quote:Ik ben het even kwijt, er zijn de laatste tijd zoveel termen langsgekomen. Iemand een jip en janneke update voor mij? Ik stam nog van de 2.2 Froyo en alleen maar Voodoo lag fix.
Alsof Apple niks jat.quote:Op maandag 20 december 2010 18:22 schreef Djahani het volgende:
Hallo ik heet Samsung en ik kan niet eigen designers betalen daarom doe ik iedereen na.
Mijn nieuwe uitvoering is de Galaxy die ik van Apple heb gejat
ff serieus?quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 20 december 2010 18:35 schreef exile79 het volgende:
Dit is geen apple/samsung topic toch? Want dat is een discussie zonder einde.
Lijkt mij wel, al gaan de geruchten dat er een GT-i9200 aankomt, met dual core, 2GHz enzulks...quote:Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Weet Iemand of gingerbread ook uitkomt voor de galaxy s? Ik hoop er stiekem wel op.
Ja, heb ik gelezen.quote:Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Weet Iemand of gingerbread ook uitkomt voor de galaxy s? Ik hoop er stiekem wel op.
ik een maand en ben nog steeds nie uitgespeeldquote:Op maandag 20 december 2010 18:54 schreef Crutch het volgende:
Ik heb trouwens nu twee weken een galaxy s en raak maar niet uitgespeeld op dat ding.
galaxy is wel beter dan applequote:Op maandag 20 december 2010 18:22 schreef Djahani het volgende:
Hallo ik heet Samsung en ik kan niet eigen designers betalen daarom doe ik iedereen na.
Alleen die bump it/ bumper app van Apple vind ik wel geniaalquote:Op maandag 20 december 2010 19:10 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat sowieso, de iPhone is te beperkt vergeleken met de galaxy s
Wat kun je daarmee?quote:Op maandag 20 december 2010 19:19 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Alleen die bump it/ bumper app van Apple vind ik wel geniaal. Voor de rest Galaxy > Iphone
Dat is er ook voor Android, kijk maar in de market. Zoek op "bump"quote:Op maandag 20 december 2010 19:48 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tis vooral grappigJe kan bestanden transferen door mekaar een "boks" te geven.
Ow hehe, nog niet eens op gezocht.quote:Op maandag 20 december 2010 19:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat is er ook voor Android, kijk maar in de market. Zoek op "bump"
"Hallo ik heet Djahani en ik kan het niet hebben dat Apple een goede concurrent heeft en dat moet ik iedereen laten weten."quote:Op maandag 20 december 2010 18:22 schreef Djahani het volgende:
Froyo 2.2 is in principe de firmware/software zoals hij bedoeld is. Verder ga ik alles in definities uitleggenquote:Ik ben het even kwijt, er zijn de laatste tijd zoveel termen langsgekomen. Iemand een jip en janneke update voor mij? Ik stam nog van de 2.2 Froyo en alleen maar Voodoo lag fix.
Odin ken ik, had ik nodig voor Voodoo. Maar wat is een Rom? En welke heb ik nu dan (denk je) en wat is het voordeel/risico van Darky's.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:53 schreef D3ft0n3 het volgende:
[..]
Froyo 2.2 is in principe de firmware/software zoals hij bedoeld is. Verder ga ik alles in definities uitleggen
Odin: gelekt programma waar Samsung zelf firmwares op de telefoon zet. Hiermee kun je zelf custom firmwares (roms) op de telefoon flashen.
Darky's Rom. Één van de bekendere custom Roms die rond gaan. Huidige versie is 6.0. Het is een snellere en zuinigere rom dan de sstandaard froyo 2.2 en er zit een standaard gingerbread (de naam van android 2.3) uiterlijk op.
Wat je verder wil weten moet je hier maar even melden, wordt even van mn pc weg geroepen zal daarna antwoord geven
Vodafone neem ik aan zonder te kijken? Dat abonnement heb ik ook.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:44 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Ga naar alle waarschijnlijkheid ook de Samsung Galaxy S bestellen.Al mijn andere mobiels waren prepaid.Nu stap ik wellicht over op een abonnement van Vodafone, en wel deze;
Samsung Galaxy S i.c.m. Bel+Sms+Web 200 2jr
eerste 12 maanden van 34,50,- voor 20,- p/mnd
http://www.belcompany.nl/(...)spx?flashurl=GalaxyS
Maar hier heb ik wat vragen over.
Met dit abonnement kun je zoveel internetten als je wilt?
Of maar 200 minuten per maand?. En waar kun je bijhouden hoeveel smsje's/minuten je belt/je op internet zit?
De minuten/smsje's/'surf' minuten die je overhoud. Worden die automatisch bij de volgende maand opgeteld?
Als je naar de site gaat en in het rechter schema'tje kijkt. Zie je de kosten van een smsje. Maar die zitten toch al in de 20EUR per maand die je betaalt? Of hoe moet ik dat zien. En wat houden die aansluitkosten in? Is dat eenmalig?
Zijn er meer mensen met dit abonnement?
Alvast Dank.
Thanks voor het snelle antwoordquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Vodafone neem ik aan zonder te kijken? Dat abonnement heb ik ook.
Je hebt dan 200 belminuten en 200 smsjes ( gratis te verdubbelen naar 400 smsjes ) en een data limiet van 1Gb per maand. ( gaat goed zolang je niet teveel youtube filmpjes gaat kijken, iig bij mij.)
Tot de 1GB kan je binnen je bundel internetten ja.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:58 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Thanks voor het snelle antwoord
Gratis verdubbelen ja?. Dat s wel chill. Hoe gaat dat in zijn werk dan?
Maar kijk maar beter wel even op de site
Dan weet ik of je echt dezelfde hebt.
Ik kan dus wel gewoon zo vaak als ik wil internetten per maand?
Hoef er niks extra voor te betalen etc.
Ja beetje noobish. Maar dit word mijn eerste abbo.
Oke bedankt man. Maar toch nog één vraagje. Waarom staan de kosten van een sms binnen de bundel (14cent) erbij?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tot de 1GB kan je binnen je bundel internetten ja.
1GB = 1024MB = ~ 170 youtube filmpjes per maand ( om een vergelijking te geven )
Het verdubbelen gaat super simpel, je moet gewoon een smsje sturen naar een telefoonnummer van Vodafone.
Je hebt het antwoord zelf gegevenquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:03 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Oke bedankt man. Maar toch nog één vraagje. Waarom staan de kosten van een sms binnen de bundel (14cent) erbij?
Die smsjes zijn sowieso toch gratis. Of hebben ze dat er neer gezet voor het geval je er overheen gaat?
Kloptquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je hebt het antwoord zelf gegeven
Ik zou nog even een dag wachten, er lopen hier mensen genoeg die ook het een en ander weten over andere abonnementen. Vodafone was niet de goedkoopste meen ikquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:09 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Klopt
OK ga hem nu bestellen
Heb je de site van Belcompany gecheckt?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik zou nog even een dag wachten, er lopen hier mensen genoeg die ook het een en ander weten over andere abonnementen. Vodafone was niet de goedkoopste meen ik
Ik weet het ook niet 100% zeker, maar een tijd terug heb ik hier bedragen voorbij zien komen van 19,95 p/m.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:14 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Heb je de site van Belcompany gecheckt?
Goedkoper kan volgens mij niet. En zeker ook niet icm de extra's die je erbij krijgt.
Een Rom is een firmwarebestand. Meeste Roms die nu uit zijn zijn dan ook gebaseerd op android 2.2.1, de versie die jij hoogstwaarschijnlijk op je telefoon hebt staan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:16 schreef exile79 het volgende:
[..]
Odin ken ik, had ik nodig voor Voodoo. Maar wat is een Rom? En welke heb ik nu dan (denk je) en wat is het voordeel/risico van Darky's.
Scheelt 5 eurocent. (De eerste 12 maanden danquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:18 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet 100% zeker, maar een tijd terug heb ik hier bedragen voorbij zien komen van 19,95 p/m.
Thanks, dat is een duidelijke uitleg. En ik heb dus huiswerk, het Darky topic. Klinkt interressant.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef D3ft0n3 het volgende:
[..]
Een Rom is een firmwarebestand. Meeste Roms die nu uit zijn zijn dan ook gebaseerd op android 2.2.1, de versie die jij hoogstwaarschijnlijk op je telefoon hebt staan.
Welke Rom versie je precies hebt kun je zien door even *#1234# in te tikken.
Als je de standaard Nederlandse android hebt zul je waarschijnlijk iets in de richting van het volgende zien:
PDA: I9000XWJPA
PHONE: I9000XXJPP
Hier komt dus al het gedoe met de letters JPA / JPM / JPX / JPY vandaan
Is niet veel meer dan een aanduiding van welke versie firmware/Rom je erop hebt staan. Waarbij het bovenstaande JPA de standaard Rom is voor zover ik weet (ben er ook niet heel erg in thuis ;p)
Het risico van een custom Rom (een rom/firmware anders dan de standaard) is dat je je telefoon kunt bricken (omtoveren tot een baksteen, waarbij hij dus neit meer werkt). De kans dat dit gebeurt is echter niet zo groot, helemaal niet als je gewoon netjes de aanwijzingen volgt die de maker van de custom rom er over het algemeen wel bij zet.
Het voordeel van Darky's Rom is vooral de snelheidswinst, het imo mooiere uiterlijk met 3d effecten en een langere batterijduur. Voor een complete lijst met wat er anders is ten opzichte van je standaard firmware kun je het topic van Darky zelf raadplegen. Hier staat dan ook de eerder gemelde handleiding met hoe en wat je precies moet doen.
clockwordmod, 2e kernel en een werkende 3 key combo is wel een vereiste. Wat dit precies is staat daar ook wel uitgelegd, maar zal het even kort opsommen:
3 key combo
Door de telefoon op te starten met een combinatie van knoppen kun je in de recovery mode danwel download mode van je telefoon komen.
volume up + home + power = recovery mode
volume down + home + power = download mode
Dit is je verder waarschijnlijk wel bekend aangezien je melde met Odin gewerkt te hebben.
Sommige toestellen hebben echter deze mogelijkheid niet standaard (voor zover ik weet de toestellen die vanaf september de fabriek uit zijn gerold). Dit dien je er dan ook even te activeren door middel van Odin en de fix die in Darky's topic staat.
recovery 2e kernel
Geeft je de mogelijkheid om ongesigneerde (onofficiele) roms te installeren vanuit het recovery menu.
clockworkmod
Het 'programma' dat je vanuit het recovery menu kunt gebruiken om custom roms op je telefoon te flashen. Hier hoef je dan ook geen Odin meer voor te gebruiken
Hier dan de link naar Darky's topic, zodat je vanuit daar het bovenstaande kunt downloaden/toepassen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091
Dat was dat :p
Succes ermee en mocht je meer vragen hebben hoor ik dat wel.
Overigens misschien handig om een dergelijke handleiding in de OP op te nemen?
Hmm zou moeten werken. Niet het sterretje ervoor vergetenquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:28 schreef exile79 het volgende:
[..]
Thanks, dat is een duidelijke uitleg. En ik heb dus huiswerk, het Darky topic. Klinkt interressant.
dat #1234# ding werkt bij niet, maar bij de opties kan ik zien dat ik smallband XXJPP en Build nummer Froyo.xwjpa heb. En vesie 2.2, niet 2.2.1 lijkt me dan.
Neem aan dat je nu de Galaxy tab bedoelt en niet de galaxy S (waar dit topic over gaat).quote:Op woensdag 22 december 2010 00:58 schreef capricia het volgende:
Wat is het voordeel van een galaxy tov een ipad? Hij is wel kleiner en duurder, toch?
Wat er via KIES wordt aangeboden lijkt me.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef RiKe het volgende:
Ik heb 2.2 er op staan (JPM).
Wat HOORT er nu eigenlijk op te staan?
KIES heeft bij mij nog NOOIT aangegeven dat er een update beschikbaar is, ik heb 2.2 er dus ook op gekregen door hem zelf te flashenquote:Op woensdag 22 december 2010 19:28 schreef Justinn het volgende:
[..]
Wat er via KIES wordt aangeboden lijkt me.
Welcome backquote:Op woensdag 22 december 2010 18:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Defton heb ik jou ook niet eens voorbij zien komen op XDA?
Ik ben weer terug van mijn ban
Kan zijn jaquote:Op woensdag 22 december 2010 18:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Defton heb ik jou ook niet eens voorbij zien komen op XDA?
Ik ben weer terug van mijn ban
Sneller krijgen doe je door een custom Rom erop te knikkeren of een lagfix (voodoo of OneClickLagFix zijn de bekendste)quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef RiKe het volgende:
Ik ben nu echt helemaal in de war met die firmware versies voor m'n Galaxy S...
Ik heb 2.2 er op staan (JPM).
Wat HOORT er nu eigenlijk op te staan?
Standaard...vanuit de winkel...dat soort termen
En hoe krijg ik hem vooral sneller?
Want als hij gaat synchroniseren...mijn god...kijken hoe een baksteen smelt door de zon in de winter is sneller
Swype toetsenbord? Woord selecteren op en swype knop drukken.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:16 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb een aantal verkeerde woorden in mijn woordenlijst staan bij het sms'en en wil die foute woorden eruit hebben, maar hoe doe je dat?
Ik heb gekeken op het internet en ook de handleiding gebruikt die op de telefoon zelf staat, maar dan krijg ik het niet voor elkaar.
Zouden jullie mij daarmee kunnen helpen?
Geen idee. Krijg nog niet de indruk dat tablets massaal worden opgepikt door iedereen. Imo ook niet zo raar, het nut van een kruising tussen een laptop en een touchscreen telefoon ontgaat mij een beetje.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:45 schreef rubje het volgende:
ej, lui, vraagje: Hoe komt het dat ik zo weinig klachten of sowieso opgewonden verhalen over de Samsung Tablet hoor?Met de iPad was het allemaal weken lang rumoeren allerlei verhalen over en weer.
Over de SS Tablet hoor ik amper wat en zie ik ze af en toe ook op tv bij POL24 bij een commissievergadering opduiken.
Lees inderdaad meer kritiek, al lees ik dat bij iedere update. Hier werkt hij vooralsnog zonder problemen. Na 3 uur nog op 95% en toch een aantal berichten via whatsapp verstuurd. Ook de snelheid is hier prima, niets aan op te merken.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:58 schreef Luco het volgende:
Ik ga Darky v7 er nog niet opgooien. Teveel mensen klagen over batterij die sneller leegraakt etc. Wacht 7.1 wel af, of gewoon 8.0 (Die hopelijk 2.3 gaat zijn)
Hoe kan je contacten nu kwijtraken? Je kan ze supereenvoudig syncen met je Google account? En zelfs als je dat niet wilt kan je contacten opslaan op je SD-kaart of een app gebruiken om je contacten te back-uppenquote:Op donderdag 23 december 2010 21:24 schreef mariehoev het volgende:
Hebben ze dat KIES nu al een beetje werkend kunnen krijgen? Ben hier enkele weken terug mee aan het tobben geweest en het was een complete ramp. Uiteindelijk tegen mijn zin in de boel met Odin maar een update gegeven en toen was ik alle contacten en alles kwijt maar had ik eindelijk 2.2 ForyoSnap niet dat Samsung het zo moeilijk maakt. Kunnen ze beter een OTA update aanbieden.
Yep, helemaal mee eens. Heb echter voor vrijwilligerswerk enkele honderden namen en telefoonnummers. Ik vind dat dus echt een ramp. Had de hele zooi in KIES gezet. Uiteindelijk is de boel vastgelopen tijdens de update. Telefoon deed niets meer. Daarna was KIES helemaal van slag en was ik dus de gegevens kwijt. Uiteindelijk in downloadmode terecht gekomen via de welbekende knoppen combinatie (Volume, Home, start/stop) en de boel via Odin geflashed. Daarna dus de contacten die ik wel wilde weer ingeladen en nu op SIM gezet. Was het dus niet 100% kwijt, maar had er veel werk aan om het allemaal weer goed te krijgen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hoe kan je contacten nu kwijtraken? Je kan ze supereenvoudig syncen met je Google account? En zelfs als je dat niet wilt kan je contacten opslaan op je SD-kaart of een app gebruiken om je contacten te back-uppen
Ik heb de K12 Speedmod kernel geflasht een uurtje geleden, ben benieuwd of batterij langer meegaat.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:26 schreef Kandijfijn het volgende:
De mensen die klagen over batterijduur van o.a. Darky en Docs rom zijn van die minderwaardige mongolen die de fora daar niet goed doorlezen.
1) Flashen met Odin bij voorkeur alleen met een volle batterij
2) Hetzelfde telt eigenlijk ook voor flashen via CMW
3) Na het flashen van verschillende roms altijd je batterijstats reseten.
Na verhalen met K8/9 met corruptie van bestandsystemen ben ik extreem huiverig geworden voor zijn mod om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik heb de K12 Speedmod kernel geflasht een uurtje geleden, ben benieuwd of batterij langer meegaat.
Nee, vind het juist wel fijn om telkens opnieuw te beginnen als ik flash. Mijn contacten e.d. raak ik toch niet kwijt. Heb wel een mapje met apps die er op moeten na een flash, maar dat zijn er 7-8.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Na verhalen met K8/9 met corruptie van bestandsystemen ben ik extreem huiverig geworden voor zijn mod om eerlijk te zijn.
Btw iedereen heeft hier toch wel een back-up van zijn EFS map mag ik hopen (diegene die flashen e.d.?)
nog nooit gedaanquote:Op donderdag 23 december 2010 22:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Na verhalen met K8/9 met corruptie van bestandsystemen ben ik extreem huiverig geworden voor zijn mod om eerlijk te zijn.
Btw iedereen heeft hier toch wel een back-up van zijn EFS map mag ik hopen (diegene die flashen e.d.?)
Ik heb al redelijk vaak geflashed, maar nog geen problemen gehad. Is het dan altijd goed gegaan? Hoe zie je dat? Ik heb nog een imei (en niet die standaard verkeerde), en als firmware staat er 3x JPU...quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:50 schreef Kandijfijn het volgende:
EFS map is systeemmap met daarin o.a. je imei-nummer, bij het flashen van een CSC (wat sommige roms ook doen o.a. Darky's). is er een kans dat die map beschadigd wordt of vervangen word door een Koreaans imei-nummer. Gevolg je kan niet meer bellen omdat je je telefoon niet meer kan aanmelden op het netwerk van je provider.
Via root-explorer kan je deze back-uppen.
Gratis tip
Ooh dat wist ik niet!!.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:50 schreef Kandijfijn het volgende:
EFS map is systeemmap met daarin o.a. je imei-nummer, bij het flashen van een CSC (wat sommige roms ook doen o.a. Darky's). is er een kans dat die map beschadigd wordt of vervangen word door een Koreaans imei-nummer. Gevolg je kan niet meer bellen omdat je je telefoon niet meer kan aanmelden op het netwerk van je provider.
Via root-explorer kan je deze back-uppen.
Gratis tip
Ik ben zelf meer van redundant back-uppen met o.a. dropbox o.i.d. maar iedereen zijn voorkeurquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:38 schreef jampot het volgende:
[..]
Ik heb al redelijk vaak geflashed, maar nog geen problemen gehad. Is het dan altijd goed gegaan? Hoe zie je dat? Ik heb nog een imei (en niet die standaard verkeerde), en als firmware staat er 3x JPU...
Nu in ieder geval die mag met root explorer gekopieerd naar sd kaart, dat is voldoende neem ik aan?
Goed, even stap voor stap.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:01 schreef Kandijfijn het volgende:
RiKe, er staat toch heel duidelijk wat er mis gaat lijkt mij zo?
failed to verify whole-file signature je probeert een ongesigneerd zip te flashen met Android zijn standaard recovery. Je hebt een 2e recovery nodig om ongesigneerde zips te kunnen flashen. Zoek maar op CF-root @ XDA.
Ik weet trouwens vrijwel zeker dat je niet de gehele topicstart hebt doorgelezen van Darky's anders had je het wel goed gedaan.
?quote:Op zondag 26 december 2010 14:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat een waardeloos ding. Mijn broer heeft een compleet nutteloze Galaxy S: too many pattern attempts, en geen manier om de telefoon te resetten.
Wow, wat een mooi 'open' systeem, dat Android. Met de iPhone heb je dit probleem niet.
Firmware 2.2 geloof ik. Fabrieksinstellingen gaat niet, je moet inloggen met een google account, maar hij blijft volhouden dat het wachtwoord verkeerd is, wat gewoon NIET waar is. Gmail wachtwoord al via de computer veranderd en nieuw wachtwoord geprobeerd, mocht ook niet baten.quote:Op zondag 26 december 2010 14:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
?
Welke firmware heeft ie?
Fabrieksinstellingen al een keer geprobeerd?
En een ander gmail-adres? En je weet 100% zeker dat je wachtwoord goed is (kleine letters, cijfers enzo)?quote:Op zondag 26 december 2010 15:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Firmware 2.2 geloof ik. Fabrieksinstellingen gaat niet, je moet inloggen met een google account, maar hij blijft volhouden dat het wachtwoord verkeerd is, wat gewoon NIET waar is. Gmail wachtwoord al via de computer veranderd en nieuw wachtwoord geprobeerd, mocht ook niet baten.
Bijna elke poging tot een hard reset die we op google konden vinden al geprobeerd, maar niets werkt.
Echt, wat een achterlijk systeem!
Ja, 100%. Inloggen op de laptop en via mijn iPhone werkt wel prima.quote:Op zondag 26 december 2010 15:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En een ander gmail-adres? En je weet 100% zeker dat je wachtwoord goed is (kleine letters, cijfers enzo)?
Heel vreemd, heb ik nog nooit meegemaakt, en ook nog nooit gezien op fora.quote:Op zondag 26 december 2010 15:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, 100%. Inloggen op de laptop en via mijn iPhone werkt wel prima.
Andere gmail pakt ie ook niet.
Doe je telefoon eens uit (batterij er uit), dan er weer in. Volume Down knopje, Aan knop, en de home knop. Als je het Samsung logo ziet verschijnen, Homeknop loslaten. Als het goed is kom je dan in de downloadmode.quote:Op zondag 26 december 2010 15:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik kan nergens in komen. Ik kan alleen een google account invullen of voor emergency call kiezen. Als je googlet op "too many pattern attempts", krijg je hele waslijsten van mensen met hetzelfde probleem. Sommigen hebben per toeval een manier gevonden om toch lang genoeg in de settings te komen om een volledige reset te doen, maar veel anderen zitten gewoon, net als wij, met een waardeloos stukje plastic.
ik vind de symbolen bovenin niet mooi, met name de wifi en media scannen.quote:Op maandag 27 december 2010 00:46 schreef swollywood het volgende:
De :::LitePro Blue Skyline::: theme vind ik persoonlijk mooier.
draait hier ook al, wederom met de bluebread theme eroverheen. Werkt weer prima.quote:
En verderop in het artikel:quote:Samsung en Google onthullen met Nexus S s werelds eerste Android 2.3 mobiele telefoon
Dus ik denk dat het nog minimaal een kwartaal / half jaar gaat duren voordat 2.3 voor de Galaxy S beschikbaar is.quote:De Nexus S is vanaf het eerste kwartaal 2011 in Nederland verkrijgbaar. De verkoopadviesprijs is nog niet bekend.
Joh, Samsung heeft Gingerbread voor Galaxy S gewoon toegezegd voor Februari 2011quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:09 schreef Crutch het volgende:
Ik las dit net.
[..]
En verderop in het artikel:
[..]
Dus ik denk dat het nog minimaal een kwartaal / half jaar gaat duren voordat 2.3 voor de Galaxy S beschikbaar is.
Bron
CHILL!!!!!quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Joh, Samsung heeft Gingerbread voor Galaxy S gewoon toegezegd voor Februari 2011
Froyo was trouwens beloofd in Augustus en kwam eind november ofzo?quote:
Maak eens een screenshot met home+back button tegelijk ingedrukt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:49 schreef Ulpianus het volgende:
Hey allen, ik heb een probleem.
Mijn Galaxy S heeft last van een vage bug ofzoiets. Hij blijft steeds bovenin een melding geven dat er een USB verbinding is gemaakt. Niet echt drastisch maar wel goed kut voor zo'n telefoon.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Dat is wel ubersick. Morgen maar even mee bezigquote:Op donderdag 30 december 2010 04:35 schreef Kandijfijn het volgende:
DocsSteven zipgenerator je eigen rom samenstellen. Dus zelf je base-rom, modem, kernel, launcher en APK's kiezen.
Nxt level rom making
Ben nu zelf even aan het klieren thuis probeer een eigen rom samen te stellen zonder zip-ding van doc (die is offline). Maar durf nog niet echt te flashen omdat ik telefoon heel hard nodig heb deze dagen.quote:Op donderdag 30 december 2010 08:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat is wel ubersick. Morgen maar even mee bezig
Met een volle batterij neem ik aan (Ja, je hebt ze erbijquote:Op donderdag 30 december 2010 16:03 schreef Joene het volgende:
Battery stats reset heb ik vanmorgen gedaan dus ben nu benieuwd update morgen
Darky vind ik eigenlijk een prutsertje het enige wat hij doet is base-rom+wat skins+APK's+kernel bij elkaar drukken en bij 7,5 ook nog wat fonts. Om ze vervolgens ongetest op XDA te gooien. Doc is in ieder geval een echte programmeurquote:Op donderdag 30 december 2010 20:01 schreef Luco het volgende:
En Darky heeft alweer v7.7 in aankomst. Gaat me iets te snel, steeds kleine bugfixes waardoor hij maar aan blijft passen. Ik hou het voor nu op Darky v7.0 en ga als die RomKitchen van Doc en Stefun goed online is daar maar een rommetje brouwen.
Wat gebruik je als back-up tool voor je apps? Ik gebruikte altijd Titanium back-up. Maar MyBackup Probevalt mij beter en heeft geen conflicten met JPYquote:Op donderdag 30 december 2010 20:09 schreef Luco het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met ROM's van Darkyy, maar Doc klinkt inderdaad iets zekerder van z'n zaak. Heb m'n user data en apps al tot back-up verwerkt, evenals een backup van m'n /EFS folder. Volgende rom gooi ik als wipe erop.
Titanium Backupquote:Op donderdag 30 december 2010 20:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat gebruik je als back-up tool voor je apps? Ik gebruikte altijd Titanium back-up. Maar MyBackup Probevalt mij beter en heeft geen conflicten met JPY
Welke kernel ga je flashen? Gewoon die van Supercurio?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ben nu zelf even aan het klieren thuis probeer een eigen rom samen te stellen zonder zip-ding van doc (die is offline). Maar durf nog niet echt te flashen omdat ik telefoon heel hard nodig heb deze dagen.
Dude JPX heeft een extreem hoge batteryleak, GPS is uberelaxt maar ik zou gewoon JPY of JP6//A o.i.d.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke kernel ga je flashen? Gewoon die van Supercurio?
Modem doe ik denk ik JPX, omdat die volgens XDA het beste is.
Had ik ook toenstraks, uiteindelijk maar weggeklikt en probeer het na dit weekend wel ofzo.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dude JPX heeft een extreem hoge batteryleak, GPS is uberelaxt maar ik zou gewoon JPY of JP6//A o.i.d.
bij mij staat die trouwens rustig op die pagina met een downloadlink maar als er op klikt verschijnt er niks hij zegt dan ''It works!
This is the default web page for this server.
The web server software is running but no content has been added, yet.''
Duurt lang![]()
![]()
DO NOT CLOSE THIS WINDOW. YOU WILL NOT ONLY LOOSE THE DOWNLOAD, BUT YOUR ROM WILL BE GENERATED NO MATTER WHAT, CONSUMING PRECIOUS RESOURCES ON THE SERVER!quote:Op donderdag 30 december 2010 21:00 schreef Luco het volgende:
[..]
Had ik ook toenstraks, uiteindelijk maar weggeklikt en probeer het na dit weekend wel ofzo.
Scherm stond al een uur open, moest weg...quote:Op donderdag 30 december 2010 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
DO NOT CLOSE THIS WINDOW. YOU WILL NOT ONLY LOOSE THE DOWNLOAD, BUT YOUR ROM WILL BE GENERATED NO MATTER WHAT, CONSUMING PRECIOUS RESOURCES ON THE SERVER!
Server is officieel dood nuquote:Op donderdag 30 december 2010 21:05 schreef Luco het volgende:
[..]
Scherm stond al een uur open, moest weg...
En constant fok in beeld zien? Nee dank jequote:Op donderdag 30 december 2010 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Server is officieel dood nu, waarom maken ze niet gewoon een offline app. Zelf je kernel en APK'tjes downen.
Iemand trouwens belang bij een FOK!-rom? Mijn goede voornemen is dat ik in 2011 mezelf er in wil gaan verdiepen![]()
Hoelang duurde het voordat de tool hem gebakken had? en welke browser?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:49 schreef Luco het volgende:
Server is online, ben nu m'n rom aan het downloaden. JPY wipe, net backup van apps en data gemaakt
Edit. Al wacht ik wel tot morgen met flashen, voordat ik de halve nacht fouten kan herstrllen...
5seconde, stock browser van Darkyy... nog een reden om te wachten, maak morgen wel een nieuwequote:Op donderdag 30 december 2010 21:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hoelang duurde het voordat de tool hem gebakken had? en welke browser?
Ik probeerde vanaf computer te bakkenquote:Op donderdag 30 december 2010 21:56 schreef Luco het volgende:
[..]
5seconde, stock browser van Darkyy... nog een reden om te wachten, maak morgen wel een nieuwe
nee, flash steeds via recoveryquote:Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef Kandijfijn het volgende:
En downloadt, dat was wel extreem simpel,
Gebruik jij trouwens rom-manager van Clockwork?
Darky 7.6 hier geinstalleerd gisteren.quote:Op donderdag 30 december 2010 10:55 schreef Joene het volgende:
Overigens wel enorm last van Battery Drainmisschien toch maar over op Stock Froyo met Speedmod
Handig om je zips mee te openen je klikt hij vraagt als je back-up wilt maken en wipe wilt doen. Klik en paar minuten later is alles klaar.quote:
Nou ook na de "battery" tricks heb ik dit issue dus ook met 7.6 , er staat bij de 7.7 mod dat er weer iets is gefixed ?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:33 schreef swollywood het volgende:
[..]
Darky 7.6 hier geinstalleerd gisteren.
Vanmorgen om 9 uur met volle accu van de lader gehaald, niet gebeld, alleen iets van 20 minuten Tweetdeck gebruikt en vanmiddag om 3 uur had ik nog 9% accu over.
Slaat nergens op, bij 7.6 (en 7.0, 6.0 etc.) had ik nergens last van. Ligt dus aan een eventuele wifi driver die je hebt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 07:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ook na de "battery" tricks heb ik dit issue dus ook met 7.6 , er staat bij de 7.7 mod dat er weer iets is gefixed ?
Heuj, dat is inderdaad handig. Dankuquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Leuk truckje voor de mensen die vaak flashen maak een back-up met mybackuppro of titaniumback up. Vind de map met alle APK-files.
Bij het flashen van een nieuwe rom, unzip deze rom eerst, ga naar data, app stop deze map vol met deze apk's. Flash en let the magic happen meteen al je apps erbij geflashed
ga naar system/dbdata/database en verwijder com.fede.launcher. Werkte bij mij wel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:20 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb sinds Darky 7.7 trouwens dat de instellingen van LauncherPro niet worden opgeslagen, teringirritant is dat.
Zo maar even een goede Doc flashen, en daarna even een Gingerbread-themaatje eroverheen gooien, vind ik toch wel zeer nice.
Danku againquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:27 schreef Luco het volgende:
[..]
ga naar system/dbdata/database en verwijder com.fede.launcher. Werkte bij mij wel.
Probeer 's: Instellingen > Geluid > Volume > Melding op 0.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Keroppi het volgende:
Plus, waar kan ik uitzetten dat hij een geluidje maakt als de batterij vol is en van de lader afkan. Ik word er regelmatig 's nachts wakker van...
Nee, +31 heb ik niet geprobeerd. Ik hou altijd de namen in bij Geschiedenis en klik op "Toevoegen op weigerlijst".quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Scarface, Kyr, ik heb geen idee als dat werkt nog nooit geprobeerd. Maar heb je wel het juiste nummer geblokkeerd? Dus niet 0612345678 maar +31612345678. Als dat niet werkt probeer een app te vinden die nummers voor je blokkeerd misschien werkt dat beter.
Facebook app-->>Menuknop-->>contacten syncen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Keroppi het volgende:
Ik hoor van iedereen dat hij de Galaxy de foto's van contacten automatisch synchroniseert met je facebook. Bij mij is dat niet gebeurt en ik kan niet vinden hoe ik dat kan instellen. Iemand wel die functie gevonden?
Plus, waar kan ik uitzetten dat hij een geluidje maakt als de batterij vol is en van de lader afkan. Ik word er regelmatig 's nachts wakker van...
Heb je lopen rooten, flashen en dergelijke?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:10 schreef LadyS het volgende:
*valt topic binnen*
MijnGalaxy S
is er vanmorgen helemaal mee opgehouden
. Ik zat te lezen op mijn Nu.nl-applicatie, en hij reageerde opeens nergens meer op. Nu branden alleen nog mijn menu-knop en die andere-met-dat-pijltje continue, maar verders gebeurt er helemaal niks. Aan- en uitzetten werkt niet, met of zonder sim- of SD-kaartje maakt niet uit.
Help
edit:
Als hij uit is, geeft hij wel aan dat de batterij aan het opladen is, als ik hem vervolgens aanzet, komt dat "Samsung-introotje" en daarna *niks*. Zwart scherm.
Het is een standaard manier van factory-reset wanneer je een bootloop hebt (dat hij niet volledig opstart en telkens overnieuw probeert). Als het je nog vaker overkomt zou ik terug naar de winkel gaanquote:Op zondag 2 januari 2011 10:57 schreef LadyS het volgende:
Hij doet het weer, hij doet het weer, hij doet het weer
Thx, Kandijfijn!
Joe, Swype is een invoermethode, een toetsenbord dus.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:21 schreef Rainai het volgende:
Ik zocht als een gek allerlein info over het pingen van Samsung Galaxy S en Iphone4 op. Ik kom er (zelfs via Google) niet echt uit.
De Samsung Galaxy S en Iphone4 hebben een swype. Kan je daarmee van Samsunbg Galaxy S naar de BB ook pingen?
Oftewel beter gezegd: Het pingen van Samsung Galaxy S naar BB werkt ook?
Nog een vraagje.
PingChat, WhatsApp en Swype...wat is de verschil tussen drie? :S
http://harmhoekstra.nl/op(...)Darky%207.0_V.01.pdfquote:Op zondag 2 januari 2011 17:04 schreef Prik0 het volgende:
Na het aanschaffen van mijn Galaxy S vorige week wilde ik goed beginnen door er meteen een custom rom op te zetten. Aangezien ik echt een beginner ben op dit vlak ben ik er na heel veel lezen nog steeds niet uit..
Ik ben nu zover dat ik met Doc's Rom Cooker het volgende heb samengesteld:
- Doc's Wipe ROM, using hardcore's kernel, coupled with a JPY modem and LauncherPro as your default launcher
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik dit op mijn telefoon?
Ik lees veel over Odin/CMW en Root Ja/Nee. Maakt dit iets voor mij uit? En wat is de beste manier om het te installeren?
Gewoon erop zetten via een kabeltje.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:04 schreef Prik0 het volgende:
Na het aanschaffen van mijn Galaxy S vorige week wilde ik goed beginnen door er meteen een custom rom op te zetten. Aangezien ik echt een beginner ben op dit vlak ben ik er na heel veel lezen nog steeds niet uit..
Ik ben nu zover dat ik met Doc's Rom Cooker het volgende heb samengesteld:
- Doc's Wipe ROM, using hardcore's kernel, coupled with a JPY modem and LauncherPro as your default launcher
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik dit op mijn telefoon?
Ik lees veel over Odin/CMW en Root Ja/Nee. Maakt dit iets voor mij uit? En wat is de beste manier om het te installeren?
De eerstvolgende keer ga ik naar de winkel jaquote:Op zondag 2 januari 2011 15:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is een standaard manier van factory-reset wanneer je een bootloop hebt (dat hij niet volledig opstart en telkens overnieuw probeert). Als het je nog vaker overkomt zou ik terug naar de winkel gaan.
Ps. die reset heeft toch geen uur geduurd? Zou normaal 3 minuten o.i.d. moeten zijn
Je hebt een ander recovery menu nodig, het beste gaat dat via CF-root (zoek het forum en kijk welk bestand je moet hebben). Dit moet je via jouw geliefde Odin flashenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:56 schreef exile79 het volgende:
Nog een keer weer geprobeerd te rooten, maar als ik de update.zip kies in het recovery menu, dan krijg ik de volgende melding:
E: signature verification failed
Installation aborted.
Waarom heb ik dat?
Swype een toetsenbord???? Ok.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Joe, Swype is een invoermethode, een toetsenbord dus.
Je kan van een SGS naar een BB of een iPhone 4 berichten sturen, de meeste mensen gebruiken daar WhatsApp voor.
Ja, dat geliefde Odin heb ik gister ook nog gebruikt om te rooten, maar is weer jammerlijk mislukt. Telefoon startte niet meer op. Toen heb ik die voodoo nog een keer erop gegooid, en deed hij het in elk geval weer. Jaja, zonder hulpquote:Op maandag 3 januari 2011 02:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt een ander recovery menu nodig, het beste gaat dat via CF-root (zoek het forum en kijk welk bestand je moet hebben). Dit moet je via jouw geliefde Odin flashen. Je kan ook een andere geroote kernel downloaden zoals Hardcore's kernel of sommige variaties op de voodoo kernel. Met de standaard voodoo kernel en superuser instalaren uit de market (dit werkt alleen met een pre-rooted kernel).
Tenslotte kan je het ook proberen met Superoneclickroot maar deze werkt volgens mij niet meer met firmware versies naar XPU.
Extra informatie is te vinden op XDA.
Bookmarks en dergelijke (smsjes enz) kan je backuppen met MyBackup Pro.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:50 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja, dat geliefde Odin heb ik gister ook nog gebruikt om te rooten, maar is weer jammerlijk mislukt. Telefoon startte niet meer op. Toen heb ik die voodoo nog een keer erop gegooid, en deed hij het in elk geval weer. Jaja, zonder hulp. Alleen moest ik m'n contacten weer importeren vanaf de sim, en zijn m'n bookmarks weg. Oh ja, en ik heb geen mobiele internet verbinding meer, iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Heb trouwens vanaf vanmorgen zes uur tot nu maar 4 % op m'n batterij ingeleverd, staat nu nog op 96, dat dan weer wel.
Ondertussen zal ik even zoeken wat dat cf root inhoudt.
Thanks!quote:Op maandag 3 januari 2011 22:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bookmarks en dergelijke (smsjes enz) kan je backuppen met MyBackup Pro.
Mobiel internet krijg je weer door handmatig een APN toe te voegen.
Sommigen hebben er nog steeds problemen mee, anderen totaal niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:19 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb zelf een Desire en daarmee doe ik regelmatig hardlopen en de boel recorden via GPS. Ik hoorde zo rond het uitkomen van de SGS klachten over de GPS ervan, dat deze het stukken slechter zou doen dan de iPhoney en de Desire. Hoe staat het daar inmiddels mee? (geen idee of het softwarematig was of hardwarematig).
Aangezien je in de open lucht hardloopt, is er niks aan de hand. Dan heeft ie heel snel een fix, en dat houdt ie vast.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:19 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb zelf een Desire en daarmee doe ik regelmatig hardlopen en de boel recorden via GPS. Ik hoorde zo rond het uitkomen van de SGS klachten over de GPS ervan, dat deze het stukken slechter zou doen dan de iPhoney en de Desire. Hoe staat het daar inmiddels mee? (geen idee of het softwarematig was of hardwarematig).
Ook de reden dat ik gestopt ben met Darkyy installeren. Merkte totaal geen verschil tussen updates, op functies of bugfixes na waar ik toch niks van merkte.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 07:46 schreef Joene het volgende:
Alweer een darky updatenu V 8.0 ik sla hem ff over dus.
ik wacht gewoon weer ff een release of 10quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Ook de reden dat ik gestopt ben met Darkyy installeren. Merkte totaal geen verschil tussen updates, op functies of bugfixes na waar ik toch niks van merkte.
JPJPA of XW_XEE_JPA?quote:CF-Root-JPH-v1.0.zip Busybox-1.15.3.zip
CF-Root-JPH-v1.1.zip Busybox-1.15.3.zip
CF-Root-JPK-v1.1.zip Busybox-1.15.3.zip
CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
Step 2: Unzip the downloaded folder
8.0 schijnt wel een goede update te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Ook de reden dat ik gestopt ben met Darkyy installeren. Merkte totaal geen verschil tussen updates, op functies of bugfixes na waar ik toch niks van merkte.
Als je het mij vraagt zou ik die tweede doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:28 schreef exile79 het volgende:
Ok, voor ik aan de slag ga, even een vraag tussendoor. Hoe weet ik nou welke versie ik heb, jpa, jp6 etc. Als ik in Kies kies voor firmware upgrade staat er bij huidige versie: PDA: JPA, Phone JPP, CSC JP2.
Als ik dan het volgende lijstje neem, welke moet ik dan hebben
[..]
JPJPA of XW_XEE_JPA?
Ok, here goes nothing!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:42 schreef Pino112 het volgende:
Als je het mij vraagt zou ik die tweede doen.
Lees eens 2-3 pagina's terug of ram een zoekterm in op google. Alsjeblieft zeg dat je totaal 0,0 weet van de telefoon die je handen hebt oké, maar je kan in ieder geval proberen zelf te zoeken ofzo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:52 schreef lolikip het volgende:
eey ik hb een vraagje
ik ga mn galaxy update naar 2.2 en nou heb ik ergens gelezen dat je een backup kan maken van je apps
nou is mijn vraag :hoe kan je een backup maken?
Klinkt als een bootloop, factory reset gedaan via recovery menu? Dat zou het waarschijnlijk wel fixen,quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:53 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ok, here goes nothing!
edit:
Weer niet. Heb twee versies geprobeerd:
2shared - download CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip
2shared - download CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip
(wel geunzipped uiteraard)
Blijft steeds bij opstart hangen in zwart. En als je een toch key aanraakt lichten ze beiden op, verder niets.
Nog wel even gereboot en de update.zip gekozen, dit keer geen foutmelding (dus wat dat betreft ben ik geholpen) maar wedereom bij opstarten blijft hij hangen. Na het deuntje. Pffff
Tijd om een volledige rom overnieuw te flashen via Odin lijkt mij eerder. Teveel verneukt om te boel weer te herstellenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:44 schreef exile79 het volgende:
Ja, daar ben ik bang voor, moet ik overnieuw beginnen met robodefense, verdorie.
edit: Back to the drawing baord...heb niet eens meer de market na m'n factory reset, het gaat weer super haha.
*klooit ongemoeid door
edit: market gedownload en geinstalleerd, maar (zoals ik gister ook al had) zodra ik een app kies, trilt de phone en loopt de market app vast. pfffff. Tijd om naar bed te gaan denk ik.
Dus het probleem was alleen binnen? Daar doet geen enkele GPS het natuurlijk goed...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Aangezien je in de open lucht hardloopt, is er niks aan de hand. Dan heeft ie heel snel een fix, en dat houdt ie vast.
Dat is nou juist de reden dat ik geen darky erop zet. Alsof er altijd iets kapot is wat na 2 dagen gerepareerd wordt. Je blijft bezig...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 07:46 schreef Joene het volgende:
Alweer een darky updatenu V 8.0 ik sla hem ff over dus.
5.2 heeft sowieso veel bugs. Ik ben na 5.8 trouwens overgestapt op Doc's zijn rom. Vele malen stabieler en zijn updates zijn in ieder geval getestquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef GalaxyS het volgende:
Is er groot merkbaar verschil tussen darkyy 5.2 en 8.0?
op welke manieren merk je dat het stabieler is? Ik heb namelijk amper last van bugs enzo.. en docs heeft ook een gingerbread theme?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
5.2 heeft sowieso veel bugs. Ik ben na 5.8 trouwens overgestapt op Doc's zijn rom. Vele malen stabieler en zijn updates zijn in ieder geval getest
-Wifi-drain bugquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:11 schreef GalaxyS het volgende:
[..]
op welke manieren merk je dat het stabieler is? Ik heb namelijk amper last van bugs enzo.. en docs heeft ook een gingerbread theme?
standaard firmware flashen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:50 schreef GalaxyS het volgende:
Ja ik heb nu dus allemaal rare gekoppelse contacten en elk contact staat er 100 keer in :s heel raar, hoe doe ik een hard reset dat echt alles er af is, zelfs voodoo en clockworkmod, dan begin ik ff opnieuw..
Je Nickquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:50 schreef GalaxyS het volgende:
Ja ik heb nu dus allemaal rare gekoppelse contacten en elk contact staat er 100 keer in :s heel raar, hoe doe ik een hard reset dat echt alles er af is, zelfs voodoo en clockworkmod, dan begin ik ff opnieuw..
Welke rom, kernel en thema etc gebruik je?quote:
Darky 7.8 , launcher pro , en battery stats gewipedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Welke rom, kernel en thema etc gebruik je?
niks bijzonders dus... Ga vanmiddag een nieuwe romkoken van docquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Darky 7.8 , launcher pro , en battery stats gewiped
neequote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:22 schreef robbert007 het volgende:
Hej,
Is het mogelijk om de standaard apps van je sgs te halen zonder te rooten?
Als je Launcher Pro installeert kan je wel instellen dat je ze niet meer zit in je app lijst.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:22 schreef robbert007 het volgende:
Hej,
Is het mogelijk om de standaard apps van je sgs te halen zonder te rooten?
Hoeveel draag je zelf bij aan het bugtesten en/of zelf het programmeren? En honeycomb is voor tabletsquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:09 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik hoop dat we snel 2.3 of 2.4 krijgen... via ODIN.
Zullen we afspreken dat jij Luco, Pino of mij 2 euro schuldig bent per vraag? (Uitzonderingen zijn wanneer je vraag niet met 1-2 zoektermen te vinden zijn op XDA of google)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:08 schreef GalaxyS het volgende:
Bij het booten blijft hij al 10 minuten op dat galaxy s logo staan, hoe los ik dat op?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zullen we afspreken dat jij Luco, Pino of mij 2 euro schuldig bent per vraag?
Leg 'm in een bak met water.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:08 schreef GalaxyS het volgende:
Bij het booten blijft hij al 10 minuten op dat galaxy s logo staan, hoe los ik dat op?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:18 schreef GalaxyS het volgende:
Oke sorry dat ik zoveel vragen stel maar heeft er iemand een oplossing?
quote:
Factory reset is meestal wel genoeg hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:20 schreef Luco het volgende:
Maar zonder dollen, gewoon een standaard JM8/JM9 firmware flashen via ODIN, inclusief Modem en kernel.
Heb ik ook ooit gedaan (Voodoo icm Darkyy 6.0 naar 6.2 ofzo). Voodoo schakelde zichzelf toen uitquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:20 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb nu mijn telefoon verneukt, nieuwe rom flashen zonder lagfix uit te schakelen.
Als je mij twee euro geeft, zal ik zeggen wat je nu moet doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:20 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb nu mijn telefoon verneukt, nieuwe rom flashen zonder lagfix uit te schakelen. Enige wat die nu doet is alle apps fore closen
Ja darky heeft dat erin geprogrameerd (in zijn rom staat gewoon een mapje disable lagfix). Om dat soort stomme fouten te voorkomenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:21 schreef Luco het volgende:
[..]
Heb ik ook ooit gedaan (Voodoo icm Darkyy 6.0 naar 6.2 ofzo). Voodoo schakelde zichzelf toen uit
Welke Rom/Kernel/Modem heb je geflasht?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja darky heeft dat erin geprogrameerd (in zijn rom staat gewoon een mapje disable lagfix). Om dat soort stomme fouten te voorkomen. Normaal doe ik dat ook altijd inclusief eigen apk's erin programeren en kernel naar keuze. Ik vergat de disable lagfix
![]()
![]()
JPY kernel (beste GPS) en voodoo.advanced.v69.3 van trasig(ofzo). Heb uitstekende batterijduurquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke Rom/Kernel/Modem heb je geflasht?
Jep, ik ga nu die Voodoo kernel maar even flashenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
JPY kernel (beste GPS) en voodoo.advanced.v69.3 van trasig(ofzo). Heb uitstekende batterijduur. Met Speedmodkernel beetje slechte ervaring. Zag dat jij 500 hz versie had van Speedmod?
Nee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:40 schreef GalaxyS het volgende:
kun je darkyy flashen met odin en hoe doe je dat echt, ik heb odin op mijn pc staan, ook heb ik darkyy v8.0 op mijn PC staan.. Ik kan mijn telefoon niet meer opstarten zelfs na factory reset in clockwork mod.. :S daarom probeer ik dit even of hebben jullie andere oplossingen>
Ja:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:40 schreef GalaxyS het volgende:
kun je darkyy flashen met odin en hoe doe je dat echt, ik heb odin op mijn pc staan, ook heb ik darkyy v8.0 op mijn PC staan.. Ik kan mijn telefoon niet meer opstarten zelfs na factory reset in clockwork mod.. :S daarom probeer ik dit even of hebben jullie andere oplossingen>
Darkyy kan je alleen via CWM flashen. Flash Darkyy gewoon opnieuw via CWM. Werkt dat niet, doe dan een stock firmware via Odin.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:40 schreef GalaxyS het volgende:
Laatste versiequote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jep, ik ga nu die Voodoo kernel maar even flashen
Ik kreeg hier na zoveel vragen de subtiele hint om eens in te lezen op XDA.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:47 schreef GalaxyS het volgende:
Oke jammer, maar ik heb die darkyy pack niet op mijn telefoon meer staan en ik kan hem er niet opzetten want de telefoon kan niet aanis daar nog een oplossing voor?
Anders ga ik wel opzoek naar een stock firmware..
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:03 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik kreeg hier na zoveel vragen de subtiele hint om eens in te lezen op XDA.![]()
Lees dit topic op tweakers eerst eens door (vooral de OP) en daarna het Darky's topic op XDA (ja, je kan ook voor bijvoorbeeld doc's rom kiezen).
True, true. Vooral m'n eerste keer Voodoo Flashen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
![]()
![]()
Meestal gaven we ook wel een soort van antwoord![]()
Welke launcher? Bij Launcherpro is het zo alleen in de prullenbak droppen is snelkoppeling weg. Tijdje vasthouden boven de prullenbak en hij verwijderd de applicatie. Ik vind dat echt ubergoed bedachtquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:09 schreef exile79 het volgende:
[..]
True, true. Vooral m'n eerste keer Voodoo Flashen.
Darky bevalt nog goed, maar één ding is anders: Sleep een snelkoppeling op je homescreen naar de prullebak en hij verwijdert niet de snelkoppeling maar de app in z'n geheel. Gelukkig staat Google maps ook in de market haha.
Probeer het eens, slechter kan het niet meer worden toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:19 schreef GalaxyS het volgende:
Dus om de stock rom the flashen met odin moet ik
- Naar download mode
- Odin starten
- Stock rom bij PDA zetten
- Op start klikken??
Bricken?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:19 schreef exile79 het volgende:
[..]
Probeer het eens, slechter kan het niet meer worden toch?
Uhahahahquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:20 schreef exile79 het volgende:
Altijd al willen weten wat dat nu precies is.
Ik heb er hier nog wel 1 liggenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:20 schreef exile79 het volgende:
Altijd al willen weten wat dat nu precies is.
En dat dat ook niet daarbij het kabeltje beschadigt. I can tell....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:30 schreef Kandijfijn het volgende:
-Zorg dat je het kabeltje niet los kan schieten tijdens het flashen.
Draai jij gewoon Linuxquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:30 schreef exile79 het volgende:
heb al gegoogeld, is iets met stenen zie ik.
[ afbeelding ]
Heb je die er dan op laten vallen ofzo?
Niks, Windows kent geen telefoons met Darky's 8,0 gingerbread edition.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:31 schreef GalaxyS het volgende:
Ik heb nu darkyys 8.0 alleen daar was iets mis mee, ik ga nu stock 2.2.1 flashen met odin maar mijn pc ziet mijn telefoon nu als een "unkown device" hoe los ik dit op? drivers enzo zijn geinstalleerd...
ja maar hoe los ik dit dan op? Hij ziet hem als unkown device in download mode....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Niks, Windows kent geen telefoons met Darky's 8,0 gingerbread edition.
Screenshot? En wat als e gewoon Odin opent? Voordat je odin opent eerst KIES afsluitenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:35 schreef GalaxyS het volgende:
[..]
ja maar hoe los ik dit dan op? Hij ziet hem als unkown device in download mode....
hij herkent hem alleen in recovery mode, niet in download mode.... kan ik odin ook gebruiken in recovery mode?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Screenshot? En wat als e gewoon Odin opent? Voordat je odin opent eerst KIES afsluiten
Nee, en zonder screenshot kan ik je niet helpenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:40 schreef GalaxyS het volgende:
[..]
hij herkent hem alleen in recovery mode, niet in download mode.... kan ik odin ook gebruiken in recovery mode?
Doe eens in downloadmodus (kabel nog niet vast). Odin opstarten daarna pas vastkoppelen. Niet via een USB-hub o.i.d. btw.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:43 schreef GalaxyS het volgende:
Een screenshot van wat?
Ik kan alleen het vakje bij odin geel zien, als hij in recovery mode is
Van je scherm met Odin op het moment dat je gekkoppeld bent lijkt me. En heb je al je batterij er ook uit gehad en factory reset gedaan in het recovery menu? Heb ik de laatste keer twee keer moeten doen zelfsquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:43 schreef GalaxyS het volgende:
Een screenshot van wat?
Ik kan alleen het vakje bij odin geel zien, als hij in recovery mode is
Ja alles al geprobeerdquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:51 schreef exile79 het volgende:
[..]
Van je scherm met Odin op het moment dat je gekkoppeld bent lijkt me. En heb je al je batterij er ook uit gehad en factory reset gedaan in het recovery menu? Heb ik de laatste keer twee keer moeten doen zelfs
Je kan hem bijna niet bricken ?quote:
Wie zegt dat ik hem gebricked heb?quote:
Gewoon ff de standaard JPY van samfirmware eropquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem gebricked heb?![]()
Hij blijft gewoon hangen op het Nexus bootlogo, en trilt af en toe
*proest*quote:
Joah, maar dan wordt alles gewiped toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gewoon ff de standaard JPY van samfirmware erop. Gaat wel lekker hier vanavond.
Maar het mooie is Kandijfijn had een probleem en heeft inmiddels opgelost
Pino heeft een probleem en heeft het straks opgelost
GalaxyS..... ..... ..... ...... ..... "??
Johquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
*proest*![]()
[..]
Joah, maar dan wordt alles gewiped toch?
Eerst wilde ik de lagfix disablen, dus toen maakte die Speedmodkernel een backup. Had nog 300mb vrije ruimte over, en toen dat begon ben ik gaan eten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Joh, ja helaas wel. Maar het lijkt erop dat je in een bootloop zit. Maar misschien zijn er andere oplossingen.
Wat heb je gedaan om je telefoon te verneuken? Die andere kernel geflashed?
Met te weinig vrije ruimte krijg je een bootloop dat is bekend. Via recovery menu de laatste back up proberen terug te zetten. Als dat niet lukt word het Odinquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Eerst wilde ik de lagfix disablen, dus toen maakte die Speedmodkernel een backup. Had nog 300mb vrije ruimte over, en toen dat begon ben ik gaan eten.
Na het eten zat ie in de loop
Die nandroidbackup slaat ook al je apps en appdata enzo op?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Met te weinig vrije ruimte krijg je een bootloop dat is bekend. Via recovery menu de laatste back up proberen terug te zetten. Als dat niet lukt word het Odin
Antwoord op je edit: Ja, zou die map trouwens ff op je pc zetten
Stoer, ga ik nu maar even stock JPY flashenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Hij slaat je complete rom op (kernel e.d. zelfs)
Back-up functie van je CMW is je Nadroid back up. Tegenwoordig noemen ze het gewoon ''back-up'' maar ik ben oldskoolquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:13 schreef exile79 het volgende:
en waar haal je die nandroidbackup vandaan? Kan ik vast nog wel eens gebruiken in de toekomst
Dude ik zal eens heel heel eerlijk tegen je zijn. De enige die jou op dit forum waarschijnlijk kunnen helpen zijn Ik, Pino en Luco wellicht. Ik heb 4-5 reacties gepost om je op weg te helpen geen enkele reageer je op dus ik geen flauw idee wat je tot nu geprobeerd hebt van mij tips en wat exact je problemen zijn. Het enige wat er gebeurd is je negeert mij en stelt je volgende vraag. Wtf moet ik daarmee?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:28 schreef GalaxyS het volgende:
Welke vragen heb ik niet beantwoord, sorry daarvoor
Nadat ik een factory reset heb gedaan gaat de telefoon nog steeds vastlopen bij dat galaxy s logo screen..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:33 schreef exile79 het volgende:
De laatste was wat je telefoon precies doet als je vanuit recovery een factory reset doet. Verder is er nog gevraagd om een screen van Odin
Sorry dat ik zo negerend was dat is niet de bedoeling maar ik heb al die dingen al geprobeerd...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dude ik zal eens heel heel eerlijk tegen je zijn. De enige die jou op dit forum waarschijnlijk kunnen helpen zijn Ik, Pino en Luco wellicht. Ik heb 4-5 reacties gepost om je op weg te helpen geen enkele reageer je op dus ik geen flauw idee wat je tot nu geprobeerd hebt van mij tips en wat exact je problemen zijn. Het enige wat er gebeurd is je negeert mij en stelt je volgende vraag. Wtf moet ik daarmee?
Pino en Luco waren volgens mij al een tijd geleden met je klaar, misschien kan je Exile je een stuk vooruit helpen? Maar de enige oplossing is lezen, lezen, lezen heel veel lezen op Xda-developers. Zodra je alle stickie topics daar doorgelezen hebt mag je terug komen met vragen richting mij.
Er staat alleen added in recovery mode,quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:45 schreef exile79 het volgende:
Als er Added! in Odin staat kan je toch flashen? En als je al Darky's had, heb je dan ook al cwm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |