OMG we're going to die!quote:Op zondag 7 november 2010 20:45 schreef Pino112 het volgende:
SamFirmware
A BIG note to all Samsung Galaxy S users! DO NO ROOT YOUR GALAXY S! Making news message now.
7 minutes ago retweeted by me from web
Ondertussen 32 minutes ago en nog geen nieuwsbericht.quote:Op zondag 7 november 2010 20:45 schreef Pino112 het volgende:
SamFirmware
A BIG note to all Samsung Galaxy S users! DO NO ROOT YOUR GALAXY S! Making news message now.
7 minutes ago retweeted by me from web
http://www.samfirmware.co(...)samsung-electronics-quote:Op zondag 7 november 2010 21:10 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ondertussen 32 minutes ago en nog geen nieuwsbericht.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=810682quote:Op zondag 7 november 2010 21:42 schreef exile79 het volgende:
Ondertussen ben ik nog niks verder (zelfs erger geworden haha) met m'n reboot. De toetsencombinatie met volume knop werkt niet, hoe kan ik nu rebooten om voodoo te installeren?
scheelt dat nu veel?quote:Op zondag 7 november 2010 20:43 schreef swollywood het volgende:
Ik heb mijn Galaxy S geroot met SuperOneClick en daarna de One Click Lag Fix gedaan.
die is er nog steeds je moet even kijken in de widget lijst naar program monitorquote:Op maandag 8 november 2010 09:39 schreef yupyup het volgende:
Na de upgrade naar 2.2 is de widget verdwenen waarmee je kon kijken welke apps er open staan en deze dan eventueel afsluiten.
Iemand een idee hoe ik deze weer kan terug krijgen?
Komt omdat je geen 2e recovery hebt waarschijnlijk.quote:Op maandag 8 november 2010 10:46 schreef FUFR het volgende:
installeren van voodoo lagfix lukt niet, update.zip kan niet geverifieerd worden.
dan de moeilijke manier (via pc) maar proberen of naar Sam luisteren en aan mn garantie denken..?
terug krijgt? ik heb nog niets aan mijn G. veranderd?quote:Op maandag 8 november 2010 11:53 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Komt omdat je geen 2e recovery hebt waarschijnlijk.
Op XDA is genoeg te vinden hoe je deze terug krijgt, door een andere kernel te flashen.
Volgens mij zat 2e recovery er standaard bij 2.1. Bij 2.1-1 niet meer, en 2.2 ook niet.quote:Op maandag 8 november 2010 12:36 schreef FUFR het volgende:
[..]
terug krijgt? ik heb nog niets aan mijn G. veranderd?
Same here. Ik heb de strijd gestaakt. Rooten lukt niet en reboot ook niet. Geklooi.quote:Op maandag 8 november 2010 12:41 schreef FUFR het volgende:
wat een gekut zeg om van je lag af te komen
hi, dramaqueen 1 hierquote:Op maandag 8 november 2010 14:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Jullie zijn dramaqueens, ik had de mijn geroot in 5 minuut en lagfix in 5 minuten ofzo. Voor Root heb je gewoon 1 click root en/of soortgelijke programma's. Voor voodoo lagfix geluid omhoog, home button en powerbutton tegelijk even vasthouden en de update.zip toepassen (deze heb je eerder op je SD kaart gezet). Wanneer deze 3 button combinatie niet werkt heb je duidelijke instructies op XDA-developers.
Als je 3 button combinatie niet werkt dan moet je dit absoluut NIET doen. Anders valt het wel mee allemaal. Let er alleen op dat je de bestanden op de juiste plek zet (dat deed ik 1 keer fout).quote:Op maandag 8 november 2010 14:50 schreef FUFR het volgende:
[..]
hi, dramaqueen 1 hier
ik ga zo meteen de odin? methode proberen. als dat niet lukt, sue ik je helemaal te pletter
ik 2 keerquote:Op maandag 8 november 2010 14:53 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als je 3 button combinatie niet werkt dan moet je dit absoluut NIET doen. Anders valt het wel mee allemaal. Let er alleen op dat je de bestanden op de juiste plek zet (dat deed ik 1 keer fout).
Ik durf zoiets niet eensquote:Op maandag 8 november 2010 14:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Jullie zijn dramaqueens, ik had de mijn geroot in 5 minuut en lagfix in 5 minuten ofzo. Voor Root heb je gewoon 1 click root en/of soortgelijke programma's. Voor voodoo lagfix geluid omhoog, home button en powerbutton tegelijk even vasthouden en de update.zip toepassen (deze heb je eerder op je SD kaart gezet). Wanneer deze 3 button combinatie niet werkt heb je duidelijke instructies op XDA-developers.
reboot done. krijg nu alleen een dikke foutmelding dat er geen sim inzit.quote:Op maandag 8 november 2010 15:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Told you so, geniet nu van de echte kracht van je telefoon nu reageert hij sneller dan een Iphone
Ik zie het persoonlijk als een doel, HTC Kaisar, Xperia, G1, Samsung, alemaal moesten ze er aan gelovenquote:Op maandag 8 november 2010 15:07 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik durf zoiets niet eensals ik die instructie lees klinkt het simpel, maar ik ben bang dat ik iets fout zal doen...
Nog ff goed inlezen denk ik.
Dat is de downloadmodus, die heb je nodig voor als je met Odin flasht.quote:Op maandag 8 november 2010 15:14 schreef exile79 het volgende:
Hm, ben aan het klooien geweest met die 3 knoppen. Nu heb ik een geel driehoek met Android logo, de tekst 'downloading' en daaronder 'Do not turn off Target!!!'
maar houdt je dan je programma's of niet?quote:Op maandag 8 november 2010 14:49 schreef Kandijfijn het volgende:
jaquote:Op maandag 8 november 2010 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar houdt je dan je programma's of niet?
te laat! maar er is geen schadequote:Op maandag 8 november 2010 15:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat is de downloadmodus, die heb je nodig voor als je met Odin flasht.
Je kan hem nu gewoon uitzetten, iig als je nog niet aan het flashen bent.
Note: Wij zijn niet aansprakelijk voor schade he
Root is wel handig voor sommige power-apps, kan verder heel weinig kwaad. Voor mij is root een absolute vereiste maar hoe belangrijk het werkelijk is verschilt per user.quote:Op maandag 8 november 2010 15:19 schreef FUFR het volgende:
16. Optional Steps :
1. Root - Install superuser app from market - Make sure to reboot after installing
wil ik dit?
Hier dramaqueen 2 nog een keer.quote:Op maandag 8 november 2010 14:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb een goed hart, ik wil wel proberen hoever ik je kan helpenquote:Op maandag 8 november 2010 18:16 schreef exile79 het volgende:
[..]
Hier dramaqueen 2 nog een keer.
De 3 button combo die je noemt is toch voor de download modus? Die krijg ik wel, maar schiet ik toch niets mee op?
Wat bij mij juist niet werkt is een reboot waarbij je een menu krijgt en voor de update.zip kan kiezen. De volume down + power combi werkt niet en ik kan nergens een andere manier vinden.
Nu zijn er wel apps die het toestel kunnen laten rebooten, maar daavoor moet je toestel eerst geroot zijn. En om te rooten met OCLF moet je weer rebooten voor het werkt. Pfff, cirkeltje.
Op XDA kan ik zo niet wat vinden, en dan is het nog Engels ook, en Engels over computers etc is toch niet mijn sterkste punt.
Heb ook al android terminal geinstalleerd, maar dan kent hij het su commando weer niet, wat juist nodig is om 'not permitted' te voorkomen bij 'recovery reboot'.
Conclusie: Kan jij of iemand mij in het Nederlands uitleggen hoe ik alsnog een reboot kan doen vóórdat ik mijn toestel uit het raam gooi?
Super lief van je hoor, haha. Dat wordt Odin dus. Hoe weet je dat?quote:Op maandag 8 november 2010 18:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb een goed hart, ik wil wel proberen hoever ik je kan helpen![]()
Geheim 1) Er zijn 2 3 buttons combinatie bij de ene doe je de volumeknop omlaag (dan ga je naar downloadmodus, bij de andere combo doe je de volume knop omhoog dan ga je naar recovery modus.
Wil je even voor mij kijken als je dat wel lukt? Dan ben ik even kijken als je voor de nieuwste voodoo Odin nodig hebt of als update.zip methode ook wel werkt.
Edit zie het al je hebt Odin nodig, maar vrees niet ook dat is niet zo moeilijk
Odin durf je wel aan, het nadeel is even dat ik geen Galaxy S hier bij de hand hebt. Hij is voor reparatie weg (Laten vallen, niet kapot gehackt ofzo dus).quote:Op maandag 8 november 2010 18:51 schreef exile79 het volgende:
[..]
Super lief van je hoor, haha. Dat wordt Odin dus. Hoe weet je dat?
Ik meende trouwens dat Odin wat riskanter is dan update.zip. Durf ik dat wel aan?
Als je je usbkabel niet uit de PC trekt of de stroom van je huis niet uitvalt kan er niks gebeuren.quote:Op maandag 8 november 2010 18:51 schreef exile79 het volgende:
[..]
Super lief van je hoor, haha. Dat wordt Odin dus. Hoe weet je dat?
Ik meende trouwens dat Odin wat riskanter is dan update.zip. Durf ik dat wel aan?
zelfs als je PDA en modem o.i.d. verwisselt omdat je even niet opletquote:Op maandag 8 november 2010 18:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als je je usbkabel niet uit de PC trekt of de stroom van je huis niet uitvalt kan er niks gebeuren.
En ook al gaat het fout, 9/10keer kan je alsnog in de downloadmodus
Is jou dus overkomen?quote:Op maandag 8 november 2010 18:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
zelfs als je PDA en modem o.i.d. verwisselt omdat je even niet oplet![]()
Het was gewoon een voorbeeld jaquote:
Das niet zo fijn!quote:Op maandag 8 november 2010 19:01 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het was gewoon een voorbeeld ja![]()
![]()
![]()
![]()
Maar kon nog gewoon in downloadmodus komen, ik schrik niet zo snel![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ze hebben nu in ieder geval onderdelen gebruikt, ik wil mijn trouwe maatje terug
. Mijn G1 ook al aan mijn broertje gegeven dus niet eens meer een smartphone
![]()
Ik heb het gedaan met Windows, maar als je kan werken met Linux moet dit ook wel lukken.quote:Op maandag 8 november 2010 19:23 schreef exile79 het volgende:
Ok, ik ben nu even m'n eten aan het fixen, maar zal er zo mee bezig gaan. Kan dat op linux of moet ik m'n windows pc aanzetten. In dat geval doe ik dat vast, dan is hij na het eten uitgerateld
Vooral het stukje dat die even stil lijkt te vallen wanneer je tussen apps en dergelijke schakelt heeft die wel eens vertraging. Maar de telefoon blijft natuurlijk van zichzelf natuurlijk al heel snel.quote:Op maandag 8 november 2010 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb hem nu gelag fixt maar ik merk er niet veel van, toestel lijkt niets sneller al haal ik wel een quadrant van 1690 wat inhoudt dat hij werkt.
merken jullie wel veel verschil
Die moet ingepakt blijven.quote:Op maandag 8 november 2010 20:20 schreef exile79 het volgende:
Okeeeejjj. Odin gedownload en uitgepakt. Heb nu een bestand genaamd zimage, en wordt zowel door linux als windows niet herkend. Hoe werkt het? Denk aan je goede hart he.
Volg je trouwens überhaubt nog een tut of doe je zo maar wat?quote:Op maandag 8 november 2010 20:26 schreef exile79 het volgende:
Wacht, heb nog één keer de reboot geprobeerd, en heb eindelijk het menu bereikt. Apply update.zip. Signature verification failed, installation aborted. Hoezo dat nu weer?
edit: ow, sorry. Had ondertussen weer een keer oclf gestart, dus wat niet de update zip van voodoo.
edit, zelfde verhaal bij de update.zip van voodoo
Even wat meer informatiequote:Op maandag 8 november 2010 20:26 schreef exile79 het volgende:
Wacht, heb nog één keer de reboot geprobeerd, en heb eindelijk het menu bereikt. Apply update.zip. Signature verification failed, installation aborted. Hoezo dat nu weer?
edit: ow, sorry. Had ondertussen weer een keer oclf gestart, dus wat niet de update zip van voodoo.
edit, zelfde verhaal bij de update.zip van voodoo
Je kan de nieuwste Voodoo alleen maar via Odin flashen in downloadmodus.quote:Op maandag 8 november 2010 21:00 schreef exile79 het volgende:
Ik wil de voodoo lag fix toepassen. En volgens de uitleg op de site moet je het bestand downloaden, hernoemen naar update.zip, kopieren naar je root van de interne sd card, rebooten en in het menu kiezen voor apply update.zip.
En stap 4 is dan 'Enjoy'..![]()
Maar ik vraag mezelf ook steeds meer af wat ik aan het doen ben. Flashen? What's that?
Ja, dat snap ik allemaal, en dat heb ik ook allemaal geprobeerd.quote:Op maandag 8 november 2010 21:03 schreef GalaxyS het volgende:
je root van je sd card is gewoon het hoofdscherm bij je mappen (snap je dat?), daar moet je hem dus plakken. dan moet je je telefoon uitzetten en als hij uit is de volume up+home button+power knop inhouden totdat hij in zo'n scherm komt waar je op apply update kan doen, probeer
En dat is waar ik dus afhaak. Heb echt geen idee wat flashen is. En ben nu al weer twee dagen aan het klooien met dat ding, misschien even een pauze inlassen haha.quote:Op maandag 8 november 2010 21:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan de nieuwste Voodoo alleen maar via Odin flashen in downloadmodus.
GalaxyS, jouw informatie is dus achterhaald in dit verband
Ik stuur je wel ff PM, help ik je daar verder. Zodra mijn eigen telefoon het weer doet schrijf ik wel even een duidelijke Nederlandse guide.quote:Op maandag 8 november 2010 21:20 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik allemaal, en dat heb ik ook allemaal geprobeerd.
[..]
En dat is waar ik dus afhaak. Heb echt geen idee wat flashen is. En ben nu al weer twee dagen aan het klooien met dat ding, misschien even een pauze inlassen haha.
Het is dat ik in mijn SE-week zit, maar anders had ik je heel graag geholpen.quote:Op maandag 8 november 2010 21:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik stuur je wel ff PM, help ik je daar verder. Zodra mijn eigen telefoon het weer doet schrijf ik wel even een duidelijke Nederlandse guide.
Wij zijn echt te goed voor deze wereldquote:Op maandag 8 november 2010 21:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is dat ik in mijn SE-week zit, maar anders had ik je heel graag geholpen.
Dit + "(if it took you more than 30 seconds, you need practise!)"quote:Op maandag 8 november 2010 22:23 schreef FUFR het volgende:
ik wil niet betweterig doen, met mn net gefixte feunmaar dit says it all, zelfs exile moet dit toch snappen?
1. Make sure you phone is charged, to be on the safe side, beyond 70% - Best would be 100%.
2. If you have previously installed voodoo on Eclair 2.1, disable it, since the new stock firmware can't access your data partition until you install Voodoo on Froyo 2.2 again. See the Voodoo documentation
3. Install a supported Android 2.2 Firmware on your Galaxy S GT-i9000 (JPM/JP6/JPA)
4. After your phone is running and working, proceed.
5. If you have previously installed voodoo on Eclair 2.1, and have created the disable_lagfix folder/file to disable voodoo, remove it prior proceeding. For more info Click me!
6. Make sure Kies is not running. Also close the Kies Tray Agent.
7. If you dont have Kies at all, make sure you have the Galaxy S drivers.
8. If your phones USB is connected, disconnect it.
9. Download and Open Odin3, press the PDA button and select the file you are going to flash.
Probably Voodoo-5-pre6-Froyo-GT-I9000-odin-pda.tar (Do NOT select any other options like re-partition or ANYTHING else - See the screenshot at bottom to be sure.)
10. Turn off your phone. You might also prefer to remove your external sdcard & simcard. (Better safe than sorry)
11. Put your phone into download mode using the three-button-combo:
Press and hold VolumeDown+Home+Power buttons till the phone enters Download mode.
12. Connect your phone using USB to your PC, if possible, use a USB port not shared by other devices such as printers, scanner or USB-hubs.
13. Odin should detect your phone at this point.
14. Press the Start button and wait, it should take around 20 seconds.
Do NOT reboot, unplug, or touch your phone at any point.
Your phone will reboot automatically when the process is done.
Zoek even in de Market naar tAttachAPKinstaller voor APK-files vanuit Gmail en App Installer of APK manager voor installatie vanaf je SD-kaart.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:13 schreef GalaxyS het volgende:
Ik heb nu froyo erop staan em opeens kan ik heel veel apk bestanden die ik via de browser wil downloaden niet meer.downloaden dan staat er dat de telefoon het bestamdtype niet ondersteunt terwijl het gewoon een bestand is, ik zou toch elk bestand moeten kunnen downloaden?? (via rapidshare ect)
ja hey!quote:Op maandag 8 november 2010 23:07 schreef exile79 het volgende:
Ik ben de komende paar dagen weg, maar laat nog wel weten hoe het afloopt.
jawel, wij gaven toch ook instant help?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
je kan hem moeilijk dwingen om tijden zijn (Iguess) vakantie, zijn foon te laten flashen
Instellingen > Draadloos en netwerken > USB-instellingen > Massaopslagquote:
Dankje! geluktquote:Op woensdag 10 november 2010 01:26 schreef Kyr het volgende:
[..]
Instellingen > Draadloos en netwerken > USB-instellingen > Massaopslag
Dan moet het lukken, geloof ik
Ja.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:03 schreef Jojoortje het volgende:
Zijn er ook mensen die hem simlockvrij hebben gekocht hier?
Ja, ik koop al mijn toestellen sim-lock vrij.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:03 schreef Jojoortje het volgende:
Zijn er ook mensen die hem simlockvrij hebben gekocht hier?
quote:Op woensdag 10 november 2010 15:54 schreef Jojoortje het volgende:
Heuj!
Ik heb mijn huidige telefoon al sinds 2005 (), dus het wordt echt tijd voor een nieuwe. Ik heb daarvoor een Samsung gehad, wat nog nooit in die 5 jaar kapot is gegaan. Nu wordt die helaas wat trager en hij is gewoon op.
Ik merk dat ik de laatste tijd ontzettend veel touchscreen mobieltjes zie, maar is dat wel fijn voor de mensen die heel snel willen smsen? Verspringt het beeld dan niet steeds?
Ook zie ik veel toetsenbordjes op de mobieltjes. Ik merk dat die knoppen zo teringklein zijn, lukt dat wel met smsen? Ik vind T9 nog steeds erg fijn!
Ik wil een simlockvrije mobiel kopen, want ik heb zo'n simonly abonnement wat me geen drol kost per maand. Ik zou dan wel graag onder de 500 euro willen zitten als ik een los toestel koop.
Een goede batterij die lang mee gaat en WiFi zijn verder mijn enige eisen.
Alleen ik weet dus niet of ik een touchscreen wel zo fijn ga vinden.
Kortom, wat denken jullie?
Even op Marktplaats kijken en een goede zoeken.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:26 schreef Jojoortje het volgende:
^
Ah oke... Toevallig ook bij de Wehkamp besteld?
Heb net een topic geopend, want ik heb een nieuwe mobiel nodig en kom steeds op de Galaxy S uit.
Mijn OP:
[..]
Zal voor jou goed uitgepakt hebben, maar ik wil hem graag echt helemaal nieuw hebbenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Even op Marktplaats kijken en een goede zoeken.
Nooit laten versturen, ophalen.
Ik heb een gesealde gekocht voor 330 euro.
Welke winkel? Bij de Wehkamp is die 494 euro.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:32 schreef Kandijfijn het volgende:
@ Jajoortje,
Gewoon nieuw gekocht in de winkel, wil gewoon service hebben op het punt waar ik hem ophaal
.
Ik was er weer. Heb nieuwe data kabel gehaald en opnieuw odin gestart. Scherm van m'n toestel is nu zwart (geen downloadmodus logo meer), en bij odin is dit de tekstquote:
Want ik zat te twijfelen: Of ik koop hem los via de Wehkamp voor 494 euro en ik houd mijn simonly abonnement voor 16 euro in de maand (Zit SMSblox bij in) Maar dan heb ik dus geen internet verder er op en dat zou eigenlijk zonde zijn, want dat mobieltje is gewoon gemaakt voor het internet.quote:Mocht je echt voor een luxe smartphone willen gaan, bedenk dan wel even of het handig is om een sim-only abonnement zonder internet te hebben, want wellicht verlies je zonder internet wel gedeeltelijk het nut van je smartphone.
kan je een screenshot van je scherm maken (computer scherm) met odin op de voorgrond?quote:Op woensdag 10 november 2010 16:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik was er weer. Heb nieuwe data kabel gehaald en opnieuw odin gestart. Scherm van m'n toestel is nu zwart (geen downloadmodus logo meer), en bij odin is dit de tekst
<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> Get PIT for mapping..
<ID:0/007> Firmware update start..
<ID:0/007> zImage
Hoe weet ik nou wanneer het klaar is?
Ik zou een abbo overwegenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:44 schreef Jojoortje het volgende:
In mijn eigen topic werd er al heel wijs gereageerd, iemand zei:
[..]
Want ik zat te twijfelen: Of ik koop hem los via de Wehkamp voor 494 euro en ik houd mijn simonly abonnement voor 16 euro in de maand (Zit SMSblox bij in) Maar dan heb ik dus geen internet verder er op en dat zou eigenlijk zonde zijn, want dat mobieltje is gewoon gemaakt voor het internet.
Het grote voordeel is wel dat ik het grootste bedrag in één keer kan betalen en mocht ik hem kwijt raken kan ik in één keer mijn abonnement stopzetten, want hij wordt nu per maand nog verlengd.
Als ik hem via de Vodafonewinkel haal, ben ik iets duurder uit en betaal ik het 2e jaar ook echt fors meer per maand, maar dan kan ik wel internetten. Ik ben alleen zo bang dat ik hem bijvoorbeeld kwijt raak ofzo
quote:Op woensdag 10 november 2010 16:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
kan je een screenshot van je scherm maken (computer scherm) met odin op de voorgrond?
Ja, ik ga voor Vodafone dan denk ik.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zou een abbo overwegen
Vroeger had je het argument dat los kopen+sim only op lange termijn goedkoper was.
Nu heb je voor 30 euro in de maand een gratis Samsung Galaxy S. Dat is dus 720 euro.Trek daar 500 euro vanaf voor je toestel houdt je 220 euro over dat is ruim 9 euro per maand. Ik denk dat je voor 9 euro per maand niet genoeg minuten hebt+internet. Bij Hi krijg je zelf studenten korting.
Ja dan doe ik dat idd maarquote:Op woensdag 10 november 2010 17:07 schreef mash_ het volgende:
Sowieso met internet nemen. anders heb je al aan 90% van de apps niks
Niet als die kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe of een goede 2e hands via markplaats. Voor een verzekering betaal je in principe altijd meer dan de waarde van het product (op lange termijn). Ik koop dus nooit een verzekering als ik zelf het verlies kan dragen. Een 2e hands Galaxy S of sorotgelijk toestel heb je voor 300 euro.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:57 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, ik ga voor Vodafone dan denk ik.
Hebben jullie je mobiel verzekerd eigenlijk?
Ik ben niet heel erg onhandig, maar wie heeft zijn mobiel nou niet een keer per ongeluk op de grond laten vallen?quote:Op woensdag 10 november 2010 17:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Niet als die kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe of een goede 2e hands via markplaats. Voor een verzekering betaal je in principe altijd meer dan de waarde van het product (op lange termijn). Ik koop dus nooit een verzekering als ik zelf het verlies kan dragen. Een 2e hands Galaxy S of sorotgelijk toestel heb je voor 300 euro.
Maar het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk, vind jij 300 euro veel? Ben je onhandig?
Iedereen laat hem in die tijd wel een keer vallen, alleen dan hoeft ie nog niet kapot te gaan. Als jij bij voorbaat al zuinig bent met je spullen dan zou ik geen verzekering nemen. Stel dat hij in die 2 jaar een keer kapotvalt dan kan je de kosten zelf ophoesten en ben je waarschijnlijk niet meer kwijt dan dat een verzekering in 2 jaar kost.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:11 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik ben niet heel erg onhandig, maar wie heeft zijn mobiel nou niet een keer per ongeluk op de grond laten vallen?
Dat is ook waarquote:Op woensdag 10 november 2010 20:32 schreef Justinn het volgende:
[..]
Iedereen laat hem in die tijd wel een keer vallen, alleen dan hoeft ie nog niet kapot te gaan. Als jij bij voorbaat al zuinig bent met je spullen dan zou ik geen verzekering nemen. Stel dat hij in die 2 jaar een keer kapotvalt dan kan je de kosten zelf ophoesten en ben je waarschijnlijk niet meer kwijt dan dat een verzekering in 2 jaar kost.
Hehequote:Op woensdag 10 november 2010 20:58 schreef TwenteFC het volgende:
Voordeel van een verzekering is wel dat je hem na 2 jaar in een bak met water kan leggen, en vervolgens een nieuwe krijgen en deze verkopen.![]()
Zelf nooit gedaan, maar ik ken er wel een paar die het zo doen..
quote:Op woensdag 10 november 2010 18:11 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik ben niet heel erg onhandig, maar wie heeft zijn mobiel nou niet een keer per ongeluk op de grond laten vallen?
videobellen kost 2 verbindingen dacht ik en laten providers niet toe.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:11 schreef GalaxyS het volgende:
kun je uitschakelen dat de camera lockt wanneer je op power drukt?
en hoe gaat dat videobellen? kost dat geld en naar welke nummers kun je bellen? is er een manier om met een ander programma via internet te videobellen naar pc ofzo
mod of niet ga es elders de applefan uithangen met je getrollquote:Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Jojoortje het volgende:
Ik denk dat ik even wacht totdat mijn vriend de Iphone 4 heeft gehaald. Kan ik direct testen of ik een fan ben/wordt van touchscreen.
moeten ze nog rap worden ook ivm de stakingquote:Op donderdag 11 november 2010 16:34 schreef Kandijfijn het volgende:
Kutlui, nu is het ding al 2 dagen klaar voor verzenden. Verzend dat ding dan gewoon![]()
![]()
Nooit een verzekering nemen voor producten/dingen die je zonder probleem kan vervangen.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:57 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, ik ga voor Vodafone dan denk ik.
Hebben jullie je mobiel verzekerd eigenlijk?
Waar heb je het overquote:Op donderdag 11 november 2010 17:46 schreef FUFR het volgende:
[..]
mod of niet ga es elders de applefan uithangen met je getroll
Ja, heb me ook al over laten halen. Iedereen zegt dat ik het niet moet doen.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:06 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nooit een verzekering nemen voor producten/dingen die je zonder probleem kan vervangen.
heb ik ook gelezen maar lets wait en seequote:
Komt goed hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 18:11 schreef FUFR het volgende:
[..]
heb ik ook gelezen maar lets wait en see
ik zat je maar te fukkenquote:
Wat een legendarisch goed toestel was dat toch. Ondanks zijn gebrek aan rekenkrachtquote:Op donderdag 11 november 2010 20:17 schreef Djeez het volgende:
Ik geef het op. Het is absoluut onmogelijk om via KIES Froyo te installeren. Waarom doen ze het niet gewoon over the air zoals bij mijn ouwe G1
Ik denk dat ik hem weer in ere herstel. Wat een baggerding die Galaxy Squote:Op donderdag 11 november 2010 22:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat een legendarisch goed toestel was dat toch. Ondanks zijn gebrek aan rekenkracht
Ik heb hem even gebruikt nu mijn Galaxy bij reparatie ligtquote:Op donderdag 11 november 2010 22:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem weer in ere herstel. Wat een baggerding die Galaxy S
quote:Op donderdag 11 november 2010 22:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem weer in ere herstel. Wat een baggerding die Galaxy S
Ik heb alle geheugenkaartjes verwijderd, gereset naar fabrieksinstellingen en Kies zo'n honderd keer opnieuw geïnstalleerd. Met als resultaat dat mijn PC de SGS als vijandig apparaat beschouwt en heeft geblokkeerdquote:Op donderdag 11 november 2010 22:51 schreef exile79 het volgende:
[..]
Anders antwoord je de vraag en kom je er verder mee.
quote:Op donderdag 11 november 2010 22:04 schreef exile79 het volgende:
Het valt niemand mee om Froyo te instaleren.
Even een restore naar fabrieksinstellingen doen. Vergeet je backup nietquote:Op donderdag 11 november 2010 23:05 schreef Djeez het volgende:
Wat een baggerporgramma is dat KIES! Heb ik eindelijk verbinding, kan ik upgraden, geeft hij aan dat de accu te weinig vermogen heeft. Hij is echt 100% vol
je kunt niet inloggen?quote:
ik heb er nu 12 geloof ikquote:Op vrijdag 12 november 2010 18:39 schreef exile79 het volgende:
Komt nog wel denk ik, misschien pas als je een aantal apps hebt geinstalleerd.
Neuh, is gewoon een functie die op die telefoon zit. Je kan zelf kiezen of je hem gebruikt of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:16 schreef Jojoortje het volgende:
Hoe zit dat met swypen? Moet je dat downloaden ofzo?
Yeahquote:Op zaterdag 13 november 2010 11:53 schreef TwenteFC het volgende:
heb hem net binnen, wat een pracht ding
Als je wat gaat tikken moet je even wat langer op het beeldscherm drukken dan zie je invoermethode komen te staan, dan kan je kiezen Swype of Samsung Toetsenbord.quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:16 schreef Jojoortje het volgende:
Hoe zit dat met swypen? Moet je dat downloaden ofzo?
quote:
Ja swypen lijkt me dik handig iddquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:06 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Als je wat gaat tikken moet je even wat langer op het beeldscherm drukken dan zie je invoermethode komen te staan, dan kan je kiezen Swype of Samsung Toetsenbord.
Volgens mij moeten fabrikanten dan een licentie hebben van swype, maar pin me er niet op vast.quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:41 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja swypen lijkt me dik handig idd
Vraag me alleen af of dat op andere mobieltjes bv. te downloaden is.
Oh zo! Ja geen idee eerlijk gezegd. Tis wel een tof ietsquote:Op zaterdag 13 november 2010 13:41 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja swypen lijkt me dik handig idd
Vraag me alleen af of dat op andere mobieltjes bv. te downloaden is.
quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:24 schreef exile79 het volgende:
Swype is echt geweldig, even wennen in het begin misschien, maar daarna is het super.
Bedoel je je telefoon zelf? Nee hoor, daar kan je gewoon mee bellen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:55 schreef rubje het volgende:
en kan je er nog wat mee,of heb je meer nodig om er iets aan te hebben.
Probeer eens Google, extreem veel over te vinden.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:56 schreef TwenteFC het volgende:
Hmm ik kan hem niet upgraden naar Froyo, hij zegt dat ik de nieuwste versie al heb.. maar ik heb eclair.
Al geprobeert met dat register enzo, werkte niet.quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Probeer eens Google, extreem veel over te vinden.
quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:56 schreef TwenteFC het volgende:
Hmm ik kan hem niet upgraden naar Froyo, hij zegt dat ik de nieuwste versie al heb.. maar ik heb eclair.
Hebben jullie allebei wel de nieuwste versie van Kies geinstalleerd?quote:Op zondag 14 november 2010 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bij mij hetzelfde gesodemieter.
Even een harde reset geven (terug naar fabrieksinstellingen) wil heel vaak helpen.quote:Op zondag 14 november 2010 15:10 schreef LieLie het volgende:
Pff, dieseltje zei iemand over Froyo?
Heb net geupdate hij is echt heel traag..
Heb hem nu twee keer opnieuw opgestart, en volgens mij gaat het nu goedquote:Op zondag 14 november 2010 15:28 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Even een harde reset geven (terug naar fabrieksinstellingen) wil heel vaak helpen.
Op 5 november, zelfde dag als dat Froyo uitkwam. V 1,5,3,,,,,,,,,,100quote:Op zondag 14 november 2010 14:55 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Hebben jullie allebei wel de nieuwste versie van Kies geinstalleerd?
Same here, ik heb ook de nieuwste versie van KIES.. maar hij wil niet updatenquote:Op zondag 14 november 2010 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Op 5 november, zelfde dag als dat Froyo uitkwam. V 1,5,3,,,,,,,,,,100
jp2 jm1 jm1
voor de registerhack moet je ook niet de nieuwste versie hebben maar een oudere.quote:Op zondag 14 november 2010 21:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Same here, ik heb ook de nieuwste versie van KIES.. maar hij wil niet updaten
Ik lees net op een buitenlandse forum dat voor ons V2.2 pas eind december beschikbaar komt.quote:Op zondag 14 november 2010 21:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Same here, ik heb ook de nieuwste versie van KIES.. maar hij wil niet updaten
Linkje?quote:Op maandag 15 november 2010 12:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik lees net op een buitenlandse forum dat voor ons V2.2 pas eind december beschikbaar komt.
Dat betekent dan voor de versie die wij nu hebben: jp2 jm1 jm1 voor de officiele versie nog wat geduld moeten hebben.![]()
Maargoed, misschien is het raadsel van de verdwenen letters in de telefoonlijst dan ook opgelost.
Is die nog ergens te downloaden? En is het wel aan te raden om het via de reg.hack te doen? ( Zijn er nadelen)quote:Op maandag 15 november 2010 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
voor de registerhack moet je ook niet de nieuwste versie hebben maar een oudere.
Nadeel is dat weer ''terug'' moet hacken om weer normaal te kunnen update. Maar aangezien normaal updaten al hier kut gaat doet dit natuurlijk niet echt ter zake. Persoonlijk zou ik gewoon updaten via Odin.quote:Op maandag 15 november 2010 19:23 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Is die nog ergens te downloaden? En is het wel aan te raden om het via de reg.hack te doen? ( Zijn er nadelen)
quote:Op maandag 15 november 2010 21:30 schreef erniee het volgende:
Bij mij wilde kies in het begin ook niet updaten.. ik heb toen beetje op internet gezocht en vervolgens kwamen er bij mij allemaal meldingen van dat ik dingen in het register moest veranderen. Dat gedaan, maar het hielp allemaal niet. uiteindelijk heb ik het opgelost door mijn eigen versie in het register in te voeren. Dat ging als volgt:
ik heb kies opgestart en vervolgens ben ik naar het register gegaan (start--> uitvoeren-->regedit-->HKEY_CURRENT_USER-->software--kies-->deviceDB) daar zie je een aantal mappen staan.
Ik heb toen HIDSWVER, ProductCode, SoftwareRevision en DEVCONINFO gezocht. Daarbij werd op internet aangegeven dat ik de code bij HIDSWVER en SoftwareRevision moest veranderen in:
I9000XWJM2/I9000XENJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2
Dit werkte niet. Ik heb dus op mijn telefoon *#1234# ingetypt. Er verschenen toen 3 codes de eerste twee codes (weet ze niet meer maar noem als vb; I9000XXJPO en I9000XXJPP). Ik heb
vervolgens deze twee codes achter de gegeven codes geplakt dus als volgt:I9000XWJM2/I9000XENJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2/I900XXJPO/I9000XXJPP
deze code heb ik opnieuw bij HIDSWVER en SoftwareRevision ingevoerd en daarnaast verder de instructies van internet opgevolgd dus: Productcode moet zijn: GT-I9000HKDXEN
DEVCONINFO moet leeg zijn.
Toen het register afsluiten en KIES gaf gelijk aan dat er een update voor mijn telefoon beschikbaar was.
in het kort heb ik dus gekeken naar wat voor versie ik op mijn telefoon had en deze versie achter de codes die op internet staan geplakt en vervolgens herkende KIES dat er nieuwe firmware was voor mijn telefoon
2.2. blijft staanquote:Op maandag 15 november 2010 21:03 schreef LieLie het volgende:
Even, voor alle duidelijkheid, als ik een factory reset doe blijft 2.2 gewoon staan waar ie staat?
Ik heb wat problemen met de sync van exchange, en nog wat dingetjes. Misschien moet dat toch even.
Die staan nu tussen de gewone widgets.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:07 schreef LieLie het volgende:
Ik ben trouwens de samsung widgets kwijt sinds 2.2 erop staat? En ik vond die van het taakbeheer zo handig.
Oh, top! Hij heet nu ook anders volgens mij.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:10 schreef Luco het volgende:
[..]
Die staan nu tussen de gewone widgets.
Rooten zorgt voor meer rechten, al heeft een gemiddelde gebruiker voldoende rechten zonder root. Maar om lagfix te kunnen gebruiken moet je wel rooten. De Galaxy S heeft de snelste performance, maar Samsung heeft dat verkloot door hun eigen systeembestand RFS te gebruiken waar door het telefoon af en toe "vast" kan zitten of erg traag kan reageren.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:06 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik wil deze phone gaan bestellen, maar ik zie hier iedereen praten over rooten, lagfixes en dat soort..ik zie ook wel links naar hoe je het moet doen, maar lees nergens waarvoor ik het zou willen doen?
Kan iemand dat misschien voor me uitleggen, wat de voordelen ervan zijn en wat ik er verder mee kan?*en of het noodzakelijk is?:o*
Ah, duidelijk. In eerste instantie zal ik dat nog wel even laten, op het moment dat ik er last van krijg en mijn phone wat beter snap zal ik het wellicht overwegenquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:25 schreef Kyr het volgende:
[..]
Rooten zorgt voor meer rechten, al heeft een gemiddelde gebruiker voldoende rechten zonder root. Maar om lagfix te kunnen gebruiken moet je wel rooten. De Galaxy S heeft de snelste performance, maar Samsung heeft dat verkloot door hun eigen systeembestand RFS te gebruiken waar door het telefoon af en toe "vast" kan zitten of erg traag kan reageren.
Lagfix vervangt RFS door virtual ext2 en neemt 2 GB intern ruimte in beslag. Maar daarna reageert je telefoon vliegensvlug.
En hoelang heb je er al naar gezocht?quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:17 schreef Mata het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om 2.2 te rooten?
Zoja, zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dat moet ? (linkje oid)
Ik weet niet of je Launcherpro hebt, maar als je dat installeert gaat ie nog snellerquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:47 schreef Hyundai het volgende:
Ik heb laatst mijn SGS geüpdatet naar Froyo (2.2). Hij deed af en toe erg traag, maar ik heb gisteren via Kies alles gebackupt en de telefoon een factory reset gegeven. Hij is nu veel sneller!
- alle usb apparaten van je pc verwijderenquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:53 schreef Wessiej het volgende:
Bam, out of the blue ziet mijn PC niet meer dat de galaxy s is aangesloten op de PC. 'Unknown Device'. Pff iemand hier al eens eerder last van gehad?
Kies en die Samsung USB drivers al 2x geinstalleerd, niet gelukt...
Daarom vraag ik het juist hier, omdat ik absoluut niet weet wat nou betrouwbaar isquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En hoelang heb je er al naar gezocht?
Laat maar eens zien wat je gevonden hebt dan zeg ik als het betrouwbaar is, krijg namelijk het gevoel dat je niet eens naar Google geweest bent.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:04 schreef Mata het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het juist hier, omdat ik absoluut niet weet wat nou betrouwbaar is
o.aquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Laat maar eens zien wat je gevonden hebt dan, ik krijg namelijk het gevoel dat je niet eens naar Google geweest bent.
Oké ik oordeelde te snelquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:23 schreef Mata het volgende:
[..]
o.a
http://www.dkszone.net/ro(...)-on-windows-mac-os-x
http://www.techlivez.com/2010/07/how-to-root-samsung-galaxy-s/
Aangezien het feit dat er zoveel van zijn, zou ik dus echt niet weten welke ik moet gebruiken en welke jullie aanraden.
thx!quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Oké ik oordeelde te snel![]()
De methode uit de eerste bron heb ik toegepast, werkte feilloos. Wel zal ik voor de zekerheid even testen als je 3 button combo werkt. Dat zorgt ervoor dat je altijd weer kan herstellen. Er zijn 2 combinaties
1) Volume omhoog+Home button+aan/uit knop (Deze leidtnaar recovery menu)
2) Volume omlaag +Home button+aan/uit knop (Deze leidt naar downloadmodus)
Let op het is een absolute vereiste dat deze combinaties werken voordat gaat rootten en dergelijke hiermee kan je namelijk altijd alles weer herstellen. Wanneer je er iets mis gaat en je kan het niet zelf herstellen kan je je garantie verspelen.
-Edit-
De eerste methode staat ook gewoon omschreven in de topicstart, dat is een link naar XDA-developers. Alles wat sticky staat op deze website is vrijwel altijd te vertrouwen.
![]()
1) Door het aan/uit knop eventjes in te houden, kom je bij een menu waar "Mobiele netwerken" staat. Met één toets zet je 'm dan aan of uitquote:
quote:Op donderdag 18 november 2010 01:37 schreef Kyr het volgende:
1) Door het aan/uit knop eventjes in te houden, kom je bij een menu waar "Mobiele netwerken" staat. Met één toets zet je 'm dan aan of uitWerkt alleen op Froyo. Indien je geen Froyo hebt, bestaat er een app "DCSwitch" voor.
Mooi, die app ga ik dan even downloaden
2) Open "Menu" en hou daar het Market icoontje een paar seconden in. Daarna kun je het naar je bureaublad slepen.
Hmm misschien wat onduidelijk geweest, maar ik bedoelde hoe ik gedownloade apps op m'n bureaublad krijg. Maar ik ben er ondertussen uit dat ze dan onder 'toepassingen' verschijnen en dat ik ze vervolgens tot snelkoppeling kan maken
3) Inhouden en slepen.
Ja dat lukte dus niet, maar via een omweg heb ik 't voor elkaar gekregen.
4) "Ik kan heus de stappen op het scherm volgen maar hoe weet ik welke gegevens in te vullen/ in te stellen?"Ik begrijp het niet.
Okee, misschien weer wat wartaal uitgeslagen. En als ik het zo vraag: waar kan ik terugvinden welke instellingen ik moet invoeren om hotmail als e-mail account in te stellen?
Launcher pro installeren (via market gewoon) en upgraden naar Plus. Dan kan je instellen welke icoontjes je niet meer wilt zien in je app lijst. Bij mij zijn dat oa ook daily briefing, telegraaf, email, dagboek etc.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:49 schreef Keroppi het volgende:
3) Die daily briefing is leuk, maar liever niet al op 'blad 2', hoe kan ik die naar bijvoorbeeld het laatste scherm verbannen?
Of gewoon vast houden en slepen naar het laatste scherm, of weg gooien als je het niet gebruikt.quote:Op donderdag 18 november 2010 09:39 schreef exile79 het volgende:
[..]
Launcher pro installeren (via market gewoon) en upgraden naar Plus. Dan kan je instellen welke icoontjes je niet meer wilt zien in je app lijst. Bij mij zijn dat oa ook daily briefing, telegraaf, email, dagboek etc.
Door naar de symbooltjes te kijken in je statusbalk. Als er 2 pijltjes naar boven en beneden zijn met 3G of H. Wanneer dat er staat is er een mogelijkheid tot mobiel internet, wanneer deze pijltjes gekleurd zijn is er een actieve verbinding (hij haalt data van internet).quote:Op donderdag 18 november 2010 21:07 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik heb nu nog een vraag, als ik mijn simkaart in de telefoon duw *met internet*, hoe weet ik dan dat ik op het internet zit van mijn abo en niet dat ik betaal voor alles wat ik maar doe? Zijn daar bepaalde settings voor die ik aan/uit moet zetten?
Ik zou sowieso een overstap naar Gmail overwegenquote:Op woensdag 17 november 2010 23:49 schreef Keroppi het volgende:
Hoi,
4) Ik wil bij de e-mail snelkoppeling hotmail instaleren, maar de gebruiksaanwijzing zegt alleen dat het voor g-mail heel makkelijk is en dat andere aanbieders handmatig ingesteld moeten worden. Ik kan heus de stappen op het scherm volgen maar hoe weet ik welke gegevens in te vullen/ in te stellen?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Nou ondertussen is het me wel gelukt. Ik heb met behulp van een of ander Android forum de gegevens gevonden die ik moest invoeren en nu kan ik via toepassingen => email ook m'n hotmail op m'n mobiel lezen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zou sowieso een overstap naar Gmail overwegen,...
Maar ik wou het eens even testen voor je (heb nog een spamhotmail accountje. Alleen ik heb helemaal geen app voor mail (die er normaal wel is?) beetje apart. Iemand die dit probleem herkent
?
Vaak is het pincode dan 0000, maar je pincode hoort bij je simkaart he, niet bij je telefoon.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:53 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik heb hem nu net binnengekregen en loop al meteen tegen een probleem aan.
Ik heb mijn simkaart erin gedaan en start daarna mijn telefoon op, maar rechtsboven in beeld staat er iets *wat lijkt op een simkaart iig* met een rood uitroepen teken ernaast. Ik neem aan dat dit bektekent dat hij mijn simkaart niet herkent?
Daarnaast vraagt mijn telefoon meteen om een pincode, maar die heb ik nu nog niet ingesteld of iets. Hoe kom ik deze dan te weten?
Dat zijn services die draaien op de achterrgrond. Waarom kijk je daar verder naar?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:39 schreef exile79 het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat al die actieve services inhouden? Die google messenging service (voorheen google talk geloof ik) staat altijd aan, en als ik hem uit zet, staat hij later gewoon wéer aan.
DCSwitch is écht een briljante app, thanks! Zijn er nog meer must-haves?quote:Op donderdag 18 november 2010 01:37 schreef Kyr het volgende:
1) Door het aan/uit knop eventjes in te houden, kom je bij een menu waar "Mobiele netwerken" staat. Met één toets zet je 'm dan aan of uitWerkt alleen op Froyo. Indien je geen Froyo hebt, bestaat er een app "DCSwitch" voor.
heb je KIES op je telefoon? Zonee dan moet je even de samsung drivers installeren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:26 schreef Keroppi het volgende:
En... als ik m'n telefoon doormiddel van de data-kabel aan de computer aansluit dan zou die toch meteen de telefoon moeten herkennen zodat ik er bestanden af kan halen? De telefoon zegt wel dat er een verbinding is via USB maar mijn computer herkent de telefoon niet...
Nah, hij zegt wel dat ik KIES kan stoppen door op de starttoets te drukken. Dus dan zou je denken dat ik het wel heb? Na ook even de handleiding er op nagelezen te hebben heb ik 'm op massa-opslag gezet, maar dat was 't toch ook niet...quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:07 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
heb je KIES op je telefoon? Zonee dan moet je even de samsung drivers installeren.
Heb je 64 of 32 bit windows? Als je de 64bit hebt dan zal ik ze even uploaden voor je.
Dat weet ik, maar ik snap alleen niet waarom die google messenger steeds weer loopt. Zonde van de accuquote:Op zaterdag 20 november 2010 04:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat zijn services die draaien op de achterrgrond. Waarom kijk je daar verder naar?
Nou dat is me gelukt, maar ik moet me wel gaan verdiepen in dat KIES zeg, bleeeh je kunt ook teveel opties maken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:12 schreef TwenteFC het volgende:
Je moet wel KIES installeren, en anders de drivers
http://www.samsung.com/nl(...)rd_ia_sub_class_cd=P
Hier te krijgen, de bovenste link, wel eerst op het kopje 'software' klikken.
Teveel? Ik vind de interface redelijk duidelijk .. het werkt alleen voor geen meter.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:38 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Nou dat is me gelukt, maar ik moet me wel gaan verdiepen in dat KIES zeg, bleeeh je kunt ook teveel opties maken...
En waarom zou zoiets veel batterij kosten, denk dat 5 minuten internetten meer energie kost dan 2 dagen Google messenger op de achterrgrond. Energiebeheer in Android is best wel oké.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:34 schreef exile79 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik snap alleen niet waarom die google messenger steeds weer loopt. Zonde van de accu
quote:Op zondag 21 november 2010 15:14 schreef Luco het volgende:
... Wat natuurlijk erg logisch is als de simkaart er verkeerd om inzit...
Volgens mij wel, maar ik heb het andersom gedaan.. eerst rooten en daarna lagfixen.quote:Op zondag 21 november 2010 16:22 schreef exile79 het volgende:
Ik heb de voodoo lag fix op m'n toestel gezet. Als ik m'n toestel nu ook nog root, blijft dan de werking van voodoo?
Ja je voodoo blijft gewoon, eerst voodoo en daarna rooten lijkt mij beter trouwens.quote:Op zondag 21 november 2010 16:22 schreef exile79 het volgende:
Ik heb de voodoo lag fix op m'n toestel gezet. Als ik m'n toestel nu ook nog root, blijft dan de werking van voodoo?
Een back-up maken van all je apps, een backup maken van je complete rom bijvoorbeeld.quote:Op zondag 21 november 2010 16:53 schreef Luco het volgende:
Nieuwsgierig als ik ben, ik heb de toegevoegde waarde van rooten nog niet helemaal begrepen. Je kan TouchWiz ermee afdonderen, maar verde?
Applanet.netquote:
Ik kende al genoeg website's voor gratis APK's van betaalde versies maar dit is volgens mij nog veel handigerquote:Op zondag 21 november 2010 17:23 schreef Luco het volgende:
[..]
Applanet.net
Ooit van Installous gehoord voor de iPhone/iPod Touch? Zelfde idee.
Met android kan je zelf kutten, dus doe ik datquote:Op zondag 21 november 2010 17:01 schreef Luco het volgende:
Hmm. Dus op de snelheid hoef ik het niet te doen. ENige nuttige is dan inderdaad die backup. Ik ga maar eens snuffelen.
En grote voordeel: Gewoon updates van betaalde app'squote:Op zondag 21 november 2010 17:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik kende al genoeg website's voor gratis APK's van betaalde versies maar dit is volgens mij nog veel handiger![]()
. Even verder uitzoeken dit.
Het stomme is vaak, ik download vaak betaalde apps gratis. Vanwege geen creditcard e.d. maar als ze een donatie mogelijkheid o.i.d. hebben geef ik ze ook zo 5 dollar ofzo.quote:Op zondag 21 november 2010 17:31 schreef Luco het volgende:
[..]
En grote voordeel: Gewoon updates van betaalde app's. Straks maar eens een leuke offline navigatie app zoeken.
Ik PM je wel ff de APKquote:Op zondag 21 november 2010 17:37 schreef TwenteFC het volgende:
Ik kan niet inloggen op die site met mijn mobiel lol ..
Wat voor foto's wilde je maken dan? Als je foto's wil maken met een flitser dan zijn telefoonflitsers toch nooit voldoende. Ik heb er nog geen moment nadeel van ondervonden.quote:Op zondag 21 november 2010 17:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar uhm, dat die camera van de Galaxy geen flitser heeft, is dat een probleem?
Hij filmpt supergoed en maakt echt redelijke foto's met genoeg licht. In schemer of donker gebouw (kroeg) ga je er niet wat fatsoenlijks uitkrijgen. Ik vind dat een klein nadeel maar meeste foto's maak ik met mijn pocketcamera dus vindt het persoonlijk niet echt een gemis.quote:Op zondag 21 november 2010 17:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar uhm, dat die camera van de Galaxy geen flitser heeft, is dat een probleem?
Voodoo lagfix, 100%, PM komt eraanquote:Op zondag 21 november 2010 18:05 schreef mash_ het volgende:
waar kan ik een goede lag fix vinden? en wat raden jullie nog meer aan om te instaleren
\edit: ik ben nu trouwens ook firmware aan het upgrade via samsung kies. alleen wat is dit eingelijk precies?
Je gaat waarschijnlijk naar Froyo? Goede keuzequote:Op zondag 21 november 2010 18:05 schreef mash_ het volgende:
waar kan ik een goede lag fix vinden? en wat raden jullie nog meer aan om te instaleren
\edit: ik ben nu trouwens ook firmware aan het upgrade via samsung kies. alleen wat is dit eingelijk precies?
ik heb geen ideequote:Op zondag 21 november 2010 18:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je gaat waarschijnlijk naar Froyo? Goede keuzeWerkt super fijn.
Je hebt al 2.2 erop staan? Dan werkt fixen via update.zip niet maar moet je via Odin werken.quote:Op zondag 21 november 2010 18:43 schreef mash_ het volgende:
http://project-voodoo.org/installation ik snap die instalatie niet helemaalik heb die zip gekopieerd op mijn telefoon en nu?
via wat? anders laat ik die lagfix maar voordat ik me telefoon sloopquote:Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Luco het volgende:
[..]
Je hebt al 2.2 erop staan? Dan werkt fixen via update.zip niet maar moet je via Odin werken.
Hehehe, hoe heb je erop gezet en welke versie? Met Odin versie 5?quote:Op zondag 21 november 2010 18:56 schreef Luco het volgende:
En lol, Quadrant score hiervoor was 995 en die is nu opeens 1552. Dikke prima.
Je kan er weinig aan verneuken eigenlijk, als je het totaal verpest moet je misschien alles opnieuw flashen wat ook maar een 15tje duurt. Als je het goed doet is het 2 minuten werk daarna 3 minuten een keer opstarten en klaar is kees.quote:Op zondag 21 november 2010 18:46 schreef mash_ het volgende:
[..]
via wat? anders laat ik die lagfix maar voordat ik me telefoon sloop
Via Odin inderdaad. Daarna nog een paar keer in download en recovery gekomen terwijl ik met one click roots bezig was (Wat niet werkte, jeuj). Net voor de gein nog even gekeken of m'n downloadmodus het deed. Die deed het, batterij eruit gehaald, er weer in en toen begon ie dus met het eigenlijke lag-fixen (Wat een halve minuut duurde ofzo, veel sneller dan toen ik 2.1 fixte)quote:Op zondag 21 november 2010 19:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hehehe, hoe heb je erop gezet en welke versie? Met Odin versie 5?
ah okquote:Op zondag 21 november 2010 19:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan er weinig aan verneuken eigenlijk, als je het totaal verpest moet je misschien alles opnieuw flashen wat ook maar een 15tje duurt. Als je het goed doet is het 2 minuten werk daarna 3 minuten een keer opstarten en klaar is kees.
Heldquote:Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Luco het volgende:
Installeren op je telefoon en die als market gebruiken.
Geen lagfix of root e.d.? Dan kan je hem zonder problemen terugbrengen anders eerst proberen in de koelkast te leggen en kijken als die het weer even doet. Dan kan je eventueel unrooten e.d.quote:Op zondag 21 november 2010 23:17 schreef Terpentin07 het volgende:
Sinds gisteren doet mijn scherm het niet meer. Was aan het internetten en ineens poef display zwart. Er is geen schade te zien bij het scherm. Gewoon inleveren bij T-Mobile? Wordt zoiets onder garantie gerepareerd of moet ik bang zijn dat ze onder de noemer val/drukschade de reparatie weigeren. Heb geen zin om iets van 200¤ te betalen.
Installous mag toch ook besproken worden in het iphone topic?quote:Op maandag 22 november 2010 09:35 schreef Sjowhan het volgende:
Jongelui, geen linkjes naar illegale sites en/of apk's op FOK!. Ik heb de nodige posts moeten verwijderen.
Toch wel een dealbreaker, ben voor de HTC Desire gegaan.quote:Op zondag 21 november 2010 17:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hij filmpt supergoed en maakt echt redelijke foto's met genoeg licht. In schemer of donker gebouw (kroeg) ga je er niet wat fatsoenlijks uitkrijgen. Ik vind dat een klein nadeel maar meeste foto's maak ik met mijn pocketcamera dus vindt het persoonlijk niet echt een gemis.
Persoonlijke afweging dus.
Heeft niet geholpen.quote:Op maandag 22 november 2010 00:48 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Geen lagfix of root e.d.? Dan kan je hem zonder problemen terugbrengen anders eerst proberen in de koelkast te leggen en kijken als die het weer even doet. Dan kan je eventueel unrooten e.d.
Ja, ziet er mooier uit dan een mini knopje in switchproquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:34 schreef Kandijfijn het volgende:
Nice Luco, dat FullyCharged geeft dat je batterij status aan?
Wat is slagsmalsklubben?quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:24 schreef Luco het volgende:
[..]
Ja, ziet er mooier uit dan een mini knopje in switchpro
Edit: Ik ben al zover dat wanneer ik de WiFi inschakel ik al een betere benadering van m'n locatie krijg. Maar dan blijft onderin de hele tijd staan: zoeken naar GPSquote:Op maandag 22 november 2010 16:28 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb nog wat vragen wat betreft navigatie en gps
Dit weekend wil ik m'n telefoon gebruiken als 'navigatie-device' omdat ik naar een bestemming moet waar ik totaal onbekend ben in de omgeving. Ik heb al een beetje zitten prutsen met de navigatie software die standaard op de Galaxy zit, maar daar ben ik tot nu toe erg ontevreden over.
1) De GPS lijkt niet bepaald goed te werken, hij zit er soms een halve wijk naast. Moet ik iets veranderen aan de instellingen?
2) Is de navigatie-app die er standaard bij geleverd wordt goed, of is het de moeite waard om te investeren in andere (betaalde) navigatie-software? (En zo ja, welke?)
3) Zijn er nog andere aandachtspuntjes.
Ik hoop dat ik m'n Galaxy met jullie hulp goed kan gebruiken voor navigatie, want omdat ik zelden in de auto zit en de investering in een TomTom dus niet echt logisch is.
Navigatie-problemen zijn al geruimte tijd een probleem. Bij mij is het opgelost in Froyo.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:52 schreef Keroppi het volgende:
Jongens ik quote m'n eigen navigatie-troubles nog even (met name het feit dat de gps niet eens bij benadering klopt) met de hele lieve vraag of jullie me willen helpen.
*Bambi-blik in de strijd gooit*
[..]
Edit: Ik ben al zover dat wanneer ik de WiFi inschakel ik al een betere benadering van m'n locatie krijg. Maar dan blijft onderin de hele tijd staan: zoeken naar GPS
Als jij me kan vertellen hoe ik weet dat ik een 'fix' heb gehadquote:Op woensdag 24 november 2010 00:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Navigatie-problemen zijn al geruimte tijd een probleem. Bij mij is het opgelost in Froyo.
Heb je al een keer een fix gehad? Eerste fix kan namelijk zo maar 3-5 minuten duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |