abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:44:32 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89778718
Vorige deel: Borstvoeding deel 82

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:44:55 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89778735
Hellup! Ik denk dat we spruw hebben.
Harry heeft een wittig gehemelte en ik een heel pijnlijke borst. Trekt van binnenuit heel pijnlijk naar mijn tepel. Aan de buitenkant zie ik niks. En nu?
Zou dit ook de reden zijn waarom Harry nu al 3 avonden op een rij niet wil gaan slapen?
pi_89778905
Kan goed. Bij mij voelde het alsof er messen in m'n borst staken. Deed flink zeer. Heb je gentiaan violet? Weekje behandelen ben je er zo vanaf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89778975
Ai dat lijkt me prut!! Geen tips, heb het (gelukkig) nog nooit gehad... succes!!
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:49:46 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89778997
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Ticootje het volgende:
Kan goed. Bij mij voelde het alsof er messen in m'n borst staken. Deed flink zeer. Heb je gentiaan violet? Weekje behandelen ben je er zo vanaf.
Nee ik heb niks in huis!
Het steekt inderdaad verschrikkelijk.
Helpt GV ook als je inwendig spruw hebt?
pi_89779918
Het hoeft niet inwendig te zijn. Ook als je een gewone besmetting hebt voel je dat door heel je borst. Ik dacht ook meteen dat het in m'n borst zat, omdat het zo'n zeer deed. Maar na 3 dagen gv was de pijn echt weg.
Woon je omg denhaag? Dan kun je een half flesje gv komen halen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:06:52 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89780017
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Het hoeft niet inwendig te zijn. Ook als je een gewone besmetting hebt voel je dat door heel je borst. Ik dacht ook meteen dat het in m'n borst zat, omdat het zo'n zeer deed. Maar na 3 dagen gv was de pijn echt weg.
Woon je omg denhaag? Dan kun je een half flesje gv komen halen.
Ik woon in Zuid-Limburg. Heb Gonneke een mail gestuurd. Die woont een dorpje verder. Hopelijk kan zij iets voor mij betekenen...
pi_89780046
Is zij van eurolac?
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:10:18 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89780152
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Is zij van eurolac?
ja
pi_89780293
Oh, beter heb je morgen dan een flesje in huis. Ik vind het heel makkelijk spul. 1x per dag en dus niet elke voeding geknoei. Heel fijn.
Alleen alles paars.
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:14:52 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89780434
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Oh, beter heb je morgen dan een flesje in huis. Ik vind het heel makkelijk spul. 1x per dag en dus niet elke voeding geknoei. Heel fijn.
Alleen alles paars.
Ooh, dat zou fijn zijn!
Ik wist dat het zo'n zeer kon doen!
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:24:32 #12
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89780989
Asy :* , pijnlijk. Ben erg blij dat we dat hier nog nooit gehad hebben.
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:33:54 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89784583
Asy, balen van de spruw :*
Wellicht overbodig, maar je kent de hele wasriedel die bij spruw komt kijken?
En andere zaken om herbesmetting te voorkomen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:34:32 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89795056
Goedemorgen dames, wij komen ons hier ook melden; BV loopt goed, ook deze zoon bleek (zelfs na een hele heftige bevalling) een "natuurtalent" en lag toen hij een half uurtje oud was lekker bij mama te drinken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:47:51 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89795904
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik woon in Zuid-Limburg. Heb Gonneke een mail gestuurd. Die woont een dorpje verder. Hopelijk kan zij iets voor mij betekenen...
Zij denkt dat het een borstontsteking is :?
Misschien kan ik vandaag even langsgaan. Even haar reactie afwachten. Ze komt vanmiddag even langs.

Leandra, fijn dat de bv goed loopt! *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Asyniur op 11-12-2010 11:00:45 ]
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:12:06 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89796306
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 10:47 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Zij denkt dat het een borstontsteking is :?
Misschien kan ik vandaag even langsgaan. Even haar reactie afwachten. Ze komt vanmiddag even langs.

Leandra, fijn dat de bv goed loopt! *O*
Heb je koorts? Een zeer gevoelige plek? (roodheid kan ook later komen), ga je flink door de grond bij aantappen (al voor de tsr)?

Het zou wel balen zijn als het een bo is. :*
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:44:50 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89797080
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Heb je koorts? Een zeer gevoelige plek? (roodheid kan ook later komen), ga je flink door de grond bij aantappen (al voor de tsr)?

Het zou wel balen zijn als het een bo is. :*
Ik heb niet het idee dat ik koorts heb. Het doet wel zeer op 1 plek in mijn borst, zelfs nu als ik er aan kom, maar ik vind het al minder dan gisteren?
Ik wacht maar even vanmiddag af...

Mijn productie is wel flink gekelderd sinds ik ziek én ongesteld ben. Vanmiddag ook maar even navragen. Desnoods start ik weer met domperidon...
  zaterdag 11 december 2010 @ 15:01:25 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89803367
Nou, het is geen borstontsteking noch spruw. Het is een kneuzing van een melkkanaal waarschijnlijk door de grote 'hobby' van zoonlief (stukjes borst pakken en dan heen en weer rollen tussen wijsvinger en duim en/of door er tegen te stoten/trappen).

En over de productiedip momenteel: dat was logisch als je én ongesteld én ziek bent. Trekt volgens haar op deze leeftijd gewoon weer bij zonder problemen.
pi_89814256
Ai Asy, dat klinkt pijnlijk.
Beterschap voor jou en je borst!

Leandra, wat fijn dat alles zo lekker loopt!

Ehhm, wat doe ik hier eigenlijk?
Oh ja, ik geef bv! Al zou ik het haast vergeten, we zitten op 1 voeding per dag, soms wel 1x per 2 dagen ofzo :?
Ineens heeft hij er dan zin in en je hoort hem dan ook echt klokken. Hoewel ik al maanden geen tsr of wat dan ook meer voel moet er dus toch nog wat uit komen dus.
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:33:03 #20
259886 pessie
pi_89815398
Asy, pijnlijk!

Leandra, welkom.

Kers, fijn dat hij nog de behoefte heeft om bij je te drinken.
pi_89828329
Asy jees dat klinkt pijnlijk! Hoe lang duurt het voor zoiets weer een beetje genezen is?

Ik ben nu sinds 2 avonden gestopt met de avondvoeding, en het lijkt goed te gaan. Eerste nacht was Timo wel wakker vanaf 1 uur 's nachts en heeft toen bij ons op bed geslapen. Vannacht ging het al beter, hij was wel onrustig 's nachts, maar wel hele nacht in zn eigen bed geslapen :) Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij weer echt goed slaapt 's nachts..
pi_89873602
Heb weer een dipje :{ Eerste menstruatie met spiraal komt eraan en ik merk het aan de opbrengst en hoe vaak Emma weer komt. Kan gewoon toeval zijn, maar tis in ieder geval minder fijn.

Asyniur, hoe is het nu? En kon ze de witte plek op Harry's gehemelte dan ook verklaren?
  maandag 13 december 2010 @ 14:48:48 #23
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89874476
Wat naar Wupwup. Ik hoop dat het snel doorbreekt en je produktie weer op normale pijl is.

Asy hoe is je borst nu?

Ik moet morgen weer naar het cb voor prikjes en wegen en meten. Ik ben zo ontzettend benieuwd. Met Tobias was ik met deze leeftijd al kv aan het bijvoeden omdat hij niet genoeg aankwam, het blijft toch een beetje in mijn hoofd spoken ook al zie ik Ylana groeien.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89875019
Ik heb ook een dipje.

Ik ben een paar weken geleden gestopt met kolven 's middags. Ik kolfde sowieso alleen op mijn werk.
Nu drinkt Leah alleen nog 's ochtends en 's avonds en als ik niet werk dan leg ik haar ook 's middags aan.
Sinds een dag of twee begint ze dus te huilen onder het drinken...alsof ze niet meer genoeg krijgt...en stopt dan ook na een minuut of 10, mopperend/huilend.

Ze wordt volgende week 1 jaar en ik wil nog niet stoppen.
pi_89875780
wij hebben spruw denk ik :'(
waar halen jullie gentiaan violet?
pi_89875788
Saffier hoe oud is Ylana nu? Hou er rekening mee dat bv-kinderen een dip lijken te maken op de cb-curves rond 4 maanden. Hou je de borstvoedingscurve ook bij (via borstvoeding.com)? Overigens is je kind over het algemeen de beste maat, niet de weegschaal! (tevreden, alert, plasluiers)

lily wat rot dat het niet meer zo vloeiend verloopt zeg. Als je denkt dat het aan de productie ligt, doe je er misschien handig aan het kolven toch weer op te pakken... (Overigens, 10 minuten drinken? Wauw! Hier is het max 3-4 minuten :D )
pi_89875794
eurolac pvoesss
  maandag 13 december 2010 @ 15:23:01 #28
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89875802
We bestellen het bij eurolac.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89876309
Bluh Pvoesss -O- GV werkt wel heel snel, dus hopelijk zijn jullie er snel van verlost.

Wups komt het dipje door de menstruatie zelf of door de spiraal denk je? Vervelend hoor :*
Ik ben ook ongesteld geworden zaterdag en Niels heeft de avond en nacht van vrijdag op zaterdag om de 1,5-2 uur gedronken, dus ik zal ook wel wat dippen.

Hoe gaat het nu Asy? Je moet je moeder niet zo toetakelen hoor Harry :X Ik vroeg me ook al af waar dan de witte waas in zijn mondje vandaan kwam.

Lily krijg je wel een tsr? Misschien kun je proberen vaak even te kolven en haar vaker aan te leggen, dan krik je de boel weer op.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89877203
Ik hoooooop de menstruatie. Anders moet dat ding er weer uit -O-
  maandag 13 december 2010 @ 15:58:59 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89877220
Is ze alweer een jaar Lily?? :o Wat gaat het hard! Misschien toch maar kolven om het weer op te krikken?

Pvoess spruw -O- wat balen. Hopelijk ben je er snel vanaf!

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:22 schreef WupWup het volgende:
Saffier hoe oud is Ylana nu? Hou er rekening mee dat bv-kinderen een dip lijken te maken op de cb-curves rond 4 maanden. Hou je de borstvoedingscurve ook bij (via borstvoeding.com)? Overigens is je kind over het algemeen de beste maat, niet de weegschaal! (tevreden, alert, plasluiers)

lily wat rot dat het niet meer zo vloeiend verloopt zeg. Als je denkt dat het aan de productie ligt, doe je er misschien handig aan het kolven toch weer op te pakken... (Overigens, 10 minuten drinken? Wauw! Hier is het max 3-4 minuten :D )
Over 3 dagen is ze 4 maanden. Bij Tobias was het niet de dip zeiden het cb en de kinderarts toen onafhankelijk van elkaar vandaar het bijvoeden toen. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het waarschijnlijk anders aangepakt. Uit mijn hoofd kwam hij toen minder dan 70 gr per week aan, maar dat zou ik moeten nakijken. Maar dat is verleden tijd ;)
Ik heb voor Ylana idd de curve bijgehouden, die zag er prima uit (vind ik dan ;) ) Ik heb trouwens wel een andere cb-arts nu dan bij Tobias, heb het idee dat deze meneer veel meer naar het kind dan naar de boekjes kijkt.
Ze is helder, tevreden, alert en gezellig. Gemiddeld per dag 2 hele zware plasluiers, 1 keer per dag een vrijwel droge (elke keer een ander moment van de dag) en de rest is gemiddeld nat ;)
Ik ben tevreden maar nieuwsgierig dus :D
Ylana
  maandag 13 december 2010 @ 16:59:09 #32
259886 pessie
pi_89879761
Saffier, tegen mij zeiden ze ook dat ik moest bijvoeden met kv. Ik was eigenwijs, heb mn LK gebeld en nu weer een symphony staan. Werkt ook (wel een hoop gedoe maar daar heb ik nu nog de tijd voor).

Trouwens, gisteren een tepelhoedloze dag gehad *O* . Ben erg trots op mn mannetje. De voedingen gaan ook veel sneller en ik heb het idee dat hij meer verzadigt is na een voeding. Hij stopt nu zelf met drinken, draait zn hoofd weg en vind het prima na een minuut of 20. Heerlijk!
  maandag 13 december 2010 @ 16:59:50 #33
259886 pessie
pi_89879795
Oh ja, Nathan was in 3 weken 85 gram gegroeid.
pi_89881552
Alweer zo weinig pessie?? Hoe kan dat nou?
  maandag 13 december 2010 @ 18:51:19 #35
259886 pessie
pi_89883924
nee dat wasnfo voor saffier. volgens mij gaat het nu wel ok
pi_89884243
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:58 schreef Saffier het volgende:
Is ze alweer een jaar Lily?? :o Wat gaat het hard!
ja heh ;( maar ze is wel heel leuk nu :Y

en dat kolven...zucht..ja, misschien wel. Ik was het zo ontzettend zat, dat kolven tijdens werk. Ik ben net zo lekker ontzwangerd. Mijn concentratie is weer terug. Ik tel weer helemaal mee op mijn werk enzo. En het kolven lukte ook niet (10 ml in een half uur ofzo).
Maar ja, ik wil wel nog ochtend en avondvoedingen blijven geven.

En 10 min is dus lang, wupwup :o Ik vond het zo kort...
  maandag 13 december 2010 @ 19:02:44 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89884416
Wat lief dat jullie informeren.
Hier gaat het nu weer beter. Ik voel het zo bijna niet meer, alleen als meneertje er nog in 'klauwt'. Die witte waas in zijn mond was niks, gewoon zijn gehemelte. Eigenlijk heeft het altijd wel ongeveer die kleur alleen in combinatie met die pijnlijke borst en de gedachte aan spruw maakte dat ik dacht dat het iets bijzonders was.
Dus gelukkig maar een paar dagen pijn gehad.

Nu Harry afleren dat hij niet meer mag klauwen en rollen met velletjes van mijn borst en dat is nog niet zo makkelijk :D

Ik krijg alleen de productie van die borst niet goed op peil. De andere doet het (weer) prima, maar de rechter (gekneusde en altijd al de 'moeilijkste') wil niet echt meekomen. En het helpt niet echt dat Harry er ook niet goed aan wil drinken hierdoor...
en forse buikloop en overgeven tgv buikgriep helpen dan ook niet echt mee
  maandag 13 december 2010 @ 19:02:52 #38
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89884423
Fijn dat het nu goed gaat Pessie. Mocht het zo zijn dat Ylana te weinig aankomt ga ik ook kolven en zeker niet meteen beginnen met kv bijvoeden. Tobias is er gewoon groot op geworden hoor maar ik weet nu zoveel meer dan 5 jaar geleden over bv dat ik niet klakkeloos alles aanneem. Toen was de combi kinderarts én cb voldoende voor mij om kv bij te geven op hun advies, nu zou ik een lk bellen.
Komt ook bij dat ik zelf toen ziek werd (goede griep oid) samen met bijvoeden was dat het einde van de bv voor mij.
Nu is ze na een uitgebreide tummi-tub-sessie aan de borst in slaap gevallen O+ Tub was zeker 3 maanden geleden ofzo :o

Hier meestal een minuut of 20 drinken. Als ze veel te doen heeft tussendoor worden het er wel snel 30 maar dan is het aanhappen, zuig, slik, loslaten, lachen naar mama aanhappen, zuig... enz Dat doet trouwens goed zeer n een keer of 6 :')
Ylana
  maandag 13 december 2010 @ 19:05:35 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89884542
He bah Asy, dat is niet bevorderlijk voor je bv idd. Beterschap!
Ylana
pi_89885550
quote:
Op maandag 13 december 2010 18:51 schreef pessie het volgende:
nee dat wasnfo voor saffier. volgens mij gaat het nu wel ok
Oh ik dacht al!!
pi_89887372
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:37 schreef Twinkly het volgende:
Lily krijg je wel een tsr?
een tsr voel ik al maanden niet meer :N
pi_89887417
dat spruw heb ik gelukkig nog nooit mee te maken gehad trouwens...pjieuw

en beterschap, Asyniur
pi_89889049
Hebben jullie nog tips om mijn dochter van 5,5 maand het bijten af te leren? Ze heeft gelukkig nog geen tanden maar ook zonder tanden is het niet zo fijn... Wegzetten in de wipstoel heeft in ieder geval geen zin, interesseert haar niks.
pi_89893244
quote:
Op maandag 13 december 2010 20:25 schreef voodoolady het volgende:
Hebben jullie nog tips om mijn dochter van 5,5 maand het bijten af te leren? Ze heeft gelukkig nog geen tanden maar ook zonder tanden is het niet zo fijn... Wegzetten in de wipstoel heeft in ieder geval geen zin, interesseert haar niks.
Haha, nee dat is niet raar dat dat niet werkt. Jonge kindjes kunnen dat namelijk nog helemaal niet linken. Ze denken niet ik word nu weggezet omdat ik beet, dat komt pas veel later. Gewoon steeds als ze bijt loskoppelen en dan is het klaar met die voeding. Hoogstwaarschijnlijk zal ze bijten aan het eind van de voeding omdat ze dan ongeduldig zijn omdat ze harder moeten werken voor de melk.
Straffen helpt echt nog niet bij baby's.
pi_89896652
'Ga jij maar eens nadenken over wat je hebt gedaan!'

Meestal bijten kindjes inderdaad als ze klaar zijn met drinken. Soms heeft het een andere reden, de toeschietreflex komt ze bijvoorbeeld niet snel genoeg, of ze hebben jeuk (tgv tandjes die willen komen), of of of... Probeer te herkennen wanneer jouw baby bijt, dan kun je het voor zijn. Het is een fase, het gaat weer over. En inderdaad, ook zonder tanden is het NIET leuk!

lily, 10 minuten is lang voor Emma. Zal best per kind verschillen!
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:48:41 #46
259886 pessie
pi_89907891
Lily, het leuke is dat je nu dus bijna langvoedster bent ;)
Always look on the bright side of life!
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:11:58 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89908498
*O* kijk dan *O*

Trots is O+
Ylana
pi_89908806
wow Saffier!! *O* en terecht dat je trots bent... keurige curves!! :Y
pi_89909044
Terecht!

Leyla heeft ook iets nieuws.. Aan de borst die het meeste melk heeft, drinken drinken drinken, klemmen en draaien maar. DAMN!
pi_89909170
WupWup had je de vorige menstruaties geen last van dipjes? Dat zou wel rot zijn, als het door het spiraaltje komt -O- Hier ligt er ook al een hele tijd een op me te wachten, maar ik ben dus ook bang voor mij productie en heb geen zin om snel twee keer achter elkaar naar de gyn te moeten.

Saffier wat mooi ^O^ Allemaal op jouw melk!

Draaien Tico :X auch!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89909593
Auw Tico :X

Hier is het alleen nog als ze erg moe is, en bijna klaar met drinken.. Dan klemt ze haar kaken echt hard op elkaar (hallo kloofje ;( ) Ik zeg nu gewoon 'auw' en koppel los. Meestal krijg ik dan nog een glimlach :') boefje!

Afgelopen dagen leek mijn productie weer praktisch weg, en ben begonnen met een lage dosering domperidom. Het lijkt bijna meteen te werken... het dramatisch, huilend je hoofd wegdraaien als je net aan de borst ligt, maar wel honger hebben is meteen afgelopen ^O^

Toch blijf ik het raar vinden.. van overproductie, naar een minimale productie :) gek eigenlijk! Heb een tijdje na de voedingen gekolfd, tussendoor gekolfd. Maar echt veel helpen om de productie weer op te krikken deed het niet. Meer aanleggen werkte al helemaal niet, ivm dramatisch wegdraaien en meer bijten als normaal. Dus dan maar even zo.
pi_89910011
Dat van het wipstoeltje las ik op de site van LLL volgens mij, maar misschien bedoelden ze iets oudere baby's. Hopelijk is deze fase snel weer voorbij want het is echt niet grappig :{ denkt mijn dochter overigens anders over, lachen :)
pi_89910445
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:58 schreef voodoolady het volgende:
Dat van het wipstoeltje las ik op de site van LLL volgens mij, maar misschien bedoelden ze iets oudere baby's. Hopelijk is deze fase snel weer voorbij want het is echt niet grappig :{ denkt mijn dochter overigens anders over, lachen :)
Voor de LLL is het ook heel normaal om een kindje van 2 jaar aan de borst te hebben. Als ze zo rond een jaar, anderhalf zijn, dan werkt zo'n methode misschien wel. Ik vind het eigenlijk helemaal niets voor de LLL om zo'n "straf" te geven bij bijten. Het past niet echt in mijn beeldvorming die ik heb bij de LLL-ers.

Maar goed, ik zou het gewoon alleen houden bij afkoppelen en een duidelijke nee. Niet al te hard, maar gewoon duidelijk.
pi_89910497
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Auw Tico :X

Hier is het alleen nog als ze erg moe is, en bijna klaar met drinken.. Dan klemt ze haar kaken echt hard op elkaar (hallo kloofje ;( ) Ik zeg nu gewoon 'auw' en koppel los. Meestal krijg ik dan nog een glimlach :') boefje!

Afgelopen dagen leek mijn productie weer praktisch weg, en ben begonnen met een lage dosering domperidom. Het lijkt bijna meteen te werken... het dramatisch, huilend je hoofd wegdraaien als je net aan de borst ligt, maar wel honger hebben is meteen afgelopen ^O^

Toch blijf ik het raar vinden.. van overproductie, naar een minimale productie :) gek eigenlijk! Heb een tijdje na de voedingen gekolfd, tussendoor gekolfd. Maar echt veel helpen om de productie weer op te krikken deed het niet. Meer aanleggen werkte al helemaal niet, ivm dramatisch wegdraaien en meer bijten als normaal. Dus dan maar even zo.
Nou dat had ik dus ook. Ik heb zelfs een tijd moeten blokvoeden omdat de boel overliep, en zomaar opeens was mn productie gekelderd.. Daarom was ik ook heel even heel bang dat ik zwanger zou zijn, maar dat ik gelukkig uitgesloten.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:15:15 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89910666
Saffier, wat een prachtige curves! Daar kan je terecht trots op zijn!

Tico, dat klinkt pijnlijk! Au!

Wup, kan een spiraal zo'n effect hebben op je productie? Dat zou wel irritant zijn.

Aviva weigert nog steeds de fles... Dus nu zitten we op 6 voedingen per dag. 5:30u, 7, 8 uur 's ochtends, 17:30, 19, 20 uur 's avonds. Leuke verdeling, hè? Ach ja, ben blij dat ze het pas nu doet, nu hoef ik niet overdag te kolven en dan weg te gooien. Scheelt weer.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:49:18 #56
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89911891
De héle kamer rondkijken of daar misschien je broer/papa/opa/wie-dan-ook loopt met je mond vol tepel is ook zo'n leuke :X . En als er dan iemand is om naar te kijken en die loopt een keer voorbij dan verrekt ze zowat haar net met mijn tepel erbij :')
Meteen een andere kijk op het woord nipple-twister :') Oftewel ik voel met je mee Tico ;)
Ylana
pi_89911932
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef Saffier het volgende:
De héle kamer rondkijken of daar misschien je broer/papa/opa/wie-dan-ook loopt met je mond vol tepel is ook zo'n leuke :X . En als er dan iemand is om naar te kijken en die loopt een keer voorbij dan verrekt ze zowat haar net met mijn tepel erbij :')
Meteen een andere kijk op het woord nipple-twister :') Oftewel ik voel met je mee Tico ;)
JA dat dus! Of beginnen te lachen net bij een tsr... Leuk joh.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:51:36 #58
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89911964
Niezen met je mond vol, is er ook zo een :D en idd loslaten tijdens een tsr :X
Ylana
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:57:12 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89912122
En het leuke is: het blijft! :P
pi_89912125
Whehe, herkenbaarheid alom hiero :D

Buh, Isabel werd vanmorgen heel hard huilend wakker (7 uur) en ging pas weer om half 10 rustig slapen, maar heeft nog niet gedronken, sinds 8 uur gisteravond.. :X Ik zit dus met 2 ballonnen :%
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:02:26 #61
259886 pessie
pi_89912296
Tico, auw!

Hier heb ik ook een overproductie gehad en daarna wat te weinig. Volgens mn lk zie je dat vaker na een overproductie omdat tijdens een periode van over het kind weinig hoeft te doen voor melk en dit dan volhoud zodat je productie wat terug loopt.

hoesten tijdens een tsr zonder tepelhoed :')

saffier *O*
pi_89913424
Saffier geweldige curves! Jullie doen het goehoed!!

Twinkly het is wat wisselend. Soms een dip, soms ook niks te merken. Overigens lijkt het nu alweer op peil te zijn. Emma viel gisteravond in slaap zonder borst :o Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ze was gewoon sneller vertrokken dan dat ik kon aanbieden, zelfs d'r slaapzak zat nog niet dicht :D En daarna heb ik ze om half 12 op mijn verzoek laten drinken (tja, ze was al sinds 17.00u niet meer geweest) en vervolgens zag ik ze pas weer om 6 uur!!!!! Echt ongekend, maar zooooooooo fijn. Daarna sliep ze ook weer verder tot 9.15 8)7

Tico dat vind ik ook vreemd van de LLL :?

Orea, zouden het geen regeldagen kunnen zijn? Ik vind het ook wel bizar dat je met 4 maanden ineens op een minimale productie zit. Wat zegt je lk ervan?
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:44:27 #63
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89913501
He wat balen van je produktie Orea -O-

Bedankt voor de complimenten dames O+
Ylana
  woensdag 15 december 2010 @ 15:07:07 #64
259886 pessie
pi_89959386
Nathan was vanmorgen na een explosie-luier op het cb 5900 gram *O* , dat is dus 160 gram gegroeid in een week *O*
pi_89971425
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:41 schreef WupWup het volgende:
Saffier geweldige curves! Jullie doen het goehoed!!

Twinkly het is wat wisselend. Soms een dip, soms ook niks te merken. Overigens lijkt het nu alweer op peil te zijn. Emma viel gisteravond in slaap zonder borst :o Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ze was gewoon sneller vertrokken dan dat ik kon aanbieden, zelfs d'r slaapzak zat nog niet dicht :D En daarna heb ik ze om half 12 op mijn verzoek laten drinken (tja, ze was al sinds 17.00u niet meer geweest) en vervolgens zag ik ze pas weer om 6 uur!!!!! Echt ongekend, maar zooooooooo fijn. Daarna sliep ze ook weer verder tot 9.15 8)7

Tico dat vind ik ook vreemd van de LLL :?

Orea, zouden het geen regeldagen kunnen zijn? Ik vind het ook wel bizar dat je met 4 maanden ineens op een minimale productie zit. Wat zegt je lk ervan?
Dat zou op zich kunnen qua regeldagen, probleem is alleen dat ik Leia niet genoeg aangelegd krijg.. Ze gaat weigeren als het allemaal niet snel genoeg gaat. Links weigert ze sowieso 9 van de 10 keer, wat er in resulteerde dat daar al bijna niks meer aangemaakt werd (met kolven nog maar max 20/30 cc, maakt dan niet uit of ik elk uur kolf, of 1 keer in de 3 uur..)

Het gaat alweer beter, ze drinkt nu ook weer aan links. En vanmorgen had ze alleen rechts gedronken en haalde ik 90 cc uit links (na een nacht dus :))

Heb mijn lk niet gesproken. Vooral omdat ik Leia niet méér aangelegd kreeg dan ik al deed, ik met kolven geen extra resultaat had. Dus vandaar :) maar het gaat erg de goede kant op :Y

Fijn Pessie! *O*
  woensdag 15 december 2010 @ 20:05:57 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89971821
*O* Pessie wat goed *O* 160 gram!

Orea wat fijn dat het bij jou ook weer de goede kant op gaat :*
Ylana
pi_89976867
Zit spruw ook echt in de melk? Ik kolf alleen nog maar, dus Anna krijgt alleen maar flesjes. Maar ik heb het idee dat ik spruw heb (een raar en jeukend plekje op en naast mn tepelhof), maar aan Anna merk ik echt helemaal niks.. Kan dat?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89977127
Kan.. Je hoeft niets te merken.
pi_89977272
Ik lees hier wel mee maar heb momenteel niet zoveel puf om te reageren, kom straks wel weer wat actiever meeposten als de baby er is!

Pessie wat goed *O*
pi_89978051
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Kan.. Je hoeft niets te merken.
Bedoel je dan dat ze mss toch wel spruw heeft, ook al merk ik niks aan haar?
Maar kan het ook dat zij het gewoon niet heeft?
En is het dan beter om toch gewoon wel te behandelen bij haar?
pi_89978451
Ik zou alleen mezelf behandelen, omdat er geen kans is op herbesmetting omdat ze niet bij je drinkt.
pi_89994924
Oke, thanx!
  donderdag 16 december 2010 @ 12:52:42 #73
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89995158
Ik ben gisteren naar borstvoedingscursus geweest en heb er een hele hoop van opgestoken. Bij Bram heb ik helaas maar 4 weken bv gegeven, achteraf doordat we in een cirkeltje van overproductie zaten en slechte begeleiding. Bram bleef maar huilen, door krampjes dus, groene luiers hebben en wilde alleen maar drinken. Daardoor bleef mijn overproductie in stand, etc. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik op moet letten en ga er dan ook voor om minimaal een half jaar te voeden bij deze baby!
pi_89995288
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ben gisteren naar borstvoedingscursus geweest en heb er een hele hoop van opgestoken. Bij Bram heb ik helaas maar 4 weken bv gegeven, achteraf doordat we in een cirkeltje van overproductie zaten en slechte begeleiding. Bram bleef maar huilen, door krampjes dus, groene luiers hebben en wilde alleen maar drinken. Daardoor bleef mijn overproductie in stand, etc. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik op moet letten en ga er dan ook voor om minimaal een half jaar te voeden bij deze baby!
Dat gaat vast helemaal goed komen!
  donderdag 16 december 2010 @ 13:01:52 #75
259886 pessie
pi_89995442
Sugar wat goed van je zeg! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen bij deze nieuwe baby! Jammer dat je niet goed begeleid bent de vorige keer, goede begeleiding maakt of breekt soms het geven van borstvoeding.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:07:11 #76
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89995628
Idd, en nu weet ik tenminste ook waar ik terecht kan voor hulp en dat is niet bij het CB! We hebben de sites van LLL en VBN meegekregen en dat je daar het beste terecht kan voor hulp. Ik kan het echt elke nieuwe moeder in de omgeving van Eindhoven aanraden. Deze avond was gratis via Zuidzorg.
pi_89995761
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Sugarsnap het volgende:
Idd, en nu weet ik tenminste ook waar ik terecht kan voor hulp en dat is niet bij het CB! We hebben de sites van LLL en VBN meegekregen en dat je daar het beste terecht kan voor hulp. Ik kan het echt elke nieuwe moeder in de omgeving van Eindhoven aanraden. Deze avond was gratis via Zuidzorg.
Op de site van de VBN staat niet zo heel veel. De LLL heeft wel info op de site zelf staan. In dit topic staat in de eerste post ook de telefoonnummers van de beide organisaties.
Op borstvoeding.com staat goede informatie en als je vragen hebt die niet heel erg dringend zijn kun je ook op het borstvoedingsforum terecht, daar kunnen andere voedende moeders reageren maar er reageren ook contactpersonen van de VBN en leidsters van de LLL.

Hier zitten ook een paar contactpersonen van de VBN. :)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:13:30 #78
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89995845
En ik ben ook nog eens actief bij de 'buren' zoals jullie dat noemen, en daar kan ik ook met vragen terecht. Ik heb het gevoel dat het helemaal goed gaat komen *O*
pi_89996256
haha ik heb even gelachen, wat een herkenbaarheid hier. Evie haalt ook echt capriolen uit als ze drinkt. Staan, zitten, op dr knieen, op dr rug. Met 2 handjes de borst pakken en dan echt aanvallen...
met dr hand op mijn borst een concert geven.. :o
en inderdaad als we niet alleen zijn, dan wordt echt alles bekeken.
en bijten; check, gelukkig maar heel zelden, maar ik laat wel merken dat dat niet de bedoeling is, en Evie is wel op ee leeftijd dat ze dat redelijk begint te begrijpen;
uhhh, mag niet Evie; en dan nog even met mijn vinger een nee-gebaar maken..
(alleen kijkt ze daarna heeeeeeel zielig..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:25:39 #80
259886 pessie
pi_89996396
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Sugarsnap het volgende:
"

Daarin ben ik het met je eens :') .

De VBN geeft volgens mij ook (gratis) BVcursussen.
Heb je ook adressen van LK's in de omgeving?
Hier in Groningen had mijn kraamzorgbureau het BVservice pakket. Ze helpen me nog steeds voor het geld dat ik eenmalig betaald heb. En ik ben al 4.5 maand op weg. (En heb ze heel vaak gebeld/gemaild).
  donderdag 16 december 2010 @ 13:31:04 #81
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89996629
Nog geen adressen/telefoonnummers, Pessie, maar ik ga ze binnenkort alvast opzoeken om een lijstje achter de hand te hebben. J. is gisteren ook meegeweest en is helemaal van plan me optimaal te steunen en desnoods zelf met een LK aan de telefoon te hangen.
pi_89996730
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Sugarsnap het volgende:
Wat goed! En wat fijn dat er nu een hoop meer duidelijk is :) Gaat helemaal goed komen :Y
  donderdag 16 december 2010 @ 13:35:55 #83
259886 pessie
pi_89996821
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:31 schreef Sugarsnap het volgende:
Nog geen adressen/telefoonnummers, Pessie, maar ik ga ze binnenkort alvast opzoeken om een lijstje achter de hand te hebben. J. is gisteren ook meegeweest en is helemaal van plan me optimaal te steunen en desnoods zelf met een LK aan de telefoon te hangen.
Wat goed zeg! Hier was (en is) manlief ook dé grote steun tijdens bv!
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:22:52 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90045588
Sugarsnap, klinkt goed! ^O^

Ik ging gister naar een naaister om een nwe voedingsbh aan te passen, en ze was oprecht verbaasd dat ik na bijna een jaar nog voeding had. zegt ze "ik heb mijn kindje maar 6 wk kunnen voeden, toen was het op. Hij/zij bleef maar huilen... " Ik vond het zo sneu voor d'r. Na al die jaren vindt ze het nog steeds jammer. (Bleek uit haar hele lichaamstaal.) Wat ik hier heb gelezen over de tijdsgeest van toen, kan het idd best zijn dat ze gevoed heeft op de klok, en dat daarom de productie onvoldoende is gestimuleerd. Naja, kan ze nu weinig meer aan doen, maar toch. Vind het sneu.

Even een vraagje, in mijn omgeving maakt men zich zorgen dat Aviva's dieet niet veelzijdig genoeg is, omdat ze zo slecht bijvoeding eet, en de fles weigert. Want de voedingsbehoefte van een bijnadreumes grote baby is natuurlijk anders dan die van een pasgeborene, en ze heeft vast veel meer nodig dan enkel melk. Wordt er dan gezegd.
Is er ergens een (betrouwbare, wetenschappelijke) bron waar uitgelegd staat dat het helemaal niet erg is dat ze nog zo weinig extra eet? Ik denk dan, als ze niet voldoende gevarieerde voedingsstoffen van mij krijgt, zou ze wel andere dingen gaan eten, toch? Dat voel je toch wel? Dat zal ze toch wel regelen, door meer interesse te krijgen in vast voedsel? En ze is nieuwsgierig genoeg, ze heeft gewoon geen zin in (veel) vast eten.
Voor de duidelijkheid, ze krijgt minstens 4x per dag bij ons thuis vast eten aangeboden. Ontbijt, fruithap, lunch, avondeten. (En mss een soepstengel tussendoor, als ik er aan denk :@ Op het kdv gaat ze ook mee in het ritme van de groep met yoghurt tussen de middag.) Netjes aan tafel gezet, in de kinderstoel. Ik kan moeilijk haar mond opensperren en iets naar binnen gieten, toch?
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:46:19 #85
259886 pessie
pi_90046442
In de column van de week op bv.com stond er ook iets over. Weet alleen niet meer welke week...
pi_90047258
Tot een jaar is melk de voornaamste voedingsbron. Borst of fles maakt daarin niet uit.
pi_90047920
Ons CB is helemaal pro-bv, en 1 van de vaste medewerkers waar wij altijd op controle bij gaan, is zelfs lactatiekundige :) Dus het kan ook anders hoor :)
pi_90049024
Hier deze keer nog helemaal geen problemen gehad met de bv; het gaat al vanaf het eerste uur als vanzelf. Tot de laatste dagen. Overdag is het hier vaak zo druk in huis met mijn stuiterpeuter dan M geen rust neemt om te drinken. Hij drinkt de scherpe kantjes van zijn honger af en om de rest komt hij 's nachts wel. Niet alleen doodvermoeiend, maar ik loop de laatste dagen ook weer te tobben met pijn en harde plekken aan één kant. Krijg het wel weggemasseerd, maar het is ook zo weer terug. :{
Hardloper.
IG @webkim
pi_90049421
davinia, ravi krijgt weliswaar flesvoeding en is wat jonger, maar die krijgt minder vaste-voedsel momenten dan aviva hoor. wat tico zegt: in het hele eerste jaar is melk de hoofdvoeding. ravi's schema: 8 uur papfles, half 10 fruitprut, 12 uur een flesje, half 2 een stuk liga (sinds deze week. eerder wilde hij echt niet aan 'echt' vast voedsel), 4 uur een fles, 5 uur een warm prutje en dan 7 uur weer een fles. ik probeer geregeld boterhammen, maar tot nu toe was dat geen succes. volgende week poging 4 :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90066777
Borstvoeding is tot ver in het tweede levensjaar de belangrijkste voedselbron. Het bevat alle voedingsstoffen die een mens nodig heeft om op te groeien en te bloeien. De hoeveelheid die één vrouw kan leveren is op een gegeven moment niet meer afdoende om op te leven. In theorie zou zelfs een volwassene prima kunnen leven op alleen borstvoeding, alleen dan moet die wel meerdere liters per dag drinken ;)

tessie bij ons op het cb zit ook een lactatiekundige :X :X :X need i say more?

Lastig Webkim! Is het een optie om na te kolven om die harde plekken te voorkomen?
pi_90068188
Ik ben niet zo'n goede kolfster Wup, daarmee krijg ik ze er niet uit. Masseren en met de hand kolven onder de douche werkt wel redelijk, maar om daar nou 4x op een dag te gaan staan... Wel lekker warm.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 18 december 2010 @ 09:55:25 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90078381
Wup, dan gaat het enkel om de hoeveelheid? Nou, dat hebik wel :D
Ach, het regelt zich wel, denk ik dan.

Simmu, we hebben de eetmomenten, maar of ze dan echt wat eet... Fruit gaat best goed, brood dient sinds kort enkel als vloerbedekking en de soepstengel verliest ook z'n charme. Maar gister heeft ze wel 1,5 beker diksap gedronken!
Nu nog de mensen op het kdv uitleggen dat ze er echt geen druk achter moeten zetten. Volgende Week cb en dan hebben we hopelijk bewijs dat alles goed gaat.

Ik vind het wel grappig dat ik het vroeger maar vreemd vond als zo'n groot kond nog zoveel voedingen krijgt, en nu doe ik het zelf!
  zaterdag 18 december 2010 @ 09:56:44 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90078396
Webkim hoe oud is Morris? Is het een optie om in een aparte kamer te voeden?
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:38:19 #94
259886 pessie
pi_90089672
Davinia, misschien ander brood aanbieden of een rijstwafel ipv een soepstengel? Misschien is ze er gewoon op uitgegeten? Weet niet of dat kan maar als ik 1 maand lang elke dag om 3 uur een soepstengel krijg denk ik dat ik ook wel iets anders wil proberen.
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:05:50 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90097966
wup, nu ik er zo over nadenk, is het ook wel logisch dat ze het enkel op bv kan doen. Het is een extract van mijn bloed, van de voedingsstoffen die mijn lichaan in stand houden. Dus dezelfde voedingsstoffen komen min of meer in dezelfde verhouding in haar bloed. Wel minder, uiteraard, want het is een extract, maar ze is ook kleiner ;) Dus eigenlijk krijgt zij een net zo gevarieerd dieet als ik. Toch?

pessie, bij kosher brood zijn er niet heel veel mogelijkheden als je het zonder pitjes wil. Komt door klein aanbod, niet door regels.
rijstwafels worden ook gelanceerd, ging een tijdje goed, nu niet meer. en op het kdv krijgt ze 's middags yoghurt met steeds ander fruit, dus dat varieert ook wel.

net thuis weer een tuit geprobeerd met halvfolle melk. ze dronk een paar slokken en besloot toen dat ze het smering vond. Oke, prima. Ik ga nu voorstellen dat ze de tuitbeker geven met diksap tijdens de drinkmomenten van de groep, en de melk maar laten. Geeft alleenmaar stress. Voor de voedingsstoffen hoeft ze het niet te doen, dat haalt ze wel in bij mij. En in totaal 200cc extra vocht op een dag is alleenmaar fijn.
pi_90142756
hoi,

ik heb 6m volledig gegeven en uiteindelijk tot 10 maanden met de eerste..
in de periode dat ik nog volledig gaf was dat om de 2 uur en dan was ze eigenlijk nog niet blij.
toen ik ging bijvoeden met 6 maand werd mijn meis een stuk gemakkelijker in de omgang.
heb later op het CB nog eens besproken of ik ( achteraf gezien) niet beter had kunnen stoppen.
op het CB vinden ze dus nog steeds van niet.. maat ik ben niet zo zeker.
om de 2 uur 45 mins borstvoeding geven is echt best moeilijk.. ( met 7 maand was het 5.00-7.00 9.30-10.30- 12.00 -14.30-16.30- 17.00-19.30- tot 1.00 enz.)
en als ik dan een klein beetje ( echt maar een heeel klein beetje) ging schoonmaken, had ik 's avonds veel minder BV dus dan mocht ik meer de hele nacht paraat staan. verder kon ik amper de trap op komen omdat ik altijd zo moe was.
moet wel zeggen dat mijn vermoeidheid/ het tijdsaspect zeeer ondergeschikt is aan het welzijn van mijn dochtertje. nu hoef ik niet naar mijn werk, anders was het echt helemaal niet van de grond gekomen. misschien moet ik erbij zeggen dat ik behoorlijk overgewicht had toen.?
mijn vraag is eigenlijk; denken jullie dat het verstandig is om bij de volgende weer bv te geven? ik bedoel dat langer dan bv. een paar weken, want dat doe ik zoiezo wel.
  zondag 19 december 2010 @ 21:09:07 #97
12913 GreatWhiteSilence
pi_90143163
Kijk gewoon hoe het gaat, en haal er anders een lactatiekundige bij. Ieder kindje is weer anders, dus misschien is nr 2 een natuurtalentje. Nr 1 was dat misschien gewoon niet?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_90147612
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kijk gewoon hoe het gaat, en haal er anders een lactatiekundige bij. Ieder kindje is weer anders, dus misschien is nr 2 een natuurtalentje. Nr 1 was dat misschien gewoon niet?
je hebt gelijk, al denk ik dat het aan mij lag, maar goed is niet belangrjk.
ga het denk ik gewoon weer beginnen met verse moed, je weet maar nooit.. maar als het weer blijkt dat het niet zo goed gaat stop ik zeker eerder. iig bedankt
pi_90147999
Sugarsnap, er zit een LK in Deurne en eentje in Brandevoort/Helmond (mijn eigen vk is ook lk).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 19 december 2010 @ 22:20:44 #100
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90148751
Ik heb via borstvoeding.com er ook al een stuk of 3 in Ehv gevonden, maar bedankt voor de tip!
  zondag 19 december 2010 @ 22:28:38 #101
12913 GreatWhiteSilence
pi_90149380
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 22:07 schreef babymomma het volgende:

[..]

je hebt gelijk, al denk ik dat het aan mij lag, maar goed is niet belangrjk.
ga het denk ik gewoon weer beginnen met verse moed, je weet maar nooit.. maar als het weer blijkt dat het niet zo goed gaat stop ik zeker eerder. iig bedankt
Misschien is het sowieso handig eens een afspraakje te maken met een lactatiekundige, om de ervaring met je eerste kindje door te spreken?
  maandag 20 december 2010 @ 12:37:35 #102
259886 pessie
pi_90171058
Momma dat is inderdaad heel heftig! Ik denk dat GWS wel een goed advies geeft, vantevoren een afspraak maken met een LK om door te spreken wat er is.

Goed nieuws: Ik heb gisteren met manlief gepraat over de mogelijkheid tot voeden tot Nathan's eerste verjaardag, en hij vindt het best een goed idee *O* . Hij zei dat het voor hem zo makkelijk is omdat hij nooit flesjes hoeft te geven :') , nou ja, wat maakt et uit, hij staat erachter om het te proberen! Wel gaf hij aan dat als hij aan mij merkt dat ik het erg zwaar krijg of het moeilijker krijg dat hij dan wel wil dat we stoppen maar verder vind hij het prima! Ook vind hij het mooi dat bv zo'n mooi contact moment is tussen Nathan en mij en haf hij aan dat hij dat heel goed vindt *O* .

Verder begin ik bv nu echt als makkelijk te ervaren. Vooral nu ik eigenlijk volledig TH-loos voed ( *O* ). Gisteren zijn we naar het zwembad geweest, na afloop had Nathan uiteraard wel trek, en ik verwachtte dat hij lang zou slapen omdat het zwembad hem meestal uitput, het was zo makkelijk om in het schapenhok op een bankje te zitten, T-shirt omhoog, hemd naar beneden en voeden maar!
Ook 's nachts gaat het nu makkelijk en snel, over het algemeen ligt Nathan binnen een half uur weer ingebonden in zn eigen bed.

Kortom, ik ben even in *O* -stemming
pi_90171505
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:04 schreef babymomma het volgende:
hoi,

ik heb 6m volledig gegeven en uiteindelijk tot 10 maanden met de eerste..
in de periode dat ik nog volledig gaf was dat om de 2 uur en dan was ze eigenlijk nog niet blij.
toen ik ging bijvoeden met 6 maand werd mijn meis een stuk gemakkelijker in de omgang.
heb later op het CB nog eens besproken of ik ( achteraf gezien) niet beter had kunnen stoppen.
op het CB vinden ze dus nog steeds van niet.. maat ik ben niet zo zeker.
om de 2 uur 45 mins borstvoeding geven is echt best moeilijk.. ( met 7 maand was het 5.00-7.00 9.30-10.30- 12.00 -14.30-16.30- 17.00-19.30- tot 1.00 enz.)
en als ik dan een klein beetje ( echt maar een heeel klein beetje) ging schoonmaken, had ik 's avonds veel minder BV dus dan mocht ik meer de hele nacht paraat staan. verder kon ik amper de trap op komen omdat ik altijd zo moe was.
moet wel zeggen dat mijn vermoeidheid/ het tijdsaspect zeeer ondergeschikt is aan het welzijn van mijn dochtertje. nu hoef ik niet naar mijn werk, anders was het echt helemaal niet van de grond gekomen. misschien moet ik erbij zeggen dat ik behoorlijk overgewicht had toen.?
mijn vraag is eigenlijk; denken jullie dat het verstandig is om bij de volgende weer bv te geven? ik bedoel dat langer dan bv. een paar weken, want dat doe ik zoiezo wel.
Wat vervelend dat je niet helemaal goed terugkijkt op je eerdere voedervaring. Helpt het iets als ik zeg dat vermoeidheid inherent is aan het hebben van een baby en niet aan borstvoeding? Ik herken wel wat in je verhaal, namelijk het 'ritme' wat je beschrijft. Mijn dochter kwam tot 6 maanden zeker nog wel 12x per 24 uur, vaak nog vaker. Het lijkt dan alsof je de hele dag (en nacht!) bezig bent met voeden. En hoe je dat dan weer ervaart, is natuurlijk persoonlijk. In principe is het een hele gezonde, normale en natuurlijke gang van zaken dat je baby zo vaak wilt drinken. Kleine slokjes gedurende de hele dag houden de suikerhuishouding het beste op peil en daar is onze melk en ons verteringsstelsel ook op gemaakt. Mensenmelk bevat het hoogste suikergehalte van alle zoogdieren en daar hoort vaak kleine beetjes drinken bij. Dat heeft te maken met de hersenen; die hebben een continue stroom suiker nodig om goed te ontwikkelen. En de hersenontwikkeling is het aller- allergrootst in het eerste levensjaar.
pi_90171582
Fijn pessie! Vanaf nu wordt het ook alleen maar makkelijker en er komt een moment dat je je geen goede reden meer kúnt bedenken om te stoppen ;)
pi_90178048
hoe gaat het met jouw dip, WupWup?
pi_90178400
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:50 schreef WupWup het volgende:
Fijn pessie! Vanaf nu wordt het ook alleen maar makkelijker en er komt een moment dat je je geen goede reden meer kúnt bedenken om te stoppen ;)
Oh jewel, voor mezelf heb ik gewoon een leeftijdsgrens voor kind aan de borst. Ik denk dat Leyla zelf tussen 1 en 2 wel stopt, zo niet zal ik haar na haar 2e daar zeker in gaan stimuleren.
pi_90179439
E drinkt de laatste tijd wat slechter aan de borst. Ik voed op verzoek dus als ik het idee heb dat ze honger heeft dan leg ik haar aan, maar dan wordt ze boos. Buikspiertjes aanspannen, hoofd wegdraaien, huilen... het lijkt alsof ze niet wil liggen of dat ze ergens last van heeft. Weet iemand wat ik hiermee "moet"?

Bij het CB zeiden ze dat ze misschien naar 4 voedingen per dag wil (ze vraagt nu uit zichzelf meestal om 5). Maar dat lijkt mij eigenlijk niet zo'n goed idee, ik vind dat erg weinig voedingsmomenten. Ik had het idee dat dat meer een kv-ding is. Aan de andere kant: als E niet wil drinken dan doet ze het natuurlijk niet, dus tsja.

Ze was trouwens in 5 weken 530 gram aangekomen (nu 6690 gram bij 63 cm, 17 weken). Haar lijntje buigt nu voor het eerst een klein beetje af, maar ze zit nog steeds iets boven het gemiddelde.
pi_90182321
Heeft ze misschien last van de oortjes, is het alleen als je haar probeert aan te leggen dat ze niet wilt liggen?
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:36:36 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90237280
Heeft er iemand ervaring met Lilypadz?

Want ik ben die BH 's nachts inmiddels wel weer zat, en die Natusan voedingspads zijn ook niet echt geweldig...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_90237937
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:36 schreef Leandra het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Lilypadz?

Want ik ben die BH 's nachts inmiddels wel weer zat, en die Natusan voedingspads zijn ook niet echt geweldig...
Ik vond ze behoorlijk duur en niet zo heel lang meegaan. Ze laten toch wel snel een soort slijtage merken dan laten ze los. Ik lekte er ook nog steeds door, dus kreeg ik van die melkbaden onder de pads.
pi_90237948
Cantare, Niels deed op dezelfde leeftijd als E nu ook zo aan de borst, alles was interessanter dan de borst. Ik ben toen in een kamer met weinig afleiding gaan zitten en als hij niet wilde dan probeerde ik het later nog eens.
Als je het idee hebt dat ze ergens last van heeft zou ik dat eerst uit laten sluiten bij de huisarts.
Het advies om op een bepaalde leeftijd het aantal borstvoedingen te minderen is inderdaad eigenlijk een kunstvoedingsadvies. Zij weten helemaal niet hoeveel zij per voeding en per dag drinkt, het kan best zijn dat het een kind wat op een dag 10 voedingen vraagt evenveel binnenkrijgt als een kind wat 5 keer per dag drinkt. Dat heeft te maken met de opslagcapaciteit van de borsten en met het drinkgedrag van het kind.
Buigt de groei van E ook af in de borstvoedingscurve of alleen in de curve die het CB hanteert?

Leandra ik heb Lilypads gebruikt en het werkt wel als je niet teveel lekt. Bij mij dreven ze 's nachts vaak weg :P Ik moest tijdens het voeden de andere kant ook nog wel in blijven drukken, de druk van de pads alleen was niet genoeg.
Slijtage heb ik niet gemerkt, maar ik heb ze ook niet zo lang gebruikt. Wat ik wel lastig vond was dat je ze iedere dag schoon moet maken en dan stofvrij moet laten drogen, dan zette ik de fohn er maar op :D Maar het is fijn dat ze onder kleding echt onzichtbaar zijn (mijn schoonzusje geeft geen bv meer maar heeft ze gehouden om te dragen onder kleding waarin ze niet wil dat haar tepels zichtbaar zijn).
Ik vond wegwerppads onder dunne kleding en wasbare pads onder truien prettiger omdat ik dan de andere kant niet perse in hoefde te drukken.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:22:19 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90239632
Hmmz... niet onverdeeld positief dus, dan denk ik er gewoon nog wat langer over na :P
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_90239745
Ik vond ze bij een grotere cup niet echt effect hebben zeg maar, liet snel los (de lilypadz dus)
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:26:13 #114
259886 pessie
pi_90239831
Ik weet dat freecell positief is over lilypads, ze heeft ze bij L ook vrij lang gebruikt meen ik.

Ikzelf ben trouwens pad-loos tegenwoordig *O* , alleen 's nachts nog een toeschietreflex bij het drinken maar daar leg ik dan wel een spuugdoekje op :P .
pi_90239879
Hier alleen bij tsr, maar een spuugdoekje werkt prima.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:39:04 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90240468
Ik gebruikte de lilypadz alleen in mijn bh, als vervanger van gewone pads.
Ik vond ze wel prettig in gebruik, maar je moet er wel rekening mee houden dat als je bij de tsr melk lekt, dat je lilypad vol loopt. Spuugdoekie eronder dus voordat je hem los maakt. ;)
  donderdag 23 december 2010 @ 09:16:19 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90330298
Vraagje: als een kindje zichzelf speent, doen ze dat toch door de borst te weigeren?
Of kan een kindje van bijna 1 ineens de techniek verleren?

Aviva lijkt prima te drinken, maar niet meer de hele grote slokken wat ze tot voor kort deed. Het duurt een eeuwigheid tot ik een Tse krijg, en ze drinkt de borst niet helemaal leeg.

We zijn gister naar de HA geweest (voor iets anders) en heb meteen naar haar oortjes laten kijken, maar dat was goed. Ze heeft ergens last van, maar ik weet niet wat... En ondanks twee nachtvoedingen was haar luier vanochtend best droog. Het kan natuurlijk zijn dat ze veel heeft gezweet, toch?

De Raynauds komt niet heel heftig terug, dus dat zou erop wijzen dat ze wel goede techniek gebruikt...

En nee, ik mag toch hopen dat ik niet zwanger ben.

Wat denken jullie?
pi_90330740
Jen stopte ook zelf toen ze net 1 was... Officieel heet het dan weigeren, maar ondanks alle truukjes kreeg ik haar toch niet meer aan de borst.. Dus ik heb het een weekje aangekeken met kolven ed. En toen wilde ze nog niet, toen heb ik het maar zo gelaten.
pi_90331609
@Tico: oortjes zijn het niet, het heeft volgens mij echt alleen met het drinken te maken.

@Twinkly: fijn, herkenning!

Het gaat nu eigenlijk wel weer goed :o *O* geen idee wat ze had, maar het lijkt nu (tijdelijk?) over te zijn. Ze drinkt weer met grote tevredenheid 5 á 6 keer dus hopelijk blijft het zo.

Men, ik wil echt nooit stoppen denk ik. :@ O+ Pas werd ik echt een beetje verdrietig bij het idee dat ze over 2 maanden ook al ander voedsel gaat krijgen. Dat had ik NOOIT van mezelf verwacht!
pi_90331685
Hihi echt Cantare? Stoppen wil ik nu ook echt nog niet :P maar ik kijk wel uit naar dat ze straks kan gaan leren eten O+ gewoon lekker knoeien zonder druk!
pi_90331930
Babies zijn gewoon raar. Maar fijn dat ze weer normaal drinkt.

Strakjes fruit geven is ook heel leuk! Bedenk je maar dat de melk toch het meest belangrijk blijft het hele 1e jaar...
  donderdag 23 december 2010 @ 10:18:36 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90331946
Ze wil wel, ze hapt gretig aan en alles, maar toc heb ik het idee dat er minder binnenkomt.
Dus ze weigert de borst niet.
Na een voeding is ze tevreden en geeft E op haar uiterst subtiele manier aan dat ze niet meer hoeft, dus dat is het niet.

Ach, ben gewoon onzeker.
pi_90331988
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Ze wil wel, ze hapt gretig aan en alles, maar toc heb ik het idee dat er minder binnenkomt.
Dus ze weigert de borst niet.
Na een voeding is ze tevreden en geeft E op haar uiterst subtiele manier aan dat ze niet meer hoeft, dus dat is het niet.

Ach, ben gewoon onzeker.
Maar ze krijgt toch ook nog andere dingen? Vanaf 10 maanden is de richtlijn volgens mij nog maar 300cc melkproducten... Dat is 2 keer drinken aan de borst en een kind heeft dat zo binnen. ;)
pi_90332536
Ik heb hetzelfde met Leah, Davinia. Al een tijdje.

Ze drinkt 2 a 3 keer per dag en dan maar een minuut of 10. Soms ook wel korter. Ik werd er eigenlijk ook wel onzeker van maar toch doet ze het daarop.
Ze is tevreden en heeft flinke plasluiers.

Wat Ticootje al zegt; op de leeftijd van Leah en jouw dochter hebben ze gewoon niet zoveel meer nodig door alle andere voeding.
pi_90337487
Davinia het is herkenbaar hoor. Emma gaat ook steeds minder drinken. Zo liet ze gisteren ineens een gat van 6 uur. En die TSR krijg ik ook maar met moeite overdag. Wat daarvoor bij mij helpt is om op bed te voeden, dus gewoon in alle rust. En ik denk dat Emma daardoor ook wat geconcentreerder bezig is met de TSR opwekken, in plaats van zo snel afgeleid te zijn of maar een beetje te drinken 'omdat het moet'.

...en toen was ik afgeleid en nu heb ik geen idee meer wat ik wilde opschrijven :')
pi_90337783
Hier ook herkenbaar, Niels drinkt nu weer een stuk langer en mijn voeding is ook weer toegenomen.
Het is een fase rond 1 jaar dat kindjes makkelijk af te leiden zijn van het drinken, het is daardoor ook heel makkelijk om te stoppen met borstvoeding geven rond deze leeftijd. Gewoon vaker aanbieden op rustige plekken als je nog door wilt blijven voeden :)
  donderdag 23 december 2010 @ 14:08:43 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90340982
Oké, fijn dat er herkenning is!
Ik was echt bang dat ze zichzelf zou gaan spenen nu.
Het is dus niet logisch om te denken dat ze de techniek is verleerd?

twinkly, ik voed meestal op bed, omdat eli anders aan komt zetten met stukjes meloen, of corn flakes of andere dingen die aviva op dat moment zou moeten eten :')

Over m'n productie hoef ik niet meer te twijfelen, dat voelt goed (lees:vol) :+
  donderdag 23 december 2010 @ 16:42:19 #128
259886 pessie
pi_90348551
Corn Flakes met melk :Y
  donderdag 23 december 2010 @ 19:29:44 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90355743
Ik wil eigenlijk stoppen met kolven 's middags. Dat zou betekenen dat Harry een ochtendvoeding krijgt bij mij en dan pas weer rond 18:30u een voeding (en daarna nog 1-2x).

Wat geef ik hem 's middags/overdag te drinken tzt? (want ik heb nog voor minstens een maand bv in de vriezer) Gewoon water/thee/(half)volle melk?
pi_90359579
Dat moet je zelf weten (lekker antwoord he :+ )
Emma krijgt alleen water náást de melk (in een rietjesbeker, zelfbediening dus) en als ik te weinig heb gekolfd wat meestal zo is, dan krijgt ze of havermelk of rijstemelk of kunstvoeding. Thee heb ik nog niet aangeboden en toevallig staat er op dit moment een pakje volle melk in de koelkast om binnenkort eens te proberen.

Ik geloof dat je als je thee wilt geven het beste kinderthee kunt halen, omdat daar geen theïne in zou zitten.
  donderdag 23 december 2010 @ 21:13:29 #131
259886 pessie
pi_90361065
Kun je dan niet gewoon roobos thee geven? Zit toch ook geen theïne in? Geld ook voor overige kruidenmelanges.
pi_90361212
Ik zou gewoon thee geven die ik ook drink. Ik hou van alle thee behalve citroen.
pi_90361637
De kinder thee werd hier niet gedronken, gewone thee wel
Gewoon eens proberen :)

Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe bv-periode zal verlopen!
  donderdag 23 december 2010 @ 21:29:43 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90361906
Hij drinkt wel rooibosthee maar het liefst drinkt hij sterrenmuntthee.
Hij lust ook gewone melk of water.
Sap moet ik nog eens proberen. Eerst weer een voorraad fruit kopen voor de sapcentrifuge.

Nou dan ga ik de voorraad eens aanspreken en eens kijken hoe het gaat als ik 's middags niet meer kolf. Als Harry wil drinken 's middags dan mag dat natuurlijk wel, maar ik heb gewoon geen zin meer in dat gekolf 's middags (en op mijn werk mag het nu officieel niet meer, hoewel er nog geen haan naar kraait op dit moment).
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:47:29 #135
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_90383912
Even een vraagje: sinds afgelopen maandag zijn we begonnen 1 borstvoeding te vervangen door kunstvoeding. Neve drinkt al vanaf 5 weken af en toe gekolfde melk uit een flesje en dit ging altijd prima. Afgelopen maandag ging het ook perfect: een hele voeding in een keer op. Maar de afgelopen dagen gaat het steeds minder: 50 ml, 30 ml en daarnet misschien 20ml. We proberen het niet op te dringen want dan gaat ze spugen.
Ik weet nu niet zo goed wat te doen. Bij een voeding maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar de komende weken wilden we de dagvoedingen afbouwen voor ik met werken begin ( en dan hopelijk alleen avond en ochtend overhouden voorlopig).

:{
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_90385205
Hik gewoon steeds aanbieden maar inderdaad geen strijd van maken. Pakt ze het niet dan niet en dan gewoon later nog eens proberen..

Overigens hoop ik dat het met de ochtend en avond voeding gaat lukken.. je productie is namelijk nog verre van stabiel rond deze tijd.. hou je er rekening mee dat het heel snel afgelopen kan zijn met de bv? :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:30:49 #137
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_90387413
Dat weet ik. Als het nog een poosje lukt is dat mooi meegenomen. Zo niet, dam schakelen we helemaal over. Ik heb sowieso al meer bv gegeven dan dat ikvooraf had gedacht. :)

Lief is nu nog een flesje aan het proberen. Het was 5 uur tot de laatste, dus ze zou in elk geval honger moeten hebben.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_90531390
Ik meen hier wel eens te hebben gelezen over voedruimtes bij Ikea. Waar zit 'ie dan? Kon 'm gister namelijk echt niet vinden en had wel handig geweest met dreumes die slok-kijk-slok-kijk-slok-kijk-wijs-gil-slok doet ;)
pi_90531821
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef WupWup het volgende:
Ik meen hier wel eens te hebben gelezen over voedruimtes bij Ikea. Waar zit 'ie dan? Kon 'm gister namelijk echt niet vinden en had wel handig geweest met dreumes die slok-kijk-slok-kijk-slok-kijk-wijs-gil-slok doet ;)
In de Ikea in Duiven heb ik die ook niet gevonden. Toen heb ik Niels aan een tafeltje in het restaurant gevoed, maar dat was echt slecht te doen. Veel te krap en veel te veel afleiding.
pi_90545357
In het restaurant meestal.

Hier blijft madam bijten. Ik heb al wel door wanneer ze het gaat doen, en dan zeg ik heel streng leylaatje!! En dan heeft ze een lol! Ze is heel erg verkouden, ze doet het uit een soort nijd omdat ze niet echt kan ademen en drinken nu. Best vervelend.
pi_90546592
quote:
in Delft zit ie rechts links achterin het restaurant.
In de 2 verschoningsruimtes staat een relaxstoel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:58:07 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90560253
quote:
In Heerlen zag ik dat er in de verschoonruimte een relaxstoel stond waar je je kind in alle rust kon voeden...
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:03:39 #143
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90560602
Mrien is nu vast lekker d'r kleintje aan het voeden O+

Als je comeback kid alleen nog maar lachend de borst wegduwt en zijn hoofd schudt... dan betekent het dat er geen comebacks meer gaan komen he?
Het is nu echtechtecht klaar. En weet je? Het is goed zo :Y
pi_90621531
Ik sta op bv.com :D Bij de foto van de dag *O*
Maar dat hadden sommige al ontdekt geloof ik :D
pi_90623927
Fijn dat je het een prettig einde vindt Kersjes. Hoe lang heb je Toby gevoed?

Feli Pvoesss! Mooie foto :Y

Emma is een beetje ziekjes, althans dat zegt de thermometer en mijn nachtrust :O Aan d'r gedrag niks te merken gelukkig, dus ze zal zich wel okee voelen. Oja, en ze heeft weer borstvoedingspoep! Dat ruikt dus echt wel beter he :D
pi_90624067
Mooi Pvoesss O+

16 maanden Wup.
pi_90624187
Wauw :)
  donderdag 30 december 2010 @ 13:16:32 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90624727
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:52 schreef Pvoesss het volgende:
Ik sta op bv.com :D Bij de foto van de dag *O*
Maar dat hadden sommige al ontdekt geloof ik :D
ja nou moest ik natuurlijk weer gaan kijken en nou rammel ik de pan uit! o|O
Maar heel mooie foto hoor! O+

Kersjes, fijn dat het zo mooi afgerond is... :*
pi_90625290
hellow; ik lurk ook af en toe wel mee hoor :)

feli Poes! altijd leuk om waardering te krijgen voor de BV.

Mrien; gaat het voeden met je mooie mannetje goed?

en ik herken het ook Davinia; Evie drinkt m.i. ook minder aan de borst.. en wil soms ook liever iets anders drinken... Dan drinkt ze een paar minuten; en komt overeind en zegt "klaar".. soms als ik zeg; neem nog maar een slokje, dan doet ze nog een paar slokken, maar de laatste tijd zijn het maar kleine beetjes...
de laatste week wil ze ook meer dingen drinken; zoals slappe thee en biologische appelsap.. dat deed ze eerst nooit eigenlijk.

kan het komen van de zwangerschap? iemand ervaring mee?
pi_90626667
BJ gefeliciteerd!!! en wat bizar dat er nu zoveel zwanger zijn die toen gelijk met mij opgingen :o
Zwangerschap kan er voor zorgen dat je productie inkachelt, helaas gebeurt dat bij de meeste vrouwen. Dus ik denk dat Evie aangeeft dat je minder melk beschikbaar hebt, waardoor ze haar vocht ergens anders vandaan moet halen. Daarnaast zou het ook kunnen zijn dat je tepels gevoeliger worden. Wil je straks gaan tandemen?
pi_90626992
nou ik weet het nog niet; misschien wel... ligt er even aan hoe het de komende maanden gaat.
:Y even afwachten.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:12:03 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90633343
Kersjes, fijn dat julle bv-periode nu een mooi einde heeft. Comeback kid :D moest ff diep denken waar ik die term nou van kende. :)

BJ, Aviva drinkt veel een stuk beter, was echt ff een dagje of zo.
Gister op het cb geweest, madam doet het uitstekend op moedermelk en een droge broodkorst en wat fruit :) (veel meer wil ze niet eten)

kzal ff een groeicurve in elkaar toveren en hier neerplempen :)
  donderdag 30 december 2010 @ 16:38:22 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90634810

Netjes, toch?
Lengte is te klein gemeten, madam lag in de banaan :')

In vergelijking met Eli

[ Bericht 21% gewijzigd door DaviniaHR op 30-12-2010 16:48:48 ]
  donderdag 30 december 2010 @ 17:04:11 #154
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90636161
Hallo BV'ers!

Even een vraag: wie heeft er ervaring met hyperhyperlactatie? Ik kan er niet heel veel over vinden online eigenlijk. Ik had met Alexa enome hyperlactatie en standaard BV protocollen werkten aardig averechts. (=understatement.... :'()

Ik heb sowieso het plan om een lactatiekundige in te schakelen voorafgaande aan de BV, maar ik dacht.. wellicht zijn er hier dames die eigen ervaringen (en wellicht tips) hadden.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90636829
Lactatiekundige is zeker geen overbodige luxe. Mijn ervaring is dat het met blokvoeden snel heel veel beter ging. Sommige dames zullen er ook 1 tot max 2 keer per dag bij moeten kolven.
  donderdag 30 december 2010 @ 18:00:21 #156
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90638740
Ik ben gaan blokvoeden en ik mocht de eerste 2-3 dagen 1x per dag de evt stuwing eraf kolven.
Maar liefst zou ik dat laten, dan was het het snelst geregeld.
Ik heb de eerste dag toen 1x gekolfd en de dag erna even op mijn tanden gebeten. De derde dag was het al veel beter! :Y
Ik ben wel heel lang blijven blokvoeden om opnieuw hyperlactatie te voorkomen.
pi_90639485
Ik heb ook boombladen toegepast, iets te lang zelfs toen had ik opeens onderproductie :')
pi_90639512
Autocorrect! Boombladen?!?
blokvoeden dus.
pi_90641777
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:18 schreef Ticootje het volgende:
Autocorrect! Boombladen?!?
blokvoeden dus.
_O- Hoe komt je daar nou bij! Boombladen? Keek je net naar buiten naar een boom ofzo? :D
Wel erg herkenbaar :P

Blokvoeden werkte hier ook goed. Ik ben er tot Niels goed bijvoeding at mee door gegaan, anders had ik direct weer overproductie. Maar dat is voor iedereen anders.

Mijn schoonnichtje ;) (vrouw van mijn neef) had overproductie en constant borstontstekingen, helaas kreeg zij van haar LK niet het advies te gaan blokvoeden omdat haar zoontje goed aankwam en geen groene schuimende ontlasting had }:|
Toen heeft ze besloten te stoppen met de borstvoeding... helaas kwamen mijn tips te laat :'(
  donderdag 30 december 2010 @ 19:18:00 #160
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90641993
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:13 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Blokvoeden werkte hier ook goed. Ik ben er tot Niels goed bijvoeding at mee door gegaan, anders had ik direct weer overproductie. Maar dat is voor iedereen anders.

Mijn schoonnichtje ;) (vrouw van mijn neef) had overproductie en constant borstontstekingen, helaas kreeg zij van haar LK niet het advies te gaan blokvoeden omdat haar zoontje goed aankwam en geen groene schuimende ontlasting had }:|
Toen heeft ze besloten te stoppen met de borstvoeding... helaas kwamen mijn tips te laat :'(
:* thnx voor de tips allemaal!!!

En zoals jij de situatie beschrijft van je nichtje, zo is het bij mij toentertijd ook gegaan :'(... na de 3e borstontsteking was ik er klaar mee...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90652772
Hier een natuurtalentje aan de borst. Bv is al goed op gang (nu dag 3) en je hoorde hem op dag 1 al drinken! Hapt goed aan en is tevreden na het drinken. Stuwing begint ook te komen, hopelijk valt het mee ;)
pi_90654608
Mrien klinkt als een goede start. Ik heb je nog niet gefeliciteerd met je zoon, bij deze enik wens jullie een fijne borstvoedingsperiode toe.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:43:17 #163
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_90659833
Mrien, van harte gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat hij zo goed drinkt :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_90664745
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:18 schreef Takkembah het volgende:

[..]

:* thnx voor de tips allemaal!!!

En zoals jij de situatie beschrijft van je nichtje, zo is het bij mij toentertijd ook gegaan :'(... na de 3e borstontsteking was ik er klaar mee...
:'( Wat rot zeg.

Mrien wat fijn dat het zo goed gaat! O+ Hopelijk valt de stuwing een beetje mee inderdaad.
pi_90668770
Mrien, gefeliciteerd met je zoon! *O* Wat fijn dat de borstvoeding meteen goed loopt!

Hier is dochterlief met 7 maanden *ineens* over op 4 voedingen. Ze heeft ongeveer 3 maanden 5 voedingen gehad. Zoveel bijvoeding krijgt ze nog niet, dus stiekem maak ik me er toch wel een beetje zorgen over. Ondanks dat ik verder niets bijzonders aan haar zie. Sterker nog, ze ontwikkelt zich nu ineens heel snel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:45:46 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90669822
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:20 schreef Morretje het volgende:
Mrien, gefeliciteerd met je zoon! *O* Wat fijn dat de borstvoeding meteen goed loopt!

Hier is dochterlief met 7 maanden *ineens* over op 4 voedingen. Ze heeft ongeveer 3 maanden 5 voedingen gehad. Zoveel bijvoeding krijgt ze nog niet, dus stiekem maak ik me er toch wel een beetje zorgen over. Ondanks dat ik verder niets bijzonders aan haar zie. Sterker nog, ze ontwikkelt zich nu ineens heel snel.
Geen zorgen over maken. Ze drinkt nu gewoon meer per voeding. :Y
Die bijvoeding is maar voor erbij...

moet ik mezelf ook nog regelmatig aan herinneren als Harry zijn boterham weer eens niet opeet...

mrien, fijn dat het zo goed gaat joh! *O*
Als ik ooit een tweede mag krijgen, dan hoop ik dat het ook zo gaat O+
pi_90671900
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:53 schreef WupWup het volgende:
Emma is een beetje ziekjes, althans dat zegt de thermometer en mijn nachtrust :O Aan d'r gedrag niks te merken gelukkig, dus ze zal zich wel okee voelen. Oja, en ze heeft weer borstvoedingspoep tandjespoep :X ! Dat ruikt dus echt wel beter he :D onwijs vies misselijkmakend bah :X :X
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:33:58 #168
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90673990
mrien, wat fijn dat de bv zo goed loopt! *O* *O*
en succes met de stuwing!

zal ik nu gaan jammeren dat niemand op mijn curves gereageerd heeft?

EDIT: Wat een leuke column van de week op bv.com! O-)
Als het volgende week was geplaatst, was het op Aviva's verjaardag geweest. Was ook wel mooi geweest. Symbolisch en zo.

[ Bericht 13% gewijzigd door DaviniaHR op 31-12-2010 13:48:05 ]
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:14:36 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90675711
Ow, scusi Davinia, mooi curves hoor :Y
Maar ik zie toch wel een knik toch?
En leuk die column, maar ik kende het verhaal toch ;)
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:23:44 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90676125
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 14:14 schreef Asyniur het volgende:
Ow, scusi Davinia, mooi curves hoor :Y
Maar ik zie toch wel een knik toch?
En leuk die column, maar ik kende het verhaal toch ;)
Over twee wk krijgt ze haar prikjes, dan gaan we weer wegen. Maar de CB-arts vond het niet spannend, dus het zal wel goed zijn.

Ik vind het wel bijzonder om het verhaal in 1x neergekalkt te hebben op internet.
pi_90676381
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ik weet het nog niet; misschien wel... ligt er even aan hoe het de komende maanden gaat.
:Y even afwachten.
Hoe gaat het nu? Bij ons was het helaas wel het einde van de borstvoeding. Met 5 weken ofzo had ik al het idee dat het minder werd en met 11 weken zwangerschap was het echt definitief over. Maar Amélie was wel nog wat jonger, die was voor haar vocht echt nog afhankelijk van bv dus dat was wat meer een probleem. Er zijn ook dames hier, bassmiss geloof ik, die droog konden doorvoeden en daarna zijn gaan tandemmen.

Oeh ik heb er zo'n zin in strakjes, weer zo'n mini aan de borst O+ kijk er echt naar uit :D nu maar hopen dat het allemaal een beetje loopt :')

Mrien wat fijn dat het goed gaat!! *O*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90689010
Helaas echt flinke stuwing (: Jelle krijgt het ook maar moeilijk weg gedronken. Als dit zo doorgaat toch een keer leegkolven alhoewel ik dat liever niet doe. Vanavond maar even aankijken..
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:09:41 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90689597
Oh Huup zo n mini aan je borst is zooo mooi O+
Ik heb net Ylana in de auto bij een benzinestation zitten voeden, de Mac was al dicht :') nl. De mensen naast ons keken even heel raar toen ik ineens een baby van mijn schoot optilde :D

De column kan ik volgende week lezen.

Sterkte met de stuwing Mrien! Anders alleen de druk er even afhalen?
Ylana
pi_90698021
M'n linkertiet is een stieftiet. Ze begint al te jammeren als ze op haar zij wordt gelegd voor de kant. Ik fop haar mooi door dan in de rubyhouding of door te rollen, maar links is zuur denk ik.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 11:33:17 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90703988
Saffier, had je haar eigenlijk een BigMac willen geven dan? ;)

Tico, :D
Ik geef juist soms mijn linkse (makkelijke) borst terwijl ik op mijn rechterzij lig. Rechts gaat wat moeilijker en Harry drinkt daar ook minder graag uit. Ik was inderdaad ook bang voor zo'n reactie als jij nu hebt, vandaar dat ik nu soms een klein beetje verder kantel en hem dan mijn goede borst geef op die zij. Maar goed, daar moet je dan wel de cup naar hebben :X

mrien als je gevoelig bent voor hyperlacatatie dan kun je beter niet leegkolven maar alleen de stuwing weg. Dan is het het eerste opgelost (anders vraag je alleen maar nog meer voeding en krijg je dus nog meer voeding = stuwing).
pi_90704061
mijn linkerborst doet ook altijd maar een beetje voor spek en bonen mee
pi_90705944
Ik voed Lente ook liggend op mn zij uit beide borsten hoor, en ik heb een kleine b. Gewoon wat verder doorrollen. :)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:10:54 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90706066
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:07 schreef Ssserpente het volgende:
Ik voed Lente ook liggend op mn zij uit beide borsten hoor, en ik heb een kleine b. Gewoon wat verder doorrollen. :)
Blijf je dan ook op 1 zij liggen terwijl je allebei de borsten aanbied? Dat is namelijk wat ik bedoel: ik blijf op mijn rechterzij liggen en biedt dan mijn linkerborst aan...
pi_90706094
Jups. :Y
pi_90707074
ik ook :)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:22:22 #181
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90708205
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 11:33 schreef Asyniur het volgende:
Saffier, had je haar eigenlijk een BigMac willen geven dan? ;)

Tico, :D
Ik geef juist soms mijn linkse (makkelijke) borst terwijl ik op mijn rechterzij lig. Rechts gaat wat moeilijker en Harry drinkt daar ook minder graag uit. Ik was inderdaad ook bang voor zo'n reactie als jij nu hebt, vandaar dat ik nu soms een klein beetje verder kantel en hem dan mijn goede borst geef op die zij. Maar goed, daar moet je dan wel de cup naar hebben :X

mrien als je gevoelig bent voor hyperlacatatie dan kun je beter niet leegkolven maar alleen de stuwing weg. Dan is het het eerste opgelost (anders vraag je alleen maar nog meer voeding en krijg je dus nog meer voeding = stuwing).
Ik had frietjes willen rapleyen met haar ;)

Ik heb nog steeds niet door hoe ik nu lekker/makkelijk/prettig liggend kan voeden. En afgelopen nacht zou dat heel welkom zijn geweest. We zitten bij vrienden in Drenthe en ze heeft gewoon te veel prikkels gehad. Vannacht tussen 3 en 5 kwam ze 4 keer. Ik ben moe! De rest van de nacht was ook niet rustig helaas. Wel begrijpelijk natuurlijk.
Ylana
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:38:55 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90708637
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:11 schreef Ssserpente het volgende:
Jups. :Y
aah oke :D

Saffier, ik ga gewoon goed recht liggen op mijn zij. Mijn 'onderste' arm doe ik dan naar boven onder mijn hoofd of ik leg hem achter het hoofd van Harry. Mijn andere hand leg ik altijd in de 90 graden hoek van zijn knietjes c.q. onder zijn kontje omdat hij nogal de neiging heeft om te gaan schommelen met zijn kont (of om te draaien for that matter }:| ).
Mijn borst leunt dan op de matras en kindlief leg ik er dan voor (maar vaker nog zoekt hij zelf wel zijn weg en dan moet ik hem nog goed leggen :D ).
pi_90721611
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 11:33 schreef Asyniur het volgende:
I know, wil ook niet meer vraag creëren, daarom ben ik ook wel voorzichtig nu.
Het lijkt wat beter te gaan, alhoewel ik nu (letterlijk) met spanning zit te wachten tot hij zich komt melden voor de voeding ;)
Denk dat het morgen al wel een stuk beter zal gaan :)

Verder is de bv echt goed op gang, merk wel een heftige tsr en dat is wel sneu voor zo'n klein ukkie
  zondag 2 januari 2011 @ 11:57:27 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90739003
Ooh dat (her)ken ik nog wel dat je vol spanning zit te wachten ja :D
Maar ik had toen echt zoiets van: even op je tanden bijten dan ben je er het snelst doorheen.
Maar fijn dat het verder goed loopt.
  zondag 2 januari 2011 @ 12:18:00 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90739733
@Huup; thanx 4 asking. Ik weet het niet zo goed. Ik betwijfel of Evie genoeg binnenkrijgt; maar ze drinkt voldoende ander drinken bij. Dus denk dat ik toch probeer nog een poosje elke morgen aan te bieden. Maar mocht de productie nog verder achteruit kelderen, da ga ik niet meer aan het kolven ofzo. Dan is het goed zo, mijn meisje heeft inmiddels 13 maanden BV binnen... we zien het wel.

:Y
pi_90741939
Je productie opkrikken tijdens de zwangerschap is ook een verloren zaak, dus kolven zou echt zonde van je tijd zijn. Maar hoe dan ook is het gewoon erg fijn om je kleine meid nog lekker te blijven voeden, ongeacht hoeveel ze binnenkrijgt :)
  zondag 2 januari 2011 @ 15:30:26 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90746512
Even een vraagje... Stel je nou voor dat ik met 4 maanden fruit zou gaan geven, zou ze daarmee dan meer calorieen binnen krijgen, en zou ze die dan ook kunnen gebruiken, of zou ze dan minder gaan drinken in in verhouding minder calorieen binnen krijgen.

De vraag stel ik omdat ik dan misschien zou kunnen proberen te stoppen met de fortifier en haar gewoon wat fruit extra kan geven.. Is het een optie om uberhaupt te bespreken op een CB?
pi_90746964
Ticoo, heb je een dietiste bij jullie in het ziekenhuis? Ik denk dat je daar je vraag beter neer kunt leggen dan bij het cb. In ons ziekenhuis heb je speciale kinderdietisten in ieder geval.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 2 januari 2011 @ 16:52:23 #189
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_90750389
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:30 schreef Ticootje het volgende:
Even een vraagje... Stel je nou voor dat ik met 4 maanden fruit zou gaan geven, zou ze daarmee dan meer calorieen binnen krijgen, en zou ze die dan ook kunnen gebruiken, of zou ze dan minder gaan drinken in in verhouding minder calorieen binnen krijgen.

De vraag stel ik omdat ik dan misschien zou kunnen proberen te stoppen met de fortifier en haar gewoon wat fruit extra kan geven.. Is het een optie om uberhaupt te bespreken op een CB?
Mijn logische verstand zegt dat je wellicht de fortifier in de fruithap kan doen. (mits je dan niet rapleyt, natuurlijk ;) )

Maar ik zou idd navragen bij de mensen die er echt verstand van hebben.

Ja, ik ben te lui om onder m'n eigen account in te loggen
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 2 januari 2011 @ 16:52:57 #190
259886 pessie
pi_90750417
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:25 schreef WupWup het volgende:
Je productie opkrikken tijdens de zwangerschap is ook een verloren zaak, dus kolven zou echt zonde van je tijd zijn. Maar hoe dan ook is het gewoon erg fijn om je kleine meid nog lekker te blijven voeden, ongeacht hoeveel ze binnenkrijgt :)
:o BJ zwanger? Gefeliciteerd *O*
  zondag 2 januari 2011 @ 18:26:44 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90754979
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:52 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Mijn logische verstand zegt dat je wellicht de fortifier in de fruithap kan doen. (mits je dan niet rapleyt, natuurlijk ;) )

Maar ik zou idd navragen bij de mensen die er echt verstand van hebben.

Ja, ik ben te lui om onder m'n eigen account in te loggen
Nee die fortifier zou ik dan weg willen laten...

Nou ja... afspraak bij de cardioloog is pas in maart... Het is niet dat ik perse nu fruit wil geven, ik wil alleen weten of dat een goed alternatief zou zijn.
pi_90755689
Ticootje, tenzij je die fruithap gaat aanvullen met rijstbloem/pap/granen denk ik niet dat ze daarvan meer calorieen gaat binnen krijgen dan via melk. Eerder minder omdat het wel vult.
Een fruithap van bijvoorbeeld een banaan en een peer bevat nog geen 150 kcal. Dat is dan echt een mega fruithap, die evenveel kcal bevat dan 200ml bv zonder fortifier.

En als ze qua darmen gaat reageren op dat fruit omdat je zo vroeg start dan ben je nog verder van huis omdat ze dan minder voedingsstoffen uit de melk op kan nemen.
pi_90755747
en gevoelsmatig gaat het bij een kindje zoals leyla niet alleen om puur calorieen maar juist ook om voedingsstoffen en eiwitten die veel meer in bv, kv en fortifier zitten dan in fruit.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:21:20 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90757202
En de darmen weten toch ook nog helemaal niet goed hoe ze het moeten verteren?
Bovendien gaat er denk ik meer energie zitten in het verteren van fruit dan in bv...
  zondag 2 januari 2011 @ 20:51:15 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90762399
Tja, dat dacht ik zelf eigenlijk ook al, dat ze in verhouding misschien minder binnen zou krijgen of minder op zou kunnen nemen. Op bv.com staat namelijk een stuk over vroeger starten met fruit in plaats van bijvoeden met kunstvoeding.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:52:17 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90762475
Oh en liever heb ik ook niet dat ze nog minder melk gaat drinken, aangezien ze al geen grote drinker is.
pi_90763085
In fruit en groente zit minder energie dan in borstvoeding en hoe meer bijvoeding ze eet hoe minder melk ze zal drinken. En de darmpjes zijn er inderdaad ook nog niet op voorbereid.
pi_90763135
Sinds Leia interesse heeft in wat wij eten, wat er op ons bord ligt, onze monden ingaat en droog meekauwt, kauwt ze ook op mijn tepels :( elke voeding, zowel links als rechts *hap*

En niks helpt. Afkoppelen, duidelijk nee zeggen. Ik stop nu met voeden als ze het 2 keer doet. En biedt dan op een later tijdstip weer aan. Maar auw zeg, mijn tepels voelen niet fijn aan (helemaal niet toen ze net dronk, en met opeen geklemde kaken wegdraaide omdat M. wat zei :'( )
pi_90763377
Auch Orea. Het ging hier vanzelf weer over, ik reageerde net als jij door af te koppelen (pink in de aanslag houden) en na twee keer borst opruimen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90763567
Ai.. ik hou mijn hart vast ;) en dan als ik de boel opgeruimd heb dan trekt ze echt een pruillip :D mijn kleine drama queen!
pi_90763646
Ja, het is ook heel gemeen hoor, als je niet op je moeder mag kauwen :'(
  zondag 2 januari 2011 @ 21:07:39 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90763671
Leyla doet het ook. Ik zie aan haar gezicht wanneer ze het gaat doen dus ik hou haar in de gaten. Ze trekt dan eerst een raar gezicht en dan zeg ik heel streng Leylaatje en dan gaat ze me uitlachen.
pi_90766609
Gevoelsmatig zou ik zeggen liever de fortifier dan de fruithap, maar ik zou de vraag toch eens ergens anders neerleggen anders

Hier is de ergste stuwing gelukkig bijna voorbij, was wel even doorbijten soms.
Nog 60 gram en Jelle is weer op zijn geboortegewicht, echt fijn dat het zo soepel gaat.
Ook het aanhappen gaat erg soepel, hij hapt goed aan, drinkt dan goed en valt daarna als een blok in slaap O+
  zondag 2 januari 2011 @ 21:59:29 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90767510
Ach wat zeur ik eigenlijk. Ze doet het gewoon goed zo.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:13:34 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90768384
Het punt is gewoon dat er altijd mensen zijn die er blijkbaar een oordeel aan willen hangen als je niet alleen maar borstvoeding geeft. Dat je blijkbaar altijd een keuze hebt, en als je dan kiest voor kunstvoeding dat je dan dus niet de beste keus maakt voor je kind. Mensen die menen dat elk kind, hoe dan ook, gewoon overleeft op borstvoeding, dus waarom zou je dan toch bijvoeden.
Ja Tuurlijk gaat ze niet dood als ze niets krijgt. Sterker nog, dan wordt ze nog makkelijker want ze gaat in een soort spaarstand, veel slapen. En de groei die ze zou achterblijven zou zeniet inhalen werd gezegd. Kan ik dat dan verantwoorden? Tegenover Leyla en mezelf? Maar ja ik maak toch de verkeerde keus, of nee niet de beste keus. Nu snap ik dus goed dat iemand die kiest voor flesvoeding toch steeds de neiging heeft om zich te verdedigen. Omdat er vaak een oordeel wordt uitgesproken. En laten we voorop stellen dat toch elke moeder het beste met haar kindje voorheeft? Borstvoedingmaffia :r nu pas snap ik het. Heel irritant.
  maandag 3 januari 2011 @ 10:50:07 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90783719
Tico, gaat dit over het gesprek op twitter? Zij ging idd wel heel ver, zonder rekening te houden met medische gevallen, of rekening te houden met de sociale context. Best jammer, ja.

Maar nou snap ik het helemaal niet meer. (Niet dat het om mij gaat, ben wel wel nieuwsgierig :P ) je voedt live, kolft niet meer na, op het kdv krijgt ze gekolfde melk met fortifier. Waar zit dan de kv? Of krijgt ze op het kdv nog een extra fles met kv?

orea, sterkte met je bijtertje. Je aanpak klinkt goed. Het houdt vanzelf weer op. :*
pi_90784173
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:13 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is gewoon dat er altijd mensen zijn die er blijkbaar een oordeel aan willen hangen als je niet alleen maar borstvoeding geeft. Dat je blijkbaar altijd een keuze hebt, en als je dan kiest voor kunstvoeding dat je dan dus niet de beste keus maakt voor je kind. Mensen die menen dat elk kind, hoe dan ook, gewoon overleeft op borstvoeding, dus waarom zou je dan toch bijvoeden.
Ja Tuurlijk gaat ze niet dood als ze niets krijgt. Sterker nog, dan wordt ze nog makkelijker want ze gaat in een soort spaarstand, veel slapen. En de groei die ze zou achterblijven zou zeniet inhalen werd gezegd. Kan ik dat dan verantwoorden? Tegenover Leyla en mezelf? Maar ja ik maak toch de verkeerde keus, of nee niet de beste keus. Nu snap ik dus goed dat iemand die kiest voor flesvoeding toch steeds de neiging heeft om zich te verdedigen. Omdat er vaak een oordeel wordt uitgesproken. En laten we voorop stellen dat toch elke moeder het beste met haar kindje voorheeft? Borstvoedingmaffia :r nu pas snap ik het. Heel irritant.
Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..

Zelfs al heeft iemand geen medische reden om geen BV te geven, dan nóg is het iemands eigen keuze en wie is een ander om daarover te oordelen... een ieder moet dat voor zichzelf bepalen.

Aan de andere kant ben je gelijk een weirdo als je langer dan 3 maanden bv geeft en moet je daar soms ook 'verantwoording' over afleggen of in elk geval uitleggen dat je melk nog prima is na die tijd en dat je het geen gedoe vind :)

Als iedereen een ander nu eens in zijn waarde laat wat dat betreft, wélke keus deze ook maakt.. dan krijgen we misschien nog eens vrede op aarde :P
pi_90784349
Ik zit met een heleboel vraagjes

1. hoeveel drinken jullie kindjes rond de 3 maanden aan bv per keer ongeveer op het kdv.
2. ik heb avent via bekers en ik vraag me af hoeveel cc ik er in moet doen gewoon vol, of maar voor 1 fles.
3. laten jullie het ze zelf ontdooien en hoe zit het dan met wat ze over hebben?
ik weet dat ze bij de kdv het niet heel lang ontdooit mogen laten.
4. of geven jullie al in de koelkast ontdooide melk mee per dag dat het daar ook in de koelkast gaat?

ik weet mijn goed niet hoe ik dit wil gaan doen :D
pi_90784503
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Tico, gaat dit over het gesprek op twitter? Zij ging idd wel heel ver, zonder rekening te houden met medische gevallen, of rekening te houden met de sociale context. Best jammer, ja.

Maar nou snap ik het helemaal niet meer. (Niet dat het om mij gaat, ben wel wel nieuwsgierig :P ) je voedt live, kolft niet meer na, op het kdv krijgt ze gekolfde melk met fortifier. Waar zit dan de kv? Of krijgt ze op het kdv nog een extra fles met kv?

orea, sterkte met je bijtertje. Je aanpak klinkt goed. Het houdt vanzelf weer op. :*
Ja inderdaad.

Maar goed, ik kolf 2x per dag en hoop dan rond de 400cc uit te komen, 3 flessen van 130cc.. Ze drinkt er soberso 2 maar die 3e is extra voor het geval dat ik laat ben of dat ze toch meer wilt dan die 2. In die flessen gaat de fortifier.. Fortifier is ook gewoon bekent als nutrilon nenatal, dus de zakjes zijn een soort kunstvoeding, maar worden dus opgelost in moedermelk. Niet aangemaakt met water en het is geen vervanging voor een voeding ofzo. Daarom kan ik het ook rustig een dag of wat vergeten... Dat maakt niet uit, want ik heb voldoende voeding voor haar omdat ik niets heb hoeven afbouwen.
pi_90784579
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:06 schreef Orea het volgende:

[..]

Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..

Zelfs al heeft iemand geen medische reden om geen BV te geven, dan nóg is het iemands eigen keuze en wie is een ander om daarover te oordelen... een ieder moet dat voor zichzelf bepalen.

Aan de andere kant ben je gelijk een weirdo als je langer dan 3 maanden bv geeft en moet je daar soms ook 'verantwoording' over afleggen of in elk geval uitleggen dat je melk nog prima is na die tijd en dat je het geen gedoe vind :)

Als iedereen een ander nu eens in zijn waarde laat wat dat betreft, wélke keus deze ook maakt.. dan krijgen we misschien nog eens vrede op aarde :P
Ja en dat dus ook.. Gewoon irritant.

Gewoon wat je ook doet het is nooit goed, maar zo'n waarde oordeel trapt je gewoon op het hart, alsof je niet genoeg van je kind zou houden..
pi_90784715
Goeie Pvoesss, ik ben ook aan het zoeken! :D

Mijn muppet drinkt gewoon door aan de fles. Ik weet dat ik in elk geval rond de 300 uitkom als ik 2 keer kolf, dus wellicht kunnen ze 3 keer 100 proberen op de opvang. Dan haalt ze de rest thuis wel in. Misschien dat ik méér ga kolven op die 3 dagen in de week, omdat je dan ook echt de boel leegkolft natuurlijk. 400 zou geweldig zijn, dat drinkt ze ook op, maar dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft.

Heb nu nog zo'n 1,5 liter in de vriezer dus in het begin is er geen nood aan de man. Over een poosje mag ze natuurlijk ook bijvoeding dus het zal wel loslopen. Toch vind ik het lastig..

Heb nu de bevroren melk in Lansinoh zakjes, maar denk dat ik dat zelf ontdooi en dan in Aventbakjes meegeef. En dat ze daaruit de 100 cc schenken (dus wel gewoon een vol Avent bakje meegeven)

Mocht ze niet alles opdrinken (wat ik érg onwaarschijnlijk vind :') :D) dan prop ik dat er 's avonds wel in en kolf op dat moment wel weer vers af, ofzo.
pi_90784882
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zit met een heleboel vraagjes

1. hoeveel drinken jullie kindjes rond de 3 maanden aan bv per keer ongeveer op het kdv.
2. ik heb avent via bekers en ik vraag me af hoeveel cc ik er in moet doen gewoon vol, of maar voor 1 fles.
3. laten jullie het ze zelf ontdooien en hoe zit het dan met wat ze over hebben?
ik weet dat ze bij de kdv het niet heel lang ontdooit mogen laten.
4. of geven jullie al in de koelkast ontdooide melk mee per dag dat het daar ook in de koelkast gaat?

ik weet mijn goed niet hoe ik dit wil gaan doen :D
1: ga gewoon uit van hoeveel voedingen je geeft... Het gewicht van je kindje x 120 ((of 150) ergens daartussen) delen door het aantal voedingen die je normaal hebt. Dan weet je hoeveel je per keer in een flesje kan aanbieden. Heeft hij meer honger, dan geef je wat meer, drinkt hij niet alles op dan haalt hij dat wel weer in.
2: Ik doe voor het kdv 1 voeding in 1 flesje (ik heb dan de medela bewaarflesjes). Ik zet 3 flesjes daar in de koelkast met elk 130 a 140cc.
3: Ik vries melk niet in, als je hygienisch te werk gaat is melk nog acceptabel na 8 dagen koelkast, achterin onderin. Ik rouleer dus de flesjes in de koelkast, elke handeling die je verricht met je melk gaat er toch een deel van de voedingsstoffen verloren. Ingevroren melk is overigens ook anders van smaak en het is maar net of je kindje dat pikt. Melk uit de vriezer is ook maar 24 uur houdbaar. Ontdooien moet eigenlijk langzaam. Nee rouleren uit de vriezer zou ik erg onhandig vinden. Dat is persoonlijk.
4: Zie 3.

Dus: Ik kolf op een dag 2x dat levert bij elkaar 400cc op, dat pleur ik aan het einde van de avond bij elkaar (dat mag, melk van dezelfde dag van dezelfde temperatuur kun je bijelkaar gooien.) dan verdeel ik die 400cc over de 3 flesjes, die zet ik in de koelkast op het kdv.

Elke dag gaan mn bewaarbakjes, flesjes en kolf door de sterilisator. Ik was ze eerst met gewoon afwasmiddel en dan hup de magnetron in, 7 minuutjes... ping en dan ruim ik alles weer in voor de volgende dag. Het is een routine.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:36:50 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90785257
pvoess, over puntje 2: je kan natuurlijk ook een paar kleinere flessen meegeven. Eenmaal opgewarmd is het een uur houdbaar, en dan is het klaar. (Of je kan opgewarmde melk mee naar huis nemen en aan X geven. Wel koud, dan )
Als je eenmaal weet hoeveel V drinkt, kanje die hoeveelheid in grotere flessen meegeven.

ik deed hetzelfde als tico.
maandag kolven, dinsdag meegeven, etc. hoeft dus niet via de vriezer.
pi_90785383
Goeie.. ik werk nu nog wel veel uit de vriezer, maar dat hoeft straks natuurlijk niet...
Ik kolf vandaag even 1 voeding bij elkaar voor morgenochtend.. dan morgen nog wat extra voor woensdag + wat uit de vriezer (krijg morgen buiten wat ze drinkt om geen 2 voedingen bij elkaar gekolfd namelijk) en de rest van de week ga ik in de koelkast opbouwen voor volgende week en dat rouleren..

Dan is dat in de vriezer gewoon mooie backup, en dat ga ik dan langzaamaan wisselen en verversen :)
pi_90785637
Wat er nu in de vriezer ligt bij mij is puur backup.. het komt ook uit mn kraamtijd..

Als ik aan het eind van de week heel veel melk over heb gooi ik dat wel de vriezer in.
pi_90785660
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:36 schreef DaviniaHR het volgende:
pvoess, over puntje 2: je kan natuurlijk ook een paar kleinere flessen meegeven. Eenmaal opgewarmd is het een uur houdbaar, en dan is het klaar. (Of je kan opgewarmde melk mee naar huis nemen en aan X geven. Wel koud, dan )
Als je eenmaal weet hoeveel V drinkt, kanje die hoeveelheid in grotere flessen meegeven.

ik deed hetzelfde als tico.
maandag kolven, dinsdag meegeven, etc. hoeft dus niet via de vriezer.
Uurtje goed neem ik meestal nog ruim... Het vergaat niet op de minuut..
pi_90786777
Ik heb net even mijn baas gebeld :D
Ik kan in principe gewoon gebruik maken van de kelder (beter is er gewoon niet :+ of de wc)
En dat had ik niet verwacht aangezien ik in de horeca werk en er bepaalde rush uren zijn.
Maar als ik maar tussen 12 en 2 gewoon kan werken mag ik op verder op mijn vaste tijden kolven.

Ik ga nu dan dus maar een koeltasje kopen :D
Het geluk aan de horeca is dat we vriezer en koelkast plek zat hebben daar :D
pi_90787202
Ik kolf in mn serverhok... Lekker belangrijk.. Ik kolf om 10 uur en om 2 uur..
pi_90787880
Wat fijn dat jullie zo veel kolven per keer. Ik word er bijna jaloers van ;(
pi_90787979
Maar jouw meisje is ook geen heel grote drinker toch? Als ik minder dan 100 cc aan Leia geef, op welk moment dan ook, (dus ook net na een voeding bijv.) dan gaat ze echt hysterisch krijsen en krijg ik haar niet rustig.. net over de 100 lukt wel, dan speen erin en dan wordt ze wel rustig..

Maar geef ik 150 of meer, ze klokt het zo weg :o kind heeft een bodemloze put :o
pi_90788164
Klopt, maar ik kan meestal niet vaker dan 1x kolven. Zoals gisteren heb ikdan een opbrengst van 80cc over een hele werkdag. Zet geen zoden aan de dijk. En de vorige keer was het een whopping 50cc :')
pi_90788189
Ik moet bijna op mn kop gaan staan met Leyla wil ik er 130 of 140 cc in krijgen. Ik blijf met haar lopen, wiegen... En fles steeds terugduwen.. Totdat ze echt niet meer wilt, dan boeren (dan heb ik er dus netaan 50 of 60 in) dan wilt ze soms nog wel een klein slokje nemen... En dan blijft de helft van de fles staan..... Dan wilt ze uitbuiken, en voordat ze naar bed gaat prop ik dus de rest erin... Leyla is echt een soort dwangvoederen met een flesje..
  maandag 3 januari 2011 @ 13:51:25 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90790597
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Klopt, maar ik kan meestal niet vaker dan 1x kolven. Zoals gisteren heb ikdan een opbrengst van 80cc over een hele werkdag. Zet geen zoden aan de dijk. En de vorige keer was het een whopping 50cc :')
kolf je nog?
dat hoeft toch niet meer qua productie?
of maak je hele lange dagen?

en tico, nu snap ik het, thx! (fortifier en kv en zo)
pi_90791030
Emma drinkt ook als ik weg ben, dus dan is het wel handig als ik zorg dat er ook wat te drinken valt :)

En momenteel drinkt ze veeeeeeeeeeeeeeeel door die tandjes, dus ik wil ook wel echt kolven na een paar uur :X
  maandag 3 januari 2011 @ 14:45:52 #225
259886 pessie
pi_90792978
Davinia staat je verhaal op bv.com?

Mijn zoon weegt 6325 gram :o *O* das meer dan 300 gram aankomen in 2 weken :@ *)
  maandag 3 januari 2011 @ 15:12:23 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90794385
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:45 schreef pessie het volgende:
Davinia staat je verhaal op bv.com?

Mijn zoon weegt 6325 gram :o *O* das meer dan 300 gram aankomen in 2 weken :@ *)
Jup! Vrijdagverhaal van de week.

wat fijn dat Nathan zo goed is aangekomen! *O* *O*
Heb je de tepelhoedjes ritueel weggegooid?
  maandag 3 januari 2011 @ 15:51:50 #227
259886 pessie
pi_90796330
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Jup! Vrijdagverhaal van de week.

wat fijn dat Nathan zo goed is aangekomen! *O* *O*
Heb je de tepelhoedjes ritueel weggegooid?
Dat durf ik nog niet aan, maar heb inderdaad al een hele tijd geen tepelhoedje meer gebruikt *O* . Ik had echt niet verwacht te voeden zonder tepelhoedje, ik sta er eigenlijk verbaasd van dat het uiteindelijk wel is gelukt.
Moet wel zeggen dat het nu ook steeds pijnlozer wordt. Met een tepelhoedje zit er een stukje bescherming, wanneer een kind van 4.5 maanden opeens rechtstreeks gaat drinken dan voel je dat wel.
pi_90796422
Je tepel moet en soort van harden... Dat merkte ik ook al toen Jen op een gegeven moment een paar dagen niet dronk en toen opeens een slokje wilde...
pi_90796534
Zag vandaag ergens in een koffie toko een jonge knappe moeder( 25 jaar oid) haar baby de borst geven te midden van alle overige bezoekers, :% moet zeggen dat ik er stiekum iets erotisch van vond uitgaan. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90796711
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:55 schreef rubje het volgende:
Zag vandaag ergens in een koffie toko een jonge knappe moeder( 25 jaar oid) haar baby de borst geven te midden van alle overige bezoekers, :% moet zeggen dat ik er stiekum iets erotisch van vond uitgaan. :Y
Dat meen je niet? Wat is er nou erotisch aan een kind aan de borst?

Wat deed je, vragen of jij aan de andere kant mocht?
  maandag 3 januari 2011 @ 19:22:55 #231
259886 pessie
pi_90805852
Borstvoeden erotisch? :?

Mijn borsten-man is tegenwoordig een billen-man omdat ie die borsten niet meer zo spannend vind...
Geeft niet, ik heb nu een andere borsten-man :P _O-
pi_90807131
350cc gedronken over 3(!!) voedingen vandaag. Vol buikje is fijn moet ze gedacht hebben.
pi_90807579
Oe, en 370 gekolfd zie ik. Dat is dus net aan :D. En tot vandaag had ik steeds 100 teveel omdat ze max 2x dronk en dan geen hele flessen maar dan hadden ze wel de fles gemaakt. Ik ben zo trots op m'n meisje. Misschien merken we het vannacht ook wel, dat ze lekker een vol buikje heeft gedronken overdag.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:16:49 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90808532
Fijn Tico! *O*

En bijten in tepels is níet fijn! :X

Mijn man vindt het prima om mijn borsten te delen :D
pi_90808925
Met eten mag je niet spelen.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:24:09 #236
259886 pessie
pi_90809010
Tico super zeg!

Wij gaan vanavond door datgene wat Nathan in de fles krijgt wat biobim doen. Ben benieuwd wat hij ervan vind en of hij het dan weer volhoudt tot 4.30.
Moest speciaal een andere speen kopen :@ . Ik stond in de drogist "hmm, wat nu??".
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:58:54 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90834755
En Pessie? Hoe hebben jullie geslapen?
Tico was het te merken aan Leyla dat ze meer op had?

Ik heb net voor de gein eens gekeken hoeveel melk ik nu eigenlijk in de vriezer heb staan, ik kwam op 8020 cc totaal, buiten vers in de koelkast 110cc en de 3 of 4 voedingen bij mijn ouders. Da's gewoon ruim 8 liter melk :o
Ylana
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:05:37 #238
259886 pessie
pi_90834991
Brak.
Ik begin te vermoeden dat Nathan zo vaak wakker wordt omdat het echt zn tanden zijn. Het vervelende is dat ik nog steeds geen bulten zie. Ik kan me niet voorstellen dat hij ergens anders pijn aan heeft eigenlijk... Dit kan dus nog zo'n 3 maanden duren... En nee, ik wil echt niet tandjes overal de schuld van geven maar dit is echt het enige wat ik kan bedenken.

Wel vond hij de pap erg lekker volgens mij. Ik heb 1 eetlepel door 100cc gedaan en gegeven met de nummer 2 stand van de nieuwe speen. Het was binnen 3 minuten op, dus misschien toch vanavond de nummer 1 stand proberen.

Saffier, kan ik wat van je overkopen??? :P ;) Ik heb 1 voeding in de vriezer en wat ik kolf krijgt Nathan dezelfde dag na zodat ik niet een voorraadje op kan bouwen...
Tips hoe ik een voorraadje aan kan leggen? Ik wil binnenkort een middagje met een vriendin naar een high tea, en wil dan liever niet dat mn noodvoorraad direct op is...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:14:17 #239
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90835317
Ik heb meestal 's ochtends vroeg 1 voeding 'over'. Die kolf ik en zet ik in de vriezer. Ylana krijgt 's nachts standaard dezelfde borst te drinken, altijd rechts en met de ochtendvoeding ook weer rechts en kolf ik links. Ze heeft genoeg met wat ze uit rechs krijgt dan. Soms nog 3 slokken uit links.
Links kolf ik dan en 3 uur later krijgt ze beide borsten te drinken.
Nu heeft ze net nieuwjaarsnacht vreselijk gespookt en kwam ze heeeeeeel vaak eten waardoor ik meteen meer voeding had de volgende dag.

Na elke lived voeding een paar minuten nakolven levert hier na een dag of 2 ook extra op.

Die ochtendvoeding kolven ben ik mee begonnen toen ze voor de eerste keer een soort van doorsliep 's nachts en ik dus stuwing had.
Ylana
pi_90835887
Leyla kwam maar 1x vannacht en toen had ik auw.
pi_90835901
Hier 's morgens niet altijd een borst over, maar ik kolf gewoon veel tussendoor.. Soms heeft ze wel aan 1 borst genoeg en dan kolf ik de andere. Soms kolf ik een uurtje na de voeding. Leia komt dan 3 uur later pas weer, en dan pak ik net even wat tussendoor.. En ze heeft een tijd van 18:00 tot 02:00 geslapen dus dan kon ik mooi een voeding rond 20:00 kolven!

Ik zit toch wel een beetje te puzzelen.. Vanmorgen 150 cc meegegeven naar de opvang, dat is (uiteraard :')) opgegaan. 1,5 uur later thuis wist ze niet hoe snel ze moest aanvallen. Mama honger? Ik twijfel dus of 2 x 150 cc meegeven voldoende is voor een dag. (even ervan uitgaande dat ze om 07:00 bij mij nog voeding krijgt, dan rond 10:00/10:30 150 cc op de opvang en zo rond 14:00/14:30) op zich zou ze het dan moeten redden tot 17:00. Maar het voelt niet goed.

Ik ga dus proberen nu 2 x 130 en 1 x 90 cc mee te geven. En dan de 130 cc op de bovenstaande tijdstippen en dan de 90 cc eventueel nog tussendoor ergens. Dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft, en die 50 cc extra die kolf ik wel bij op het werk of eventueel 's avonds thuis.. dat vind ik niet zo erg..
pi_90836268
Geef je 2x 150 mee en een bekertje in de vriezer daar.
pi_90836308
Ik heb ook weer net genoeg... 380... Nu ze zoveel drinkt merk ik wel dat ik echt goed moet kolven wil ik aan haar vraag voldoen. Maar ik ga niet klagen. Wel ff de dokter bellen voor een herhaal recept voor de neusspray, dat scheelt echt zoveel.
pi_90836858
Die neusspray maakt inderdaad een wereld van verschil!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:15:39 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90854791
Dan ga ik die morgen ook eens gebruiken op mijn werk. Het is dat ik die ochtendvoeding kan kolven want per keer haal ik geen hele voeding op mijn werk.
Ylana
pi_90855078
Ik heb vandaag met moeite de extra voeding voor morgen bij elkaar kunnen schrapen (maarja, even 200 extra op een dag is niet heel makkelijk :D) en morgen overdag moet prima lukken om die weer te vervangen als ze de hele dag op de opvang zit. Dus die 3 voedingen ga ik mooi rouleren vanaf nu :)
pi_90855274
Ja morgen kolf je in poncho's af wat zij zou drinken.

Leyla dronk vandaag weer dik 300. Zo fijn!!!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:27:26 #248
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90855465
Poncho's? Zit je weer met auto-correct Tico? :D
Ylana
pi_90856171
Ik zit me af te vragen wat er op de plek van poncho's moet staan :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:42:03 #250
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90856355

:+
A grand adventure has begun.
pi_90856546
:D!
pi_90856776
Tjonge. Wat een mooie autodichtheid (autocorrectie).

In principe stond er dus.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:55:49 #253
265732 Keshet
pi_90857316
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Tjonge. Wat een mooie autodichtheid (autocorrectie).

In principe stond er dus.
Whaha, en toen zat ik van 'Ja, en wat stond er in principe dan?' :?
Gaat lekker. :D

Maar, je hebt gelijk Tico! Als je morgen je opbrengst voor een volgende KDV-dag kunt kolven dan is dat heel mooi!
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:36:57 #254
259886 pessie
pi_90872175
Leuke poncho!

Het was iets als "morgen kolf je in principe wat zij op een dag nodig heeft" meen ik.
pi_90873218
125 cc maar gekolft net :( dat schiet niet op.. dat wordt dus 3 keer op een werkdag kolven om de voedingen bij elkaar te krijgen.. Helaas gaat het 'je kolft wat zij nodig heeft' hier niet helemaal op... want ze drinkt uit een flesje het dubbele als het haar maar voorgeschoteld wordt..

Daarom vind ik het erg lastig bepalen waar ze genoeg aan heeft op de opvang...
pi_90873420
herkenbaar, Orea (helaas)

ik trok dat uiteindelijk niet meer en ben gestopt met kolven voor de opbrengst en kolfde alleen nog maar om de productie in stand te houden

nu kolf ik helemaal niet meer (maar het live voeden gaat nog goed *O* )
pi_90873565
Ik herken het niet :@ was tot nu toe altijd een erg makkelijke kolver.. Misschien dat het zichzelf ook wel zal regelen als er wat meer regelmaat inzit. Scheelt dat als ik op woensdag de opbrengst niet haal, er dan geen man overboord is. Dan kolf ik op donderdag en vrijdag eventueel wat bij voor de maandag weer.. maar toch.. en ik neig nu toch wel naar een dubbele kolf..

Wat dronk Leah dan op de opvang?

Fijn dat je niet meer hoeft te kolven!! *O*
pi_90873700
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:16 schreef Orea het volgende:
Wat dronk Leah dan op de opvang?
flesvoeding :) (ik schat ongeveer vanaf een maand of 7/8?)

echt, dat kolven...gruwel. Ik ging op het eind met de zenuwen naar de kolfruimte omdat ik het steeds niet redde (de hoeveelheid te kolven die ze dronk).
Dat is gewoon niet leuk meer.

Ze is nu een jaar dus ze krijgt bv als ik er ben en anders gewone halfvolle melk.
pi_90873742
Orea, geef het ook even de tijd en neem de rust. Je hebt echt een goede backup voorraad, niet meteen de stress in schieten...

Ik kolfde ook in het begin heul niet zo veel, ook net aan 300 cc op een dag en dan dronk leyla maar 200 met gratie op het kdv.. Nu moest ik net ff stoppen omdat 1 borst helemaal los ging en mn flesje vol zat..

Ik begin gewoon normaal met kolven en na 2 o 3 minuten spray ik mn neus ff vol en krijg ik een 2e tsr dan gaat het als een tierelier.
pi_90873775
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin gewoon normaal met kolven en na 2 o 3 minuten spray ik mn neus ff vol en krijg ik een 2e tsr dan gaat het als een tierelier.
die spray heb ik nooit gebruikt (stom van me eigenlijk)
pi_90873909
bij jen had ik bijna elke maand een bo door het kolven. daar ben toen mee gestopt met kolven toen ze iets van 6 of 7 maanden was... Toen kreeg ze op het kdv gewoon wat anders.
pi_90874171
Dat is waar, ik heb nog een dikke liter (gisteren ook weer wat gebruikt om de voedingen voor vandaag te fixen :P) en die neusspray kan ik ook eens zo proberen.. Ik gebruik hem vooraf, maar kan het natuurlijk gewoon tussendoor doen!

Die rust heb ik hier thuis nog wel, volgende week zal het ff wennen zijn!
pi_90874252
Ik krijg van mezelf best een goed tsr aan de kolf, maar als de stroom dat iets afneemt dan is die spray echt superhandig.. Beetje meemasseren enzo doet ook een hoop, tot de laatste druppel uitwringen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:47:12 #264
259886 pessie
pi_90874794
Ik heb nog een vraagje. Ik heb voor Nathan een andere speen op zn Avent fles. Een 3m+ speen. Volgens de drogist was stand 3 goed als je er iets door doet (ik gooi door de laatste 100cc 1 eetlepel biobim). Gisteren op stand 1 verslikte hij zich zeker 6 keer. Manlief had eergisteren gegeven op stand 1 en hij gaf aan dat Nathan zich toen ook flink verslikte. Heb ik nu wel de juiste speen maar moet NAthan even wennen of gaat dit allemaal toch wat te hard?
pi_90876825
Tussendoor sprayen! 8)7 dat ik dat niet zelf heb bedacht |:(

pessie, geen flauw idee. Emma krijgt haar melk met een 0+ speen en pap krijgt ze ongeveer 3x per jaar :') en dan met een lepel of 3+ speen op stand 3. Maar dan heb ik het wel over echte pap, dus een paar scheppen biobim erdoor. Even proberen met een andere speen lijtk me het handigst
pi_90876927
Pessie, Floris heeft ook heel lang met speen s (difrax) gedronken. Ook met nutriton erdoorheen. Ik zou gewoon proberen om de kleinste speen te gebruiken.
Op gegeven moment dronk ie gewoon goed door de m en dat doet ie dus nog steeds.
pi_90877885
Ik denk dat de speen te vlug gaat pessie.
pi_90878349
En 100 cc gekolfd... :{ het zou iets meer moeten worden ipv minder?? Of ga ik weer ongesteld worden (zou zomaar kunnen) hoera...
pi_90878915
in de ochtend kolf ik het meeste.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:13:42 #270
259886 pessie
pi_90882832
Ik met mn stomme hoofd heb het piepkleine speentje al weggegooid. Nieuwe kopen dus?
pi_90883800
Nou ze drinkt nu pas de 2e 130 op de opvang :o dus misschien toch maar 2 x 150 doen :') ze zal wel wat komen inhalen vanavond en vannacht, maar das niet erg...
pi_90883863
ik mis die nachtelijke onderonsjes best wel eens :@

ik zag laatst nog foto's van een klein frummeltje in het ledikant naast mijn bed..zucht
pi_90883925
Kan ik me helemaal voorstellen O+ ik vind het ook helemaal niet erg als ze een keer komt 's nachts, gelukkig slaapt ze daarna ook altijd snel weer door...
pi_90883949
Ja, ik vond het ook nooit erg. Leah sliep erna ook altijd weer meteen en ik ook

maar ik heb het vroege ochtend onderonsje in bed wel nog O+ en 's avonds om een uur of 20.00 ook wel eens (ga ik soms ook voor in bed liggen)
pi_90884484
ik kolfde net ook maar 150 en ik heb het even druk dus ik had geen zin om langer te blijven zitten... ze doet het er maar mee.
pi_90884777
Ik heb nu in totaal 330 cc over 3 kolfbeurten.. Op zich netjes, maar dat zou ik liever in 2 kolfbeurten willen hebben... maargoed. Komt vast goed als ik weer regelmatig kolf!
pi_90885225
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef Orea het volgende:
Ik heb nu in totaal 330 cc over 3 kolfbeurten.. Op zich netjes, maar dat zou ik liever in 2 kolfbeurten willen hebben... maargoed. Komt vast goed als ik weer regelmatig kolf!
Pcies!

Ben benieuwd hoe het kolven straks zal gaan,bij Lotte ging het gelukkig probleem loos en met genoeg productie.
Nja, dat hoeft gelukkig pas over een paar weken :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:11:39 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90885352
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 15:13 schreef pessie het volgende:
Ik met mn stomme hoofd heb het piepkleine speentje al weggegooid. Nieuwe kopen dus?
Heb je een gewone 3M+ gedaan (met 3 gaatjes) of een 3M+ 3-standenspeen? (met een spleet)? De 3-standenspeen kan je ook cement doorheen gooien zo ongeveer ;)
Wellicht dat een 3 gaatjes speen wel een goede middenweg is.

En dames, succes met de kolfperikelen!
Orea, is het voor jou een optie om kv te geven op het kdv? Andere optie is om 2x te kolven op werk, en in het weekend 2x bijkolven (bokkingen vlgs autocorrect ;) )
pi_90885568
Ik heb toen ik een keer pap bij ging proberen te geven het gat van de speen gewoon iets groter gemaakt met een mes :@ andere spenen wilden niet echt, die had ik net gekocht maar gingen te hard of te zacht. Toen zelf maar een geschikte speen gemaakt
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:50:56 #280
259886 pessie
pi_90887395
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Heb je een gewone 3M+ gedaan (met 3 gaatjes) of een 3M+ 3-standenspeen? (met een spleet)? De 3-standenspeen kan je ook cement doorheen gooien zo ongeveer ;)
Wellicht dat een 3 gaatjes speen wel een goede middenweg is.
Er zit een spleet in. Stom van me dat ik die kleine heb weggegooid. Aan de andere kant, dat was dezelfde speen als die we gebruikten in de kraamweek dus die was vanwege zn leeftijd wel aan vervanging toe.
Ik ga morgen wel weer, vanavond maar weer even die 100cc in 6 kleine beetjes geven.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:52:03 #281
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90887472
ik heb een papspeen; zo'n 1-2-3- speen, en ligt er aan hoe dik ik de pap maak, hoe ze eruit drinkt. Evie krijgt elke avond voor het slapen nog een papfles. Slaapt ze prima op.
en kolven doe ik dus niet meer, alleen als ik een vroege dienst heb, maar die heb ik niet zo vaak meer...
maar merk wel, dat als ik nu dus kolf er ook amper iets komt, die TSR krijg ik nu niet zomaar meer, Terwijl het vroeger als een tierelier ging. Ik kon echt overal zo kolven.
(kan me nog een fokmeet herinneren toen Evie net 2 maanden was, nou ik had zo 200 ml in de fles)...
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:09:52 #282
265732 Keshet
pi_90888520
200ml in een fles! Wow, dat zijn echt magische hoeveelheden voor me! :D

Orea, wat al eerder gezegd is, stressen heeft inderdaad een negatieve invloed op je opbrengst. Ik kan je helaas niet vertellen hoe je die stress wegkrijgt, daar was ik ook niet zo goed in. :D
Wat mij nog wel hielp was: Masseren tijdens het kolven, even twee keer de 'opwekstand ?' van de kolf gebruiken, suffe youtube filmpjes kijken (foto's van Emma trok ik niet, dan wilde ik alleen maar naar d'r toe en was ik met 10 seconden klaar met kolven), een warm washandje op m'n borsten leggen een paar minuten voor ik begon. Wat ik vooral niet moest doen was neurotisch de cc's tellen die de flesjes ingingen. ;) Als ik m'n verstand op nul zette ging het meestal aardig!
Jij en je lichaam moeten nu even wennen aan de nieuwe situatie. Geef het de tijd. :*
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:30:13 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90889569
ik ging altijd kolven achter de laptop en dan gewoon fokken ;) werkte prima...
koppie thee erbij..
pi_90891469
Laptop heb ik niet op het werk en computer heb ik straks in de kolfruimte niet bij de hand ;) normaal kolf ik prima, maar dat was ook hoofdzakelijk voorraad opbouwen, echt 'moeten' is er nog niet bij geweest.. het zal dus zeker wel de 'druk' zijn die meespeeld maar het komt ongetwijfeld goed. Kv geven op de opvang wil ik niet. In die zin: als ik niet genoeg kolf en mijn voorraad er doorheen is, dan ga ik Leia geen honger laten lijden, dus dan natuurlijk wel. Maar ik wil voorkomen dat het zover komt.

In het uiterste geval kan ik nog eens live gaan voeden, maar zoals vandaag heeft ze het op 2 keer 130 cc gedaan :) thuis viel ze wel aan. Dus ik ga gewoon 2 keer 150 cc meegeven. Leg een paar zakjes in de vriezer daar voor nood. En als het moet kolf ik 's avonds thuis nog wel een keer extra.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:36:13 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_90897509
Orea, 2x 150 ml en een reserve in de vriezer daar lijkt me een prima plan. Dat werkte bij Ive en Fee ook goed.
Ik kolfte met een dubbelzijdige kolf trouwens (veel) meer dan met een enkelzijdige kolf. Bij Fee heb ik ongeveer een jaar gekolft, toen kreeg ik opeens een giga dip, 40 ml ipv 150 ml, en toen vond ik het leuk geweest. daarna kreeg Fee nog een paar maandjes 1 flesje kv mee naar het kdv.

Gisteren was Fee jarig. 2 jaar borstvoeding geven! ):O Dat had ik nooit van te voren gedacht. Het is wel zo dat ik niet zo rouwig zal zijn als het is afgelopen, maar dat komt vooral ook omdat Fee vooral s nachts nog drinkt. Elke nacht nog zeker 2x. En na 2 jaar is het romantische van nachtvoedingen er wel af. :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:36:55 #286
12913 GreatWhiteSilence
pi_90897561
Wheee, Annicka is vandaag twee jaar geworden! De WHO-richtlijn is bereikt. *O*
Volgende doelstelling: 2,5 jaar, de ondergrens van de menselijke speenleeftijd volgens Dettwyler. :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:59:01 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_90899064
Gefeliciteerd GWS!
Hoe vaak voed jij nog.
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:30:10 #288
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90901077
van harte gefeliciteerd GWS *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_90903854
cattie en GWS gefeliciteerd!!

cattie, na 13 maanden kan ik die nachtvoedingen inmiddels ook wel missen hoor :D
GWS 2,5? :{w Alsof je dat moeite gaat kosten :P
pi_90906623
Ik kom even binnenvallen met een vraagje: kan je ingevroren melk bij verse melk gooien? Dus stel dat ik 170 wil geven en ik heb maar 150 gekolfd, kan ik er dan een paar blokjes bij in de fles doen?
pi_90906686
Kan! Moet het wel beiden dezelfde temperatuur hebben!
pi_90907344
Oké, dus eerst allebei op koelkast- of kamertemperatuur laten komen en dan bij elkaar gooien? Mooizo, tnx. :)

Ben benieuwd hoe het zal gaan. Vanaf dinsdag mag ik aan de bak. Als ik jullie lees dan drinkt Elise enorme hoeveelheden, want ik ga om te beginnen 2 x 180 cc en wat vriesvakreserve meegeven. Normaal krijgt ze ook af en toe een flesje met 180 cc en dan blijft ze netjes in haar ritme, dus die hoeveelheid zal wel ongeveer kloppen. :+ Gewoon maar even zien hoe dat gaat. Ik hoop wel zó dat ik het kan bijbenen met kolven. Nou ja, van het positieve uitgaan maar.
pi_90907592
Als ik Leia 180 cc geef gaat het ook schoon op hoor ;) maar inmiddels gemerkt dat ze met 130 cc ook prima een uur of 4 voort kan en eventueel later nog wel inhaalt als ze er niet genoeg aan heeft.. Zou het liefst ook 180 meegeven, maar dat ga ik qua kolven niet bijbenen :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:01:16 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90910891
Cattie en GWS, gefeliciteerd met jullie mijlpalen!

En dan iets dat hier niks mee te maken heeft:
* Kersjes neuriet de melodie van Neverending Story :')
pi_90912430
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:10 schreef Orea het volgende:
Als ik Leia 180 cc geef gaat het ook schoon op hoor ;) maar inmiddels gemerkt dat ze met 130 cc ook prima een uur of 4 voort kan en eventueel later nog wel inhaalt als ze er niet genoeg aan heeft.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen, denk ik. We hebben intussen zo'n prettig ritme dat ik haar het liefst de mogelijkheid wil geven daarin te blijven. Ze drinkt nu uit zichzelf meestal 5 keer per dag en maakt een heel lange nacht. Als ik haar overdag minder melk geef dan moet ze gaan inhalen op tijden dat ze normaal al lekker ligt te slapen. Voor mij wat minder, maar voor haar ook niet fijn, zeker omdat ze toch wat drukkere dagen op het KDV tegemoet gaat. Maar goed, we zien wel, zullen het moeten doen met de mogelijkheden (qua opbrengst) die we hebben!

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 05-01-2011 23:37:42 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:05:39 #296
12913 GreatWhiteSilence
pi_90914432
Cattie, ik zag niet dat we tegelijkertijd ons bericht plaatsten. :o
Wegens een dode videokaart ben ik even veroordeeld tot internetten via mijn telefoon, werkt minder prettig... ;(

Annicka drinkt overdag nog best vaak (5 of 6 keer ofzo, ik tel niet echt), 's nachts niet meer sinds ze op haar eigen kamer slaapt. Anders was het nog één keer als ik naar bed ging, daar werd ze namelijk altijd wakker van en wilde ze graag een slokje.

WupWup, ik heb geen idee of we de 2,5 gaan halen. Ik hoop tegen die tijd toch écht zwanger te zijn en ik heb geen idee hoe ze op een zwangerschap zal reageren. :P
pi_90919613
het is mij pas 2x gelukt om er 200cc in te krijgen... Maar dat gaf ze dan ook helemaal zelf aan dat ze echt meer wilde dan de hoeveelheid die ze kreeg.. Ze dronk toen 100 per fles.. op dan maak ik halve flesjes erbij tot ze vol zit.

Nu heb ik vandaag 2x 140 en 1x 110 meegegeven.. Ik hoop dat ze een beetje inhaalt van gister. Ik gok dat ze 130-120-100 gaat drinken..
pi_90920077
Als ik stop bij 120 ofzo dan gaat ze heel dramatisch piepen :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:21:37 #299
259886 pessie
pi_90921563
GWS en Cattie gefeliciteerd!

Gisteravond ging het wel een stuk beter met de fles. Hij verslikte zich niet meer. Wel ging hij erg snel leeg. Alsnog een andere speen halen of gewoon even blijven proberen?
pi_90921615
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:16 schreef Cantare het volgende:
Als ik stop bij 120 ofzo dan gaat ze heel dramatisch piepen :D
Die laatste paar cc gaan met moeite... Op een gegeven moment spuugt ze gewoon terug... Dat is zo rond de 120cc... Zo van ik zit nu echt echt vol mama.

Leuk he die verschillen?
pi_90921699
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:21 schreef pessie het volgende:
GWS en Cattie gefeliciteerd!

Gisteravond ging het wel een stuk beter met de fles. Hij verslikte zich niet meer. Wel ging hij erg snel leeg. Alsnog een andere speen halen of gewoon even blijven proberen?
Wat jij wilt... Leyla had eerst ook een hele snelle speen, omdat ze het fijn vond dat de melk bleef stromen en anders niet dronk, toen ze het principe eenmaal door had heb ik toch een langzamere speen gehaald zodat ze toch netjes 10 minuutjes over haar flesje doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')