abonnement Unibet Coolblue
pi_88778596
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meldt je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen.

De lessers
Anne Eerste rijles: 06-09-2010 Theorie: 19-10-2010 AVB: 13-12-2010 AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Een verlaagde Kawasaki ER5

ArnosL Eerste les: 06-11-2010 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Te Morsche Rijssen Lesmotor: Honda CBF 500

beantsje Eerste rijles: 16-09-10 Theorie: 04-10-2010 AVB: 17-11-2010 AVD: nnb Rijschool: Succes, Emmen Lesmotor: Honda CB500

Boomstronk Eerste rijles: 04-10-10 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb

daantje1044 Eerste rijles: 21-09-2010 Theorie: 29-10-2010 AVB: 16-11-2010 AVD: nnb Rijschool: Dek, Goes Lesmotor: Honda CBF600

Dekatria Eerste rijles: 23-10-2010 Theorie: 13-10-2010 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: de Jong Rotterdam Lesmotor: Honda CBF600

densmee Eerste rijles: 29-09-2010 Theorie: 09-11-2010 AVB: 13-12-2010 AVD: nnb Rijschool: Ben Verhagen, Eersel Instructeur Rene van den Boogaard, Eindhoven Lesmotor: Honda CBF600

MarkoAlmelo Eerste rijles: 31-08-2010 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Ter Brink, Almelo Lesmotor: Honda CB500

Rezjeh Eerste rijles: 01-05-2010 Theorie: nnb AVB: 04-08-2010 in Ter Aar (1e poging) AVD: nnb Rijschool: Rijschool Martijn, Leiden Lesmotor: Suzuki SFV650 Gladius

Yreal Eerste rijles: 20-9-2010 Theorie: 14-09-2010 AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Verkeerscentrum Zoetermeer Lesmotor: Honda CBF500 (35KW)

Bijzondere verrichtingen op youtube











Handige site's
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/

*O* Geslaagden 2009 *O*
Neo_ 01-04-2009 Sequencial 22-04-2009 KleinVosje 16-06-2009 robert-dirksen 30-07-2009 Robin_ 31-07-2009 -Menn0- 10-08-2009 DABAMASTER 12-08-2009 RemcoDelft 31-08-2009 Pro2Call 07-09-2009 tongytongylickylicky 09-09-2009 keepwalking 14-09-2009 Renedis 15-10-2009 crossover 12-11-2009 PeeJie_ 03-12-2009 Gauner 03-12-2009 TPS ??-??-2009

*O* Geslaagden 2010 *O*
Mickeys 19-07-2010 HeetBoven 30-09-2010

Vorige Topics
Motor Rijles
Motorrijlessen #2
Motorrijlessen #3
Motorrijlessen #4 "Vroom vrooom"
Motorrijles #5: Waar er twee minder zijn.
Motorrijles #6 nemen rotondes al veel te schuin
Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :')
Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O*
Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A!
Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter!
Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer
Motorrijles deeltje 12, het weer is goed en nu A nog
Motorrijles #13 Schaamranden waar we trots op zijn
Motorrijles #14 Ken je plek (op de weg)
Motorrijles #15: File bij het CBR!
Motorrijles #16: The sequal continues!
Motorrijles #17
Motorrijles #18
Motorrijles #19 - waar iedereen cabrio rijdt
Motorrijles #20 - Waar we hopen dat het nog lang droog blijft
Motorrijles #21 - Met de bladeren de weg op
Motorrijles #22 - Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Motorrijles #23 - De start van het seizoen!
Motorrijles #24 - Zweten zich een ongel... rijbewijs!
Motorrijles #25 - Met de knieën tegen de tank!
Motorrijles #26 - Blijf vooruit kijken!

Deze OP (openingspost) is hier terug te vinden. Klik op bewerken (bovenaan) en kopieer de post. Wil je er ook in staan? Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 10-01-2011 12:32:28 ]
pi_88778918
Zo. Vandaag weer een lesje gehad. En ik begin een beetje te balen van mijzelf :'), want;

1. De noodstop lukt gewoon nog steeds niet en ikzelf zie ook geen verbetering (instructeur zegt van wel).
2. Ik erover zit te twijfelen om die hele noodstop gewoon te laten zitten en me vooral te richten op alle andere remoefeningen. Zodat die perfect gaan en ik de noodstop dus fout mág doen.'

En dat is natuurlijk niet de juiste instelling, want ik wil gewoon per se alles kunnen eigenlijk :(.

De langzame slalom lukt me om een of andere reden ook niet meer. Als ik stapvoets moet rijden, gaat dat prima (die oefen ik zelfs niet meer) en de snelle slalom gaat ook prima. Maar een combinatie ervan :N. Ik kut teveel met de koppeling, terwijl ik juist met mijn achterrem moet kutten en daarmee mijn snelheid moet bepalen (met de koppeling mag wel, maar ik maak het mezelf daarmee juist te moeilijk).

Wat wel gewoon weer goed ging vandag; precisiestop, stopproef, 8je, snelle slalom, uitwijkoefening en het wegrijden uit een parkeervak (al mag die nog met iets meer overtuiging, maar hij zal wel goedgekeurd worden).

Grrr :P. Nog 3 lessen en dan moet ik op voor het AVB-examen.
Ik wist trouwens niet dat je de verrichtingen op het examen 2 keer mág doen. Dat is ook wel een soort van geruststelling op zich.

En ik ga binnenkort toch maar eens andere handschoenen kopen, nu weet ik zeker dat deze niet voor de winter zijn :'). Mijn vingers waren al bevroren na de rit naar het oefenterrein toe. Niet fijn!

Zo, nu heb ik wel weer genoeg geluld geloof ik :').
pi_88779335
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:38 schreef Anne het volgende:
En ik ga binnenkort toch maar eens andere handschoenen kopen, nu weet ik zeker dat deze niet voor de winter zijn :'). Mijn vingers waren al bevroren na de rit naar het oefenterrein toe. Niet fijn!


Even een doorrijder tip:
Ik heb electrisch verwarmde handschoenen (met accu's) :D

Kost een paar centen, maar mijn handen blijven warmer dan die van een gemiddelde automobilist. Die met zo'n koud stuur... brrr. :+
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_88780272
* Henkhimself kan gelukkig de quote knop niet vinden?

Wat gaat er precies mis met de noodstop dan Anne? Het is toch eigenlijk gewoon de precisiestop alleen moet je iets meer remmen!

Ik heb donderdag weer een les na m'n examen vorige week. Heb meteen een nieuwe helm besteld vandaag omdat mijn huidige "brommer" helm niet echt bepaald top is.
pi_88780278
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:48 schreef BertV het volgende:

[..]



[ http://i17.photobucket.com/albums/b91/Spillertwo/SAM_0235.jpg&t=1]afbeelding ]

Even een doorrijder tip:
Ik heb electrisch verwarmde handschoenen (met accu's) :D

Kost een paar centen, maar mijn handen blijven warmer dan die van een gemiddelde automobilist. Die met zo'n koud stuur... brrr. :+
Oeh, dat zou wel lekker zijn B-). Op het "kost een paar centen" na dan.
pi_88780442
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:13 schreef Henkhimself het volgende:
* Henkhimself kan gelukkig de quote knop niet vinden?

Wat gaat er precies mis met de noodstop dan Anne? Het is toch eigenlijk gewoon de precisiestop alleen moet je iets meer remmen!

Ik heb donderdag weer een les na m'n examen vorige week. Heb meteen een nieuwe helm besteld vandaag omdat mijn huidige "brommer" helm niet echt bepaald top is.
Nieuwe layout? ;)
Je moet even met je muis onder de datum van de post heen gaan, dan komt dit tevoorschijn:


De knopjes kun je ook vastzetten. Moet je even rechtsboven je opties ( edit_prefs.png ) bekijken.

Ja, klopt, het is inderdaad net de precisiestop of de stopproef, maar ik denk dat ik gewoonweg niet meer durf ofzo :').
Stom hè?

Wat is er mis met je huidige helm dan?
pi_88780536
hey, ik zal me ook maar weer eens melden, tijdje afwezig geweest.

Maar ik heb goed nieuws, ik ben geslaagd voor mijn AVB examen vandaag! ben echt blij en opgelucht nu!
geen pionnen meer voor mij!

ow ja en om even op de achterrem discussie terug te komen: ik moest de achterrem gebruiken tijdens mijn noodstop vandaag.
pi_88780608
Heb'm al gevonden *O*

M'n huidige helm heb ik twee jaar geleden gekocht en met korte ritjes zat die perfect. Maar nu ik dus langer rond rij merk ik dat hij net iets teveel knelt. Bovendien beslaat m'n vizier veel te snel en dat is niet bepaald handig.

Dat je niet durft kan ik best begrijpen ( je was toch een keertje onderuit gegaan met een remoefening?). Probeer gewoon steeds iets steviger te remmen. Er zit maar een klein verschil tussen de remoefening en de noodstop. Toen ik op mijn AVB examen de noodstop moest doen deed ik maar wat en het was kennelijk goed genoeg :P

Edit: Gefeliciteerd met je AVB daantje1044 *O*
pi_88780643
Gefeliciteerd daantje1044 :* !
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:24:21 #10
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88780672
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:20 schreef daantje1044 het volgende:
hey, ik zal me ook maar weer eens melden, tijdje afwezig geweest.

Maar ik heb goed nieuws, ik ben geslaagd voor mijn AVB examen vandaag! ben echt blij en opgelucht nu!
geen pionnen meer voor mij!
Wat zal dat een opluchting zijn ;) Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:24:21 #11
37248 BertV
Handgemaakt
pi_88780674
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:20 schreef daantje1044 het volgende:
ow ja en om even op de achterrem discussie terug te komen: ik moest de achterrem gebruiken tijdens mijn noodstop vandaag.
Het CBR kickt op die achterrem. :P
Gefeliciteerd!

In de praktijk kun je beter zo'n eigenwijs figuur worden die de achterrem onzin vindt dan een "gevaar op de weg" die alleen maar de achterrem instampt.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_88780791
ik ben zeker opgelucht! nu kan het echte werk beginnen!
ik deed het de eerste keer zonder achterrem, toen moest ik het overdoen, of ie toen goed was, geen idee!
maakt me ook niet uit, ben geslaagd haha.
pi_88780800
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:22 schreef Henkhimself het volgende:
Heb'm al gevonden *O*

M'n huidige helm heb ik twee jaar geleden gekocht en met korte ritjes zat die perfect. Maar nu ik dus langer rond rij merk ik dat hij net iets teveel knelt. Bovendien beslaat m'n vizier veel te snel en dat is niet bepaald handig.

Dat je niet durft kan ik best begrijpen ( je was toch een keertje onderuit gegaan met een remoefening?). Probeer gewoon steeds iets steviger te remmen. Er zit maar een klein verschil tussen de remoefening en de noodstop. Toen ik op mijn AVB examen de noodstop moest doen deed ik maar wat en het was kennelijk goed genoeg :P

Edit: Gefeliciteerd met je AVB daantje1044 *O*

Ow, dat is wel irritant. Bij mij beslaat ie ook nog, al heb ik wel een pinlock thuis klaar liggen voor op mijn helm die ik er toch maar eens op ga schroeven binnenkort. Ik rij nu nog steeds met mijn vizier open, maar nu met die kou krijg ik daar een beste snotneus van :').

:D. Misschien doe ik hem met het examen ook wel goed genoeg O-). We shall see.
Ik mag nu steeds zelf kiezen waarmee ik begin en wat ik wil oefenen. En elke keer begin ik braaf met de remoefeningen, totdat ik er weer even genoeg van heb, dus ik wil wel..
pi_88780825
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:27 schreef daantje1044 het volgende:
ik ben zeker opgelucht! nu kan het echte werk beginnen!
ik deed het de eerste keer zonder achterrem, toen moest ik het overdoen, of ie toen goed was, geen idee!
maakt me ook niet uit, ben geslaagd haha.
*O* ! Weet je toevallig ook al wanneer je op moet voor AVD?
pi_88780970
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:27 schreef Anne het volgende:

[..]



Ow, dat is wel irritant. Bij mij beslaat ie ook nog, al heb ik wel een pinlock thuis klaar liggen voor op mijn helm die ik er toch maar eens op ga schroeven binnenkort. Ik rij nu nog steeds met mijn vizier open, maar nu met die kou krijg ik daar een beste snotneus van :').

:D. Misschien doe ik hem met het examen ook wel goed genoeg O-). We shall see.
Ik mag nu steeds zelf kiezen waarmee ik begin en wat ik wil oefenen. En elke keer begin ik braaf met de remoefeningen, totdat ik er weer even genoeg van heb, dus ik wil wel..
Bovendien mag je er 2 "onvoldoende" afsluiten. Als de rest gewoon goed gaat is het uiteindelijk geen probleem *O*
pi_88780983
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:28 schreef Anne het volgende:

[..]


*O* ! Weet je toevallig ook al wanneer je op moet voor AVD?
nee, helaas niet. aangezien ik mijn theorie nog steeds niet gehaald heb, kan ik dat examen nog niet inplannen. maar heb de 29e mijn eerste AVD les, en vrijdag moet ik voor de derde keer op voor theorie. 3 keer is scheepsrecht toch?
pi_88781063
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:32 schreef daantje1044 het volgende:

[..]



nee, helaas niet. aangezien ik mijn theorie nog steeds niet gehaald heb, kan ik dat examen nog niet inplannen. maar heb de 29e mijn eerste AVD les, en vrijdag moet ik voor de derde keer op voor theorie. 3 keer is scheepsrecht toch?
:Y. Hoe leer je? Boek? Oefenexamens? Iets anders?
pi_88781178
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:34 schreef Anne het volgende:

[..]


:Y. Hoe leer je? Boek? Oefenexamens? Iets anders?
ik maak oefenexamens en de onderdelen waar ik dan fouten in maak, lees ik nog eens door in het boek, kan het boek ondertussen dromen, maar slagen doe ik niet
pi_88781540
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:36 schreef daantje1044 het volgende:

[..]



ik maak oefenexamens en de onderdelen waar ik dan fouten in maak, lees ik nog eens door in het boek, kan het boek ondertussen dromen, maar slagen doe ik niet
En de vragen die je fout hebt, zijn dat steeds vragen uit eenzelfde categorie?
Of steeds verschillend? Als het één categorie is, zou ik alleen die nog even flink doorlezen en oefenen.

Maar wat je zelf zegt, 3x is vast scheepsrecht :Y :P.
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:48:21 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88781677
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:36 schreef daantje1044 het volgende:
ik maak oefenexamens en de onderdelen waar ik dan fouten in maak, lees ik nog eens door in het boek, kan het boek ondertussen dromen, maar slagen doe ik niet
Ik heb het na gezakt te zijn geoefend via examencentrum.nl. Kost 1.30 per examen, maar het zijn wel echte examenvragen.

Enne, ik slaagde ook pas de derde keer hoor ;)
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:00:51 #21
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_88782139
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:45 schreef Anne het volgende:

[..]
Maar wat je zelf zegt, 3x is vast scheepsrecht :Y :P.
Oh dan mag ik nog even, vanmorgen door te lang twijfelen de verkeerde keuze gemaakt bij 1 vraag en daardoor niet genoeg tijd om te corrigeren meer over. Tja dat was de vraag die ik teveel fout had :X

Ach jah vanavond maar eens een tweede poging plannen.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_88782225
ik oefen ook veel via examencentra.nl wel een fijne site om te oefenen.
nee Anne, viel het maar steeds in dezelfde categorie! dan wist ik wat ik fout deed, het is elke keer wat anders.
pi_88786586
Hey Anne,
Ik had hetzelfde probleem bij de langzame slalom.... de truc is om die koppeling gewoon goed te hebben voor je gaat slallommen en er dan absoluut vanaf te blijven! Als je de achterrem gebruikt dan kan je veel beter sturen... zorg ook voor genoeg toeren (mijn leraar zei steeds: liever teveel dan te weinig) dan gaat het meteen soepeler.

Mijn noodstop was ook wel avontuurlijk steeds want mijn motor had geen ABS, dus ik heb een keer mijn voorwiel geblokkeerd (net niet gevallen) en twee of drie keer mijn achterwiel... Ik kwam erachter dat je echt wel heel hard kan knijpen in die voorrem als je het maar niet plotseling doet! Zodra het gewicht op je voorwiel leunt door rustig remmen kan je gewoon doorknijpen... en als je ook de achterrem er rustig bij gebruikt zal de motor echt niet meer omvallen... zeker niet met ABS...

Ik heb zelf vrijdag zaterdag en maandagochtend nog les alvorens ik maandagmiddag voor het wegexamen op moet :) spannend
pi_88788569
Ik heb nu de langzame slalom ook tussen de oren; ik doe het als volgt;
ik rijd er in de 1 op aan, ca 15 m voor het begin gooi ik het gas dicht, knijp volledig de koppeling in en dan valt ie bijna stil. Dan voldoende gas, en koppeling heel rustig op laten komen totdat hij slipt zodat je stapvoets rijdt met lekker hoog toerental. Het tempo moet maar een fractie aan de hoge kant liggen.
Vervolgens doseer ik het tempo met de achterrem. Doe zeker niets meer met het gas, laat maar lekker janken. En alleen als ik merk dat ik de koppeling toch tever heb ingeknepen en het tempo valt terug, laat ik hem ietsje opkomen.

Houding; ik ben klein dus ik kruip helemaal voor tegen de tank aan. Draai mee met je schouders want als je je armen moet doorstrekken, gaan je polsen gauw draaien zodat je ongewild het gas of de koppeling verandert. En verder, plan je route vooruit. Stel de lijn voor die je wilt volgen, denk 2 pilonnen vooruit, niet te krap om de pilonnen heen en zoals het vorige topic heette: Kijk vooruit!

Noodstop is voor mij geen punt. Ik heb ABS. Ik heb geleerd om het alleen op de voorrem te doen. Op die manier kan je absoluut niets gebeuren, je kunt dus gewoon voluit knijpen. De achterrem is niet verplicht bij de noodstop. Ik krijg hem trouwens niet eens in de ABS bij droog weer, met mijn vorige examen regende het en toen kneep ik m wel in de ABS. Maar daar wordt hij niet op afgekeurd; het is juist een teken dat je flink hebt geremd!

En nu maar hopen dat het bij mij lukt morgen.....

[ Bericht 7% gewijzigd door beantsje op 16-11-2010 18:41:07 ]
pi_88788750
Ja, mijn instructeur geeft aan dat ik pas ga beginnen met stapvoets rijden zodra ik ga slalommen en op dat moment moet ik al beginnen met sturen en dergelijke en ben ik dus met teveel dingen tegelijk bezig en heb ik dus niet door dat ik met de koppeling aan het klooien ben.

Dus; van tevoren al de juiste snelheid hebben :Y.
pi_88788763
Ja hoog kijken doet wonderen voor je evenwichtsorgaan... dat is absoluut vereist voor een soepele lijn :) En ook jezelf niet al teveel keuze geven, gewoon zeggen, hij moet goed gaan, ik ben toegewijd...

[ Bericht 10% gewijzigd door Keuzer op 16-11-2010 18:54:53 ]
pi_88793395
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ja, mijn instructeur geeft aan dat ik pas ga beginnen met stapvoets rijden zodra ik ga slalommen en op dat moment moet ik al beginnen met sturen en dergelijke en ben ik dus met teveel dingen tegelijk bezig en heb ik dus niet door dat ik met de koppeling aan het klooien ben.

Dus; van tevoren al de juiste snelheid hebben :Y.
ik heb ook altijd veel moeite met de langzame slaom gehad, zelfs vanochtend nog voor mijn examen, ging er niet 1 keer lekker doorheen, had de neiging om met de koppeling te gaan regelen.
maar om 1 of andere reden reed ik er met het examen in 1 keer heel lekker doorheen.
maar het is dus wel heel belangrijk dat je voor de slaom je snelheid en alles geregeld hebt, dan hoef je je alleen nog maar op de slaom te concentreren eigenlijk.
pi_88793873
Hmm, Ben een fokker en een lesser, moet maar eens gaan posten :P , en misschien hulp geven.

Nog 5 uur te gaan tot AVD, en ik mis nog steeds een hoop kleine dingetjes zoals remmen met beide remmen, vloeiend voorsorteren en schuiven ipv slalommen.
Soms laat ik mijn innerlijke overheersen en als een brave fietser richting de fietsstrook gaan... met 50km/u...

Iemand die daar last van heeft gehad? Hoe hebt je dat opgelost?
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_88793943
Ik moet met nog 6 uur te gaan mij nog wat beter voorbereiden en eerder aanpassen op situaties... de snelweg zal nog wat aandacht krijgen maar het voorsorteren en plaats op de weg opzoeken zit er redelijk in...
Remmen met beide remmen doen ik gewoon standaard sinds de eerste les waardoor het nu automatisme is.
pi_88799377
Vraagje voor de mensen die al AVD mogen doen. Hoeveel uur hebben jullie nodig gehad om van AVB naar AVD examen te gaan? Ik heb er nu totaal zo'n 3 uur over gedaan om m'n AVB te halen, en ik had gehoord dat daar de meeste tijd in zat?
pi_88799811
ik heb geloof ik wel 20 uur voor AVB gehad, maar goed ik heb het.
voor AVD heb ik 14 uur ongeveer nodig zei de instructeur.
heb jij geen indicatie gekregen van de instructeur?
pi_88801110
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:15 schreef daantje1044 het volgende:
ik heb geloof ik wel 20 uur voor AVB gehad, maar goed ik heb het.
voor AVD heb ik 14 uur ongeveer nodig zei de instructeur.
heb jij geen indicatie gekregen van de instructeur?
Alleen dat het niet lang gaat duren :P
pi_88801674
mijn les is vandaag gecanceld ivm mist
ik kon nog geen 50 meter zien vandaag

wel 30 november avb examen,
nog even de vertragingsoefening erin rammen en het komt helemaal goed
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_88831635
Jippie, ik heb vandaag mijn AVB gehaald!!! Het was mijn 2e poging en ik heb er 23 klokuren opzitten. maar goed, ik ben 40+ dus dan ben je wat trager... De noodstop moest ik herkansen (kwam veel te hard aan en stond daarom niet op tijd stil) en het wegrijden uit parkeervak moest ook over (niet vloeiend genoeg) maar uiteindelijk zijn alle oefeningen goedgekeurd. Gelukkig zat de 8 en de halve draai er niet in, want die kan ik nog steeds niet, maar ik wist dat de langzame slalom feilloos ging en de rest beheers ik ook en ach...'t papiertje is binnen!!!
Op naar de AVD!

@densmee
Gewoon even heel stevig remmen in die vertragingsoefening, dan creeer je voldoende tijd om terug te schakelen.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:18:32 #35
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88831774
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef beantsje het volgende:
Jippie, ik heb vandaag mijn AVB gehaald!!! Het was mijn 2e poging en ik heb er 23 klokuren opzitten. maar goed, ik ben 40+ dus dan ben je wat trager... De noodstop moest ik herkansen (kwam veel te hard aan en stond daarom niet op tijd stil) en het wegrijden uit parkeervak moest ook over (niet vloeiend genoeg) maar uiteindelijk zijn alle oefeningen goedgekeurd. Gelukkig zat de 8 en de halve draai er niet in, want die kan ik nog steeds niet, maar ik wist dat de langzame slalom feilloos ging en de rest beheers ik ook en ach...'t papiertje is binnen!!!
Op naar de AVD!
Gefeliciteeeerd *O* *O*
pi_88832184
Gefeliciteerd beantsje :P !
pi_88842566
*Ego-modus aan*

Anne zou je mijn AVB in de openingspost willen zetten?

*Ego-modus uit*
pi_88842678
Natuurlijk :D :P.
pi_88849441
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef beantsje het volgende:
Jippie, ik heb vandaag mijn AVB gehaald!!! Het was mijn 2e poging en ik heb er 23 klokuren opzitten. maar goed, ik ben 40+ dus dan ben je wat trager... De noodstop moest ik herkansen (kwam veel te hard aan en stond daarom niet op tijd stil) en het wegrijden uit parkeervak moest ook over (niet vloeiend genoeg) maar uiteindelijk zijn alle oefeningen goedgekeurd. Gelukkig zat de 8 en de halve draai er niet in, want die kan ik nog steeds niet, maar ik wist dat de langzame slalom feilloos ging en de rest beheers ik ook en ach...'t papiertje is binnen!!!
Op naar de AVD!

@densmee
Gewoon even heel stevig remmen in die vertragingsoefening, dan creeer je voldoende tijd om terug te schakelen.
gefeliciteerd!!!
pi_88851296
Gefeli! ^^
  donderdag 18 november 2010 @ 17:26:38 #41
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_88869202
TVP en alle geslaagden, van harte!

[ Bericht 83% gewijzigd door HeetBoven op 18-11-2010 17:38:36 ]
pi_88884299
Nog even terugkomen op gisteren...we moesten dus op de motor naar Assen, een rit van ongeveer 3 kwartier. Ook een stukje autoweg (100 km weg). Had ik nog niet eerder gedaan. Voelde super!
Het examen was op het TT-circuit. Ertegenover was een enorm parkeerterrein, daar heb ik samen met de andere kandidaat nog een les gehad. Examen was zo gepiept.
Terug hebben we een toeristische route gedaan met mooie bochten. Mijn eerste keer een flinke bocht met 80 km en lekker meehangen. Wow, dat is kicken zeg, smaakt echt naar meer! Ik heb gewoon vannacht liggen nastuiteren van de adrenaline...
klinkt dit nog wel naar een evenwichtige volwassen vrouw van 45? oO<
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:08:35 #43
37248 BertV
Handgemaakt
pi_88891602
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:08 schreef beantsje het volgende:
Wow, dat is kicken zeg, smaakt echt naar meer! Ik heb gewoon vannacht liggen nastuiteren van de adrenaline...
klinkt dit nog wel naar een evenwichtige volwassen vrouw van 45? oO<
Nee... maar rationeel- calculerende risicomijdende individuen rijden gewoon geen motor.
Ik ken mezelf, ik zou mezelf dood-vervelen in een auto.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_88901945
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ben alweer gezakt voor de theorie!
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:32:44 #45
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88902220
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:26 schreef daantje1044 het volgende:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ben alweer gezakt voor de theorie!
-O-

Hoeveel fout?
pi_88902306
9 fout, en kan iemand me uitleggen wat positieve wegverkanting is? heb het al proberen te zoeken in me boek, maar kan het niet vinden
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:39:20 #47
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88902467
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef daantje1044 het volgende:
9 fout, en kan iemand me uitleggen wat positieve wegverkanting is? heb het al proberen te zoeken in me boek, maar kan het niet vinden
Oh jezus, jij hebt 'm ook gehad :{ ik ben daar ook eens op gezakt (7 fout toen). Bleek dat Positieve Wegverkanting zegmaar een bocht is waarin de buitenkant hoger ligt dan de binnenkant (en dus van Positieve invloed is op je weglegging, zoals bij racebanen), en andersom dat Negatieve Wegverkanting is als de buitenkant lager ligt dan de binnenkant.

Dit wist ik ook pas na het te hebben gegoogled, want in het boek staat het inderdaad niet...
pi_88902544
Toevallig, ik had daar inderdaad ook een vraag over :P. Ook gegokt, want inderdaad, ik heb later in mijn boek terug gekeken en kon er ook niks over vinden.
pi_88902681
dus positieve wegverkanting is dus gunstig, want dan heb ik toch goed gegokt blijkbaar, had er echt nooit van gehoord. en van het plaatje werd ik ook niet echt wijzer.
waren veel rotvragen tussen dit keer. bah nu mag ik nog een keer weer.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:45:14 #50
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88902714
Overigens komen er wel vaker vragen langs die niet zijn terug te vinden in het boek. Zwaar irritant is dat :{
pi_88903222
ja vind ik ook irritant, maak dan een boek waar dat ook gewoon instaat. word ik tenminste niet zo verrast tijdens het examen
pi_88914480
Da's inderdaad balen. Ik was die vraag al wel tegengekomen in mijn oefenexamens.
Maar ja, je mag 6 fout hebben, dus je zou wat marge moeten hebben voor dit soort vragen. ik had er zelf ook zoeentje tussen, meerkeuzevraag over het blikveld van een buschauffeur dat hij met zijn buitenspiegel heeft.
Die had ik ongetwijfeld fout, had teveel tijd nodig om even na te denken hoe het zou zitten. Maar ik had gelukkig maar 2 andere fouten.

Negatieve wegverkanting kom je nog weleens tegen op rotondes.

Vandaag trouwens weer les gehad, nu het verkeer in. Wow wat is dit toch leuk, heb echt genoten!
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:16:14 #53
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88915945
Vandaag eindelijk weer eens les - instructeur is op vakantie geweest dus het zat er de afgelopen 2 weken even niet in. Was weer super ^O^ geoefend op halve draai weer, en daarna de snelle slalom. Ging uiteindelijk foutloos, dus die zit al meteen in da pocket 8-)

Alleen nog even leren m'n heupskillz in de halve draai toe te passen. Dat liet ik nog na, waardoor ik teveel ruimte in het begin nodig had en zat te kloten met m'n gas.

Stukje in het verkeer was ook weer top, even over rotondes heen. Ik moet nog leren wat meer vaart te minderen daar, ik ga er dikwijls te snel doorheen.
pi_88983595
Morgen AVD examen :) Heb er echt zin in gelukkig!
Ik laat het jullie wel weten rond de middag
pi_88988393
Succes ^O^ !
  zondag 21 november 2010 @ 21:03:14 #56
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88988847
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:14 schreef Keuzer het volgende:
Morgen AVD examen :) Heb er echt zin in gelukkig!
Ik laat het jullie wel weten rond de middag
Veel succes ^O^
  zondag 21 november 2010 @ 21:08:09 #57
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_88989160
Succes! en Daantje, balen joh. Oefen je wel met de examens op CD rom?
pi_88991892
Wellicht handig om AVD/ AVB in de OP uit te leggen? :@
dag
  zondag 21 november 2010 @ 21:46:16 #59
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88992000
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Peter het volgende:
Wellicht handig om AVD/ AVB in de OP uit te leggen? :@
VD= VerkeersDeelneming (het verkeer in dus), VB is VoertuigBeheersing (speciale verrichtingen) als ik het goed heb. De A is de rijbewijscategorie :)
  zondag 21 november 2010 @ 21:55:03 #60
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_88992686
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]


VD= VerkeersDeelneming (het verkeer in dus), VB is VoertuigBeheersing (speciale verrichtingen) als ik het goed heb. De A is de rijbewijscategorie :)
A staat niet voor de rijbewijscategorie, maar voor "Algemene"
pi_88992846
tnx, dat snap ik nu, maar wellicht een korte uitleg over wat je moet doorlopen voor je los mag rijden in de OP.. das wel duidelijker :Y
dag
pi_88993853
ik moet de 30e op voor het avb examen
morgen nog een les voor het oefenen van de vertragingsoefening en dan moet het goed komen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89000799
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:08 schreef HeetBoven het volgende:
Succes! en Daantje, balen joh. Oefen je wel met de examens op CD rom?
ja daar oefen ik ook mee, baal er een beetje van dat ik steeds zak.

@ keuzer: succes!!!
  maandag 22 november 2010 @ 08:31:51 #64
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89002939
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:55 schreef HeetBoven het volgende:
A staat niet voor de rijbewijscategorie, maar voor "Algemene"
Ah, ok. I stand corrected :)
pi_89007640
Hee luitjes,

Vandaag me eerste motorrijles gehad, helemaal top natuurlijk :P

Maar hoeveel oefeningen hadden jullie de eerste les gedaan?
Ik heb nou de precisiestop, stopproef, snelle slalom, stapvoets rijden gedaan. Nog niet helemaal afgerond...
  maandag 22 november 2010 @ 12:09:09 #66
37248 BertV
Handgemaakt
pi_89007826
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:02 schreef 12345r het volgende:
Maar hoeveel oefeningen hadden jullie de eerste les gedaan?

Ik ging de eerste paar lessen gewoon rijden.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_89008134
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:09 schreef BertV het volgende:

[..]



Ik ging de eerste paar lessen gewoon rijden.
Oke, ja ik heb mijn theorie nog niet (en ook geen autorbw), dus vandaar dat die me alleen nog maar op een parkeerterrein oefeningen laat doen ;)

Of bedoel je oefenen met wegrijden etc?
  maandag 22 november 2010 @ 12:24:37 #68
37248 BertV
Handgemaakt
pi_89008271
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:19 schreef 12345r het volgende:

[..]
Oke, ja ik heb mijn theorie nog niet (en ook geen autorbw), dus vandaar dat die me alleen nog maar op een parkeerterrein oefeningen laat doen ;)

Of bedoel je oefenen met wegrijden etc?
Ik neem aan dat het in de ogen van de instructeur niet verstandig was om iemand zonder auto-rbw en theorie certificaat op een motor het verkeer in te sturen.

Ik ging rijden, dus gewoon het verkeer in.
Ik had schakelbrommer ervaring, en had mijn auto-RBW. (net)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_89008643
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:24 schreef BertV het volgende:

[..]



Ik neem aan dat het in de ogen van de instructeur niet verstandig was om iemand zonder auto-rbw en theorie certificaat op een motor het verkeer in te sturen.

Ik ging rijden, dus gewoon het verkeer in.
Ik had schakelbrommer ervaring, en had mijn auto-RBW. (net)
Inderdaad, daarom ben ik bij hem achterop gegaan en zijn we naar een parkeerterrein gereden...
Ik heb ook schakelbrommer ervaring en wegrijden etc is dus allemaal geen probleem :)

Precisiestop was nog wel even wennen...
Vergat telkens me handen van de koppeling en rem af te halen als je nog niet de eerste pionnen hebt gepasseerd :+

Oja, ik heb ook 1 keertje korte slalom gedaan, maar na die ene poging raapte die de pionnen meteen maar weer op _O-
Reed er 2 of 3 omver geloof ik :+
pi_89011279
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:14 schreef Keuzer het volgende:
Morgen AVD examen :) Heb er echt zin in gelukkig!
Ik laat het jullie wel weten rond de middag
Enne enne?
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:36 schreef 12345r het volgende:
Precisiestop was nog wel even wennen...
Vergat telkens me handen van de koppeling en rem af te halen als je nog niet de eerste pionnen hebt gepasseerd :+
Huh? Hoezo heb je die vast dan?

Vandaag ook weer een lesje gehad. Na een half uurtje oefeningen (wegrijden parkeervak, langzame slalom, snelle slalom, uitwijken, vertragingsoefening, stopproef, precisiestop, 8je, lopen, noodstop <- ging weer niet en dus ook maar 2x gedaan :( !) vroeg ie weer of ik zin had om gewoon maar weer een stukkie te gaan rijden.

Anne: :Y :Y :Y :Y :Y :Y

Ik raak de oefeningen een beetje zat geloof ik B-), ook al zijn ze nog steeds niet perfect/goed-goed.
Wel de hellingproef nog een paar keer gedaan.

Nog één lesje volgens mij en dan moet ik op voor AVB.
pi_89011732
Ja gehaald! ^^
Was nog een heel gedoe want zat al om kwart voor acht op de motor... twee uur gereden toen naar het cbr in Eindhoven.. Daar heeft de andere jongen eerst zijn examen gereden (en gehaald), toen terug naar de rijschool... Bak koffie en snicker erin en nog een halfuurtje gereden...Opnieuw naar het cbr en eindelijk mijn eigen examen gedaan :)
Ik was ergens bij een stop bord niet volledig stil gaan staan maar stapvoets gewoon door gereden (had wel het zicht) kon mezelf wel voor mijn kop slaan maar examinator wist nog wel een stopbord te vinden en daar wel netjes even stil gaan staan... hij vond mijn rijden verder goed genoeg, kon wellicht wat actiever maar verder tevreden.
Dus ik ga een lekker feestje bouwen ^^ heb uiteindelijk dus alles maar 1x hoeven doen en in minder dan twee maanden het hele rijbewijs binnen. Zeer Zeer tevreden :)
pi_89011770
Gefeliciteerd *O* !
  maandag 22 november 2010 @ 14:13:53 #73
37248 BertV
Handgemaakt
pi_89011783
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:12 schreef Keuzer het volgende:
...hij vond mijn rijden verder goed genoeg, kon wellicht wat actiever maar verder tevreden.
En als je actiever reed dat was je weer onvoorzichtig...

Gefeliciteerd!
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_89011788
Dankje!! jij bent wel snel xD

@Bert: ja waarschijnlijk wel :P
pi_89012895
AVB is binnen :D
pi_89013186
Ik begin er ook steeds meer aan te denken ook m'n motor rijbewijs te halen (heb nu 4 jaar m'n auto rijbewijs). Maar wat kost dat nou zo'n beetje, all-in? En heeft het nog een voordeel als je al een rijbewijs hebt?
  maandag 22 november 2010 @ 15:07:21 #77
37248 BertV
Handgemaakt
pi_89013672
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2010 14:55 schreef MrSoreto het volgende:
Ik begin er ook steeds meer aan te denken ook m'n motor rijbewijs te halen (heb nu 4 jaar m'n auto rijbewijs). Maar wat kost dat nou zo'n beetje, all-in? En heeft het nog een voordeel als je al een rijbewijs hebt?
Veel variabelen. Ben je een natuurtalent, ben je voor 1000,- klaar.
Reken er meerdere honderden euro's bij voor verminderd talent.

En dan natuurlijk de kosten voor kleding, en een motorfiets.

Je hebt er zeker voordeel bij dat je al auto rijdt.
Verkeersinzicht, makkelijker bij het leren van de theorie etc.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_89013743
Vannochtend een lesje gehad. Ging erg lekker dit was pas m'n tweede AVD les maar eigenlijk was er zeer weinig dat echt opviel volgens m'n instructeur. Mag dus volgende maand al m'n AVD examen doen. Het was de bedoeling dat dit al eerder zou gebeuren maar de beste man was toe aan een kleine vakantie. Hopelijk blijft het een beetje redelijk weer zodat ik niet op de dag zelf wordt gebeld dat het niet doorgaat vanwege sneeuw of andere winterse meuk :9
  maandag 22 november 2010 @ 15:11:01 #79
37248 BertV
Handgemaakt
pi_89013811
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:09 schreef Henkhimself het volgende:
Vannochtend een lesje gehad. Ging erg lekker dit was pas m'n tweede AVD les maar eigenlijk was er zeer weinig dat echt opviel volgens m'n instructeur. Mag dus volgende maand al m'n AVD examen doen. Het was de bedoeling dat dit al eerder zou gebeuren maar de beste man was toe aan een kleine vakantie. Hopelijk blijft het een beetje redelijk weer zodat ik niet op de dag zelf wordt gebeld dat het niet doorgaat vanwege sneeuw of andere winterse meuk :9
...en met je verse rijbewijs straks toch gaan rijden hartje winter.
(Ik ken het :X )
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_89013822
Ik heb een maandje pauze moeten nemen met de motorrijles omdat ik vandaag pas kon afrijden. Vorige week weer 2 lessen gedaan om erin te komen en vandaag examen gehad. Uiteindelijk echt een makkie ^O^

Een uurtje daarvoor heb ik met mijn instructeur een paar rondjes gereden, een groot deel daarvan kwam ook terug in het examen, erg mooi. Tijdens het oefenen wilden we de snelweg op, waar ik 2 vrachtwagens achter elkaar zag rijden. Ik trok hem vol open en kwam met 120-130 de invoegstrook oprijden om voor die vrachtwagens uit te komen, daarna gas los en rustig invoegen. De instructeur was helemaal happy en zei dat als ik dat op het examen zou doen ik gelijk mijn rijbewijs in de pocket zou hebben.

Nou, daar gingen we dus, eerst een paar kilometer binnen de bebouwde kom, 30km zones etc., daarna de snelweg op, bij diezelfde oprit. En ook dit keer een paar vrachtwagens achter elkaar met alle ruimte vóór die vrachtwagens. Dus HUP, hendel naar beneden en optrekken als een idoot :D Ik kwam weer keihard aanrijden maar kwam prima voor de vrachtwagens uit en kon rustig invoegen. De examinator in de auto die achter mij aan reed deed het iets minder en voegde tussen die twee vrachtwagens in :D Daarna nog een beetje binnen de bebouwde kom, wat lastige kruispunten in 30km zones maar dat is allemaal geen probleem. Voor m'n gevoel waren we binnen 20 minuten alweer bij de rijschool en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was, NIETS op aan te merken, en zo voelde het ook :) Echt een super rit waar alles goed ging.

Daarna terug naar de rijschool, oortje uit (GOZER DOE NIET ZO GEK, UIT DAT DING, JE BENT GESLAAGD!) en daar gingen we.. echt een heerlijk gevoel 8-)

Ik ben voor m'n motorrijbewijs alles bij elkaar denk ik iets minder dan 1300 euro kwijt geweest. Dat was wel meer dan ik had verwacht want voor m'n auto was ik met 900 euro klaar. 500 voor AVB met 8 lessen, 700 voor AVD met 8 lessen en door niet voor te bereiden heb ik twee keer theorie moeten doen. Ik denk dat het met minder lessen ook wel goed was gekomen, maar toch is het wel relaxt om de laatste lessen gewoon te herhalen en te oefenen om extra zekerheid te geven.

En of je je autorijbewijs hebt maar niet zo heel veel uit vind ik. Tijdens de AVD ben je vooral bezig je als een MOTORrijder te gedragen en niet als een automobilist, en daar zit nog flink verschil tussen. Naast het feit dat je ook met positie op de weg etc. te maken krijgt.
pi_89014143
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 13:59 schreef Anne het volgende:

[..]



Huh? Hoezo heb je die vast dan?

Niet ingeknepen...
Maar ik legde me vingers al veels te vroeg op de hendels oid, mocht pas als ik bij de pionnetjes was.
pi_89014427
Ik was voor mijn motorlessen en examens etc 1580 euro kwijt bij de anwb, 16 uur avb en 14 avd..
Kleren waren bij mij 450 euro zonder de helm (die kon ik daar lenen) dus reken daar nog minimaal 180 euro bij. Oja en theorie kost minimaal 30 euro, het nieuwe rijbewijs dat je moet aanvragen ook rond dat bedrag (hangt af van je gemeente)
Ik heb al bijna twee jaar mijn rijbewijs en heb een jaar gereden als studentchauffeur, dus veel km's in veel verschillende auto's en onbekende steden/wegen.
Het autorijbewijs helpt vooral in de zin dat je weet wie voorrang heeft en wat borden betekenen.
Het autorijbewijs is echter geen indicatie want MOTORrijden is zoals gezegd echt heel anders... je bent steeds bezig met je plaats op de weg, veel actiever bezig met het verkeer om je heen en continue op zoek naar de ruimte (dus gas open als die ruimte voor je ligt)
In het begin reed ik vaak braaf achter auto's en veel rechts... later ingezien dat het veel prettiger en veiliger is om die auto's even in te halen.. Daarnaast is motor natuurlijk een evenwichtsvoertuig dus wegrijden bij kruispunten vereist zowel aandacht voor de situatie en het verkeer alsmede de bocht die je rijdt... dat wil zeggen netjes kanten en gecontroleerd uitaccelereren... In de auto is dat gewoon stuur omgooien en gas geven..

Maar... als het dan eenmaal zo ver is... dan is motorrijden echt fantastisch ^^

Het schijnt komend weekend enorm te gaan sneeuwen op sommige plaatsen in Nederland, hoop dat jullie kunnen blijven lessen..
  maandag 22 november 2010 @ 18:39:17 #83
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89021999
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:11 schreef ufopiloot het volgende:
Daarna terug naar de rijschool, oortje uit (GOZER DOE NIET ZO GEK, UIT DAT DING, JE BENT GESLAAGD!) en daar gingen we.. echt een heerlijk gevoel 8-)
:D

Gefeliciteerd!! *O* ^O^
  maandag 22 november 2010 @ 22:12:14 #84
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89032440
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:11 schreef BertV het volgende:

[..]



...en met je verse rijbewijs straks toch gaan rijden hartje winter.
(Ik ken het :X )
Zow Bert, wat ben ik blij dat ik het laatste deel van het seizoen nog heb mee kunnen pakken. Ik zet hem nu met een smile weg om hem eind maart weer van stal te halen. 3600 km gemaakt binnen 2 maanden :P Ik moet alleen zeggen dat ik hem voor woon - werk niet meer pak, in het begin wel, maar het stukje is net ff te kort (6 km). niet goed voor je motorblok enzo, daarbij niet praktisch als je even een boodschapje moet doen tussendoor. Dus, de scooter is ook weer in ere hersteld sinds 2 weken ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door HeetBoven op 22-11-2010 22:17:21 ]
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:25:10 #85
37248 BertV
Handgemaakt
pi_89042178
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:12 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Zow Bert, wat ben ik blij dat ik het laatste deel van het seizoen nog heb mee kunnen pakken.
ijzel is gekkenwerk. Het eerste jaar ging ik onderuit op een bevroren oprit van de snelweg.
Ik heb wel 's gereden in de donker en sneeuw met toen 150pk nog op het achterwiel.
Of een aantal jaar geleden met die "echte storm".

Ik doe dat nu dit jaar niet meer, als a.s. vader probeer ik me wat in te houden. :P
Het is gewoon roulette.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_89059887
Haha, mijn rijbewijs wordt wel een stukje duurder....ben denk ik nu al 1300 euro kwijt en heb alleen mijn AVB nog maar...maar goed, ben geen 20 meer (zelfs geen 40 meer...).
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:58:03 #87
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89059897
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:25 schreef BertV het volgende:

[..]



ijzel is gekkenwerk. Het eerste jaar ging ik onderuit op een bevroren oprit van de snelweg.
Ik heb wel 's gereden in de donker en sneeuw met toen 150pk nog op het achterwiel.
Of een aantal jaar geleden met die "echte storm".

Ik doe dat nu dit jaar niet meer, als a.s. vader probeer ik me wat in te houden. :P
Het is gewoon roulette.
Precies, kou is niet erg, maar met gladheid is gewoon echt alle lol eraf. Helaas moeten we er nu echt aan gaan geloven eind deze week :'(
pi_89059925
ik hoop dat mijn les vrijdag doorgaat; voorspelling hier is dat het dan nog droog is.
pi_89066355
Vandaag m'n AVB gehaald! Ervoor 3 uur les gehad, en gister ook 3. Alle 6 uur ging het erg slecht :')

Maar op het moment dat het moest dus gewoon goed! :) ik ben blij :)
pi_89070511
gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is!!!!
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:57:18 #91
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89071808
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef daantje1044 het volgende:
gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is!!!!
En nu jij voor je theorie eh, wil geen drama meer horen van jouw kant ;)
pi_89089561
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:57 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

En nu jij voor je theorie eh, wil geen drama meer horen van jouw kant ;)
ben al weer hard aan het leren! vrijdag nieuwe poging!
pi_89121263
Alle geslaagden, gefeliciteerd!!! Gaat hard hier.

Overigens weet ik nu al dat mijn Shadow die in de schuur op mij staat te wachten, geen blijvertje is. Ik word beslist geen chopper-rijder...
Ga zaterdag kijken naar een Yamaha Diversion.
Leuke inruil "hoeveel heeft u erop gereden?" "Nou, ongeveer 3 km...."
pi_89177402
ik ben gewoon met 1 fout teveel weer gezakt, word er gek van!
en dan zit je naast zo'n joch die doodleuk zegt, ik heb alleen het boek ff doorgebladerd vanochtend en die slaagt wel!
wat doe ik dan verkeerd?
pi_89184270
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:50 schreef daantje1044 het volgende:
wat doe ik dan verkeerd?
Denken dat je met 1 fout teveel bent gezakt terwijl je eigenlijk zou moeten denken dat het er 7 teveel zijn.
pi_89185034
Feli Ufo, moet maandag afrijden voor mij. Vandaag laatste les gehad, ging waardeloos.
Geen zin om te zakken, ik ga denk ik morgen maars tussendoor op me motor knallen, geen zin om 200 euro te verspillen.
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_89185231
Bedankt. Zo ging het trouwens ook bij mij. De laatste les ging echt ontzettend kut, voelde mij er echt niet goed bij, de slechtste les van allemaal. Maar op de examendag met een uurtje voorrijden ging het weer allemaal erg goed. De instructeur zei ook dat je dat nou ook eenmaal kan hebben, een kutdag waar alles verkeerd gaat.

Ik ben nu een beetje op marktplaats aan het rondbladeren, maar echt veel wijzer word ik er niet van. Heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand van de motoren, de merken, de typen etc. dus het is maar een beetje rondzoeken op datgene wat er 'leuk' uit ziet. En het valt nog best tegen eerlijk gezegd. Misschien kijk ik niet goed, maar zelf zat ik aan maximaal 2000 euro te denken (liever niet hoger), maar het enige wat ik dan tegen kom is oude troep uit de jaren 80 :D
pi_89185409
Wat wil je hebben? 25kw of vol-vermogen?
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_89185737
Vol.
pi_89186285
Nou, liter zou ik je sowieso niet adviseren, is agressief spul hoor. Als je een chopper wil kan ik je niet helpen, maar wat betreft WW motor- Diversion/ deauville: betrouwbaar en supersloom.
Mix van fun/Woonwerk: Cbr600, Thundercat. Beide hele aardige brommers, door wet van VnA zijn de cbr600tjes erg goedkoop tegenwoordig. Als je beetje rondkijkt kun je al 1 in goede staat voor 1400 op de kop tikken.

Hele leuke fiets, heb zelf een F2, maar mist vermogen onderin.
Voor vermogen in lage toeren kun je naar sv650 kijken, maar dat gaat al richting 2300 euro voor een goede.

Natuurlijk is het nu winter, dus een pekelfiets zou niet gek zijn om mee te beginnen. Of helemaal af te raggen in de winter, wat jij wil.

xj600, fzr600, cbr600f1, gs500, gpz500 is dan een zeer goede keuze.
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_89187240
Vandaag les gehad, ging niet zo. Steeds maar weer per ongeluk voorgesorteerd bij het linksafslaan. Moet ik echt afleren!
Wel heb ik vandaag een Diversion600 gekocht, ingeruild op de Shadow. Even rondje op de parkeerplaats gereden, maar wat een fijne motor is dat!
En supersloom? Welnee, die Shadow, die is supersloom. Dat viel me echt tegen. Bovendien vind ik echt, dat je als beginner een beetje je beperkingen moet kennen. Eerst maar eens echt leren rijden.
pi_89187369
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:19 schreef beantsje het volgende:
Vandaag les gehad, ging niet zo. Steeds maar weer per ongeluk voorgesorteerd bij het linksafslaan. Moet ik echt afleren!
Wel heb ik vandaag een Diversion600 gekocht, ingeruild op de Shadow. Even rondje op de parkeerplaats gereden, maar wat een fijne motor is dat!
En supersloom? Welnee, die Shadow, die is supersloom. Dat viel me echt tegen. Bovendien vind ik echt, dat je als beginner een beetje je beperkingen moet kennen. Eerst maar eens echt leren rijden.
True, R1 wil hard rechtdoor, maar een bocht gaat niet. En ik had het meer tegenover normale motoren, sjoppers zijn een niche apart.
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_89187628
Hoe bedoel je, R1??
pi_89187641
Yamaha R1
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_89261861
OK, die was nog niet ter sprake gekomen, vandaar dat ik het niet snapte. Niks voor mij, zo'n buikschuiver!

Hoe dan ook, de diversion wordt nog verlaagd en uitgerust met valbeugels en dan ga ik ook even illegaal oefenen. Want ookal heb ik mijn AVB , ik merk in het verkeer dat het bochtjes rijden soms nog wat angstig gaat en ik vond mijn achtjes enz echt nog onder de maat. Dus al een leuk parkeerterrein gevonden Een privéterrein staat er met een groot bord bij maar geen verboden toegang, wel een telnr van de beheerder. Misschien ga ik wel even formeel toestemming vragen. Dan kan ik toch ook niet bekeurd worden, aangezien het geen openbare weg is?
  zondag 28 november 2010 @ 17:33:15 #106
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89262226
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:21 schreef beantsje het volgende:
OK, die was nog niet ter sprake gekomen, vandaar dat ik het niet snapte. Niks voor mij, zo'n buikschuiver!

Hoe dan ook, de diversion wordt nog verlaagd en uitgerust met valbeugels en dan ga ik ook even illegaal oefenen. Want ookal heb ik mijn AVB , ik merk in het verkeer dat het bochtjes rijden soms nog wat angstig gaat en ik vond mijn achtjes enz echt nog onder de maat. Dus al een leuk parkeerterrein gevonden Een privéterrein staat er met een groot bord bij maar geen verboden toegang, wel een telnr van de beheerder. Misschien ga ik wel even formeel toestemming vragen. Dan kan ik toch ook niet bekeurd worden, aangezien het geen openbare weg is?
Die angst ga jij er niet uit krijgen met een paar rondjes parkeerterrein. Reken op 2 maanden intensief zelfstandig rijden voordat je je helemaal comfortabel voelt en op de millimeter aanvoelt wat jij van de motorfiets wilt en de motorfiets van jou. Een beetje angst is ook gezond voor beginnende rijders, want het houdt je scherp. Doe gewoon lekker kalm met je lessen en je AVD examen en ga ervaring op doen, daar leer je het meeste van. Gesloten terrein krijg je misschien geen boete, maar je bent ook niet verzekerd, dat is een ding waar je rekening mee moet houden.
pi_89274418
Snap ik helemaal hoor, het gaat mij juist om het oefenen van de langzame dingetjes. Inderdaad ben ik niet verzekerd en dat ben ik mij heel erg bewust maar wat moet er nu gebeuren op een afgesloten terrein waar helemaal niemand is? Mijn fiets is niet all risk verzekerd dus als ik hem laat vallen is het sowieso mijn probleem al. Ik rijd er dan overigens niet zelf naartoe!
pi_89274622
Ben je niet bang dat je jezelf dadelijk verkeerde dingen gaat aanleren? Er is dan namelijk geen instructeur bij... En dingen afleren is een stuk moeilijker dan aanleren.

Ik heb ook de kans om te oefenen, op eigen houtje, maar daar kies ik toch liever niet voor.
  zondag 28 november 2010 @ 23:45:57 #109
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89281677
quote:
3s.gif Op zondag 28 november 2010 21:42 schreef Anne het volgende:
Ben je niet bang dat je jezelf dadelijk verkeerde dingen gaat aanleren? Er is dan namelijk geen instructeur bij... En dingen afleren is een stuk moeilijker dan aanleren.

Ik heb ook de kans om te oefenen, op eigen houtje, maar daar kies ik toch liever niet voor.
Is een vraag die in het midden ligt, wat is wijsheid. Die instructeur is vaak ook subjectief, hij / zij leidt je op hoe hij / zij het graag wilt zien en denkt te weten hoe je gaat slagen. Wil niet zeggen dat dat ook de waarheid is. Daar draait het om: de vraag of je gaat slagen, niet om je eigen aangeleerde (waarschijnlijk 10 x betere) verkeersinzicht, wat sommige examinators weer graag zien. Het blijft een gok gewoon en de waarheid of je verkeerssituaties goed hebt aangepakt zal altijd in het midden liggen, ieder zijn / haar eigen inzicht. Voorbeeld: Ik denk een prima bestuurder te zijn, vanmiddag moest ik linksaf, maar ik zat gewoon te dromen :@ . Ik had dan wel een pijltje (stoplicht) en geen bolletje, zodat je er vanuit kunt gaan dat rechtdoorgaand verkeer rood heeft normaal gezien, niet dus, scheelde niet veel, of ik had een vet ongeluk veroorzaakt. Het is dat ik gas kon geven en er nog net voor langs kon, maar anders...Damn, dat was wel weer even een leermomentje 8)7 En dat terwijl me deze regel bij praktijklessen is aangeleerd (pijltje is er vanuit gaan dat je ook "kunt gaan", niet dus!)
pi_89283843
Ja dat is wel strange met dat stoplicht...
Volgens mij kun je trouwens wel een onderscheid maken tussen KNMV gecertificeerde instructeurs en de instructeurs met de basisbevoegdheid... Die mensen weten namelijk echt heel goed wat ze doen en wat ze je leren is amper subjectief, dat zijn echt dingen die de veiligheid bevorderen..
pi_89294868
Haa Geslaagd! Hele verhaal ga ik zo uittypen, wel handig voor wie nog AVD moet, want ik heb een berg fouten gemaakt.
Eerst maar'es rijbewijs aanvragen. :D
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_89296827
Gefeliciteerd fullmetal *O* !

Ik heb vandaag maar ff snel winterhandschoenen gehaald:

pi_89302615
gefeliciteerd full metal!
vandaag eerste les op de weg gehad! was erg koud, maar wel supergaaf!
stuk beter dan om pionnetjes heenrijden!
  maandag 29 november 2010 @ 16:52:39 #114
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89303650
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:26 schreef fullmetal het volgende:
Haa Geslaagd! Hele verhaal ga ik zo uittypen, wel handig voor wie nog AVD moet, want ik heb een berg fouten gemaakt.
Eerst maar'es rijbewijs aanvragen. :D
Proficiat ^O^ ben benieuwd naar het hele verhaal :)
pi_89308900
Gefeliciteerd! Ook ik wacht het verhaal af.
pi_89309841
morgen AVB, ik ben benieuwd hoe het dan met de sneeuw is
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89360617
en, Densmee...geslaagd?
pi_89361404
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:33 schreef beantsje het volgende:
en, Densmee...geslaagd?
niet doorgegaan ivm de sneeuw
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:49:49 #119
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89361561
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:47 schreef densmee het volgende:

[..]

niet doorgegaan ivm de sneeuw
was er niet zo'n motor te regelen? :)

pi_89362496
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:49 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

was er niet zo'n motor te regelen? :)

de cbr examinator bleef liever in bed liggen
luie flikkers zijn het
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89394110
Misschien heeft die luie flikker wel voorkomen dat jij op je plaat zou gaan...
pi_89394221
Ik heb vanmiddag de rijschool even gebeld en zowel gisteren als vandaag zijn de examens niet door gegaan. Dus ik denk dat ik morgen dan ook niet hoef te komen :o.
pi_89394623
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:50 schreef Keuzer het volgende:
Misschien heeft die luie flikker wel voorkomen dat jij op je plaat zou gaan...
alles was mooi gestrooid wegen in eindhoven zelfs geveegd, parkeerplaats waar het plaats zou vinden lag ook geen vlokje sneeuw.
maargoed volgende keer beter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 1 december 2010 @ 20:47:44 #124
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89402813
OK, een hele tijd geleden al beloofd, maar hier dan een kiekje van mijn stalen paard. Hmpf, vind nu tijd voor dit soort dingen, had er liever op gezeten, maar tis me toch iets te pittig in de winter.

  woensdag 1 december 2010 @ 21:04:57 #125
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89403947
Kekke brommert! ^O^ al is die beugel achterop m.i. dan weer wat lelijk...
  woensdag 1 december 2010 @ 21:11:41 #126
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89404330
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:04 schreef Dekatria het volgende:
Kekke brommert! ^O^ al is die beugel achterop m.i. dan weer wat lelijk...
Thanks :) Heb beugeltje wel keihard nodig bij het in de box zetten, komt toch wel wat duw en trekwerk aan te pas helaas...
pi_89654131
maandag opnieuw op voor avb
nu hopen dat het wel droog blijft en boven nul
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 8 december 2010 @ 09:47:07 #128
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89666000
Gister dus gelest, en dankzij de zooi op het parkeerterrein alleen de langzame oefeningen gedaan. Oh, die slome slalom... wat een kutoefening :N de enige die ik niet kan van al die trage oefeningen. Ik doe toch iets verkeerd... is er nou eigenlijk een vast toerental en vaste snelheid vereist bij die oefening? Ik ga er altijd vanuit dat het hetzelfde is als Stapvoets Rijden, maar dan dus met een slalom. Op een gegeven moment lukt het me echter niet om weer in te sturen, en mis ik een poortje of raak ik een pilon. Erg frustrerend.
pi_89666581
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:47 schreef Dekatria het volgende:
Gister dus gelest, en dankzij de zooi op het parkeerterrein alleen de langzame oefeningen gedaan. Oh, die slome slalom... wat een kutoefening :N de enige die ik niet kan van al die trage oefeningen. Ik doe toch iets verkeerd... is er nou eigenlijk een vast toerental en vaste snelheid vereist bij die oefening? Ik ga er altijd vanuit dat het hetzelfde is als Stapvoets Rijden, maar dan dus met een slalom. Op een gegeven moment lukt het me echter niet om weer in te sturen, en mis ik een poortje of raak ik een pilon. Erg frustrerend.
Hehe, ik heb hetzelfde probleem. Ik kom nooit uit met de allerlaatste pion. Maar nee, geen vast toerental of snelheid vereist.. Inderdaad gewoon stapvoets rijden, zoals je ook moet gaan doen naast de examinator. En vooral niet naar de pionnen kijken, maar recht vooruit :+.
pi_89667630
Toeren mogen alleen niet te laag komen, houd ze boven 2000 dan zit je altijd goed... koppeling altijd slippend houden, daar mag je niks mee doen als je in de slalom zit. Het enige dat je voortdurend gebruikt is je achterrem... ik had ook moeite met die slalom tot mijn instructeur me een paar keer liet zien wat hij met zijn achterrem deed... Zodra je voorwiel bijna bij de pilon is even een beetje remmen en de andere kant op sturen, dan weer even laten vieren zodat je wel snelheid houdt.. dan vlak voor die volgende pilon weer heel even wat remkracht... Op een gegeven moment kan je dan moeiteloos tussen die dingen door.. En zorg inderdaad dat je hoog blijft kijken... dat is absoluut vereist voor een goede slalom ;) succes ermee
pi_89667756
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:19 schreef beantsje het volgende:
Vandaag les gehad, ging niet zo. Steeds maar weer per ongeluk voorgesorteerd bij het linksafslaan. Moet ik echt afleren!
Wel heb ik vandaag een Diversion600 gekocht, ingeruild op de Shadow. Even rondje op de parkeerplaats gereden, maar wat een fijne motor is dat!
En supersloom? Welnee, die Shadow, die is supersloom. Dat viel me echt tegen. Bovendien vind ik echt, dat je als beginner een beetje je beperkingen moet kennen. Eerst maar eens echt leren rijden.
Div! Goede keus!

Heb een jaar lang prima op m'n Divje rondgekard en er veel mee geleerd! O+ Ga je veel plezier van beleven, en ja, al raak je er wellicht als je de boel wat doorhebt er na niet al te lange tijd op uitgekeken, een goede beginnersfiets is 't zeker O+
Ja doei.
pi_89738406
langzame slalom (duurde even bij mij maar nu doe ik hem feilloos. Heb zelfs ruimte over):

• Bij het aanrijden goed ver naar voren tegen de tank aankruipen en zorgen dat je armen niet gestrekt zijn, maar nog iets gebogen. Vooral als je korte armen hebt. Anders kom je bij een bocht naar links ruimte te kort en draai je onbewust het gas dicht.
• knijp ruim vóór de 1e pilon (metertje of 10) koppeling in en gas helemaal dicht zodat je bijna stilvalt, dan zorgen dat je stapvoets gaat rijden: ruim voldoende gas en slippende koppeling. Te weinig gas is dodelijk en een niet-slippende koppeling betekent dat je slalom sowieso wordt afgekeurd, zelfs al kom je er netjes doorheen. Laat hem dus maar lekker janken.
• Zorg op deze manier dus dat je nu net een ietsiepietsie te snel rijdt. Houd nu het gas en de koppeling constant! niet meer aan rommelen.Sommige mensen zetten hun rechterduim op het vaste gedeelte van het stuur om te zorgen dat ze hun hand niet draaien. Als je dat doet, denk dan wel om de noodstop!
• Je kunt je snelheid nu regelen met je achterrem. ik deed dit niet echt continu maar door een beetje te pompen op het rempedaal. Op die manier ben je ook als je heel langzaam rijdt, toch stabiel.
• Gas, koppeling en snelheid moeten echt in orde zijn vóór je de eerste pilon bereikt.
• Visualiseer de lijn die je gaat rijden, alsof er een streep op het wegdek geschilderd is. Denk die lijn minimaal 2 pilonnen vooruit en natuurlijk voldoende ruim eromheen! Niet te krap, je hebt echt ruimte zat. Je moet alleen maar sturen, niet afschuinen, daar ga je toch te langzaam voor.
• Kijk niet naar beneden maar goed vooruit. Dat is belangrijk voor je balans, je moet een horizon zien.
• Denk eraan dat je gas en koppeling constant houdt! Snelheid regelen met achterrem. Kom je in de problemen omdat je te weinig snelheid hebt, dan heb je waarschijnlijk de koppeling te ver ingeknepen en zal je dat moeten oplossen door de koppeling voorzichtig weer ietsje op te laten komen. Maar probeer dit te voorkomen en doe vooral niets met het gas!

[ Bericht 2% gewijzigd door beantsje op 09-12-2010 21:57:02 ]
  donderdag 9 december 2010 @ 22:19:20 #133
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89791950
kwam nog ff melden dat ik eindelijk mijn theorie binnen heb!!!
pi_89794841
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:27 schreef daantje1044 het volgende:
kwam nog ff melden dat ik eindelijk mijn theorie binnen heb!!!
Woei :D Gefeliciteerd! Hoeveel foutjes had je er dit keer? Of had je er geen ;) ?
pi_89798662
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:41 schreef Keuzer het volgende:
En zorg inderdaad dat je hoog blijft kijken... dat is absoluut vereist voor een goede slalom ;)
Dit vat ik dus niet helemaal...
Ik ben ook bezig met de langzame slalom en hij gaat gelukkig wel steeds beter :P
Denk dat die nu ongeveer 6 van de 10 keer zou lukken :)

Maar dat je vooruit moet kijken vind ik toch wat vaag...
Me instructeur zegt dat inderdaad ook, maar als je vooruit kijk dan zie je toch helemaal niet meer de pionnetjes voor je :?
Lijkt me dat je ze allemaal omver knalt dan...

Ik kijk nu meestal 1 of 2 pionnetjes vooruit, maar de slalom gaat dan ook nog niet helemaal zoals het hoort :P
Ik kom inderdaad ook vaak in de problemen bij de laatste pion.

De 21e heb ik al avb dus ik moet nog ff goed oefenen O-)
pi_89798697
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:39 schreef 12345r het volgende:

[..]

Dit vat ik dus niet helemaal...
Ik ben een bezig met de langzame slalom en hij gaat gelukkig wel steeds beter :P
Denk dat die nu ongeveer 6 van de 10 keer zou lukken :)

Maar dat je vooruit moet kijken vind ik toch wat vaag...
Me instructeur zegt dat inderdaad ook, maar als je vooruit kijk dan zie je toch helemaal niet meer de pionnetjes voor je :?
Lijkt me dat je ze allemaal omver knalt dan...

Ik kijk nu meestal 1 of 2 pionnetjes vooruit, maar de slalom gaat dan ook nog niet helemaal zoals het hoort :P
Ik kom inderdaad ook vaak in de problemen bij de laatste pion.

De 21e heb ik al avb dus ik moet nog ff goed oefenen O-)
Je ziet ze wel. In je ooghoek :Y.
Als jij recht vooruit kijkt, zie je ook nog wel wat er links en rechts gebeurd bijvoorbeeld.
pi_89798791
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Je ziet ze wel. In je ooghoek :Y.
Als jij recht vooruit kijkt, zie je ook nog wel wat er links en rechts gebeurd bijvoorbeeld.
Oke, ik zal het de volgende les nog is even proberen :Y
Dus je moet zegmaar naar de laatste pion kijken?
pi_89798830
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:42 schreef 12345r het volgende:

[..]

Oke, ik zal het de volgende les nog is even proberen :Y
Dus je moet zegmaar naar de laatste pion kijken?
Nee, gewoon vooruit, ergens naar de horizon :P.
pi_89798966
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:44 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, gewoon vooruit, ergens naar de horizon :P.
O, oke.
Als ik het zo voor me zie lijkt het me echt dat je geen een pionnetje meer ziet, maar het zal wel heel anders zijn als je op de motor zit :P

Bedankt voor de tip, ik ga het maandag uitproberen :)!
pi_89799144
Ik gebruik trouwens geen gas bij die slalom. Kan dat? :o.
pi_89799245
Nee! dat mag niet! Je moet gas blijven geven anders is de oefening onvoldoende...
pi_89799402
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:52 schreef Anne het volgende:
Ik gebruik trouwens geen gas bij die slalom. Kan dat? :o.
Huh, hoe kan je dan geen gas geven?
Dan kom je toch stil te staan :P ?
pi_89799963
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:52 schreef Anne het volgende:
Ik gebruik trouwens geen gas bij die slalom. Kan dat? :o.
ja, dat kan, puur op de koppeling werken :+
Ja doei.
pi_89801690
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:55 schreef Keuzer het volgende:
Nee! dat mag niet! Je moet gas blijven geven anders is de oefening onvoldoende...
Ik zweer dat ik hem heb geleerd zonder gas... :o :').
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:00 schreef 12345r het volgende:

[..]

Huh, hoe kan je dan geen gas geven?
Dan kom je toch stil te staan :P ?
Nee, je kunt toch gewoon in de 1 rijden zonder gas te geven. Net zoals in een auto.
pi_89801800
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik zweer dat ik hem heb geleerd zonder gas... :o :').

[..]

Nee, je kunt toch gewoon in de 1 rijden zonder gas te geven. Net zoals in een auto.
O, nog nooit gedaan :+
Ik heb ook nog geen autorbw en ik heb net 4 lesjes gehad :P

Maar je kunt dus wegrijden zonder gas te geven ofzo?

Ga ik maandag ook is even proberen :P
pi_89805828
ja je kan wegrijden zonder gas, heel rustig de koppeling oplaten komen, werkt alleen als je gevoel heb met de koppeling. ik doe het zelf nooit, in de auto ook niet
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:01:32 #148
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89810097
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:27 schreef daantje1044 het volgende:
kwam nog ff melden dat ik eindelijk mijn theorie binnen heb!!!
Yesssss *O* proficiat!
pi_89811676
Het kan wel, maar dan trek je op als een lesser :')
De oefening wordt afgekeurd als je geen toeren maakt... zonder (fatsoenlijke) aandrijving heb je namelijk veel minder controle...
pi_89816201
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 09:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Woei :D Gefeliciteerd! Hoeveel foutjes had je er dit keer? Of had je er geen ;) ?
3 foutjes dit keer, waarvan 2 hele stomme. de derde wist ik echt niet. dus ben blij haha
pi_89826754
Met mijn 1e AVB examen waar ik dus voor gezakt ben, kwam ik 1 x goed door de pilonnen heen maar werd hij afgekeurd omdat ik te weinig toeren had. Laat 'm dus janken!

Ik heb mijn lessen even stilgezet. ;(
Mijn les is al 2 x afgezegd vanwege het weer en ook volgende week en de week daarna zijn de voorspellingen weer bar slecht. En ik vind het zinloos om 1 les te nemen en dan weer een paar week niets en dan weer 1 les. Dan ben ik steeds het gevoel kwijt en ga ik weer als een plank de bocht door.
Wel balen hoor! Dit zijn de (zeldzame) momenten dat ik wou dat ik in het westen woonde...
Gelukkig heb ik een maandje geleden net mijn AVB gehaald, die is dus binnen.
Zodra het weer wat beter is, ga ik weer verder. En als dat wat langer duurt, ga ik dan even er flink vaart achter zetten, met 3 lessen in de week ofzo...
  zondag 12 december 2010 @ 20:05:37 #152
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89844999
weer een mijlpaal: de eerste keer over de 200. Even geprobeerd in Duitsland vandaag, wilde toch weten wat er in zat. Het gekke is dat als je de sprint begint dat je een beetje schrikt van wat er gebeurt vanaf de 170, omdat het max. koppel zo hoog in de toeren ligt bij een 4 cilinder. Je krijgt dus nog even wat vuurwerk qua acceleratie tussen de 170 en 225 :). Wel leuk een keer gedaan te hebben, maar geef mij maar gewoon lekker bochtjes sturen in de bergen enzo. Hard rechtdoor is toch saai op een gegeven moment.
pi_89847074
vet!!
pi_89879477
densmee? Geslaagd voor je AVB?

Ik wel _O-. Ik had wel 2 fouten en ik weet niet welke :@.
Niet meer gevraagd, ik was te verbaasd en te blij :D. Dus ik zie het wel, maar ik denk dat het dus de snelle slalom was en het parkeren, zie hieronder.

Wat heb ik moeten doen;
Langzame slalom - En hij heeft hem goedgekeurd ook als schopte ik de laatste pion om met mijn voet :D. En voor de mensen die beweren dat je gas móet geven, omdat ie anders afgekeurd wordt: NJET! Je hoeft helemaal geen gas te geven. Hij mag gewoon niet bokken, dat was het.
Snelle slalom - Die ging niet goed en heb ik over moet doen. En toen ging ie weer niet goed :'). Ik hield het gas niet constant.
Uitwijkoefening - Niet over hoeven doen.
Precisiestop - Niet over hoeven doen.
Noodstop - Niet over hoeven doen (wtf? :D).
Wegrijden uit het parkeervak - Niet over hoeven doen.
Lopen en parkeren - Op de standaard zetten moest ik overnieuw doen en daarna deed ik hem nog niet goed.. Ik 'rukte' niet ff aan de achterkant van de motor (heb ik op rijles nog nooit moeten doen, dus blame de rijschool in deze..)

Afijn, ik ben blij *O* !

Op de heenweg moest ik trouwens mijn rijinstructeur achterna rijden, in plaats van voorop. Volgens mij was ie mij aan het uittesten, want ik had best wel moeite om hem bij te houden :'). Tering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 13-12-2010 17:30:07 ]
pi_89880854
gefeliciteerd Anne!!!

vandaag mijn avd examen ingepland! 20 januari moet het gaan gebeuren!
  maandag 13 december 2010 @ 17:40:11 #156
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89881230
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Anne het volgende:
densmee? Geslaagd voor je AVB?

Ik wel _O-. Ik had wel 2 fouten en ik weet niet welke :@.
Niet meer gevraagd, ik was te verbaasd en te blij :D. Dus ik zie het wel, maar ik denk dat het dus de snelle slalom was en het parkeren, zie hieronder.
Gefeliciteerd *O* dat ik ook ooit zo door de slome slalom kom :D
pi_89881616
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Anne het volgende:
densmee? Geslaagd voor je AVB?

Ik wel _O-. Ik had wel 2 fouten en ik weet niet welke :@.
Niet meer gevraagd, ik was te verbaasd en te blij :D. Dus ik zie het wel, maar ik denk dat het dus de snelle slalom was en het parkeren, zie hieronder.

Wat heb ik moeten doen;
Langzame slalom - En hij heeft hem goedgekeurd ook als schopte ik de laatste pion om met mijn voet :D. En voor de mensen die beweren dat je gas móet geven, omdat ie anders afgekeurd wordt: NJET! Je hoeft helemaal geen gas te geven. Hij mag gewoon niet bokken, dat was het.
Snelle slalom - Die ging niet goed en heb ik over moet doen. En toen ging ie weer niet goed :'). Ik hield het gas niet constant.
Uitwijkoefening - Niet over hoeven doen.
Precisiestop - Niet over hoeven doen.
Noodstop - Niet over hoeven doen (wtf? :D).
Wegrijden uit het parkeervak - Niet over hoeven doen.
Lopen en parkeren - Op de standaard zetten moest ik overnieuw doen en daarna deed ik hem nog niet goed.. Ik 'rukte' niet ff aan de achterkant van de motor (heb ik op rijles nog nooit moeten doen, dus blame de rijschool in deze..)

Afijn, ik ben blij *O* !

Op de heenweg moest ik trouwens mijn rijinstructeur achterna rijden, in plaats van voorop. Volgens mij was ie mij aan het uittesten, want ik had best wel moeite om hem bij te houden :'). Tering.
van harte gefeliciteerd natuurlijk
en jazeker ik ben ook geslaagd

lopen en achteruit inparkeren
langzame slalom
uitwijkoefening
snelle slalom
remstop (brabbelde de examinator) dus ik keurig bij de pilonnen gestopt. roept die man heeft die snorfiets van jou geen remmen :') maar dat moest de remproef zijn dus opnieuw
noodstop
en stapvoets rijden
eigenlijk allemaal goed, wel lagen er nog ijsplakken op de baan dus het was wel opletten.
maar het viel mij alles mee, bij de oefeningen was de instructeur veel strenger

en hem niet in de zijbok trekken willen ze je nog voor laten zakken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89881742
Jij ook gefeliciteerd dan :D !
  maandag 13 december 2010 @ 18:03:02 #159
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_89882091
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:51 schreef densmee het volgende:
van harte gefeliciteerd natuurlijk
en jazeker ik ben ook geslaagd
Ook gefeliciteerd ^O^

Dat naar achteren trekken is me trouwens wel aangeleerd moet ik zeggen, dus ik denk dat je rijschool wat dat betreft een steekje heb laten vallen Anne ;)
pi_89905753
Allebei gefeliciteerd!!! Op naar het AVD ^^

Maar in Eindhoven was je gezakt met die pilon en dat gas... die examinator van mij zei dat expliciet nog ns toen ik met m stond te kletsen dat die toeren een eis zijn..
pi_89905775
In Arnhem niet :P. In het filmpje in de OP hebben ze het ook niet over gas trouwens. En vlak voordat we gingen rijden vroeg ik het nog aan mijn instructeur en die zei ook dat het niet hoefde.

En thanks allemaal :*.
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:46:52 #162
37248 BertV
Handgemaakt
pi_89906632
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:05 schreef HeetBoven het volgende:
weer een mijlpaal: de eerste keer over de 200. Even geprobeerd in Duitsland vandaag, wilde toch weten wat er in zat.
Toen ik nog een snelle motor had... ...en ik na een stuk met dik 300 (op de teller) in Duitsland weer de grens overging bij NL was 120 voor mijn gevoel een woon-erf vaartje.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:17:30 #163
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89924253
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:46 schreef BertV het volgende:

[..]

Toen ik nog een snelle motor had... ...en ik na een stuk met dik 300 (op de teller) in Duitsland weer de grens overging bij NL was 120 voor mijn gevoel een woon-erf vaartje.
Dat gevoel had ik ook :) Wel goed voor je overzicht, want je rijdt een stuk relaxter met 120 - 140 nu.
pi_89939443
Anne zou je de op aan willen passen
9 - 11 theorie gehaald
13 - 12 avb gehaald
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89943459
Densmee ook gefeliciteerd!!
pi_89947075
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:37 schreef densmee het volgende:
Anne zou je de op aan willen passen
9 - 11 theorie gehaald
13 - 12 avb gehaald
^O^.
pi_90258219
Anne, Densmee: gefeliciteerd!

<zelfbeklagmodus aan> vrijdag is de 4e x op rij dat ik geen les heb.... <zelfbeklagmodus uit>
pi_90258416
Thanks :* !

Ik heb sinds de 13e ook geen lesjes meer gehad en geen enkele ingepland ook. Ik wacht ook wel even op wat beter weer :'). Heeft nu weinig nut om wat in te plannen lijkt mij..
pi_90258493
ik ga ook pas half januari verder
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_90262102
ik heb ook pas 6 januari mijn volgende les weer, zou maandag eigenlijk les hebben, maar is gecanceld door de sneeuw.
pi_90527191
Bah....zou het gaan dooien na de jaarwisseling, nu staat de buienradar wéér op vorst.... :( :( :(
pi_90533632
hier dooit het eindelijk gelukkig!
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:38:27 #173
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_90541928
Straks maar eens de rijschool bellen, wanneer we weer verder gaan. Nu door de zaadsneeuw al 2 weken niet gereden :{
pi_90565804
2 weken? Ik mis deze week de 5e achtereen...
  woensdag 29 december 2010 @ 17:53:12 #175
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90592025
troost je, ook met rijbewijs wordt er niet gereden momenteel :(
pi_90629934
Ik heb ook weer 8 lessen ingepland staan, beginnende op 10 januari. En dan 2 lessen per week.
Ik hoop dat het doorgaat :9. En dat ik dan voor maart mooi mijn rijbewijs heb.
pi_90633817
ik hoop ook dat vanaf volgende week mijn lessen gewoon weer doorgaan! ik heb 6 januari mijn eerste les weer, en 20 januari examen :Y
pi_90635383
4 januari moet ik op voor mijn avb.
Ben benieuwd of het door gaat O-)

Het vervelende is alleen dat ik door de sneeuw al een aantal weken geen les meer heb gehad...
Dus het zal wel weer ff wennen zijn :X
  donderdag 30 december 2010 @ 16:59:18 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90635929
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:49 schreef 12345r het volgende:
4 januari moet ik op voor mijn avb.
Ben benieuwd of het door gaat O-)

Het vervelende is alleen dat ik door de sneeuw al een aantal weken geen les meer heb gehad...
Dus het zal wel weer ff wennen zijn :X
Dat wordt een dooiweekje volgens de weergoden, dus die kans is vrij groot; kun je niet een lesje plannen nog vóór je avb ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90636786
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat wordt een dooiweekje volgens de weergoden, dus die kans is vrij groot; kun je niet een lesje plannen nog vóór je avb ??
Ik heb half 3 examen en om 9 uur begin ik al met lessen :)
Dus nog een stuk of 3 lessen voor het examen.

Maar toch blijft het vervelend dat ik een maand niet heb kunnen lessen en nu opeens meteen op moet voor het examen :P
  donderdag 30 december 2010 @ 17:46:43 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90638147
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:16 schreef 12345r het volgende:

[..]

Ik heb half 3 examen en om 9 uur begin ik al met lessen :)
Dus nog een stuk of 3 lessen voor het examen.

Maar toch blijft het vervelend dat ik een maand niet heb kunnen lessen en nu opeens meteen op moet voor het examen :P
Oooooooohw, dat wordt een makkie joh ! ^O^

Onderbrekingen zijn idd minder, maar dat heeft iedereen, zelfs als ik een maandje ofzo niet heb gereden moet ik weer (heel even) opnieuw wennen als ik weer rijd, en ik rijd al een paar jaartjes :P .. maar na 10 minuten ben je weer helemaal terug op je oude niveau , maak je daar maar niet te sappel over ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 1 januari 2011 @ 01:06:08 #182
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90697235
En dit jaar moet die lijst van geslaagden ff groeien, de lijst van 2010 is wel erg kort met 2 rijbewijzen 8)7 Gelukkig nieuw jaar iedereen!!!
pi_90698895
Laten we het hopen :P !

Gelukkig nieuwjaar *O* !
pi_90731611
gelukkig nieuwjaar!!!
  zondag 2 januari 2011 @ 11:09:31 #185
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_90840378
Vandaag om 14:30 me avb gehad O-)

De oefeningen die ik moest doen waren:

-Uitwijking, in één keer goed.
-Noodstop, 2de keer pas goed, want de eerste keer liet ik het gas te vroeg los :P
-Precisiestop, in één keer goed.
-Snelle slalom, in één keer goed.
-Langzame slalom tegen al mijn verwachtingen ook in één keer goed. Was ik zelf erg blij mee, want daar zag ik ook het meest tegenop.
-Achtje, beide keren fout. Ik bleef wel binnen de lijnen, alleen vond hij mijn bochten niet mooi genoeg...
-Lopen met de motor ook in één keer goed.

Maar ik ben dus helemaal blij, want ik ben geslaagd *O*
pi_90840431
Gefeliciteerd *O* *O*. Weet je ook waarom de bochtjes niet mooi genoeg waren?
pi_90840749
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:29 schreef Anne het volgende:
Gefeliciteerd *O* *O*. Weet je ook waarom de bochtjes niet mooi genoeg waren?
Bij de 2de bocht kom ik meestal niet goed uit, dan krijg je dus een soort van schokkerige beweging terwijl het achtje helemaal vloeiend moet zijn. Denk dat dat het was ;)
pi_90842834
gefeliciteerd 12345r!!!
  zondag 9 januari 2011 @ 17:07:56 #190
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91072269
Eindelijk weer kunnen lessen vandaag *O* m'n oefeningen gingen verbazingwekkend goed, na een stop van 4 weken. Totdat ik omviel bij de slome slalom en het stepje rechts afbrak ;( het zat er al een keer aan te komen.
  zondag 9 januari 2011 @ 19:00:20 #191
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_91077068
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:07 schreef Dekatria het volgende:
Eindelijk weer kunnen lessen vandaag *O* m'n oefeningen gingen verbazingwekkend goed, na een stop van 4 weken. Totdat ik omviel bij de slome slalom en het stepje rechts afbrak ;( het zat er al een keer aan te komen.
Beter dat je oefening mislukt dan vallen (= ook een mislukte oefening). Al gaat het 10 x niet goed, je verbetert onbewust toch weer iedere keer, niet bang zijn gewoon een pionnetje te raken nu en dan.
pi_91088634
zaterdag om 8 uur les, dan maar eens snel avd binnenharken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_91088718
Ik mag morgen om 10 uur weer :9.
pi_91094356
Ik wil ook weer, maar ik kan nog steeds niks inplannen. 25 nov. heb ik voor het laatst les gehad :(
pi_91095929
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:00 schreef ArnosL het volgende:
Ik wil ook weer, maar ik kan nog steeds niks inplannen. 25 nov. heb ik voor het laatst les gehad :(
Waarom kan je niks inplannen dan :o ?
  zondag 9 januari 2011 @ 23:29:40 #196
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_91096001
Ga je 2 x AVB doen? Vind je de oefeningetjes zo leuk? :o

Anne Eerste rijles: 06-09-2010 Theorie: 19-10-2010 AVB: 13-12-2010 AVB: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Een verlaagde Kawasaki ER5
pi_91096126
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:29 schreef HeetBoven het volgende:
Ga je 2 x AVB doen? Vind je dat leuk? :o

Anne Eerste rijles: 06-09-2010 Theorie: 19-10-2010 AVB: 13-12-2010 AVB: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Een verlaagde Kawasaki ER5
:o :D. Scherp opgemerkt. Maar nee, laten we dat maar niet doen.

Aangepast :@.
pi_91104498
quote:
3s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:28 schreef Anne het volgende:

[..]

Waarom kan je niks inplannen dan :o ?
Ik zie dat ik nu één les in kan plannen, maar die is voor vanmiddag om 13.45. Dan zit ik nog lekker in de les op school

Halverwege december kreeg ik een mail dat vanwege de sneeuw de motorrijlessen opgeschort waren tot eind januari, tenzij het weer stabiel is. Leuk om te horen als je juist daarom bij hun bent gaan lessen omdat je wel de hele winter door zou kunnen, mits geen sneeuw. Maar, nu is er geen sneeuw meer en ik kan nog steeds niet lessen. Het lijkt haast weggegooid geld van die 3 lessen die ik al heb gehad en zo te zien had ik beter in het voorjaar kunnen beginnen.

Ben er niet zo blij mee, maar het is niet anders.

Edit: Ik heb trouwens ook een motor op het oog waar ik zaterdag ga kijken. Een Suzuki GS 500. Staat voor ¤600 te koop, maar heeft al 7 maand stilgestaan, dus daar moet nog wel wat van de prijs af te krijgen zijn. Moet daarna nog wel op 25 KW gezet worden natuurlijk.

Alleen komen m'n ouders dan dat ze graag willen dat ik pas een motor koop als ik m'n rijbewijs heb, omdat dat ding er anders toch maar staat. Ik snap ze ergens wel, maar die GS ziet er op het plaatje harstikke netjes uit en hij is goedkoop :)

[ Bericht 10% gewijzigd door ArnosL op 10-01-2011 09:42:16 ]
pi_91105629
Tja.. ach ja.. als je je rijbewijs hebt zijn er ook zat te koop natuurlijk :P.
Maar ik mag eigenlijk niks zeggen, want ik heb ook al een tijdje een motor in de garage staan die op me staat te wachten. Dus ik zeg; Doen :P.

Mijn les is vanochtend in ieder geval niet door gegaan.. (ik had mijn telefoon uit staan, dus ik kwam er pas achter toen ik al bij de rijschool was :|W ) Ik had nog wel een les in kunnen plannen voor vanmiddag, maar ik ga mijn tijd even aan wat andere dingen besteden die nog gebeuren moeten. Dus... nu maar hopen dat zaterdag dan gewoon door gaat, anders duurt het inderdaad alleen maar langer en langer en langer..
pi_91109241
Ik zal het lijstje ook eens even invullen

Eerste les: 06-11-2010. Theorie: nnb. avb: nnb avd: nnb. Rijschool: Te Morsche Rijssen. Lesmotor: Honda CBF 500
pi_91109713
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef ArnosL het volgende:
Ik zal het lijstje ook eens even invullen

Eerste les: 06-11-2010. Theorie: nnb. avb: nnb avd: nnb. Rijschool: Te Morsche Rijssen. Lesmotor: Honda CBF 500
Ik heb je in de openingspost toegevoegd ^O^.
  maandag 10 januari 2011 @ 18:05:58 #202
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_91124095
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:32 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik zie dat ik nu één les in kan plannen, maar die is voor vanmiddag om 13.45. Dan zit ik nog lekker in de les op school

Halverwege december kreeg ik een mail dat vanwege de sneeuw de motorrijlessen opgeschort waren tot eind januari, tenzij het weer stabiel is. Leuk om te horen als je juist daarom bij hun bent gaan lessen omdat je wel de hele winter door zou kunnen, mits geen sneeuw. Maar, nu is er geen sneeuw meer en ik kan nog steeds niet lessen. Het lijkt haast weggegooid geld van die 3 lessen die ik al heb gehad en zo te zien had ik beter in het voorjaar kunnen beginnen.

Ben er niet zo blij mee, maar het is niet anders.

Edit: Ik heb trouwens ook een motor op het oog waar ik zaterdag ga kijken. Een Suzuki GS 500. Staat voor ¤600 te koop, maar heeft al 7 maand stilgestaan, dus daar moet nog wel wat van de prijs af te krijgen zijn. Moet daarna nog wel op 25 KW gezet worden natuurlijk.

Alleen komen m'n ouders dan dat ze graag willen dat ik pas een motor koop als ik m'n rijbewijs heb, omdat dat ding er anders toch maar staat. Ik snap ze ergens wel, maar die GS ziet er op het plaatje harstikke netjes uit en hij is goedkoop :)
7 maanden stil gestaan zegt niet veel. 600 euri is een nette prijs voor een GS, zeker als hij in nette staat is. Let wel dat de banden en tandwiel + ketting set goed zijn, anders draai je meteen op voor extra kosten.
pi_91124183
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:05 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

7 maanden stil gestaan zegt niet veel. 600 euri is een nette prijs voor een GS, zeker als hij in nette staat is. Let wel dat de banden en tandwiel + ketting set goed zijn, anders draai je meteen op voor extra kosten.
Daar moet ik nog naar kijken idd. Banden leken wel goed op de foto's. Plus hij moet nog op 25 kw natuurlijk, dat gaat ook nog zo'n 100 à 200 euro kosten :)
pi_91124185
Zijn er hier nog lessers eventueel geïnteresseerd in een Diversion 900 als eerste motor? :) Die van mij staat te koop voor niet al te veel geld (rond de 1600 euro) :)

en wat fijn dat iedereen weer kan lessen inmiddels! *O* Zo lang niet lessen is écht naar -O-
Ja doei.
  maandag 10 januari 2011 @ 18:15:41 #205
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_91124475
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er hier nog lessers eventueel geïnteresseerd in een Diversion 900 als eerste motor? :) Die van mij staat te koop voor niet al te veel geld (rond de 1600 euro) :)

en wat fijn dat iedereen weer kan lessen inmiddels! *O* Zo lang niet lessen is écht naar -O-
ga je wat anders kopen? Welke?
pi_91124678
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er hier nog lessers eventueel geïnteresseerd in een Diversion 900 als eerste motor? :) Die van mij staat te koop voor niet al te veel geld (rond de 1600 euro) :)

en wat fijn dat iedereen weer kan lessen inmiddels! *O* Zo lang niet lessen is écht naar -O-
Niet dus }:| o|O :P.
pi_91125991
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:15 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

ga je wat anders kopen? Welke?
ik heb al wat anders ;)

een BMW R1100GS :9
Ja doei.
pi_91126001
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Niet dus }:| o|O :P.
awh, da's klote -O-
Ja doei.
pi_91130750
2 maanden terug mijn AVB gehaald en vandaag voor het eerst weer les. Ging voor mn gevoel echt 10x beter dan al die AVB oefeningen ooit samen *O*

100x leuker ook!
pi_91130821
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

awh, da's klote -O-
}:|
pi_91130922
waarom kan er nog niet gelest worden dan? :o
Ja doei.
pi_91131203
Geen idee, halverwege december kreeg ik een mailtje dat alle motorrijlessen opgeschort werden vanwege het slechte weer. Of het weer moest stabiel zijn, dan zouden ze weer beginnen. Het weer is nu wel aardig stabiel volgens mij, maar ik kan nog niet lessen, terwijl ik wel graag wil ;(
pi_91131696
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
waarom kan er nog niet gelest worden dan? :o
Vanochtend vonden ze het bij mij nog te glad/gevaarlijk.
In de middag gingen de lessen wel gewoon door als het goed is.
pi_91131784
als het dan niet onder water staat ofzo :+ _O-

Ik ga morgen voor 't eerst maar weer eens met de motor naar 't werk.. nu nog even bedenken op welke motor ik ga :9 :+
Ja doei.
pi_91132390
Vanmiddag hoorde ik nog op het journaal dat het morgenochtend glad zou worden, dus de auto is verstandiger denk ik
pi_91140139
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er hier nog lessers eventueel geïnteresseerd in een Diversion 900 als eerste motor? :) Die van mij staat te koop voor niet al te veel geld (rond de 1600 euro) :)

en wat fijn dat iedereen weer kan lessen inmiddels! *O* Zo lang niet lessen is écht naar -O-
Heb net een Diversion 600 gekocht! leek me een prima beginnersmotor. Is nog wat verlaagd en heeft een valbeugel gekregen (leek me niet onverstandig)

Nou, afgelopen zaterdag weer eens les gehad, na 6 weken rust. Ik vond het zelf wel lekker gaan, maar de instructeur dacht er wat anders over....had hij ook wel gelijk in. Het bochtenwerk gaat nergens over, dus de volgende les wordt het bochten rijden.
Verder ging het 'hoofdonderwerp' van deze les, het inhalen, wel goed. Ik heb in ieder geval laten zien dat ik durf heb, zei hij!
Nou nog 2 lesjes, dan 1 week niet omdat hij op vakantie is en ik geen zin in 1 les van een andere instructeur heb, want 't is toch even wennen, en dan zijn de middagen inmiddels zo lang dat ik 2 x per week ga lessen.
pi_91168517
Ik heb nu nog 3 lessen tot mijn examen.
Het ging gisteren wel goed, reed lekker vlot door, alleen moest af en toe nog wat meer laten zien dat ik kijk zeg maar.

Hopen dat het weer goed blijft, en er verder geen lessen afgezeg worden!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:23:07 #218
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91177670
Hier iemand trouwens ook op een rijschool die meedoet met het 'Nieuwe Rijden' per 1 Januari? Dat is zegmaar dat je om en om AVD en AVB lessen hebt. Experiment van het CBR, omdat het zou schelen in lestijd.

Ik kwam vandaag er dus achter dat mijn rijschool daaraan meedoet, en ik 1 van de proefkonijnen ben waarop het wordt uitgetest. Kreeg wel en passant het compliment dat hij slechte leerlingen er niet aan mee liet doen, dus ik doe klaarblijkelijk iets goed ;) was wel enorm hard werken, ben eigenlijk gewoon in het diepe gegooid. Zelfs 1 keer bijna platgereden :X maargoed, het is allemaal weer ervaring die je opdoet...
pi_91225734
Vind ik eigenlijk best bijzonder...met een auto heb je nog een instructeur die kan ingrijpen als je kleunt, maar op de motor moet je je tenslotte zelf redden.
En je beheerst de motor nog niet, en als je nog geen B-rijbewijs hebt, heb je ook nauwelijks verkeersinzicht.
Niet echt een veilige start...

Maar goed, ik dacht altijd dat het Nieuwe Rijden ging over een beetje milieubewust rijden, dus niet te lang wachten met opschakelen, niet te hard op kruisingen af en dan weer vol remmen enz.
Geen idee dat dat gaat over combi AVB en AVD lessen.
pi_91225953
Ach, de eerste les dat ik zelf reed gingen we ook gelijk rondrijden, wel eerst op weggetjes buitenaf, na een half uur ook de N-wegen op. Best eng als je nog niet echt geweldig kunt schakelen.

Ik heb trouwens ook maar besloten om nog geen motor te kopen. Het mocht van m'n ouders eigenlijk al niet, ze vonden dat ik beter kon wachten tot ik m'n rijbewijs heb. Dus ik koop er dan wel een keer één.

Verder kan ik ook weer rijlessen inplannen. Echter wel pas vanaf 1 feb en laat ik dan net in Rome zitten met school. Daarna heb ik tot juni stage, dus ik kan alleen maar 's avonds.

Ach, boeiend. Het word weer lente :)
pi_91229500
Wil op zich ook wel beginnen met motorrijlessen, alleen kan waarschijnlijk pas over 4 à 5 jaar een motor kopen. Ben nu 19... is beter om te wachten omdat je anders te roestig als je al die jaren niet rijdt?
pi_91229583
Hoezo pas dan? Zo duur hoeft een motor niet te zijn hoor :)
Ja doei.
pi_91230113
Ik ben voorlopig student dus heb niet superveel te besteden. Wil me ook vooral focussen op mijn studie en minder op bijbaantjes. Als het te doen is wil ik er evt ook wel wat harder voor werken, maar ik hoorde dat het alles bij elkaar toch wel flink wat vaste kosten hebt (wegenbelasting, verzekering (vooral op mijn leeftijd), benzine, onderhoud en ook natuurlijk degelijke kleding + rijlessen + examen).

Een geldreserve van >¤5k kan je wel gebruiken denk ik ?

[ Bericht 5% gewijzigd door BasementDweller op 12-01-2011 20:44:07 ]
pi_91234800
Verzekering voor een motor is niet duur. Voor de motor die ik op het oog had was het ¤6.34 per maand voor een motor uit 1992. Voor een auto uit hetzelfde bouwjaar kostte bijna ¤40.

Ik ben ook 18 dus ook in de risicoleeftijd volgens de verzekering.
pi_91235376
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef BasementDweller het volgende:
Ik ben voorlopig student dus heb niet superveel te besteden. Wil me ook vooral focussen op mijn studie en minder op bijbaantjes. Als het te doen is wil ik er evt ook wel wat harder voor werken, maar ik hoorde dat het alles bij elkaar toch wel flink wat vaste kosten hebt (wegenbelasting, verzekering (vooral op mijn leeftijd), benzine, onderhoud en ook natuurlijk degelijke kleding + rijlessen + examen).

Een geldreserve van >¤5k kan je wel gebruiken denk ik ?
Ik ben ook student, maargoed, werk me wel de tering (Voor zowel geld als voor m'n studie ;) ).
Rijbewijs ben je het meeste voor kwijt, voor minder dan die kosten kun je een leuke beginnersfiets kopen, en verzekering is, zoals boven gezegd, helemaal niet veel. Wegenbelasting is nu 80 euro per jaar geloof ik, dus da's ook verwaarloosbaar :)
Ligt er maar aan waar je je prioriteiten stelt.. ;) en kleding kun je zo goedkoop en duur krijgen als je wilt. Als je in de buurt van Kleve woont kun je bijvoorbeeld eens langs Polo rijden, prima betaalbare kleding, en in Düsseldorf zit een Hein Gericke Outlet store, daar heb ik mijn leren combi voor nog geen 250 euro gekocht ^O^ alleen maar omdat het een 'oud model' was :')
Ja doei.
pi_91236975
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben ook student, maargoed, werk me wel de tering (Voor zowel geld als voor m'n studie ;) ).
Rijbewijs ben je het meeste voor kwijt, voor minder dan die kosten kun je een leuke beginnersfiets kopen, en verzekering is, zoals boven gezegd, helemaal niet veel. Wegenbelasting is nu 80 euro per jaar geloof ik, dus da's ook verwaarloosbaar :)
Ligt er maar aan waar je je prioriteiten stelt.. ;) en kleding kun je zo goedkoop en duur krijgen als je wilt. Als je in de buurt van Kleve woont kun je bijvoorbeeld eens langs Polo rijden, prima betaalbare kleding, en in Düsseldorf zit een Hein Gericke Outlet store, daar heb ik mijn leren combi voor nog geen 250 euro gekocht ^O^ alleen maar omdat het een 'oud model' was :')
Doe er 25euro bij en je heb al een behoorlijk textiel setje(Revit Devil jas, en Revit Factor broek), vind ik 's winters net ff lekkerder,
helm: 60 tot 1300euro( gemiddelde rond de 200-250)
handschoenen: 30-100euro, reken op 50euro
laarzen: 50-250 euro, reken op 80-100euro
Levensduur van dit alles: minstens toch wel 3 jaar, of nog langer... die kosten zijn best te overzien.

Ik ben zelf gisteren geslaagd voor mn AVD, vrijdag hopelijk mn rijbewijs ophalen, en dan zaterdag eerste ritje!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:10:23 #227
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91237592
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef beantsje het volgende:
Vind ik eigenlijk best bijzonder...met een auto heb je nog een instructeur die kan ingrijpen als je kleunt, maar op de motor moet je je tenslotte zelf redden.
En je beheerst de motor nog niet, en als je nog geen B-rijbewijs hebt, heb je ook nauwelijks verkeersinzicht.
Niet echt een veilige start...
Klopt, was ook mijn bezwaar gezien ikzelf dus geen B rijbewijs heb - ik begin liever met verkeersdeelneming als ik niet meer hoef na te denken over de motorcontrole, dan dat ik daarnaast ook nog met heel het verkeer bezig moet houden. Er zitten dan ook risico's aan vast, zo ervoer ik dus bijna aan den lijve gister ;) m'n instructeur zei zelf ook "Als je nu naar m'n mening over dit CBR experiment zou vragen, zou ik ook zeggen van 'nee'." Maargoed, het moet dan ook over een langer traject gezien worden, zo zegt men.
quote:
Maar goed, ik dacht altijd dat het Nieuwe Rijden ging over een beetje milieubewust rijden, dus niet te lang wachten met opschakelen, niet te hard op kruisingen af en dan weer vol remmen enz.
Geen idee dat dat gaat over combi AVB en AVD lessen.
Dat heet gewoon toevallig hetzelfde ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:03 schreef Spro het volgende:
Ik ben zelf gisteren geslaagd voor mn AVD, vrijdag hopelijk mn rijbewijs ophalen, en dan zaterdag eerste ritje!
Gefeliciteerd, en veel plezier! ^O^
pi_91242384
Ik heb mijn autorijbewijs al, dus misschien vallen die lessen ook nog wel mee omdat ik al wat ervaring heb. Dus als je een beetje op de euro's let, ruwweg:

Eenmalig
Lessen: ¤1200
Kleding en helm: ¤400
Motor: ¤1200
------------------------------------+
¤2800

Maandelijks:
Wegenbelasting: ¤7,50
Verzekering: ¤7,50
Benzine: ¤30
Onderhoud: ??
-----------------------------------+
>¤45

Volgens mij is dit lijstje wel redelijk compleet... hoeveel onderhoud je hebt hangt natuurlijk af van de motor, maar ik denk gemiddeld zo'n ¤100-200 per jaar? Wil er eventueel ook wel zelf wat aan sleutelen, zo lang het niet te ingewikkeld wordt :P
pi_91242483
aan bandjes alleen al ben je al meer kwijt dan 200 euro als je ze één keer per jaar op rijdt :9
Ja doei.
pi_91242582
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
aan bandjes alleen al ben je al meer kwijt dan 200 euro als je ze één keer per jaar op rijdt :9
Hoeveel rij je dan?
pi_91242662
Ik vind 400 euro wel erg weinig voor kleding + helm..
pi_91242826
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:19 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Hoeveel rij je dan?
'zoveel mogelijk' :)

in het begin reed ik 35.000km per jaar, vooral omdat ik toen nog ver weg woonde van mijn vriend :)
daarna woon werk (60km per dag) en veel plezierritjes en vakantie: 20.000 per jaar :)
Laatste twee jaar door drukte met studie en werk (doordeweeks werken én studeren en in de weekenden studeren) niet veel tijd gehad om te rijden, dus net wat meer dan 10.000km in 't jaar.

Gaat nu wel weer wat omhoog gok ik, dus laten we 't houden op 20.000km per jaar :+
Ja doei.
pi_91242829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:15 schreef BasementDweller het volgende:
Ik heb mijn autorijbewijs al, dus misschien vallen die lessen ook nog wel mee omdat ik al wat ervaring heb. Dus als je een beetje op de euro's let, ruwweg:

Eenmalig
Lessen: ¤1200
Kleding en helm: ¤600
Motor: ¤1200
------------------------------------+
¤3000

Maandelijks:
Wegenbelasting: ¤7,50
Verzekering: ¤7,50
Benzine: ¤30
Onderhoud: ¤25
-----------------------------------+
¤70
Zoiets dan? Ben je het eerste jaar toch al gauw ¤4k kwijt...
pi_91242900
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

'zoveel mogelijk' :)

in het begin reed ik 35.000km per jaar, vooral omdat ik toen nog ver weg woonde van mijn vriend :)
daarna woon werk (60km per dag) en veel plezierritjes en vakantie: 20.000 per jaar :)
Laatste twee jaar door drukte met studie en werk (doordeweeks werken én studeren en in de weekenden studeren) niet veel tijd gehad om te rijden, dus net wat meer dan 10.000km in 't jaar.

Gaat nu wel weer wat omhoog gok ik, dus laten we 't houden op 20.000km per jaar :+
En hoevaak verwissel je je bandjes? ;)
pi_91242978
Als ik ze netjes rond oprijd gaan ze tussen de 10.000 en 15.000 km mee :+ (MPR2 op Diversion 900) Wat ze op m'n nieuwe motor gaan doen weet ik nog niet.. daar komt binnenkort eerst maar 's een nieuw voorbandje op. De vorige eigenaar reed met een bijna versleten voorband en een compleet nieuw achterbandje rond.... Blijkbaar maar geld om één band te verwisselen ofzo :')!

Dus iets meer dan 1 setje per jaar, en dat is dus nog niet eens je motorisch onderhoud.
Ja doei.
pi_91243525
Oke, bedankt voor de info. Nog even sparen, dan begin ik er over een paar jaar mee. Heb nu toch ook nog gratis OV... :P
pi_91244719
Motor voor 1200 euro? Moet je dan zelf bijtrappen?
pi_91244908
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef ufopiloot het volgende:
Motor voor 1200 euro? Moet je dan zelf bijtrappen?
Ja ik zat te denken aan zoiets... Als het meezit dan zit er zelfs een stang op waarmee je geduwd kan worden:



Of anders zoiets?
klik
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:38:38 #239
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91254550
Zo'n CB of CBF wordt standaard gebruikt als lesmotor... weet je wel zeker dat je na al die lessen je vrijheid te hebben verworven, verder wil op precies hetzelfde? ;)
pi_91257222
Ik heb ook weer een les ingepland. 287 januari om 18.15 's avonds *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door ArnosL op 13-01-2011 12:03:21 ]
pi_91263666
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:38 schreef Dekatria het volgende:
Zo'n CB of CBF wordt standaard gebruikt als lesmotor... weet je wel zeker dat je na al die lessen je vrijheid te hebben verworven, verder wil op precies hetzelfde? ;)
Liefst wat mooiers natuurlijk, daarom wacht ik ook nog even :)
pi_91263739
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef ufopiloot het volgende:
Motor voor 1200 euro?
Prima te doen hoor :)
Ja doei.
pi_91263810
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:38 schreef Dekatria het volgende:
Zo'n CB of CBF wordt standaard gebruikt als lesmotor... weet je wel zeker dat je na al die lessen je vrijheid te hebben verworven, verder wil op precies hetzelfde? ;)
Ik ben ook begonnen op mijn lesmotor: heb een Diversion 600 gekocht na het halen van mijn rijbewijs :) Daar had ik ook op gelest en het gaf mij het vertrouwen om echt op m'n gemakje te gaan ontdekken wat ik allemaal zélf kon :) Na een jaartje overgestapt op wat anders, maar die Div heeft me ook ver gebracht, ook helemaal naar de kop van Schotland!
Ja doei.
pi_91264301
Ik heb gister me eerste AVD les gehad, maar ik moet zeggen dat het toch wel wat heftiger was dan ik had verwacht O-)

We zijn meteen de eerste les door het ontiegelijk drukke Scheveningen met al zijn tramrailsen gegaan. Ik vond het toch nog wel moeilijk om goed overzicht te houden.
Me instructeur zei trouwens wel dat hij een extra lastige route had gekozen om ons de eerste les meteen ff goed uit te testen :X ...

Maar hoeveel lessen heeft men gemiddeld nodig voor zijn avd?
Ik heb mijn AVB in 6 of 7 lessen gehaald en heb 1 les AVD gehad, dus ik heb nou nog 7 of 8 lessen over (pakket van 15 lessen) O-)
pi_91268366
Licht er volgens mij wel aan of je je B rijbewijs al hebt. Dan heb je al een beetje verkeersinzicht namelijk en hoef je dat niet meer te leren. Dat zal wel een paar lessen schelen denk ik.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:17:05 #246
37248 BertV
Handgemaakt
pi_91268832
Scheveningen helpt niet mee...
Ik ben blij dat ik Amersfoorter ben.

Overigens redde ik het niet met 15 lessen, vroeger met AVB en AVD in 1.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_91268935
ah joh, ik kom van Scheveningen en heb 't ook gehaald :P
Ja doei.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:23:52 #248
37248 BertV
Handgemaakt
pi_91269194
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
ah joh, ik kom van Scheveningen en heb 't ook gehaald :P
Ik heb het na het behalen van mijn rijbewijs geleerd met vallen en opstaan. :P
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_91269322
oh, en ik heb een nieuwe broek! Aanrader voor all-weather rijders:

Evolution TP2.62 (Black) O+

Met een aparte regenvoering, thermovoering en ritsen voor een airflow in de broek zodat je op een mooie lentedag als het 's ochtends fris is lekker warm kunt beginnen en als het dan 's middags lekker warm is wat voering eruit kunt pleuren :9 *O*
Ja doei.
pi_91276589
Mijn lijstje

Eenmalig
Lessen: ¤975
Kleding en helm: ¤750
Motor: ¤500
------------------------------------+
¤2225

Maandelijks:
Wegenbelasting: ¤7,50
Verzekering: ¤7,50
Benzine: ¤??
Onderhoud: ??(doe een hoop zelf)
-----------------------------------+
>¤45
]
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_91288223
Wat heb je voor ¤500 aangeschaft?
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:10:22 #252
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91292331
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
Met een aparte regenvoering, thermovoering en ritsen voor een airflow in de broek zodat je op een mooie lentedag als het 's ochtends fris is lekker warm kunt beginnen en als het dan 's middags lekker warm is wat voering eruit kunt pleuren :9 *O*
Ja, dat heb ik dus ook, in zowel broek als jas. Ideaal.
pi_91318325
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:10 schreef BasementDweller het volgende:
Wat heb je voor ¤500 aangeschaft?
Kawasaki GPZ600R uit '88
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_91321666
Heb je dan geen duur onderhoud, kan me zo voorstellen dat je dan van alles direct moet gaan vervangen...?
pi_91334023
Dat valt reuze mee, de motor is van een echte liefhebber geweest heb ik zo het idee, zelfs orginele sleutel zit er nog bij enzo, wat ik nu kan inschatten komt de voorband er aan( 2500-300km of nog meer) en de ketting en tandwielen moeten over 3000 a 4000km gedaan worden, beetje lastig inschatten nu nog, maar meer verwacht ik niet tegen te komen. achterband zit nog 7mm profiel op dus die gaat nog wel hele tijd mee ;)
Kosten nieuwe band: 120euro ongeveer, incl monteren
kettingset: 150euro
dit zet ik dan zelf weer op de motor om montage kosten te voorkomen.

Het enigste wat acuut gedaan moet worden, gelukkig kan ik dat zelf: rempedaal moet anders afgesteld worden, de vorige eigenaar heeft deze hoger gezet, waardoor ik mn voet op moet tillen om te kunnen remmen. om het pedaal af te stellen moet het remsysteem van druk gehaald worden, en weer op druk gebracht worden... als het meezit is het een uurtje werk, als het tegen zit een halve dag, en als het een ramp wordt, moet ik ermee langs (auto)garage om het systeem te ontluchten... de kosten die ik daaraan verwacht te krijgen zijn <¤50

Uiteraard kan er altijd wat onverwachts komen, maar dat houdt je toch...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_91336757
hopenlijk houden we dit weer *O*
pi_91337970
usert: jij rijdt graag in de regen? Geef mij maar iets meer zon, iets minder wind, en als het kan ff warmer :P
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_91338596
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef Spro het volgende:
usert: jij rijdt graag in de regen? Geef mij maar iets meer zon, iets minder wind, en als het kan ff warmer :P
Oke zonder de regen dan, maar iig geen temperaturen onder de 0 / sneeuw :)
heb nog 10 lesuurtjes staan in januari die eigenlijk allemaal door moeten gaan dus :)
pi_91339339
Tsja, dan is dit weer wel redelijk ideaal, ik had zelf vorige week vrijdag 4uur AVD les in de stromende regen, en geef nu niets meer om een nat wegdek of wat regen... helaas mocht ik niet met sneeuw/ijs rijden, lijkt me ook leerzaam(zeker met een lesmotor O-) )
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:38:18 #260
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_91343702
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:36 schreef Spro het volgende:
Tsja, dan is dit weer wel redelijk ideaal, ik had zelf vorige week vrijdag 4uur AVD les in de stromende regen, en geef nu niets meer om een nat wegdek of wat regen... helaas mocht ik niet met sneeuw/ijs rijden, lijkt me ook leerzaam(zeker met een lesmotor O-) )
gladheid is nooit leuk op een tweewieler, zeker geen lessen. Lekker je bike laten staan, het kleinste foutje wordt gewoon genadeloos afgestraft en je gaat op je muil..
pi_91345077
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:38 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

gladheid is nooit leuk op een tweewieler, zeker geen lessen. Lekker je bike laten staan, het kleinste foutje wordt gewoon genadeloos afgestraft en je gaat op je muil..
Klopt. daarom ook met de lesmotor die heeft van die mooie beugels waardoor je geen schade heb. ik zal zelf nooit met enige vorm van gladheid rijden, maar ik vind het wel prettig als je in ieder geval íets gevoelt heb... als je begrijpt wat ik bedoel, juist vanwege die kwetsbaarheid.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:08:33 #262
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_91345645
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:00 schreef Spro het volgende:

[..]

Klopt. daarom ook met de lesmotor die heeft van die mooie beugels waardoor je geen schade heb. ik zal zelf nooit met enige vorm van gladheid rijden, maar ik vind het wel prettig als je in ieder geval íets gevoelt heb... als je begrijpt wat ik bedoel, juist vanwege die kwetsbaarheid.
Enige wat je echt goed kunt oefenen is stapvoets rijden, dan heb je het wel gehad... Ga geen remproeven of slaloms doen, da's gewoon kansloos, behalve met een MP3 misschen :')
pi_91361118
Na de les van vorige week ging het nu een stuk beter.
Toen ging het bochtenwerk zó slecht, dat vandaag de pylonen weer van stal werden gehaald en op een rustig industrieterreintje in de bochten werden gezet.
Eigenlijk was ik daar heel blij mee; even weer er rustig inkomen, zonder de druk van verkeersinzicht erbij.
Volgens hem kwamen mijn slechte bochten vooral doordat ik op de straat keek ipv de richting waar ik heen wil (en dan vooral de goede hoogte) dus ik heb heel erg daarop gefocussed. En inderdaad, na een minuut of 10 blokjes om ging het eigenlijk superlekker, dus pylonen verdwenen weer in zijn topkoffer en de les werd voortgezet in een eindeloze wirwar van woonwijken. Jeetje, dat kijken scheelt écht alles! Zelfs nog per ongeluk een stukje doodlopende straat ingereden zodat ik gedwongen was een halve draai te doen en die ging uit het boekje! (OK was een vrij brede straat, maar toch..)
Gelukkig bleef het goede gevoel; volgens mijn instructeur was vandaag "een verademing vergeleken bij vorige week want dat was echt rampzalig..." :@ Verder een tussenstop bij het CBR om de situatie daar maar vast een keer te bekijken. Kreeg ik nu al de kriebels van. Nog een paar keer ingehaald (durf ik op de motor toch een stuk beter dan met de auto) en een tik op de vingers omdat ik 2 x weer eens te hard reed binnen de bebouwde kom... O-)

Volgende week invoegen (snelweg dus) en dan waarschijnlijk aanvragen. YES!
pi_91361314
O ja die kosten; wat is er mis met tweedehands? Ik heb echt supermooie leren winterhandschoenen waarin ik nog nooit koude vingers heb gekregen; 2 tientjes.
Perfect passende leren broek in nieuwstaat, notabene in mijn eigen dorp: 4 tientjes.
mooie textielbroek, met uitritsbare voering, ook in nieuwstaat: 3 tientjes.
Lang leve Marktplaats!

Ik wilde eigenlijk geen textielbroek omdat ik toch een mooiweerrijder word, maar nu voor de lessen wil ik eigenlijk toch een eigen broek, dus vandaar.

Mijn helm heb ik nieuw gekocht, je weet tenslotte nooit wat ermee gebeurd is.
En mijn textieljas ook, 150 euro. Ik heb nl. een beetje lastige pasvorm.
laarzen waren ook nieuw. 175 euro, ook lastig om goed passende laarzen te vinden.

Ik ga nog op zoek naar een mooie nieuwe leren jas, waarschijnlijk probeer ik op de motorbeurs iets te vinden.
pi_91364847
Vandaag in Nijmegen alweer wat lessers tegengekomen! mag je weer Anne?
Ja doei.
pi_91364883
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:59 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag in Nijmegen alweer wat lessers tegengekomen! mag je weer Anne?
Ja, ik was toevallig vandaag aan het lessen :D. van 12 tot 1.
pi_91364967
srsly :') waar heb je gereden? :P
Ja doei.
pi_91365118
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
srsly :') waar heb je gereden? :P
Ehhh, jeetje. Ik begin ieder geval op de Molenweg, ben op de Grootstalselaan geweest, om het ziekenhuis heen, Keizer Karelplein gehad, enzo..
pi_91365157
en waar rijdt je instructeur op? R1200R toevallig met een (verhoogde) kuipruit?
Ja doei.
pi_91365449
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
en waar rijdt je instructeur op? R1200R toevallig met een (verhoogde) kuipruit?
Ik weet wel dat ie BMW rijdt, maar verder :'). Een donkerblauwe trouwens. We reden met zijn drieën.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:13:51 #272
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91365483
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
en waar rijdt je instructeur op? R1200R toevallig met een (verhoogde) kuipruit?
En dat vraag je aan een vrouw meisje ?? _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91365580
ah,ik zag een instructeur met slechts één lesser rijden, op een R1200R dus :+

quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dat vraag je aan een vrouw meisje ?? _O-
true :')

oh, wacht.. :')!
Ja doei.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:30:08 #274
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91366090
Woooot, voor het eerst alle poortjes weten te slechten van de Slome Slalom zonder iets te raken. Fuckin'a 8-) *trots op zichzelf is. Gewoon lekker de motor laten janken, en dan met je koppeling en achterrem wat kloten. Ik verbaasde mezelf zowaar :D

Precisiestop ging ook al bijna prima... dus een goed dagje :)
pi_91366319
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:17 schreef Spro het volgende:
Dat valt reuze mee, de motor is van een echte liefhebber geweest heb ik zo het idee, zelfs orginele sleutel zit er nog bij enzo, wat ik nu kan inschatten komt de voorband er aan( 2500-300km of nog meer) en de ketting en tandwielen moeten over 3000 a 4000km gedaan worden, beetje lastig inschatten nu nog, maar meer verwacht ik niet tegen te komen. achterband zit nog 7mm profiel op dus die gaat nog wel hele tijd mee ;)
Kosten nieuwe band: 120euro ongeveer, incl monteren
kettingset: 150euro
dit zet ik dan zelf weer op de motor om montage kosten te voorkomen.

Het enigste wat acuut gedaan moet worden, gelukkig kan ik dat zelf: rempedaal moet anders afgesteld worden, de vorige eigenaar heeft deze hoger gezet, waardoor ik mn voet op moet tillen om te kunnen remmen. om het pedaal af te stellen moet het remsysteem van druk gehaald worden, en weer op druk gebracht worden... als het meezit is het een uurtje werk, als het tegen zit een halve dag, en als het een ramp wordt, moet ik ermee langs (auto)garage om het systeem te ontluchten... de kosten die ik daaraan verwacht te krijgen zijn <¤50

Uiteraard kan er altijd wat onverwachts komen, maar dat houdt je toch...
Hoe zit je op die motor en wat voor lengte heb je?

Ik ben vrij lang en heb het idee dat dit niet samen gaat met die motor.
pi_91366704
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:35 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Hoe zit je op die motor en wat voor lengte heb je?

Ik ben vrij lang en heb het idee dat dit niet samen gaat met die motor.
passen, ik ben zelf 1.80 en denk niet dat je nog echt comfortabel zit als je veel langer bent. lees wel dat er ook mensen zijn met 1.90+ en die er prima op wegkomen...
Ik weet niet waar je woont, maar als je enigszins bij mij in de buurt woont kan je wel een keer proberen of het gaat(verkapte ik wil rijden!! klote weer :7 )
ik woon zelf in de buurt van Alkmaar.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_91366875
op een dag als vandaag kun je prima rijden hoor :9
Ja doei.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:06:08 #278
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91367670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
op een dag als vandaag kun je prima rijden hoor :9
:Y
pi_91367768
Het is dat ik moet studeren (SOG ;( ) en de nieuwe motor bij Simako staat ;( anders wist ik 't wel. Niet dat ik m'n andere motor niet leuk meer vind, in tegendeel, maar had een betere reden om te gaan rijden op m'n nieuwe motor dan op m'n 'oude' motor :P
Ja doei.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:15:40 #280
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91368095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
op een dag als vandaag kun je prima rijden hoor :9
Volgens mijn motorrijinstrukteur destijds zijn er maar 2 soorten weer; goed motor weer en héél goed motor weer _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91368203
tsja, met een lege accu(STOM! je draadjes verkeerd om solderen waardoor je acculader niet bijlaadde) een proefritje maken werkt niet, na 1,5km liet ik hem voor het stoplicht afslaan maar was m'n accu nog niet vol genoeg om weer te kunnen starten( lang leven mn vader met startkabels) dus weer terug naar huis, en nu maar aan de druppellader gehangen...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_91368223
Tsja, rijden voor m'n plezier (als in: naar buiten kijken en denken 'ja, nu ga ik rijden!') doe ik niet als het met bakken uit de hemel komt, maar als ik al rijd met dat weer en ik moet ergens heen dan boeit 't me niet zoveel, droogt wel weer op :+

Rijd gewoon elke dag woon-werk en ben daar op ingesteld. Heb nu op de BMW ook handvatverwarming en bijna ook handkappen wat ook gaat schelen in de kou en dus eigenlijk weinig redenen om niet te rijden :P

Rijd alleen niet met gladheid eigenlijk -O-
Ja doei.
  maandag 17 januari 2011 @ 08:55:59 #283
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_91450832
Zijn er ook zaken waarop je moet/kan letten wanneer je een rijschool zoekt voor motor rijlessen?
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_91461833
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef James-Hetfield het volgende:
Zijn er ook zaken waarop je moet/kan letten wanneer je een rijschool zoekt voor motor rijlessen?
Wellicht dat je van te voren al wat informatie kan inwinnen bij vrienden/familie/kennissen die ook een motorrijbewijs hebben. Vaak komen er wel diverse rijscholen voorbij in de mond-tot-mond reklame :)

Zo kun je bijvoorbeeld uitvogelen of de instructeur misschien eerst een half uur staat te praten en dat je nog maar een paar minuten overhoudt om te rijden of dat hij/zij juist ruime tijden hanteert.

Hebben ze meerdere motoren voor bijvoorbeeld wat kleinere mensen of juist lange mensen.

Kortom bel er eens een aantal of kijk op het motorforum, grote kans dat er ervaringen met rijscholen uit je regio al zijn voorbijgekomen. :)

Suc6 en vergeet niet dat motorrijden het leukste is wat er is! Althans in mijn geval :D
pi_91475645
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef James-Hetfield het volgende:
Zijn er ook zaken waarop je moet/kan letten wanneer je een rijschool zoekt voor motor rijlessen?
Kijk of ze een gediplomeerd KGI-instructeur hebben. kan je checken op www.knmv.nl onder rijopleidingen-motorrijles.

Vraag of de instructeur met motor meerijdt. Da's echt beter dan met de auto, hij kan bijv. ook even wat vóórdoen op de weg, zoals het kiezen van de juiste lijn of juiste positie op de weg.

Verder vind ik het zelf prettig om bij een kleine rijschool te lessen, met veel persoonlijke aandacht en altijd dezelfde instructeur, maar dat is natuurlijk persoonlijk en kan voor jou heel anders zijn.
Ook geef ik persoonlijk de voorkeur voor privélessen, dat is vaak maar nauwelijks duurder en je rijdt niet je halve les blindelings achter je medelesser aan, ipv zelf je beslissingen te nemen.
pi_91476745
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef James-Hetfield het volgende:
Zijn er ook zaken waarop je moet/kan letten wanneer je een rijschool zoekt voor motor rijlessen?
http://cbr.nl/1042.pp

Even wat puntjes, verder inderdaad motor-forum ff bekijken, en knmv instructeur vond ik erg prettig.
Zelf heb ik altijd met z'n 2en gelest, vond het ook wel leerzaam om achter iemand aan te rijden, en te kijken hoe hij z'n lijn kiest, hem de bochten te laten bepalen, de zijstraatjes te laten zoeken en dergelijke... en een goede instructeur wisselt af wie er voorop rijdt waardoor je zelf ook voldoende ervaring opdoet...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:09:54 #287
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_91502071
Alle rijscholen in mijn woonplaats die ook motorrijlessen verzorgen zijn aangesloten bij het KNMV.
Dus wat dat betreft zit dat goed.
Verder moet ik nog maar even uitzoeken hoe of wat het gaat bij ze :)
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_91502450
Is het al zaterdag?

Dan mag ik namelijk weer :') :9.
pi_91502993
Is het al 27 januari?

Dan mag ik namelijk weer :9
pi_91503197
Nou, vanochtend nog heerlijk natgeregend op de motor :9 :P
Ja doei.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:11:51 #291
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91506137
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:53 schreef beantsje het volgende:
Vraag of de instructeur met motor meerijdt. Da's echt beter dan met de auto, hij kan bijv. ook even wat vóórdoen op de weg, zoals het kiezen van de juiste lijn of juiste positie op de weg.

Verder vind ik het zelf prettig om bij een kleine rijschool te lessen, met veel persoonlijke aandacht en altijd dezelfde instructeur
Ik heb precies dit, en dat is wat mij betreft echt ideaal. ZZP'er, doet het al 20 jaar en rijdt altijd op de motor mee. Ik vind het zelf prettig om altijd dezelfde instructeur te hebben, dan bouw je ook een beetje een band op. In voor een geintje, maar ook streng op de momenten dat het moet.
pi_91506299
Bij mij rijdt ie af en toe met de auto mee. Maakt mij niet zoveel uit eigenlijk.
pi_91506574
Bij mij rijdt ie alleen maar met de motor mee, was voor mij ook een voorwaarde.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:35:43 #294
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_91509397
Tja, kan zelf nog niet uit ervaring spreken wat ik fijn zal vinden.
Een rijschool weet ik wel dat de instructeur zelf ook op de motor meerijd.
Andere rijscholen weet ik het nog niet van.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:48:55 #295
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91515285
Wat ik een voordeel vind aan een motorrijdende instructeur is dat in het verkeer hij bij stoplichten even naast je kan komen staan en je een praatje kan maken. Erg prettig als iets niet goed ging, of juist wel.
pi_91518262
Bij mij, of ie nou met de auto of motor is, stoppen we halverwege de les even een minuutje om wat dingen door te spreken die niet goed gingen, of omdat ie nog even wat uitgebreide uitleg wil geven.

Maar je hebt gelijk, even naast elkander staan en een babbeltje maken bij het stoplicht is wel leuker B-). Maar ik rij sowieso nog met iemand anders, dus ga ik daar wel naast staan dan.
pi_91518739
;( m'n nieuwe motor kost me meteen wat meer dan ik hoopte ;(

maargoed.. dan kan ik straks wel weer rondrijden :9
Ja doei.
pi_91519093
Wat ik er wel ideaal aan vind dat ie op de motor meerijd is dat hij de avb oefeningen voordoet. Daarna nog een keer met mij er achter op en daarna doe ik ze dan zelf. Binnen een kwartier kon ik de halve draai de ene kant op, best snel volgens mij.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:49:39 #299
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91521610
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
;( m'n nieuwe motor kost me meteen wat meer dan ik hoopte ;(

maargoed.. dan kan ik straks wel weer rondrijden :9
Watvooreen is het?
pi_91541102
Morgen mag ik weer! Extra lesje, kon niet wachten...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:12:47 #301
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_91542908
Als ik nu terug kijk op mijn lestijd, kan ik eigenlijk alleen maar denken wat een hoop bull shit sommige instructeurs verkondigen. Ben nu 4 maanden verder, en mijn lestijd heeft iets langer geduurd, ongeveer vergelijkbaar. Als ze me gewoon mijn gang hadden laten gaan en ik kon naar het rijden "op de automatische piloot" en zonder nadenken toewerken zonder dat gezeik, had ik het zeker sneller kunnen doen. Door die opmerkingen ben je steeds gefocussed op die specifieke fouten niet te maken, terwijl je dan de grote lijnen uit het oog verliest en weer andere fouten gaat maken en dan is er op een gegeven moment altijd wat. Ik kan me geen les herinneren dat ik zo lekker en soepel gereden heb als dat ik nu zelfstandig rij. OK niet altijd helemaal volgens de CBR regeltjes O-) , maar ik weet wel wat ik doe. Iedereen succes die nog door dit verplicht nummer heen moet, het gaat zo anders worden als het stempeltje er eenmaal op staat :Y

Hier verder:

Motorrijles #28 - Pekel of gladde wegen, niets houdt ons tegen!

[ Bericht 6% gewijzigd door HeetBoven op 18-01-2011 23:18:24 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')