Dat een maagband er ook weer uit kan en veel problemen oplevert wist ik wel ja, maar zo'n enorme operatie voor een omleiding durfde ik sowieso niet aan. M'n BMI was er overigens hoog genoeg voor, maar ik heb gekozen om het nog een keer zelf te proberen. En tot nu toe gaat dat aardig...quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:56 schreef Riann het volgende:
[..]
Maagband is niet perse voor de rest van je leven een gastric bypass wel maar ik zou nooit voor een maagband gaan je hoort er vaak nogal veel negatieve verhalen over. Maagband is wel weer een redelijke kleine ingreep gastic bypass is nogal wat. Maar veel mensen die vroeger een maagband hebben gehad word nu regelmatig eruit gehaald en een gastric bypass uitgevoerd.
Ik ben er ook voor als het zo lukt moet je het zo doen. Want aan de operatie zitten nog steeds risico's aan vast. Sommige kijken er licht tegen aan maar het is nogal een heftige operatie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 06:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat een maagband er ook weer uit kan en veel problemen oplevert wist ik wel ja, maar zo'n enorme operatie voor een omleiding durfde ik sowieso niet aan. M'n BMI was er overigens hoog genoeg voor, maar ik heb gekozen om het nog een keer zelf te proberen. En tot nu toe gaat dat aardig...
Trouwens effe in shock zojuist, weer stiekem de weegschaal op gekropen en ik ben 2 kilo lichter dan afgelopen maandagDacht ik dinsdag nog dat die 700 gram minder een uitschieter was, nu begin ik te denken dat maandag wellicht de uitschieter wel was...
Lekker he? Spruitjesquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:24 schreef happyme28 het volgende:
Welkom Webkim!! En succes natuurlijk! Je hebt al een mooi begin gemaakt met Start to run. Hopenlijk gaan die overige kilo's er ook af de komende tijd!
djenneke, de spruitjes gesmaakt? Hier ook al spruitjes gegeten en ze smaakten me prima. Mijn man houdt er niet van dus eten we het zelden.
Mijn dagmenu:
Ontbijt: bak volle yoghurt met peer
Lunch: 125gr. Mozarella met rookvlees, een tomaat en rode paprika. Bakje griekse yoghurt en een appel
Diner: Roerbakgroenten met gebakken hamblokjes (spruiten, ui, paprika). Bakje volle yoghurt
Het eiwitpoeder neem ik om extra eiwitten binnen te krijgen, dat stookt het oventje lekker op. Als je koolhydraatarm eet moet je meer eiwitten nemen om wel de verzadiging te houden. Werkt prima bij mij... Mijn eiwitpoeder smaakt overigens naar banaan, maar je hebt verschillende smaakjes.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:26 schreef happyme28 het volgende:
Oh Fluugs, je diner klinkt lekker! Gewoon stukjes en door elkaar gooien? Of heeft 't nog receptuur?
Vanwaar eigenlijk altijd die eiwitpoeder? Vult dat? Of smaakt dat nog ergens naar?
Zo ver ik weet is het een fabeltje, maar er zullen vast wel weer diëtisten zijn die daar anders over denken. Het is ook maar net hoe je het bekijkt, ik slaap doorgaans vrij laat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:52 schreef djenneke het volgende:
Ik lees net wat over snaaien, daar hoor je ook verschillende verhalen over. Soms hoor je juist dat snaaien voor het slapen gaan juist goed is, andere keer juist niet. Ik eet na achten helemaal niets meer. Hoe doen jullie dat?
Misschien Natrena chef (vloeibaar zoetje) gebruiken? Halveer je het aantal calorieën mee, en heb je nog ongeveer een derde van de koolhydraten over van normaal bij bijvoorbeeld cake of speculaas. Het blijft dan natuurlijk wel eten met matequote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:59 schreef Webkim het volgende:
Zo, da's lekker Sorbo. En happy volgende week terug de twéé cijfers voor de komma in, lekker!
Lijstje van gisteren:
O 1 cracker 30+kaas, 1 cracker pindakaas
T 2 mandarijntjes
L 2 volkorenboterhammen
T 1 eierkoek
D roerbakgroenten, kip uit een braadzak, klein beetje risotto
En een uurtje krachttraining.
Ik ben nog hard op zoek naar verantwoorde dingen die ik kan bakken. Ik hou zo van taarten en cakes bakken, maar da's nu echt not done natuurlijk en om alles maar weg te geven...
Ik heb het jaar afgesloten op 89,2kg ondanks dat ik alweer een paar weken niet sport. Ik wil graag weer sporten, maar de motivatie ontbreekt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb gisteravond na 3 á 4 weken weer serieus gesport. Wat heb ik dat gevoel toch gemist zeg...
[me=sylvesterrr] heeft zich gisterochtend en vanochtend gewogen (ik kon m'n ogen niet geloven): 89,1kg.
[/me]
januari 2010:
Gewicht: 106kg
BMI: 32
Vetpercentage: 33%
december 2010:
Gewicht: 89.1kg
BMI: 26.9
Vetpercentage: 27%
Ik wil het jaar afsluiten met een gewicht onder de 89kg. Mijn doelstelling voor volgend jaar wordt: vetpercentage onder de 20%.
Ik heb de hele dag het sporten weer continu uitgesteld. 1,5 uur geleden was ik het uitstellen beu (mede doordat ik niet virtueel geslagen wil wordenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:37 schreef happyme28 het volgende:
Hey sylvester, succes weer dit jaar. Mooi resultaat hoor van vorig jaarik kom je morgen opzoeken hoor als je niet gaat sporten
![]()
![]()
Hartstikke goed resultaat!quote:Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef flugeltje het volgende:
Gewoon -1,7 in 1 weekEn dat terwijl ik toch al 10 weken bezig ben...
Enfin 8 kilo eraf in 10 weken dus vind ik heul niet verkeerd eerlijk gezegd. Okay, het kan sneller natuurlijk, maar voor mij is dit nu prima te behalen...
Wel een beetje verkeerd weekend gehad, vrijdagavond een frietje gegeten en zaterdag op de skibaan een warme chocolademelk en daarna bij de griek geweest. Buiten de Ouzo heb ik daar alleen het vlees en groenten op, dus dan blijft het binnen de perken... En dat bleek dus ook wel uit de getallen op de weegschaal vanochtend....
Ik ben best blij
Zo te zien gaat iedereen erg lekker hier, we blijven allemaal netjes afvallen... Goedzo![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |