Ik ben niet echt bekend met dat soort feitenquote:Op maandag 3 januari 2011 18:47 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Overgewicht heeft niets met vet of calorieen te maken. Vermijd het eten van snelle koolhydraten en ga juist meer vet en eiwitten eten, dan gaat het er vanzelf af.
Dat zijn lowcarb dieeten zoals atkins en southbeach, dus daar zou je dan op moeten googlen.quote:Ik ben niet echt bekend met dat soort feiten
Heb je enkele tips/webwites waar ik daar meer over kan lezen?
Ik had daar ook negatieve dingen over gelezen, zoals dat het slecht vol te houden is en dat het heel veel vocht is. Ik probeer nu te matigen met bepaalde dingen, zodat ik een dieet krijg die ik op lange termijn ook volhoud. Alle koolhydraten ontwijken zie ik niet echt zitten.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:04 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Dat zijn lowcarb dieeten zoals atkins en southbeach, dus daar zou je dan op moeten googlen.
Dat ontwijken van koolhydraten is alleen in het begin van zo'n dieet, daarna ga je de koolhydraten weer langzaam opvoeren. Het gaat er om dat geraffineerde producten als suikers, snoep, aardappels, witbrood of koekjes het ware probleem vormen en niet vet zoals ons is ingeprent.quote:Ik had daar ook negatieve dingen over gelezen, zoals dat het slecht vol te houden is en dat het heel veel vocht is. Ik probeer nu te matigen met bepaalde dingen, zodat ik een dieet krijg die ik op lange termijn ook volhoud. Alle koolhydraten ontwijken zie ik niet echt zitten.
Volgens mij zitten producten als: suiker, snoep, witbrood en koekjes nooit in een dieet. Mijn probleem zit 'm juist in de hoeveelheid ik eet. Ik drink bier doordeweeks en nog meer in het weekend, eet elke dag minstens 10 boterhammen met ongezond beleg (48+ kaas, worst, slaatje), vaak aardappelschijfjes ipv gekookte aardappelen, etc, etc.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:22 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Dat ontwijken van koolhydraten is alleen in het begin van zo'n dieet, daarna ga je de koolhydraten weer langzaam opvoeren. Het gaat er om dat geraffineerde producten als suikers, snoep, aardappels, witbrood of koekjes het ware probleem vormen en niet vet zoals ons is ingeprent.
Matigen met voedsel is een doodlopende weg omdat je daarmee je spijsvertering langzamer maakt. Je lichaam gaat dan over in een overlevingsstand/spaarstand, ga je dan weer wat meer eten dan zit het gewicht er snel weer bij.
We denken er tegengesteld over. Wat jij als ongezond ziet (b.v. 48+ kaas, worst) en wat je dus wilt minderen, zie ik als iets waar je juist meer van moet gaan eten.quote:Volgens mij zitten producten als: suiker, snoep, witbrood en koekjes nooit in een dieet. Mijn probleem zit 'm juist in de hoeveelheid ik eet. Ik drink bier doordeweeks en nog meer in het weekend, eet elke dag minstens 10 boterhammen met ongezond beleg (48+ kaas, worst, slaatje), vaak aardappelschijfjes ipv gekookte aardappelen, etc, etc.
Ik was de laatste tijd stabiel rond de 100 kilo (wat eigenlijk nog een tikkeltje te veel is), maar sinds ik gestopt ben met roken vliegen de kilo's er weer aan.
Nu wil ik minder brood gaan eten (zes volkoren boterhammen per dag) met minder ongezond beleg, geen bier meer doordeweeks, meer fruit eten ipv koekjes tussendoor.
Wat betreft uithongeren dat heeft inderdaad geen zin. Ik probeer dan ook al het eten evenredig over de dag te verspreiden, zodat ik nooit een lege maag heb.
M'n lijstje van vandaag/gisteren:
O: 4 volkoren boterhammen met twee gekookte eieren (ipv gebakken) en één bakje yoghurt
T: Appel
L: 4 volkoren boterhammen met 20+ kaas en twee plakjes achterham
T: Nog een appeltje
D: Makreel op brood met sla, tomaat en andere lekkere dingetjes.
Totaal: 2143 kcal
Het aantal grammen verzadigd vet is: 21 gr
Het aantal grammen vet is: 74 gr
Veel vet binnengekregen door de makreel, maar schijnt gezond te zijn en voor de rest netjes lijkt me.
Gewoon het atkins dieet dus.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:05 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen allen!! Dag 2 is begonnen en ik heb vanmorgen al overgeslagen: brownie, koekje bij de thee, dropjes..... stelletje snoepkonten hier op kantoor
Kan me grotendeels ook vinden in het verhaal van nz1900 en bij mij werkt het ook als een tierelier! Je kunt beter een paar plakken kaas extra eten dan een boterham extra. En die Makreel is helemaal niet erg, maar doe 'm dan niet op brood![]()
Het mooie van dat lowcarb is dus dat je helemaal niet minder hoeft te eten of honger te leiden, maar dat je moet weten welke producten je eet.
Fluugs, wow! Mooie score! Ik ben ook zo dat ik stiekem elke dag even kijk hoor (want dat motiveert mij om me er aan te houden, als ik afgevallen ben, wil ik dat zo houden, als ik bij ben gekomen wil ik extra streng zijn). Vanmorgen was er bij mij ook een halve kilo af
Sjeen, ook Hoi!![]()
Nouja, ik wil je niet de pret bedrukken maar vaak heb je de eerste dagen sowieso dat het er vanaf vliegtquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:05 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen allen!! Dag 2 is begonnen en ik heb vanmorgen al overgeslagen: brownie, koekje bij de thee, dropjes..... stelletje snoepkonten hier op kantoor
Kan me grotendeels ook vinden in het verhaal van nz1900 en bij mij werkt het ook als een tierelier! Je kunt beter een paar plakken kaas extra eten dan een boterham extra. En die Makreel is helemaal niet erg, maar doe 'm dan niet op brood![]()
Het mooie van dat lowcarb is dus dat je helemaal niet minder hoeft te eten of honger te leiden, maar dat je moet weten welke producten je eet.
Fluugs, wow! Mooie score! Ik ben ook zo dat ik stiekem elke dag even kijk hoor (want dat motiveert mij om me er aan te houden, als ik afgevallen ben, wil ik dat zo houden, als ik bij ben gekomen wil ik extra streng zijn). Vanmorgen was er bij mij ook een halve kilo af
Sjeen, ook Hoi!![]()
Daarom zie ik ook niet zoveel in Atkins. Ik ben gewend om een stuk meer brood te eten dan wat ik nu heb gedaan, maar met Atkins zou ik dan allemaal verschillende salades en vis eten moeten eten etc om dat te vervangen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:50 schreef DarkElf het volgende:
ik vind serieus dat die laatste twee lijstjes echt weinig is hoor, dat hou je toch niet uit om daarop te leven?
te weinig eten heeft geen nut he? (je bereikt er eerder het tegenovergestelde mee) je moet je motortje juist opstoken zodat je verbranding aan de gang blijft.
vind ik ook daarom snap ik ook niet dat een diëtiste dit aanbeveelt zoquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:50 schreef DarkElf het volgende:
ik vind serieus dat die laatste twee lijstjes echt weinig is hoor, dat hou je toch niet uit om daarop te leven?
te weinig eten heeft geen nut he? (je bereikt er eerder het tegenovergestelde mee) je moet je motortje juist opstoken zodat je verbranding aan de gang blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |