uitzendbureaus naaien je waar je bij staat , zelf werk ik ook liever niet via een uzb maar meteen in een bedrijf en desnoods onder mn nivo als er nix anders isquote:Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef JL... het volgende:
Hoe kan het dat ze me een lager salaris bieden, dan wettelijk is toegestaan?
Ik heb direct bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik maar wat anders zoek.
Dat ligt natuurlijk nogal aan het uzb. Ik heb via een uitzendbureau wel eens een baan aangeboden gekregen met zeer aantrekkelijke voorwaarden, terwijl anderen het zelfs vertikken om me ook maar voor te stellen bij een bedrijf. Meestal vraag ik dan om de naam van de werkgever en doe ik het dan zelf. Dit heeft in alle gevallen in tegenstelling tot de verwachting van het betreffende uzb geleid tot een uitnodiging. Enig nadeel daarvan is dat je je referenten dan weer opnieuw moet opgeven en zelf een brief zal moeten schrijven. Nou dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
uitzendbureaus naaien je waar je bij staat , zelf werk ik ook liever niet via een uzb maar meteen in een bedrijf en desnoods onder mn nivo als er nix anders is
Als het echt onder het minimumloon is (weet niet hoe betrouwbaar loonwijzer.nl is) dan zou dat niet moeten mogen. Waarom vraag je het niet aan de minister? Elk ministerie heeft zo'n contact link op de site, ik heb daar al een paar keer gebruik van gemaakt.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:44 schreef JL... het volgende:
Kom op zeg...in mijn ogen is het een belediging als je nog geeneens het minimumloon betaalt.
En als het het minimumloon was geweest voor die functie, dan was het nog schandalig, gezien het winterse weer waar je doorheen moet.
Net zelfs een 0 uren contract gekregen. Houdt me tenminste even bezig.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik ga morgen naar een gesprekje voor een tijdelijke baan(2weken) voor schoonmaak werk wat ik ook al op mijn 17e deed. Pff. Maar goed, ik kan de boodschappen anders niet meer betalen dus je moet wat
Heb sinds juni echt 0% succes met mijn sollicitaties, ondanks mbo diploma en bijna afgerond hbo. Om knettergek van te worden.
Dat is potverdikkeme nog eens een mooie datum om werkzoekende te worden!quote:
Tja, ik kan er wel om gaan janken maar daar wordt het ook niet beter vanquote:Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
zei hij met een glimlach![]()
Minimumloon is ¤8,22 voor fulltime dienstverband. Is dit hoger bij minder uur? Ik wist niet dat zoiets bestond.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef JL... het volgende:
Ik had via een uitzendbureau gereageerd op een baan als bezorger voor 15-20 uur per week voor TNT voor de komende 3 weken.
Ik had gekeken (ben ouder dan 23) naar het minumumloon voor minder dan 36 uur per week. Dit ligt op ¤ 9,13 bruto (bron: www.loonwijzer.nl).
Eerlijk gezegd had ik al gedacht dat het misschien ietsje meer zou worden, aangezien het slechte weer en de kou voor de komende weken, maar goed, toch hield ik met de 9,13 rekening.
Uiteindelijk word ik gebeld dat ik op gesprek mag komen, heel verhaal erover. Uiteindelijk vraag ik naar de verdiensten. Blijken die slechte ¤ 8,57 per uur te zijn![]()
Hoe kan het dat ze me een lager salaris bieden, dan wettelijk is toegestaan?
Ik heb direct bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik maar wat anders zoek.
Weet een antwoord op de vraag waarom je bij hen wil werken.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:42 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik ben vanaf 16 juli werkzoekend (toen ben ik afgestudeerd, hbo communicatie, werk nu tijdelijk administratief bij een grote bank) en heb morgen eindelijk een sollicitatiegesprek voor een baan (communicatiemedewerker) in mijn richting. Ik vind het echt vet spannend en wil de baan zo graag hebben! Nog tips iemand?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:50 schreef Miendientje het volgende:
Minimumloon is ¤8,22 voor fulltime dienstverband. Is dit hoger bij minder uur? Ik wist niet dat zoiets bestond.
Ik ben bijna afgestudeerd, maar ik zie nu al dat het voor mij een probleem wordt om aan werk te komen door mijn weinige werkervaring. Denk dat het voor mij ook iets als een stage wordt om aan ervaring te komen. Maar volgens mij is dat niet mogelijk zonder opleiding ofwel? Heb je al iets gevonden?quote:Op maandag 6 december 2010 23:40 schreef bluejean het volgende:
[..]
Wow, het bestaat nog! Gefeliciteerd!![]()
Ik ben ook één keer opgebeld naar aanleiding van mijn CV op zo'n website, door een uitzendbureau voor een - zeer onaantrekkelijke - stagefunctie die ze maar niet vervuld kregen.![]()
(Alhoewel een stage op dit moment steeds meer een reële optie begint te worden. Nu maar eens kijken naar een stage waarvoor je niet verplicht als student ingeschreven hoeft te staan.)
Misschien gaan de telefoonlijnen bij hen via de tnt ofzoquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:55 schreef goofy_goober het volgende:
U heeft zojuist (3-12-'10) via internet uw WW-uitkering aangevraagd. Wij hebben uw aanvraag ontvangen. Binnen 1 week nemen wij telefonisch contact met u op... Not!
Maandag zelf maar eens bellen dan. Sukkels.
Ik ben al een maandje langer dan jou bezig en ook niks opgeschoten. Heb dan wel komende vrijdag weer een gesprek.quote:Op maandag 13 december 2010 16:11 schreef CecilBDemented het volgende:
Sinds 4 october fulltime aan het zoeken! nog geen klote opgeschoten!
40+ sollicitaties uitgestuurd, 7 reacties gekregen!
4 gelijk afwijzend, 3 gesprekken waarvan 2 niet geworden!
Voor 1 bedrijf wordt ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, alleen wanneer dat is?
Ik kan alleen zeggen dat de meeste bedrijven geen fucking fatsoen meer hebben tegenwoordig!
Laten we gewoon lekker niet antwoorden!!
Binnenkort gaan ze allemaal aan de schandpaal en publiceer ik alle bedrijfsnamen die geen fatsoen hebben!
Succes! Klein bedrijf is naar mijn ervaring wel persoonlijker en veel kans om je te bewijzen, grote bedrijven word je vaak in een 'functie' geplaatst!quote:Op maandag 13 december 2010 19:37 schreef Disavowed het volgende:
Vanochtend gebeld naar aanleiding van een sollicitatiebrief, morgen op gesprek.
Ik ben benieuwd. Het betreft een klein bedrijf, totaal anders dan wat ik gewend ben.
het is dan ook december, iedereen neemt vrijquote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Daboman het volgende:
Hmm vorige week liep het storm, deze week heb ik nog eigenlijk helemaal niets concreets gevonden. Het verschilt blijkbaar nogal per week.
overuren niet uitbetaald gekregen ?quote:Op maandag 13 december 2010 19:17 schreef goofy_goober het volgende:
Het UWV wil mijn loonstroken hebben, maar die staan online en om daar bij te kunnen heb ik een paswoord en inlognaam nodig, die ik niet heb. In de 8 maanden dat ik voor ze heb gewerkt heb ik namelijk geen enkele keer ingelogd op hun site. Zou ik ze kunnen opvragen bij het uitzendbureau waarvoor ik werkte? Zoiets moeten ze toch gelijk kunnen uitdraaien daar??
Nog zoiets: in mijn contract staat dat ik 32 uur per week werkte, maar toen mijn collega ziek werd en een ander met lang verlof ging ben ik 40 uur gaan werken, iets wat verder niet is aangepast in het contract. Hoe kan ik het UWV ervan overtuigen dat ik de laatste maanden voor 40 uur heb gewerkt, of kijken ze naar je verdiende loon en nemen ze op basis daarvan een berekening van wat je krijgt aan WW?
Dank jequote:Op maandag 13 december 2010 22:31 schreef inXs het volgende:
[..]
Succes! Klein bedrijf is naar mijn ervaring wel persoonlijker en veel kans om je te bewijzen, grote bedrijven word je vaak in een 'functie' geplaatst!
Ja. En, als je tijdens je gesprek een leuke klik met een intercedent(e) hebt, schroom dan niet om iedere maandag gewoon even naar hem/haar op te bellen met de vraag of er misschien al iets gevonden is (en hoe het weekend was). Houd het contact leuk, en de intercedent(e) gaat harder voor je aan het werk dan voor de 1000e zaterdagavond-online-formulier-invuller.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:03 schreef JL... het volgende:
Heeft het dan toch zin om nog eens de uitzendbureaus persoonlijk langs te gaan?
Ik ben al 2 maanden niet meer in een uitzendbureau geweest, omdat ik steeds alles digitaal deed.
Wat zou voor je dan een andere optie zijn qua vakgebied?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:16 schreef Disavowed het volgende:
Even een vraag voor de mensen die al wat langer op zoekende zijn.
Hoelang zou het bij jullie duren voordat je je vizier op een ander vakgebied zou richten. Ik ben nu bijna een jaar bezig met het vinden van mijn baan in mijn vakgebied, de makelaardij of beter: de vastgoedmarkt.
Omdat die markt aardig op zijn muil is gegaan en daardoor het aantal banen klein is, om van de vereiste ervaring nog niet te spreken, zal het nog wel een tijd duren voordat daarin weer gloriejaren zijn te beleven. Als ze al komen. Die tijd heb ik niet en ik zinspeel om mijn heil ergens anders te zoeken, maar wat?.
Wat vinden jullie? Geef ik het na een jaar te vlug op?
En die derde uitslag bestaat uit... ?quote:Op zondag 19 december 2010 23:29 schreef CecilBDemented het volgende:
Wow, mijn situatie is echt heel erg!
Vrijdag kreeg ik een niet zoon gezellig telefoontje n.a.v een sollicitatie!
dacht dat er 2 uitslagen bestonden!
we willen je uitnodigen, of we willen je niet uitnodigen!
echter is er een 3e!
en dat verklaard waarom ik niet aan een job kom!
holly fucking shit
Ja nu zijn we nieuwsgierigquote:Op zondag 19 december 2010 23:47 schreef Samael het volgende:
[..]
En die derde uitslag bestaat uit... ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |