Nee ik heb niks in huis!quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Ticootje het volgende:
Kan goed. Bij mij voelde het alsof er messen in m'n borst staken. Deed flink zeer. Heb je gentiaan violet? Weekje behandelen ben je er zo vanaf.
Ik woon in Zuid-Limburg. Heb Gonneke een mail gestuurd. Die woont een dorpje verder. Hopelijk kan zij iets voor mij betekenen...quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Het hoeft niet inwendig te zijn. Ook als je een gewone besmetting hebt voel je dat door heel je borst. Ik dacht ook meteen dat het in m'n borst zat, omdat het zo'n zeer deed. Maar na 3 dagen gv was de pijn echt weg.
Woon je omg denhaag? Dan kun je een half flesje gv komen halen.
Ooh, dat zou fijn zijn!quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Oh, beter heb je morgen dan een flesje in huis. Ik vind het heel makkelijk spul. 1x per dag en dus niet elke voeding geknoei. Heel fijn.
Alleen alles paars.
Zij denkt dat het een borstontsteking isquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:06 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik woon in Zuid-Limburg. Heb Gonneke een mail gestuurd. Die woont een dorpje verder. Hopelijk kan zij iets voor mij betekenen...
Heb je koorts? Een zeer gevoelige plek? (roodheid kan ook later komen), ga je flink door de grond bij aantappen (al voor de tsr)?quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:47 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zij denkt dat het een borstontsteking is![]()
Misschien kan ik vandaag even langsgaan. Even haar reactie afwachten. Ze komt vanmiddag even langs.
Leandra, fijn dat de bv goed loopt!
Ik heb niet het idee dat ik koorts heb. Het doet wel zeer op 1 plek in mijn borst, zelfs nu als ik er aan kom, maar ik vind het al minder dan gisteren?quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Heb je koorts? Een zeer gevoelige plek? (roodheid kan ook later komen), ga je flink door de grond bij aantappen (al voor de tsr)?
Het zou wel balen zijn als het een bo is.
Over 3 dagen is ze 4 maanden. Bij Tobias was het niet de dip zeiden het cb en de kinderarts toen onafhankelijk van elkaar vandaar het bijvoeden toen. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het waarschijnlijk anders aangepakt. Uit mijn hoofd kwam hij toen minder dan 70 gr per week aan, maar dat zou ik moeten nakijken. Maar dat is verleden tijdquote:Op maandag 13 december 2010 15:22 schreef WupWup het volgende:
Saffier hoe oud is Ylana nu? Hou er rekening mee dat bv-kinderen een dip lijken te maken op de cb-curves rond 4 maanden. Hou je de borstvoedingscurve ook bij (via borstvoeding.com)? Overigens is je kind over het algemeen de beste maat, niet de weegschaal! (tevreden, alert, plasluiers)
lily wat rot dat het niet meer zo vloeiend verloopt zeg. Als je denkt dat het aan de productie ligt, doe je er misschien handig aan het kolven toch weer op te pakken... (Overigens, 10 minuten drinken? Wauw! Hier is het max 3-4 minuten)
ja hehquote:Op maandag 13 december 2010 15:58 schreef Saffier het volgende:
Is ze alweer een jaar Lily??Wat gaat het hard!
Oh ik dacht al!!quote:Op maandag 13 december 2010 18:51 schreef pessie het volgende:
nee dat wasnfo voor saffier. volgens mij gaat het nu wel ok
Haha, nee dat is niet raar dat dat niet werkt. Jonge kindjes kunnen dat namelijk nog helemaal niet linken. Ze denken niet ik word nu weggezet omdat ik beet, dat komt pas veel later. Gewoon steeds als ze bijt loskoppelen en dan is het klaar met die voeding. Hoogstwaarschijnlijk zal ze bijten aan het eind van de voeding omdat ze dan ongeduldig zijn omdat ze harder moeten werken voor de melk.quote:Op maandag 13 december 2010 20:25 schreef voodoolady het volgende:
Hebben jullie nog tips om mijn dochter van 5,5 maand het bijten af te leren? Ze heeft gelukkig nog geen tanden maar ook zonder tanden is het niet zo fijn... Wegzetten in de wipstoel heeft in ieder geval geen zin, interesseert haar niks.
Voor de LLL is het ook heel normaal om een kindje van 2 jaar aan de borst te hebben. Als ze zo rond een jaar, anderhalf zijn, dan werkt zo'n methode misschien wel. Ik vind het eigenlijk helemaal niets voor de LLL om zo'n "straf" te geven bij bijten. Het past niet echt in mijn beeldvorming die ik heb bij de LLL-ers.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:58 schreef voodoolady het volgende:
Dat van het wipstoeltje las ik op de site van LLL volgens mij, maar misschien bedoelden ze iets oudere baby's. Hopelijk is deze fase snel weer voorbij want het is echt niet grappigdenkt mijn dochter overigens anders over, lachen
Nou dat had ik dus ook. Ik heb zelfs een tijd moeten blokvoeden omdat de boel overliep, en zomaar opeens was mn productie gekelderd.. Daarom was ik ook heel even heel bang dat ik zwanger zou zijn, maar dat ik gelukkig uitgesloten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Auw Tico
Hier is het alleen nog als ze erg moe is, en bijna klaar met drinken.. Dan klemt ze haar kaken echt hard op elkaar (hallo kloofje) Ik zeg nu gewoon 'auw' en koppel los. Meestal krijg ik dan nog een glimlach
boefje!
Afgelopen dagen leek mijn productie weer praktisch weg, en ben begonnen met een lage dosering domperidom. Het lijkt bijna meteen te werken... het dramatisch, huilend je hoofd wegdraaien als je net aan de borst ligt, maar wel honger hebben is meteen afgelopen![]()
Toch blijf ik het raar vinden.. van overproductie, naar een minimale productiegek eigenlijk! Heb een tijdje na de voedingen gekolfd, tussendoor gekolfd. Maar echt veel helpen om de productie weer op te krikken deed het niet. Meer aanleggen werkte al helemaal niet, ivm dramatisch wegdraaien en meer bijten als normaal. Dus dan maar even zo.
JA dat dus! Of beginnen te lachen net bij een tsr... Leuk joh.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef Saffier het volgende:
De héle kamer rondkijken of daar misschien je broer/papa/opa/wie-dan-ook loopt met je mond vol tepel is ook zo'n leuke. En als er dan iemand is om naar te kijken en die loopt een keer voorbij dan verrekt ze zowat haar net met mijn tepel erbij
Meteen een andere kijk op het woord nipple-twisterOftewel ik voel met je mee Tico
Dat zou op zich kunnen qua regeldagen, probleem is alleen dat ik Leia niet genoeg aangelegd krijg.. Ze gaat weigeren als het allemaal niet snel genoeg gaat. Links weigert ze sowieso 9 van de 10 keer, wat er in resulteerde dat daar al bijna niks meer aangemaakt werd (met kolven nog maar max 20/30 cc, maakt dan niet uit of ik elk uur kolf, of 1 keer in de 3 uur..)quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:41 schreef WupWup het volgende:
Saffier geweldige curves! Jullie doen het goehoed!!
Twinkly het is wat wisselend. Soms een dip, soms ook niks te merken. Overigens lijkt het nu alweer op peil te zijn. Emma viel gisteravond in slaap zonder borstDat heb ik nog nooit meegemaakt! Ze was gewoon sneller vertrokken dan dat ik kon aanbieden, zelfs d'r slaapzak zat nog niet dicht
En daarna heb ik ze om half 12 op mijn verzoek laten drinken (tja, ze was al sinds 17.00u niet meer geweest) en vervolgens zag ik ze pas weer om 6 uur!!!!! Echt ongekend, maar zooooooooo fijn. Daarna sliep ze ook weer verder tot 9.15
![]()
Tico dat vind ik ook vreemd van de LLL![]()
Orea, zouden het geen regeldagen kunnen zijn? Ik vind het ook wel bizar dat je met 4 maanden ineens op een minimale productie zit. Wat zegt je lk ervan?
Bedoel je dan dat ze mss toch wel spruw heeft, ook al merk ik niks aan haar?quote:
Dat gaat vast helemaal goed komen!quote:Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ben gisteren naar borstvoedingscursus geweest en heb er een hele hoop van opgestoken. Bij Bram heb ik helaas maar 4 weken bv gegeven, achteraf doordat we in een cirkeltje van overproductie zaten en slechte begeleiding. Bram bleef maar huilen, door krampjes dus, groene luiers hebben en wilde alleen maar drinken. Daardoor bleef mijn overproductie in stand, etc. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik op moet letten en ga er dan ook voor om minimaal een half jaar te voeden bij deze baby!
Op de site van de VBN staat niet zo heel veel. De LLL heeft wel info op de site zelf staan. In dit topic staat in de eerste post ook de telefoonnummers van de beide organisaties.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Sugarsnap het volgende:
Idd, en nu weet ik tenminste ook waar ik terecht kan voor hulp en dat is niet bij het CB! We hebben de sites van LLL en VBN meegekregen en dat je daar het beste terecht kan voor hulp. Ik kan het echt elke nieuwe moeder in de omgeving van Eindhoven aanraden. Deze avond was gratis via Zuidzorg.
"quote:Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Sugarsnap het volgende:
Idd, en nu weet ik tenminste ook waar ik terecht kan voor hulp en dat is niet bij het CB! We hebben de sites van LLL en VBN meegekregen en dat je daar het beste terecht kan voor hulp. Ik kan het echt elke nieuwe moeder in de omgeving van Eindhoven aanraden. Deze avond was gratis via Zuidzorg.
Wat goed! En wat fijn dat er nu een hoop meer duidelijk isquote:Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ben gisteren naar borstvoedingscursus geweest en heb er een hele hoop van opgestoken. Bij Bram heb ik helaas maar 4 weken bv gegeven, achteraf doordat we in een cirkeltje van overproductie zaten en slechte begeleiding. Bram bleef maar huilen, door krampjes dus, groene luiers hebben en wilde alleen maar drinken. Daardoor bleef mijn overproductie in stand, etc. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik op moet letten en ga er dan ook voor om minimaal een half jaar te voeden bij deze baby!
Wat goed zeg! Hier was (en is) manlief ook dé grote steun tijdens bv!quote:Op donderdag 16 december 2010 13:31 schreef Sugarsnap het volgende:
Nog geen adressen/telefoonnummers, Pessie, maar ik ga ze binnenkort alvast opzoeken om een lijstje achter de hand te hebben. J. is gisteren ook meegeweest en is helemaal van plan me optimaal te steunen en desnoods zelf met een LK aan de telefoon te hangen.
je hebt gelijk, al denk ik dat het aan mij lag, maar goed is niet belangrjk.quote:Op zondag 19 december 2010 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kijk gewoon hoe het gaat, en haal er anders een lactatiekundige bij. Ieder kindje is weer anders, dus misschien is nr 2 een natuurtalentje. Nr 1 was dat misschien gewoon niet?
Misschien is het sowieso handig eens een afspraakje te maken met een lactatiekundige, om de ervaring met je eerste kindje door te spreken?quote:Op zondag 19 december 2010 22:07 schreef babymomma het volgende:
[..]
je hebt gelijk, al denk ik dat het aan mij lag, maar goed is niet belangrjk.
ga het denk ik gewoon weer beginnen met verse moed, je weet maar nooit.. maar als het weer blijkt dat het niet zo goed gaat stop ik zeker eerder. iig bedankt
Wat vervelend dat je niet helemaal goed terugkijkt op je eerdere voedervaring. Helpt het iets als ik zeg dat vermoeidheid inherent is aan het hebben van een baby en niet aan borstvoeding? Ik herken wel wat in je verhaal, namelijk het 'ritme' wat je beschrijft. Mijn dochter kwam tot 6 maanden zeker nog wel 12x per 24 uur, vaak nog vaker. Het lijkt dan alsof je de hele dag (en nacht!) bezig bent met voeden. En hoe je dat dan weer ervaart, is natuurlijk persoonlijk. In principe is het een hele gezonde, normale en natuurlijke gang van zaken dat je baby zo vaak wilt drinken. Kleine slokjes gedurende de hele dag houden de suikerhuishouding het beste op peil en daar is onze melk en ons verteringsstelsel ook op gemaakt. Mensenmelk bevat het hoogste suikergehalte van alle zoogdieren en daar hoort vaak kleine beetjes drinken bij. Dat heeft te maken met de hersenen; die hebben een continue stroom suiker nodig om goed te ontwikkelen. En de hersenontwikkeling is het aller- allergrootst in het eerste levensjaar.quote:Op zondag 19 december 2010 21:04 schreef babymomma het volgende:
hoi,
ik heb 6m volledig gegeven en uiteindelijk tot 10 maanden met de eerste..
in de periode dat ik nog volledig gaf was dat om de 2 uur en dan was ze eigenlijk nog niet blij.
toen ik ging bijvoeden met 6 maand werd mijn meis een stuk gemakkelijker in de omgang.
heb later op het CB nog eens besproken of ik ( achteraf gezien) niet beter had kunnen stoppen.
op het CB vinden ze dus nog steeds van niet.. maat ik ben niet zo zeker.
om de 2 uur 45 mins borstvoeding geven is echt best moeilijk.. ( met 7 maand was het 5.00-7.00 9.30-10.30- 12.00 -14.30-16.30- 17.00-19.30- tot 1.00 enz.)
en als ik dan een klein beetje ( echt maar een heeel klein beetje) ging schoonmaken, had ik 's avonds veel minder BV dus dan mocht ik meer de hele nacht paraat staan. verder kon ik amper de trap op komen omdat ik altijd zo moe was.
moet wel zeggen dat mijn vermoeidheid/ het tijdsaspect zeeer ondergeschikt is aan het welzijn van mijn dochtertje. nu hoef ik niet naar mijn werk, anders was het echt helemaal niet van de grond gekomen. misschien moet ik erbij zeggen dat ik behoorlijk overgewicht had toen.?
mijn vraag is eigenlijk; denken jullie dat het verstandig is om bij de volgende weer bv te geven? ik bedoel dat langer dan bv. een paar weken, want dat doe ik zoiezo wel.
Oh jewel, voor mezelf heb ik gewoon een leeftijdsgrens voor kind aan de borst. Ik denk dat Leyla zelf tussen 1 en 2 wel stopt, zo niet zal ik haar na haar 2e daar zeker in gaan stimuleren.quote:Op maandag 20 december 2010 12:50 schreef WupWup het volgende:
Fijn pessie! Vanaf nu wordt het ook alleen maar makkelijker en er komt een moment dat je je geen goede reden meer kúnt bedenken om te stoppen
Ik vond ze behoorlijk duur en niet zo heel lang meegaan. Ze laten toch wel snel een soort slijtage merken dan laten ze los. Ik lekte er ook nog steeds door, dus kreeg ik van die melkbaden onder de pads.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:36 schreef Leandra het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Lilypadz?
Want ik ben die BH 's nachts inmiddels wel weer zat, en die Natusan voedingspads zijn ook niet echt geweldig...
Maar ze krijgt toch ook nog andere dingen? Vanaf 10 maanden is de richtlijn volgens mij nog maar 300cc melkproducten... Dat is 2 keer drinken aan de borst en een kind heeft dat zo binnen.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Ze wil wel, ze hapt gretig aan en alles, maar toc heb ik het idee dat er minder binnenkomt.
Dus ze weigert de borst niet.
Na een voeding is ze tevreden en geeft E op haar uiterst subtiele manier aan dat ze niet meer hoeft, dus dat is het niet.
Ach, ben gewoon onzeker.
In de Ikea in Duiven heb ik die ook niet gevonden. Toen heb ik Niels aan een tafeltje in het restaurant gevoed, maar dat was echt slecht te doen. Veel te krap en veel te veel afleiding.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef WupWup het volgende:
Ik meen hier wel eens te hebben gelezen over voedruimtes bij Ikea. Waar zit 'ie dan? Kon 'm gister namelijk echt niet vinden en had wel handig geweest met dreumes die slok-kijk-slok-kijk-slok-kijk-wijs-gil-slok doet
in Delft zit ie rechts links achterin het restaurant.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef WupWup het volgende:
Ik meen hier wel eens te hebben gelezen over voedruimtes bij Ikea. Waar zit 'ie dan? Kon 'm gister namelijk echt niet vinden en had wel handig geweest met dreumes die slok-kijk-slok-kijk-slok-kijk-wijs-gil-slok doet
In Heerlen zag ik dat er in de verschoonruimte een relaxstoel stond waar je je kind in alle rust kon voeden...quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef WupWup het volgende:
ja nou moest ik natuurlijk weer gaan kijken en nou rammel ik de pan uit!quote:Op donderdag 30 december 2010 11:52 schreef Pvoesss het volgende:
Ik sta op bv.comBij de foto van de dag
![]()
Maar dat hadden sommige al ontdekt geloof ik
quote:Op donderdag 30 december 2010 18:18 schreef Ticootje het volgende:
Autocorrect! Boombladen?!?
blokvoeden dus.
quote:Op donderdag 30 december 2010 19:13 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Blokvoeden werkte hier ook goed. Ik ben er tot Niels goed bijvoeding at mee door gegaan, anders had ik direct weer overproductie. Maar dat is voor iedereen anders.
Mijn schoonnichtje(vrouw van mijn neef) had overproductie en constant borstontstekingen, helaas kreeg zij van haar LK niet het advies te gaan blokvoeden omdat haar zoontje goed aankwam en geen groene schuimende ontlasting had
![]()
Toen heeft ze besloten te stoppen met de borstvoeding... helaas kwamen mijn tips te laat
quote:Op donderdag 30 december 2010 19:18 schreef Takkembah het volgende:
[..]thnx voor de tips allemaal!!!
En zoals jij de situatie beschrijft van je nichtje, zo is het bij mij toentertijd ook gegaan... na de 3e borstontsteking was ik er klaar mee...
Geen zorgen over maken. Ze drinkt nu gewoon meer per voeding.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:20 schreef Morretje het volgende:
Mrien, gefeliciteerd met je zoon!Wat fijn dat de borstvoeding meteen goed loopt!
Hier is dochterlief met 7 maanden *ineens* over op 4 voedingen. Ze heeft ongeveer 3 maanden 5 voedingen gehad. Zoveel bijvoeding krijgt ze nog niet, dus stiekem maak ik me er toch wel een beetje zorgen over. Ondanks dat ik verder niets bijzonders aan haar zie. Sterker nog, ze ontwikkelt zich nu ineens heel snel.
quote:Op donderdag 30 december 2010 12:53 schreef WupWup het volgende:
Emma is een beetje ziekjes, althans dat zegt de thermometer en mijn nachtrustAan d'r gedrag niks te merken gelukkig, dus ze zal zich wel okee voelen. Oja, en ze heeft weer borstvoedingspoep tandjespoep
! Dat ruikt dus echt wel beter he
onwijs vies misselijkmakend bah
![]()
![]()
Over twee wk krijgt ze haar prikjes, dan gaan we weer wegen. Maar de CB-arts vond het niet spannend, dus het zal wel goed zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:14 schreef Asyniur het volgende:
Ow, scusi Davinia, mooi curves hoor
Maar ik zie toch wel een knik toch?
En leuk die column, maar ik kende het verhaal toch
Hoe gaat het nu? Bij ons was het helaas wel het einde van de borstvoeding. Met 5 weken ofzo had ik al het idee dat het minder werd en met 11 weken zwangerschap was het echt definitief over. Maar Amélie was wel nog wat jonger, die was voor haar vocht echt nog afhankelijk van bv dus dat was wat meer een probleem. Er zijn ook dames hier, bassmiss geloof ik, die droog konden doorvoeden en daarna zijn gaan tandemmen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ik weet het nog niet; misschien wel... ligt er even aan hoe het de komende maanden gaat.
even afwachten.
Blijf je dan ook op 1 zij liggen terwijl je allebei de borsten aanbied? Dat is namelijk wat ik bedoel: ik blijf op mijn rechterzij liggen en biedt dan mijn linkerborst aan...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:07 schreef Ssserpente het volgende:
Ik voed Lente ook liggend op mn zij uit beide borsten hoor, en ik heb een kleine b. Gewoon wat verder doorrollen.
Ik had frietjes willen rapleyen met haarquote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:33 schreef Asyniur het volgende:
Saffier, had je haar eigenlijk een BigMac willen geven dan?
Tico,
Ik geef juist soms mijn linkse (makkelijke) borst terwijl ik op mijn rechterzij lig. Rechts gaat wat moeilijker en Harry drinkt daar ook minder graag uit. Ik was inderdaad ook bang voor zo'n reactie als jij nu hebt, vandaar dat ik nu soms een klein beetje verder kantel en hem dan mijn goede borst geef op die zij. Maar goed, daar moet je dan wel de cup naar hebben
mrien als je gevoelig bent voor hyperlacatatie dan kun je beter niet leegkolven maar alleen de stuwing weg. Dan is het het eerste opgelost (anders vraag je alleen maar nog meer voeding en krijg je dus nog meer voeding = stuwing).
aah okequote:
I know, wil ook niet meer vraag creëren, daarom ben ik ook wel voorzichtig nu.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:33 schreef Asyniur het volgende:
mrien als je gevoelig bent voor hyperlacatatie dan kun je beter niet leegkolven maar alleen de stuwing weg. Dan is het het eerste opgelost (anders vraag je alleen maar nog meer voeding en krijg je dus nog meer voeding = stuwing).
Mijn logische verstand zegt dat je wellicht de fortifier in de fruithap kan doen. (mits je dan niet rapleyt, natuurlijkquote:Op zondag 2 januari 2011 15:30 schreef Ticootje het volgende:
Even een vraagje... Stel je nou voor dat ik met 4 maanden fruit zou gaan geven, zou ze daarmee dan meer calorieen binnen krijgen, en zou ze die dan ook kunnen gebruiken, of zou ze dan minder gaan drinken in in verhouding minder calorieen binnen krijgen.
De vraag stel ik omdat ik dan misschien zou kunnen proberen te stoppen met de fortifier en haar gewoon wat fruit extra kan geven.. Is het een optie om uberhaupt te bespreken op een CB?
quote:Op zondag 2 januari 2011 13:25 schreef WupWup het volgende:
Je productie opkrikken tijdens de zwangerschap is ook een verloren zaak, dus kolven zou echt zonde van je tijd zijn. Maar hoe dan ook is het gewoon erg fijn om je kleine meid nog lekker te blijven voeden, ongeacht hoeveel ze binnenkrijgt
Nee die fortifier zou ik dan weg willen laten...quote:Op zondag 2 januari 2011 16:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mijn logische verstand zegt dat je wellicht de fortifier in de fruithap kan doen. (mits je dan niet rapleyt, natuurlijk)
Maar ik zou idd navragen bij de mensen die er echt verstand van hebben.
Ja, ik ben te lui om onder m'n eigen account in te loggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..quote:Op zondag 2 januari 2011 22:13 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is gewoon dat er altijd mensen zijn die er blijkbaar een oordeel aan willen hangen als je niet alleen maar borstvoeding geeft. Dat je blijkbaar altijd een keuze hebt, en als je dan kiest voor kunstvoeding dat je dan dus niet de beste keus maakt voor je kind. Mensen die menen dat elk kind, hoe dan ook, gewoon overleeft op borstvoeding, dus waarom zou je dan toch bijvoeden.
Ja Tuurlijk gaat ze niet dood als ze niets krijgt. Sterker nog, dan wordt ze nog makkelijker want ze gaat in een soort spaarstand, veel slapen. En de groei die ze zou achterblijven zou zeniet inhalen werd gezegd. Kan ik dat dan verantwoorden? Tegenover Leyla en mezelf? Maar ja ik maak toch de verkeerde keus, of nee niet de beste keus. Nu snap ik dus goed dat iemand die kiest voor flesvoeding toch steeds de neiging heeft om zich te verdedigen. Omdat er vaak een oordeel wordt uitgesproken. En laten we voorop stellen dat toch elke moeder het beste met haar kindje voorheeft? Borstvoedingmaffianu pas snap ik het. Heel irritant.
Ja inderdaad.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Tico, gaat dit over het gesprek op twitter? Zij ging idd wel heel ver, zonder rekening te houden met medische gevallen, of rekening te houden met de sociale context. Best jammer, ja.
Maar nou snap ik het helemaal niet meer. (Niet dat het om mij gaat, ben wel wel nieuwsgierig) je voedt live, kolft niet meer na, op het kdv krijgt ze gekolfde melk met fortifier. Waar zit dan de kv? Of krijgt ze op het kdv nog een extra fles met kv?
orea, sterkte met je bijtertje. Je aanpak klinkt goed. Het houdt vanzelf weer op.
Ja en dat dus ook.. Gewoon irritant.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:06 schreef Orea het volgende:
[..]
Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..
Zelfs al heeft iemand geen medische reden om geen BV te geven, dan nóg is het iemands eigen keuze en wie is een ander om daarover te oordelen... een ieder moet dat voor zichzelf bepalen.
Aan de andere kant ben je gelijk een weirdo als je langer dan 3 maanden bv geeft en moet je daar soms ook 'verantwoording' over afleggen of in elk geval uitleggen dat je melk nog prima is na die tijd en dat je het geen gedoe vind
Als iedereen een ander nu eens in zijn waarde laat wat dat betreft, wélke keus deze ook maakt.. dan krijgen we misschien nog eens vrede op aarde
1: ga gewoon uit van hoeveel voedingen je geeft... Het gewicht van je kindje x 120 ((of 150) ergens daartussen) delen door het aantal voedingen die je normaal hebt. Dan weet je hoeveel je per keer in een flesje kan aanbieden. Heeft hij meer honger, dan geef je wat meer, drinkt hij niet alles op dan haalt hij dat wel weer in.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zit met een heleboel vraagjes
1. hoeveel drinken jullie kindjes rond de 3 maanden aan bv per keer ongeveer op het kdv.
2. ik heb avent via bekers en ik vraag me af hoeveel cc ik er in moet doen gewoon vol, of maar voor 1 fles.
3. laten jullie het ze zelf ontdooien en hoe zit het dan met wat ze over hebben?
ik weet dat ze bij de kdv het niet heel lang ontdooit mogen laten.
4. of geven jullie al in de koelkast ontdooide melk mee per dag dat het daar ook in de koelkast gaat?
ik weet mijn goed niet hoe ik dit wil gaan doen
Uurtje goed neem ik meestal nog ruim... Het vergaat niet op de minuut..quote:Op maandag 3 januari 2011 11:36 schreef DaviniaHR het volgende:
pvoess, over puntje 2: je kan natuurlijk ook een paar kleinere flessen meegeven. Eenmaal opgewarmd is het een uur houdbaar, en dan is het klaar. (Of je kan opgewarmde melk mee naar huis nemen en aan X geven. Wel koud, dan )
Als je eenmaal weet hoeveel V drinkt, kanje die hoeveelheid in grotere flessen meegeven.
ik deed hetzelfde als tico.
maandag kolven, dinsdag meegeven, etc. hoeft dus niet via de vriezer.
kolf je nog?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Klopt, maar ik kan meestal niet vaker dan 1x kolven. Zoals gisteren heb ikdan een opbrengst van 80cc over een hele werkdag. Zet geen zoden aan de dijk. En de vorige keer was het een whopping 50cc
Jup! Vrijdagverhaal van de week.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:45 schreef pessie het volgende:
Davinia staat je verhaal op bv.com?
Mijn zoon weegt 6325 gram![]()
das meer dan 300 gram aankomen in 2 weken
![]()
Dat durf ik nog niet aan, maar heb inderdaad al een hele tijd geen tepelhoedje meer gebruiktquote:Op maandag 3 januari 2011 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Jup! Vrijdagverhaal van de week.
wat fijn dat Nathan zo goed is aangekomen!![]()
Heb je de tepelhoedjes ritueel weggegooid?
Dat meen je niet? Wat is er nou erotisch aan een kind aan de borst?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:55 schreef rubje het volgende:
Zag vandaag ergens in een koffie toko een jonge knappe moeder( 25 jaar oid) haar baby de borst geven te midden van alle overige bezoekers,moet zeggen dat ik er stiekum iets erotisch van vond uitgaan.
Whaha, en toen zat ik van 'Ja, en wat stond er in principe dan?'quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Tjonge. Wat een mooie autodichtheid (autocorrectie).
In principe stond er dus.
flesvoedingquote:
die spray heb ik nooit gebruikt (stom van me eigenlijk)quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin gewoon normaal met kolven en na 2 o 3 minuten spray ik mn neus ff vol en krijg ik een 2e tsr dan gaat het als een tierelier.
Pcies!quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef Orea het volgende:
Ik heb nu in totaal 330 cc over 3 kolfbeurten.. Op zich netjes, maar dat zou ik liever in 2 kolfbeurten willen hebben... maargoed. Komt vast goed als ik weer regelmatig kolf!
Heb je een gewone 3M+ gedaan (met 3 gaatjes) of een 3M+ 3-standenspeen? (met een spleet)? De 3-standenspeen kan je ook cement doorheen gooien zo ongeveerquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:13 schreef pessie het volgende:
Ik met mn stomme hoofd heb het piepkleine speentje al weggegooid. Nieuwe kopen dus?
Er zit een spleet in. Stom van me dat ik die kleine heb weggegooid. Aan de andere kant, dat was dezelfde speen als die we gebruikten in de kraamweek dus die was vanwege zn leeftijd wel aan vervanging toe.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Heb je een gewone 3M+ gedaan (met 3 gaatjes) of een 3M+ 3-standenspeen? (met een spleet)? De 3-standenspeen kan je ook cement doorheen gooien zo ongeveer
Wellicht dat een 3 gaatjes speen wel een goede middenweg is.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen, denk ik. We hebben intussen zo'n prettig ritme dat ik haar het liefst de mogelijkheid wil geven daarin te blijven. Ze drinkt nu uit zichzelf meestal 5 keer per dag en maakt een heel lange nacht. Als ik haar overdag minder melk geef dan moet ze gaan inhalen op tijden dat ze normaal al lekker ligt te slapen. Voor mij wat minder, maar voor haar ook niet fijn, zeker omdat ze toch wat drukkere dagen op het KDV tegemoet gaat. Maar goed, we zien wel, zullen het moeten doen met de mogelijkheden (qua opbrengst) die we hebben!quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:10 schreef Orea het volgende:
Als ik Leia 180 cc geef gaat het ook schoon op hoormaar inmiddels gemerkt dat ze met 130 cc ook prima een uur of 4 voort kan en eventueel later nog wel inhaalt als ze er niet genoeg aan heeft.
Die laatste paar cc gaan met moeite... Op een gegeven moment spuugt ze gewoon terug... Dat is zo rond de 120cc... Zo van ik zit nu echt echt vol mama.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:16 schreef Cantare het volgende:
Als ik stop bij 120 ofzo dan gaat ze heel dramatisch piepen
Wat jij wilt... Leyla had eerst ook een hele snelle speen, omdat ze het fijn vond dat de melk bleef stromen en anders niet dronk, toen ze het principe eenmaal door had heb ik toch een langzamere speen gehaald zodat ze toch netjes 10 minuutjes over haar flesje doet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:21 schreef pessie het volgende:
GWS en Cattie gefeliciteerd!
Gisteravond ging het wel een stuk beter met de fles. Hij verslikte zich niet meer. Wel ging hij erg snel leeg. Alsnog een andere speen halen of gewoon even blijven proberen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |