abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:12:04 #101
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98328853
De nieuwe patchnotes zijn bekend gemaakt, en komt over een week of 2 beschikbaar:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=427485

Ik vind het nog altijd een super spel, en het wordt weer een beetje beter met de patch. Samenvatting:
- Minder happiness via gebouwen/luxuries, meer happinees via policies en wonders.
- Replay grafieken.
- Hot seat en mogelijkheid voor Play By Email
- Nieuw gebouw: Stone Works, met nieuwe resource Stone.
- Policies zijn weer verbouwd, met een bonus als je een hele branch volmaakt.
- Tanks zijn beter geworden (movement, sight)
- Workers werken sneller.
- AI verbeterd.
- Meer diplomatieke betrekkingen
- Research Agreements minder dominant gemaakt.

Nice.
Géén kloon van tvlxd!
pi_98329076
- Minder happiness via gebouwen/luxuries, meer happinees via policies en wonders.

Is dat nice?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:36:21 #103
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98329450
Dat punt is inderdaad nog afwachten of dat goed gaat zijn, maar het is niet verkeerd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_98329854
je kan nu een oorlog langer volhouden, je kan bv. je defensie nu beter organiseren in de vorm van een zogenaamd Nationaal Reduit met je grootste steden, lijkt me een wel een pluspunt
  zaterdag 18 juni 2011 @ 13:05:07 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98330248
Zakjap. O+
Wat is een Nationaal Reduit? :@
Defensie is wel verminderd via Walls en Castle
Géén kloon van tvlxd!
pi_98331893
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:05 schreef Montov het volgende:
Zakjap. O+
Wat is een Nationaal Reduit? :@
Defensie is wel verminderd via Walls en Castle
de bunker van Wilders zou dat kunnen zijn tegenwoordig :P

een gebied dat van vitaal belang is voor je land, qua economie, qua infrastructuur, qua bevolking, qua bestuur, waar je je legers het sterkst concentreert in het geval je wordt aangevallen door veel sterkere landen. Tot de Eerste Wereldoorlog was dat voor Nederland de Stelling van Amsterdam, in Civ je hoofdstad en (eventueel) andere grote steden, liefst in de nabijheid van je hoofdstad en liefst ook in bezit van havens.

Dat de Defensie nu verminderd is wat betreft Walls en Castle is nog meer een reden je legers te concentreren op vitale steden, daardoor kunnen verliezen makkelijker opgevangen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 18-06-2011 20:35:54 ]
pi_98340104
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:00 schreef Silv het volgende:
Ik moet dit spel echt nog een keer kopen.
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_100554764
DLC Kick !

Korea en een wonders pack.



quote:
The packs will be priced at $4.99 each, or you can grab both as a bundle for $7.50.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:40:19 #109
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100561174
Nog altijd een goed spel; ik heb alleen niet zoveel tijd meer. :P
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:43:57 #110
296894 Xblister
Simply the best..
pi_100561324
Korea , zeer interessant :)

quote:
H'wacha
- Replaces Trebuchet
- Combat Strength 8
- Ranged Attack 25

Turtle Ship
- Replaces Caravel
- 4 Move
- Combat Strength 30
- Ranged Attack 12

UA: Scholars of the Jade Hall (Never Shown)
- Extra Science from all specialists and GP Tile Improvements
- Science boost each time a science building or wonder is built in capital
Turtle ship goed voor maps met veel water :D
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:47:41 #111
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_100563632
Klinkt als een goede beschaving. Al ben ik niet blij met al deze DLC. Kom gewoon met een volwaardige uitbreiding svp.
You know, I've learned something today
pi_100589284
Daarom deze ook pas kopen als hij in de aanbieding is. $7,50 is teveel voor één civilizatie en wat wondertjes.
pi_100606429
quote:
[UI]

- Prevent creating duplicate great people by lagging the free great person UI.
- Yield Modifiers of buildings from policies are now shown in the tooltip of that building in the choose production UI.
- Production tooltip in CityView now displays the production penalty (usually -10%) for when the player has too many units than they can support.
- The checkboxes for the mini-map panel now correctly reflect the state of the options (even if these options were toggled while the panel was hidden).
- Unhappiness is now broken down between regular population and population from puppet cities.

[GAMEPLAY]

- Slightly reduce the bias to sneak attack.
- "City must not be in Plains" requirement for Stone Works now functions properly.
- Killing Barbarians inside a City State's borders with a ranged unit now correctly rewards the player with influence.

[TACTICAL AI]

- Found and corrected a likely cause of having the AI send Great Generals out unescorted to "defend" tiles.
- Be reluctant to use land units for an operation if they are currently on a different continent than the muster point.
- If attacking over land, add extra emphasis to nearby targets (so don't often try to bypass closest cities).


[MULTIPLAYER]

- Multiple out of sync causes found and fixed.
- Add an Invite button on the Staging Room screen for the host.
- Add a network message when force-quitting the game. Should eliminate the tedious wait for a network timeout when a player quits like this.
- Host can now change the game set-up options (except DLC) after a room has been gathered.
- Player can now manually save a game while in multiplayer.
- Player can now “un-end” their turn in multiplayer (first pass). This includes performing any new actions, like giving a unit a new order, opening a city screen, or clicking on the "Please Wait" button after previously ending your turn.
- Ping times now displayed in the Player List UI (click the player list to expand, exposing the ping times, and then click again to hide them).
- Hot-Seat: City State screens now update properly when switching players.

[BALANCE]

- Pyramids now grant 2 free workers when built instead of 1.
- Brandenburg Gate now gives 15 XP to units built in the city (in addition to the Great General).
- Taj Mahal now gives 4 Happiness in addition to a Golden Age.
- Seaport now gives an additional gold on sea resources and increases naval unit production by 15%.
- Harbor no longer increases naval production by 15%.
- Aristocracy now gives 1 happiness per 10 citizens in a city in addition to 15% production towards wonders.
- Landed Elite now gives 2 food and 10% growth in the capital (stacks with Tradition Finisher).
- Trade Unions now reduce road/railroad maintenance by 33% (up from 20%) and add 1 gold to Harbors and Seaports.
- Balance tweaks to New World scenario.

[MODDING]

- Installed Mods panel (in Mod Browser) will now display which mods have updates available online w / a link to view that entry.

[BUGS]

- Multiple minor bug fixes.
Nieuwe patch notes.
pi_100635083
Ai is nog steeds niet opimaal. Gisteren denouncte Kamehameha mij en de volgende beurt vroeg hij om 200 goud o|O
pi_100636088
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:44 schreef s0ul1991 het volgende:
Ai is nog steeds niet opimaal. Gisteren denouncte Kamehameha mij en de volgende beurt vroeg hij om 200 goud o|O
Wat is daar zo raar aan dan?
pi_100636513
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:16 schreef STING het volgende:

[..]

Wat is daar zo raar aan dan?
Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maori })
pi_100636973
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:31 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maori })
Als hij denounced en je daarna 200 gold wil geven, dan had ik het raar gevonden :7
pi_101719543
Nu bij Steam Civ V voor 12,50. Kopen dus voor iedereen die het nog niet heeft :)
  donderdag 8 september 2011 @ 19:36:14 #119
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_101719742
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???.. :)

Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?.. :) Mij disanounce die alleen maar.. ;(
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 8 september 2011 @ 19:37:12 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_101719788
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Tism het volgende:
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???.. :)

Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?.. :) Mij disanounce die alleen maar.. ;(
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen :'(
  donderdag 8 september 2011 @ 19:38:07 #121
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_101719827
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen :'(
Nee, in het engels, rustig maar.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 8 september 2011 @ 19:39:50 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_101719900
Ah, gelukkig. Civ in het Nederlands, ik moet er niet aan denken :r
  donderdag 8 september 2011 @ 19:41:56 #123
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_101719981
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
Ah, gelukkig. Civ in het Nederlands, ik moet er niet aan denken :r
Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_101723503
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Tism het volgende:

[..]

Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?.. :)
Vind het sowieso raar dat wij er niet in staan. Als de VS erin kan, moeten wij dat per definitie al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')