quote:Op zondag 12 december 2010 17:42 schreef Troel het volgende:
Dames en heren,
Tot mijn grote spijt moet ik aangeven dat de lijstjes van Dieet-web niet langer gegarandeerd zijn. Het is mogelijk dat de mensen die nu nog een inlogaccount hebben dit nog kunnen gebruiken, maar helaas heb ik daar, door persoonlijke omstandigheden, geen zicht meer op. Het spijt dat het op deze manier moet lopen, maar dat spijt me van wel meer dingen.
quote:Op maandag 13 december 2010 10:31 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook nog leuk nieuws voor dit topic... Ik heb m'n eerste mijlpaaltje te pakken!
5,2 kilo eraf
Ben gewoon in 1 week 1.1 kilo afgevallen... En dat ondanks het etentje van vrijdag![]()
quote:Op maandag 13 december 2010 12:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Denk ik. Ik weet mn gewicht nu niet, geen weegschaal in de buurt.
Kan ook inderdaad. Ik vraag me wel af of het plaatje verandert als ik m aanpas. Ah, ik denk het wel trouwens.quote:Op maandag 13 december 2010 14:24 schreef flugeltje het volgende:
Is het een idee om de OP aan te passen? Nu Troel geen updates meer kan doen? Gewoon plaatjes met de tickers ofzo?
En misschien ook met gewicht en lengte enzo erbij, wat er eerst ook allemaal in stond.quote:Op maandag 13 december 2010 14:38 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben nog effe aan het zoeken naar een ticker waar je je nick in kunt zetten, dat geeft een mooier beeld in de OP...
Het vinden van een ticker met de naam erin is al lastig, heb er eentje gevonden, maar die geeft geen grammen achter de komma aan en dat is natuurlijk ook niet echt tof. Alle grammen tellen meequote:Op maandag 13 december 2010 14:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
En misschien ook met gewicht en lengte enzo erbij, wat er eerst ook allemaal in stond.
Whaha, die had ik ook gevonden!quote:Op maandag 13 december 2010 14:56 schreef flugeltje het volgende:
Is dit iets?
[ afbeelding ]
Komt van www.lilypie.com
Als je " PseudoHTML, UBBCode and BB Code" aanklikt dan krijg je de url code en wordt de afbeelding ook klikbaar.quote:Op maandag 13 december 2010 14:58 schreef flugeltje het volgende:
Bij 'for websites' kies je voor 'image url' en die zet je tussen [img ] en [/ img]
Hoeft niet, je kunt ook iedere week een nieuwe maken als je liever geen auto-updates hebt...quote:Op maandag 13 december 2010 14:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je " PseudoHTML, UBBCode and BB Code" aanklikt dan krijg je de url code en wordt de afbeelding ook klikbaar.
Alleen moet je dus daar wel een login aanmaken om het te kunnen updaten.
Ja kan natuurlijk, maar dan is het toch lastiger met aanpassen in de OP?quote:Op maandag 13 december 2010 15:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoeft niet, je kunt ook iedere week een nieuwe maken als je liever geen auto-updates hebt...
quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:43 schreef djenneke het volgende:
Om een profiel te krijgen kun je Troel gewoon nog mailen hoor. Alleen duurt het misschien wel een paar weekjes
Bij mij er een het einde van mijn maandelijkse (in mijn geval de eerste sinds mijn bevalling) perikelen er toch een hele kilo af
Ik ben heel blijWe gaan nu echt richting de 60
[ [url=http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wnWvqsu/weight.png]afbeelding ]
[/url]
Oh, okeequote:Op maandag 13 december 2010 21:13 schreef flugeltje het volgende:
Van mij wel djenneke, maar sjeen heeft in de OP gewijzigd dus nu mag ik niet meer
O wacht, dat heb ik niet gezienquote:Op maandag 13 december 2010 21:20 schreef Sjeen het volgende:
Ik had 'm van 'lock' afgezet... Werkt blijkbaar niet
Met lastige knieën en heupen zou zwemmen natuurlijk ook kunnen. Maar daar moet je wel van houden natuurlijk (persoonlijk haat ik het, dat omkleden in een hokje, zwembaden, bleh).quote:Op vrijdag 17 december 2010 07:44 schreef flugeltje het volgende:
Hier gaat het eigenlijk wel lekker, ik blijf redelijk stabiel afvallen nu. Ook kan ik het allemaal best volhouden, zeker nu ik een meel ontdekt hebt met bijna geen koolhydraten erin. Ik bak dus zelf koekjes en cake zodat we toch af en toe een keer iets zoets bij de koffie hebben... Vooral voor Martijn maakt dat 't een stuk makkelijker. Ik merk ook dat ik bij de maaltijden sneller voldaan ben tegenwoordig.
M'n koolhydraatarm kerstmenu heb ik bijna klaar
Amuse: Rauwe ham met monchou en bieslook
Voorgerecht: Coquilles met parmazaan
Tussen: eikebladsla met beetje geitenkaas, spek en walnoot. (voor de gasten met honing)
Tussen: Zelfgemaakt citroenijs (waterbasis en zoetstof) met light 7-up
Hoofd: Hier ben ik nog niet uit...
Na: Kaasplankje
Na: Lekkere koffie met bonbon voor de gasten en zelf gebakken koekje voor ons
Dit menu is erg laag in koolhydraten, waardoor het wijntje dat ik van plan ben er bij te nemen niet meer zo heel erg is... Het blijft wel kerst natuurlijk
Fijn dat het bewegen zo goed gaat egeltje!! Zelf ben ik nog niet begonnen met heel fanatiek bewegen omdat m'n knieën en heupen nog steeds niet helemaal in orde zijn. Wel heb ik besloten dat ik toch de XboX Kinect ga halen (13e maand is binnen en maand bedenktijd is om) en dan wat dansgames erbij neem. Dat was wel heel erg leuk en intensief. Als ik daar nou eens mee start een paar keer per week een half uur moet het vanzelf steeds beter gaan...
Zekerquote:Op zondag 19 december 2010 19:25 schreef sylvesterrr het volgende:
Zondag, moe, alleen thuis, sneeuw, tv kijken... You do the math...
Laten we het er maar op houden dat zondigen op zondag moet kunnen.Anders ga ik me nog slechter voelen.
Ik ook... En goede whisky.quote:Op maandag 20 december 2010 17:30 schreef flugeltje het volgende:
Vandaar dat het doel is stabiel blijven, genieten zonder jezelf te laten gaan...
Met eten gaat dat allemaal best lukken, maar net als Sjeen heb ik ook een zwak voor lekkere wijn in goed gezelschap...
Vandaar dat mijn WW-cursus gewoon doorgaat in de week tussen kerst en oud&nieuw. Ze is zo ongeveer de enige, alle andere cursussen in onze omgeving zijn dicht. Maar onze coach wil ons "erbij houden". Wel fijn hoor.quote:Op maandag 20 december 2010 16:49 schreef egeltje1985 het volgende:
Volgens mij is het belangrijkste met kerst zelf te genieten, maar daarna niet te denken van "Ach, met kerst heb ik me al laten gaan, dan kan deze kerstkrans er ook nog wel bij".
Ik heb het niet volgehouden en ben toch gezwicht voor lekker etenquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:07 schreef flugeltje het volgende:
Beterschap Djenneke
@lovechild, kan me voorstellen dat de neiging om nog effe flink door te zetten groot is. De magische 10 kilo grens is natuurlijk ook prachtig...Tnx voor de complimenten over het menu, we gaan smullen komend weekend
Goeie tip!quote:Op zondag 2 januari 2011 10:13 schreef Riann het volgende:
http://www.uitzendinggemi(...)d69159888f3fc3303f56
Dat herken ik toch niet van alle diëtiste. Tussendoortjes zijn ervoor dat je niet gaat snaaien en dat je verbranding op gang houd.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:22 schreef happyme28 het volgende:
Mijn dieet gaat overigens ook uit van 3 maaltijden per dag en dus geen tussendoortjes. Volgens mijn diëtiste heeft je lichaam die tijd tussen de maaltijden nodig om te verbranden en is ca. 5 uur tussen de maaltijden aan te raden.
Kan best zijn dat het specifiek voor mijn situatie geldt hoor. Ik ben er vorige keer 33 kilo mee afgevallen dus ik hou er maar aan vast.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:34 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat herken ik toch niet van alle diëtiste. Tussendoortjes zijn ervoor dat je niet gaat snaaien en dat je verbranding op gang houd.
Overgewicht heeft niets met vet of calorieen te maken. Vermijd het eten van snelle koolhydraten en ga juist meer vet en eiwitten eten, dan gaat het er vanzelf af.quote:Ik ben 6 weken terug weer gestopt met roken en dat ging deze keer makkelijker dan ik had gedacht. Nu merk ik dat ik een wat dik gezicht heb gekregen, omdat ik een paar kilo aangekomen ben en die moeten er nu dus af.
Mijn plan is om iets gezonder te eten en vette dingen te laten staan zoals pizza's. Ook wil ik doordeweeks geen bier meer drinken.
Ik ben 25, 1m92 en dus 102 kilo, maar ik ben nog een beetje aan het zoeken hoeveel ik mag eten etc. Een kcal of 2000 t/m 2200 zou ik zeggen?
Ik ben niet echt bekend met dat soort feitenquote:Op maandag 3 januari 2011 18:47 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Overgewicht heeft niets met vet of calorieen te maken. Vermijd het eten van snelle koolhydraten en ga juist meer vet en eiwitten eten, dan gaat het er vanzelf af.
Dat zijn lowcarb dieeten zoals atkins en southbeach, dus daar zou je dan op moeten googlen.quote:Ik ben niet echt bekend met dat soort feiten
Heb je enkele tips/webwites waar ik daar meer over kan lezen?
Ik had daar ook negatieve dingen over gelezen, zoals dat het slecht vol te houden is en dat het heel veel vocht is. Ik probeer nu te matigen met bepaalde dingen, zodat ik een dieet krijg die ik op lange termijn ook volhoud. Alle koolhydraten ontwijken zie ik niet echt zitten.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:04 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Dat zijn lowcarb dieeten zoals atkins en southbeach, dus daar zou je dan op moeten googlen.
Dat ontwijken van koolhydraten is alleen in het begin van zo'n dieet, daarna ga je de koolhydraten weer langzaam opvoeren. Het gaat er om dat geraffineerde producten als suikers, snoep, aardappels, witbrood of koekjes het ware probleem vormen en niet vet zoals ons is ingeprent.quote:Ik had daar ook negatieve dingen over gelezen, zoals dat het slecht vol te houden is en dat het heel veel vocht is. Ik probeer nu te matigen met bepaalde dingen, zodat ik een dieet krijg die ik op lange termijn ook volhoud. Alle koolhydraten ontwijken zie ik niet echt zitten.
Volgens mij zitten producten als: suiker, snoep, witbrood en koekjes nooit in een dieet. Mijn probleem zit 'm juist in de hoeveelheid ik eet. Ik drink bier doordeweeks en nog meer in het weekend, eet elke dag minstens 10 boterhammen met ongezond beleg (48+ kaas, worst, slaatje), vaak aardappelschijfjes ipv gekookte aardappelen, etc, etc.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:22 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Dat ontwijken van koolhydraten is alleen in het begin van zo'n dieet, daarna ga je de koolhydraten weer langzaam opvoeren. Het gaat er om dat geraffineerde producten als suikers, snoep, aardappels, witbrood of koekjes het ware probleem vormen en niet vet zoals ons is ingeprent.
Matigen met voedsel is een doodlopende weg omdat je daarmee je spijsvertering langzamer maakt. Je lichaam gaat dan over in een overlevingsstand/spaarstand, ga je dan weer wat meer eten dan zit het gewicht er snel weer bij.
We denken er tegengesteld over. Wat jij als ongezond ziet (b.v. 48+ kaas, worst) en wat je dus wilt minderen, zie ik als iets waar je juist meer van moet gaan eten.quote:Volgens mij zitten producten als: suiker, snoep, witbrood en koekjes nooit in een dieet. Mijn probleem zit 'm juist in de hoeveelheid ik eet. Ik drink bier doordeweeks en nog meer in het weekend, eet elke dag minstens 10 boterhammen met ongezond beleg (48+ kaas, worst, slaatje), vaak aardappelschijfjes ipv gekookte aardappelen, etc, etc.
Ik was de laatste tijd stabiel rond de 100 kilo (wat eigenlijk nog een tikkeltje te veel is), maar sinds ik gestopt ben met roken vliegen de kilo's er weer aan.
Nu wil ik minder brood gaan eten (zes volkoren boterhammen per dag) met minder ongezond beleg, geen bier meer doordeweeks, meer fruit eten ipv koekjes tussendoor.
Wat betreft uithongeren dat heeft inderdaad geen zin. Ik probeer dan ook al het eten evenredig over de dag te verspreiden, zodat ik nooit een lege maag heb.
M'n lijstje van vandaag/gisteren:
O: 4 volkoren boterhammen met twee gekookte eieren (ipv gebakken) en één bakje yoghurt
T: Appel
L: 4 volkoren boterhammen met 20+ kaas en twee plakjes achterham
T: Nog een appeltje
D: Makreel op brood met sla, tomaat en andere lekkere dingetjes.
Totaal: 2143 kcal
Het aantal grammen verzadigd vet is: 21 gr
Het aantal grammen vet is: 74 gr
Veel vet binnengekregen door de makreel, maar schijnt gezond te zijn en voor de rest netjes lijkt me.
Gewoon het atkins dieet dus.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:05 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen allen!! Dag 2 is begonnen en ik heb vanmorgen al overgeslagen: brownie, koekje bij de thee, dropjes..... stelletje snoepkonten hier op kantoor
Kan me grotendeels ook vinden in het verhaal van nz1900 en bij mij werkt het ook als een tierelier! Je kunt beter een paar plakken kaas extra eten dan een boterham extra. En die Makreel is helemaal niet erg, maar doe 'm dan niet op brood![]()
Het mooie van dat lowcarb is dus dat je helemaal niet minder hoeft te eten of honger te leiden, maar dat je moet weten welke producten je eet.
Fluugs, wow! Mooie score! Ik ben ook zo dat ik stiekem elke dag even kijk hoor (want dat motiveert mij om me er aan te houden, als ik afgevallen ben, wil ik dat zo houden, als ik bij ben gekomen wil ik extra streng zijn). Vanmorgen was er bij mij ook een halve kilo af
Sjeen, ook Hoi!![]()
Nouja, ik wil je niet de pret bedrukken maar vaak heb je de eerste dagen sowieso dat het er vanaf vliegtquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:05 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen allen!! Dag 2 is begonnen en ik heb vanmorgen al overgeslagen: brownie, koekje bij de thee, dropjes..... stelletje snoepkonten hier op kantoor
Kan me grotendeels ook vinden in het verhaal van nz1900 en bij mij werkt het ook als een tierelier! Je kunt beter een paar plakken kaas extra eten dan een boterham extra. En die Makreel is helemaal niet erg, maar doe 'm dan niet op brood![]()
Het mooie van dat lowcarb is dus dat je helemaal niet minder hoeft te eten of honger te leiden, maar dat je moet weten welke producten je eet.
Fluugs, wow! Mooie score! Ik ben ook zo dat ik stiekem elke dag even kijk hoor (want dat motiveert mij om me er aan te houden, als ik afgevallen ben, wil ik dat zo houden, als ik bij ben gekomen wil ik extra streng zijn). Vanmorgen was er bij mij ook een halve kilo af
Sjeen, ook Hoi!![]()
Daarom zie ik ook niet zoveel in Atkins. Ik ben gewend om een stuk meer brood te eten dan wat ik nu heb gedaan, maar met Atkins zou ik dan allemaal verschillende salades en vis eten moeten eten etc om dat te vervangen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:50 schreef DarkElf het volgende:
ik vind serieus dat die laatste twee lijstjes echt weinig is hoor, dat hou je toch niet uit om daarop te leven?
te weinig eten heeft geen nut he? (je bereikt er eerder het tegenovergestelde mee) je moet je motortje juist opstoken zodat je verbranding aan de gang blijft.
vind ik ook daarom snap ik ook niet dat een diëtiste dit aanbeveelt zoquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:50 schreef DarkElf het volgende:
ik vind serieus dat die laatste twee lijstjes echt weinig is hoor, dat hou je toch niet uit om daarop te leven?
te weinig eten heeft geen nut he? (je bereikt er eerder het tegenovergestelde mee) je moet je motortje juist opstoken zodat je verbranding aan de gang blijft.
Ik zie zelf wel veel meer in dr Frank dan in sonja bakker of zo. Wat Sonja bakker doet kan ik ook wel. Kijk naar S.O.S. Sonja die mensen ken ik ook wel kilo's laten afvallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:17 schreef flugeltje het volgende:
Mijn lijstje van vandaag...
O: bak kwark met eiwitpoeder
T: stuk kaas
L: flinke bak salade met zalm en krab, een gekookt ei en een koolhydraatarme cracker
T: koolhydraatarm quuqske (zelfgebakken)
D: Koolsalade, Garnalen in knoflook en een snee toast
T: koekje bij de koffie
@happy, ik reageer ook veel beter op koolhydraatarm heb ik nu gemerkt. Het afvallen gaat veel beter dan toen ik bij eerdere pogingen alleen de kcal-inname verminderde. Ik geloof echt dat het voor iedereen anders werkt.
@Blinker, niet al het koolhydraatarm is synoniem aan Atkins, zelf ben ik meer met een op mezelf aangepaste combi tussen Dr Frank en Yvonne Lemmers, maar dan minder streng bezig... Dr Fluugs ofzo
Jij vind dat, maar waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:25 schreef Riann het volgende:
[..]
vind ik ook daarom snap ik ook niet dat een diëtiste dit aanbeveelt zo
Ik vind dat je bij Sonja echt verhongert... Ik heb het nooit gedaan, maar alleen van de dagmenu's al werd ik niet vrolijk. Bij Dr Frank vond ik het ook wat karig, die blijft rond de 20 gram koolhydraten per dag hangen. Zelf heb ik dit (ook omwille van m'n BMR) verhoogd naar tussen de 30 en 40 gram per dag. Over het algemeen prima te doen en ik ben in 2 maanden tijd nu zo'n 6 kilo afgevallen, geen verkeerde score. Zeker niet omdat het een gestage afname is...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik zie zelf wel veel meer in dr Frank dan in sonja bakker of zo. Wat Sonja bakker doet kan ik ook wel. Kijk naar S.O.S. Sonja die mensen ken ik ook wel kilo's laten afvallen.
nou je ontbijt en lunch is vrij weinig over je diner kan ik niet oordelen.En natuurlijk heb je genoeg reserves ik zal ook niet zeggen dat je flauw gaat vallen maar je verbrandingsmotertje moet bezig blijven anders gaat het op spaarstand. En van geen brood en aardappels eten kijk ik niet raar van op ik heb zelf ook ooit het Atkins gedaan. Maar dat een diëtiste dat aanbeveelt dat had ik nooit gedacht. Die zijn meestal toch voor 6 keer per dag eten 3 grote maaltijden en 3 kleine tussendoortjes. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en achter staat en als het voor jou werkt moet je dat vooral doen maar het is ook de kunst om wat je afgevallen bent dat je dat niet weer opnieuw aankomt. En ik denk dat je dat alleen maar kunt door gezond te eten en wel degelijk 6 keer per dag te eten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Jij vind dat, maar waar baseer je dat op?
Ik kan me voorstellen dat het 'raar' is dat ik nu geen brood of aardappels eet, maar voor mijn lichaam is dat beter. Mijn lichaam heeft voldoende reserves om van te leven, dus hoezo zou ik het daar niet op uithouden?
Het is heel normaal om 3 maaltijden per dag te eten dus ik snap niet wat er nu zo raar is?
Deze fase duurt ook maar 2 weken en is niet bedoeld om langer vol te houden, want het is puur om mijn spieren 'leeg' te maken en om de honger te remmen doordat mijn lichaam dan niet meer om suikers vraagt.
Ik ga voor 50 gram koolhydraten per dag. En dat gaat tot nog toe ook heel erg goed. En soms heb ik wel eens een dagje dat ik alles mag, maar niet te veel. Hooguit een keer per week. Daardoor hou ik het allemaal goed vol.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik vind dat je bij Sonja echt verhongert... Ik heb het nooit gedaan, maar alleen van de dagmenu's al werd ik niet vrolijk. Bij Dr Frank vond ik het ook wat karig, die blijft rond de 20 gram koolhydraten per dag hangen. Zelf heb ik dit (ook omwille van m'n BMR) verhoogd naar tussen de 30 en 40 gram per dag. Over het algemeen prima te doen en ik ben in 2 maanden tijd nu zo'n 6 kilo afgevallen, geen verkeerde score. Zeker niet omdat het een gestage afname is...
Toch beginnen een aantal diëtisten ook andere denkwijzen aan te hangen. Er komen steeds meer geluiden en voorzichtige onderzoeken in de richting die nz1900 steeds propagandeert... Martijn heeft een aantal van die artikelen ook bij de diëtisten op zijn werk voorgelegd en die blijven er sceptisch over. Ze zijn opgeleid in de tijd dat vet de grootste boosdoener was en dat blijft erg diep zitten. Na lezen van het artikel werd men al minder sceptisch, maar er is nog te weinig onderzoek gedaan om ook daadwerkelijk van het eigen geloof te vallen...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:54 schreef Riann het volgende:
[..]
nou je ontbijt en lunch is vrij weinig over je diner kan ik niet oordelen.En natuurlijk heb je genoeg reserves ik zal ook niet zeggen dat je flauw gaat vallen maar je verbrandingsmotertje moet bezig blijven anders gaat het op spaarstand. En van geen brood en aardappels eten kijk ik niet raar van op ik heb zelf ook ooit het Atkins gedaan. Maar dat een diëtiste dat aanbeveelt dat had ik nooit gedacht. Die zijn meestal toch voor 6 keer per dag eten 3 grote maaltijden en 3 kleine tussendoortjes. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en achter staat en als het voor jou werkt moet je dat vooral doen maar het is ook de kunst om wat je afgevallen bent dat je dat niet weer opnieuw aankomt. En ik denk dat je dat alleen maar kunt door gezond te eten en wel degelijk 6 keer per dag te eten.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:40 schreef flugeltje het volgende:
Haha, van tweede streepje volgen we elkaar allemaal naar Z&G en nu weer naar dit topic...
Draagmoeder wat interessant.quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:26 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen dames.
Wat vinden jullie ervan als ik jullie kom versterken? Mijn BMI is wel hoog genoeg (joepie!). Ik zal morgenochtend mijn hoofd uit het zand trekken en even gaan wegen en dan gaan we er weer voor.
Even in het kort mijn geschiedenis. Van ongeveer mijn 18e tot mijn 25 overgewicht gehad. 1Januari 2005 begonnen met afvallen en toen 35 kilo kwijtgeraakt. Jaren mijn gewicht zo rond de 65 kilo gehouden bij een lengte van 1,74. Best keurig dus. Maar toen raakte ik zwanger. En nu... bijna anderhalf jaar na mijn bevalling zit mijn gewicht (ruim) boven de tachtig kilo. De hoogste tijd dus om in te grijpen. Tot nu toe lukte het maar niet om mijn motivatie vast te houden, dus ik zoek support!
Dat staat sowieso buiten kijf...quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Sjeen het volgende:
Succes allemaalDe beste stok achter de deur is overigens het voor jezelf doen, heb ik gemerkt. Je moet er zelf volledig achterstaan
Ow, maar dat is juist zo'n aspect waarom je het dus voor jezelf doetquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat staat sowieso buiten kijf...
Maar bij mij is een nieuwe zwangerschap wel degelijk een mooie extra motivator.
Herkenbaar hoor...quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ow, maar dat is juist zo'n aspect waarom je het dus voor jezelf doetBij mij was het feit dat ik gewoon met Isa over het strand wil kunnen rennen bijvoorbeeld, een stok achter de deur. Niet omdat anderen er iets van zeiden, maar puur wat uit mezelf kwam
Nu kan ik gewoon lekker rennen met Isa, maar ik wil stiekem toch nog een paar kilo kwijt. Dat is een stuk moeilijker vind ik
Helemaal eens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Sjeen het volgende:
De beste stok achter de deur is overigens het voor jezelf doen, heb ik gemerkt. Je moet er zelf volledig achterstaan
Nee vorige keer 'voor mezelf' Ik word nu draagmoeder voor mijn schoonzus. Voor draagmoederschap waarbij zowel eicel als zaadcel van de wensouders zijn kom je alleen voor in aanmerking als je aantoonbaar onmogelijk kinderen kunt krijgen, dus als je bv geen baarmoeder hebt. Maar da's hier niet echt ontopic. Pm me maar als je er meer over wilt wetenquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Riann het volgende:
[..]
Draagmoeder wat interessant.
Was je de vorige keer ook draagmoeder en voor wie ben je dan draagmoeder.
Ik heb nu geen partner door mijn spierziekte is het niet slim om zwanger te worden al zou dat al moeilijk gaan. Dan zou een draagmoeder ooit een optie kunnen zijn vandaar de vraag.
Ja, het kan zijn dat er klasgenoten begrip voor hebben maar het kan ook zijn dat ze daardoor meer gepest worden. Ik zou als ouders nooit mijn kind zo opgeven voor een programma.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:12 schreef Sorbootje het volgende:
Riann, dat programma daar krijg ik zo kromme tenen van. Ik heb het natuurlijk nog niet gezien, maar ik vind het zo sneu voor die kinderen. Zelfs al vallen ze erdoor af, wat zullen hun klasgenootjes wel niet zeggen...
Ik ben zelf geen ouder, maar je bent als moeder verantwoordelijk voor je kind.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Riann het volgende:
Morgenavond op rtl4 help ons kind is te dik
http://www.tvgids.nl/prog(...)_ons_kind_is_te_dik/
Thanks !quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:15 schreef flugeltje het volgende:
Muks, hai! Tof dat je meedoet hier...
Hoe ga je het doen?
idd zeg, dat valt vies tegen... Mijn koolhydraatarme bammetjes bevatten slechts 5,5 gram koolhydraten per stuk.... (iets van 15 gram per 100 gram)quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:09 schreef Muks het volgende:
Glutenvrij brood :
Calorische waarde: 1420 Kj/338 Kcal, Eiwit: 1,2 gr, Koolhydraten: 81,6 gr, Vet: 0,2 gr. per 100 gram
bruin brood 100 gr. kcal 250 eiwit 9.5 koolhydraten 45.1 vetten 3.5
t is dus echt veel meer zelfs
Dan kun jij eigenlijk toch nog best wel wat eten? Collega's van mij die een maagbandje kregen zag ik in het begin met hangen en wurgen een halve boterham naar binnen werken. (en dat was echt werken) Dus ik vind het zelfs nog meevallen bij jou...quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:23 schreef Riann het volgende:
O: 1snee brood met gekookt eitje
T: niks ontbijt was pas om half 11
L: Chinese groentesoep
T: 1 snee met gekookte ham
D: komkommer aardappel draadjesvlees
T: 1 snee met gekookte ham
Je moet dit niet vergelijken met een normaal dieet. Dit na 3 kwart jaar geleden gastric bypass
Maagbandje en gastric bypass kun je niet vergelijken. En je kunt personen met een WLS ook niet vergelijken er zijn er bij die dingen niet meer kunnen eten. Ik kan alleen geen sla en biefstuk en bami meer eten pasta kan ooit wel eens moeilijk gaan.maar verder kan ik nog al redelijk alles etenquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan kun jij eigenlijk toch nog best wel wat eten? Collega's van mij die een maagbandje kregen zag ik in het begin met hangen en wurgen een halve boterham naar binnen werken. (en dat was echt werken) Dus ik vind het zelfs nog meevallen bij jou...
Hoeveel ben je nu afgevallen?
Maagband is niet perse voor de rest van je leven een gastric bypass wel maar ik zou nooit voor een maagband gaan je hoort er vaak nogal veel negatieve verhalen over. Maagband is wel weer een redelijke kleine ingreep gastic bypass is nogal wat. Maar veel mensen die vroeger een maagband hebben gehad word nu regelmatig eruit gehaald en een gastric bypass uitgevoerd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:53 schreef flugeltje het volgende:
Fijn dat het toch nog redelijk gaat dan en goed dat je al zoveel kwijt bent. Ik heb er zelf ook wel over nagedacht (met name maagband), maar ik vond het zo drastisch dat het voor de rest van je leven is... Daar ben ik nog niet aan toe. Vandaar dat ik het nog een keer op eigen kracht wil proberen...
Dat een maagband er ook weer uit kan en veel problemen oplevert wist ik wel ja, maar zo'n enorme operatie voor een omleiding durfde ik sowieso niet aan. M'n BMI was er overigens hoog genoeg voor, maar ik heb gekozen om het nog een keer zelf te proberen. En tot nu toe gaat dat aardig...quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:56 schreef Riann het volgende:
[..]
Maagband is niet perse voor de rest van je leven een gastric bypass wel maar ik zou nooit voor een maagband gaan je hoort er vaak nogal veel negatieve verhalen over. Maagband is wel weer een redelijke kleine ingreep gastic bypass is nogal wat. Maar veel mensen die vroeger een maagband hebben gehad word nu regelmatig eruit gehaald en een gastric bypass uitgevoerd.
Ik ben er ook voor als het zo lukt moet je het zo doen. Want aan de operatie zitten nog steeds risico's aan vast. Sommige kijken er licht tegen aan maar het is nogal een heftige operatie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 06:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat een maagband er ook weer uit kan en veel problemen oplevert wist ik wel ja, maar zo'n enorme operatie voor een omleiding durfde ik sowieso niet aan. M'n BMI was er overigens hoog genoeg voor, maar ik heb gekozen om het nog een keer zelf te proberen. En tot nu toe gaat dat aardig...
Trouwens effe in shock zojuist, weer stiekem de weegschaal op gekropen en ik ben 2 kilo lichter dan afgelopen maandagDacht ik dinsdag nog dat die 700 gram minder een uitschieter was, nu begin ik te denken dat maandag wellicht de uitschieter wel was...
Lekker he? Spruitjesquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:24 schreef happyme28 het volgende:
Welkom Webkim!! En succes natuurlijk! Je hebt al een mooi begin gemaakt met Start to run. Hopenlijk gaan die overige kilo's er ook af de komende tijd!
djenneke, de spruitjes gesmaakt? Hier ook al spruitjes gegeten en ze smaakten me prima. Mijn man houdt er niet van dus eten we het zelden.
Mijn dagmenu:
Ontbijt: bak volle yoghurt met peer
Lunch: 125gr. Mozarella met rookvlees, een tomaat en rode paprika. Bakje griekse yoghurt en een appel
Diner: Roerbakgroenten met gebakken hamblokjes (spruiten, ui, paprika). Bakje volle yoghurt
Het eiwitpoeder neem ik om extra eiwitten binnen te krijgen, dat stookt het oventje lekker op. Als je koolhydraatarm eet moet je meer eiwitten nemen om wel de verzadiging te houden. Werkt prima bij mij... Mijn eiwitpoeder smaakt overigens naar banaan, maar je hebt verschillende smaakjes.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:26 schreef happyme28 het volgende:
Oh Fluugs, je diner klinkt lekker! Gewoon stukjes en door elkaar gooien? Of heeft 't nog receptuur?
Vanwaar eigenlijk altijd die eiwitpoeder? Vult dat? Of smaakt dat nog ergens naar?
Zo ver ik weet is het een fabeltje, maar er zullen vast wel weer diëtisten zijn die daar anders over denken. Het is ook maar net hoe je het bekijkt, ik slaap doorgaans vrij laat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:52 schreef djenneke het volgende:
Ik lees net wat over snaaien, daar hoor je ook verschillende verhalen over. Soms hoor je juist dat snaaien voor het slapen gaan juist goed is, andere keer juist niet. Ik eet na achten helemaal niets meer. Hoe doen jullie dat?
Misschien Natrena chef (vloeibaar zoetje) gebruiken? Halveer je het aantal calorieën mee, en heb je nog ongeveer een derde van de koolhydraten over van normaal bij bijvoorbeeld cake of speculaas. Het blijft dan natuurlijk wel eten met matequote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:59 schreef Webkim het volgende:
Zo, da's lekker Sorbo. En happy volgende week terug de twéé cijfers voor de komma in, lekker!
Lijstje van gisteren:
O 1 cracker 30+kaas, 1 cracker pindakaas
T 2 mandarijntjes
L 2 volkorenboterhammen
T 1 eierkoek
D roerbakgroenten, kip uit een braadzak, klein beetje risotto
En een uurtje krachttraining.
Ik ben nog hard op zoek naar verantwoorde dingen die ik kan bakken. Ik hou zo van taarten en cakes bakken, maar da's nu echt not done natuurlijk en om alles maar weg te geven...
Ik heb het jaar afgesloten op 89,2kg ondanks dat ik alweer een paar weken niet sport. Ik wil graag weer sporten, maar de motivatie ontbreekt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb gisteravond na 3 á 4 weken weer serieus gesport. Wat heb ik dat gevoel toch gemist zeg...
[me=sylvesterrr] heeft zich gisterochtend en vanochtend gewogen (ik kon m'n ogen niet geloven): 89,1kg.
[/me]
januari 2010:
Gewicht: 106kg
BMI: 32
Vetpercentage: 33%
december 2010:
Gewicht: 89.1kg
BMI: 26.9
Vetpercentage: 27%
Ik wil het jaar afsluiten met een gewicht onder de 89kg. Mijn doelstelling voor volgend jaar wordt: vetpercentage onder de 20%.
Ik heb de hele dag het sporten weer continu uitgesteld. 1,5 uur geleden was ik het uitstellen beu (mede doordat ik niet virtueel geslagen wil wordenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:37 schreef happyme28 het volgende:
Hey sylvester, succes weer dit jaar. Mooi resultaat hoor van vorig jaarik kom je morgen opzoeken hoor als je niet gaat sporten
![]()
![]()
Hartstikke goed resultaat!quote:Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef flugeltje het volgende:
Gewoon -1,7 in 1 weekEn dat terwijl ik toch al 10 weken bezig ben...
Enfin 8 kilo eraf in 10 weken dus vind ik heul niet verkeerd eerlijk gezegd. Okay, het kan sneller natuurlijk, maar voor mij is dit nu prima te behalen...
Wel een beetje verkeerd weekend gehad, vrijdagavond een frietje gegeten en zaterdag op de skibaan een warme chocolademelk en daarna bij de griek geweest. Buiten de Ouzo heb ik daar alleen het vlees en groenten op, dus dan blijft het binnen de perken... En dat bleek dus ook wel uit de getallen op de weegschaal vanochtend....
Ik ben best blij
Zo te zien gaat iedereen erg lekker hier, we blijven allemaal netjes afvallen... Goedzo![]()
Dit dus....quote:Op maandag 10 januari 2011 20:20 schreef sylvesterrr het volgende:
@Djenneke: een keer zondigen is niet erg, zolang je ervan hebt genoten (anders is het voor niets geweest) én je je ook daarvan bewust bent. Vooral dat laatste is m.i. erg belangrijk.
Thanks, het is light he.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:31 schreef Muks het volgende:
Succes Junkie XP ! Anderhalve liter cola vind ik veel te veel maar das persoonlijk natuurlijk.
Ik ben ook geen jongetje, en ik eet ook graag vlees hoorquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:40 schreef Sorbootje het volgende:
Nou dat vind ik ook zo fijn, dat ik gewoon veel kan eten Djenneke, waaronder dus vlees en vis (en ik ben geen jongentje)
Ik heb gewoon geen honger, dat is makkelijk vol te houden.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb er bijna een lul aangebunkerd wat vlees-eten betreft....
Mijn dieet heeft 2 fases. De eerste fase is om honger te remmen en mag je helemaal geen brood en in de 2e fase mag je 's ochtends en 's middags weer beperkt koolhydraten waaronder bruin brood.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef Muks het volgende:
vandaag een bunkerdag, overdag eet ik dan netjes mijn menu maar savonds mag ik een koolhydraatrijke maaltijdErg lekker kan ik je zeggen
Een bunkerdag doe ik elke 10e dag, zodat mijn stofwisseling lekker actief blijft.
Happyme hoezo mag je volgende week weer brood ? Heb je dan een tussenweek of zo ?
Oké, dat scheelt weer! Net weer wezen lopen en het ging nu een stuk beter. Moet zeggen dat ik er ook wel plezier aan beleefquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:42 schreef happyme28 het volgende:
Lekker sylvesterrr, hopen dat de spierpijn deze keer mee valt.
Blinker, volgens mij gaan ze uit van een hele boterham, meestal 2 plakjes.
Wow Sorbootje, je gaat als een speer!! Goed man!
Hier nog even mijn dagmenu van vandaag:
- Ontbijt: yoghurt met witte druiven
- Lunch: 2 gerookte zalmrolletjes met kruidenkaas, stukje meloen met rauwe ham, stuk komkommer.
- Diner: Boerenomelet, toe: griekse yoghurt
Vandaag is het niet echt mijn dag, heb ook gevoel dat het niet zo lekker gaat deze week, opoe ook nog op bezoek, al met al, gelukkig is het morgen weekend.
Ik weet niet of er light van is maar je moet niet zomaar overal klakkeloos light van nemen. Vaak is het ook een truc om je er meer voor te laten betalen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:58 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hoi Diëters
Ik lees hier af en toe mee uit interesse, goed om iedereen zo vooruit te zien gaan. Nu heb ik een klein vraagje: iemand postte hierboven over light mozzarella, is dat gewoon bij de supermarkt te krijgen? Ik ben nl. gek op mozzarella maar eet het erg weinig vanwege de calorieën, misschien kan ik de lightvariant iets vaker eten. Ik heb het alleen nog nooit ergens gezien! Alvast bedankt
.
Oh dat doe ik ook niet hoor, maar dan kan ik het af en toe eens door een salade gooien zonder me al te schuldig te voelen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:12 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik weet niet of er light van is maar je moet niet zomaar overal klakkeloos light van nemen. Vaak is het ook een truc om je er meer voor te laten betalen.
lieve schat ga eens wat meer eten, dit kan je A) niet lang volhouden en B) is dit niet gezond.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef happyme28 het volgende:
Hmm.. hier een beetje een baaldag. Last van obstipatie en vrees dat ik morgen amper ben afgevallen. Ik zet wel door hoor, maar ik heb er de pest in.
Voor de statistieken nog mijn voedsel van vandaag:
Ontbijt: yoghurt met druiven
Lunch: zalmrolletjes met kruidenkaas, meloen met rauwe ham.
Diner: maaltijdsalade
a) vorige keer ook 9 maanden zonder moeite volgehouden (en alleen gestopt wegens zwangerschap, niet omdat het niet vol te houden was). Dit is fase 1 waarin je veel minder vezels eet dan in fase 2 (vanaf volgende week).quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lieve schat ga eens wat meer eten, dit kan je A) niet lang volhouden en B) is dit niet gezond.
en dat je obstipatie hebt is niet zo vreemd: waar zijn je vezels?
echt ik snap serieus niet dat mensen tegenwoordig, met alles wat we weten van je motortje aan de gang houden, geregeld eten, je vetten en vezels goed verdelen die je gewoon nodig hebt etc, nog op deze manier proberen af te vallen.
Hmz, zojuist gewogen, nog steeds 87.2 Valt me mee eigenlijk. Verjaardagen en drank enzo gehad de afgelopen tijd. Ik was een beetje bang dat ik was aangekomen, maar niet gelukkig!quote:Op donderdag 30 december 2010 10:28 schreef egeltje1985 het volgende:
Nou, ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik ben afgevallen! voor kerst woog ik 88,7, en vanmorgen 87,2! Echt heel gek. Ik denk even een uitschieter naar beneden ofzo. Want ik heb toch redelijk wat gegeten en een paar glaasjes wijn gedronken. Wel heb ik nog vaak gesport met mijn dvd mee, half uurtje per dag (niet elke dag hoor). Oud en nieuw komt nog natuurlijk en dan wil ik toch wel wat champagne drinken, maar het gaat goed in ieder geval.
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 16 januari 2011 11:41 schreef Myraela het volgende:
Ik ben de eerste 5 kilo kwijt nu.Ik ben helemaal blij.
Ik ben 1.85 lang, dan merk je het iets minder snel in de kleding. Maar ik liep een beetje tegen mijn moeder te klagen en toen zei ze dat het gewoon een zak aardappels aan gewicht is. Dus toen kon ik wel zien dat het toch wel goed is.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat scheelt al zoveel in kleding ook, 5 kilo. Mijn moeder zegt altijd 5 kilo per maat.
Ben je ook meer gaan sporten? Want dan kom je tegelijkertijd ook in spieren aan natuurlijk. Scheelt ook in de pasvorm.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben 1.85 lang, dan merk je het iets minder snel in de kleding. Maar ik liep een beetje tegen mijn moeder te klagen en toen zei ze dat het gewoon een zak aardappels aan gewicht is. Dus toen kon ik wel zien dat het toch wel goed is.
Hoe slanker je wordt, hoe sneller je maten dalen. Als je ''op gewicht'' bent dan kan 2 kilo al een maat schelen. En vijf kilo is veel hoorquote:Op zondag 16 januari 2011 11:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben 1.85 lang, dan merk je het iets minder snel in de kleding. Maar ik liep een beetje tegen mijn moeder te klagen en toen zei ze dat het gewoon een zak aardappels aan gewicht is. Dus toen kon ik wel zien dat het toch wel goed is.
Onder de 100! Tof! Goed gedaan!quote:Op zondag 16 januari 2011 13:46 schreef happyme28 het volgende:
Da's altijd zo fijn! Bij mij is de maat 44-46 grens altijd zo fijn, maat 44 is bijna in ieder winkel wel te koop, alles daarboven zit je toch vaak in speciale winkels.
Egeltje en Myraela, mooie resultaten zeg!! Da's zeker niet niks.
Hier eindelijk naar het toilet geweest vanmorgen (de 2 scheppen lijnzaad in mijn yoghurt begint te werken) en het resultaat: 99.8 kg!![]()
![]()
Nieuwe ticker:
[ afbeelding ]
Zo erg kan het toch niet zijn, na een weekendje. En zo ja, dan heb je extra motivatie om weer goed aan de slag te gaan!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:19 schreef flugeltje het volgende:
Ik durf niet op de weegschaal
Weekendje Londen was heerlijk, maar koolhydraatarm is in Engeland gewoon niet te doen.... Enfin, ik heb wel heul erg veul gelopen en nog een beetje gelopen en vervolgens nog een stukje... Met een heel klein beetje mazzel valt de schade dus mee. We zullen het morgenvroeg weten, als ik durf dan
We zijn pas net thuis dus nu eerst de pootjes even de lucht in, die doen pijn na 4 dagen wandelen...
Ik verheug me er ook erg op om weer te kunnen winkelen. Ik heb al behoorlijk wat opgespaard al die tijd. Ook winkel ik als het ware in mn eigen kast, omdat ik dingen weer pas.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:57 schreef flugeltje het volgende:
Londen was wel erg tof. Voor de bezienswaardigheden is 1 reisje echter wel voldoende. Ik ga wel terug als ik op streefgewicht ben. Shoppen is er namelijk wel zeker de moeite waard...
Ik heb veel gelopen dus met een beetje mazzel is de schade 0, ik was al wat aangekomen omdat ik verwacht dat m'n cyclus weer op gang aan het komen is, maar dat was al voor vertrek...
Chapeau, chapeau, chapeau.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:19 schreef happyme28 het volgende:
Wow Sorbootje en Egeltje, jullie gaan goooeeeeedd! Chapeau(lollig woord) Echt super!! Lekker gevoel geeft dat hè!
Heej, das leuk! Dankjewel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:52 schreef MvN_Rdam het volgende:
ik als nieuwe user kom jullie ff een hart onder de riem steken! Veel succes allemaal
Nice inderdaad. Ga je gewoon rennen tot je niet meer kan of ook opbouw?quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:22 schreef Blinker het volgende:
Het gaat bij iedereen de goede kant op, mooi zo!
Eergisteren had ik een wat mindere dag, beetje te veel gegeten..
Ik heb wel deze week weer 2x hard gelopen en ik merk dat het steeds beter gaat
Ik ben wel een beetje trots op het rondje vandaag!: http://www.endomondo.com/workouts/5497519
Nou, meer een beginnersschema aan de hand van intervaltraining, dus het is niet aan één stuk doorlopen. Ik zit eigenlijk ook pas in week twee, dus nog een lange weg te gaan, maar ik voel me in ieder geval een stuk beter er onder.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nice inderdaad. Ga je gewoon rennen tot je niet meer kan of ook opbouw?
Ah top. Ik doe ook zo'n intervaltraining. Vandaag in 20 min. 2.54 km afgelegd. Niet zo snel dus.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:29 schreef Blinker het volgende:
[..]
Nou, meer een beginnersschema aan de hand van intervaltraining, dus het is niet aan één stuk doorlopen. Ik zit eigenlijk ook pas in week twee, dus nog een lange weg te gaan, maar ik voel me in ieder geval een stuk beter er onder.
Vooral mentaal rustiger.
Normaal zit ik ook aan zoiets, geen schande. Zeker met het overgewicht wordt het wat lastiger, dus probeer goed naar je lichaam te luisteren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:36 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ah top. Ik doe ook zo'n intervaltraining. Vandaag in 20 min. 2.54 km afgelegd. Niet zo snel dus.Maar was ook pas les 2.
Ja het ging gelukkig wel goed.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:51 schreef Blinker het volgende:
[..]
Normaal zit ik ook aan zoiets, geen schande. Zeker met het overgewicht wordt het wat lastiger, dus probeer goed naar je lichaam te luisteren.
Als je pijn of steken hebt gewoon even stoppen.
Ik zal het morgen eens proberenquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:52 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Heej, das leuk! Dankjewel.Nu nog even een plaatje instellen en je ziet er al minder nieuw uit (even op die grijze smiley onder je naam klikken, kun je een plaatje uploaden).
Vanavond heb ik hard gesport. Eerst een uur bodympump en toen ook nog les 2 van evy, hardlopen. Jeez, ik word nog sportief zeg.Daarvoor had ik wel goed gegeten natuurlijk. Rijst met gehaktballetjes en rode saus en tomaten en courgette. Erg jummie.
Evy is een vlaamse sportmevrouw die een paar jaar terug mp3's online heeft gezet met intervaltraining om op te bouwen naar 5 km rennen in een half uur. En daarna ook nog een opbouw naar 10 km. Voor de beginner zeg maar. Met muziek. En met Evy die je vertelt wanneer je moet rennen (lopen op z'n vlaams) en wandelen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:00 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens proberen
wat is dat Evy voor iets? Ik ben afgevallen door goed en normaal te eten.. en veel sporten..
Loop nu 4 a 6 keer per week 10 KM. Sport nu al bijna 3 jaar fanatiek.. het is verslavend!!
ahh zo... lijkt me vreselijk om zo'n vlaamse in je oor te horen praten tijdens het sporten... haha.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Evy is een vlaamse sportmevrouw die een paar jaar terug mp3's online heeft gezet met intervaltraining om op te bouwen naar 5 km rennen in een half uur. En daarna ook nog een opbouw naar 10 km. Voor de beginner zeg maar. Met muziek. En met Evy die je vertelt wanneer je moet rennen (lopen op z'n vlaams) en wandelen.
En die afvalmethode klinkt briljant! Ik doe m ook.![]()
Nou, ik heb al 2 keer geprobeerd tot de 5km te komen en gefaald. Les 10 gehaald van de 27 ofzo. Nu ben ik weer vol goede moed begonnen. Les 2 gehad nu. Het ging wel stukken beter dan eerst, dus dat is wel goed.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:05 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
ahh zo... lijkt me vreselijk om zo'n vlaamse in je oor te horen praten tijdens het sporten... haha.
Ben je er al lang mee bezig? en hoe bevalt het?
nou niet opgeven hoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, ik heb al 2 keer geprobeerd tot de 5km te komen en gefaald. Les 10 gehaald van de 27 ofzo. Nu ben ik weer vol goede moed begonnen. Les 2 gehad nu. Het ging wel stukken beter dan eerst, dus dat is wel goed.
Herkenbaar. Mensen denken vaak dat ik 80-85 kilo weeg/max 90, maar ik weeg 100 kilo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:57 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja het ging gelukkig wel goed.Sowieso merk ik niet zo veel van mn gewicht eigenlijk bij het sporten, ook niet toen ik nog tien kilo zwaarder was. Ik heb het geluk dat het goed verdeeld zit bij mij. Mensen zijn ook altijd erg verbaasd als ik zeg hoeveel ik weeg.
Waar ging het de vorige keer fout? Motivatieproblemen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, ik heb al 2 keer geprobeerd tot de 5km te komen en gefaald. Les 10 gehaald van de 27 ofzo. Nu ben ik weer vol goede moed begonnen. Les 2 gehad nu. Het ging wel stukken beter dan eerst, dus dat is wel goed.
Hoelang ben je?quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:15 schreef Blinker het volgende:
[..]
Herkenbaar. Mensen denken vaak dat ik 80-85 kilo weeg/max 90, maar ik weeg 100 kilo.
[..]
Waar ging het de vorige keer fout? Motivatieproblemen?
Als je een Smartphone hebt dan kan je ook Endomondo gebruiken, die houdt dan keurig bij hoeveel je hebt gelopen, hoeveel je bent afgevallen, etc.
Ik put er zelf motivatie uit.
Een soort van dieet van de diëtiste. Maar dan eigenlijk: eet gezonde dingen, veel groenten, weinig (mager) vlees, volkoren rijst of pasta ofzo. Heel simpel eigenlijk. En dat gaat nu na een paar maanden heel automatisch eigenlijk. Ik kan nu ook met verbazing kijken naar mensen die wel veel vlees eten, terwijl ik al genoeg heb aan mn stukje kip van 100 gram ofzo.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:12 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
nou niet opgeven hoor
De dag dat je het wel haalt zul je trots zijn, en terecht!
Ik heb vandaag de 10 KM afgelegd met voor mij de snelste tijd ooit.. dat heb k na afloop wel gemerkt.. Nu langzaam opbouwen naar de 21.
Let je heel goed op je voeding of volg je een dieet? (sorry voor mijn nieuwsgierigheid)
Ik ging telkens vol goede moed van start maar kakte dan toch weer in. Ik denk dat ik mezelf op een gegeven moment ook een doel moet stellen, me op moet geven voor een hardloopwedstrijd van 5 km ofzo. Dan kan ik daar naar toe werken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:15 schreef Blinker het volgende:
[..]
Waar ging het de vorige keer fout? Motivatieproblemen?
Als je een Smartphone hebt dan kan je ook Endomondo gebruiken, die houdt dan keurig bij hoeveel je hebt gelopen, hoeveel je bent afgevallen, etc.
Ik put er zelf motivatie uit.
55 kilo! Wow, respect hoor en 84 kilo is zeker netjes.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:18 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Hoelang ben je?
Ik ben zelf 55 kilo afgevallen... toen woog ik 74.. met het sporten voelde ik me soms wat slap etc.. dus ik heb me trug laten vallen naar 84.. nu merk ik met het sporten dat ik meer kracht en energie heb. Ben zelf 1m86.. dus vind het wel een mooi gewicht
En dit is bij mij de eerste keer dat ik mijn eetgewoonten ook echt aanpas in plaats van een dieet als Sonja Bakker te volgen. En ik heb er geen honger bij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:22 schreef Blinker het volgende:
[..]
55 kilo! Wow, respect hoor en 84 kilo is zeker netjes.
Ik weeg op het moment zo'n 99-100 kilo dus, m'n dieptepunt is 107 kilo geweest en laagste punt 78 kilo (maar dat is alweer 5 jaar geleden). Ik ben iets langer en wel 1.92.
Mijn probleem met afvallen is altijd geweest om het vast te houden, zoals vele anderen.
Dit is de eerste keer dat ik er bij sport. Ik denk dat dit wel een goede manier is, zodat ik in de toekomst ook m'n gewicht kan blijven vasthouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |