ja echt welquote:Op maandag 13 december 2010 21:37 schreef Nijna het volgende:
Ik had gewoon ff blz 2 overgeslagen met lezen.
Ach ja, ik zit hier zowat te knikkebollen dus ik ga zo mn mandje opzoeken.
Vicky, leuk dat ze ook precies weten welke ze dan willen he...
Oh, kut!quote:Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Even quoten, ik neem aan dat je verticaal bedoelt?
zou ik idd ook doen.quote:Op maandag 13 december 2010 22:03 schreef Kersjes het volgende:
Neem d'r mee bij jou in bed!
Zien slapen doet misschien ook wel slapen?
hmm lastig...idd maar een bam proberen, wie weet helpt het!quote:Op maandag 13 december 2010 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Nope, ik kan geen enkele reden bedenken, behalve dat schaap er niet is. Als ze een deur hoort of iemand op de trap, roept ze papa en staat bij het traphekje![]()
Enige dat ook nog kan, is hongereigenlijk neit, maar ze zei al een paar keer etuh, dus misschien even een boterham maken...
ik vrees dat bij mij in bed ook neit gaat werken, want ze is wakker. Gewoon klaarwakker!
maar een paar weken per maand en daar zitten er 12 van in een jaarquote:Op dinsdag 14 december 2010 06:15 schreef Incantrix het volgende:
Pffff, kan iemand me plz even vertellen dat dat hele om 5 uur 's-morgens klaarwakker-verhaal nooit langer duurt dan een paar weken ofzo?![]()
Weet je wel hoeveel werk het is die leidsters de hele tijd maar bezig te houden?quote:Op dinsdag 14 december 2010 07:34 schreef mefke79 het volgende:
icantrix heeft stef al werk ja?! Hihi. Tis nog vroeg zullen we maar zeggen.
Ja, het kan ook best. Het is met sommige recepten opletten dat het niet te vet wordt. Jamie Oliver heeft bijvoorbeeld belachelijk vette risottorecepten. Maar als je je aan het basisrecept houdt is het altijd goed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Claudia, ik geef Isabeau gewoon risotto met parmezaan erdoor. Niet veel, maar wel een beetje.
Aardbeienrisotto heb ik voor het eerst in Parma gehad! Heerlijk! We doen er ook wel eens wat ham en rucola bij (zou ik nu voor Ivan nog weglaten, lastig te eten).quote:Wat overigens ook écht een topper is is aardbeienrisotto, maar dan moeten er wel aardbeien zijn natuurlijk.
Nou het plakt dan natuurlijk wel, maar met geitenkaas is het een soort behangplakselquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:05 schreef Sorbootje het volgende:
Stiemie, als je risotto zonder geitenkaas niet smeuïg is en er losse korrels op de grond vallen is ie mislukt
Sneu zeg, van die oogjes!
quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
Hoewel, je toeter smeer je zelf maar in.
Ik wist niet dat dat een chronisch kwaaltje kon zijn. Dat komt dus puur door het vaak aan je ogen zitten?quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:04 schreef Stiemie het volgende:
Claudia dat klinkt heeeerlijk...
Linde heeft vaker last van ontstoken ogen. Ze zit ook altijd met haar vingers in haar ogen. Helaas voor mij heel herkenbaar. Heb ook vaak jeukerige en dus ontstoken ogen helaas...
Risotto is een rijstgerecht dat heel smeuïg is. Het is heel makkelijk omdat je het vaak met één pan af kunt (nou ja, je hebt er nog een pannetje bouillon bij) en omdat het niet zoveel tijd kost, maar je moet er wel bij blijven. Je zou eens kunnen proberen in de supermarkt een pak te kopen waar 'risotto' op staat en gewoon de gebruiksaanwijzing te volgen. Ik ben een snob en ga naar een delicatessenwinkel voor goede risottorijst.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Chan het volgende:
voor Esmee die de kamer doorwandelt
Ik durf het bijna niet te vragen... maar wát is risotto? Ik ben echt een ramp in de keuken en ben op zoek naar simpele gerechten die Timo misschien ook wel zou willen eten, hij eet zó beperkt... Dus is het makkelijk? En heeft iemand dan een recept voor me?
Het voordeel is dat je je daar in het begin niet zo druk om maakt, dat de rijst precies gaar genoeg moet zijn maar nog wel bite moet hebben. (Het verbaast mij nog steeds hoe vaak ik in een restaurant risotto krijg die te gaar, te droog of te nat is.)quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:13 schreef Sorbootje het volgende:
Maar gemakkelijk is het pas als je het in de vingers hebt. De eerste keren zal hij waarschijnlijk te droog/te gaar/ niet agar genoeg zijn. Maar dan is het nog steeds prima te eten,. da's het goede nieuws
Psies! Daarom wil ik het recept ook. Bloemkool is alleen lekker als je het heel erg kruid vind ik, in Indiase curry bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoerZal het doen zodra ik tijd heb. Misschien kun jij dan je bloemkoolrecept plaatsen Claudia, ik merk namelijk dat Isabeau dol is op bloemkool, maar ik ben er zelf niet erg weg van, maar als het in een risotto zit vást wel
Ik vind het zo'n leuk woordquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef Chan het volgende:
Couscous wordt vooralsnog niet gewaardeerd door Timo.. Zelfgemaakte pizza trouwens wel, hij is gék op pizza, zolang er maar alleen tomatensaus en kaas op zit..
Gnocchi, ook weer zoiets waarvan ik nog nooit gehoord heb
Ik zou de wijn dan gewoon weglaten. Ik vind zelf risotto echt lekkerder als 'ie afgeblust is met witte wijn, maar als Ivan risotto met ons eet gebruiken we geen wijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel voor het recept Claudia! Ipv witte wijn kun je toch ook wel wat witte wijnazijn gebruiken? Of is dat heel dom gedacht
quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ok ik maak er wel een posting van met dreumesvoer![]()
kwil nietquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:37 schreef Estrys het volgende:
KD! Ze zijn bijna aan de beurt, die twee van ons
Wanneer ben je jarig (geweest), Twinkly? Nog gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:38 schreef Poppejans het volgende:
Niels zo lekker aan de pizzaen gefeliciteerd dan met je verjaardag Twinkly!
dat wist ik helemaal niet
Ivan eet zelf. We geven hem een bord eten en een lepel en laten hem aanklooien. Soms doen we tussendoor zelf iets op de lepel en geven we die aan. We zijn hiermee begonnen rond zijn eerste verjaardag, want daarvoor zaten we in een routine waarbij we eerst Ivan eten voerden en daarna zelf gingen eten terwijl we hem in de box deden. Dat was een kwestie van gewoonte en gemakzucht geworden.quote:Laten jullie je kind echt altijd geheel zelf avondeten? Ik voer echt alles. Behalve dan een tussendoortje als rozijntjes ofzo.
Lijkt me zo goor met avondeten en Wolf zou zn kommetje/bord sowieso meteen de lucht in gooien.Als ik een stuk van iets neerleg voor hem gooit hij het meteen op de grond.
Wij ook, gaan we de volgende weer samen doen dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
kwil niet
omdat we besloten hebben om het de aankomende jaren toch maar bij 1 te houdenmoet die muppet natuurlijk niet zo snel gaan...moet wel wat te moederen hebben.
Kan Elin dat niet zelf?? Seb doet dat allemaal zelf hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:46 schreef Kersjes het volgende:
Kleurdoos, smeert ze d'r boterhammen al zelf?
Is ze zindelijk?
Ruimt ze d'r eigen rommel op?
Doet ze d'r eigen was?
Speelt ze helemaal zelfstandig?
Leest ze zichzelf voor?
De komende jaaaaaaren heb je nog genoeg te moederen joh
is goedquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij ook, gaan we de volgende weer samen doen dan?![]()
Maar genoeg te moederen over eentje van twee denk ik zo, peuterpubertijd ftw, hoewel ik me niet voor kan stellen dat hij nog eigenwijzer kan worden
Seb eet alles netjes zelf met een vork
Ja, zo doen wij het meestal ook. Zelf laten eten, wil hij dat niet dan lepel neerleggen met eten erop en als hij dat ook niet wil dan probeer ik wat te voeren. Maar meestal is hij dan eigenwijs en wil hij dat ook nietquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wanneer ben je jarig (geweest), Twinkly? Nog gefeliciteerd.
[..]
Ivan eet zelf. We geven hem een bord eten en een lepel en laten hem aanklooien. Soms doen we tussendoor zelf iets op de lepel en geven we die aan. We zijn hiermee begonnen rond zijn eerste verjaardag, want daarvoor zaten we in een routine waarbij we eerst Ivan eten voerden en daarna zelf gingen eten terwijl we hem in de box deden. Dat was een kwestie van gewoonte en gemakzucht geworden.
Eet Wolf met jullie mee?
Ik wist dat je ergens rond mijn verjaardag jarig was! Daar hebben we het wel eens over gehad.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:51 schreef Twinkly het volgende:
Ik was gisteren jarig, een dag na jouw verjaardag (tjonge, wat ben jij oud zeg!)
Haha, wij hadden dat vorige week met pannenkoeken. Hij lustte ze echt niet (meer) en toen zaten wij dus aan de pannenkoeken terwijl Niels een verantwoorde maaltijd uit een potje atquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wist dat je ergens rond mijn verjaardag jarig was! Daar hebben we het wel eens over gehad.
Dat negeren doen wij ook als hij klooit. Eigenlijk eet hij zijn eten meestal heel behoorlijk goed. Pas aten we rode bietjes met feta en balsamico en dat was het eerste gerecht dat hij helemaal niks vond. Vooral de feta vond 'ie walgelijk. Toen hebben we nadat wij klaar waren gewoon nog een potje voor hem opgewarmd en hem dat gevoerd. Meestal hebben we ook wel iets zelfgemaakts in de vriezer voor hem, maar ach.
Na het avondeten krijgt hij altijd yoghurt en die vindt hij altijd lekker. Als hij eens iets minder heeft gegeten van zijn avondeten krijgt hij iets meer yoghurt. Eerst voeren we hem yoghurt of geven we telkens de lepel aan en daarna laten we hem met het laatste beetje zelf klooien. Ik vind het zelf wel grappig (al probeer ik dat niet te duidelijk te laten merken).
Dan zou ik gewoon eens proberen om samen te eten. Dan erger je je er zelf minder aan als hij zit te klooien en misschien doet goed voorbeeld wel goed volgen! Ik heb zelf ook het idee dat het er niet al te expliciet mee bezig zijn goed werkt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:48 schreef Poppejans het volgende:
Misschien moet ik hem eens helemaal zelf laten aanmodderen met iets wat goed te pakken is zoals pasta
Claudia, hij eet vrijwel geheel mee met ons (wel iets van 2 potjes nog per week als wij iets pittigs eten of bij patat).
Die routine hebben wij hier precies hetzelfde nog hier, ik voer hem eerst en daarna eten wij zelf pas.
Eigenlijk best ongezellig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |