abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89469025
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Tiez10
Vanaf september 2009 afgestudeerd (Eigentijdse Geschiedenis van de Politieke Cultuur @ Rijksuniversiteit Groningen).
Sindsdien zoekende in drie richtingen: 1. Beleidsmedewerker bij gemeente, provincie of rijk (voornamelijk
traineeships); 2. (Web)redactiewerk; 3. DIV-/archiefwerk. De eerste twee hebben wel mijn voorkeur. Mag door
heel Nederland zijn. Verder ben ik dus een echte starter met alleen stage-ervaring (als journalist bij het
Dagblad van het Noorden) en vrijwilligerswerk (webmaster/-redactie van de site van m'n sportvereniging en
tegenwoordig redacteur -en soms regie- bij de Groninger stadsradio OOG).

Makkie88
Vanaf Mei 2010 klaar met opleiding MBO ICT beheer Niveau 4, wilt graag aan de slag in de ICT. Maar is lastig te vinden aangezien er overal om certificaten en ervaring gevraagd wordt.

Blossom86
23 jaar, mbo diploma SPW op zak, bezig met deeltijd HBO richting juridisch (laatste jaar).
Heb nog werk (overheid, mbo+ functie, juridisch administratief), maar zoek al sinds februari naar iets anders vanwege geplande verhuizing naar het zuiden des lands.
Zoek iets juridisch/administratiefs.

Sanchos
22, Mbo-afgestudeerd (Allround DTP'er)
Ik zoek nog steeds een baan als DTP'er, maar kan echt niks vinden, en ik ben al tig keer afgewezen.
Ik ben 3 jaar verkoper/adviseur geweest bij een natuursteenhandel. daar deed ik ook voor afwijkende soorten de inkoop. Dus mocht iemand nog een inkoper/verkoper/vertegenwoordiger nodig hebben met 3 jaar ervaring, let me know.

Piles
23, HBO Bedrijfseconomie afgestudeerd
Op zoek naar iets in de bedrijfsprocessen en/of administratie op HBO-niveau. Moet helaas weg vanwege aflopend contract.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

De OP vind je hier.
pi_89469049
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:44 schreef pussywillow het volgende:
Ik ben vanochtend ook "op gesprek" geweest bij TNT. Van een gesprek was eigenlijk nauwelijks sprake, ik moest een formulier invullen en moet me volgende week dinsdag om 9:00 daar melden :P Ja, het is kutwerk en het betaalt niet best (gewoon minimumloon), maar goed, ik heb de komende weken in ieder geval iets te doen, en ik kan iedere vorm van geld momenteel wel gebruiken :P
Bij mij ging het net zo. Hebben ze trouwens nog iets gezegd over die staking volgende week?
pi_89469424
Ja! Ik zou dan waarschijnlijk wel kunnen werken, al werd me niet precies duidelijk wat ik dan zou moeten doen. Iets met een wijk meelopen met iemand, ofzo. Ik zie het wel...
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89469709
Wat de TT betreft, ik vond dit wel een interessante discussie:

quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:29 schreef Leonidas82 het volgende:
Als hbo'er ga ik nog liever hamburgers flippen in de mac dan mijn hand ophouden omdat ik zonodig 'een baan op niveau' wil.

Wat een mentaliteit :r Dat gehele leger aan afgestudeerde hbo'ers en wo'ers die pretenderen 'recht' te hebben op een baan op hun niveau.

Dream on, de markt in ingestort, callcenter, mac of winkels lijken nog de enige opties zijn om te zorgen voor brood op de plank. Liever dat dan hand ophouden!
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:47 schreef goofy_goober het volgende:
Jij was toch die gozer die meteen hamburgers ging flippen bij de mac?

Dat recht hebben ze ook. Dat jij nou genoegen neemt met een simpel baantje is helemaal aan jou, maar reken mensen er niet op af dat ze liever even verder kijken alvorens zich te verlagen naar hamburgerbakker of iets anders simpels. En je lult echt gigantisch uit je nek dat er niks anders te vinden is dan dat soort shitbaantjes. Kneus.
Ik ben op zich niet zo kieskeurig wat dit betreft, ik wil van alles doen maar callcenterwerk kan ik gewoon echt niet. Dan nog liever de bijstand.
pi_89469786
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef pussywillow het volgende:
Ja! Ik zou dan waarschijnlijk wel kunnen werken, al werd me niet precies duidelijk wat ik dan zou moeten doen. Iets met een wijk meelopen met iemand, ofzo. Ik zie het wel...
Aha, dat is mooi. :) Het is me zelf nog compleet onduidelijk wat mijn rooster gaat worden en hoe ver van tevoren dat normaal gesproken bekend is.
pi_89471775
Nadat ik gisteren werd uitgenodigd voor een gesprek als analist, kwam er vandaag nog een leuke verrassing. Een tweede uitnodiging bij het CBG, die eerder hadden besloten me niet uit te nodigen, maar blijkbaar van gedachten zijn veranderd (ze hadden al aangegeven dat ik wel interessant ben). Kan zijn dat die wat zwaardere gewichten zoeken dan ik, maar er is wel een dusdanige aansluiting dat een gesprek de moeite waard is.
pi_89473143
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:09 schreef Balisto het volgende:
Wat de TT betreft, ik vond dit wel een interessante discussie:

Ik ben op zich niet zo kieskeurig wat dit betreft, ik wil van alles doen maar callcenterwerk kan ik gewoon echt niet. Dan nog liever de bijstand.
Dat snap ik dus echt niet he. Bijstand is uitgevonden voor mensen die echt niets anders kunnen. Daar ga je niet in, en ik vind ook dat gemeenten je daar niet in moeten laten, als er nog zat werk is en je dit werk ook kunt uitvoeren. Bijstand mag geen keuze zijn. Ook met een diploma-op-niveau kun je callcenteren, hamburgers bakken, of met de vuilnisman meelopen.

Ik heb zelf ook 3 maanden in de WW gezeten. Daar heb ik in mijn werkende jaren premie voor betaald. Dat is niet dekkend, dat besef ik me ook wel, maar daar vond ik nog enigszins van dat ik daar 'recht' op had. Na die 3 maanden zou ik in de bijstand vallen. Dat is niet gebeurd en dat zou ik ook nooit laten gebeuren, want ik ben een gezonde jongeman die prima kan werken.

Daar gaat ons sociale stelsel dus flink de mist in. Besef goed dat werkende mensen betalen om de 'pot' te vullen voor mensen die niet kunnen werken. En als je prima kunt werken, maar ervoor kiest om toch uit die pot te snoepen, vind ik die persoon simpelweg een profiteur. Mocht ik ooit moeten beslissen over het aannemen van mensen en iemand heeft een gat in zijn CV omdat hij/zij zichzelf te goed vond voor bepaald werk (want dat is het), dan scoort die persoon flinke minpunten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2010 13:34:59 ]
pi_89474421
Het UWV dwingt je wel in de richting van callcenterwerk als het echt tot bijstand zou komen (en misschien al eerder ook). En als je het niet kan word je wel weer ontslagen en kom je weer bij het UWV.

Verder is het probleem niet zozeer dat hoogopgeleide starters niet de vaardigheid of zelfs de motivatie in huis zouden hebben voor het flippen van hamburgers of welk laaggeschoold werk dan ook. Het probleem is eerder dat werkgevers ook daar een zeer grote keus aan medewerkers hebben. Een recruiter heeft me daar ooit eens wat inzicht in gegeven en ik schrok ervan. En natuurlijk willen zij iemand die het beste past. Dat kan je ze niet verwijten vind ik, maar dat heeft wel tot gevolg dat je als hoog opgeleide starter ook daar niet altijd terecht kan. En dus kan je niet werken, omdat er geen plaats is. Daar zit het werkelijke probleem. Want dan ben je altijd overgekwalificeerd. Let wel: dit zijn de woorden van de werkgever die de hoogopgeleide starter afwijst, en niet zozeer de woorden van de hoogopgeleide starter zelf.

Ik zou groot voorstander zijn van wijzigingen in de wet die het aannemen van hoogopgeleide starters zou bevorderen. Want nu is er gewoon simpelweg geen plaats. DAT is het werkelijke probleem. Opvallend aan het lijstje in het begin is ook dat het allemaal vrij jonge mensen zijn. Waarom is er nou niet eens iemand in de regering die voor deze groep op komt? Tuurlijk, er lopen er een paar rond die zich te goed voelen voor bepaald werk, maar dit is echt allang niet meer de meerderheid. Ik heb meegemaakt dat een peer aangaf dat ze van de flat wilde springen. Het zou heel mooi zijn als deze groep zijn krachten eens zou bundelen en een maatschappelijke discussie kan ontketenen.
pi_89474519
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:33 schreef Redah het volgende:

[..]

Dat snap ik dus echt niet he. Bijstand is uitgevonden voor mensen die echt niets anders kunnen. Daar ga je niet in, en ik vind ook dat gemeenten je daar niet in moeten laten, als er nog zat werk is en je dit werk ook kunt uitvoeren. Bijstand mag geen keuze zijn. Ook met een diploma-op-niveau kun je callcenteren, hamburgers bakken, of met de vuilnisman meelopen.

Ik heb zelf ook 3 maanden in de WW gezeten. Daar heb ik in mijn werkende jaren premie voor betaald. Dat is niet dekkend, dat besef ik me ook wel, maar daar vond ik nog enigszins van dat ik daar 'recht' op had. Na die 3 maanden zou ik in de bijstand vallen. Dat is niet gebeurd en dat zou ik ook nooit laten gebeuren, want ik ben een gezonde jongeman die prima kan werken.

Daar gaat ons sociale stelsel dus flink de mist in. Besef goed dat werkende mensen betalen om de 'pot' te vullen voor mensen die niet kunnen werken. En als je prima kunt werken, maar ervoor kiest om toch uit die pot te snoepen, vind ik die persoon simpelweg een profiteur. Mocht ik ooit moeten beslissen over het aannemen van mensen en iemand heeft een gat in zijn CV omdat hij/zij zichzelf te goed vond voor bepaald werk (want dat is het), dan scoort die persoon flinke minpunten.
Dat is wel een erg simpele visie. Als je het zo bekijkt dan zou eigenlijk niemand bijstand mogen ontvangen, want iederéén kan toch hamburgers bakken of in een callcenter werken? De mensen die écht niet kunnen werken zijn arbeidsongeschikt en daar bestaan andere uitkeringen voor. Afschaffen dus, die bijstand!

Ik vind het eerlijk gezegd maar een beetje rancuneus gezeur. "Ik werk en betaal belasting en mensen die dat niet doen zijn fout", dat idee. Het is tegenwoordig écht niet meer zo dat je je bij het UWV meldt en een zak met geld meekrijgt, en als je onder de 27 bent beginnen ze daar al helemaal niet aan. Ik denk dat de mensen die daarover gaan prima kunnen beslissen of iemand recht heeft op bijstand, en dat als iemand bijstand ontvangt of heeft ontvangen je dat die persoon niet aan hoeft te rekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door pussywillow op 03-12-2010 14:12:31 ]
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89475087
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:00 schreef Daboman het volgende:
Verder is het probleem niet zozeer dat hoogopgeleide starters niet de vaardigheid of zelfs de motivatie in huis zouden hebben voor het flippen van hamburgers of welk laaggeschoold werk dan ook. Het probleem is eerder dat werkgevers ook daar een zeer grote keus aan medewerkers hebben. Een recruiter heeft me daar ooit eens wat inzicht in gegeven en ik schrok ervan. En natuurlijk willen zij iemand die het beste past. Dat kan je ze niet verwijten vind ik, maar dat heeft wel tot gevolg dat je als hoog opgeleide starter ook daar niet altijd terecht kan. En dus kan je niet werken, omdat er geen plaats is. Daar zit het werkelijke probleem. Want dan ben je altijd overgekwalificeerd. Let wel: dit zijn de woorden van de werkgever die de hoogopgeleide starter afwijst, en niet zozeer de woorden van de hoogopgeleide starter zelf.
Over welke sectoren hebben we het dan? Want ik weet dat bij de hierboven genoemde voorbeelden (callcenterwerk, hamburgers bakken, postbezorger) men juist graag mensen heeft die flexibel zijn en niet direct een jaarcontract of een onbepaalde tijd contract willen. Mits de investering niet teveel kost, zijn zij blij met mensen die een half jaartje komen werken, en daarna weer vertrekken. Bijvoorbeeld tijdens een piek als Ziggo allerlei problemen heeft, de zomer bij McDonald's, of de kerst bij de postbezorgers.

Ik weet uit ervaring dat veel jongeren die net van school afkomen om een of andere reden 'gebrainwashed' zijn (niet het juiste woord misschien) en verwachten met hun papiertje direct ergens aan de slag te kunnen en een HBO of WO salaris te verdienen. Dat kan natuurlijk ook best, maar gaat niet voor iedereen op. Als je vervolgens contact opneemt met een uitzendbureau en aangeeft dat je best onder je niveau wil werken, hebben zij altijd wel een baan voor je. Wel niet met een HBO of WO salaris, uiteraard.
pi_89475414
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:02 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel een erg simpele visie. Als je het zo bekijkt dan zou eigenlijk niemand bijstand mogen ontvangen, want iederéén kan toch hamburgers bakken of in een callcenter werken? De mensen die écht niet kunnen werken zijn arbeidsongeschikt en daar bestaan andere uitkeringen voor. Afschaffen dus, die bijstand!

Ik vind het eerlijk gezegd maar een beetje rancuneus gezeur. "Ik werk en betaal belasting en mensen die dat niet doen zijn fout", dat idee. Het is tegenwoordig écht niet meer zo dat je je bij het UWV meldt en een zak met geld meekrijgt, en als je onder de 27 bent beginnen ze daar al helemaal niet aan. Ik denk dat de mensen die daarover gaan prima kunnen beslissen of iemand recht heeft op bijstand, en dat als iemand bijstand ontvangt of heeft ontvangen je dat die persoon niet aan hoeft te rekenen.
Dat idee heb ik volgens mij niet :) Ik ben ook erg blij met de 27-jaar regeling tegenwoordig.

Maar ik heb juist het idee dat het UWV helemaal niet zo moeilijk doet. Toen ik anderhalf jaar geleden werkeloos werd kon ik mij online inschrijven bij het UWV, en was de WW geregeld. Ik hoefde niet naar een kantoor, ik hoefde niet te laten zien dat ik solliciteerde, helemaal niets. Ik heb nog nooit iemand van het UWV gesproken.

Na maand 2 in de WW kreeg ik papieren waarin werd medegedeeld dat over een maand mijn WW zou worden omgezet in een bijstandsuitkering. Geen vragen, nog altijd geen enkele keer met iemand bij het UWV gesproken.

En als dat bij mij gebeurt, gebeurt dat ook bij anderen, en dat vind ik gevaarlijk. Ik vind dat iedereen zijn uiterste best moet doen om welke vorm van werk dan ook te vinden en aan te nemen. Ik reken mensen in de bijstand ook niet per se iets aan, wel mensen die dingen zeggen als "Nee, dat werk wil ik niet, dan ga ik wel in de bijstand".

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2010 14:23:58 ]
pi_89477572
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:15 schreef Redah het volgende:

[..]

Over welke sectoren hebben we het dan? Want ik weet dat bij de hierboven genoemde voorbeelden (callcenterwerk, hamburgers bakken, postbezorger) men juist graag mensen heeft die flexibel zijn en niet direct een jaarcontract of een onbepaalde tijd contract willen. Mits de investering niet teveel kost, zijn zij blij met mensen die een half jaartje komen werken, en daarna weer vertrekken. Bijvoorbeeld tijdens een piek als Ziggo allerlei problemen heeft, de zomer bij McDonald's, of de kerst bij de postbezorgers.

Ik weet uit ervaring dat veel jongeren die net van school afkomen om een of andere reden 'gebrainwashed' zijn (niet het juiste woord misschien) en verwachten met hun papiertje direct ergens aan de slag te kunnen en een HBO of WO salaris te verdienen. Dat kan natuurlijk ook best, maar gaat niet voor iedereen op. Als je vervolgens contact opneemt met een uitzendbureau en aangeeft dat je best onder je niveau wil werken, hebben zij altijd wel een baan voor je. Wel niet met een HBO of WO salaris, uiteraard.
Ik heb het meer over een algemeen beeld. De recruiter die ik noemde zat echter in de medische wereld, bij een streekziekenhuis, waar ik heb gewerkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik callcenter werk niet geprobeerd heb, maar bij de post schijnt het toch al vol te zitten. Is misschien ook wel logisch, omdat de extra werkzaamheden vanaf 6 december in gaan. Vanwege een vrijwilligersfunctie heb ik ook een groot netwerk waarin veel mensen zitten met een eigen klein bedrijfje. Zij geven allemaal aan dat er geen ruimte is en een gaf zelfs aan dat hij mensen eruit aan het werken is. Voorbeelden zijn een klusseniersbedrijf, een tuindersbedrijf en een bakkerij. Ik weet ook dat er binnen het verzekeringswezen ook mensen eruit worden gewerkt. Degene met de bakkerij heb ik al vaker gevraagd omdat ik het erg goed met hem kan vinden, maar hij blijft steeds aangeven dat het niet passend is voor mij.

Misschien ben ik dan een van de weinigen, maar ik had toen ik van school ging absoluut niet de illusie dat ik het direct helemaal zou maken met een topsalaris. Ook had ik niet de illusie dat ik direct op mijn plaats zou zitten, maar dat het een weg van vallen en opstaan zou worden om mijn plaats te vinden. En er is werkelijk niemand die ik gesproken heeft die dit beeld niet beaamd heeft.

En dat uzb's altijd een baan hebben klopt ook niet. Wel is het bijna altijd zo dat ze je kunnen voorstellen bij iemand uit hun netwerk (de enige uitzondering zo ver was tempo-team). Maar dit is geen baangarantie. Zo ben ik vorige week nog afgewezen voor een data-entry functie. Dat lijkt me typisch zoiets dat valt onder "uitzendklus waarvoor je zo aan de slag kunt". Mooi niet dus. Was het maar waar.

Ik denk dat ik wel kan inzien waar je vandaan komt, maar dat je niet uit het oog moet verliezen dat WW of bijstand absoluut niet iets is waar mensen voor willen kiezen. Puur omdat het sociaal onacceptabel is als je niet werkt. En ik ben met je eens dat er in jouw geval te makkelijk mee is omgesprongen. Ik hoop dan ook dat je het met mij eens bent dat er een verschil is tussen op gesprek gaan en de garantie op een baan. Want als je het op gesprek gaan zou hebben genoemd zou ik het zonder meer met je eens zijn geweest.
pi_89477702
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:15 schreef Redah het volgende:

[..]

Het is mijn persoonlijke ervaring dat ze je, als pas afgestudeerde, daar gewoon liever niet hebben. Bij McDonald's en de AH hebben ze liever scholieren want die zijn goedkoper, bij het callcenter hebben ze liever studenten en mensen die met hun studie zijn gestopt want die gaan toch nergens naartoe, enzovoorts. Bij de TNT is het momenteel inderdaad vrij makkelijk om aan werk te komen, maar dan moet je ook maar net het geluk hebben dat er bij jou in de buurt iets te doen is.

Je valt gewoon echt heel vaak tussen de wal en het schip. Te weinig werkervaring voor een "echte" baan, te oud en te hoog opgeleid (en dus te duur/te hoog risico) voor het "dommere" werk.

quote:
Dat valt ook tegen. Als je je bij het uitzendbureau meldt met de boodschap "Ik wil werken!" dan word je meestal nog net niet vriendelijk verzocht om weer op te hoepelen :P Het gros van de functies die ze aanbieden zijn gewoon vrij specifiek (MBO administratief/secretaresse, heftruckchauffeur, lasser, weet ik het) en dan kun je wel roepen "Oh ik ben hoogopgeleid, ik kan dat!" maar als je geen ervaring of diploma's hebt kom je er gewoon niet voor in aanmerking.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:22 schreef Redah het volgende:

[..]

Dat idee heb ik volgens mij niet :) Ik ben ook erg blij met de 27-jaar regeling tegenwoordig.

Maar ik heb juist het idee dat het UWV helemaal niet zo moeilijk doet. Toen ik anderhalf jaar geleden werkeloos werd kon ik mij online inschrijven bij het UWV, en was de WW geregeld. Ik hoefde niet naar een kantoor, ik hoefde niet te laten zien dat ik solliciteerde, helemaal niets. Ik heb nog nooit iemand van het UWV gesproken.

Na maand 2 in de WW kreeg ik papieren waarin werd medegedeeld dat over een maand mijn WW zou worden omgezet in een bijstandsuitkering. Geen vragen, nog altijd geen enkele keer met iemand bij het UWV gesproken.

En als dat bij mij gebeurt, gebeurt dat ook bij anderen, en dat vind ik gevaarlijk. Ik vind dat iedereen zijn uiterste best moet doen om welke vorm van werk dan ook te vinden en aan te nemen. Ik reken mensen in de bijstand ook niet per se iets aan, wel mensen die dingen zeggen als "Nee, dat werk wil ik niet, dan ga ik wel in de bijstand".
Een WW-uitkering gaat inderdaad erg makkelijk, maar dat is dan ook gewoon een heel ander beest. Je krijgt dan ook een persoonlijke coach die je, als je wilt, helpt met het vinden van een nieuwe baan, het kan allemaal niet op. Misschien dat de overgang naar bijstand dan misschien ook wel makkelijker gaat, ik weet het niet. Ik weet wel dat je, als je jezelf als pas afgestudeerde jongere bij het UWV meldt, je helemaal niets krijgt, alleen een gesprekje met een (niet onaantrekkelijk uitziende, dat dan weer wel) psychologe die je uiteindelijk ook niet veel verder kan helpen. Je merkt ook aan alles dat men daar ook meer gericht is op de "kansarme" jongere (taalachterstand, geen of weinig opleiding, etc.) en dat je er als hoger opgeleide die prima zelf een fatsoenlijk CV in elkaar kan draaien niet zoveel te zoeken hebt. En als het echt allemaal niet lukt dan plaatsen ze je wel bij het reintegratiebedrijf van de gemeente, waar je in het gezelschap van ex-gedetineerden en verstandelijk gehandicapten dozen kan gaan vouwen. Persoonlijk bijt ik liever op een houtje :P

Kijk, ergens ben ik het ook best met je eens. Als je werk kunt krijgen dan vind ik dat je dat ook vooral moet doen. Ik zou ook duizend keer liever werken dan dat ik bijstand zou moeten ontvangen. Mensen vergissen zich echter nogal eens in hoe lastig het tegenwoordig is om zelfs maar een eenvoudig baantje te vinden, zeker als hoger opgeleide. "Vandaag naar het uitzendbureau, morgen beginnen" gaat echt al een tijdje niet meer op, helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door pussywillow op 03-12-2010 15:50:13 ]
pi_89478441
Daarom zei ik ook al, eigenlijk zou er een maatschappelijke discussie moeten worden ontketend die hoogopgeleide starters moet helpen. Het kan toch niet zo zijn dat die nergens geschikt voor worden bevonden, al is het een wc schoonmaken? Wanneer was de laatste keer dat de overheid iets voor deze groep deed? Voor de rest van de Nederlandse bevolking is het net zo kwalijk, want er gaat op deze manier een hoop kennis en vaardigheid doodleuk verloren en de groep doet aanspraak op WW, die centen waar de rest van Nederland hard voor werkt.
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:10:52 #15
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89480411
Je krijgt overigens geen WW als je de procedure niet volgt: je MOET een afspraak maken met iemand van het WERKbedrijf om ervoor te zorgen dat je WW aanvraag wordt behandeld. Zo ging het een jaar geleden bij mij en toen ik zonet mijn WW-aanvraag invulde werd er ook op gewezen dat je binnen 2 dagen een afspraak moet maken met zo iemand omdat je anders kan fluiten naar je WW.

Wat een geeikel trouwens dat aanvragen. Je moet je weer opnieuw inschrijven bij dat Werk.nl, opnieuw een Digi-D aanvragen, al die zooi weer invullen... kunnen ze niet je gegevens erbij pakken van de laatste keer dat je een WW uitkering hebt aangevraagd en dat aanvullen met je recente werkverleden? Dat hebben ze toch allemaal in hun archief??

Ik zie trouwens aardig wat mensen in dat rijtje die al een poos werkloos zijn. Ik ben in mijn werkverleden nooit langer dan 3 maanden werkloos geweest, zelfs niet toen ik werd ontslagen in de crisistijd vorig jaar. Komt dat omdat ik in hartje Nederland woon en waar er kennelijk meer banen zijn?

[ Bericht 20% gewijzigd door goofy_goober op 03-12-2010 16:17:13 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_89480649
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:10 schreef goofy_goober het volgende:
Je krijgt overigens geen WW als je de procedure niet volgt: je MOET een afspraak maken met iemand van het WERKbedrijf om ervoor te zorgen dat je WW aanvraag wordt behandeld. Zo ging het een jaar geleden bij mij en toen ik zonet mijn WW-aanvraag invulde werd er ook op gewezen dat je binnen 2 dagen een afspraak moet maken met zo iemand omdat je anders kan fluiten naar je WW.

Wat een geeikel trouwens dat aanvragen. Je moet je weer opnieuw inschrijven bij dat Werk.nl, opnieuw een Digi-D aanvragen, al die zooi weer invullen... kunnen ze niet je gegevens erbij pakken van de laatste keer dat je een WW uitkering hebt aangevraagd en dat aanvullen met je recente werkverleden? Dat hebben ze toch allemaal in hun archief??
Tot 2 maanden geleden hebben ze aan inkomen in het systeem. laatste twee maanden niet..
dag
pi_89480697
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:27 schreef Daboman het volgende:
Daarom zei ik ook al, eigenlijk zou er een maatschappelijke discussie moeten worden ontketend die hoogopgeleide starters moet helpen. Het kan toch niet zo zijn dat die nergens geschikt voor worden bevonden, al is het een wc schoonmaken? Wanneer was de laatste keer dat de overheid iets voor deze groep deed? Voor de rest van de Nederlandse bevolking is het net zo kwalijk, want er gaat op deze manier een hoop kennis en vaardigheid doodleuk verloren en de groep doet aanspraak op WW, die centen waar de rest van Nederland hard voor werkt.
Nou, nee, om WW te krijgen moet je immers eerst gewerkt hebben. :P

Maar je hebt natuurlijk gelijk, al vraag ik me dan af wat de overheid concreet zou kunnen doen voor hoogopgeleide starters. Ze zouden misschien kunnen beginnen om ze zelf eens aan te nemen, want bij alle functies bij de overheid die ik tot nu toe ben tegengekomen wordt nadrukkelijk om (flink veel) ervaring gevraagd :P Ik weet niet of je echt iets hebt aan een maatschappelijk debat; ik denk dat het toch vooral een economisch probleem, en daardoor een probleem van vraag en aanbod is. Er is door de slechte economie veel vraag naar werk en relatief weinig aanbod, dus de aanbieders van werk kunnen aannemen wie ze willen. Aan de andere kant is de overheid nu heel druk bezig om studeren minder aantrekkelijk te maken, dus misschien komen er over een paar jaar vanzelf wel minder hoogopgeleide starters. Maar ik hoop tegen die tijd toch een fatsoenlijke baan te hebben.
pi_89480713
quote:

Ik had ook een keer een ww uitkering aangevraagd, toen dacht ik later, laat maar zitten. Kreeg ik een paar weken later ineens een bericht dat de uitkering toegekend was dat ik alleen nog wat bewijsstukken op moest sturen. Ik heb toen dus toen ook met niemand persoonlijk gesproken maar wel een uitkering gehad.
pi_89481829
quote:
Apart. Ik ging naar werk.nl, vulde mijn DigID in, en kreeg een lijstje met al mijn eerdere werkgevers te zien. Die akkordeerde ik samen met al mijn andere reeds bij UWV bekende gegevens, en dat was het. Eerste gedeeltelijke betaling volgde 2 weken later. En dat was de eerste keer dat ik WW heb aangevraagd.
pi_89481995
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:16 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Nou, nee, om WW te krijgen moet je immers eerst gewerkt hebben. :P

Maar je hebt natuurlijk gelijk, al vraag ik me dan af wat de overheid concreet zou kunnen doen voor hoogopgeleide starters. Ze zouden misschien kunnen beginnen om ze zelf eens aan te nemen, want bij alle functies bij de overheid die ik tot nu toe ben tegengekomen wordt nadrukkelijk om (flink veel) ervaring gevraagd :P Ik weet niet of je echt iets hebt aan een maatschappelijk debat; ik denk dat het toch vooral een economisch probleem, en daardoor een probleem van vraag en aanbod is. Er is door de slechte economie veel vraag naar werk en relatief weinig aanbod, dus de aanbieders van werk kunnen aannemen wie ze willen. Aan de andere kant is de overheid nu heel druk bezig om studeren minder aantrekkelijk te maken, dus misschien komen er over een paar jaar vanzelf wel minder hoogopgeleide starters. Maar ik hoop tegen die tijd toch een fatsoenlijke baan te hebben.
Nou, als je bijv minimaal 26 weken onder je niveau hebt gewerkt (zoals ik bijv), heb je wel degelijk recht op WW. Dat geld kan je ook als subsidie aan een werkgever geven. Ik heb een WW aangevraagd en het idee dat een werkgever mij misschien wel zou aannemen als hij dat geld als een of andere risico-premie zou krijgen wel zou aannemen doet mij pijn. Heeft die weer geld om in iemand als ik te investeren. Verder zou het het makkelijker maken om onder je niveau te werken, zodat je niet gek wordt aangekeken als je met je titel ongeschoold werk wil gaan doen. Ik heb persoonlijk het gevoel dat werkgevers (i.t.t. recruiters) zich niet bewust zijn van het feit dat er op deze manier een hoop geld, kennis en vaardigheid wordt verspild. Dan word je ook minder vreemd aangekeken op een gat in dat zogenaamde geweldig super goede CV.

Ik denk dat enige bewustwording van werkgevers al wonderen zou kunnen doen. De wereld is immers op dit moment behoorlijk hard voor deze groep. En als hoogopgeleide starter vraag ik me dan af: heb ik me nou 4 jaar met hart en ziel ingezet om vervolgens overal vreemd te worden aangekeken, om wat voor reden dan ook? Gaat misschien niet voor iedereen op, maar ik had een pittige studie die echt wel minimaal 35 uur per week hoge inzet vereiste. Ik denk dat het al wonderen doet als de overheid het probleem uberhaupt erkent, zodat niet elke werkgever opnieuw gaat suggereren dat ik nooit op m'n plek zit bij hun organisatie. Dat is echt zo ontzettend vermoeiend en frustrerend.
pi_89482516
Ik kan twee weken in een magzijn terecht kan ik mooi nog wat werken voor ik op reis ga. Krijg dr bijna 11 euro per uur voor had minder verwacht.
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:42:18 #22
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89484502
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:41 schreef Redah het volgende:

[..]

Apart. Ik ging naar werk.nl, vulde mijn DigID in, en kreeg een lijstje met al mijn eerdere werkgevers te zien. Die akkordeerde ik samen met al mijn andere reeds bij UWV bekende gegevens, en dat was het. Eerste gedeeltelijke betaling volgde 2 weken later. En dat was de eerste keer dat ik WW heb aangevraagd.
Dat lijstje kreeg ik ook te zien toen ik een jaar geleden een WW aanvraag indiende, maar deze keer niet. Het zou wellicht te maken kunnen hebben dat ik op zo'n tijdelijk Digi-D ding zit. De echte sturen ze naar je op na vijf werkdagen ofzo. Dom gedoe om die zooi met de post te sturen. Noem het dan geen Digi-D als je het toch op de ouderwetse manier verstuurd.

Edit: Ik begrijp al waarom ik het nu niet kreeg: als je invult dat je als uitzendkracht hebt gewerkt dan slaat ie een paar vragen over, waaronder het ontslag en je arbeidsverleden. Vraag me af waarom eigenlijk?

[ Bericht 9% gewijzigd door goofy_goober op 03-12-2010 17:58:35 ]
pi_89487632
Tvptje
pi_89488187
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:44 schreef Daboman het volgende:
Ik denk dat enige bewustwording van werkgevers al wonderen zou kunnen doen. De wereld is immers op dit moment behoorlijk hard voor deze groep. En als hoogopgeleide starter vraag ik me dan af: heb ik me nou 4 jaar met hart en ziel ingezet om vervolgens overal vreemd te worden aangekeken, om wat voor reden dan ook? Gaat misschien niet voor iedereen op, maar ik had een pittige studie die echt wel minimaal 35 uur per week hoge inzet vereiste. Ik denk dat het al wonderen doet als de overheid het probleem uberhaupt erkent, zodat niet elke werkgever opnieuw gaat suggereren dat ik nooit op m'n plek zit bij hun organisatie. Dat is echt zo ontzettend vermoeiend en frustrerend.
Kudo's dat jij wel 'onder je niveau' hebt gewerkt. Maar ik begrijp serieus niet waarom de overheid zich hier in zou moeten mengen. Ik snap je stukje wel, en ook alles wat hier boven beschreven is, maar ik heb na mijn school ca. 3 jaar 'onder mijn niveau' gewerkt bij verschillende bedrijven, en serieus geen enkele moeite gehad om ooit werk 'onder mijn niveau' te vinden. Ergens in een winkel staan, callcenteren, noem het maar op. Moest ik ergens weg, dan ging ik diezelfde dag nog rechtstreeks vanuit het werk een rondje uitzendbureau's doen. Dus ik vraag me echt serieus af of het daadwerkelijk een maatschappelijk probleem is, of dat het een mentaliteitsprobleem is.

Misschien ligt het gewoon wel aan de regio hoor, ik heb nog nooit buiten Limburg gewoond dus hoe het er in de Randstad o.i.d. aan toe gaat weet ik niet. Misschien dat daar inderdaad een probleem voor startende hoogopgeleiden is, maar dan zou ik de politiek eerder vragen om te zorgen voor een betere spreiding van mensen/werk.
pi_89507641
Nou, ik kan volgende week aan de slag bij TNT als tijdelijke hulpkracht. Het loon is minder dan mijn WW, maar ik zal even vragen hoe dat zit. DE kachel moet wel roken natuurlijk. Maar ik heb tenminste wat te doen.
pi_89528541
Op de markt zoeken ze ook vaak mensen, de winkelramen worden ook plat gebombadeerd met vacatures waarin ze op zoek zijn naar verkopers/winkelmedewerkers, in de havens rondom Groningen schreeuwen ze om technici, callcenters schreeuwen om telefonistes, goede doelen zoeken met spoed straatwervers, TNT zoekt postbodes, snackbarren zoeken patatbakkers enzovoort enzovoort.

en dan het gore lef hebben om te zeggen dat er absoluut geen werk is? Nee voor academici en hbo'ers is er idd weinig werk, maar als je rap je eisen naar beneden bijstelt is er altijd werk.

En dan je als hoogopgeleide niet in aanmerking komt voor de lagere baantjes is ook niet altijd waar. Uiteraard zullen uitzendbureaus eerst wat argwanend zijn, maar als je als wo'er goed kunt motiveren waarom jij graag het magazijn in wilt of bij TNT goed kunt uitleggen waarom je post wilt bezorgen, is er altijd werk!
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:17:15 #27
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_89530873
Ik zoek juist dat soort dingen. Nou ja ik zoek pas 2 maanden ofzo, maar ik kan het niet vinden. Ik heb het niet zo met telefonist worden, ben een beetje onzeker of ik goed communicatief ben. Ben dat wel in persoon maar over de telefoon niet.

Dat van de TNT zie ik in veel steden maar niet in Utrecht. Of ik kijk niet goed.

Ik snap trouwens wel dat dit topic niet voor mensen zoals ik bedoeld is (ben een student die een bijbaantje zoekt) maar leek me wel leuk om hier de boel te volgen :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_89531954
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek juist dat soort dingen. Nou ja ik zoek pas 2 maanden ofzo, maar ik kan het niet vinden. Ik heb het niet zo met telefonist worden, ben een beetje onzeker of ik goed communicatief ben. Ben dat wel in persoon maar over de telefoon niet.

Dat van de TNT zie ik in veel steden maar niet in Utrecht. Of ik kijk niet goed.

Ik snap trouwens wel dat dit topic niet voor mensen zoals ik bedoeld is (ben een student die een bijbaantje zoekt) maar leek me wel leuk om hier de boel te volgen :)
Dat leer je heel snel hoor ;). Ik was zo ook niet, al helemaal niet met klanten die zwaar over de emmer zijn. Maar als je vaker met dat soort mensen hebt gesproken, zie je daar de humor van in.

Het is hilarisch als mensen gaan dreigen met mededelingen dat ze je baas gaan bellen en dat je ontslagen wordt :'). Als je dan ook nog zegt dat ze gelijk hebben en dat vooral moeten doen, kun je pas echt lachen O-).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_89532323
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Mirel het volgende:

Als je niet goed aan de telefoon bent is het juist aan te raden dat te gaan doen om daarin te groeien..
dag
pi_89551219
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:13 schreef Leonidas82 het volgende:
Op de markt zoeken ze ook vaak mensen, de winkelramen worden ook plat gebombadeerd met vacatures waarin ze op zoek zijn naar verkopers/winkelmedewerkers, in de havens rondom Groningen schreeuwen ze om technici, callcenters schreeuwen om telefonistes, goede doelen zoeken met spoed straatwervers, TNT zoekt postbodes, snackbarren zoeken patatbakkers enzovoort enzovoort.

en dan het gore lef hebben om te zeggen dat er absoluut geen werk is? Nee voor academici en hbo'ers is er idd weinig werk, maar als je rap je eisen naar beneden bijstelt is er altijd werk.

En dan je als hoogopgeleide niet in aanmerking komt voor de lagere baantjes is ook niet altijd waar. Uiteraard zullen uitzendbureaus eerst wat argwanend zijn, maar als je als wo'er goed kunt motiveren waarom jij graag het magazijn in wilt of bij TNT goed kunt uitleggen waarom je post wilt bezorgen, is er altijd werk!
Jammer dat je de woorden gore lef gebruikt, anders had ik je misschien nog serieus genomen. Als je een beetje leest zie je dat mensen hun eisen naar beneden hebben bijgesteld en dat het bij een aantal users heeft geleid tot een contract. Dat wil echter niet zeggen dat WO'ers niet het recht hebben om op eigen niveau aan de slag willen en dus verder zoeken in een periode (let nu heel goed op wat ik ga zeggen) dat ze ook al op lager niveau aan het werk zijn

Ik denk dat jij niet begrijpt wat het verschil is tussen een werkloze en een werkzoekende.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 05-12-2010 15:06:44 ]
  zondag 5 december 2010 @ 23:24:33 #31
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89571072
Ach, die troll komt eens in de zoveel tijd eens even leuteren over het feit dat hij zo geweldig is dat ie alle kutbaantjes aanpakt en dat het not done is om een uitkering aan te vragen, zodat je tenminste even tijd hebt om een fatsoenlijke baan te scoren. Fuck hem. Ik heb tien jaar lang gewerkt voor die uitkering dus als ik een paar maanden lekker ga WW-en dan doe ik dat.
  maandag 6 december 2010 @ 13:32:53 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89584517
Net een telefoontje gehad van iemand die mijn CV had gezien op de website nationale vacaturebank! En uitgenodigd voor een oriënterend gesprek *O*
Gaat om een fulltime baan, die eigenlijk erg goed aansluit op m'n opleiding!
pi_89588387
:{ Wat een raar land is dit ook.

Ik wil werken, maar verdien als ik dit werk zou gaan doen fors minder dan ik nu krijg.
Dus ik bel het UWV op met de vraag of dat wordt aangevuld.

Nee dus. -O-

Dus als ik dat werk aanneem kost me dat ¤20,- per dag.
Wil je werken, wordt je nog gestraft ook. Echt :|W
pi_89593963
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:13 schreef Leonidas82 het volgende:

Was jij niet diegene met een grote mond over 4000 euro per maand verdienen met uit je nek lullen als P&O'er? Wat doe je nu ook alweer? :')

Dan even ontopic. Ik kom steeds vaker vacatures tegen voor 16 of 20 uur per week waarbij je full-time beschikbaar moet zijn om die uren elke week in te kunnen vullen. Wat heb je daar nou aan? Het verdiend niks en je kan ernaast ook niks anders doen omdat je wel "beschikbaar" dient te zijn. -O-
  maandag 6 december 2010 @ 17:29:00 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89594072
Vanmiddag nog helemaal *O*, nu een beetje een domper erbij. Functie waar ik op had gesolliciteerd (met de verwachtingen: er solliciteren niet veel mensen op en het lijkt me zo'n O+ functie), helaas afgewezen. Was voor de functie als assistent patholoog bij het NFI. Hadden dus 233!! mensen op gesolliciteerd! _O- :o
  maandag 6 december 2010 @ 19:10:38 #36
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89597870
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:26 schreef Blobje het volgende:
Ik kom steeds vaker vacatures tegen voor 16 of 20 uur per week waarbij je full-time beschikbaar moet zijn om die uren elke week in te kunnen vullen. Wat heb je daar nou aan? Het verdiend niks en je kan ernaast ook niks anders doen omdat je wel "beschikbaar" dient te zijn. -O-
Eigenlijk zou er toch minstens een beschikbaarheidsvergoeding bij je salaris geteld moeten worden. Dit soort eisen van werkgevers vind ik ronduit asociaal. Ze moeten voor die andere uren maar met een ander persoon een nul-uren contract afsluiten.
pi_89616196
quote:
17s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef GotC het volgende:
Net een telefoontje gehad van iemand die mijn CV had gezien op de website nationale vacaturebank! En uitgenodigd voor een oriënterend gesprek *O*
Gaat om een fulltime baan, die eigenlijk erg goed aansluit op m'n opleiding!
Wow, het bestaat nog! Gefeliciteerd! *O*

Ik ben ook één keer opgebeld naar aanleiding van mijn CV op zo'n website, door een uitzendbureau voor een - zeer onaantrekkelijke - stagefunctie die ze maar niet vervuld kregen. ;(

(Alhoewel een stage op dit moment steeds meer een reële optie begint te worden. Nu maar eens kijken naar een stage waarvoor je niet verplicht als student ingeschreven hoeft te staan.)
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:28:15 #38
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89634335
Hoe brutaal zijn jullie in de sollicitatiebrieven die jullie schrijven?

Hebben jullie een instelling van 'ik vertel ze waar het op staat' of doen jullie meer een standaard opsomming van je competenties zoals elke sollicitatiebrief al doet?

Want volgens mij word je alleen opgemerkt als je sollicitatiebrief eruit springt. Zoiets waarvan een recruiter denkt: wtf, schrijft hij/zij dat nou echt? Een soort van Pim en Geert mentaliteit zeg maar. Zeggen waar het op staat zonder er omheen te lullen of het mooier te maken dan het is.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:33:47 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89641555
Ik heb de hoogste score reacties in het verleden gekregen op de meest suffe brief die ik verstuurde.
Geachte .. Hierbij solliciteer ik op.. Gegevens over opleiding en ervaring vindt u in bijgesloten cv. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet, mvg.

Blijkbaar werd mijn botheid aangezien voor zelfvertrouwen ;)

Of anders was ik de enige sollicitant met een verzorgde goed opgemaakte brief in foutloos Nederlands. Heb in mijn leven ook vaak brieven van sollicitanten zien binnenkomen en daar zat me toch een zootje troep bij.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:34:50 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89641593
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:
Ik heb de hoogste score reacties in het verleden gekregen op de meest suffe brief die ik verstuurde.
Geachte .. Hierbij solliciteer ik op.. Gegevens over opleiding en ervaring vindt u in bijgesloten cv. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet, mvg.

Blijkbaar werd mijn botheid aangezien voor zelfvertrouwen ;)

Of anders was ik de enige sollicitant met een verzorgde goed opgemaakte brief in foutloos Nederlands. Heb in mijn leven ook vaak brieven van sollicitanten zien binnenkomen en daar zat me toch een zootje troep bij.
Dat hoor ik wel vaker! Gewoon simpele tekst, klaar. Misschien ga ik die tactiek ook wel effe toepassen :+
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:35:45 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89641625
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:40 schreef bluejean het volgende:

[..]

Ik ben ook één keer opgebeld naar aanleiding van mijn CV op zo'n website, door een uitzendbureau voor een - zeer onaantrekkelijke - stagefunctie die ze maar niet vervuld kregen. ;(

(Alhoewel een stage op dit moment steeds meer een reële optie begint te worden. Nu maar eens kijken naar een stage waarvoor je niet verplicht als student ingeschreven hoeft te staan.)
Het bestaat ja! Stond er zelf ook perplex van, was gelijk een soort Truus de Mier geworden :').

Functie is in principe -denk ik- wel leuk, bij een marketing bureau, als buitendienst marketing medewerker.. hmm.. Nja, eerst het gesprek afwachten.
pi_89667729
Ik heb ja gezegt tegen een tijdelijke magazijn functie is voor een paar weken totdat ik naar het buitenland vertrek. heb er echt geen zin in eigenlijk. Heb je een HBO diploma kan je weer het magazijn in net als toen je 14 was voor je bijbaantje. Toch maar proberen door te zetten
pi_89675427
Dat vind ik inderdaad ook irritant. Een paar jaar geleden ben ik gestopt met mijn opleiding, ben aan aan het werk gegaan in functies die eigenlijk bedoeld waren voor mensen met die die diploma. Nu heb ik afgelopen zomer mijn diploma alsnog gehaald, werk ik weer in een callcenter terwijl ik eerst nog niet eens een diploma had maar wel een goede baan had.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:27:23 #44
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89678791
Zo, de hele volgende week vrijgenomen dus vrijdag laatste dag. Ze bekijken het maar in die keet. Die tijd kan ik dan mooi gebruiken om nieuw werk te zoeken. :) Morgen een intake gesprek, is in ieder geval wat.
pi_89681794
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:44 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ja gezegt tegen een tijdelijke magazijn functie is voor een paar weken totdat ik naar het buitenland vertrek. heb er echt geen zin in eigenlijk. Heb je een HBO diploma kan je weer het magazijn in net als toen je 14 was voor je bijbaantje. Toch maar proberen door te zetten
Ik ga morgen naar een gesprekje voor een tijdelijke baan *O* (2weken) voor schoonmaak werk wat ik ook al op mijn 17e deed. Pff. Maar goed, ik kan de boodschappen anders niet meer betalen dus je moet wat :P
Heb sinds juni echt 0% succes met mijn sollicitaties, ondanks mbo diploma en bijna afgerond hbo. Om knettergek van te worden.
pi_89684041
Het loopt hier ineens als een trein.

Ik ben maandag op gesprek geweest voor een fulltime functie op redelijk niveau, waarvan een hoop mensen (inclusief ikzelf en degene waar ik het gesprek mee had!) vinden dat het goed passend is voor mij. Het gesprek liep erg goed, of ik het word is helaas nog even afwachten.

Dinsdag ben ik op sollicitatie training geweest. Daarbij is vastgesteld dat ik veel vooruitgang heb geboekt op het gebied van een zelfverzekerde indruk maken. Op het gebied van nonverbale communicatie was nog verbetering mogelijk en dat oefen ik nu. Ik heb het gesprek geoefend dat morgen zal plaatsvinden

Morgen ga ik praten voor een functie die ook goed lijkt te passen. Ze zoeken hier meerdere mensen. Hierbij gaat het om een baan als analist die de wat meer routinematige klusjes zal doen.

En tot slot was ik in mijn vrijwilligerswerk bezig om te onderzoeken hoe ik dammen bij een buitenschoolse opvang kan implementeren. Ik dacht nog, dat heeft wel iets van account manager in zich. Dus ik noemde mezelf nog wel eens bij wijze van een grapje account manager. 6 dagen later komt een oude connectie ineens bij me dat ze een account manager nodig hadden en blijkbaar iets zien in mijn CV. Ja, en toen had ik het dus even niet meer. Ik heb nooit serieus nagedacht over het vak account manager en het lijkt me eigenlijk helemaal niet zo bij mij passen. En nu twijfel ik heel erg wat ik moet doen, terwijl ik vroeger sowieso gezegd zou hebben dat een commerciële omgeving waarbij overtuigen van belang is niets voor mij is.
pi_89684306
Ja dat zul je net zien, eerst heb je niets en dan moet je ineens kiezen.
pi_89685877
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:23 schreef Redah het volgende:

[..]
maar ik heb na mijn school ca. 3 jaar 'onder mijn niveau' gewerkt bij verschillende bedrijven, en serieus geen enkele moeite gehad om ooit werk 'onder mijn niveau' te vinden. Ergens in een winkel staan, callcenteren, noem het maar op. Moest ik ergens weg, dan ging ik diezelfde dag nog rechtstreeks vanuit het werk een rondje uitzendbureau's doen. Dus ik vraag me echt serieus af of het daadwerkelijk een maatschappelijk probleem is, of dat het een mentaliteitsprobleem is.
dat is niet zo moeilijk, in jou cv staat dan vanaf je opleiding al een lange waslijst van bedrijven waarin je onder jou nivo hebt gewerkt.
dat maakt het voor uitzendbureaus makkelijker om jou uit te zenden dan iemand die een tijd op zijn / haar nivo heeft gewerkt. In jou hebben ze meer vertrouwen omdat je toch wel blijft werken op dat nivo, de ander stopt waarschijnljk vroegtijdig denkt het uitzendbureau.
overigens heb ik ook als starter een tijdje onder mn nivo gewerkt maar geen 3 jaar, hooguit een half jaartje, waar heb je die studie anders voor gedaan denk ik dan.
pi_89696460
Het is dat ik naar het buitenland ga en nog wat extra centen wil verdienen anders had ik het niet gedaan denk. Maar eerste dag zit er op wat een geestdodend werk is het toch in zo'n magazijn. Zijn volgens mij ook bijna geen nederlanders meer die dat werk willen doen, 80% was pools als het niet meer was. Een nederlander ging me in het begin uitleggen hoe alles moest gebeuren. Terwijl het er behoorlijk koud was, 4 graden ofzo lagen spullen die koud moest blijven, kreeg die vent het toch voorelkaar gigantisch naar zweet te meuren.. :')
pi_89710896
Ik had via een uitzendbureau gereageerd op een baan als bezorger voor 15-20 uur per week voor TNT voor de komende 3 weken.

Ik had gekeken (ben ouder dan 23) naar het minumumloon voor minder dan 36 uur per week. Dit ligt op ¤ 9,13 bruto (bron: www.loonwijzer.nl).

Eerlijk gezegd had ik al gedacht dat het misschien ietsje meer zou worden, aangezien het slechte weer en de kou voor de komende weken, maar goed, toch hield ik met de 9,13 rekening.

Uiteindelijk word ik gebeld dat ik op gesprek mag komen, heel verhaal erover. Uiteindelijk vraag ik naar de verdiensten. Blijken die slechte ¤ 8,57 per uur te zijn :')

Hoe kan het dat ze me een lager salaris bieden, dan wettelijk is toegestaan?
Ik heb direct bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik maar wat anders zoek.
pi_89711851
En nu heb je niks? Handig ja...... :P
pi_89712537
Kom op zeg...in mijn ogen is het een belediging als je nog geeneens het minimumloon betaalt.

En als het het minimumloon was geweest voor die functie, dan was het nog schandalig, gezien het winterse weer waar je doorheen moet.
pi_89712783
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef JL... het volgende:
uitzendbureaus naaien je waar je bij staat , zelf werk ik ook liever niet via een uzb maar meteen in een bedrijf en desnoods onder mn nivo als er nix anders is
pi_89714672
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:50 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

uitzendbureaus naaien je waar je bij staat , zelf werk ik ook liever niet via een uzb maar meteen in een bedrijf en desnoods onder mn nivo als er nix anders is
Dat ligt natuurlijk nogal aan het uzb. Ik heb via een uitzendbureau wel eens een baan aangeboden gekregen met zeer aantrekkelijke voorwaarden, terwijl anderen het zelfs vertikken om me ook maar voor te stellen bij een bedrijf. Meestal vraag ik dan om de naam van de werkgever en doe ik het dan zelf. Dit heeft in alle gevallen in tegenstelling tot de verwachting van het betreffende uzb geleid tot een uitnodiging. Enig nadeel daarvan is dat je je referenten dan weer opnieuw moet opgeven en zelf een brief zal moeten schrijven. Nou dat lijkt me niet zo'n probleem.
  donderdag 9 december 2010 @ 13:58:31 #55
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89717448
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:44 schreef JL... het volgende:
Kom op zeg...in mijn ogen is het een belediging als je nog geeneens het minimumloon betaalt.

En als het het minimumloon was geweest voor die functie, dan was het nog schandalig, gezien het winterse weer waar je doorheen moet.
Als het echt onder het minimumloon is (weet niet hoe betrouwbaar loonwijzer.nl is) dan zou dat niet moeten mogen. Waarom vraag je het niet aan de minister? Elk ministerie heeft zo'n contact link op de site, ik heb daar al een paar keer gebruik van gemaakt.

Heb een paar jaar geleden vakantiebaan bij Binnenlandse Zaken gehad en daar hebben ze me dat aangeraden. Stuur een mail en laat de ambtenaren voor jou uitzoeken waar je recht op heb.
  donderdag 9 december 2010 @ 14:55:17 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_89720370
Ik ben per 1 januari ook werkzoekend :)
pi_89720574
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik ga morgen naar een gesprekje voor een tijdelijke baan *O* (2weken) voor schoonmaak werk wat ik ook al op mijn 17e deed. Pff. Maar goed, ik kan de boodschappen anders niet meer betalen dus je moet wat :P
Heb sinds juni echt 0% succes met mijn sollicitaties, ondanks mbo diploma en bijna afgerond hbo. Om knettergek van te worden.
Net zelfs een 0 uren contract gekregen. Houdt me tenminste even bezig. :)
pi_89721576
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
zei hij met een glimlach :7
  donderdag 9 december 2010 @ 16:44:04 #59
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89725175
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
Dat is potverdikkeme nog eens een mooie datum om werkzoekende te worden!
  donderdag 9 december 2010 @ 16:45:53 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89725251
Ik ook officieel vanaf 1 januari, maar heb morgen al m'n laatste dag *O* Lang leve vakantiedagen waarvan ik niet wist dat ik ze nog had!
  donderdag 9 december 2010 @ 17:36:23 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_89727145
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

zei hij met een glimlach :7
Tja, ik kan er wel om gaan janken maar daar wordt het ook niet beter van :). Ik heb een mooie ontslagvergoeding meegekregen (duidt een beetje op onterecht ontslag) en zie nu alweer nieuwe kansen waarmee ik ook nog eens een mooie sprong qua salaris kan maken. Ik verwacht niet lang thuis te hoeven zitten. Ik hoop 1 februari een baan te hebben.

De eerste twee sollicitaties zijn in ieder geval de deur uit. Jammer dat het dadelijk kerstvakantie is, dan liggen toch de meeste ondersteunende afdelingen (HR in dit geval) stil.
pi_89741231
leuk ik zou dinsdag gebeld worden door het uitzendbureau voor een nieuwe baan.
woensdag zelf maar gebeld en er werd beloofd vandaag terug te bellen.

weer niet gebeurd :(
  donderdag 9 december 2010 @ 22:42:50 #63
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_89741417
Ik ben vanaf 16 juli werkzoekend (toen ben ik afgestudeerd, hbo communicatie, werk nu tijdelijk administratief bij een grote bank) en heb morgen eindelijk een sollicitatiegesprek voor een baan (communicatiemedewerker) in mijn richting. Ik vind het echt vet spannend en wil de baan zo graag hebben! Nog tips iemand?

[ Bericht 12% gewijzigd door silent_scream1 op 09-12-2010 22:51:09 ]
pi_89744335
Spannend! Behalve de clichés als er netjes uitzien en op tijd komen: zorg dat je in ieder geval je motivatie goed weet te verwoorden, en dat je een aantal sterke en zwakke punten van jezelf op weet te noemen. Dat zijn dingen waar ze eigenlijk altijd wel naar vragen. Wanneer ze je iets te drinken aanbieden: altijd aannemen, ook al heb je geen dorst. Het staat beleefd, én je kunt een slokje drinken nemen als je even tijd nodig hebt om ergens over na te denken :P Lees je sollicitatiebrief en CV van tevoren ook nog eens door, zorg dat je goed weet wat daar allemaal in staat en bedenk waar ze evt. vragen over zouden kunnen stellen. Het klinkt misschien stom, maar het is mij zelfs wel eens gebeurd dat ik door de zenuwen niet meer wist waar m'n afstudeerscriptie over ging :D ;(
  vrijdag 10 december 2010 @ 00:02:23 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_89745597
Belangrijkste advies is denk ik gewoon jezelf zijn.

En naast je CV en sollicitatiebrief doorlezen, ook nog even goed de vacature lezen! Dan weet je namelijk precies wat ze vragen en kun je daar mooi naartoe werken gedurende het gesprek.
  vrijdag 10 december 2010 @ 01:50:57 #66
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89748862
En zelf ook vragen stellen. Heel belangrijk, dat laat namelijk zien dat je geinteresseerd bent. Als zij bezig zijn met hun standaard riedeltje over het bedrijf, de afdeling en de functie: goed luisteren en alvast wat vragen bedenken en die je, als er een stilte valt, ook meteen kunt stellen. Zo werkt het ook met vrouwen trouwens. ;)
pi_89754635
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef JL... het volgende:
Ik had via een uitzendbureau gereageerd op een baan als bezorger voor 15-20 uur per week voor TNT voor de komende 3 weken.

Ik had gekeken (ben ouder dan 23) naar het minumumloon voor minder dan 36 uur per week. Dit ligt op ¤ 9,13 bruto (bron: www.loonwijzer.nl).

Eerlijk gezegd had ik al gedacht dat het misschien ietsje meer zou worden, aangezien het slechte weer en de kou voor de komende weken, maar goed, toch hield ik met de 9,13 rekening.

Uiteindelijk word ik gebeld dat ik op gesprek mag komen, heel verhaal erover. Uiteindelijk vraag ik naar de verdiensten. Blijken die slechte ¤ 8,57 per uur te zijn :')

Minimumloon is ¤8,22 voor fulltime dienstverband. Is dit hoger bij minder uur? Ik wist niet dat zoiets bestond.
pi_89754867
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:42 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik ben vanaf 16 juli werkzoekend (toen ben ik afgestudeerd, hbo communicatie, werk nu tijdelijk administratief bij een grote bank) en heb morgen eindelijk een sollicitatiegesprek voor een baan (communicatiemedewerker) in mijn richting. Ik vind het echt vet spannend en wil de baan zo graag hebben! Nog tips iemand?
Weet een antwoord op de vraag waarom je bij hen wil werken.
Weet wat je sterke punten zijn (en ook wat je zwakke punten zijn en hoe je daar een positieve draai aan kunt geven).
Bedenk wat je over je zelf wilt vertellen. Als er dan vragen worden gesteld dan kun je het gesprek een beetje sturen zodat je kunt vertellen wat jij wilt vertellen. In een antwoord is dat makkelijker dan zelf ergens over moeten beginnen.
pi_89763546
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:50 schreef Miendientje het volgende:

Minimumloon is ¤8,22 voor fulltime dienstverband. Is dit hoger bij minder uur? Ik wist niet dat zoiets bestond.
:{ zo weinig??? benik ff blij dat ik een andere baan heb.. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_89768332
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:40 schreef bluejean het volgende:

[..]

Ik ben bijna afgestudeerd, maar ik zie nu al dat het voor mij een probleem wordt om aan werk te komen door mijn weinige werkervaring. Denk dat het voor mij ook iets als een stage wordt om aan ervaring te komen. Maar volgens mij is dat niet mogelijk zonder opleiding ofwel? Heb je al iets gevonden?

Ik heb mijn HEAO Bedrijfseconomie gehaald (2x) stagegelopen.
Half jaartje als communicatiemedewerker in een ziekenhuis gewerkt.
Nu mijn Master Bestuurskunde aan de universiteit gehaald.

Zoek iets in de richting van beleidsmedewerker, adviseur of controller.
pi_89768771
Belt het uitzendbureau vandaag: we hebben goed nieuws en slecht nieuws.

Het slechte nieuws was dat ik geen aanbod heb gekregen bij het CBG, ondanks een goede sollicitatie voor een zeer passende functie. Er was iemand die nog beter paste. (zucht)
Het goede nieuws was dat het CBG toch nog steeds erg geïnteresseerd was en vroeg of ik binnen 2,5 uur langs kon komen voor een nieuw sollicitatiegesprek op een andere afdeling voor dezelfde functie. En opnieuw verliep het gesprek vrij goed. Afwachten dus weer. Op de receptie zeiden ze ook al, dat is iig een goed teken.
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:37:56 #72
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_89770827
Nou net op gesprek geweest, was echt een fijn gesprek wat 2 uur (!!) duurde :P. Zelfs rondleiding gehad door het bedrijf en heb er een goed gevoel over alleen hij heeft nog 9 gesprekken meer...hmm woensdag weet ik meer :D Hoop het zo!
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:55:25 #73
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89776520
U heeft zojuist (3-12-'10) via internet uw WW-uitkering aangevraagd. Wij hebben uw aanvraag ontvangen. Binnen 1 week nemen wij telefonisch contact met u op... Not!

Maandag zelf maar eens bellen dan. Sukkels.
pi_89781158
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:55 schreef goofy_goober het volgende:
U heeft zojuist (3-12-'10) via internet uw WW-uitkering aangevraagd. Wij hebben uw aanvraag ontvangen. Binnen 1 week nemen wij telefonisch contact met u op... Not!

Maandag zelf maar eens bellen dan. Sukkels.
Misschien gaan de telefoonlijnen bij hen via de tnt ofzo :P
pi_89807029
Heb vanaf mijn 15e altijd werk gehad ( school of geen school ) en nu voor het eerst 2 maanden thuis. Vorig contract werd na 3 jaren niet verlengd. Iets met economische crisis enzo. |:( Valt me zwaar en financieel ook geen vetpot. Spaarcentjes vliegen er doorheen. Inmiddels al zo'n 30 sollicitaties verder en nog niks opgeschoten. Ook uitzendbureaus beloven van alles maar doen niks. Er was 1 die een baan voor me had 32 uur. Ze belden op de vrijdag en zouden me maandag terugbellen. Ik het hele weekend blij. Maandag om 17.00 uur nog niks gehoord en zelf maar eens gebeld. "Ja meneer sorry, daar hadden zoveel mensen op gereageerd. Je bent al te laat." WTF. -O-

Maar goed, we geven de moed nog niet op. *O*
pi_89832923
Post ergens anders neergezet

[ Bericht 94% gewijzigd door snakeman123 op 13-12-2010 11:46:51 (post delete) ]
pi_89877750
Sinds 4 october fulltime aan het zoeken! nog geen klote opgeschoten!
40+ sollicitaties uitgestuurd, 7 reacties gekregen!
4 gelijk afwijzend, 3 gesprekken waarvan 2 niet geworden!
Voor 1 bedrijf wordt ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, alleen wanneer dat is?

Ik kan alleen zeggen dat de meeste bedrijven geen fucking fatsoen meer hebben tegenwoordig!
Laten we gewoon lekker niet antwoorden!!

Binnenkort gaan ze allemaal aan de schandpaal en publiceer ik alle bedrijfsnamen die geen fatsoen hebben!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_89879724
Hmm vorige week liep het storm, deze week heb ik nog eigenlijk helemaal niets concreets gevonden. Het verschilt blijkbaar nogal per week.
pi_89881365
quote:
4s.gif Op maandag 13 december 2010 16:11 schreef CecilBDemented het volgende:
Sinds 4 october fulltime aan het zoeken! nog geen klote opgeschoten!
40+ sollicitaties uitgestuurd, 7 reacties gekregen!
4 gelijk afwijzend, 3 gesprekken waarvan 2 niet geworden!
Voor 1 bedrijf wordt ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, alleen wanneer dat is?

Ik kan alleen zeggen dat de meeste bedrijven geen fucking fatsoen meer hebben tegenwoordig!
Laten we gewoon lekker niet antwoorden!!

Binnenkort gaan ze allemaal aan de schandpaal en publiceer ik alle bedrijfsnamen die geen fatsoen hebben!
Ik ben al een maandje langer dan jou bezig en ook niks opgeschoten. Heb dan wel komende vrijdag weer een gesprek.

Verder geef ik je groot gelijk. Ik ben 3 november bij een of ander Chinees bedrijf op gesprek geweest en zou na 4 weken een reactie krijgen. Vorige week dinsdag maar eens een email gestuurd of ik nog wat zou horen. Daar geen reactie op gekregen. Vandaag maar weer eens een email, en uiteindelijk wel een reactie dat ik het niet geworden was (had wel al zo'n gevoel).
Heb direct erna maar een email gestuurd of ik de reiskosten (retour Maastricht-Rotterdam) wel vergoed kan krijgen, maar vrees dat ik daar ook niks meer op ga horen.

Maar ja, we gaan maar gewoon door...
  maandag 13 december 2010 @ 18:11:47 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_89882367
Ik ben in afwachting van twee sollicitaties die ik afgelopen donderdag gestuurd heb. Heb zojuist nog een andere vacature gevonden waar ik morgen op ga solliciteren
  maandag 13 december 2010 @ 19:17:40 #81
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89885223
Het UWV wil mijn loonstroken hebben, maar die staan online en om daar bij te kunnen heb ik een paswoord en inlognaam nodig, die ik niet heb. In de 8 maanden dat ik voor ze heb gewerkt heb ik namelijk geen enkele keer ingelogd op hun site. Zou ik ze kunnen opvragen bij het uitzendbureau waarvoor ik werkte? Zoiets moeten ze toch gelijk kunnen uitdraaien daar??

Nog zoiets: in mijn contract staat dat ik 32 uur per week werkte, maar toen mijn collega ziek werd en een ander met lang verlof ging ben ik 40 uur gaan werken, iets wat verder niet is aangepast in het contract. Hoe kan ik het UWV ervan overtuigen dat ik de laatste maanden voor 40 uur heb gewerkt, of kijken ze naar je verdiende loon en nemen ze op basis daarvan een berekening van wat je krijgt aan WW?
pi_89886228
Vanochtend gebeld naar aanleiding van een sollicitatiebrief, morgen op gesprek.

Ik ben benieuwd. Het betreft een klein bedrijf, totaal anders dan wat ik gewend ben.
pi_89897191
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 19:37 schreef Disavowed het volgende:
Vanochtend gebeld naar aanleiding van een sollicitatiebrief, morgen op gesprek.

Ik ben benieuwd. Het betreft een klein bedrijf, totaal anders dan wat ik gewend ben.
Succes! Klein bedrijf is naar mijn ervaring wel persoonlijker en veel kans om je te bewijzen, grote bedrijven word je vaak in een 'functie' geplaatst!
pi_89907714
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Daboman het volgende:
Hmm vorige week liep het storm, deze week heb ik nog eigenlijk helemaal niets concreets gevonden. Het verschilt blijkbaar nogal per week.
het is dan ook december, iedereen neemt vrij
pi_89907759
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:17 schreef goofy_goober het volgende:
Het UWV wil mijn loonstroken hebben, maar die staan online en om daar bij te kunnen heb ik een paswoord en inlognaam nodig, die ik niet heb. In de 8 maanden dat ik voor ze heb gewerkt heb ik namelijk geen enkele keer ingelogd op hun site. Zou ik ze kunnen opvragen bij het uitzendbureau waarvoor ik werkte? Zoiets moeten ze toch gelijk kunnen uitdraaien daar??

Nog zoiets: in mijn contract staat dat ik 32 uur per week werkte, maar toen mijn collega ziek werd en een ander met lang verlof ging ben ik 40 uur gaan werken, iets wat verder niet is aangepast in het contract. Hoe kan ik het UWV ervan overtuigen dat ik de laatste maanden voor 40 uur heb gewerkt, of kijken ze naar je verdiende loon en nemen ze op basis daarvan een berekening van wat je krijgt aan WW?
overuren niet uitbetaald gekregen ?
pi_89932503
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:31 schreef inXs het volgende:

[..]

Succes! Klein bedrijf is naar mijn ervaring wel persoonlijker en veel kans om je te bewijzen, grote bedrijven word je vaak in een 'functie' geplaatst!
Dank je :).

Het eerste gesprek ging best goed. Klein, jong team met veelal leeftijdsgenoten, baas is erg down-to-earth en geen mooiweerprater.

Nu even afwachten op zijn reactie. Ook ik laat het nog even bezinken, het is toch iets anders dan wat ik gewend ben ook al ligt het in het verlengde van wat ik heb gedaan. Mogelijk komt er aan het eind van deze week nog een tweede gesprek. Ik ga me nog niet blij maken, want ik weet natuurlijk niet hoeveel kandidaten er zijn.

Maar ik heb het gevoel dat er potentie is :).
pi_89997867
Nog een korte vraag.

Ik bekijk nu steeds de sites van uitzendbureau's (Tempoteam, Start, Unique, enz.) en reageer online op de sollicitaties. Helaas heeft het totaal geen zin of nut.

Heeft het dan toch zin om nog eens de uitzendbureaus persoonlijk langs te gaan?
Ik ben al 2 maanden niet meer in een uitzendbureau geweest, omdat ik steeds alles digitaal deed.
pi_90000018
bellen en een afspraak maken als je iets interessants ziet staan ?
pi_90000140
Succes met zoeken iedereen!

(tvp ;))
pi_90000471
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:03 schreef JL... het volgende:
Ik ben al 2 maanden niet meer in een uitzendbureau geweest, omdat ik steeds alles digitaal deed.
Ja. En, als je tijdens je gesprek een leuke klik met een intercedent(e) hebt, schroom dan niet om iedere maandag gewoon even naar hem/haar op te bellen met de vraag of er misschien al iets gevonden is (en hoe het weekend was). Houd het contact leuk, en de intercedent(e) gaat harder voor je aan het werk dan voor de 1000e zaterdagavond-online-formulier-invuller.

De 'truc' is dat je er voor zorgt dat je bij de uitzendbureau's op het netvlies staat zodat ze bij een passende functie aan jou denken, en dat gaat niet gebeuren als ze jou niet 'kennen'.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 15:03:29 ]
pi_90000919
Thanks

Uiteraard is het ook al bepalend welke indruk je geeft tijdens zo'n bezoekje toch? (ik bedoel, in elk geval de goede kleding aan).
pi_90064528
Even een vraag voor de mensen die al wat langer op zoekende zijn.

Hoelang zou het bij jullie duren voordat je je vizier op een ander vakgebied zou richten. Ik ben nu bijna een jaar bezig met het vinden van mijn baan in mijn vakgebied, de makelaardij of beter: de vastgoedmarkt.

Omdat die markt aardig op zijn muil is gegaan en daardoor het aantal banen klein is, om van de vereiste ervaring nog niet te spreken, zal het nog wel een tijd duren voordat daarin weer gloriejaren zijn te beleven. Als ze al komen. Die tijd heb ik niet en ik zinspeel om mijn heil ergens anders te zoeken, maar wat?.

Wat vinden jullie? Geef ik het na een jaar te vlug op :{?
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:38:12 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90065778
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:16 schreef Disavowed het volgende:
Even een vraag voor de mensen die al wat langer op zoekende zijn.

Hoelang zou het bij jullie duren voordat je je vizier op een ander vakgebied zou richten. Ik ben nu bijna een jaar bezig met het vinden van mijn baan in mijn vakgebied, de makelaardij of beter: de vastgoedmarkt.

Omdat die markt aardig op zijn muil is gegaan en daardoor het aantal banen klein is, om van de vereiste ervaring nog niet te spreken, zal het nog wel een tijd duren voordat daarin weer gloriejaren zijn te beleven. Als ze al komen. Die tijd heb ik niet en ik zinspeel om mijn heil ergens anders te zoeken, maar wat?.

Wat vinden jullie? Geef ik het na een jaar te vlug op :{?
Wat zou voor je dan een andere optie zijn qua vakgebied?

Ik heb marketing/communicatie gedaan, maar heb me er eigenlijk gelijk bij neergelegd dat marketing niet gaat lukken :P
  zondag 19 december 2010 @ 23:00:57 #94
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_90151648
Ik heb communicatie gedaan maar heb nog wel goede hoop :P, mja ik ben pas 5 maanden bezig met zoeken. Al is het wel echt een ramp...
  zondag 19 december 2010 @ 23:02:53 #95
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90151757
Ik baal er wel van dat ze overal jaren ervaring zoeken..echt, give me a break! :{
pi_90153304
Wow, mijn situatie is echt heel erg!
Vrijdag kreeg ik een niet zoon gezellig telefoontje n.a.v een sollicitatie!
dacht dat er 2 uitslagen bestonden!

we willen je uitnodigen, of we willen je niet uitnodigen!
echter is er een 3e!

en dat verklaard waarom ik niet aan een job kom!
holly fucking shit
  zondag 19 december 2010 @ 23:47:27 #97
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_90154267
quote:
4s.gif Op zondag 19 december 2010 23:29 schreef CecilBDemented het volgende:
Wow, mijn situatie is echt heel erg!
Vrijdag kreeg ik een niet zoon gezellig telefoontje n.a.v een sollicitatie!
dacht dat er 2 uitslagen bestonden!

we willen je uitnodigen, of we willen je niet uitnodigen!
echter is er een 3e!

en dat verklaard waarom ik niet aan een job kom!
holly fucking shit
En die derde uitslag bestaat uit... ?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_90154755
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:47 schreef Samael het volgende:

[..]

En die derde uitslag bestaat uit... ?
Ja nu zijn we nieuwsgierig :P
pi_90157599
zal ik jullie niet langer in spanning houden!

even kort uitleggen! Misschien maak ik nog wel een langer topic van begin to end!

Ik had mijzelf ingeschreven bij diverse uitzend bureau's.
Deze waren echter niet zo actief! Ik leverde netjes vacatures aan die prima in profiel schetste!
echter continue weigerde ze me voor te stellen!

1 uitzend bureau dé gewoon helemaal niets! dat irriteerde me dus heb getwitterd met dit uitzend bureau deze gingen gelijk over op actie! gevolg ik moest weer op gesprek komen alle gegevens updaten etc. echt 100% goed opgelost!

naar een weekje hadden ze echt de ideale functie, en ik was gewoon een geschikte kandidaat!
ze vroegen mij een motivatie te schrijven en dergelijke. zodat ze hun verhaal hadden en het mijne maak je meer kans!

afijn ik werd voorgesteld, dagen gingen voorbij en ik was gebeld door het uitzend bureau :D
ze hadden een reactie! echter was mijn intercedent er niet. En ze wouden dat hij de uitslag met mij door zou nemen! niets vermoedend belde ik afgelopen vrijdag terug!

raad wat..... het bedrijf wou onder geen beding een afspraak met mij maken!
Ik blijk in de midden Nederland provincie utrecht en omgeving woerden een hele slechte reputatie te hebben! de manier waarop ik beschreven wordt. een terrorist gekruist met jullian assange!
dat zijn redelijk zware beschuldigingen!

zelfs het uitzendbureau had zoiets van we gaan maar gewoon even eerlijk zeggen tegen onze werkzoekende wat de verwijten waren!
deze reactie kwam terug nog voordat er referenties gecheckt waren!

Maar uit betrouwbare bronnen blijkt mijn laatste werkgever mij te beschrijven als pure vuilnis, stront, een werknemer die je moet voorkomen zodat je er niet van hoeft te genezen!

Terecht! NEE maar dat zou iedereen zeggen!
alleen ik hem het recht! heb bijna 3 jaar dag en nacht voor hun gewerkt!
en ze schilderen me nu af slechtste wat je bedrijf kan overkomen!
ik ben op staande voet ontslagen naar een mooi toneelstukje binnen dat bedrijf!

indien interesse zal ik echt alles van begin tot eind en wat er nu allemaal speelt verwerken in een eigen topic!

slaap zacht iedereen!
  maandag 20 december 2010 @ 01:18:16 #100
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90158491
Ik zou dreigen om je vorige werkgever aan te klagen voor smaad en laster.

Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad. Als dat schriftelijk gebeurt, en publicatie op een website is "schriftelijk", maakt de dader zich schuldig aan smaadschrift. Een verwant misdrijf is laster: het opzettelijk verspreiden van iets waarvan de dader weet dat het een leugen is.

Een belediging is een algemene negatieve uitlating over een persoon. Smaad is een specifieke uitlating die iemands goede naam probeert aan te tasten. Is de uitlating niet waar, dan heet het laster.

Smaad, belediging en laster zijn allemaal strafbare feiten. De grens tussen belediging, smaad en laster is alleen vaak lastig te trekken. Een belediging is een algemene negatieve uitlating over een persoon. Wie zegt, "Jansen is een dief", beledigt Jansen. Bij smaad wordt de uitlating specifiek en is het doel de eer of goede naam van die persoon aan te tasten. In het vorige voorbeeld zou de belediging smaad worden als er specifiek werd gezegd: "Koop niet op Marktplaats.nl bij Jansen, want hij incasseert wel je geld maar stuurt de spullen niet op". Je beschuldigt hem dan van oplichting.

Als de verteller weet dat het niet waar is wat hij vertelt, dan heet het laster. De waarheid vertellen kan dus nooit laster zijn, maar soms wel smaad.

Wat ik niet begrijp is hoe je nieuwe bedrijf of uitzendbureau aan die info komt. Je hebt toch niet je ouwe werkgever opgegeven als referentie (want dat zou wel ontzettend stom zijn)?

[ Bericht 48% gewijzigd door goofy_goober op 20-12-2010 01:23:50 ]
pi_90158611
Of hem niet als referent opgeven en uitleggen hoe je daar bent weggegaan..
dag
  maandag 20 december 2010 @ 01:25:52 #102
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90158792
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 01:21 schreef Peter het volgende:
Of hem niet als referent opgeven en uitleggen hoe je daar bent weggegaan..
Dat vroeg ik me dus al af. Zo'n bedrijf gaat toch niet elk uitzendbureau langs om deze user zwart te maken? Maar als het zo is dat hij dit bedrijf als referentie heeft opgegeven terwijl ie ontslagen is... tja, dan vraag je erom. Ze gaan echt geen mooiweerpraatje houden daar als je weg bent gegaan met een conflict.
pi_90158818
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2010 00:55 schreef CecilBDemented het volgende:
1 uitzend bureau gewoon helemaal niets!
...wacht... Wat? :{
pi_90159587
Het verbaast me hoeveel mensen, ongeacht het nivo (van MBO tot Uni) niet snappen hoe de gehele economie werkt. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Dan toch met minder genoegen nemen?
  maandag 20 december 2010 @ 02:10:16 #105
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90160411
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 01:46 schreef nero7 het volgende:
Het verbaast me hoeveel mensen, ongeacht het nivo (van MBO tot Uni) niet snappen hoe de gehele economie werkt. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Dan toch met minder genoegen nemen?
Misschien moet jij de redenen eens doorlezen die de users geven waarom ze al een tijdje thuiszitten ipv de zoveelste cliché hier neer te zetten. In veel gevallen heeft het niks te maken met dat ze een functie op maat willen. Als je met zo'n antwoord aankomt dan heb je mijns inziens zelf geen sikkepit van de huidige arbeidsmarkt begrepen.
pi_90161062
dan zijn ze niet wat de bedrijven zoeken?
  maandag 20 december 2010 @ 04:27:25 #107
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90162643
Er speelt tegenwoordig wel meer mee dan alleen dat gegeven.
pi_90162681
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 04:27 schreef goofy_goober het volgende:
Er speelt tegenwoordig wel meer mee dan alleen dat gegeven.
en waar vind ik dat terug? ben benieuwd
  maandag 20 december 2010 @ 07:27:36 #109
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90163298
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 04:32 schreef nero7 het volgende:

[..]

en waar vind ik dat terug? ben benieuwd
Lees de +/- 100 topics over dit onderwerp eens door, te beginnen met de 19 topics van deze reeks.
  maandag 20 december 2010 @ 08:09:31 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90163559
quote:
Nog een korte vraag.

Ik bekijk nu steeds de sites van uitzendbureau's (Tempoteam, Start, Unique, enz.) en reageer online op de sollicitaties. Helaas heeft het totaal geen zin of nut.

Ik ging op een gegeven moment elke dag mijn rondje maken langs alle uitzendbureaus waar ik ingeschreven stond. Dat heb ik maar een week of zo hoeven doen, toen had ik al een baan te pakken. Het scheelt echt enorm om persoonlijk langs te gaan. Ze vinden het misschien niet leuk, maar ze kennen je dan wel en met een beetje geluk kom je net binnenlopen als er een leuke nieuwe baan in de aanbieding is. En waarom dan moeilijk doen als het makkelijk kan voor zo'n intercedente?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 december 2010 @ 08:34:19 #111
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90163795
quote:
Nog een korte vraag.

Bellen, en daarna je cv en eventueel motivatie mailen aan een directe medewerker. Dat werkt veel beter. Bovendien kun je dan ook gelijk diegene uithoren over de functie.

Ik heb voor de grap een maand geleden eens online zo'n ding ingevuld voor een aardige vacature bij een relatief bekend uitzendbureau (het begint met een C en eindigt op reijfs). ;) 'Wij hopen binnen 2 dagen contact met u op te nemen!'. Ik wacht nog steeds. Daarom: bellen!
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:08:09 #112
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90226995
Donderdag a.s. een sollicitatiegesprek! :D
pi_90245415
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:08 schreef goofy_goober het volgende:
Donderdag a.s. een sollicitatiegesprek! :D
Succes :).

Ik heb donderdag mijn tweede gesprek :).
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:55:19 #114
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_90257358
Nou gister avond een tip gekregen van iemand bij een grote multinational dat er een vacature vrij komt binnenkort dat aansluit bij mijn studie, vanmiddag gebeld voor meer info (want de vacature staat nog niet online en zo) en mijn sollicitatie gestuurd. Nu maar afwachten of het via via beter lukt :D
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:34:57 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90259988
Succes mensen met de gesprekken *O*
  woensdag 22 december 2010 @ 10:50:08 #116
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90279048
Thanx!

Vanmiddag een ander gesprek: namelijk met de werkcoach. Ben benieuwd of dit net zo'n incapabele zweefteef is als de laatste die ik had, vorig jaar.
pi_90283089
* Ou-Tannu joins the club :')

sinds eind november klaar met mn MBO niv 3 ICT studie. en nu werkloosch..

zelfde probleem als makkie88.. certificaten en werkervaring :(
  woensdag 22 december 2010 @ 16:32:35 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_90294974
Zo, dat was lekker. In een half uur tijd door twee bedrijven opgebeld die me wilden uitnodigen voor een eerste gesprek. Helaas wel pas in het nieuwe jaar.

Maar goed, 3 en 10 januari mijn eerste sollicitatiegesprekken
pi_90295058
Eind oktober naar groot bedrijf een open sollicitatie gestuurd, geen passende vacature. 2 december komt er bij onderdeel van bedrijf een (volgens mij) passende vacature vrij, hoor ik niks -O-
Reageren voor 17 december, fijn als je net op vakantie bent. Maar ik ga het toch proberen :P
pi_90321211
Zit nu dus tijdelijk in dat magazijn en dan heb je te maken met leiding gevende die leidinggevend zijn geworden omdat ze al zo lang bij het bedrijf werken. en wat irritter ik me altijd aan zulk soort figuren die niet met die macht om kunnen gaan.
pi_90334079
Wat een hoop domme pech weer. Ook bij mijn tweede sollicitatie bij het CBG ben ik het niet geworden. Ik was opnieuw heel goed passend maar uiteraard paste er iemand beter. Heb je eens de juiste hoeveelheid werkervaring en de juiste kennis, krijg je dat weer. Nog even en de (werkelijke) reden is dat ik een blauwe trui moet aantrekken ipv een rode. Om gek van te worden.
pi_90334550
quote:
Op donderdag 23 december 2010 00:29 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Zit nu dus tijdelijk in dat magazijn en dan heb je te maken met leiding gevende die leidinggevend zijn geworden omdat ze al zo lang bij het bedrijf werken. en wat irritter ik me altijd aan zulk soort figuren die niet met die macht om kunnen gaan.
Ik krijg altijd moordneigingen van dit soort starre mensen die vaak ook nog denken dat ze onmisbaar zijn :')
  donderdag 23 december 2010 @ 11:49:23 #123
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90334830
Blik, succes met de gesprekken! Ook al moet je nog even verplicht feestdagen vieren enzo voordat ze komen, de afspraken staan toch maar!
pi_90337222
quote:
9s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:42 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik krijg altijd moordneigingen van dit soort starre mensen die vaak ook nog denken dat ze onmisbaar zijn :')
Wat een hoop vooroordelen weer. Dat zijn ook gewoon mensen die ooit zijn begonnen met dat baantje omdat ze werk zochten. Doen hun werk blijkbaar goed en hebben inmiddels genoeg ervaring om een afdeling aan te sturen. Ze moeten ook nog verantwoording moeten afleggen aan hun eigen leiding gevende en kunnen daarom niet iedereen zijn gang maar laten gaan.
  donderdag 23 december 2010 @ 12:49:59 #125
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90337315
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:48 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Wat een hoop vooroordelen weer. Dat zijn ook gewoon mensen die ooit zijn begonnen met dat baantje omdat ze werk zochten. Doen hun werk blijkbaar goed en hebben inmiddels genoeg ervaring om een afdeling aan te sturen. Ze moeten ook nog verantwoording moeten afleggen aan hun eigen leiding gevende en daarom niet iedereen zijn gang maar laten gaan.
Feit blijft dat er een hoop mensen louter bij gebrek aan gewicht zijn komen bovendrijven.
Ik heb gewerkt voor de allerbeste leidinggevende en de allerslechtste. En dat is toch echt een wereld van verschil.
pi_90337427
quote:
Op donderdag 23 december 2010 12:48 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Wat een hoop vooroordelen weer. Dat zijn ook gewoon mensen die ooit zijn begonnen met dat baantje omdat ze werk zochten. Doen hun werk blijkbaar goed en hebben inmiddels genoeg ervaring om een afdeling aan te sturen. Ze moeten ook nog verantwoording moeten afleggen aan hun eigen leiding gevende en kunnen daarom niet iedereen zijn gang maar laten gaan.
Het ging over mensen die een ''leidinggevende'' functie hebben omdat ze ergenst het langst werken. Dus niet omdat ze zulke goede kwaliteiten hebben als leidinggevende. Er zijn genoeg top voetballers die keihard falen als coach.
pi_90338211
Ach, iemand die er het langste werkt heeft ook het meest ervaring, als iemand echt geen leidinggevende capaciteiten heeft had de rest dat vast nog minder. Niet elk bedrijf heeft geld om dan maar iemand extra aan te nemen. Daar kan die persoon zelf ook niets aan doen. Ik vind het wat kort door de bocht gedacht dat iemand die op zo'n manier leidinggevende is geworden ook gelijk niets kan maar zichzelf boven anderen stelt. En het gaat over een leidinggevende over een magazijn, niet over een heel bedrijf ofzo.
pi_90338490
quote:
Op donderdag 23 december 2010 13:10 schreef Miendientje het volgende:
Ach, iemand die er het langste werkt heeft ook het meest ervaring, als iemand echt geen leidinggevende capaciteiten heeft had de rest dat vast nog minder. Niet elk bedrijf heeft geld om dan maar iemand extra aan te nemen. Daar kan die persoon zelf ook niets aan doen. Ik vind het wat kort door de bocht gedacht dat iemand die op zo'n manier leidinggevende is geworden ook gelijk niets kan maar zichzelf boven anderen stelt. En het gaat over een leidinggevende over een magazijn, niet over een heel bedrijf ofzo.
En dus mag ik me niet ergeren aan het vasgeroeste manier van doen en laten (iets wat bijna onvermijdelijk is bij mensen die lang op dezelfde plek zitten) van zo iemand :')
En dat stukje in bold impliceert dat je niet zoveel mag verwachten van een chef magazijn?
pi_90338737
Nee, ik bedoel dat je van een bedrijf niet kunt verwachten daar zijn beste leidinggevende opzet.

Ik lees trouwens nergens dat het om een vastgeroest persoon gaat, dat is een vooroordeel, het kan net zo goed iemand zijn die zijn werk erg leuk vind er er daarom nog steeds zit.
pi_90339156
In sommige gevallen is het lastig om respect te krijgen als leidinggevende, van andere mensen die er veel langer werken. Bevordert de werksfeer niet. De nieuwe leidinggevende kan die kwaliteiten met verloop van tijd ook ontwikkelen. Je moet niet denken dat een kandidaat die het beste lijkt als manager, het ook echt is. Er komt meer bij kijken dan kennis of tijd dat je bij het bedrijf werkt.
Het was best lastig om leidinggevende te worden van mensen, waar je zelf eerst tussen zat. En je merkt duidelijk dat de nieuwe mensen beter naar je luisteren dan met wie je al lang samenwerkt.
  donderdag 23 december 2010 @ 13:52:19 #131
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90340203
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:10 schreef Miendientje het volgende:
Er zullen best mensen op deze manier gepromoveerd worden die dan ook nog in staat blijken goede leidinggevende capaciteiten te ontwikkelen. Wat scheef zit is dat je in deze maatschappij alleen meer kunt gaan verdienen als je leiding gaat geven - of je dat nu wilt/kunt of niet. Peter's Principle.
pi_90340453
quote:
Op donderdag 23 december 2010 13:52 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Er zullen best mensen op deze manier gepromoveerd worden die dan ook nog in staat blijken goede leidinggevende capaciteiten te ontwikkelen. Wat scheef zit is dat je in deze maatschappij alleen meer kunt gaan verdienen als je leiding gaat geven - of je dat nu wilt/kunt of niet. Peter's Principle.
Beste life coach :') Peter's Principle houdt heel wat anders in dan dat je alleen maar meer kunt als leidinggevende ongeacht je er wel of niet de capaciteiten voor hebt.
pi_90342158
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:28 schreef Daboman het volgende:
Wat een hoop domme pech weer. Ook bij mijn tweede sollicitatie bij het CBG ben ik het niet geworden. Ik was opnieuw heel goed passend maar uiteraard paste er iemand beter. Heb je eens de juiste hoeveelheid werkervaring en de juiste kennis, krijg je dat weer. Nog even en de (werkelijke) reden is dat ik een blauwe trui moet aantrekken ipv een rode. Om gek van te worden.
Same here...uurtje geleden afwijzing ontvangen, omdat iemand net meer relevante werkervaring zou hebben.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:36:11 #134
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90342209
Soms vraag ik me weleens af of er wel mensen zijn die net iets beter zijn bij sollicitaties :+
pi_90342361
quote:
17s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:36 schreef GotC het volgende:
Soms vraag ik me weleens af of er wel mensen zijn die net iets beter zijn bij sollicitaties :+
Je hebt misschien sommige mensen die net wat beter weten te praten en precies alles op de goede manier weten te vertellen.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:40:41 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90342407
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:39 schreef JL... het volgende:

[..]

Je hebt misschien sommige mensen die net wat beter weten te praten en precies alles op de goede manier weten te vertellen.
Dat denk ik ook wel.

Heb er weer een afwijzing bij, niet genoeg specifieke kennis.. zucht.
pi_90342764
Ik dacht net bij die afwijzing dat ik gek zou worden...tsja je vreet je op dan van binnen.

Maar een vriend van me, die heeft een jaar op de glasfabriek gewerkt, en is toen kunnen starten in een functie van zijn opleiding (I.B.L.). Ik heb dezelfde opleiding (wel als beachelor) afgerond, dus heb toch nog wel enige hoop.
pi_90342798
dubbel
pi_90347074
Zo, weer een half jaar onder de pannen waarschijnlijk, bij mn oude werkgever :')
  donderdag 23 december 2010 @ 16:23:01 #140
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90347440
Had vandaag een sollicitatiegesprek maar ben helaas afgewezen. Ze vonden het een heel prettig gesprek en ik had zeker de capaciteiten, maar ze hadden het idee dat ik mijn weg niet zou kunnen vinden in de organisatie. Ach, ik kan me daar wel enigszins in vinden want ik had er al zo mijn twijfels over. De kandidaat na mij is daar ook op afgewezen is me verteld. Nou ja, het was in ieder geval positief en goeie opwarmer voor mijn volgende gesprek. :)
pi_90350142
Nou, vandaag mijn tweede gesprek gehad. Het was van korte duur, want er kwam iets tussen :{. Volgende week word ik gebeld voor een 3e gesprek, ter kennismaking met de overige werknemers. Als zij het niet zien zitten, wordt het niks. Ik heb inmiddels mijn werkplek gezien en ik ontvang volgende week een concept contract. Nog niets zeker, maar wel erg positief :P.
pi_90368099
Gister nog een afwijzing gehad!! geen reden gegeven!
Ga er ook niet naar vragen, dik een maand moeten wachten op een antwoord.

Wacht nog steeds op een uitnodiging voor een 2e gesprek bij een bedrijf.
Als ik ze mail zeggen ze dat het binnenkort gaat gebeuren! Ik heb er een beetje mijn twijfels over!

Begin aardig geïrriteerd te raken!
pi_90368411
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:23 schreef goofy_goober het volgende:
Had vandaag een sollicitatiegesprek maar ben helaas afgewezen. Ze vonden het een heel prettig gesprek en ik had zeker de capaciteiten, maar ze hadden het idee dat ik mijn weg niet zou kunnen vinden in de organisatie. Ach, ik kan me daar wel enigszins in vinden want ik had er al zo mijn twijfels over. De kandidaat na mij is daar ook op afgewezen is me verteld. Nou ja, het was in ieder geval positief en goeie opwarmer voor mijn volgende gesprek. :)
de weg niet kunnen vinden? wordt tijd voor wat richtingsbordjes dan he... pff...

laffe reden hoor :P zeg dan dat de keus op iemand anders is gevallen...
pi_90369100
Sommige bedrijven durven nu nog te reageren met een afwijzing 2 maanden na sollicitatie :') _O-. Weet ik meteen welke bedrijven je niet serieus moet nemen..
dag
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:31:27 #145
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90383433
Fijn dat ze iig nog de moeite nemen. Van sommige bedrijven hoor je helemaal niks...
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:37:04 #146
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90383589
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:31 schreef goofy_goober het volgende:
Fijn dat ze iig nog de moeite nemen. Van sommige bedrijven hoor je helemaal niks...
Bij sommige sollicitaties staat ook 'Als u binnen 2 weken na de sluitingsdatum niks heeft gehoord, bent u helaas niet door' _O- Echt, ongelofelijk..
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:56:10 #147
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90384196
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

de weg niet kunnen vinden? wordt tijd voor wat richtingsbordjes dan he... pff...

laffe reden hoor :P zeg dan dat de keus op iemand anders is gevallen...
Ach, ik had van te voren al twijfels, maar ben toch gegaan omdat het wel lekker is wanneer je inkomsten hebt en beter dan thuiszitten is. En het loon was ook aardig hoog, dus een tijdje stom werk doen maar flink wat centjes verdienen heb ik ook niks op tegen. Soms kan je er wat betreft gevoel helemaal naastzitten, maar tijdens het gesprek was ik ook al niet overtuigd of dit wel de baan voor mij was. Dus jammer dan en op naar de volgende. Zal wel 2011 worden, ik ga er niet van uit dat ik volgende week nog ergens op gesprek kan/mag. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door goofy_goober op 24-12-2010 11:25:29 ]
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:10:35 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_90384611
De HR-afdelingen liggen de komende week toch allemaal stil, zal niks gebeuren.

Ik kreeg vandaag nog een afwijzing, ze vonden mijn profiel niet passen. Heb 4 sollicitaties in de bus gedaan en ook 4 reacties gekregen:

1 x was de functie al vervuld
1 x afwijzing wegens niet passend profiel
2 x uitgenodigd voor gesprek in het nieuwe jaar
pi_90392742
Ligt het nou aan mij, of zijn er vooral weinig (starter) functies op WO niveau? De paar functies die er waren en waar ik op gesolliciteerd heb, hebben me niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Maar het waren ook van die vacatures die op elke grote banen-site stonden... dus waarschijnelijk honderden kandidaten. :')

Het lijkt erop dat ik binnenkort maar vrijwilligerswerk moet gaan doen, aangevuld met een uitkering.
pi_90399751
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:38 schreef slaapvaak het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zijn er vooral weinig (starter) functies op WO niveau? De paar functies die er waren en waar ik op gesolliciteerd heb, hebben me niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Maar het waren ook van die vacatures die op elke grote banen-site stonden... dus waarschijnelijk honderden kandidaten. :')

Het lijkt erop dat ik binnenkort maar vrijwilligerswerk moet gaan doen, aangevuld met een uitkering.
Kijk ik heb precies hetzelfde...alleen ben ik dan starter op HBO niveau. Overal wordt werkervaring gevraagd.

Wat voor opleiding heb je gedaan op WO niveau?
Wat ik wel zie is dat als je finance of fiscaal recht of zoiets heb gedaan, je enorm veel meer kans op een baan hebt.
  vrijdag 24 december 2010 @ 18:18:14 #151
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90402192
Pfff, als ik het zo hoor ben ik blij dat ik iig genoeg werkervaring heb opgedaan. Alleen begint mijn cv me nu tegen te werken met het vinden van een vaste baan. De laatste jaren nogal veel pech gehad met bedrijven (verhuizingen naar de andere kant van t land, ontslag vanwege de crisis) waardoor ik aardig wat baantjes heb gehad. Krijg steeds vaker te horen dat ik een jobhopper zou zijn, terwijl dat absoluut niet mijn bedoeling is geweest maar ik niet anders kon. Gedoe.
pi_90402377
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:18 schreef goofy_goober het volgende:
Pfff, als ik het zo hoor ben ik blij dat ik iig genoeg werkervaring heb opgedaan. Alleen begint mijn cv me nu tegen te werken met het vinden van een vaste baan. De laatste jaren nogal veel pech gehad met bedrijven (verhuizingen naar de andere kant van t land, ontslag vanwege de crisis) waardoor ik aardig wat baantjes heb gehad. Krijg steeds vaker te horen dat ik een jobhopper zou zijn, terwijl dat absoluut niet mijn bedoeling is geweest maar ik niet anders kon. Gedoe.
Ze zoeken toch altijd flexibele werknemers? :+
  vrijdag 24 december 2010 @ 18:25:04 #153
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90402498
Ik ben in het verleden veels te flexibel geweest en dat heeft me alleen maar windeieren gelegd. Moet maar eens afgelopen zijn met die flexibiliteit. ;)
  maandag 27 december 2010 @ 13:13:55 #154
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90490661
Hoe kan het dat vacatures die net op een vacaturesite staan vaak al in een vergaand stadium zijn van sollicitaties? Nu al de derde keer dat ik word afgescheept met het antwoord dat er al gesprekken gaande zijn terwijl de vacature nog niet eens een paar uur op de site staat. :{

Trouwens, heeft iedereen al werk gevonden of bewaren jullie het zoeken tot het nieuwe jaar? :P
pi_90491749
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:13 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe kan het dat vacatures die net op een vacaturesite staan vaak al in een vergaand stadium zijn van sollicitaties? Nu al de derde keer dat ik word afgescheept met het antwoord dat er al gesprekken gaande zijn terwijl de vacature nog niet eens een paar uur op de site staat. :{

Trouwens, heeft iedereen al werk gevonden of bewaren jullie het zoeken tot het nieuwe jaar? :P
Ik heb deze week nog een derde gesprek, om te zien of het klikt met de medewerkers :).
  maandag 27 december 2010 @ 16:38:42 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90499047
Nou..officieel WW aangevraagd en afspraak met een werkcoach gemaakt.. zucht!
  maandag 27 december 2010 @ 17:22:26 #157
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_90501009
quote:

Eerst lekker het jaar rustig afsluiten zit er gelukkig wel in. In 2011 ga ik er weer tegenaan O-)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_90506046
Hier maar weer eens kijken, werk nu 2 maand op de administratie (totaal niet mijn ding, maar het is wat), contract loopt nog tot 31 januari, maar als het druk blijft kan ik 4 dagen in de week blijven werken.

Solliciteer nog steeds, maar het is overal rustig, wel een rot idee dat als ik hier dus niet had kunnen werken ik nog steeds thuis zat.

Succes allemaal!
pi_90506148
UWV rekent de hoogte van je uitkering pas opnieuw als je minimaal 26 weken hebt gewerkt.. Hopen dat ik iig nog 2 maanden extra kan werken.. dan wordt het berekend over het nieuwe hogere salaris.. ( heb nu contract voor 4 mnd)

[ Bericht 28% gewijzigd door Peter op 27-12-2010 19:54:44 ]
dag
  maandag 27 december 2010 @ 19:56:37 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90506505
Ben wel blij, krijg waarschijnlijk 7 maanden ww. Fijn stukje 'veiligheid', maar kan me niet voorstellen dat ik niet binnen 2 maanden een nieuwe baan heb.. (sorry, klinkt arrogant, maar ik wil gewoon een fijne administratieve baan!)
  maandag 27 december 2010 @ 20:16:31 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_90507360
quote:
Wacht even af op de twee sollicitaties van begin januari. De HR-afdelingen liggen toch allemaal stil deze week, dus heeft het ook weinig nut om intensief te gaan zoeken.

Moet volgende week trouwens eens met het UWV een afspraak maken, dat moet volgens mij voor je tweede werkdag als werkloze :P. Anders kun je fluiten naar je uitkering...
  maandag 27 december 2010 @ 20:19:55 #162
297051 schaal_9
Caissière B
pi_90507527
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Wacht even af op de twee sollicitaties van begin januari. De HR-afdelingen liggen toch allemaal stil deze week, dus heeft het ook weinig nut om intensief te gaan zoeken.

Moet volgende week trouwens eens met het UWV een afspraak maken, dat moet volgens mij voor je tweede werkdag als werkloze :P. Anders kun je fluiten naar je uitkering...
Best wel vaag eigenlijk. Ze lijken inderdaad uit te gaan van de eerste werkloosheidsdag. Wat nu als je lekker hebt gespaard en eerst op wereldreis wil voordat je WW gaat aanvragen en weer gaat solliciteren?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 27 december 2010 @ 20:35:11 #163
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90508285
Het UWV heeft een mentaliteit van: 'als hij/zij geen haast heeft dan hebben wij ook geen haast.' :')
pi_90513094
quote:
17s.gif Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef GotC het volgende:
Ben wel blij, krijg waarschijnlijk 7 maanden ww. Fijn stukje 'veiligheid', maar kan me niet voorstellen dat ik niet binnen 2 maanden een nieuwe baan heb.. (sorry, klinkt arrogant, maar ik wil gewoon een fijne administratieve baan!)
ik bijna 3 jaar gewerkt! krijg 1 fucking maand WW
daarna moet ik maar een sociale uitkering gaan vragen!!
fijn land dat Nederland! Zodra ik al mijn zaken in orde heb hier emigreer ik weg uit dit tiefes land!

solliciteer me de tiefes merendeel bedrijven reageert niet!
uitzendbureau's heb je geen kut aan!
uwv heb je geen kut aan!

heel onze staat heb je geen kut aan!
  maandag 27 december 2010 @ 22:26:56 #165
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90513828
Vreemd, want volgens het UWV heb je recht op tenminste 3 maanden:

quote:
De duur van uw WW-uitkering hangt onder meer af van het aantal jaren dat u gewerkt heeft, uw zogenaamde arbeidsverleden. De WW-uitkering bestaat eigenlijk uit twee soorten uitkeringen:

* de basisuitkering
* de verlengde uitkering

Basisuitkering

Heeft u in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd 26 weken gewerkt? Dan ontvangt u in ieder geval twee maanden een uitkering ter grootte van 75% van uw dagloon en daarna één maand een uitkering ter grootte van 70% van uw dagloon.
  maandag 27 december 2010 @ 22:30:24 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_90514065
quote:
4s.gif Op maandag 27 december 2010 22:14 schreef CecilBDemented het volgende:

[..]

fijn land dat Nederland! Zodra ik al mijn zaken in orde heb hier emigreer ik weg uit dit tiefes land!

uwv heb je geen kut aan!

Ga maar emigreren, er zijn weinig landen waar het net zo goed of beter geregeld is als in Nederland
  maandag 27 december 2010 @ 22:34:03 #167
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_90514262
Hi :W

Hier nog iemand die een IT-gerelateerde baan zoekt in het zuiden van het land?

vrij breed, meerdere vacatures.. ontwikkeling, beheer, projectmanagement en testwerk

PM maar bij belangstelling :)
Vampire Romance O+
pi_90518736
quote:

[..]

uwv heb je geen kut aan!

Inderdaad, verhuis maar... Dus als je alles op orde hebt verhuis je? Wat is op orde dan? 3 jaar gewerkt? En vervolgens krijg je als je geen werk hebt 'gratis' geld? Succes in het buitenland dan!

3 jaar gewerkt... je begint net en dan al zo'n grote muil over hoe het niet moet, ik zou je eerst maar eens inlezen in hoe het allemaal werkt in NL en dan vergelijken met de rest van de wereld.. De opleiding die je gehad hebt (als je die hebt), is grotendeels betaald door de staat, gaat je in het buitenland ook niet lukken...
pi_90519852
quote:

[..]

uwv heb je geen kut aan!

Kan niet eens minimum wat je krijgt is sws drie maanden
pi_90522889
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:12 schreef inXs het volgende:

[..]

Inderdaad, verhuis maar... Dus als je alles op orde hebt verhuis je? Wat is op orde dan? 3 jaar gewerkt? En vervolgens krijg je als je geen werk hebt 'gratis' geld? Succes in het buitenland dan!

3 jaar gewerkt... je begint net en dan al zo'n grote muil over hoe het niet moet, ik zou je eerst maar eens inlezen in hoe het allemaal werkt in NL en dan vergelijken met de rest van de wereld.. De opleiding die je gehad hebt (als je die hebt), is grotendeels betaald door de staat, gaat je in het buitenland ook niet lukken...
Ik wil een baan! Ik wil gewoon zien dan bedrijven het fatsoen eens zouden opbrengen gewoon te reageren naar aanleiding van een sollicitatie!
Ik ben afgestudeerd als vormgever! Die markt is verzadigd en neem genoegen met alle jobs die ik kan krijgen. Ik heb genoeg werk ervaring als vormgever, video editor, service monteur, administratief medewerker en verkoper in een winkel!

Ik heb echt veel sollicitaties verstuurd, meer dan 50 en heb slechts 8 reacties gekregen waarvan 5 gelijk negatief uitvielen! 3 ben ik op gesprek geweest, 2 ben ik niet geworden, 1 wacht ik nog op een 2e gesprek al 3 weken. Heb gemaild wanneer die plaats zal gaan vinden nog geen concreet antwoord!

Vervolgens hebben wij de uitzendbureau's nog. Waarom? Geen idee je hebt er geen klote aan!
Ik zoek me suf op die sites voor vacatures lever ze aan. Vervolgens stellen ze je nooit voor, of is De vacature al vervuld (staat er dan net een paar uur op) of je profiel matched niet!!
Allemaal bullcrap! Dan hebben we de vacatures van UWV reageren tot 27 jaar.
Reageren als je langer dan 3 maanden in de ww zit of een jaar in de bijstand.
Soms reageren ze gewoon helemaal niet naar aanleiding van een sollicitatie!
Dan bel je ze lief, en dan zeggen ze als je niks hoort ben je het niet geworden!

Veel dingen zijn goed geregeld in ons kikkerland! ziekenfonds, scholing maar de banenmarkt is een drama!

We hebben ruim een kwart miljoen werkeloze in ons land!
Maar ondertussen worden de polen, russen, finnen, en andere bevolkingsgroepen aan het werk gezet.

Geef mij maar een kut baan voor zolang! Dan heb ik in ieder geval inkomsten en kan ik rustig verder zoeken!

Die WW is prima geregeld in ons land, maar 1 maand voor iemand die 3 jaar gewerkt heeft beetje raar. Maar dat was allemaal in orde werkt mij vorige week donderdag nog verteld op het UWV door de werkcoach. Maar zet me gewoon aan het werk, wordt inmiddels knettergek van het niets doen!
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:01:29 #171
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90529044
Als je 3 jaar gewerkt hebt heb je recht op tenminste 3 maanden uitkering. Dus waarom zou jij maar 1 maand krijgen?
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:05:30 #172
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90529141
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:01 schreef goofy_goober het volgende:
Als je 3 jaar gewerkt hebt heb je recht op tenminste 3 maanden uitkering. Dus waarom zou jij maar 1 maand krijgen?
Dit dus :).
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:40:06 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_90530146
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:52 schreef CecilBDemented het volgende:

Veel dingen zijn goed geregeld in ons kikkerland! ziekenfonds, scholing maar de banenmarkt is een drama!

We hebben ruim een kwart miljoen werkeloze in ons land!

De huidige werkloosheid is gemiddeld gezien laag te noemen. Omdat het voor jou op dit moment niet werkt betekent het niet dat het in Nederland een drama is. Je hebt gewoon pech dat je een opleiding hebt gedaan waarvoor weinig vraag is.
pi_90530285
Ja, het zou zomaar kunnen dat je recht hebt op veel meer dan je denkt. Elk jaar dat je minimaal 52 keer gewerkt hebt telt mee. Hmm, zo levert dat scholierenbaantje dat je elke zaterdag deed zomaar een paar extra maanden op. Mits je geregistreerd (wit) gewerkt hebt natuurlijk. In mijn geval werd de verwachte 1 maand op die manier 7 maanden.

Vorige week had ik ook wel weer een spraakmakende afwijzing. Ik solliciteerde voor de tweede keer bij het CBG. De eerste keer was ik het niet geworden, maar het was zo passend dat ik plotseling op de bonnefooi daar voor een tweede keer kon komen solliciteren. Krijg ik van het uitzendbureau van een behoorlijk stevig balende intercedent te horen "sorry daboman, je bent het niet geworden. Inhoudelijk stond je verhaal als een huis en daar konden ze je niet op afwijzen. Maar ze konden maar 1 iemand kiezen. En ze hadden een DAME (ja, met nadruk) aangenomen, die net even wat beter over kwam in het gesprek. En nu zeggen we gekscherend dat ze graag knappe jonge dames bij het CBG aannemen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:57:20 #175
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90530718
Ik ben een keer afgewezen terwijl ik al was aangenomen.

Had een sollicitatiegesprek, vond dat het zelf wel aardig was gegaan maar niet perfect, maar toch aangenomen. Nou, mooi. Contract zou binnen een week worden opgestuurd. Ik blij, iedereen bellen: ik heb werk! UWV gebeld om de uitkering stop te laten zetten. Word ik 3 dagen later gebeld: 'Ja, uh, sorry maar... uh... we kunnen je toch geen baan aanbieden.' Ik: 'Waaaaat, ik ben al aangenomen??' Zij: 'Ja, uh, maar de projectmanager heeft alles op eigen houtje geregeld terwijl hij had moeten overleggen met de grote baas... dus hij is ontslagen waardoor ook het project komt te vervallen... eh, sorry... MAAR we kunnen je wel een dinnerbon van 50 euro aanbieden ter compensatie, mooi opgelost toch? Nou, doeeei!' Klootzakken. :(
pi_90533828
Jeetje, zelfs als je bent aangenomen ben je er nog niet. Maar ach, dat weet ik uit ervaring. Ik heb bijna een jaar gewerkt voor een werkgever waar ik min of meer ben opgedrongen. Die opende het sollicitatie gesprek met de mededeling dat ze het eigenlijk niet wilde. Terwijl personeelszaken van die organisatie het juist wel graag wilde. Moet zeggen dat baas lief me het leven aardig zuur heeft gemaakt. Details bespaar ik jullie maar. Ben uiteindelijk gebleven en dat heeft me wel karakter gegeven en ik had het geluk dat personeelszaken en de organisatie als geheel er wel altijd was om erover te praten.
pi_90533980
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:57 schreef goofy_goober het volgende:
Ik ben een keer afgewezen terwijl ik al was aangenomen.

Had een sollicitatiegesprek, vond dat het zelf wel aardig was gegaan maar niet perfect, maar toch aangenomen. Nou, mooi. Contract zou binnen een week worden opgestuurd. Ik blij, iedereen bellen: ik heb werk! UWV gebeld om de uitkering stop te laten zetten. Word ik 3 dagen later gebeld: 'Ja, uh, sorry maar... uh... we kunnen je toch geen baan aanbieden.' Ik: 'Waaaaat, ik ben al aangenomen??' Zij: 'Ja, uh, maar de projectmanager heeft alles op eigen houtje geregeld terwijl hij had moeten overleggen met de grote baas... dus hij is ontslagen waardoor ook het project komt te vervallen... eh, sorry... MAAR we kunnen je wel een dinnerbon van 50 euro aanbieden ter compensatie, mooi opgelost toch? Nou, doeeei!' Klootzakken. :(
Een dinerbon ook echt he, uiteten is wel het laatste waar ik geld aan uit wil geven als ik het niet breed heb.
pi_90534427
met een bon ben je geen geld kwijt, ik zou het op marktplaats of hier op fok verpatsen
hou je er nog wat aan over ook
pi_90536488
Was vandaag bij een callcenter op gesprek, daar zit je dan met je internationale HBO studie, waarvan anderhalf jaar in het buitenland volbracht en 28 jaar oud...

gasten bieden echt een extreem slecht salaris maar ok...waren echt bang dat ik dus maar kort bij hun zou blijven, aangezien ik eigenlijk zo snel mogelijk weg ben als er zich iets anders voordoet...
pi_90536667
Vandaag weer een vacature aangeboden gekregen, wat een hele mooie is, maar ik vraag me af of ik het kan en wil. Soms is nee zeggen makkelijk, maar dit wordt erg lastig om ja of nee te zeggen -O-
Heb nog een andere lopen, hoop dat dat snel wat wordt, dan kies ik die :P

Ook voor het eerst een bericht via LinkedIn gekregen, van een persoon die ik niet ken, maar die gewoon op trefwoorden zoekt volgens mij. Vind het maar niks :')
pi_90537278
Kan iemand mij verder helpen?

Ik hoorde onlangs dat er voor mijn studie misschien veel mogelijkheden in een stad als Aken zijn.
Helaas weet ik geen goede Duitse vacature-site te vinden.
Kent iemand er misschien een?

Ik ben erg benieuwd.
pi_90544065
Ow, en mocht iemand een goede vacature-site voor de regio Rotterdam weten (omdat daar het meeste in de richting van mijn studie te vinden is), dan hoor ik dat ook graag.
pi_90545165
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 17:26 schreef JL... het volgende:
Ow, en mocht iemand een goede vacature-site voor de regio Rotterdam weten (omdat daar het meeste in de richting van mijn studie te vinden is), dan hoor ik dat ook graag.
Wat is jouw richting? Ook bank en verzekering?
pi_90545430
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:40 schreef Blik het volgende:

[..]

De huidige werkloosheid is gemiddeld gezien laag te noemen. Omdat het voor jou op dit moment niet werkt betekent het niet dat het in Nederland een drama is. Je hebt gewoon pech dat je een opleiding hebt gedaan waarvoor weinig vraag is.
Tja, ik heb vastgoed en makelaardij gedaan. Als er 1 markt op zijn gat ligt, is het de woningmarkt wel :').
pi_90546188
* EilandjeOnline excuseert zich, ze moet hard lachen _O-
pi_90547736
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:18 schreef EilandjeOnline het volgende:
* EilandjeOnline excuseert zich, ze moet hard lachen _O-
Deze week derde gesprek, dus wie weet neem ik mijn woorden terug :P.
pi_90549613
* EilandjeOnline feliciteert disavowed alvast met de baan, derde gesprek is vaak alleen naar contract tekenen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door EilandjeOnline op 28-12-2010 20:18:17 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:13:41 #188
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90551526
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:00 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Tja, ik heb vastgoed en makelaardij gedaan. Als er 1 markt op zijn gat ligt, is het de woningmarkt wel :').
Bekijk het ook van een andere kant: koop en verkoop van vastgoed is moeilijk, dus er is een braakliggend terrein met veel toekomstmogelijkheden waar je kunt gaan pionieren. (Tip om eens te noemen bij een sollicitatiegesprek?)
pi_90557507
Tja, ik heb er ook last van met mijn bouwkunde opleiding. Ben je ingenieur, lukt het nog niet om een normale baan te vinden. Ik zit nu bij een callcenter en echt de helft van de mensen die daar werkt heeft een HBO of WO diploma. Deze week is waarschijnlijk mijn laatste week en daarna ga ik waarschijnlijk weer de bijstand in. Zucht...
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:42:31 #190
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90559223
Liever een uitkering dan callcenterwerk.
pi_90560981
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:53 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Wat is jouw richting? Ook bank en verzekering?
International Business...
dus zoek banen in de richting van handel, import-export, bedrijfseconomie, administratie, zakenleven...kantoorbanen dus.

Als iemand dus een goede Duitse vacature-site en een goede vacaturesite voor de regio Rotterdam-Den Haag weet, dan hoor ik dat nog steeds graag.
pi_90561302
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:09 schreef JL... het volgende:

[..]

dus zoek banen in de richting van handel, import-export, bedrijfseconomie, administratie, zakenleven...kantoorbanen dus.

Als iemand dus een goede Duitse vacature-site en een goede vacaturesite voor de regio Rotterdam-Den Haag weet, dan hoor ik dat nog steeds graag.
Monster.de
http://www.stellenanzeigen.de/
http://www.stellenangebote.de
http://www.stellenmarkt.de/
http://de.gigajob.com/index.html

Tevens houden ze in Dld nogal erg van old skool vacatures in de krant te zetten, dus zoek de lokale krant op!
pi_90561712
Danke schon...!

Mocht je nog een goede site voor die andere regio weten, dan hoor ik het graag.
  woensdag 29 december 2010 @ 13:35:53 #194
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90579696
Pfff, is het al 2011? Ik verveel me de tyfus.
pi_90585541
Duimen, vrijdag wordt de grote dag :D.
pi_90585959
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 23:09 schreef JL... het volgende:

[..]

Misschien weet je dit al en heb het je vast al geprobeerd :P Maar een zeer grote bank is van plan om het back office werk te flexibiliseren. Je zou eens kijken of je daar terecht kunt komen via uzb, en aangezien je daar vaak administartieve klusjes doet voor mensen met hbo en wo nivo kun jij je netwerk uitbreiden. Het is mbo nivo en je moet tegen de (negatieve) sfeer kunnen. De vaste mensen die er tig jaar werken worden er namelijk uitgewerkt.

Een andere bank is van plan om binnenkort kantoren te openen in Rotterdam, en zijn van plan om in de opstartfase voor de mbo administratieve functies uitzendkrachten in te zetten :Y
pi_90586323
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:50 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Misschien weet je dit al en heb het je vast al geprobeerd :P Maar een zeer grote bank is van plan om het back office werk te flexibiliseren. Je zou eens kijken of je daar terecht kunt komen via uzb, en aangezien je daar vaak administartieve klusjes doet voor mensen met hbo en wo nivo kun jij je netwerk uitbreiden. Het is mbo nivo en je moet tegen de (negatieve) sfeer kunnen. De vaste mensen die er tig jaar werken worden er namelijk uitgewerkt.

Een andere bank is van plan om binnenkort kantoren te openen in Rotterdam, en zijn van plan om in de opstartfase voor de mbo administratieve functies uitzendkrachten in te zetten :Y
Klinkt als de vacatures van de Rabobank. Daar heb ik laatst ook gesolliciteerd.
pi_90592354
quote:
15s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:58 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Klinkt als de vacatures van de Rabobank. Daar heb ik laatst ook gesolliciteerd.
Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:02:45 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90592383
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:

[..]

Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Ik begrijp wel waarom ze dat willen, maar ik snap het niet :P. Zo komen (eventuele) toppers nooit binnen het bedrijf..
pi_90592586
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:

[..]

Dat is erg jammer.
Er zijn meerdere banken he, waar op dit moment uitzendkrachten met een afgeronde hbo (in een economische richting dat wel) werken in een back office zonder eerder bij deze banken gewerkt te hebben. Sommige wonen niet eens in Rotterdam maar komen bij uit Breda.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:09:19 #201
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90592663
Start en Adecco bemiddelen ook voor de Rabobank, aangezien ze in-house zitten (in Utrecht althans). Loop daar eens naar binnen.

Ik ben blij, want ik krijg iig tot volgend jaar november een WW-uitkering. Nou verwacht ik niet dat ik het zolang nodig zal hebben, maar het wel weer een stukje zekerheid en dan hoef ik tenminste niet op mijn spaarcentjes te teren. :)
pi_90592867
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik begrijp wel waarom ze dat willen, maar ik snap het niet :P. Zo komen (eventuele) toppers nooit binnen het bedrijf..
Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:18:26 #203
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90593102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:

[..]

Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
Make them an offer they can't refuse. ;)

woensdag 29 december 2010 @ 18:19:15 #204
283395 HeetBoven
pi_90593132
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:

[..]

Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.
pi_90593282
quote:

[..]

Dat is erg jammer.
Da's juist mooi :P Ik heb er al eens stage gelopen (ik vind dat dat ook telt :P) Helaas woon ik niet in het zuiden....
pi_90593339
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:19 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.
Dat is niet het beeld dat ik heb, maar goed ik heb maar 3 banken van binnen gezien. En daar zitten genoeg net afgestuurde, met alleen stage ervaring dat zelden banken gerelateerd was, hbo'ers op de back offices. En een kruiwagen hadden ze veelal ook niet.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:28:47 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593528
Mja, ik kom met m'n mbo nooit een bank binnen vrees ik :P Hoeft ook niet.
pi_90593661
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Ik zou het ook niet eens willen :P
pi_90593680
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halen :Y
  woensdag 29 december 2010 @ 18:35:58 #210
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593854
quote:
3s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halen :Y
Idd :Y Laatst nog gesolliciteerd op een functie bij de Rabo, was ook voor mbo. Maarja, natuurlijk paste ik niet precies 'in het profiel' :P
  woensdag 29 december 2010 @ 18:37:28 #211
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593905
Overigens, bij welk bedrijf/instantie zouden jullie het liefste werken? Of geen voorkeur?

Ik neig naar of bij de overheid/Rijk, of bij een klein bedrijf :Y
pi_90593911
quote:

[..]

Dat is erg jammer.
Ik ben wel voorgedragen voor een fucntie, misschien omdat ik al voor een bank heb gewerkt. Niettemin kreeg ik niet lang daarna te horen dat de functie al was vervuld :').

Lang had ik daar ook niet willen zitten. Ik zou er drie jaar over doen om weer terug te komen op het salarisniveau waar ik ben gestart. En er werd nog rekening gehouden met de jaren werkervaring die ik heb opgebouwd :{. Maar goed, ik ben het niet voor niets niet geworden :').
pi_90593969
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
Overigens, bij welk bedrijf/instantie zouden jullie het liefste werken? Of geen voorkeur?

Ik neig naar of bij de overheid/Rijk, of bij een klein bedrijf :Y
Middelgroot commercieel bedrijf denk ik (van 50 tot 250 werknemers). Toch persoonlijk, maar met mogelijkheden :)
Zit nu in de semi-overheid, en dat is toch wel erg ambtenarij af en toe, waar ik niet heel goed tegen kan :')
  woensdag 29 december 2010 @ 19:17:24 #214
283395 HeetBoven
pi_90595504
Och, wil je echt perse voor een bank werken? Het enige dat zeker is is dat het geld er is en dus de zekerheid. De sfeer is vaak tenenkrommend formeel en tot op het dubbeltje bescheten. Er zijn genoeg bedrijven te vinden waar dit anders ligt, misschien is de beloning wat lager, maar je krijgt er een goede sfeer en het "fluitend naar je werk" gevoel voor terug.
pi_90595708
Als ik de TT lees, dan moet ik kotsen. Afhankelijk of ownership nemen over de situatie. Ik ben nieuwsgierig wat de gemiddelde poster in dit topic zou kiezen. Ik ga nu het topic even lezen
pi_90595766
quote:
Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef HeetBoven het volgende:
Och, wil je echt perse voor een bank werken? Het enige dat zeker is is dat het geld er is en dus de zekerheid. De sfeer is vaak tenenkrommend formeel en tot op het dubbeltje bescheten. Er zijn genoeg bedrijven te vinden waar dit anders ligt, misschien is de beloning wat lager, maar je krijgt er een goede sfeer en het "fluitend naar je werk" gevoel voor terug.
Banken en formeel :D! Ja, naar de klant ja.
pi_90595804
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:09 schreef goofy_goober het volgende:
Start en Adecco bemiddelen ook voor de Rabobank, aangezien ze in-house zitten (in Utrecht althans). Loop daar eens naar binnen.

Ik ben blij, want ik krijg iig tot volgend jaar november een WW-uitkering. Nou verwacht ik niet dat ik het zolang nodig zal hebben, maar het wel weer een stukje zekerheid en dan hoef ik tenminste niet op mijn spaarcentjes te teren. :)
Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
pi_90595880
quote:
Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
De BNR manager is gearriveerd hoor :') Laat de geveulgelde management uitspraken maar komen :r
pi_90595938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebt :+...
dag
pi_90596021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:28 schreef Peter het volgende:

[..]

En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebt :+...
Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?
pi_90596049
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?
Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent? :')
pi_90596205
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent? :')
Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpel
  woensdag 29 december 2010 @ 19:47:45 #223
283395 HeetBoven
pi_90596609
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:24 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Banken en formeel :D! Ja, naar de klant ja.
Nou, weet niet waar jij hebt gewerkt, maar ik voor de Postbank / ING jaren geleden. Sorry, maar stuk voor stuk waren het gehaktballen waar ik mee moest werken. Nooit meer een bank voor mij.
pi_90596788
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpel
Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?
dag
pi_90597081
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?
Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaarde
pi_90597102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:47 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Nou, weet niet waar jij hebt gewerkt, maar ik voor de Postbank / ING jaren geleden. Sorry, maar stuk voor stuk waren het gehaktballen waar ik mee moest werken. Nooit meer een bank voor mij.
ING :D. Daar heb ik in 2000 nog stage gelopen. Op een UOZ of front office?

Dat was wel een ballentent ja.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:01:42 #227
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597185
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Whatever. Je hebt werkpaarden en je hebt luipaarden.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaarde
Leuk voor jou.

Ik werk nu zo'n 11 jaar dus heb gewoon recht op die WW. En reken maar dat ik ervan ga genieten, die extra vrijheid die ik nu heb. Dus ik hoop dat je aan me denkt hoe ik profiteer van jouw zuurverdiende centjes terwijl je het zweet op je rug staat te zwoegen met je kutbaantje.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:03:34 #228
283395 HeetBoven
pi_90597258
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef Disavowed het volgende:

[..]

ING :D. Daar heb ik in 2000 nog stage gelopen. Op een UOZ of front office?

Dat was wel een ballentent ja.
Heb 2 dingen gedaan bij de ING: uitzoeken van spaarbankboekjes die over gingen in een echte bankrekening ( een echte studentenjob, was ook tijdelijk) en later op de crediteurenadministratie waar ik kostenfacturen moest inboeken. Allemaal backoffice dus.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:04:20 #229
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597304
dubbel
pi_90597400
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:01 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Whatever. Je hebt werkpaarden en je hebt luipaarden.

[..]

Leuk voor jou.

Ik werk nu zo'n 11 jaar dus heb gewoon recht op die WW. En reken maar dat ik ervan ga genieten, die extra vrijheid die ik nu heb. Dus ik hoop dat je aan me denkt hoe ik profiteer van jouw zuurverdiende centjes terwijl je het zweet op je rug staat te zwoegen met je kutbaantje.
Wat zal jij en je omgeving ongelofelijk trots op je zijn. Je hebt werkpaarden en faalhazen
pi_90597459
quote:

[..]

Kortom, je hebt 0,0 ervaring. Dat dat duidelijk genoteerd is.
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 20:08:11 #232
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597486
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat zal jij en je omgeving ongelofelijk trots op je zijn. Je hebt werkpaarden en faalhazen
Trots, nah. Maar het geeft me wel ademruimte om een leuke baan te vinden en zodat ik niet elk miezerig kutbaantje aan hoef te pakken. Dus wat zit je nou druk te maken om die paar maanden WW, mafkees? Dat jij er een andere mentaliteit op nahoudt is fijn voor jou, maar dring je bekrompen mening niet aan anderen op a.u.b.
pi_90597503
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Stort je trouwens ook alle studiefinanciering die je hebt ontvangen ongevraagd terug?
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 20:09:15 #234
283395 HeetBoven
pi_90597522
quote:

[..]

Wat een kansloze discussie. WW is niets anders dan loonderving en staat los van wat je aan spaargeld hebt opgebouwd, en dat is maar goed ook. Het zou slecht zijn voor de economie als je eerst al je spaarcenten moet opmaken voordat je recht zou krijgen op WW. Je zou namelijk ineens geen grote uitgaven meer kunnen doen, wat de macro economie schade toebrengt. Wat wel zo is is dat het doel wat voor ogen moet staan van zowel CWI als client het vinden van een passende nieuwe aanstelling is, daarvoor moeten beiden zich 100% inzetten en hier is zeker wat te verbeteren, vooral bij de personen die er een beroep op doen.
pi_90597559
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Trots, nah. Maar het geeft me wel ademruimte om een leuke baan te vinden en zodat ik niet elk miezerig kutbaantje aan hoef te pakken. Dus wat zit je nou druk te maken om die paar maanden WW, mafkees?
Omdat de attitude die jij tentoonstelt helaas meer regel dan uitzondering is. Daar gaan we Nederland natuurlijk niet verder mee helpen. Mensen die de verantwoordelijkheid nemen van hun eigen leven, die zijn schaarser met de dag. Veel te veel excuus gasten
  woensdag 29 december 2010 @ 20:11:39 #236
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597617
Ik was ook niet van plan om Nederland verder te helpen. Als ik werk heb doe ik dat om centjes te pakken, niet om Nederland verder te helpen.
pi_90597645
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Kortom, je hebt 0,0 ervaring. Dat dat duidelijk genoteerd is.
Het gaat om attitude.. Of las je daar voor het gemak overheen? Ik heb 1x een nieuwe baan moeten zoeken toen mijn 1e werkgever failliet was gegaan, Ik was bouwkundig tekenaar en ik heb toen wat aangepakt (commerciële baan) en van daaruit verder gegaan. Eerst 3 jaar in de commercie ervaring opgedaan alvorens een andere stap te maken
pi_90597669
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:11 schreef goofy_goober het volgende:
Ik was ook niet van plan om Nederland verder te helpen. Als ik werk heb doe ik dat om centjes te pakken, niet om Nederland verder te helpen.
Again, wees trots op jezelf. Er zijn er waarschijnlijk maar heel weinig die trots op je zijn.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:13:02 #239
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597677
edit
  woensdag 29 december 2010 @ 20:13:36 #240
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597707
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het gaat om attitude.. Of las je daar voor het gemak overheen? Ik heb 1x een nieuwe baan moeten zoeken toen mijn 1e werkgever failliet was gegaan, Ik was bouwkundig tekenaar en ik heb toen wat aangepakt (commerciële baan) en van daaruit verder gegaan. Eerst 3 jaar in de commercie ervaring opgedaan alvorens een andere stap te maken
Geweldig, wil je nu een lintje?

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Again, wees trots op jezelf. Er zijn er waarschijnlijk maar heel weinig die trots op je zijn.
Heerlijk dat op de man spelen. Geeft alweer aan met wat voor iemand we te maken hebben. Kinderachtig ventje. Wat doe je eigenlijk hier? Ben jij werkzoekend?? Nee. Wegwezen dus. Ga dat hoog van de toren blazende toontje van je maar ergens anders verkondigen, hier zitten we er niet op te wachten iig.

[ Bericht 22% gewijzigd door goofy_goober op 29-12-2010 20:28:17 ]
pi_90597727
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:13 schreef goofy_goober het volgende:
Geweldig, wil je nu een lintje?
Nee dank je. Het is mijn levensstijl. Mijn glas is altijd half vol en ik ben niet afhankelijk omdat ik de verantwoordelijkheid neem
  woensdag 29 december 2010 @ 20:17:13 #242
283395 HeetBoven
pi_90597846
Er voelt er zich een geweldig , dat werkloze tuig zal ie wel even om de oren slaan met zijn golfclub :')
pi_90598874
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:10 schreef draaijer het volgende:

[..]

Omdat de attitude die jij tentoonstelt helaas meer regel dan uitzondering is. Daar gaan we Nederland natuurlijk niet verder mee helpen. Mensen die de verantwoordelijkheid nemen van hun eigen leven, die zijn schaarser met de dag. Veel te veel excuus gasten
Raak eerst maar eens werkloos zonder je spaargeld. Dan wil jij wel WW aanvragen (waar je overigens zelf premie voor betaald hebt). En tevens is het niet zozeer de attitude van de meesten hier maar die van het UWV. Laatst kon ik een baatje krijgen, dat ¤200,- netto onder mijn WW zat. Je zou denken dat het UWV zegt:"Da's goed, wij vullen wel aan tot je huidige bedrag."

Nee, dus, dan heb je gewoon pech.Dat aanvullen doen ze pas als je een jaar onafgebroken thuis zit. En helaas heb ik dat geld wel nodig. Als ze dat soort regeltjes nou eens veranderen, dan zou het al een stuk makkelijker worden.
pi_90599288
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Raak eerst maar eens werkloos zonder je spaargeld. Dan wil jij wel WW aanvragen (waar je overigens zelf premie voor betaald hebt). En tevens is het niet zozeer de attitude van de meesten hier maar die van het UWV. Laatst kon ik een baatje krijgen, dat ¤200,- netto onder mijn WW zat. Je zou denken dat het UWV zegt:"Da's goed, wij vullen wel aan tot je huidige bedrag."

Nee, dus, dan heb je gewoon pech.Dat aanvullen doen ze pas als je een jaar onafgebroken thuis zit. En helaas heb ik dat geld wel nodig. Als ze dat soort regeltjes nou eens veranderen, dan zou het al een stuk makkelijker worden.
Ben ik met je eens. Maar iedereen heeft toch wel spaargeld?
pi_90599430
quote:
Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

draaijer ik ben zooooo onder de indruk van je, dat ik een topic heb geopen in ONZ. Jij was mijn inspiratie O+
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 20:56:36 #246
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90599602
quote:

[..]

Even inbreken hoor. Ik ben nog nooit werkloos geweest en ben het nu ook verre van. Maar reacties die je krijgt:
- Je bent overgekwalificeerd
- Hoe lang ben je beschikbaar?
- We willen best investeren, hier heb je een wurgcontract waaruit blijkt dat je in een cirkel van 100km niet mag werken bij een gelijk kantoor voor 5 jaar lang. Als je binnen 3 jaar weggaat kost het je ook nog XXXX euro aan scholingskosten
- Productiewerk verhuist allemaal naar lagelonenlanden en derhalve: er IS geen werk.
- Jij tegenover, op het moment werkloze, bouwvakkers die tijdelijk werk zoekt van de lagere contreien? Jij legt het zo ontzettend af.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 29 december 2010 @ 20:57:18 #247
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90599639
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een ontzettend naieve gedachte van je.

[ Bericht 10% gewijzigd door goofy_goober op 29-12-2010 21:06:36 ]
pi_90599792
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Even inbreken hoor. Ik ben nog nooit werkloos geweest en ben het nu ook verre van. Maar reacties die je krijgt:
- Je bent overgekwalificeerd
- Hoe lang ben je beschikbaar?
- We willen best investeren, hier heb je een wurgcontract waaruit blijkt dat je in een cirkel van 100km niet mag werken bij een gelijk kantoor voor 5 jaar lang. Als je binnen 3 jaar weggaat kost het je ook nog XXXX euro aan scholingskosten
- Productiewerk verhuist allemaal naar lagelonenlanden en derhalve: er IS geen werk.
- Jij tegenover, op het moment werkloze, bouwvakkers die tijdelijk werk zoekt van de lagere contreien? Jij legt het zo ontzettend af.
Ik heb een gezin te onderhouden en ik zou zeer zeker gaan schoonmaken oid. Als ik maar geld naar binnen kan harken en vanuit die positie kan opgroeien en of verder kijken. Ik ben het met je eens dat het vinden van een geschikte baan best lastig kan zijn, maar ik heb ook het idee dat het verschuilen achter excuses wel lekker comfortabel is. Dat is absoluut niet bij iedereen van toepassing, maar een hoop lijken het mijn inziens wel makkelijk te vinden
  woensdag 29 december 2010 @ 21:02:56 #249
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90599888
De Boer En De Manager.

Een herder hoedt zijn kudde schapen op een ver en verlaten veld, als hij een blinkend nieuwe Peugeot 607 in een stofwolk ziet naderen.

De bestuurder, een man, elegant gekleed in een pak van Versace, schoenen van Gucci, een bril van Ray Ban en een stropdas van Yves-Saint-Laurent, stopt, leunt uit het raam en zegt: “Als ik jou precies kan vertellen hoeveel schapen jij hebt, krijg ik er dan eentje van je?”

De herder kijkt de Yup aan en zegt: “Oke, waarom niet.”

De Yup trekt onmiddellijk zijn laptop van Dell op zijn schoot en verbindt deze via Bluetooth met zijn mobieltje van KPN. Hij maakt een GPRS-verbinding met internet, surft naar een website van NASA en selecteert een navigatie-systeem om zijn exacte positie te bepalen. Hij stuurt vervolgens de data naar een andere satelliet van NASA, die het hele gebied scant en hem een ultra scherpe foto stuurt. De Yup opent Adobe Photoshop en stuurt de foto naar een laboratorium in Hamburg dat hem na enkele seconden een e-mail stuurt op zijn Palm Pilot met de bevestiging dat de foto is bewerkt en opgeslagen. Via een ODBC-connectie maakt hij verbinding met een MS-SQL-database en in een sheet van Excel met honderden ingewikkelde formules laadt hij alle data via de e-mail van zijn Blackberry. Na enkele minuten genereert het programma een antwoord van 150 pagina’s in kleur en de Yup drukt deze af op zijn mini-HP-laserjet.

Hij kijkt de herder aan en zegt: “Je hebt exact 1586 schapen.” “Dat klopt”, zegt de herder, “je mag dus een schaap uitzoeken.” De Yup stapt uit, zoekt een dier uit en doet hem in zijn achterbak. Hij maakt aanstalten om te vertrekken.
“Hé, wacht eens”, zegt de herder dan, “als ik jouw beroep kan raden, geef je dan m’n dier terug?” De Yup denkt even na en zegt: “Oke, waarom niet.” De herder zegt zonder twijfelen: “Je bent een Manager.” “Ongelooflijk”, zegt de Yup, “hoe weet je dat?” “Da’s niet zo moeilijk”, zegt de herder, “je verschijnt terwijl niemand daarom gevraagd heeft, je stelt een vraag waar niemand op zit te wachten, en je wilt betaald worden voor een antwoord terwijl ik dat antwoord al weet. Bovendien begrijp je helemaal niets van mijn werk. Dus geef mijn hond maar terug.”
pi_90600430
quote:
Op woensdag 29 december 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb een gezin te onderhouden en ik zou zeer zeker gaan schoonmaken oid. Als ik maar geld naar binnen kan harken en vanuit die positie kan opgroeien en of verder kijken. Ik ben het met je eens dat het vinden van een geschikte baan best lastig kan zijn, maar ik heb ook het idee dat het verschuilen achter excuses wel lekker comfortabel is. Dat is absoluut niet bij iedereen van toepassing, maar een hoop lijken het mijn inziens wel makkelijk te vinden
Ga je nog je opwachting maken in mijn ONZ topique O+ Je input wordt gewaardeerd, uiteraard geef jij je feedback zoals alleen gevleugelde dienende leider doet, toch :7
  woensdag 29 december 2010 @ 21:15:12 #251
283395 HeetBoven
pi_90600500
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat voor een job is dat dan, pallets sorteren??

pi_90600575
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben te hoog opgeleid voor schoonmaken en dat vind ik niet zelf maar de uitzendbureaus en schoonmaakbedrijven. Ze denken dat ik dan zo weer weg ben en daarom nemen ze liever een laagopgeleid persoon aan. Zo makkelijk is het dus niet. Ik werk nu bij een callcenter, daar willen ze dus wel hoogopgeleide mensen, maar als dat baantje straks weer afgelopen is zit ik dus weer thuis. Spaargeld heb ik niet zo veel, ik ben namelijk deze zomer afgestudeerd. Ik zal dus zeker alles aannemen maar binnenkort kom ik dus weer in de bijstand, het beetje spaargeld dat ik heb zal ik dan moeten gebruiken om rond te komen. De bijstand is namelijk niet erg hoog. Liever ga ik natuurlijk aan het werk.
pi_90600725
quote:

[..]

Nee, niet iedereen heeft spaargeld. Ik woon net een dik jaar in dit huis dus mijn spaargeld zat in de meubels etc..
pi_90600784
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat probeerde ik je dus uit te leggen. Met schoonmaken kun je je gezin minder goed onderhouden dan met je WW-uitkering.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:20:20 #255
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90600800
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen heeft spaargeld. Ik woon net een dik jaar in dit huis dus mijn spaargeld zat in de meubels etc..
Zoals ik al zei: mensen die denken dat iedereen spaargeld heeft hebben een redelijk utopisch beeld van de huidige maatschappij.
pi_90600864
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:15 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Wat voor een job is dat dan, pallets sorteren??

Nee, tijdelijke hulpkracht bij de TNT.
pi_90600933
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:20 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: mensen die denken dat iedereen spaargeld heeft hebben een redelijk utopisch beeld van de huidige maatschappij.
Waarom niet? Omdat je boven je stand wilt leven en toch even een PL af wilde sluiten voor die blitse wagen? ;) (grapje)

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 29-12-2010 21:28:04 ]
pi_90601402
quote:
6s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:13 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ga je nog je opwachting maken in mijn ONZ topique O+ Je input wordt gewaardeerd, uiteraard geef jij je feedback zoals alleen gevleugelde dienende leider doet, toch :7
Ach meisje, je denkt toch niet dat ik de moeite ga nemen om een topic van mijn obesitas vrijgezellenstalker te lezen. De kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed zijn als je voorverpakte voedsel wat je elke dag alleen soldaat maakt. :)

:W

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 29-12-2010 21:39:39 (op verzoek van goofy) ]
pi_90601407
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat je boven je stand wil leven en toch even een PL af wilde sluiten voor die blitse wagen ;) (grapje)
Misschien ben ik hopeloos ouderwets wat betreft lenen, maar als ik iets wil kopen, dan spaar ik daar voor. Voor een huis is dat natuurlijk niet reeel, maar voor al het andere niet meer dan normaal.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:31:01 #260
283395 HeetBoven
pi_90601419
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, tijdelijke hulpkracht bij de TNT.
Meh, scheelt niet veel met pallets sorteren. Bij de TNT moet je ook niet zijn voor de betere banen tegenwoordig.
pi_90601472
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:30 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Misschien ben ik hopeloos ouderwets wat betreft lenen, maar als ik iets wil kopen, dan spaar ik daar voor. Voor een huis is dat natuurlijk niet reeel, maar voor al het andere niet meer dan normaal.
Dan ben ik ook hopeloos ouderwets. Ik deel je mening.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:33:24 #262
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90601566
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach, meisje je denkt toch niet dat ik de moeite ga nemen om een topic van mijn obesitas vrijgezellen stalker te lezen. De kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed zijn als je voor verpakte voedsel wat je elke dag alleen soldaat maakt. :)

De komma staat op de verkeerde plek en 'vrijgezellen stalker' en 'voor verpakt' is één woord.
pi_90601822
quote:
Op woensdag 29 december 2010 21:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach meisje, je denkt toch niet dat ik de moeite ga nemen om een topic van mijn obesitas vrijgezellenstalker te lezen. De kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed zijn als je voor verpaktevoedsel wat je elke dag alleen soldaat maakt. :)

Ik vind dit jammer, maar ik ben niet boos. Alleen maar ontzettend teleurgesteld :')
pi_90602728
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Stort je trouwens ook alle studiefinanciering die je hebt ontvangen ongevraagd terug?
Draaijer?
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 21:58:47 #265
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90602863
Draaijer heeft geen studiefinanciering gehad, maar alles natuurlijk zelf bekostigd.
pi_90603095
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:58 schreef goofy_goober het volgende:
Draaijer heeft geen studiefinanciering gehad, maar alles natuurlijk zelf bekostigd.
Studiefinanciering moet je namelijk niet aanvragen, want daar spaar je voor :Y
dag
pi_90603809
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Draaijer?
Gasten ik heb na mijn middelbare school studiefinanciering (geen aanvullende, want ik werkte erbij) genoten als elk ander. Daarna zijn mijn opleidingen (als je daarvan kan spreken) door mijzelf alsmede voor een gedeelte door mijn werkgever gedaan. Ik leen in ieder geval geen geld om goederen te kopen (m.u.v. hypotheek). Ik spaar en zodra ik voldoende geld heb, koop ik die materiële zaken. Mensen die geld lenen voor een tv of auto zijn gewoon (naar mijn mening) niet goed bezig
pi_90604677
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gasten ik heb na mijn middelbare school studiefinanciering (geen aanvullende, want ik werkte erbij) genoten als elk ander. Daarna zijn mijn opleidingen (als je daarvan kan spreken) door mijzelf alsmede voor een gedeelte door mijn werkgever gedaan. Ik leen in ieder geval geen geld om goederen te kopen (m.u.v. hypotheek). Ik spaar en zodra ik voldoende geld heb, koop ik die materiële zaken. Mensen die geld lenen voor een tv of auto zijn gewoon (naar mijn mening) niet goed bezig
Maar de basisbeurs heb je wel aangevraagd en ontvangen. En niet terugbetaald.
Wat is dan het verschil met een WW-uitkering? Waar je notabene premie voor betaalt? En waar je maar een maand per gewerkt jaar uitkering van ontvangt?
Bij die basisbeurs krijg je geld zonder tegenprestatie direct daar aan te koppelen. Althans, géén die je in geld direct of later moet aftikken.
dag
pi_90604815
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar de basisbeurs heb je wel aangevraagd en ontvangen. En niet terugbetaald.
Wat is dan het verschil met een WW-uitkering? Waar je notabene premie voor betaalt? En waar je maar een maand per gewerkt jaar uitkering van ontvangt?
Bij die basisbeurs krijg je geld zonder tegenprestatie direct daar aan te koppelen. Althans, géén die je in geld direct of later moet aftikken.
Lees eens terug Peter. Ik zou het anders willen zien. Ik zou het zelf in ieder geval niet doen. Ondanks ik ervoor betaal.

Tevens zijn het appels met peren. Je komt van de middelbare school en je hebt geen werkervaring en waarschijnlijk niet voldoende geld om je studie gelijk af te tikken. Als je werk hebt, moet je gewoon geld aan de kant zetten.
pi_90605998
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:37 schreef draaijer het volgende:

[..]
Als je werk hebt, moet je gewoon geld aan de kant zetten.
Waar staat dat dat verplicht is? Dat doe ik toch met mijn ww-premie tijdens het werken? Dat is een collectieve sociale verzekering.. Iets inleggen in de hoop dat je het niet nodig hebt maar het toch als vangnet hebben..
Ik ben wel gek als ik er geen gebruik van maak. Een verzekering waar ik verplicht aan moet deelnemen.
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 23:43:27 #271
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90608275
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:40 schreef Disavowed het volgende:
Duimen, vrijdag wordt de grote dag :D.
Spannend! Ik wens je veel succes ^O^
  woensdag 29 december 2010 @ 23:44:17 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_90608313
Zullen we back ontopic gaan aub, topic-vervuiling ten top

don't feed the troll
pi_90609036
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:44 schreef Blik het volgende:
Zullen we back ontopic gaan aub, topic-vervuiling ten top
Hier ben ik het wel mee eens, eigenlijk. :)

Wil je discussiëren over de WW, dan kun je daarvoor terecht in [POL] :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_90610495
quote:

[..]

Dat raakt ook een keer op he... elke maand huur en g/w/l is toch wel prijzig, ben je je spaargeld zo kwijt.
Ik snap wel wat je bedoeld, helaas is het zeker niet zo simpel op het moment..
pi_90616811
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:16 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik ben te hoog opgeleid voor schoonmaken en dat vind ik niet zelf maar de uitzendbureaus en schoonmaakbedrijven. Ze denken dat ik dan zo weer weg ben en daarom nemen ze liever een laagopgeleid persoon aan. Zo makkelijk is het dus niet. Ik werk nu bij een callcenter, daar willen ze dus wel hoogopgeleide mensen, maar als dat baantje straks weer afgelopen is zit ik dus weer thuis. Spaargeld heb ik niet zo veel, ik ben namelijk deze zomer afgestudeerd. Ik zal dus zeker alles aannemen maar binnenkort kom ik dus weer in de bijstand, het beetje spaargeld dat ik heb zal ik dan moeten gebruiken om rond te komen. De bijstand is namelijk niet erg hoog. Liever ga ik natuurlijk aan het werk.
Ik heb precies hetzelfde...voor die simpele banen nemen ze je al niet aan omdat ze te bang zijn dat je zo weg bent. Zelfs bij het callcenter kom ik niet.

Ik was er van de week op gesprek, en gasten wilden dat ik meteen zou beginnen. Toen ik aangaf dat ik volgende week nog een sollicitatiegesprek zou hebben, kregen ze direct de indruk dat ik toch wel zo weg zou zijn (dat zagen ze ook al een beetje door mijn studie, uitwisseling naar het buitenland, en buitenlandse stage). Die gedachte is uiteraard vrij reëel, want ik wil dat werk ook alleen maar doen voor het geld.

Daarnaast lees ik hier iets over spaargeld en uitkeringen. Wat mij erg tegenzit is het volgende. Ik heb veel spaargeld, te veel om zelfs al aanspraak op de bijstand te maken. Wat ik zie is dat mensen die gewoon op grote voet hebben geleefd (bijv. steeds nieuwe TV, computer, meubels enz. hebben gekocht) geen spaargeld hebben, en zo wel de bijstand ontvangen. Zo word ik dus "gekort" omdat ik steeds zuinig heb geleefd.
  donderdag 30 december 2010 @ 09:00:52 #276
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90616876
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:54 schreef JL... het volgende:
Daarnaast lees ik hier iets over spaargeld en uitkeringen. Wat mij erg tegenzit is het volgende. Ik heb veel spaargeld, te veel om zelfs al aanspraak op de bijstand te maken. Wat ik zie is dat mensen die gewoon op grote voet hebben geleefd (bijv. steeds nieuwe TV, computer, meubels enz. hebben gekocht) geen spaargeld hebben, en zo wel de bijstand ontvangen. Zo word ik dus "gekort" omdat ik steeds zuinig heb geleefd.
Ik begrijp je gevoel, (...)
En om on topic te blijven, ik ben werkeloos omdat ik te vaak van baan gewisseld heb en dan ben je niet iemand die alles aanpakt ook al is het onder haar niveau maar een onbetrouwbare jobhopper.

[ Bericht 17% gewijzigd door caroline88 op 30-12-2010 19:36:21 ]
pi_90620629
quote:

Ik was er van de week op gesprek, en gasten wilden dat ik meteen zou beginnen. Toen ik aangaf dat ik volgende week nog een sollicitatiegesprek zou hebben, kregen ze direct de indruk dat ik toch wel zo weg zou zijn (dat zagen ze ook al een beetje door mijn studie, uitwisseling naar het buitenland, en buitenlandse stage). Die gedachte is uiteraard vrij reëel, want ik wil dat werk ook alleen maar doen voor het geld.

voor uitzendwerk nooit zeggen dat je verder zoekt tijdens je huidige uitzendbaan, zo kom je nooit aan tijdelijk ander werk, altijd de indruk achterlaten dat je voor 100% beschikbaar bent, ookal weet je zelf wel beter, tis niet voor nix maar een uitzendbaantje, je moet tussendoor wel verder zoeken want uitzendwerk is maar tijdelijk
pi_90621221
Het nadeel van callcenterwerk is dat je het vaak niet "tijdelijk" kan doen terwijl je ondertussen verder zoekt naar een "echte" baan. Je moet vaak een contract tekenen dat je minimaal een jaar blijft of anders de scholingskosten terug moet betalen. Kom je dus een mooie baan tegen terwijl je bij een callcenter werkt kan je nog niet solliciteren.
  donderdag 30 december 2010 @ 19:37:21 #279
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90642856
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:45 schreef Blobje het volgende:
Het nadeel van callcenterwerk is dat je het vaak niet "tijdelijk" kan doen terwijl je ondertussen verder zoekt naar een "echte" baan. Je moet vaak een contract tekenen dat je minimaal een jaar blijft of anders de scholingskosten terug moet betalen. Kom je dus een mooie baan tegen terwijl je bij een callcenter werkt kan je nog niet solliciteren.
Ik heb een keer eerder zo'n contract getekend en daar bar slechte ervaringen mee gehad. Overigens niet bij een callcenter. Maar ik ben niet van plan mezelf ooit nog weer in zo'n strop te steken.
pi_90644778
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Dat raakt ook een keer op he... elke maand huur en g/w/l is toch wel prijzig, ben je je spaargeld zo kwijt.
Ik snap wel wat je bedoeld, helaas is het zeker niet zo simpel op het moment..
De allereerste keer dat ik werkloos raakte werkte ik al 2,5 jaar voor een loon van 2000/maand. Ik had dus recht op zo'n 1400/maand WW. Waarvan ik nog net rond zou kunnen komen.

Ik had ongeveer 3500 euro spaargeld, genoeg om me te redden als de afwasmachine, ketel en halve keuken het zou begeven. Want je moet altijd op safe spelen had ik geleerd.

Na 3 maanden had ik een nieuwe baan gevonden, voor 1200 euro per maand, maar ik moest het wel aannemen, want het spaargeld was op.

Ik hield geen cent over in de maand, kwam eigenlijk tekort, want ik woon alleen. Sparen was onmogelijk.

Toen dit bedrijf in de problemen raakte door de crisis, ben ik toch maar eens gaan kijken hoe het zat met de WW. Toen ik uiteindelijk het antwoord kreeg het bedrijf ermee ging stoppen heb ik WW aangevraagd, ik had recht op 900euro (bruto!) per maand. Sowieso 200 euro per maand tekort om rond te komen.

Ik heb zelfs een onbekende bij me in gehad te wonen om de lasten te kunnen betalen op een gegeven moment, verkopen van de woning was ook geen optie (nog steeds niet).

Nog steeds heb ik er spijt van dat ik toen geen WW heb aangevraagd en in 3 maand al het spaargeld van de afgelopen 3 jaar kwijt was. Vraag gewoon WW aan, je hebt er RECHT op!

Heb in die 2,5 jaar 2000/maand wel voor andermans WW betaald.

Ps. momenteel heb ik een contract van 3 maanden voor minimumloon in de administratie ergens, totaal niet mijn ding, maar kan "rondkomen", dat wil zeggen, vaste lasten betalen, nooit nieuwe kleren en 100euro/maand voor eten en drinken.

Maak alleen géén misbruik van de WW door ernaast zwart te werken ofzo en meer dan genoeg over te houden, dan benadeel je mensen die wel legaal hard werken.
pi_90729734
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:02 schreef goofy_goober het volgende:
De Boer En De Manager.

Een herder hoedt zijn kudde schapen op een ver en verlaten veld, als hij een blinkend nieuwe Peugeot 607 in een stofwolk ziet naderen.

De bestuurder, een man, elegant gekleed in een pak van Versace, schoenen van Gucci, een bril van Ray Ban en een stropdas van Yves-Saint-Laurent, stopt, leunt uit het raam en zegt: “Als ik jou precies kan vertellen hoeveel schapen jij hebt, krijg ik er dan eentje van je?”

De herder kijkt de Yup aan en zegt: “Oke, waarom niet.”

De Yup trekt onmiddellijk zijn laptop van Dell op zijn schoot en verbindt deze via Bluetooth met zijn mobieltje van KPN. Hij maakt een GPRS-verbinding met internet, surft naar een website van NASA en selecteert een navigatie-systeem om zijn exacte positie te bepalen. Hij stuurt vervolgens de data naar een andere satelliet van NASA, die het hele gebied scant en hem een ultra scherpe foto stuurt. De Yup opent Adobe Photoshop en stuurt de foto naar een laboratorium in Hamburg dat hem na enkele seconden een e-mail stuurt op zijn Palm Pilot met de bevestiging dat de foto is bewerkt en opgeslagen. Via een ODBC-connectie maakt hij verbinding met een MS-SQL-database en in een sheet van Excel met honderden ingewikkelde formules laadt hij alle data via de e-mail van zijn Blackberry. Na enkele minuten genereert het programma een antwoord van 150 pagina’s in kleur en de Yup drukt deze af op zijn mini-HP-laserjet.

Hij kijkt de herder aan en zegt: “Je hebt exact 1586 schapen.” “Dat klopt”, zegt de herder, “je mag dus een schaap uitzoeken.” De Yup stapt uit, zoekt een dier uit en doet hem in zijn achterbak. Hij maakt aanstalten om te vertrekken.
“Hé, wacht eens”, zegt de herder dan, “als ik jouw beroep kan raden, geef je dan m’n dier terug?” De Yup denkt even na en zegt: “Oke, waarom niet.” De herder zegt zonder twijfelen: “Je bent een Manager.” “Ongelooflijk”, zegt de Yup, “hoe weet je dat?” “Da’s niet zo moeilijk”, zegt de herder, “je verschijnt terwijl niemand daarom gevraagd heeft, je stelt een vraag waar niemand op zit te wachten, en je wilt betaald worden voor een antwoord terwijl ik dat antwoord al weet. Bovendien begrijp je helemaal niets van mijn werk. Dus geef mijn hond maar terug.”
terugvindtmanagert
pi_90739588
quote:

[..]

Dat is tijdelijk. Als je dat geld zelf verworven hebt door hard te werken dan zul je wel slim genoeg zijn om ergens snel weer tussen te komen op korte termijn. Je zult dus altijd beter af zijn dan de bijstand moeder.
pi_90741076
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:20 schreef JDx het volgende:

Helemaal mee eens hoor, je hebt er niet voor niks recht op. Zolang je ondertussen maar serieus zoekt naar werk (en niet relaxt op je kont gaat zitten handje ophouden) is er toch niks mis met WW? :)

Helaas komen afstudeerders nergens voor in aanmerking, geen ww, geen uitkering, geen stufi en geen baan, je hebt tenslotte geen werkervaring.
Ik ben er goed zat van, zat een gat in mijn schoenen, net nieuwe kunnen kopen dankzij de ouders. Zit een gat in mijn spijkerbroek... pfff... heb nu dus nog maar 1 fatsoenlijke broek. Krijg het ondertussen toch echt wel spaans benauwd van de financien.
pi_90741851
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor, je hebt er niet voor niks recht op. Zolang je ondertussen maar serieus zoekt naar werk (en niet relaxt op je kont gaat zitten handje ophouden) is er toch niks mis met WW? :)

Helaas komen afstudeerders nergens voor in aanmerking, geen ww, geen uitkering, geen stufi en geen baan, je hebt tenslotte geen werkervaring.
Ik ben er goed zat van, zat een gat in mijn schoenen, net nieuwe kunnen kopen dankzij de ouders. Zit een gat in mijn spijkerbroek... pfff... heb nu dus nog maar 1 fatsoenlijke broek. Krijg het ondertussen toch echt wel spaans benauwd van de financien.
Wat is serieus op zoek zijn naar werk en geen handje ophouden? Is dat ook die baan aanpakken die onder je niveau ligt?

En als je nu geen geld hebt om een nieuwe broek of schoenen te kopen dan vraag ik me af wat je al die tijd gedaan hebt naast je studie. Als je als begin twintiger nog geen 20K opzij hebt staan dan heb je echt iets goed fout gedaan in je leven.
pi_90742521
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:22 schreef Monco10 het volgende:
Als je als begin twintiger nog geen 20K opzij hebt staan dan heb je echt iets goed fout gedaan in je leven.
Dit is echt de meest wereldvreemde opmerking tot dusver in 2011. 8)7
pi_90742660
Als je op je luie reet zit en/of niet met geld om kan gaan dan kan ik me voorstellen dat je het vreemd vind ja. Je kunt gewoon op je 16e beginnen met een bijbaantje hoor.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 13:54:48 #287
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90742888
quote:

[..]

Wat is serieus op zoek zijn naar werk en geen handje ophouden? Is dat ook die baan aanpakken die onder je niveau ligt?

En als je nu geen geld hebt om een nieuwe broek of schoenen te kopen dan vraag ik me af wat je al die tijd gedaan hebt naast je studie. Als je als begin twintiger nog geen 20K opzij hebt staan dan heb je echt iets goed fout gedaan in je leven.
indien wel
- Werk je teveel
- Studeer je duidelijk niet
- Betalen al je ouders je stuff
- Gun je jezelf geen rust
- Geef je duidelijk niks uit.
pi_90742922
Ik heb als midden twintiger echt niet zomaar 20.000 euro hoor.
Een huishouden kost ook geld.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 13:57:41 #289
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90742977
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb als midden twintiger echt niet zomaar 20.000 euro hoor.
Een huishouden kost ook geld.
Dan heb je duidelijk nog nooit gewerkt.

;)
pi_90743014
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

indien wel
- Werk je teveel
- Studeer je duidelijk niet
- Betalen al je ouders je stuff
- Gun je jezelf geen rust
- Geef je duidelijk niks uit.
1. Klopt
2. Jawel
3. Nee
4. Klopt
5. Klopt

En kom op een MBO-er kan op zijn 20ste fulltime beginnen met werken, een HBO-er op zijn 22ste. Waar hebben we het over.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 14:00:14 #291
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90743071
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:58 schreef Monco10 het volgende:

[..]

1. Klopt
2. Jawel
3. Nee
4. Klopt
5. Klopt

En kom op een MBO-er kan op zijn 20ste fulltime beginnen met werken, een HBO-er op zijn 22ste. Waar hebben we het over.
Geen idee, maar als begin 20er heb ik geen 20k. Daar heb ik het over. Maar goed, ik studeer duidelijk nog. Wellicht moet ik straks wanneer ik de centjes verdien voor een bepaald beeld eerst een jaar bij mijn ouders wonen. Dan zal het een optie KUNNEN zijn.
pi_90743163
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan heb je duidelijk nog nooit gewerkt.

;)
Was het maar waar.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:12:48 #293
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90743439
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:43 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dit is echt de meest wereldvreemde opmerking tot dusver in 2011. 8)7
So true.
pi_90743490
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

Geen idee, maar als begin 20er heb ik geen 20k. Daar heb ik het over. Maar goed, ik studeer duidelijk nog. Wellicht moet ik straks wanneer ik de centjes verdien voor een bepaald beeld eerst een jaar bij mijn ouders wonen. Dan zal het een optie KUNNEN zijn.
Er staat ook nergens geschreven dat je vroeg het huis uit moet.
Er staat ook nergens geschreven dat je geld over de balk moet gooien.
Er staat ook nergens geschreven dat je tot je 28ste moet doorleren.

Als jij geld wil hebben op jonge leeftijd dan zijn daar legio mogelijkheden voor, je moet wel de juiste afwegingen maken.

Maar afgezien van de hele discussie studeren of niet, ik heb dat geld gewoon daarvoor al bij elkaar geharkt en dat gewoon door bij Albert Heijn de vakken te vullen. Toen moest ik nog beginnen met mijn studie ;)
pi_90743515
Lekker nutteloos om voor je 20ste te zwoegen voor een schamele 20000 op je rekening, dat bedrag spaar je 5 jaar later in no-time bij elkaar als je een normale baan hebt :{
pi_90743582
Monco doet niets anders dan sparen? eet elke dag droog brood en zit zonder verwarming. Of woont nog bij zijn ouders.
Ik leef maar 1x en vind zo nu en dan op vakantie gaan oid gewoon erg prettig.
pi_90743667
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Monco doet niets anders dan sparen? eet elke dag droog brood en zit zonder verwarming. Of woont nog bij zijn ouders.
Ik leef maar 1x en vind zo nu en dan op vakantie gaan oid gewoon erg prettig.
Monco is de 30 al gepasseerd, heeft een eigen koophuis en spaart inderdaad veel. Monco eet overigens heel goed.
Monco gaat dan weer niet op vakantie, zoals ik al zei, keuzes maken.
pi_90743745
quote:

[..]

Hou es op te trollen man :P pff
pi_90743788
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hou es op te trollen man :P pff
Als je niets eens capabel genoeg bent om inhoudelijk te kunnen reageren dan snap ik ook waarom je geen geld hebt.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:24:10 #300
62913 Blik
The one and Only!
pi_90743790
kunnen we weer ontopic, zoals het ongeveer 100 reacties geleden was...
pi_90743841
Ik open er een nieuw topic over :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')