Misschien is het sowieso handig eens een afspraakje te maken met een lactatiekundige, om de ervaring met je eerste kindje door te spreken?quote:Op zondag 19 december 2010 22:07 schreef babymomma het volgende:
[..]
je hebt gelijk, al denk ik dat het aan mij lag, maar goed is niet belangrjk.
ga het denk ik gewoon weer beginnen met verse moed, je weet maar nooit.. maar als het weer blijkt dat het niet zo goed gaat stop ik zeker eerder. iig bedankt
Wat vervelend dat je niet helemaal goed terugkijkt op je eerdere voedervaring. Helpt het iets als ik zeg dat vermoeidheid inherent is aan het hebben van een baby en niet aan borstvoeding? Ik herken wel wat in je verhaal, namelijk het 'ritme' wat je beschrijft. Mijn dochter kwam tot 6 maanden zeker nog wel 12x per 24 uur, vaak nog vaker. Het lijkt dan alsof je de hele dag (en nacht!) bezig bent met voeden. En hoe je dat dan weer ervaart, is natuurlijk persoonlijk. In principe is het een hele gezonde, normale en natuurlijke gang van zaken dat je baby zo vaak wilt drinken. Kleine slokjes gedurende de hele dag houden de suikerhuishouding het beste op peil en daar is onze melk en ons verteringsstelsel ook op gemaakt. Mensenmelk bevat het hoogste suikergehalte van alle zoogdieren en daar hoort vaak kleine beetjes drinken bij. Dat heeft te maken met de hersenen; die hebben een continue stroom suiker nodig om goed te ontwikkelen. En de hersenontwikkeling is het aller- allergrootst in het eerste levensjaar.quote:Op zondag 19 december 2010 21:04 schreef babymomma het volgende:
hoi,
ik heb 6m volledig gegeven en uiteindelijk tot 10 maanden met de eerste..
in de periode dat ik nog volledig gaf was dat om de 2 uur en dan was ze eigenlijk nog niet blij.
toen ik ging bijvoeden met 6 maand werd mijn meis een stuk gemakkelijker in de omgang.
heb later op het CB nog eens besproken of ik ( achteraf gezien) niet beter had kunnen stoppen.
op het CB vinden ze dus nog steeds van niet.. maat ik ben niet zo zeker.
om de 2 uur 45 mins borstvoeding geven is echt best moeilijk.. ( met 7 maand was het 5.00-7.00 9.30-10.30- 12.00 -14.30-16.30- 17.00-19.30- tot 1.00 enz.)
en als ik dan een klein beetje ( echt maar een heeel klein beetje) ging schoonmaken, had ik 's avonds veel minder BV dus dan mocht ik meer de hele nacht paraat staan. verder kon ik amper de trap op komen omdat ik altijd zo moe was.
moet wel zeggen dat mijn vermoeidheid/ het tijdsaspect zeeer ondergeschikt is aan het welzijn van mijn dochtertje. nu hoef ik niet naar mijn werk, anders was het echt helemaal niet van de grond gekomen. misschien moet ik erbij zeggen dat ik behoorlijk overgewicht had toen.?
mijn vraag is eigenlijk; denken jullie dat het verstandig is om bij de volgende weer bv te geven? ik bedoel dat langer dan bv. een paar weken, want dat doe ik zoiezo wel.
Oh jewel, voor mezelf heb ik gewoon een leeftijdsgrens voor kind aan de borst. Ik denk dat Leyla zelf tussen 1 en 2 wel stopt, zo niet zal ik haar na haar 2e daar zeker in gaan stimuleren.quote:Op maandag 20 december 2010 12:50 schreef WupWup het volgende:
Fijn pessie! Vanaf nu wordt het ook alleen maar makkelijker en er komt een moment dat je je geen goede reden meer kúnt bedenken om te stoppen
Ik vond ze behoorlijk duur en niet zo heel lang meegaan. Ze laten toch wel snel een soort slijtage merken dan laten ze los. Ik lekte er ook nog steeds door, dus kreeg ik van die melkbaden onder de pads.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:36 schreef Leandra het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Lilypadz?
Want ik ben die BH 's nachts inmiddels wel weer zat, en die Natusan voedingspads zijn ook niet echt geweldig...
Maar ze krijgt toch ook nog andere dingen? Vanaf 10 maanden is de richtlijn volgens mij nog maar 300cc melkproducten... Dat is 2 keer drinken aan de borst en een kind heeft dat zo binnen.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Ze wil wel, ze hapt gretig aan en alles, maar toc heb ik het idee dat er minder binnenkomt.
Dus ze weigert de borst niet.
Na een voeding is ze tevreden en geeft E op haar uiterst subtiele manier aan dat ze niet meer hoeft, dus dat is het niet.
Ach, ben gewoon onzeker.
In de Ikea in Duiven heb ik die ook niet gevonden. Toen heb ik Niels aan een tafeltje in het restaurant gevoed, maar dat was echt slecht te doen. Veel te krap en veel te veel afleiding.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef WupWup het volgende:
Ik meen hier wel eens te hebben gelezen over voedruimtes bij Ikea. Waar zit 'ie dan? Kon 'm gister namelijk echt niet vinden en had wel handig geweest met dreumes die slok-kijk-slok-kijk-slok-kijk-wijs-gil-slok doet
in Delft zit ie rechts links achterin het restaurant.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef WupWup het volgende:
Ik meen hier wel eens te hebben gelezen over voedruimtes bij Ikea. Waar zit 'ie dan? Kon 'm gister namelijk echt niet vinden en had wel handig geweest met dreumes die slok-kijk-slok-kijk-slok-kijk-wijs-gil-slok doet
In Heerlen zag ik dat er in de verschoonruimte een relaxstoel stond waar je je kind in alle rust kon voeden...quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef WupWup het volgende:
ja nou moest ik natuurlijk weer gaan kijken en nou rammel ik de pan uit!quote:Op donderdag 30 december 2010 11:52 schreef Pvoesss het volgende:
Ik sta op bv.comBij de foto van de dag
![]()
Maar dat hadden sommige al ontdekt geloof ik
quote:Op donderdag 30 december 2010 18:18 schreef Ticootje het volgende:
Autocorrect! Boombladen?!?
blokvoeden dus.
quote:Op donderdag 30 december 2010 19:13 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Blokvoeden werkte hier ook goed. Ik ben er tot Niels goed bijvoeding at mee door gegaan, anders had ik direct weer overproductie. Maar dat is voor iedereen anders.
Mijn schoonnichtje(vrouw van mijn neef) had overproductie en constant borstontstekingen, helaas kreeg zij van haar LK niet het advies te gaan blokvoeden omdat haar zoontje goed aankwam en geen groene schuimende ontlasting had
![]()
Toen heeft ze besloten te stoppen met de borstvoeding... helaas kwamen mijn tips te laat
quote:Op donderdag 30 december 2010 19:18 schreef Takkembah het volgende:
[..]thnx voor de tips allemaal!!!
En zoals jij de situatie beschrijft van je nichtje, zo is het bij mij toentertijd ook gegaan... na de 3e borstontsteking was ik er klaar mee...
Geen zorgen over maken. Ze drinkt nu gewoon meer per voeding.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:20 schreef Morretje het volgende:
Mrien, gefeliciteerd met je zoon!Wat fijn dat de borstvoeding meteen goed loopt!
Hier is dochterlief met 7 maanden *ineens* over op 4 voedingen. Ze heeft ongeveer 3 maanden 5 voedingen gehad. Zoveel bijvoeding krijgt ze nog niet, dus stiekem maak ik me er toch wel een beetje zorgen over. Ondanks dat ik verder niets bijzonders aan haar zie. Sterker nog, ze ontwikkelt zich nu ineens heel snel.
quote:Op donderdag 30 december 2010 12:53 schreef WupWup het volgende:
Emma is een beetje ziekjes, althans dat zegt de thermometer en mijn nachtrustAan d'r gedrag niks te merken gelukkig, dus ze zal zich wel okee voelen. Oja, en ze heeft weer borstvoedingspoep tandjespoep
! Dat ruikt dus echt wel beter he
onwijs vies misselijkmakend bah
![]()
![]()
Over twee wk krijgt ze haar prikjes, dan gaan we weer wegen. Maar de CB-arts vond het niet spannend, dus het zal wel goed zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:14 schreef Asyniur het volgende:
Ow, scusi Davinia, mooi curves hoor
Maar ik zie toch wel een knik toch?
En leuk die column, maar ik kende het verhaal toch
Hoe gaat het nu? Bij ons was het helaas wel het einde van de borstvoeding. Met 5 weken ofzo had ik al het idee dat het minder werd en met 11 weken zwangerschap was het echt definitief over. Maar Amélie was wel nog wat jonger, die was voor haar vocht echt nog afhankelijk van bv dus dat was wat meer een probleem. Er zijn ook dames hier, bassmiss geloof ik, die droog konden doorvoeden en daarna zijn gaan tandemmen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ik weet het nog niet; misschien wel... ligt er even aan hoe het de komende maanden gaat.
even afwachten.
Blijf je dan ook op 1 zij liggen terwijl je allebei de borsten aanbied? Dat is namelijk wat ik bedoel: ik blijf op mijn rechterzij liggen en biedt dan mijn linkerborst aan...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:07 schreef Ssserpente het volgende:
Ik voed Lente ook liggend op mn zij uit beide borsten hoor, en ik heb een kleine b. Gewoon wat verder doorrollen.
Ik had frietjes willen rapleyen met haarquote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:33 schreef Asyniur het volgende:
Saffier, had je haar eigenlijk een BigMac willen geven dan?
Tico,
Ik geef juist soms mijn linkse (makkelijke) borst terwijl ik op mijn rechterzij lig. Rechts gaat wat moeilijker en Harry drinkt daar ook minder graag uit. Ik was inderdaad ook bang voor zo'n reactie als jij nu hebt, vandaar dat ik nu soms een klein beetje verder kantel en hem dan mijn goede borst geef op die zij. Maar goed, daar moet je dan wel de cup naar hebben
mrien als je gevoelig bent voor hyperlacatatie dan kun je beter niet leegkolven maar alleen de stuwing weg. Dan is het het eerste opgelost (anders vraag je alleen maar nog meer voeding en krijg je dus nog meer voeding = stuwing).
aah okequote:
I know, wil ook niet meer vraag creëren, daarom ben ik ook wel voorzichtig nu.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:33 schreef Asyniur het volgende:
mrien als je gevoelig bent voor hyperlacatatie dan kun je beter niet leegkolven maar alleen de stuwing weg. Dan is het het eerste opgelost (anders vraag je alleen maar nog meer voeding en krijg je dus nog meer voeding = stuwing).
Mijn logische verstand zegt dat je wellicht de fortifier in de fruithap kan doen. (mits je dan niet rapleyt, natuurlijkquote:Op zondag 2 januari 2011 15:30 schreef Ticootje het volgende:
Even een vraagje... Stel je nou voor dat ik met 4 maanden fruit zou gaan geven, zou ze daarmee dan meer calorieen binnen krijgen, en zou ze die dan ook kunnen gebruiken, of zou ze dan minder gaan drinken in in verhouding minder calorieen binnen krijgen.
De vraag stel ik omdat ik dan misschien zou kunnen proberen te stoppen met de fortifier en haar gewoon wat fruit extra kan geven.. Is het een optie om uberhaupt te bespreken op een CB?
quote:Op zondag 2 januari 2011 13:25 schreef WupWup het volgende:
Je productie opkrikken tijdens de zwangerschap is ook een verloren zaak, dus kolven zou echt zonde van je tijd zijn. Maar hoe dan ook is het gewoon erg fijn om je kleine meid nog lekker te blijven voeden, ongeacht hoeveel ze binnenkrijgt
Nee die fortifier zou ik dan weg willen laten...quote:Op zondag 2 januari 2011 16:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mijn logische verstand zegt dat je wellicht de fortifier in de fruithap kan doen. (mits je dan niet rapleyt, natuurlijk)
Maar ik zou idd navragen bij de mensen die er echt verstand van hebben.
Ja, ik ben te lui om onder m'n eigen account in te loggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |