abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89528541
Op de markt zoeken ze ook vaak mensen, de winkelramen worden ook plat gebombadeerd met vacatures waarin ze op zoek zijn naar verkopers/winkelmedewerkers, in de havens rondom Groningen schreeuwen ze om technici, callcenters schreeuwen om telefonistes, goede doelen zoeken met spoed straatwervers, TNT zoekt postbodes, snackbarren zoeken patatbakkers enzovoort enzovoort.

en dan het gore lef hebben om te zeggen dat er absoluut geen werk is? Nee voor academici en hbo'ers is er idd weinig werk, maar als je rap je eisen naar beneden bijstelt is er altijd werk.

En dan je als hoogopgeleide niet in aanmerking komt voor de lagere baantjes is ook niet altijd waar. Uiteraard zullen uitzendbureaus eerst wat argwanend zijn, maar als je als wo'er goed kunt motiveren waarom jij graag het magazijn in wilt of bij TNT goed kunt uitleggen waarom je post wilt bezorgen, is er altijd werk!
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:17:15 #27
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_89530873
Ik zoek juist dat soort dingen. Nou ja ik zoek pas 2 maanden ofzo, maar ik kan het niet vinden. Ik heb het niet zo met telefonist worden, ben een beetje onzeker of ik goed communicatief ben. Ben dat wel in persoon maar over de telefoon niet.

Dat van de TNT zie ik in veel steden maar niet in Utrecht. Of ik kijk niet goed.

Ik snap trouwens wel dat dit topic niet voor mensen zoals ik bedoeld is (ben een student die een bijbaantje zoekt) maar leek me wel leuk om hier de boel te volgen :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_89531954
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek juist dat soort dingen. Nou ja ik zoek pas 2 maanden ofzo, maar ik kan het niet vinden. Ik heb het niet zo met telefonist worden, ben een beetje onzeker of ik goed communicatief ben. Ben dat wel in persoon maar over de telefoon niet.

Dat van de TNT zie ik in veel steden maar niet in Utrecht. Of ik kijk niet goed.

Ik snap trouwens wel dat dit topic niet voor mensen zoals ik bedoeld is (ben een student die een bijbaantje zoekt) maar leek me wel leuk om hier de boel te volgen :)
Dat leer je heel snel hoor ;). Ik was zo ook niet, al helemaal niet met klanten die zwaar over de emmer zijn. Maar als je vaker met dat soort mensen hebt gesproken, zie je daar de humor van in.

Het is hilarisch als mensen gaan dreigen met mededelingen dat ze je baas gaan bellen en dat je ontslagen wordt :'). Als je dan ook nog zegt dat ze gelijk hebben en dat vooral moeten doen, kun je pas echt lachen O-).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_89532323
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Mirel het volgende:

Als je niet goed aan de telefoon bent is het juist aan te raden dat te gaan doen om daarin te groeien..
dag
pi_89551219
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:13 schreef Leonidas82 het volgende:
Op de markt zoeken ze ook vaak mensen, de winkelramen worden ook plat gebombadeerd met vacatures waarin ze op zoek zijn naar verkopers/winkelmedewerkers, in de havens rondom Groningen schreeuwen ze om technici, callcenters schreeuwen om telefonistes, goede doelen zoeken met spoed straatwervers, TNT zoekt postbodes, snackbarren zoeken patatbakkers enzovoort enzovoort.

en dan het gore lef hebben om te zeggen dat er absoluut geen werk is? Nee voor academici en hbo'ers is er idd weinig werk, maar als je rap je eisen naar beneden bijstelt is er altijd werk.

En dan je als hoogopgeleide niet in aanmerking komt voor de lagere baantjes is ook niet altijd waar. Uiteraard zullen uitzendbureaus eerst wat argwanend zijn, maar als je als wo'er goed kunt motiveren waarom jij graag het magazijn in wilt of bij TNT goed kunt uitleggen waarom je post wilt bezorgen, is er altijd werk!
Jammer dat je de woorden gore lef gebruikt, anders had ik je misschien nog serieus genomen. Als je een beetje leest zie je dat mensen hun eisen naar beneden hebben bijgesteld en dat het bij een aantal users heeft geleid tot een contract. Dat wil echter niet zeggen dat WO'ers niet het recht hebben om op eigen niveau aan de slag willen en dus verder zoeken in een periode (let nu heel goed op wat ik ga zeggen) dat ze ook al op lager niveau aan het werk zijn

Ik denk dat jij niet begrijpt wat het verschil is tussen een werkloze en een werkzoekende.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 05-12-2010 15:06:44 ]
  zondag 5 december 2010 @ 23:24:33 #31
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89571072
Ach, die troll komt eens in de zoveel tijd eens even leuteren over het feit dat hij zo geweldig is dat ie alle kutbaantjes aanpakt en dat het not done is om een uitkering aan te vragen, zodat je tenminste even tijd hebt om een fatsoenlijke baan te scoren. Fuck hem. Ik heb tien jaar lang gewerkt voor die uitkering dus als ik een paar maanden lekker ga WW-en dan doe ik dat.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 6 december 2010 @ 13:32:53 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89584517
Net een telefoontje gehad van iemand die mijn CV had gezien op de website nationale vacaturebank! En uitgenodigd voor een oriënterend gesprek *O*
Gaat om een fulltime baan, die eigenlijk erg goed aansluit op m'n opleiding!
pi_89588387
:{ Wat een raar land is dit ook.

Ik wil werken, maar verdien als ik dit werk zou gaan doen fors minder dan ik nu krijg.
Dus ik bel het UWV op met de vraag of dat wordt aangevuld.

Nee dus. -O-

Dus als ik dat werk aanneem kost me dat ¤20,- per dag.
Wil je werken, wordt je nog gestraft ook. Echt :|W
pi_89593963
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:13 schreef Leonidas82 het volgende:

Was jij niet diegene met een grote mond over 4000 euro per maand verdienen met uit je nek lullen als P&O'er? Wat doe je nu ook alweer? :')

Dan even ontopic. Ik kom steeds vaker vacatures tegen voor 16 of 20 uur per week waarbij je full-time beschikbaar moet zijn om die uren elke week in te kunnen vullen. Wat heb je daar nou aan? Het verdiend niks en je kan ernaast ook niks anders doen omdat je wel "beschikbaar" dient te zijn. -O-
  maandag 6 december 2010 @ 17:29:00 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89594072
Vanmiddag nog helemaal *O*, nu een beetje een domper erbij. Functie waar ik op had gesolliciteerd (met de verwachtingen: er solliciteren niet veel mensen op en het lijkt me zo'n O+ functie), helaas afgewezen. Was voor de functie als assistent patholoog bij het NFI. Hadden dus 233!! mensen op gesolliciteerd! _O- :o
  maandag 6 december 2010 @ 19:10:38 #36
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89597870
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:26 schreef Blobje het volgende:
Ik kom steeds vaker vacatures tegen voor 16 of 20 uur per week waarbij je full-time beschikbaar moet zijn om die uren elke week in te kunnen vullen. Wat heb je daar nou aan? Het verdiend niks en je kan ernaast ook niks anders doen omdat je wel "beschikbaar" dient te zijn. -O-
Eigenlijk zou er toch minstens een beschikbaarheidsvergoeding bij je salaris geteld moeten worden. Dit soort eisen van werkgevers vind ik ronduit asociaal. Ze moeten voor die andere uren maar met een ander persoon een nul-uren contract afsluiten.
pi_89616196
quote:
17s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef GotC het volgende:
Net een telefoontje gehad van iemand die mijn CV had gezien op de website nationale vacaturebank! En uitgenodigd voor een oriënterend gesprek *O*
Gaat om een fulltime baan, die eigenlijk erg goed aansluit op m'n opleiding!
Wow, het bestaat nog! Gefeliciteerd! *O*

Ik ben ook één keer opgebeld naar aanleiding van mijn CV op zo'n website, door een uitzendbureau voor een - zeer onaantrekkelijke - stagefunctie die ze maar niet vervuld kregen. ;(

(Alhoewel een stage op dit moment steeds meer een reële optie begint te worden. Nu maar eens kijken naar een stage waarvoor je niet verplicht als student ingeschreven hoeft te staan.)
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:28:15 #38
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89634335
Hoe brutaal zijn jullie in de sollicitatiebrieven die jullie schrijven?

Hebben jullie een instelling van 'ik vertel ze waar het op staat' of doen jullie meer een standaard opsomming van je competenties zoals elke sollicitatiebrief al doet?

Want volgens mij word je alleen opgemerkt als je sollicitatiebrief eruit springt. Zoiets waarvan een recruiter denkt: wtf, schrijft hij/zij dat nou echt? Een soort van Pim en Geert mentaliteit zeg maar. Zeggen waar het op staat zonder er omheen te lullen of het mooier te maken dan het is.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:33:47 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89641555
Ik heb de hoogste score reacties in het verleden gekregen op de meest suffe brief die ik verstuurde.
Geachte .. Hierbij solliciteer ik op.. Gegevens over opleiding en ervaring vindt u in bijgesloten cv. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet, mvg.

Blijkbaar werd mijn botheid aangezien voor zelfvertrouwen ;)

Of anders was ik de enige sollicitant met een verzorgde goed opgemaakte brief in foutloos Nederlands. Heb in mijn leven ook vaak brieven van sollicitanten zien binnenkomen en daar zat me toch een zootje troep bij.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:34:50 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89641593
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:
Ik heb de hoogste score reacties in het verleden gekregen op de meest suffe brief die ik verstuurde.
Geachte .. Hierbij solliciteer ik op.. Gegevens over opleiding en ervaring vindt u in bijgesloten cv. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet, mvg.

Blijkbaar werd mijn botheid aangezien voor zelfvertrouwen ;)

Of anders was ik de enige sollicitant met een verzorgde goed opgemaakte brief in foutloos Nederlands. Heb in mijn leven ook vaak brieven van sollicitanten zien binnenkomen en daar zat me toch een zootje troep bij.
Dat hoor ik wel vaker! Gewoon simpele tekst, klaar. Misschien ga ik die tactiek ook wel effe toepassen :+
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:35:45 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89641625
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:40 schreef bluejean het volgende:

[..]

Wow, het bestaat nog! Gefeliciteerd! *O*

Ik ben ook één keer opgebeld naar aanleiding van mijn CV op zo'n website, door een uitzendbureau voor een - zeer onaantrekkelijke - stagefunctie die ze maar niet vervuld kregen. ;(

(Alhoewel een stage op dit moment steeds meer een reële optie begint te worden. Nu maar eens kijken naar een stage waarvoor je niet verplicht als student ingeschreven hoeft te staan.)
Het bestaat ja! Stond er zelf ook perplex van, was gelijk een soort Truus de Mier geworden :').

Functie is in principe -denk ik- wel leuk, bij een marketing bureau, als buitendienst marketing medewerker.. hmm.. Nja, eerst het gesprek afwachten.
pi_89667729
Ik heb ja gezegt tegen een tijdelijke magazijn functie is voor een paar weken totdat ik naar het buitenland vertrek. heb er echt geen zin in eigenlijk. Heb je een HBO diploma kan je weer het magazijn in net als toen je 14 was voor je bijbaantje. Toch maar proberen door te zetten
pi_89675427
Dat vind ik inderdaad ook irritant. Een paar jaar geleden ben ik gestopt met mijn opleiding, ben aan aan het werk gegaan in functies die eigenlijk bedoeld waren voor mensen met die die diploma. Nu heb ik afgelopen zomer mijn diploma alsnog gehaald, werk ik weer in een callcenter terwijl ik eerst nog niet eens een diploma had maar wel een goede baan had.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:27:23 #44
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89678791
Zo, de hele volgende week vrijgenomen dus vrijdag laatste dag. Ze bekijken het maar in die keet. Die tijd kan ik dan mooi gebruiken om nieuw werk te zoeken. :) Morgen een intake gesprek, is in ieder geval wat.
pi_89681794
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:44 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ja gezegt tegen een tijdelijke magazijn functie is voor een paar weken totdat ik naar het buitenland vertrek. heb er echt geen zin in eigenlijk. Heb je een HBO diploma kan je weer het magazijn in net als toen je 14 was voor je bijbaantje. Toch maar proberen door te zetten
Ik ga morgen naar een gesprekje voor een tijdelijke baan *O* (2weken) voor schoonmaak werk wat ik ook al op mijn 17e deed. Pff. Maar goed, ik kan de boodschappen anders niet meer betalen dus je moet wat :P
Heb sinds juni echt 0% succes met mijn sollicitaties, ondanks mbo diploma en bijna afgerond hbo. Om knettergek van te worden.
pi_89684041
Het loopt hier ineens als een trein.

Ik ben maandag op gesprek geweest voor een fulltime functie op redelijk niveau, waarvan een hoop mensen (inclusief ikzelf en degene waar ik het gesprek mee had!) vinden dat het goed passend is voor mij. Het gesprek liep erg goed, of ik het word is helaas nog even afwachten.

Dinsdag ben ik op sollicitatie training geweest. Daarbij is vastgesteld dat ik veel vooruitgang heb geboekt op het gebied van een zelfverzekerde indruk maken. Op het gebied van nonverbale communicatie was nog verbetering mogelijk en dat oefen ik nu. Ik heb het gesprek geoefend dat morgen zal plaatsvinden

Morgen ga ik praten voor een functie die ook goed lijkt te passen. Ze zoeken hier meerdere mensen. Hierbij gaat het om een baan als analist die de wat meer routinematige klusjes zal doen.

En tot slot was ik in mijn vrijwilligerswerk bezig om te onderzoeken hoe ik dammen bij een buitenschoolse opvang kan implementeren. Ik dacht nog, dat heeft wel iets van account manager in zich. Dus ik noemde mezelf nog wel eens bij wijze van een grapje account manager. 6 dagen later komt een oude connectie ineens bij me dat ze een account manager nodig hadden en blijkbaar iets zien in mijn CV. Ja, en toen had ik het dus even niet meer. Ik heb nooit serieus nagedacht over het vak account manager en het lijkt me eigenlijk helemaal niet zo bij mij passen. En nu twijfel ik heel erg wat ik moet doen, terwijl ik vroeger sowieso gezegd zou hebben dat een commerciële omgeving waarbij overtuigen van belang is niets voor mij is.
pi_89684306
Ja dat zul je net zien, eerst heb je niets en dan moet je ineens kiezen.
pi_89685877
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:23 schreef Redah het volgende:

[..]
maar ik heb na mijn school ca. 3 jaar 'onder mijn niveau' gewerkt bij verschillende bedrijven, en serieus geen enkele moeite gehad om ooit werk 'onder mijn niveau' te vinden. Ergens in een winkel staan, callcenteren, noem het maar op. Moest ik ergens weg, dan ging ik diezelfde dag nog rechtstreeks vanuit het werk een rondje uitzendbureau's doen. Dus ik vraag me echt serieus af of het daadwerkelijk een maatschappelijk probleem is, of dat het een mentaliteitsprobleem is.
dat is niet zo moeilijk, in jou cv staat dan vanaf je opleiding al een lange waslijst van bedrijven waarin je onder jou nivo hebt gewerkt.
dat maakt het voor uitzendbureaus makkelijker om jou uit te zenden dan iemand die een tijd op zijn / haar nivo heeft gewerkt. In jou hebben ze meer vertrouwen omdat je toch wel blijft werken op dat nivo, de ander stopt waarschijnljk vroegtijdig denkt het uitzendbureau.
overigens heb ik ook als starter een tijdje onder mn nivo gewerkt maar geen 3 jaar, hooguit een half jaartje, waar heb je die studie anders voor gedaan denk ik dan.
pi_89696460
Het is dat ik naar het buitenland ga en nog wat extra centen wil verdienen anders had ik het niet gedaan denk. Maar eerste dag zit er op wat een geestdodend werk is het toch in zo'n magazijn. Zijn volgens mij ook bijna geen nederlanders meer die dat werk willen doen, 80% was pools als het niet meer was. Een nederlander ging me in het begin uitleggen hoe alles moest gebeuren. Terwijl het er behoorlijk koud was, 4 graden ofzo lagen spullen die koud moest blijven, kreeg die vent het toch voorelkaar gigantisch naar zweet te meuren.. :')
pi_89710896
Ik had via een uitzendbureau gereageerd op een baan als bezorger voor 15-20 uur per week voor TNT voor de komende 3 weken.

Ik had gekeken (ben ouder dan 23) naar het minumumloon voor minder dan 36 uur per week. Dit ligt op ¤ 9,13 bruto (bron: www.loonwijzer.nl).

Eerlijk gezegd had ik al gedacht dat het misschien ietsje meer zou worden, aangezien het slechte weer en de kou voor de komende weken, maar goed, toch hield ik met de 9,13 rekening.

Uiteindelijk word ik gebeld dat ik op gesprek mag komen, heel verhaal erover. Uiteindelijk vraag ik naar de verdiensten. Blijken die slechte ¤ 8,57 per uur te zijn :')

Hoe kan het dat ze me een lager salaris bieden, dan wettelijk is toegestaan?
Ik heb direct bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik maar wat anders zoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')