansissues moet ik afwachten, en ik vrees voor de verminderde hapiness van 2 gebouwen.
Laatste maand weinig gespeeld omdat ik niet teveel tijd wil verspelen, maar wellicht ga ik weer voor ene monsterpotje na de patch.
Worden de patches ook gelijk geinstalleerd als Steam wordt opgestart?quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:52 schreef Montov het volgende:
De patch is een goede toevoeging. Vooral de policies in het begin zijn interessanter geworden. Wellicht dat de hoofdstad nu iets teveel voordeel heeft gekregen qua het bouwen, maar voor de rest zijn de balansissues erg goed.
Wat korter. Of het nou komt doordat ik er 4gb ram bijgeplakt heb of het de update is weet ik nietquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef STING het volgende:
En merken jullie nog iets van een verkorte turn time?
Niemand vind je meer leuk, zo flauw is dat. Niemand wil meer handelen. Hoe doet de AI at?quote:Op zondag 6 maart 2011 22:51 schreef jogy het volgende:
Meh, is het mogelijk om de grootste te worden zonder dat iedereen groen ziet van jaloezie en je begint te denouncen als een malle?.
Simpel - ze wisten geen betere manier om het te coden, dus als je succesvol bent laten ze de AI niet meer met je samenwerken. Logisch toch?quote:Op maandag 7 maart 2011 00:21 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Niemand vind je meer leuk, zo flauw is dat. Niemand wil meer handelen. Hoe doet de AI at?
Ik vond dat ze het beter deden met Alpha Centauri.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:34 schreef Hamilcar het volgende:
Simpel - ze wisten geen betere manier om het te coden, dus als je succesvol bent laten ze de AI niet meer met je samenwerken. Logisch toch?
Doe je huge maps? Dan kan het zijn dat je pc het niet lekker trekt. Ik heb hetzelfde soms.quote:Op zondag 10 april 2011 18:41 schreef Monidique het volgende:
De laatste tijd crasht Civ heel vaak bij mij. Ik kan 'm geen twee uur draaien. Is dit iets wat anderen ook hebben?
Het tegenovergestelde van "pledge to protect" denk ik. "Mocht je hem aan willen vallen: ga je gang, wij houden je niet tegen."quote:
Ik heb ook problemen met huge maps. Draaien heel sloom op mijn PC. Zal nog maar wat extra geheugen kopen...quote:
SPOILER: Patch notesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door STING op 29-04-2011 08:21:27 ]
Ik speel nog steeds op Princequote:Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
mss een keer leuk om met een aantal Fok!kers een potje te spelen tegen de AI
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |