Ben nu zelf even aan het klieren thuis probeer een eigen rom samen te stellen zonder zip-ding van doc (die is offline). Maar durf nog niet echt te flashen omdat ik telefoon heel hard nodig heb deze dagen.quote:Op donderdag 30 december 2010 08:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat is wel ubersick. Morgen maar even mee bezig
Met een volle batterij neem ik aan (Ja, je hebt ze erbijquote:Op donderdag 30 december 2010 16:03 schreef Joene het volgende:
Battery stats reset heb ik vanmorgen gedaan dus ben nu benieuwd update morgen
Darky vind ik eigenlijk een prutsertje het enige wat hij doet is base-rom+wat skins+APK's+kernel bij elkaar drukken en bij 7,5 ook nog wat fonts. Om ze vervolgens ongetest op XDA te gooien. Doc is in ieder geval een echte programmeurquote:Op donderdag 30 december 2010 20:01 schreef Luco het volgende:
En Darky heeft alweer v7.7 in aankomst. Gaat me iets te snel, steeds kleine bugfixes waardoor hij maar aan blijft passen. Ik hou het voor nu op Darky v7.0 en ga als die RomKitchen van Doc en Stefun goed online is daar maar een rommetje brouwen.
Wat gebruik je als back-up tool voor je apps? Ik gebruikte altijd Titanium back-up. Maar MyBackup Probevalt mij beter en heeft geen conflicten met JPYquote:Op donderdag 30 december 2010 20:09 schreef Luco het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met ROM's van Darkyy, maar Doc klinkt inderdaad iets zekerder van z'n zaak. Heb m'n user data en apps al tot back-up verwerkt, evenals een backup van m'n /EFS folder. Volgende rom gooi ik als wipe erop.
Titanium Backupquote:Op donderdag 30 december 2010 20:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat gebruik je als back-up tool voor je apps? Ik gebruikte altijd Titanium back-up. Maar MyBackup Probevalt mij beter en heeft geen conflicten met JPY
Welke kernel ga je flashen? Gewoon die van Supercurio?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ben nu zelf even aan het klieren thuis probeer een eigen rom samen te stellen zonder zip-ding van doc (die is offline). Maar durf nog niet echt te flashen omdat ik telefoon heel hard nodig heb deze dagen.
Dude JPX heeft een extreem hoge batteryleak, GPS is uberelaxt maar ik zou gewoon JPY of JP6//A o.i.d.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke kernel ga je flashen? Gewoon die van Supercurio?
Modem doe ik denk ik JPX, omdat die volgens XDA het beste is.
Had ik ook toenstraks, uiteindelijk maar weggeklikt en probeer het na dit weekend wel ofzo.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dude JPX heeft een extreem hoge batteryleak, GPS is uberelaxt maar ik zou gewoon JPY of JP6//A o.i.d.
bij mij staat die trouwens rustig op die pagina met een downloadlink maar als er op klikt verschijnt er niks hij zegt dan ''It works!
This is the default web page for this server.
The web server software is running but no content has been added, yet.''
Duurt lang![]()
![]()
DO NOT CLOSE THIS WINDOW. YOU WILL NOT ONLY LOOSE THE DOWNLOAD, BUT YOUR ROM WILL BE GENERATED NO MATTER WHAT, CONSUMING PRECIOUS RESOURCES ON THE SERVER!quote:Op donderdag 30 december 2010 21:00 schreef Luco het volgende:
[..]
Had ik ook toenstraks, uiteindelijk maar weggeklikt en probeer het na dit weekend wel ofzo.
Scherm stond al een uur open, moest weg...quote:Op donderdag 30 december 2010 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
DO NOT CLOSE THIS WINDOW. YOU WILL NOT ONLY LOOSE THE DOWNLOAD, BUT YOUR ROM WILL BE GENERATED NO MATTER WHAT, CONSUMING PRECIOUS RESOURCES ON THE SERVER!
Server is officieel dood nuquote:Op donderdag 30 december 2010 21:05 schreef Luco het volgende:
[..]
Scherm stond al een uur open, moest weg...
En constant fok in beeld zien? Nee dank jequote:Op donderdag 30 december 2010 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Server is officieel dood nu, waarom maken ze niet gewoon een offline app. Zelf je kernel en APK'tjes downen.
Iemand trouwens belang bij een FOK!-rom? Mijn goede voornemen is dat ik in 2011 mezelf er in wil gaan verdiepen![]()
Hoelang duurde het voordat de tool hem gebakken had? en welke browser?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:49 schreef Luco het volgende:
Server is online, ben nu m'n rom aan het downloaden. JPY wipe, net backup van apps en data gemaakt
Edit. Al wacht ik wel tot morgen met flashen, voordat ik de halve nacht fouten kan herstrllen...
5seconde, stock browser van Darkyy... nog een reden om te wachten, maak morgen wel een nieuwequote:Op donderdag 30 december 2010 21:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hoelang duurde het voordat de tool hem gebakken had? en welke browser?
Ik probeerde vanaf computer te bakkenquote:Op donderdag 30 december 2010 21:56 schreef Luco het volgende:
[..]
5seconde, stock browser van Darkyy... nog een reden om te wachten, maak morgen wel een nieuwe
nee, flash steeds via recoveryquote:Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef Kandijfijn het volgende:
En downloadt, dat was wel extreem simpel,
Gebruik jij trouwens rom-manager van Clockwork?
Darky 7.6 hier geinstalleerd gisteren.quote:Op donderdag 30 december 2010 10:55 schreef Joene het volgende:
Overigens wel enorm last van Battery Drainmisschien toch maar over op Stock Froyo met Speedmod
Handig om je zips mee te openen je klikt hij vraagt als je back-up wilt maken en wipe wilt doen. Klik en paar minuten later is alles klaar.quote:
Nou ook na de "battery" tricks heb ik dit issue dus ook met 7.6 , er staat bij de 7.7 mod dat er weer iets is gefixed ?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:33 schreef swollywood het volgende:
[..]
Darky 7.6 hier geinstalleerd gisteren.
Vanmorgen om 9 uur met volle accu van de lader gehaald, niet gebeld, alleen iets van 20 minuten Tweetdeck gebruikt en vanmiddag om 3 uur had ik nog 9% accu over.
Slaat nergens op, bij 7.6 (en 7.0, 6.0 etc.) had ik nergens last van. Ligt dus aan een eventuele wifi driver die je hebt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 07:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ook na de "battery" tricks heb ik dit issue dus ook met 7.6 , er staat bij de 7.7 mod dat er weer iets is gefixed ?
Heuj, dat is inderdaad handig. Dankuquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Leuk truckje voor de mensen die vaak flashen maak een back-up met mybackuppro of titaniumback up. Vind de map met alle APK-files.
Bij het flashen van een nieuwe rom, unzip deze rom eerst, ga naar data, app stop deze map vol met deze apk's. Flash en let the magic happen meteen al je apps erbij geflashed
ga naar system/dbdata/database en verwijder com.fede.launcher. Werkte bij mij wel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:20 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb sinds Darky 7.7 trouwens dat de instellingen van LauncherPro niet worden opgeslagen, teringirritant is dat.
Zo maar even een goede Doc flashen, en daarna even een Gingerbread-themaatje eroverheen gooien, vind ik toch wel zeer nice.
Danku againquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:27 schreef Luco het volgende:
[..]
ga naar system/dbdata/database en verwijder com.fede.launcher. Werkte bij mij wel.
Probeer 's: Instellingen > Geluid > Volume > Melding op 0.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Keroppi het volgende:
Plus, waar kan ik uitzetten dat hij een geluidje maakt als de batterij vol is en van de lader afkan. Ik word er regelmatig 's nachts wakker van...
Nee, +31 heb ik niet geprobeerd. Ik hou altijd de namen in bij Geschiedenis en klik op "Toevoegen op weigerlijst".quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Scarface, Kyr, ik heb geen idee als dat werkt nog nooit geprobeerd. Maar heb je wel het juiste nummer geblokkeerd? Dus niet 0612345678 maar +31612345678. Als dat niet werkt probeer een app te vinden die nummers voor je blokkeerd misschien werkt dat beter.
Facebook app-->>Menuknop-->>contacten syncen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Keroppi het volgende:
Ik hoor van iedereen dat hij de Galaxy de foto's van contacten automatisch synchroniseert met je facebook. Bij mij is dat niet gebeurt en ik kan niet vinden hoe ik dat kan instellen. Iemand wel die functie gevonden?
Plus, waar kan ik uitzetten dat hij een geluidje maakt als de batterij vol is en van de lader afkan. Ik word er regelmatig 's nachts wakker van...
Heb je lopen rooten, flashen en dergelijke?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:10 schreef LadyS het volgende:
*valt topic binnen*
MijnGalaxy S
is er vanmorgen helemaal mee opgehouden
. Ik zat te lezen op mijn Nu.nl-applicatie, en hij reageerde opeens nergens meer op. Nu branden alleen nog mijn menu-knop en die andere-met-dat-pijltje continue, maar verders gebeurt er helemaal niks. Aan- en uitzetten werkt niet, met of zonder sim- of SD-kaartje maakt niet uit.
Help
edit:
Als hij uit is, geeft hij wel aan dat de batterij aan het opladen is, als ik hem vervolgens aanzet, komt dat "Samsung-introotje" en daarna *niks*. Zwart scherm.
Het is een standaard manier van factory-reset wanneer je een bootloop hebt (dat hij niet volledig opstart en telkens overnieuw probeert). Als het je nog vaker overkomt zou ik terug naar de winkel gaanquote:Op zondag 2 januari 2011 10:57 schreef LadyS het volgende:
Hij doet het weer, hij doet het weer, hij doet het weer
Thx, Kandijfijn!
Joe, Swype is een invoermethode, een toetsenbord dus.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:21 schreef Rainai het volgende:
Ik zocht als een gek allerlein info over het pingen van Samsung Galaxy S en Iphone4 op. Ik kom er (zelfs via Google) niet echt uit.
De Samsung Galaxy S en Iphone4 hebben een swype. Kan je daarmee van Samsunbg Galaxy S naar de BB ook pingen?
Oftewel beter gezegd: Het pingen van Samsung Galaxy S naar BB werkt ook?
Nog een vraagje.
PingChat, WhatsApp en Swype...wat is de verschil tussen drie? :S
http://harmhoekstra.nl/op(...)Darky%207.0_V.01.pdfquote:Op zondag 2 januari 2011 17:04 schreef Prik0 het volgende:
Na het aanschaffen van mijn Galaxy S vorige week wilde ik goed beginnen door er meteen een custom rom op te zetten. Aangezien ik echt een beginner ben op dit vlak ben ik er na heel veel lezen nog steeds niet uit..
Ik ben nu zover dat ik met Doc's Rom Cooker het volgende heb samengesteld:
- Doc's Wipe ROM, using hardcore's kernel, coupled with a JPY modem and LauncherPro as your default launcher
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik dit op mijn telefoon?
Ik lees veel over Odin/CMW en Root Ja/Nee. Maakt dit iets voor mij uit? En wat is de beste manier om het te installeren?
Gewoon erop zetten via een kabeltje.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:04 schreef Prik0 het volgende:
Na het aanschaffen van mijn Galaxy S vorige week wilde ik goed beginnen door er meteen een custom rom op te zetten. Aangezien ik echt een beginner ben op dit vlak ben ik er na heel veel lezen nog steeds niet uit..
Ik ben nu zover dat ik met Doc's Rom Cooker het volgende heb samengesteld:
- Doc's Wipe ROM, using hardcore's kernel, coupled with a JPY modem and LauncherPro as your default launcher
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik dit op mijn telefoon?
Ik lees veel over Odin/CMW en Root Ja/Nee. Maakt dit iets voor mij uit? En wat is de beste manier om het te installeren?
De eerstvolgende keer ga ik naar de winkel jaquote:Op zondag 2 januari 2011 15:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is een standaard manier van factory-reset wanneer je een bootloop hebt (dat hij niet volledig opstart en telkens overnieuw probeert). Als het je nog vaker overkomt zou ik terug naar de winkel gaan.
Ps. die reset heeft toch geen uur geduurd? Zou normaal 3 minuten o.i.d. moeten zijn
Je hebt een ander recovery menu nodig, het beste gaat dat via CF-root (zoek het forum en kijk welk bestand je moet hebben). Dit moet je via jouw geliefde Odin flashenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:56 schreef exile79 het volgende:
Nog een keer weer geprobeerd te rooten, maar als ik de update.zip kies in het recovery menu, dan krijg ik de volgende melding:
E: signature verification failed
Installation aborted.
Waarom heb ik dat?
Swype een toetsenbord???? Ok.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Joe, Swype is een invoermethode, een toetsenbord dus.
Je kan van een SGS naar een BB of een iPhone 4 berichten sturen, de meeste mensen gebruiken daar WhatsApp voor.
Ja, dat geliefde Odin heb ik gister ook nog gebruikt om te rooten, maar is weer jammerlijk mislukt. Telefoon startte niet meer op. Toen heb ik die voodoo nog een keer erop gegooid, en deed hij het in elk geval weer. Jaja, zonder hulpquote:Op maandag 3 januari 2011 02:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt een ander recovery menu nodig, het beste gaat dat via CF-root (zoek het forum en kijk welk bestand je moet hebben). Dit moet je via jouw geliefde Odin flashen. Je kan ook een andere geroote kernel downloaden zoals Hardcore's kernel of sommige variaties op de voodoo kernel. Met de standaard voodoo kernel en superuser instalaren uit de market (dit werkt alleen met een pre-rooted kernel).
Tenslotte kan je het ook proberen met Superoneclickroot maar deze werkt volgens mij niet meer met firmware versies naar XPU.
Extra informatie is te vinden op XDA.
Bookmarks en dergelijke (smsjes enz) kan je backuppen met MyBackup Pro.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:50 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja, dat geliefde Odin heb ik gister ook nog gebruikt om te rooten, maar is weer jammerlijk mislukt. Telefoon startte niet meer op. Toen heb ik die voodoo nog een keer erop gegooid, en deed hij het in elk geval weer. Jaja, zonder hulp. Alleen moest ik m'n contacten weer importeren vanaf de sim, en zijn m'n bookmarks weg. Oh ja, en ik heb geen mobiele internet verbinding meer, iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Heb trouwens vanaf vanmorgen zes uur tot nu maar 4 % op m'n batterij ingeleverd, staat nu nog op 96, dat dan weer wel.
Ondertussen zal ik even zoeken wat dat cf root inhoudt.
Thanks!quote:Op maandag 3 januari 2011 22:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bookmarks en dergelijke (smsjes enz) kan je backuppen met MyBackup Pro.
Mobiel internet krijg je weer door handmatig een APN toe te voegen.
Sommigen hebben er nog steeds problemen mee, anderen totaal niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:19 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb zelf een Desire en daarmee doe ik regelmatig hardlopen en de boel recorden via GPS. Ik hoorde zo rond het uitkomen van de SGS klachten over de GPS ervan, dat deze het stukken slechter zou doen dan de iPhoney en de Desire. Hoe staat het daar inmiddels mee? (geen idee of het softwarematig was of hardwarematig).
Aangezien je in de open lucht hardloopt, is er niks aan de hand. Dan heeft ie heel snel een fix, en dat houdt ie vast.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:19 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb zelf een Desire en daarmee doe ik regelmatig hardlopen en de boel recorden via GPS. Ik hoorde zo rond het uitkomen van de SGS klachten over de GPS ervan, dat deze het stukken slechter zou doen dan de iPhoney en de Desire. Hoe staat het daar inmiddels mee? (geen idee of het softwarematig was of hardwarematig).
Ook de reden dat ik gestopt ben met Darkyy installeren. Merkte totaal geen verschil tussen updates, op functies of bugfixes na waar ik toch niks van merkte.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 07:46 schreef Joene het volgende:
Alweer een darky updatenu V 8.0 ik sla hem ff over dus.
ik wacht gewoon weer ff een release of 10quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Ook de reden dat ik gestopt ben met Darkyy installeren. Merkte totaal geen verschil tussen updates, op functies of bugfixes na waar ik toch niks van merkte.
JPJPA of XW_XEE_JPA?quote:CF-Root-JPH-v1.0.zip Busybox-1.15.3.zip
CF-Root-JPH-v1.1.zip Busybox-1.15.3.zip
CF-Root-JPK-v1.1.zip Busybox-1.15.3.zip
CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip / Busybox-1.17.1.zip
Step 2: Unzip the downloaded folder
8.0 schijnt wel een goede update te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Ook de reden dat ik gestopt ben met Darkyy installeren. Merkte totaal geen verschil tussen updates, op functies of bugfixes na waar ik toch niks van merkte.
Als je het mij vraagt zou ik die tweede doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:28 schreef exile79 het volgende:
Ok, voor ik aan de slag ga, even een vraag tussendoor. Hoe weet ik nou welke versie ik heb, jpa, jp6 etc. Als ik in Kies kies voor firmware upgrade staat er bij huidige versie: PDA: JPA, Phone JPP, CSC JP2.
Als ik dan het volgende lijstje neem, welke moet ik dan hebben
[..]
JPJPA of XW_XEE_JPA?
Ok, here goes nothing!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:42 schreef Pino112 het volgende:
Als je het mij vraagt zou ik die tweede doen.
Lees eens 2-3 pagina's terug of ram een zoekterm in op google. Alsjeblieft zeg dat je totaal 0,0 weet van de telefoon die je handen hebt oké, maar je kan in ieder geval proberen zelf te zoeken ofzo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:52 schreef lolikip het volgende:
eey ik hb een vraagje
ik ga mn galaxy update naar 2.2 en nou heb ik ergens gelezen dat je een backup kan maken van je apps
nou is mijn vraag :hoe kan je een backup maken?
Klinkt als een bootloop, factory reset gedaan via recovery menu? Dat zou het waarschijnlijk wel fixen,quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:53 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ok, here goes nothing!
edit:
Weer niet. Heb twee versies geprobeerd:
2shared - download CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip
2shared - download CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip
(wel geunzipped uiteraard)
Blijft steeds bij opstart hangen in zwart. En als je een toch key aanraakt lichten ze beiden op, verder niets.
Nog wel even gereboot en de update.zip gekozen, dit keer geen foutmelding (dus wat dat betreft ben ik geholpen) maar wedereom bij opstarten blijft hij hangen. Na het deuntje. Pffff
Tijd om een volledige rom overnieuw te flashen via Odin lijkt mij eerder. Teveel verneukt om te boel weer te herstellenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:44 schreef exile79 het volgende:
Ja, daar ben ik bang voor, moet ik overnieuw beginnen met robodefense, verdorie.
edit: Back to the drawing baord...heb niet eens meer de market na m'n factory reset, het gaat weer super haha.
*klooit ongemoeid door
edit: market gedownload en geinstalleerd, maar (zoals ik gister ook al had) zodra ik een app kies, trilt de phone en loopt de market app vast. pfffff. Tijd om naar bed te gaan denk ik.
Dus het probleem was alleen binnen? Daar doet geen enkele GPS het natuurlijk goed...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Aangezien je in de open lucht hardloopt, is er niks aan de hand. Dan heeft ie heel snel een fix, en dat houdt ie vast.
Dat is nou juist de reden dat ik geen darky erop zet. Alsof er altijd iets kapot is wat na 2 dagen gerepareerd wordt. Je blijft bezig...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 07:46 schreef Joene het volgende:
Alweer een darky updatenu V 8.0 ik sla hem ff over dus.
5.2 heeft sowieso veel bugs. Ik ben na 5.8 trouwens overgestapt op Doc's zijn rom. Vele malen stabieler en zijn updates zijn in ieder geval getestquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef GalaxyS het volgende:
Is er groot merkbaar verschil tussen darkyy 5.2 en 8.0?
op welke manieren merk je dat het stabieler is? Ik heb namelijk amper last van bugs enzo.. en docs heeft ook een gingerbread theme?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
5.2 heeft sowieso veel bugs. Ik ben na 5.8 trouwens overgestapt op Doc's zijn rom. Vele malen stabieler en zijn updates zijn in ieder geval getest
-Wifi-drain bugquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:11 schreef GalaxyS het volgende:
[..]
op welke manieren merk je dat het stabieler is? Ik heb namelijk amper last van bugs enzo.. en docs heeft ook een gingerbread theme?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |