En geen enkele vorm van onderzoek naar de geschiktheid van hen die met de kinderen werken.quote:Op maandag 13 december 2010 23:14 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
De katholieke tehuizen hadden anders geen winstoogmerk.
Nee, een hopman van de scouting is niet per definitie verdacht. (Al zullen daar relatief wel meer pedo's rondlopen, dat geloof ik wel).quote:Op maandag 13 december 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iemand die, bijvoorbeeld hopman is bij de scouting moet toch per definitie verdacht zijn?
Ik vind het verre van gezond dat een man van 40 met children van rond de 10 de bossen in gaat en lekker gaat padvinden.²
Hier moet ik je gelijk in geven.quote:Op maandag 13 december 2010 23:17 schreef LXIV het volgende:
Vaak zijn de effecten van de bestrijding nog erger dan het -sporadische- incident zelf.
Sorry, maar ik heb zo weinig gemeen met jouw m.i. middeleeuwse denkbeelden dat ik niet denk dat het de moeite waard is erop in te gaan.quote:Op maandag 13 december 2010 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, dan moeten we het ook maar niet willen nastreven? Wat een stabiele nonsens.²
Jawel hoor. Je moet eerst een opleiding doen. Dan stage lopen, dan een bewijs van goed gedrag inleveren, dan kom je in een proefperiode. Dus dat is er wel degelijk.quote:Op maandag 13 december 2010 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
En geen enkele vorm van onderzoek naar de geschiktheid van hen die met de kinderen werken.
En vrouwen die dit doen zijn dan wel normaal?quote:Op maandag 13 december 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iemand die, bijvoorbeeld hopman is bij de scouting moet toch per definitie verdacht zijn?
Ik vind het verre van gezond dat een man van 40 met children van rond de 10 de bossen in gaat en lekker gaat padvinden.²
Dus je bent het met ons eens dat het feit dat het commerciele bedrijven zijn in elk geval niet van belang is? Maar dat een striktere naleving van de regels bijvoorbeeld een betere oplossing zou kunnen zijn?quote:Op maandag 13 december 2010 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
En geen enkele vorm van onderzoek naar de geschiktheid van hen die met de kinderen werken.
Het ging over de katholieke internaten uit het verleden hèquote:Op maandag 13 december 2010 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je moet eerst een opleiding doen. Dan stage lopen, dan een bewijs van goed gedrag inleveren, dan kom je in een proefperiode. Dus dat is er wel degelijk.
Maar 100%'s zekerheid is er niet. Leer er mee leven.
Enger nog, iedereen die zich aanmeldde werd aangenomen, zonder natrekken van de persoonsgegevens of geschiedenis, als ze zich maar hadden ingeschreven in een Katholieke gemeente of gekozen hadden voor priester/non worden. Maar is dit niet een beetje off-topic in deze....quote:Op maandag 13 december 2010 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is eigenlijk maar één mogelijkheid om kindermisbruik met 100% zekerheid te voorkomen, en dat is het afschaffen van kinderen. Want zolang er kinderen zijn zullen pedo's altijd wel een manier vinden hen te misbruiken. Is het niet op zwemles, dan op de creche. Is het niet op de creche dan bij de padvinderij en is het niet bij de padvinders dan bij voetbal.quote:Op maandag 13 december 2010 23:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
En vrouwen die dit doen zijn dan wel normaal?![]()
Jij pleit dus ook voor afschaffing van alle sporten, scouting, vrijetijdsclubs en hobby's begrijp ik hier uit?
QFT.quote:Op maandag 13 december 2010 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vaak zijn de effecten van de bestrijding nog erger dan het -sporadische- incident zelf.
Ok. Ik dacht over de huidige Nlse kinderopvang.quote:Op maandag 13 december 2010 23:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Het ging over de katholieke internaten uit het verleden hè
Of je sluit ze tot hun 18e in huis op en geeft ze thuis les, kan ook, of het dan stabiele volwassenen worden laat ik in het midden.quote:Op maandag 13 december 2010 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is eigenlijk maar één mogelijkheid om kindermisbruik met 100% zekerheid te voorkomen, en dat is het afschaffen van kinderen. Want zolang er kinderen zijn zullen pedo's altijd wel een manier vinden hen te misbruiken. Is het niet op zwemles, dan op de creche. Is het niet op de creche dan bij de padvinderij en is het niet bij de padvinders dan bij voetbal.
Of we schaffen álles af, of kinderen. De oplossing lijkt mij duidelijk.
Uiteraard klets ik uit mijn nek want ik ken de cijfers niet, maar gevoelsmatig zeg ik dat een hopman eerder verdacht is dan een kenau.quote:Op maandag 13 december 2010 23:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
En vrouwen die dit doen zijn dan wel normaal?![]()
Jij pleit dus ook voor afschaffing van alle sporten, scouting, vrijetijdsclubs en hobby's begrijp ik hier uit?
quote:Op maandag 13 december 2010 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is eigenlijk maar één mogelijkheid om kindermisbruik met 100% zekerheid te voorkomen, en dat is het afschaffen van kinderen. Want zolang er kinderen zijn zullen pedo's altijd wel een manier vinden hen te misbruiken. Is het niet op zwemles, dan op de creche. Is het niet op de creche dan bij de padvinderij en is het niet bij de padvinders dan bij voetbal.
Of we schaffen álles af, of kinderen. De oplossing lijkt mij duidelijk.
Dat het commerciële bedrijven zijn is wel zeker van belang, want commerciële bedrijven hebben als eerste prioriteit winst maken.quote:Op maandag 13 december 2010 23:19 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus je bent het met ons eens dat het feit dat het commerciele bedrijven zijn in elk geval niet van belang is? Maar dat een striktere naleving van de regels bijvoorbeeld een betere oplossing zou kunnen zijn?
Het doet me denken aan die tijd van de 'bolderkar' affaire. Toen gingen die pedojagers ook zo enorm te keer dat ouders bang werden om met hun kinderen in bad te gaan. Dus deden ze dan een zwembroek aan.quote:Op maandag 13 december 2010 23:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Of je sluit ze tot hun 18e in huis op en geeft ze thuis les, kan ook, of het dan stabiele volwassenen worden laat ik in het midden.
Maar dat heeft natuurlijk vrijwel niets met het opduiken van pedo's te maken.quote:Op maandag 13 december 2010 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat het commerciële bedrijven zijn is wel zeker van belang, want commerciële bedrijven hebben als eerste prioriteit winst maken.
En dat zou in de kinderopvang, het onderwijs, ziekenhuizen en verpleegtehuizen niet zo moeten zijn. Maar onder dit kabinet zal dat alleen nog maar erger worden.
Ik ben blij dat je het zelf zegt. Helaas komt je antwoord toch weer neer op het afschaffen van mannelijke werkgevers in de zachte sectoren. Dat wordt toch wel heel lastig, aangezien je vrouwen weer aan het aanrecht wil zien. Tja, keuzes joh!quote:Op maandag 13 december 2010 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard klets ik uit mijn nek want ik ken de cijfers niet, maar gevoelsmatig zeg ik dat een hopman eerder verdacht is dan een kenau.²
Wel dat bij het streven naar zoveel mogelijk winst te maken men zal bezuinigen op de selectieprocedure en de bezetting.quote:Op maandag 13 december 2010 23:23 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Maar dat heeft natuurlijk vrijwel niets met het opduiken van pedo's te maken.
Het blijft lastig, want wordt pedofilie officieel erkent als geaardheid of als psychische aandoening?quote:Op maandag 13 december 2010 23:23 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Maar dat heeft natuurlijk vrijwel niets met het opduiken van pedo's te maken.
Het is ook voor een kind ontzettend slecht als ouders zo wars van intimiteit zijn lijkt me. Intimiteit is een belangrijk deel van de opvoeding en draagt bij aan de vorming van een kind, ik moet er niet aan denken dat mijn ouders vroeger spastisch over dat soort zaken hadden gedaan en ik bijv. nooit bij een van de twee in bed had kunnen kruipen e.d.quote:Op maandag 13 december 2010 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het doet me denken aan die tijd van de 'bolderkar' affaire. Toen gingen die pedojagers ook zo enorm te keer dat ouders bang werden om met hun kinderen in bad te gaan. Dus deden ze dan een zwembroek aan.
Dat soort dingen is net zo erg als misbruik zelf. Want het is slecht om misbruikt te worden, het is ook slecht als ouders geen normaal lichamelijk contact meer met hun kinderen -durven te- hebben.
Tja, ik moet zelf ook eerlijk bekennen dat als ik kinderen zou hebben en een oppas nodig zou hebben, dat ik toch eerder voor een vrouw zou kiezen dan een man en dat ik een man eerder verdacht zou vinden. Maar een man die graag met kinderen omgaat zie ik niet automatisch als verdacht, al zou ik dan wel voorzichtiger zijn idd. Zelf heb ik ook wel eens op mijn neefje en nichtje gepast, op papier zou dat ook enorm risicovol zijn, aangezien ik (1) een man ben en (2) ook nog eens familie ben.quote:Op maandag 13 december 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar wanneer een commercieel bedrijf geen kwaliteit levert, krijgt het geen klanten meer en kunnen ze de tent wel sluiten. Staatsbedrijven niet. Die hoeven geen kwaliteit te leveren voor hun voortbestaan.quote:Op maandag 13 december 2010 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat het commerciële bedrijven zijn is wel zeker van belang, want commerciële bedrijven hebben als eerste prioriteit winst maken.
En dat zou in de kinderopvang, het onderwijs, ziekenhuizen en verpleegtehuizen niet zo moeten zijn. Maar onder dit kabinet zal dat alleen nog maar erger worden.
Ja, dat bedoel ik ook. Een kind ontwikkelt zich ook niet normaal zonder lichamelijk contact. Een tijd geleden was hier nog een discussie over, dat een vrouw niet wilde dat ze bij Opa en Oma in bed kropen. Ik vind dat normaal.quote:Op maandag 13 december 2010 23:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is ook voor een kind ontzettend slecht als ouders zo wars van intimiteit zijn lijkt me. Intimiteit is een belangrijk deel van de opvoeding en draagt bij aan de vorming van een kind, ik moet er niet aan denken dat mijn ouders vroeger spastisch over dat soort zaken hadden gedaan en ik bijv. nooit bij een van de twee in bed had kunnen kruipen e.d..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |