quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:38 schreef Anne het volgende:
En ik ga binnenkort toch maar eens andere handschoenen kopen, nu weet ik zeker dat deze niet voor de winter zijn . Mijn vingers waren al bevroren na de rit naar het oefenterrein toe. Niet fijn!
Oeh, dat zou wel lekker zijn . Op het "kost een paar centen" na dan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:48 schreef BertV het volgende:
[..]
[ http://i17.photobucket.com/albums/b91/Spillertwo/SAM_0235.jpg&t=1]afbeelding ]
Even een doorrijder tip:
Ik heb electrisch verwarmde handschoenen (met accu's)
Kost een paar centen, maar mijn handen blijven warmer dan die van een gemiddelde automobilist. Die met zo'n koud stuur... brrr.
Nieuwe layout?quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:13 schreef Henkhimself het volgende:
* Henkhimself kan gelukkig de quote knop niet vinden?
Wat gaat er precies mis met de noodstop dan Anne? Het is toch eigenlijk gewoon de precisiestop alleen moet je iets meer remmen!
Ik heb donderdag weer een les na m'n examen vorige week. Heb meteen een nieuwe helm besteld vandaag omdat mijn huidige "brommer" helm niet echt bepaald top is.
Wat zal dat een opluchting zijn Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:20 schreef daantje1044 het volgende:
hey, ik zal me ook maar weer eens melden, tijdje afwezig geweest.
Maar ik heb goed nieuws, ik ben geslaagd voor mijn AVB examen vandaag! ben echt blij en opgelucht nu!
geen pionnen meer voor mij!
Het CBR kickt op die achterrem.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:20 schreef daantje1044 het volgende:
ow ja en om even op de achterrem discussie terug te komen: ik moest de achterrem gebruiken tijdens mijn noodstop vandaag.
Ow, dat is wel irritant. Bij mij beslaat ie ook nog, al heb ik wel een pinlock thuis klaar liggen voor op mijn helm die ik er toch maar eens op ga schroeven binnenkort. Ik rij nu nog steeds met mijn vizier open, maar nu met die kou krijg ik daar een beste snotneus van .quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:22 schreef Henkhimself het volgende:
Heb'm al gevonden
M'n huidige helm heb ik twee jaar geleden gekocht en met korte ritjes zat die perfect. Maar nu ik dus langer rond rij merk ik dat hij net iets teveel knelt. Bovendien beslaat m'n vizier veel te snel en dat is niet bepaald handig.
Dat je niet durft kan ik best begrijpen ( je was toch een keertje onderuit gegaan met een remoefening?). Probeer gewoon steeds iets steviger te remmen. Er zit maar een klein verschil tussen de remoefening en de noodstop. Toen ik op mijn AVB examen de noodstop moest doen deed ik maar wat en het was kennelijk goed genoeg
Edit: Gefeliciteerd met je AVB daantje1044
! Weet je toevallig ook al wanneer je op moet voor AVD?quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:27 schreef daantje1044 het volgende:
ik ben zeker opgelucht! nu kan het echte werk beginnen!
ik deed het de eerste keer zonder achterrem, toen moest ik het overdoen, of ie toen goed was, geen idee!
maakt me ook niet uit, ben geslaagd haha.
Bovendien mag je er 2 "onvoldoende" afsluiten. Als de rest gewoon goed gaat is het uiteindelijk geen probleemquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow, dat is wel irritant. Bij mij beslaat ie ook nog, al heb ik wel een pinlock thuis klaar liggen voor op mijn helm die ik er toch maar eens op ga schroeven binnenkort. Ik rij nu nog steeds met mijn vizier open, maar nu met die kou krijg ik daar een beste snotneus van .
. Misschien doe ik hem met het examen ook wel goed genoeg . We shall see.
Ik mag nu steeds zelf kiezen waarmee ik begin en wat ik wil oefenen. En elke keer begin ik braaf met de remoefeningen, totdat ik er weer even genoeg van heb, dus ik wil wel..
nee, helaas niet. aangezien ik mijn theorie nog steeds niet gehaald heb, kan ik dat examen nog niet inplannen. maar heb de 29e mijn eerste AVD les, en vrijdag moet ik voor de derde keer op voor theorie. 3 keer is scheepsrecht toch?quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:28 schreef Anne het volgende:
[..]
! Weet je toevallig ook al wanneer je op moet voor AVD?
. Hoe leer je? Boek? Oefenexamens? Iets anders?quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:32 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
nee, helaas niet. aangezien ik mijn theorie nog steeds niet gehaald heb, kan ik dat examen nog niet inplannen. maar heb de 29e mijn eerste AVD les, en vrijdag moet ik voor de derde keer op voor theorie. 3 keer is scheepsrecht toch?
ik maak oefenexamens en de onderdelen waar ik dan fouten in maak, lees ik nog eens door in het boek, kan het boek ondertussen dromen, maar slagen doe ik nietquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:34 schreef Anne het volgende:
[..]
. Hoe leer je? Boek? Oefenexamens? Iets anders?
En de vragen die je fout hebt, zijn dat steeds vragen uit eenzelfde categorie?quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:36 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
ik maak oefenexamens en de onderdelen waar ik dan fouten in maak, lees ik nog eens door in het boek, kan het boek ondertussen dromen, maar slagen doe ik niet
Ik heb het na gezakt te zijn geoefend via examencentrum.nl. Kost 1.30 per examen, maar het zijn wel echte examenvragen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:36 schreef daantje1044 het volgende:
ik maak oefenexamens en de onderdelen waar ik dan fouten in maak, lees ik nog eens door in het boek, kan het boek ondertussen dromen, maar slagen doe ik niet
Oh dan mag ik nog even, vanmorgen door te lang twijfelen de verkeerde keuze gemaakt bij 1 vraag en daardoor niet genoeg tijd om te corrigeren meer over. Tja dat was de vraag die ik teveel fout hadquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar wat je zelf zegt, 3x is vast scheepsrecht .
ik heb ook altijd veel moeite met de langzame slaom gehad, zelfs vanochtend nog voor mijn examen, ging er niet 1 keer lekker doorheen, had de neiging om met de koppeling te gaan regelen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ja, mijn instructeur geeft aan dat ik pas ga beginnen met stapvoets rijden zodra ik ga slalommen en op dat moment moet ik al beginnen met sturen en dergelijke en ben ik dus met teveel dingen tegelijk bezig en heb ik dus niet door dat ik met de koppeling aan het klooien ben.
Dus; van tevoren al de juiste snelheid hebben .
Alleen dat het niet lang gaat durenquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:15 schreef daantje1044 het volgende:
ik heb geloof ik wel 20 uur voor AVB gehad, maar goed ik heb het.
voor AVD heb ik 14 uur ongeveer nodig zei de instructeur.
heb jij geen indicatie gekregen van de instructeur?
Gefeliciteeeerdquote:Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef beantsje het volgende:
Jippie, ik heb vandaag mijn AVB gehaald!!! Het was mijn 2e poging en ik heb er 23 klokuren opzitten. maar goed, ik ben 40+ dus dan ben je wat trager... De noodstop moest ik herkansen (kwam veel te hard aan en stond daarom niet op tijd stil) en het wegrijden uit parkeervak moest ook over (niet vloeiend genoeg) maar uiteindelijk zijn alle oefeningen goedgekeurd. Gelukkig zat de 8 en de halve draai er niet in, want die kan ik nog steeds niet, maar ik wist dat de langzame slalom feilloos ging en de rest beheers ik ook en ach...'t papiertje is binnen!!!
Op naar de AVD!
gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef beantsje het volgende:
Jippie, ik heb vandaag mijn AVB gehaald!!! Het was mijn 2e poging en ik heb er 23 klokuren opzitten. maar goed, ik ben 40+ dus dan ben je wat trager... De noodstop moest ik herkansen (kwam veel te hard aan en stond daarom niet op tijd stil) en het wegrijden uit parkeervak moest ook over (niet vloeiend genoeg) maar uiteindelijk zijn alle oefeningen goedgekeurd. Gelukkig zat de 8 en de halve draai er niet in, want die kan ik nog steeds niet, maar ik wist dat de langzame slalom feilloos ging en de rest beheers ik ook en ach...'t papiertje is binnen!!!
Op naar de AVD!
@densmee
Gewoon even heel stevig remmen in die vertragingsoefening, dan creeer je voldoende tijd om terug te schakelen.
Nee... maar rationeel- calculerende risicomijdende individuen rijden gewoon geen motor.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:08 schreef beantsje het volgende:
Wow, dat is kicken zeg, smaakt echt naar meer! Ik heb gewoon vannacht liggen nastuiteren van de adrenaline...
klinkt dit nog wel naar een evenwichtige volwassen vrouw van 45?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:26 schreef daantje1044 het volgende:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ben alweer gezakt voor de theorie!
Oh jezus, jij hebt 'm ook gehad ik ben daar ook eens op gezakt (7 fout toen). Bleek dat Positieve Wegverkanting zegmaar een bocht is waarin de buitenkant hoger ligt dan de binnenkant (en dus van Positieve invloed is op je weglegging, zoals bij racebanen), en andersom dat Negatieve Wegverkanting is als de buitenkant lager ligt dan de binnenkant.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef daantje1044 het volgende:
9 fout, en kan iemand me uitleggen wat positieve wegverkanting is? heb het al proberen te zoeken in me boek, maar kan het niet vinden
Veel succesquote:Op zondag 21 november 2010 19:14 schreef Keuzer het volgende:
Morgen AVD examen Heb er echt zin in gelukkig!
Ik laat het jullie wel weten rond de middag
VD= VerkeersDeelneming (het verkeer in dus), VB is VoertuigBeheersing (speciale verrichtingen) als ik het goed heb. De A is de rijbewijscategoriequote:Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Peter het volgende:
Wellicht handig om AVD/ AVB in de OP uit te leggen?
A staat niet voor de rijbewijscategorie, maar voor "Algemene"quote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
VD= VerkeersDeelneming (het verkeer in dus), VB is VoertuigBeheersing (speciale verrichtingen) als ik het goed heb. De A is de rijbewijscategorie
ja daar oefen ik ook mee, baal er een beetje van dat ik steeds zak.quote:Op zondag 21 november 2010 21:08 schreef HeetBoven het volgende:
Succes! en Daantje, balen joh. Oefen je wel met de examens op CD rom?
Ah, ok. I stand correctedquote:Op zondag 21 november 2010 21:55 schreef HeetBoven het volgende:
A staat niet voor de rijbewijscategorie, maar voor "Algemene"
Ik ging de eerste paar lessen gewoon rijden.quote:Op maandag 22 november 2010 12:02 schreef 12345r het volgende:
Maar hoeveel oefeningen hadden jullie de eerste les gedaan?
Oke, ja ik heb mijn theorie nog niet (en ook geen autorbw), dus vandaar dat die me alleen nog maar op een parkeerterrein oefeningen laat doenquote:Op maandag 22 november 2010 12:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ging de eerste paar lessen gewoon rijden.
Ik neem aan dat het in de ogen van de instructeur niet verstandig was om iemand zonder auto-rbw en theorie certificaat op een motor het verkeer in te sturen.quote:Op maandag 22 november 2010 12:19 schreef 12345r het volgende:
[..]
Oke, ja ik heb mijn theorie nog niet (en ook geen autorbw), dus vandaar dat die me alleen nog maar op een parkeerterrein oefeningen laat doen
Of bedoel je oefenen met wegrijden etc?
Inderdaad, daarom ben ik bij hem achterop gegaan en zijn we naar een parkeerterrein gereden...quote:Op maandag 22 november 2010 12:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het in de ogen van de instructeur niet verstandig was om iemand zonder auto-rbw en theorie certificaat op een motor het verkeer in te sturen.
Ik ging rijden, dus gewoon het verkeer in.
Ik had schakelbrommer ervaring, en had mijn auto-RBW. (net)
Enne enne?quote:Op zondag 21 november 2010 19:14 schreef Keuzer het volgende:
Morgen AVD examen Heb er echt zin in gelukkig!
Ik laat het jullie wel weten rond de middag
Huh? Hoezo heb je die vast dan?quote:Op maandag 22 november 2010 12:36 schreef 12345r het volgende:
Precisiestop was nog wel even wennen...
Vergat telkens me handen van de koppeling en rem af te halen als je nog niet de eerste pionnen hebt gepasseerd
En als je actiever reed dat was je weer onvoorzichtig...quote:Op maandag 22 november 2010 14:12 schreef Keuzer het volgende:
...hij vond mijn rijden verder goed genoeg, kon wellicht wat actiever maar verder tevreden.
Veel variabelen. Ben je een natuurtalent, ben je voor 1000,- klaar.quote:Op maandag 22 november 2010 14:55 schreef MrSoreto het volgende:
Ik begin er ook steeds meer aan te denken ook m'n motor rijbewijs te halen (heb nu 4 jaar m'n auto rijbewijs). Maar wat kost dat nou zo'n beetje, all-in? En heeft het nog een voordeel als je al een rijbewijs hebt?
...en met je verse rijbewijs straks toch gaan rijden hartje winter.quote:Op maandag 22 november 2010 15:09 schreef Henkhimself het volgende:
Vannochtend een lesje gehad. Ging erg lekker dit was pas m'n tweede AVD les maar eigenlijk was er zeer weinig dat echt opviel volgens m'n instructeur. Mag dus volgende maand al m'n AVD examen doen. Het was de bedoeling dat dit al eerder zou gebeuren maar de beste man was toe aan een kleine vakantie. Hopelijk blijft het een beetje redelijk weer zodat ik niet op de dag zelf wordt gebeld dat het niet doorgaat vanwege sneeuw of andere winterse meuk
Niet ingeknepen...quote:
quote:Op maandag 22 november 2010 15:11 schreef ufopiloot het volgende:
Daarna terug naar de rijschool, oortje uit (GOZER DOE NIET ZO GEK, UIT DAT DING, JE BENT GESLAAGD!) en daar gingen we.. echt een heerlijk gevoel
Zow Bert, wat ben ik blij dat ik het laatste deel van het seizoen nog heb mee kunnen pakken. Ik zet hem nu met een smile weg om hem eind maart weer van stal te halen. 3600 km gemaakt binnen 2 maanden Ik moet alleen zeggen dat ik hem voor woon - werk niet meer pak, in het begin wel, maar het stukje is net ff te kort (6 km). niet goed voor je motorblok enzo, daarbij niet praktisch als je even een boodschapje moet doen tussendoor. Dus, de scooter is ook weer in ere hersteld sinds 2 wekenquote:Op maandag 22 november 2010 15:11 schreef BertV het volgende:
[..]
...en met je verse rijbewijs straks toch gaan rijden hartje winter.
(Ik ken het )
ijzel is gekkenwerk. Het eerste jaar ging ik onderuit op een bevroren oprit van de snelweg.quote:Op maandag 22 november 2010 22:12 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Zow Bert, wat ben ik blij dat ik het laatste deel van het seizoen nog heb mee kunnen pakken.
Precies, kou is niet erg, maar met gladheid is gewoon echt alle lol eraf. Helaas moeten we er nu echt aan gaan geloven eind deze weekquote:Op dinsdag 23 november 2010 08:25 schreef BertV het volgende:
[..]
ijzel is gekkenwerk. Het eerste jaar ging ik onderuit op een bevroren oprit van de snelweg.
Ik heb wel 's gereden in de donker en sneeuw met toen 150pk nog op het achterwiel.
Of een aantal jaar geleden met die "echte storm".
Ik doe dat nu dit jaar niet meer, als a.s. vader probeer ik me wat in te houden.
Het is gewoon roulette.
En nu jij voor je theorie eh, wil geen drama meer horen van jouw kantquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef daantje1044 het volgende:
gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is!!!!
ben al weer hard aan het leren! vrijdag nieuwe poging!quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:57 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
En nu jij voor je theorie eh, wil geen drama meer horen van jouw kant
Denken dat je met 1 fout teveel bent gezakt terwijl je eigenlijk zou moeten denken dat het er 7 teveel zijn.quote:
True, R1 wil hard rechtdoor, maar een bocht gaat niet. En ik had het meer tegenover normale motoren, sjoppers zijn een niche apart.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:19 schreef beantsje het volgende:
Vandaag les gehad, ging niet zo. Steeds maar weer per ongeluk voorgesorteerd bij het linksafslaan. Moet ik echt afleren!
Wel heb ik vandaag een Diversion600 gekocht, ingeruild op de Shadow. Even rondje op de parkeerplaats gereden, maar wat een fijne motor is dat!
En supersloom? Welnee, die Shadow, die is supersloom. Dat viel me echt tegen. Bovendien vind ik echt, dat je als beginner een beetje je beperkingen moet kennen. Eerst maar eens echt leren rijden.
Die angst ga jij er niet uit krijgen met een paar rondjes parkeerterrein. Reken op 2 maanden intensief zelfstandig rijden voordat je je helemaal comfortabel voelt en op de millimeter aanvoelt wat jij van de motorfiets wilt en de motorfiets van jou. Een beetje angst is ook gezond voor beginnende rijders, want het houdt je scherp. Doe gewoon lekker kalm met je lessen en je AVD examen en ga ervaring op doen, daar leer je het meeste van. Gesloten terrein krijg je misschien geen boete, maar je bent ook niet verzekerd, dat is een ding waar je rekening mee moet houden.quote:Op zondag 28 november 2010 17:21 schreef beantsje het volgende:
OK, die was nog niet ter sprake gekomen, vandaar dat ik het niet snapte. Niks voor mij, zo'n buikschuiver!
Hoe dan ook, de diversion wordt nog verlaagd en uitgerust met valbeugels en dan ga ik ook even illegaal oefenen. Want ookal heb ik mijn AVB , ik merk in het verkeer dat het bochtjes rijden soms nog wat angstig gaat en ik vond mijn achtjes enz echt nog onder de maat. Dus al een leuk parkeerterrein gevonden Een privéterrein staat er met een groot bord bij maar geen verboden toegang, wel een telnr van de beheerder. Misschien ga ik wel even formeel toestemming vragen. Dan kan ik toch ook niet bekeurd worden, aangezien het geen openbare weg is?
Is een vraag die in het midden ligt, wat is wijsheid. Die instructeur is vaak ook subjectief, hij / zij leidt je op hoe hij / zij het graag wilt zien en denkt te weten hoe je gaat slagen. Wil niet zeggen dat dat ook de waarheid is. Daar draait het om: de vraag of je gaat slagen, niet om je eigen aangeleerde (waarschijnlijk 10 x betere) verkeersinzicht, wat sommige examinators weer graag zien. Het blijft een gok gewoon en de waarheid of je verkeerssituaties goed hebt aangepakt zal altijd in het midden liggen, ieder zijn / haar eigen inzicht. Voorbeeld: Ik denk een prima bestuurder te zijn, vanmiddag moest ik linksaf, maar ik zat gewoon te dromen . Ik had dan wel een pijltje (stoplicht) en geen bolletje, zodat je er vanuit kunt gaan dat rechtdoorgaand verkeer rood heeft normaal gezien, niet dus, scheelde niet veel, of ik had een vet ongeluk veroorzaakt. Het is dat ik gas kon geven en er nog net voor langs kon, maar anders...Damn, dat was wel weer even een leermomentje En dat terwijl me deze regel bij praktijklessen is aangeleerd (pijltje is er vanuit gaan dat je ook "kunt gaan", niet dus!)quote:Op zondag 28 november 2010 21:42 schreef Anne het volgende:
Ben je niet bang dat je jezelf dadelijk verkeerde dingen gaat aanleren? Er is dan namelijk geen instructeur bij... En dingen afleren is een stuk moeilijker dan aanleren.
Ik heb ook de kans om te oefenen, op eigen houtje, maar daar kies ik toch liever niet voor.
Proficiat ben benieuwd naar het hele verhaalquote:Op maandag 29 november 2010 13:26 schreef fullmetal het volgende:
Haa Geslaagd! Hele verhaal ga ik zo uittypen, wel handig voor wie nog AVD moet, want ik heb een berg fouten gemaakt.
Eerst maar'es rijbewijs aanvragen.
niet doorgegaan ivm de sneeuwquote:
was er niet zo'n motor te regelen?quote:
de cbr examinator bleef liever in bed liggenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:49 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
was er niet zo'n motor te regelen?
alles was mooi gestrooid wegen in eindhoven zelfs geveegd, parkeerplaats waar het plaats zou vinden lag ook geen vlokje sneeuw.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:50 schreef Keuzer het volgende:
Misschien heeft die luie flikker wel voorkomen dat jij op je plaat zou gaan...
Thanks Heb beugeltje wel keihard nodig bij het in de box zetten, komt toch wel wat duw en trekwerk aan te pas helaas...quote:Op woensdag 1 december 2010 21:04 schreef Dekatria het volgende:
Kekke brommert! al is die beugel achterop m.i. dan weer wat lelijk...
Hehe, ik heb hetzelfde probleem. Ik kom nooit uit met de allerlaatste pion. Maar nee, geen vast toerental of snelheid vereist.. Inderdaad gewoon stapvoets rijden, zoals je ook moet gaan doen naast de examinator. En vooral niet naar de pionnen kijken, maar recht vooruit .quote:Op woensdag 8 december 2010 09:47 schreef Dekatria het volgende:
Gister dus gelest, en dankzij de zooi op het parkeerterrein alleen de langzame oefeningen gedaan. Oh, die slome slalom... wat een kutoefening de enige die ik niet kan van al die trage oefeningen. Ik doe toch iets verkeerd... is er nou eigenlijk een vast toerental en vaste snelheid vereist bij die oefening? Ik ga er altijd vanuit dat het hetzelfde is als Stapvoets Rijden, maar dan dus met een slalom. Op een gegeven moment lukt het me echter niet om weer in te sturen, en mis ik een poortje of raak ik een pilon. Erg frustrerend.
Div! Goede keus!quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:19 schreef beantsje het volgende:
Vandaag les gehad, ging niet zo. Steeds maar weer per ongeluk voorgesorteerd bij het linksafslaan. Moet ik echt afleren!
Wel heb ik vandaag een Diversion600 gekocht, ingeruild op de Shadow. Even rondje op de parkeerplaats gereden, maar wat een fijne motor is dat!
En supersloom? Welnee, die Shadow, die is supersloom. Dat viel me echt tegen. Bovendien vind ik echt, dat je als beginner een beetje je beperkingen moet kennen. Eerst maar eens echt leren rijden.
Woei Gefeliciteerd! Hoeveel foutjes had je er dit keer? Of had je er geen ?quote:Op zaterdag 11 december 2010 01:27 schreef daantje1044 het volgende:
kwam nog ff melden dat ik eindelijk mijn theorie binnen heb!!!
Dit vat ik dus niet helemaal...quote:Op woensdag 8 december 2010 10:41 schreef Keuzer het volgende:
En zorg inderdaad dat je hoog blijft kijken... dat is absoluut vereist voor een goede slalom
Je ziet ze wel. In je ooghoek .quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:39 schreef 12345r het volgende:
[..]
Dit vat ik dus niet helemaal...
Ik ben een bezig met de langzame slalom en hij gaat gelukkig wel steeds beter
Denk dat die nu ongeveer 6 van de 10 keer zou lukken
Maar dat je vooruit moet kijken vind ik toch wat vaag...
Me instructeur zegt dat inderdaad ook, maar als je vooruit kijk dan zie je toch helemaal niet meer de pionnetjes voor je
Lijkt me dat je ze allemaal omver knalt dan...
Ik kijk nu meestal 1 of 2 pionnetjes vooruit, maar de slalom gaat dan ook nog niet helemaal zoals het hoort
Ik kom inderdaad ook vaak in de problemen bij de laatste pion.
De 21e heb ik al avb dus ik moet nog ff goed oefenen
Oke, ik zal het de volgende les nog is even proberenquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Je ziet ze wel. In je ooghoek .
Als jij recht vooruit kijkt, zie je ook nog wel wat er links en rechts gebeurd bijvoorbeeld.
Nee, gewoon vooruit, ergens naar de horizon .quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:42 schreef 12345r het volgende:
[..]
Oke, ik zal het de volgende les nog is even proberen
Dus je moet zegmaar naar de laatste pion kijken?
O, oke.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, gewoon vooruit, ergens naar de horizon .
Huh, hoe kan je dan geen gas geven?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:52 schreef Anne het volgende:
Ik gebruik trouwens geen gas bij die slalom. Kan dat? .
ja, dat kan, puur op de koppeling werkenquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:52 schreef Anne het volgende:
Ik gebruik trouwens geen gas bij die slalom. Kan dat? .
Ik zweer dat ik hem heb geleerd zonder gas... .quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:55 schreef Keuzer het volgende:
Nee! dat mag niet! Je moet gas blijven geven anders is de oefening onvoldoende...
Nee, je kunt toch gewoon in de 1 rijden zonder gas te geven. Net zoals in een auto.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:00 schreef 12345r het volgende:
[..]
Huh, hoe kan je dan geen gas geven?
Dan kom je toch stil te staan ?
O, nog nooit gedaanquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zweer dat ik hem heb geleerd zonder gas... .
[..]
Nee, je kunt toch gewoon in de 1 rijden zonder gas te geven. Net zoals in een auto.
Yesssss proficiat!quote:Op zaterdag 11 december 2010 01:27 schreef daantje1044 het volgende:
kwam nog ff melden dat ik eindelijk mijn theorie binnen heb!!!
3 foutjes dit keer, waarvan 2 hele stomme. de derde wist ik echt niet. dus ben blij hahaquote:Op zaterdag 11 december 2010 09:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Woei Gefeliciteerd! Hoeveel foutjes had je er dit keer? Of had je er geen ?
Gefeliciteerd dat ik ook ooit zo door de slome slalom komquote:Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Anne het volgende:
densmee? Geslaagd voor je AVB?
Ik wel . Ik had wel 2 fouten en ik weet niet welke .
Niet meer gevraagd, ik was te verbaasd en te blij . Dus ik zie het wel, maar ik denk dat het dus de snelle slalom was en het parkeren, zie hieronder.
van harte gefeliciteerd natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Anne het volgende:
densmee? Geslaagd voor je AVB?
Ik wel . Ik had wel 2 fouten en ik weet niet welke .
Niet meer gevraagd, ik was te verbaasd en te blij . Dus ik zie het wel, maar ik denk dat het dus de snelle slalom was en het parkeren, zie hieronder.
Wat heb ik moeten doen;
Langzame slalom - En hij heeft hem goedgekeurd ook als schopte ik de laatste pion om met mijn voet . En voor de mensen die beweren dat je gas móet geven, omdat ie anders afgekeurd wordt: NJET! Je hoeft helemaal geen gas te geven. Hij mag gewoon niet bokken, dat was het.
Snelle slalom - Die ging niet goed en heb ik over moet doen. En toen ging ie weer niet goed . Ik hield het gas niet constant.
Uitwijkoefening - Niet over hoeven doen.
Precisiestop - Niet over hoeven doen.
Noodstop - Niet over hoeven doen (wtf? ).
Wegrijden uit het parkeervak - Niet over hoeven doen.
Lopen en parkeren - Op de standaard zetten moest ik overnieuw doen en daarna deed ik hem nog niet goed.. Ik 'rukte' niet ff aan de achterkant van de motor (heb ik op rijles nog nooit moeten doen, dus blame de rijschool in deze..)
Afijn, ik ben blij !
Op de heenweg moest ik trouwens mijn rijinstructeur achterna rijden, in plaats van voorop. Volgens mij was ie mij aan het uittesten, want ik had best wel moeite om hem bij te houden . Tering.
Ook gefeliciteerdquote:Op maandag 13 december 2010 17:51 schreef densmee het volgende:
van harte gefeliciteerd natuurlijk
en jazeker ik ben ook geslaagd
Toen ik nog een snelle motor had... ...en ik na een stuk met dik 300 (op de teller) in Duitsland weer de grens overging bij NL was 120 voor mijn gevoel een woon-erf vaartje.quote:Op zondag 12 december 2010 20:05 schreef HeetBoven het volgende:
weer een mijlpaal: de eerste keer over de 200. Even geprobeerd in Duitsland vandaag, wilde toch weten wat er in zat.
Dat gevoel had ik ook Wel goed voor je overzicht, want je rijdt een stuk relaxter met 120 - 140 nu.quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Toen ik nog een snelle motor had... ...en ik na een stuk met dik 300 (op de teller) in Duitsland weer de grens overging bij NL was 120 voor mijn gevoel een woon-erf vaartje.
.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:37 schreef densmee het volgende:
Anne zou je de op aan willen passen
9 - 11 theorie gehaald
13 - 12 avb gehaald
Dat wordt een dooiweekje volgens de weergoden, dus die kans is vrij groot; kun je niet een lesje plannen nog vóór je avb ??quote:Op donderdag 30 december 2010 16:49 schreef 12345r het volgende:
4 januari moet ik op voor mijn avb.
Ben benieuwd of het door gaat
Het vervelende is alleen dat ik door de sneeuw al een aantal weken geen les meer heb gehad...
Dus het zal wel weer ff wennen zijn
Ik heb half 3 examen en om 9 uur begin ik al met lessenquote:Op donderdag 30 december 2010 16:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat wordt een dooiweekje volgens de weergoden, dus die kans is vrij groot; kun je niet een lesje plannen nog vóór je avb ??
Oooooooohw, dat wordt een makkie joh !quote:Op donderdag 30 december 2010 17:16 schreef 12345r het volgende:
[..]
Ik heb half 3 examen en om 9 uur begin ik al met lessen
Dus nog een stuk of 3 lessen voor het examen.
Maar toch blijft het vervelend dat ik een maand niet heb kunnen lessen en nu opeens meteen op moet voor het examen
Bij de 2de bocht kom ik meestal niet goed uit, dan krijg je dus een soort van schokkerige beweging terwijl het achtje helemaal vloeiend moet zijn. Denk dat dat het wasquote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:29 schreef Anne het volgende:
Gefeliciteerd . Weet je ook waarom de bochtjes niet mooi genoeg waren?
Beter dat je oefening mislukt dan vallen (= ook een mislukte oefening). Al gaat het 10 x niet goed, je verbetert onbewust toch weer iedere keer, niet bang zijn gewoon een pionnetje te raken nu en dan.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:07 schreef Dekatria het volgende:
Eindelijk weer kunnen lessen vandaag m'n oefeningen gingen verbazingwekkend goed, na een stop van 4 weken. Totdat ik omviel bij de slome slalom en het stepje rechts afbrak het zat er al een keer aan te komen.
Waarom kan je niks inplannen dan ?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:00 schreef ArnosL het volgende:
Ik wil ook weer, maar ik kan nog steeds niks inplannen. 25 nov. heb ik voor het laatst les gehad
. Scherp opgemerkt. Maar nee, laten we dat maar niet doen.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:29 schreef HeetBoven het volgende:
Ga je 2 x AVB doen? Vind je dat leuk?
Anne Eerste rijles: 06-09-2010 Theorie: 19-10-2010 AVB: 13-12-2010 AVB: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Een verlaagde Kawasaki ER5
Ik zie dat ik nu één les in kan plannen, maar die is voor vanmiddag om 13.45. Dan zit ik nog lekker in de les op schoolquote:
Ik heb je in de openingspost toegevoegd .quote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef ArnosL het volgende:
Ik zal het lijstje ook eens even invullen
Eerste les: 06-11-2010. Theorie: nnb. avb: nnb avd: nnb. Rijschool: Te Morsche Rijssen. Lesmotor: Honda CBF 500
7 maanden stil gestaan zegt niet veel. 600 euri is een nette prijs voor een GS, zeker als hij in nette staat is. Let wel dat de banden en tandwiel + ketting set goed zijn, anders draai je meteen op voor extra kosten.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:32 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik zie dat ik nu één les in kan plannen, maar die is voor vanmiddag om 13.45. Dan zit ik nog lekker in de les op school
Halverwege december kreeg ik een mail dat vanwege de sneeuw de motorrijlessen opgeschort waren tot eind januari, tenzij het weer stabiel is. Leuk om te horen als je juist daarom bij hun bent gaan lessen omdat je wel de hele winter door zou kunnen, mits geen sneeuw. Maar, nu is er geen sneeuw meer en ik kan nog steeds niet lessen. Het lijkt haast weggegooid geld van die 3 lessen die ik al heb gehad en zo te zien had ik beter in het voorjaar kunnen beginnen.
Ben er niet zo blij mee, maar het is niet anders.
Edit: Ik heb trouwens ook een motor op het oog waar ik zaterdag ga kijken. Een Suzuki GS 500. Staat voor ¤600 te koop, maar heeft al 7 maand stilgestaan, dus daar moet nog wel wat van de prijs af te krijgen zijn. Moet daarna nog wel op 25 KW gezet worden natuurlijk.
Alleen komen m'n ouders dan dat ze graag willen dat ik pas een motor koop als ik m'n rijbewijs heb, omdat dat ding er anders toch maar staat. Ik snap ze ergens wel, maar die GS ziet er op het plaatje harstikke netjes uit en hij is goedkoop
Daar moet ik nog naar kijken idd. Banden leken wel goed op de foto's. Plus hij moet nog op 25 kw natuurlijk, dat gaat ook nog zo'n 100 à 200 euro kostenquote:Op maandag 10 januari 2011 18:05 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
7 maanden stil gestaan zegt niet veel. 600 euri is een nette prijs voor een GS, zeker als hij in nette staat is. Let wel dat de banden en tandwiel + ketting set goed zijn, anders draai je meteen op voor extra kosten.
ga je wat anders kopen? Welke?quote:Op maandag 10 januari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er hier nog lessers eventueel geïnteresseerd in een Diversion 900 als eerste motor? Die van mij staat te koop voor niet al te veel geld (rond de 1600 euro)
en wat fijn dat iedereen weer kan lessen inmiddels! Zo lang niet lessen is écht naar
Niet dus .quote:Op maandag 10 januari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er hier nog lessers eventueel geïnteresseerd in een Diversion 900 als eerste motor? Die van mij staat te koop voor niet al te veel geld (rond de 1600 euro)
en wat fijn dat iedereen weer kan lessen inmiddels! Zo lang niet lessen is écht naar
ik heb al wat andersquote:
Vanochtend vonden ze het bij mij nog te glad/gevaarlijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
waarom kan er nog niet gelest worden dan?
Heb net een Diversion 600 gekocht! leek me een prima beginnersmotor. Is nog wat verlaagd en heeft een valbeugel gekregen (leek me niet onverstandig)quote:Op maandag 10 januari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er hier nog lessers eventueel geïnteresseerd in een Diversion 900 als eerste motor? Die van mij staat te koop voor niet al te veel geld (rond de 1600 euro)
en wat fijn dat iedereen weer kan lessen inmiddels! Zo lang niet lessen is écht naar
Ik ben ook student, maargoed, werk me wel de tering (Voor zowel geld als voor m'n studie ).quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef BasementDweller het volgende:
Ik ben voorlopig student dus heb niet superveel te besteden. Wil me ook vooral focussen op mijn studie en minder op bijbaantjes. Als het te doen is wil ik er evt ook wel wat harder voor werken, maar ik hoorde dat het alles bij elkaar toch wel flink wat vaste kosten hebt (wegenbelasting, verzekering (vooral op mijn leeftijd), benzine, onderhoud en ook natuurlijk degelijke kleding + rijlessen + examen).
Een geldreserve van >¤5k kan je wel gebruiken denk ik ?
Doe er 25euro bij en je heb al een behoorlijk textiel setje(Revit Devil jas, en Revit Factor broek), vind ik 's winters net ff lekkerder,quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ben ook student, maargoed, werk me wel de tering (Voor zowel geld als voor m'n studie ).
Rijbewijs ben je het meeste voor kwijt, voor minder dan die kosten kun je een leuke beginnersfiets kopen, en verzekering is, zoals boven gezegd, helemaal niet veel. Wegenbelasting is nu 80 euro per jaar geloof ik, dus da's ook verwaarloosbaar
Ligt er maar aan waar je je prioriteiten stelt.. en kleding kun je zo goedkoop en duur krijgen als je wilt. Als je in de buurt van Kleve woont kun je bijvoorbeeld eens langs Polo rijden, prima betaalbare kleding, en in Düsseldorf zit een Hein Gericke Outlet store, daar heb ik mijn leren combi voor nog geen 250 euro gekocht alleen maar omdat het een 'oud model' was
Klopt, was ook mijn bezwaar gezien ikzelf dus geen B rijbewijs heb - ik begin liever met verkeersdeelneming als ik niet meer hoef na te denken over de motorcontrole, dan dat ik daarnaast ook nog met heel het verkeer bezig moet houden. Er zitten dan ook risico's aan vast, zo ervoer ik dus bijna aan den lijve gister m'n instructeur zei zelf ook "Als je nu naar m'n mening over dit CBR experiment zou vragen, zou ik ook zeggen van 'nee'." Maargoed, het moet dan ook over een langer traject gezien worden, zo zegt men.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef beantsje het volgende:
Vind ik eigenlijk best bijzonder...met een auto heb je nog een instructeur die kan ingrijpen als je kleunt, maar op de motor moet je je tenslotte zelf redden.
En je beheerst de motor nog niet, en als je nog geen B-rijbewijs hebt, heb je ook nauwelijks verkeersinzicht.
Niet echt een veilige start...
Dat heet gewoon toevallig hetzelfdequote:Maar goed, ik dacht altijd dat het Nieuwe Rijden ging over een beetje milieubewust rijden, dus niet te lang wachten met opschakelen, niet te hard op kruisingen af en dan weer vol remmen enz.
Geen idee dat dat gaat over combi AVB en AVD lessen.
Gefeliciteerd, en veel plezier!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:03 schreef Spro het volgende:
Ik ben zelf gisteren geslaagd voor mn AVD, vrijdag hopelijk mn rijbewijs ophalen, en dan zaterdag eerste ritje!
Hoeveel rij je dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
aan bandjes alleen al ben je al meer kwijt dan 200 euro als je ze één keer per jaar op rijdt
'zoveel mogelijk'quote:
Zoiets dan? Ben je het eerste jaar toch al gauw ¤4k kwijt...quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:15 schreef BasementDweller het volgende:
Ik heb mijn autorijbewijs al, dus misschien vallen die lessen ook nog wel mee omdat ik al wat ervaring heb. Dus als je een beetje op de euro's let, ruwweg:
Eenmalig
Lessen: ¤1200
Kleding en helm: ¤600
Motor: ¤1200
------------------------------------+
¤3000
Maandelijks:
Wegenbelasting: ¤7,50
Verzekering: ¤7,50
Benzine: ¤30
Onderhoud: ¤25
-----------------------------------+
¤70
En hoevaak verwissel je je bandjes?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'zoveel mogelijk'
in het begin reed ik 35.000km per jaar, vooral omdat ik toen nog ver weg woonde van mijn vriend
daarna woon werk (60km per dag) en veel plezierritjes en vakantie: 20.000 per jaar
Laatste twee jaar door drukte met studie en werk (doordeweeks werken én studeren en in de weekenden studeren) niet veel tijd gehad om te rijden, dus net wat meer dan 10.000km in 't jaar.
Gaat nu wel weer wat omhoog gok ik, dus laten we 't houden op 20.000km per jaar
Ja ik zat te denken aan zoiets... Als het meezit dan zit er zelfs een stang op waarmee je geduwd kan worden:quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef ufopiloot het volgende:
Motor voor 1200 euro? Moet je dan zelf bijtrappen?
Liefst wat mooiers natuurlijk, daarom wacht ik ook nog evenquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:38 schreef Dekatria het volgende:
Zo'n CB of CBF wordt standaard gebruikt als lesmotor... weet je wel zeker dat je na al die lessen je vrijheid te hebben verworven, verder wil op precies hetzelfde?
Ik ben ook begonnen op mijn lesmotor: heb een Diversion 600 gekocht na het halen van mijn rijbewijs Daar had ik ook op gelest en het gaf mij het vertrouwen om echt op m'n gemakje te gaan ontdekken wat ik allemaal zélf kon Na een jaartje overgestapt op wat anders, maar die Div heeft me ook ver gebracht, ook helemaal naar de kop van Schotland!quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:38 schreef Dekatria het volgende:
Zo'n CB of CBF wordt standaard gebruikt als lesmotor... weet je wel zeker dat je na al die lessen je vrijheid te hebben verworven, verder wil op precies hetzelfde?
Ik heb het na het behalen van mijn rijbewijs geleerd met vallen en opstaan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
ah joh, ik kom van Scheveningen en heb 't ook gehaald
Ja, dat heb ik dus ook, in zowel broek als jas. Ideaal.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
Met een aparte regenvoering, thermovoering en ritsen voor een airflow in de broek zodat je op een mooie lentedag als het 's ochtends fris is lekker warm kunt beginnen en als het dan 's middags lekker warm is wat voering eruit kunt pleuren
Kawasaki GPZ600R uit '88quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:10 schreef BasementDweller het volgende:
Wat heb je voor ¤500 aangeschaft?
Oke zonder de regen dan, maar iig geen temperaturen onder de 0 / sneeuwquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef Spro het volgende:
usert: jij rijdt graag in de regen? Geef mij maar iets meer zon, iets minder wind, en als het kan ff warmer
gladheid is nooit leuk op een tweewieler, zeker geen lessen. Lekker je bike laten staan, het kleinste foutje wordt gewoon genadeloos afgestraft en je gaat op je muil..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:36 schreef Spro het volgende:
Tsja, dan is dit weer wel redelijk ideaal, ik had zelf vorige week vrijdag 4uur AVD les in de stromende regen, en geef nu niets meer om een nat wegdek of wat regen... helaas mocht ik niet met sneeuw/ijs rijden, lijkt me ook leerzaam(zeker met een lesmotor )
Klopt. daarom ook met de lesmotor die heeft van die mooie beugels waardoor je geen schade heb. ik zal zelf nooit met enige vorm van gladheid rijden, maar ik vind het wel prettig als je in ieder geval íets gevoelt heb... als je begrijpt wat ik bedoel, juist vanwege die kwetsbaarheid.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:38 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
gladheid is nooit leuk op een tweewieler, zeker geen lessen. Lekker je bike laten staan, het kleinste foutje wordt gewoon genadeloos afgestraft en je gaat op je muil..
Enige wat je echt goed kunt oefenen is stapvoets rijden, dan heb je het wel gehad... Ga geen remproeven of slaloms doen, da's gewoon kansloos, behalve met een MP3 misschenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:00 schreef Spro het volgende:
[..]
Klopt. daarom ook met de lesmotor die heeft van die mooie beugels waardoor je geen schade heb. ik zal zelf nooit met enige vorm van gladheid rijden, maar ik vind het wel prettig als je in ieder geval íets gevoelt heb... als je begrijpt wat ik bedoel, juist vanwege die kwetsbaarheid.
Ja, ik was toevallig vandaag aan het lessen . van 12 tot 1.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:59 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag in Nijmegen alweer wat lessers tegengekomen! mag je weer Anne?
Ehhh, jeetje. Ik begin ieder geval op de Molenweg, ben op de Grootstalselaan geweest, om het ziekenhuis heen, Keizer Karelplein gehad, enzo..quote:
Ik weet wel dat ie BMW rijdt, maar verder . Een donkerblauwe trouwens. We reden met zijn drieën.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
en waar rijdt je instructeur op? R1200R toevallig met een (verhoogde) kuipruit?
En dat vraag je aan een vrouw meisje ??quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
en waar rijdt je instructeur op? R1200R toevallig met een (verhoogde) kuipruit?
truequote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dat vraag je aan een vrouw meisje ??
Hoe zit je op die motor en wat voor lengte heb je?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:17 schreef Spro het volgende:
Dat valt reuze mee, de motor is van een echte liefhebber geweest heb ik zo het idee, zelfs orginele sleutel zit er nog bij enzo, wat ik nu kan inschatten komt de voorband er aan( 2500-300km of nog meer) en de ketting en tandwielen moeten over 3000 a 4000km gedaan worden, beetje lastig inschatten nu nog, maar meer verwacht ik niet tegen te komen. achterband zit nog 7mm profiel op dus die gaat nog wel hele tijd mee
Kosten nieuwe band: 120euro ongeveer, incl monteren
kettingset: 150euro
dit zet ik dan zelf weer op de motor om montage kosten te voorkomen.
Het enigste wat acuut gedaan moet worden, gelukkig kan ik dat zelf: rempedaal moet anders afgesteld worden, de vorige eigenaar heeft deze hoger gezet, waardoor ik mn voet op moet tillen om te kunnen remmen. om het pedaal af te stellen moet het remsysteem van druk gehaald worden, en weer op druk gebracht worden... als het meezit is het een uurtje werk, als het tegen zit een halve dag, en als het een ramp wordt, moet ik ermee langs (auto)garage om het systeem te ontluchten... de kosten die ik daaraan verwacht te krijgen zijn <¤50
Uiteraard kan er altijd wat onverwachts komen, maar dat houdt je toch...
passen, ik ben zelf 1.80 en denk niet dat je nog echt comfortabel zit als je veel langer bent. lees wel dat er ook mensen zijn met 1.90+ en die er prima op wegkomen...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:35 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Hoe zit je op die motor en wat voor lengte heb je?
Ik ben vrij lang en heb het idee dat dit niet samen gaat met die motor.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
op een dag als vandaag kun je prima rijden hoor
Volgens mijn motorrijinstrukteur destijds zijn er maar 2 soorten weer; goed motor weer en héél goed motor weerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
op een dag als vandaag kun je prima rijden hoor
Wellicht dat je van te voren al wat informatie kan inwinnen bij vrienden/familie/kennissen die ook een motorrijbewijs hebben. Vaak komen er wel diverse rijscholen voorbij in de mond-tot-mond reklamequote:Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef James-Hetfield het volgende:
Zijn er ook zaken waarop je moet/kan letten wanneer je een rijschool zoekt voor motor rijlessen?
Kijk of ze een gediplomeerd KGI-instructeur hebben. kan je checken op www.knmv.nl onder rijopleidingen-motorrijles.quote:Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef James-Hetfield het volgende:
Zijn er ook zaken waarop je moet/kan letten wanneer je een rijschool zoekt voor motor rijlessen?
http://cbr.nl/1042.ppquote:Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef James-Hetfield het volgende:
Zijn er ook zaken waarop je moet/kan letten wanneer je een rijschool zoekt voor motor rijlessen?
Ik heb precies dit, en dat is wat mij betreft echt ideaal. ZZP'er, doet het al 20 jaar en rijdt altijd op de motor mee. Ik vind het zelf prettig om altijd dezelfde instructeur te hebben, dan bouw je ook een beetje een band op. In voor een geintje, maar ook streng op de momenten dat het moet.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:53 schreef beantsje het volgende:
Vraag of de instructeur met motor meerijdt. Da's echt beter dan met de auto, hij kan bijv. ook even wat vóórdoen op de weg, zoals het kiezen van de juiste lijn of juiste positie op de weg.
Verder vind ik het zelf prettig om bij een kleine rijschool te lessen, met veel persoonlijke aandacht en altijd dezelfde instructeur
Watvooreen is het?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
m'n nieuwe motor kost me meteen wat meer dan ik hoopte
maargoed.. dan kan ik straks wel weer rondrijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |