Sugarsnap, klinkt goed!

Ik ging gister naar een naaister om een nwe voedingsbh aan te passen, en ze was oprecht verbaasd dat ik na bijna een jaar nog voeding had. zegt ze "ik heb mijn kindje maar 6 wk kunnen voeden, toen was het op. Hij/zij bleef maar huilen... " Ik vond het zo sneu voor d'r. Na al die jaren vindt ze het nog steeds jammer. (Bleek uit haar hele lichaamstaal.) Wat ik hier heb gelezen over de tijdsgeest van toen, kan het idd best zijn dat ze gevoed heeft op de klok, en dat daarom de productie onvoldoende is gestimuleerd. Naja, kan ze nu weinig meer aan doen, maar toch. Vind het sneu.
Even een vraagje, in mijn omgeving maakt men zich zorgen dat Aviva's dieet niet veelzijdig genoeg is, omdat ze zo slecht bijvoeding eet, en de fles weigert. Want de voedingsbehoefte van een
bijnadreumes grote baby is natuurlijk anders dan die van een pasgeborene, en ze heeft vast veel meer nodig dan enkel melk. Wordt er dan gezegd.
Is er ergens een (betrouwbare, wetenschappelijke) bron waar uitgelegd staat dat het helemaal niet erg is dat ze nog zo weinig extra eet? Ik denk dan, als ze niet voldoende gevarieerde voedingsstoffen van mij krijgt, zou ze wel andere dingen gaan eten, toch? Dat voel je toch wel? Dat zal ze toch wel regelen, door meer interesse te krijgen in vast voedsel? En ze is nieuwsgierig genoeg, ze heeft gewoon geen zin in (veel) vast eten.
Voor de duidelijkheid, ze krijgt minstens 4x per dag bij ons thuis vast eten aangeboden. Ontbijt, fruithap, lunch, avondeten. (En mss een soepstengel tussendoor, als ik er aan denk

Op het kdv gaat ze ook mee in het ritme van de groep met yoghurt tussen de middag.) Netjes aan tafel gezet, in de kinderstoel. Ik kan moeilijk haar mond opensperren en iets naar binnen gieten, toch?