abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89888392
Het vorige deel: Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 94

dreumesen:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
uhh het is mijn mening ik vind het gezwets, een ander niet.. Er is niks mis met kennis vergaren uit boeken, dat hoor je mij niet zeggen, alleen IK vind het niks..

Ik snap het soms niet, waarom altijd maar die boeken volgen, elk boek zegt wat anders over 11 zelfde onderwerp... waarom niet gewoon je eigen gevoel daarin volgen?? Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet alle wijsheid komt uit een boekje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89888444
Je kunt het wel gezwets vinden, maar of het daadwerkelijk gezwets is, is een tweede denk ik.
pi_89888514
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.

Daarnaast denk ik dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vind en de een houdt van boeken lezen en de ander van eten. Of van allebei.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89888551
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je kunt het wel gezwets vinden, maar of het daadwerkelijk gezwets is, is een tweede denk ik.
daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89888602
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.

Oh ja, dat kan ook nog. :)
pi_89888615
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Daarnaast denk ik dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vind en de een houdt van boeken lezen en de ander van eten. Of van allebei.
zo kan je het ook zien :D
doe-het-zelf moeder is dan misschien niet de juiste term :D

en geef mij maar eten ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888664
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening, ik dring verder niks op... maar blijkbaar mag je ook al niet meer je mening geven en moet je maar met iedereen meepraten om zo iedereen tevreden te houden.
Volgens mij is er niks mis met je mening geven. En ik heb ook niet de indruk dat iemand daar over valt. Er riepen met jou nog vier mensen ofzo dat ze geen of weinig opvoedkundige boeken gelezen hadden.
pi_89888694
Oh en on the bright side: Ko begrijpt de term 'open'. En mama is trots! :Y)
pi_89888716
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Oh en on the bright side: Ko begrijpt de term 'open'. En mama is trots! :Y)
lief is dat he.. Tess heeft regelmatig een doosje en zit dan: open dicht open dicht _O- O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888718
Ssserpente je bendt een kuttekop }:|

Mijn hemel...ze vondt.... Is het een excuus dat mijn laptop momenteel zó traag is dat mijn tekst pas een minuut nadat ik het getypt heb in beeld komt? Dat typt heel lastig! (nee, ik weet het, da's een slechte smoes)

Miss, ik pm je het (eenvoudige!) recept wel morgen. Laptop is nu echt té traag.

Oeke, ik voel je pijn... ik wordt, ze vondt...
pi_89888721
Leuk oeke.
pi_89888781
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente je bendt een kuttekop }:|

Mijn hemel...ze vondt.... Is het een excuus dat mijn laptop momenteel zó traag is dat mijn tekst pas een minuut nadat ik het getypt heb in beeld komt? Dat typt heel lastig! (nee, ik weet het, da's een slechte smoes)

Miss, ik pm je het (eenvoudige!) recept wel morgen. Laptop is nu echt té traag.

don't bother om die stomme taalvaudten :D Nobody's perfect ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888798
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:41 schreef innepin het volgende:

Maar Claudia brengt me wel op een idee, een mooi boek over taalverwerving zou wel erg gaaf zijn voor kerst of mijn verjaardag! Had je een specifiek boek op 't oog, toevallig? Want de echtgenoot kan niet er niet zoveel mee zonder héél duidelijke hint :Y)
Hm, nee, ik heb geen specifiek boek op het oog. Ik weet dat het handboek van Schaerlaekens en Gillis inmiddels een klassieker is, dus dat is nooit een slechte keuze. Ik zou er wel op letten dat je een recente druk kiest, want een boek uit de jaren '80 bijvoorbeeld is leuk en aardig maar inmiddels wel achterhaald. Ik denk dat ikzelf op zoek ga naar een Engelstalig boek, want ik kan zo snel niet iets interessants vinden bij de Nederlandstalige boeken. Dit boek is misschien wel aardig, maar ik zoek zelf iets omvangrijkers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89888853
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he? :N
PM je mij dat recept ook even? :9

Tess is ook zo dol op doosjes? Geef Ko een potje of doosje met deksel en hij is een half uur onder de pannen. Normaal dan he? }:|
pi_89888886
Ik heb in mijn opleiding tot kinder- en jeugdpsycholoog ook wel veel over taalverwerving gelezen. Ik vond dat ook altijd wel erg interessant. :Y
pi_89888926
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he? :N
PM je mij dat recept ook even? :9

Tess is ook zo dol op doosjes? Geef Ko een potje of doosje met deksel en hij is een half uur onder de pannen. Normaal dan he? }:|
doosjes, bakjes, potjes en dan ook een poppetje om erin te doen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888977
Is goed Oeke, morgen! :D
  maandag 13 december 2010 @ 20:24:56 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89889011
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,
ik heb jaren mijn intuitie gevolgd, liep keihard vast, las een boek, paste dingen toe, liet andere dingen weg. Ging weer verder, liep weer vast, las een ander boek nou ja, en voor je het weet heb je heel wat boeken uit. :+

Ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Maar als "ik doe maar wat" niet meer volstaat voor jezelf is een boek gewoon fijn.

Ik heb nog niet zo lang internetondersteuning jeweetz :P
Ik snap je gevoel wel hoor. Maar het kan soms best uitkomst bieden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89889214
Grappig dat deze discussie nu voorbij komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met het vinden van een balans tussen gevoel en ratio bij het 'opvoeden'. Ik zou zelf graag juist wat minder willen nadenken en wat meer vanuit mn intuitie willen optreden. Ik ben zelf erg geneigd om alles te willen beredeneren en daar word ik wel eens moe van. Ervaar jij dat nooit zo, Claudia?

Zo kan ik moeders als Oeke bijvoorbeeld echt benijden, zij lijken zo vanuit hun gevoel te handelen en dat oogt erg ontspannen.

En Twinkly lijkt een hele goede balans te hebben gevonden tussen bewust en instinctief opvoeden. Ik vind het mooi om te zien hoe zij haar gevoel lijkt aan te vullen met d'r verstand en kennis.

Grappige opmerking trouwens, Groof, dat je een theoreticus bent maar dat dat niet matcht met je persoonlijkheid.
pi_89889363
Ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd naar hoe je het nou bedoelde Claudia?

En verder ben ik ook benieuwd naar je antwoord op Serpente's vraag.
pi_89889418
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Grappige opmerking trouwens, Groof, dat je een theoreticus bent maar dat dat niet matcht met je persoonlijkheid.
Ja, snap jij het nog? :+
pi_89889443
Ik zou juist wat meer willen lezen, maar heb er gewoon de puf niet voor.. Ben al niet zo'n lezer, dus doe het niet natuurlijk.

Maar ik zou juist graag wat meer daarmee bezig willen zijn. Niet als raad maar meer uit interesse en horizonverbreding. Ik hoop dat ik ooit weer de rust in mijn hoofd ervoor vind, maar momenteel zal het de komende tijd nog wel te hectisch blijven.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89889655
Nou, ik begrijp het bagatelliseren van 'boekenwijsheid' niet. Dat wil zeggen, wij wisselen hier ook wijsheden uit; een boek is alleen een andere vorm. We zijn allemaal in verschillende mate bewust bezig met het opvoeden en de verschillen tussen ons onderling zijn misschien wel kleiner dan we zelf soms doen voorkomen. :Y)

Je moet denk ik ook niet vergeten dat onze opvoedkeuzes voor een groot deel gestuurd worden door hedendaagse 'boekenkennis', dat wil zeggen inzichten die onderzoekers in de loop der jaren hebben vergaard over slaap, voedsel, motoriek, emoties, enzovoort enzovoort. Als een richtlijn is om je kind niet meer dan 1 liter kunstvoeding per dag te geven dan is dat typische boekenwijsheid waar we in principe gewoon vanuitgaan (tenzij blijkt dat dat op een of andere manier lastig is).

Boeken lezen komt voort uit een bepaalde nieuwsgierigheid naar het hoe en waarom achter de vele adviezen die we vaak als vanzelfsprekend nemen. Voor mij is het een vorm van kritisch ouderschap, namelijk om vraagtekens te stellen bij de adviezen van het consultatiebureau en ook bij mijn eigen vooringenomenheid.
pi_89889711
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:32 schreef wickie het volgende:
Ik zou juist wat meer willen lezen, maar heb er gewoon de puf niet voor.. Ben al niet zo'n lezer, dus doe het niet natuurlijk.

Maar ik zou juist graag wat meer daarmee bezig willen zijn. Niet als raad maar meer uit interesse en horizonverbreding. Ik hoop dat ik ooit weer de rust in mijn hoofd ervoor vind, maar momenteel zal het de komende tijd nog wel te hectisch blijven.
Ik hoop juist dat ik ooit de rust vind om eens níet alles te willen lezen wat er over een bepaald onderwerp voorhanden is. Ik denk bijv. serieus dat ik de helft van mn tijd in mn verlof heb besteed aan het lezen van alles dat los en vast zat over zwangerschap en bevallen.

Daar word ik best wel eens moe van.
pi_89889807
Oh, dan had ik je toch goed geïnterpreteerd Claudia. :)
pi_89889951
quote:
Zo kan ik moeders als Oeke bijvoorbeeld echt benijden, zij lijken zo vanuit hun gevoel te handelen en dat oogt erg ontspannen.
Dat vind ik lief! :D

Ik heb ook een boekenfetisj. Als er iets mijn pad kruist regel ik een boek erover. Maar over opvoeden heb ik dus nog geen boek gelezen.
Gewoon omdat het te groot is en ik niet weet waar te beginnen. Denk ik.
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dan had ik je toch goed geïnterpreteerd Claudia. :)
Echt? :o Ik las het zo anders dan jij. Vreemd. Nouja, het zal wel.
pi_89889957
Mijn kleine vriendje is echt zo lollig, staat hij voor Meikes kerstboompje.....tikt met zijn vingertje tegen een bal, en ondertussen maar NEE schudden....! grappenmaker!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89890034
Ik snap het bagatelliseren van boekenwijsheid ook niet. Ik moest er om lachen, maar kan zelf verder ook niet zo veel met zo'n losstaande en eenzijdige meningsuiting.

Toch snap ik Vicky's neiging om zich zo te uiten ergens wel een beetje.

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:40 schreef oeke het volgende:

[..]

Dat vind ik lief! :D

Ik heb ook een boekenfetisj. Als er iets mijn pad kruist regel ik een boek erover. Maar over opvoeden heb ik dus nog geen boek gelezen.
Gewoon omdat het te groot is en ik niet weet waar te beginnen. Denk ik.

[..]

Echt? :o Ik las het zo anders dan jij. Vreemd. Nouja, het zal wel.
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?
pi_89890212
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?
Nee hoor, ik ging, denk ik, niet uit van een negatieve klank. Maar dat is wel vaker mijn probleem. :@

Oh Karin, dat vond ik zo lief als Ko dat deed. En er dan ook nog nee nee nee bij mompelen. O+
Ik heb het hem al een tijdje niet meer zien doen.
pi_89890241
omdat ik zeg dat ik boekenwijsheid over het algemeen gezwets vind (MENING!) bagatelliseer ik meteen.. yeah right...
losstaande en eenzijdige meningsuiting, kom op zeg.. moet ik dan maar met iedereen meepraten hier? Ja en amen zeggen.. nee, zo ben ik niet opgevoed. Het is een mening hoor, geen geschreven wet...

Ik heb ondertussen wel een 5 jarige rondlopen, die zonder boeken, prima opgevoed is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89890256
quote:
Grappig dat deze discussie nu voorbij komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met het vinden van een balans tussen gevoel en ratio bij het 'opvoeden'. Ik zou zelf graag juist wat minder willen nadenken en wat meer vanuit mn intuitie willen optreden. Ik ben zelf erg geneigd om alles te willen beredeneren en daar word ik wel eens moe van. Ervaar jij dat nooit zo, Claudia?
Nee, dat ervaar ikzelf niet zo. Ik heb van mezelf best duidelijke ideeen en gevoelens over het ouderschap. Het zou me niets verbazen dat jij die ook vindt als je goed naar jezelf en de ervaringen die je hebt opgedaan kijkt. Misschien helpt het jou wel erg om met je partner over bijvoorbeeld je eigen opvoeding te praten. Wij hebben dat veel gedaan en doen dat nog steeds.

Nou ja, ik denk dus dat het probleem niet zit bij het 'beredeneren' maar je hebt soms gewoon een kompas nodig. Als je je eigen inwendige kompas niet zo vertrouwt of niet weet wat je ermee aanmoet (ik kan me dit gezien jouw verleden heel goed voorstellen, maar misschien ervaar je dat zelf anders) dan zou ik dus juist met m'n geliefde er veel over praten. Van boeken lezen kun je je heel verloren voelen, want er zijn veel opvoedmethodes.
pi_89890531
Ik ervaar het zelf zoals Wicky, ik zou willen dat ik er wat meer over zou lezen, maar het lukt me niet, heb er onvoldoende aandacht voor of zo om te gaan zitten lezen. Maar anderzijds vind ik het ook fijn om op mijn eigen gevoel af te gaan en ik weet van mezelf dat ik erg beïnvloedbaar ben dus ik geloof al gauw wat ik in een boek lees dus misschien is het beter dat ik ze maar gewoon niet lees.
pi_89890624
Ik moet er over nadenken hoe ik dat precies moet verwoorden hoor. Maar wat ik moeilijk vind aan mensen met grote boekenwijsheid (om het zo maar even te blijven noemen) is dat ze ze zichzelf soms zo onraakbaar kunnen maken door met wetenschappelijke bewijzen te komen enzo.

Mijn broertje bijvoorbeeld is echt heel erg intelligent, heeft zeer veel gelezen en onthoudt ook altijd alles en kan zich daarbij ook nog eens perfect uitdrukken. Ik heb het best een tijdje moeilijk gehad met ons contact daardoor. Ik heb die 'perfectie' niet, maar ben daardoor niet een minder mens.

(Even voor de duidelijkheid, ik bezit dus niet het talent om perfect te verwoorden wat ik bedoel. Dit alvast ter relativering. :+ )
pi_89890631
Om nog een voorbeeld te geven: als ik nu zo'n ouder van een misbruikt kind was, dan zou mijn gevoel sterk zijn om geen of zo weinig mogelijk aandacht aan het misbruik te besteden tenzij ik merkwaardig gedrag bij m'n kind zou zien. Tegelijkertijd zou ik wel met specialisten over de situatie praten en ik zou me ook verdiepen in verschillende theorieen over trauma's.
pi_89890723
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef Vicky het volgende:
omdat ik zeg dat ik boekenwijsheid over het algemeen gezwets vind (MENING!) bagatelliseer ik meteen.. yeah right...
losstaande en eenzijdige meningsuiting, kom op zeg.. moet ik dan maar met iedereen meepraten hier? Ja en amen zeggen.. nee, zo ben ik niet opgevoed. Het is een mening hoor, geen geschreven wet...

Ik heb ondertussen wel een 5 jarige rondlopen, die zonder boeken, prima opgevoed is..
Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.
  maandag 13 december 2010 @ 20:54:55 #36
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89890762
Ik vind het ook erg leuk om boeken over van alles en nog wat te lezen. Maar ook ik volg liever mijn gezonde verstand. En erover praten met anderen. Dat neemt niet weg dat ik het niet raar of gek vind dat er ook ouders zijn die wel baat hebben bij de steun van allerhande boeken.

Ik denk echter wél dat je, door er veel over te lezen en verschillende inzichten tot je te nemen, onterecht het gevoel kunt krijgen als ouder verkeerd bezig te zijn. En dat is natuurlijk ook niet zo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89890812
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet lees ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89890873
Om maar even wat leuks over onze kinders te vertellen.

Mette heeft net wat stapjes aan de hand met me gewandeld O+
pi_89890874
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

Maar je bent wel een schatje hoor. :P
pi_89890891
Mette *O*
pi_89890914
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Maar je bent wel een schatje hoor. :P
nee hoor.. volgens Joshua ben ik een bitch :D

*O* wat goed van Mette *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89890955
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

jij reldel
last van je hormonen ofzo }:|
  maandag 13 december 2010 @ 20:58:04 #43
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89890958
En een reldel. Ook dat.

Hoera voor Mette!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89890960
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik moet er over nadenken hoe ik dat precies moet verwoorden hoor. Maar wat ik moeilijk vind aan mensen met grote boekenwijsheid (om het zo maar even te blijven noemen) is dat ze ze zichzelf soms zo onraakbaar kunnen maken door met wetenschappelijke bewijzen te komen enzo.
Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.

Ik kom uit een familie van mensen met boerenwijsheden, dat scheelt. :Y)
pi_89890979
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

jij reldel
last van je hormonen ofzo }:|
whahahah muts :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 13 december 2010 @ 20:59:15 #46
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89891020
En Morris heeft een woord voor de kat: gittah! Of git!
Hij doet het gelijk op z'n Arabisch...mijn tweetalige krullen ol <3
pi_89891021
Mette *O*

Haha Lars ;).

Iris was vanavond hele verhalen aan het houden in een taal die ik niet kon verstaan. Maar met allerhande gezichtsuitdrukkingen en alles erbij ;). Bloedserieus :)
Fake it till you make it...
pi_89891030
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

whahahah muts :)
*;

zit ik hier een beetje illegaal te posten...mag pas over 7 (!!!!!!!!)maanden
pi_89891121
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:59 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

*;

zit ik hier een beetje illegaal te posten...mag pas over 7 (!!!!!!!!)maanden
^) ?
kstt weg jij!! gaat naar je eigen topic! ~O>

Whahah Morris wordt internationaal :D Kan ie zich tenmiste wel duidelijk maken in Tunesie, Mems :D

Lief is dat he Nijna :D

Tess was gister of eergister aan het zingen.. Poesje miauw.... deze koek isse mij, ijadeja POEF!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 13 december 2010 @ 21:01:18 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89891126
quote:
Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.

Claudia, de spijker op z'n kop. Ook een mooie tegelwijsheid. Heet dat niet cognitieve dissonantie? Iets zolang beredeneren en rechtpraten tot het klopt?
  maandag 13 december 2010 @ 21:02:33 #51
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89891201
quote:
Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

^) ?

Whahah Morris wordt internationaal :D Kan ie zich tenmiste wel duidelijk maken in Tunesie, Mems :D
Vreemd genoeg begrijpen ze het woors 'DIE' en het dwingende handgebaar daar ook.
pi_89891212
dames, het laatste wat ik wilde doen was een discussie uitlokken over wel of geen boeken. Het was meer vanuit mezelf. Ik, die graag altijd alles wil weten over dingen die ik doe of ga doen, krijg het niet voor elkaar om voor zoiets groots als het opvoeden van mijn manneke een boek te pakken.
Dat zegt iets over mij als moeder, mij als persoon en de situatie van nu. En daar baal ik van ja. Dat ik gewoon niet weet dat ie al prima met duplo kan spelen, gewoon omdat ik het niet probeer. En dat ik dan hier hoor/zie dat anderen dat proberen en er lol mee hebben en dat Driekus dat dan ook al blijkt te kunnen. ALsof ik achterloop zeg maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89891249
Wat is er met Mette? Ik mis iets geloof ik! :o

Ik zou graag wat meer over opvoeden willen lezen, gewoon om niet alleen op mijn intuitie en verleden te varen.

Morris! Stoere!
pi_89891253
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die kende ik al. Maar die had ik natuurlijk niet paraat, want dat past niet bij mijn persoonlijkheid :+ . Wetenschapsfilosofie vond ik dan ook een erg leuk vak ^O^ .
pi_89891254
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

^) ?

Tess was gister of eergister aan het zingen.. Poesje miauw.... deze koek isse mij, ijadeja POEF!
ik ben al weg!
en ik trouw lekker ook niet met je :6
je bent niet lief!
pi_89891363
Mefke no worries man. Discussies zijn juist heel interessant. Steeds alleen maar met elkaar meeneuzelen is een tijd leuk en dan moeten we even zo de boel weer op scherp zetten. ^O^
pi_89891466
Ja, allemaal leuk en aardig maar waarom ging je nou ineens voor Mette jompelen Groof?
pi_89891478
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:02 schreef mefke79 het volgende:
En dat ik dan hier hoor/zie dat anderen dat proberen en er lol mee hebben en dat Driekus dat dan ook al blijkt te kunnen. ALsof ik achterloop zeg maar.
Het zou me niets verbazen als vrijwel iedereen hier dat herkent!

Ik zit al een tijdje tegen mijn lief te zeuren dat Ivan prima zelf uit een beker kan drinken. Laat hij het eindelijk eens aan Ivan zelf over, gooit die de hele beker per ongeluk over zijn vader heen. :')
pi_89891485
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:03 schreef oeke het volgende:
Wat is er met Mette? Ik mis iets geloof ik! :o

Ik zou graag wat meer over opvoeden willen lezen, gewoon om niet alleen op mijn intuitie en verleden te varen.

Morris! Stoere!
die deed stapjes :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891499
quote:
5s.gif Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef oeke het volgende:
Ja, allemaal leuk en aardig maar waarom ging je nou ineens voor Mette jompelen Groof?
Omdat ze gelopen had aan de hand. *O*
pi_89891533
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef Vicky het volgende:
die deed stapjes :D
Oh! Waar staat dat dan? Wat goehoed! *O*
pi_89891537
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik ben al weg!
en ik trouw lekker ook niet met je :6
je bent niet lief
nou dan ben ik lekker je vriendinnetje niet meer... als ik dat al was :6
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891559
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef wickie het volgende:

Hoera voor Mette!
pi_89891563
quote:

pi_89891573
hmmpp ik kan ook al niet meer editten geloof ik 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891610
3x is te veel :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891611
Whahaha, Oeke, heb je het nou gezien, of wat? o|O
pi_89891616
Ah ik had het al gevonden, dank jullie wel.
SuperMette! *O*
pi_89891690
Het ware maar 5 stapjes hoor en daarna ging ze weer in haar rare kruipmodus :@
pi_89891708
quote:
11s.gif Op maandag 13 december 2010 21:10 schreef wickie het volgende:
elk stapje is er 1 :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891739
quote:
11s.gif Op maandag 13 december 2010 21:10 schreef wickie het volgende:
Elk begin is moeilijk!
pi_89891844
quote:
99s.gif Op maandag 13 december 2010 21:11 schreef oeke het volgende:

[..]

Elk begin is moeilijk!
[Chinese wijsheid]
Een reis van 1000 mijl moet beginnen met 1 stap :Y)
[/cliché]

:P

T is keigoed van Mette! *O*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89891857
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, dat ervaar ikzelf niet zo. Ik heb van mezelf best duidelijke ideeen en gevoelens over het ouderschap. Het zou me niets verbazen dat jij die ook vindt als je goed naar jezelf en de ervaringen die je hebt opgedaan kijkt. Misschien helpt het jou wel erg om met je partner over bijvoorbeeld je eigen opvoeding te praten. Wij hebben dat veel gedaan en doen dat nog steeds.

Nou ja, ik denk dus dat het probleem niet zit bij het 'beredeneren' maar je hebt soms gewoon een kompas nodig. Als je je eigen inwendige kompas niet zo vertrouwt of niet weet wat je ermee aanmoet (ik kan me dit gezien jouw verleden heel goed voorstellen, maar misschien ervaar je dat zelf anders) dan zou ik dus juist met m'n geliefde er veel over praten. Van boeken lezen kun je je heel verloren voelen, want er zijn veel opvoedmethodes.
Die conclusie had ik zelf eigenlijk nog niet getrokken (ik wil niet alles aan m'n verleden wijten, dat voelt een beetje als de verantwoordelijkheid afschuiven. Maar misschien slaat het wel wat te ver door richting ontkenning).

Maar je slaat iig weer de spijker op z'n kop! Het draait allemaal om vertrouwen hebben in je eigen oordeel, of die nu uit boekjes komt of intuitief gevormd wordt.
pi_89891880
en aan de hand, maar ik was wel heel trots zeker omdat een paar dagen geleden ze er nog helemaal niks van wilde weten dat we haar handjes vast pakten

Maar ik ben helemaal overdonderd van jullie lieve gejuich O+ :*
pi_89891920
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als vrijwel iedereen hier dat herkent!

Ik zit al een tijdje tegen mijn lief te zeuren dat Ivan prima zelf uit een beker kan drinken. Laat hij het eindelijk eens aan Ivan zelf over, gooit die de hele beker per ongeluk over zijn vader heen. :')
:D Zoiets deed Timo laatst ook bíjna :P Het ging net goed :)

Mette wat goed! :D
pi_89891973
Chinese wijsheden, ik vind het gezwets :Y) .

:P
pi_89892046
Oh, das echt te flauw hè. Ik ga naar bed :O . Ik heb me de laatste twee weken over de kop gewerkt voor mijn studie :{ .
pi_89892059
Ik vind het trouwens echt geweldig dat Ivan al zo goed uit een beker kan drinken, wel erg coole actie :P

Mette kan het ook wel maar die gooit altijd de beker weg na een paar slokken. of maakt zichzelf helemaal nat en zegt dan 'o o o o o oooo'.
pi_89892116
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, das echt te flauw hè. Ik ga naar bed. Ik heb me de laatste twee weken over de kop gewerkt voor mijn studie.
Smoesjes smoesjes. :{w
pi_89892166
Driekus drinkt vooral prima uit lege glazen. Zodra er vloeistof in zit wordt het lastiger :P
pi_89892173
Oh, ik had gehoopt op een beetje medeleven eigenlijk... ;( .
  maandag 13 december 2010 @ 21:17:34 #82
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89892228
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, ik had gehoopt op een beetje medeleven eigenlijk... ;( .
Dat boek heb ik nog niet uit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89892261
Ko drinkt nu ook zelf uit een beker of glas, twee handjes erom heen gevouwen en dan drinken. En ondertussen zo door het glas een beetje geconcentreerd rondkijken. O+

Groof, ga maar lekker slapen, dat heb je verdiend na al je harde werk. :*
pi_89892330
Haha, jullie zijn leuk! *;

Truste!
pi_89892358
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:12 schreef Ssserpente het volgende:

Het draait allemaal om vertrouwen hebben in je eigen oordeel, of die nu uit boekjes komt of intuitief gevormd wordt.
Je zegt het zelf eigenlijk beter dan ik. :+

Mijn probleem is hooguit dat ik te veel op mijn eigen oordeel vertrouw en misschien niet genoeg opensta voor het oordeel van mijn lief.
pi_89892425
Hooguit? Of eerder?
pi_89892504
Whoei, Mette, wat goed! Wat een ander meisje zo ineens dan he, horizontaal? O+

Mef, ik denk idd dat iedereen dat wel herkent. Iedereen heeft z'n eigen manier van spelen en opvoeden en niet iedereen besteedt evenveel aandacht aan dezelfde dingen. En dan zie je misschien wel eens iets over het hoofd. Maar dankzij Internet worden we ons daar ineens van bewust. En daar kun je je voordeel mee doen.

Ik denk dat je je ook focust op de kracht van je kind. Op het moment dat Lente ging lopen, gingen wij bijvoorbeeld automatisch meer aandacht besteden aan haar motorische ontwikkeling dan aan haar verbale. En ik kan me voorstellen dat dat bijv. bij Isabeau precies andersom ging.
pi_89892526
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:15 schreef wickie het volgende:
Ik vind het trouwens echt geweldig dat Ivan al zo goed uit een beker kan drinken, wel erg coole actie :P

Mette kan het ook wel maar die gooit altijd de beker weg na een paar slokken. of maakt zichzelf helemaal nat en zegt dan 'o o o o o oooo'.
Ik had er 'melk' aan toe moeten voegen. Met water is Ivan over het algemeen erg laconiek. Dat wil zeggen, als hij dorst heeft drinkt hij netjes, maar zodra hij genoeg heeft gehad gaat hij met zijn beker water smijten.

Ik zou dat 'oo ooo ooo o' trouwens héél graag eens willen horen! Ivan zit momenteel in zijn 'ja ja jaaa ja ja jajaja'-fase.
pi_89892615
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hooguit? Of eerder?
Hooguit. Ik vind zelf eigenlijk niet zo'n probleem. :D
pi_89892905
Ik zal van de week even o o o ooo oefenen met 'r, misschien doet ze het zaterdag dan wel.
pi_89893100
Discussie gemist wegens niet slapend kind...dat overigens nog niet slaapt -O-

tevens tvp voor als ze straks wel slaapt en ik nog even tijd heb om te lezen en psoten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89893268
Hahaha nou ik vind boeken best interessant. Niet dat ik me er strak aan wil houden, maar omdat je dingen zo ook eens van een kant bekijkt die je zelf niet altijd eerder hebt gezien :)

Mette wat goehoed *O*

En ik heb ook nieuws: mijn sleepbeep is een loopbeep geworden *O* Esmee loopt zo hele stukken de kamer door *)
pi_89893306
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:21 schreef Ssserpente het volgende:
Whoei, Mette, wat goed! Wat een ander meisje zo ineens dan he, horizontaal? O+

Even quoten, ik neem aan dat je verticaal bedoelt?
pi_89893332
*O* wat goed Esmeetje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89893414
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Sorbootje het volgende:
>:) Nu Innepin nog!

Wat goed van Esmee! *O*

Wat worden ze groot he, onze kinders? :D ;( :)
pi_89893442
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

Lief O+.
Iris kwam vanmiddag aanlopen met de dvd van woezel en pip. Had ze zelf uit de overvolle la gevist: PIIIIIP PIIIIIP lalala en vervolgens werd ik aan mn vinger meegesleept naar de dvd speler... ze weet wat ze wil hoor. En als ze haar zin niet krijgt dan horen we dat luid en duidelijk ;).
pi_89893460
quote:

[..]

Jullie moeten samen een komisch duo vormen. :D

Hoera voor Smeetje!

Miss, wat vervelend dat ze niet wil slapen! Hopelijk lukt het snel. Ik lees morgen de update wel, want ik ga nu naar bed met een boek. :+
pi_89893510
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Lief O+.
Iris kwam vanmiddag aanlopen met de dvd van woezel en pip. Had ze zelf uit de overvolle la gevist: PIIIIIP PIIIIIP lalala en vervolgens werd ik aan mn vinger meegesleept naar de dvd speler... ze weet wat ze wil hoor. En als ze haar zin niet krijgt dan horen we dat luid en duidelijk ;).
heerlijk he!!
Tess doet dat ook, la open en haalt er wat uit. Of ze gaat tussen tafel en tv kast staan en wijst dan wat aan. Als ik dan de kast open doe pakt ze zelf de dvd die ze wil :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89893590
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef oeke het volgende:

[..]

>:) Nu Innepin nog!

Wat goed van Esmee! *O*

Wat worden ze groot he, onze kinders? :D ;( :)
Oh ik vind het juist zo leuk nu O+ Ik snap mijn meisje veel meer nu ze me dingen duidelijk kan maken dan toen ze nog een klein hulpeloos baby'tje was :Y En ze is zooooo lekker eigenwijs en knuffelig O+
pi_89893626
Ik had gewoon ff blz 2 overgeslagen met lezen ;).
Ach ja, ik zit hier zowat te knikkebollen dus ik ga zo mn mandje opzoeken.

Vicky, leuk dat ze ook precies weten welke ze dan willen he...
pi_89893644
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:37 schreef Nijna het volgende:
Ik had gewoon ff blz 2 overgeslagen met lezen ;).
Ach ja, ik zit hier zowat te knikkebollen dus ik ga zo mn mandje opzoeken.

Vicky, leuk dat ze ook precies weten welke ze dan willen he...
ja echt wel :D Het maakt het weer wat "makkelijker"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89894081
Esmee *O*
pi_89894128
quote:

[..]

Oh, kut!

Touché! :D
  maandag 13 december 2010 @ 21:55:38 #104
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89894933
Esmee aan de wandel *O*
Lekker is dat he Stiemie? Hier ook zo'n kussend knuffeltje *;

De jongens en ik hebben vanavond samen verstoppertje gespeeld!
Nou ja... Devin en ik speelden en Toby rende(!!) als een bezetene rond en "verraadde" steeds alle verstopplekjes _O-
Echt geweldig, hij ging zich ook zelf verstoppen. Ging hij achter de deur staan en onder Devin z'n bed kruipen enzo, hij begreep echt waar het om ging!
Ik heb me rot gelachen, het was zooooo geweldig O+

En weet je? Morgen mag ik weer!
Al zou ik het erg op prijs stellen als de ellendige tandjesellende vannacht eens overgeslagen wordt :O
.... met gevoel voor drama....
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 22:02:54 #105
5428 crew  miss_sly
pi_89895396
Hier is ze aan het spelen. Heel lief hoor, maar ik wil wél naar bed. Kannie he, zelf naar bed gaan en Senna laten spelen? :')
  maandag 13 december 2010 @ 22:03:42 #106
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89895452
Neem d'r mee bij jou in bed!
Zien slapen doet misschien ook wel slapen? ;)
pi_89895555
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:03 schreef Kersjes het volgende:
Neem d'r mee bij jou in bed!
Zien slapen doet misschien ook wel slapen? ;)
zou ik idd ook doen.

Hoe kan het dat ze niet wil slapen Miss? Vanmiddag te lang/te laat geslapen/gaan slapen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 22:06:39 #108
5428 crew  miss_sly
pi_89895661
Nope, ik kan geen enkele reden bedenken, behalve dat schaap er niet is. Als ze een deur hoort of iemand op de trap, roept ze papa en staat bij het traphekje O+
Enige dat ook nog kan, is honger :? eigenlijk neit, maar ze zei al een paar keer etuh, dus misschien even een boterham maken...

ik vrees dat bij mij in bed ook neit gaat werken, want ze is wakker. Gewoon klaarwakker!
pi_89895781
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Nope, ik kan geen enkele reden bedenken, behalve dat schaap er niet is. Als ze een deur hoort of iemand op de trap, roept ze papa en staat bij het traphekje O+
Enige dat ook nog kan, is honger :? eigenlijk neit, maar ze zei al een paar keer etuh, dus misschien even een boterham maken...

ik vrees dat bij mij in bed ook neit gaat werken, want ze is wakker. Gewoon klaarwakker!
hmm lastig...idd maar een bam proberen, wie weet helpt het!
Succes!

Tess wilde niet gaan slapen vanavond. Ik heb een kwartier naast d'r bed gezeten. TOen ik weg ging sliep ze nog niet maar ze was iig wel rustig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89895791
Oeh, lastig is dat, Miss. En herkenbaar. Dan is ze morgen ws ook helemaal uit d'r ritme.

Lente is nog steeds van de leg van zaterdagavond. Toen is ze op een uurtje slaap na tot half een(!) wakker geweest. We vierden Sinterklaas met m'n schoonfamilie en het was veel te gezellig om te gaan slapen.

Kersjes, je broertjes. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 13-12-2010 22:18:52 ]
pi_89896060
Heerlijk Kers, die broederliefde!!!

Mette, stapperdestap!

En Esmee ook, knap!!

Nijna, dat kleintje van jou is ook wel een wijs ding hoor!!!

Claudia, kan Ivan uit een beker drinken joh! Zo hee, knap!
Lars kan dat alleen in bad, en dan verslikt hij zich nog heel vaak ook.
Ik heb het net zover dat hij de rietjesbeker snapt!

wij hebben hier ook echt broer-zusliefde, zo geweldig!
Gaat Meike op de grond zitten, benen wijd, armen wijd, "wie komt er in mijn huisje???" en dan weet Lars niet hoe snel hij bij dr moet komen, en dan wordt er flink geknuffeld O+
Voor het slapen gaan ook altijd flink kussen en knuffelen die twee, echt superlief!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 13 december 2010 @ 22:17:49 #112
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89896391
Weet je Karin, het is echt zoveel mooier dan ik ooit had durven dromen. Die 2 samen, echt joh *;

Wow Lente, party animal!
pi_89896582
Hier ook een wakkere dreumes, maar dan doordat haar grote zus ineens dramatisch hard begon te huilen dat "ze met de grote krat wilde spelen die binnen stond" :? Jaja mensen dat is ook zusterliefde he, wakker worden als je grote zus verdrietig is :P
  dinsdag 14 december 2010 @ 06:15:04 #114
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89905509
Pffff, kan iemand me plz even vertellen dat dat hele om 5 uur 's-morgens klaarwakker-verhaal nooit langer duurt dan een paar weken ofzo? :O Het is wel dubbel genieten hoor, nu Stef weer lekker bij ons thuis is O+ Ik vind het echt zó geweldig om te zien hoe hij nu steeds meer verbanden begint te leggen! Zo 'helpt' hij sinds even met aankleden: kom je met een sokje aan, steekt hij zijn voetje uit, hou je zijn jasje voor, steekt hij zelf zijn armpjes door de mouwen, hij gaat bij rompers en shirts zelf met zijn armpjes op zoek naar de mouw en steekt ze er dan in.. Echt te gek!

En telefoons! Hij heeft het helemaal door hoor, als hij een telefoon te pakken heeft gaat hij ermee tegen zijn oor staan en dan rondjes lopen en brabbelen.. :D Vandeweek bij mijn ouders had hij hun telefoon gepakt (bij opa en oma mag alles he?) en was hij dus ook lekker 'bellen' aan het spelen, maar die telefoon heeft geen toetsblokkering. Stef was dus lekker op de knopjes aan het drukken, en toen hoorden we over de speaker ".... En toets 9 voor meer informatie." Vervolgens rende/waggelde hij ermee weg en ging heel blij in die telefoon roepen "Stef! Stef! Ja! Die! Ja! Stef!" (hij kan nu zijn naam zeggen en associeert deze klaarblijkelijk met de telefoon) en toen mijn vader riep dat hij de telefoon niet in zijn mond mocht stoppen omdat dat bah is riep hij blij "bah! Bah!" :D :') Mijn vader en ik hebben ons de tranen over onze wangen gelachen..

Enfin, tien minuten later belde mijn oom terug om te vragen wat er aan de hand was, omdat hij zo'n rare voicemail had :D _O-

En verders? Tja, constant verkouden, en weer tot bloedens toe luieruitslag. Enorm zielig, en het blijft maar doorgaan. We balen ervan, maar de huisarts zegt toch altijd hetzelfde :') En vandaag gaat Stef naar zijn werk zodat ik even aan de slagkan met de chaos hier, ik hoop maar dat ik hem deze keer niet terugkrijg met ingedroogde poep aan zijn kapotte billen zoals de afgelopen keren :') Owja, en Stef's nieuwe opsta-tijd is 5 uur geworden sinds een week of 2 :O :')

Sorry dat ik jullie niet echt kan volgen nu, met de telefoon is het lastiger terugscrollen tijdens het posten en mijn hoofd zit zo vol dat ik het slecht onthou.

Zag in elk geval dat Mette aan de wandel is *O* Zo lief! En handig, ook, Stef weigert aan de hand te lopen dus buiten moet hij van mij nog in de wagen..

Ennehm.. Wat zei Isabeau nou ook al weer? Sorbo, ik vind het zó geweldig om te lezen hoe goed Isabeau is in haar taalontwikkeling O+ Echt, en ook de verbanden die ze al legt! Super!

Verder ben ik het dus kwijt, sorry.. Mag ik de tijd de schuld geven misschien? :')
3!
pi_89905771
icantrix heeft stef al werk ja?! Hihi. Tis nog vroeg zullen we maar zeggen.
pi_89906954
Haha Stef naar z'n werk :D Hij is er mooi op tijd bij! (ja, ook met opstaan)

Miss, is Senna nog lekker gaan slapen?

Stiemie, dat je d'r niet gewoon even laat spelen met het krat dat binnen staat snap ik niet hoor! :P

Isabeautje werd érg vrolijk wakker vandaag. Goed begin van de dag! En ondanks dat ze me nauwelijks kan verstaan (heb geen stem meer) was ze zo lekker met me aan het kletsen <3. Jammer dat ik aan het werk moest. Heb haar samen met mijn lief naar het KDV gebracht. Pas toen ze mij iets vroegen zei ik iets... toen hoorden ze mijn gebrek aan stem en zei een leidster: "Ik dacht al, wat praat ze weinig voor haar doen" En bedankt :') Isabeau was ons al vergeten voor we de ruimte uit waren. Hartverwarmend :')
pi_89907004
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 06:15 schreef Incantrix het volgende:
Pffff, kan iemand me plz even vertellen dat dat hele om 5 uur 's-morgens klaarwakker-verhaal nooit langer duurt dan een paar weken ofzo? :O
maar een paar weken per maand en daar zitten er 12 van in een jaar O-)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:10:52 #118
95408 Incantrix
pi_89907103
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 07:34 schreef mefke79 het volgende:
icantrix heeft stef al werk ja?! Hihi. Tis nog vroeg zullen we maar zeggen.
Weet je wel hoeveel werk het is die leidsters de hele tijd maar bezig te houden? :7 Ik zeg ook heel vaak werk ze als ik hem daar laat O-)

Sorbo, I LOL'd :D

Estrys :'( }:| Nou hoor..
3!
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:12:52 #119
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89907145
Haha Stef, bezig mannetje!
Werken, telefoongesprekken voeren... heeft zeker ook helpen meeverhuizen, of niet soms? ;)
En die billetjes zijn zielig ;(
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:17:43 #120
95408 Incantrix
pi_89907253
Haha, nee, dat niet hoor, hij was te druk met de kost verdienen ;)
3!
pi_89907338
Oh ja, ik moest nog een recept pm'en naar Miss en Oeke, zal ik zo even doen.

Ik moest erg lachen om het telefoongesprek van Stef. Isabeau vind telefoons aan de ene kant wel boeiend, maar ook een beetje eng. Ze loopt de hele dag met een oude telefoon van mij "haaaai...doei", maar als B. belt en ik geef hem even aan Isabeau dan kijkt ze of ze het in Keulen hoort donderen en zegt ze echt niks.
pi_89908103
Algemene tip voor miss en oeke: als je een goed basisrecept risotto hebt dan kun je eindeloos variëren met groentes en zelf gewoon eens wat proberen. Ik heb bijvoorbeend een recept voor bloemkoolrisotto (Jamie Oliver!) dat geweldig is en met kleine aanpassingen ook prima voor kleine kinderen kan (wijn weglaten, croutonprutje alleen voor de volwassenen, parmezaan pas achteraf eroverheen gooien).
pi_89908117
Incantrix je kan Stef beter naar een callcenter brengen in plaats van naar de kinderopvang. Kan hij mooi zijn eigen zakgeld verdienen :P

En kapotte billetjes zijn zo zielig :'(

Gelukkig sliepen de dames hier door tot 8 uur. Alleen zijn we er vannacht wel 8 keer uitgeweest omdat Linde ntstoken ogen heeft. Dan wordt ze wakker met dichtgeplakte ogen en die moeten eerst schoon voordat ze weer kan slapen :O
pi_89908146
Oh risotto eten we hier ook vaak. Lekker met doperwtjes, champignons, geitenkaas en tomaat :9 Voordeel is dat het door de geitenkaas lekker plakt en zo liggen er na het eten veel minder rijstkorrels op de grond :P
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:00:24 #125
5428 crew  miss_sly
pi_89908170
Leuke verspreking, trix :D

Gezellige Isabeau heeft haar gebaabel dus van geen vreemde :P

Senna is gaan slapen, om 23 uur, toen ik ook naar bed ging :') Wel in haar eigen bed. Ik dacht: ik probeer het gewoon even, kan haar alsnog bij me halen als het niet lukt. Binnen 3 minuten sliep ze, tot vanochtend half 7. Ze had nog wel 2 (!) boterhammen gegeten voor ik haar in bed legde. Zou ze toch wel echt honger gehad hebben :o
pi_89908191
Oh Claudia, ik geef Isabeau gewoon risotto met parmezaan erdoor. Niet veel, maar wel een beetje.

Wat overigens ook écht een topper is is aardbeienrisotto, maar dan moeten er wel aardbeien zijn natuurlijk.
pi_89908202
Isabeau vindt risotto eigenlijk altijd lekker
pi_89908204
Oef, lekker dan, Stiemie. Heeft ze vaker last van ontstoken ogen?

Ik gun jullie allemaal mijn zwangerschapsverlofdagje: kind naar de opvang, in bad met wat gekregen Lushspulletjes, een pot thee en een boekje, uitgebreid m'n toeter insmeren, Grey's Anatomy van gisteravond kijken en dan ergens aan het einde van de dag mijn badjas verruilen voor wat kleding en Ivan ophalen.
pi_89908247
Haha miss, nee ze heeft het niet van een vreemde... Maar dat geldt voor Senna natuurlijk ook. Jij bent ook niet bepaald een rustig muurbloempje :P
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:03:24 #130
5428 crew  miss_sly
pi_89908264
Klinkt heerlijk Claudia O+ Ik heb grey's gisteravond ook gemist. Tenminste, heb een beetje meegekregen waar het over ging, maar de dame hield me nogal bezig, dus echt volgen was er niet bij :')

Risotto zal ik toch eens vaker maken. Net als couscous trouwens, dat vindt ze ook erg lekker en kun je ook eindeloos varieren!

Oef Stiemie, niet fijn. En onlogisch he, voor ons: eerst schone ogen om ze daarna weer dicht te doen om te gaan slapen :D
pi_89908268
Oh Claudia, lijkt me een heerlijk dagje en ik zou dat ook allemaal wel wille doen vandaag. Hoewel, je toeter smeer je zelf maar in.
pi_89908271
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Claudia, ik geef Isabeau gewoon risotto met parmezaan erdoor. Niet veel, maar wel een beetje.
Ja, het kan ook best. Het is met sommige recepten opletten dat het niet te vet wordt. Jamie Oliver heeft bijvoorbeeld belachelijk vette risottorecepten. Maar als je je aan het basisrecept houdt is het altijd goed.

quote:
Wat overigens ook écht een topper is is aardbeienrisotto, maar dan moeten er wel aardbeien zijn natuurlijk.
Aardbeienrisotto heb ik voor het eerst in Parma gehad! Heerlijk! We doen er ook wel eens wat ham en rucola bij (zou ik nu voor Ivan nog weglaten, lastig te eten).
pi_89908294
Claudia dat klinkt heeeerlijk...

Linde heeft vaker last van ontstoken ogen. Ze zit ook altijd met haar vingers in haar ogen. Helaas voor mij heel herkenbaar. Heb ook vaak jeukerige en dus ontstoken ogen helaas...
pi_89908305
Stiemie, als je risotto zonder geitenkaas niet smeuïg is en er losse korrels op de grond vallen is ie mislukt :P

Sneu zeg, van die oogjes!
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:05:21 #135
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89908309
Oeh claudia klinkt inderdaad heerlijk....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:05:22 #136
5428 crew  miss_sly
pi_89908312
Nee, en schaap is dat ook niet :P En kletsen doet ze dan ook heel erg, en nog iedere dag leert ze woordjes bij en verbaast ze me weer. We hebben nu ook bouter (kabouter op de pakjes appelsap groeifruit), pluisje (ieder kruimeltje of stofje dat ze ergens vindt), honger, dorst, heet (dus dat is echt warmer dan wammer)...nou ja, ik kan het niet meer allemaal opnoemen, want het is gewoon te veel. Er wordt hier echt gecomminuceerd O+
pi_89908361
Warmer dan wammer <3

Claudia, klopt wat je zegt over Jamie. Die kwakt er vaak ook nog eens mascarpone over. Best lekker maar zooo vet
pi_89908370
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:05 schreef Sorbootje het volgende:
Stiemie, als je risotto zonder geitenkaas niet smeuïg is en er losse korrels op de grond vallen is ie mislukt :P

Sneu zeg, van die oogjes!
Nou het plakt dan natuurlijk wel, maar met geitenkaas is het een soort behangplaksel :P Ideaal als je die dag al 18 x met stoffer en blik onder de tafel hebt gelegen O-)
pi_89908371
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
Hoewel, je toeter smeer je zelf maar in.
_O-

Het leuke van deze periode vind ik dat ik mijn lief kan vragen om allerlei voor hem vervelende klusjes te doen, zoals mijn veters strikken. Hij weet niet dat ik dat zelf ook nog best kan, met wat moeite. :D

Miss, gelukkig heeft ze nog geslapen! 2 boterhammen, wauw! Misschien heeft ze inderdaad gewoon nog honger gehad. Ach ja, je hebt het geprobeerd en het heeft gewerkt, meer kun je je niet wensen, toch?
pi_89908442
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:04 schreef Stiemie het volgende:
Claudia dat klinkt heeeerlijk...

Linde heeft vaker last van ontstoken ogen. Ze zit ook altijd met haar vingers in haar ogen. Helaas voor mij heel herkenbaar. Heb ook vaak jeukerige en dus ontstoken ogen helaas...
Ik wist niet dat dat een chronisch kwaaltje kon zijn. Dat komt dus puur door het vaak aan je ogen zitten?

Toen ik op de kleuterschool zat had ik een rare tic, namelijk om mijn wimpers uit te trekken. :')
pi_89908458
*O* voor Esmee die de kamer doorwandelt :D

Ik durf het bijna niet te vragen... maar wát is risotto? Ik ben echt een ramp in de keuken en ben op zoek naar simpele gerechten die Timo misschien ook wel zou willen eten, hij eet zó beperkt... Dus is het makkelijk? En heeft iemand dan een recept voor me? :Y)
pi_89908490
Chan risotto is een Italiaans rijstgerecht. Even plat gezegd een soort hartige rijstepap.
pi_89908518
En ik wil je wel een basisrecept pm'en met wat suggesties voor variaties.
pi_89908538
Maar gemakkelijk is het pas als je het in de vingers hebt. De eerste keren zal hij waarschijnlijk te droog/te gaar/ niet agar genoeg zijn. Maar dan is het nog steeds prima te eten,. da's het goede nieuws
pi_89908565
Ohw nou graag :D zeker als het ook goed te eten is als het eigenlijk mislukt is :Y)
pi_89908574
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Chan het volgende:
*O* voor Esmee die de kamer doorwandelt :D

Ik durf het bijna niet te vragen... maar wát is risotto? Ik ben echt een ramp in de keuken en ben op zoek naar simpele gerechten die Timo misschien ook wel zou willen eten, hij eet zó beperkt... Dus is het makkelijk? En heeft iemand dan een recept voor me? :Y)
Risotto is een rijstgerecht dat heel smeuïg is. Het is heel makkelijk omdat je het vaak met één pan af kunt (nou ja, je hebt er nog een pannetje bouillon bij) en omdat het niet zoveel tijd kost, maar je moet er wel bij blijven. Je zou eens kunnen proberen in de supermarkt een pak te kopen waar 'risotto' op staat en gewoon de gebruiksaanwijzing te volgen. Ik ben een snob en ga naar een delicatessenwinkel voor goede risottorijst. :+

Dit is een goed basisrecept.

Oh, goede parmezaan maakt trouwens wel héél veel verschil!
pi_89908635
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:13 schreef Sorbootje het volgende:
Maar gemakkelijk is het pas als je het in de vingers hebt. De eerste keren zal hij waarschijnlijk te droog/te gaar/ niet agar genoeg zijn. Maar dan is het nog steeds prima te eten,. da's het goede nieuws
Het voordeel is dat je je daar in het begin niet zo druk om maakt, dat de rijst precies gaar genoeg moet zijn maar nog wel bite moet hebben. (Het verbaast mij nog steeds hoe vaak ik in een restaurant risotto krijg die te gaar, te droog of te nat is.)
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:16:44 #148
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89908636
Claudia, klinkt heerlijk zo'n dagje O+

En ik zou ook graag recepten via PM willen ontvangen alstublieft :W
Risotto :9~
Zelf nog nooit gemaakt eigenlijk, maar mijn moeder maakt om de zoveel tijd een megagrote pan voor ons waar we dan 2 dagen van eten. de jongens vinden het ook lekker en inderdaad: het scheelt behoorlijk in hoeveel er geknoeid wordt tijdens het eten!
pi_89908822
Ik heb er nu even geen tijd voor, maar ik stuur wel een pm naar wie het maar wil :P

En wat Claudia zegt klopt. Goede kaas maakt veel verschil, maar da's logisch, want je gerecht is zo goed als het slechtste ingediënt vind ik. Dus ja, hier ook een snob die elk jaar in Italië de kofferbak volstouwt met goede carnarolirijst. :D

Ik vind het echt verslavend lekker.

Claudia, ik kreeg laatst in een restaurant risotto waarvan je niet eens meer kon proeven dat het uit rijstkorrels bestond en het was ook nog een vreselijk zout. Ik heb er wat van gezegd en dat doe ik niet snel.

Maar het is echt lekker dreumesvoer, risotto. ;)
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:22:26 #150
5428 crew  miss_sly
pi_89908829
Ow, maar zelf bouillon maken, hoe doe je dat dan? :@
Ik gebruik wel altijd blokjes en dan wat meer water erbij zodat het wat minder zout is enzo.
pi_89908863
Ik merk trouwens dat er met rijst minder geknoeid wordt als er iets sausachtigs bij zit. Chili con carne kan Ivan bijvoorbeeld heel goed eten. Nou ja, hij eet alles wel goed, maar over sommige dingen doet hij wel heel lang. Gister aten we spaghetti met spinazie en wat roomachtigs erdoorheen met gegrilde vis erbij. Hij kan eeuwen doen over het naar binnen werken van elk spaghettisliertje.
pi_89908869
Kan ook best hoor Miss.

Maar dat wil ik je ook nog wel pm'en. is gewoon lekkerder, maar wel gedoe. Ik maak altijd een megagrote pan die ik in porties van een halve liter invries
pi_89908890
Maar goed, voor die pm's moet ik dus nog wel even de tijd vinden. Heeft geen megagrote haast toch?
pi_89908942
Sorbo, maak er ajb geen pm van maar gewoon een mooie posting (als je bereid bent je geheimen prijs te geven :P). Het is heel ontopic, dreumesvoer.

Oh, ik maak trouwens nooit zelf bouillon. De luie koks onder ons kunnen het prima met blokjes af. :Y) (Maar ik hoor wel graag hoe jij bouillon trekt, Sorbo. Ik probeer elke zondag een stoofpot te maken, dus dan zou ik bouillon er wel bij kunnen pakken.)
pi_89908955
Ohw t heeft zeker geen haast hoor Sorbo :) Ben wel heel benieuwd of Timo het zou eten.. ik denk eigenlijk van niet, maar k ga het wel proberen :)
pi_89909013
Dat herken ik Claudia, dat het beter gaat met iets van een sausje. Ik ontdooi vaak wat tomatensaus (ja heb ik ook in porties in de vriezer, ik kán wel georganiseerd zijn :') ) en roer dat door rijst met groente en vis. Vindt ze heerlijk!

Vandaag eten we gnocchi met een ragu waar ik voor Isabeau dan geen gedroogde pepertjes door roer en voor ons wel. Gnocchi gaat er ook in als koek!
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:27:28 #157
5428 crew  miss_sly
pi_89909014
Chan, er is van Lassie ook heel lekkere Marokaanse couscous. Een pak couscous met kruiden, heel simpel klaar te maken en goed te combineren met bijna alles (stukje vlees of vis, groente en dan couscous erbij ipv aardappels, maar je kunt er ook van alles onderdoor doen, zoals bij rijst). Senna vindt die couscous echt zaaaalig. Daar eet ze echt heel veel van, en dan toevallig ook wat groenten die erbij liggen :P
pi_89909029
Stef :D _O- Lekker bijdehand met die telefoon!
Wat leuk dat hij zijn naam al zegt! Niels zegt alleen de 's' na "ssssssss" als je zijn naam zegt.

Mag ik ook een PM voor het risotto recept? Ik ben ook wel benieuwd naar je bloemkoolrisotto Claudia. Mijn Lief houdt niet van risotto ( }:| ), dus ik maak het nooit meer, maar misschien kan ik daar met jullie recepten verandering in brengen :Y)

Niels heeft gisteren zelfgemaakt pizza zitten bunkeren, niet normaal! Had mijn lief gemaakt voor mijn verjaardag <3 Hij gooide wel eerst alle groenten eraf, maar de zwarte olijven kon hij wel waarderen. Naderhand klokte hij met een verzadigd gezicht nog wat yoghurt weg "aaahhh" :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:28:25 #159
5428 crew  miss_sly
pi_89909038
Gnocchi, dat wil ik zo graag eens een keer eten! Nog nooit gegeten terwijl ik dat eigenlijk wel wil.

Geen idee wat wij eten. Mijn ouders passen vandaag op Senna en doen dan ook eten koken. Ik word dus verrast als ik thuiskom *O*
pi_89909077
Couscous en gnocchi :9 Gnocchi moet je wel zelf maken, met aardappel en parmezaanse kaas, die kant-en-klare is ontzettend vies.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89909121
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer :D Zal het doen zodra ik tijd heb. Misschien kun jij dan je bloemkoolrecept plaatsen Claudia, ik merk namelijk dat Isabeau dol is op bloemkool, maar ik ben er zelf niet erg weg van, maar als het in een risotto zit vást wel :D
pi_89909182
Ik maak ricottagnocchi Twinks, da's zonder aardappel, maar met een mengsel van ricotta en bloem. Aardappelgnocchi is ook heerlijk, maar wel lekkerder als je het zelf maakt idd, hoewel ik kant en klare gnocchi ook goed te doen vind, maar daar heb ik wel een trucje voor. Ik laat hem garen in de saus die ik gebruik, in plaats van in water. Dan plakt hij niet.
pi_89909193
De kunst van gnocchi maken heb ik niet onder de knie. Dat wil zeggen, ik heb het alleen met supermarktgnocchi geprobeerd en dat was telkens een ramp. In een restaurant heb ik ook nog nooit goede gnocchi gehad.

Twinkly, dit is het bloemkoolrisottorecept (laat je niet afschrikken door het lange verhaal, want het is echt makkelijk te maken):

Bloemkoolrisotto met spicy pangrattato

Ingrediënten voor 4 personen

Voor de pangratatto:
* 2 flinke handvol broodkruim van oudbakken boerenbrood,
* 1 blikje ansjovisfilets in olijfolie,
* 2 mespunten chilivlokken.

Voor de risotto:
* 1 bloemkool van ongeveer 1 kg,
* 1.5 l kippenbouillon,
* 90 g boter,
* 30 ml olijfolie,
* 1 grote,fijngehakte ui,
* 4 fijngehakte teentjes knoflook,
* 400 g carnaroli of arboriorijst,
* 250 ml droge vermouth of witte wijn,
* 1 eetl fijngehakte verse rozemarijn,
* 115 g verse geraspte parmezaan,
* zout,
* versgemalen zwarte peper,
* wat extra parmezaan voor bij het serveren.

Hulpmiddelen
Keukenmachine/foodprocessor - koekenpan - grote sauspan met deksel - sauspan met dikke bodem - 4 mooie kommen of diepe borden.

Voorbereiding
Doe de broodkruim,ansjovis mèt olie en de chilivlokken in de keukenmachine en mix tot een kruimelige massa.Verhit een scheutje olijfolie in de koekenpan en bak de pangratatto op een middelhoog vuur tot deze bruin en crispy is,zet opzij.
Snij de bloemkoolroosjes van de steel,snij de steel in piepkleine blokjes en de roosjes in 1 cm grote stukjes.

Bereidingswijze
Breng in de grote sauspan de kippenbouillon tegen de kook aan,doe er de bloemkoolroosjes in,breng zachtjes aan de kook,doe het deksel op de pan en laat op een laag vuurtje zachtjes garen.
Verhit in de andere sauspan 2 eetl boter en de olijfolie op een middelhoog vuur.
Voeg de ui,knoflook en de blokjes bloemkoolsteel toe,laat 15 minuutjes stoven.
Voeg nu alle rijst toe onder voortdurend roeren zodat alle korrels bedekt worden met een laagje olie,doe dit gedurende een minuut tot de korrels transparant worden.
Schenk er de vermouth of witte wijn bij,constant roerend tot deze volledig is opgenomen door de rijst.
Breng op smaak met wat zout en begin met het beetje bij beetje toevoegen van de hete kippenbouillon,onder voortdurend roeren,voeg steeds wat nieuwe bouillon toe wanner de vorige volledig is opgenomen,ga zo door tot de rijst halfgaar is.
Begin nu met het toevoegen van de bouillon mèt de inmiddels zeer gare bloemkool,blijf roeren en ga zo door tot de rijst net gaar is met nog een goede bite,dit duurt zo`n 18-20 minuten.
Wanneer de bouillon op is voordat de rijst gaar is,voeg dan wat kokend water toe.
Haal de pan van het vuur en roer er de rozemarijn,parmezaan en 4 eetl boter door,doe het deksel op de pan en laat de risotto 2 minuutjes rusten.
Proef,breng eventueel op smaak met versgemalen peper en zout.
Serveer direct in diepe borden of kommen,bestrooid met de crispy pangratatto en wat extra parmezaan.
pi_89909201

hoi
pi_89909208
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer :D Zal het doen zodra ik tijd heb. Misschien kun jij dan je bloemkoolrecept plaatsen Claudia, ik merk namelijk dat Isabeau dol is op bloemkool, maar ik ben er zelf niet erg weg van, maar als het in een risotto zit vást wel :D
Psies! Daarom wil ik het recept ook. Bloemkool is alleen lekker als je het heel erg kruid vind ik, in Indiase curry bijvoorbeeld :9
pi_89909213
Couscous wordt vooralsnog niet gewaardeerd door Timo.. Zelfgemaakte pizza trouwens wel, hij is gék op pizza, zolang er maar alleen tomatensaus en kaas op zit..
Gnocchi, ook weer zoiets waarvan ik nog nooit gehoord heb :D
pi_89909234
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef Chan het volgende:
Couscous wordt vooralsnog niet gewaardeerd door Timo.. Zelfgemaakte pizza trouwens wel, hij is gék op pizza, zolang er maar alleen tomatensaus en kaas op zit..
Gnocchi, ook weer zoiets waarvan ik nog nooit gehoord heb :D
Ik vind het zo'n leuk woord :D
pi_89909272
Dankjewel voor het recept Claudia! Ipv witte wijn kun je toch ook wel wat witte wijnazijn gebruiken? Of is dat heel dom gedacht :P
pi_89909311
Ik was laatst bij de Albert Hein en daar stond een of andere dwaas Gnocchi te maken met een saus uit een pakje. Hij voreg aan iedereen of ze Notsjie wilden proeven. :') Als je zelf al niet weet wat je aan het maken bent mag je geen koksmuts opdoen vind ik :P

Hoi KD! :D vind je het zaaaaai?

Gnocchi (spreek dus uit njokkie) zijn een soort kleine worstjes, meestal van aardappel en bloem die je kookt en met een saus of met boter en kaas serveert.
pi_89909315
KD! Ze zijn bijna aan de beurt, die twee van ons :o
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:37:11 #171
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89909319
Dankjulliewel keukenprinsessen ^O^
pi_89909327
Niet normaal zeg, hoe groot die twee van jullie al zijn!
pi_89909340
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel voor het recept Claudia! Ipv witte wijn kun je toch ook wel wat witte wijnazijn gebruiken? Of is dat heel dom gedacht :P
Ik zou de wijn dan gewoon weglaten. Ik vind zelf risotto echt lekkerder als 'ie afgeblust is met witte wijn, maar als Ivan risotto met ons eet gebruiken we geen wijn.

Wat het gerecht lekker maakt is de pangrattato. Die moet je dus echt niet vergeten! De ansjovis combineert retegoed met bloemkool.

Oh, en het is een recept van Jamie Oliver, dus je moet even letten op de hoeveelheden boter en kaas. En ik kan me niet herinneren dat wij er ooit rozemarijn bij deden.
pi_89909344
Claudia, ik ga hem snel eens proberen! Thanks!
pi_89909357
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer :D
^O^ Klinkt goed en lekker denk ik. Ik heb nog nooit risotto gemaakt

Niels zo lekker aan de pizza :9 en gefeliciteerd dan met je verjaardag Twinkly! *O* dat wist ik helemaal niet

Wat ontzettend knap dat Ivan uit een beker drinkt! Hier is de rietjesbeker favoriet.Als ik een gewone beker zelf wat vast heb dan kan Wolf met 1 handje zelf opzich ook netjes eruit drinken, maar nog niet geheel zelf.

Laten jullie je kind echt altijd geheel zelf avondeten? Ik voer echt alles. Behalve dan een tussendoortje als rozijntjes ofzo.
Lijkt me zo goor met avondeten en Wolf zou zn kommetje/bord sowieso meteen de lucht in gooien.Als ik een stuk van iets neerleg voor hem gooit hij het meteen op de grond.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:40:36 #176
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89909406
Poppejans, Toby laat zich meestal niet voeren, die wil alles zelf doen.
Gaat verbazingwekkend goed!
Nou ja, de grond en tafel liggen aardig bezaaid als hij klaar is, maar er gaat zeker genoeg in :Y
pi_89909440
Ik liet Niels wel alles zelf eten, behalve als het hem zelf niet lukte. Maar tegenwoordig wil hij vaak gevoerd worden. En ik heb zo'n hekel aan voeren :@ }:| het is juist zo handig als hij zelf eet, kan ik zelf ook eten.
En het wordt hier ook een troep als ik hem voer hoor, want hij haalt het uit zijn mond om het te bekijken en weer in zijn mond te stoppen of af te keuren en over de tafel te smeren ofzo _O-

Ik wacht nog steeds op de verjaardagsfoto's van Wolf :P
pi_89909451
Poppejans ik laat Timo alles zelf eten, het énige waarbij we helpen is zn toetje na het avondeten. Verder blieft hij absoluut niet gevoerd te worden. Wat wel heel lastig is bij bepaalde gerechten, want met bestek eten lukt nog niet zo best.. Ik zou juist graag willen dat hij zich eens liet voeren..
pi_89909485
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:37 schreef Estrys het volgende:
KD! Ze zijn bijna aan de beurt, die twee van ons :o
kwil niet :(

omdat we besloten hebben om het de aankomende jaren toch maar bij 1 te houden :) moet die muppet natuurlijk niet zo snel gaan...moet wel wat te moederen hebben.
pi_89909490
Poppejans, dingen als pasta en (daar zijn ze weer) gnocchi laat ik Isabeau zelf eten. Risotto doen we samen. Zij een lepel ik een lepel. Ze is er nog niet zo handig mee, vandaar
pi_89909493
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:38 schreef Poppejans het volgende:
Niels zo lekker aan de pizza :9 en gefeliciteerd dan met je verjaardag Twinkly! *O* dat wist ik helemaal niet
Wanneer ben je jarig (geweest), Twinkly? Nog gefeliciteerd. :*

quote:
Laten jullie je kind echt altijd geheel zelf avondeten? Ik voer echt alles. Behalve dan een tussendoortje als rozijntjes ofzo.
Lijkt me zo goor met avondeten en Wolf zou zn kommetje/bord sowieso meteen de lucht in gooien.Als ik een stuk van iets neerleg voor hem gooit hij het meteen op de grond.
Ivan eet zelf. We geven hem een bord eten en een lepel en laten hem aanklooien. Soms doen we tussendoor zelf iets op de lepel en geven we die aan. We zijn hiermee begonnen rond zijn eerste verjaardag, want daarvoor zaten we in een routine waarbij we eerst Ivan eten voerden en daarna zelf gingen eten terwijl we hem in de box deden. Dat was een kwestie van gewoonte en gemakzucht geworden.

Eet Wolf met jullie mee?
pi_89909572
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:43 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

kwil niet :(

omdat we besloten hebben om het de aankomende jaren toch maar bij 1 te houden :) moet die muppet natuurlijk niet zo snel gaan...moet wel wat te moederen hebben.
Wij ook, gaan we de volgende weer samen doen dan? O+

Maar genoeg te moederen over eentje van twee denk ik zo, peuterpubertijd ftw, hoewel ik me niet voor kan stellen dat hij nog eigenwijzer kan worden :D

Seb eet alles netjes zelf met een vork
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:46:34 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89909605
Kleurdoos, smeert ze d'r boterhammen al zelf?
Is ze zindelijk?
Ruimt ze d'r eigen rommel op?
Doet ze d'r eigen was?
Speelt ze helemaal zelfstandig?
Leest ze zichzelf voor?

De komende jaaaaaaren heb je nog genoeg te moederen joh :D
pi_89909660
Dank voor jullie reacties.
Als ik hem wat in zn hand wil geven doet hij zn mond open :')
Misschien moet ik hem eens helemaal zelf laten aanmodderen met iets wat goed te pakken is zoals pasta
Claudia, hij eet vrijwel geheel mee met ons (wel iets van 2 potjes nog per week als wij iets pittigs eten of bij patat).
Die routine hebben wij hier precies hetzelfde nog hier, ik voer hem eerst en daarna eten wij zelf pas.
Eigenlijk best ongezellig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89909671
Hier gaat het een beetje half om half.
Boterhammen, fruit, yoghurt en tussendoortjes eet ze sowieso zelf. Het avondeten hangt er een beetje vanaf hoe wij eten. Als wij makkelijk eten en ze een potje of prakje krijgt dan voeren we (lees: B. voert, vindt ie leuk :D ). Als we met zn drie aan tafel zitten dan eet ze zelf. Das vooral logistiek handig want dan kunnen we zelf ook eten :+

Het wordt wel een zooitje ja maar het gaat al naar gelang de tijd vordert steeds beter.

Gnocchi vond ik verbazingwekkend makkelijk om zelf te maken en best smakelijk nog :D ik was niet zo onder de indruk van de supermarkt gnocchi, daar had k weinig aan gemist dacht k :P Het was wel wat werk maar best lekker, in grotere porties gemaakt kan het best goed ingevroren worden denk ik, ik ga es zoeken naar een saus-om-in-te-vriezen voor erbij. Binnenkort de vriezer maar eens volgooien voor de kraamweek :Y)

KD en Estrys :D
Ze zijn strakjes wel weer de kleinsten in het volgende topic, misschien helpt dat :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89909680
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:46 schreef Kersjes het volgende:
Kleurdoos, smeert ze d'r boterhammen al zelf?
Is ze zindelijk?
Ruimt ze d'r eigen rommel op?
Doet ze d'r eigen was?
Speelt ze helemaal zelfstandig?
Leest ze zichzelf voor?

De komende jaaaaaaren heb je nog genoeg te moederen joh :D

Kan Elin dat niet zelf?? Seb doet dat allemaal zelf hoor O-)
pi_89909693
nou, ze mag r eigen brood idd smeren en meestal gaat t goed
zindelijk, bijna :P
ze ruimt haar eigen rommel op, zelfs dingen die ze niet op moet ruimen, maar alles gaat in de mand als ze klaar is met spelen :P
en ze haat boeken.

dus opzich heb ik zat tijd over hoor :P

ze poetst mn keukenkastjes al wel \O/
pi_89909736
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij ook, gaan we de volgende weer samen doen dan? O+

Maar genoeg te moederen over eentje van twee denk ik zo, peuterpubertijd ftw, hoewel ik me niet voor kan stellen dat hij nog eigenwijzer kan worden :D

Seb eet alles netjes zelf met een vork
is goed :+ roep maar ff als je in de mood bent :')

en idd, hier lijkt de peuterpuberteit aan zn max, maar ben bang dat t nog wel erger kan :P

en ook hier een vorketer, lepels draait ze om voor ze m in r mond stopt, niet handig dus :P
pi_89909769
Ik doe niet eens mijn eigen was _O-

Ja net wanneer je denkt dat het niet erger kan...
pi_89909780
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wanneer ben je jarig (geweest), Twinkly? Nog gefeliciteerd. :*

[..]

Ivan eet zelf. We geven hem een bord eten en een lepel en laten hem aanklooien. Soms doen we tussendoor zelf iets op de lepel en geven we die aan. We zijn hiermee begonnen rond zijn eerste verjaardag, want daarvoor zaten we in een routine waarbij we eerst Ivan eten voerden en daarna zelf gingen eten terwijl we hem in de box deden. Dat was een kwestie van gewoonte en gemakzucht geworden.

Eet Wolf met jullie mee?
Ja, zo doen wij het meestal ook. Zelf laten eten, wil hij dat niet dan lepel neerleggen met eten erop en als hij dat ook niet wil dan probeer ik wat te voeren. Maar meestal is hij dan eigenwijs en wil hij dat ook niet :P Dan leg ik de lepel met eten neer terwijl we hem negeren en gaat hij vaak toch maar eten. Oh en Niels draait zijn lepel ook om voordat hij hem in zijn mond stopt, dus ik plak het eten zoveel mogelijk vast haha).

Ik was gisteren jarig, een dag na jouw verjaardag (tjonge, wat ben jij oud zeg! :P)
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:51:27 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89909781
KD, echt???

Neem een puppy ter overbrugging :P
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:52:12 #192
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89909805
Gefeliciteerd nog Twinkly. En Claudia.
pi_89909945
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:51 schreef Twinkly het volgende:

Ik was gisteren jarig, een dag na jouw verjaardag (tjonge, wat ben jij oud zeg! :P)
Ik wist dat je ergens rond mijn verjaardag jarig was! Daar hebben we het wel eens over gehad.

Dat negeren doen wij ook als hij klooit. Eigenlijk eet hij zijn eten meestal heel behoorlijk goed. Pas aten we rode bietjes met feta en balsamico en dat was het eerste gerecht dat hij helemaal niks vond. Vooral de feta vond 'ie walgelijk. Toen hebben we nadat wij klaar waren gewoon nog een potje voor hem opgewarmd en hem dat gevoerd. Meestal hebben we ook wel iets zelfgemaakts in de vriezer voor hem, maar ach.

Na het avondeten krijgt hij altijd yoghurt en die vindt hij altijd lekker. Als hij eens iets minder heeft gegeten van zijn avondeten krijgt hij iets meer yoghurt. Eerst voeren we hem yoghurt of geven we telkens de lepel aan en daarna laten we hem met het laatste beetje zelf klooien. Ik vind het zelf wel grappig (al probeer ik dat niet te duidelijk te laten merken).
pi_89910064
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wist dat je ergens rond mijn verjaardag jarig was! Daar hebben we het wel eens over gehad.

Dat negeren doen wij ook als hij klooit. Eigenlijk eet hij zijn eten meestal heel behoorlijk goed. Pas aten we rode bietjes met feta en balsamico en dat was het eerste gerecht dat hij helemaal niks vond. Vooral de feta vond 'ie walgelijk. Toen hebben we nadat wij klaar waren gewoon nog een potje voor hem opgewarmd en hem dat gevoerd. Meestal hebben we ook wel iets zelfgemaakts in de vriezer voor hem, maar ach.

Na het avondeten krijgt hij altijd yoghurt en die vindt hij altijd lekker. Als hij eens iets minder heeft gegeten van zijn avondeten krijgt hij iets meer yoghurt. Eerst voeren we hem yoghurt of geven we telkens de lepel aan en daarna laten we hem met het laatste beetje zelf klooien. Ik vind het zelf wel grappig (al probeer ik dat niet te duidelijk te laten merken).
Haha, wij hadden dat vorige week met pannenkoeken. Hij lustte ze echt niet (meer) en toen zaten wij dus aan de pannenkoeken terwijl Niels een verantwoorde maaltijd uit een potje at _O-
Bietjes met balsamico heb ik ook eens gemaakt, volgens mij vond hij het wel lekker.
Niet laten blijken dat je iets grappig vind is erg lastig inderdaad, erg herkenbaar!
pi_89910119
Lente krijgt d'r bordje altijd met twee lepels of vorkjes. Zo kan ze zelf lekker aanklooien en laat ze zich door ons ook ongemerkt wat happen naar binnen schuiven.

Ze heeft vanmorgen tot kwart voor negen uitgeslapen en ligt alweer op bed. Ze slaapt volgens mij nog niet, maar is wel stil. Het arme kind zit bommetjevol groen snot, er is niet tegenop te poetsen. Het komt zelfs uit dr oogjes. Hoe maak jij dat schoon, Stiem?

Jeumig, het lijkt hier echt nooit op te houden met de griep en verkoudheden...
pi_89910143
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:48 schreef Poppejans het volgende:
Misschien moet ik hem eens helemaal zelf laten aanmodderen met iets wat goed te pakken is zoals pasta
Claudia, hij eet vrijwel geheel mee met ons (wel iets van 2 potjes nog per week als wij iets pittigs eten of bij patat).
Die routine hebben wij hier precies hetzelfde nog hier, ik voer hem eerst en daarna eten wij zelf pas.
Eigenlijk best ongezellig
Dan zou ik gewoon eens proberen om samen te eten. Dan erger je je er zelf minder aan als hij zit te klooien en misschien doet goed voorbeeld wel goed volgen! Ik heb zelf ook het idee dat het er niet al te expliciet mee bezig zijn goed werkt.

Pasta is trouwens best glad. Ivan eet denk ik stamppotten het makkelijkst. Stamppotten kun je bovendien volgens de Twinklymethode vastplakken aan de lepel en dan aangeven zonder dat alles erafvalt als hij de lepel op het laatste moment omdraait. :Y)
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:02:13 #197
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89910158
Morris zit in zijn gooi en smijt fase en dat past hij dus ook toe op zijn eten. Hij vindt het hysterisch om een bruine boon in de lucht te gooien en 'm dan weg te koppen. }:|
Ik ga ook eens risotto proberen. Misschien vinden ze het lekker.
Couscous maak ik ook wel eens, maar dat is altijd zo'n gedoe. Moet lekker lang pruttelen, dus daar hebben we dan wel even de tijd voor nodig.

Vanmorgen was Bob de Bouwer op tv. Staat Morris voor de tv: Kijk! Die! Bomb!
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 11:03:22 #198
5428 crew  miss_sly
pi_89910202
Senna krijgt altijd een setje van Ikea: lepel, vork, mes. Ze gebruikt ze steeds wat meer, maar het beste eet ze gewoon nog steeds met de handjes. En ja, dat geeft wel wat troep, zeker als het rijst of couscous is, maar dat zij dan maar zo. We eten altijd samen en dat is heel gezellig.
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 11:05:28 #199
5428 crew  miss_sly
pi_89910276
Jij maakt couscous volgens eigen recept, memmel? Ik koop die van Lassie, die vindt Senna heerlijk, maar zou best een recept willen om het zelf te maken :Y
pi_89910284
Oh, wij hebben onder andere dit plastic bestek van de Ikea en dat is zo volstrekt ongeschikt. De lepels zijn véél te groot en Ivan heeft inmiddels wel door dat hij meer yoghurt naar binnen krijgt als hij de andere kant van de lepel gebruikt. :')

pi_89910306
Seb had vanmorgen voor het eerst dat papa ging werken, dat hij een kusje kwam geven aan papa en zei daaaaag papa. Ipv hysterisch op de grond te zakken. Dat deed hij pas toen ik wegging :{

Dat Ikea setje met die drie kleurtjes is heel fijn ^O^
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 11:07:12 #202
5428 crew  miss_sly
pi_89910346
Die hebben wij ook, Claudia. De lepel is te groot idd, dus die gebruikt ze niet echt. Voor de yoghurt heb ik kleine lepels. Maar om Senna het gevoel te geven dat ze echt meedoet, zijn die setjes van Ikea dus echt geweldig. ze heeft zelfs een mes O+
pi_89910367
De vorkjes lijken me op zich wel handig! Die hebben wij nog niet echt geprobeerd. Kunnen we best eens doen.
pi_89910407
ik geef r gewoon normaal bestek, gaat prima hoor :P
pi_89910487
Niels heeft een metalen besteksetje van Jip en Janneke en hij had heel snel door dat hij voorzichtig moet afhappen. Het mes krijgt hij nog niet ;)
pi_89910494
Wij eten zelf eigk nauwelijks met een mes. Op zn indo's, alles met een lepel en een vork erbij voor de vorm :')

We hebben voor Amélie een jip & janneke setje met vork en lepel, gewoon van metaal is dat, en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.

Zal dr binnenkort ns stokjes geven kijken wat ze daarmee doet :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89910546
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef huuphuup het volgende:
Wij eten zelf eigk nauwelijks met een mes. Op zn indo's, alles met een lepel en een vork erbij voor de vorm :')

We hebben voor Amélie een jip & janneke setje met vork en lepel, gewoon van metaal is dat, en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.

Zal dr binnenkort ns stokjes geven kijken wat ze daarmee doet :P
nu ben ik jaloers :P
pi_89910563
Wij hebben een barbapappa bestekje. Die lepel is achterlijk breed..echt over nagedacht :')

Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 11:13:05 #209
5428 crew  miss_sly
pi_89910583
De meeste lepels van dat soort setjes zijn echt heel stom voor kleine kinderhandjes en -mondjes :')
pi_89910589
Als ik die lepel in haar mond steek blijft ie steken :D
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:13:33 #211
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89910601
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Jij maakt couscous volgens eigen recept, memmel? Ik koop die van Lassie, die vindt Senna heerlijk, maar zou best een recept willen om het zelf te maken :Y
Ja, ik ken eigenlijk maar 1 couscous recept: zoals ik dat bij de vrienden in Tunesië eet!
ik pm het wel.
pi_89910617
Nee, niet pm'en, Memmel! Ik ben ook benieuwd. Ik heb nog nooit lekkere couscous gegeten.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:15:58 #213
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89910692
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wij hebben onder andere dit plastic bestek van de Ikea en dat is zo volstrekt ongeschikt. De lepels zijn véél te groot en Ivan heeft inmiddels wel door dat hij meer yoghurt naar binnen krijgt als hij de andere kant van de lepel gebruikt. :')

[ afbeelding ]
Die hebben wij ook. Maar elke dag dat geruzie over wie de roze set wil, wie blauw "nee mama DONKERblauw" maar goed, het kost niets en komt niet zo hard aan met gooien.

ik heb ooit van de juf op de crèche een vorkje gekregen die zij ooit weer van Zonnatura had. Met een bochtje erin. En dat werkt ergonomisch gezien heel handig.
pi_89911362
Dat Ikea bestek ziet er wel erg grappig uit Claudia, wat balen dat het niks is

Ik heb een Nijntje bestek setje, hetzelfde idee als die van Barbapapa maar dan dus met Nijntje maar nog helemaal niet in gebruik.
Ik gebruik de lepeltjes uit de Babydump doos nog steeds

Oja en ik heb bij de geboorte van Wolf dit setje gekregen O+ (ze had het al gekocht voordat ze zijn naam wist) met zn naam erin gegraveerd.
Zeer breekbaar, dus zeer vanaf een jaar of 5 pas :P
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:32:55 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89911369
Even een vraagje over de risotto: is dat niet teveel zout voor zo'n kleintje?
Wij hebben de risotto tot nu toe eigenlijk vermeden ivm de bouillon die er in de risotto gaat...
Harry eet grotendeels met de pot mee. Soms krijgt hij een prakje uit een potje of maken we iets apart voor hem klaar. Soms eet hij (een gedeelte) zelf en vaak geven wij hem hapjes.
pi_89911451
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef huuphuup het volgende:
en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.

O+ Die zijn cool!
Wat goed dat je dit zegt, nu herinner ik me dat ik uit een Japanse dierentuin ook een lepeltje en vorkje gekregen heb van mn ouders die daar vorig jaar op vakantie waren.
Dat is een heel mooi formaat voor nu ^O^
pi_89911466
Superleuk dat setje Poppejans!! O+
ik heb laatst nog aan je gedacht :D in de intratuin hebben ze een onwijze Efteling lijn nu. Echt van die muziekbollen enzo om van te kwijlen O+ zo mooi. En ik maar tegen B. ooh dat moet ik aan poppejans vertellen! :') Hij lachte me uit ;(

Twinks ik zal eens kijken of ik een extra setje totoro bestek kan fixen voor je! Ik wilde er zelf ook een extra voor baby2.
Een vriend van me gaat in januari weer voor een maand of twee maanden, handig die lange afstands-relaties :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89911557
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef huuphuup het volgende:
Superleuk dat setje Poppejans!! O+
ik heb laatst nog aan je gedacht :D in de intratuin hebben ze een onwijze Efteling lijn nu. Echt van die muziekbollen enzo om van te kwijlen O+ zo mooi. En ik maar tegen B. ooh dat moet ik aan poppejans vertellen! :') Hij lachte me uit ;(

:D Zodra we wisten dat Intratuin dat had zijn we daar heen geweest en terwijl ze nog aan het uitpakken waren daar heb ik al spul gekocht, we hebben een hele Efteling boom nu.(met wat simpele effen ballen,anders werd het wel heel prijzig) Vooral die beeldjes om in de boom te hangen vond ik geweldig
pi_89911579
Couscous recept gewoon hier neergooien hoor Memmel! Graag
pi_89911887
Asy, daarom gebruik ik zelfgemaakte bouillon, daar voeg ik geen zout aan toe.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:58:05 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89912152
Maar die bouillon is toch al zout op zich? Ik voeg sowieso nooit zout toe aan bouillon.
noot: ik maak hem 'zelf' van bouillonblokjes. Misschien doe jij het wel anders, dan graag een receptje :*
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 12:01:30 #222
5428 crew  miss_sly
pi_89912266
In bouillonblokjes zit juist wel zout, maar als je het zelf trekt van vlees, vis of groenten niet, alleen de van nature aanwezige zouten. En een beetje zout hebben ook kindjes nodig.

Ik voeg nooit ergens zout aan toe, maar ik ga verder niet al te moeilijk om met dingen waar al wel zout bij zou kunnen zitten. Wij eten ook wel eens een wereldgerecht ofzo, en Senna vindt dat ook lekker, dus die eet dat gewoon mee. En ik weet wel dat daar zout aan toegevoegd is, maar aangezien wij nergens zout aan toevoegen, zal het met het teveel aan zout wel meevallen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:04:14 #223
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89912341
Nou, ok dan.
Maar hoe geef ik hier weer een dreumesdraai aan, zodat het ook in het dreumestopic kan? ;-)

Alles in principe te koop bij de "Turk"
Voor heel veel personen (denk wel een man of 6-8)
Men neme:
- Een pak couscous (middel)
- Een blikje harissa (Phare du Cap Bon, Tunesische sambal)
- Een kg vlees (rund of lam of iets anders dat kan sudderen - of geen vlees, kan ook!)
- 2 aardappels
- wortel (winterpeen of equivalent aan bospeen)
- 4 van die groene grote pepers (tussen een paprika en spaanse peper in)
- 2 grote uien
- 3 tenen knoflook
- halve witte kool
- blik kikkererwten
- groot blik tomatenpuree
- Zakje tabhel kruiden (4 epices - zo te krijgen. Anders los: karwij, kummel, zwarte peper en paprika poeder)
- 1 liter bouillon evt van blokje

En een couscousière is ook wel heel handig, maar zeker niet noodzakelijk.

Snij:
Ui, knoflook snipperen. Vlees in stukken (8x8 cm). Wortel en aardappel in stukken (ook cm of 8).
Pepers in drieen snijden. Kool in stukken snijden.

Flinke laag olijfolie in de pan. Vlees snel aanbakken en er weer uit halen.
Ui, knoflook en vier eetlepels tomatenpuree aanzetten. Naar smaak ong 2 dessertlepels kruiden erbij. Eetlepel harissa erbij (of - als je niet van pittig houdt - niet). Groenten erbij. Roeren.
Vlees er weer bij. Afblussen met bouillon, zodat alles een beetje onder staat.
Na een half uur doe je de couscous in een schaal. Doe met een soeplepel de bouillon uit de pan erbij totdat de couscous een vingerkootje onder staat. Roeren. 5 minuten laten staan.
De gewelde couscous in het bovenste deel van de couscousiere doen. Dit op het onderste deel zetten en deksel erop.
Laten pruttelen to het gaar is (meestal een paar uur). Goed proeven, eventueel peper, zout, kruiden e.d. toevoegen. Half uurtje voordat je het spul af gaat zetten, de witte kool erbij. Dan kan die ook nog garen, maar niet tot prut.

Kikkererwten opwarmen in pannetje of de ping.

Dan het opdienen: couscous in een grote schaal doen. Kuiltje maken in het midden, Met een schuimspaan groenten en vlees uit de pan halen en in de kuil doen. Met de sopelepel nog wat bouillon eroverheen. Kikkererwten on top.
Heerlijk!!

Als het niet duidelijk is, zeggen jullie het maar, het is een recept van mond op mond, dus ik maak het altijd wel op gevoel.
Ik heb wel een heel leuk Tunesisch kookboek (La Cuisine Tunisienne - hoe origineel). Dat kan ik alleen niet vinden op bol.com. Voor de geïnteresseerden wil ik wel een paar kopietjes maken van de beste gerechten.

Zo, ik krijg er trek van. :9~
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 12:07:46 #224
5428 crew  miss_sly
pi_89912451
Dat ziet er goed uit! Ik ga straks thuis de receptjes bundelen *O*
Ow en Memmel, heb jij ook een goed recept voor falafel?
pi_89912565
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:
In bouillonblokjes zit juist wel zout, maar als je het zelf trekt van vlees, vis of groenten niet, alleen de van nature aanwezige zouten. En een beetje zout hebben ook kindjes nodig.

Ik voeg nooit ergens zout aan toe, maar ik ga verder niet al te moeilijk om met dingen waar al wel zout bij zou kunnen zitten. Wij eten ook wel eens een wereldgerecht ofzo, en Senna vindt dat ook lekker, dus die eet dat gewoon mee. En ik weet wel dat daar zout aan toegevoegd is, maar aangezien wij nergens zout aan toevoegen, zal het met het teveel aan zout wel meevallen.
Ja wat zij zegt dus. Zowel het eerste als het tweede deel :P

zo'n blokje is eigk meer zout met een smaakje :D maar als je het zelf trekt wordt het een heel ander verhaal.

Memmel lekker!! :9
en ik hou me aanbevolen voor de recepten uit je kookboek O+ ik heb hier wat tajine en maghreb-kookboeken staan, kleintjes en ik ben daar zo blij mee :D zoveel lekkers :9 ook geschikt voor dreumessen natuurlijk! *draai*

Twinks!
de bovenste is het totoro-setje, die twee daaronder zijn ook fijn vooral de stokjes gebruik ik zelf veel maar metalen stokjes is eigk iets koreaans. De aziatische variant van een kinderbestekje, stokjes met ribbels :D voor extra grip :P :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89912748
Groentecouscous

4-6 personen

2 kleine uien
3 el olijfolie
1 tl kurkuma
1/2 tl chilipoeder
2 tl geraspte verse gember
1 pijpje kaneel
2 wortels, in dikke plakken
2 pastinaken, in dikke plakken
4 dl groentebouillon
300 g pompoen, in blokjes
250 g bloemkool, in roosjes
1 courgette, in dikke plakken
425 g kikkererwten uit blik, uitgelekt
een paar safraandraadjes
2 el gehakte verse koriander
2 el gehakte verse snijpeterselie
225 g couscous (van de turkse/ marokkaanse winkel, die uit de supermarkt lijkt net kleffe griesmeelpap)
2,5 dl kokend water
25 g boter

- ipv de losse gedroogde kruiden heb je ook een kruidenmengel bij de turkse/ marokkaanse winkel, ik weet alleen niet meer hoe dat heet.
- ik gebruik gewoon de groenten die ik in huis heb
- in dit recept staat het niet, maar ik doe er ook nog olijven, feta en stukjes gewelde gedroogde pruimen en abrikozen door

1 Snijd de uien in dunne ringen. Verhit 2 eetlepels olie in een grote pan. Voeg de uien toe en fruit ze in 3 minuten glazig; af en toe roeren. Voeg kurkuma, chilipoeder en gember toe. Bak al roerend nog 1 minuut.
2 Voeg het pijpje kaneel, de wortel, pastinaak en bouillon toe. Breng het mengsel afgedekt aan de kook. Zet het vuur laag en laat de groenten in ca. 5 minuten bijna gaar koken.
3 Voeg pompoen, bloemkool en courgette toe en laat alles nog 10 minuten zacht koken. Roer kikkererwten, saffraan, koriander en peterselie erdoor. Laat het mengsel 5 minuten zonder deksel zahct koken. Verwijder het pijpje kaneel.
4 Doe de couscous in een kom en voeg kokend water toe. Laat 2 minuten staan. Voeg de rest van de olie en boter toe en werk die erdoor met een vork. Leg een bedje van coucous op elk bord en schep daar wat groentemengsel op.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:27:47 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89913045
Oooh, die recepten... ik krijg er trek van :9~

Dat IKEA-bestek en serviesgoed... ik ben fan! Gaat hier al 3 jaar mee en begint nu pas aan vervanging toe te raken.
Ze hebben ook echt zilveren bestek met hun naam erin gegraveerd en mijn familie uit Duitsland stuurde voor de geboorte van allebei ook mooie setjes met dieren erop enzo. Een stuk effectiever dan plastic bestek, maar ik heb liever dat toby met plastic messen en vorken gaat gooien dan met echte. Die krijgt hij er dus ook altijd bij voor het betere gooi- en smijtwerk :Y)

Yay, hij krijgt sinds vandaag de deuren open...
Zodra hij kan doet hij de gangdeur open en sprint zo de trap op naar boven. Ik heb er nu maar even een stoel voorgeklemd, hopelijk begrijpt hij de hint...
pi_89913240
Ooooh al die recepten :9 :Y)
Krijg honger hier op werk.

Ik zat zo te denken, is het niet leuk om een topic te openen met Lekkere recepten voor je baby/dreumes/peuter?
pi_89913593
Leuk Wickie, maar dan vooral recepten van dingen die voor de ouders ook lekker zijn, zodat je echt samen eet.
pi_89913636
Ja dat bedoel ik ook, want dat is wat ik soms wel moeilijk vind. Wij komen dus nu meestal op past uit. Of gebakken aardappeltjes met vis ofzo.

Ik zal vanavond eens een topic opstarten, of iemand anders moet zich nu al geroepen voelen :)
pi_89913682
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:32 schreef Asyniur het volgende:
Even een vraagje over de risotto: is dat niet teveel zout voor zo'n kleintje?
Wij hebben de risotto tot nu toe eigenlijk vermeden ivm de bouillon die er in de risotto gaat...
Harry eet grotendeels met de pot mee. Soms krijgt hij een prakje uit een potje of maken we iets apart voor hem klaar. Soms eet hij (een gedeelte) zelf en vaak geven wij hem hapjes.
Wij hebben de risotto voor Ivan tot zijn eerste jaar altijd met water aangemaakt in plaats van bouillon. Nu eet hij gewoon met onze risotto mee. Je kunt eventueel de bouillonblokjes met wat meer water aanlengen zodat de bouillon wat minder zout wordt. Het beste is natuurlijk zelf bouillon trekken zoals Sorbo dat doet, maar daar moet je maar zin in hebben. :+
pi_89913722
Oh, zul je net zien: hebben we een beter aanbod gekregen van kinderdagverblijf #2 en wel per direct, net nu ik in een kinderdagverblijfdip zit. We gaan donderdag kijken. Hebben jullie tips waar op te letten? Zijn er dingen die jullie fijn of juist minder fijn vinden aan jullie eigen kinderdagverblijf?
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 12:59:20 #233
5428 crew  miss_sly
pi_89913942
Ons kdv is erg open, Claudia. Er zijn drie ruimtes voor de drie verschillende groepen, en ze staan allemaal met ramen met elkaar in verbinding.
Onze toegangscontrole vindt plaats met een vingerafdruk, ook heel handig!
Ze doen veel met internet, iedere dag wordt er vers gekookt. Vraag naar de routines, wat doen ze met buiten spelen/wandelen, slapen, hoe flexibel zijn ze met kinderen die niet in een gezamelijk ritme blijken te passen omdat ze een slaapje meer of minder of langer of korter doen.

ow ja en vraag naar extre activiteiten. Bij ons doen ze muziekles en peuteryoga, bijvoorbeeld.
pi_89914034
Senna zit in een horizontale groep, toch? Zie je daar nog voordelen van?

Dit kinderdagverblijf is op de boerderij en ze hebben alleen verticale groepen. Met de activiteiten zit het vast wel goed, lekker kalfjes aaien en zo. :Y)
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:06:08 #235
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89914201
Claudia, wat ik heel belangrijk vind is dat ze hun eigen ritme kunnen draaien. En dat ze elke dag even naar buiten gaan.
Verder hebben ze bij ons op de creche een groepsoverstijgend werken programma. Hierbij kiezen de kindjes een activiteit die ze dan op 1 groep doen (kan dus een andere groep dat die van henzelf zijn). Zo hebben Anna en Morris samen een keer een activiteit gedaan. Ook heel leuk,
En bij ons werken ze ook projectmatig en krijg je als ouders info mee over dat project. Ik vind die gestructureerde aanpak en op een speelse manier op verschillende niveaus iets leren ook heel prettig.
En vraag of ze een 3+ groep hebben. Dat is echt zo vreselijk leuk. Die kinderen zitten allemaal op een bepaald niveau en de activiteiten worden daar ook op afgestemd.
pi_89914705
Mette zit in een horizontale groep, maar verticaal had ik ook ok gevonden. Vrienden van ons hebben hun zoon (even oud als Ivan) op hetzelfde kdv in een verticale groep zitten, gaat hardtsikke goed.

Kijk naar hoe ze met de verschillende leeftijdsgroepen omgaan binnen de groep. Bijvoorbeeld bij die van ons hebben de babies echt hun eigen plekje. Zodat ze niet onder de voet worden gelopen enzo. Ik neem aan dat Ivans zusje straks ook daarheen gaat. Ik vond voor babies (t/m 8 maanden) weer hele andere dingen belangrijk.

Bij ons is het heel open opgezet en naar buiten gericht (dus elke dag naar buiten, biologische insteek).

De insteek van het KDV weet je al, want daar heb je waarschijnlijk al je voorselectie opgemaakt.
Kijk naar welke dynamiek er met de kinderen heerst. Mogen ze hun eigen ritme draaien, hoe flexibel zijn ze daarin.

En vooral praten met de leidsters van de groep, wat de anderen al gezegd hebben.

Vooral naar je gevoel luisteren, voelen jullie je prettig met de situatie daar. Voelt het goed.

Klinkt wel als een erg leuk kdv, op de boerderij :)

Ooo en nu moet ik echt weer gaan werken..
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:24:12 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89914875
Kalfjes aaien O+
Er is 1 ding wat ik jammer vind aan ons kdv: er wordt schriftelijk niet gerapporteerd.
Mijn oppaskindjes van vroeger kregen een boekje mee naar huis waarin een verslagje stond van wat ze hadden gegeten, gedronken, gedaan... Leuke anekdotes, verjaardagen die gevierd werden etc, alles werd genoteerd.
Hier wordt bij Devin's (peuter)groep vaak wel een algemeen verslagje gemaakt met foto's erbij dat in de gang wordt opgehangen. 's Ochtends heb ik alleen zo weinig kans om dat te lezen.. Bij Toby's groep wordt dat niet gedaan. Aangezien ik zelf de jongens niet ophaal van het kdv ben ik dus volledig afhankelijk van het geheugen en de wil van mijn (schoon)moeder om de juiste vragen te stellen aan het eind van de dag. Vind ik erg jammer, ik wil juist graag zoveel mogelijk details weten...

En weet je waar ik dus echt om kan janken?
Dat Toby z'n (zelf)geknutselde, fantastisch mooie Sinterklaas-mijter pas op woensdagochtend 8 december in zijn postvakje ontdekt werd. Door mij. Ik heb namelijk pas 3000x vriendelijk doch dringend gevraagd om elke keer goed in de postvakjes van de jongens te kijken voordat ze naar huis gaan :(
Laatst ook, werden de jongens met -3 graden opgehaald en hadden ze hun warme wintermutsen op het kdv laten liggen. kwam niet bij ze op dat ik de jongens een muts opgezet had 8)7

Sorry voor mijn gezeur :@
Ik baal er gewoon zo van dat ik, zelfs nu ze allebei naar het kdv, de zorg voor de jongens moet uitbesteden aan de oma's. Met mijn werk en reistijd red ik het gewoon niet om er 100% zeker voor sluitingstijd te zijn. Ik haat het :(

[ Bericht 23% gewijzigd door Kersjes op 14-12-2010 13:34:10 ]
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 13:29:59 #238
5428 crew  miss_sly
pi_89915072
Senna zit op een horizontale groep. Verticaal had ik ook prima gevonden, nu ze wat groter is, maar toen ze zo heel klein was, vond ik horizontaal wel zo prettig.

Waar je ook naar kunt kijken, is het verloop onder de leidsters. Is dat heel hoog, of blijft men jaren hangen. Het is wel fijn als je kind met een leidster een band kan opbouwen, zonder dat je bang moet zijn dat ze over een paar maanden weer weg is en je knd opnieuw kan beginnen.
pi_89915400
Oja dat is een goede Miss, een van de redenen waarom we weg zijn gegaan bij het vorige kdv.

Als er een groot verloop is, betekend dat dat het ergens anders leuker werken is meestal en dus dat er iets niet helemaal klopt in de organisatie. Dat was bij ons het geval. Het zorgt er ook voor dat de leidsters misschien niet hun volle 100% inzet tonen.

Mette zit nu op een groep met beide dagen dezelfde leidsters, waarvan 1tje haar vaste zorgleidster is. Dat is ontzettend prettig. Er is nagenoeg geen verloop en dat merk je echt aan de leidsters. Het is een hechte werkgroep met goed overleg onderling.
Waardoor alles veel beter loopt en ze veel meer tijd overhouden voor aparte activiteiten.
pi_89915629
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat een chronisch kwaaltje kon zijn. Dat komt dus puur door het vaak aan je ogen zitten?

Toen ik op de kleuterschool zat had ik een rare tic, namelijk om mijn wimpers uit te trekken. :')
Ik heb zelf hele gevoelige ogen. Dus snel geirriteerd zeg maar. Als je dan jeuk hebt en je zit vaak in je ogen te wrijven, dan heb je gewoon meer kans op onstoken ogen. O ja het nog slechtere nieuws is dat ze morgen met onstoken ogen niet naar de opvang mag... }:|
pi_89915843
Dat besteksetje met oranje, blauw, groen hebben we ook een aantal exemplaren van. Een van de handigste setjes en retegoedkoop!

Gnocchi is heeerlijk. Laatst in praag gegeten met truffel :9 Zooo lekker. Misschien binnenkort eens zelf proberen te maken.
pi_89920418
Gaat het hier toevallig weer eens over eten? :Y)

Memmel, zo maak ik ook couscous! Zie je die Tunesische roots kloppen! *;
We hebben de koelkast verkocht en nu zitten we tijdelijk zonder nieuwe en nu moet ik mijn briekvellen weggooien. Stomme P. ;(

We hebben vanochtend weer uitgeslapen. Ko heeft dus van 20.00 tot 10.00 geslapen. :D
Hij had het zeker nodig.
Morgen kan hij niet uitslapen want dan moet hij weer naar het kdv.

Wat het kdv aangaat, we wilden graag een groen kdv, omdat we zelf geen tuin hebben. Dus dat vond ik erg belangrijk. Elke dag een keer naar buiten vond ik ook belangrijk.

Ko zit in een horizontale groep, maar er zijn maar 2 groepen, die ook het buitengedeelte samen delen en binnen ook een grote gezamenlijke ruimte hebben waar gespeeld word.
Ze ondernemen ook veel uitstapjes. Naar de markt of naar Artis bv. O+
En het pedagogisch beleid sprak me aan.
Ko zijn neefje en nichtje hebben er ook gezeten dus daardoor voelt het al vertrouwd. :)

Oja, Ko heeft dit bestekje, maar hij gebruikt het nog niet.
Hij heeft het gekregen van mijn opa, het is ook gegraveerd, 2 weken voor hij stierf.
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:55:39 #243
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89921172
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben de risotto voor Ivan tot zijn eerste jaar altijd met water aangemaakt in plaats van bouillon. Nu eet hij gewoon met onze risotto mee. Je kunt eventueel de bouillonblokjes met wat meer water aanlengen zodat de bouillon wat minder zout wordt. Het beste is natuurlijk zelf bouillon trekken zoals Sorbo dat doet, maar daar moet je maar zin in hebben. :+
Aah oke.
Ik probeer er rekening mee te houden dat we gewoon niet teveel met zout koken.
Wij maken net als miss_sly ook wel eens zo'n wereldgerecht. Afhankelijk van wat we die week hebben gegeten eet Harry wel of niet mee. Maar hij is tenslotte pas 10 maanden. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoeveel zout teveel zout is...
pi_89921404
Ik kook meestal zoutloos en zet zout op tafel. Soms met bouillonblokje, maar dan minder dan er volgens het recept in moet of met meer water.
Wereldgerechten zijn toch heel erg zout?
Als ik lui ben gebruik ik wel eens kruidenpasta voor sajoer boontjes ofzo (niet slaan Huup, ik weet dat het heel simpel zelf te maken is :@) en dan gebruik ik de helft minder dan op de verpakking staat, op tafel staat dan sambal.
pi_89921573
Wat lief Huup! Een Totoro-bestekje voor Niels zou ik heel leuk vinden O+

Ik heb er net 2 uur over gedaan om Niels zover te krijgen dat hij ging slapen :X Hij was heel moe en ik weet nog steeds niet wat er nou aan de hand was waarom hij niet wilde gaan slapen.
pi_89921672
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 16:01 schreef Twinkly het volgende:
Ik kook meestal zoutloos en zet zout op tafel. Soms met bouillonblokje, maar dan minder dan er volgens het recept in moet of met meer water.
Wereldgerechten zijn toch heel erg zout?
Als ik lui ben gebruik ik wel eens kruidenpasta voor sajoer boontjes ofzo (niet slaan Huup, ik weet dat het heel simpel zelf te maken is :@) en dan gebruik ik de helft minder dan op de verpakking staat, op tafel staat dan sambal.
noujaaa :D
ik ben over t algemeen liever lui dan moe hoor :P na een bezoekje aan de toko barst mn kast altijd uit elkaar van de sausjes en kant en klaar boemboe's. Ik heb een hekel aan de keukenmachine schoonmaken namelijk, en vijzels schmijzels :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89922499
Ik heb zo'n hele mooie tjobek en die staat heel zielig in de kast.

Niels is alweer wakker en weer helemaal overstuur. Ik denk dat hij ziek aan het worden is. Hij zit nu bij me in de doek, nog steeds verdrietig.
pi_89922617
Ik ga zo mijn dreumesje ophalen! *O*

Blijft toch een hoogtepunt van de dag
pi_89922627
En dan lekker aan de gnocchi. I love my life.
pi_89922640
Och arme Niels! :* Hopelijk valt het mee Twinkly!
pi_89922748
Ik zit al de hele dag de minuten af te tellen. Meestal brengt papa haar weg, maar die is op zakenreis dus deed ik het. En ze moest zo huilen toen ik wegging :'( En ze bleef maar haar armpjes naar me uitsteken. Echt heel naar om je kind zo achter te moeten laten.
Volgens kdv-juf heeft ze dat gelukkig normaal niet als papa haar wegbrengt.
Als ik de loterij win ga ik nooit meer werken :N
pi_89922918
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:31 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb zo'n hele mooie tjobek en die staat heel zielig in de kast.

Niels is alweer wakker en weer helemaal overstuur. Ik denk dat hij ziek aan het worden is. Hij zit nu bij me in de doek, nog steeds verdrietig.
:D ik krijg er altijd zo'n kramp van, wordt keihard met mn neus op mn spier-tekortkomingen gewezen enzo :+

Beterschap voor Niels, wat sneu :* lekker knuffelen bij mama dan menneke, en snel weer opknappen!

Och Xeentje, het lijkt me zo sneu ja om ze zo achter te moeten laten. :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89923249
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:D ik krijg er altijd zo'n kramp van, wordt keihard met mn neus op mn spier-tekortkomingen gewezen enzo :+
Haha, herkenbaar. De moeder van een Indonesisch vriendinnetje vroeger zag eruit als een breekbaar vrouwtje, maar zij had totaal geen moeite met sambal maken. Verborgen spierballen ofzo :P

Arme Xeentje. Het lijkt me echt zo enorm moeilijk om dan toch wel te gaan Xenia, gelukkig was ze wel snel weer vrolijk.
pi_89923471
Ik heb weer een nieuwe app gedownload! *O* :D
drinken uit een pakje!

Voorheen trok ze alleen het rietje eruit of ging het drinken te snel ofzo maar het gaat nu ineens zomaar heel goed! En het ziet er zo drollig uit O+
Handig, kan ik gewoon zo'n pakje meenemen als we ergens heen gaan, hoef ik de fles niet mee te nemen ^O^
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89923652
Amélie O+
Waar heb je die app gedownload? Niels snapt rietjes nog steeds niet!
pi_89924057
Bij de Hema :+ na de rietjesbeker. :P

Duurde hier dus best een tijd hoor, de rietjesbeker sowieso duurde een tijd voor ze begreep dat hier juist niets uitkwam als ze hem omhoog hield, en daarna duurde het ook nog een tijd voor ze zich niet enorm verslikte in de stroom uit het rietje. Gaat een stuk sneller dan een fles ofcourse.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89928635
Grappig, Isabeau houdt juist een tuitbeker rechtop, zuigt als een gek en wordt boos dat er niks uitkomt zoals bij een rietjesbeker wel gebeurt..
pi_89928824
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:11 schreef Sorbootje het volgende:
Grappig, Isabeau houdt juist een tuitbeker rechtop, zuigt als een gek en wordt boos dat er niks uitkomt zoals bij een rietjesbeker wel gebeurt..
:D

nouja Isabeau dronk ook wel vroeg al erg goed uit de rietjesbeker toch? Want dat was hier helemaal niet zo eigk. Wij zijn eigenlijk van de fles (altijd liggend) naar de tuitbeker gegaan en die hou je natuurlijk ook omhoog, en daarna pas de rietjesbeker. Ze vond het maar raar de eerste keren maar nu lukt het goed.

De fles krijgt ze overdag nog steeds bij mij liggend trouwens :P Lekker even knuffelen met mn meisje, en zolang zij zo rustig bij mij blijft liggen doe ik net of ze nog mn kleine baby'tje is :+
Ik geniet zo van die momentjes, even kroelen, liedjes zingen, gekke spelletjes spelen waar ze dan weer de hik van krijgt :@ oeps. :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89931655
Huup, Driekus krijgt zijn pap in de ochtend ook in een fles, gezellig naast mij in bed. En de avondfles krijgt ie los, maar die neemt ie zelf mee naar zijn zitzak en gaat dan liggen om em op te drinken. Of nou ja liggen, hangen is het meer.
Tuitbeker en rietjesbeker kan ie allebei en gebruikt ie door elkaar. Met als gevolg dat ie dus een rietjesbeker nog wel eens op z'n kop houdt wat niet werkt, maar ach.
Verder alles goed hier, ik wacht met angst en beven op de reactie op de prikken :X
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:17:23 #260
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89931788
Roy en een tuit en rietjes bekers is nog geen goed huwelijk, hij word ook echt boos omdat het hem niet lukt.
blijf het wel steeds aanbieden.

Hij drinkt wel al aardig uit een beker, en een antilek beker van de kruidvat
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89932068
Hier alleen rietjesbeker en op kdv tuitbeker en af en toe gewone beker. Ze regelt het allemaal zelf, we mogen niet helpen. Lekker makkelijk dus.

Soms mis ik dat knusse flesmomentje wel, maar de fles is al een paar maanden exit, die weigerde ze compleet.
pi_89932168
Huup, klopt hoor, Isabeau had een rietjesbeker vrij vlot door, eerder dan een fles :D. Fles drinkt ze trouwens absoluut niet zelf, die moet ik vasthouden, anders hetzelfde effect als bij een tuitbeker. Volgens mij is ze gewoon lui! :')

Lieve foto trouwens, met dat pakje melk.

Xenia, hoe ging het met Xeentje toen je haar ophaalde? En hoe was de dag verlopen?

Isabeau had een prima dag op het KDV. Heeft een kerstkaart en een kerstboom 'geknutseld'. <3

Eenmaal thuis gesmuld van de gnocchi. Ze vond het geweldig, want ze zijn gemakkelijk aan een vorkje te prikken. Ze heeft haar hele bordje zelf leeggeprikt. Uiteraard onder luid applaus van ons!

Daarna zei ze steeds heel grappig op het juiste moment 'ja' en 'nee'.

Isabeau?
Ja
Vind je de lamp mooi?
Ja
Vind je mama mooi?
Ja ( Topkind!)
Ga je zo lekker slapen?
Nee!

etc... dus ik dacht 'dat film ik even

Ziehier het resultaat :')

dinsdag 14 december 2010 @ 20:31:36 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89932474
ahhhh Isabeau wat een mooi filmpje... O+

Ik val dr even middenin, niet bijgelezen...maar Evie wil juist sinds een paar dagen zelf dr fles vasthouden bij de avondpap.
O+
zal zo eens een foto uploaden; want die heb ik toevallig net gemaakt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89932659
Niels alweer in betere doen?

Xenia, was het ophalen fijn? Had ze toch een goede dag gehad?

Amelie! Mooi meisje met je pakje melk. O+

Isabeau, kletskont! Ik kan je nu niet zien op film, doe ik straks even.

Ko was vandaag alweer een tuk vrolijker en gezelliger. Gelukkig.
Rietjesbeker wil hij niet meer. Alleen nog uit een gewone beker wil hij drinken. :')

We gingen even naar de AH en dan loop je zo ongeveer langs dat kdv waar alles gebeurt is. Onderweg zagen Ko en ik heel veel beebies.
En mijn maag raakte er echt van in de knoop.
Bovendien blijkt nu dat die man ook op de lagere school heeft gewerkt waaraan wij eventueel dachten voor Ko.
Het komt een beetje te dichtbij zo. :{
Op het kdv willen ze een foto voor op het prikbord en P. en ik zaten te scannen, niet deze, die is te leuk, met dit soort mannen in je achterhoofd dus.
Kdv-dip heeft hier ook toegeslagen, Claudia.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 14-12-2010 20:45:01 ]
pi_89932828
Haha Isabeau O+ Niels doet ook nooit wat ik wil voor de camera :P

Oeke :* pfoeh het komt echt dichtbij zo he... bah...

Niels ging gewoon slapen net en er leek niets meer aan de hand :? Hij had ook geen koorts, was alleen maar warm van het harde huilen.
pi_89932842
Hè bah Oeke, wat vreselijk dat je er op deze manier over na gaat denken. Maar zo begrijpelijk. Moet er gewoon van huilen :'(
pi_89933091
Ik had dat ook, Sorbo, met een brok in mijn keel over straat.
Ineens was het nog echter. Hoe moeten die ouders zich wel niet voelen?

Gelukkig maar, dat Niels uiteindelijk lekker ging slapen. Ik hoop dat Ko dat ook gaat doen zo...
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 20:44:55 #268
5428 crew  miss_sly
pi_89933096
Hoe was het ophalen van Xeentje, Xenia? Zo naar om je kindje zo achter te laten he. Lekker bijknuffelen :*

Fijn dat Niels weer beter ging, twinkly!

Ow oeke, wat naar dichtbij he? Het laatste kdv waar hij op proef gewerkt heeft, daar hadden wij Senna ook ingeschreven. De jongens van mijn collega zaten daar, de jongste ook toen hij daar in zijn proeftijd werkte. Ik vind het nog steeds zo ongelofelijk, zo dichtbij...
pi_89933173
ik probeer maar gewoon niet te veel na te denken over die zedenzaak. Vrolijk word ik er niet van. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom er zo veel mis moet zijn bij een kdv voordat er ingegrepen wordt. Ik weet van hier dat ze bijna niet open mochten omdat ze van 1 invaller geen diploma konden laten zien, terwijl heel die invaller helemaal niet op de groepen zou werken en alleen heeft geholpen met klussen etc. Echt, die regels van de GGD zijn zo streng, waar loopt het dan mis?
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 20:50:07 #270
5428 crew  miss_sly
pi_89933396
Senna lijkt te slapen. Ze heeft een fijne dag gehad met mijn ouders en was heel vrolijk toen ik thuiskwam. Lekker gegeten, fijn in bad en na nog even spelen rustig naar bed. Ik hoop dat het zo blijft!

Ik denk wel dat ze weer iets van een tandje krijgt ofzo, want ze poept weer vrij veel, het ruikt zuur en haar billetjes zijn weer heel erg kapot. Zo zielig. En dan dat verschonen wat zo pijnlijk en naar is, en dat ze dan protesteert en huilt...vreselijk naar.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:51:20 #271
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89933463
o Oeke wat confronterend he?? kan me voorstellen dat je daar met een knoop in je maag liep... bah.

en nu hoorde ik net op het nieuws ook nog weer iets over een zedenzaak in Zuidwolde; dat is hier op loopafstand... (een vader met zijn kinderen en vriendjes ervan...)...

bah!

en ff wat leuks tussendoor:
Evie met dr avondpapje; is altijd zo gezellig samen op de bank:
pi_89933573
Och Miss, dat is ook al zo dichtbij. :{
Maar dat vind ik er ook naar aan, dat je bij elk kind in de buurt wel kan denken, zat jij daar ook?
Waardoor je bijna een stempel zet/krijgt.
Ik snap dat je er niet teveel over wil denken Mefke. maar hier is het gewoon bijna naast ons huis. P. zag al camera-ploegen etc.
Al die verhalen over slaapfeestjes trouwens, ik begrijp het gewoon niet. :N

Arme Senna, tandjes krijgen is niet fijn. Dikke zoen!

Lieve foto BJ. Wat is je dochter al weer lang! :D
pi_89934226
Oeke, ik begrijp je helemaal hoor, ik kan het makkelijk 'wegduwen' , het is tenslotte zo ver weg. Voor jullie is dat gewoon veel meer in de nabijheid.

[ Bericht 7% gewijzigd door mefke79 op 14-12-2010 21:14:37 ]
pi_89934605
Het komt voor mij al dichtbij, ik kan me het allemaal wat te goed voorstellen en moet steeds mijn tranen wegslikken. Wat een nachtmerrie voor de ouders... ik kan het niet onder woorden brengen.
Ik snap eigenlijk niet dat de ouders niet eerder vraagtekens bij de slaapfeestjes gezet hebben, ik vind het nogal raar...
Voor jullie komt het echt afschuwelijk dichtbij oeke en Miss_Sly :'( :*

Gezellig BJ :)
Niels is ook nog een hele kleine baby als hij aan de borst bijna in slaap valt O+

Hij zit toch niet helemaal lekker in zijn vel geloof ik, ik hoor hem steeds door de babyfoon half wakker worden en kreunen.
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 21:15:22 #275
5428 crew  miss_sly
pi_89934628
Het is echt allemaal veel te dichtbij. Ik ben normaal ook van het buitensluiten van dit soort ellende, omdat ik er gewoon neit echt over na wil denken. Nu is dat gewoonweg onmogelijk. Ik loop al sinds zondagavond met een knoop in mijn maag die maar niet weg wil. En juist nu ben ik alleen en kan ik mijn ei niet kwijt. Heel naar, maar goed. Het zal ook wel weer slijten.
pi_89934720
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Het is echt allemaal veel te dichtbij. Ik ben normaal ook van het buitensluiten van dit soort ellende, omdat ik er gewoon neit echt over na wil denken. Nu is dat gewoonweg onmogelijk. Ik loop al sinds zondagavond met een knoop in mijn maag die maar niet weg wil. En juist nu ben ik alleen en kan ik mijn ei niet kwijt. Heel naar, maar goed. Het zal ook wel weer slijten.
Owja, je bent ook nog helemaal alleen :* *knuffel*
pi_89934773
Shit, Miss, alleen zijn is niet fijn nu. Ik hoop dat de knoop in je maag snel een beetje slijt.
pi_89934798
Hé Miss, ik ben ook alleen... soms helemaal niet leuk! Ik weet niet of je mijn nummer nog hebt, maar je mag altijd bellen als je gewoon even nog een stukje van dat ei kwijt moet hoor!
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:19:30 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89934850
ik slaap ook al 2 nachten nogal onrustig... denk dat dat er ook van komt; er het is bij ons "gelukkig' verder weg.. maar gewoon het besef dat ook onze kindjes zoiets kan overkomen doet me misselijk en angstig worden..
en dat wil ik helemaal niet!
pi_89935059
Oef Oeke dan word je er weel heel erg mee geconfronteerd, al zou je het wíllen buitensluiten, loop je er nog tegenaan, letterlijk. Buh. :* je wilt er niet zo mee bezig zijn maar onbewust besluipt dat gevoel je toch.

BJ wat een ontzettend schetige foto O+ zo groot al en tegelijk echt nog mama's hele kleine meisje <3

Twinkly ik spam nog ff verder, ik kreeg dit linkje van een vriendin, ik word er hebberig van :+
http://benippon.com/en/ghibli
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89935124
Die site is niet goed voor mij :9~ }:| catbus met totoro erin!
pi_89935869
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:24 schreef Twinkly het volgende:
Die site is niet goed voor mij :9~ }:| catbus met totoro erin!
ik twijfel nog ff, en overleg ff met B. of we misschien wat willen bestellen, if so kan het wellicht wel samen, ff kijken, ik pm je wel!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 21:44:06 #283
5428 crew  miss_sly
pi_89936200
Jullie zijn lief!
Ik heb nog even met schaap gebeld en daar wat ei kwijt gekund. Ik ga zo lekker slapen en weer een nachtje wegtikken onderweg naar donderdag :)
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:53:03 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89940181
Al die misbruik-verhalen :'(
Mij laat het ook niet los...
Een van de kdv's zit in de straat van mijn vader's werk. Een hele hoop patiënten van hem wonen er en van een paar weet hij zeker dat hun kinderen daar naar toe gaan, of gegaan zijn :{
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:58:02 #285
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89940406
Oh, en onze kerstboom is uiteraard verboden terrein voor de kinderen. Hij staat sinds zondag en na een paar waarschuwingen in het begin is Toby er verder niet meer aangekomen.
Hij wijst er we veel naar, brabbelt erbij.. "Ja schat, dat is de kerstboom!".
Vooralsnog geen gesneuvelde ballen dus!
pi_89940937
Van fijn dat je even met Schaap kon bellen Miss_Sly :* Hopelijk helpt dat om vannacht lekker te slapen.

Wow, ik vind het verbazingwekkend hoe goed jullie kinderen van de kerstboom afblijven! :o
Niels kan niet eens van de bakjes van de katten afblijven. Sinds hij kan lopen rent hij ieder moment dat ik niet oplet naar de keuken om een speeltje in het drinkbakje van de katten te gooien en in het water te roeren }:| Vaak luistert hij wel naar nee, maar heel vaak ben ik ook te laat. En als hij moe en opstandig is luistert hij helemaal niet en weigert hij me aan te kijken wanneer ik naast hem hurk. Opvoeding failed! :')

Niels werd net met een gil wakker en was weer helemaal overstuur, uiteindelijk is hij wel weer gaan slapen. Hij is verkouden aan het worden en de hoest is weer helemaal terug, die was nog niet eens helemaal over :{
pi_89942358
Lastig is dat Miss, om dan alleen te zijn. Het lukt me gelukkig redelijk goed om het van me weg te houden, op dat soort momenten na. Door die straat te lopen en kindjes en baby's te zien.

Ik vind dat ook nogal raar, Twinkly, van die slaapfeestjes. Dat zou bij mij echt in het verkeerde keelgat schieten.

Wat goed dat Toby zo braaf is! ~:)

Twink, ik hoop dat jullie toch een goede nacht hebben. :*

Ko wilde niet slapen, alleen aan mama vastgeplakt zitten. En teletubbies kijken. Ik heb hem vanavond een paar keer in bed gelegd en laten huilen, maar niets hielp.
En na enorme huilbuien hem dan uit bed halen en dat hij dan zegt ja! Met een blij hoofd. :{
Nu slaapt hij pas. En morgen moet hij weer naar het kdv, nou dat zal net gezellig worden. Hij zal wel instorten. :N
En ik kon er ook helemaal niet mee dealen vanavond. Ik wilde nog wat werk doen, vanwege een deadline en P. ook, maar we hebben allebei niks kunnen doen.
En dan baal ik van mezelf dat ik zo boos word in mezelf. ;(
pi_89943136
Oeke en Miss O+ Het is ook enorm confronterend vind ik. Bij heel veel mensen die ik zie als ik buiten loop en die er vermoeid uitzien vraag ik me af of hun kindje daar zat... Het is zo lastig om het gewoon van je af te laten glijden als het ineens zo dichtbij is... Ik was vanmiddag even bij ons kdv om een vergeten sjaal van Esmee op te halen en het voelde zo fijn vertrouwd. Dat vond ik dan wel heel fijn en tegelijkertijd zo moeilijk omdat die andere ouders misschien wel precies hetzelfde dachten ;(

HHhmm de "ik krijs alsof de wereld vergaat, maar stop spontaan als ik binnenkom en dan kan ik weer lachen" kennen we hier ook Oeke. Vandaag voor de 4e avond. Esmee kan last hebben van de prikken van laatst dus dan haal ik haar er toch maar uit, maar het zit me dan toch niet lekker als er niks is :@ het helpt trouwens ook niet dat Linde zo'n 8 keer per nacht wakker wordt ivm haar ogen en dat ze mekaar steeds wakker maken. Ben benieuwd of we vannacht nog wat slaap krijgen *hoopt nu op omgekeerde wet van fok! O-) *
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 december 2010 @ 00:27:01 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_89944723
quote:

*O* mn nichtje *O*

zo blijf ik ook een beetje op de hoogte :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_89946560
Hoi rubbereend :)

ZO... in rust kunnen ontbijten en zometeen Isabeau maar even wakker maken.
pi_89946849
Goedemorgen!

Owja! Mette heeft de smaak van het stappen te pakken *O* O+

Niels heeft vannacht van 1 tot 3 gehuild en om 6 uur was hij alweer wakker. Hij is snipverkouden en weigert weer bij mij te drinken door de benauwdheid -O-
Nu is hij gelukkig wel vrolijk en eet lekker een broodje appelstroop.
pi_89946899
*O* Elyas is vandaag jarig! *O*
Welkom Elyas en Tan!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89946939
w/ *O* Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Elyas!! *O* w/
pi_89947026
quote:
Op woensdag 15 december 2010 00:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

*O* mn nichtje *O*

zo blijf ik ook een beetje op de hoogte :P
Hoi Broer :)
Ik ben haar aan het trainen, kan je met de kerst gezellig met haar aan de hand wandelen.

Tan welkom! Ontzettend gefeliciteerd met Elyas!!

Ze ligt nog te slapen, heerlijk even m'n kopje thee drinken. Vandaag weer lekker kneuterdagje (met klussers vanmiddag maar dat mag de pret niet drukken).
pi_89947449
Tan en Elyas welkom hier *O* happy birthday

Pfffff is er storm op komst?
Roy is deze ochtend echt niet te genieten, alleen maar mopperen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89947542
Hmm, is dan plaatselijk denk ik Bar. Hier juist een supervrolijk kind uit bed geplukt.

Tan, ik had jullie in het andere topic al gefeliciteerd en dan heet ik je hier nog even

WELKOM! :D
pi_89947853
Elyas en Tan gefeliciteerd en welkom *O*

Hier ook een vroiljk kind vanochtend. Tot we op het kdv afscheid moesten nemen. Toch was het echt minder verdrietig, minder hard huilen, sneller afgeleid dan vorige week, dus er zit wel verbetering in, gelukkig! Nu aftellen naar 18 uur *O*

ow ja en *O* voor de stappen van Mette *O*
pi_89948089
Pfoeh Kobus, wat ben je lang wakker gebleven. Ging de nacht wel goed Oeke? Zou hij aanvoelen dat je wat gespannen bent en daarom wakker en bij jou willen blijven? :*
pi_89948270
Wat ziet Evie er groot uit op die foto, BJ :o En dan te bedenken dat Leah precies even groot is..

Ik ga Elyas even in het babytopic feliciteren want daar hoor ik en mijn kind nog thuis ;)

oh, en even een knuf voor de dames die het nu kunnen gebruiken :*
pi_89948560
:o mijn dochter stond bij de dvd kast en riep mama sokesee sokesee kijken!
Ik snapte er geen bal van, toen deed ik de dvd kast open en toen pakte ze de dvd van het Zandkasteel :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89948613
Ook hier was er ineens de kdv dip vanmorgen. Ik moest seb wegbrengen, meestal doet mijn man dat maar we waren allemaal nogal laat vanmorgen dus deed ik het. Seb bleef in de deuropening staan en had er duidelijk geen zin in. Er was ook nog een invalleidster die normaal op de andere dagen staat, die kent hij wel maar had hij allang niet meer gezien. Toen ik wegging pakte hij me stevig vast en legde zijn hoofd op mijn schouder. Daarna was het heel erg huilen toen ik hem los moest maken en wegging. Ik moest ineens zo denken aan de ouders van de slachtoffers, vreselijk. :'( Kon wel huilen.
En dan te bedenken dat het voor ons gewoon echt best ver weg is, hoe moeten jullie (mama's uit a'dam) zich dan wel niet voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')