abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88788763
Ja hoog kijken doet wonderen voor je evenwichtsorgaan... dat is absoluut vereist voor een soepele lijn :) En ook jezelf niet al teveel keuze geven, gewoon zeggen, hij moet goed gaan, ik ben toegewijd...

[ Bericht 10% gewijzigd door Keuzer op 16-11-2010 18:54:53 ]
pi_88793395
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ja, mijn instructeur geeft aan dat ik pas ga beginnen met stapvoets rijden zodra ik ga slalommen en op dat moment moet ik al beginnen met sturen en dergelijke en ben ik dus met teveel dingen tegelijk bezig en heb ik dus niet door dat ik met de koppeling aan het klooien ben.

Dus; van tevoren al de juiste snelheid hebben :Y.
ik heb ook altijd veel moeite met de langzame slaom gehad, zelfs vanochtend nog voor mijn examen, ging er niet 1 keer lekker doorheen, had de neiging om met de koppeling te gaan regelen.
maar om 1 of andere reden reed ik er met het examen in 1 keer heel lekker doorheen.
maar het is dus wel heel belangrijk dat je voor de slaom je snelheid en alles geregeld hebt, dan hoef je je alleen nog maar op de slaom te concentreren eigenlijk.
pi_88793873
Hmm, Ben een fokker en een lesser, moet maar eens gaan posten :P , en misschien hulp geven.

Nog 5 uur te gaan tot AVD, en ik mis nog steeds een hoop kleine dingetjes zoals remmen met beide remmen, vloeiend voorsorteren en schuiven ipv slalommen.
Soms laat ik mijn innerlijke overheersen en als een brave fietser richting de fietsstrook gaan... met 50km/u...

Iemand die daar last van heeft gehad? Hoe hebt je dat opgelost?
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_88793943
Ik moet met nog 6 uur te gaan mij nog wat beter voorbereiden en eerder aanpassen op situaties... de snelweg zal nog wat aandacht krijgen maar het voorsorteren en plaats op de weg opzoeken zit er redelijk in...
Remmen met beide remmen doen ik gewoon standaard sinds de eerste les waardoor het nu automatisme is.
pi_88799377
Vraagje voor de mensen die al AVD mogen doen. Hoeveel uur hebben jullie nodig gehad om van AVB naar AVD examen te gaan? Ik heb er nu totaal zo'n 3 uur over gedaan om m'n AVB te halen, en ik had gehoord dat daar de meeste tijd in zat?
pi_88799811
ik heb geloof ik wel 20 uur voor AVB gehad, maar goed ik heb het.
voor AVD heb ik 14 uur ongeveer nodig zei de instructeur.
heb jij geen indicatie gekregen van de instructeur?
pi_88801110
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:15 schreef daantje1044 het volgende:
ik heb geloof ik wel 20 uur voor AVB gehad, maar goed ik heb het.
voor AVD heb ik 14 uur ongeveer nodig zei de instructeur.
heb jij geen indicatie gekregen van de instructeur?
Alleen dat het niet lang gaat duren :P
pi_88801674
mijn les is vandaag gecanceld ivm mist
ik kon nog geen 50 meter zien vandaag

wel 30 november avb examen,
nog even de vertragingsoefening erin rammen en het komt helemaal goed
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_88831635
Jippie, ik heb vandaag mijn AVB gehaald!!! Het was mijn 2e poging en ik heb er 23 klokuren opzitten. maar goed, ik ben 40+ dus dan ben je wat trager... De noodstop moest ik herkansen (kwam veel te hard aan en stond daarom niet op tijd stil) en het wegrijden uit parkeervak moest ook over (niet vloeiend genoeg) maar uiteindelijk zijn alle oefeningen goedgekeurd. Gelukkig zat de 8 en de halve draai er niet in, want die kan ik nog steeds niet, maar ik wist dat de langzame slalom feilloos ging en de rest beheers ik ook en ach...'t papiertje is binnen!!!
Op naar de AVD!

@densmee
Gewoon even heel stevig remmen in die vertragingsoefening, dan creeer je voldoende tijd om terug te schakelen.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:18:32 #35
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88831774
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef beantsje het volgende:
Jippie, ik heb vandaag mijn AVB gehaald!!! Het was mijn 2e poging en ik heb er 23 klokuren opzitten. maar goed, ik ben 40+ dus dan ben je wat trager... De noodstop moest ik herkansen (kwam veel te hard aan en stond daarom niet op tijd stil) en het wegrijden uit parkeervak moest ook over (niet vloeiend genoeg) maar uiteindelijk zijn alle oefeningen goedgekeurd. Gelukkig zat de 8 en de halve draai er niet in, want die kan ik nog steeds niet, maar ik wist dat de langzame slalom feilloos ging en de rest beheers ik ook en ach...'t papiertje is binnen!!!
Op naar de AVD!
Gefeliciteeeerd *O* *O*
pi_88832184
Gefeliciteerd beantsje :P !
pi_88842566
*Ego-modus aan*

Anne zou je mijn AVB in de openingspost willen zetten?

*Ego-modus uit*
pi_88842678
Natuurlijk :D :P.
pi_88849441
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef beantsje het volgende:
Op naar de AVD!

@densmee
Gewoon even heel stevig remmen in die vertragingsoefening, dan creeer je voldoende tijd om terug te schakelen.
gefeliciteerd!!!
pi_88851296
Gefeli! ^^
  donderdag 18 november 2010 @ 17:26:38 #41
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_88869202
TVP en alle geslaagden, van harte!

[ Bericht 83% gewijzigd door HeetBoven op 18-11-2010 17:38:36 ]
pi_88884299
Nog even terugkomen op gisteren...we moesten dus op de motor naar Assen, een rit van ongeveer 3 kwartier. Ook een stukje autoweg (100 km weg). Had ik nog niet eerder gedaan. Voelde super!
Het examen was op het TT-circuit. Ertegenover was een enorm parkeerterrein, daar heb ik samen met de andere kandidaat nog een les gehad. Examen was zo gepiept.
Terug hebben we een toeristische route gedaan met mooie bochten. Mijn eerste keer een flinke bocht met 80 km en lekker meehangen. Wow, dat is kicken zeg, smaakt echt naar meer! Ik heb gewoon vannacht liggen nastuiteren van de adrenaline...
klinkt dit nog wel naar een evenwichtige volwassen vrouw van 45? oO<
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:08:35 #43
37248 BertV
Klei indiaan
pi_88891602
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:08 schreef beantsje het volgende:
Wow, dat is kicken zeg, smaakt echt naar meer! Ik heb gewoon vannacht liggen nastuiteren van de adrenaline...
klinkt dit nog wel naar een evenwichtige volwassen vrouw van 45? oO<
Nee... maar rationeel- calculerende risicomijdende individuen rijden gewoon geen motor.
Ik ken mezelf, ik zou mezelf dood-vervelen in een auto.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_88901945
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ben alweer gezakt voor de theorie!
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:32:44 #45
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88902220
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:26 schreef daantje1044 het volgende:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ben alweer gezakt voor de theorie!
-O-

Hoeveel fout?
pi_88902306
9 fout, en kan iemand me uitleggen wat positieve wegverkanting is? heb het al proberen te zoeken in me boek, maar kan het niet vinden
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:39:20 #47
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88902467
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef daantje1044 het volgende:
9 fout, en kan iemand me uitleggen wat positieve wegverkanting is? heb het al proberen te zoeken in me boek, maar kan het niet vinden
Oh jezus, jij hebt 'm ook gehad :{ ik ben daar ook eens op gezakt (7 fout toen). Bleek dat Positieve Wegverkanting zegmaar een bocht is waarin de buitenkant hoger ligt dan de binnenkant (en dus van Positieve invloed is op je weglegging, zoals bij racebanen), en andersom dat Negatieve Wegverkanting is als de buitenkant lager ligt dan de binnenkant.

Dit wist ik ook pas na het te hebben gegoogled, want in het boek staat het inderdaad niet...
pi_88902544
Toevallig, ik had daar inderdaad ook een vraag over :P. Ook gegokt, want inderdaad, ik heb later in mijn boek terug gekeken en kon er ook niks over vinden.
pi_88902681
dus positieve wegverkanting is dus gunstig, want dan heb ik toch goed gegokt blijkbaar, had er echt nooit van gehoord. en van het plaatje werd ik ook niet echt wijzer.
waren veel rotvragen tussen dit keer. bah nu mag ik nog een keer weer.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:45:14 #50
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88902714
Overigens komen er wel vaker vragen langs die niet zijn terug te vinden in het boek. Zwaar irritant is dat :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')