abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90855466
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:17 schreef flugeltje het volgende:
Mijn lijstje van vandaag...

O: bak kwark met eiwitpoeder
T: stuk kaas
L: flinke bak salade met zalm en krab, een gekookt ei en een koolhydraatarme cracker
T: koolhydraatarm quuqske (zelfgebakken)
D: Koolsalade, Garnalen in knoflook en een snee toast
T: koekje bij de koffie

@happy, ik reageer ook veel beter op koolhydraatarm heb ik nu gemerkt. Het afvallen gaat veel beter dan toen ik bij eerdere pogingen alleen de kcal-inname verminderde. Ik geloof echt dat het voor iedereen anders werkt.

@Blinker, niet al het koolhydraatarm is synoniem aan Atkins, zelf ben ik meer met een op mezelf aangepaste combi tussen Dr Frank en Yvonne Lemmers, maar dan minder streng bezig... Dr Fluugs ofzo :P
Ik zie zelf wel veel meer in dr Frank dan in sonja bakker of zo. Wat Sonja bakker doet kan ik ook wel. Kijk naar S.O.S. Sonja die mensen ken ik ook wel kilo's laten afvallen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:54:10 #102
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90857236
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:25 schreef Riann het volgende:

[..]

vind ik ook daarom snap ik ook niet dat een diëtiste dit aanbeveelt zo
Jij vind dat, maar waar baseer je dat op?

Ik kan me voorstellen dat het 'raar' is dat ik nu geen brood of aardappels eet, maar voor mijn lichaam is dat beter. Mijn lichaam heeft voldoende reserves om van te leven, dus hoezo zou ik het daar niet op uithouden?

Het is heel normaal om 3 maaltijden per dag te eten dus ik snap niet wat er nu zo raar is?

Deze fase duurt ook maar 2 weken en is niet bedoeld om langer vol te houden, want het is puur om mijn spieren 'leeg' te maken en om de honger te remmen doordat mijn lichaam dan niet meer om suikers vraagt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:54:17 #103
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90857241
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik zie zelf wel veel meer in dr Frank dan in sonja bakker of zo. Wat Sonja bakker doet kan ik ook wel. Kijk naar S.O.S. Sonja die mensen ken ik ook wel kilo's laten afvallen.
Ik vind dat je bij Sonja echt verhongert... Ik heb het nooit gedaan, maar alleen van de dagmenu's al werd ik niet vrolijk. Bij Dr Frank vond ik het ook wat karig, die blijft rond de 20 gram koolhydraten per dag hangen. Zelf heb ik dit (ook omwille van m'n BMR) verhoogd naar tussen de 30 en 40 gram per dag. Over het algemeen prima te doen en ik ben in 2 maanden tijd nu zo'n 6 kilo afgevallen, geen verkeerde score. Zeker niet omdat het een gestage afname is...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:03:06 #104
330720 Lowcarbclub
Tonia van de Lowcarbclub
pi_90861311
spam is niet gewenst op fok.

[ Bericht 91% gewijzigd door Mirjam op 04-01-2011 23:21:55 ]
Ervaringsdeskundige in het koolhydraatarmdieet en eigenares van een webshop met koolhydraatarme en suikervrije dieetproducten www.lowcarbclub.nl
pi_90863748
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Jij vind dat, maar waar baseer je dat op?

Ik kan me voorstellen dat het 'raar' is dat ik nu geen brood of aardappels eet, maar voor mijn lichaam is dat beter. Mijn lichaam heeft voldoende reserves om van te leven, dus hoezo zou ik het daar niet op uithouden?

Het is heel normaal om 3 maaltijden per dag te eten dus ik snap niet wat er nu zo raar is?

Deze fase duurt ook maar 2 weken en is niet bedoeld om langer vol te houden, want het is puur om mijn spieren 'leeg' te maken en om de honger te remmen doordat mijn lichaam dan niet meer om suikers vraagt.
nou je ontbijt en lunch is vrij weinig over je diner kan ik niet oordelen.En natuurlijk heb je genoeg reserves ik zal ook niet zeggen dat je flauw gaat vallen maar je verbrandingsmotertje moet bezig blijven anders gaat het op spaarstand. En van geen brood en aardappels eten kijk ik niet raar van op ik heb zelf ook ooit het Atkins gedaan. Maar dat een diëtiste dat aanbeveelt dat had ik nooit gedacht. Die zijn meestal toch voor 6 keer per dag eten 3 grote maaltijden en 3 kleine tussendoortjes. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en achter staat en als het voor jou werkt moet je dat vooral doen maar het is ook de kunst om wat je afgevallen bent dat je dat niet weer opnieuw aankomt. En ik denk dat je dat alleen maar kunt door gezond te eten en wel degelijk 6 keer per dag te eten.
pi_90863874
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik vind dat je bij Sonja echt verhongert... Ik heb het nooit gedaan, maar alleen van de dagmenu's al werd ik niet vrolijk. Bij Dr Frank vond ik het ook wat karig, die blijft rond de 20 gram koolhydraten per dag hangen. Zelf heb ik dit (ook omwille van m'n BMR) verhoogd naar tussen de 30 en 40 gram per dag. Over het algemeen prima te doen en ik ben in 2 maanden tijd nu zo'n 6 kilo afgevallen, geen verkeerde score. Zeker niet omdat het een gestage afname is...
Ik ga voor 50 gram koolhydraten per dag. En dat gaat tot nog toe ook heel erg goed. En soms heb ik wel eens een dagje dat ik alles mag, maar niet te veel. Hooguit een keer per week. Daardoor hou ik het allemaal goed vol.

Ik moet nu alleen wel een beetje overnieuw beginnen, want van de afgelopen anderhalve week (leve het kerstpakket :P en ruggengraatloze ik uiteraard) ben ik twee kilootjes aangekomen. Het valt me nog mee eerlijk gezegd, dus komt vast weer goed :)

Zo te lezen zijn jullie de kerst allemaal beter doorgekomen dan ik. Morgen ga ik nog even lekker uit eten, en dan is het daarna weer tijd om me weer netjes aan mijn dieet houden. Dan kom ik ook wel weer meeposten.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:31:19 #107
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90868670
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:54 schreef Riann het volgende:

[..]

nou je ontbijt en lunch is vrij weinig over je diner kan ik niet oordelen.En natuurlijk heb je genoeg reserves ik zal ook niet zeggen dat je flauw gaat vallen maar je verbrandingsmotertje moet bezig blijven anders gaat het op spaarstand. En van geen brood en aardappels eten kijk ik niet raar van op ik heb zelf ook ooit het Atkins gedaan. Maar dat een diëtiste dat aanbeveelt dat had ik nooit gedacht. Die zijn meestal toch voor 6 keer per dag eten 3 grote maaltijden en 3 kleine tussendoortjes. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en achter staat en als het voor jou werkt moet je dat vooral doen maar het is ook de kunst om wat je afgevallen bent dat je dat niet weer opnieuw aankomt. En ik denk dat je dat alleen maar kunt door gezond te eten en wel degelijk 6 keer per dag te eten.
Toch beginnen een aantal diëtisten ook andere denkwijzen aan te hangen. Er komen steeds meer geluiden en voorzichtige onderzoeken in de richting die nz1900 steeds propagandeert... Martijn heeft een aantal van die artikelen ook bij de diëtisten op zijn werk voorgelegd en die blijven er sceptisch over. Ze zijn opgeleid in de tijd dat vet de grootste boosdoener was en dat blijft erg diep zitten. Na lezen van het artikel werd men al minder sceptisch, maar er is nog te weinig onderzoek gedaan om ook daadwerkelijk van het eigen geloof te vallen...

Bij mij blijft de overtuiging bestaan dat er voor ieder individu een andere aanpak is die het beste werkt. Ik vind 3 eetmomenten ook niet veel, maar als ik in de praktijk kijk komt het regelmatig voor dat ik m'n tussendoortjes "vergeet" omdat ik gewoon geen trek of zin heb. Omdat door een verhoogde eiwitiname m'n bloedsuikerspiegel veel stabieler blijft (en ik daardoor dus minder trek heb) blijft mijn verbranding ook stabiel en dan zijn volgens mij de tussendoortjes ook niet per definitie noodzakelijk om de kachel te laten branden. Maar net zoals met alles kan ik het natuurlijk ook mis hebben, feit is dat het werkt nu en dat is verdomd lekker ;)

edit: en dat je na je dieet niet terug moet vallen geldt voor elk dieet. Ik las ergens dat je voor iedere afgevallen kilo 10 dagen de tijd moet nemen als 'uitwerkperiode' Dat wil dus zeggen dat bij 30 kilo gewichtsafname je nadat je op je streefgewicht bent (en het dieet hebt afgebouwd) nog zo'n jaar heel voorzichtig moet blijven om je lichaam te laten wennen aan de nieuwe inname (en jezelf aan je nieuwe leefpatroon). Pas daarna kun je de teugels een beetje laten vieren

@djenneke, ik zondig zo eens per twee weken. Dan hou je het inderdaad langer vol, ik kan op donderdag makkelijker iets overslaan als ik weet dat ik een dag of wat later toch al iets mag. Het gaat me verdomd makkelijk af moet ik zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door flugeltje op 05-01-2011 07:54:37 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:57:03 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90868885
Mijn diëtiste praktijk is gelieerd aan een ziekenhuis waar onderzoek gedaan is naar de werking van koolhydraten bij bijv. Diabetes patiënten, onbegrepen onvruchtbaarheid en topsportverleden. Die onderzoeken wezen uit wat Flugeltje eigenlijk hierboven schrijft.

Ik viel destijds in de 2 laatste categoriën en nu alleen nog in de laatste categorie en ik had inmiddels alle andere mogelijke dieten gevolgd. Het werkte niet of tijdelijk en het zat er zo weer aan.

Dit dieet werkt voor mij en ik ben al meer dan een jaar niet meer op mijn oude gewicht. Tussendoor wel zwanger geweest waardoor ik natuurlijk wel ben aangekomen maar daar is meer dan de helft alweer verdwenen en nu ga ik voor de rest en weer extra afvallen.

Ik ben het heel sterk eens met Flugeltje dat er voor iedereen een eigen methode is die het beste werkt. En mijn dietiste schrijft dit niet aan iedereen voor hoor, alleen na een uitvoerig gesprek waaruit een conclusie getrokken wordt over de oorzaak van het overgewicht.

@djenneke, geniet nog even van het lekkere eten en tot snel dan! Succes alvast!
pi_90869123
Goedemorgen dames.

Wat vinden jullie ervan als ik jullie kom versterken? Mijn BMI is wel hoog genoeg ( :') joepie!). Ik zal morgenochtend mijn hoofd uit het zand trekken en even gaan wegen en dan gaan we er weer voor.

Even in het kort mijn geschiedenis. Van ongeveer mijn 18e tot mijn 25 overgewicht gehad. 1Januari 2005 begonnen met afvallen en toen 35 kilo kwijtgeraakt. Jaren mijn gewicht zo rond de 65 kilo gehouden bij een lengte van 1,74. Best keurig dus. Maar toen raakte ik zwanger. En nu... bijna anderhalf jaar na mijn bevalling zit mijn gewicht (ruim) boven de tachtig kilo. De hoogste tijd dus om in te grijpen. Tot nu toe lukte het maar niet om mijn motivatie vast te houden, dus ik zoek support!
pi_90869158
Extra stok achter de deur is dat ik in de tweede helft van dit jaar weer zwanger hoop te worden (draagmoeder) en ik deze zwangerschap graag slank in wil gaan en de schade beperkt wil houden. Ik weet nu in welke valkuilen ik de vorige keer ben getrapt.
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:40:00 #111
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90869282
Ha Sorbo, welkom!

Haha, van tweede streepje volgen we elkaar allemaal naar Z&G en nu weer naar dit topic...
pi_90869342
Haha nou inderdaad!
pi_90869352
Ik zal morgen, als ik mijn gewicht weet, even zo'n ticker maken!
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:50:15 #114
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90869415
Wist je dat we dezelfde stok achter de deur hebben? Ik wil een volgende zwangerschap ook slanker in. De zwangerschap van Willem is me door m'n postuur erg zwaar gevallen. Ik hoop dat een volgende keer ook beter te doen...
pi_90869502
Nou inderdaad! Het lijkt me zoveel beter te doen als je de zwangerschap slank(er) ingaat. Nu ben ik vooral tijdens mijn zwangerschap aangekomen (vooral in de eerste helft) doordat ik me volledig liet gaan, maar ik wil nu slank beginnen en me niet meer laten gaan tijdens de zwangerschap.

Was overigens ook een wens van het VUMC, dat ik eerst wat af zou vallen. Ook dat is een motivator!
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:39:58 #116
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90870417
Sorbootje, stok meldt :W Succes!! Enig idee hoe je het aan gaat pakken?

quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:40 schreef flugeltje het volgende:
Haha, van tweede streepje volgen we elkaar allemaal naar Z&G en nu weer naar dit topic...
_O- _O- maar het is wel zo :X

Hier overigens ook het advies van de gyn om bij een eventuele volgende zwangerschap nog wat meer af te vallen, dus hier niet de reden maar wel een extra motivator mochten we besluiten voor 'n 2e te gaan.
pi_90871168
Ik ben lid van online weightwatchers en ga mijn koolhydraatinname beperken.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 januari 2011 @ 10:21:10 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_90871614
Succes allemaal :) De beste stok achter de deur is overigens het voor jezelf doen, heb ik gemerkt. Je moet er zelf volledig achterstaan :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_90871625
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:26 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen dames.

Wat vinden jullie ervan als ik jullie kom versterken? Mijn BMI is wel hoog genoeg ( :') joepie!). Ik zal morgenochtend mijn hoofd uit het zand trekken en even gaan wegen en dan gaan we er weer voor.

Even in het kort mijn geschiedenis. Van ongeveer mijn 18e tot mijn 25 overgewicht gehad. 1Januari 2005 begonnen met afvallen en toen 35 kilo kwijtgeraakt. Jaren mijn gewicht zo rond de 65 kilo gehouden bij een lengte van 1,74. Best keurig dus. Maar toen raakte ik zwanger. En nu... bijna anderhalf jaar na mijn bevalling zit mijn gewicht (ruim) boven de tachtig kilo. De hoogste tijd dus om in te grijpen. Tot nu toe lukte het maar niet om mijn motivatie vast te houden, dus ik zoek support!
Draagmoeder wat interessant.

Was je de vorige keer ook draagmoeder en voor wie ben je dan draagmoeder.
Ik heb nu geen partner door mijn spierziekte is het niet slim om zwanger te worden al zou dat al moeilijk gaan. Dan zou een draagmoeder ooit een optie kunnen zijn vandaar de vraag.
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:24:06 #120
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90871711
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Sjeen het volgende:
Succes allemaal :) De beste stok achter de deur is overigens het voor jezelf doen, heb ik gemerkt. Je moet er zelf volledig achterstaan :Y
Dat staat sowieso buiten kijf... :Y

Maar bij mij is een nieuwe zwangerschap wel degelijk een mooie extra motivator.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 januari 2011 @ 10:28:38 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_90871855
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:24 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat staat sowieso buiten kijf... :Y

Maar bij mij is een nieuwe zwangerschap wel degelijk een mooie extra motivator.
Ow, maar dat is juist zo'n aspect waarom je het dus voor jezelf doet ;) Bij mij was het feit dat ik gewoon met Isa over het strand wil kunnen rennen bijvoorbeeld, een stok achter de deur. Niet omdat anderen er iets van zeiden, maar puur wat uit mezelf kwam :D

Nu kan ik gewoon lekker rennen met Isa, maar ik wil stiekem toch nog een paar kilo kwijt. Dat is een stuk moeilijker vind ik :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:37:01 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90872180
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ow, maar dat is juist zo'n aspect waarom je het dus voor jezelf doet ;) Bij mij was het feit dat ik gewoon met Isa over het strand wil kunnen rennen bijvoorbeeld, een stok achter de deur. Niet omdat anderen er iets van zeiden, maar puur wat uit mezelf kwam :D

Nu kan ik gewoon lekker rennen met Isa, maar ik wil stiekem toch nog een paar kilo kwijt. Dat is een stuk moeilijker vind ik :P
Herkenbaar hoor...

Bij mij zit er ook achter dat ik bijna niet met Willem op de foto wil of gemaakte foto's niet aan mensen wil laten zien omdat ik ineens heel erg m'n gewicht zie zitten overal. :@ Ik wil met m'n zoon op de foto kunnen zonder dat ik mezelf schaam. Dat ook over 20 jaar nog zichtbaar te maken is dat ik wel onderdeel uitmaakte van z'n jeugd zeg maar ;)
pi_90872452
Morgenavond op rtl4 help ons kind is te dik

http://www.tvgids.nl/prog(...)_ons_kind_is_te_dik/
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:51:47 #124
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90872705
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Sjeen het volgende:
De beste stok achter de deur is overigens het voor jezelf doen, heb ik gemerkt. Je moet er zelf volledig achterstaan :Y
Helemaal eens.

Ik moet voor mezelf ook echt een bepaalde zelfdiscipline voelen en dan weet ik dat ik het kan doen. Afgelopen maanden na de zwangerschap waren gewoon te hormonaal dus dan is het ook zinloos om te beginnen.

Bedankt voor de tip Riann. Klinkt interessant.
pi_90873400
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:21 schreef Riann het volgende:

[..]

Draagmoeder wat interessant.

Was je de vorige keer ook draagmoeder en voor wie ben je dan draagmoeder.
Ik heb nu geen partner door mijn spierziekte is het niet slim om zwanger te worden al zou dat al moeilijk gaan. Dan zou een draagmoeder ooit een optie kunnen zijn vandaar de vraag.
Nee vorige keer 'voor mezelf' Ik word nu draagmoeder voor mijn schoonzus. Voor draagmoederschap waarbij zowel eicel als zaadcel van de wensouders zijn kom je alleen voor in aanmerking als je aantoonbaar onmogelijk kinderen kunt krijgen, dus als je bv geen baarmoeder hebt. Maar da's hier niet echt ontopic. Pm me maar als je er meer over wilt weten :) Mag altijd :)

Sjeen, da's zeker, je moet het vooral voor jezelf doen. Doe ik ook hoor. Zit gewoon niet lekker meer in mijn lijf!
pi_90873436
Riann, dat programma daar krijg ik zo kromme tenen van. Ik heb het natuurlijk nog niet gezien, maar ik vind het zo sneu voor die kinderen. Zelfs al vallen ze erdoor af, wat zullen hun klasgenootjes wel niet zeggen...
pi_90875395
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:12 schreef Sorbootje het volgende:
Riann, dat programma daar krijg ik zo kromme tenen van. Ik heb het natuurlijk nog niet gezien, maar ik vind het zo sneu voor die kinderen. Zelfs al vallen ze erdoor af, wat zullen hun klasgenootjes wel niet zeggen...
Ja, het kan zijn dat er klasgenoten begrip voor hebben maar het kan ook zijn dat ze daardoor meer gepest worden. Ik zou als ouders nooit mijn kind zo opgeven voor een programma.

Wat betreft draagmoederschap ik vind het wel heel mooi dat je dat doet zo voor je broer en schoonzus. Dat is echt een uitkomst als je zelf geen kinderen kunt krijgen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:07:04 #128
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_90875497
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Riann het volgende:
Morgenavond op rtl4 help ons kind is te dik

http://www.tvgids.nl/prog(...)_ons_kind_is_te_dik/
Ik ben zelf geen ouder, maar je bent als moeder verantwoordelijk voor je kind.
Als het kind dan zwaar overgewicht heeft dan mag je dat jezelf aanrekenen en niet het kind.
pi_90877607
Zometeen weer sporten, whoei!!!
Tralalalaaa
pi_90881796
Haai :W :W

was ik weer.... de 30 kg die eraf was, nou die is er op 5 kg na weer bij dus ik ben er weer. Dit keer vastbesloten om ook die andere 16,5 die er nog af moet eraf te krijgen. 78 is mijn doel. Dat woog ik voor ik zwanger raakt 12 jaar geleden.

dus mag ik in de OP ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:15:43 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90882911
Muks, hai! Tof dat je meedoet hier...

Hoe ga je het doen?
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:24:36 #132
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90883275
Muks, welkom :W en succes natuurlijk!

Fluugs, kun jij eigenlijk de OP nog wijzigen of moeten we een Modje vragen de tickers van mij en Muks erbij te zetten?
pi_90883343
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:15 schreef flugeltje het volgende:
Muks, hai! Tof dat je meedoet hier...

Hoe ga je het doen?
Thanks !

Gezond eten...bewegen...
Mijn moeder doet sinds maandag shakes, maar ik wil eerst mijn eigen dieet proberen wat in 2009 succesvol was (30 kg eraf, toen medicatie en snaaien en bingo)
Interesse in dagmenu ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:33:14 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90883674
In dagmenu zeker interesse Muks! Hoe beweeg jij trouwens zonder je gewrichten overmatig te belasten? Zwemmen blijf ik ronduit kut vinden, niet omdat ik zwemmen niet leuk vind, maar ik heb een hekel aan het zwembad... Sta je eerst te freubelen in zo'n klein rothok wordt je daarna zo lekker aangestaard en zie je ze smiespelen... Brrrr Normaliter ben ik toch echt een grote meid wat dit soort dingen betreft, maar het zwembad is vaak echt een stapje te ver....

@happy, ik kan helaasch niets meer aanpassen...
pi_90883725
Riann, 't is voor de zus van mijn man :)

Muks :) Haai! Succes en ik heb ook interesse!
pi_90883966
ik probeer heel simpel 2x 15 minuten te fietsen of wandelen. Zwemmen is zelfde verhaal als bij jou + dat ik leerlingen tegen kom :X }:| :X

Alle crackers zijn overigens glutenvrij.
Dagmenu :

ontbijt : 3 crackers met smeerkaas, glas melk (of optimel of zo) en kop thee (vitamine pil)
tussendoor : 150 gram kwark (ik vind die van de lild kersen erg lekker) en stuk fruit
lunch : salade en daarbij weer 3 crackers met vleeswaar +kop bouillon
tussendoor : stuk fruit
diner ; 75 gram pasta, aardappelen of rijst, 150 gram vlees (mager) en zoveel groente als ik wil
tussendoor : 1 glutenvrij koekje

ik drink zeker 2 ot 3 liter vocht, vooral water en thee en 2 glazen cola/sinas light

Voorvanavond staat er een stoofpotje op het menu met krieltjes, paprika, wortel, ui, komkommer, zilverui, tomaatjes en een stukje rundvlees afgeblust met wat bouillon
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:44:45 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90884166
Ziet er heul niet verkeerd uit Muks, glutenvrij is toch over het algemeen ook laag in koolhydraten?
pi_90884223
nee maakt niet zo veel uit. Gluten vrij wil zeggen geen haver, tarwe, rogge of gerst maar dus wel mais en zo. Daar zit ongeveeer evenveel in.
Ik probeer het wel te beperken tot 35 gram per dag en dat lukt goed zo
pi_90885257
Glutenvrij brood :
Calorische waarde: 1420 Kj/338 Kcal, Eiwit: 1,2 gr, Koolhydraten: 81,6 gr, Vet: 0,2 gr. per 100 gram

bruin brood 100 gr. kcal 250 eiwit 9.5 koolhydraten 45.1 vetten 3.5

t is dus echt veel meer zelfs
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:20:40 #140
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90885750
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:09 schreef Muks het volgende:
Glutenvrij brood :
Calorische waarde: 1420 Kj/338 Kcal, Eiwit: 1,2 gr, Koolhydraten: 81,6 gr, Vet: 0,2 gr. per 100 gram

bruin brood 100 gr. kcal 250 eiwit 9.5 koolhydraten 45.1 vetten 3.5

t is dus echt veel meer zelfs
idd zeg, dat valt vies tegen... Mijn koolhydraatarme bammetjes bevatten slechts 5,5 gram koolhydraten per stuk.... (iets van 15 gram per 100 gram)
pi_90886022
en dan te bedenken dat het zo duur is al de neten.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:52:56 #142
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90887514
Klinkt goed Muks! Glutenvrij is inderdaad erg duur, nooit begrepen waarom.

Hier overigens geen probleem met zwembaden. Het was de eerste keer wel gaan en niet nadenken, maar nu ga ik eigenlijk iedere week zwemmen met Daan en dat bevalt goed. En dat aanstaren valt wel mee voor mijn gevoel. Maar ik ben het er mee eens dat het niet de meest comfortabele omgeving is zo in je badpak in het zwembad.

Nog even mijn dagmenu:

Ontbijt: Bak volle yoghurt met een peer. 2 koppen thee
Lunch: Omelet met ham en kaas. Hamrolletjes met augurk. Glas melk
Diner: Witlof met ham en kaas en ongepaneerde schnitzel
Toe: Halfvolle kwark met mandarijn

[ Bericht 16% gewijzigd door happyme28 op 05-01-2011 19:09:36 ]
pi_90897994
De stoofschotel was zeer smakelijk ! heb zelfs nog wat over, ik kreeg het niet op :+ dus morgen tussen de middag een warm hapje :9
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:03:38 #144
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_90903156
O: 2 eieren met 2 boterhammen
T: appeltje
L: 2 boterhammen met kaas 20+
T: 2 appels en gebakje op het werk :'(
D: Flinke salade met tonijn, surimi en een hamburger
T: Misschien nog een appeltje zo

Moet wel zeggen dat ik een stuk beter slaap nu. Ik heb de laatste paar jaar echt een slaapprobleem, maar gisteravond was ik voor het eerst om 12 uur een keer echt moe!
Geen idee of het aan het dieet ligt, maar ik vond het wel een aardige bijkomstigheid :)

[ Bericht 36% gewijzigd door Blinker op 05-01-2011 21:15:52 ]
pi_90904333
O: 1snee brood met gekookt eitje
T: niks ontbijt was pas om half 11
L: Chinese groentesoep
T: 1 snee met gekookte ham
D: komkommer aardappel draadjesvlees

Je moet dit niet vergelijken met een normaal dieet. Dit na 3 kwart jaar geleden gastric bypass
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:35:08 #146
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90905140
O: Bak kwark met eiwitpoeder
T: niets
L: Koolhydraatarme boterham met een uitsmijter
T: Koolhydraatarm koekje
D: Roerbakgroenten (courgette, aubergine, champignons, rode en gele paprika) en vleesreepjes
T: nog niets, ook geen trek

Het is niet veel vandaag, maar ik voel mezelf ook niet zo lekker (keelpijn) dus daar zit 't 'm ook wel een beetje in.

Overigens zit ik nu naar afvallers XXL te kijken, de nieuwe propagandashow van Dr Frank... Op z'n eigen afvalsite is hij in geen velden of wegen meer te bekennen nu hij z'n boeken eenmaal verkoopt en z'n snoet regelmatig op tv te zien is....
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:37:39 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90905302
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:23 schreef Riann het volgende:
O: 1snee brood met gekookt eitje
T: niks ontbijt was pas om half 11
L: Chinese groentesoep
D: komkommer aardappel draadjesvlees

Je moet dit niet vergelijken met een normaal dieet. Dit na 3 kwart jaar geleden gastric bypass
Dan kun jij eigenlijk toch nog best wel wat eten? Collega's van mij die een maagbandje kregen zag ik in het begin met hangen en wurgen een halve boterham naar binnen werken. (en dat was echt werken) Dus ik vind het zelfs nog meevallen bij jou...

Hoeveel ben je nu afgevallen?
pi_90905835
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dan kun jij eigenlijk toch nog best wel wat eten? Collega's van mij die een maagbandje kregen zag ik in het begin met hangen en wurgen een halve boterham naar binnen werken. (en dat was echt werken) Dus ik vind het zelfs nog meevallen bij jou...

Hoeveel ben je nu afgevallen?
Maagbandje en gastric bypass kun je niet vergelijken. En je kunt personen met een WLS ook niet vergelijken er zijn er bij die dingen niet meer kunnen eten. Ik kan alleen geen sla en biefstuk en bami meer eten pasta kan ooit wel eens moeilijk gaan.maar verder kan ik nog al redelijk alles eten

En in het begin at ik niet wat ik nu eet. En het is 50 gram groente en 50 gram aardappel en ik probeer 1 stuk vlees te eten omdat eiwitten belangrijkste voedingsstof is na een gastric bypass. ooit is het ook maar 25 gram groente en aardappel.

ik ben nu 35.4 kilo kwijt
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:53:42 #149
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90906434
Fijn dat het toch nog redelijk gaat dan en goed dat je al zoveel kwijt bent. Ik heb er zelf ook wel over nagedacht (met name maagband), maar ik vond het zo drastisch dat het voor de rest van je leven is... Daar ben ik nog niet aan toe. Vandaar dat ik het nog een keer op eigen kracht wil proberen...
pi_90906646
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:53 schreef flugeltje het volgende:
Fijn dat het toch nog redelijk gaat dan en goed dat je al zoveel kwijt bent. Ik heb er zelf ook wel over nagedacht (met name maagband), maar ik vond het zo drastisch dat het voor de rest van je leven is... Daar ben ik nog niet aan toe. Vandaar dat ik het nog een keer op eigen kracht wil proberen...
Maagband is niet perse voor de rest van je leven een gastric bypass wel maar ik zou nooit voor een maagband gaan je hoort er vaak nogal veel negatieve verhalen over. Maagband is wel weer een redelijke kleine ingreep gastic bypass is nogal wat. Maar veel mensen die vroeger een maagband hebben gehad word nu regelmatig eruit gehaald en een gastric bypass uitgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')