Dat is maar de vraag, geen kinderdagverblijf zal het zich willen en kunnen veroorloven om iemand in dienst te nemen met een bedenkelijk verleden. Het probleem is natuurlijk dat je vaak niet kunt weten dat iemand zulke motieven heeft, en dan helpt er dus geen lieve moedertje aan behalve je kind 24/7 opsluiten op z'n kamer...quote:Op maandag 13 december 2010 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel dat bij het streven naar zoveel mogelijk winst te maken men zal bezuinigen op de selectieprocedure en de bezetting.
Dat laatste. We maken onderscheid tussen seksualiteit die zich tussen volwassenen afspeelt en die tussen een volwassene en een kind, dat is namelijk geen gelijkwaardige verhouding.quote:Op maandag 13 december 2010 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het blijft lastig, want wordt pedofilie officieel erkent als geaardheid of als psychische aandoening?²
Ik heb nog steeds niets vernomen. Wéér niet. Wederom een gemiste kans. Hij heeft definitief voor me afgedaan.quote:Op maandag 13 december 2010 01:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Willem Alexander wil zo graag koning worden, maar hij mist duidelijk de kwaliteiten en empathie om daadwerkelijk vorst van Nederland te worden.
Het is toch niet te veel gevraagd om het volk een hart onder de riem te steken (middels een toespraak)?²
quote:Op maandag 13 december 2010 23:28 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, geen kinderdagverblijf zal het zich willen en kunnen veroorloven om iemand in dienst te nemen met een bedenkelijk verleden. Het probleem is natuurlijk dat je vaak niet kunt weten dat iemand zulke motieven heeft, en dan helpt er dus geen lieve moedertje aan behalve je kind 24/7 opsluiten op z'n kamer...
Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand die pedofiel is, en iemand die pedofilie uitvoert. In het eerste geval kan die er ook niks aan doen.quote:Op maandag 13 december 2010 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat laatste. We maken onderscheid tussen seksualiteit die zich tussen volwassenen afspeelt en die tussen een volwassene en een kind, dat is namelijk geen gelijkwaardige verhouding.
Homofilie is een dus wel een geaardheid.
Leuk dat je het weer probeert BSB, maar kap er nu eens mee.
Kom op zegquote:Op maandag 13 december 2010 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niets vernomen. Wéér niet. Wederom een gemiste kans. Hij heeft definitief voor me afgedaan.
Maar dat terzijde.²
Nee, maar die zijn wel makkelijker te houden aan voorschriften. Dan kan kwaliteit voor geld gaan.quote:Op maandag 13 december 2010 23:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar wanneer een commercieel bedrijf geen kwaliteit levert, krijgt het geen klanten meer en kunnen ze de tent wel sluiten. Staatsbedrijven niet. Die hoeven geen kwaliteit te leveren voor hun voortbestaan.
Ok, maar even los gezien van moraliteit, maar puur biologisch. Hoe zit het dan?quote:Op maandag 13 december 2010 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat laatste. We maken onderscheid tussen seksualiteit die zich tussen volwassenen afspeelt en die tussen een volwassene en een kind, dat is namelijk geen gelijkwaardige verhouding.
Ja ok, maar je snapt me welquote:Op maandag 13 december 2010 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand die pedofiel is, en iemand die pedofilie uitvoert. In het eerste geval kan die er ook niks aan doen.
Pff, je blijft wel een hard hooft houden he? Zullen we het nu voor eens en voor altijd duidelijk maken: pedofilie is een psychische stoornis en heeft niks met geaardheid te maken. Kan verwarrend zijn, maar geaardheid gaat puur over het geslacht.quote:Op maandag 13 december 2010 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het blijft lastig, want wordt pedofilie officieel erkent als geaardheid of als psychische aandoening?²
Uiteraard. Maar dat soort nuances is aan de goegemeente niet meer besteed in de aftermath van zo'n incident.quote:Op maandag 13 december 2010 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand die pedofiel is, en iemand die pedofilie uitvoert. In het eerste geval kan die er ook niks aan doen.
Volgens mij kun je het gerust geaardheid noemen. Geaardheid wil niet zeggen de sexe waar de ander op valt, maar gewoon wat iemands voorkeur is. Of dat nu mannen, dieren, vrouwen, kinderen of huishoudelijke apparaten zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 23:32 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Pff, je blijft wel een hard hooft houden he? Zullen we het nu voor eens en voor altijd duidelijk maken: pedofilie is een psychische stoornis en heeft niks met geaardheid te maken. Kan verwarrend zijn, maar geaardheid gaat puur over het geslacht.
Waarom: een pedofiel is altijd of homo, of hetero EN pedofiel. Nooit zonder de echte geaardheid erbij.
quote:De seksuele geaardheid is de aard van de amoureuze betrekkingen of erotische verlangens van een persoon.
De term wordt tegenwoordig minder gebruikt. De Algemene wet gelijke behandeling gebruikt de term "gerichtheid". Volgens de toelichting van de regering omvat het begrip gerichtheid naast de gevoelens en voorkeuren van een persoon ook concrete uitingen, zodat het begrip gerichtheid en dus ook de bescherming tegen onderscheid ruimer is dan het begrip voorkeur en het begrip geaardheid.
Nee, het gaat erom dat er onvoldoende bezetting is in veel kdv's en het waarom daarvan.quote:Op maandag 13 december 2010 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
Dit toeschrijven aan marktwerking is zo laag
Er wordt daar trouwens gruwelijk fast cash gemaakt. Er is veel vraag naar.quote:Op maandag 13 december 2010 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat er onvoldoende bezetting is in veel kdv's en het waarom daarvan.
Post van het jaar.quote:Op maandag 13 december 2010 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het gerust geaardheid noemen. Geaardheid wil niet zeggen de sexe waar de ander op valt, maar gewoon wat iemands voorkeur is. Of dat nu mannen, dieren, vrouwen, kinderen of huishoudelijke apparaten zijn.
Nee, het materiaal stond op een lijst en uit details op de foto's (dingen uit interieurs werd duidelijk dat het uit Nederland afkomstig moest zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 23:08 schreef -jos- het volgende:
http://nos.nl/tekst/20496(...)e-naar-robert-m.html
De Nederlandse politie ontdekte via een lijst van interpol dat de beelden uit Nederland kwamen.
Stond Robert M. op een interpol lijst?
http://www.islandcrisis.n(...)crimes-in-amsterdam/
Kinderen hebben geen geslacht? En je kunt niet vallen op dieren of apparaten; dat heeft niks met geaardheid te maken.quote:Op maandag 13 december 2010 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het gerust geaardheid noemen. Geaardheid wil niet zeggen de sexe waar de ander op valt, maar gewoon wat iemands voorkeur is. Of dat nu mannen, dieren, vrouwen, kinderen of huishoudelijke apparaten zijn.
Dat staat er toch los van. En ja, er zijn ook mensen die op dieren vallen. Ben je nu overgevoelig politiek-correct of 'gewoon' dom?quote:Op maandag 13 december 2010 23:36 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Kinderen hebben geen geslacht? En je kunt niet vallen op dieren of apparaten; dat heeft niks met geaardheid te maken.
Voor zover dat het geval is zullen die niet staan te springen om zich hier te melden lijkt me.quote:Op maandag 13 december 2010 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn er trouwens ouders van de getroffen kinderen actief op Fok!?²
Gelukkig is het wel een fundamenteel recht om te denken en fantaseren wat je wilt en dat moet het wat mij betreft ook zeker blijven (hoewel dat ook al enigszins op de helling is gegaan sinds je blijkbaar veroordeeld kunt worden enkel op basis van het voornemens zijn een terroristische aanslag te plegen).quote:Op maandag 13 december 2010 23:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, maar even los gezien van moraliteit, maar puur biologisch. Hoe zit het dan?
En wat als een pedofiel niet praktiseert?![]()
²
En deze stelregel staat in welke wetenschappelijke studie vermeld?quote:Op maandag 13 december 2010 23:39 schreef djenneke het volgende:
Het feit alleen al dat de "liefde" van een pedofiel slechts van tijdelijke aard is (verdwijnt als rook voor de zon, zodra "the object of love" een bepaalde leeftijd bereikt, zou toch al moeten aangeven dat het geen geaardheid betreft. Hetzelfde geldt voor dieren en huishoudelijke apparaten
Maar voordat je daar voor veroordeelt wordt zullen ze toch eerst wat springstof e.d. in je garage moeten vinden en wat plannen?quote:Op maandag 13 december 2010 23:39 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Voor zover dat het geval is zullen die niet staan te springen om zich hier te melden lijkt me.
[..]
Gelukkig is het wel een fundamenteel recht om te denken en fantaseren wat je wilt en dat moet het wat mij betreft ook zeker blijven (hoewel dat ook al enigszins op de helling is gegaan sinds je blijkbaar veroordeeld kunt worden enkel op basis van het voornemens zijn een terroristische aanslag te plegen).
In meerdere, maar er zijn ook onderzoeken die het tegendeel uitwijzen. Ik kies dus eigenlijk wat mij het beste uitkomt, zoals dat meestal gaat bij dit soort gevallen.quote:Op maandag 13 december 2010 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En deze stelregel staat in welke wetenschappelijke studie vermeld?²
Geen secundaire geslachtskenmerken iig...quote:
quote:En je kunt niet vallen op dieren of apparaten; dat heeft niks met geaardheid te maken.
Wel meer mannen verliezen hun interesse als hun 'object of love' een bepaalde leeftijd(scategorie) passeert hoor.quote:Op maandag 13 december 2010 23:39 schreef djenneke het volgende:
Het feit alleen al dat de "liefde" van een pedofiel slechts van tijdelijke aard is (verdwijnt als rook voor de zon, zodra "the object of love" een bepaalde leeftijd bereikt, zou toch al moeten aangeven dat het geen geaardheid betreft. Hetzelfde geldt voor dieren en huishoudelijke apparaten
Het heeft toch niks met onderzoeken te maken, maar enkel met semantiek.quote:Op maandag 13 december 2010 23:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
In meerdere, maar er zijn ook onderzoeken die het tegendeel uitwijzen. Ik kies dus eigenlijk wat mij het beste uitkomt, zoals dat meestal gaat bij dit soort gevallen.
quote:Op maandag 13 december 2010 21:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Net zo normaal als juist die vele hetero's hun seksleven aanvullen met kleine jongens en meisjes....NIET DUS!Doe a.u.b niet of het is typerends is vboor homo's...en deze gaat ook voor BSB op
Open er een topic over in W&T of F&L, kan het hier weer ontopic over de ontuchtzaak in Amsterdam.quote:Op maandag 13 december 2010 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En deze stelregel staat in welke wetenschappelijke studie vermeld?²
Zeg jij? Ik heb gewoon geen zin om deze discussie voor de 197364e keer aan te gaan. Als jij het verschil niet ziet tussen een geaardheid, psychische stoornis, of een fetish is dat jouw probleem. Ik weet hoe je er over denkt. Whatever. Ook jouw probleem. Ik denk er anders over.quote:Op maandag 13 december 2010 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat staat er toch los van. En ja, er zijn ook mensen die op dieren vallen. Ben je nu overgevoelig politiek-correct of 'gewoon' dom?
Ok, kun je de juiste persoon dan quoten? Dank.quote:Op maandag 13 december 2010 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
OPen er een topic over in W&L of F&L, kan het hier weer ontopic over de ontuchtzaak in Amsterdam.
Jij begint er steeds weer over, klaar nu.quote:Op maandag 13 december 2010 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, kun je de juiste persoon dan quoten? Dank.²
De weg van de minste weerstand is meestal de weg die een ongefundeerde neemt in een discours.quote:Op maandag 13 december 2010 23:43 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Zeg jij? Ik heb gewoon geen zin om deze discussie voor de 197364e keer aan te gaan. Als jij het verschil niet ziet tussen een geaardheid, psychische stoornis, of een fetish is dat jouw probleem. Ik weet hoe je er over denkt. Whatever. Ook jouw probleem. Ik denk er anders over.
Het is gewoon een definitiekwestie. En volgens de gangbare definitie is iemands -seksuele- geaardheid "De seksuele geaardheid is de aard van de amoureuze betrekkingen of erotische verlangens van een persoon." Voor welk geslacht iemand gaat is dus slechts een van de vormen van geaardheid. Dat is gewoon een taalkwestie, niks meer.quote:Op maandag 13 december 2010 23:43 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Zeg jij? Ik heb gewoon geen zin om deze discussie voor de 197364e keer aan te gaan. Als jij het verschil niet ziet tussen een geaardheid, psychische stoornis, of een fetish is dat jouw probleem. Ik weet hoe je er over denkt. Whatever. Ook jouw probleem. Ik denk er anders over.
Met alle respect, maar op Fok! willen we graag alle aspecten onder de loep nemen. Het is niet zo dat we het nu over auto's of gordijnen hebben. Het is wel degelijk ontopic.quote:Op maandag 13 december 2010 23:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij begint er steeds weer over, klaar nu.
Rustig aan, niet meteen helemaal doordraven he.quote:Op maandag 13 december 2010 23:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoe vaak komt het voor dat er binnen een hetero-relatie sprake is van het feit dat 1 van die 2 verzot is op onschuldige kinderkopjes? Op pedofielenforums lees je extreem vaak hoe homofiele mannen elkaar tips geven om zoveel mogelijk in contact te kunnen komen met kleine jongetjes . Doe een opleiding richting kinderen, liefst iets pedagogisch/kinderopvang/hulpverlening. Dan kun je een vertrouwensband opbouwen en zijn de kleintjes beter toegankelijk .
Ik heb zeer weinig vernomen over vrouwen die om de bovenstaande reden een opleiding volgen waarbij ze dagelijks voor eigen sexueel genot met kinderen kunnen knoeien.
Het is dus waarschijnlijk wél iets wat voornamelijk bij homofielen voorkomt die op jonge jongetjes vallen waardoor het pedofilie heet)
Heb nog niet gelezen over het geslacht van de misbruikte kinderen maar ga er eigenlijk vanuit dat 99% hiervan jongens zijn.
Meisjes zijn absoluut niet aantrekkelijk voor dit soort mannen.
Overigens zou geld ook best nog een motief kunnen zijn buiten de rest.
Nee, kappen. Open er maar een apart topic over.quote:Op maandag 13 december 2010 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar op Fok! willen we graag alle aspecten onder de loep nemen. Het is niet zo dat we het nu over auto's of gordijnen hebben. Het is wel degelijk ontopic.²
Die verhalen van leraressen die met (vaak 16 of 17-jarige) scholieren het bed delen worden altijd enorm verspreid in de media omdat iedereen erop klikt omdat ze dit soort verhalen stiekem allemaal heel geil vinden. Het gebeurt weinig, maar krijgt enorm veel aandacht.quote:Op maandag 13 december 2010 23:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Rustig aan, niet meteen helemaal doordraven he.. Dutroux was niet erg homoseksueel toch? Of die Sander van Milly Boele? Of een van die leraressen waar er de laatste tijd nogal wat berichten van op de FP hebben gestaan (leve Djeez
) die het met jochies deden die nauwelijks haar op den plassert hadden? Het is (natuurlijk) niet allemaal direct vergelijkbaar, maar je moet niet de feiten helemaal uit het oog verliezen hoor.
Met als kanttekening dat een pedofiel niet "valt" op een persoon maar op de jeugdigheid van de persoon, de leeftijd en het daarbij behorende voorkomen is de aantrekkingskracht, niet de aard of manier van doen van zo'n kind. Ik ben met je eens dat je iemand niet kunt veroordelen op geaardheid, echter een pedofiel mag zijn verlangens niet uitleven omdat dit betekent dat hij een kind zou gebruiken voor zijn/haar seksuele genot. Niet met het oogmerk om een relatie aan te gaan, immers, het kind zal opgroeien dus niet meer "begeerlijk" zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gewoon een definitiekwestie. En volgens de gangbare definitie is iemands -seksuele- geaardheid "De seksuele geaardheid is de aard van de amoureuze betrekkingen of erotische verlangens van een persoon." Voor welk geslacht iemand gaat is dus slechts een van de vormen van geaardheid. Dat is gewoon een taalkwestie, niks meer.
Om zomaar een ander voorbeeld te noemen: Benno L, how about him? Bij mijn weten filmde die voornamelijk meisjes. En is hij geen homo.quote:Op maandag 13 december 2010 23:43 schreef Loedertje het volgende:
Het is dus waarschijnlijk wél iets wat voornamelijk bij homofielen voorkomt die op jonge jongetjes vallen waardoor het pedofilie heet)
Heb nog niet gelezen over het geslacht van de misbruikte kinderen maar ga er eigenlijk vanuit dat 99% hiervan jongens zijn.
Meisjes zijn absoluut niet aantrekkelijk voor dit soort mannen.
Mannen roepen in koor:quote:Op maandag 13 december 2010 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die verhalen van leraressen die met (vaak 16 of 17-jarige) scholieren het bed delen worden altijd enorm verspreid in de media omdat iedereen erop klikt omdat ze dit soort verhalen stiekem allemaal heel geil vinden. Het gebeurt weinig, maar krijgt enorm veel aandacht.
OK, ik ben bij deze verdacht. Ga je me nu aangeven?quote:Op maandag 13 december 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iemand die, bijvoorbeeld hopman is bij de scouting moet toch per definitie verdacht zijn?
Ik vind het verre van gezond dat een man van 40 met children van rond de 10 de bossen in gaat en lekker gaat padvinden.²
Volgens mij waren die kereltjes nog wel wat jonger. En ja, tuurlijk, sensatieverhaal etc. Ik noemde maar wat random voorbeelden om aan te geven dat het onzin is om te stellen dat het alleen maar mannelijke homoseksuelen zijn die vallen op een jongere categorie.quote:Op maandag 13 december 2010 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die verhalen van leraressen die met (vaak 16 of 17-jarige) scholieren het bed delen worden altijd enorm verspreid in de media omdat iedereen erop klikt omdat ze dit soort verhalen stiekem allemaal heel geil vinden. Het gebeurt weinig, maar krijgt enorm veel aandacht.
Zo zie ik het dus ook. Die moeten zich maar met hun eigen fantasie redden of met de boeken van Reve.quote:Op maandag 13 december 2010 23:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat een pedofiel niet "valt" op een persoon maar op de jeugdigheid van de persoon, de leeftijd en het daarbij behorende voorkomen is de aantrekkingskracht, niet de aard of manier van doen van zo'n kind. Ik ben met je eens dat je iemand niet kunt veroordelen op geaardheid, echter een pedofiel mag zijn verlangens niet uitleven omdat dit betekent dat hij een kind zou gebruiken voor zijn/haar seksuele genot. Niet met het oogmerk om een relatie aan te gaan, immers, het kind zal opgroeien dus niet meer "begeerlijk" zijn.
(Een pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel, voor de mensen die dit zijn en de rem hebben om niets uit te vreten met een kind, alle respect.)
Jij bent hopman? Ik zou graag je beweegredenen willen weten waarom je bij de padvinderij zit met voornl. jongere jongens.quote:Op maandag 13 december 2010 23:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
OK, ik ben bij deze verdacht. Ga je me nu aangeven?
Natuurlijk is dat zo. Al is er wel een essentieel verschil tussen een relatie tussen een 14-jarige en een 24-jarige en seksueel contact tussen een 6-jarige en een 24-jarige.quote:Op maandag 13 december 2010 23:54 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Volgens mij waren die kereltjes nog wel wat jonger. En ja, tuurlijk, sensatieverhaal etc. Ik noemde maar wat random voorbeelden om aan te geven dat het onzin is om te stellen dat het alleen maar mannelijke homoseksuelen zijn die vallen op een jongere categorie.
Nee, wij zijn een hele moderne scoutinggroep, Jonge jongens en jonge meiden!quote:Op maandag 13 december 2010 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij bent hopman? Ik zou graag je beweegredenen willen weten waarom je bij de padvinderij zit met voornl. jongere jongens.²
Wat bijkomende omstandigheden inderdaad. Maar dat is natuurlijk erg aan interpretatie onderhevig, iemand kan om meerdere redenen bepaalde stoffen in zijn garage bewaren. Normaal gesproken dienen zulke omstandigheden vergezeld te gaan van 'hard' bewijs om een zaak te hebben, bij genoemde zaak was dat nauwelijks of niet zo.quote:Op maandag 13 december 2010 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar voordat je daar voor veroordeelt wordt zullen ze toch eerst wat springstof e.d. in je garage moeten vinden en wat plannen?
die Gedanken sind frei
Zou het?quote:Op maandag 13 december 2010 23:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat een pedofiel niet "valt" op een persoon maar op de jeugdigheid van de persoon, de leeftijd en het daarbij behorende voorkomen is de aantrekkingskracht, niet de aard of manier van doen van zo'n kind.
Tuurlijk, verschil tussen efebolie en pedofilie. Als het een puber betreft tast het ons over het algemeen een stuk minder in ons rechtsgevoel aan dan wanneer het een peuter/kleuter betreft. Je kunt je afvragen of dat altijd overeenkomstig de beleving van het slachtoffrer is natuurlijk (maar dit is offtopic).quote:Op maandag 13 december 2010 23:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Al is er wel een essentieel verschil tussen een relatie tussen een 14-jarige en een 24-jarige en seksueel contact tussen een 6-jarige en een 24-jarige.
Strikt genomen is het aantrekkelijk vinden van een (seksueel ontwikkelde) 14-jarige niet abnormaal, in ieder geval geen pedofilie. Die grens van 16 is min of meer arbitrair.
Hmm, de nuance is dan dat ze vallen op een bepaald type kind, wat overeind blijft is dat de man (of vrouw) nooit een gelijkwaardige relatie kan en mag hebben met het onderwerp van zijn/haar affectie. Ik ga uit van pedofielen, niet efebofielen, een pedofiel heeft seksuele gevoelens voor een kind dat nog geen secundaire geslachtskenmerken heeft, een no go area, punt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zou het?
Een 'normale' man valt toch ook niet op een vrouw omdat het een vrouw is maar omdat ze specifieke eigenschappen heeft? Anders zou hij in elke kut wel een grote liefde zien, grof gezegd.
Als jouw redenering zou kloppen dan zouden pedo's op elk kind dat ze zien verliefd zijn/zich seksueel aangetrokken toe voelen. Lijkt me sterk.
En aan de tijdgeest onderhevig.quote:Op maandag 13 december 2010 23:56 schreef LXIV het volgende:
Die grens van 16 is min of meer arbitrair.
Maar het is wel de grote factor in de aantrekkingskracht:quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zou het?
Een 'normale' man valt toch ook niet op een vrouw omdat het een vrouw is maar omdat ze specifieke eigenschappen heeft? Anders zou hij in elke kut wel een grote liefde zien, grof gezegd.
Als jouw redenering zou kloppen dan zouden pedo's op elk kind dat ze zien verliefd zijn/zich seksueel aangetrokken toe voelen. Lijkt me sterk.
Eigenlijk wil ik ook de schuld nog bij de Letten neerleggen, alleen ik ken niet zoveel vooroordelen daarover.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:04 schreef Chevalric het volgende:
Dit topic gaat echt over alles behalve de ontuchtzaak. Vanalles wordt er aan de haren bij gesleept, zodat mensen eens lekker ongezouten hun mening kunnen geven over homo's, mensen die hun kinderen naar een KDV brengen, mannen die in een zorg-beroep werken en de kdv's die alleen maar uit zijn op winst. Allemaal heel interessant (maar niet heus)...
Het is in principe allemaal heel simpel: er is 1 man (Robert M.) die in de afgelopen jaren heel wat kinderen heeft misbruikt. De oorzaak van zijn misdaden zijn waarschijnlijk te herleiden naar het misbruik van hem in zijn jeugd (maar dat zal nog door de politie onderzocht worden, neem ik aan, want tot nu toe kwam die informatie alleen via een ouder naar buiten).
Misschien handig om 't daar gewoon weer over te hebben, in plaats van alle randzaken die jullie erbij halen. Bijv. dat een coldcaseteam van de Amsterdamse politie zich nu gaat richten op de zaak uit 2008 om te kijken of toen geen fouten gemaakt zijn. Of dat er tot 16 jaar cel geeist kan worden, ook een interessant onderwerp.
Maar goed, ik ga slapen, ben benieuwd of jullie morgen nog iets te melden hebben dat wel met de zaak te maken heeft.
Sterker nog, in de jaren 70 was er een behoorlijk serieus en breed debat over het uberhaupt afschaffen van zo'n minimumleeftijd...quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
En aan de tijdgeest onderhevig.
Was het in Nederland niet eerst lager?
Dat snap ik, ik ageerde vooral tegen de stelling dat pedofielen niet op personen zouden vallen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
Het kenmerk van een Pedofiel is dus in eerste instantie, dat diegene valt op jonge kinderen die iig nog lang niet de volwassenheid hebben bereikt (nee, niet op alle jonge kindjes).
Misschien kun je er iets van maken dat ze dicht bij de Finnen wonen, en we weten allemaal wat die allemaal uitspoken hier in Nederlandquote:Op dinsdag 14 december 2010 00:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik ook de schuld nog bij de Letten neerleggen, alleen ik ken niet zoveel vooroordelen daarover.
Idd, dit dus.... En een persoon, zoals R.M. die zijn zieke acties ook nog filmt en deelt met anderen (de beelden die in de VS zijn gevonden immers) Mogen ze wat mij betreft voor altijd opsluiten, hij is een pedoseksueel, hoe kun je zo iemand ooit rehabiliteren zonder kans op herhaling?quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar het is wel de grote factor in de aantrekkingskracht:
Homofielen vallen op mannen (nee, niet alle mannen, enkel de mannen die ze leuk vinden)
Lesbiënnes vallen op vrouwen (nee, niet alle vrouwen, enkel de vrouwen die ze leuk vinden)
Hetero's vallen op het andere geslacht (nee, niet iedereen van het andere geslacht...)
Pedofielen vallen op jonge kindjes (nee, niet op alle jonge kindjes....)
Het kenmerk van een Pedofiel is dus in eerste instantie, dat diegene valt op jonge kinderen die iig nog lang niet de volwassenheid hebben bereikt (nee, niet op alle jonge kindjes).
Ik zou zelfs durven zeggen dat de zieke geest waar we het over hebben ook niet model staat voor andere pedofielen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:07 schreef hooibaal het volgende:
In zijn algemeenheid is het natuurlijk weer briljant voor een forum als dit, dat er een stuk of zeven topics volgeluld worden over wat hele groepen doen, willen en vinden terwijl één zieke idioot iets bijzonder smerigs gedaan heeft. Hij staat niet model voor alle medewerkers van alle kinderdagverblijven, net zoals Bossche Benno geen model staat voor zwemleraren in het algemeen.
Dat heb ik nu voldoende genuanceerd en jouw gelijk bewezen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik ageerde vooral tegen de stelling dat pedofielen niet op personen zouden vallen.
Verliefd zijn, liefde? Waar haal je dat vandaan? mannen gaan toch ook naar de hoeren? Daar zijn ze toch ook niet verliefd op! You pay your money en je loost je zaad, simpel en toch eenvoudig!quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zou het?
Vrouwen/juffen die sexuele handelingen verrichten met KLEUTERS heb ik sporadisch in het nieuws gezien. Vrouwen die geil worden van kleine kinderen zijn er veeeeeeeeel minder.quote:Op maandag 13 december 2010 23:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Rustig aan, niet meteen helemaal doordraven he.. Dutroux was niet erg homoseksueel toch? Of die Sander van Milly Boele? Of een van die leraressen waar er de laatste tijd nogal wat berichten van op de FP hebben gestaan (leve Djeez
) die het met jochies deden die nauwelijks haar op den plassert hadden? Het is (natuurlijk) niet allemaal direct vergelijkbaar, maar je moet niet de feiten helemaal uit het oog verliezen hoor.
Ik denk niet dat die jongens van 17 het zo erg vonden dat ze moesten nablijven..quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:04 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Tuurlijk, verschil tussen efebolie en pedofilie. Als het een puber betreft tast het ons over het algemeen een stuk minder in ons rechtsgevoel aan dan wanneer het een peuter/kleuter betreft. Je kunt je afvragen of dat altijd overeenkomstig de beleving van het slachtoffrer is natuurlijk (maar dit is offtopic).
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:10 schreef ietjefietje het volgende:
Ik denk dat een pedo zich aangetrokken voelt tot elk kind wat voor hem bereikbaar is.
Nou ja, hopen dat TBS dat kan bewerkstelligen. Als de kans op herhaling overigens het enige criterium zou zijn dan kun je een heleboel andere categorien ook maar beter achter slot en grendel laten hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, dit dus.... En een persoon, zoals R.M. die zijn zieke acties ook nog filmt en deelt met anderen (de beelden die in de VS zijn gevonden immers) Mogen ze wat mij betreft voor altijd opsluiten, hij is een pedoseksueel, hoe kun je zo iemand ooit rehabiliteren zonder kans op herhaling?
We kunnen met goed fatsoen concluderen dat er binnen de {groep} pedofielen een subgroep {zieke geesten} bestaat die praktiseert op een manier die volgens de wet en de algemene mores niet is toegestaan. En gelukkig wordt er zo af en toe een gepaktquote:Op dinsdag 14 december 2010 00:08 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik zou zelfs durven zeggen dat de zieke geest waar we het over hebben ook niet model staat voor andere pedofielen.
Nee, die Benno is eerder een Bosschenaar in het algemeen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:07 schreef hooibaal het volgende:
In zijn algemeenheid is het natuurlijk weer briljant voor een forum als dit, dat er een stuk of zeven topics volgeluld worden over wat hele groepen doen, willen en vinden terwijl één zieke idioot iets bijzonder smerigs gedaan heeft. Hij staat niet model voor alle medewerkers van alle kinderdagverblijven, net zoals Bossche Benno geen model staat voor zwemleraren in het algemeen.
Nou erg kieskeurig is deze anders niet, want er zijn al 50 kinderen waar hij wat mee uitgevreten heeft.quote:
Andersom dient een mannelijke leraar die sex heeft met een minderjarige leerlinge aan den hoogste boom van het dorpsplein opgehangen te worden, terwijl het niet onwaarschijnlijk is dat betreffende djenje ook haar fijne momenten heeft gekend.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die jongens van 17 het zo erg vonden dat ze moesten nablijven..
[ afbeelding ]
Beetje trouw valt ook al niet meer te verwachten van zo'n pedo.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:14 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nou erg kieskeurig is deze anders niet, want er zijn al 50 kinderen waar hij wat mee uitgevreten heeft.
Net had je het nog over de gemiddelde pedo.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:14 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nou erg kieskeurig is deze anders niet, want er zijn al 50 kinderen waar hij wat mee uitgevreten heeft.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, die Benno is eerder een Bosschenaar in het algemeen.
Oh maar dat had ik eerder opgezocht:quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:11 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nou ja, hopen dat TBS dat kan bewerkstelligen. Als de kans op herhaling overigens het enige criterium zou zijn dan kun je een heleboel andere categorien ook maar beter achter slot en grendel laten hoor..
Ik ben met je eens dat herhaling niet het enige criterium is, als ik echter moet kiezen tussen een kleptomaan of een pedofiel dan hoop ik dat de laatste wat langer vastzit dan de eerste.quote:Terbeschikkingstelling, afgekort tbs (voor 1988: terbeschikkingstelling van de regering, afgekort tbr), is in het Nederlandse strafrecht een maatregel die de rechter kan opleggen aan een verdachte van een misdrijf, waar minimaal vier jaar gevangenisstraf op staat of van enkele specifiek genoemde delicten (bijvoorbeeld bedreiging en stalking). Voorwaarde is dat de rechter ervan overtuigd is dat de verdachte ten tijde van het delict lijdende was aan een gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van de geestvermogens. Een causaal verband tussen het delict en de stoornis is niet vereist.
Het is oneerlijk verdeeld. Ik vond het verhaal rond die Debra Lafave in ieder geval ook wel leuk om te lezen (en te fantaseren). Toen kwam ze voor zo'n jury van allemaal van die lelijke, vette, Amerikaanse wijven die haar het liefste tot haar 50-ste in het gevang hadden gegooid. Puur uit jaloezie.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:14 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Andersom dient een mannelijke leraar die sex heeft met een minderjarige leerlinge aan den hoogste boom van het dorpsplein opgehangen te worden, terwijl het niet onwaarschijnlijk is dat betreffende djenje ook haar fijne momenten heeft gekend..
Idd mijn kind gaat dus niet naar een verblijf waar een man werkt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:10 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vrouwen/juffen die sexuele handelingen verrichten met KLEUTERS heb ik sporadisch in het nieuws gezien. Vrouwen die geil worden van kleine kinderen zijn er veeeeeeeeel minder.
Zo duidelijker?
Wat een paranoïde onzin.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Idd mijn kind gaat dus niet naar een verblijf waar een man werkt.
Mijn kind mag niet naar een verblijf waar joden werken. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Sorry?quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is oneerlijk verdeeld. Ik vond het verhaal rond die Debra Lafave in ieder geval ook wel leuk om te lezen (en te fantaseren). Toen kwam ze voor zo'n jury van allemaal van die lelijke, vette, Amerikaanse wijven die haar het liefste tot haar 50-ste in het gevang hadden gegooid. Puur uit jaloezie.
Naderhand kreeg ze tijdens haar proeftijd nog een extra proces omdat ze met een 17-jarige medewerker uit een restaurant had gesproken. Want zelf dat mocht ze niet meer.
Ik had deze reactie al verwacht. Hoe doe je dat als je kind later op zwemles, gymnastiek, muziekles, scouting of voetbal wil gaan? Mag je kind nog wel bij opa op schoot? Of met een oom mee naar de dierentuin? Deze laatste twee dingen zijn namelijk nog veel gevaarlijker , misbruik binnen familie komt vaker voor..quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ik zou ook maar oppassen voor Sinterklaas.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik had deze reactie al verwacht. Hoe doe je dat als je kind later op zwemles, gymnastiek, muziekles, scouting of voetbal wil gaan? Mag je kind nog wel bij opa op schoot? Of met een oom mee naar de dierentuin? Deze laatste twee dingen zijn namelijk nog veel gevaarlijker , misbruik binnen familie komt vaker voor..
We gaan anders al aardig die richting op.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:22 schreef Vandaag... het volgende:
Als je iedere man als potentiële kinderverkrachter gaat zien en elke man verbiedt nog iets met kinderen te maken te hebben dan creëer je pas echt een zieke samenleving.
Weet je, ik vond het juist wel fijn, dat er ook een (1!) man werkte in het kdv waar ik mijn kind destijds onderbracht (en waar ik ook bestuurslid was). Ik vond dat wel een gezonde situatie. En ik denk, dat dat nog steeds een gezonde situatie is, als kinderen verzorgd worden door zowel mannen als vrouwen. Het wordt pas ongezond, als er misbruik wordt gemaakt van machtsposities. Dat risico lijkt vooral als het gaat om volwassen mannen vs kinderen groter te zijn. Maar dat geldt op ieder gebied, vooral ook thuis, en in de familie- en vriendenkring. Daarentegen kom je in de kinderopvang relatief erg weinig mannen tegen. Ik denk daarom, dat de kans op seksueel misbruik door mannen in de kinderopvang vele malen kleiner is, dan de kans op seksueel misbruik door mannen in de familie- en vriendenkring.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Of met de buurman mee de konijnen voeren! Of je eigen man....... komt vaker voor dan op het KDV... echt waar...quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zou ook maar oppassen voor Sinterklaas.
Er zijn ook áltijd al veel mannen werkzaam in het primaire onderwijs. Vreemd genoeg had je in mijn jeugd vrijwel geen enkele man die werkzaam was op de kleuterschool.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:27 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het juist goed dat er ook mannen op KDV's werken. Vooral voor de jongens en als de ouders er vaak niet zijn. Die jongens hebben ook een mannelijk rolmodel nodig, die met ze voetbalt en niet te flauw is als er eens gevochten wordt. Die vrouwen zijn veel te voorzichtig en te netjes. Prima voor de meisjes, maar die jongens moeten ook jongensdingen kunnen doen. En als zo'n jongen boven in de boom klimt dan staan die vrouwen meteen te roepen dat hij naar beneden moet.
Daar heb je het heikele punt, het feit dat er mannen zijn is een goed ding, het feit dan er mensen rondlopen die bijbedoelingen hebben bij de omgang met je kind is het probleem.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Weet je, ik vond het juist wel fijn, dat er ook een (1!) man werkte in het kdv waar ik mijn kind destijds onderbracht (en waar ik ook bestuurslid was). Ik vond dat wel een gezonde situatie. En ik denk, dat dat nog steeds een gezonde situatie is, als kinderen verzorgd worden door zowel mannen als vrouwen. Het wordt pas ongezond, als er misbruik wordt gemaakt van machtsposities. Dat risico lijkt vooral als het gaat om volwassen mannen vs kinderen groter te zijn. Maar dat geldt op ieder gebied, vooral ook thuis, en in de familie- en vriendenkring. Daarentegen kom je in de kinderopvang relatief erg weinig mannen tegen. Ik denk daarom, dat de kans op seksueel misbruik door mannen in de kinderopvang vele malen kleiner is, dan de kans op seksueel misbruik door mannen in de familie- en vriendenkring.
Niet dat het daar allemaal een stuk vrolijker van wordt. Integendeel.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen je kind uitsluitend te laten vormen door een zwemjuf, gymjuf, muziekjuf, akela en voetbaltrainster; op schoot wordt er alleen nog maar gegaan bij oma en tante gaat mee naar de dieren tuin. Het kán. De kans dat je kind dan misbruikt wordt door een man, wordt dan behoorlijk gereduceerd. Het kán wel.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik had deze reactie al verwacht. Hoe doe je dat als je kind later op zwemles, gymnastiek, muziekles, scouting of voetbal wil gaan? Mag je kind nog wel bij opa op schoot? Of met een oom mee naar de dierentuin? Deze laatste twee dingen zijn namelijk nog veel gevaarlijker , misbruik binnen familie komt vaker voor..
Omdat we bang zijn dat ze door het Kwaad geen kinderen meer kunnen zijn, zorgen we er voor dat ze überhaupt geen kinderen meer kunnen zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:29 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Of met de buurman mee de konijnen voeren! Of je eigen man....... komt vaker voor dan op het KDV... echt waar...
Als je echt het zekere voor het onzekere wil nemen dan kan je het kind tot zijn 12e ofzo beter helemaal geen seconde meer alleen laten met een man... Das toch geen leven.. het is ook geen reële inschatting van de risico's.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:'Medewerker dagverblijf kan niet alleen zijn'
AMSTERDAM - Het kan niet mogelijk zijn dat een medewerker van een kinderdagverblijf langere tijd alleen is met een kind. Dat stelde bestuurslid Corona Koek van de Belangenvereniging van ouders in de kinderopvang (BOINK) maandag in Pauw & Witteman naar aanleiding van de Amsterdamse zedenzaak.
Ik ken de feiten in deze zaak nog niet, stelde ze. Maar in de kinderopvang moet er altijd een achterwacht aanwezig zijn bij een begeleider. Juist om dit soort situaties te voorkomen. Aan die codes moeten opvangverblijven zich ook houden.
Ik voorspelde nog voor de eerste persconferentie dat dit idiote wetsvoorstellen zou gaan opleveren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Nu gaan we allemaal van dit soort hysterische onzin krijgen.
Laten we camera''s in alle kinderdagverblijven gaan hangen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Corona Koek.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lijkt me niet fijn als je bepaalde groepen altijd als verdachte ziet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Lijkt me trouwens niet fijn werken als je steeds als potentiële verdachte wordt gezien. Tip: neem een echt mannenberoep, vrachtwagenchauffeur of systeembeheerder.²
Wat vind je daar vreemd aan? Het is de tijdgeest. En het feit dat we nu een basisschool hebben. En dat een laarkracht (m/v) hedentendage bevoegd is alle groepn les te geven en 'breed inzetbaar' moet zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:30 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er zijn ook áltijd al veel mannen werkzaam in het primaire onderwijs. Vreemd genoeg had je in mijn jeugd vrijwel geen enkele man die werkzaam was op de kleuterschool.
Dude, jij begint hier juist te roepen dat je het ziek vindt dat mannen überhaupt met kinderen willen werken en dat het ziek is als een man hopman is. Het komt door mensen zoals jij dat een hele groep mensen dus potentieel als verdachte wordt gezien.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Lijkt me trouwens niet fijn werken als je steeds als potentiële verdachte wordt gezien. Tip: neem een echt mannenberoep, vrachtwagenchauffeur of systeembeheerder.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |