Dat leer je heel snel hoorquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek juist dat soort dingen. Nou ja ik zoek pas 2 maanden ofzo, maar ik kan het niet vinden. Ik heb het niet zo met telefonist worden, ben een beetje onzeker of ik goed communicatief ben. Ben dat wel in persoon maar over de telefoon niet.
Dat van de TNT zie ik in veel steden maar niet in Utrecht. Of ik kijk niet goed.
Ik snap trouwens wel dat dit topic niet voor mensen zoals ik bedoeld is (ben een student die een bijbaantje zoekt) maar leek me wel leuk om hier de boel te volgen
Als je niet goed aan de telefoon bent is het juist aan te raden dat te gaan doen om daarin te groeien..quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek juist dat soort dingen. Nou ja ik zoek pas 2 maanden ofzo, maar ik kan het niet vinden. Ik heb het niet zo met telefonist worden, ben een beetje onzeker of ik goed communicatief ben. Ben dat wel in persoon maar over de telefoon niet.
Dat van de TNT zie ik in veel steden maar niet in Utrecht. Of ik kijk niet goed.
Ik snap trouwens wel dat dit topic niet voor mensen zoals ik bedoeld is (ben een student die een bijbaantje zoekt) maar leek me wel leuk om hier de boel te volgen
Jammer dat je de woorden gore lef gebruikt, anders had ik je misschien nog serieus genomen. Als je een beetje leest zie je dat mensen hun eisen naar beneden hebben bijgesteld en dat het bij een aantal users heeft geleid tot een contract. Dat wil echter niet zeggen dat WO'ers niet het recht hebben om op eigen niveau aan de slag willen en dus verder zoeken in een periode (let nu heel goed op wat ik ga zeggen) dat ze ook al op lager niveau aan het werk zijnquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:13 schreef Leonidas82 het volgende:
Op de markt zoeken ze ook vaak mensen, de winkelramen worden ook plat gebombadeerd met vacatures waarin ze op zoek zijn naar verkopers/winkelmedewerkers, in de havens rondom Groningen schreeuwen ze om technici, callcenters schreeuwen om telefonistes, goede doelen zoeken met spoed straatwervers, TNT zoekt postbodes, snackbarren zoeken patatbakkers enzovoort enzovoort.
en dan het gore lef hebben om te zeggen dat er absoluut geen werk is? Nee voor academici en hbo'ers is er idd weinig werk, maar als je rap je eisen naar beneden bijstelt is er altijd werk.
En dan je als hoogopgeleide niet in aanmerking komt voor de lagere baantjes is ook niet altijd waar. Uiteraard zullen uitzendbureaus eerst wat argwanend zijn, maar als je als wo'er goed kunt motiveren waarom jij graag het magazijn in wilt of bij TNT goed kunt uitleggen waarom je post wilt bezorgen, is er altijd werk!
Was jij niet diegene met een grote mond over 4000 euro per maand verdienen met uit je nek lullen als P&O'er? Wat doe je nu ook alweer?quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:13 schreef Leonidas82 het volgende:
Op de markt zoeken ze ook vaak mensen, de winkelramen worden ook plat gebombadeerd met vacatures waarin ze op zoek zijn naar verkopers/winkelmedewerkers, in de havens rondom Groningen schreeuwen ze om technici, callcenters schreeuwen om telefonistes, goede doelen zoeken met spoed straatwervers, TNT zoekt postbodes, snackbarren zoeken patatbakkers enzovoort enzovoort.
en dan het gore lef hebben om te zeggen dat er absoluut geen werk is? Nee voor academici en hbo'ers is er idd weinig werk, maar als je rap je eisen naar beneden bijstelt is er altijd werk.
En dan je als hoogopgeleide niet in aanmerking komt voor de lagere baantjes is ook niet altijd waar. Uiteraard zullen uitzendbureaus eerst wat argwanend zijn, maar als je als wo'er goed kunt motiveren waarom jij graag het magazijn in wilt of bij TNT goed kunt uitleggen waarom je post wilt bezorgen, is er altijd werk!
Eigenlijk zou er toch minstens een beschikbaarheidsvergoeding bij je salaris geteld moeten worden. Dit soort eisen van werkgevers vind ik ronduit asociaal. Ze moeten voor die andere uren maar met een ander persoon een nul-uren contract afsluiten.quote:Op maandag 6 december 2010 17:26 schreef Blobje het volgende:
Ik kom steeds vaker vacatures tegen voor 16 of 20 uur per week waarbij je full-time beschikbaar moet zijn om die uren elke week in te kunnen vullen. Wat heb je daar nou aan? Het verdiend niks en je kan ernaast ook niks anders doen omdat je wel "beschikbaar" dient te zijn.
Wow, het bestaat nog! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef GotC het volgende:
Net een telefoontje gehad van iemand die mijn CV had gezien op de website nationale vacaturebank! En uitgenodigd voor een oriënterend gesprek
Gaat om een fulltime baan, die eigenlijk erg goed aansluit op m'n opleiding!
Dat hoor ik wel vaker! Gewoon simpele tekst, klaar. Misschien ga ik die tactiek ook wel effe toepassenquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:
Ik heb de hoogste score reacties in het verleden gekregen op de meest suffe brief die ik verstuurde.
Geachte .. Hierbij solliciteer ik op.. Gegevens over opleiding en ervaring vindt u in bijgesloten cv. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet, mvg.
Blijkbaar werd mijn botheid aangezien voor zelfvertrouwen
Of anders was ik de enige sollicitant met een verzorgde goed opgemaakte brief in foutloos Nederlands. Heb in mijn leven ook vaak brieven van sollicitanten zien binnenkomen en daar zat me toch een zootje troep bij.
Het bestaat ja! Stond er zelf ook perplex van, was gelijk een soort Truus de Mier gewordenquote:Op maandag 6 december 2010 23:40 schreef bluejean het volgende:
[..]
Wow, het bestaat nog! Gefeliciteerd!![]()
Ik ben ook één keer opgebeld naar aanleiding van mijn CV op zo'n website, door een uitzendbureau voor een - zeer onaantrekkelijke - stagefunctie die ze maar niet vervuld kregen.![]()
(Alhoewel een stage op dit moment steeds meer een reële optie begint te worden. Nu maar eens kijken naar een stage waarvoor je niet verplicht als student ingeschreven hoeft te staan.)
Ik ga morgen naar een gesprekje voor een tijdelijke baanquote:Op woensdag 8 december 2010 10:44 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ja gezegt tegen een tijdelijke magazijn functie is voor een paar weken totdat ik naar het buitenland vertrek. heb er echt geen zin in eigenlijk. Heb je een HBO diploma kan je weer het magazijn in net als toen je 14 was voor je bijbaantje. Toch maar proberen door te zetten
dat is niet zo moeilijk, in jou cv staat dan vanaf je opleiding al een lange waslijst van bedrijven waarin je onder jou nivo hebt gewerkt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:23 schreef Redah het volgende:
[..]
maar ik heb na mijn school ca. 3 jaar 'onder mijn niveau' gewerkt bij verschillende bedrijven, en serieus geen enkele moeite gehad om ooit werk 'onder mijn niveau' te vinden. Ergens in een winkel staan, callcenteren, noem het maar op. Moest ik ergens weg, dan ging ik diezelfde dag nog rechtstreeks vanuit het werk een rondje uitzendbureau's doen. Dus ik vraag me echt serieus af of het daadwerkelijk een maatschappelijk probleem is, of dat het een mentaliteitsprobleem is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |