Dan was ook de vliegveld ambu er wel heen gestuurd.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Je hebt toch vliegveldbrandweer? Dus misschien hebben die geen P2000?
Die rijdt sowieso wel. Maak je daar maar niet druk om. Als iemand een scheet laat op Schiphol rijden die gasten al uit voorzorg.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Je hebt toch vliegveldbrandweer? Dus misschien hebben die geen P2000?
Ovquote:Op donderdag 11 november 2010 18:35 schreef marcel-o het volgende:
Tornado'sWacht ff tot k de trein uit ben
Toch een vliegtuig neer gestort!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:39 schreef Integreerbeer het volgende:
Nu ook fik in Haarlem en Schiphol.
Het was bikkelen vanavond!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hmm, ik mag de deur dadelijk ook nog uit met de kinderen...
Oh, en nu? Op de volgende wachten?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:40 schreef kepler het volgende:
Kolere, wat een regen. Net niet gehaald dus
Strak lijntjequote:Op donderdag 11 november 2010 18:36 schreef kahaarin het volgende:
Het blijft bliksemen: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Edit: thnx Outpost76
Idd, dat ziet er niet goed uit, en het hart van de storm moet nog komen.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef Frutsel het volgende:
Lekker lijntje komt daar op de buienradar het land binnen
Die verkeersleiders zullen wel aardig opgefokt zijn. Rukwinden, regen, onweer, brand.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef Honingbijtje het volgende:
Ik hoorde net de brandweer al vertrekken! ;o Woon dichtbij schiphol.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:36 schreef kahaarin het volgende:
Het blijft bliksemen: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Edit: thnx Outpost76
Kans op tornado's aldus Estofexquote:Op donderdag 11 november 2010 18:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, dat ziet er niet goed uit, en het hart van de storm moet nog komen.
net niet droog bedoelde ikquote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, en nu? Op de volgende wachten?
Ik zag trouwens met terug bladeren dat die ambu melding op schiphol niet de 1e was. Voor die melding staat een grote brandweer melding met t uitruk verzoek van 9 korpsen....quote:Op donderdag 11 november 2010 18:39 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, is ook wel te zien op buienradar, schiphol krijgt er van langs: PRIO 1 GEBOUW 545 VRACHT 1 VRACHTVAARDERSPLEIN OOST 545 SCHIPHOL AUTOMATISCHE BRANDMELDING [ 344 ]
Voor de uitleg over die VOS melding.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Graag gedaan.![]()
Ik weet all1 niet waar je me voor bedankte.
Idd, en als je ziet hoe hoog die bewolking is her en der: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1quote:
Ah ok dat dacht ik al maar je bedankje stond boven mn uitleg.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voor de uitleg over die VOS melding.
Die hoorde ik dus vertrekkenquote:Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zag trouwens met terug bladeren dat die ambu melding op schiphol niet de 1e was. Voor die melding staat een grote brandweer melding met t uitruk verzoek van 9 korpsen....
Nee tegen de tijd dat jij dat hoorde was er een automatische brand melding in een vrachtloods.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:52 schreef Honingbijtje het volgende:
[..]
Die hoorde ik dus vertrekken
Het lijkt overigens nu al wel wat minder hier. Geen regen atm
Lol, vandaar edit!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:51 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah ok dat dacht ik al maar je bedankje stond boven mn uitleg.![]()
gewoon ff opgezocht via google trouwens.![]()
Zow eindelijk begint t hier (Pijnacker ZH) nu ook te stormen! En hozen uiteraard!!
Ja, de buit is binnen, eerst maar eens een biertje.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, de buit binnen? Tijd voor hete chocomelk en droge kleren.
Daardoor dacht ik ook wel dat je dat bedoelde maar wilde t ff zeker weten.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, vandaar edit!
Ze roepen nu om rampenbestrijding:
11-11-10 18:51:16 Brandweer Haaglanden gaarne tel contact ac
1500020 Brandweer Regionaal Commandant van Dienst I Den Haag
1500090 Brandweer Den Haag 9e bevelvoerder
1500530 Brandweer Den Haag Ambtenaar rampenbestrijding
1500535 Brandweer Wassenaar Ambtenaar rampenbestrijding
1500536 Brandweer Westland Ambtenaar rampenbestrijding
Dan moet je dees hebben: http://www.p2000-online.net/ die heeft ook niet van die irritante geluidjes.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daardoor dacht ik ook wel dat je dat bedoelde maar wilde t ff zeker weten.
Ja ik las t en wilde t plaatsen hier maar kreeg geen toestemming van de site. Moest me eerst registreren.
Proost dan!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, de buit is binnen, eerst maar eens een biertje.
Thanks!!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan moet je dees hebben: http://www.p2000-online.net/ die heeft ook niet van die irritante geluidjes.
NP, kwam ik ook net achter.quote:
Mag ik gokken. Regen/wind plus de onweer net.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef kahaarin het volgende:
PeterFleur: Weer op #schiphol. We kunnen niet naar de gate omdat het weer te gevaarlijk is voor het grondpersoneel. #hebbenwijweer
Twitter - 2 minuten geleden
Hmm...? Wat kan er daar dan aan de hand zijn, zijn er Amsterdammers hier?
Flinke wolkbreuk en onweer een tijdje geleden, grondpersoneel is waarschijnlijk bang dat hun make-up uitlooptquote:Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef kahaarin het volgende:
PeterFleur: Weer op #schiphol. We kunnen niet naar de gate omdat het weer te gevaarlijk is voor het grondpersoneel. #hebbenwijweer
Twitter - 2 minuten geleden
Hmm...? Wat kan er daar dan aan de hand zijn, zijn er Amsterdammers hier?
NP, kwam ik ook net achter.
Ook @ Drassss, dat zal het idd wel zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:03 schreef APK het volgende:
[..]
Flinke wolkbreuk en onweer een tijdje geleden, grondpersoneel is waarschijnlijk bang dat hun make-up uitloopt
Als er iets ernstigs was zouden de tweets je om de oren vliegen, denk ik.
Ik lees dat er flink wat wateroverlast is op Schiphol momenteel. Ik denk dat de bezuinigingen op het Schiphol Personeel ook zijn geweest en dat er dus geen geld meer was voor kaplaarzen.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ook @ Drassss, dat zal het idd wel zijn.
Ze zijn wel gestopt met aanvliegen over de binnenstad, lekker rustigquote:Op donderdag 11 november 2010 19:04 schreef kahaarin het volgende:
Ook @ Drassss, dat zal het idd wel zijn.
Pic: http://twitpic.com/35x0bqquote:Op donderdag 11 november 2010 19:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik lees dat er flink wat wateroverlast is op Schiphol momenteel. Ik denk dat de bezuinigingen op het Schiphol Personeel ook zijn geweest en dat er dus geen geld meer was voor kaplaarzen.
Ja die zag ik alquote:Op donderdag 11 november 2010 19:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Pic: http://twitpic.com/35x0bq
Is it a bird? Is it a plane? It's a submarine!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, Rotterdam ook: p2000vrr: #p2000 #Rotterdam 11-11-10 18:58:38 - Scenario Hoogwater is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator. - #p...
Twitter - 9 minuten geleden
A yellow one?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:09 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Is it a bird? Is it a plane? It's a submarine!
Mooi ze verwachten morgen om 6.30 een water pijl van 2.20 meter.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, Rotterdam ook: p2000vrr: #p2000 #Rotterdam 11-11-10 18:58:38 - Scenario Hoogwater is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator. - #p...
Twitter - 9 minuten geleden
quote:PRIO X Hoek Van Holland Extreem weer Vak: 5990150 MORGENOCHTEND 06.30 UUR HOOG WATER 2.20M.
VOS komt vrij vaak voor, zolang het bij 1 blijft is er weinig aan de hand, gebeurd ook zonder enige vorm van storm of slecht weer.. P2000 berichten zoals rampenbestrijding moet je je niet op scheelkijken, worden ook vrij vaak en snel gepieptquote:Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voor de uitleg over die VOS melding.
Natuurlijk, het zekere voor het onzekere, daarom ook een oogje op Twitter.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:12 schreef Timmos het volgende:
[..]
VOS komt vrij vaak voor, zolang het bij 1 blijft is er weinig aan de hand, gebeurd ook zonder enige vorm van storm of slecht weer.. P2000 berichten zoals rampenbestrijding moet je je niet op scheelkijken, worden ook vrij vaak en snel gepiept
Hmm, hopelijk gaat het goed dan...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mooi ze verwachten morgen om 6.30 een water pijl van 2.20 meter oid.Als de dijken ed het maar houden anders kan ik morgen pootje baden.
Ja pootje baden bij temperaturen onder de 10 graden doe ik niet zo graag.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, hopelijk gaat het goed dan...
Is het nietquote:Op donderdag 11 november 2010 19:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
@Drassss: dat lijkt me best eng weet je dat.
Als ik dat kaartje bekijk is er all1 een waarschuwing voor de kust van zuidholland (west holland op t kaartje) voor de rest niet. Valt imo wel mee dus.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is het niet![]()
Momenteel is het bureau van de Stormvloedwaarschuwingsdienst bezet
http://www.svsd.nl/
Alles lijkt ook op ''alarm'' te staan.. Ben benieuwd
Dat hoog water, tja, afwachten, maar ik reageerde op Drassss met zijn melding dat er een gaslucht was, dat zou ik toch best spannend vinden met onweer in de lucht....quote:Op donderdag 11 november 2010 19:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is het niet![]()
Momenteel is het bureau van de Stormvloedwaarschuwingsdienst bezet
http://www.svsd.nl/
Alles lijkt ook op ''alarm'' te staan.. Ben benieuwd
Me miskeken dus.. Ik keek naar de rode lijnquote:Op donderdag 11 november 2010 19:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als ik dat kaartje bekijk is er all1 een waarschuwing voor de kust van zuidholland voor de rest niet. Valt imo wel mee dus.
Reageerde ik ook opquote:Op donderdag 11 november 2010 19:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
maar ik reageerde op Drassss met zijn melding dat er een gaslucht was
Idd.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:18 schreef Drassss het volgende:
Best eng? Dat lijkt me ongelofelijk lijp ja..
Hier in Brabant valt het allemaal nog wel mee. Eens kijken of dat lijntje hier in Brabant ook nog iets gaat doen.
Hahahahaha van mij mag t. Als die kuip maar niet begint te drijven!!!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef seasushi het volgende:
Wordt Rotterdam het nieuwe Atlantis?
Dat dacht ik al.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:19 schreef Timmos het volgende:
[..]
Me miskeken dus.. Ik keek naar de rode lijn
quote:Twee mensen vermist na omslaan sleepboot
HOEK VAN HOLLAND - Voor de kust bij Hoek van Holland is donderdagmiddag om 16.00 uur een sleepboot omgeslagen. Twee mensen worden vermist.
Het schip sloeg om in zwaar weer. De vijf opvarenden raakten te water. Twee konden zich redden, een persoon werd later gevonden en naar twee mensen wordt gezocht. Dat maakte een woordvoerster van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond bekend.
Hulpverleningsorganisaties zijn massaal uitgerukt naar Hoek van Holland. Het Kustwachtcentrum in IJmuiden heeft de reddingsboten van Hoek van Holland en Ter Heijde ingezet.
Beide vaartuigen zijn van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Ook zijn een vliegtuig en een helikopter naar de locatie gestuurd.
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hahahahaha van mij mag t. Als die kuip maar niet begint te drijven!!!![]()
wow...quote:Ivan92: schiphol heeft nu al aardig wat vertraging door de wind, is nu 23 knopen, verwachting is een top op 35 met windstoten op 50! #bruut
Twitter - seconden geleden
Windkracht 10... als dat alles is.quote:
wind van 23 knopen is maar 42,5 km per uur dus dat valt wel mee. Die van 50 is wel redelijk maar ook dat is nog niet byzonder imo.quote:
Moet allemaal wel lukken. Probleem is gewoon dat Schiphol nu maar 2 banen kan gebruiken, zodat je enorme vertragingen gaat krijgen en een hold line in de lucht. Ook niet prettig vertoevenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Windkracht 10... als dat alles is.
En die vliegtuigen kunnen daar prima tegen, weet je hoe hard het waait als dat ding met 980 km/h door het luchtruim klieft?
Hmm, ja, alleen lijkt me opstijgen en landen best link in die omstandigheden.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die vliegtuigen kunnen daar prima tegen, weet je hoe hard het waait als dat ding met 980 km/h door het luchtruim klieft?
In elk geval heel overgekomen.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:32 schreef richardrahl het volgende:
Hier in Harlingen is het wel redelijk rustig, op de snelweg van Leeuwarden naar Harlingen omstreeks 18:30 had ik het wel erg lastig, mijn god, windkracht 8 a 9 en heel veel regen op een heel slecht verlichte snelweg.... nouja, spannend was het wel
Lijkt me nu wel spannend.quote:>>
Pagina 1
11-11-10 19:31:15 Brandweer Haaglanden Prio 2 GV Brandtstraat 82 b Werk op hoogte 7850 7830 Bevelvoerder svp tel contact RAC
1500010 Brandweer Regionaal Monitorcode RAC
1500101 Brandweer Den Haag Bevelvoerder Centrum
1500501 Brandweer Den Haag Lichtkrant Centrum
Het wordt wat moeilijker als die wind opeens van opzij komt als je een 747 op de grond wil zettenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die kun je hier vinden: http://members.home.nl/ti(...)erindexjournaal.htmlquote:Op donderdag 11 november 2010 19:32 schreef acm1509 het volgende:
Zijn er kaarten beschikbaar met de verwachting voor vannacht? Uurtje of 5 zal de storm op zijn hefstigst zijn toch?
[offtopic] Er gaan binnen t uur 5 vluchten naar Praag!!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ja, alleen lijkt me opstijgen en landen best link in die omstandigheden.
En het gaat nu al erg lekker: http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden.htm
Tja, maar vertoeven op een overstroomd schipholplaza lijkt me ook niet alles...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[offtopic] Er gaan binnen t uur 5 vluchten naar Praag!!![]()
[/offtopic]
Ze lopen nog geen half uur achter dus ik vind t erg goed gaan naar de omstandigheden.![]()
Possie, kan het zijn dat die vluchten allemaal op het zelfde tijdstip, onder elkaar stondenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[offtopic] Er gaan binnen t uur 5 vluchten naar Praag!!![]()
[/offtopic]
Ze lopen nog geen half uur achter dus ik vind t erg goed gaan naar de omstandigheden.![]()
Ach als je naar een zonnig oord onder weg ben heb je iig je zwemspullen bij je!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, maar vertoeven op een overstroomd schipholplaza lijkt me ook niet alles...
quote:woninginbraak Brandtstraat 82b te GV. 3 aanhoudingen verricht. 1 verdachte is van dak gesprongen en heeft hierbij zijn been gebroken.
Lol, 1 vliegtuig verschillende maatschappijen?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:43 schreef Drassss het volgende:
[..]
Possie, kan het zijn dat die vluchten allemaal op het zelfde tijdstip, onder elkaar stonden?
4 ervan wel ja maar allemaal met een andere maatschappij en een ander vlucht nummer. Hoezo?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:43 schreef Drassss het volgende:
[..]
Possie, kan het zijn dat die vluchten allemaal op het zelfde tijdstip, onder elkaar stonden?
Dat is waar, die inbreker zag ik ook net, met wederhelft om gelachen, iets met boontjes die om hun loontjes komen. FF gipsen en de cel in.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ach als je naar een zonnig oord onder weg ben heb je iig je zwemspullen bij je!
[..]
![]()
Dan is dat 1 vlucht. Het kan zijn dat verschillende maatschappijen 1 vlucht samen doen. Zoals KLM met bijv Delte/Kenya vroeger. Teletekst zet dat altijd onderelkaar, puur ter info.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
4 ervan wel ja maar allemaal met een andere maatschappij en een ander vlucht nummer. Hoezo?
Ow, het intensiveert dus weer? Hmm, verbaast me niets... Klopt idd, zo uit het niets weer: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op donderdag 11 november 2010 19:45 schreef MissHobje het volgende:
Utrecht onweerineens mega kronkels schrok me een hoedje net.
quote:11-11-10 19:43:26 Ambulance Kennemerland voor alles is een eerste keer
Antwoord op deze: woninginbraak Brandtstraat 82b te GV. 3 aanhoudingen verricht. 1 verdachte is van dak gesprongen en heeft hierbij zijn been gebroken.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:48 schreef seasushi het volgende:
11-11-10 19:43:26 Ambulance Kennemerland voor alles is een eerste keer
wat is dit nou voor bericht op p2000
Niks gipsen! All1 ff spalkje er om heen en dan de cel in en de volgende dag pas naar t ziekenhuis.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is waar, die inbreker zag ik ook net, met wederhelft om gelachen, iets met boontjes die om hun loontjes komen. FF gipsen en de cel in.
Weer wat geleerd. Het was trouwens geen teletekst. Er staan er nu idd ook 4 onder elkaar voor een vlucht naar wenen. Wel raar dat de KLM dan ook samen werkt met Kenya Airways en China Southern Airlines....quote:Op donderdag 11 november 2010 19:46 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dan is dat 1 vlucht. Het kan zijn dat verschillende maatschappijen 1 vlucht samen doen. Zoals KLM met bijv NorthWest vroeger. Teletekst zet dat altijd onderelkaar, puur ter info.
Dat is het skyteam, partnersquote:Op donderdag 11 november 2010 19:51 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niks gipsen! All1 ff spalkje er om heen en dan de cel in en de volgende dag pas naar t ziekenhuis.![]()
[..]
Weer wat geleerd. Het was trouwens geen teletekst. Er staan er nu idd ook 4 onder elkaar voor een vlucht naar wenen. Wel raar dat de KLM dan ook samen werkt met Kenya Airways en China Southern Airlines....
Zijn meldingen uit verschillende regio's dus hebben niks met elkaar te makenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het antwoord van de AMBU op de inbreker is ook leuk:
Ik geloof je meteen. Ik ben niet zo bezig met dat soort samenwerkingen. Ik heb nog nooit gevlogen en vind t ook niet echt boeie. T viel me all1 op en vond t nogal raar. Vandaar.quote:
Hehe geen probleem. Even ter info. Niet dat je denkt dat er opeens 6 vluchten naar Praag gaan in 5 minutenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen. Ik ben niet zo bezig met dat soort samenwerkingen. Ik heb nog nooit gevlogen en vind t ook niet echt boeie. T viel me all1 op en vond t nogal raar. Vandaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |