quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:34 schreef jogy het volgende:
Prince blijkt het standaard niveau te zijn zonder voor of nadeel voor de speler?
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Ik kan in de log momenteel niet meer dan 10 beurten terug kijken, dus geen idee of en hoe lang ik nog moet wachten. Op dit moment staat de broken promise nog steeds.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.
Bedankt,ik ga het meteen proberen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.
en minimaal 11 vingers hebben agv alle atoombommenquote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Kim Jung? Ben jij dat?quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerdquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerd
Een gebroken belofte blijft het hele spel bij je... Alleen wanneer je een belofte doet, en je 30-ish turns daar aan houdt, dan krijg je een kleine positieve notering. En zodra je die melding hebt (de AI komt zelf bij je langs om het te melden), dan kan je weer door gaan met je troepen langs de grnes of steden bij hun op de voordeur planten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik kan in de log momenteel niet meer dan 10 beurten terug kijken, dus geen idee of en hoe lang ik nog moet wachten. Op dit moment staat de broken promise nog steeds.
Blijft toch enigszins onrealistisch. Om maar even onnodig de Tweede Wereldoorlog aan te halen, men 'vertrouwt' Duitsland nu toch ook gewoon weer, ondanks de belofte 70 jaar geleden dat ze bv Rusland niet zouden aanvallen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Een gebroken belofte blijft het hele spel bij je...
Uiteraard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef MaxMark het volgende:
We doen toch wel allemaal even ons eerste potje G&K als Nederland hè?
Het is een leuke uitbreiding inderdaad. Spionage is grappig en religie is zo ingedeeld dat je je eigen draai eraan kan gevenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef STING het volgende:
En, bevalt G&K een beetje?
Het zal waarschijnlijk niet de Beyond the Sword van Civ V zijn, als ik het zo zie.
Goede uitbreiding, voegt veel dingen toe die Civ nodig had. Ook is diplomatiek minder broek op hoofd achterlijk. 30 euro vind ik toch vrij veel.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef STING het volgende:
En, bevalt G&K een beetje?
Het zal waarschijnlijk niet de Beyond the Sword van Civ V zijn, als ik het zo zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |