abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89270296

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifdm.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifavio.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgasdasd.jpgtreces_bg_mini.pngwillemjan2(3).jpgbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgHard%20Bass%2012.jpgWGAF.gifwc_slot%2060x60.jpg118773.jpg161372.gifgrom.jpgq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngusericon.jpgfat%20bleach.jpgrsz_baron.jpg2gxg2s9.gifhoppa%20definitief.gif

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*A-lusion*Donkey Rollers *Project One
*Abyss*Dozer (f.k.a. Tony)*Pulse
*Activator*Dutch Master*Scope DJ
*Alpha Twins*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Showtek
*Alphaverb*Francesco Zeta*Southstylers
*Alter Egosz*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Genius*Tatanka
*Balistic*Gizmo*Technoboy
*Beholder*Grandmaster Q*The Partycrushers
*Blackmail*HardOnez*The Pitcher
*Blutonium Boy*Hardstyle Masterz*The Prophet
*Brainkicker*Headhunterz*The Revivals
*Brennan Heart*Isaac*The Scientist
*Calypso*Jones*The Vision
*Carnifex*Josh & Wesz*Trilok
*Charly Lownoise*Kold Konexion*Vekta
*Chiren*Lady Tom*Vince
*Clive King*Luna*Wildstylez
*D-Block & S-te-Fan*Max B. Grant*Xavi
*Dana*Max Enforcer*Zany
*Daniele Mondello*Mind Hunterz*Zatox
*Darkraver*Noisecontrollers*Zenith
*Davide Sonar*Pavo*Zero Sanity
*Deepack*Philippe Rochard
*DHHD*Pila

MC's ^)
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
Charly LownoiseLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
GostosaShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
FreakyMusic
M!d!fy
Mythica
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
StraightOn Recordings
Zanzatraxx

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
HardFM
Real Hardstyle Radio
Hardshockers
Q-Dance radio

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
[Hardstyle #151] No time to waste!
[Hardstyle #152] It's about time..
[Hardstyle #153] You want some shit for your brain?
[Hardstyle #154] Ground Zero
[Hardstyle #155] We gonna get dirty!
[Hardstyle #156] Last night a DJ saved my life.
[Hardstyle #157] We don't care!
[Hardstyle #158] When the sky is bright we dance to infinity
[Hardstyle #159] Bum Bapi
[Hardstyle #160] Do you believe in ghosts?
[Hardstyle #161] I hate the fact I'm running late!
[Hardstyle #162] Bassdrum unstoppable
[Hardstyle #163] The madness is calling me!
[Hardstyle #164] Lock and load!!!
[Hardstyle #165] Wat een geile bedoeling, SHIIIIT!
[Hardstyle #166] The music gives me faith till we meet again
[Hardstyle #167] A Process of Creation
[Hardstyle #168] Must create the sound
[Hardstyle #169] Don't Be Left Behind
[Hardstyle #170] I Want It Hard, That Is My Taste
[Hardstyle #171] The Only Limit....
[Hardstyle #172] Call it recaptured
[Hardstyle #173] Three, four, we're back for more!
[Hardstyle #174] It's time to stop being a nice guy....
[Hardstyle #175] Can't Stop, Damn Right, Don't Stop Motherfuck
[Hardstyle #176] My legs are hurting, but I feel free...
[Hardstyle #177] It's coming to your face and it leaves no trace

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009

TT:

De OP

[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Ripper op 28-11-2010 21:01:09 ]
gr gr
pi_89270340
Die is heel vet inderdaad! Lange versie waardeerde ik ook wel!
Mixes onder de naam Khadber
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 20:39:42 #3
159915 -Menn0-
MNO
pi_89270565
Qlimax was helaas het minste feest van dit jaar. Had er echt vette zin in maar helaas...
,,/
pi_89270715
Had trouwens 't idee dat ik me gister ergens in het buitenland waande... Serieus bijna geen NL'er gezien, alleen maar buitenlanders...
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:45 #5
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_89270895
TT lekkerrrr :Y
Qlimax: jammer voor iedereen ... behalve de thuisblijvers. Gelukkig hebben we de setjes nog.
Hoewel 'gelukkig'? Bladerde even door Zatox's set, wilde graag "Tat & Zat - GangstaChoirs" horen, hoor ik daar die stink-ruffian weer met z'n josti-zinnetjes |:(
Wat je vindt, ...
pi_89271118
Ik ben confused. Het eerste nummer van de Zatox set, is de collab met Ran-D, maar daar komt een paar keer "Hard Bass" in voor. Maar, het anthem van HB is door Tat&Zat..
Need an explanation :)
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 20:51:19 #7
159915 -Menn0-
MNO
pi_89271198
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef Mind.Illusion het volgende:
Had trouwens 't idee dat ik me gister ergens in het buitenland waande... Serieus bijna geen NL'er gezien, alleen maar buitenlanders...
Kwam zo'n dude naar me toe: "Could you please hold this for a minute" terwijl me een traytje bier aangaf. Maar hij zei het met zo'n zwaar Nederlands accent dat ik zei "oow dat kan je ook gewoon in het Nederlands vragen hoor." Toen trok hij echt deze bek -> :D Was ik de eerste Nederlander die hij tegen was gekomen, het was toen al 4 uur :')
,,/
pi_89271515
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:26 schreef Levitas het volgende:

[..]

Is opsich wel logisch natuurlijk, al die buitenlanders enzo willen de DJ's zien anders weten ze niet wie er draait, haha :) Naja.. Ik had het dan wel geweten, mooi 1 van de zijkanten uitgekozen en daar met de ruimte uit m`n dak gegaan :D
iedereen wil de DJ graag zien, dus in het midden is het het drukst... en wat doet Q? die zetten het podium gewoon over dwars :') :')

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Kwam zo'n dude naar me toe: "Could you please hold this for a minute" terwijl me een traytje bier aangaf. Maar hij zei het met zo'n zwaar Nederlands accent dat ik zei "oow dat kan je ook gewoon in het Nederlands vragen hoor." Toen trok hij echt deze bek -> :D Was ik de eerste Nederlander die hij tegen was gekomen, het was toen al 4 uur :')
:D _O- _O-
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_89271642
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Hahah, ik moest even hardop lachen:D
  zondag 28 november 2010 @ 21:05:55 #10
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_89272093
Whehehe Menno :D

Fantasy Island kaart is binnen! Weet nog niet of ik voor of na 12 uur ga.. ff kijken of men ouders het kunnen waarderen :P
The Outside Agency
  zondag 28 november 2010 @ 21:06:36 #11
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_89272144
Gewoon fucking 3 paginas ofzo missen omdat je aan t bierdrinken bent.. Na bijgelezen te hebben ben k blij dat gedaan te hebben :) Afgaande op de comments hier en de setjes/tracklists..

Pavelow ^O^ (Beartrap _O_)
Wildstylez ok
Zatox ok

Rest.... mwoagh.. niet boeien..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_89272323
Jongens, linksvoor genoeg ruimte, genoeg nederlanders, genoeg fijne platen, genoeg bier...kortom. Meesterlijke Qlimax voor mij :D
Ik merk overigens wel dat ik minder kritisch ben als de meeste party-gangers tegenwoordig.

Wat wel echt schandalig was, was dat gedoe bij de kluisjes van E...Daardoor 1uur later pas in de dome -O- en daardoor 3/4de pavelow gemist }:|
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 21:18:17 #13
159915 -Menn0-
MNO
pi_89272972
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:05 schreef haakon het volgende:
Whehehe Menno :D

Fantasy Island kaart is binnen! Weet nog niet of ik voor of na 12 uur ga.. ff kijken of men ouders het kunnen waarderen :P
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:57 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

:D _O- _O-
Haha ook zo mooi. Ik was met een vriendin even zitten want "het ging even niet zo goed" nou eigen schuld dikke bult maar goed zo lief als ik ben toch maar mee gelopen want als nuchtere Henkie maak ik me dan toch wel zorgen om zo'n meisje. Nou wij zitten, beetje praten, afleiden van haar te harde space, drinken en wat Dextro gegeven en toen het weer ging terug gelopen. Maja niet je groep terug kunnen vinden natuurlijk....

Wij zoeken zoeken zoeken (naja ik dan, zij snapte het toch allemaal niet meer) maar mooi niks vinden. Dus ik vraag aan zo'n dude van 2 meter 80 zie jij hier in de buurt iemand met een zwarte rugtas (aangezien de kluisjes op waren hele avond met rugtas gelopen....) Nee dat zag hij niet, nou ok prima bedankt en verder gelopen. Maja ik wist wel vrij zeker dat wel in de buurt waren waar we stonden namelijk vlakbij de rechter camera. Opeens zie ik dus m'n groepje, ik blij, meisje blij en de de van de groep was al de hele avond HEEL blij ( :P ). Zie ik opeens die dude van 6 meter 30 weer staan. Ik zeg ben je ze ook gaan zoeken want dit is mijn groep? Zegt die Henkie "nee ik sta hier al de hele avond." Stond hij gewoon naast onze groep maar omdat hij ze niet zag heb ik ook niet meer gekeken :') Als hij z'n arm had uitgestoken had ie iemand van mijn groep aangeraakt. :') Vette blunder :')
,,/
  zondag 28 november 2010 @ 21:22:22 #14
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_89273261
Terecht dat je je super vermaakt hebt T-Forcie, waarschijnlijk als ik er was geweest ik ook wel, maar merk idd dat, mede omdat ik heeel veel soorten muziek luister, het meer boven het maaiveld uit moet komen om me te boeien dan 'vroeger' en tegenwoordig gebeurt dat gewoon minder.

Qlimax vorig jaar was mn eerste; en toen vond ik het al het minste feest vh jaar.. Te druk, te vol, te rare sfeer, te veel gericht op show en jezelf showen ipv op de muziek zelf.. Mede daarom vind ik feestjes in Huize Maas ook nog steeds tof. 1 a 2 goeie acts, niks geen aankleding vd zaal (weinig iig) en gewoon gaan met die banaan.

Ok, misschien is dat ook gewoon n kwestie van verwend zijn, maar er komt zoveel uit, waarom dat toch elke keer van die makkelijke voorspelbare setjes.. Mede daarom vind ik Pavelow tof; anders dan de rest.
  zondag 28 november 2010 @ 21:29:29 #15
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_89273795
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:50 schreef Levitas het volgende:
Ik ben confused. Het eerste nummer van de Zatox set, is de collab met Ran-D, maar daar komt een paar keer "Hard Bass" in voor. Maar, het anthem van HB is door Tat&Zat..
Need an explanation :)
Megaupload link moet je hebben.
There is no rehab for stupidity.
pi_89274357
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef -Menn0- het volgende:

zo'n dude van 2 meter 80
...
die dude van 6 meter 30
Weet je zeker dat je nuchter was?
pi_89274439
Overigens waren door allerlei DJ's sommige overgangen niet gemixed maar van te voren gemaakt op de computer of werd het stop/start systeem van stal gehaald ;(
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 21:40:43 #18
159915 -Menn0-
MNO
pi_89274498
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je nuchter was?
Haha ja maar die dude was echt ziekelijk lang :P Hij ging me een heel verhaal vertellen over iets met hormonen ofzo en hij werd steeds langer in z'n eigen verhaal :')
,,/
pi_89275071
2 meter 80 serieus? Ik ken wel iemand van 2 meter 18 maar dat vind ik al enorm :{
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 22:11:00 #20
159915 -Menn0-
MNO
pi_89276341
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Beach het volgende:
2 meter 80 serieus? Ik ken wel iemand van 2 meter 18 maar dat vind ik al enorm :{
Zijn echte lengte weet ik niet want die dude was zo vaag als een zak aardappelen :D Duurde ook ff voordat ik door had dat het met hormonale afwijking te maken had want erg duidelijk was z'n verhaal niet :') Maar ik ben 1.90 en hij moest bukken om met me te praten, stak ook een flink stuk boven het publiek uit. Gaf em een hand, daar paste mijn hand 2 keer in!!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Menn0- op 28-11-2010 22:30:50 ]
,,/
  zondag 28 november 2010 @ 22:26:28 #21
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_89277248
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:45 schreef Da_Ripper het volgende:
TT lekkerrrr :Y
Qlimax: jammer voor iedereen ... behalve de thuisblijvers. Gelukkig hebben we de setjes nog.
Hoewel 'gelukkig'? Bladerde even door Zatox's set, wilde graag "Tat & Zat - GangstaChoirs" horen, hoor ik daar die stink-ruffian weer met z'n josti-zinnetjes |:(
dat ja

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Beach het volgende:
en ik hoop dat je een grapje maakt
The only limit is your own imagination
pi_89277536
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:26 schreef de_huig het volgende:

[..]

dat ja

[..]

en ik hoop dat je een grapje maakt
Nope.
  zondag 28 november 2010 @ 22:31:26 #23
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_89277551
Ik heb me super vermaakt op Qlimax, en dat ook nog alleen op cola, water en wat te eten :D Volgens mij stond ik gewoon op de perfecte plaats, sfeer was om mij heen in ieder geval top. Bovendien ging ik met 0% verwachting, altijd slim denk ik ;). Volgend jaar dus gewoon weer een kaartje kopen :)
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
pi_89279917
Ben ik trouwens de enige die een 'Stop running the script?-error' krijg als ik de eerste pagina inlaad? (De OP dus)
gr gr
  zondag 28 november 2010 @ 23:09:59 #25
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_89280035
quote:
Fear.FM Top100 & Awards
Well, hasn't 2010 has been a spectacular and eventful year? The return of the Fear.FM, incredible releases, amazing parties and seeing our beloved harder styles scene expanding further and further around the world are just a few of the things to be happy about.

As this year is drawing to a close, we are happy to announce that we have brought back the widely respected Hardstyle & Hardcore Top 100's. Another thing we would like to introduce, and we are really excited about it, is the first annual Fear.FM Awards. The Award winners and the Top 100 lists will be selected from your vote, so we need your help!

Voting
What you will be voting for:

Your Top 10 Tracks of 2010
Most Popular Artist
Most Popular New Face
Most Popular Label
Most Popular Outdoor Event
Most Popular Indoor Event
The top 10 tracks you vote for will be contributed to the Top 100 list of the specific genre they are in. We can only accept votes for tracks that have been released on an official label in the year of 2010. If they do not fit that criteria, we are unable to accept the vote for that track. We can also only accept one vote for each Award. So vote now!
http://top100.fear.fm/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door em-dee-em-aa op 28-11-2010 23:22:47 ]
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 23:29:13 #26
159915 -Menn0-
MNO
pi_89280968
100% mee eens!

Alleen moet ik zeggen dat ik nog nooit van The R3bels gehoord heb :@

Edit: kan merken dat ik moe ben :') The R3bels - Bionicle is al vaak gedraaid hier :)

Edit 2: ik heb vet veel nummers van The R3bels in op m'n iPod staan alleen heb ik er bij stil gestaan van wie welk nr is :')
,,/
  zondag 28 november 2010 @ 23:30:38 #27
213010 haakon
pi_89281033
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:29 schreef -Menn0- het volgende:
100% mee eens!

Enigste passende reactie: o|O
The Outside Agency
  zondag 28 november 2010 @ 23:31:35 #28
238230 em-dee-em-aa
pi_89281085
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:29 schreef -Menn0- het volgende:
100% mee eens!

Maar even checken dan lijkt me ;)

Zijn erg goed bezig dit jaar! :D
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 23:32:27 #29
159915 -Menn0-
MNO
pi_89281119
Ik heb mezelf gecorrigeerd O-)
,,/
  zondag 28 november 2010 @ 23:36:41 #30
238230 em-dee-em-aa
pi_89281318
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:32 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb mezelf gecorrigeerd O-)
Ik zie het staan, goede zaak ^O^
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 23:49:39 #31
159915 -Menn0-
MNO
pi_89281817
It's still pretty new to me ;)

Sinds Defqon pas echt naar Hardstyle gaan luisteren, ben nog maar een broekie mbt Hardstyle. :P

Maar inmiddels wel dat ik echt een "rawstyle" liefhebber ben, Fusion in de HMH was echt briljant!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Menn0- op 29-11-2010 00:15:28 ]
,,/
  zondag 28 november 2010 @ 23:53:33 #32
213010 haakon
pi_89281960
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:49 schreef -Menn0- het volgende:
It's stille pretty new to me ;)

Sinds Defqon pas echt naar Hardstyle gaan luisteren, ben nog maar een broekie mbt Hardstyle. :P

Maar inmiddels wel dat ik echt een "rawstyle" liefhebber ben, Fusion in de HMH was echt briljant!
Fusion was idd belachelijk vet :D
Vooral met de FOK!kers was echt super lachen!
The Outside Agency
pi_89285943
Je stemt voor beste indoor feest van 2010 voor Loudness, terwijl dat 11 december is (het is nu 29 november), best knap dat je nu al weet dat dat het feest van het jaar wordt :D
  maandag 29 november 2010 @ 07:54:17 #34
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_89286174
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 07:21 schreef Levitas het volgende:
Je stemt voor beste indoor feest van 2010 voor Loudness, terwijl dat 11 december is (het is nu 29 november), best knap dat je nu al weet dat dat het feest van het jaar wordt :D
dat wilde ik zeggen ja, maar laten we hopen dat ie gelijk heeft ^O^
The only limit is your own imagination
pi_89287218
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:39 schreef Mind.Illusion het volgende:
Overigens waren door allerlei DJ's sommige overgangen niet gemixed maar van te voren gemaakt op de computer of werd het stop/start systeem van stal gehaald ;(
BH die gewoon fade-out, fade-in doet -O-

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Ben ik trouwens de enige die een 'Stop running the script?-error' krijg als ik de eerste pagina inlaad? (De OP dus)
nee, krijg ik af en toe ook...

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best Artist _O_ Best Label _O_ Best Outdoor Event _O_
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 29 november 2010 @ 09:13:39 #36
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89287261
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

SPOILER
Heeft iemand toevallig een lijst met alle 2010 releases? :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_89287611
Zou er misschien, zomaar, een mogelijkheid zijn dat ik in de OP terecht kan komen? :s)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_89289050
Voor de liefhebbers staat Wake You From Your Boredom #11 online op m'n site :)

01. Brennan Heart One Master Blade
02. Star Creatorz Killzone (Hunter Remix)
03. Wildstylez Missin
04. Zatox A New Dimension
05. Bass Modulators Take It Back
06. Zairon Stand Up (Piano Mix)
07. Zanzalabs Biological Chemistry (Headhunterz Remix)
08. Activator One I Love
09. Machinehead Headwave (Zatox Remix)
10. 2 Best Enemies Phases (Technoboy Romantic Mix)
11. Activator Im A Natural Born DJ
12. Digital Punk & MC Jeff Warrior Redemption
13. Nitro Man Techno Prime (Psyko Punkz Remix)
14. Chain Reaction Victime
15. Zatox & Tatanka Loops & Things
16. Zany & The Beholder Euphoria
17. Desnar 2H2H
pi_89290073
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:34 schreef Mind.Illusion het volgende:

03. Wildstylez Missin
08. Activator One I Love
17. Desnar 2H2H
Morgen tijdens het sporten eerst maar deeltje 10 doen :P

En mijn WTF momentje is bereikt vandaag.... :?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_89290382
quote:
03. Wildstylez Missin
:D :9 ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 29 november 2010 @ 11:26:33 #41
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_89290765
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Morgen tijdens het sporten eerst maar deeltje 10 doen :P

En mijn WTF momentje is bereikt vandaag.... :?
Je weet dat ie vervolgens dit er ook over twittert he?

quote:
djisaac That's right! Don't take it too serious;) RT @kadetdj:
@djisaac Funniest new track dude haha, nice work!
  maandag 29 november 2010 @ 11:26:51 #42
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_89290772
quote:
Op maandag 29 november 2010 07:54 schreef de_huig het volgende:

[..]

dat wilde ik zeggen ja, maar laten we hopen dat ie gelijk heeft ^O^
QFTT (quoted for truth & tvp)

ik heb goede loudness zin :Y en ook eens met wat koepert zei.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_89290910

Lekker nummertje, hebben mensen dit nummer de laatste tijd gehoord? Heb er niet echt op gelet maar de laatste keer dat ik hem hoorde was op de feest fabriek. Zou vet zijn als ze dit nummer zaterdag draaien bij XXLerator zaterdag.
pi_89291098
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:26 schreef Koepert het volgende:

[..]

Je weet dat ie vervolgens dit er ook over twittert he?

[..]

Nee niet gezien. Had het ook niet serieus genomen, maar vond het wel heel apart om zoiets überhaupt te maken :P
  maandag 29 november 2010 @ 11:43:09 #45
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_89291265
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Nee niet gezien. Had het ook niet serieus genomen, maar vond het wel heel apart om zoiets überhaupt te maken :P
Mja hij had t voor t weekend er al over met 'collega-djs' (oa Kutski en paar anderen) t was meer n probeerseltje qua stijl, en de vocals er dan voor de fun bij gemaakt. Dus misschien gaat qua stijl Isaac nog iets die richting op doen, maar dit is iig puur een 'aanklooi-plaat' ... dat is iig wat k grotendeels door de regels heen las.

Oh enneh..

quote:
djalusion Today I'll work hard to finish a remix of a track released
in 2002-2003. Many people probably don't even know the original track :)
Ben k ook wel nieuwsgierig naar
pi_89291600
quote:

03. Wildstylez Missin
08. Activator One I Love
17. Desnar 2H2H
Bedankt, hij staat straks op mijn iPad, dit maakt de treinreis wat leuker :)

Wie gaan er zaterdag allemaal naar xxlerator ?

Edit: One hour download limit reached. Wait 24:00
Misschien een andere download site nemen?
  maandag 29 november 2010 @ 12:01:11 #47
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89291938
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Edit: One hour download limit reached. Wait 24:00
Misschien een andere download site nemen?
Op mijn site staat een hotfile link ;)
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_89292235
Zie je site niet....
  maandag 29 november 2010 @ 12:18:33 #49
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89292495
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:10 schreef stoeltafel het volgende:
Zie je site niet....
SPOILER
👾
pi_89292966
Dank u, downloading :)

Mind illusion: Wil hem wel proberen op FTD te krijgen, dan krijg je aardig wat downloads en dan gaat het veel sneller voor de mensen die usenet hebben. Dan heb ik hem binnen 20 sec binnen.

Zijn hier mensen dit jaar naar de feestfabriek geweest ? Hoe meer ik er naar luister vetter ik het vond. Dit was mijn eerste hardstyle feest sinds een paar jaar weer. Wat een vette dj's stonden daar te draaien zeg. Ben wel veel vergeten maar vond het echt vet, ook dikke show tijdens de opening. In december komt de dvd uit.
pi_89292989
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:32 schreef stoeltafel het volgende:
Dank u, downloading :)

Mind illusion: Wil hem wel proberen op FTD te krijgen, dan krijg je aardig wat downloads en dan gaat het veel sneller voor de mensen die usenet hebben. Dan heb ik hem binnen 20 sec binnen.

Ik vind het prima hoor ;)
pi_89294121
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:32 schreef stoeltafel het volgende:.
Zijn hier mensen dit jaar naar de feestfabriek geweest ? Hoe meer ik er naar luister vetter ik het vond. Dit was mijn eerste hardstyle feest sinds een paar jaar weer. Wat een vette dj's stonden daar te draaien zeg. Ben wel veel vergeten maar vond het echt vet, ook dikke show tijdens de opening. In december komt de dvd uit.
Vond de feestfabriek een aardige tegenvaller eerlijkgezegd. :P
pi_89295415
Waarom ? Welk feest vond je wel vet ?
pi_89295628
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:41 schreef stoeltafel het volgende:
Welk feest vond je wel vet ?
Defqon.1, Decibel, Q-Base, Fusion _O_ *; :9~
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_89296437
quote:
Emporium dit jaar was toch wel hét feestje voor mij dit jaar... Met daarbij Q-base en Decibel een gedeelde 2e plaats :)
pi_89296522
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Emporium dit jaar was toch wel hét feestje voor mij dit jaar... Met daarbij Q-base en Decibel een gedeelde 2e plaats :)
owja, Emporium helemaal vergeten :o :@ dat ging mooi in die early-tent :9~
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 29 november 2010 @ 14:32:45 #58
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_89297390
quote:
Wat Remcore zegt o.a. :Y
pi_89297812
Hmm, misschien toch maar eens wat vaker hardstyle feestjes bezoeken. Begin het steeds meer te waarderen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_89297967
Decibel :) Wat een feest was dat zeg, pefect.
pi_89298091
Ben in 2009 naar Qlimax geweest. Supervet feest. Heel anders dan een hardcorefeest wat ik eigenlijk gewend was. Veel meer show, iets waar ik sowieso wel van hou. Melodie (happy of wat duisterder, boeit niet) kan ik heel goed waarderen. Om dan toch met hardcore af te sluiten maakt het voor mij helemaal af. 2011 ben ik er hopelijk weer bij :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 29 november 2010 @ 15:06:49 #63
213010 haakon
pi_89298821
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 14:32 schreef JortK het volgende:
Gratis kaarten voor Thunderdome. Vooruit maar.
OMG! Met wie ga je ? :P
The Outside Agency
  maandag 29 november 2010 @ 15:28:22 #64
293993 sveno1990
Lick it, lick it, lick it
pi_89299773
quote:

alleen voor deze neem ik hem al mee

weet nog dat zatox hem draaide op qlimax _O_
I'll rip your head off and shit down your neck
  maandag 29 november 2010 @ 15:32:14 #65
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_89299967
ja maar alleen de mid helaas, doen ze tegenwoordig vaker, pompen ze een oude mid op en daarna een melodie van een meer recente track, maar doe mij maar die dikke oude melo's O+
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_89302320
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef Sethje het volgende:
doe mij maar die dikke oude melo's O+
Juist, ja. :Y
pi_89303831
Maar over ewlke plaat zou hij het kunnen hebben dan?
pi_89303885
Dit is niet echt oud, maar wat mij betreft oud genoeg om een 'dikke oude melo' te hebben.

Geldt voor het meeste SAIFAM spul uit die tijd wel.
pi_89304621
Hardstyle zonder reverse bass is bagger!
En wie zegt van niet die liegt!
pi_89304676
ik lieg dus
  maandag 29 november 2010 @ 17:23:50 #71
213010 haakon
pi_89305077
Ik ook
The Outside Agency
pi_89305295
Hoorde deze net weer op de fiets:

Dat zijn toch wel tracks die je mist op een feestje als Qlimax... hoop dat ze dat op Hard Bass goedmaken :Y)

AND THIS IS THE WAY WE CRASH THE PARTY!!

BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM
pi_89307410
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:28 schreef Mind.Illusion het volgende:
Wat is Showtek - Breakbeat Junky dik! ~:)
Amen to that. :D
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
  maandag 29 november 2010 @ 18:29:41 #74
301430 Baronpilsener
twitter.com/black_outmedia
pi_89308017
Aka Black/Out
http://twitter.com/black_outmedia
Zany | B-Front | Titan | Chris One | Zatox | Donkey Rollers | Noisecontrollers | Digital Punk | Ran-D | The Machine | 4v10 | Max Enforcer | Beholder | Alpha² | Crypsis | A-lusion
pi_89308582
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:29 schreef Baronpilsener het volgende:

Vet O-)
Ik hou echt niet van dat type "zeurende" vocals, verder vind ik hem "wel oke" :P
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:14 schreef Bombshell het volgende:
Hardstyle zonder reverse bass is bagger!
En wie zegt van niet die liegt!
:N
Reversed bass is erg vet, maar zonder kan ook vet zijn. En het is niet zo dat alle early hardstyle een reversed bass had, maar tegenwoordig wordt het iets TE vaak vergeten.
  maandag 29 november 2010 @ 19:00:05 #76
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_89309369
Ach hap nou niet...

T is t zelfde gezeur als "Mainstream is KUT!!!" " Alleen Underground is nog echt" " t is commercieel" !! Blaaat...
pi_89310519
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:00 schreef Koepert het volgende:
Ach hap nou niet...

T is t zelfde gezeur als "Mainstream is KUT!!!" " Alleen Underground is nog echt" " t is commercieel" !! Blaaat...
Mja, hij zat zaterdagnacht ook al te klagen op hardstyle >=2006 ):O
pi_89310541
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:28 schreef Mind.Illusion het volgende:
Wat is Showtek - Breakbeat Junky dik! ~:)
numero uno van 2010 <O)

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:57 schreef 16meter het volgende:
Dit is niet echt oud, maar wat mij betreft oud genoeg om een 'dikke oude melo' te hebben.

deze klapt er zo heerlijk op altijd _O_ _O_

quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 17:29 schreef eQuaL het volgende:

Dat zijn toch wel tracks die je mist op een feestje als Qlimax... hoop dat ze dat op Hard Bass goedmaken :Y)

AND THIS IS THE WAY WE CRASH THE PARTY!!

BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM

mwoah, niet echt mijn stijl :P

quote:

Vet O-)
jammer van de vocals, climax klinkt wel redelijk...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_89310722
wat vet blijft deze plaat toch!! _O_ O+

(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 29 november 2010 @ 19:29:22 #80
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89310777
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:57 schreef 16meter het volgende:

Dat blijft toch wel één van m'n all-time favorieten. _O_
Maar zoals je al zegt zijn er meer geniale SAIFAM nummers uit die tijd. Van Hunter, The Hose, 2 Best Enemies, The Nasty Boys, Hardstyle Masterz, Tuneboy, Ivan Carsten enz. :P Qua melodieën zijn zij de absolute winnaar. :Y

Niet dat het per se oud moet zijn, want ook dit/vorig jaar hebben ze een aantal mooie melodietjes gemaakt :9
👾
pi_89310879
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:29 schreef mstx het volgende:

[..]

Dat blijft toch wel één van m'n all-time favorieten. _O_
Maar zoals je al zegt zijn er meer geniale SAIFAM nummers uit die tijd. Van Hunter, The Hose, 2 Best Enemies, The Nasty Boys, Hardstyle Masterz, Tuneboy, Ivan Carsten enz. :P Qua melodieën zijn zij de absolute winnaar. :Y
Dark Oscillators ^O^ Superstar DJ, Trapped :9
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_89312590
MI, jouw opener van deel 11 is PRECIES mijn opener van mijn nieuwste set haha, zelfde track..
pi_89312832
http://partyflock.nl/artist/59847:Mean_Machine.html

Zany vs The Beholder, nieuwe alias.
pi_89313094
Het momentje van Qlimax :D

En voor de mensen die zeggen dat je van Born Slippy af moet blijven...er is helemaal niks mee gedaan. Alleen in de break ff die melodie + lyrics, voor de rest gewoon snoeien. Dit was volgens mij dat nummer dat Wildstylez had gemaakt voor DefQon.1 toch?
pi_89313902
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:06 schreef Deeltjesversneller het volgende:
http://partyflock.nl/artist/59847:Mean_Machine.html

Zany vs The Beholder, nieuwe alias.
geen super originele alias vind ik :P

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:11 schreef T-Force het volgende:

En voor de mensen die zeggen dat je van Born Slippy af moet blijven...er is helemaal niks mee gedaan. Alleen in de break ff die melodie + lyrics, voor de rest gewoon snoeien. Dit was volgens mij dat nummer dat Wildstylez had gemaakt voor DefQon.1 toch?
niet slecht :s)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_89314101
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:28 schreef ReMcOrE het volgende:

Even serieus, die Tuneboy Remix is toch veul vetter?!

Ik vind die climax-kick zo vernaaid in het origineel! -O-
pi_89314128
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:27 schreef T-Force het volgende:

[..]

als het maar Bumpin' Hard is, kan ik er mee leven ;)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 29 november 2010 @ 20:31:05 #88
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89314300
quote:

[..]

:Y
👾
pi_89314442
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:24 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

geen super originele alias vind ik :P
Heb je het uitroepteken niet gezien? Welke dj's hebben dat nou!? Super origineel :Y
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:28 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

als het maar Bumpin' Hard is, kan ik er mee leven ;)
Eens, ik moest ze allebei even luisteren om te weten welke het waren en toen kwam ik tot de conclusie dat ik niet wist dat er 2 verschillende versies van waren :P
pi_89314587
* T-Force luistert de AVIO Podcast #11 en geniet heel erg hard van de kick van Tatanka - Mess Up O+
  maandag 29 november 2010 @ 20:35:47 #91
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_89314603
quote:

03. Wildstylez Missin
08. Activator One I Love
17. Desnar 2H2H
OMG OMG OMG!!! _O_ _O_ _O_
pi_89314800
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:35 schreef Krulliewullie het volgende:
OMG OMG OMG!!! _O_ _O_ _O_
Jij zag 03. Wildstylez Missin en werd gek? *)
  maandag 29 november 2010 @ 20:55:20 #93
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_89315804
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 17:29 schreef eQuaL het volgende:

Dat is niet veilig als je deze op de fiets hoort, ik zou zo van mijn fiets af stuiteren! :O
quote:

Vet O-)
Ik haat die vocal met heel mijn hart, maar zonder dat is het wel een leuk plaatje ja :Y
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:28 schreef ReMcOrE het volgende:

Ahhh, kippenvelplaatje hoor :D

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:11 schreef T-Force het volgende:
Ik zou het niet hét momentje van Qlimax durven noemen, maar ik vind het zeeeker een hele leuke edit/remix :) Vooral met zo'n stukje 'stalen kicks' die erachteraan komt :Y)
quote:

Idd is de kick van Tuneboy beter :Y
  maandag 29 november 2010 @ 21:11:15 #94
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_89316839
Ik ga nu die born slippy versie luisteren maar ondanks dat er dikke kicks inzitten etc, blijf ik van mening dat dat 1 van de beste nrs is die ooit gemaakt is binnen de electronische muziek en het is onmogelijk dat nr te verbeteren, en heel makkelijk om het gevoel van dat nummer geheel om zeep te brengen :P

En ik haat het vooral omdat straks allemaal van die lompe mensen dan het origineel gaan afzeiken (of niet eens weten dat die bestaat), en zegen dat deze versie het beste is want hij is harder blablabla... :r |:(

Born slippy _O_ O+

Edit: geluisterd en ze hebben echt alleen de intro gebruikt en de rest van het nummer staat er los van godzijdank, al hadden ze naar mijn mening dan die intro ook niet hoeven te misbruiken ;)
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_89317020
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:11 schreef Tha_Bartman het volgende:
Edit: geluisterd en ze hebben echt alleen de intro gebruikt en de rest van het nummer staat er los van godzijdank, al hadden ze naar mijn mening dan die intro ook niet hoeven te misbruiken ;)
Ik vind echt niet dat die intro misbruikt is eigenlijk...heerlijk sfeermomentje. Iedereen lekker meedoen (bekende plaat dus voor iedereen) en daarna gewoon eigenlijk een ander nummer starten met dikke kicks wat niks met Born Slippy te maken heeft! :)
  maandag 29 november 2010 @ 21:15:10 #96
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_89317078
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:11 schreef Tha_Bartman het volgende:
Ik ga nu die born slippy versie luisteren maar ondanks dat er dikke kicks inzitten etc, blijf ik van mening dat dat 1 van de beste nrs is die ooit gemaakt is binnen de electronische muziek en het is onmogelijk dat nr te verbeteren, en heel makkelijk om het gevoel van dat nummer geheel om zeep te brengen :P

En ik haat het vooral omdat straks allemaal van die lompe mensen dan het origineel gaan afzeiken (of niet eens weten dat die bestaat), en zegen dat deze versie het beste is want hij is harder blablabla... :r |:(

Born slippy _O_ O+

Wel eens eigenlijk..

Oh enne heb je Pavelow set al geluisterd?

In mijn ogen is Beartrap er op deze manier wel goed in verwerkt.. maar das mijn smaak :)
pi_89318741
Max Enforcer
Tomorrow i'll be editing jingles for our TILLT radio show on http://www.Fear.fm.
Broadcast will probably start in Januari!

http://www.facebook.com/maxenforcer/posts/171043579585391
:9~
  maandag 29 november 2010 @ 21:43:50 #98
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_89318934
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:15 schreef Koepert het volgende:

Oh enne heb je Pavelow set al geluisterd?

Nee ik download eigenlijk nooit meer sets, maar ik zal morgen eens even luisteren hoe hij hem er in brengt enzo :)

@T-force - ik snap het sfeermomentje wel maar ik zou me keihard in mijn anjer genaaid voelen als je wel de intro doet maar niet de rest van die track.

Waarom pakken ze nou nooit middelmatige nummers van vroeger om daar iets beters van te maken, maar altijd de beste nrs :P
Een goede fotograaf maakt van een hoop stront nog een mooie foto, die heeft geen model nodig dacht ik zo :D
pi_89319264
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:43 schreef Tha_Bartman het volgende:
@T-force - ik snap het sfeermomentje wel maar ik zou me keihard in mijn anjer genaaid voelen als je wel de intro doet maar niet de rest van die track.
Dat voelde ik ook wel in principe, ik dacht echt...KUT...maar daarna kwam dat stukje met die vlamharde kicks en toen was moest ik me concentreren om recht te blijven staan, want mijn voeten waren alweer vol in beweging :+
pi_89319606
--knip--

[ Bericht 97% gewijzigd door Da_Ripper op 29-11-2010 22:39:28 (warez request) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')