quote:Op woensdag 1 december 2010 11:19 schreef Puzicat het volgende:
Dat denken wij ook niet, het gaat gewoon om het feit dat er weer wat mis is. De parkeerplaats ontbreekt en de terugkoopfactor ook.
Als we dit jaar nog konden passeren zouden we in juni nog een flinke smak geld terug krijgen van de belastingdienst, welke we mooi voor het huis zouden kunnen gebruiken. Nu krijgen we dat pas in 2012 terug.
Daarnaast is het gewoon niet fijn dat je weer moet wachten, je wilt je hypotheek toch ook rond maken. Die wachten ook al een hele poos op het koopcontract.
Ik heb al eerder een huis gekocht, en daar was het contract zo gepiept. En aangezien ook dit contract een standaard contract is hoeft het in mijn ogen niet zo lang te duren.
quote:Op woensdag 1 december 2010 17:38 schreef Movinghead het volgende:
Hey,
Ach ik moet vrijdag m'n aktes passeren, ik kreeg vandaag de afrekening van de Notaris en zelfs daar zat een fout in, daar werd teveel belast. Dus check die volledig!!!
quote:Op woensdag 1 december 2010 20:52 schreef Puzicat het volgende:
thanks voor de tip! Vrijdag wordt het dus officieel voor jou!
quote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat een vervelend geneuzel kan dat ook soms zijn; het zijn altijd dingen waar je zelf niks aan kunt doen en die één of andere tiepmiep op kantoor vergeten is.
Movinghead, wat klopte er bij jou niet dan, en wat kan er verkeerd in zo'n akte staan?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef db15 het volgende:
Dinsdag mag ik naar Schaijk toe om bij de notaris de aktes te ondertekenen. Ik zag dat er bij Movinghead al dingen waren die niet klopten. Waar moet ik goed op letten?
Vaak is het probleem dat je geen werkschoenen en/of een bouwhelm hebt, en niet iedereen ziet de gevaren op een bouwproject.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:33 schreef tomegel het volgende:
Ik denk dat als je je meld bij de uitvoerder en netjes vraagt of je een kijkje mag nemen dat dat geen enkel probleem is. Proberen kan altijd.
Precies, die 5 parkeerplaatsen gingen meen ik naar de gemeente aan de voorkant bij ons.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:54 schreef tomegel het volgende:
Nou aangezien dat gebouw geen zuidelijke zon meer zal krijgen en een uitzicht op onze appartementen zal het een stuk lastiger zijn het te verkopen. Dus de prijzen zullen moeten zakken. Dus snap best wel dat die mensen deden klagen.
Aan de andere kant, hoeveel last hebben ze ervan? Ze hebben geen tuin aan onze kant alleen balkon dus misschien valt het nog wel mee dat er geen zonlicht is. Ook de straat word breder dan hij was. En ook het uitzicht word mooier dan zo'n lelijk oud verlaten pand dat er stond. Er komen meer parkeerplaatsen dat is ook weer een voordeel.
Het heeft toch zijn voor en nadelen en of het echt voor de verkoop van die appartementen uitmaakt.
Damn dat is wel zuur zeg hopelijk kunnen ze het inlopen... bedoel als het de 1e week na de bouwvak kan, kan het ook voor de bouwvakquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:04 schreef tomegel het volgende:
Ik had een mail gestuurd naar het bouwbedrijf met deze vraag:
Is er inmiddels ook al een datum bekend waneer de eerste oplevering plaatsvind aangezien we nu wel door de winter heenzijn?
Of in ieder geval is de oplevering voor de bouwvak vakantie mogelijk?
Antwoord: à Tijdens de 1e steen legging heeft Peter Peters aangegeven dat we er alles aan doen om voor de bouwvak op te leveren. Daarna hebben we helaas 4 weken vorst gehad waarin we niet konden metselen, lijmen en beton (vloeren) konden storten. Kortom qua planning zitten we nu na de bouwvak. Ca. 1 week september wat betreft oplevering. We gaan uiteraard alsnog proberen om deze 4 weken in te lopen. We houden alle kopers uiteraard hiervan op de hoogte.
hmm dat is jammer aangezien de bouwvakkers 4 weken bouwvak hebben. Week 30 tm 34. En september begint in week 35. Hoop dat ze wat met de datum doen.
Ik geloof dat ze laatste zeiden rond de 21 stuks verkocht.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:02 schreef Xpresso het volgende:
Gaaf zeg zo'n eigen ingerichte loft. Hoeveel zijn er eigenlijk verkocht?
Ja dat zou wat zijn als dat niet zo was, ben benieuwd naar de reactie.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:02 schreef Puzicat het volgende:
Gezien een hoger beroep een langslepende kwestie kan worden, heb ik toch even een mailtje gestuurd of we er na oplevering dan wel mogen gaan wonen.
Ik zit met soortgelijke gedachtes, zie m'n dm daarvoor. Misschien dat we ook nog iets kunnen met een WOB verzoek om zo eens alle info te verkrijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:23 schreef Puzicat het volgende:
Heeft er een van jullie gereageerd op de gelderlander?
Ik heb er trouwens afgelopen weekend een mailtje aan gewaagd naar de aannemer, wat als we er niet mogen gaan wonen tot dat de rechtszaak is afgelopen? Ik heb helaas nog geen reactie, maar er bekruipt mij een erg onrustig gevoel.
Misschien moeten we ons als kopers nu sterk maken, en samen voegen. Het zal toch niet gebeuren dat het weer niet opgeleverd wordt in zomer?! Wellicht is het een idee om samen een brief aan de wethouder te richten om zo meer duidelijkheid te krijgen. Eventueel wil ik die brief wel opstellen, als we samen even duidelijk krijgen wat we graag willen weten.
Ik hoor graag van jullie, hoe jullie hier tegenover staan. Ik ben namelijk niet van plan om tot in den treure bouwrente te gaan betalen en onszelf in de schulden te steken uiteindelijk. Ik neem dat diegene die vanaf 2008 erbij zijn dat helemaal niet willen.
Ik heb overigens het mailadres van de wethouder.
Klopt,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:15 schreef Puzicat het volgende:
Trouwens, misschien komt het verkeerd over, maar het gaat me vooral om diegene die al jaren betalen. Wij komen wat dat betreft pas net kijken.
Het mag gewoon niet nog langer duren!
Heel fijn, als anderen NU al je geen woongenot gunnen, het kopen van je eerste huis/appartement zou zonder grote moeilijkheden toch mogelijk moeten zijn. Ze hebben wel een beetje de pik op jullie zeg !quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:30 schreef Movinghead het volgende:
Nou daar gaan we weer
De bouw van appartementencomplex Live your Loft in de Steenstraat in Boxmeer moet worden stilgelegd. Dat stellen buurtbewoners die tegen de bouw zijn in een brief aan burgemeester en wethouders. Volgens hen wordt er door een recente uitspraak van de rechter momenteel zonder vergunning gebouwd.
Ze vinden dat de gemeente tegen de aannemer moet optreden.
Ofwel, hoe kunnen we de gemeente aanpakken, schade claims? En kunnen we die buurt eens aanpakken?
Ja wat ik gezien heb is er na de carnaval gebouwd. Dus dat is nog positiefquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:28 schreef Puzicat het volgende:
Ik noem het liever akelig stil... Zijn ze nog wel aan het bouwen?
Mijn brief aan de SP en welke tevens richting dhr. Roemer is gegaan. Ik ben erg benieuwd wat eruit gaat komen.quote:Beste mede-SP leden,
Ik zal me allereerst even voorstellen, mijn naam is Angela Donders, 27 jaar, student rechten en momenteel nog woonachtig in Nieuw Bergen. Ik ben nog niet zo heel lang lid van de SP, maar ben al behoorlijk actief geweest voor de afdeling Venray. Door mijn studie en werk en aankomende verhuizing staat dit nu op een lager pitje. Mijn vriend en ik zijn namelijk de trotse kopers van een appartement in Boxmeer.
Sinds 3 jaar proberen wij een huisje te bemachtigen in Boxmeer. Eerst hebben we een huurwoning geprobeerd te krijgen, maar helaas als starters op woningmarkt maak je geen kans in Boxmeer. Voor een reguliere gezinswoning was de wachttijd al meer dan 3 jaar werd ons verteld. Daarom zijn we uitgeweken naar het geboortedorp van mijn vriend, en hier wonen we nu 3 jaar.
Echter kan ik hier niet wennen, en blijft het bij mij kriebelen om in Boxmeer te gaan wonen. Lekker dichtbij het openbaar vervoer, goede voorzieningen en dichtbij onze vriendenkring.
Ons oog viel op het nieuwbouw project Live your Loft aan de steenstraat/carmelietenstraat oost. Nadat we de financiën rond hadden gemaakt was het tijd voor de overdracht. En nu zijn we dus de trotse bezitters van een appartement, en we hopen van de zomer er in te kunnen trekken.
Onze vreugde was van korte duur, er liep nog een procedure tegen de gemeente. Nu blijkt uit de uitspraak van de rechter dat de buurt in het gelijk is gesteld wat betreft de veiligheid in de buurt in verband met het tankstation. Ik neem aan dat jullie ook op de hoogte zijn van de perikelen rondom dit project, en dat ik niet uitgebreid hier op hoef in te gaan. De paniek sloeg toe, en wij als kopers kregen van de aannemer een mailtje over hoe en wat. Dit was echter een vaag mailtje, waar we niks mee kunnen. Ik weet dat de gemeente in hoger beroep gaat, maar ik weet ook dat dit een lang slepende kwestie kan worden.
Wij voelen ons als kopers een beetje vergeten, het is namelijk wel ons appartement waar het om gaat, ons toekomstige droomhuisje, ons thuis. We zijn allemaal druk aan het plannen en aan het regelen voor nieuwe huis, want de beoogde opleverdatum zou al voor de bouwvak zijn. Gezien levertijden bij bedrijven zijn we wel verplicht om nu al dingen aan te gaan schaffen.
Maar wat als die appartementen helemaal niet opgeleverd mogen worden, wat als ze helemaal niet afgemaakt worden? Wij zijn bang dat wij straks de dupe zijn. Enkele van ons betalen al dik 2 jaar aan een huis wat nu misschien helemaal niet opgeleverd gaat worden. Wij zijn bang dat we met een enorme financiële strop komen te zitten.
Ik schrijf deze brief eigenlijk namens ons allemaal, ik weet dat de SP een hulpdienst heeft, en we hopen dat jullie ons advies kunnen geven zodat wij als kopers niet vergeten worden! Wij hebben ook recht om te weten wat er gaande is. Er is tevens een mail naar wethouder de Graaf gegaan, met de vraag of het mogelijk is om een infoavond te organiseren om weer wat duidelijkheid te scheppen en rust te krijgen.
Wij hopen dat jullie ons kunnen helpen en ondersteunen, en dat diegene die al dik 2 jaar op hun huisje wachten niet nog langer moeten wachten.
Alvast ontzettend bedankt!
Met vriendelijke groet,
Angela Donders,
Namens kopers Live your loft Boxmeer
En deze is naar de wethouder gegaan en naar Coen en Alexanderquote:Geachte heer de Graaf,
Allereerst wil ik u meegeven dat ik blij ben dat de gemeente toch in hoger beroep gaat na de uitspraak van de rechtbank in Den Bosch.
Als rechtenstudente volg ik de procedure op de voet, ik vind het zeer interessant om te volgen. Echter bekruipt mij een onrustig gevoel.
Wij als kopers voelen ons een beetje vergeten, er is veel onrust en angst dat de bouw weer stil gelegd worden. De speculaties vliegen ons om de oren en dat maakt de onrust en de zorgen alleen maar groter. We hebben het gevoel dat we vergeten worden, dat onze belangen vergeten worden en dat we niet voldoende geïnformeerd worden. Nu was voor mij de uitspraak makkelijk op te zoeken op rechtspraak.nl en heb deze kennis ook met de medekopers gedeeld, maar toch blijven wij met een boel vragen zitten.
Kan ons appartement wel rond de bouwvak opgeleverd worden? Wordt er nu illegaal gebouwd? Wanneer gaat het tankstation dicht? Tot wanneer heeft de uitbater van het tankstation een vergunning? Mogen wij er überhaupt wel wonen zolang dat tankstation er staat? En zo zijn er nog wel meer vragen die onder ons, de kopers, leven.
Daarnaast zijn er kopers die al een hele poos betalen en nu weer in onzekerheid zitten wanneer het opgeleverd gaat worden. Ik weet dat een hoger beroep een lang slepende kwestie kan worden, en dat maakt mij bang. Wij zitten dan namelijk een behoorlijke poos met dubbele lasten. Kunnen wij dat financieel dragen? Het antwoord daarop is heel simpel, nee dat kunnen wij niet. En zo komt onze droom om een huisje in Boxmeer te hebben steeds verder weg te staan.
Ons voorstel zou zijn om een avond te plannen waarin wij onze onrust uit kunnen spreken, vragen kunnen stellen, en dat wellicht alle speculaties die nu rond gaat van tafel geveegd kunnen worden. Het lijkt alsof de buurtbewoners beter geïnformeerd zijn dan wij. Ik hoor hierop natuurlijk graag uw reactie!
Alvast bedankt voor uw medewerking en informatie.
Met vriendelijke groet,
Angela Donders,
Namens enkele kopers Live your Loft
quote:Geachte mevrouw Donders,
Zoals ik in mijn mail van zaterdag 26 februari heb laten weten, zullen wij u per direct informeren als er nieuws zou zijn. Tot op heden hebben wij de verschillende mogelijkheden op een rij gezet en zijn we nu samen met de gemeente de haalbaarheid hiervan aan het toetsen.
Inhoudelijke antwoorden op uw vragen hieronder kunnen wij dan ook nog niet geven, maar wij hopen dit wel op korte termijn te kunnen doen. Zoals u elke dag kunt zien, bouwen wij volop verder en heeft dit dus nog geen consequenties voor de oplevering en kan de planning vooralsnog gewoon worden aangehouden, zoals die is afgegeven. Wij zullen er alles aan doen om het voor de oplevering geregeld te hebben.
Wij waren al bezig om een tijdstip te plannen, waar wij het hoogste punt met jullie zouden vieren. Dit zullen wij naar aanleiding van de uitspraak wat ingetogener doen als wij in eerste instantie van plan waren, maar dit zit eraan te komen.
Ik zal alle kopers per brief uitnodigen en daarbij een update geven van de stand van zaken. Eventuele resterende vragen kunnen dan op de avond zelf worden behandeld.
Mochten er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met me opnemen.
Met vriendelijke groet,
Coen Dollevoet
quote:Dag Angela,
Bedankt voor je mail.
Laat ik alleereerst aangeven dat ik niet weet hoe het appartement aan jullie aangeboden en verkocht is door de makelaar. Maar de discussie rondom de veiligheidsnormen loopt al enkele jaren.
De SP-gemeenteraadsleden hebben in 2009 en 2010 (zij het met het nodige voorbehoud) ingestemd met dit bouwplan (Live Your Loft). Niet dat we tegen het plan zijn, integendeel. In Boxmeer is sociale woningbouw heel hard nodig en dit plan is een mooi initiatief op dat gebied.
We waren terughoudend omdat sommige veiligheidsregels, o.a. met betrekking tot het LPG-vulpunt, te ruim toegepast werden door de gemeente. We hebben de wethouder daar regelmatig op aangesproken. Het antwoord was dat de veiligheidsproblemen op 1 januari 2010 opgelost zouden zijn.
Later dat jaar hebben we weer groen licht gegeven voor de verdere voortgang, door in te stemmen met grondaankoop voor extra parkeerplaatsen voor Live Your Loft. En ook toen hebben we de veiligheidsproblemen weer aan de orde gesteld (omdat die nog steeds niet waren opgelost).
Helaas heeft dat uiteindelijk niet het gewenste resultaat gehad. De rechtbank heeft op dit moment anders beslist. Het doet me echt veel pijn als ik van jou hoor dat je graag verder wilt maar niet kunt, vanwege dit soort formele toestanden. Hier zit niemand op te wachten. We weten allebei dat de veiligheidsnormen waarover het gaat, puur theoretisch bepaalde waarden zijn, maar wet is wet en regel is regel. Dus we moeten het ermee doen.
Voor jou informatie, we zijn druk doende om ook Mooiland Maasland te bewegen om meer sociale huurwoningen te gaan bouwen in Boxmeer. Ik snap dat je daar nu weinig aan hebt, maar we zullen alles doen wat we kunnen om ook jullie aan je woning te helpen.
Het probleem wat je aankaart staat niet op zichzelf, het geldt helaas voor veel meer mensen. Schandalig gewoon.
Mooiland Maasland heeft zo'n half miljard in euro's op de bankrekening. Daar kunnen ze makkelijk mee gaan bouwen, maar ze houden nog steeds de hand op de knip.
Angela, we gaan met jouw hulpvraag aan de slag, ik houd je op de hoogte.
Mocht jij nog iets weten of willen weten dan stuur maar een mailtje!
Heel veel sterkte.
Groeten,
Winfried Bosters
SP-Raadslid, Boxmeer
quote:Geachte mevrouw Donders,
De heer J. de Graaf is de hele week afwezig.
Sectorhoofd Ruimte, mevrouw Evers, heeft uw mail gelezen.
Zij zal uw mail maandag aanstaande in het portefeuillehoudersoverleg met de heer De Graaf meenemen.
Met vriendelijke groet,
Het is toch geen informatie wat hier gegeven wordt, wat nog top geheim is?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:30 schreef lezzer het volgende:
Zijn dat niet een beetje veel privé gegevens in een topic?
Ik bedoel eerder jouw volledige naam enzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Puzicat het volgende:
[..]
Het is toch geen informatie wat hier gegeven wordt, wat nog top geheim is?
Niet op de website ervan , dus misschien in de analoge versie..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:58 schreef tomegel het volgende:
Volgens een vriend van mij staat er vandaag iets in de gelderlander?
Ja blij dat dat we reactie hebben, dat wel maar het is nog onduidelijk wat nu de echte betekenis is. Het is nog wachten op antwoord gemeente, en wat ze aan het bekokstoven zijn...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:25 schreef Puzicat het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat daar dan in staat... Eigenlijk zouden we die berichten niet meer moeten lezen, je weet namelijk niet of het waar is. Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat we reacties hebben gehad.
ja die LPG installatie is het grote probleem.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Jeetje, mogelijk tien maanden moeten wachten op de uitspraak van een hoger beroep![]()
Daar zit je laten we zeggen, nou als starter echt niet op te wachten !
Ik zou de rechtsbijstandverzekering maar vast raadplegen als ik jullie was, heeft het tankstation trouwens een lpg installatie dat daar daarom niet gebouwd mag worden ?
Ja hier ook, wat een timing.... ligt al weer getekend klaar voor de bankquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:54 schreef CyberBoy78 het volgende:
We hebben wel alweer de volgende rekening mogen ontvangen...
Ik dacht dat we geinformeerd zouden worden als er nieuwe ontwikkelingen zouden zijn, niet dus... Ik vind het zo vervelend dat we alles via de krant te weten moeten komen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:09 schreef tomegel het volgende:
De rekening moet je gewoon betalen aangezien ze verder zijn met de bouw daar kom je niet onderuit. Ik weet wel als de bouw dalijk echt 10 maanden stilligt dat ik zeker weten hoe dan ook ga zorgen dat het koopcontract verbroken gaat worden en dat ik mn centjes terug krijg. Heb lang genoeg gewacht.
Goed planquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef Puzicat het volgende:
En naar aanleiding van dit mailtje ga ik toch nog eens een mailtje richting SP sturen, eens kijken hoe die er tegen over staan. Ik zou ze moeten mailen als er nieuws was, en dat is bij deze ook.
Precies lijkt me ook, kom er niet alleen voor wat te drinken en te vieren dat het dak is behaald, ik wil antwoordenquote:Op zondag 20 maart 2011 22:55 schreef Puzicat het volgende:
Ik neem aan dat we donderdag alle vragen kunnen stellen die we hebben, en dat ga ik ook zeker doen! Ik heb er wel zin in!
quote:Hoi Angela
ben weer op me post. Lees jou mailtje. We gaan een avond beleggen, want inderdaad heb je gelijk dat jullie wel moeten worden blijven geïnformeerd.
Er wordt een gewerkt aan een bijeenkomst.
Met vriendelijke groet,
J.A.de Graaf
Loco.Burgemeester/Wethouder
Boh, en dat noemt zich Loco Burgemeester en Westhouder... Wat een spellingquote:
Nou inderdaad. Die geeft het 'loco' deel van zijn functie een heel andere betekenis.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Boh, en dat noemt zich Loco Burgemeester en Westhouder... Wat een spelling
Heb je 3 zits of 2 zits gepakt? Of hoe ziet jullie setup eruitquote:Op zaterdag 9 april 2011 19:16 schreef Puzicat het volgende:
Vast wel, wij hebben de bank en de rest van de meubels bestelt. Moet zo langzamerhand ook maar eens gebeuren met die levertijden.
Ja jij hebt 'm uitgekozen, ik zou nooit een paarse uitzoekenquote:Op maandag 11 april 2011 21:06 schreef Puzicat het volgende:
Ik heb een 3 zits uitgekozen, hij is 226 cm lang en paars!
quote:Op maandag 11 april 2011 22:16 schreef CyberBoy78 het volgende:
[..]
Ja jij hebt 'm uitgekozen, ik zou nooit een paarse uitzoeken
Muren kwa kleur wordt nog beslist wel RAL9001 voor een deel met quartz. De vloer ben ik nog niet uit, tapijt is een optie, maar dat is weer lastig bij de open keuken.quote:
Klopt, zag het vandaag. Het glas zit er 2 mei in begreep ik.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:03 schreef Puzicat het volgende:
Tapijt is ook lastig schoonhouden. En laminaat? Is dat geen optie?
Over 2 weken moeten we de vloertegels aanleveren op de bouw! En we hebben een slaapkamer! De muren staan! Het gaat heel hard nu.
Tegels voor het hele appartement, de badkamer uitgezonderd. We laten deze leggen door de aannemer. Dan ligt de vloer erin als het word opgeleverd, wel net zo handig.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:20 schreef Movinghead het volgende:
[..]
Klopt, zag het vandaag. Het glas zit er 2 mei in begreep ik.
Zijn dat tegels voor de badkamer of voor het hele appartement? Of heb je daar iemand voor?
Nou ik zit te denken aan een PVC vloer of Novilon, het kost wel wat meer maar wel het meest efficient.
Ik las het net.................quote:Op donderdag 28 april 2011 12:22 schreef CyberBoy78 het volgende:
En daar gaan we weer...........
http://www.gelderlander.n(...)uw-lofts-Boxmeer.ece
Tja die man kan beter verhuizen, hij wil gewoon plan Voermans niet in zijn achtertuin en probeert dat te doen door Loft te blokkeren..quote:Op donderdag 28 april 2011 13:05 schreef Puzicat het volgende:
Tja, ik geloof niet meer wat er in de krant staat. Als er reden voor onrust zou zijn zouden we dat wel horen van de aannemer of de gemeente.
Denkt die beste meneer Arts nu werkelijk dat de boel wordt afgebroken?
Vandaag een brief gehad, we mogen 21 mei tussen 9.00 en 11.00 op de bouw kijken! En de maandag er na de eerste vergadering van de VVE.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:31 schreef tomegel het volgende:
Ach kan me er niet zo druk om maken. Wij kunnen ook een krantenbericht plaatsen met als onderwerp dat de bouw erg snel verloopt en dat in week 28 de oplevering is. Dan praat iedereen ineens positief over het project.
Zag dat het glas buiten klaarstaat. Waneer zouden we op de bouw mogen?
Mooi het gaat de goede kant ookquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:31 schreef Puzicat het volgende:
[..]
Vandaag een brief gehad, we mogen 21 mei tussen 9.00 en 11.00 op de bouw kijken! En de maandag er na de eerste vergadering van de VVE.
Dit heb ik per mail gehad op een vraag:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:51 schreef Puzicat het volgende:
Hoe weet je dat we dat dat begin juni kunnen aanvragen? Wat is jullie huisnummer? Wij zitten op 4C.
Wij hopen 1 augustus definitief over te kunnen verhuizen. En jullie?
Stomme vragen zijn er nietquote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:42 schreef Puzicat het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar kun je dan ook nog zelf voor een dubbele of een enkele meter kiezen? Wij hebben nu een dubbele en aangezien wij voornamelijk in het weekend en 's avonds thuis zijn is dat wel voordelig..
Dat hoeft over het algemeen ook niet altijd veel uit te maken. Ik heb zelf gekozen voor een enkele meter aangezien het verschil met een dubbele meter voor mij nog geen 3,- per maand was. (Rekening houdende met het verschil in vastrecht c.q. meterhuur)quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:08 schreef Movinghead het volgende:
Zelf pak ik gewoon een enkele meter, dacht/nachtstroom zie ik zelf niet zo zitten.
Preciesquote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat hoeft over het algemeen ook niet altijd veel uit te maken. Ik heb zelf gekozen voor een enkele meter aangezien het verschil met een dubbele meter voor mij nog geen 3,- per maand was. (Rekening houdende met het verschil in vastrecht c.q. meterhuur)
En voor die 3,- per maand wil ik echt geen rekening moeten gaan houden met op welk tijdstip ik de vaatwasser, wasmachine of droger aanzet. Vol = aan. Geen gezeik.
Ik volg het topic nu sinds een paar weken, maar wist niet dat jullie al bezig waren met texen en dergelijke?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:46 schreef Puzicat het volgende:
@bobenjanneke: Dit had de aannemer ook al verteld inderdaad! Maar erg bedankt voor je advies!
Trouwens, afwasbare tex scheurt bijna niet, en verhult de scheuren die er misschien in de muren gaan komen.
Wij hebben beneden flexa latex (deafwasbare variant) en boven gammaspul. Wereld van verschil!
Of ken je de tex uit ervaring?quote:Vandaag een brief gehad, we mogen 21 mei tussen 9.00 en 11.00 op de bouw kijken! En de maandag er na de eerste vergadering van de VVE.
Ja ik snap het. Je bedoelde in het huis waar je nu woont. Duh wakker wordenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:46 schreef Puzicat het volgende:
@bobenjanneke: Dit had de aannemer ook al verteld inderdaad! Maar erg bedankt voor je advies!
Trouwens, afwasbare tex scheurt bijna niet, en verhult de scheuren die er misschien in de muren gaan komen.
Wij hebben beneden flexa latex (deafwasbare variant) en boven gammaspul. Wereld van verschil!
Mag ik weten in welke richting de offerte gaat? Puur uit nieuwsgierigheid!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:20 schreef Movinghead het volgende:
Ik laat het doen door een schildersbedrijf en interieurbouwer. Idem schuren, dan kwartsen en wordt het een aantal keer getext. Dus daar heb ik zelf weinig handling aan.
En we kunnen het inderdaad vanaf begin juni aanvragen, dan zitten de meters erin.quote:Dit mag je zelf bepalen. De meter welke in de woning wordt geïnstalleerd kan zowel fungeren als 1 tarief, als dubbel tarief (dag&nacht). Dit dien je aan te geven wanneer je een contract aangaat met een energieleverancier. Er komt standaard een dubbele meter in.
Hmm ik heb geen mail van hem gehad, of die komt nog anders is het wat slordig. Kan je me die doorsturen? of althans wie nu onze belangen doet?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:24 schreef Puzicat het volgende:
Ik had een mail van de makelaar dat hij alles heeft overgedragen.
Tevens had de wethouder mij gebeld, ik ga hem morgen even terugbellen. Hij wilde ons op de hoogte houden over de ontwikkelingen. Ik hou jullie ook op de hoogte!
Hier idem,quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:01 schreef tomegel het volgende:
Morgen de meetlat meenemen. Dan mogen we ons appartementje van binnen bekijken. Ben benieuwd
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:27 schreef Puzicat het volgende:
Gezien ik zelf bij Oxxio heb gewerkt en daar behoorlijk wat mensen zonder elektra aan de lijn heb gehad valt deze voor mij af.
Geen idee, ze zouden 4 weken van te voren een dag noemen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:42 schreef tomegel het volgende:
Angela jij al enig idee welke dag ze de keuken komen bezorgen?
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:43 schreef tomegel het volgende:
Ok wacht het wel af zou alleen makkelijk zijn als ik het vantevoren weet i.v.m vrij vragen.
Angela heb jij al een inbouwkast gekocht? Eventueel is dit iets wat betaalbaar is: www.aktiekast.nl
Die kan je bij in interchalet in Horst bestellen.
Hehe ja en genoeg bijeenkomsten van tevoren met een drankje, ideaalquote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Wel geinig zo'n topic. Zo leer je je buren al kennen voordat je de sleutel van je huis krijgt.
Ja dat klopt. Maar de rail kan je ook 5 cm laten zakken doormiddel van een plint ofzo, dus dan kan het alsnog. Ikzelf koop denk ik toch een losse kast. Is voordeliger en je kan het ook meenemen als je ooit gaat verhuizen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:00 schreef CyberBoy78 het volgende:
Hey Tom,
bij die Aktiekast.nl gaat de deur hoogte maar tot maximaal 265, en onze huisjes worden 270...
Dus dat gaat m niet worden, wel bedankt voor de link!
[..]
Inderdaad, ik pas donderdag...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:30 schreef Puzicat het volgende:
Jammer dat het bestuur niet meer bij de algemene ruimtes oplevering kan zijn.wij krijgen woensdagmiddag laat de sleutel.
Dank je !!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:18 schreef Gummiebeertje het volgende:
Verder wil ik jullie allemaal feliciteren met jullie loft/appartement
Jaquote:Op maandag 20 juni 2011 06:58 schreef Puzicat het volgende:
Het eerste appartement op de begane grond is die dan van Marc?
ehh niks denk ik...denk dat jij ook op die lijn zitquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:37 schreef Puzicat het volgende:
Mag ik nu heel benieuwd zijn wat er nu in de gelderlander komt?
Die rechter kan toch geen bouwvergunning weigeren als de oplevering geweest isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:00 schreef tomegel het volgende:
Over live your loft heeft nog nooit iets positiefs gestaan. Alleen maar gezeik met de rechter dat het weer slecht gaat. En nu is er een keer goed nieuw en dan lees je er helemaal niets over.
Maargoed kan mij ook weinig tot helemaal niks schelen. Over 11 dagen is de oplevering.
Als we er eenmaal wonen, is er dan nog een mogelijkheid dat we er wegmoeten mocht de rechter volgende keer een negatieve uitspraak doen lijkt me onmogelijk toch?
Klopt dat moet je niet vergeten, maar pas doen wanneer je overgaat of je moet de datum al weten...quote:Op zondag 26 juni 2011 11:16 schreef tomegel het volgende:
hmm bedenk me net dat ik niet moet vergeten me in te schrijven bij de gemeente Boxmeer
foutje die bedoelde ik ook i.p.v rechtsbijstandquote:
De nummers moeten er nog op en brievenbussen moeten er nog in bij onsquote:
een taart in hun gezichtquote:Op maandag 4 juli 2011 18:40 schreef Cerbie het volgende:
Gefeliciteerd dat het toch nog allemaal gelukt is!![]()
Gaan jullie de buurt nog een taartpunt en kop koffie cadeau doen voor alle steun?
Idem hierquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:28 schreef tomegel het volgende:
Zo vandaag oplevering gehad. Er moet nog het een en ander gebeuren. Cv zit er nog niet in, moeten nog deurkozijnen gezet worden en de vloer moet nog geschuurd worden. Maar vind het niet erg kan nog genoeg doen:) Ben echt blij met de sleutel!
Ik ben ook geen jurist, maar iemand aanklagen omdat hij van zijn RECHT gebruik maakt om bezwaar te maken?quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:28 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nou ben ik nogal een beetje laat maar: hebben jullie er nooit over gedacht om de klagers nu eens aan te klagen wegens het onterecht ophouden van de bouw
??? Jij woont er ook niet toch?quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:20 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wóón jij daar? Nee dus, dus moei je er niet mee
Ik woon net zo prettig als jij hoor, geen zorgen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nee schatje, ik woon hier al 18 jaar, mét garage en maar één buur en verder lieve straatbewoners die allemaal met elkaar overweg kunnen![]()
Ik moet mijn Nederlands nodig bijspijkeren merk ik.quote:en verder met een beetje ervaring qua absoluut niemand juridisch achter de box zitten (en ex -beroepsmatig daaraan vertakt)
Ik lees volgens mij prima. Ik weet niet wat jij tegen me hebt, mag je best in een PM tegen me zeggen, maar voor zover ik weet reageer ik hier volkomen normaal op welke post dan ook.quote:Maar, jij leest niet goed opfokkertje op heeeeel veel topics dus laat nou even.
Ja. Als ze lastig blijven doen wel. Maar aangezien nu in principe alles voorbij lijkt te zijn, lijkt het mij (zoals ik al zei) ERG onverstandig om op eigen initiatief alsnog allerlei energievretende en kostbare procedures te starten.quote:Enige wat ik bedoel is, als de bewoners lastig blijven doen dat lik op stuk beleid best een keertje mag..
Veel klusplezier !quote:Op donderdag 7 juli 2011 07:59 schreef tomegel het volgende:
Wat schieten we er mee op. In mijn ogen is er maar 1 iemand die de boel onnodig verziekt heeft. Maar heb nu de sleutel, ga zodalijk weer lekker klussen en als we er wonen zijn we alles weer zo vergeten.
Nou, ik vermoed dat er 1 dezer dagen een brief van een deurwaarder op de mat ploft, waarin het vonnis 'betekent' wordt. Vanaf die tijd moet je je eraan houden. Voor die tijd kun je het vonnis als niet bestaand beschouwen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een gedoe, hoe willen ze dat gaat hardmaken ?
Zucht.... of ze nu recht of krom zijn maakt toch geen ruk uit!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:51 schreef r3gi3boy het volgende:
tenenkrommend om zo'n slagveld aan sleuven gefreesd te zien, doe dat dan gewoon netjes in zo'n nieuwe woning?? Het lijkt wel alsof er een kind aan het werk is geweest...
succesquote:
quote:Op maandag 18 juli 2011 22:24 schreef loecje het volgende:
hoe wil jij dat netter doen? met rechte lijnen en 90graden hoeken?
Ik denk dat het vooral handig was geweest om het inderdaad recht met 90 graden hoeken te doen, moet je ooit boren en wil je wat ophangen kan je dat zo bepalen.quote:Zucht.... of ze nu recht of krom zijn maakt toch geen ruk uit!
Inmiddels alles geverft.
Morgen word mijn keuken geplaatst. Di en wo mijn badkamer en 10 aug de vloer.
succes dan met kabels trekkenquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:56 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat het vooral handig was geweest om het inderdaad recht met 90 graden hoeken te doen, moet je ooit boren en wil je wat ophangen kan je dat zo bepalen.
Dan is rechttoe rechtaan idd de snelste en slimste oplossing ipv recht met 90 graden hoeken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:12 schreef tomegel het volgende:
Enigste wat er ooit zal komen te hangen is een tv... dus no probleem.
Ik weet niet wat men mag, misschien onbewoonbaar verklaren ivm ongeldige bouwvergunning.quote:Ben niet zo bang voor die uitspraak. Wat willen ze doen het gebouw afbreken?
PVC pijp erin, trekveer erbij en kabels ( LAN, coax, hdmi ) trekken maar.quote:
Dit vraagt natuurlijk wel op een update !quote:Op woensdag 28 september 2011 23:52 schreef Puzicat het volgende:
Misschien leuk om te vermelden, we wonen er inmiddels bijna allemaal in!
En hoe is het in een buurt te wonen waar ze je liever zien gaan?quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dit vraagt natuurlijk wel op een update !
Een echt Hollands Ikea huis, wel even je eerste foto`s draaien.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:17 schreef Puzicat het volgende:
Ons huisje helemaal klaar:
[ afbeelding ]
De douchebak met douchedeur, net gezet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Badkamer/wc.
[ afbeelding ]
Wastafel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken net geplaatst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zithoekje.
[ afbeelding ]
Computerhoek, bureau.
[ afbeelding ]
TV/ terrarium
[ afbeelding ]
Eethoek.
[ afbeelding ]
Hal/kapstok
[ afbeelding ]
Bed.
[ afbeelding ]
Inbouwslaapkamerkast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Balkon.
Inmiddels wonen we er alweer 4 maanden, en ik ben nog steeds blij met ons appartementje in het centrum!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |