abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 22:31:50 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89408913
Whoeps, mijn post was de laatste post in het huidige deel en daarom is hij gesloten, hierbij open ik een nieuw deel :)

Te beginnen met de oude OP.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In oktober 2008 heb ik een nieuwbouw appartement gekocht. Aangezien het toen nog pril was en er zelfs nog gesloopt moest worden op de locatie, lijkt het er nu meer op dat er binnenkort word gestart met de bouw. Het is een 45 appartementen / lofts complex, waarvan 12 appartementen en 33 lofts. Ikzelf heb een loft gekocht van 50 m2 op de begane grond met prive parkeerplaats.

Het is dus een loft. Een soort studio waarvan je de binnenmuren zelf kan plaatsen zoals jezelf wilt. De badkamer is standaard, daar kan ik dus niets aan veranderen. Hier een paar voorbeelden.

Hoe ik de muren ga plaatsen weet ik nog niet precies. Misschien dat jullie leuke en goede ideetjes hebben.

Hier de plattegrond van de begane grond. Links zijn de appartementen, rechts de lofts. Ik heb nummer 6 gekocht.
Het appartement heeft 3 verdiepingen.

Hier de maten van mijn appartement:

15 mei moet ik de keuken en badkamer gegevens en al het meer en minderwerk opgeven aan de projectontwikkelaar.

Als er belangstelling is dan zal ik deze topic bijhouden totdat het helemaal klaar is. Er is nog geen officieele datum waneer de bouw klaar moet zijn, aangezien de bouw nog niet is gestart.

En de laatste posts uit het andere deel :

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:19 schreef Puzicat het volgende:
Dat denken wij ook niet, het gaat gewoon om het feit dat er weer wat mis is. De parkeerplaats ontbreekt en de terugkoopfactor ook.

Als we dit jaar nog konden passeren zouden we in juni nog een flinke smak geld terug krijgen van de belastingdienst, welke we mooi voor het huis zouden kunnen gebruiken. Nu krijgen we dat pas in 2012 terug.

Daarnaast is het gewoon niet fijn dat je weer moet wachten, je wilt je hypotheek toch ook rond maken. Die wachten ook al een hele poos op het koopcontract.
Ik heb al eerder een huis gekocht, en daar was het contract zo gepiept. En aangezien ook dit contract een standaard contract is hoeft het in mijn ogen niet zo lang te duren.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:38 schreef Movinghead het volgende:
Hey,

Ach ik moet vrijdag m'n aktes passeren, ik kreeg vandaag de afrekening van de Notaris en zelfs daar zat een fout in, daar werd teveel belast. Dus check die volledig!!!
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:52 schreef Puzicat het volgende:
thanks voor de tip! Vrijdag wordt het dus officieel voor jou!
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat een vervelend geneuzel kan dat ook soms zijn; het zijn altijd dingen waar je zelf niks aan kunt doen en die één of andere tiepmiep op kantoor vergeten is. :{
pi_89531029
Zo vrijdag zijn de aktes gepasseerd :D :D nu is het afwachten en natuurlijk betalen :P

Ook nog vernomen dat op dit moment de planning van de oplevering voor de bouwvak van 2011 zou zijn. Dit jaar valt deze vroeger en dat zou betekenen dat de 2e oplevering uiterlijk 25 juli is. De 1e oplevering is dan denk ik wel een maandje eerder. Hopelijk is die sneeuw snel weg buiten en kunnen ze verder bouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Movinghead op 04-12-2010 21:24:24 (edit) ]
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
  zondag 5 december 2010 @ 13:31:40 #3
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_89548057
Dat zou wel heel erg mooi zijn. Mooi voor de vakantie! Lekker 3 weekjes klussen en na de vakantie heerlijk met de fiets naar het werk :)
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_89696850
Dinsdag mag ik naar Schaijk toe om bij de notaris de aktes te ondertekenen. Ik zag dat er bij Movinghead al dingen waren die niet klopten. Waar moet ik goed op letten?
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 21:59:23 #5
92034 crew  Vonkenboer
pi_89697523
Zijn er op de bouw nog vorderingen of ligt die compleet stil ivm de vorst en het winterweer van de afgelopen tijd ? :)
pi_89699400
Pascal gaat vrijdag tekenen!

Wat is de eerste en wat is de 2e oplevering?
Verliefd: 24-2-2008 Verloofd: 23-1-2010 Trouwen: 1-6-2012
pi_89701665
Eerste oplevering
De oplevering gebeurt in twee stappen. Bij de eerste oplevering loopt je met de aannemer . Hierbij beoordelen je of het werk gereed is, en of er nog tekortkomingen zijn. Het is normaal dat je hierbij kleine herstelpunten vind, die de aannemer na oplevering moet herstellen binnen de vooraf afgesproken hersteltermijn. Je kan later geen verhaal halen bij de aannemer voor gebreken die je bij eerste oplvering op hád kunnen merken. Spreek daarom bijvoorbeeld ook af dat glas en sanitair schoon opgeleverd worden om eventuele krassen te kunnen ontdekken. De aannemer blijft overigens wel contractueel aansprakelijk voor eventuele verborgen gebreken die niet opgemerkt hadden kunnen worden omdat ze zich pas na verloop van tijd openbaren. Als de woning (op de restpunten na) naar wens en conform afspraak is voltooid, tekent je met de aannemer het procesverbaal van oplevering, waarin ook de herstelpunten en hersteltermijn opgenomen zijn. Met het tekenen van dit document ga je akkoord met het werk, en wordt je eigenaar van het huis. Behalve de sleutels en het proces verbaal van oplevering, ontvangt je ook een bewonersmap met revisietekeningen, garanties, gebruiksaanwijzingen, informatie over onderhoud en reiniging en adresgegevens van leveranciers en gemeentelijke instanties. De aannemer legt vervolgens de eindafrekening aan je voor, met verrekening van meerwerk en minderwerk, stelposten en verrekenbare hoeveelheden. Na controle van de rekeningen moet je de laatste betaaltermijn voldoen.Je mag echter 5% van de totale bouwsom achterhouden, totdat de aannemer alle correcties heeft uitgevoerd.

Tweede oplevering
De hersteltermijn bedraagt 3 maanden, maar het herstel zal in praktijk ook wel binnen enkele weken klaar kunnen zijn. Daarna houden we een tweede oplevering, waarbij uitsluitend op de herstelpunten wordt gelet. Mochten er punten toch nog niet in orde zijn, dan kan je ofwel een verrekening ofwel een andere afspraak overeenkomen in de gereedmeldingsverklaring. Direct na tweede oplevering moet alles financieel afgehandeld zijn.
pi_89789640
Getekend! Op naar de notaris!
pi_89801301
weer gevonden en weer volgend ;)
spannende tijden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_90007763
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef db15 het volgende:
Dinsdag mag ik naar Schaijk toe om bij de notaris de aktes te ondertekenen. Ik zag dat er bij Movinghead al dingen waren die niet klopten. Waar moet ik goed op letten?
Movinghead, wat klopte er bij jou niet dan, en wat kan er verkeerd in zo'n akte staan?
pi_90024328
Vandaag was ik even op de bouw, en zijn gewoon aan het bouwen! Onvoorstelbaar, in de sneeuw! Top hoor!
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:21:57 #12
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_90078680
@puzicat gaat het nog lukken dit jaar naar de notaris te gaan? Iemand nog foto'sgemaakt? Ben al tijdje niet meer gekeken.
  zondag 19 december 2010 @ 12:35:40 #13
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_90118160
Ik had mijn badkamer casco laten opleveren ( dus kaal ) Kreeg daar nog redelijk wat voor terug ( sanitair en tegels).

Gisteren dus een offerte laten maken voor een badkamer bij Sanidrome in Boxmeer. Erg vriendelijk daar en kwa prijs helemaal niet duur.

Hoef maar een beetje bij te leggen en dan heb ik een badkamer naar wens. Douchedeur, eigen gekozen tegels ( vloertegels 60x60 en wandtegels 30x60 ), drain afvoersysteem, douchethermostaatkraan, hangtoilet en een badmeubel met spiegel en verlichting. En alles Merk. :)
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 12:44:43 #14
92034 crew  Vonkenboer
pi_90118518
Nu ben ik gewoon erg nieuwsgierig maar hoeveel moest je dan nog bijleggen bovenop het bedrag van een standaard badkamer ? :)
  zondag 19 december 2010 @ 13:55:04 #15
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_90121657
Aangezien ik een inbouwtoilet wilde, en dit geintje 751 euro als meerwerk koste... ben je echt stuk goedkoper uit als je ergens anders een badkamer koopt. En een mooie tijdloze badkamer verkoopt je woning natuurlijk veel beter dan een standaard badkamer waar niet eens een thermostatische kraan zit inbegrepen en alleen maar een lelijke wc met een wasbak en een spiegeltje en wat goedkope tegels.

Verrekend met het geld wat je terugkrijgt van de stelpost + tegelwerk ongeveer 1000 euro bijleggen. Wel is dit zonder montage aangezien ik wat mensen ken die dit voor me doen. En sommige dingen kan je veel goedkoper via internet kopen.
pi_90542971
Zijn we allemaal in winterslaap? ;)
pi_90709720
Ja ;) gezien het nu ff stil ligt vanwege de kerst en die sneeuw etc.

Hoop dat ze weer snel beginnen.
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
  dinsdag 4 januari 2011 @ 17:05:55 #18
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_90841918
Het is idd. rustig hier. Iemand nog vorderingen kwa vloer/ keuken ofzo uitgevoerd? Ik heb inmiddels een badkamer gekocht. 5 offertes laten maken bij verschillende badkamer showrooms. Beetje rondzoeken kost wel wat tijd maar scheelt je al snel honderden euro's.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:12:38 #19
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_91121771
Zijn ze vandaag weer begonnen met bouwen iemand?
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 17:59:37 #20
92034 crew  Vonkenboer
pi_91123845
Denk wel dat ze op menig bouwplaats weer begonnen zijn; de kerstvakanties zitten er allemaal weer op, de meeste beginnen vandaag weer :).
pi_91337647
de deur staat al voor ons huis! Kom maar op met dat mooie hollandse weer! w/
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:35:00 #22
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_91523988
Vandaag een paar foto's gemaakt. Ze zijn weer lekker op gang aan het komen. De deuren en kozijnen op de 1e verdieping zitten erin. Ook het eerste balkon zit erin en de galerij aan de carmelietenstraat. En ze zijn nu de blokken aan het zetten van de 2e etage dus het gaat lekker zo :s)
Hopen dat het weer beetje blijft meezitten.

Eerste rij blokken 2e etage.

Even wat reclame maken

Balkon 1e etage.

de galerij en de geplaatste kozijnen en deuren op de 1e etage.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 18:14:47 #23
92034 crew  Vonkenboer
pi_91525566
Binnenmuren gaan altijd wel snel; zeker als het zoals met dit soort blokken eigenlijk gewoon één grote legpuzzel is. Alle blokken hebben dan meestal een merkteken die ze op de tekening terug kunnen vinden. :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:42:01 #24
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_91946761
Het is hier wel erg rustig! Hmm jammer.

Net even langsgereden en ze waren lekker aan het bouwen in de koude wind. Het is alweer bijna februari ben benieuwd of ze de bouwvak zouden kunnen halen als opleverdatum.
pi_91952833
ziet er nice uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')