abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89908863
Ik merk trouwens dat er met rijst minder geknoeid wordt als er iets sausachtigs bij zit. Chili con carne kan Ivan bijvoorbeeld heel goed eten. Nou ja, hij eet alles wel goed, maar over sommige dingen doet hij wel heel lang. Gister aten we spaghetti met spinazie en wat roomachtigs erdoorheen met gegrilde vis erbij. Hij kan eeuwen doen over het naar binnen werken van elk spaghettisliertje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89908869
Kan ook best hoor Miss.

Maar dat wil ik je ook nog wel pm'en. is gewoon lekkerder, maar wel gedoe. Ik maak altijd een megagrote pan die ik in porties van een halve liter invries
pi_89908890
Maar goed, voor die pm's moet ik dus nog wel even de tijd vinden. Heeft geen megagrote haast toch?
pi_89908942
Sorbo, maak er ajb geen pm van maar gewoon een mooie posting (als je bereid bent je geheimen prijs te geven :P). Het is heel ontopic, dreumesvoer.

Oh, ik maak trouwens nooit zelf bouillon. De luie koks onder ons kunnen het prima met blokjes af. :Y) (Maar ik hoor wel graag hoe jij bouillon trekt, Sorbo. Ik probeer elke zondag een stoofpot te maken, dus dan zou ik bouillon er wel bij kunnen pakken.)
pi_89908955
Ohw t heeft zeker geen haast hoor Sorbo :) Ben wel heel benieuwd of Timo het zou eten.. ik denk eigenlijk van niet, maar k ga het wel proberen :)
pi_89909013
Dat herken ik Claudia, dat het beter gaat met iets van een sausje. Ik ontdooi vaak wat tomatensaus (ja heb ik ook in porties in de vriezer, ik kán wel georganiseerd zijn :') ) en roer dat door rijst met groente en vis. Vindt ze heerlijk!

Vandaag eten we gnocchi met een ragu waar ik voor Isabeau dan geen gedroogde pepertjes door roer en voor ons wel. Gnocchi gaat er ook in als koek!
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:27:28 #157
5428 crew  miss_sly
pi_89909014
Chan, er is van Lassie ook heel lekkere Marokaanse couscous. Een pak couscous met kruiden, heel simpel klaar te maken en goed te combineren met bijna alles (stukje vlees of vis, groente en dan couscous erbij ipv aardappels, maar je kunt er ook van alles onderdoor doen, zoals bij rijst). Senna vindt die couscous echt zaaaalig. Daar eet ze echt heel veel van, en dan toevallig ook wat groenten die erbij liggen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89909029
Stef :D _O- Lekker bijdehand met die telefoon!
Wat leuk dat hij zijn naam al zegt! Niels zegt alleen de 's' na "ssssssss" als je zijn naam zegt.

Mag ik ook een PM voor het risotto recept? Ik ben ook wel benieuwd naar je bloemkoolrisotto Claudia. Mijn Lief houdt niet van risotto ( }:| ), dus ik maak het nooit meer, maar misschien kan ik daar met jullie recepten verandering in brengen :Y)

Niels heeft gisteren zelfgemaakt pizza zitten bunkeren, niet normaal! Had mijn lief gemaakt voor mijn verjaardag <3 Hij gooide wel eerst alle groenten eraf, maar de zwarte olijven kon hij wel waarderen. Naderhand klokte hij met een verzadigd gezicht nog wat yoghurt weg "aaahhh" :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 10:28:25 #159
5428 crew  miss_sly
pi_89909038
Gnocchi, dat wil ik zo graag eens een keer eten! Nog nooit gegeten terwijl ik dat eigenlijk wel wil.

Geen idee wat wij eten. Mijn ouders passen vandaag op Senna en doen dan ook eten koken. Ik word dus verrast als ik thuiskom *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89909077
Couscous en gnocchi :9 Gnocchi moet je wel zelf maken, met aardappel en parmezaanse kaas, die kant-en-klare is ontzettend vies.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89909121
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer :D Zal het doen zodra ik tijd heb. Misschien kun jij dan je bloemkoolrecept plaatsen Claudia, ik merk namelijk dat Isabeau dol is op bloemkool, maar ik ben er zelf niet erg weg van, maar als het in een risotto zit vást wel :D
pi_89909182
Ik maak ricottagnocchi Twinks, da's zonder aardappel, maar met een mengsel van ricotta en bloem. Aardappelgnocchi is ook heerlijk, maar wel lekkerder als je het zelf maakt idd, hoewel ik kant en klare gnocchi ook goed te doen vind, maar daar heb ik wel een trucje voor. Ik laat hem garen in de saus die ik gebruik, in plaats van in water. Dan plakt hij niet.
pi_89909193
De kunst van gnocchi maken heb ik niet onder de knie. Dat wil zeggen, ik heb het alleen met supermarktgnocchi geprobeerd en dat was telkens een ramp. In een restaurant heb ik ook nog nooit goede gnocchi gehad.

Twinkly, dit is het bloemkoolrisottorecept (laat je niet afschrikken door het lange verhaal, want het is echt makkelijk te maken):

Bloemkoolrisotto met spicy pangrattato

Ingrediënten voor 4 personen

Voor de pangratatto:
* 2 flinke handvol broodkruim van oudbakken boerenbrood,
* 1 blikje ansjovisfilets in olijfolie,
* 2 mespunten chilivlokken.

Voor de risotto:
* 1 bloemkool van ongeveer 1 kg,
* 1.5 l kippenbouillon,
* 90 g boter,
* 30 ml olijfolie,
* 1 grote,fijngehakte ui,
* 4 fijngehakte teentjes knoflook,
* 400 g carnaroli of arboriorijst,
* 250 ml droge vermouth of witte wijn,
* 1 eetl fijngehakte verse rozemarijn,
* 115 g verse geraspte parmezaan,
* zout,
* versgemalen zwarte peper,
* wat extra parmezaan voor bij het serveren.

Hulpmiddelen
Keukenmachine/foodprocessor - koekenpan - grote sauspan met deksel - sauspan met dikke bodem - 4 mooie kommen of diepe borden.

Voorbereiding
Doe de broodkruim,ansjovis mèt olie en de chilivlokken in de keukenmachine en mix tot een kruimelige massa.Verhit een scheutje olijfolie in de koekenpan en bak de pangratatto op een middelhoog vuur tot deze bruin en crispy is,zet opzij.
Snij de bloemkoolroosjes van de steel,snij de steel in piepkleine blokjes en de roosjes in 1 cm grote stukjes.

Bereidingswijze
Breng in de grote sauspan de kippenbouillon tegen de kook aan,doe er de bloemkoolroosjes in,breng zachtjes aan de kook,doe het deksel op de pan en laat op een laag vuurtje zachtjes garen.
Verhit in de andere sauspan 2 eetl boter en de olijfolie op een middelhoog vuur.
Voeg de ui,knoflook en de blokjes bloemkoolsteel toe,laat 15 minuutjes stoven.
Voeg nu alle rijst toe onder voortdurend roeren zodat alle korrels bedekt worden met een laagje olie,doe dit gedurende een minuut tot de korrels transparant worden.
Schenk er de vermouth of witte wijn bij,constant roerend tot deze volledig is opgenomen door de rijst.
Breng op smaak met wat zout en begin met het beetje bij beetje toevoegen van de hete kippenbouillon,onder voortdurend roeren,voeg steeds wat nieuwe bouillon toe wanner de vorige volledig is opgenomen,ga zo door tot de rijst halfgaar is.
Begin nu met het toevoegen van de bouillon mèt de inmiddels zeer gare bloemkool,blijf roeren en ga zo door tot de rijst net gaar is met nog een goede bite,dit duurt zo`n 18-20 minuten.
Wanneer de bouillon op is voordat de rijst gaar is,voeg dan wat kokend water toe.
Haal de pan van het vuur en roer er de rozemarijn,parmezaan en 4 eetl boter door,doe het deksel op de pan en laat de risotto 2 minuutjes rusten.
Proef,breng eventueel op smaak met versgemalen peper en zout.
Serveer direct in diepe borden of kommen,bestrooid met de crispy pangratatto en wat extra parmezaan.
pi_89909201

hoi
pi_89909208
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer :D Zal het doen zodra ik tijd heb. Misschien kun jij dan je bloemkoolrecept plaatsen Claudia, ik merk namelijk dat Isabeau dol is op bloemkool, maar ik ben er zelf niet erg weg van, maar als het in een risotto zit vást wel :D
Psies! Daarom wil ik het recept ook. Bloemkool is alleen lekker als je het heel erg kruid vind ik, in Indiase curry bijvoorbeeld :9
pi_89909213
Couscous wordt vooralsnog niet gewaardeerd door Timo.. Zelfgemaakte pizza trouwens wel, hij is gék op pizza, zolang er maar alleen tomatensaus en kaas op zit..
Gnocchi, ook weer zoiets waarvan ik nog nooit gehoord heb :D
pi_89909234
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef Chan het volgende:
Couscous wordt vooralsnog niet gewaardeerd door Timo.. Zelfgemaakte pizza trouwens wel, hij is gék op pizza, zolang er maar alleen tomatensaus en kaas op zit..
Gnocchi, ook weer zoiets waarvan ik nog nooit gehoord heb :D
Ik vind het zo'n leuk woord :D
pi_89909272
Dankjewel voor het recept Claudia! Ipv witte wijn kun je toch ook wel wat witte wijnazijn gebruiken? Of is dat heel dom gedacht :P
pi_89909311
Ik was laatst bij de Albert Hein en daar stond een of andere dwaas Gnocchi te maken met een saus uit een pakje. Hij voreg aan iedereen of ze Notsjie wilden proeven. :') Als je zelf al niet weet wat je aan het maken bent mag je geen koksmuts opdoen vind ik :P

Hoi KD! :D vind je het zaaaaai?

Gnocchi (spreek dus uit njokkie) zijn een soort kleine worstjes, meestal van aardappel en bloem die je kookt en met een saus of met boter en kaas serveert.
pi_89909315
KD! Ze zijn bijna aan de beurt, die twee van ons :o
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:37:11 #171
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89909319
Dankjulliewel keukenprinsessen ^O^
.... met gevoel voor drama....
pi_89909327
Niet normaal zeg, hoe groot die twee van jullie al zijn!
pi_89909340
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel voor het recept Claudia! Ipv witte wijn kun je toch ook wel wat witte wijnazijn gebruiken? Of is dat heel dom gedacht :P
Ik zou de wijn dan gewoon weglaten. Ik vind zelf risotto echt lekkerder als 'ie afgeblust is met witte wijn, maar als Ivan risotto met ons eet gebruiken we geen wijn.

Wat het gerecht lekker maakt is de pangrattato. Die moet je dus echt niet vergeten! De ansjovis combineert retegoed met bloemkool.

Oh, en het is een recept van Jamie Oliver, dus je moet even letten op de hoeveelheden boter en kaas. En ik kan me niet herinneren dat wij er ooit rozemarijn bij deden.
pi_89909344
Claudia, ik ga hem snel eens proberen! Thanks!
pi_89909357
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer :D
^O^ Klinkt goed en lekker denk ik. Ik heb nog nooit risotto gemaakt

Niels zo lekker aan de pizza :9 en gefeliciteerd dan met je verjaardag Twinkly! *O* dat wist ik helemaal niet

Wat ontzettend knap dat Ivan uit een beker drinkt! Hier is de rietjesbeker favoriet.Als ik een gewone beker zelf wat vast heb dan kan Wolf met 1 handje zelf opzich ook netjes eruit drinken, maar nog niet geheel zelf.

Laten jullie je kind echt altijd geheel zelf avondeten? Ik voer echt alles. Behalve dan een tussendoortje als rozijntjes ofzo.
Lijkt me zo goor met avondeten en Wolf zou zn kommetje/bord sowieso meteen de lucht in gooien.Als ik een stuk van iets neerleg voor hem gooit hij het meteen op de grond.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')