Donkerbruin is wat al gebouwd is, lichtbruin is wat de komende turn erbij komt volgens je huidige hammers. Iets dat al sinds het begin er in zit.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef Green1 het volgende:
Weet iemand wat dit betekend?
[ afbeelding ]
Die circel is niet helemaal rond, en een gedeelte is lichtbruin en een ander is donkerbruin. Maar toch is dat hospital voltooid.
Ik maakte mijn potje af als de Denen,.. na de update was ik Spanje, al mijn Beserkers en Ski Infantry waren ineeens Tercios en Conquistadors, maar behielden hun bonussen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:46 schreef Green1 het volgende:
Ja, ik merk het. Er zijn een aantal landen verwisseld in mijn game.
Maakt op zich niet zoveel uit..
Wtf... wie zijn die lui? En sinds wanneer vinden vrouwen Civ leukquote:Op maandag 18 juni 2012 23:15 schreef MaxMark het volgende:
Op dit moment live meekijken en meepraten met een pot Civilization V: Gods & Kings
http://nl.twitch.tv/2k
Gisteren een klein voorproefje gezien van religion, wat nieuwe units, meer diversiteit in city-states, enz. Was wel aardig, maar ik vind het de ¤25/¤30 nog niet waard.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:45 schreef LoggedIn het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de uitbreiding, of t echt iets voorstelt
Topquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:50 schreef Montov het volgende:
Voor heel veel info en videos: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=464730
Dat stuk over espionagequote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:50 schreef Montov het volgende:
Voor heel veel info en videos: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=464730
Espionage schijnt een beetje saai te zijn, aangezien je weinig keuzes hebt. Het loopt wat op de achtergrond, en af en toe krijg je ene nieuwe tech of ontdek je een spion. mbt city states zijn de spionen wel handig denk ik.quote:
Vooral het intrigue-gedeelte spreekt me aan. Ik las ook dat het tegenviel, inderdaad.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:56 schreef Montov het volgende:
[..]
Espionage schijnt een beetje saai te zijn, aangezien je weinig keuzes hebt. Het loopt wat op de achtergrond, en af en toe krijg je ene nieuwe tech of ontdek je een spion. mbt city states zijn de spionen wel handig denk ik.
Staat het op een cd-rom?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:34 schreef Green1 het volgende:
Als er hier nog iemand geintresseerd is in een Civilization V gods and kings, voor weinig: ik heb er nog een over
Hoeveel vraag je ervoor?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:34 schreef Green1 het volgende:
Als er hier nog iemand geintresseerd is in een Civilization V gods and kings, voor weinig: ik heb er nog een over
Daar kan ik het alleen maar roerend mee eens zijn! Het niet hebben van een religieuze overwinning als optie is wel een gemis. maar toch is het leuk om joogism te verspreidenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gekocht en gespeeld. Ik ben een enorme Civ-fan, maar toch mist deze uitbreiding iets wat ik van essentieel belang vindt en wat Civ IV wél had:
een Victory Condition voor Religie. Een briljante mod toenterijd, die ik nu hevig mis in Civ V.
Zoals het nu werkt, komt het op mij als een extra tooltje om wat (extra) happiness, gold en hamertjes te vergaren, niks meer, niks minder. Het lijkt geen enkel effect op het verdere spelverloop te hebben. Ik zie nu nog weinig meerwaarde in het hebben van een religie voor de spelvreugde bij mij.
Het enige voordeel wat ik er tot nu toe in zie, is dat het nu lijkt alsof het veel belangrijker is om direct vanaf de start een strategie te kiezen; voorheen kon ik na 80 beurten nog fijn bepalen dat cultuur mijn ding dat potje gaat worden. nu lijkt het erop dat dat een grote no-no is, halverwege je strategie drastisch veranderen....
Dus nee, het kan mij nog niet geheel bekoren. Komt hopelijk nog wel, mits er een Victorie Condition voor Religie bijkomt.....
Ach, met culturele overwinningen was het voor mij nooit een probleem om te beginnen met een flinke science boost. Daarna alles op cultuur gooien en ik won alsnog redelijk simpel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:32 schreef Montov het volgende:
Nou, een culturele overwinning was altijd al iets dat je vanaf het begin moest plannen, in tegenstelling tot Domination en de rest.
Overigens heeft religie ook een impact op diplomatie, en daarmee voor de Diplomatic Victory, die nu ook afhankelijk is van andere civs (je kan niet meer voor jezelf stemmen) en door het hele quest systeem van de City States.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:34 schreef jogy het volgende:
Prince blijkt het standaard niveau te zijn zonder voor of nadeel voor de speler?
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Ik kan in de log momenteel niet meer dan 10 beurten terug kijken, dus geen idee of en hoe lang ik nog moet wachten. Op dit moment staat de broken promise nog steeds.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.
Bedankt,ik ga het meteen proberen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.
en minimaal 11 vingers hebben agv alle atoombommenquote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Kim Jung? Ben jij dat?quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerdquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerd
Een gebroken belofte blijft het hele spel bij je... Alleen wanneer je een belofte doet, en je 30-ish turns daar aan houdt, dan krijg je een kleine positieve notering. En zodra je die melding hebt (de AI komt zelf bij je langs om het te melden), dan kan je weer door gaan met je troepen langs de grnes of steden bij hun op de voordeur planten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik kan in de log momenteel niet meer dan 10 beurten terug kijken, dus geen idee of en hoe lang ik nog moet wachten. Op dit moment staat de broken promise nog steeds.
Blijft toch enigszins onrealistisch. Om maar even onnodig de Tweede Wereldoorlog aan te halen, men 'vertrouwt' Duitsland nu toch ook gewoon weer, ondanks de belofte 70 jaar geleden dat ze bv Rusland niet zouden aanvallen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Een gebroken belofte blijft het hele spel bij je...
Uiteraard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef MaxMark het volgende:
We doen toch wel allemaal even ons eerste potje G&K als Nederland hè?
Het is een leuke uitbreiding inderdaad. Spionage is grappig en religie is zo ingedeeld dat je je eigen draai eraan kan gevenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef STING het volgende:
En, bevalt G&K een beetje?
Het zal waarschijnlijk niet de Beyond the Sword van Civ V zijn, als ik het zo zie.
Goede uitbreiding, voegt veel dingen toe die Civ nodig had. Ook is diplomatiek minder broek op hoofd achterlijk. 30 euro vind ik toch vrij veel.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef STING het volgende:
En, bevalt G&K een beetje?
Het zal waarschijnlijk niet de Beyond the Sword van Civ V zijn, als ik het zo zie.
Jup! Die zien er wel erg cool uit ja!quote:
Tulpebollen! Neh, ziet er gewoon mooi uit en volgens mij krijg je toch één extra voedsel oid?quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:37 schreef 2Happy4U het volgende:
Die perk vind ik zwaar tieten. Wat heb je er nou aan?
Dit vind ik ook bagger.quote:Retains 50% of the happiness benefits from a luxury resource if your last copy of it is traded away.
Ah ok! Check, als je oppermachtig bent op het veld dan is het een nutteloze perk inderdaad.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:31 schreef MaxMark het volgende:
Ik denk dat hij die andere perk bedoelt:
[..]
Dit vind ik ook bagger.
Jup! En je hebt er ook ééntje die een bonus krijgt als ie tegen een groter land vecht, die is ook wel sexyquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:46 schreef 2Happy4U het volgende:
Die van Japan is pas geilUnits blijven 100% schade doen, ongeacht hoeveel schade zij hebben opgelopen.
Die van Spanje hadden ze ook wel mogen aanpassen, voorheen was die echt slecht maar met deze uitbreiding met religie etc. hadden ze daar wel iets moois mee kunnen maken omdat hun factie-leider zoveel te maken heeft met religie.
20% bonus is vrij veel ja. Ethiopië trouwensquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup! En je hebt er ook ééntje die een bonus krijgt als ie tegen een groter land vecht, die is ook wel sexy.
Die zorgt early game voor best veel gold hoor. Hierdoor kan je veel vaker je luxuries verkopen zonder happiness problemen te krijgen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:31 schreef MaxMark het volgende:
Ik denk dat hij die andere perk bedoelt:
[..]
Dit vind ik ook bagger.
Ik kreeg ineens emmers/mandjes met appels.. Lekker hoorquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Tulpebollen! Neh, ziet er gewoon mooi uit en volgens mij krijg je toch één extra voedsel oid?
Die meldingen kan je toch gewoon uit zetten?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:00 schreef MaxMark het volgende:
Hier ook mensen die last hebben van de bug "Your People are Livid/Unhappy", ook al staat je happiness ruim in de plus? Blijkbaar wordt er op andere fora ook al melding van gemaakt.
Is blijkbaar alleen een G&K-bug. Ik krijg de hele game al dat soort meldingen, ook als ik in de plus (127 nu) sta.
Uiteraard. Maar dat neemt niet weg dat de bug er isquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:21 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die meldingen kan je toch gewoon uit zetten?
Ha, ik had 'em voor ¤12quote:Op zondag 15 juli 2012 01:19 schreef s0ul1991 het volgende:
Gods and Kings (key only) voor maar 13 euro.
Een Holy City blijft altijd Pressure uitvoeren op de eigen stad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:59 schreef T-zooi het volgende:
Ik krijg dat religie niet echt onder de knie. Ik sticht vaak een religie, neem de heilige stad van de grootste religie in de game over en met een Inquisitor plant ik daar mijn eigen religie. Maar toch wordt mijn hele rijk gepressured door zijn religie. Ik blijf maar missionarissen en Inquisitors pompen maar het blijft vechten tegen de bierkaai.
Hoe werkt die shit?
Awesome, thx!quote:Op maandag 3 september 2012 22:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Een Holy City blijft altijd Pressure uitvoeren op de eigen stad.
Een stad met een religie (meerderheid van de citizens hangen dit aan, en het icoontje verschijnt) oefent Pressure (4?) uit op alle steden binnen bereik (10 turns), maar voert geen Pressure op de eigen stad uit.
Kortom, convert eerst alle steden rondom die Holy City, en dan de stad zelf. Ondanks de Pressure van binnenuit, kan je als je 5+ steden in de buurt onder controle hebt het zo goed als 'uitbannen' omdat de Pressure van buitenaf ervoor zorgt dat de oude religie niet meer terugkomt..
Great Personquote:
https://9gag.com/gag/5393203quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb je het plaatje ook in leesbaar formaat?
quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:49 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Best vaak. Ik probeer van Warlord naar Prince te gaan. Dat valt nog niet mee.
Ik ben niet zo van de domination victory. Ik ga meestal voor de cultural of de science. En sinds Gods & Kings is een snelle democratic victory er ook niet meer bij. Voor G&K kon je die city states nog mooi opkopen voor een stem, nu doet de AI dat ookquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
ik heb nu een totaler krieg, op elke vijandelijke stad gooi ik kern bommen
Jawel hoor, alleen kan ik me er de laatste tijd niet meer zo erg toe zetten een potje af te maken en verklaar ik mezelf gewonnen of verloren zodra ik de industrial era in kom. Verder ben ik teruggeschakeld van Emperor naar King omdat ik geen zin heb superveel moeite te doen.quote:
Beter zoeken, het is zeer waarschijnlijk je eigen domheid geweest kunnen wij weinig aan doenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:14 schreef NECfan het volgende:
Ik heb nog altijd nostalgie naar die good old Civilization 1 uit 1995 ofzo![]()
Weet iemand waar ik die simpel kan downloaden? Heb het ooit via torrents geprobeerd maar toen werkte het voor geen meter, wellicht door mijn domheid met cracks etc.
Is dat die versie waar je Nederland mee kan spelen?quote:Op maandag 26 november 2012 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Nu voor 7.50 op Steam, game of the year edition voor 10 euro en uitbreiding is ook 7.50
75% korting op alles
Ja die heb ik al. Ik ga gelijk even bestellen op steam, thanksquote:Op maandag 26 november 2012 10:56 schreef Doublepain het volgende:
Uitbreiding Gods and Kings zit Nederland in ja, maar dan moet je wel de originele versie hebben
Ik zou dan voor de game of the year editie kiezen, 2.50 meer maar je krijgt dan extra mappen en paar naties volgensmij..quote:Op maandag 26 november 2012 11:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja die heb ik al. Ik ga gelijk even bestellen op steam, thanks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |