abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89711851
En nu heb je niks? Handig ja...... :P
pi_89712537
Kom op zeg...in mijn ogen is het een belediging als je nog geeneens het minimumloon betaalt.

En als het het minimumloon was geweest voor die functie, dan was het nog schandalig, gezien het winterse weer waar je doorheen moet.
pi_89712783
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef JL... het volgende:
Hoe kan het dat ze me een lager salaris bieden, dan wettelijk is toegestaan?
Ik heb direct bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik maar wat anders zoek.
uitzendbureaus naaien je waar je bij staat , zelf werk ik ook liever niet via een uzb maar meteen in een bedrijf en desnoods onder mn nivo als er nix anders is
pi_89714672
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:50 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

uitzendbureaus naaien je waar je bij staat , zelf werk ik ook liever niet via een uzb maar meteen in een bedrijf en desnoods onder mn nivo als er nix anders is
Dat ligt natuurlijk nogal aan het uzb. Ik heb via een uitzendbureau wel eens een baan aangeboden gekregen met zeer aantrekkelijke voorwaarden, terwijl anderen het zelfs vertikken om me ook maar voor te stellen bij een bedrijf. Meestal vraag ik dan om de naam van de werkgever en doe ik het dan zelf. Dit heeft in alle gevallen in tegenstelling tot de verwachting van het betreffende uzb geleid tot een uitnodiging. Enig nadeel daarvan is dat je je referenten dan weer opnieuw moet opgeven en zelf een brief zal moeten schrijven. Nou dat lijkt me niet zo'n probleem.
  donderdag 9 december 2010 @ 13:58:31 #55
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89717448
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:44 schreef JL... het volgende:
Kom op zeg...in mijn ogen is het een belediging als je nog geeneens het minimumloon betaalt.

En als het het minimumloon was geweest voor die functie, dan was het nog schandalig, gezien het winterse weer waar je doorheen moet.
Als het echt onder het minimumloon is (weet niet hoe betrouwbaar loonwijzer.nl is) dan zou dat niet moeten mogen. Waarom vraag je het niet aan de minister? Elk ministerie heeft zo'n contact link op de site, ik heb daar al een paar keer gebruik van gemaakt.

Heb een paar jaar geleden vakantiebaan bij Binnenlandse Zaken gehad en daar hebben ze me dat aangeraden. Stuur een mail en laat de ambtenaren voor jou uitzoeken waar je recht op heb.
  donderdag 9 december 2010 @ 14:55:17 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_89720370
Ik ben per 1 januari ook werkzoekend :)
pi_89720574
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik ga morgen naar een gesprekje voor een tijdelijke baan *O* (2weken) voor schoonmaak werk wat ik ook al op mijn 17e deed. Pff. Maar goed, ik kan de boodschappen anders niet meer betalen dus je moet wat :P
Heb sinds juni echt 0% succes met mijn sollicitaties, ondanks mbo diploma en bijna afgerond hbo. Om knettergek van te worden.
Net zelfs een 0 uren contract gekregen. Houdt me tenminste even bezig. :)
pi_89721576
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
zei hij met een glimlach :7
  donderdag 9 december 2010 @ 16:44:04 #59
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89725175
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:55 schreef Blik het volgende:
Dat is potverdikkeme nog eens een mooie datum om werkzoekende te worden!
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  donderdag 9 december 2010 @ 16:45:53 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89725251
Ik ook officieel vanaf 1 januari, maar heb morgen al m'n laatste dag *O* Lang leve vakantiedagen waarvan ik niet wist dat ik ze nog had!
  donderdag 9 december 2010 @ 17:36:23 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_89727145
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

zei hij met een glimlach :7
Tja, ik kan er wel om gaan janken maar daar wordt het ook niet beter van :). Ik heb een mooie ontslagvergoeding meegekregen (duidt een beetje op onterecht ontslag) en zie nu alweer nieuwe kansen waarmee ik ook nog eens een mooie sprong qua salaris kan maken. Ik verwacht niet lang thuis te hoeven zitten. Ik hoop 1 februari een baan te hebben.

De eerste twee sollicitaties zijn in ieder geval de deur uit. Jammer dat het dadelijk kerstvakantie is, dan liggen toch de meeste ondersteunende afdelingen (HR in dit geval) stil.
pi_89741231
leuk ik zou dinsdag gebeld worden door het uitzendbureau voor een nieuwe baan.
woensdag zelf maar gebeld en er werd beloofd vandaag terug te bellen.

weer niet gebeurd :(
  donderdag 9 december 2010 @ 22:42:50 #63
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_89741417
Ik ben vanaf 16 juli werkzoekend (toen ben ik afgestudeerd, hbo communicatie, werk nu tijdelijk administratief bij een grote bank) en heb morgen eindelijk een sollicitatiegesprek voor een baan (communicatiemedewerker) in mijn richting. Ik vind het echt vet spannend en wil de baan zo graag hebben! Nog tips iemand?

[ Bericht 12% gewijzigd door silent_scream1 op 09-12-2010 22:51:09 ]
pi_89744335
Spannend! Behalve de clichés als er netjes uitzien en op tijd komen: zorg dat je in ieder geval je motivatie goed weet te verwoorden, en dat je een aantal sterke en zwakke punten van jezelf op weet te noemen. Dat zijn dingen waar ze eigenlijk altijd wel naar vragen. Wanneer ze je iets te drinken aanbieden: altijd aannemen, ook al heb je geen dorst. Het staat beleefd, én je kunt een slokje drinken nemen als je even tijd nodig hebt om ergens over na te denken :P Lees je sollicitatiebrief en CV van tevoren ook nog eens door, zorg dat je goed weet wat daar allemaal in staat en bedenk waar ze evt. vragen over zouden kunnen stellen. Het klinkt misschien stom, maar het is mij zelfs wel eens gebeurd dat ik door de zenuwen niet meer wist waar m'n afstudeerscriptie over ging :D ;(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 10 december 2010 @ 00:02:23 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_89745597
Belangrijkste advies is denk ik gewoon jezelf zijn.

En naast je CV en sollicitatiebrief doorlezen, ook nog even goed de vacature lezen! Dan weet je namelijk precies wat ze vragen en kun je daar mooi naartoe werken gedurende het gesprek.
  vrijdag 10 december 2010 @ 01:50:57 #66
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89748862
En zelf ook vragen stellen. Heel belangrijk, dat laat namelijk zien dat je geinteresseerd bent. Als zij bezig zijn met hun standaard riedeltje over het bedrijf, de afdeling en de functie: goed luisteren en alvast wat vragen bedenken en die je, als er een stilte valt, ook meteen kunt stellen. Zo werkt het ook met vrouwen trouwens. ;)
pi_89754635
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef JL... het volgende:
Ik had via een uitzendbureau gereageerd op een baan als bezorger voor 15-20 uur per week voor TNT voor de komende 3 weken.

Ik had gekeken (ben ouder dan 23) naar het minumumloon voor minder dan 36 uur per week. Dit ligt op ¤ 9,13 bruto (bron: www.loonwijzer.nl).

Eerlijk gezegd had ik al gedacht dat het misschien ietsje meer zou worden, aangezien het slechte weer en de kou voor de komende weken, maar goed, toch hield ik met de 9,13 rekening.

Uiteindelijk word ik gebeld dat ik op gesprek mag komen, heel verhaal erover. Uiteindelijk vraag ik naar de verdiensten. Blijken die slechte ¤ 8,57 per uur te zijn :')

Hoe kan het dat ze me een lager salaris bieden, dan wettelijk is toegestaan?
Ik heb direct bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik maar wat anders zoek.
Minimumloon is ¤8,22 voor fulltime dienstverband. Is dit hoger bij minder uur? Ik wist niet dat zoiets bestond.
pi_89754867
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:42 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik ben vanaf 16 juli werkzoekend (toen ben ik afgestudeerd, hbo communicatie, werk nu tijdelijk administratief bij een grote bank) en heb morgen eindelijk een sollicitatiegesprek voor een baan (communicatiemedewerker) in mijn richting. Ik vind het echt vet spannend en wil de baan zo graag hebben! Nog tips iemand?
Weet een antwoord op de vraag waarom je bij hen wil werken.
Weet wat je sterke punten zijn (en ook wat je zwakke punten zijn en hoe je daar een positieve draai aan kunt geven).
Bedenk wat je over je zelf wilt vertellen. Als er dan vragen worden gesteld dan kun je het gesprek een beetje sturen zodat je kunt vertellen wat jij wilt vertellen. In een antwoord is dat makkelijker dan zelf ergens over moeten beginnen.
pi_89763546
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:50 schreef Miendientje het volgende:

Minimumloon is ¤8,22 voor fulltime dienstverband. Is dit hoger bij minder uur? Ik wist niet dat zoiets bestond.
:{ zo weinig??? benik ff blij dat ik een andere baan heb.. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_89768332
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:40 schreef bluejean het volgende:

[..]

Wow, het bestaat nog! Gefeliciteerd! *O*

Ik ben ook één keer opgebeld naar aanleiding van mijn CV op zo'n website, door een uitzendbureau voor een - zeer onaantrekkelijke - stagefunctie die ze maar niet vervuld kregen. ;(

(Alhoewel een stage op dit moment steeds meer een reële optie begint te worden. Nu maar eens kijken naar een stage waarvoor je niet verplicht als student ingeschreven hoeft te staan.)
Ik ben bijna afgestudeerd, maar ik zie nu al dat het voor mij een probleem wordt om aan werk te komen door mijn weinige werkervaring. Denk dat het voor mij ook iets als een stage wordt om aan ervaring te komen. Maar volgens mij is dat niet mogelijk zonder opleiding ofwel? Heb je al iets gevonden?

Ik heb mijn HEAO Bedrijfseconomie gehaald (2x) stagegelopen.
Half jaartje als communicatiemedewerker in een ziekenhuis gewerkt.
Nu mijn Master Bestuurskunde aan de universiteit gehaald.

Zoek iets in de richting van beleidsmedewerker, adviseur of controller.
pi_89768771
Belt het uitzendbureau vandaag: we hebben goed nieuws en slecht nieuws.

Het slechte nieuws was dat ik geen aanbod heb gekregen bij het CBG, ondanks een goede sollicitatie voor een zeer passende functie. Er was iemand die nog beter paste. (zucht)
Het goede nieuws was dat het CBG toch nog steeds erg geïnteresseerd was en vroeg of ik binnen 2,5 uur langs kon komen voor een nieuw sollicitatiegesprek op een andere afdeling voor dezelfde functie. En opnieuw verliep het gesprek vrij goed. Afwachten dus weer. Op de receptie zeiden ze ook al, dat is iig een goed teken.
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:37:56 #72
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_89770827
Nou net op gesprek geweest, was echt een fijn gesprek wat 2 uur (!!) duurde :P. Zelfs rondleiding gehad door het bedrijf en heb er een goed gevoel over alleen hij heeft nog 9 gesprekken meer...hmm woensdag weet ik meer :D Hoop het zo!
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:55:25 #73
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89776520
U heeft zojuist (3-12-'10) via internet uw WW-uitkering aangevraagd. Wij hebben uw aanvraag ontvangen. Binnen 1 week nemen wij telefonisch contact met u op... Not!

Maandag zelf maar eens bellen dan. Sukkels.
pi_89781158
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:55 schreef goofy_goober het volgende:
U heeft zojuist (3-12-'10) via internet uw WW-uitkering aangevraagd. Wij hebben uw aanvraag ontvangen. Binnen 1 week nemen wij telefonisch contact met u op... Not!

Maandag zelf maar eens bellen dan. Sukkels.
Misschien gaan de telefoonlijnen bij hen via de tnt ofzo :P
pi_89807029
Heb vanaf mijn 15e altijd werk gehad ( school of geen school ) en nu voor het eerst 2 maanden thuis. Vorig contract werd na 3 jaren niet verlengd. Iets met economische crisis enzo. |:( Valt me zwaar en financieel ook geen vetpot. Spaarcentjes vliegen er doorheen. Inmiddels al zo'n 30 sollicitaties verder en nog niks opgeschoten. Ook uitzendbureaus beloven van alles maar doen niks. Er was 1 die een baan voor me had 32 uur. Ze belden op de vrijdag en zouden me maandag terugbellen. Ik het hele weekend blij. Maandag om 17.00 uur nog niks gehoord en zelf maar eens gebeld. "Ja meneer sorry, daar hadden zoveel mensen op gereageerd. Je bent al te laat." WTF. -O-

Maar goed, we geven de moed nog niet op. *O*
pi_89832923
Post ergens anders neergezet

[ Bericht 94% gewijzigd door snakeman123 op 13-12-2010 11:46:51 (post delete) ]
pi_89877750
Sinds 4 october fulltime aan het zoeken! nog geen klote opgeschoten!
40+ sollicitaties uitgestuurd, 7 reacties gekregen!
4 gelijk afwijzend, 3 gesprekken waarvan 2 niet geworden!
Voor 1 bedrijf wordt ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, alleen wanneer dat is?

Ik kan alleen zeggen dat de meeste bedrijven geen fucking fatsoen meer hebben tegenwoordig!
Laten we gewoon lekker niet antwoorden!!

Binnenkort gaan ze allemaal aan de schandpaal en publiceer ik alle bedrijfsnamen die geen fatsoen hebben!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_89879724
Hmm vorige week liep het storm, deze week heb ik nog eigenlijk helemaal niets concreets gevonden. Het verschilt blijkbaar nogal per week.
pi_89881365
quote:
4s.gif Op maandag 13 december 2010 16:11 schreef CecilBDemented het volgende:
Sinds 4 october fulltime aan het zoeken! nog geen klote opgeschoten!
40+ sollicitaties uitgestuurd, 7 reacties gekregen!
4 gelijk afwijzend, 3 gesprekken waarvan 2 niet geworden!
Voor 1 bedrijf wordt ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, alleen wanneer dat is?

Ik kan alleen zeggen dat de meeste bedrijven geen fucking fatsoen meer hebben tegenwoordig!
Laten we gewoon lekker niet antwoorden!!

Binnenkort gaan ze allemaal aan de schandpaal en publiceer ik alle bedrijfsnamen die geen fatsoen hebben!
Ik ben al een maandje langer dan jou bezig en ook niks opgeschoten. Heb dan wel komende vrijdag weer een gesprek.

Verder geef ik je groot gelijk. Ik ben 3 november bij een of ander Chinees bedrijf op gesprek geweest en zou na 4 weken een reactie krijgen. Vorige week dinsdag maar eens een email gestuurd of ik nog wat zou horen. Daar geen reactie op gekregen. Vandaag maar weer eens een email, en uiteindelijk wel een reactie dat ik het niet geworden was (had wel al zo'n gevoel).
Heb direct erna maar een email gestuurd of ik de reiskosten (retour Maastricht-Rotterdam) wel vergoed kan krijgen, maar vrees dat ik daar ook niks meer op ga horen.

Maar ja, we gaan maar gewoon door...
  maandag 13 december 2010 @ 18:11:47 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_89882367
Ik ben in afwachting van twee sollicitaties die ik afgelopen donderdag gestuurd heb. Heb zojuist nog een andere vacature gevonden waar ik morgen op ga solliciteren
  maandag 13 december 2010 @ 19:17:40 #81
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89885223
Het UWV wil mijn loonstroken hebben, maar die staan online en om daar bij te kunnen heb ik een paswoord en inlognaam nodig, die ik niet heb. In de 8 maanden dat ik voor ze heb gewerkt heb ik namelijk geen enkele keer ingelogd op hun site. Zou ik ze kunnen opvragen bij het uitzendbureau waarvoor ik werkte? Zoiets moeten ze toch gelijk kunnen uitdraaien daar??

Nog zoiets: in mijn contract staat dat ik 32 uur per week werkte, maar toen mijn collega ziek werd en een ander met lang verlof ging ben ik 40 uur gaan werken, iets wat verder niet is aangepast in het contract. Hoe kan ik het UWV ervan overtuigen dat ik de laatste maanden voor 40 uur heb gewerkt, of kijken ze naar je verdiende loon en nemen ze op basis daarvan een berekening van wat je krijgt aan WW?
pi_89886228
Vanochtend gebeld naar aanleiding van een sollicitatiebrief, morgen op gesprek.

Ik ben benieuwd. Het betreft een klein bedrijf, totaal anders dan wat ik gewend ben.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_89897191
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 19:37 schreef Disavowed het volgende:
Vanochtend gebeld naar aanleiding van een sollicitatiebrief, morgen op gesprek.

Ik ben benieuwd. Het betreft een klein bedrijf, totaal anders dan wat ik gewend ben.
Succes! Klein bedrijf is naar mijn ervaring wel persoonlijker en veel kans om je te bewijzen, grote bedrijven word je vaak in een 'functie' geplaatst!
pi_89907714
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Daboman het volgende:
Hmm vorige week liep het storm, deze week heb ik nog eigenlijk helemaal niets concreets gevonden. Het verschilt blijkbaar nogal per week.
het is dan ook december, iedereen neemt vrij
pi_89907759
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:17 schreef goofy_goober het volgende:
Het UWV wil mijn loonstroken hebben, maar die staan online en om daar bij te kunnen heb ik een paswoord en inlognaam nodig, die ik niet heb. In de 8 maanden dat ik voor ze heb gewerkt heb ik namelijk geen enkele keer ingelogd op hun site. Zou ik ze kunnen opvragen bij het uitzendbureau waarvoor ik werkte? Zoiets moeten ze toch gelijk kunnen uitdraaien daar??

Nog zoiets: in mijn contract staat dat ik 32 uur per week werkte, maar toen mijn collega ziek werd en een ander met lang verlof ging ben ik 40 uur gaan werken, iets wat verder niet is aangepast in het contract. Hoe kan ik het UWV ervan overtuigen dat ik de laatste maanden voor 40 uur heb gewerkt, of kijken ze naar je verdiende loon en nemen ze op basis daarvan een berekening van wat je krijgt aan WW?
overuren niet uitbetaald gekregen ?
pi_89932503
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:31 schreef inXs het volgende:

[..]

Succes! Klein bedrijf is naar mijn ervaring wel persoonlijker en veel kans om je te bewijzen, grote bedrijven word je vaak in een 'functie' geplaatst!
Dank je :).

Het eerste gesprek ging best goed. Klein, jong team met veelal leeftijdsgenoten, baas is erg down-to-earth en geen mooiweerprater.

Nu even afwachten op zijn reactie. Ook ik laat het nog even bezinken, het is toch iets anders dan wat ik gewend ben ook al ligt het in het verlengde van wat ik heb gedaan. Mogelijk komt er aan het eind van deze week nog een tweede gesprek. Ik ga me nog niet blij maken, want ik weet natuurlijk niet hoeveel kandidaten er zijn.

Maar ik heb het gevoel dat er potentie is :).
pi_89997867
Nog een korte vraag.

Ik bekijk nu steeds de sites van uitzendbureau's (Tempoteam, Start, Unique, enz.) en reageer online op de sollicitaties. Helaas heeft het totaal geen zin of nut.

Heeft het dan toch zin om nog eens de uitzendbureaus persoonlijk langs te gaan?
Ik ben al 2 maanden niet meer in een uitzendbureau geweest, omdat ik steeds alles digitaal deed.
pi_90000018
bellen en een afspraak maken als je iets interessants ziet staan ?
pi_90000140
Succes met zoeken iedereen!

(tvp ;))
pi_90000471
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:03 schreef JL... het volgende:
Heeft het dan toch zin om nog eens de uitzendbureaus persoonlijk langs te gaan?
Ik ben al 2 maanden niet meer in een uitzendbureau geweest, omdat ik steeds alles digitaal deed.
Ja. En, als je tijdens je gesprek een leuke klik met een intercedent(e) hebt, schroom dan niet om iedere maandag gewoon even naar hem/haar op te bellen met de vraag of er misschien al iets gevonden is (en hoe het weekend was). Houd het contact leuk, en de intercedent(e) gaat harder voor je aan het werk dan voor de 1000e zaterdagavond-online-formulier-invuller.

De 'truc' is dat je er voor zorgt dat je bij de uitzendbureau's op het netvlies staat zodat ze bij een passende functie aan jou denken, en dat gaat niet gebeuren als ze jou niet 'kennen'.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 15:03:29 ]
pi_90000919
Thanks

Uiteraard is het ook al bepalend welke indruk je geeft tijdens zo'n bezoekje toch? (ik bedoel, in elk geval de goede kleding aan).
pi_90064528
Even een vraag voor de mensen die al wat langer op zoekende zijn.

Hoelang zou het bij jullie duren voordat je je vizier op een ander vakgebied zou richten. Ik ben nu bijna een jaar bezig met het vinden van mijn baan in mijn vakgebied, de makelaardij of beter: de vastgoedmarkt.

Omdat die markt aardig op zijn muil is gegaan en daardoor het aantal banen klein is, om van de vereiste ervaring nog niet te spreken, zal het nog wel een tijd duren voordat daarin weer gloriejaren zijn te beleven. Als ze al komen. Die tijd heb ik niet en ik zinspeel om mijn heil ergens anders te zoeken, maar wat?.

Wat vinden jullie? Geef ik het na een jaar te vlug op :{?
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:38:12 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90065778
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:16 schreef Disavowed het volgende:
Even een vraag voor de mensen die al wat langer op zoekende zijn.

Hoelang zou het bij jullie duren voordat je je vizier op een ander vakgebied zou richten. Ik ben nu bijna een jaar bezig met het vinden van mijn baan in mijn vakgebied, de makelaardij of beter: de vastgoedmarkt.

Omdat die markt aardig op zijn muil is gegaan en daardoor het aantal banen klein is, om van de vereiste ervaring nog niet te spreken, zal het nog wel een tijd duren voordat daarin weer gloriejaren zijn te beleven. Als ze al komen. Die tijd heb ik niet en ik zinspeel om mijn heil ergens anders te zoeken, maar wat?.

Wat vinden jullie? Geef ik het na een jaar te vlug op :{?
Wat zou voor je dan een andere optie zijn qua vakgebied?

Ik heb marketing/communicatie gedaan, maar heb me er eigenlijk gelijk bij neergelegd dat marketing niet gaat lukken :P
  zondag 19 december 2010 @ 23:00:57 #94
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_90151648
Ik heb communicatie gedaan maar heb nog wel goede hoop :P, mja ik ben pas 5 maanden bezig met zoeken. Al is het wel echt een ramp...
  zondag 19 december 2010 @ 23:02:53 #95
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90151757
Ik baal er wel van dat ze overal jaren ervaring zoeken..echt, give me a break! :{
pi_90153304
Wow, mijn situatie is echt heel erg!
Vrijdag kreeg ik een niet zoon gezellig telefoontje n.a.v een sollicitatie!
dacht dat er 2 uitslagen bestonden!

we willen je uitnodigen, of we willen je niet uitnodigen!
echter is er een 3e!

en dat verklaard waarom ik niet aan een job kom!
holly fucking shit
  zondag 19 december 2010 @ 23:47:27 #97
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_90154267
quote:
4s.gif Op zondag 19 december 2010 23:29 schreef CecilBDemented het volgende:
Wow, mijn situatie is echt heel erg!
Vrijdag kreeg ik een niet zoon gezellig telefoontje n.a.v een sollicitatie!
dacht dat er 2 uitslagen bestonden!

we willen je uitnodigen, of we willen je niet uitnodigen!
echter is er een 3e!

en dat verklaard waarom ik niet aan een job kom!
holly fucking shit
En die derde uitslag bestaat uit... ?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_90154755
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:47 schreef Samael het volgende:

[..]

En die derde uitslag bestaat uit... ?
Ja nu zijn we nieuwsgierig :P
pi_90157599
zal ik jullie niet langer in spanning houden!

even kort uitleggen! Misschien maak ik nog wel een langer topic van begin to end!

Ik had mijzelf ingeschreven bij diverse uitzend bureau's.
Deze waren echter niet zo actief! Ik leverde netjes vacatures aan die prima in profiel schetste!
echter continue weigerde ze me voor te stellen!

1 uitzend bureau dé gewoon helemaal niets! dat irriteerde me dus heb getwitterd met dit uitzend bureau deze gingen gelijk over op actie! gevolg ik moest weer op gesprek komen alle gegevens updaten etc. echt 100% goed opgelost!

naar een weekje hadden ze echt de ideale functie, en ik was gewoon een geschikte kandidaat!
ze vroegen mij een motivatie te schrijven en dergelijke. zodat ze hun verhaal hadden en het mijne maak je meer kans!

afijn ik werd voorgesteld, dagen gingen voorbij en ik was gebeld door het uitzend bureau :D
ze hadden een reactie! echter was mijn intercedent er niet. En ze wouden dat hij de uitslag met mij door zou nemen! niets vermoedend belde ik afgelopen vrijdag terug!

raad wat..... het bedrijf wou onder geen beding een afspraak met mij maken!
Ik blijk in de midden Nederland provincie utrecht en omgeving woerden een hele slechte reputatie te hebben! de manier waarop ik beschreven wordt. een terrorist gekruist met jullian assange!
dat zijn redelijk zware beschuldigingen!

zelfs het uitzendbureau had zoiets van we gaan maar gewoon even eerlijk zeggen tegen onze werkzoekende wat de verwijten waren!
deze reactie kwam terug nog voordat er referenties gecheckt waren!

Maar uit betrouwbare bronnen blijkt mijn laatste werkgever mij te beschrijven als pure vuilnis, stront, een werknemer die je moet voorkomen zodat je er niet van hoeft te genezen!

Terecht! NEE maar dat zou iedereen zeggen!
alleen ik hem het recht! heb bijna 3 jaar dag en nacht voor hun gewerkt!
en ze schilderen me nu af slechtste wat je bedrijf kan overkomen!
ik ben op staande voet ontslagen naar een mooi toneelstukje binnen dat bedrijf!

indien interesse zal ik echt alles van begin tot eind en wat er nu allemaal speelt verwerken in een eigen topic!

slaap zacht iedereen!
  maandag 20 december 2010 @ 01:18:16 #100
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90158491
Ik zou dreigen om je vorige werkgever aan te klagen voor smaad en laster.

Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad. Als dat schriftelijk gebeurt, en publicatie op een website is "schriftelijk", maakt de dader zich schuldig aan smaadschrift. Een verwant misdrijf is laster: het opzettelijk verspreiden van iets waarvan de dader weet dat het een leugen is.

Een belediging is een algemene negatieve uitlating over een persoon. Smaad is een specifieke uitlating die iemands goede naam probeert aan te tasten. Is de uitlating niet waar, dan heet het laster.

Smaad, belediging en laster zijn allemaal strafbare feiten. De grens tussen belediging, smaad en laster is alleen vaak lastig te trekken. Een belediging is een algemene negatieve uitlating over een persoon. Wie zegt, "Jansen is een dief", beledigt Jansen. Bij smaad wordt de uitlating specifiek en is het doel de eer of goede naam van die persoon aan te tasten. In het vorige voorbeeld zou de belediging smaad worden als er specifiek werd gezegd: "Koop niet op Marktplaats.nl bij Jansen, want hij incasseert wel je geld maar stuurt de spullen niet op". Je beschuldigt hem dan van oplichting.

Als de verteller weet dat het niet waar is wat hij vertelt, dan heet het laster. De waarheid vertellen kan dus nooit laster zijn, maar soms wel smaad.

Wat ik niet begrijp is hoe je nieuwe bedrijf of uitzendbureau aan die info komt. Je hebt toch niet je ouwe werkgever opgegeven als referentie (want dat zou wel ontzettend stom zijn)?

[ Bericht 48% gewijzigd door goofy_goober op 20-12-2010 01:23:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')