Dat vind ik lief!quote:Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Zo kan ik moeders als Oeke bijvoorbeeld echt benijden, zij lijken zo vanuit hun gevoel te handelen en dat oogt erg ontspannen.
Echt?quote:Op maandag 13 december 2010 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dan had ik je toch goed geïnterpreteerd Claudia.
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?quote:Op maandag 13 december 2010 20:40 schreef oeke het volgende:
[..]
Dat vind ik lief!![]()
Ik heb ook een boekenfetisj. Als er iets mijn pad kruist regel ik een boek erover. Maar over opvoeden heb ik dus nog geen boek gelezen.
Gewoon omdat het te groot is en ik niet weet waar te beginnen. Denk ik.
[..]
Echt?Ik las het zo anders dan jij. Vreemd. Nouja, het zal wel.
Nee hoor, ik ging, denk ik, niet uit van een negatieve klank. Maar dat is wel vaker mijn probleem.quote:Op maandag 13 december 2010 20:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, wat ze nuschrijft is in elk geval precies hoe ik dacht dat ze het bedoelde. Misschien heb ik het dan in jouw ogen totaal anders verwoord?
Nee, dat ervaar ikzelf niet zo. Ik heb van mezelf best duidelijke ideeen en gevoelens over het ouderschap. Het zou me niets verbazen dat jij die ook vindt als je goed naar jezelf en de ervaringen die je hebt opgedaan kijkt. Misschien helpt het jou wel erg om met je partner over bijvoorbeeld je eigen opvoeding te praten. Wij hebben dat veel gedaan en doen dat nog steeds.quote:Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig dat deze discussie nu voorbij komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met het vinden van een balans tussen gevoel en ratio bij het 'opvoeden'. Ik zou zelf graag juist wat minder willen nadenken en wat meer vanuit mn intuitie willen optreden. Ik ben zelf erg geneigd om alles te willen beredeneren en daar word ik wel eens moe van. Ervaar jij dat nooit zo, Claudia?
Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:45 schreef Vicky het volgende:
omdat ik zeg dat ik boekenwijsheid over het algemeen gezwets vind (MENING!) bagatelliseer ik meteen.. yeah right...
losstaande en eenzijdige meningsuiting, kom op zeg.. moet ik dan maar met iedereen meepraten hier? Ja en amen zeggen.. nee, zo ben ik niet opgevoed. Het is een mening hoor, geen geschreven wet...
Ik heb ondertussen wel een 5 jarige rondlopen, die zonder boeken, prima opgevoed is..
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet leesquote:Op maandag 13 december 2010 20:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Vicky, je mist echt 'the point' om het maar zo te zeggen.
Maar je bent wel een schatje hoor.quote:Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet lees
nee hoor.. volgens Joshua ben ik een bitchquote:Op maandag 13 december 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Maar je bent wel een schatje hoor.
jij reldelquote:Op maandag 13 december 2010 20:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh dat zal best... komt ws omdat ik niet lees
Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.quote:Op maandag 13 december 2010 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik moet er over nadenken hoe ik dat precies moet verwoorden hoor. Maar wat ik moeilijk vind aan mensen met grote boekenwijsheid (om het zo maar even te blijven noemen) is dat ze ze zichzelf soms zo onraakbaar kunnen maken door met wetenschappelijke bewijzen te komen enzo.
whahahah mutsquote:Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
jij reldel
last van je hormonen ofzo
quote:Op maandag 13 december 2010 20:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
![]()
zit ik hier een beetje illegaal te posten...mag pas over 7 (!!!!!!!!)maanden
Claudia, de spijker op z'n kop. Ook een mooie tegelwijsheid. Heet dat niet cognitieve dissonantie? Iets zolang beredeneren en rechtpraten tot het klopt?quote:Op maandag 13 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is een Murphy's Law die als volgt luidt: "Enough research will tend to support your theory." Het is wel zinvol om dat te blijven beseffen (vooral als wetenschapper, vind ik). Dat vergoeilijkt in mijn ogen niet het bagatelliseren van boekenwijsheid, maar het is wel goed om gezond verstand niet te onderschatten.
Ik kom uit een familie van mensen met boerenwijsheden, dat scheelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |