abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2011 @ 21:02:12 #201
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91133403
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:20 schreef sylvesterrr het volgende:

@Djenneke: een keer zondigen is niet erg, zolang je ervan hebt genoten (anders is het voor niets geweest) én je je ook daarvan bewust bent. Vooral dat laatste is m.i. erg belangrijk.
Dit dus....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_91141437
Haha, bedankt allemaal voor de steun ;)

Het was een lekker frietje (maar de schuldgevoelens krijg ik niet helemaal weg, komt goed!).
Morgen ga ik een lekker roerbakje maken met veel groentjes, champignonnetjes en mager vlees of kip. :)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_91152782
Yes onder de 120 !! 119.9 om precies te zijn. Op naar de 114.9 :)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:47:57 #204
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91170287
Feli Muks! *O*

Lijstje:
O kwark + eiwit
T mandarijn
T cappucino
L crackers met pindkaas/komkommer, leverworst/komkommer, 20+kaas/komkommer
T mandarijn
T wiener melange (nieuwe automaat op het werk, even proeven, maar niet voor herhaling vatbaar)
D beef shanghai zonder mie
S 30 min waven, uur bodybalance
T ?
Prrrrr
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:52:21 #205
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91170465
Vandaag eindelijk begonnen met hardlopen. M'n kuiten doen al flink pijn :')
Viel best tegen, maar vond het wel leuk om te doen! Ga het proberen aan de hand van dit schema: http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:17:02 #206
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91180833
Muks, super!! Gefeli!

mspoez, mjammie beef shanghai.

Succes Blinker! Ik hoop dat het wat voor je is dat hardlopen. Ik vind het echt helemaal niets, ben er al vaak mee begonnen, maar nooit echt doorgezet. Dat schema ziet er wel ok uit om te starten.

Vandaag gegeten:
- Ontbijt: volle yoghurt met witte druiven
- Lunch: rauwkost met tomaat en mozarella. een melk en een appel.
- Diner: Lasagne van courgette met groente en gehakt. Toe: griekse yoghurt

En Fluugs, een beetje kunnen inhouden op je verjaardag?
pi_91181286
Ik moet ook weer even een kilo of 20 kwijt.
Kijken of ik hier nog wat advies kan krijgen, situatie per 3 januari is als volgt :

Man, 27 jaar, 1,78, 110 kilo.
Ik rook 1 sigaar per avond, in het weekend wat meer.
Sporten doe ik niet aan.
Werk 40-45 uur per week, 8-9 uur per dag waarvan 4-5 uur zittend.
2-3 uur sta ik of loop ik rond.
Ik neem geen pauze op een werkdag.
Op donderdagavond, vrijdagavond en zondagavond 3 biertjes per avond.
Zaterdagavond vaak wat meer, 5-6.

Op een doordeweekse dag eet ik sinds kort in dit patroon :

07:00 : 1 schaal mager yoghurt met cruesli + 1 volle mok zwarte koffie zonder suiker of melk
10:00 : 1 banaan
12:30 : 4 bruine boterhammen met in totaal 2 plakjes beleg (kaas, ham oid)
15:00 : 1 appel
19:00 : Hollandse pot, of pasta oid (geen afhaal of vette gerechten als patat)

Verder over de hele dag 2 liter water, 6 kopjes koffie en 1 - 1,5 liter cola light.

Iemand nog suggesties ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_91181789
Succes Junkie XP ! Anderhalve liter cola vind ik veel te veel maar das persoonlijk natuurlijk.

dankje Happyme ! Jou ontbijt lijkt me heerlijk dus die ga ik donderdag proberen (geen druiven in huis)

Mzpoes ook bedankt !

Blinker, succes met hardlopen. Hopenlijk valt de spierpijn morgen mee
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_91181926
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:31 schreef Muks het volgende:
Succes Junkie XP ! Anderhalve liter cola vind ik veel te veel maar das persoonlijk natuurlijk.

Thanks, het is light he.
pi_91182101
Ik zoek nog wel een product om verantwoordt te snacken, valt niet mee.

Ik kom rond 18:00 thuis van werk maar wij eten meestal pas na 19:00 uur.
Soms pas 20:30 uur.

Ik heb dan al wel honger, en geen trek in fruit maar in iets dat vult.
Kan ik crackers nemen oid ?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:38:57 #211
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91182270
Hmmzz...junkiexp, allereerst succes natuurlijk! Ja, ik denk dat je zelf ook wel weet dat 4 avonden bier en weinig beweging niet echt best zijn. Dus ik zou zeggen: minder bier en meer bewegen. Verder ziet je eetpatroon er wel ok uit, al is het natuurlijk beter om wel pauze te nemen om bewust te eten. Cruesli bevat erg veel suiker dus misschien kun je muesli nemen met wat zoetstof bijvoorbeeld.

Hoe krijg je dat trouwens naar binnen? zo'n 4 liter vocht :o

Verantwoorde snack: augurk, komkommer? handje onbewerkte noten (walnoten, pelpinda's) is ook niet erg slecht, maar wel met mate natuurlijk.

Muks, deze week bij de Plus: 2 bakken witte druiven zonder pit voor de prijs van 1 :)
pi_91185609
Jammer geen plus in de buurt, ja durp verderop (7 km) dus maar wat duurdere mar bedankt voor de tip

Junkie XP het ging mijn niet om de suiker maar om de cafeïne die je met 6 koppen koffie en 1,5 liter cola binnen krijgt. Beetje veel en ja wat HappyME zegt ; bier (alcohol) is gewoon niet verstandig als je af wilt vallen en bewegen des te belangrijker.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:28:18 #213
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91185952
Welkom Junkie! De hoeveelheid cafeine wakkert ook de behoefte aan zoet aan wist je dat? Verder zou je natuurlijk kunnen proberen je bierinname te halveren, begin eens met de donderdag en zondag over te slaan bijvoorbeeld ;)

gezonde snacks; wortel, komkommer, olijfje, onbewerkte noten... etc etc etc Ligt er ook een beetje aan wat voor dieet je wilt gaan volgen, zelf eet ik koolhydraatarm en dan past een stuk kaas er wel in als tussendoortje, is echter voor mensen die calorien beperkten weer niet zo'n slimme keus...

@Happy, ik ben de dag eigenlijk heel goed doorgekomen. Ik heb een gebakje afgeslagen :o Goed bezig!!
pi_91198034
Flugeltje wat goed van je !
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:14:48 #215
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91199907
Jeuj! Min 1,2!
Prrrrr
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:17:40 #216
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91199991
Naais mspoez!

@muks, ja goed hè? Vond het ook wel stoer van mezelf eigenlijk...
pi_91202441
Zo! Ik heb het echt helemaal goed te pakken :D Lekker gevoel! Kan me nu al verheugen op de eerste oude kledingstukken die straks weer gaan passen!

Hier in ons dorp is wel een plus, maar dat wordt een Poiesz in februari en nu zijn ze aan het leegverkopen. Echt het lijkt wel een oostbloksupermarkt }:|

Anyway, mijn menu voor vandaag:

Ontbijt: kom optimel yoghurt en een gekookt ei

tussendoor: banaan en kop bouillon

Lunch: Flinke bak salade van gerookte kip, komkommer, tomaat, basilicum en light mozzarella :Y)

Tussendoor: Appel en een kop bouillon

Diner: weet ik nog niet. Ik denk een stuk vis en een roerbak van venkel, zoete ui en zwarte olijven.
pi_91202447
Muks, wat fijn! Onder de 120! *O*
pi_91202464
Flugeltje, voelt best goed hè, gebak afslaan. Ook al is gebak zo lekker
pi_91202539
Oh en Happy, soms is het rode wijn, soms wit, soms rosé.. maar net waar ik zin in heb. En zoals ik zei, op die manier is het me al eens eerder gelukt. Het moet wel leuk blijven hè ;) Ik ben nu eenmaal verzot op mijn glas wijn. Dat hoort gewoon bij mijn maaltijd. Punt uit :D
pi_91204036
@sorbootje: Wijn is niet zo heel erg hoor, zolang je het maar niet te veel drinkt. Zeker in vergelijking met bier. Ik ken mensen die heel veel kilo's kwijt zijn geraakt door hun glas bier te vervangen door een glas wijn ;)

@Junkie: Geen cruesli meer. Daar zit veel te veel suiker in. En toch ook het bier laten staan. Waarschijnlijk kom je dan al een heel end.

Zelf vind ik koolhydratenarm best heel geschikt voor mannen, omdat die nou eenmaal vaak graag veel vlees eten. En dat kan heel goed. Misschien dat de aardappelen en het brood wat gemist worden, maar neem er een lekker biefstukje extra bij en hoe erg is dat dan nog? :)
pi_91204310
Nou dat vind ik ook zo fijn, dat ik gewoon veel kan eten Djenneke, waaronder dus vlees en vis (en ik ben geen jongentje :D)

Ik heb gewoon geen honger, dat is makkelijk vol te houden.
pi_91204795
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:40 schreef Sorbootje het volgende:
Nou dat vind ik ook zo fijn, dat ik gewoon veel kan eten Djenneke, waaronder dus vlees en vis (en ik ben geen jongentje :D)

Ik heb gewoon geen honger, dat is makkelijk vol te houden.
Ik ben ook geen jongetje, en ik eet ook graag vlees hoor :P
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:55:48 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91204844
Ik heb er bijna een lul aangebunkerd wat vlees-eten betreft....
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:01:05 #225
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91207340
Ik merk nu aan mezelf ook wel dat ik veel gevoeliger voor suiker ben geworden. Ik eet tegen beter weten in toch nog een bakje cruesli met magere yoghurt in de ochtend, maar ik proef nu toch zoete stoffen er in, terwijl vroeger vond ik het maar flauw zonder extra suiker.

Ik denk als ik nu een blikje Red Bull drink dat ik dan stijl achterover sla :P
pi_91220744
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb er bijna een lul aangebunkerd wat vlees-eten betreft....
_O-

Ik ben gek op vlees maar ook op brood :{ gelukkig mag ik dat vanaf volgende week weer eten.

Wat een sterke motivatie lees ik bij iedereen. Goed bezig zeg ik! mspoez, mooi resultaat!

Mijn dagmenu vandaag is nogal standaard, maar het diner kijk ik naar uit:
- Ontbijt: yoghurt met een peer
- Lunch: meloen met serrano ham + stukje kaas. Glas melk
- Diner: Roerbak van sperziebonen, paprika, ui, courgette, varkensvleesreepjes en boursin cuisine

Vanavond weer eens sporten, kon al een paar weken niet, dus vanavond weer even lekker zweten.
pi_91224050
vandaag een bunkerdag, overdag eet ik dan netjes mijn menu maar savonds mag ik een koolhydraatrijke maaltijd :D Erg lekker kan ik je zeggen ;) Een bunkerdag doe ik elke 10e dag, zodat mijn stofwisseling lekker actief blijft.

Happyme hoezo mag je volgende week weer brood ? Heb je dan een tussenweek of zo ?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:35:36 #228
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91226763
Vlees is ook makkelijk, kip en bief enzo is mager maar vult goed. Vis trouwens ook, ik had vandaag twee keer vis, lekker hoor.

Als je elke tiende dag carbs eet Muks, blijf je dan wel in die verbrandingsstand, waar Atkins het altijd over heeft?

Laajsje
O thee, brood uit de broodmachine met 20+kaas
T koffie
L tonijn in tomatensaus
T kwark met eiwit
T 10 suikervrije dropjes
D pangasius met groente
T winterfruitmix, grote bak. mjam.
Prrrrr
pi_91234399
Bedankt voor de tips allemaal, erg fijn ^O^ .
Bier laat ik voortaan donderdagavond en zondagavond staan, geen probleem :).
Die cafeïne wordt nog wel een probleem, daar ben ik echt verslaafd aan :P.

Koolhydraatarm kan ik wel eens proberen, maar het lijkt me niet zo praktisch of wel ?
En is het niet onwijs duur ?
pi_91237651
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef Muks het volgende:
vandaag een bunkerdag, overdag eet ik dan netjes mijn menu maar savonds mag ik een koolhydraatrijke maaltijd :D Erg lekker kan ik je zeggen ;) Een bunkerdag doe ik elke 10e dag, zodat mijn stofwisseling lekker actief blijft.

Happyme hoezo mag je volgende week weer brood ? Heb je dan een tussenweek of zo ?
Mijn dieet heeft 2 fases. De eerste fase is om honger te remmen en mag je helemaal geen brood en in de 2e fase mag je 's ochtends en 's middags weer beperkt koolhydraten waaronder bruin brood.

Zo'n bunkerdag dat is bij een feestdag elke 7 dagen. Dan mag ik ook 's avonds een koolhydraatrijke maaltijd. Mjammie!! Maar bijvoorbeeld ook een gebakje, of 's ochtends een croissantje :9

junkiexp, koolhydraatarm is niet duur hoor. Je eet gewoon normaal alleen zonder/matig aardappel/rijst/pasta/brood/suikers. Veel groente en vlees.

mspoesz, mijn diëtiste vertelde mij dat als je 1 keer per 7 dagen koolhydraten eet, je lichaam vervolgens 48 uur nodig heeft om weer te 'reinigen' zeg maar, en daarna ga je dus weer 5 dagen afvallen. Bij mij werkt het prima.
pi_91240975
Zonet heerlijk gesport @ sportschool. 8-) En genoten van het solarium + de sauna. :9
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:11:18 #232
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91242093
Ik vul vaak mijn eetpatroon in op de website van caloriechecker, maar één ding snap ik niet.
Als ik iets invul bijv. broodbeleg dan staat er voor één snee bijvoorbeeld. Betekent dit dan over een hele snee verspreid of voor de helft en dan één boterham dubbelslaan. Beetje een dwaze vraag :')
pi_91258009
Goedemorgen!

Ik heb even een ticker gemaakt!

Ben nu een week bezig en ben precies 3 kilo afgevallen! :D

Ben zo blij!

En hoe is het vandaag met jullie?

Mijn menu vandaag:

Ontbijt: yoghurt en een ei
tussendoor een banaan en een kop bouillon
Lunch: salade van avocado, rucola, hollandse garnalen, komkommer en citroendressing
tussendoor: appel
diner: weet ik nog niet. Misschien pompoensoep met een salade met gerookte kip (want ik heb nog pompoen en gerookte kip :) )
pi_91278460
Lekker sylvesterrr, hopen dat de spierpijn deze keer mee valt.

Blinker, volgens mij gaan ze uit van een hele boterham, meestal 2 plakjes.

Wow Sorbootje, je gaat als een speer!! Goed man!

Hier nog even mijn dagmenu van vandaag:
- Ontbijt: yoghurt met witte druiven
- Lunch: 2 gerookte zalmrolletjes met kruidenkaas, stukje meloen met rauwe ham, stuk komkommer.
- Diner: Boerenomelet, toe: griekse yoghurt

Vandaag is het niet echt mijn dag, heb ook gevoel dat het niet zo lekker gaat deze week, opoe ook nog op bezoek, al met al, gelukkig is het morgen weekend.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:59:41 #235
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91283136
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:42 schreef happyme28 het volgende:
Lekker sylvesterrr, hopen dat de spierpijn deze keer mee valt.

Blinker, volgens mij gaan ze uit van een hele boterham, meestal 2 plakjes.

Wow Sorbootje, je gaat als een speer!! Goed man!

Hier nog even mijn dagmenu van vandaag:
- Ontbijt: yoghurt met witte druiven
- Lunch: 2 gerookte zalmrolletjes met kruidenkaas, stukje meloen met rauwe ham, stuk komkommer.
- Diner: Boerenomelet, toe: griekse yoghurt

Vandaag is het niet echt mijn dag, heb ook gevoel dat het niet zo lekker gaat deze week, opoe ook nog op bezoek, al met al, gelukkig is het morgen weekend.
Oké, dat scheelt weer! Net weer wezen lopen en het ging nu een stuk beter. Moet zeggen dat ik er ook wel plezier aan beleef :)
http://www.endomondo.com/workouts/pZSAkseIvu4
pi_91291609
Hoi Diëters ;)

Ik lees hier af en toe mee uit interesse, goed om iedereen zo vooruit te zien gaan :). Nu heb ik een klein vraagje: iemand postte hierboven over light mozzarella, is dat gewoon bij de supermarkt te krijgen? Ik ben nl. gek op mozzarella maar eet het erg weinig vanwege de calorieën, misschien kan ik de lightvariant iets vaker eten. Ik heb het alleen nog nooit ergens gezien! Alvast bedankt :).
pi_91292499
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:58 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hoi Diëters ;)

Ik lees hier af en toe mee uit interesse, goed om iedereen zo vooruit te zien gaan :). Nu heb ik een klein vraagje: iemand postte hierboven over light mozzarella, is dat gewoon bij de supermarkt te krijgen? Ik ben nl. gek op mozzarella maar eet het erg weinig vanwege de calorieën, misschien kan ik de lightvariant iets vaker eten. Ik heb het alleen nog nooit ergens gezien! Alvast bedankt :).
Ik weet niet of er light van is maar je moet niet zomaar overal klakkeloos light van nemen. Vaak is het ook een truc om je er meer voor te laten betalen.
pi_91301378
Ik ben dr echt, t gaat goed maar een beetje druk op het werk dus weinig pc tijd ;)
pi_91304599
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:12 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik weet niet of er light van is maar je moet niet zomaar overal klakkeloos light van nemen. Vaak is het ook een truc om je er meer voor te laten betalen.
Oh dat doe ik ook niet hoor, maar dan kan ik het af en toe eens door een salade gooien zonder me al te schuldig te voelen.
pi_91311653
Ik koop het bij de lidl en het scheelt gewoon in de calorieën. Ook wel in de smaak moet ik zeggen, dus ik gebruik het alleen in stukjes door een salade. Ik eet ook gewoon goede buffelmozzarella zonder me een seconde schuldig te voelen. Maar gewoon niet te vaak. Je kunt trouwens slechtere kaas kiezen dan mozzarella :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:18:29 #241
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91346242
Hmm.. hier een beetje een baaldag. Last van obstipatie en vrees dat ik morgen amper ben afgevallen. Ik zet wel door hoor, maar ik heb er de pest in.

Voor de statistieken nog mijn voedsel van vandaag:
Ontbijt: yoghurt met druiven
Lunch: zalmrolletjes met kruidenkaas, meloen met rauwe ham.
Diner: maaltijdsalade
pi_91346744
Hey allemaal!

Mooi resultaat, sorbootje! Netjes hoor ^O^

@Happy: Dat is vervelend. Maar over dat amper afvallen: Eerst zien, dan pas (eventueel) balen hoor! ;)

Hier gaat het echt wat minder. Ik ben ruim (ik typte eerst dik, maar dat woord wil ik even niet zien :P niet dat ik dat nog ben, want eigenlijk stond ik voor de spiegel vanochtend toch best bijna tevreden te wezen) een kilo aangekomen, maar ik pas even lekker mijn ticker niet aan. Ik hoop dat het na komende week weer terugzakt. Die laatste 5 kilo's vind ik sowieso toch wel heel lastig hoor.

En dan daarna nog het vasthouden natuurlijk, maar dat lukt me wel als ik maar eenmaal zover ben. Iemand nog een goede tip voor me om net even dat beetje extra motivatie te vinden en niet stiekem een gedroogde abrikoos (zonder toegevoegde suikers hoor) te snoepen? >:)

Oh, eh lijstje:
O: Muesli met noten en vruchten
T: Hazelnootjes en Amandeltjes, handje
L: Bruin bolletje met smeerkaas
T: Magere vruchtenyoghurt
D: Spaghetti (het is moeilijk om mijn moeder koolhydratenarm uit te leggen :P)
T: Handje gedroogde abrikozen :P

edit: even mijn lijstje door de eetmeter gehaald en dan zit ik toch heel netjes met mijn koolhydraten :) Ik ben tevreden.

[ Bericht 12% gewijzigd door djenneke op 14-01-2011 23:33:51 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 02:19:35 #243
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91355882
Mag ik zeggen dat je ook wel héél erg weinig eet, Happyme? Is je buik weer een beetje in orde nu?

Mijn lijstje:
Had vandaag een etentje bij een vriend, dus overdag ook weinig gegeten, beetje sparen :)
O twee knackebroodjes, pindaas en 20+kaas
T -
L kwark met poeder
T mandarijn
T 5 suikervrije muntendropjes
D witlof in kaas met kip en ham met gebakken aardappels, met erbij een fles alcoholvrije Merlot.
Prrrrr
pi_91357251
maar even een nieuwe ticker ;)

Wat bij obstipatie nog wel eens wil helpen zijn kiwi's of lijnzaad. Die kun je volgens mij prima toevoegen aan je menu zonder dat je in de fout gaat zegt maar.

Gisteren was mijn menu :

O: 4 crackers met smeerkaas/rookvlees, beker optimel en kop thee
T: bak kwark (moest op) met druiven
L: 4 crackers met 2 gebakken eieren ( :9 )
T: 1 peer, 1 kiwi en 1 cracker met oude kaas
D: Provencaals stoofpotje met rijst
T : niets zat nog vol van het eten

Krijg vaak te horen dat men vind dat ik zo weinig eet. De cracker die ik eet zijn echter geen cracottes of zo maar deze :
of deze

Per 3 stuks verpakt, das dan 50 gram en zit je zo rond de 230 kcal. Best veel dus als je het vergelijkt met brood. Ze zijn wel heel smakelijk !
pi_91357681
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef happyme28 het volgende:
Hmm.. hier een beetje een baaldag. Last van obstipatie en vrees dat ik morgen amper ben afgevallen. Ik zet wel door hoor, maar ik heb er de pest in.

Voor de statistieken nog mijn voedsel van vandaag:
Ontbijt: yoghurt met druiven
Lunch: zalmrolletjes met kruidenkaas, meloen met rauwe ham.
Diner: maaltijdsalade
lieve schat ga eens wat meer eten, dit kan je A) niet lang volhouden en B) is dit niet gezond.

en dat je obstipatie hebt is niet zo vreemd: waar zijn je vezels?

echt ik snap serieus niet dat mensen tegenwoordig, met alles wat we weten van je motortje aan de gang houden, geregeld eten, je vetten en vezels goed verdelen die je gewoon nodig hebt etc, nog op deze manier proberen af te vallen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_91357837
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

lieve schat ga eens wat meer eten, dit kan je A) niet lang volhouden en B) is dit niet gezond.

en dat je obstipatie hebt is niet zo vreemd: waar zijn je vezels?

echt ik snap serieus niet dat mensen tegenwoordig, met alles wat we weten van je motortje aan de gang houden, geregeld eten, je vetten en vezels goed verdelen die je gewoon nodig hebt etc, nog op deze manier proberen af te vallen.
a) vorige keer ook 9 maanden zonder moeite volgehouden (en alleen gestopt wegens zwangerschap, niet omdat het niet vol te houden was). Dit is fase 1 waarin je veel minder vezels eet dan in fase 2 (vanaf volgende week).
b) het dieet is via een diëtiste via het ziekenhuis dus als het niet gezond is zouden ze het wel weten.

Ik ben overigens wel weer lijnzaad aan mijn yoghurt toe gaan voegen tijdens het ontbijt, dat doe ik normaal ook alleen de eerste 3 weken van het dieet niet (fase 1).

Het is niet zo gek die obstipatie, omdat mijn lichaam aan het afkicken is van de koolhydraten. Het was gewend de afgelopen maanden dat voldoende te krijgen en daar de ontlasting op te regelen. Maar de stoelgang gaat echt wel weer op gang weet ik uit ervaring.

Ik was uiteindelijk 3 ons afgevallen dus viel nog mee.

mspoez, ik eet echt niet zo weinig hoor. Lunch is gewoon een bord vol, 150gr zalm, een kwart meloen en 100gram rauwe ham. En de maaltijdsalade is een slabak vol, gevuld met ham, feta, tomaat, pijnboompitten, augurk en daarna nog een flink bakje griekse yoghurt.

Ik wilde alleen ff klagen, voel me nu al weer beter. Helaas nog geen ontlasting, maar dat komt vast vandaag want actieve dag.

Nu naar een verjaardag, zoontje van vriendin wordt 1 jaar. Gezellig!
pi_91358764
ik ben blij dat je erachter staat. ik persoonlijk vind het, en das mijn persoonlijke mening en ik ben een leek :), echt veel te weinig op een dag en ikzelf zou dat niet vol kunnen houden, de lol zou er wel af gaan met zulke strenge regels.

en dat een dietiste geen verkeerde adviezen zou geven ben ik het trouwens niet mee eens, maar das ook persoonlijk. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:44:24 #248
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91360085
Vandaag weer een meetmomentje gehad en ik ben blijkbaar twee kilo afgevallen!
Lekker door de 100 kilo grens op 99,3 kilo. Nog 4,3 kilo totdat ik m'n target heb behaald :)

Vandaag helaas ziek.. Voordeel is dat ik nu totaal geen honger heb :')
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:08:23 #249
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91360691
Super Blinker, in de 2 cijfers!! Happme, als jij er blij mee bent is het goed. Je lunch klinkt wel erg lekker trouwens! Fijne dag vandaag!

DarkElf, ik denk ook snel dat lijstjes erg karig zijn hier hoor, denk dat ik te lang in Slank heb gelurkt :). Maar neem aan dat de poster allemaal wel weten wat ze doen, ze vragen hier ook niet om advies. Heb in Slank ook wel gelezen dat het weinig zin heeft als iemand zijn goede ideeën neerlegt bij mensen die zelf een methode hebben bedacht. Iedereen denkt toch dat ie de beste manier heeft en zal dat eerst proberen.
Prrrrr
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:23:21 #250
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91363413
quote:
99s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:28 schreef egeltje1985 het volgende:
Nou, ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik ben afgevallen! voor kerst woog ik 88,7, en vanmorgen 87,2! Echt heel gek. Ik denk even een uitschieter naar beneden ofzo. Want ik heb toch redelijk wat gegeten en een paar glaasjes wijn gedronken. Wel heb ik nog vaak gesport met mijn dvd mee, half uurtje per dag (niet elke dag hoor). Oud en nieuw komt nog natuurlijk en dan wil ik toch wel wat champagne drinken, maar het gaat goed in ieder geval.

[ link | afbeelding ]
Hmz, zojuist gewogen, nog steeds 87.2 Valt me mee eigenlijk. Verjaardagen en drank enzo gehad de afgelopen tijd. Ik was een beetje bang dat ik was aangekomen, maar niet gelukkig! :) Komende vrijdag ga ik weer naar de diëtiste, dan wil ik onder de 87 zijn. Op mijn weegschaal tenminste, bij de diëtiste zal ik wel boven de 90 zijn dan. :P Gekke weegschaal daar ofzo. En ik weeg mezelf op twee verschillende weegschalen, die beide ongeveer hetzelfde aangeven. Bij de diëtiste weeg ik me wel met kleren aan, misschien scheelt dat zo erg.

Kzal wat ik eet vandaag ook eens bijhouden.

ontbijt: 1 boterham met ham, boter en mosterd (ik smeer overal mosterd op btw) en glas magere melk. Ik wilde eerst twee boterhammen, maar ik had per ongeluk het verkeerde brood hier uit de vriezer te pakken. Mijn moeder eet koolhydraatarm en dat brood was dat. Bleh.

tussendoor: koffie

lunch: ga ik nu doen. Twee boterhammen waarschijnlijk. Ham en rosbief ofzo. Fricandeau en muisjes it is. Plus een glas magere melk.

tussendoor: iets van fruit. Appel denk ik.

Diner: Geen idee nog. Ik hoop gegrilde zalm. Gewokte zalm met groenten en zilvervliesrijst en teriyaki-saus

Tussendoor: bakje yoghurt. appel

Ik meld later nog wel even of dit m ook geworden is. Maar het is in ieder geval vergelijkbaar met wat ik zoal eet. Al is de koffie meestal thee, ik heb zelf geen koffiezetapparaat.

Gisteravond was de verjaardag van mn vader. Visite merkte op dat ik was afgevallen. Jeuh! *O* Net alsof als andere mensen het zien dat het dan echter is.

[ Bericht 10% gewijzigd door egeltje1985 op 16-01-2011 10:35:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')