Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..quote:Op zondag 2 januari 2011 22:13 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is gewoon dat er altijd mensen zijn die er blijkbaar een oordeel aan willen hangen als je niet alleen maar borstvoeding geeft. Dat je blijkbaar altijd een keuze hebt, en als je dan kiest voor kunstvoeding dat je dan dus niet de beste keus maakt voor je kind. Mensen die menen dat elk kind, hoe dan ook, gewoon overleeft op borstvoeding, dus waarom zou je dan toch bijvoeden.
Ja Tuurlijk gaat ze niet dood als ze niets krijgt. Sterker nog, dan wordt ze nog makkelijker want ze gaat in een soort spaarstand, veel slapen. En de groei die ze zou achterblijven zou zeniet inhalen werd gezegd. Kan ik dat dan verantwoorden? Tegenover Leyla en mezelf? Maar ja ik maak toch de verkeerde keus, of nee niet de beste keus. Nu snap ik dus goed dat iemand die kiest voor flesvoeding toch steeds de neiging heeft om zich te verdedigen. Omdat er vaak een oordeel wordt uitgesproken. En laten we voorop stellen dat toch elke moeder het beste met haar kindje voorheeft? Borstvoedingmaffianu pas snap ik het. Heel irritant.
Ja inderdaad.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Tico, gaat dit over het gesprek op twitter? Zij ging idd wel heel ver, zonder rekening te houden met medische gevallen, of rekening te houden met de sociale context. Best jammer, ja.
Maar nou snap ik het helemaal niet meer. (Niet dat het om mij gaat, ben wel wel nieuwsgierig) je voedt live, kolft niet meer na, op het kdv krijgt ze gekolfde melk met fortifier. Waar zit dan de kv? Of krijgt ze op het kdv nog een extra fles met kv?
orea, sterkte met je bijtertje. Je aanpak klinkt goed. Het houdt vanzelf weer op.
Ja en dat dus ook.. Gewoon irritant.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:06 schreef Orea het volgende:
[..]
Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..
Zelfs al heeft iemand geen medische reden om geen BV te geven, dan nóg is het iemands eigen keuze en wie is een ander om daarover te oordelen... een ieder moet dat voor zichzelf bepalen.
Aan de andere kant ben je gelijk een weirdo als je langer dan 3 maanden bv geeft en moet je daar soms ook 'verantwoording' over afleggen of in elk geval uitleggen dat je melk nog prima is na die tijd en dat je het geen gedoe vind
Als iedereen een ander nu eens in zijn waarde laat wat dat betreft, wélke keus deze ook maakt.. dan krijgen we misschien nog eens vrede op aarde
1: ga gewoon uit van hoeveel voedingen je geeft... Het gewicht van je kindje x 120 ((of 150) ergens daartussen) delen door het aantal voedingen die je normaal hebt. Dan weet je hoeveel je per keer in een flesje kan aanbieden. Heeft hij meer honger, dan geef je wat meer, drinkt hij niet alles op dan haalt hij dat wel weer in.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zit met een heleboel vraagjes
1. hoeveel drinken jullie kindjes rond de 3 maanden aan bv per keer ongeveer op het kdv.
2. ik heb avent via bekers en ik vraag me af hoeveel cc ik er in moet doen gewoon vol, of maar voor 1 fles.
3. laten jullie het ze zelf ontdooien en hoe zit het dan met wat ze over hebben?
ik weet dat ze bij de kdv het niet heel lang ontdooit mogen laten.
4. of geven jullie al in de koelkast ontdooide melk mee per dag dat het daar ook in de koelkast gaat?
ik weet mijn goed niet hoe ik dit wil gaan doen
Uurtje goed neem ik meestal nog ruim... Het vergaat niet op de minuut..quote:Op maandag 3 januari 2011 11:36 schreef DaviniaHR het volgende:
pvoess, over puntje 2: je kan natuurlijk ook een paar kleinere flessen meegeven. Eenmaal opgewarmd is het een uur houdbaar, en dan is het klaar. (Of je kan opgewarmde melk mee naar huis nemen en aan X geven. Wel koud, dan )
Als je eenmaal weet hoeveel V drinkt, kanje die hoeveelheid in grotere flessen meegeven.
ik deed hetzelfde als tico.
maandag kolven, dinsdag meegeven, etc. hoeft dus niet via de vriezer.
kolf je nog?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Klopt, maar ik kan meestal niet vaker dan 1x kolven. Zoals gisteren heb ikdan een opbrengst van 80cc over een hele werkdag. Zet geen zoden aan de dijk. En de vorige keer was het een whopping 50cc
Jup! Vrijdagverhaal van de week.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:45 schreef pessie het volgende:
Davinia staat je verhaal op bv.com?
Mijn zoon weegt 6325 gram![]()
das meer dan 300 gram aankomen in 2 weken
![]()
Dat durf ik nog niet aan, maar heb inderdaad al een hele tijd geen tepelhoedje meer gebruiktquote:Op maandag 3 januari 2011 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Jup! Vrijdagverhaal van de week.
wat fijn dat Nathan zo goed is aangekomen!![]()
Heb je de tepelhoedjes ritueel weggegooid?
Dat meen je niet? Wat is er nou erotisch aan een kind aan de borst?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:55 schreef rubje het volgende:
Zag vandaag ergens in een koffie toko een jonge knappe moeder( 25 jaar oid) haar baby de borst geven te midden van alle overige bezoekers,moet zeggen dat ik er stiekum iets erotisch van vond uitgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |