abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89910306
Seb had vanmorgen voor het eerst dat papa ging werken, dat hij een kusje kwam geven aan papa en zei daaaaag papa. Ipv hysterisch op de grond te zakken. Dat deed hij pas toen ik wegging :{

Dat Ikea setje met die drie kleurtjes is heel fijn ^O^
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 11:07:12 #202
5428 crew  miss_sly
pi_89910346
Die hebben wij ook, Claudia. De lepel is te groot idd, dus die gebruikt ze niet echt. Voor de yoghurt heb ik kleine lepels. Maar om Senna het gevoel te geven dat ze echt meedoet, zijn die setjes van Ikea dus echt geweldig. ze heeft zelfs een mes O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89910367
De vorkjes lijken me op zich wel handig! Die hebben wij nog niet echt geprobeerd. Kunnen we best eens doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89910407
ik geef r gewoon normaal bestek, gaat prima hoor :P
pi_89910487
Niels heeft een metalen besteksetje van Jip en Janneke en hij had heel snel door dat hij voorzichtig moet afhappen. Het mes krijgt hij nog niet ;)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89910494
Wij eten zelf eigk nauwelijks met een mes. Op zn indo's, alles met een lepel en een vork erbij voor de vorm :')

We hebben voor Amélie een jip & janneke setje met vork en lepel, gewoon van metaal is dat, en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.

Zal dr binnenkort ns stokjes geven kijken wat ze daarmee doet :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89910546
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef huuphuup het volgende:
Wij eten zelf eigk nauwelijks met een mes. Op zn indo's, alles met een lepel en een vork erbij voor de vorm :')

We hebben voor Amélie een jip & janneke setje met vork en lepel, gewoon van metaal is dat, en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.

Zal dr binnenkort ns stokjes geven kijken wat ze daarmee doet :P
nu ben ik jaloers :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89910563
Wij hebben een barbapappa bestekje. Die lepel is achterlijk breed..echt over nagedacht :')

Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 11:13:05 #209
5428 crew  miss_sly
pi_89910583
De meeste lepels van dat soort setjes zijn echt heel stom voor kleine kinderhandjes en -mondjes :')
pi_89910589
Als ik die lepel in haar mond steek blijft ie steken :D
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:13:33 #211
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89910601
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Jij maakt couscous volgens eigen recept, memmel? Ik koop die van Lassie, die vindt Senna heerlijk, maar zou best een recept willen om het zelf te maken :Y
Ja, ik ken eigenlijk maar 1 couscous recept: zoals ik dat bij de vrienden in Tunesië eet!
ik pm het wel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89910617
Nee, niet pm'en, Memmel! Ik ben ook benieuwd. Ik heb nog nooit lekkere couscous gegeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:15:58 #213
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89910692
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wij hebben onder andere dit plastic bestek van de Ikea en dat is zo volstrekt ongeschikt. De lepels zijn véél te groot en Ivan heeft inmiddels wel door dat hij meer yoghurt naar binnen krijgt als hij de andere kant van de lepel gebruikt. :')

[ afbeelding ]
Die hebben wij ook. Maar elke dag dat geruzie over wie de roze set wil, wie blauw "nee mama DONKERblauw" maar goed, het kost niets en komt niet zo hard aan met gooien.

ik heb ooit van de juf op de crèche een vorkje gekregen die zij ooit weer van Zonnatura had. Met een bochtje erin. En dat werkt ergonomisch gezien heel handig.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89911362
Dat Ikea bestek ziet er wel erg grappig uit Claudia, wat balen dat het niks is

Ik heb een Nijntje bestek setje, hetzelfde idee als die van Barbapapa maar dan dus met Nijntje maar nog helemaal niet in gebruik.
Ik gebruik de lepeltjes uit de Babydump doos nog steeds

Oja en ik heb bij de geboorte van Wolf dit setje gekregen O+ (ze had het al gekocht voordat ze zijn naam wist) met zn naam erin gegraveerd.
Zeer breekbaar, dus zeer vanaf een jaar of 5 pas :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:32:55 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89911369
Even een vraagje over de risotto: is dat niet teveel zout voor zo'n kleintje?
Wij hebben de risotto tot nu toe eigenlijk vermeden ivm de bouillon die er in de risotto gaat...
Harry eet grotendeels met de pot mee. Soms krijgt hij een prakje uit een potje of maken we iets apart voor hem klaar. Soms eet hij (een gedeelte) zelf en vaak geven wij hem hapjes.
pi_89911451
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef huuphuup het volgende:
en ook nog zo'n setje van Totoro en Mashimaro. Die worden het meest gebruikt, zijn net iets kleiner en beter vast te houden.

O+ Die zijn cool!
Wat goed dat je dit zegt, nu herinner ik me dat ik uit een Japanse dierentuin ook een lepeltje en vorkje gekregen heb van mn ouders die daar vorig jaar op vakantie waren.
Dat is een heel mooi formaat voor nu ^O^
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89911466
Superleuk dat setje Poppejans!! O+
ik heb laatst nog aan je gedacht :D in de intratuin hebben ze een onwijze Efteling lijn nu. Echt van die muziekbollen enzo om van te kwijlen O+ zo mooi. En ik maar tegen B. ooh dat moet ik aan poppejans vertellen! :') Hij lachte me uit ;(

Twinks ik zal eens kijken of ik een extra setje totoro bestek kan fixen voor je! Ik wilde er zelf ook een extra voor baby2.
Een vriend van me gaat in januari weer voor een maand of twee maanden, handig die lange afstands-relaties :Y)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89911557
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef huuphuup het volgende:
Superleuk dat setje Poppejans!! O+
ik heb laatst nog aan je gedacht :D in de intratuin hebben ze een onwijze Efteling lijn nu. Echt van die muziekbollen enzo om van te kwijlen O+ zo mooi. En ik maar tegen B. ooh dat moet ik aan poppejans vertellen! :') Hij lachte me uit ;(

:D Zodra we wisten dat Intratuin dat had zijn we daar heen geweest en terwijl ze nog aan het uitpakken waren daar heb ik al spul gekocht, we hebben een hele Efteling boom nu.(met wat simpele effen ballen,anders werd het wel heel prijzig) Vooral die beeldjes om in de boom te hangen vond ik geweldig
pi_89911579
Couscous recept gewoon hier neergooien hoor Memmel! Graag
pi_89911887
Asy, daarom gebruik ik zelfgemaakte bouillon, daar voeg ik geen zout aan toe.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:58:05 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89912152
Maar die bouillon is toch al zout op zich? Ik voeg sowieso nooit zout toe aan bouillon.
noot: ik maak hem 'zelf' van bouillonblokjes. Misschien doe jij het wel anders, dan graag een receptje :*
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 12:01:30 #222
5428 crew  miss_sly
pi_89912266
In bouillonblokjes zit juist wel zout, maar als je het zelf trekt van vlees, vis of groenten niet, alleen de van nature aanwezige zouten. En een beetje zout hebben ook kindjes nodig.

Ik voeg nooit ergens zout aan toe, maar ik ga verder niet al te moeilijk om met dingen waar al wel zout bij zou kunnen zitten. Wij eten ook wel eens een wereldgerecht ofzo, en Senna vindt dat ook lekker, dus die eet dat gewoon mee. En ik weet wel dat daar zout aan toegevoegd is, maar aangezien wij nergens zout aan toevoegen, zal het met het teveel aan zout wel meevallen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:04:14 #223
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89912341
Nou, ok dan.
Maar hoe geef ik hier weer een dreumesdraai aan, zodat het ook in het dreumestopic kan? ;-)

Alles in principe te koop bij de "Turk"
Voor heel veel personen (denk wel een man of 6-8)
Men neme:
- Een pak couscous (middel)
- Een blikje harissa (Phare du Cap Bon, Tunesische sambal)
- Een kg vlees (rund of lam of iets anders dat kan sudderen - of geen vlees, kan ook!)
- 2 aardappels
- wortel (winterpeen of equivalent aan bospeen)
- 4 van die groene grote pepers (tussen een paprika en spaanse peper in)
- 2 grote uien
- 3 tenen knoflook
- halve witte kool
- blik kikkererwten
- groot blik tomatenpuree
- Zakje tabhel kruiden (4 epices - zo te krijgen. Anders los: karwij, kummel, zwarte peper en paprika poeder)
- 1 liter bouillon evt van blokje

En een couscousière is ook wel heel handig, maar zeker niet noodzakelijk.

Snij:
Ui, knoflook snipperen. Vlees in stukken (8x8 cm). Wortel en aardappel in stukken (ook cm of 8).
Pepers in drieen snijden. Kool in stukken snijden.

Flinke laag olijfolie in de pan. Vlees snel aanbakken en er weer uit halen.
Ui, knoflook en vier eetlepels tomatenpuree aanzetten. Naar smaak ong 2 dessertlepels kruiden erbij. Eetlepel harissa erbij (of - als je niet van pittig houdt - niet). Groenten erbij. Roeren.
Vlees er weer bij. Afblussen met bouillon, zodat alles een beetje onder staat.
Na een half uur doe je de couscous in een schaal. Doe met een soeplepel de bouillon uit de pan erbij totdat de couscous een vingerkootje onder staat. Roeren. 5 minuten laten staan.
De gewelde couscous in het bovenste deel van de couscousiere doen. Dit op het onderste deel zetten en deksel erop.
Laten pruttelen to het gaar is (meestal een paar uur). Goed proeven, eventueel peper, zout, kruiden e.d. toevoegen. Half uurtje voordat je het spul af gaat zetten, de witte kool erbij. Dan kan die ook nog garen, maar niet tot prut.

Kikkererwten opwarmen in pannetje of de ping.

Dan het opdienen: couscous in een grote schaal doen. Kuiltje maken in het midden, Met een schuimspaan groenten en vlees uit de pan halen en in de kuil doen. Met de sopelepel nog wat bouillon eroverheen. Kikkererwten on top.
Heerlijk!!

Als het niet duidelijk is, zeggen jullie het maar, het is een recept van mond op mond, dus ik maak het altijd wel op gevoel.
Ik heb wel een heel leuk Tunesisch kookboek (La Cuisine Tunisienne - hoe origineel). Dat kan ik alleen niet vinden op bol.com. Voor de geïnteresseerden wil ik wel een paar kopietjes maken van de beste gerechten.

Zo, ik krijg er trek van. :9~
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 12:07:46 #224
5428 crew  miss_sly
pi_89912451
Dat ziet er goed uit! Ik ga straks thuis de receptjes bundelen *O*
Ow en Memmel, heb jij ook een goed recept voor falafel?
pi_89912565
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:
In bouillonblokjes zit juist wel zout, maar als je het zelf trekt van vlees, vis of groenten niet, alleen de van nature aanwezige zouten. En een beetje zout hebben ook kindjes nodig.

Ik voeg nooit ergens zout aan toe, maar ik ga verder niet al te moeilijk om met dingen waar al wel zout bij zou kunnen zitten. Wij eten ook wel eens een wereldgerecht ofzo, en Senna vindt dat ook lekker, dus die eet dat gewoon mee. En ik weet wel dat daar zout aan toegevoegd is, maar aangezien wij nergens zout aan toevoegen, zal het met het teveel aan zout wel meevallen.
Ja wat zij zegt dus. Zowel het eerste als het tweede deel :P

zo'n blokje is eigk meer zout met een smaakje :D maar als je het zelf trekt wordt het een heel ander verhaal.

Memmel lekker!! :9
en ik hou me aanbevolen voor de recepten uit je kookboek O+ ik heb hier wat tajine en maghreb-kookboeken staan, kleintjes en ik ben daar zo blij mee :D zoveel lekkers :9 ook geschikt voor dreumessen natuurlijk! *draai*

Twinks!
de bovenste is het totoro-setje, die twee daaronder zijn ook fijn vooral de stokjes gebruik ik zelf veel maar metalen stokjes is eigk iets koreaans. De aziatische variant van een kinderbestekje, stokjes met ribbels :D voor extra grip :P :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')