abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90763646
Ja, het is ook heel gemeen hoor, als je niet op je moeder mag kauwen :'(
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 2 januari 2011 @ 21:07:39 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90763671
Leyla doet het ook. Ik zie aan haar gezicht wanneer ze het gaat doen dus ik hou haar in de gaten. Ze trekt dan eerst een raar gezicht en dan zeg ik heel streng Leylaatje en dan gaat ze me uitlachen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90766609
Gevoelsmatig zou ik zeggen liever de fortifier dan de fruithap, maar ik zou de vraag toch eens ergens anders neerleggen anders

Hier is de ergste stuwing gelukkig bijna voorbij, was wel even doorbijten soms.
Nog 60 gram en Jelle is weer op zijn geboortegewicht, echt fijn dat het zo soepel gaat.
Ook het aanhappen gaat erg soepel, hij hapt goed aan, drinkt dan goed en valt daarna als een blok in slaap O+
  zondag 2 januari 2011 @ 21:59:29 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90767510
Ach wat zeur ik eigenlijk. Ze doet het gewoon goed zo.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:13:34 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90768384
Het punt is gewoon dat er altijd mensen zijn die er blijkbaar een oordeel aan willen hangen als je niet alleen maar borstvoeding geeft. Dat je blijkbaar altijd een keuze hebt, en als je dan kiest voor kunstvoeding dat je dan dus niet de beste keus maakt voor je kind. Mensen die menen dat elk kind, hoe dan ook, gewoon overleeft op borstvoeding, dus waarom zou je dan toch bijvoeden.
Ja Tuurlijk gaat ze niet dood als ze niets krijgt. Sterker nog, dan wordt ze nog makkelijker want ze gaat in een soort spaarstand, veel slapen. En de groei die ze zou achterblijven zou zeniet inhalen werd gezegd. Kan ik dat dan verantwoorden? Tegenover Leyla en mezelf? Maar ja ik maak toch de verkeerde keus, of nee niet de beste keus. Nu snap ik dus goed dat iemand die kiest voor flesvoeding toch steeds de neiging heeft om zich te verdedigen. Omdat er vaak een oordeel wordt uitgesproken. En laten we voorop stellen dat toch elke moeder het beste met haar kindje voorheeft? Borstvoedingmaffia :r nu pas snap ik het. Heel irritant.
  maandag 3 januari 2011 @ 10:50:07 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90783719
Tico, gaat dit over het gesprek op twitter? Zij ging idd wel heel ver, zonder rekening te houden met medische gevallen, of rekening te houden met de sociale context. Best jammer, ja.

Maar nou snap ik het helemaal niet meer. (Niet dat het om mij gaat, ben wel wel nieuwsgierig :P ) je voedt live, kolft niet meer na, op het kdv krijgt ze gekolfde melk met fortifier. Waar zit dan de kv? Of krijgt ze op het kdv nog een extra fles met kv?

orea, sterkte met je bijtertje. Je aanpak klinkt goed. Het houdt vanzelf weer op. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90784173
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:13 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is gewoon dat er altijd mensen zijn die er blijkbaar een oordeel aan willen hangen als je niet alleen maar borstvoeding geeft. Dat je blijkbaar altijd een keuze hebt, en als je dan kiest voor kunstvoeding dat je dan dus niet de beste keus maakt voor je kind. Mensen die menen dat elk kind, hoe dan ook, gewoon overleeft op borstvoeding, dus waarom zou je dan toch bijvoeden.
Ja Tuurlijk gaat ze niet dood als ze niets krijgt. Sterker nog, dan wordt ze nog makkelijker want ze gaat in een soort spaarstand, veel slapen. En de groei die ze zou achterblijven zou zeniet inhalen werd gezegd. Kan ik dat dan verantwoorden? Tegenover Leyla en mezelf? Maar ja ik maak toch de verkeerde keus, of nee niet de beste keus. Nu snap ik dus goed dat iemand die kiest voor flesvoeding toch steeds de neiging heeft om zich te verdedigen. Omdat er vaak een oordeel wordt uitgesproken. En laten we voorop stellen dat toch elke moeder het beste met haar kindje voorheeft? Borstvoedingmaffia :r nu pas snap ik het. Heel irritant.
Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..

Zelfs al heeft iemand geen medische reden om geen BV te geven, dan nóg is het iemands eigen keuze en wie is een ander om daarover te oordelen... een ieder moet dat voor zichzelf bepalen.

Aan de andere kant ben je gelijk een weirdo als je langer dan 3 maanden bv geeft en moet je daar soms ook 'verantwoording' over afleggen of in elk geval uitleggen dat je melk nog prima is na die tijd en dat je het geen gedoe vind :)

Als iedereen een ander nu eens in zijn waarde laat wat dat betreft, wélke keus deze ook maakt.. dan krijgen we misschien nog eens vrede op aarde :P
pi_90784349
Ik zit met een heleboel vraagjes

1. hoeveel drinken jullie kindjes rond de 3 maanden aan bv per keer ongeveer op het kdv.
2. ik heb avent via bekers en ik vraag me af hoeveel cc ik er in moet doen gewoon vol, of maar voor 1 fles.
3. laten jullie het ze zelf ontdooien en hoe zit het dan met wat ze over hebben?
ik weet dat ze bij de kdv het niet heel lang ontdooit mogen laten.
4. of geven jullie al in de koelkast ontdooide melk mee per dag dat het daar ook in de koelkast gaat?

ik weet mijn goed niet hoe ik dit wil gaan doen :D
pi_90784503
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Tico, gaat dit over het gesprek op twitter? Zij ging idd wel heel ver, zonder rekening te houden met medische gevallen, of rekening te houden met de sociale context. Best jammer, ja.

Maar nou snap ik het helemaal niet meer. (Niet dat het om mij gaat, ben wel wel nieuwsgierig :P ) je voedt live, kolft niet meer na, op het kdv krijgt ze gekolfde melk met fortifier. Waar zit dan de kv? Of krijgt ze op het kdv nog een extra fles met kv?

orea, sterkte met je bijtertje. Je aanpak klinkt goed. Het houdt vanzelf weer op. :*
Ja inderdaad.

Maar goed, ik kolf 2x per dag en hoop dan rond de 400cc uit te komen, 3 flessen van 130cc.. Ze drinkt er soberso 2 maar die 3e is extra voor het geval dat ik laat ben of dat ze toch meer wilt dan die 2. In die flessen gaat de fortifier.. Fortifier is ook gewoon bekent als nutrilon nenatal, dus de zakjes zijn een soort kunstvoeding, maar worden dus opgelost in moedermelk. Niet aangemaakt met water en het is geen vervanging voor een voeding ofzo. Daarom kan ik het ook rustig een dag of wat vergeten... Dat maakt niet uit, want ik heb voldoende voeding voor haar omdat ik niets heb hoeven afbouwen.
pi_90784579
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:06 schreef Orea het volgende:

[..]

Eens.. het lijkt soms wel een gevecht 2 kanten op..

Zelfs al heeft iemand geen medische reden om geen BV te geven, dan nóg is het iemands eigen keuze en wie is een ander om daarover te oordelen... een ieder moet dat voor zichzelf bepalen.

Aan de andere kant ben je gelijk een weirdo als je langer dan 3 maanden bv geeft en moet je daar soms ook 'verantwoording' over afleggen of in elk geval uitleggen dat je melk nog prima is na die tijd en dat je het geen gedoe vind :)

Als iedereen een ander nu eens in zijn waarde laat wat dat betreft, wélke keus deze ook maakt.. dan krijgen we misschien nog eens vrede op aarde :P
Ja en dat dus ook.. Gewoon irritant.

Gewoon wat je ook doet het is nooit goed, maar zo'n waarde oordeel trapt je gewoon op het hart, alsof je niet genoeg van je kind zou houden..
pi_90784715
Goeie Pvoesss, ik ben ook aan het zoeken! :D

Mijn muppet drinkt gewoon door aan de fles. Ik weet dat ik in elk geval rond de 300 uitkom als ik 2 keer kolf, dus wellicht kunnen ze 3 keer 100 proberen op de opvang. Dan haalt ze de rest thuis wel in. Misschien dat ik méér ga kolven op die 3 dagen in de week, omdat je dan ook echt de boel leegkolft natuurlijk. 400 zou geweldig zijn, dat drinkt ze ook op, maar dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft.

Heb nu nog zo'n 1,5 liter in de vriezer dus in het begin is er geen nood aan de man. Over een poosje mag ze natuurlijk ook bijvoeding dus het zal wel loslopen. Toch vind ik het lastig..

Heb nu de bevroren melk in Lansinoh zakjes, maar denk dat ik dat zelf ontdooi en dan in Aventbakjes meegeef. En dat ze daaruit de 100 cc schenken (dus wel gewoon een vol Avent bakje meegeven)

Mocht ze niet alles opdrinken (wat ik érg onwaarschijnlijk vind :') :D) dan prop ik dat er 's avonds wel in en kolf op dat moment wel weer vers af, ofzo.
pi_90784882
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zit met een heleboel vraagjes

1. hoeveel drinken jullie kindjes rond de 3 maanden aan bv per keer ongeveer op het kdv.
2. ik heb avent via bekers en ik vraag me af hoeveel cc ik er in moet doen gewoon vol, of maar voor 1 fles.
3. laten jullie het ze zelf ontdooien en hoe zit het dan met wat ze over hebben?
ik weet dat ze bij de kdv het niet heel lang ontdooit mogen laten.
4. of geven jullie al in de koelkast ontdooide melk mee per dag dat het daar ook in de koelkast gaat?

ik weet mijn goed niet hoe ik dit wil gaan doen :D
1: ga gewoon uit van hoeveel voedingen je geeft... Het gewicht van je kindje x 120 ((of 150) ergens daartussen) delen door het aantal voedingen die je normaal hebt. Dan weet je hoeveel je per keer in een flesje kan aanbieden. Heeft hij meer honger, dan geef je wat meer, drinkt hij niet alles op dan haalt hij dat wel weer in.
2: Ik doe voor het kdv 1 voeding in 1 flesje (ik heb dan de medela bewaarflesjes). Ik zet 3 flesjes daar in de koelkast met elk 130 a 140cc.
3: Ik vries melk niet in, als je hygienisch te werk gaat is melk nog acceptabel na 8 dagen koelkast, achterin onderin. Ik rouleer dus de flesjes in de koelkast, elke handeling die je verricht met je melk gaat er toch een deel van de voedingsstoffen verloren. Ingevroren melk is overigens ook anders van smaak en het is maar net of je kindje dat pikt. Melk uit de vriezer is ook maar 24 uur houdbaar. Ontdooien moet eigenlijk langzaam. Nee rouleren uit de vriezer zou ik erg onhandig vinden. Dat is persoonlijk.
4: Zie 3.

Dus: Ik kolf op een dag 2x dat levert bij elkaar 400cc op, dat pleur ik aan het einde van de avond bij elkaar (dat mag, melk van dezelfde dag van dezelfde temperatuur kun je bijelkaar gooien.) dan verdeel ik die 400cc over de 3 flesjes, die zet ik in de koelkast op het kdv.

Elke dag gaan mn bewaarbakjes, flesjes en kolf door de sterilisator. Ik was ze eerst met gewoon afwasmiddel en dan hup de magnetron in, 7 minuutjes... ping en dan ruim ik alles weer in voor de volgende dag. Het is een routine.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:36:50 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90785257
pvoess, over puntje 2: je kan natuurlijk ook een paar kleinere flessen meegeven. Eenmaal opgewarmd is het een uur houdbaar, en dan is het klaar. (Of je kan opgewarmde melk mee naar huis nemen en aan X geven. Wel koud, dan )
Als je eenmaal weet hoeveel V drinkt, kanje die hoeveelheid in grotere flessen meegeven.

ik deed hetzelfde als tico.
maandag kolven, dinsdag meegeven, etc. hoeft dus niet via de vriezer.
pi_90785383
Goeie.. ik werk nu nog wel veel uit de vriezer, maar dat hoeft straks natuurlijk niet...
Ik kolf vandaag even 1 voeding bij elkaar voor morgenochtend.. dan morgen nog wat extra voor woensdag + wat uit de vriezer (krijg morgen buiten wat ze drinkt om geen 2 voedingen bij elkaar gekolfd namelijk) en de rest van de week ga ik in de koelkast opbouwen voor volgende week en dat rouleren..

Dan is dat in de vriezer gewoon mooie backup, en dat ga ik dan langzaamaan wisselen en verversen :)
pi_90785637
Wat er nu in de vriezer ligt bij mij is puur backup.. het komt ook uit mn kraamtijd..

Als ik aan het eind van de week heel veel melk over heb gooi ik dat wel de vriezer in.
pi_90785660
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:36 schreef DaviniaHR het volgende:
pvoess, over puntje 2: je kan natuurlijk ook een paar kleinere flessen meegeven. Eenmaal opgewarmd is het een uur houdbaar, en dan is het klaar. (Of je kan opgewarmde melk mee naar huis nemen en aan X geven. Wel koud, dan )
Als je eenmaal weet hoeveel V drinkt, kanje die hoeveelheid in grotere flessen meegeven.

ik deed hetzelfde als tico.
maandag kolven, dinsdag meegeven, etc. hoeft dus niet via de vriezer.
Uurtje goed neem ik meestal nog ruim... Het vergaat niet op de minuut..
pi_90786777
Ik heb net even mijn baas gebeld :D
Ik kan in principe gewoon gebruik maken van de kelder (beter is er gewoon niet :+ of de wc)
En dat had ik niet verwacht aangezien ik in de horeca werk en er bepaalde rush uren zijn.
Maar als ik maar tussen 12 en 2 gewoon kan werken mag ik op verder op mijn vaste tijden kolven.

Ik ga nu dan dus maar een koeltasje kopen :D
Het geluk aan de horeca is dat we vriezer en koelkast plek zat hebben daar :D
pi_90787202
Ik kolf in mn serverhok... Lekker belangrijk.. Ik kolf om 10 uur en om 2 uur..
pi_90787880
Wat fijn dat jullie zo veel kolven per keer. Ik word er bijna jaloers van ;(
pi_90787979
Maar jouw meisje is ook geen heel grote drinker toch? Als ik minder dan 100 cc aan Leia geef, op welk moment dan ook, (dus ook net na een voeding bijv.) dan gaat ze echt hysterisch krijsen en krijg ik haar niet rustig.. net over de 100 lukt wel, dan speen erin en dan wordt ze wel rustig..

Maar geef ik 150 of meer, ze klokt het zo weg :o kind heeft een bodemloze put :o
pi_90788164
Klopt, maar ik kan meestal niet vaker dan 1x kolven. Zoals gisteren heb ikdan een opbrengst van 80cc over een hele werkdag. Zet geen zoden aan de dijk. En de vorige keer was het een whopping 50cc :')
pi_90788189
Ik moet bijna op mn kop gaan staan met Leyla wil ik er 130 of 140 cc in krijgen. Ik blijf met haar lopen, wiegen... En fles steeds terugduwen.. Totdat ze echt niet meer wilt, dan boeren (dan heb ik er dus netaan 50 of 60 in) dan wilt ze soms nog wel een klein slokje nemen... En dan blijft de helft van de fles staan..... Dan wilt ze uitbuiken, en voordat ze naar bed gaat prop ik dus de rest erin... Leyla is echt een soort dwangvoederen met een flesje..
  maandag 3 januari 2011 @ 13:51:25 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90790597
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Klopt, maar ik kan meestal niet vaker dan 1x kolven. Zoals gisteren heb ikdan een opbrengst van 80cc over een hele werkdag. Zet geen zoden aan de dijk. En de vorige keer was het een whopping 50cc :')
kolf je nog?
dat hoeft toch niet meer qua productie?
of maak je hele lange dagen?

en tico, nu snap ik het, thx! (fortifier en kv en zo)
pi_90791030
Emma drinkt ook als ik weg ben, dus dan is het wel handig als ik zorg dat er ook wat te drinken valt :)

En momenteel drinkt ze veeeeeeeeeeeeeeeel door die tandjes, dus ik wil ook wel echt kolven na een paar uur :X
  maandag 3 januari 2011 @ 14:45:52 #225
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90792978
Davinia staat je verhaal op bv.com?

Mijn zoon weegt 6325 gram :o *O* das meer dan 300 gram aankomen in 2 weken :@ *)
  maandag 3 januari 2011 @ 15:12:23 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90794385
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:45 schreef pessie het volgende:
Davinia staat je verhaal op bv.com?

Mijn zoon weegt 6325 gram :o *O* das meer dan 300 gram aankomen in 2 weken :@ *)
Jup! Vrijdagverhaal van de week.

wat fijn dat Nathan zo goed is aangekomen! *O* *O*
Heb je de tepelhoedjes ritueel weggegooid?
  maandag 3 januari 2011 @ 15:51:50 #227
259886 pessie
pi_90796330
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Jup! Vrijdagverhaal van de week.

wat fijn dat Nathan zo goed is aangekomen! *O* *O*
Heb je de tepelhoedjes ritueel weggegooid?
Dat durf ik nog niet aan, maar heb inderdaad al een hele tijd geen tepelhoedje meer gebruikt *O* . Ik had echt niet verwacht te voeden zonder tepelhoedje, ik sta er eigenlijk verbaasd van dat het uiteindelijk wel is gelukt.
Moet wel zeggen dat het nu ook steeds pijnlozer wordt. Met een tepelhoedje zit er een stukje bescherming, wanneer een kind van 4.5 maanden opeens rechtstreeks gaat drinken dan voel je dat wel.
pi_90796422
Je tepel moet en soort van harden... Dat merkte ik ook al toen Jen op een gegeven moment een paar dagen niet dronk en toen opeens een slokje wilde...
pi_90796534
Zag vandaag ergens in een koffie toko een jonge knappe moeder( 25 jaar oid) haar baby de borst geven te midden van alle overige bezoekers, :% moet zeggen dat ik er stiekum iets erotisch van vond uitgaan. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90796711
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:55 schreef rubje het volgende:
Zag vandaag ergens in een koffie toko een jonge knappe moeder( 25 jaar oid) haar baby de borst geven te midden van alle overige bezoekers, :% moet zeggen dat ik er stiekum iets erotisch van vond uitgaan. :Y
Dat meen je niet? Wat is er nou erotisch aan een kind aan de borst?

Wat deed je, vragen of jij aan de andere kant mocht?
  maandag 3 januari 2011 @ 19:22:55 #231
259886 pessie
pi_90805852
Borstvoeden erotisch? :?

Mijn borsten-man is tegenwoordig een billen-man omdat ie die borsten niet meer zo spannend vind...
Geeft niet, ik heb nu een andere borsten-man :P _O-
pi_90807131
350cc gedronken over 3(!!) voedingen vandaag. Vol buikje is fijn moet ze gedacht hebben.
pi_90807579
Oe, en 370 gekolfd zie ik. Dat is dus net aan :D. En tot vandaag had ik steeds 100 teveel omdat ze max 2x dronk en dan geen hele flessen maar dan hadden ze wel de fles gemaakt. Ik ben zo trots op m'n meisje. Misschien merken we het vannacht ook wel, dat ze lekker een vol buikje heeft gedronken overdag.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:16:49 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90808532
Fijn Tico! *O*

En bijten in tepels is níet fijn! :X

Mijn man vindt het prima om mijn borsten te delen :D
pi_90808925
Met eten mag je niet spelen.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:24:09 #236
259886 pessie
pi_90809010
Tico super zeg!

Wij gaan vanavond door datgene wat Nathan in de fles krijgt wat biobim doen. Ben benieuwd wat hij ervan vind en of hij het dan weer volhoudt tot 4.30.
Moest speciaal een andere speen kopen :@ . Ik stond in de drogist "hmm, wat nu??".
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:58:54 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90834755
En Pessie? Hoe hebben jullie geslapen?
Tico was het te merken aan Leyla dat ze meer op had?

Ik heb net voor de gein eens gekeken hoeveel melk ik nu eigenlijk in de vriezer heb staan, ik kwam op 8020 cc totaal, buiten vers in de koelkast 110cc en de 3 of 4 voedingen bij mijn ouders. Da's gewoon ruim 8 liter melk :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:05:37 #238
259886 pessie
pi_90834991
Brak.
Ik begin te vermoeden dat Nathan zo vaak wakker wordt omdat het echt zn tanden zijn. Het vervelende is dat ik nog steeds geen bulten zie. Ik kan me niet voorstellen dat hij ergens anders pijn aan heeft eigenlijk... Dit kan dus nog zo'n 3 maanden duren... En nee, ik wil echt niet tandjes overal de schuld van geven maar dit is echt het enige wat ik kan bedenken.

Wel vond hij de pap erg lekker volgens mij. Ik heb 1 eetlepel door 100cc gedaan en gegeven met de nummer 2 stand van de nieuwe speen. Het was binnen 3 minuten op, dus misschien toch vanavond de nummer 1 stand proberen.

Saffier, kan ik wat van je overkopen??? :P ;) Ik heb 1 voeding in de vriezer en wat ik kolf krijgt Nathan dezelfde dag na zodat ik niet een voorraadje op kan bouwen...
Tips hoe ik een voorraadje aan kan leggen? Ik wil binnenkort een middagje met een vriendin naar een high tea, en wil dan liever niet dat mn noodvoorraad direct op is...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:14:17 #239
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90835317
Ik heb meestal 's ochtends vroeg 1 voeding 'over'. Die kolf ik en zet ik in de vriezer. Ylana krijgt 's nachts standaard dezelfde borst te drinken, altijd rechts en met de ochtendvoeding ook weer rechts en kolf ik links. Ze heeft genoeg met wat ze uit rechs krijgt dan. Soms nog 3 slokken uit links.
Links kolf ik dan en 3 uur later krijgt ze beide borsten te drinken.
Nu heeft ze net nieuwjaarsnacht vreselijk gespookt en kwam ze heeeeeeel vaak eten waardoor ik meteen meer voeding had de volgende dag.

Na elke lived voeding een paar minuten nakolven levert hier na een dag of 2 ook extra op.

Die ochtendvoeding kolven ben ik mee begonnen toen ze voor de eerste keer een soort van doorsliep 's nachts en ik dus stuwing had.
Ylana
pi_90835887
Leyla kwam maar 1x vannacht en toen had ik auw.
pi_90835901
Hier 's morgens niet altijd een borst over, maar ik kolf gewoon veel tussendoor.. Soms heeft ze wel aan 1 borst genoeg en dan kolf ik de andere. Soms kolf ik een uurtje na de voeding. Leia komt dan 3 uur later pas weer, en dan pak ik net even wat tussendoor.. En ze heeft een tijd van 18:00 tot 02:00 geslapen dus dan kon ik mooi een voeding rond 20:00 kolven!

Ik zit toch wel een beetje te puzzelen.. Vanmorgen 150 cc meegegeven naar de opvang, dat is (uiteraard :')) opgegaan. 1,5 uur later thuis wist ze niet hoe snel ze moest aanvallen. Mama honger? Ik twijfel dus of 2 x 150 cc meegeven voldoende is voor een dag. (even ervan uitgaande dat ze om 07:00 bij mij nog voeding krijgt, dan rond 10:00/10:30 150 cc op de opvang en zo rond 14:00/14:30) op zich zou ze het dan moeten redden tot 17:00. Maar het voelt niet goed.

Ik ga dus proberen nu 2 x 130 en 1 x 90 cc mee te geven. En dan de 130 cc op de bovenstaande tijdstippen en dan de 90 cc eventueel nog tussendoor ergens. Dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft, en die 50 cc extra die kolf ik wel bij op het werk of eventueel 's avonds thuis.. dat vind ik niet zo erg..
pi_90836268
Geef je 2x 150 mee en een bekertje in de vriezer daar.
pi_90836308
Ik heb ook weer net genoeg... 380... Nu ze zoveel drinkt merk ik wel dat ik echt goed moet kolven wil ik aan haar vraag voldoen. Maar ik ga niet klagen. Wel ff de dokter bellen voor een herhaal recept voor de neusspray, dat scheelt echt zoveel.
pi_90836858
Die neusspray maakt inderdaad een wereld van verschil!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:15:39 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90854791
Dan ga ik die morgen ook eens gebruiken op mijn werk. Het is dat ik die ochtendvoeding kan kolven want per keer haal ik geen hele voeding op mijn werk.
Ylana
pi_90855078
Ik heb vandaag met moeite de extra voeding voor morgen bij elkaar kunnen schrapen (maarja, even 200 extra op een dag is niet heel makkelijk :D) en morgen overdag moet prima lukken om die weer te vervangen als ze de hele dag op de opvang zit. Dus die 3 voedingen ga ik mooi rouleren vanaf nu :)
pi_90855274
Ja morgen kolf je in poncho's af wat zij zou drinken.

Leyla dronk vandaag weer dik 300. Zo fijn!!!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:27:26 #248
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90855465
Poncho's? Zit je weer met auto-correct Tico? :D
Ylana
pi_90856171
Ik zit me af te vragen wat er op de plek van poncho's moet staan :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:42:03 #250
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90856355

:+
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: