uhh het is mijn mening ik vind het gezwets, een ander niet.. Er is niks mis met kennis vergaren uit boeken, dat hoor je mij niet zeggen, alleen IK vind het niks..quote:Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,quote:Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je kunt het wel gezwets vinden, maar of het daadwerkelijk gezwets is, is een tweede denk ik.
Oh ja, dat kan ook nog.quote:Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.
zo kan je het ook zienquote:Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.
Daarnaast denk ik dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vind en de een houdt van boeken lezen en de ander van eten. Of van allebei.
Volgens mij is er niks mis met je mening geven. En ik heb ook niet de indruk dat iemand daar over valt. Er riepen met jou nog vier mensen ofzo dat ze geen of weinig opvoedkundige boeken gelezen hadden.quote:Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening, ik dring verder niks op... maar blijkbaar mag je ook al niet meer je mening geven en moet je maar met iedereen meepraten om zo iedereen tevreden te houden.
lief is dat he.. Tess heeft regelmatig een doosje en zit dan: open dicht open dichtquote:Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Oh en on the bright side: Ko begrijpt de term 'open'. En mama is trots!
don't bother om die stomme taalvaudtenquote:Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente je bendt een kuttekop![]()
Mijn hemel...ze vondt.... Is het een excuus dat mijn laptop momenteel zó traag is dat mijn tekst pas een minuut nadat ik het getypt heb in beeld komt? Dat typt heel lastig! (nee, ik weet het, da's een slechte smoes)
Miss, ik pm je het (eenvoudige!) recept wel morgen. Laptop is nu echt té traag.
Oeke, ik voel je pijn... ik wordt, ze vondt...
Hm, nee, ik heb geen specifiek boek op het oog. Ik weet dat het handboek van Schaerlaekens en Gillis inmiddels een klassieker is, dus dat is nooit een slechte keuze. Ik zou er wel op letten dat je een recente druk kiest, want een boek uit de jaren '80 bijvoorbeeld is leuk en aardig maar inmiddels wel achterhaald. Ik denk dat ikzelf op zoek ga naar een Engelstalig boek, want ik kan zo snel niet iets interessants vinden bij de Nederlandstalige boeken. Dit boek is misschien wel aardig, maar ik zoek zelf iets omvangrijkers.quote:Op maandag 13 december 2010 19:41 schreef innepin het volgende:
Maar Claudia brengt me wel op een idee, een mooi boek over taalverwerving zou wel erg gaaf zijn voor kerst of mijn verjaardag! Had je een specifiek boek op 't oog, toevallig? Want de echtgenoot kan niet er niet zoveel mee zonder héél duidelijke hint
Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he?quote:Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Oeke, ik voel je pijn... ik wordt, ze vondt...
doosjes, bakjes, potjes en dan ook een poppetje om erin te doenquote:Op maandag 13 december 2010 20:22 schreef oeke het volgende:
[..]
Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he?![]()
PM je mij dat recept ook even?![]()
Tess is ook zo dol op doosjes? Geef Ko een potje of doosje met deksel en hij is een half uur onder de pannen. Normaal dan he?
ik heb jaren mijn intuitie gevolgd, liep keihard vast, las een boek, paste dingen toe, liet andere dingen weg. Ging weer verder, liep weer vast, las een ander boek nou ja, en voor je het weet heb je heel wat boeken uit.quote:Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,
Ja, snap jij het nog?quote:Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Grappige opmerking trouwens, Groof, dat je een theoreticus bent maar dat dat niet matcht met je persoonlijkheid.
Ik hoop juist dat ik ooit de rust vind om eens níet alles te willen lezen wat er over een bepaald onderwerp voorhanden is. Ik denk bijv. serieus dat ik de helft van mn tijd in mn verlof heb besteed aan het lezen van alles dat los en vast zat over zwangerschap en bevallen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:32 schreef wickie het volgende:
Ik zou juist wat meer willen lezen, maar heb er gewoon de puf niet voor.. Ben al niet zo'n lezer, dus doe het niet natuurlijk.
Maar ik zou juist graag wat meer daarmee bezig willen zijn. Niet als raad maar meer uit interesse en horizonverbreding. Ik hoop dat ik ooit weer de rust in mijn hoofd ervoor vind, maar momenteel zal het de komende tijd nog wel te hectisch blijven.
Dat vind ik lief!quote:Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Zo kan ik moeders als Oeke bijvoorbeeld echt benijden, zij lijken zo vanuit hun gevoel te handelen en dat oogt erg ontspannen.
Echt?quote:Op maandag 13 december 2010 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dan had ik je toch goed geïnterpreteerd Claudia.
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?quote:Op maandag 13 december 2010 20:40 schreef oeke het volgende:
[..]
Dat vind ik lief!![]()
Ik heb ook een boekenfetisj. Als er iets mijn pad kruist regel ik een boek erover. Maar over opvoeden heb ik dus nog geen boek gelezen.
Gewoon omdat het te groot is en ik niet weet waar te beginnen. Denk ik.
[..]
Echt?Ik las het zo anders dan jij. Vreemd. Nouja, het zal wel.
Nee hoor, ik ging, denk ik, niet uit van een negatieve klank. Maar dat is wel vaker mijn probleem.quote:Op maandag 13 december 2010 20:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?
Nee, dat ervaar ikzelf niet zo. Ik heb van mezelf best duidelijke ideeen en gevoelens over het ouderschap. Het zou me niets verbazen dat jij die ook vindt als je goed naar jezelf en de ervaringen die je hebt opgedaan kijkt. Misschien helpt het jou wel erg om met je partner over bijvoorbeeld je eigen opvoeding te praten. Wij hebben dat veel gedaan en doen dat nog steeds.quote:Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig dat deze discussie nu voorbij komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met het vinden van een balans tussen gevoel en ratio bij het 'opvoeden'. Ik zou zelf graag juist wat minder willen nadenken en wat meer vanuit mn intuitie willen optreden. Ik ben zelf erg geneigd om alles te willen beredeneren en daar word ik wel eens moe van. Ervaar jij dat nooit zo, Claudia?
Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef Vicky het volgende:
omdat ik zeg dat ik boekenwijsheid over het algemeen gezwets vind (MENING!) bagatelliseer ik meteen.. yeah right...
losstaande en eenzijdige meningsuiting, kom op zeg.. moet ik dan maar met iedereen meepraten hier? Ja en amen zeggen.. nee, zo ben ik niet opgevoed. Het is een mening hoor, geen geschreven wet...
Ik heb ondertussen wel een 5 jarige rondlopen, die zonder boeken, prima opgevoed is..
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet leesquote:Op maandag 13 december 2010 20:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.
Maar je bent wel een schatje hoor.quote:Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet lees
nee hoor.. volgens Joshua ben ik een bitchquote:Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Maar je bent wel een schatje hoor.
jij reldelquote:Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet lees
Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.quote:Op maandag 13 december 2010 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik moet er over nadenken hoe ik dat precies moet verwoorden hoor. Maar wat ik moeilijk vind aan mensen met grote boekenwijsheid (om het zo maar even te blijven noemen) is dat ze ze zichzelf soms zo onraakbaar kunnen maken door met wetenschappelijke bewijzen te komen enzo.
whahahah mutsquote:Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
jij reldel
last van je hormonen ofzo
quote:Op maandag 13 december 2010 20:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
![]()
zit ik hier een beetje illegaal te posten...mag pas over 7 (!!!!!!!!)maanden
Claudia, de spijker op z'n kop. Ook een mooie tegelwijsheid. Heet dat niet cognitieve dissonantie? Iets zolang beredeneren en rechtpraten tot het klopt?quote:Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.
Ik kom uit een familie van mensen met boerenwijsheden, dat scheelt.
Vreemd genoeg begrijpen ze het woors 'DIE' en het dwingende handgebaar daar ook.quote:Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
?
kstt weg jij!! gaat naar je eigen topic!![]()
Whahah Morris wordt internationaalKan ie zich tenmiste wel duidelijk maken in Tunesie, Mems
Ja, die kende ik al. Maar die had ik natuurlijk niet paraat, want dat past niet bij mijn persoonlijkheidquote:Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.
Ik kom uit een familie van mensen met boerenwijsheden, dat scheelt.
ik ben al weg!quote:Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
?
kstt weg jij!! gaat naar je eigen topic!![]()
Whahah Morris wordt internationaalKan ie zich tenmiste wel duidelijk maken in Tunesie, Mems
Lief is dat he Nijna
Tess was gister of eergister aan het zingen.. Poesje miauw.... deze koek isse mij, ijadeja POEF!
Het zou me niets verbazen als vrijwel iedereen hier dat herkent!quote:Op maandag 13 december 2010 21:02 schreef mefke79 het volgende:
En dat ik dan hier hoor/zie dat anderen dat proberen en er lol mee hebben en dat Driekus dat dan ook al blijkt te kunnen. ALsof ik achterloop zeg maar.
die deed stapjesquote:Op maandag 13 december 2010 21:03 schreef oeke het volgende:
Wat is er met Mette? Ik mis iets geloof ik!![]()
Ik zou graag wat meer over opvoeden willen lezen, gewoon om niet alleen op mijn intuitie en verleden te varen.
Morris! Stoere!
Omdat ze gelopen had aan de hand.quote:Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef oeke het volgende:
Ja, allemaal leuk en aardig maar waarom ging je nou ineens voor Mette jompelen Groof?
Oh! Waar staat dat dan? Wat goehoed!quote:
nou dan ben ik lekker je vriendinnetje niet meer... als ik dat al wasquote:Op maandag 13 december 2010 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik ben al weg!
en ik trouw lekker ook niet met je![]()
je bent niet lief
Hoera voor Mette!quote:Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef wickie het volgende:
Om maar even wat leuks over onze kinders te vertellen.
Mette heeft net wat stapjes aan de hand met me gewandeld
quote:Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef wickie het volgende:
elk stapje is er 1quote:Op maandag 13 december 2010 21:10 schreef wickie het volgende:
Het ware maar 5 stapjes hoor en daarna ging ze weer in haar rare kruipmodus
Elk begin is moeilijk!quote:Op maandag 13 december 2010 21:10 schreef wickie het volgende:
Het ware maar 5 stapjes hoor en daarna ging ze weer in haar rare kruipmodus
[Chinese wijsheid]quote:
Die conclusie had ik zelf eigenlijk nog niet getrokken (ik wil niet alles aan m'n verleden wijten, dat voelt een beetje als de verantwoordelijkheid afschuiven. Maar misschien slaat het wel wat te ver door richting ontkenning).quote:Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat ervaar ikzelf niet zo. Ik heb van mezelf best duidelijke ideeen en gevoelens over het ouderschap. Het zou me niets verbazen dat jij die ook vindt als je goed naar jezelf en de ervaringen die je hebt opgedaan kijkt. Misschien helpt het jou wel erg om met je partner over bijvoorbeeld je eigen opvoeding te praten. Wij hebben dat veel gedaan en doen dat nog steeds.
Nou ja, ik denk dus dat het probleem niet zit bij het 'beredeneren' maar je hebt soms gewoon een kompas nodig. Als je je eigen inwendige kompas niet zo vertrouwt of niet weet wat je ermee aanmoet (ik kan me dit gezien jouw verleden heel goed voorstellen, maar misschien ervaar je dat zelf anders) dan zou ik dus juist met m'n geliefde er veel over praten. Van boeken lezen kun je je heel verloren voelen, want er zijn veel opvoedmethodes.
quote:Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als vrijwel iedereen hier dat herkent!
Ik zit al een tijdje tegen mijn lief te zeuren dat Ivan prima zelf uit een beker kan drinken. Laat hij het eindelijk eens aan Ivan zelf over, gooit die de hele beker per ongeluk over zijn vader heen.
Smoesjes smoesjes.quote:Op maandag 13 december 2010 21:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, das echt te flauw hè. Ik ga naar bed. Ik heb me de laatste twee weken over de kop gewerkt voor mijn studie.
Dat boek heb ik nog niet uit.quote:Op maandag 13 december 2010 21:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, ik had gehoopt op een beetje medeleven eigenlijk....
Je zegt het zelf eigenlijk beter dan ik.quote:Op maandag 13 december 2010 21:12 schreef Ssserpente het volgende:
Het draait allemaal om vertrouwen hebben in je eigen oordeel, of die nu uit boekjes komt of intuitief gevormd wordt.
Ik had er 'melk' aan toe moeten voegen. Met water is Ivan over het algemeen erg laconiek. Dat wil zeggen, als hij dorst heeft drinkt hij netjes, maar zodra hij genoeg heeft gehad gaat hij met zijn beker water smijten.quote:Op maandag 13 december 2010 21:15 schreef wickie het volgende:
Ik vind het trouwens echt geweldig dat Ivan al zo goed uit een beker kan drinken, wel erg coole actie![]()
Mette kan het ook wel maar die gooit altijd de beker weg na een paar slokken. of maakt zichzelf helemaal nat en zegt dan 'o o o o o oooo'.
Hooguit. Ik vind zelf eigenlijk niet zo'n probleem.quote:
Even quoten, ik neem aan dat je verticaal bedoelt?quote:Op maandag 13 december 2010 21:21 schreef Ssserpente het volgende:
Whoei, Mette, wat goed! Wat een ander meisje zo ineens dan he, horizontaal?![]()
quote:Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Sorbootje het volgende:
Even quoten, ik neem aan dat je verticaal bedoelt?
Liefquote:Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:
Lief is dat he Nijna
Tess was gister of eergister aan het zingen.. Poesje miauw.... deze koek isse mij, ijadeja POEF!
Jullie moeten samen een komisch duo vormen.quote:Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
heerlijk he!!quote:Op maandag 13 december 2010 21:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Lief.
Iris kwam vanmiddag aanlopen met de dvd van woezel en pip. Had ze zelf uit de overvolle la gevist: PIIIIIP PIIIIIP lalala en vervolgens werd ik aan mn vinger meegesleept naar de dvd speler... ze weet wat ze wil hoor. En als ze haar zin niet krijgt dan horen we dat luid en duidelijk.
Oh ik vind het juist zo leuk nuquote:Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
[..]
Nu Innepin nog!
Wat goed van Esmee!![]()
Wat worden ze groot he, onze kinders?![]()
![]()
ja echt welquote:Op maandag 13 december 2010 21:37 schreef Nijna het volgende:
Ik had gewoon ff blz 2 overgeslagen met lezen.
Ach ja, ik zit hier zowat te knikkebollen dus ik ga zo mn mandje opzoeken.
Vicky, leuk dat ze ook precies weten welke ze dan willen he...
Oh, kut!quote:Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
zou ik idd ook doen.quote:Op maandag 13 december 2010 22:03 schreef Kersjes het volgende:
Neem d'r mee bij jou in bed!
Zien slapen doet misschien ook wel slapen?
hmm lastig...idd maar een bam proberen, wie weet helpt het!quote:Op maandag 13 december 2010 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Nope, ik kan geen enkele reden bedenken, behalve dat schaap er niet is. Als ze een deur hoort of iemand op de trap, roept ze papa en staat bij het traphekje![]()
Enige dat ook nog kan, is hongereigenlijk neit, maar ze zei al een paar keer etuh, dus misschien even een boterham maken...
ik vrees dat bij mij in bed ook neit gaat werken, want ze is wakker. Gewoon klaarwakker!
maar een paar weken per maand en daar zitten er 12 van in een jaarquote:Op dinsdag 14 december 2010 06:15 schreef Incantrix het volgende:
Pffff, kan iemand me plz even vertellen dat dat hele om 5 uur 's-morgens klaarwakker-verhaal nooit langer duurt dan een paar weken ofzo?![]()
Weet je wel hoeveel werk het is die leidsters de hele tijd maar bezig te houden?quote:Op dinsdag 14 december 2010 07:34 schreef mefke79 het volgende:
icantrix heeft stef al werk ja?! Hihi. Tis nog vroeg zullen we maar zeggen.
Ja, het kan ook best. Het is met sommige recepten opletten dat het niet te vet wordt. Jamie Oliver heeft bijvoorbeeld belachelijk vette risottorecepten. Maar als je je aan het basisrecept houdt is het altijd goed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Claudia, ik geef Isabeau gewoon risotto met parmezaan erdoor. Niet veel, maar wel een beetje.
Aardbeienrisotto heb ik voor het eerst in Parma gehad! Heerlijk! We doen er ook wel eens wat ham en rucola bij (zou ik nu voor Ivan nog weglaten, lastig te eten).quote:Wat overigens ook écht een topper is is aardbeienrisotto, maar dan moeten er wel aardbeien zijn natuurlijk.
Nou het plakt dan natuurlijk wel, maar met geitenkaas is het een soort behangplakselquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:05 schreef Sorbootje het volgende:
Stiemie, als je risotto zonder geitenkaas niet smeuïg is en er losse korrels op de grond vallen is ie mislukt
Sneu zeg, van die oogjes!
quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
Hoewel, je toeter smeer je zelf maar in.
Ik wist niet dat dat een chronisch kwaaltje kon zijn. Dat komt dus puur door het vaak aan je ogen zitten?quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:04 schreef Stiemie het volgende:
Claudia dat klinkt heeeerlijk...
Linde heeft vaker last van ontstoken ogen. Ze zit ook altijd met haar vingers in haar ogen. Helaas voor mij heel herkenbaar. Heb ook vaak jeukerige en dus ontstoken ogen helaas...
Risotto is een rijstgerecht dat heel smeuïg is. Het is heel makkelijk omdat je het vaak met één pan af kunt (nou ja, je hebt er nog een pannetje bouillon bij) en omdat het niet zoveel tijd kost, maar je moet er wel bij blijven. Je zou eens kunnen proberen in de supermarkt een pak te kopen waar 'risotto' op staat en gewoon de gebruiksaanwijzing te volgen. Ik ben een snob en ga naar een delicatessenwinkel voor goede risottorijst.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Chan het volgende:
voor Esmee die de kamer doorwandelt
Ik durf het bijna niet te vragen... maar wát is risotto? Ik ben echt een ramp in de keuken en ben op zoek naar simpele gerechten die Timo misschien ook wel zou willen eten, hij eet zó beperkt... Dus is het makkelijk? En heeft iemand dan een recept voor me?
Het voordeel is dat je je daar in het begin niet zo druk om maakt, dat de rijst precies gaar genoeg moet zijn maar nog wel bite moet hebben. (Het verbaast mij nog steeds hoe vaak ik in een restaurant risotto krijg die te gaar, te droog of te nat is.)quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:13 schreef Sorbootje het volgende:
Maar gemakkelijk is het pas als je het in de vingers hebt. De eerste keren zal hij waarschijnlijk te droog/te gaar/ niet agar genoeg zijn. Maar dan is het nog steeds prima te eten,. da's het goede nieuws
Psies! Daarom wil ik het recept ook. Bloemkool is alleen lekker als je het heel erg kruid vind ik, in Indiase curry bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoerZal het doen zodra ik tijd heb. Misschien kun jij dan je bloemkoolrecept plaatsen Claudia, ik merk namelijk dat Isabeau dol is op bloemkool, maar ik ben er zelf niet erg weg van, maar als het in een risotto zit vást wel
Ik vind het zo'n leuk woordquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef Chan het volgende:
Couscous wordt vooralsnog niet gewaardeerd door Timo.. Zelfgemaakte pizza trouwens wel, hij is gék op pizza, zolang er maar alleen tomatensaus en kaas op zit..
Gnocchi, ook weer zoiets waarvan ik nog nooit gehoord heb
Ik zou de wijn dan gewoon weglaten. Ik vind zelf risotto echt lekkerder als 'ie afgeblust is met witte wijn, maar als Ivan risotto met ons eet gebruiken we geen wijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel voor het recept Claudia! Ipv witte wijn kun je toch ook wel wat witte wijnazijn gebruiken? Of is dat heel dom gedacht
quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer![]()
kwil nietquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:37 schreef Estrys het volgende:
KD! Ze zijn bijna aan de beurt, die twee van ons
Wanneer ben je jarig (geweest), Twinkly? Nog gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:38 schreef Poppejans het volgende:
Niels zo lekker aan de pizzaen gefeliciteerd dan met je verjaardag Twinkly!
dat wist ik helemaal niet
Ivan eet zelf. We geven hem een bord eten en een lepel en laten hem aanklooien. Soms doen we tussendoor zelf iets op de lepel en geven we die aan. We zijn hiermee begonnen rond zijn eerste verjaardag, want daarvoor zaten we in een routine waarbij we eerst Ivan eten voerden en daarna zelf gingen eten terwijl we hem in de box deden. Dat was een kwestie van gewoonte en gemakzucht geworden.quote:Laten jullie je kind echt altijd geheel zelf avondeten? Ik voer echt alles. Behalve dan een tussendoortje als rozijntjes ofzo.
Lijkt me zo goor met avondeten en Wolf zou zn kommetje/bord sowieso meteen de lucht in gooien.Als ik een stuk van iets neerleg voor hem gooit hij het meteen op de grond.
Wij ook, gaan we de volgende weer samen doen dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
kwil niet
omdat we besloten hebben om het de aankomende jaren toch maar bij 1 te houdenmoet die muppet natuurlijk niet zo snel gaan...moet wel wat te moederen hebben.
Kan Elin dat niet zelf?? Seb doet dat allemaal zelf hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:46 schreef Kersjes het volgende:
Kleurdoos, smeert ze d'r boterhammen al zelf?
Is ze zindelijk?
Ruimt ze d'r eigen rommel op?
Doet ze d'r eigen was?
Speelt ze helemaal zelfstandig?
Leest ze zichzelf voor?
De komende jaaaaaaren heb je nog genoeg te moederen joh
is goedquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij ook, gaan we de volgende weer samen doen dan?![]()
Maar genoeg te moederen over eentje van twee denk ik zo, peuterpubertijd ftw, hoewel ik me niet voor kan stellen dat hij nog eigenwijzer kan worden
Seb eet alles netjes zelf met een vork
Ja, zo doen wij het meestal ook. Zelf laten eten, wil hij dat niet dan lepel neerleggen met eten erop en als hij dat ook niet wil dan probeer ik wat te voeren. Maar meestal is hij dan eigenwijs en wil hij dat ook nietquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wanneer ben je jarig (geweest), Twinkly? Nog gefeliciteerd.
[..]
Ivan eet zelf. We geven hem een bord eten en een lepel en laten hem aanklooien. Soms doen we tussendoor zelf iets op de lepel en geven we die aan. We zijn hiermee begonnen rond zijn eerste verjaardag, want daarvoor zaten we in een routine waarbij we eerst Ivan eten voerden en daarna zelf gingen eten terwijl we hem in de box deden. Dat was een kwestie van gewoonte en gemakzucht geworden.
Eet Wolf met jullie mee?
Ik wist dat je ergens rond mijn verjaardag jarig was! Daar hebben we het wel eens over gehad.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:51 schreef Twinkly het volgende:
Ik was gisteren jarig, een dag na jouw verjaardag (tjonge, wat ben jij oud zeg!)
Haha, wij hadden dat vorige week met pannenkoeken. Hij lustte ze echt niet (meer) en toen zaten wij dus aan de pannenkoeken terwijl Niels een verantwoorde maaltijd uit een potje atquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wist dat je ergens rond mijn verjaardag jarig was! Daar hebben we het wel eens over gehad.
Dat negeren doen wij ook als hij klooit. Eigenlijk eet hij zijn eten meestal heel behoorlijk goed. Pas aten we rode bietjes met feta en balsamico en dat was het eerste gerecht dat hij helemaal niks vond. Vooral de feta vond 'ie walgelijk. Toen hebben we nadat wij klaar waren gewoon nog een potje voor hem opgewarmd en hem dat gevoerd. Meestal hebben we ook wel iets zelfgemaakts in de vriezer voor hem, maar ach.
Na het avondeten krijgt hij altijd yoghurt en die vindt hij altijd lekker. Als hij eens iets minder heeft gegeten van zijn avondeten krijgt hij iets meer yoghurt. Eerst voeren we hem yoghurt of geven we telkens de lepel aan en daarna laten we hem met het laatste beetje zelf klooien. Ik vind het zelf wel grappig (al probeer ik dat niet te duidelijk te laten merken).
Dan zou ik gewoon eens proberen om samen te eten. Dan erger je je er zelf minder aan als hij zit te klooien en misschien doet goed voorbeeld wel goed volgen! Ik heb zelf ook het idee dat het er niet al te expliciet mee bezig zijn goed werkt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:48 schreef Poppejans het volgende:
Misschien moet ik hem eens helemaal zelf laten aanmodderen met iets wat goed te pakken is zoals pasta
Claudia, hij eet vrijwel geheel mee met ons (wel iets van 2 potjes nog per week als wij iets pittigs eten of bij patat).
Die routine hebben wij hier precies hetzelfde nog hier, ik voer hem eerst en daarna eten wij zelf pas.
Eigenlijk best ongezellig
nu ben ik jaloersquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef huuphuup het volgende:
Wij eten zelf eigk nauwelijks met een mes. Op zn indo's, alles met een lepel en een vork erbij voor de vorm![]()
We hebben voor Amélie een jip & janneke setje met vork en lepel, gewoon van metaal is dat, en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.
Zal dr binnenkort ns stokjes geven kijken wat ze daarmee doet
Ja, ik ken eigenlijk maar 1 couscous recept: zoals ik dat bij de vrienden in Tunesië eet!quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Jij maakt couscous volgens eigen recept, memmel? Ik koop die van Lassie, die vindt Senna heerlijk, maar zou best een recept willen om het zelf te maken
Die hebben wij ook. Maar elke dag dat geruzie over wie de roze set wil, wie blauw "nee mama DONKERblauw" maar goed, het kost niets en komt niet zo hard aan met gooien.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wij hebben onder andere dit plastic bestek van de Ikea en dat is zo volstrekt ongeschikt. De lepels zijn véél te groot en Ivan heeft inmiddels wel door dat hij meer yoghurt naar binnen krijgt als hij de andere kant van de lepel gebruikt.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef huuphuup het volgende:
en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef huuphuup het volgende:
Superleuk dat setje Poppejans!!![]()
ik heb laatst nog aan je gedachtin de intratuin hebben ze een onwijze Efteling lijn nu. Echt van die muziekbollen enzo om van te kwijlen
zo mooi. En ik maar tegen B. ooh dat moet ik aan poppejans vertellen!
Hij lachte me uit
![]()
Ja wat zij zegt dus. Zowel het eerste als het tweede deelquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:
In bouillonblokjes zit juist wel zout, maar als je het zelf trekt van vlees, vis of groenten niet, alleen de van nature aanwezige zouten. En een beetje zout hebben ook kindjes nodig.
Ik voeg nooit ergens zout aan toe, maar ik ga verder niet al te moeilijk om met dingen waar al wel zout bij zou kunnen zitten. Wij eten ook wel eens een wereldgerecht ofzo, en Senna vindt dat ook lekker, dus die eet dat gewoon mee. En ik weet wel dat daar zout aan toegevoegd is, maar aangezien wij nergens zout aan toevoegen, zal het met het teveel aan zout wel meevallen.
Wij hebben de risotto voor Ivan tot zijn eerste jaar altijd met water aangemaakt in plaats van bouillon. Nu eet hij gewoon met onze risotto mee. Je kunt eventueel de bouillonblokjes met wat meer water aanlengen zodat de bouillon wat minder zout wordt. Het beste is natuurlijk zelf bouillon trekken zoals Sorbo dat doet, maar daar moet je maar zin in hebben.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:32 schreef Asyniur het volgende:
Even een vraagje over de risotto: is dat niet teveel zout voor zo'n kleintje?
Wij hebben de risotto tot nu toe eigenlijk vermeden ivm de bouillon die er in de risotto gaat...
Harry eet grotendeels met de pot mee. Soms krijgt hij een prakje uit een potje of maken we iets apart voor hem klaar. Soms eet hij (een gedeelte) zelf en vaak geven wij hem hapjes.
Ik heb zelf hele gevoelige ogen. Dus snel geirriteerd zeg maar. Als je dan jeuk hebt en je zit vaak in je ogen te wrijven, dan heb je gewoon meer kans op onstoken ogen. O ja het nog slechtere nieuws is dat ze morgen met onstoken ogen niet naar de opvang mag...quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat een chronisch kwaaltje kon zijn. Dat komt dus puur door het vaak aan je ogen zitten?
Toen ik op de kleuterschool zat had ik een rare tic, namelijk om mijn wimpers uit te trekken.![]()
Aah oke.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben de risotto voor Ivan tot zijn eerste jaar altijd met water aangemaakt in plaats van bouillon. Nu eet hij gewoon met onze risotto mee. Je kunt eventueel de bouillonblokjes met wat meer water aanlengen zodat de bouillon wat minder zout wordt. Het beste is natuurlijk zelf bouillon trekken zoals Sorbo dat doet, maar daar moet je maar zin in hebben.
noujaaaquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:01 schreef Twinkly het volgende:
Ik kook meestal zoutloos en zet zout op tafel. Soms met bouillonblokje, maar dan minder dan er volgens het recept in moet of met meer water.
Wereldgerechten zijn toch heel erg zout?
Als ik lui ben gebruik ik wel eens kruidenpasta voor sajoer boontjes ofzo (niet slaan Huup, ik weet dat het heel simpel zelf te maken is) en dan gebruik ik de helft minder dan op de verpakking staat, op tafel staat dan sambal.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:31 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb zo'n hele mooie tjobek en die staat heel zielig in de kast.
Niels is alweer wakker en weer helemaal overstuur. Ik denk dat hij ziek aan het worden is. Hij zit nu bij me in de doek, nog steeds verdrietig.
Haha, herkenbaar. De moeder van een Indonesisch vriendinnetje vroeger zag eruit als een breekbaar vrouwtje, maar zij had totaal geen moeite met sambal maken. Verborgen spierballen ofzoquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]ik krijg er altijd zo'n kramp van, wordt keihard met mn neus op mn spier-tekortkomingen gewezen enzo
![]()
quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:11 schreef Sorbootje het volgende:
Grappig, Isabeau houdt juist een tuitbeker rechtop, zuigt als een gek en wordt boos dat er niks uitkomt zoals bij een rietjesbeker wel gebeurt..
Owja, je bent ook nog helemaal alleenquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Het is echt allemaal veel te dichtbij. Ik ben normaal ook van het buitensluiten van dit soort ellende, omdat ik er gewoon neit echt over na wil denken. Nu is dat gewoonweg onmogelijk. Ik loop al sinds zondagavond met een knoop in mijn maag die maar niet weg wil. En juist nu ben ik alleen en kan ik mijn ei niet kwijt. Heel naar, maar goed. Het zal ook wel weer slijten.
ik twijfel nog ff, en overleg ff met B. of we misschien wat willen bestellen, if so kan het wellicht wel samen, ff kijken, ik pm je wel!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:24 schreef Twinkly het volgende:
Die site is niet goed voor mij![]()
catbus met totoro erin!
quote:Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef wickie het volgende:
Hoi Broerquote:Op woensdag 15 december 2010 00:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]mn nichtje
zo blijf ik ook een beetje op de hoogte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |