Ik zie zelf wel veel meer in dr Frank dan in sonja bakker of zo. Wat Sonja bakker doet kan ik ook wel. Kijk naar S.O.S. Sonja die mensen ken ik ook wel kilo's laten afvallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:17 schreef flugeltje het volgende:
Mijn lijstje van vandaag...
O: bak kwark met eiwitpoeder
T: stuk kaas
L: flinke bak salade met zalm en krab, een gekookt ei en een koolhydraatarme cracker
T: koolhydraatarm quuqske (zelfgebakken)
D: Koolsalade, Garnalen in knoflook en een snee toast
T: koekje bij de koffie
@happy, ik reageer ook veel beter op koolhydraatarm heb ik nu gemerkt. Het afvallen gaat veel beter dan toen ik bij eerdere pogingen alleen de kcal-inname verminderde. Ik geloof echt dat het voor iedereen anders werkt.
@Blinker, niet al het koolhydraatarm is synoniem aan Atkins, zelf ben ik meer met een op mezelf aangepaste combi tussen Dr Frank en Yvonne Lemmers, maar dan minder streng bezig... Dr Fluugs ofzo
Jij vind dat, maar waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:25 schreef Riann het volgende:
[..]
vind ik ook daarom snap ik ook niet dat een diëtiste dit aanbeveelt zo
Ik vind dat je bij Sonja echt verhongert... Ik heb het nooit gedaan, maar alleen van de dagmenu's al werd ik niet vrolijk. Bij Dr Frank vond ik het ook wat karig, die blijft rond de 20 gram koolhydraten per dag hangen. Zelf heb ik dit (ook omwille van m'n BMR) verhoogd naar tussen de 30 en 40 gram per dag. Over het algemeen prima te doen en ik ben in 2 maanden tijd nu zo'n 6 kilo afgevallen, geen verkeerde score. Zeker niet omdat het een gestage afname is...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik zie zelf wel veel meer in dr Frank dan in sonja bakker of zo. Wat Sonja bakker doet kan ik ook wel. Kijk naar S.O.S. Sonja die mensen ken ik ook wel kilo's laten afvallen.
nou je ontbijt en lunch is vrij weinig over je diner kan ik niet oordelen.En natuurlijk heb je genoeg reserves ik zal ook niet zeggen dat je flauw gaat vallen maar je verbrandingsmotertje moet bezig blijven anders gaat het op spaarstand. En van geen brood en aardappels eten kijk ik niet raar van op ik heb zelf ook ooit het Atkins gedaan. Maar dat een diëtiste dat aanbeveelt dat had ik nooit gedacht. Die zijn meestal toch voor 6 keer per dag eten 3 grote maaltijden en 3 kleine tussendoortjes. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en achter staat en als het voor jou werkt moet je dat vooral doen maar het is ook de kunst om wat je afgevallen bent dat je dat niet weer opnieuw aankomt. En ik denk dat je dat alleen maar kunt door gezond te eten en wel degelijk 6 keer per dag te eten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Jij vind dat, maar waar baseer je dat op?
Ik kan me voorstellen dat het 'raar' is dat ik nu geen brood of aardappels eet, maar voor mijn lichaam is dat beter. Mijn lichaam heeft voldoende reserves om van te leven, dus hoezo zou ik het daar niet op uithouden?
Het is heel normaal om 3 maaltijden per dag te eten dus ik snap niet wat er nu zo raar is?
Deze fase duurt ook maar 2 weken en is niet bedoeld om langer vol te houden, want het is puur om mijn spieren 'leeg' te maken en om de honger te remmen doordat mijn lichaam dan niet meer om suikers vraagt.
Ik ga voor 50 gram koolhydraten per dag. En dat gaat tot nog toe ook heel erg goed. En soms heb ik wel eens een dagje dat ik alles mag, maar niet te veel. Hooguit een keer per week. Daardoor hou ik het allemaal goed vol.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik vind dat je bij Sonja echt verhongert... Ik heb het nooit gedaan, maar alleen van de dagmenu's al werd ik niet vrolijk. Bij Dr Frank vond ik het ook wat karig, die blijft rond de 20 gram koolhydraten per dag hangen. Zelf heb ik dit (ook omwille van m'n BMR) verhoogd naar tussen de 30 en 40 gram per dag. Over het algemeen prima te doen en ik ben in 2 maanden tijd nu zo'n 6 kilo afgevallen, geen verkeerde score. Zeker niet omdat het een gestage afname is...
Toch beginnen een aantal diëtisten ook andere denkwijzen aan te hangen. Er komen steeds meer geluiden en voorzichtige onderzoeken in de richting die nz1900 steeds propagandeert... Martijn heeft een aantal van die artikelen ook bij de diëtisten op zijn werk voorgelegd en die blijven er sceptisch over. Ze zijn opgeleid in de tijd dat vet de grootste boosdoener was en dat blijft erg diep zitten. Na lezen van het artikel werd men al minder sceptisch, maar er is nog te weinig onderzoek gedaan om ook daadwerkelijk van het eigen geloof te vallen...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:54 schreef Riann het volgende:
[..]
nou je ontbijt en lunch is vrij weinig over je diner kan ik niet oordelen.En natuurlijk heb je genoeg reserves ik zal ook niet zeggen dat je flauw gaat vallen maar je verbrandingsmotertje moet bezig blijven anders gaat het op spaarstand. En van geen brood en aardappels eten kijk ik niet raar van op ik heb zelf ook ooit het Atkins gedaan. Maar dat een diëtiste dat aanbeveelt dat had ik nooit gedacht. Die zijn meestal toch voor 6 keer per dag eten 3 grote maaltijden en 3 kleine tussendoortjes. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en achter staat en als het voor jou werkt moet je dat vooral doen maar het is ook de kunst om wat je afgevallen bent dat je dat niet weer opnieuw aankomt. En ik denk dat je dat alleen maar kunt door gezond te eten en wel degelijk 6 keer per dag te eten.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:40 schreef flugeltje het volgende:
Haha, van tweede streepje volgen we elkaar allemaal naar Z&G en nu weer naar dit topic...
Draagmoeder wat interessant.quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:26 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen dames.
Wat vinden jullie ervan als ik jullie kom versterken? Mijn BMI is wel hoog genoeg (joepie!). Ik zal morgenochtend mijn hoofd uit het zand trekken en even gaan wegen en dan gaan we er weer voor.
Even in het kort mijn geschiedenis. Van ongeveer mijn 18e tot mijn 25 overgewicht gehad. 1Januari 2005 begonnen met afvallen en toen 35 kilo kwijtgeraakt. Jaren mijn gewicht zo rond de 65 kilo gehouden bij een lengte van 1,74. Best keurig dus. Maar toen raakte ik zwanger. En nu... bijna anderhalf jaar na mijn bevalling zit mijn gewicht (ruim) boven de tachtig kilo. De hoogste tijd dus om in te grijpen. Tot nu toe lukte het maar niet om mijn motivatie vast te houden, dus ik zoek support!
Dat staat sowieso buiten kijf...quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Sjeen het volgende:
Succes allemaalDe beste stok achter de deur is overigens het voor jezelf doen, heb ik gemerkt. Je moet er zelf volledig achterstaan
Ow, maar dat is juist zo'n aspect waarom je het dus voor jezelf doetquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat staat sowieso buiten kijf...
Maar bij mij is een nieuwe zwangerschap wel degelijk een mooie extra motivator.
Herkenbaar hoor...quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ow, maar dat is juist zo'n aspect waarom je het dus voor jezelf doetBij mij was het feit dat ik gewoon met Isa over het strand wil kunnen rennen bijvoorbeeld, een stok achter de deur. Niet omdat anderen er iets van zeiden, maar puur wat uit mezelf kwam
Nu kan ik gewoon lekker rennen met Isa, maar ik wil stiekem toch nog een paar kilo kwijt. Dat is een stuk moeilijker vind ik
Helemaal eens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Sjeen het volgende:
De beste stok achter de deur is overigens het voor jezelf doen, heb ik gemerkt. Je moet er zelf volledig achterstaan
Nee vorige keer 'voor mezelf' Ik word nu draagmoeder voor mijn schoonzus. Voor draagmoederschap waarbij zowel eicel als zaadcel van de wensouders zijn kom je alleen voor in aanmerking als je aantoonbaar onmogelijk kinderen kunt krijgen, dus als je bv geen baarmoeder hebt. Maar da's hier niet echt ontopic. Pm me maar als je er meer over wilt wetenquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Riann het volgende:
[..]
Draagmoeder wat interessant.
Was je de vorige keer ook draagmoeder en voor wie ben je dan draagmoeder.
Ik heb nu geen partner door mijn spierziekte is het niet slim om zwanger te worden al zou dat al moeilijk gaan. Dan zou een draagmoeder ooit een optie kunnen zijn vandaar de vraag.
Ja, het kan zijn dat er klasgenoten begrip voor hebben maar het kan ook zijn dat ze daardoor meer gepest worden. Ik zou als ouders nooit mijn kind zo opgeven voor een programma.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:12 schreef Sorbootje het volgende:
Riann, dat programma daar krijg ik zo kromme tenen van. Ik heb het natuurlijk nog niet gezien, maar ik vind het zo sneu voor die kinderen. Zelfs al vallen ze erdoor af, wat zullen hun klasgenootjes wel niet zeggen...
Ik ben zelf geen ouder, maar je bent als moeder verantwoordelijk voor je kind.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Riann het volgende:
Morgenavond op rtl4 help ons kind is te dik
http://www.tvgids.nl/prog(...)_ons_kind_is_te_dik/
Thanks !quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:15 schreef flugeltje het volgende:
Muks, hai! Tof dat je meedoet hier...
Hoe ga je het doen?
idd zeg, dat valt vies tegen... Mijn koolhydraatarme bammetjes bevatten slechts 5,5 gram koolhydraten per stuk.... (iets van 15 gram per 100 gram)quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:09 schreef Muks het volgende:
Glutenvrij brood :
Calorische waarde: 1420 Kj/338 Kcal, Eiwit: 1,2 gr, Koolhydraten: 81,6 gr, Vet: 0,2 gr. per 100 gram
bruin brood 100 gr. kcal 250 eiwit 9.5 koolhydraten 45.1 vetten 3.5
t is dus echt veel meer zelfs
Dan kun jij eigenlijk toch nog best wel wat eten? Collega's van mij die een maagbandje kregen zag ik in het begin met hangen en wurgen een halve boterham naar binnen werken. (en dat was echt werken) Dus ik vind het zelfs nog meevallen bij jou...quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:23 schreef Riann het volgende:
O: 1snee brood met gekookt eitje
T: niks ontbijt was pas om half 11
L: Chinese groentesoep
T: 1 snee met gekookte ham
D: komkommer aardappel draadjesvlees
T: 1 snee met gekookte ham
Je moet dit niet vergelijken met een normaal dieet. Dit na 3 kwart jaar geleden gastric bypass
Maagbandje en gastric bypass kun je niet vergelijken. En je kunt personen met een WLS ook niet vergelijken er zijn er bij die dingen niet meer kunnen eten. Ik kan alleen geen sla en biefstuk en bami meer eten pasta kan ooit wel eens moeilijk gaan.maar verder kan ik nog al redelijk alles etenquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan kun jij eigenlijk toch nog best wel wat eten? Collega's van mij die een maagbandje kregen zag ik in het begin met hangen en wurgen een halve boterham naar binnen werken. (en dat was echt werken) Dus ik vind het zelfs nog meevallen bij jou...
Hoeveel ben je nu afgevallen?
Maagband is niet perse voor de rest van je leven een gastric bypass wel maar ik zou nooit voor een maagband gaan je hoort er vaak nogal veel negatieve verhalen over. Maagband is wel weer een redelijke kleine ingreep gastic bypass is nogal wat. Maar veel mensen die vroeger een maagband hebben gehad word nu regelmatig eruit gehaald en een gastric bypass uitgevoerd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:53 schreef flugeltje het volgende:
Fijn dat het toch nog redelijk gaat dan en goed dat je al zoveel kwijt bent. Ik heb er zelf ook wel over nagedacht (met name maagband), maar ik vond het zo drastisch dat het voor de rest van je leven is... Daar ben ik nog niet aan toe. Vandaar dat ik het nog een keer op eigen kracht wil proberen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |