abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89888392
Het vorige deel: Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 94

dreumesen:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
uhh het is mijn mening ik vind het gezwets, een ander niet.. Er is niks mis met kennis vergaren uit boeken, dat hoor je mij niet zeggen, alleen IK vind het niks..

Ik snap het soms niet, waarom altijd maar die boeken volgen, elk boek zegt wat anders over 11 zelfde onderwerp... waarom niet gewoon je eigen gevoel daarin volgen?? Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet alle wijsheid komt uit een boekje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89888444
Je kunt het wel gezwets vinden, maar of het daadwerkelijk gezwets is, is een tweede denk ik.
pi_89888514
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.

Daarnaast denk ik dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vind en de een houdt van boeken lezen en de ander van eten. Of van allebei.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89888551
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je kunt het wel gezwets vinden, maar of het daadwerkelijk gezwets is, is een tweede denk ik.
daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89888602
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.

Oh ja, dat kan ook nog. :)
pi_89888615
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Daarnaast denk ik dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vind en de een houdt van boeken lezen en de ander van eten. Of van allebei.
zo kan je het ook zien :D
doe-het-zelf moeder is dan misschien niet de juiste term :D

en geef mij maar eten ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888664
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening, ik dring verder niks op... maar blijkbaar mag je ook al niet meer je mening geven en moet je maar met iedereen meepraten om zo iedereen tevreden te houden.
Volgens mij is er niks mis met je mening geven. En ik heb ook niet de indruk dat iemand daar over valt. Er riepen met jou nog vier mensen ofzo dat ze geen of weinig opvoedkundige boeken gelezen hadden.
pi_89888694
Oh en on the bright side: Ko begrijpt de term 'open'. En mama is trots! :Y)
pi_89888716
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Oh en on the bright side: Ko begrijpt de term 'open'. En mama is trots! :Y)
lief is dat he.. Tess heeft regelmatig een doosje en zit dan: open dicht open dicht _O- O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888718
Ssserpente je bendt een kuttekop }:|

Mijn hemel...ze vondt.... Is het een excuus dat mijn laptop momenteel zó traag is dat mijn tekst pas een minuut nadat ik het getypt heb in beeld komt? Dat typt heel lastig! (nee, ik weet het, da's een slechte smoes)

Miss, ik pm je het (eenvoudige!) recept wel morgen. Laptop is nu echt té traag.

Oeke, ik voel je pijn... ik wordt, ze vondt...
pi_89888721
Leuk oeke.
pi_89888781
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente je bendt een kuttekop }:|

Mijn hemel...ze vondt.... Is het een excuus dat mijn laptop momenteel zó traag is dat mijn tekst pas een minuut nadat ik het getypt heb in beeld komt? Dat typt heel lastig! (nee, ik weet het, da's een slechte smoes)

Miss, ik pm je het (eenvoudige!) recept wel morgen. Laptop is nu echt té traag.

don't bother om die stomme taalvaudten :D Nobody's perfect ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888798
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:41 schreef innepin het volgende:

Maar Claudia brengt me wel op een idee, een mooi boek over taalverwerving zou wel erg gaaf zijn voor kerst of mijn verjaardag! Had je een specifiek boek op 't oog, toevallig? Want de echtgenoot kan niet er niet zoveel mee zonder héél duidelijke hint :Y)
Hm, nee, ik heb geen specifiek boek op het oog. Ik weet dat het handboek van Schaerlaekens en Gillis inmiddels een klassieker is, dus dat is nooit een slechte keuze. Ik zou er wel op letten dat je een recente druk kiest, want een boek uit de jaren '80 bijvoorbeeld is leuk en aardig maar inmiddels wel achterhaald. Ik denk dat ikzelf op zoek ga naar een Engelstalig boek, want ik kan zo snel niet iets interessants vinden bij de Nederlandstalige boeken. Dit boek is misschien wel aardig, maar ik zoek zelf iets omvangrijkers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89888853
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he? :N
PM je mij dat recept ook even? :9

Tess is ook zo dol op doosjes? Geef Ko een potje of doosje met deksel en hij is een half uur onder de pannen. Normaal dan he? }:|
pi_89888886
Ik heb in mijn opleiding tot kinder- en jeugdpsycholoog ook wel veel over taalverwerving gelezen. Ik vond dat ook altijd wel erg interessant. :Y
pi_89888926
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he? :N
PM je mij dat recept ook even? :9

Tess is ook zo dol op doosjes? Geef Ko een potje of doosje met deksel en hij is een half uur onder de pannen. Normaal dan he? }:|
doosjes, bakjes, potjes en dan ook een poppetje om erin te doen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888977
Is goed Oeke, morgen! :D
  maandag 13 december 2010 @ 20:24:56 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89889011
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,
ik heb jaren mijn intuitie gevolgd, liep keihard vast, las een boek, paste dingen toe, liet andere dingen weg. Ging weer verder, liep weer vast, las een ander boek nou ja, en voor je het weet heb je heel wat boeken uit. :+

Ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Maar als "ik doe maar wat" niet meer volstaat voor jezelf is een boek gewoon fijn.

Ik heb nog niet zo lang internetondersteuning jeweetz :P
Ik snap je gevoel wel hoor. Maar het kan soms best uitkomst bieden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89889214
Grappig dat deze discussie nu voorbij komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met het vinden van een balans tussen gevoel en ratio bij het 'opvoeden'. Ik zou zelf graag juist wat minder willen nadenken en wat meer vanuit mn intuitie willen optreden. Ik ben zelf erg geneigd om alles te willen beredeneren en daar word ik wel eens moe van. Ervaar jij dat nooit zo, Claudia?

Zo kan ik moeders als Oeke bijvoorbeeld echt benijden, zij lijken zo vanuit hun gevoel te handelen en dat oogt erg ontspannen.

En Twinkly lijkt een hele goede balans te hebben gevonden tussen bewust en instinctief opvoeden. Ik vind het mooi om te zien hoe zij haar gevoel lijkt aan te vullen met d'r verstand en kennis.

Grappige opmerking trouwens, Groof, dat je een theoreticus bent maar dat dat niet matcht met je persoonlijkheid.
pi_89889363
Ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd naar hoe je het nou bedoelde Claudia?

En verder ben ik ook benieuwd naar je antwoord op Serpente's vraag.
pi_89889418
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Grappige opmerking trouwens, Groof, dat je een theoreticus bent maar dat dat niet matcht met je persoonlijkheid.
Ja, snap jij het nog? :+
pi_89889443
Ik zou juist wat meer willen lezen, maar heb er gewoon de puf niet voor.. Ben al niet zo'n lezer, dus doe het niet natuurlijk.

Maar ik zou juist graag wat meer daarmee bezig willen zijn. Niet als raad maar meer uit interesse en horizonverbreding. Ik hoop dat ik ooit weer de rust in mijn hoofd ervoor vind, maar momenteel zal het de komende tijd nog wel te hectisch blijven.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89889655
Nou, ik begrijp het bagatelliseren van 'boekenwijsheid' niet. Dat wil zeggen, wij wisselen hier ook wijsheden uit; een boek is alleen een andere vorm. We zijn allemaal in verschillende mate bewust bezig met het opvoeden en de verschillen tussen ons onderling zijn misschien wel kleiner dan we zelf soms doen voorkomen. :Y)

Je moet denk ik ook niet vergeten dat onze opvoedkeuzes voor een groot deel gestuurd worden door hedendaagse 'boekenkennis', dat wil zeggen inzichten die onderzoekers in de loop der jaren hebben vergaard over slaap, voedsel, motoriek, emoties, enzovoort enzovoort. Als een richtlijn is om je kind niet meer dan 1 liter kunstvoeding per dag te geven dan is dat typische boekenwijsheid waar we in principe gewoon vanuitgaan (tenzij blijkt dat dat op een of andere manier lastig is).

Boeken lezen komt voort uit een bepaalde nieuwsgierigheid naar het hoe en waarom achter de vele adviezen die we vaak als vanzelfsprekend nemen. Voor mij is het een vorm van kritisch ouderschap, namelijk om vraagtekens te stellen bij de adviezen van het consultatiebureau en ook bij mijn eigen vooringenomenheid.
pi_89889711
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:32 schreef wickie het volgende:
Ik zou juist wat meer willen lezen, maar heb er gewoon de puf niet voor.. Ben al niet zo'n lezer, dus doe het niet natuurlijk.

Maar ik zou juist graag wat meer daarmee bezig willen zijn. Niet als raad maar meer uit interesse en horizonverbreding. Ik hoop dat ik ooit weer de rust in mijn hoofd ervoor vind, maar momenteel zal het de komende tijd nog wel te hectisch blijven.
Ik hoop juist dat ik ooit de rust vind om eens níet alles te willen lezen wat er over een bepaald onderwerp voorhanden is. Ik denk bijv. serieus dat ik de helft van mn tijd in mn verlof heb besteed aan het lezen van alles dat los en vast zat over zwangerschap en bevallen.

Daar word ik best wel eens moe van.
pi_89889807
Oh, dan had ik je toch goed geïnterpreteerd Claudia. :)
pi_89889951
quote:
Zo kan ik moeders als Oeke bijvoorbeeld echt benijden, zij lijken zo vanuit hun gevoel te handelen en dat oogt erg ontspannen.
Dat vind ik lief! :D

Ik heb ook een boekenfetisj. Als er iets mijn pad kruist regel ik een boek erover. Maar over opvoeden heb ik dus nog geen boek gelezen.
Gewoon omdat het te groot is en ik niet weet waar te beginnen. Denk ik.
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dan had ik je toch goed geïnterpreteerd Claudia. :)
Echt? :o Ik las het zo anders dan jij. Vreemd. Nouja, het zal wel.
pi_89889957
Mijn kleine vriendje is echt zo lollig, staat hij voor Meikes kerstboompje.....tikt met zijn vingertje tegen een bal, en ondertussen maar NEE schudden....! grappenmaker!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89890034
Ik snap het bagatelliseren van boekenwijsheid ook niet. Ik moest er om lachen, maar kan zelf verder ook niet zo veel met zo'n losstaande en eenzijdige meningsuiting.

Toch snap ik Vicky's neiging om zich zo te uiten ergens wel een beetje.

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:40 schreef oeke het volgende:

[..]

Dat vind ik lief! :D

Ik heb ook een boekenfetisj. Als er iets mijn pad kruist regel ik een boek erover. Maar over opvoeden heb ik dus nog geen boek gelezen.
Gewoon omdat het te groot is en ik niet weet waar te beginnen. Denk ik.

[..]

Echt? :o Ik las het zo anders dan jij. Vreemd. Nouja, het zal wel.
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?
pi_89890212
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?
Nee hoor, ik ging, denk ik, niet uit van een negatieve klank. Maar dat is wel vaker mijn probleem. :@

Oh Karin, dat vond ik zo lief als Ko dat deed. En er dan ook nog nee nee nee bij mompelen. O+
Ik heb het hem al een tijdje niet meer zien doen.
pi_89890241
omdat ik zeg dat ik boekenwijsheid over het algemeen gezwets vind (MENING!) bagatelliseer ik meteen.. yeah right...
losstaande en eenzijdige meningsuiting, kom op zeg.. moet ik dan maar met iedereen meepraten hier? Ja en amen zeggen.. nee, zo ben ik niet opgevoed. Het is een mening hoor, geen geschreven wet...

Ik heb ondertussen wel een 5 jarige rondlopen, die zonder boeken, prima opgevoed is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89890256
quote:
Grappig dat deze discussie nu voorbij komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met het vinden van een balans tussen gevoel en ratio bij het 'opvoeden'. Ik zou zelf graag juist wat minder willen nadenken en wat meer vanuit mn intuitie willen optreden. Ik ben zelf erg geneigd om alles te willen beredeneren en daar word ik wel eens moe van. Ervaar jij dat nooit zo, Claudia?
Nee, dat ervaar ikzelf niet zo. Ik heb van mezelf best duidelijke ideeen en gevoelens over het ouderschap. Het zou me niets verbazen dat jij die ook vindt als je goed naar jezelf en de ervaringen die je hebt opgedaan kijkt. Misschien helpt het jou wel erg om met je partner over bijvoorbeeld je eigen opvoeding te praten. Wij hebben dat veel gedaan en doen dat nog steeds.

Nou ja, ik denk dus dat het probleem niet zit bij het 'beredeneren' maar je hebt soms gewoon een kompas nodig. Als je je eigen inwendige kompas niet zo vertrouwt of niet weet wat je ermee aanmoet (ik kan me dit gezien jouw verleden heel goed voorstellen, maar misschien ervaar je dat zelf anders) dan zou ik dus juist met m'n geliefde er veel over praten. Van boeken lezen kun je je heel verloren voelen, want er zijn veel opvoedmethodes.
pi_89890531
Ik ervaar het zelf zoals Wicky, ik zou willen dat ik er wat meer over zou lezen, maar het lukt me niet, heb er onvoldoende aandacht voor of zo om te gaan zitten lezen. Maar anderzijds vind ik het ook fijn om op mijn eigen gevoel af te gaan en ik weet van mezelf dat ik erg beïnvloedbaar ben dus ik geloof al gauw wat ik in een boek lees dus misschien is het beter dat ik ze maar gewoon niet lees.
pi_89890624
Ik moet er over nadenken hoe ik dat precies moet verwoorden hoor. Maar wat ik moeilijk vind aan mensen met grote boekenwijsheid (om het zo maar even te blijven noemen) is dat ze ze zichzelf soms zo onraakbaar kunnen maken door met wetenschappelijke bewijzen te komen enzo.

Mijn broertje bijvoorbeeld is echt heel erg intelligent, heeft zeer veel gelezen en onthoudt ook altijd alles en kan zich daarbij ook nog eens perfect uitdrukken. Ik heb het best een tijdje moeilijk gehad met ons contact daardoor. Ik heb die 'perfectie' niet, maar ben daardoor niet een minder mens.

(Even voor de duidelijkheid, ik bezit dus niet het talent om perfect te verwoorden wat ik bedoel. Dit alvast ter relativering. :+ )
pi_89890631
Om nog een voorbeeld te geven: als ik nu zo'n ouder van een misbruikt kind was, dan zou mijn gevoel sterk zijn om geen of zo weinig mogelijk aandacht aan het misbruik te besteden tenzij ik merkwaardig gedrag bij m'n kind zou zien. Tegelijkertijd zou ik wel met specialisten over de situatie praten en ik zou me ook verdiepen in verschillende theorieen over trauma's.
pi_89890723
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef Vicky het volgende:
omdat ik zeg dat ik boekenwijsheid over het algemeen gezwets vind (MENING!) bagatelliseer ik meteen.. yeah right...
losstaande en eenzijdige meningsuiting, kom op zeg.. moet ik dan maar met iedereen meepraten hier? Ja en amen zeggen.. nee, zo ben ik niet opgevoed. Het is een mening hoor, geen geschreven wet...

Ik heb ondertussen wel een 5 jarige rondlopen, die zonder boeken, prima opgevoed is..
Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.
  maandag 13 december 2010 @ 20:54:55 #36
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89890762
Ik vind het ook erg leuk om boeken over van alles en nog wat te lezen. Maar ook ik volg liever mijn gezonde verstand. En erover praten met anderen. Dat neemt niet weg dat ik het niet raar of gek vind dat er ook ouders zijn die wel baat hebben bij de steun van allerhande boeken.

Ik denk echter wél dat je, door er veel over te lezen en verschillende inzichten tot je te nemen, onterecht het gevoel kunt krijgen als ouder verkeerd bezig te zijn. En dat is natuurlijk ook niet zo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89890812
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet lees ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89890873
Om maar even wat leuks over onze kinders te vertellen.

Mette heeft net wat stapjes aan de hand met me gewandeld O+
pi_89890874
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

Maar je bent wel een schatje hoor. :P
pi_89890891
Mette *O*
pi_89890914
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Maar je bent wel een schatje hoor. :P
nee hoor.. volgens Joshua ben ik een bitch :D

*O* wat goed van Mette *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89890955
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

jij reldel
last van je hormonen ofzo }:|
  maandag 13 december 2010 @ 20:58:04 #43
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89890958
En een reldel. Ook dat.

Hoera voor Mette!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89890960
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik moet er over nadenken hoe ik dat precies moet verwoorden hoor. Maar wat ik moeilijk vind aan mensen met grote boekenwijsheid (om het zo maar even te blijven noemen) is dat ze ze zichzelf soms zo onraakbaar kunnen maken door met wetenschappelijke bewijzen te komen enzo.
Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.

Ik kom uit een familie van mensen met boerenwijsheden, dat scheelt. :Y)
pi_89890979
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

jij reldel
last van je hormonen ofzo }:|
whahahah muts :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 13 december 2010 @ 20:59:15 #46
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89891020
En Morris heeft een woord voor de kat: gittah! Of git!
Hij doet het gelijk op z'n Arabisch...mijn tweetalige krullen ol <3
pi_89891021
Mette *O*

Haha Lars ;).

Iris was vanavond hele verhalen aan het houden in een taal die ik niet kon verstaan. Maar met allerhande gezichtsuitdrukkingen en alles erbij ;). Bloedserieus :)
Fake it till you make it...
pi_89891030
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

whahahah muts :)
*;

zit ik hier een beetje illegaal te posten...mag pas over 7 (!!!!!!!!)maanden
pi_89891121
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:59 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

*;

zit ik hier een beetje illegaal te posten...mag pas over 7 (!!!!!!!!)maanden
^) ?
kstt weg jij!! gaat naar je eigen topic! ~O>

Whahah Morris wordt internationaal :D Kan ie zich tenmiste wel duidelijk maken in Tunesie, Mems :D

Lief is dat he Nijna :D

Tess was gister of eergister aan het zingen.. Poesje miauw.... deze koek isse mij, ijadeja POEF!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 13 december 2010 @ 21:01:18 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89891126
quote:
Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.

Claudia, de spijker op z'n kop. Ook een mooie tegelwijsheid. Heet dat niet cognitieve dissonantie? Iets zolang beredeneren en rechtpraten tot het klopt?
  maandag 13 december 2010 @ 21:02:33 #51
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89891201
quote:
Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

^) ?

Whahah Morris wordt internationaal :D Kan ie zich tenmiste wel duidelijk maken in Tunesie, Mems :D
Vreemd genoeg begrijpen ze het woors 'DIE' en het dwingende handgebaar daar ook.
pi_89891212
dames, het laatste wat ik wilde doen was een discussie uitlokken over wel of geen boeken. Het was meer vanuit mezelf. Ik, die graag altijd alles wil weten over dingen die ik doe of ga doen, krijg het niet voor elkaar om voor zoiets groots als het opvoeden van mijn manneke een boek te pakken.
Dat zegt iets over mij als moeder, mij als persoon en de situatie van nu. En daar baal ik van ja. Dat ik gewoon niet weet dat ie al prima met duplo kan spelen, gewoon omdat ik het niet probeer. En dat ik dan hier hoor/zie dat anderen dat proberen en er lol mee hebben en dat Driekus dat dan ook al blijkt te kunnen. ALsof ik achterloop zeg maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89891249
Wat is er met Mette? Ik mis iets geloof ik! :o

Ik zou graag wat meer over opvoeden willen lezen, gewoon om niet alleen op mijn intuitie en verleden te varen.

Morris! Stoere!
pi_89891253
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die kende ik al. Maar die had ik natuurlijk niet paraat, want dat past niet bij mijn persoonlijkheid :+ . Wetenschapsfilosofie vond ik dan ook een erg leuk vak ^O^ .
pi_89891254
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

^) ?

Tess was gister of eergister aan het zingen.. Poesje miauw.... deze koek isse mij, ijadeja POEF!
ik ben al weg!
en ik trouw lekker ook niet met je :6
je bent niet lief!
pi_89891363
Mefke no worries man. Discussies zijn juist heel interessant. Steeds alleen maar met elkaar meeneuzelen is een tijd leuk en dan moeten we even zo de boel weer op scherp zetten. ^O^
pi_89891466
Ja, allemaal leuk en aardig maar waarom ging je nou ineens voor Mette jompelen Groof?
pi_89891478
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:02 schreef mefke79 het volgende:
En dat ik dan hier hoor/zie dat anderen dat proberen en er lol mee hebben en dat Driekus dat dan ook al blijkt te kunnen. ALsof ik achterloop zeg maar.
Het zou me niets verbazen als vrijwel iedereen hier dat herkent!

Ik zit al een tijdje tegen mijn lief te zeuren dat Ivan prima zelf uit een beker kan drinken. Laat hij het eindelijk eens aan Ivan zelf over, gooit die de hele beker per ongeluk over zijn vader heen. :')
pi_89891485
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:03 schreef oeke het volgende:
Wat is er met Mette? Ik mis iets geloof ik! :o

Ik zou graag wat meer over opvoeden willen lezen, gewoon om niet alleen op mijn intuitie en verleden te varen.

Morris! Stoere!
die deed stapjes :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891499
quote:
5s.gif Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef oeke het volgende:
Ja, allemaal leuk en aardig maar waarom ging je nou ineens voor Mette jompelen Groof?
Omdat ze gelopen had aan de hand. *O*
pi_89891533
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef Vicky het volgende:
die deed stapjes :D
Oh! Waar staat dat dan? Wat goehoed! *O*
pi_89891537
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik ben al weg!
en ik trouw lekker ook niet met je :6
je bent niet lief
nou dan ben ik lekker je vriendinnetje niet meer... als ik dat al was :6
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891559
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef wickie het volgende:

Hoera voor Mette!
pi_89891563
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef wickie het volgende:

pi_89891573
hmmpp ik kan ook al niet meer editten geloof ik 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891610
3x is te veel :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891611
Whahaha, Oeke, heb je het nou gezien, of wat? o|O
pi_89891616
Ah ik had het al gevonden, dank jullie wel.
SuperMette! *O*
pi_89891690
Het ware maar 5 stapjes hoor en daarna ging ze weer in haar rare kruipmodus :@
pi_89891708
quote:
11s.gif Op maandag 13 december 2010 21:10 schreef wickie het volgende:
elk stapje is er 1 :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89891739
quote:
11s.gif Op maandag 13 december 2010 21:10 schreef wickie het volgende:
Elk begin is moeilijk!
pi_89891844
quote:
99s.gif Op maandag 13 december 2010 21:11 schreef oeke het volgende:

[..]

Elk begin is moeilijk!
[Chinese wijsheid]
Een reis van 1000 mijl moet beginnen met 1 stap :Y)
[/cliché]

:P

T is keigoed van Mette! *O*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89891857
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, dat ervaar ikzelf niet zo. Ik heb van mezelf best duidelijke ideeen en gevoelens over het ouderschap. Het zou me niets verbazen dat jij die ook vindt als je goed naar jezelf en de ervaringen die je hebt opgedaan kijkt. Misschien helpt het jou wel erg om met je partner over bijvoorbeeld je eigen opvoeding te praten. Wij hebben dat veel gedaan en doen dat nog steeds.

Nou ja, ik denk dus dat het probleem niet zit bij het 'beredeneren' maar je hebt soms gewoon een kompas nodig. Als je je eigen inwendige kompas niet zo vertrouwt of niet weet wat je ermee aanmoet (ik kan me dit gezien jouw verleden heel goed voorstellen, maar misschien ervaar je dat zelf anders) dan zou ik dus juist met m'n geliefde er veel over praten. Van boeken lezen kun je je heel verloren voelen, want er zijn veel opvoedmethodes.
Die conclusie had ik zelf eigenlijk nog niet getrokken (ik wil niet alles aan m'n verleden wijten, dat voelt een beetje als de verantwoordelijkheid afschuiven. Maar misschien slaat het wel wat te ver door richting ontkenning).

Maar je slaat iig weer de spijker op z'n kop! Het draait allemaal om vertrouwen hebben in je eigen oordeel, of die nu uit boekjes komt of intuitief gevormd wordt.
pi_89891880
en aan de hand, maar ik was wel heel trots zeker omdat een paar dagen geleden ze er nog helemaal niks van wilde weten dat we haar handjes vast pakten

Maar ik ben helemaal overdonderd van jullie lieve gejuich O+ :*
pi_89891920
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als vrijwel iedereen hier dat herkent!

Ik zit al een tijdje tegen mijn lief te zeuren dat Ivan prima zelf uit een beker kan drinken. Laat hij het eindelijk eens aan Ivan zelf over, gooit die de hele beker per ongeluk over zijn vader heen. :')
:D Zoiets deed Timo laatst ook bíjna :P Het ging net goed :)

Mette wat goed! :D
pi_89891973
Chinese wijsheden, ik vind het gezwets :Y) .

:P
pi_89892046
Oh, das echt te flauw hè. Ik ga naar bed :O . Ik heb me de laatste twee weken over de kop gewerkt voor mijn studie :{ .
pi_89892059
Ik vind het trouwens echt geweldig dat Ivan al zo goed uit een beker kan drinken, wel erg coole actie :P

Mette kan het ook wel maar die gooit altijd de beker weg na een paar slokken. of maakt zichzelf helemaal nat en zegt dan 'o o o o o oooo'.
pi_89892116
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, das echt te flauw hè. Ik ga naar bed. Ik heb me de laatste twee weken over de kop gewerkt voor mijn studie.
Smoesjes smoesjes. :{w
pi_89892166
Driekus drinkt vooral prima uit lege glazen. Zodra er vloeistof in zit wordt het lastiger :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89892173
Oh, ik had gehoopt op een beetje medeleven eigenlijk... ;( .
  maandag 13 december 2010 @ 21:17:34 #82
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89892228
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, ik had gehoopt op een beetje medeleven eigenlijk... ;( .
Dat boek heb ik nog niet uit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89892261
Ko drinkt nu ook zelf uit een beker of glas, twee handjes erom heen gevouwen en dan drinken. En ondertussen zo door het glas een beetje geconcentreerd rondkijken. O+

Groof, ga maar lekker slapen, dat heb je verdiend na al je harde werk. :*
pi_89892330
Haha, jullie zijn leuk! *;

Truste!
pi_89892358
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:12 schreef Ssserpente het volgende:

Het draait allemaal om vertrouwen hebben in je eigen oordeel, of die nu uit boekjes komt of intuitief gevormd wordt.
Je zegt het zelf eigenlijk beter dan ik. :+

Mijn probleem is hooguit dat ik te veel op mijn eigen oordeel vertrouw en misschien niet genoeg opensta voor het oordeel van mijn lief.
pi_89892425
Hooguit? Of eerder?
pi_89892504
Whoei, Mette, wat goed! Wat een ander meisje zo ineens dan he, horizontaal? O+

Mef, ik denk idd dat iedereen dat wel herkent. Iedereen heeft z'n eigen manier van spelen en opvoeden en niet iedereen besteedt evenveel aandacht aan dezelfde dingen. En dan zie je misschien wel eens iets over het hoofd. Maar dankzij Internet worden we ons daar ineens van bewust. En daar kun je je voordeel mee doen.

Ik denk dat je je ook focust op de kracht van je kind. Op het moment dat Lente ging lopen, gingen wij bijvoorbeeld automatisch meer aandacht besteden aan haar motorische ontwikkeling dan aan haar verbale. En ik kan me voorstellen dat dat bijv. bij Isabeau precies andersom ging.
pi_89892526
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:15 schreef wickie het volgende:
Ik vind het trouwens echt geweldig dat Ivan al zo goed uit een beker kan drinken, wel erg coole actie :P

Mette kan het ook wel maar die gooit altijd de beker weg na een paar slokken. of maakt zichzelf helemaal nat en zegt dan 'o o o o o oooo'.
Ik had er 'melk' aan toe moeten voegen. Met water is Ivan over het algemeen erg laconiek. Dat wil zeggen, als hij dorst heeft drinkt hij netjes, maar zodra hij genoeg heeft gehad gaat hij met zijn beker water smijten.

Ik zou dat 'oo ooo ooo o' trouwens héél graag eens willen horen! Ivan zit momenteel in zijn 'ja ja jaaa ja ja jajaja'-fase.
pi_89892615
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hooguit? Of eerder?
Hooguit. Ik vind zelf eigenlijk niet zo'n probleem. :D
pi_89892905
Ik zal van de week even o o o ooo oefenen met 'r, misschien doet ze het zaterdag dan wel.
pi_89893100
Discussie gemist wegens niet slapend kind...dat overigens nog niet slaapt -O-

tevens tvp voor als ze straks wel slaapt en ik nog even tijd heb om te lezen en psoten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89893268
Hahaha nou ik vind boeken best interessant. Niet dat ik me er strak aan wil houden, maar omdat je dingen zo ook eens van een kant bekijkt die je zelf niet altijd eerder hebt gezien :)

Mette wat goehoed *O*

En ik heb ook nieuws: mijn sleepbeep is een loopbeep geworden *O* Esmee loopt zo hele stukken de kamer door *)
pi_89893306
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:21 schreef Ssserpente het volgende:
Whoei, Mette, wat goed! Wat een ander meisje zo ineens dan he, horizontaal? O+

Even quoten, ik neem aan dat je verticaal bedoelt?
pi_89893332
*O* wat goed Esmeetje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89893414
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Sorbootje het volgende:
>:) Nu Innepin nog!

Wat goed van Esmee! *O*

Wat worden ze groot he, onze kinders? :D ;( :)
pi_89893442
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

Lief O+.
Iris kwam vanmiddag aanlopen met de dvd van woezel en pip. Had ze zelf uit de overvolle la gevist: PIIIIIP PIIIIIP lalala en vervolgens werd ik aan mn vinger meegesleept naar de dvd speler... ze weet wat ze wil hoor. En als ze haar zin niet krijgt dan horen we dat luid en duidelijk ;).
Fake it till you make it...
pi_89893460
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Jullie moeten samen een komisch duo vormen. :D

Hoera voor Smeetje!

Miss, wat vervelend dat ze niet wil slapen! Hopelijk lukt het snel. Ik lees morgen de update wel, want ik ga nu naar bed met een boek. :+
pi_89893510
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Lief O+.
Iris kwam vanmiddag aanlopen met de dvd van woezel en pip. Had ze zelf uit de overvolle la gevist: PIIIIIP PIIIIIP lalala en vervolgens werd ik aan mn vinger meegesleept naar de dvd speler... ze weet wat ze wil hoor. En als ze haar zin niet krijgt dan horen we dat luid en duidelijk ;).
heerlijk he!!
Tess doet dat ook, la open en haalt er wat uit. Of ze gaat tussen tafel en tv kast staan en wijst dan wat aan. Als ik dan de kast open doe pakt ze zelf de dvd die ze wil :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89893590
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef oeke het volgende:

[..]

>:) Nu Innepin nog!

Wat goed van Esmee! *O*

Wat worden ze groot he, onze kinders? :D ;( :)
Oh ik vind het juist zo leuk nu O+ Ik snap mijn meisje veel meer nu ze me dingen duidelijk kan maken dan toen ze nog een klein hulpeloos baby'tje was :Y En ze is zooooo lekker eigenwijs en knuffelig O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')