Ik geloof dat ze laatste zeiden rond de 21 stuks verkocht.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:02 schreef Xpresso het volgende:
Gaaf zeg zo'n eigen ingerichte loft. Hoeveel zijn er eigenlijk verkocht?
Ja dat zou wat zijn als dat niet zo was, ben benieuwd naar de reactie.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:02 schreef Puzicat het volgende:
Gezien een hoger beroep een langslepende kwestie kan worden, heb ik toch even een mailtje gestuurd of we er na oplevering dan wel mogen gaan wonen.
Ik zit met soortgelijke gedachtes, zie m'n dm daarvoor. Misschien dat we ook nog iets kunnen met een WOB verzoek om zo eens alle info te verkrijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:23 schreef Puzicat het volgende:
Heeft er een van jullie gereageerd op de gelderlander?
Ik heb er trouwens afgelopen weekend een mailtje aan gewaagd naar de aannemer, wat als we er niet mogen gaan wonen tot dat de rechtszaak is afgelopen? Ik heb helaas nog geen reactie, maar er bekruipt mij een erg onrustig gevoel.
Misschien moeten we ons als kopers nu sterk maken, en samen voegen. Het zal toch niet gebeuren dat het weer niet opgeleverd wordt in zomer?! Wellicht is het een idee om samen een brief aan de wethouder te richten om zo meer duidelijkheid te krijgen. Eventueel wil ik die brief wel opstellen, als we samen even duidelijk krijgen wat we graag willen weten.
Ik hoor graag van jullie, hoe jullie hier tegenover staan. Ik ben namelijk niet van plan om tot in den treure bouwrente te gaan betalen en onszelf in de schulden te steken uiteindelijk. Ik neem dat diegene die vanaf 2008 erbij zijn dat helemaal niet willen.
Ik heb overigens het mailadres van de wethouder.
Klopt,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:15 schreef Puzicat het volgende:
Trouwens, misschien komt het verkeerd over, maar het gaat me vooral om diegene die al jaren betalen. Wij komen wat dat betreft pas net kijken.
Het mag gewoon niet nog langer duren!
Heel fijn, als anderen NU al je geen woongenot gunnen, het kopen van je eerste huis/appartement zou zonder grote moeilijkheden toch mogelijk moeten zijn. Ze hebben wel een beetje de pik op jullie zeg !quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:30 schreef Movinghead het volgende:
Nou daar gaan we weer
De bouw van appartementencomplex Live your Loft in de Steenstraat in Boxmeer moet worden stilgelegd. Dat stellen buurtbewoners die tegen de bouw zijn in een brief aan burgemeester en wethouders. Volgens hen wordt er door een recente uitspraak van de rechter momenteel zonder vergunning gebouwd.
Ze vinden dat de gemeente tegen de aannemer moet optreden.
Ofwel, hoe kunnen we de gemeente aanpakken, schade claims? En kunnen we die buurt eens aanpakken?
Ja wat ik gezien heb is er na de carnaval gebouwd. Dus dat is nog positiefquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:28 schreef Puzicat het volgende:
Ik noem het liever akelig stil... Zijn ze nog wel aan het bouwen?
Mijn brief aan de SP en welke tevens richting dhr. Roemer is gegaan. Ik ben erg benieuwd wat eruit gaat komen.quote:Beste mede-SP leden,
Ik zal me allereerst even voorstellen, mijn naam is Angela Donders, 27 jaar, student rechten en momenteel nog woonachtig in Nieuw Bergen. Ik ben nog niet zo heel lang lid van de SP, maar ben al behoorlijk actief geweest voor de afdeling Venray. Door mijn studie en werk en aankomende verhuizing staat dit nu op een lager pitje. Mijn vriend en ik zijn namelijk de trotse kopers van een appartement in Boxmeer.
Sinds 3 jaar proberen wij een huisje te bemachtigen in Boxmeer. Eerst hebben we een huurwoning geprobeerd te krijgen, maar helaas als starters op woningmarkt maak je geen kans in Boxmeer. Voor een reguliere gezinswoning was de wachttijd al meer dan 3 jaar werd ons verteld. Daarom zijn we uitgeweken naar het geboortedorp van mijn vriend, en hier wonen we nu 3 jaar.
Echter kan ik hier niet wennen, en blijft het bij mij kriebelen om in Boxmeer te gaan wonen. Lekker dichtbij het openbaar vervoer, goede voorzieningen en dichtbij onze vriendenkring.
Ons oog viel op het nieuwbouw project Live your Loft aan de steenstraat/carmelietenstraat oost. Nadat we de financiën rond hadden gemaakt was het tijd voor de overdracht. En nu zijn we dus de trotse bezitters van een appartement, en we hopen van de zomer er in te kunnen trekken.
Onze vreugde was van korte duur, er liep nog een procedure tegen de gemeente. Nu blijkt uit de uitspraak van de rechter dat de buurt in het gelijk is gesteld wat betreft de veiligheid in de buurt in verband met het tankstation. Ik neem aan dat jullie ook op de hoogte zijn van de perikelen rondom dit project, en dat ik niet uitgebreid hier op hoef in te gaan. De paniek sloeg toe, en wij als kopers kregen van de aannemer een mailtje over hoe en wat. Dit was echter een vaag mailtje, waar we niks mee kunnen. Ik weet dat de gemeente in hoger beroep gaat, maar ik weet ook dat dit een lang slepende kwestie kan worden.
Wij voelen ons als kopers een beetje vergeten, het is namelijk wel ons appartement waar het om gaat, ons toekomstige droomhuisje, ons thuis. We zijn allemaal druk aan het plannen en aan het regelen voor nieuwe huis, want de beoogde opleverdatum zou al voor de bouwvak zijn. Gezien levertijden bij bedrijven zijn we wel verplicht om nu al dingen aan te gaan schaffen.
Maar wat als die appartementen helemaal niet opgeleverd mogen worden, wat als ze helemaal niet afgemaakt worden? Wij zijn bang dat wij straks de dupe zijn. Enkele van ons betalen al dik 2 jaar aan een huis wat nu misschien helemaal niet opgeleverd gaat worden. Wij zijn bang dat we met een enorme financiële strop komen te zitten.
Ik schrijf deze brief eigenlijk namens ons allemaal, ik weet dat de SP een hulpdienst heeft, en we hopen dat jullie ons advies kunnen geven zodat wij als kopers niet vergeten worden! Wij hebben ook recht om te weten wat er gaande is. Er is tevens een mail naar wethouder de Graaf gegaan, met de vraag of het mogelijk is om een infoavond te organiseren om weer wat duidelijkheid te scheppen en rust te krijgen.
Wij hopen dat jullie ons kunnen helpen en ondersteunen, en dat diegene die al dik 2 jaar op hun huisje wachten niet nog langer moeten wachten.
Alvast ontzettend bedankt!
Met vriendelijke groet,
Angela Donders,
Namens kopers Live your loft Boxmeer
En deze is naar de wethouder gegaan en naar Coen en Alexanderquote:Geachte heer de Graaf,
Allereerst wil ik u meegeven dat ik blij ben dat de gemeente toch in hoger beroep gaat na de uitspraak van de rechtbank in Den Bosch.
Als rechtenstudente volg ik de procedure op de voet, ik vind het zeer interessant om te volgen. Echter bekruipt mij een onrustig gevoel.
Wij als kopers voelen ons een beetje vergeten, er is veel onrust en angst dat de bouw weer stil gelegd worden. De speculaties vliegen ons om de oren en dat maakt de onrust en de zorgen alleen maar groter. We hebben het gevoel dat we vergeten worden, dat onze belangen vergeten worden en dat we niet voldoende geďnformeerd worden. Nu was voor mij de uitspraak makkelijk op te zoeken op rechtspraak.nl en heb deze kennis ook met de medekopers gedeeld, maar toch blijven wij met een boel vragen zitten.
Kan ons appartement wel rond de bouwvak opgeleverd worden? Wordt er nu illegaal gebouwd? Wanneer gaat het tankstation dicht? Tot wanneer heeft de uitbater van het tankstation een vergunning? Mogen wij er überhaupt wel wonen zolang dat tankstation er staat? En zo zijn er nog wel meer vragen die onder ons, de kopers, leven.
Daarnaast zijn er kopers die al een hele poos betalen en nu weer in onzekerheid zitten wanneer het opgeleverd gaat worden. Ik weet dat een hoger beroep een lang slepende kwestie kan worden, en dat maakt mij bang. Wij zitten dan namelijk een behoorlijke poos met dubbele lasten. Kunnen wij dat financieel dragen? Het antwoord daarop is heel simpel, nee dat kunnen wij niet. En zo komt onze droom om een huisje in Boxmeer te hebben steeds verder weg te staan.
Ons voorstel zou zijn om een avond te plannen waarin wij onze onrust uit kunnen spreken, vragen kunnen stellen, en dat wellicht alle speculaties die nu rond gaat van tafel geveegd kunnen worden. Het lijkt alsof de buurtbewoners beter geďnformeerd zijn dan wij. Ik hoor hierop natuurlijk graag uw reactie!
Alvast bedankt voor uw medewerking en informatie.
Met vriendelijke groet,
Angela Donders,
Namens enkele kopers Live your Loft
quote:Geachte mevrouw Donders,
Zoals ik in mijn mail van zaterdag 26 februari heb laten weten, zullen wij u per direct informeren als er nieuws zou zijn. Tot op heden hebben wij de verschillende mogelijkheden op een rij gezet en zijn we nu samen met de gemeente de haalbaarheid hiervan aan het toetsen.
Inhoudelijke antwoorden op uw vragen hieronder kunnen wij dan ook nog niet geven, maar wij hopen dit wel op korte termijn te kunnen doen. Zoals u elke dag kunt zien, bouwen wij volop verder en heeft dit dus nog geen consequenties voor de oplevering en kan de planning vooralsnog gewoon worden aangehouden, zoals die is afgegeven. Wij zullen er alles aan doen om het voor de oplevering geregeld te hebben.
Wij waren al bezig om een tijdstip te plannen, waar wij het hoogste punt met jullie zouden vieren. Dit zullen wij naar aanleiding van de uitspraak wat ingetogener doen als wij in eerste instantie van plan waren, maar dit zit eraan te komen.
Ik zal alle kopers per brief uitnodigen en daarbij een update geven van de stand van zaken. Eventuele resterende vragen kunnen dan op de avond zelf worden behandeld.
Mochten er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met me opnemen.
Met vriendelijke groet,
Coen Dollevoet
quote:Dag Angela,
Bedankt voor je mail.
Laat ik alleereerst aangeven dat ik niet weet hoe het appartement aan jullie aangeboden en verkocht is door de makelaar. Maar de discussie rondom de veiligheidsnormen loopt al enkele jaren.
De SP-gemeenteraadsleden hebben in 2009 en 2010 (zij het met het nodige voorbehoud) ingestemd met dit bouwplan (Live Your Loft). Niet dat we tegen het plan zijn, integendeel. In Boxmeer is sociale woningbouw heel hard nodig en dit plan is een mooi initiatief op dat gebied.
We waren terughoudend omdat sommige veiligheidsregels, o.a. met betrekking tot het LPG-vulpunt, te ruim toegepast werden door de gemeente. We hebben de wethouder daar regelmatig op aangesproken. Het antwoord was dat de veiligheidsproblemen op 1 januari 2010 opgelost zouden zijn.
Later dat jaar hebben we weer groen licht gegeven voor de verdere voortgang, door in te stemmen met grondaankoop voor extra parkeerplaatsen voor Live Your Loft. En ook toen hebben we de veiligheidsproblemen weer aan de orde gesteld (omdat die nog steeds niet waren opgelost).
Helaas heeft dat uiteindelijk niet het gewenste resultaat gehad. De rechtbank heeft op dit moment anders beslist. Het doet me echt veel pijn als ik van jou hoor dat je graag verder wilt maar niet kunt, vanwege dit soort formele toestanden. Hier zit niemand op te wachten. We weten allebei dat de veiligheidsnormen waarover het gaat, puur theoretisch bepaalde waarden zijn, maar wet is wet en regel is regel. Dus we moeten het ermee doen.
Voor jou informatie, we zijn druk doende om ook Mooiland Maasland te bewegen om meer sociale huurwoningen te gaan bouwen in Boxmeer. Ik snap dat je daar nu weinig aan hebt, maar we zullen alles doen wat we kunnen om ook jullie aan je woning te helpen.
Het probleem wat je aankaart staat niet op zichzelf, het geldt helaas voor veel meer mensen. Schandalig gewoon.
Mooiland Maasland heeft zo'n half miljard in euro's op de bankrekening. Daar kunnen ze makkelijk mee gaan bouwen, maar ze houden nog steeds de hand op de knip.
Angela, we gaan met jouw hulpvraag aan de slag, ik houd je op de hoogte.
Mocht jij nog iets weten of willen weten dan stuur maar een mailtje!
Heel veel sterkte.
Groeten,
Winfried Bosters
SP-Raadslid, Boxmeer
quote:Geachte mevrouw Donders,
De heer J. de Graaf is de hele week afwezig.
Sectorhoofd Ruimte, mevrouw Evers, heeft uw mail gelezen.
Zij zal uw mail maandag aanstaande in het portefeuillehoudersoverleg met de heer De Graaf meenemen.
Met vriendelijke groet,
Het is toch geen informatie wat hier gegeven wordt, wat nog top geheim is?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:30 schreef lezzer het volgende:
Zijn dat niet een beetje veel privé gegevens in een topic?
Ik bedoel eerder jouw volledige naam enzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Puzicat het volgende:
[..]
Het is toch geen informatie wat hier gegeven wordt, wat nog top geheim is?
Niet op de website ervan , dus misschien in de analoge versie..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:58 schreef tomegel het volgende:
Volgens een vriend van mij staat er vandaag iets in de gelderlander?
Ja blij dat dat we reactie hebben, dat wel maar het is nog onduidelijk wat nu de echte betekenis is. Het is nog wachten op antwoord gemeente, en wat ze aan het bekokstoven zijn...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:25 schreef Puzicat het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat daar dan in staat... Eigenlijk zouden we die berichten niet meer moeten lezen, je weet namelijk niet of het waar is. Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat we reacties hebben gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |