Je mag mij in Maastricht zettenquote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Waar woon je Frutsel?![]()
Dan zet ik je direct op de userkaart van dit topic!
donequote:Op donderdag 11 november 2010 13:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je mag mij in Maastricht zetten.
De atmosfeer staat op ontploffen #370 - Hier komt de storm!
Ga er rond 4 uur komende nacht maar staanquote:Op donderdag 11 november 2010 13:41 schreef kikoooooo het volgende:
Ik sta nu op de afsluitdijk, kol er re. Ik kan hangen in de wind
Lol, dan kun je van appartementencomplex naar appartementencomplex rennen, toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef liesje1979 het volgende:
Voor mijn gevoel waait het hier al behoorlijk (Den Haag) en ik moet vanavond met mijn werk Sint Maarten lopen. Jeej!
Dan slaap ik, nu sta ik er in de tijd van de baasquote:Op donderdag 11 november 2010 13:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ga er rond 4 uur komende nacht maar staanDan kun je vliegen in de wind!
quote:Op donderdag 11 november 2010 13:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan slaap ik, nu sta ik er in de tijd van de baas
Klopt, maar het waait hier sinds vannochtend al hard en die regen is al helemaal niet te harden!!!!!!! Tering wat een hoop plens krijgen we nu over ons heenquote:Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef liesje1979 het volgende:
Voor mijn gevoel waait het hier al behoorlijk (Den Haag) en ik moet vanavond met mijn werk Sint Maarten lopen. Jeej!
Hier is het gewoon regen hoor (in Utrecht dus)quote:Op donderdag 11 november 2010 13:54 schreef horned_reaper het volgende:
Natte sneeuw gemeld in Utrecht!
Ik ben echt blij dat mijn deurbel gewoon uit kanquote:Op donderdag 11 november 2010 14:07 schreef JDude het volgende:
Ik ben echt blij dat Sint Maarten in mijn hoek van het land totaal onbekend is.
Utrecht, Middelburg, Heerenveen en Woudenberg melden nu allemaal flinke natte flatsen!quote:Op donderdag 11 november 2010 14:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hier is het gewoon regen hoor (in Utrecht dus)
Ik teken er voorquote:Op donderdag 11 november 2010 14:05 schreef Frutsel het volgende:
Onze oosterburen praten al over de "lente" die na Carmen eventjes langskomt. Temperaturen oplopend tot 20 graden![]()
Krijgen wij dat ook?
Noh, wrom dan....quote:Op donderdag 11 november 2010 14:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ik krijg net te horen dat het niet doorgaat!
Ziet er lief uit!quote:Op donderdag 11 november 2010 14:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.sat24.nl/homepage.aspx?html=zoom&xas=180&yas=100
Het oog.
Groningen doet ook leuk mee nu, op airport Groningen (Eelde) 991.8quote:Op donderdag 11 november 2010 14:58 schreef AchJa het volgende:
En we zakken nog sneller!
luchtdruktendens (hPa 3h) -8.3
983.9 ondertussen.
Ik moet om 18:00 naar Harlingen rijden, eens zien hoever ik kom, tegen de wind in trekt mijn auto'tje niet echtquote:Op donderdag 11 november 2010 13:36 schreef aloa het volgende:
Het begint hier nu ook harder te regenen. (Harlingen)
Idd... tot nu toe is het vrij tam.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:26 schreef Integreerbeer het volgende:
Ach zolang het niet 11+ Bft is word ik er niet warm van.
Hopen dat je geen omgewaaide vrachtwagens tegen komt...?quote:Op donderdag 11 november 2010 16:29 schreef richardrahl het volgende:
Hoe zit het met de ochtendspits morgen? Ik las 110 km of meer aan windvlagen tot 12:00 in de middag?
Het gaat vannacht pas beginnen, het moet even zich voorbereiden.quote:
Houd je me wakker dan?quote:Op donderdag 11 november 2010 16:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Al 8 op Terschelling
blijft er nog iemand de hele nacht op?
Nee, dan ben je niet meer gelukkig.. vind ik niet leukquote:Op donderdag 11 november 2010 16:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Houd je me wakker dan?Ik zie wel wat het weer doet, als het echt gaat spoken kan ik toch niet slapen.
Lol, dan blijf ik niet wakker.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, dan ben je niet meer gelukkig.. vind ik niet leuk
Hmm, ik mag de deur dadelijk ook nog uit met de kinderen...quote:Op donderdag 11 november 2010 17:08 schreef horned_reaper het volgende:
Op dit moment komt er een snel aktiverende storing (split-koufront) op Nederland af, die juist tussen 18:00 en 19:00 over een groot deel van Nederland zal gaan trekken.
Dus ik wens die kinderen veel plezier
Wat doet een split-koufront? Google helpt me niet namelijkquote:Op donderdag 11 november 2010 17:08 schreef horned_reaper het volgende:
Op dit moment komt er een snel aktiverende storing (split-koufront) op Nederland af,
De hele kleine ukkies, nu beginnen de iets grotere kinderen aan hun ronde.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:05 schreef richardrahl het volgende:
nu al kinderen aan de deur? Ik ga pas om 18:45 met ze naar buiten
Behoorlijk aktief ook: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=lightningquote:Op donderdag 11 november 2010 17:08 schreef horned_reaper het volgende:
Op dit moment komt er een snel aktiverende storing (split-koufront) op Nederland af, die juist tussen 18:00 en 19:00 over een groot deel van Nederland zal gaan trekken.
Dus ik wens die kinderen veel plezier
Oh shit das is niet waar t op lijkt op buienradar maar ik ga maar eens mn meubels in veiligheid brengen dan....quote:Op donderdag 11 november 2010 18:06 schreef horned_reaper het volgende:
WAARSCHUWING!
"Op de buienlijn die nu, 17:45 MET, vlak voor de Nederlandse kust ligt, is een aantal actieve afzondelijke cellen te zien waarin een paar afzondelijke elementen eerder W-O dan ZW-NO trekken.
Gezien het feit dat de windschering extreem sterk is in de onderste kilometer, de heliciteit zeer hoog (600-1000 m2/s2) de wolken basis zeer laag, is er een grote kans dat die daadwerkelijk roterende cellen zijn met een kans op tornado's.
Jammer dat er geen Doppler-radar gegevens beschikbaar zijn.
Ik denk dat er een redelijke kans is dat het westen van Nederland een paar tornado's gaat meemaken. De cellen die nu het meest actief zijn, lijken tussen 18:15 en 19:00 in Zuid-Holland aan land te gaan."
Estofex
quote:Op donderdag 11 november 2010 18:06 schreef horned_reaper het volgende:
WAARSCHUWING!
"Op de buienlijn die nu, 17:45 MET, vlak voor de Nederlandse kust ligt, is een aantal actieve afzondelijke cellen te zien waarin een paar afzondelijke elementen eerder W-O dan ZW-NO trekken.
Gezien het feit dat de windschering extreem sterk is in de onderste kilometer, de heliciteit zeer hoog (600-1000 m2/s2) de wolken basis zeer laag, is er een grote kans dat die daadwerkelijk roterende cellen zijn met een kans op tornado's.
Jammer dat er geen Doppler-radar gegevens beschikbaar zijn.
Ik denk dat er een redelijke kans is dat het westen van Nederland een paar tornado's gaat meemaken. De cellen die nu het meest actief zijn, lijken tussen 18:15 en 19:00 in Zuid-Holland aan land te gaan."
Estofex
Dat is een oude joh!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:13 schreef Outpost76 het volgende:
Aow t is maar level 1. Valt nog wel mee dus.
[ afbeelding ]
Waar heb je dat bericht gelezen dan? Op estofex kan ik het niet terugvinden.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat is een oude joh!
Het bericht dat ik net liet zien kwam rechtstreeks van de maker van deze kaarten.....
Als die kaart nu van toepassing zou zijn was er wel een onweergebied op de kaart getekend!
Die kaart is voor vr op zaterdagquote:Op donderdag 11 november 2010 18:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat is een oude joh!
Het bericht dat ik net liet zien kwam rechtstreeks van de maker van deze kaarten.....
Als die kaart nu van toepassing zou zijn was er wel een onweergebied op de kaart getekend!
Ik bedoelde ermee te zeggen dat die kaart niet van toepassing is op het huidige weerbeeldquote:Op donderdag 11 november 2010 18:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Die kaart is voor vr op zaterdag
http://www.weerwoord.be/i(...)=1291206&tid=1291206quote:Op donderdag 11 november 2010 18:15 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Waar heb je dat bericht gelezen dan? Op estofex kan ik het niet terugvinden.
Hier, en dan naar beneden scrollen tot: ... Central Germany, Belgium and the Netherlands ... , daar staan de updates.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:15 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Waar heb je dat bericht gelezen dan? Op estofex kan ik het niet terugvinden.
Ahh, zeg dat danquote:Op donderdag 11 november 2010 18:16 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik bedoelde ermee te zeggen dat die kaart niet van toepassing is op het huidige weerbeeld
Gevaarlijk. Ik zou nu gaan of juist 30 min wachten.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:18 schreef kepler het volgende:
Ik moet zo over 15 min op de fiets naar het station, laat dan precies die lijn over Den Haag liggenMisschien maar iets eerder weg
Hmm, succes en wees voorzichtig!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:18 schreef kepler het volgende:
Ik moet zo over 15 min op de fiets naar het station, laat dan precies die lijn over Den Haag liggenMisschien maar iets eerder weg
Nee hoor dat is de kaart die estofex gaf toen ik op de stormwaarschuwing :quote:Op donderdag 11 november 2010 18:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat is een oude joh!
Vertel dat eens tegen de mensen met stormschade en wateroverlast: http://monitor.livep2000.nl/quote:Op donderdag 11 november 2010 18:23 schreef Arcee het volgende:
Al die overdreven sensatieberichten.:')
't Blijven voorspellingen hequote:Op donderdag 11 november 2010 18:23 schreef Arcee het volgende:
Al die overdreven sensatieberichten.:')
Ze worden in dit subforum altijd maximaal overdreven.quote:
Uiteraard. 't Is FOK!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze worden in dit subforum altijd maximaal overdreven.
Nee hoor.... alle berichten hier komen van weer expertsquote:Op donderdag 11 november 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze worden in dit subforum altijd maximaal overdreven.
Een luchtvaart ongeval wordt nu net gemeld.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vertel dat eens tegen de mensen met stormschade en wateroverlast: http://monitor.livep2000.nl/
Ja ik las t ook net!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:30 schreef kahaarin het volgende:
Huh?! PRIO 1 D-PIER RANDWEG C 502 SGB SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
http://www.p2000-online.net/
Een ongeval in de luchtvaart.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef Integreerbeer het volgende:
Wat is een LUCHTVAART ONGEVAL?
Als ik moet gokken is het een ongeval in de luchtvaartquote:Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef Integreerbeer het volgende:
Wat is een LUCHTVAART ONGEVAL?
Je hebt toch vliegveldbrandweer? Dus misschien hebben die geen P2000?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Een ongeval in de luchtvaart.
Als er een vliegtuig was neergestort was niet all1 de ambu er heen gestuurt dus no worries.
Tuurlijk, misschien is er een stewardess van een trapje gevallen?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef MassimO het volgende:
[..]
Als ik moet gokken is het een ongeval in de luchtvaart
Dan was ook de vliegveld ambu er wel heen gestuurd.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Je hebt toch vliegveldbrandweer? Dus misschien hebben die geen P2000?
Die rijdt sowieso wel. Maak je daar maar niet druk om. Als iemand een scheet laat op Schiphol rijden die gasten al uit voorzorg.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Je hebt toch vliegveldbrandweer? Dus misschien hebben die geen P2000?
Ovquote:Op donderdag 11 november 2010 18:35 schreef marcel-o het volgende:
Tornado'sWacht ff tot k de trein uit ben
Toch een vliegtuig neer gestort!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:39 schreef Integreerbeer het volgende:
Nu ook fik in Haarlem en Schiphol.
Het was bikkelen vanavond!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hmm, ik mag de deur dadelijk ook nog uit met de kinderen...
Oh, en nu? Op de volgende wachten?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:40 schreef kepler het volgende:
Kolere, wat een regen. Net niet gehaald dus
Strak lijntjequote:Op donderdag 11 november 2010 18:36 schreef kahaarin het volgende:
Het blijft bliksemen: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Edit: thnx Outpost76
Idd, dat ziet er niet goed uit, en het hart van de storm moet nog komen.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef Frutsel het volgende:
Lekker lijntje komt daar op de buienradar het land binnen
Die verkeersleiders zullen wel aardig opgefokt zijn. Rukwinden, regen, onweer, brand.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef Honingbijtje het volgende:
Ik hoorde net de brandweer al vertrekken! ;o Woon dichtbij schiphol.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:36 schreef kahaarin het volgende:
Het blijft bliksemen: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Edit: thnx Outpost76
Kans op tornado's aldus Estofexquote:Op donderdag 11 november 2010 18:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, dat ziet er niet goed uit, en het hart van de storm moet nog komen.
net niet droog bedoelde ikquote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, en nu? Op de volgende wachten?
Ik zag trouwens met terug bladeren dat die ambu melding op schiphol niet de 1e was. Voor die melding staat een grote brandweer melding met t uitruk verzoek van 9 korpsen....quote:Op donderdag 11 november 2010 18:39 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, is ook wel te zien op buienradar, schiphol krijgt er van langs: PRIO 1 GEBOUW 545 VRACHT 1 VRACHTVAARDERSPLEIN OOST 545 SCHIPHOL AUTOMATISCHE BRANDMELDING [ 344 ]
Voor de uitleg over die VOS melding.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Graag gedaan.![]()
Ik weet all1 niet waar je me voor bedankte.
Idd, en als je ziet hoe hoog die bewolking is her en der: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1quote:
Ah ok dat dacht ik al maar je bedankje stond boven mn uitleg.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voor de uitleg over die VOS melding.
Die hoorde ik dus vertrekkenquote:Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zag trouwens met terug bladeren dat die ambu melding op schiphol niet de 1e was. Voor die melding staat een grote brandweer melding met t uitruk verzoek van 9 korpsen....
Nee tegen de tijd dat jij dat hoorde was er een automatische brand melding in een vrachtloods.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:52 schreef Honingbijtje het volgende:
[..]
Die hoorde ik dus vertrekken
Het lijkt overigens nu al wel wat minder hier. Geen regen atm
Lol, vandaar edit!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:51 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah ok dat dacht ik al maar je bedankje stond boven mn uitleg.![]()
gewoon ff opgezocht via google trouwens.![]()
Zow eindelijk begint t hier (Pijnacker ZH) nu ook te stormen! En hozen uiteraard!!
Ja, de buit is binnen, eerst maar eens een biertje.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, de buit binnen? Tijd voor hete chocomelk en droge kleren.
Daardoor dacht ik ook wel dat je dat bedoelde maar wilde t ff zeker weten.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, vandaar edit!
Ze roepen nu om rampenbestrijding:
11-11-10 18:51:16 Brandweer Haaglanden gaarne tel contact ac
1500020 Brandweer Regionaal Commandant van Dienst I Den Haag
1500090 Brandweer Den Haag 9e bevelvoerder
1500530 Brandweer Den Haag Ambtenaar rampenbestrijding
1500535 Brandweer Wassenaar Ambtenaar rampenbestrijding
1500536 Brandweer Westland Ambtenaar rampenbestrijding
Dan moet je dees hebben: http://www.p2000-online.net/ die heeft ook niet van die irritante geluidjes.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daardoor dacht ik ook wel dat je dat bedoelde maar wilde t ff zeker weten.
Ja ik las t en wilde t plaatsen hier maar kreeg geen toestemming van de site. Moest me eerst registreren.
Proost dan!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, de buit is binnen, eerst maar eens een biertje.
Thanks!!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan moet je dees hebben: http://www.p2000-online.net/ die heeft ook niet van die irritante geluidjes.
NP, kwam ik ook net achter.quote:
Mag ik gokken. Regen/wind plus de onweer net.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef kahaarin het volgende:
PeterFleur: Weer op #schiphol. We kunnen niet naar de gate omdat het weer te gevaarlijk is voor het grondpersoneel. #hebbenwijweer
Twitter - 2 minuten geleden
Hmm...? Wat kan er daar dan aan de hand zijn, zijn er Amsterdammers hier?
Flinke wolkbreuk en onweer een tijdje geleden, grondpersoneel is waarschijnlijk bang dat hun make-up uitlooptquote:Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef kahaarin het volgende:
PeterFleur: Weer op #schiphol. We kunnen niet naar de gate omdat het weer te gevaarlijk is voor het grondpersoneel. #hebbenwijweer
Twitter - 2 minuten geleden
Hmm...? Wat kan er daar dan aan de hand zijn, zijn er Amsterdammers hier?
NP, kwam ik ook net achter.
Ook @ Drassss, dat zal het idd wel zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:03 schreef APK het volgende:
[..]
Flinke wolkbreuk en onweer een tijdje geleden, grondpersoneel is waarschijnlijk bang dat hun make-up uitloopt
Als er iets ernstigs was zouden de tweets je om de oren vliegen, denk ik.
Ik lees dat er flink wat wateroverlast is op Schiphol momenteel. Ik denk dat de bezuinigingen op het Schiphol Personeel ook zijn geweest en dat er dus geen geld meer was voor kaplaarzen.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ook @ Drassss, dat zal het idd wel zijn.
Ze zijn wel gestopt met aanvliegen over de binnenstad, lekker rustigquote:Op donderdag 11 november 2010 19:04 schreef kahaarin het volgende:
Ook @ Drassss, dat zal het idd wel zijn.
Pic: http://twitpic.com/35x0bqquote:Op donderdag 11 november 2010 19:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik lees dat er flink wat wateroverlast is op Schiphol momenteel. Ik denk dat de bezuinigingen op het Schiphol Personeel ook zijn geweest en dat er dus geen geld meer was voor kaplaarzen.
Ja die zag ik alquote:Op donderdag 11 november 2010 19:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Pic: http://twitpic.com/35x0bq
Is it a bird? Is it a plane? It's a submarine!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, Rotterdam ook: p2000vrr: #p2000 #Rotterdam 11-11-10 18:58:38 - Scenario Hoogwater is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator. - #p...
Twitter - 9 minuten geleden
A yellow one?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:09 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Is it a bird? Is it a plane? It's a submarine!
Mooi ze verwachten morgen om 6.30 een water pijl van 2.20 meter.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, Rotterdam ook: p2000vrr: #p2000 #Rotterdam 11-11-10 18:58:38 - Scenario Hoogwater is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator. - #p...
Twitter - 9 minuten geleden
quote:PRIO X Hoek Van Holland Extreem weer Vak: 5990150 MORGENOCHTEND 06.30 UUR HOOG WATER 2.20M.
VOS komt vrij vaak voor, zolang het bij 1 blijft is er weinig aan de hand, gebeurd ook zonder enige vorm van storm of slecht weer.. P2000 berichten zoals rampenbestrijding moet je je niet op scheelkijken, worden ook vrij vaak en snel gepieptquote:Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voor de uitleg over die VOS melding.
Natuurlijk, het zekere voor het onzekere, daarom ook een oogje op Twitter.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:12 schreef Timmos het volgende:
[..]
VOS komt vrij vaak voor, zolang het bij 1 blijft is er weinig aan de hand, gebeurd ook zonder enige vorm van storm of slecht weer.. P2000 berichten zoals rampenbestrijding moet je je niet op scheelkijken, worden ook vrij vaak en snel gepiept
Hmm, hopelijk gaat het goed dan...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mooi ze verwachten morgen om 6.30 een water pijl van 2.20 meter oid.Als de dijken ed het maar houden anders kan ik morgen pootje baden.
Ja pootje baden bij temperaturen onder de 10 graden doe ik niet zo graag.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, hopelijk gaat het goed dan...
Is het nietquote:Op donderdag 11 november 2010 19:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
@Drassss: dat lijkt me best eng weet je dat.
Als ik dat kaartje bekijk is er all1 een waarschuwing voor de kust van zuidholland (west holland op t kaartje) voor de rest niet. Valt imo wel mee dus.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is het niet![]()
Momenteel is het bureau van de Stormvloedwaarschuwingsdienst bezet
http://www.svsd.nl/
Alles lijkt ook op ''alarm'' te staan.. Ben benieuwd
Dat hoog water, tja, afwachten, maar ik reageerde op Drassss met zijn melding dat er een gaslucht was, dat zou ik toch best spannend vinden met onweer in de lucht....quote:Op donderdag 11 november 2010 19:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is het niet![]()
Momenteel is het bureau van de Stormvloedwaarschuwingsdienst bezet
http://www.svsd.nl/
Alles lijkt ook op ''alarm'' te staan.. Ben benieuwd
Me miskeken dus.. Ik keek naar de rode lijnquote:Op donderdag 11 november 2010 19:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als ik dat kaartje bekijk is er all1 een waarschuwing voor de kust van zuidholland voor de rest niet. Valt imo wel mee dus.
Reageerde ik ook opquote:Op donderdag 11 november 2010 19:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
maar ik reageerde op Drassss met zijn melding dat er een gaslucht was
Idd.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:18 schreef Drassss het volgende:
Best eng? Dat lijkt me ongelofelijk lijp ja..
Hier in Brabant valt het allemaal nog wel mee. Eens kijken of dat lijntje hier in Brabant ook nog iets gaat doen.
Hahahahaha van mij mag t. Als die kuip maar niet begint te drijven!!!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef seasushi het volgende:
Wordt Rotterdam het nieuwe Atlantis?
Dat dacht ik al.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:19 schreef Timmos het volgende:
[..]
Me miskeken dus.. Ik keek naar de rode lijn
quote:Twee mensen vermist na omslaan sleepboot
HOEK VAN HOLLAND - Voor de kust bij Hoek van Holland is donderdagmiddag om 16.00 uur een sleepboot omgeslagen. Twee mensen worden vermist.
Het schip sloeg om in zwaar weer. De vijf opvarenden raakten te water. Twee konden zich redden, een persoon werd later gevonden en naar twee mensen wordt gezocht. Dat maakte een woordvoerster van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond bekend.
Hulpverleningsorganisaties zijn massaal uitgerukt naar Hoek van Holland. Het Kustwachtcentrum in IJmuiden heeft de reddingsboten van Hoek van Holland en Ter Heijde ingezet.
Beide vaartuigen zijn van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Ook zijn een vliegtuig en een helikopter naar de locatie gestuurd.
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hahahahaha van mij mag t. Als die kuip maar niet begint te drijven!!!![]()
wow...quote:Ivan92: schiphol heeft nu al aardig wat vertraging door de wind, is nu 23 knopen, verwachting is een top op 35 met windstoten op 50! #bruut
Twitter - seconden geleden
Windkracht 10... als dat alles is.quote:
wind van 23 knopen is maar 42,5 km per uur dus dat valt wel mee. Die van 50 is wel redelijk maar ook dat is nog niet byzonder imo.quote:
Moet allemaal wel lukken. Probleem is gewoon dat Schiphol nu maar 2 banen kan gebruiken, zodat je enorme vertragingen gaat krijgen en een hold line in de lucht. Ook niet prettig vertoevenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Windkracht 10... als dat alles is.
En die vliegtuigen kunnen daar prima tegen, weet je hoe hard het waait als dat ding met 980 km/h door het luchtruim klieft?
Hmm, ja, alleen lijkt me opstijgen en landen best link in die omstandigheden.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die vliegtuigen kunnen daar prima tegen, weet je hoe hard het waait als dat ding met 980 km/h door het luchtruim klieft?
In elk geval heel overgekomen.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:32 schreef richardrahl het volgende:
Hier in Harlingen is het wel redelijk rustig, op de snelweg van Leeuwarden naar Harlingen omstreeks 18:30 had ik het wel erg lastig, mijn god, windkracht 8 a 9 en heel veel regen op een heel slecht verlichte snelweg.... nouja, spannend was het wel
Lijkt me nu wel spannend.quote:>>
Pagina 1
11-11-10 19:31:15 Brandweer Haaglanden Prio 2 GV Brandtstraat 82 b Werk op hoogte 7850 7830 Bevelvoerder svp tel contact RAC
1500010 Brandweer Regionaal Monitorcode RAC
1500101 Brandweer Den Haag Bevelvoerder Centrum
1500501 Brandweer Den Haag Lichtkrant Centrum
Het wordt wat moeilijker als die wind opeens van opzij komt als je een 747 op de grond wil zettenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die kun je hier vinden: http://members.home.nl/ti(...)erindexjournaal.htmlquote:Op donderdag 11 november 2010 19:32 schreef acm1509 het volgende:
Zijn er kaarten beschikbaar met de verwachting voor vannacht? Uurtje of 5 zal de storm op zijn hefstigst zijn toch?
[offtopic] Er gaan binnen t uur 5 vluchten naar Praag!!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ja, alleen lijkt me opstijgen en landen best link in die omstandigheden.
En het gaat nu al erg lekker: http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden.htm
Tja, maar vertoeven op een overstroomd schipholplaza lijkt me ook niet alles...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[offtopic] Er gaan binnen t uur 5 vluchten naar Praag!!![]()
[/offtopic]
Ze lopen nog geen half uur achter dus ik vind t erg goed gaan naar de omstandigheden.![]()
Possie, kan het zijn dat die vluchten allemaal op het zelfde tijdstip, onder elkaar stondenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[offtopic] Er gaan binnen t uur 5 vluchten naar Praag!!![]()
[/offtopic]
Ze lopen nog geen half uur achter dus ik vind t erg goed gaan naar de omstandigheden.![]()
Ach als je naar een zonnig oord onder weg ben heb je iig je zwemspullen bij je!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, maar vertoeven op een overstroomd schipholplaza lijkt me ook niet alles...
quote:woninginbraak Brandtstraat 82b te GV. 3 aanhoudingen verricht. 1 verdachte is van dak gesprongen en heeft hierbij zijn been gebroken.
Lol, 1 vliegtuig verschillende maatschappijen?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:43 schreef Drassss het volgende:
[..]
Possie, kan het zijn dat die vluchten allemaal op het zelfde tijdstip, onder elkaar stonden?
4 ervan wel ja maar allemaal met een andere maatschappij en een ander vlucht nummer. Hoezo?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:43 schreef Drassss het volgende:
[..]
Possie, kan het zijn dat die vluchten allemaal op het zelfde tijdstip, onder elkaar stonden?
Dat is waar, die inbreker zag ik ook net, met wederhelft om gelachen, iets met boontjes die om hun loontjes komen. FF gipsen en de cel in.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ach als je naar een zonnig oord onder weg ben heb je iig je zwemspullen bij je!
[..]
![]()
Dan is dat 1 vlucht. Het kan zijn dat verschillende maatschappijen 1 vlucht samen doen. Zoals KLM met bijv Delte/Kenya vroeger. Teletekst zet dat altijd onderelkaar, puur ter info.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
4 ervan wel ja maar allemaal met een andere maatschappij en een ander vlucht nummer. Hoezo?
Ow, het intensiveert dus weer? Hmm, verbaast me niets... Klopt idd, zo uit het niets weer: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op donderdag 11 november 2010 19:45 schreef MissHobje het volgende:
Utrecht onweerineens mega kronkels schrok me een hoedje net.
quote:11-11-10 19:43:26 Ambulance Kennemerland voor alles is een eerste keer
Antwoord op deze: woninginbraak Brandtstraat 82b te GV. 3 aanhoudingen verricht. 1 verdachte is van dak gesprongen en heeft hierbij zijn been gebroken.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:48 schreef seasushi het volgende:
11-11-10 19:43:26 Ambulance Kennemerland voor alles is een eerste keer
wat is dit nou voor bericht op p2000
Niks gipsen! All1 ff spalkje er om heen en dan de cel in en de volgende dag pas naar t ziekenhuis.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is waar, die inbreker zag ik ook net, met wederhelft om gelachen, iets met boontjes die om hun loontjes komen. FF gipsen en de cel in.
Weer wat geleerd. Het was trouwens geen teletekst. Er staan er nu idd ook 4 onder elkaar voor een vlucht naar wenen. Wel raar dat de KLM dan ook samen werkt met Kenya Airways en China Southern Airlines....quote:Op donderdag 11 november 2010 19:46 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dan is dat 1 vlucht. Het kan zijn dat verschillende maatschappijen 1 vlucht samen doen. Zoals KLM met bijv NorthWest vroeger. Teletekst zet dat altijd onderelkaar, puur ter info.
Dat is het skyteam, partnersquote:Op donderdag 11 november 2010 19:51 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niks gipsen! All1 ff spalkje er om heen en dan de cel in en de volgende dag pas naar t ziekenhuis.![]()
[..]
Weer wat geleerd. Het was trouwens geen teletekst. Er staan er nu idd ook 4 onder elkaar voor een vlucht naar wenen. Wel raar dat de KLM dan ook samen werkt met Kenya Airways en China Southern Airlines....
Zijn meldingen uit verschillende regio's dus hebben niks met elkaar te makenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het antwoord van de AMBU op de inbreker is ook leuk:
Ik geloof je meteen. Ik ben niet zo bezig met dat soort samenwerkingen. Ik heb nog nooit gevlogen en vind t ook niet echt boeie. T viel me all1 op en vond t nogal raar. Vandaar.quote:
Hehe geen probleem. Even ter info. Niet dat je denkt dat er opeens 6 vluchten naar Praag gaan in 5 minutenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen. Ik ben niet zo bezig met dat soort samenwerkingen. Ik heb nog nooit gevlogen en vind t ook niet echt boeie. T viel me all1 op en vond t nogal raar. Vandaar.
Volgens mij was het een bericht van de meldkamer afdeling AMBU aan meldkamer afdeling POLI als reactie op die melding van de inbreker, kan me vergissen maar ik vat het zo op.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zijn meldingen uit verschillende regio's dus hebben niks met elkaar te maken.. En voor de goede orde, een ambu kan zo'n bericht niet zenden, en het bericht was ook niet voor een ambu
Klopt de ambu voor die inbreker was al voor de politie melding op p2000 verstuurd naar het inbraakadres.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zijn meldingen uit verschillende regio's dus hebben niks met elkaar te maken.. En voor de goede orde, een ambu kan zo'n bericht niet zenden, en het bericht was ook niet voor een ambu
quote:11-11-10 19:34:37 Ambulance Haaglanden A2 2572CH X b Brandtstraat X b GV 87145
1520002 Ambulance Den Haag Ambulance 15-102 GGD Den Haag
Nee 4 op t zelfde tijdstip de 5e vertrok 20 minuten later.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hehe geen probleem. Even ter info. Niet dat je denkt dat er opeens 6 vluchten naar Praag gaan in 5 minuten
Je ziet toch ook wel eens dat ze elkaar een prettige dienst wensen? Naja, maakt ook niet uit, ik dacht het gewoon.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:56 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt de ambu voor die inbreker was al voor de politie melding op p2000 verstuurd naar het inbraakadres.
[..]
Berichten gaan inderdaad altijd vanuit de meldkamer.. In dit geval ging hetnaar een officier van dienst geneeskunde die niet werkzaam is in de regio Den Haag waar de inbraak plaats vondquote:Op donderdag 11 november 2010 19:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Volgens mij was het een bericht van de meldkamer afdeling AMBU aan meldkamer afdeling POLI als reactie op die melding van de inbreker, kan me vergissen maar ik vat het zo op.
Je uitleg boven mijn berichtje zou zomaar kunnen hoor. Het is all1 raar dat het uit een hele andere regio vandaan kwam. Het kan misschien wel een reactie zijn van de meldkamer aldaar die er net zo om moesten lachen als wij.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je ziet toch ook wel eens dat ze elkaar een prettige dienst wensen? Naja, maakt ook niet uit, ik dacht het gewoon.
Bourtangequote:11-11-10 19:55:09 Brandweer Groningen Pr 2 Stormschade OUDE JODENKERKHOFLAAN BOURTANGE 2631 AP:
0401361 Brandweer Stadskanaal TS 838
0401458 Brandweer Vlagtwedde Kazerne Alarm
0401459 Brandweer Vlagtwedde Techniek
0401998 Brandweer Regionaal Monitorcode
Ik kan me voorstellen dat dit wel enige hilariteit oplevert.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:58 schreef Timmos het volgende:
Berichten gaan inderdaad altijd vanuit de meldkamer.. In dit geval ging hetnaar een officier van dienst geneeskunde die niet werkzaam is in de regio Den Haag waar de inbraak plaats vond
Hmm, het lijkt er niet op, ze voorspellen een hoop regen.quote:Ontopic: Hier is het eindelijk droog, hopen dat dat morgen om 16:30 ook het geval is voor een paar uurtjes
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:59 schreef Outpost76 het volgende:
Je uitleg boven mijn berichtje zou zomaar kunnen hoor. Het is all1 raar dat het uit een hele andere regio vandaan kwam. Het kan misschien wel een reactie zijn van de meldkamer aldaar die er net zo om moesten lachen als wij.
Jamaar... het is stormschade dus compleet on topic....quote:Op donderdag 11 november 2010 20:01 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zullen we ons misschien wat betreft P2000 verkassen? P2000 Topic #15
quote:11-11-10 19:58:58 Brandweer Haaglanden Prio 2 PA Strikkade omgevallen bomen 3130
1500010 Brandweer Regionaal Monitorcode RAC
1500412 Brandweer Pijnacker-Nootdorp Code van Dienst even weken Pijnacker
1500520 Brandweer Pijnacker-Nootdorp Lichtkrant Pijnacker
85% kans op neerslag.. Daar gaat mn fotoreportagequote:Op donderdag 11 november 2010 20:01 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, het lijkt er niet op, ze voorspellen een hoop regen.
Ik ookquote:Op donderdag 11 november 2010 20:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jamaar... het is stormschade dus compleet on topic....
*ik vinnut hier gezellig.*
Ik wist niet eens dat daar ook al een topic voor was!quote:Op donderdag 11 november 2010 20:01 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zullen we ons misschien wat betreft P2000 verkassen? P2000 Topic #15
Camera niet waterdicht?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:04 schreef Timmos het volgende:
[..]
85% kans op neerslag.. Daar gaat mn fotoreportage..
Geeft niets toch?quote:Ik ook.. Maar zag genoeg andere P2000 berichten voorbij komen, en dan ik weer met mijn uitleg..
En ik maar googlen wat een strikkade is.. Is gewoon een straatquote:Op donderdag 11 november 2010 20:03 schreef Outpost76 het volgende:
Bij mij om de hoek!!En dat terwijl t hier al tijden rustig is....
[..]
Heeft alle weersomstandigheden meegemaakt en goed doorstaan, zelfs 3 uur zeikende regen tijdens koninginnedag, maar fijn vind ik het nietquote:
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:09 schreef Timmos het volgende:
[..]
En ik maar googlen wat een strikkade is.. Is gewoon een straat..
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar goed, het is je hobby of het is het niet.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:09 schreef Timmos het volgende:
Heeft alle weersomstandigheden meegemaakt en goed doorstaan, zelfs 3 uur zeikende regen tijdens koninginnedag, maar fijn vind ik het niet
Het is meer dan een hobby dus ik heb weinig keus vrees ikquote:Op donderdag 11 november 2010 20:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar goed, het is je hobby of het is het niet.
Ow, sorry, veel succes dan.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Het is meer dan een hobby dus ik heb weinig keus vrees ik
Ik kan de sterren zien hier (A'dam) maar geen zuchtje wind hoor. 't Zal nog wel komen.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, sorry, veel succes dan.
Wat ik me afvraag, zometeen komen we in het stuk te zitten waar geen wolken zijn, waait het het daar ook harder? http://www.sat24.nl/
Zal even iets minder zijn, maar vanaf 12u tot 06u zal het gaan stormen.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, sorry, veel succes dan.
Wat ik me afvraag, zometeen komen we in het stuk te zitten waar geen wolken zijn, waait het het daar ook harder? http://www.sat24.nl/
OK thnx.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zal even iets minder zijn, maar vanaf 12u tot 06u zal het gaan stormen.
weer.nl kan je het goed bekijken.
Die was al bekendquote:Op donderdag 11 november 2010 20:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stormvloedwaarschuwingsdienst waarschuwing voor West Holland
Lol, zo te zien ben je met het rotweer meegereden: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op donderdag 11 november 2010 20:26 schreef Fredo55 het volgende:
Dat was een heftig ritje Antwerpen.![]()
Zware rukwinden en hevige regenval gehad.
In de buienlijn van zojuist zat ook onweer.
nee, ik reed van Antwerpen naar huis (Zeeland).quote:Op donderdag 11 november 2010 20:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, zo te zien ben je met het rotweer meegereden: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Oh, sorry verhaspelde je weer met iemand anders, er dwars tegenin dus, spannend. Gelukkig ben je heelhuids thuisgekomen.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:33 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
nee, ik reed van Antwerpen naar huis (Zeeland).
Ben blij dat ik weer veilig thuis ben.
Geen idee hoe en wat maar FOK wordt genoemd.quote:11-11-10 20:31:52 Ambulance Friesland A1 FOK HEERENVEEN
Tja, voordat sinterklaas is geweest kerstverlichting ophangen....quote:Op donderdag 11 november 2010 20:35 schreef horned_reaper het volgende:
De kerstverlichting bij ons in de winkelstraat is naar beneden gekomen![]()
[ afbeelding ]
Dat straatnaambord zou ik wel willen hebben, iets voor in mijn slaapkamer.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, sorry verhaspelde je weer met iemand anders, er dwars tegenin dus, spannend. Gelukkig ben je heelhuids thuisgekomen.
[..]
Geen idee hoe en wat maar FOK wordt genoemd.
Sssst! Straks wordt er 1 gejat en ben jij het bokje...quote:Op donderdag 11 november 2010 20:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat straatnaambord zou ik wel willen hebben, iets voor in mijn slaapkamer.
quote:Zware storm op komst!!! UPDATE
stephanvanloon - 11 november
INGEZONDEN Vanavond word Sint maarten gehouden en reden genoeg om te weten wat het weer gaat doen. De kans op een verregende Sint maarten ligt op ongeveer 95% en de kans op storm rond 80%. Later op de avond zal deze wind even af gaan nemen, maar daarna gaat de beer los!
In de loop van de middag begint de stormdepressie (De Duitsers noemen haar Carmen) richting Denemarken te trekken en vult tegelijkertijd wat op. Wij krijgen zoals al eerder gezegd vanmiddag en vanavond met het eerste windveld te maken waarbij in Haarlem de wind hooguit 7 mss 8 Bft zal bereiken, maar daarbuiten en bij de Zandvoortse en IJmuidense kust kan al gemakkelijk windkracht 9 (storm) behaald worden.
Aan het begin van de avond neemt de wind tijdelijk eventjes wat af waardoor veel mensen zullen denken "was dit het alweer, viel best mee". Maar niets is minder waar, want na middernacht begint het pas echt.
De wind trekt steeds verder aan en er komen tal van buien met kans op onweer het land binnen. Bij deze buien zijn ook nog eens windstoten mogelijk. Met het toenemen van de wind zullen de stoten ook steeds krachtiger worden.
In de loop van de nacht bereikt de wind aan de westkust windkracht 9 (storm) en op de Wadden en op sommige plekken langs de westkust af en toe windkracht 10 (zware storm) De windstoten kunnen dan maximaal 130 km/per uur bereiken, en dat is goed genoeg om daken af te doen waaien, bomen als lucifer houtjes te breken en zelfs personen om te waaien.
In Haarlem zal er maximaal 8 á 9 Bft gehaald worden en in Zandvoort en IJmuiden 9 en heel misschien 10 Bft, al is er nog wel een kans dat we ook daar de 10 Bft behalen.
Aan het einde van morgenochtend neemt de wind geleidelijk af en zullen de windstoten ook een stuk minder hevig zijn. Echter bestaat er in de late avonduren toch weer een kans op toename daarvan doordat de wind ook weer toeneemt.
Straatnaamquote:Op donderdag 11 november 2010 20:35 schreef kahaarin het volgende:
Geen idee hoe en wat maar FOK wordt genoemd.
Idd, ik ben bij Vierhuizen bijna een keer van de dijk gewaaid, prachtig gezicht, stormlucht boven zee.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:07 schreef richardrahl het volgende:
Windkracht 10 of meer is wel erg gaaf, echt jammer dat het in de nacht is. De vorige keer ben ik nog omvergeblazen door een windstoot en ik ben niet de lichtste
Echt zo mooi om helemaal schuin te hangen in de wind en die golven te zien.
Die m mogen echt niet in het donker vliegen hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Saekerhett het volgende:
OMG ik hoor gewoon een vliegtuig, zo'n klein cessna'tje, buiten
Zou het echt zo heftig worden?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Sssst! Straks wordt er 1 gejat en ben jij het bokje...
Update over de storm:
[..]
Dat zegt hij ook:quote:Op donderdag 11 november 2010 21:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zou het echt zo heftig worden?
Ik vond het al raar dat de wind was afgenomen vanavond, maar de storm moet nog komen dus.
Windkracht 9 aan de kust, 10 op de wadden..ik geloof er niet in.
Ik houd er rekening mee dat ik vannacht nog wel eens wakker gestormd kan worden.quote:Aan het begin van de avond neemt de wind tijdelijk eventjes wat af waardoor veel mensen zullen denken "was dit het alweer, viel best mee". Maar niets is minder waar, want na middernacht begint het pas echt.
Maak mij dan ook ff wakker want ik slaap vrijwel altijd overal doorheenquote:Op donderdag 11 november 2010 21:22 schreef kahaarin het volgende:
Ik houd er rekening mee dat ik vannacht nog wel eens wakker gestormd kan worden.
Hey, ik zeg niet dat ik mijn warme bedje uit ga.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:26 schreef INViCTuS het volgende:
Maak mij dan ook ff wakker want ik slaap vrijwel altijd overal doorheen
Hmm, als hij wel gaat dan heb je wellicht mooie plaatjes toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 21:40 schreef Timmos het volgende:
Laat de pieper maar stilblijven vannacht.. Kan mn nachtrust best wel gebruiken
Mooi zo! Hoef je niet de paal in bij vliegende storm.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja het bereik heeft zich tijdens de regen en harde wind goed gehouden. Die dip van 40% was nog voor de harde wind, dit was waarschijnlijk de vele communicatie tussen de boot de pier.
[ afbeelding ]
Dat hoef ik zo wie zo niet, toch vertrouw ik het eerlijk gezegd niet echt helemaal.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, als hij wel gaat dan heb je wellicht mooie plaatjes toch?
[..]
Mooi zo! Hoef je niet de paal in bij vliegende storm.
Lol, ben je wel voorzichtig dan? Ze waarschuwen voor onweer dus daar zo bij het water moet je wel uitkijken.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat hoef ik zo wie zo niet, toch vertrouw ik het eerlijk gezegd niet echt helemaal.
Als het vannacht echt tot meer dan 80km/h gaat komen dan moet ik maar effe naar de pier toe om te kijken hoe de paal zich hierop reageert. Voor de zekerheid maar even de dopsleutels mee nemen om misschien de paal wat naar beneden te halen. Gelukkigzw wind waardoor ik nog altijd goed kan meten
nou ja maar effe in de gaten blijven houden
![]()
Morgen vroeg rond 9 uur weg, brood en drinken mee nemen en dan kan ik los gaan.
Op dat moment is het laag water, op deze manier kan ik alles mooi in beeld gaan brengen, al met al zal alles tot 14 uur gaan duren voor het hoog water is. Wordt wel een lange dag maar voordeel is wel dat je dan alles van begin tot eind hebt
Kun je hier ook zien, ik denk dat als de wind weer wat meer uit het Zuiden gaat krullen hij ook aan gaat trekken: http://www.sat24.nl/quote:Op donderdag 11 november 2010 22:01 schreef horned_reaper het volgende:
Op dit moment zie je dat de wind is gedraaid aan de westkust en vanuit het westen nu met volle kracht beginnen begint te vallen
Ja ik kijk wel uitquote:Op donderdag 11 november 2010 22:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, ben je wel voorzichtig dan? Ze waarschuwen voor onweer dus daar zo bij het water moet je wel uitkijken.Beter een meetstation down dan een geroosterde Speedy.
Voor een stormschade/wateroverlast kom ik mijn bed niet uitquote:Op donderdag 11 november 2010 21:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, als hij wel gaat dan heb je wellicht mooie plaatjes toch?
Gelukkig hebben we Speedy nog.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:13 schreef Timmos het volgende:
[..]
Voor een stormschade/wateroverlast kom ik mijn bed niet uit.. Dus laat 'm maar lekker stilblijven, of er moet iets anders gebeuren
.. 10:00 sportschool ook dus liever slapen
Ik denk het wel, en opeens zie ik ook waar dat onweer vandaan gaat komen, zie je die bewolking die meegezogen wordt?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:22 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Wat nu bij Ierland ligt gaat nog over ons heen trekken?
Ik blijf het fascinerend vinden die storm depressiesquote:Op donderdag 11 november 2010 22:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk het wel, en opeens zie ik ook waar dat onweer vandaan gaat komen, zie je die bewolking die meegezogen wordt?
Sorry, link is wel handig: http://www.sat24.nl/
Ik ook, en vooral nu op SAT24, ik dacht echt dat het weer een glas water verhaal zou worden maar opeens zie je nu nieuwe voeding voor de depressie, echt heel bizar om dat te zien, zo snel als die wolken tegen elkaar indraaien!quote:Op donderdag 11 november 2010 22:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik blijf het fascinerend vinden die storm depressies
Ging echt hard idd, soms was het net alsof de bewolking afgescheurd werd, en dan te bedenken dat het ergste nog moet komen...quote:Op donderdag 11 november 2010 22:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heb je vandaag die wolken zien weg vliegen, gewoon een machtig gezicht!
En indd bizar om dat te zien, man man wat voor snelheid zou daar wel niet achter zitten. Volgens mij moeten we blij zijn dat we maar op een paar meter hoogte wonen ivp 400/500m hoogte.
Ach, die Ieren zitten nu schouderophalend achter een heerlijke pint Guinnessquote:Op donderdag 11 november 2010 22:34 schreef kahaarin het volgende:
Arm Ierland trouwens, kan niet fijn zijn die 2 stromingen tegelijk overwaaiend.
Weet je het zeker? Bewolking plus radar: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradarquote:Op donderdag 11 november 2010 22:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ach, die Ieren zitten nu schouderophalend achter een heerlijke pint Guinnessin een pub, uitkijkend over de Oceaan.
Ik ben 7 keer in Ierland geweest, dus ik ken de Ieren wel een beetjequote:Op donderdag 11 november 2010 22:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Bewolking plus radar: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar
Ik weet dat die reclame doet voorkomen alsof ze zich nergens wat van aantrekken maar heb mijn twijfels over de vraag of ze daadwerkelijk zo nonchalant zijn als er dingen voorbij gaan vliegen.
De pieper heb ik sowieso uit staan s'nachts.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:40 schreef Timmos het volgende:
Laat de pieper maar stilblijven vannacht.. Kan mn nachtrust best wel gebruiken
Denk niet dat er veel pubs zijn met zeezicht...quote:Op donderdag 11 november 2010 22:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ach, die Ieren zitten nu schouderophalend achter een heerlijke pint Guinnessin een pub, uitkijkend over de Oceaan.
Hey mooi! Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nieuwe banner voor de 13de![]()
[ afbeelding ]
Trouwens wel met wat dank aan mijn zusquote:Op donderdag 11 november 2010 22:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey mooi! Ziet er goed uit.Echt leuk dat ze aan je hebben gedacht, is ook niet niks, al een jaar lang trouw alles bijhouden. Hulde!
![]()
Zing je ook mee enzo?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:44 schreef kahaarin het volgende:
Ik heb ineens een nummer in mijn hoofd:
*word verder helemaal niet druk van een storm, nee hoor, ik ontken alles.*
Props voor je zus dan!quote:Op donderdag 11 november 2010 22:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Trouwens wel met wat dank aan mijn zus![]()
En ja het is ook niet niks 1 jaar vol problemen en toch maar vol houden om dat ding daar te laten staan. Vele mensen zouden het al lang hebben opgegeven zeiden ze
quote:
Kan ook bijna niet anders, kijk maar eens naar de luchtdruk: http://www.buienradar.nl/quote:Op donderdag 11 november 2010 22:58 schreef marcel-o het volgende:
Carmens oog komt vrij snel hierheen nu lijkt wel
Hmm, imbedden mag niet, link ff CRTL+C en CTRL+V ik kende dit filmpje nog niet, thnx! Mooie beelden.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:54 schreef horned_reaper het volgende:
Ik vindt dat dit nummertje zulke mooi natuur shots heeft![]()
Deze heb ik ook altijd in mijn hoofd als ik met de auto door de prachtige velden hier rij en geniet van de omgeving en het weer ^^
Zeker wel. Geen honderden, maar ze zijn er welquote:Op donderdag 11 november 2010 22:40 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel pubs zijn met zeezicht...
Idd, lijkt wel of het oog ineens van plaats verandert, heel de avond al stabiel boven Noord Engeland en nu ineens: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradarquote:Op donderdag 11 november 2010 22:58 schreef marcel-o het volgende:
Carmens oog komt vrij snel hierheen nu lijkt wel
Hoeft niet eens, het lijkt hier al op:quote:Op donderdag 11 november 2010 23:15 schreef INViCTuS het volgende:
teken er zo een paar oren en neus bijmoet ook niet te snel gaan want dan pit ik en das nie leuk. Ik ga nu maar is pitt'n en hoop dat als ik wakker word om een uur of 7 dat er dan nog wat te zien/horen valt. tot morgen
Dat is het Eye in the Sky album van the Alan Parsons Project ^^quote:Op donderdag 11 november 2010 23:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoeft niet eens, het lijkt hier al op:
[ afbeelding ]
Welterusten!
Ehm nee, dat is het oog van Horus.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat is het Eye in the Sky album van the Alan Parsons Project ^^
lang leve een sterke straalstroom.... ik vind het een verradelijk ding deze depressie. Begin van de avond ook die felle onweerslijn die hier over kwam. Geeft mij geen rustig gevoel.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ook, en vooral nu op SAT24, ik dacht echt dat het weer een glas water verhaal zou worden maar opeens zie je nu nieuwe voeding voor de depressie, echt heel bizar om dat te zien, zo snel als die wolken tegen elkaar indraaien!
Uiteraardquote:Op donderdag 11 november 2010 23:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ehm nee, dat is het oog van Horus.
Inderdaad, de update van buienradar geeft ook al weer de eerste 8 beaufort meldingen, SAT24 blijft machtig om te zien.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
lang leve een sterke straalstroom.... ik vind het een verradelijk ding deze depressie. Begin van de avond ook die felle onweerslijn die hier over kwam. Geeft mij geen rustig gevoel.
Dat klopt, maar de tekening is meer dan 2000 jaar oud.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Maar hij staat precies hetzelfde getekend op de hoes van dat album ^^
[ afbeelding ]![]()
Anyway, het wordt tijd dat de wind wat meer gaat aantrekken!
ja, blijft een prachtige dienst. dat ik vroeger zonderdat soort diensten kon, onvoorstelbaarquote:Op donderdag 11 november 2010 23:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, de update van buienradar geeft ook al weer de eerste 8 beaufort meldingen, SAT24 blijft machtig om te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |