abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89909593
Auw Tico :X

Hier is het alleen nog als ze erg moe is, en bijna klaar met drinken.. Dan klemt ze haar kaken echt hard op elkaar (hallo kloofje ;( ) Ik zeg nu gewoon 'auw' en koppel los. Meestal krijg ik dan nog een glimlach :') boefje!

Afgelopen dagen leek mijn productie weer praktisch weg, en ben begonnen met een lage dosering domperidom. Het lijkt bijna meteen te werken... het dramatisch, huilend je hoofd wegdraaien als je net aan de borst ligt, maar wel honger hebben is meteen afgelopen ^O^

Toch blijf ik het raar vinden.. van overproductie, naar een minimale productie :) gek eigenlijk! Heb een tijdje na de voedingen gekolfd, tussendoor gekolfd. Maar echt veel helpen om de productie weer op te krikken deed het niet. Meer aanleggen werkte al helemaal niet, ivm dramatisch wegdraaien en meer bijten als normaal. Dus dan maar even zo.
pi_89910011
Dat van het wipstoeltje las ik op de site van LLL volgens mij, maar misschien bedoelden ze iets oudere baby's. Hopelijk is deze fase snel weer voorbij want het is echt niet grappig :{ denkt mijn dochter overigens anders over, lachen :)
pi_89910445
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:58 schreef voodoolady het volgende:
Dat van het wipstoeltje las ik op de site van LLL volgens mij, maar misschien bedoelden ze iets oudere baby's. Hopelijk is deze fase snel weer voorbij want het is echt niet grappig :{ denkt mijn dochter overigens anders over, lachen :)
Voor de LLL is het ook heel normaal om een kindje van 2 jaar aan de borst te hebben. Als ze zo rond een jaar, anderhalf zijn, dan werkt zo'n methode misschien wel. Ik vind het eigenlijk helemaal niets voor de LLL om zo'n "straf" te geven bij bijten. Het past niet echt in mijn beeldvorming die ik heb bij de LLL-ers.

Maar goed, ik zou het gewoon alleen houden bij afkoppelen en een duidelijke nee. Niet al te hard, maar gewoon duidelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89910497
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Auw Tico :X

Hier is het alleen nog als ze erg moe is, en bijna klaar met drinken.. Dan klemt ze haar kaken echt hard op elkaar (hallo kloofje ;( ) Ik zeg nu gewoon 'auw' en koppel los. Meestal krijg ik dan nog een glimlach :') boefje!

Afgelopen dagen leek mijn productie weer praktisch weg, en ben begonnen met een lage dosering domperidom. Het lijkt bijna meteen te werken... het dramatisch, huilend je hoofd wegdraaien als je net aan de borst ligt, maar wel honger hebben is meteen afgelopen ^O^

Toch blijf ik het raar vinden.. van overproductie, naar een minimale productie :) gek eigenlijk! Heb een tijdje na de voedingen gekolfd, tussendoor gekolfd. Maar echt veel helpen om de productie weer op te krikken deed het niet. Meer aanleggen werkte al helemaal niet, ivm dramatisch wegdraaien en meer bijten als normaal. Dus dan maar even zo.
Nou dat had ik dus ook. Ik heb zelfs een tijd moeten blokvoeden omdat de boel overliep, en zomaar opeens was mn productie gekelderd.. Daarom was ik ook heel even heel bang dat ik zwanger zou zijn, maar dat ik gelukkig uitgesloten.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:15:15 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89910666
Saffier, wat een prachtige curves! Daar kan je terecht trots op zijn!

Tico, dat klinkt pijnlijk! Au!

Wup, kan een spiraal zo'n effect hebben op je productie? Dat zou wel irritant zijn.

Aviva weigert nog steeds de fles... Dus nu zitten we op 6 voedingen per dag. 5:30u, 7, 8 uur 's ochtends, 17:30, 19, 20 uur 's avonds. Leuke verdeling, hè? Ach ja, ben blij dat ze het pas nu doet, nu hoef ik niet overdag te kolven en dan weg te gooien. Scheelt weer.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:49:18 #56
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89911891
De héle kamer rondkijken of daar misschien je broer/papa/opa/wie-dan-ook loopt met je mond vol tepel is ook zo'n leuke :X . En als er dan iemand is om naar te kijken en die loopt een keer voorbij dan verrekt ze zowat haar net met mijn tepel erbij :')
Meteen een andere kijk op het woord nipple-twister :') Oftewel ik voel met je mee Tico ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89911932
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef Saffier het volgende:
De héle kamer rondkijken of daar misschien je broer/papa/opa/wie-dan-ook loopt met je mond vol tepel is ook zo'n leuke :X . En als er dan iemand is om naar te kijken en die loopt een keer voorbij dan verrekt ze zowat haar net met mijn tepel erbij :')
Meteen een andere kijk op het woord nipple-twister :') Oftewel ik voel met je mee Tico ;)
JA dat dus! Of beginnen te lachen net bij een tsr... Leuk joh.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:51:36 #58
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89911964
Niezen met je mond vol, is er ook zo een :D en idd loslaten tijdens een tsr :X
Ylana
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:57:12 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89912122
En het leuke is: het blijft! :P
pi_89912125
Whehe, herkenbaarheid alom hiero :D

Buh, Isabel werd vanmorgen heel hard huilend wakker (7 uur) en ging pas weer om half 10 rustig slapen, maar heeft nog niet gedronken, sinds 8 uur gisteravond.. :X Ik zit dus met 2 ballonnen :%
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:02:26 #61
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89912296
Tico, auw!

Hier heb ik ook een overproductie gehad en daarna wat te weinig. Volgens mn lk zie je dat vaker na een overproductie omdat tijdens een periode van over het kind weinig hoeft te doen voor melk en dit dan volhoud zodat je productie wat terug loopt.

hoesten tijdens een tsr zonder tepelhoed :')

saffier *O*
pi_89913424
Saffier geweldige curves! Jullie doen het goehoed!!

Twinkly het is wat wisselend. Soms een dip, soms ook niks te merken. Overigens lijkt het nu alweer op peil te zijn. Emma viel gisteravond in slaap zonder borst :o Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ze was gewoon sneller vertrokken dan dat ik kon aanbieden, zelfs d'r slaapzak zat nog niet dicht :D En daarna heb ik ze om half 12 op mijn verzoek laten drinken (tja, ze was al sinds 17.00u niet meer geweest) en vervolgens zag ik ze pas weer om 6 uur!!!!! Echt ongekend, maar zooooooooo fijn. Daarna sliep ze ook weer verder tot 9.15 8)7

Tico dat vind ik ook vreemd van de LLL :?

Orea, zouden het geen regeldagen kunnen zijn? Ik vind het ook wel bizar dat je met 4 maanden ineens op een minimale productie zit. Wat zegt je lk ervan?
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:44:27 #63
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89913501
He wat balen van je produktie Orea -O-

Bedankt voor de complimenten dames O+
Ylana
  woensdag 15 december 2010 @ 15:07:07 #64
259886 pessie
pi_89959386
Nathan was vanmorgen na een explosie-luier op het cb 5900 gram *O* , dat is dus 160 gram gegroeid in een week *O*
pi_89971425
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:41 schreef WupWup het volgende:
Saffier geweldige curves! Jullie doen het goehoed!!

Twinkly het is wat wisselend. Soms een dip, soms ook niks te merken. Overigens lijkt het nu alweer op peil te zijn. Emma viel gisteravond in slaap zonder borst :o Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ze was gewoon sneller vertrokken dan dat ik kon aanbieden, zelfs d'r slaapzak zat nog niet dicht :D En daarna heb ik ze om half 12 op mijn verzoek laten drinken (tja, ze was al sinds 17.00u niet meer geweest) en vervolgens zag ik ze pas weer om 6 uur!!!!! Echt ongekend, maar zooooooooo fijn. Daarna sliep ze ook weer verder tot 9.15 8)7

Tico dat vind ik ook vreemd van de LLL :?

Orea, zouden het geen regeldagen kunnen zijn? Ik vind het ook wel bizar dat je met 4 maanden ineens op een minimale productie zit. Wat zegt je lk ervan?
Dat zou op zich kunnen qua regeldagen, probleem is alleen dat ik Leia niet genoeg aangelegd krijg.. Ze gaat weigeren als het allemaal niet snel genoeg gaat. Links weigert ze sowieso 9 van de 10 keer, wat er in resulteerde dat daar al bijna niks meer aangemaakt werd (met kolven nog maar max 20/30 cc, maakt dan niet uit of ik elk uur kolf, of 1 keer in de 3 uur..)

Het gaat alweer beter, ze drinkt nu ook weer aan links. En vanmorgen had ze alleen rechts gedronken en haalde ik 90 cc uit links (na een nacht dus :))

Heb mijn lk niet gesproken. Vooral omdat ik Leia niet méér aangelegd kreeg dan ik al deed, ik met kolven geen extra resultaat had. Dus vandaar :) maar het gaat erg de goede kant op :Y

Fijn Pessie! *O*
  woensdag 15 december 2010 @ 20:05:57 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89971821
*O* Pessie wat goed *O* 160 gram!

Orea wat fijn dat het bij jou ook weer de goede kant op gaat :*
Ylana
pi_89976867
Zit spruw ook echt in de melk? Ik kolf alleen nog maar, dus Anna krijgt alleen maar flesjes. Maar ik heb het idee dat ik spruw heb (een raar en jeukend plekje op en naast mn tepelhof), maar aan Anna merk ik echt helemaal niks.. Kan dat?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89977127
Kan.. Je hoeft niets te merken.
pi_89977272
Ik lees hier wel mee maar heb momenteel niet zoveel puf om te reageren, kom straks wel weer wat actiever meeposten als de baby er is!

Pessie wat goed *O*
pi_89978051
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Kan.. Je hoeft niets te merken.
Bedoel je dan dat ze mss toch wel spruw heeft, ook al merk ik niks aan haar?
Maar kan het ook dat zij het gewoon niet heeft?
En is het dan beter om toch gewoon wel te behandelen bij haar?
pi_89978451
Ik zou alleen mezelf behandelen, omdat er geen kans is op herbesmetting omdat ze niet bij je drinkt.
pi_89994924
Oke, thanx!
  donderdag 16 december 2010 @ 12:52:42 #73
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89995158
Ik ben gisteren naar borstvoedingscursus geweest en heb er een hele hoop van opgestoken. Bij Bram heb ik helaas maar 4 weken bv gegeven, achteraf doordat we in een cirkeltje van overproductie zaten en slechte begeleiding. Bram bleef maar huilen, door krampjes dus, groene luiers hebben en wilde alleen maar drinken. Daardoor bleef mijn overproductie in stand, etc. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik op moet letten en ga er dan ook voor om minimaal een half jaar te voeden bij deze baby!
pi_89995288
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ben gisteren naar borstvoedingscursus geweest en heb er een hele hoop van opgestoken. Bij Bram heb ik helaas maar 4 weken bv gegeven, achteraf doordat we in een cirkeltje van overproductie zaten en slechte begeleiding. Bram bleef maar huilen, door krampjes dus, groene luiers hebben en wilde alleen maar drinken. Daardoor bleef mijn overproductie in stand, etc. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik op moet letten en ga er dan ook voor om minimaal een half jaar te voeden bij deze baby!
Dat gaat vast helemaal goed komen!
  donderdag 16 december 2010 @ 13:01:52 #75
259886 pessie
pi_89995442
Sugar wat goed van je zeg! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen bij deze nieuwe baby! Jammer dat je niet goed begeleid bent de vorige keer, goede begeleiding maakt of breekt soms het geven van borstvoeding.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:07:11 #76
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89995628
Idd, en nu weet ik tenminste ook waar ik terecht kan voor hulp en dat is niet bij het CB! We hebben de sites van LLL en VBN meegekregen en dat je daar het beste terecht kan voor hulp. Ik kan het echt elke nieuwe moeder in de omgeving van Eindhoven aanraden. Deze avond was gratis via Zuidzorg.
pi_89995761
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Sugarsnap het volgende:
Idd, en nu weet ik tenminste ook waar ik terecht kan voor hulp en dat is niet bij het CB! We hebben de sites van LLL en VBN meegekregen en dat je daar het beste terecht kan voor hulp. Ik kan het echt elke nieuwe moeder in de omgeving van Eindhoven aanraden. Deze avond was gratis via Zuidzorg.
Op de site van de VBN staat niet zo heel veel. De LLL heeft wel info op de site zelf staan. In dit topic staat in de eerste post ook de telefoonnummers van de beide organisaties.
Op borstvoeding.com staat goede informatie en als je vragen hebt die niet heel erg dringend zijn kun je ook op het borstvoedingsforum terecht, daar kunnen andere voedende moeders reageren maar er reageren ook contactpersonen van de VBN en leidsters van de LLL.

Hier zitten ook een paar contactpersonen van de VBN. :)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:13:30 #78
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89995845
En ik ben ook nog eens actief bij de 'buren' zoals jullie dat noemen, en daar kan ik ook met vragen terecht. Ik heb het gevoel dat het helemaal goed gaat komen *O*
pi_89996256
haha ik heb even gelachen, wat een herkenbaarheid hier. Evie haalt ook echt capriolen uit als ze drinkt. Staan, zitten, op dr knieen, op dr rug. Met 2 handjes de borst pakken en dan echt aanvallen...
met dr hand op mijn borst een concert geven.. :o
en inderdaad als we niet alleen zijn, dan wordt echt alles bekeken.
en bijten; check, gelukkig maar heel zelden, maar ik laat wel merken dat dat niet de bedoeling is, en Evie is wel op ee leeftijd dat ze dat redelijk begint te begrijpen;
uhhh, mag niet Evie; en dan nog even met mijn vinger een nee-gebaar maken..
(alleen kijkt ze daarna heeeeeeel zielig..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:25:39 #80
259886 pessie
pi_89996396
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Sugarsnap het volgende:
"

Daarin ben ik het met je eens :') .

De VBN geeft volgens mij ook (gratis) BVcursussen.
Heb je ook adressen van LK's in de omgeving?
Hier in Groningen had mijn kraamzorgbureau het BVservice pakket. Ze helpen me nog steeds voor het geld dat ik eenmalig betaald heb. En ik ben al 4.5 maand op weg. (En heb ze heel vaak gebeld/gemaild).
  donderdag 16 december 2010 @ 13:31:04 #81
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89996629
Nog geen adressen/telefoonnummers, Pessie, maar ik ga ze binnenkort alvast opzoeken om een lijstje achter de hand te hebben. J. is gisteren ook meegeweest en is helemaal van plan me optimaal te steunen en desnoods zelf met een LK aan de telefoon te hangen.
pi_89996730
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Sugarsnap het volgende:
Wat goed! En wat fijn dat er nu een hoop meer duidelijk is :) Gaat helemaal goed komen :Y
  donderdag 16 december 2010 @ 13:35:55 #83
259886 pessie
pi_89996821
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:31 schreef Sugarsnap het volgende:
Nog geen adressen/telefoonnummers, Pessie, maar ik ga ze binnenkort alvast opzoeken om een lijstje achter de hand te hebben. J. is gisteren ook meegeweest en is helemaal van plan me optimaal te steunen en desnoods zelf met een LK aan de telefoon te hangen.
Wat goed zeg! Hier was (en is) manlief ook dé grote steun tijdens bv!
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:22:52 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90045588
Sugarsnap, klinkt goed! ^O^

Ik ging gister naar een naaister om een nwe voedingsbh aan te passen, en ze was oprecht verbaasd dat ik na bijna een jaar nog voeding had. zegt ze "ik heb mijn kindje maar 6 wk kunnen voeden, toen was het op. Hij/zij bleef maar huilen... " Ik vond het zo sneu voor d'r. Na al die jaren vindt ze het nog steeds jammer. (Bleek uit haar hele lichaamstaal.) Wat ik hier heb gelezen over de tijdsgeest van toen, kan het idd best zijn dat ze gevoed heeft op de klok, en dat daarom de productie onvoldoende is gestimuleerd. Naja, kan ze nu weinig meer aan doen, maar toch. Vind het sneu.

Even een vraagje, in mijn omgeving maakt men zich zorgen dat Aviva's dieet niet veelzijdig genoeg is, omdat ze zo slecht bijvoeding eet, en de fles weigert. Want de voedingsbehoefte van een bijnadreumes grote baby is natuurlijk anders dan die van een pasgeborene, en ze heeft vast veel meer nodig dan enkel melk. Wordt er dan gezegd.
Is er ergens een (betrouwbare, wetenschappelijke) bron waar uitgelegd staat dat het helemaal niet erg is dat ze nog zo weinig extra eet? Ik denk dan, als ze niet voldoende gevarieerde voedingsstoffen van mij krijgt, zou ze wel andere dingen gaan eten, toch? Dat voel je toch wel? Dat zal ze toch wel regelen, door meer interesse te krijgen in vast voedsel? En ze is nieuwsgierig genoeg, ze heeft gewoon geen zin in (veel) vast eten.
Voor de duidelijkheid, ze krijgt minstens 4x per dag bij ons thuis vast eten aangeboden. Ontbijt, fruithap, lunch, avondeten. (En mss een soepstengel tussendoor, als ik er aan denk :@ Op het kdv gaat ze ook mee in het ritme van de groep met yoghurt tussen de middag.) Netjes aan tafel gezet, in de kinderstoel. Ik kan moeilijk haar mond opensperren en iets naar binnen gieten, toch?
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:46:19 #85
259886 pessie
pi_90046442
In de column van de week op bv.com stond er ook iets over. Weet alleen niet meer welke week...
pi_90047258
Tot een jaar is melk de voornaamste voedingsbron. Borst of fles maakt daarin niet uit.
pi_90047920
Ons CB is helemaal pro-bv, en 1 van de vaste medewerkers waar wij altijd op controle bij gaan, is zelfs lactatiekundige :) Dus het kan ook anders hoor :)
pi_90049024
Hier deze keer nog helemaal geen problemen gehad met de bv; het gaat al vanaf het eerste uur als vanzelf. Tot de laatste dagen. Overdag is het hier vaak zo druk in huis met mijn stuiterpeuter dan M geen rust neemt om te drinken. Hij drinkt de scherpe kantjes van zijn honger af en om de rest komt hij 's nachts wel. Niet alleen doodvermoeiend, maar ik loop de laatste dagen ook weer te tobben met pijn en harde plekken aan één kant. Krijg het wel weggemasseerd, maar het is ook zo weer terug. :{
Hardloper.
IG @webkim
pi_90049421
davinia, ravi krijgt weliswaar flesvoeding en is wat jonger, maar die krijgt minder vaste-voedsel momenten dan aviva hoor. wat tico zegt: in het hele eerste jaar is melk de hoofdvoeding. ravi's schema: 8 uur papfles, half 10 fruitprut, 12 uur een flesje, half 2 een stuk liga (sinds deze week. eerder wilde hij echt niet aan 'echt' vast voedsel), 4 uur een fles, 5 uur een warm prutje en dan 7 uur weer een fles. ik probeer geregeld boterhammen, maar tot nu toe was dat geen succes. volgende week poging 4 :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90066777
Borstvoeding is tot ver in het tweede levensjaar de belangrijkste voedselbron. Het bevat alle voedingsstoffen die een mens nodig heeft om op te groeien en te bloeien. De hoeveelheid die één vrouw kan leveren is op een gegeven moment niet meer afdoende om op te leven. In theorie zou zelfs een volwassene prima kunnen leven op alleen borstvoeding, alleen dan moet die wel meerdere liters per dag drinken ;)

tessie bij ons op het cb zit ook een lactatiekundige :X :X :X need i say more?

Lastig Webkim! Is het een optie om na te kolven om die harde plekken te voorkomen?
pi_90068188
Ik ben niet zo'n goede kolfster Wup, daarmee krijg ik ze er niet uit. Masseren en met de hand kolven onder de douche werkt wel redelijk, maar om daar nou 4x op een dag te gaan staan... Wel lekker warm.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 18 december 2010 @ 09:55:25 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90078381
Wup, dan gaat het enkel om de hoeveelheid? Nou, dat hebik wel :D
Ach, het regelt zich wel, denk ik dan.

Simmu, we hebben de eetmomenten, maar of ze dan echt wat eet... Fruit gaat best goed, brood dient sinds kort enkel als vloerbedekking en de soepstengel verliest ook z'n charme. Maar gister heeft ze wel 1,5 beker diksap gedronken!
Nu nog de mensen op het kdv uitleggen dat ze er echt geen druk achter moeten zetten. Volgende Week cb en dan hebben we hopelijk bewijs dat alles goed gaat.

Ik vind het wel grappig dat ik het vroeger maar vreemd vond als zo'n groot kond nog zoveel voedingen krijgt, en nu doe ik het zelf!
  zaterdag 18 december 2010 @ 09:56:44 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90078396
Webkim hoe oud is Morris? Is het een optie om in een aparte kamer te voeden?
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:38:19 #94
259886 pessie
pi_90089672
Davinia, misschien ander brood aanbieden of een rijstwafel ipv een soepstengel? Misschien is ze er gewoon op uitgegeten? Weet niet of dat kan maar als ik 1 maand lang elke dag om 3 uur een soepstengel krijg denk ik dat ik ook wel iets anders wil proberen.
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:05:50 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90097966
wup, nu ik er zo over nadenk, is het ook wel logisch dat ze het enkel op bv kan doen. Het is een extract van mijn bloed, van de voedingsstoffen die mijn lichaan in stand houden. Dus dezelfde voedingsstoffen komen min of meer in dezelfde verhouding in haar bloed. Wel minder, uiteraard, want het is een extract, maar ze is ook kleiner ;) Dus eigenlijk krijgt zij een net zo gevarieerd dieet als ik. Toch?

pessie, bij kosher brood zijn er niet heel veel mogelijkheden als je het zonder pitjes wil. Komt door klein aanbod, niet door regels.
rijstwafels worden ook gelanceerd, ging een tijdje goed, nu niet meer. en op het kdv krijgt ze 's middags yoghurt met steeds ander fruit, dus dat varieert ook wel.

net thuis weer een tuit geprobeerd met halvfolle melk. ze dronk een paar slokken en besloot toen dat ze het smering vond. Oke, prima. Ik ga nu voorstellen dat ze de tuitbeker geven met diksap tijdens de drinkmomenten van de groep, en de melk maar laten. Geeft alleenmaar stress. Voor de voedingsstoffen hoeft ze het niet te doen, dat haalt ze wel in bij mij. En in totaal 200cc extra vocht op een dag is alleenmaar fijn.
pi_90142756
hoi,

ik heb 6m volledig gegeven en uiteindelijk tot 10 maanden met de eerste..
in de periode dat ik nog volledig gaf was dat om de 2 uur en dan was ze eigenlijk nog niet blij.
toen ik ging bijvoeden met 6 maand werd mijn meis een stuk gemakkelijker in de omgang.
heb later op het CB nog eens besproken of ik ( achteraf gezien) niet beter had kunnen stoppen.
op het CB vinden ze dus nog steeds van niet.. maat ik ben niet zo zeker.
om de 2 uur 45 mins borstvoeding geven is echt best moeilijk.. ( met 7 maand was het 5.00-7.00 9.30-10.30- 12.00 -14.30-16.30- 17.00-19.30- tot 1.00 enz.)
en als ik dan een klein beetje ( echt maar een heeel klein beetje) ging schoonmaken, had ik 's avonds veel minder BV dus dan mocht ik meer de hele nacht paraat staan. verder kon ik amper de trap op komen omdat ik altijd zo moe was.
moet wel zeggen dat mijn vermoeidheid/ het tijdsaspect zeeer ondergeschikt is aan het welzijn van mijn dochtertje. nu hoef ik niet naar mijn werk, anders was het echt helemaal niet van de grond gekomen. misschien moet ik erbij zeggen dat ik behoorlijk overgewicht had toen.?
mijn vraag is eigenlijk; denken jullie dat het verstandig is om bij de volgende weer bv te geven? ik bedoel dat langer dan bv. een paar weken, want dat doe ik zoiezo wel.
  zondag 19 december 2010 @ 21:09:07 #97
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_90143163
Kijk gewoon hoe het gaat, en haal er anders een lactatiekundige bij. Ieder kindje is weer anders, dus misschien is nr 2 een natuurtalentje. Nr 1 was dat misschien gewoon niet?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_90147612
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kijk gewoon hoe het gaat, en haal er anders een lactatiekundige bij. Ieder kindje is weer anders, dus misschien is nr 2 een natuurtalentje. Nr 1 was dat misschien gewoon niet?
je hebt gelijk, al denk ik dat het aan mij lag, maar goed is niet belangrjk.
ga het denk ik gewoon weer beginnen met verse moed, je weet maar nooit.. maar als het weer blijkt dat het niet zo goed gaat stop ik zeker eerder. iig bedankt
pi_90147999
Sugarsnap, er zit een LK in Deurne en eentje in Brandevoort/Helmond (mijn eigen vk is ook lk).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 19 december 2010 @ 22:20:44 #100
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90148751
Ik heb via borstvoeding.com er ook al een stuk of 3 in Ehv gevonden, maar bedankt voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')