abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90884777
Ik heb nu in totaal 330 cc over 3 kolfbeurten.. Op zich netjes, maar dat zou ik liever in 2 kolfbeurten willen hebben... maargoed. Komt vast goed als ik weer regelmatig kolf!
pi_90885225
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef Orea het volgende:
Ik heb nu in totaal 330 cc over 3 kolfbeurten.. Op zich netjes, maar dat zou ik liever in 2 kolfbeurten willen hebben... maargoed. Komt vast goed als ik weer regelmatig kolf!
Pcies!

Ben benieuwd hoe het kolven straks zal gaan,bij Lotte ging het gelukkig probleem loos en met genoeg productie.
Nja, dat hoeft gelukkig pas over een paar weken :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:11:39 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90885352
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 15:13 schreef pessie het volgende:
Ik met mn stomme hoofd heb het piepkleine speentje al weggegooid. Nieuwe kopen dus?
Heb je een gewone 3M+ gedaan (met 3 gaatjes) of een 3M+ 3-standenspeen? (met een spleet)? De 3-standenspeen kan je ook cement doorheen gooien zo ongeveer ;)
Wellicht dat een 3 gaatjes speen wel een goede middenweg is.

En dames, succes met de kolfperikelen!
Orea, is het voor jou een optie om kv te geven op het kdv? Andere optie is om 2x te kolven op werk, en in het weekend 2x bijkolven (bokkingen vlgs autocorrect ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90885568
Ik heb toen ik een keer pap bij ging proberen te geven het gat van de speen gewoon iets groter gemaakt met een mes :@ andere spenen wilden niet echt, die had ik net gekocht maar gingen te hard of te zacht. Toen zelf maar een geschikte speen gemaakt
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:50:56 #280
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90887395
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Heb je een gewone 3M+ gedaan (met 3 gaatjes) of een 3M+ 3-standenspeen? (met een spleet)? De 3-standenspeen kan je ook cement doorheen gooien zo ongeveer ;)
Wellicht dat een 3 gaatjes speen wel een goede middenweg is.
Er zit een spleet in. Stom van me dat ik die kleine heb weggegooid. Aan de andere kant, dat was dezelfde speen als die we gebruikten in de kraamweek dus die was vanwege zn leeftijd wel aan vervanging toe.
Ik ga morgen wel weer, vanavond maar weer even die 100cc in 6 kleine beetjes geven.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:52:03 #281
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90887472
ik heb een papspeen; zo'n 1-2-3- speen, en ligt er aan hoe dik ik de pap maak, hoe ze eruit drinkt. Evie krijgt elke avond voor het slapen nog een papfles. Slaapt ze prima op.
en kolven doe ik dus niet meer, alleen als ik een vroege dienst heb, maar die heb ik niet zo vaak meer...
maar merk wel, dat als ik nu dus kolf er ook amper iets komt, die TSR krijg ik nu niet zomaar meer, Terwijl het vroeger als een tierelier ging. Ik kon echt overal zo kolven.
(kan me nog een fokmeet herinneren toen Evie net 2 maanden was, nou ik had zo 200 ml in de fles)...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:09:52 #282
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90888520
200ml in een fles! Wow, dat zijn echt magische hoeveelheden voor me! :D

Orea, wat al eerder gezegd is, stressen heeft inderdaad een negatieve invloed op je opbrengst. Ik kan je helaas niet vertellen hoe je die stress wegkrijgt, daar was ik ook niet zo goed in. :D
Wat mij nog wel hielp was: Masseren tijdens het kolven, even twee keer de 'opwekstand ?' van de kolf gebruiken, suffe youtube filmpjes kijken (foto's van Emma trok ik niet, dan wilde ik alleen maar naar d'r toe en was ik met 10 seconden klaar met kolven), een warm washandje op m'n borsten leggen een paar minuten voor ik begon. Wat ik vooral niet moest doen was neurotisch de cc's tellen die de flesjes ingingen. ;) Als ik m'n verstand op nul zette ging het meestal aardig!
Jij en je lichaam moeten nu even wennen aan de nieuwe situatie. Geef het de tijd. :*
A grand adventure has begun.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:30:13 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90889569
ik ging altijd kolven achter de laptop en dan gewoon fokken ;) werkte prima...
koppie thee erbij..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90891469
Laptop heb ik niet op het werk en computer heb ik straks in de kolfruimte niet bij de hand ;) normaal kolf ik prima, maar dat was ook hoofdzakelijk voorraad opbouwen, echt 'moeten' is er nog niet bij geweest.. het zal dus zeker wel de 'druk' zijn die meespeeld maar het komt ongetwijfeld goed. Kv geven op de opvang wil ik niet. In die zin: als ik niet genoeg kolf en mijn voorraad er doorheen is, dan ga ik Leia geen honger laten lijden, dus dan natuurlijk wel. Maar ik wil voorkomen dat het zover komt.

In het uiterste geval kan ik nog eens live gaan voeden, maar zoals vandaag heeft ze het op 2 keer 130 cc gedaan :) thuis viel ze wel aan. Dus ik ga gewoon 2 keer 150 cc meegeven. Leg een paar zakjes in de vriezer daar voor nood. En als het moet kolf ik 's avonds thuis nog wel een keer extra.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:36:13 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_90897509
Orea, 2x 150 ml en een reserve in de vriezer daar lijkt me een prima plan. Dat werkte bij Ive en Fee ook goed.
Ik kolfte met een dubbelzijdige kolf trouwens (veel) meer dan met een enkelzijdige kolf. Bij Fee heb ik ongeveer een jaar gekolft, toen kreeg ik opeens een giga dip, 40 ml ipv 150 ml, en toen vond ik het leuk geweest. daarna kreeg Fee nog een paar maandjes 1 flesje kv mee naar het kdv.

Gisteren was Fee jarig. 2 jaar borstvoeding geven! ):O Dat had ik nooit van te voren gedacht. Het is wel zo dat ik niet zo rouwig zal zijn als het is afgelopen, maar dat komt vooral ook omdat Fee vooral s nachts nog drinkt. Elke nacht nog zeker 2x. En na 2 jaar is het romantische van nachtvoedingen er wel af. :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:36:55 #286
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_90897561
Wheee, Annicka is vandaag twee jaar geworden! De WHO-richtlijn is bereikt. *O*
Volgende doelstelling: 2,5 jaar, de ondergrens van de menselijke speenleeftijd volgens Dettwyler. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:59:01 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_90899064
Gefeliciteerd GWS!
Hoe vaak voed jij nog.
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:30:10 #288
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90901077
van harte gefeliciteerd GWS *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_90903854
cattie en GWS gefeliciteerd!!

cattie, na 13 maanden kan ik die nachtvoedingen inmiddels ook wel missen hoor :D
GWS 2,5? :{w Alsof je dat moeite gaat kosten :P
pi_90906623
Ik kom even binnenvallen met een vraagje: kan je ingevroren melk bij verse melk gooien? Dus stel dat ik 170 wil geven en ik heb maar 150 gekolfd, kan ik er dan een paar blokjes bij in de fles doen?
pi_90906686
Kan! Moet het wel beiden dezelfde temperatuur hebben!
pi_90907344
Oké, dus eerst allebei op koelkast- of kamertemperatuur laten komen en dan bij elkaar gooien? Mooizo, tnx. :)

Ben benieuwd hoe het zal gaan. Vanaf dinsdag mag ik aan de bak. Als ik jullie lees dan drinkt Elise enorme hoeveelheden, want ik ga om te beginnen 2 x 180 cc en wat vriesvakreserve meegeven. Normaal krijgt ze ook af en toe een flesje met 180 cc en dan blijft ze netjes in haar ritme, dus die hoeveelheid zal wel ongeveer kloppen. :+ Gewoon maar even zien hoe dat gaat. Ik hoop wel zó dat ik het kan bijbenen met kolven. Nou ja, van het positieve uitgaan maar.
pi_90907592
Als ik Leia 180 cc geef gaat het ook schoon op hoor ;) maar inmiddels gemerkt dat ze met 130 cc ook prima een uur of 4 voort kan en eventueel later nog wel inhaalt als ze er niet genoeg aan heeft.. Zou het liefst ook 180 meegeven, maar dat ga ik qua kolven niet bijbenen :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:01:16 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90910891
Cattie en GWS, gefeliciteerd met jullie mijlpalen!

En dan iets dat hier niks mee te maken heeft:
* Kersjes neuriet de melodie van Neverending Story :')
.... met gevoel voor drama....
pi_90912430
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:10 schreef Orea het volgende:
Als ik Leia 180 cc geef gaat het ook schoon op hoor ;) maar inmiddels gemerkt dat ze met 130 cc ook prima een uur of 4 voort kan en eventueel later nog wel inhaalt als ze er niet genoeg aan heeft.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen, denk ik. We hebben intussen zo'n prettig ritme dat ik haar het liefst de mogelijkheid wil geven daarin te blijven. Ze drinkt nu uit zichzelf meestal 5 keer per dag en maakt een heel lange nacht. Als ik haar overdag minder melk geef dan moet ze gaan inhalen op tijden dat ze normaal al lekker ligt te slapen. Voor mij wat minder, maar voor haar ook niet fijn, zeker omdat ze toch wat drukkere dagen op het KDV tegemoet gaat. Maar goed, we zien wel, zullen het moeten doen met de mogelijkheden (qua opbrengst) die we hebben!

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 05-01-2011 23:37:42 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:05:39 #296
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_90914432
Cattie, ik zag niet dat we tegelijkertijd ons bericht plaatsten. :o
Wegens een dode videokaart ben ik even veroordeeld tot internetten via mijn telefoon, werkt minder prettig... ;(

Annicka drinkt overdag nog best vaak (5 of 6 keer ofzo, ik tel niet echt), 's nachts niet meer sinds ze op haar eigen kamer slaapt. Anders was het nog één keer als ik naar bed ging, daar werd ze namelijk altijd wakker van en wilde ze graag een slokje.

WupWup, ik heb geen idee of we de 2,5 gaan halen. Ik hoop tegen die tijd toch écht zwanger te zijn en ik heb geen idee hoe ze op een zwangerschap zal reageren. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_90919613
het is mij pas 2x gelukt om er 200cc in te krijgen... Maar dat gaf ze dan ook helemaal zelf aan dat ze echt meer wilde dan de hoeveelheid die ze kreeg.. Ze dronk toen 100 per fles.. op dan maak ik halve flesjes erbij tot ze vol zit.

Nu heb ik vandaag 2x 140 en 1x 110 meegegeven.. Ik hoop dat ze een beetje inhaalt van gister. Ik gok dat ze 130-120-100 gaat drinken..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90920077
Als ik stop bij 120 ofzo dan gaat ze heel dramatisch piepen :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:21:37 #299
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90921563
GWS en Cattie gefeliciteerd!

Gisteravond ging het wel een stuk beter met de fles. Hij verslikte zich niet meer. Wel ging hij erg snel leeg. Alsnog een andere speen halen of gewoon even blijven proberen?
pi_90921615
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:16 schreef Cantare het volgende:
Als ik stop bij 120 ofzo dan gaat ze heel dramatisch piepen :D
Die laatste paar cc gaan met moeite... Op een gegeven moment spuugt ze gewoon terug... Dat is zo rond de 120cc... Zo van ik zit nu echt echt vol mama.

Leuk he die verschillen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')