abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88770408
Dieetclub # 310: Stormachtig doch vastberaden!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Don't you love her madly?
pi_88770491
lovechild laatste keer dat ik naar WW keek hadden ze hun eigen spekjes of een nepvariant dat je kon gebruiken. Ze hadden ook bakvellen die legde je dan in de pan legde en ipv olie gebruiken ''bakte'' je daarop je eitje. Ivm fokken vanaf mobiel kan nu niet ff linken ernaar :)
pi_88770502
Pfff, klikte ik op 'invoeren' ipv op de smiley en sloot ik dus het topic voordat ik m'n post afhad.

Aan mijn toenemende behoefte aan zoetigheid kon ik al merken dat mijn menstruatie er eerdaags aankomt en de weegschaal deed gisteravond mee aan die mededeling: 4 ons erbij.
En ik wéét dat het belangrijk is dat ik me voel zoals ik gisteren postte, maar toch voelt het dan even niet zo als de weegschaal daar niet aan meewerkt. Het liefst zou ik me begraven in eten vandaag maar gelukkig ben ik al zo hergeprogrammeerd dat ik dat niet doe ;)
pi_88770537
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:31 schreef MalaCocinera het volgende:
lovechild laatste keer dat ik naar WW keek hadden ze hun eigen spekjes of een nepvariant dat je kon gebruiken. Ze hadden ook bakvellen die legde je dan in de pan legde en ipv olie gebruiken ''bakte'' je daarop je eitje. Ivm fokken vanaf mobiel kan nu niet ff linken ernaar :)
Oh dat!
Bakvellen ken ik idd en die met die spekjes zul je denk ik baconbit(e?)s bedoelen! Ach, dat hoort bij de merchandise zullen we maar zeggen ;) Ik gebruik het nooit iig.
pi_88770762
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 10:32 schreef Lovechild het volgende:

Aan mijn toenemende behoefte aan zoetigheid kon ik al merken dat mijn menstruatie er eerdaags aankomt en de weegschaal deed gisteravond mee aan die mededeling: 4 ons erbij.
En ik wéét dat het belangrijk is dat ik me voel zoals ik gisteren postte, maar toch voelt het dan even niet zo als de weegschaal daar niet aan meewerkt. Het liefst zou ik me begraven in eten vandaag maar gelukkig ben ik al zo hergeprogrammeerd dat ik dat niet doe ;)
Goed hoor *O*

Wat is je alternatief voor eten dan?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 november 2010 @ 10:51:14 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88770970
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:43 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Goed hoor *O*

Thee... bij mij nu :D Lekker warm en cosy O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88771233
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:43 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Goed hoor *O*

Voor de ergste trek in zoetigheid heb ik 2 lange vingers en een aantal kauwgomballen gegeten en zometeen ga ik maar gewoon braaf wat fruit eten.
Eigenlijk wil ik gewoon de zak kruidnoten die ergens (verstopt door mijn man ;)) ligt leegeten.

Verder drink ik extra veel. Voor het idee dat er toch iets mijn mond ingaat zeg maar :D
pi_88773458
:W

zag een paar nieuwe namen langsschieten, succes allemaal :)
en een iemand (weet de naam even niet meer, sorry) die een half mens is afgevallen,wat een prestatie!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88773809
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:11 schreef DarkElf het volgende:
en een iemand (weet de naam even niet meer, sorry) die een half mens is afgevallen,wat een prestatie!
pi_88773866
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:23 schreef ehlo het volgende:

[..]

Ah ja! :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88774763
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:00 schreef MalaCocinera het volgende:
Dat weet ik, maar ik zie niet echt het verschil met Cambridge dieet of WW (met hun spekjes en eigen vet om in te koken).
Tsja, eigen spekjes en vet vind ik maar een manier van commercieel uitmelken hoor. Dat is helemaal nergens voor nodig.

Het verschil tussen mijn voeding en een WW en Cambridge dieet is dat mijn schema op mij afgestemd is. Ieder lichaam reageert anders op voeding en dit werkt voor mij het beste.

Iedereen zal afvallen als je hem of haar op een 500 of 800 kCal dieet zet, dat is ook niet zo heel vreemd. Er wordt een dusdanig tekort aan caloriën gecreërd dat het lichaam wel ergens afbraak moet gaan plegen. Mijns inziens is het alleen niet verantwoord. Met zo'n dieet help je je stofwisseling om zeep.

Ik ken het principe van WW maar een beetje, dus ik zou me daar eerst meer in moeten lezen, voordat ik daar wat over kan zeggen. Ik kom daar nog even op terug.

quote:
Oke je eet meer calorieeen en gezonder, zeker gezonder dan ik :'). Hoe lang hou je dit al vol? En hoe hou jij aan de tijden?
Ik hou dit nu zo'n 1.5 jaar vol, met gemak. Dat is toch ook echt een stukje discipline. De tijden hou ik niet precies aan. Ik zorg ervoor dat tussen mijn momenten van voeding minimaal 2 uur en maximaal 3 uur zit.
pi_88775029
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:55 schreef ehlo het volgende:

[..]

Tsja, eigen spekjes en vet vind ik maar een manier van commercieel uitmelken hoor. Dat is helemaal nergens voor nodig.

[..]

Het is niet zo dat je dit móet gebruiken hoor.
pi_88777659
Prima. Het was ook niet als aanval bedoeld hoor :)
pi_88778050
Oh nee, zo vatte ik het ook niet op. Maar ik wilde het even verduidelijken voor het geval je het dacht ;)
pi_88782028
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:32 schreef Lovechild het volgende:
Pfff, klikte ik op 'invoeren' ipv op de smiley en sloot ik dus het topic voordat ik m'n post afhad.

Ik had gister hetzelfde: ongesteld geworden en de weegschaal gaf een halve kg meer aan. In plaats van chocolade en katjang pedis waar ik normaal naar grijp ben ik toen maar gaan winkelen. :D Lingerie leek me wel wat. Alleen tijdens ongesteldheid in een lingeriezaak rondlopen levert niks leuks op in de ogen van m'n vriend: alleen maar zeer comfortabele (lees grote) onderbroeken en een afschuwelijke felgekleurde huis/ pyjamabroek. :') Nouja, en ik moet m'n eetverslaving natuurlijk ook niet gaan vervangen voor een koopverslaving.

Maar vandaag gaat het prima. Werk was leuk, netjes m'n pauzes genomen om m'n meegebrachte brood op te eten en nu aan de thee en de mandarijntjes. :9 Flink doorgefietst ook vandaag, dus dat is ook mooi meegenomen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_88785153
Vraagje trouwens: wanneer/ op welke tijden sporten jullie? Ik merk dat ik er 's avonds niet echt puf voor heb om na een werkdag nog eens te gaan sporten. Eerder deed ik aan volleybal, maar dat betekende twee avonden in de week ook pas om een uur of 12 weer thuis. Dat brak me enorm op de volgende dag. Nu probeer ik voor ik naar m'n werk ga te sporten, maar als ik vroeg moet beginnen heb ik daar ook geen tijd voor.

Vraag dus: wanneer/ welke dagen en welke tijden sporten jullie? Wat bevalt goed? Of hebben jullie tips voor mij?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_88787441
Ik doe het in de avond voornamelijk, als ik wer heb ben ik s'ochtends niet uit bed te krijgen.

Straks na de koffie en tosti secret to weightloss vol 1 doen.
pi_88788192
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 07:16 schreef flugeltje het volgende:
Hier gaat het goed, gisteren 3 kilo eraf. (2 weken bezig)

Ik zit qua koolhydraten inmiddels tussen de 30 en 40 gram per dag, dat is beter te doen dan onder de 30 te blijven. Verder moet m'n lichaam wel ontzettend wennen, heb last van m'n maag/darmen en ben een beetje wiebelig. Maar dat kan ook nog komen door een griepje waar ik afgelopen weekend mee in bed gelegen heb...
Goed hoor! ^O^
Ja, dat wiebelige heb ik ook wel af en toe, dus misschien niet alleen dat griepje. Ik neem dan meestal een handje amandeltjes en gaat het wel weer. Ik zit met koolhydraten ook wel rond de 40 hoor. Soms meer ook wel. Maar ik heb er eerder gewoon nooit op gelet en het maakt nu wel echt het verschil.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_88789660
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:18 schreef Lovechild het volgende:
Oh nee, zo vatte ik het ook niet op. Maar ik wilde het even verduidelijken voor het geval je het dacht ;)
Nou, ik nam wel een beetje aan dat dat het geval was. Dat zie je wel vaker bij bepaalde dieten. Vaak kun je met een goedkoper product prima het zelfde resultaat bereiken.
pi_88789690
Ik sport meestal ook in de avond. Ik heb zelf ook wel eens geen fut om te gaan, maar als ik er eenmaal ben gaat het wel.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:25:49 #21
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88790770
Lijstje!
Ben gister begonnen met 40 dagen géén alcohol en gezond eten, plus als het lukt mn regime van 2 a 3 x sporten per week.

O gepocheerd ei op 1 volkoren boterham
T activia yoghurtje
T 4 crackers met schrapje pindakaas en komkommer
L grote bak broccolisoep
T gemengd fruit
T 2 rijstwafels sandwichspread
D boontjes sateh met kippepootjes
S bodybalance

Zit nu op 1680 kCal, dus na het sporten nog wat meer eten.

Morgen haal ik mn nieuwe fiets op, mn lieve omafiets is stuk :'( maar goed, deze nieuwe rijdt wel veel lekkerder en vanaf donderdag kan ik dus weer met de fiets naar het werk!
Prrrrr
pi_88796058
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
Lijstje!

Lijkt me een lekkere combinatie. :Y)
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:14:14 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_88796232
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
Lijstje!
Ben gister begonnen met 40 dagen géén alcohol en gezond eten, plus als het lukt mn regime van 2 a 3 x sporten per week.

O gepocheerd ei op 1 volkoren boterham
T activia yoghurtje
L grote bak broccolisoep
T gemengd fruit
T 2 rijstwafels sandwichspread
D boontjes sateh met kippepootjes
S bodybalance

Zit nu op 1680 kCal, dus na het sporten nog wat meer eten.

Morgen haal ik mn nieuwe fiets op, mn lieve omafiets is stuk :'( maar goed, deze nieuwe rijdt wel veel lekkerder en vanaf donderdag kan ik dus weer met de fiets naar het werk!
O+
Goed bezig!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:17:36 #24
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88796428
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

O+
Goed bezig!
Thnx! Lees al zolang bij jullie, gelukkig heb ik er toch iets van opgestoken dan.
Prrrrr
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:20:59 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_88796582
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:17 schreef mspoez het volgende:

[..]

Thnx! Lees al zolang bij jullie, gelukkig heb ik er toch iets van opgestoken dan.
Is natuurlijk niet heilig...
Als het maar goed in het koppie zit, dat is het belangrijkste :Y
Succes met alcoholloos, dat is mij nog niet gelukt :@
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')