abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:31:37 #1
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88380587
Vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 179

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

14 november Hilliebillie
14 november Susie
17 november Boepie
18 november Poookie
19 november LadyBlack
20 november Diaan73
20 november viervijfzeszeven
22 november vrouwtje-theelepel (10-2009)
22 november JuffrouwJannie
23 november Thistleweed
27 november Winka
01 december papillion
05 december GreatWhiteSilence (02-2010)
05 december Mevr_Mus

Boepie
charmed_angel (09-2009)
Elynasedai
Entreri
IslaBonita (12-2008)
Kolonia (04-2009)
Koningin Juliana (03-2009)
Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)
Aoraki
GirlGoneBad (04-2010)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

game on! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-11-2010 22:08:37 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:33:26 #2
12913 GreatWhiteSilence
pi_88380673
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik hoef mijn levensstijl eigenlijk niet aan te passen: ik rook niet, drink niet, ik ben vegetariër, ik drink nooit koffie...
Mijn laatste post...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88384125
Gws wil je me er ff bijzetten??
17 november :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:51:19 #4
12913 GreatWhiteSilence
pi_88384704
Je staat erbij :)
pi_88385660
Yeah thanks *O*
hier trouwens een hele goede klusweek, erg duidelijke streepjes op de ovu testen (beter dan voorheen wel eens het geval was.. ) dus ik houd mijn vingers mea gecrossed zeg maar!
pi_88385899
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Mijn laatste post...
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariër ben.

pff eigenlijk weet ik al dat het deze maand niet 'raak' is.
en daarna komt de grote stop tot min. maart.
ik word gek. :X
pi_88387361
tja, de discussie is er vaak, wel drinken/niet drinken na de eisprong tot ongesteld worden... als er al een bevruchting is geweest is er nog geen bloedcontact met het kindje, maar niet iedere deskundige is het met elkaar eens op dit vlak.
nu kun je heel angstvalling geen druppel meer drinken, maar bij een feestje heel af en toe (niet elke week dus, maar echt een keer in de zoveel tijd) is het best mogelijk om een drankje te drinken als zwangere.
ik zou het zelf nooit doen vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben, gewoon voor m'n kindje, maar ik zou voor m'n NOD echt dat drankje niet laten staan. (we hebben het hier dus over één of twee drankje(s) he, niet dat ik me helemaal laveloos zuip op momenten dat we echt kans hebben, dus in ons geval na een terugplaatsing van een embryo) en inderdaad ook wat Mefke al zei, op een gegeven moment ga je die grens over, want als je gewent bent af en toe gewoon een drankje te nuttigen, is het natuurlijk van de gekken als je opeens anderhalf jaar (of in mijn geval ondertussen al ruim 3 jaar) geen druppel meer zou kunnen drinken, want het zou kunnen zijn dat je zwanger bent...
verder rook ik al jaaaaaren niet meer, drink ik echt alleen als er iets te doen is (misschien 1 keer in de 2 á 3 maanden, en dan nog niet eens veel, misschien 1 á 2 glazen) heb ik wel wat overgewicht, waarvan de gynaecoloog heeft gezegd dat het niet in zo'n mate is dat het vreselijk veel te veel is en niet zou kunnen... ik eet wel vlees (ik zou echt geen vegetariër kunnen worden) maar verder ben ik heel saai... :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

tja, keuzes... ;) sterkte in ieder geval... :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:41:44 #8
12913 GreatWhiteSilence
pi_88389949
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

Ik zou niet stoppen vanwege een kans van 3% ofzo? Maar dat ben ik dan. :P

Afgelopen vier ronden had ik, als het raak was geweest, het 'risico' te bevallen op de verjaardag van mijn moeder, de verjaardag van mijn oudste zus (dat zou dan zelfs de uitgerekende datum zijn geweest) of de verjaardag van mijn jongste zus te bevallen. Als het deze ronde daadwerkelijk raak is, loop ik het risico te bevallen op de verjaardag van mijn broer (17 juli, uitgerekende datum zou 22 juli zijn).

En ik heb al een keer raak geschoten: mijn dochter is op de verjaardag van mijn vader geboren... :+
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:57:27 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88394361
Heb ik wat gemist? Waarom een grote stop tot minimaal maart viervijfzeszeven?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_88394808
Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien ook wel een stop zou inlassen op het moment dat de uigerekende datum november of december zou zijn.. In november hebben we 6 verjaardagen van (schoon)ouders / -broers / -zus en wij zelf en in december is schoonmoeder jarig en daarbij 4 neefjes/nichtjes van de baby. Wij vinden het nu al vervelend met verjaardagen dat we elkaar die twee maanden zoveel zien dus dat zou voor ons echt wel een overweging zijn om erg voorzichtig te doen rond februari maart. (mijn vriend en ik roepen dat al jaren al voor we ook maar enigzina met kinderen bezig waren..

Voor 1 verjaardag in die buurt zou ik zelf niet stoppen met oefenen.. Maar misschien is bij viervijfzeszeven ook wel iets anders, dat heb ik niet meegekregen.

Gisteren en vandaag voelde ik in de ochtend wel enigsinds misselijkheid, maar ik ben bang dat ik me dat verbeeld.. Is volgens mij sowieso nog te vroeg om dat te voelen aangezien m'n NOD pas 14 nov is.. Maar goed, we zien wel
pi_88395177
Ik kom ook meepraten hier als dat mag!

Wij gaan voor ons eerste kindje! Mijn NOD is 18 November. We hebben flink geklust rond m'n eisprong, nou maar afwachten...

Succes voor alle dames hier :)
pi_88395270
omdat wij het een beetje plannen, klinkt heel fout.
maar het kan, dus we doen het.
ik rammel wel maar wel iets minder erg, 3/4 maanden zijn zo voorbij.

het voelt beter als we deze paar maanden overslaan.
en we ga meer voor het gevoel, dan voor het ik wil het nu omdat ik het wil.

en wij hebben in totaal over oktober/november/december 16 verjaardagen.
over de rest van het jaar ook wel veel (januari ook 6, dat heb je met een grote familie) maar wel iets minder dan okt/nov/dec.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:16:16 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88395902
Zou toch zo maar kunnen Hilliebillie? Maar wat je zegt, je kan het ook verbeelden...
Duidelijk viervijfzeszeven. Ik zou er zelf geen rekening mee houden, heb er zelf ook liever geen verjaardag bij in november en december, maar goed, ik ga er dus geen rekening mee houden.

Welkom Pookie!
pi_88395912
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef viervijfzeszeven het volgende:
ik rammel wel maar wel iets minder erg, 3/4 maanden zijn zo voorbij.

het voelt beter als we deze paar maanden overslaan.
en we ga meer voor het gevoel, dan voor het ik wil het nu omdat ik het wil.

en wij hebben in totaal over oktober/november/december 16 verjaardagen.
over de rest van het jaar ook wel veel (januari ook 6, dat heb je met een grote familie) maar wel iets minder dan okt/nov/dec.
gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil... ^O^
...
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:39:35 #15
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88396348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:16 schreef mijsje het volgende:

[..]

gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil... ^O^
...
idd ^O^

;(
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:07:48 #16
12913 GreatWhiteSilence
pi_88396924
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:40 schreef Poookie het volgende:
Ik kom ook meepraten hier als dat mag!

Wij gaan voor ons eerste kindje! Mijn NOD is 18 November. We hebben flink geklust rond m'n eisprong, nou maar afwachten...

Succes voor alle dames hier :)
Je staat erbij, welkom!
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:44:25 #17
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88397736
Pookie welkom!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88398011
mja wat mijsje zegt dus...

het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
pi_88398220
poookie welkoom hier en veel succes!!
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:15:17 #20
12913 GreatWhiteSilence
pi_88398556
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef klavertje-4 het volgende:
mja wat mijsje zegt dus...

het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
Ik kan me (denk ik) ook wel voorstellen waarom: vooral de jongere garde (rond de 20) zegt dat soort dingen, en die zijn inderdaad nog (super)vruchtbaar, in vergelijk met de mensen die pakweg 10 jaar ouder zijn:

quote:
De kans om zwanger te raken bij een vrouw van 35 jaar is ongeveer de helft van de kans van een vrouw van 20 jaar, terwijl deze kans bij een vrouw van 40 jaar terugloopt tot 10%.
pi_88398755
in dat geval mist er misschien ook nog een stukje levenservaring
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:29:04 #22
12913 GreatWhiteSilence
pi_88398865
Hier durf ik trouwens nauwelijks naar de WC te gaan, bang voor wat ik aantref... :')
Ik heb de afgelopen dagen de hele tijd krampjes in mijn buik en ik herken dat wel van de vorige keer. Maar toch ben ik bang die verrekte }) aan te treffen... ;(
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:40:46 #23
238474 Jeetjejom
pi_88399211
Klavertje-4, ik snap best dat als je al wat langer bezig bent je niet kunt begrijpen dat mensen er bewust voor kiezen om een (paar) maand(en) te stoppen met proberen. Ik heb de beslissing godzijdank niet hoeven nemen, maar wij hebben het er ook over gehad dat het voor het KIND (en dus niet voor ons) gewoon misschien niet zo heel leuk is om in een bepaalde tijd van het jaar jarig te zijn.
Ik heb een neefje die op 2 januari jarig is, en die vond het vroeger verschrikkelijk omdat hij dan in 1 maand allemaal cadeautjes kreeg en de rest van het jaar niet. Daarnaast werd zijn verjaardag op school niet echt gevierd omdat het tussen allerlei andere fesitiviteiten inviel.
Zijn zusje is begin februari jarig en ook zij baalt, want zij is altijd in de carnavalsperiode jarig. Dus heel vaak kan haar verjaardag niet gevierd worden omdat de helft van de familie verplichtingen heeft die daarmee gerelateerd zijn. Ik vraag me af of jullie het ook wel eens van die kant hebben bekeken eigenlijk. 4567 maakt echt niet die keuze omdat ze het zelf zo vervelend vindt, maar omdat ze vindt dat haar kind recht heeft op een eigen feestdag waar ook iedereen zin in heeft om langs te komen! (of zie ik dat verkeerd?)

En misschien heb ik als relatief jonge moeder dan maar te weinig levenservaring, mijn dochter heeft wel een hele eigen verjaardag! Hopelijk gaat mijn zoon dat ook krijgen, want rond die datum zitten wat meer verjaardagen....
Jouw warmte is genoeg
pi_88399701
je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor jeetjejom. Ik snap ook best dat 2 januari geen leuke dag is om jarig te zijn. Daarbij zei ik dat er misschien wat levenservaring miste en zei ik zeker niet dat jong automatisch gelijk staat aan weinig levenservaring, dat is immers persoonlijk en daar ken ik geen van jullie goed genoeg voor.

Feit is gewoon dat je weinig te kiezen hebt, je kind kan altijd eerder of later komen, zelfs als je het zo goed gepland hebt. Daarbij is er bijna bij elke maand wel een feestdag oid te bedenken. Jaarwisseling, carnaval, pasen, pinksteren, de zomervakantie, de herfstvakantie, sinterklaas, kerst.

Ik denk dat er niets mis mee is om enigszins data in de gaten te houden die je echt echt echt niet wilt, maar zo'n post hier plaatsen roept gewoon reacties op en die hoeven natuurlijk niet altijd ja en amen te zijn.
pi_88399826
klavertje, ik was aan het bedenken hoe ik het goed kon verwoorden, maar ik kan me alleen maar bij je aansluiten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:20:17 #26
238474 Jeetjejom
pi_88400244
Ik voel me ook helemaal niet aangevallen, maar ik probeer alleen maar uit te leggen dat ik wel kan begrijpen wat 4567 voelt. Ik kan me ook helemaal bij jullie aansluiten dat je zegt, vooral als je al een tijdje bezig bent, ik ga niet stoppen, ik ben al zielsgelukkig als het lukt en als dat in een periode is die iets minder goed uitkomt, dan is dat jammer, maar een kind komt er ook wel overheen als zijn verjaardag toevallig samenvalt met anderen. Als ouders is het toch jouw taak om het een speciale dag te maken, toch?

Maar ik begrijp gewoon niet goed dat wel alles gezegd mag worden (dat het egoïstisch is om zo te denken, een kind neem je niet, een kind krijg je) als mensen de gok nemen een paar maanden te stoppen, maar als je het voor deze mensen opneemt, voel je je meteen weer aangevallen en moet je niet raar opkijken van reacties.

Nogmaals ik kan het me heel goed voorstellen dat het niet leuk is als iemand de 'luxepositie' heeft om een paar maanden te stoppen, maar het is ieder zijn eigen keus, toch?

Denk je dat die mensen die 'proberen te plannen' (want godzijdank laat een baby zich niet zeggen wanneer hij moet komen, uitzonderingen daargelaten), het leuk vinden om opmerkingen te lezen die jij plaatst, zoals:

(of mag dat ook niet gezegd worden? Dan trek ik bij deze de hele post in en bied ik mijn oprechte excuses aan, want ik bedoel het niet kwetsend!)
Jouw warmte is genoeg
pi_88400298
helemaal eens met klavertje-4. ik snapte wel dat er aan het kind gedacht kan worden, ik snap ook dat er bepaalde data zijn die niet de meest handige data zijn... maar hoe deze post gebracht werd, kwam op mij vervelend over:
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef viervijfzeszeven het volgende:
-knip-
JeetjeJom, ik ben half september jarig, en op mijn verjaardag kwam vroeger ook niet veel familie (nu nog niet trouwens) want dat was net na de zomervakantie en dan was je net de drukte voorbij... was niet zo leuk,maar dan kwamen ze een paar weken daarna, was evengoed gezellig. ik snap dat het soms niet fijn/handig is met het vieren van verjaardagen, maar om daarom maar te zeggen dat je dan maar niet zwanger wordt in die periode gaat me gewoon wat ver, want dan zou je voor je kindje bepalen dat die dat ook niet leuk kan vinden, terwijl die het misschien wel als normaal beschouwt... al zou ik moeten bevallen op 1 januari, dat is dan maar zo... maar ieder z'n ding hoor, en ieder z'n gevoel, want dat kun je inderdaad alleen maar voor jezelf uitmaken.
pi_88400306
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef klavertje-4 het volgende:
En ik ben ook zo iemand. Nu vind ik feestdagen zelf niet zo'n goede reden om het (even) niet te proberen, maar ik heb bij beide pogingen tevoren een periode gemarkeerd waarin we niet zouden proberen om zwanger te worden. Dat zou namelijk in verband met mijn promotie heel slecht uitkomen (ik zit vast aan een periode dataverzamelen en dan moet ik er gewoon zijn). En het was beide keren in één keer raak.

Ik begrijp dat het zuur is om zulke afwegingen te lezen als je weet dat er mensen zijn die zo blij zouden zijn met een zwangerschap dat het hen niet uit zou maken wanneer dat zou gebeuren. Of erger nog: als je zelf in die situatie zit. Dat is zo verdrietig dat heel veel erbij in het niet valt.

Maar om nou te zeggen dat het haar aan levenservaring ontbreekt? Dat vind ik gewoon niet zo'n nette reactie. Wees blij dat haar die ellende bespaard blijft en dat ze relatief relaxed om kan gaan met zwanger worden. Daar mag toch ook ruimte voor zijn hier?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88400403
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik ben ook zo iemand. Nu vind ik feestdagen zelf niet zo'n goede reden om het (even) niet te proberen, maar ik heb bij beide pogingen tevoren een periode gemarkeerd waarin we niet zouden proberen om zwanger te worden. Dat zou namelijk in verband met mijn promotie heel slecht uitkomen (ik zit vast aan een periode dataverzamelen en dan moet ik er gewoon zijn). En het was beide keren in één keer raak.

Ik begrijp dat het zuur is om zulke afwegingen te lezen als je weet dat er mensen zijn die zo blij zouden zijn met een zwangerschap dat het hen niet uit zou maken wanneer dat zou gebeuren. Of erger nog: als je zelf in die situatie zit. Dat is zo verdrietig dat heel veel erbij in het niet valt.

Maar om nou te zeggen dat het haar aan levenservaring ontbreekt? Dat vind ik gewoon niet zo'n nette reactie. Wees blij dat haar die ellende bespaard blijft en dat ze relatief relaxed om kan gaan met zwanger worden. Daar mag toch ook ruimte voor zijn hier?
Dit :Y

Er zijn nou eenmaal mensen die het kunnen 'plannen' en dat is toch hun goed recht?
pi_88400779
ik heb toch nergens gezegd dat ze dat niet mag doen? Ook heb ik nergens gezegd dat ik het haar niet gun als het daarna in een keer lukt, natuurlijk gun ik het iedereen om snel zwanger te worden. Dat dat zuur voelt voor mij is een heel ander verhaal. Ook heb ik nergens de oneliners gebruikt die hierboven aangegeven worden.

Ik heb gezegd hoe ik erover denk, niet meer niet minder.
pi_88400924
het was ook niet mijn bedoeling door op 4567 te reageren om een hele discussie uit te lokken, ik reageerde gewoon op wat me opviel...
ik zal erover ophouden.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:52:30 #32
238474 Jeetjejom
pi_88401119
Dank je Claudia en Orea! Voel me een beetje bezwaard omdat ik anderen aan het verdedigen ben die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt maar op de een of andere manier voel ik me bijna schuldig dat ik wel redelijk snel zwanger ben geraakt....
Jouw warmte is genoeg
pi_88401218
Er zijn zoveel redenen waarom je de bevruchting zo goed mogelijk zou kunnen plannen (zwangerschapsverlof laten aansluiten op verlof of net voor het verlof laten aflopen, een belangrijke periode op je werk, niet bevallen rond de feestdagen of verjaardagen, ...).
Het lijkt me dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken of ze zoiets belangrijk genoeg vinden om een rustpauze in te lassen of niet. Hoeveel vrouwen die in het onderwijs werken bevallen er niet 15 weken voor het begin van de grote vakantie?

Zelf zou ik er geen rekening mee houden, als was één van de eerste gedachten die in mij omgingen toch ook: "nog geen geluk dat ik niet zal moeten bevallen net voor de start van het academiejaar." Maar moest het zo geweest zijn, dan was dat ook maar zo :Y
pi_88401472
Tja, ik snap beide kanten van het verhaal wel. Het lijkt me heel fijn als ik mijn zwangerschap had kunnen inplannen. Ik heb zeker wel voorkeuren voor wanneer ik een kindje zou willen. Maar op dit moment zou ik al blij zijn als ik een kindje kan krijgen, of het nou met kerst, sinterklaas oud en nieuw of allemaal tegelijk zou komen.
Ik vind het wel moeilijk als mensen heel makkelijk kunnen zeggen, we gaan er nu even niet voor want dat komt niet zo uit. Dan merk ik dat ik toch al heel snel een vervelend gevoel bij mezelf heb. Ik weet niet wat dat is, misschien een beetje jaloezie, dat het bij een ander wel zo makkelijk gaat. Hoewel ik ook wel blij ben als het mensen zo snel lukt hoor. Ik denk dat het een beetje het gemak is waarmee dat gezegd wordt.

Wat ik op een gegeven moment nog vervelender vond was de opmerking van een vriendin. We waren ongeveer 6 maanden bezig. Deze vriendin had al twee kinderen en wist dat wij aan het proberen waren. Ze melde mij tussen neus en lippen door dat ze ook weer zwanger was geweest maar dat ze gelukkig een miskraam had gehad omdat ze helemaal geen zin had in nog een kindje. Dit vond ik echt ontzettend erg om te horen en op een manier heel erg kwetsend.
pi_88401553
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Dank je Claudia en Orea! Voel me een beetje bezwaard omdat ik anderen aan het verdedigen ben die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt maar op de een of andere manier voel ik me bijna schuldig dat ik wel redelijk snel zwanger ben geraakt....
Niet doen hoor! Hier ging zwanger worden niet vanzelf. Maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand anders daar wat aan kan doen, en dat soort uitspraken niet mag doen. Er zijn nu eenmaal mensen die het kunnen plannen. Prima toch? Daarbij is dit het wachten op topic, en niet het als zwanger worden topic. Dat houdt in dat de meesten hier redelijk snel zwanger zijn en dan is er ook wel eens sprake van 'plannen'.

Ik vind dat men dat ook gewoon moet kunnen uiten. Tuurlijk is het sneu en triest als het niet lukt en kan het vervelend overkomen als iemand het hier over plannen heeft. Dat weet ik als geen ander. Maar kom op, niet iedereen hoeft altijd maar met de hele wereld rekening te houden. Helemaal niet in dit topic.
pi_88401916
:o JeetjeJom, niet schuldig voelen hoor, zo heb ik het nooit bedoeld! ik ben juist blij dat er heel veel vrouwen zijn die gelukkig wel gauw zwanger worden! ik gun niemand zo'n lange weg als wij toe! :* het ging mij ook niet om het snel zwanger raken, maar alleen maar hoe iets verwoord was...

:o Twistleweed, wat kwetsend... ik zou daar zeker iets op teruggezegd hebben denk ik...

en Orea, ik ben het met je eens hoor, dat mensen gewoon moeten kunnen uiten wat ze kwijt willen :) en soms reageer ik op iets, en meestal ook niet... (pakte alleen nu een beetje anders uit dan ik bedoelde uiteindelijk... ;( )
pi_88402240
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:19 schreef mijsje het volgende:
:o Twistleweed, wat kwetsend... ik zou daar zeker iets op teruggezegd hebben denk ik...
Ha, ja, ik ben een held op sokken en durf dat dan weer niet. wat dan natuurlijk ook weer typerend is voor de vriendschap die op dit moment ook niet helemaal meer aanwezig is maar dat is dan weer een heel ander verhaal

Oja, en met wat ik schreef bedoelde ik gewoon hoe ik het voel en niet dat mensen niet mogen schrijven wat ze willen omdat dat voor mij (of voor wie dan ook) niet leuk zou zijn hoor, ik vind het ook wel fijn dat er veel mensen zijn die wel gewoon kunnen plannen omdat dat betekend dat ze wel heel snel zwanger zijn.
pi_88402246
ik ben niet meer thuis, dus uitgebreid reageren is lastig via de foon maar ik ben het in alles eens met mijsjes post van hierboven. Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen jeetjejom, excuus als mijn woorden die indruk hebben gewekt. Het was misschien wat thistleweed zegt, het gemak waarmee het gebracht werd triggerde mij tot een (overdreven?) reactie
pi_88403931
Hoi meiden :W

Ik ben vandaag ongesteld geworden... nieuwe nod is 7 december. Maar ik wil niet in het eerste lijstje.

We hebben besloten om even 3 maanden te stoppen. Ik wil eerst even wat afvallen, en ga het cambridge dieet doen. En dan is het niet verstandig om zwanger te raken of te worden.

In februari gaan we het weer echt proberen, en als het in juni/juli 2011 nog niet gelukt is, dan gaan we naar de huisarts.

Ik blijf jullie nog wel volgen en ik kom ook nog wel eens langswippen ;) Iedereen veel succes! En ik hoop dat het bij jullie niet zo lang duurt als bij mij :*
pi_88404062
C_A, je 'klinkt' heel optimistisch maar ik vind het wel heel vervelend voor je. Ik hoop dat je snel wat gewicht kwijt bent zodat je lekker in je vel zit om aan een nieuwe ronde te beginnen.
pi_88404510
:* C_A fijn dat je een beslissing hebt genomen, en ik wens je er heel veel sterkte bij...
tot gauw hoor!
pi_88404568
C_A :*
Wat is het cambridge dieet? :? (sorry ff off topic)
pi_88404641
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:54 schreef danic het volgende:
C_A :*
Wat is het cambridge dieet? :? (sorry ff off topic)
hier wordt het uitgelegd
pi_88405035
quote:
Omdat Cambridge 500 slechts 462 kilocalorieën per dag bevat
Jemig, das wel heel erg! Sorry, maar vraag me af of dat wel gezond is. onder de 1000kc is al weinig en daar kreeg Sonja (ja, Bakker) al heel veel commentaar op.
Denk je wel om je gezondheid C_A?
pi_88405368
Jemig zeg C_A, ik lees het net even door, dat is wel heel heftig zeg. Inderdaad dan wel beter als je niet zwanger raakt terwijl je het dieet doet. Waar ga je je vitamines enzo trouwens vandaan halen? Of is dit te veel off topic?
pi_88406042
C_A, sterkte met je dieet. Lijkt me wel heftig hoor! Zijn wel heel weinig calorieen...

Over de discussie hierboven heb ik al een keer mijn mening gegeven... Ik was dus op 3dec. uitgerekend voor Thomas, achteraf was dat misschien niet heel handig, maargoed. Ik ben misschien dan te nuchter en denk:"het leven is hard, hij went er maar aan..." . Ook kan ik me eerder iets voorstellen dat je het vervelend vindt van de decembermaand, maar op de verjaardag van iemand anders kan ik me niks voorstellen :N (behalve de Sint dan)

Voor ons is het dus absoluut geen reden om ons in te houden. Zeker niet nu ik weet dat ik minder vruchtbaar ben, elke kans grijpen!
pi_88407257
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

dat dus.
daarom had ik het in eerste instantie niet neergezet, maar er werd om gevraagd.

ik zou geen rekening houden met carnaval, sinterklaas, kerst etc.
maar puur met familieverjaardagen en dat is in deze periode nogal veel.
het lijkt mij inderdaad niet leuk voor het kind om op dezelfde dag jarig te zijn.
natuurlijk kan je dit nooit helemaal voorkomen en dat hoeft ook niet.
maar het aantal is best veel, en daarom wordt het een beetje plannen.
ons andere druif is dus in de drukke periode jarig en het is altijd een gedoe met verjaardag vieren.
vragen aan de halve familie wanneer het daar wordt gehouden en hopen dat het niet eind december wordt. :')

sorry als iets kwetsend over kwam dat was niet de bedoeling. :*
pi_88407471
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
zo voel ik dat ook.
ik voel me erg opgelaten nu, met dat heel plan gedoe. :+
pi_88408467
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:20 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

zo voel ik dat ook.
ik voel me erg opgelaten nu, met dat heel plan gedoe. :+
niet doen, is niet nodig, er zijn altijd wel mensen die een andere mening hebben en die ook geven. ik wilde niemand beledigen of aanvallen, en ik heb niet het idee dat jij dat wel van plan was... :) ook het plannen op zich was niet het probleem, meer hoe het omschreven werd, maar ook dat is lastig omdat je het wel leest hier en niet hoort met de juiste intonatie...
gewoon doen zoals je vind dat je het moet doen. :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:43:24 #50
238474 Jeetjejom
pi_88410474
Mijsje en Klavertje-4, ik denk dat we elkaar misschien 'te serieus' namen, blij dat alles weer helemaal opgehelderd is!!!!!! En ik kan me ook wel voorstellen dat het heel frustrerend is als mensen het maar even uitstellen omdat ze er gewoon vanuit gaan dat het bij hun wel gaat lukken als het uitkomt als jezelf al jaren ermee bezig bent. Ik gun dit dan ook echt helemaal niemand en wou dat ik mijn geluk aan jullie allemaal kon geven!
En Twistle-weed, wat is dat een belachelijke opmerking van je 'vriendin' (hoewel ik ernstig mijn twijfels zou hebben bij de vriendschap als ze wist dat jullie ook graag een kindje wilden)!
Ik had er al problemen mee om mijn vriendin te vertellen dat ik zwanger was nadat zij 2 weken geleden een miskraam had gehad (maar wilde wel dat ze het van mij te horen kreeg in plaats van via Hyves ofzo) Gelukkig is zij nu ook zwanger *O*

C_A, klinkt heftig dat dieet zeg! Hopelijk heeft het wel het gewenste effect en ben je gewoon in februari een paar kilo kwijt om ze vervolgens door een zwangerschap er weer bij te krijgen!
O+ O+ O+
Jouw warmte is genoeg
pi_88414822
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:07 schreef danic het volgende:

[..]

Jemig, das wel heel erg! Sorry, maar vraag me af of dat wel gezond is. onder de 1000kc is al weinig en daar kreeg Sonja (ja, Bakker) al heel veel commentaar op.
Denk je wel om je gezondheid C_A?
Je hebt ook 800 ;)

Volgende week intake en krijg wel begeleiding enzo ;)
Ik ken al een aantal mensen die met dit dieet zijn afgevallen. Dus ik vertrouw het wel. De eerste 2 weken schijnen zwaar te zijn ;) maar dat overleef ik wel.

Ik sta er nu achter dus nu is het moment ;) ik weet zo weinig calorien maar ik wil ook 20 kilo kwijt ;) ik hoop dat het daarna makkelijker is om zwanger te worden. En ik weet zeker als ik afval dat ik dan ook lekkerder in me vel zit ;)
pi_88415554
c_a ben je je er van bewust dat je ook je cyclus helemaal in de war kan gooien door zo weinig te eten? En dan niet alleen tijdens het dieet, maar ook voor erna? Ga toch naar een dietiste, dat krijg je gedeeltelijk vergoed en dan doe je het op een gezonde manier. Zo weinig calorieen is gewoonweg niet gezond.
pi_88416648
ja dr is al veel over gezegd, maar er is echt maar weinig te 'plannen' aan de komst van een kindje.
Bij ons was het ook 'pas' raak na 1,5 jaar. En ik was dus uitgerekend op 31 december.
en ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen maar heel erg blij was met het feit zwanger te zijn!
en dan heb je een datum waar je naar toeleeft, je houdt vrij groot kans met de kerst, oud en nieuw en mijn eigen verjaardag was ook een optie (12 jan).

en toen kwam ons kleine meisje al op 5 dec ter wereld.... juist, sinterklaas.
Maar ze is gezond, en ik ben zo blij dat ik een kindje heb mogen krijgen, dat ik me daar echt niet al te druk om maak... :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88417156
ik heb er nooit zo overna gedacht wat betreft uitgerekende datum. k was wel snel zwanger. maar 6 juli uitgerekende datum...dus k hoopte niet 3 weken eerder (verjaardag van zn vader en oma ook rond die tijd) en 2weken later ook (verjaardag oom).
en t liefst 11juli ook niet ivm vervelende gebeurtenis die dag...en dat werd m natuurlijk. achteraf vind k t toch een fijne dag, tis niet alleen maar naar meer die dag.

maar kan me op zich best voorstellen dat je er rekening mee wil houden.

oh en in november jarig zijn is niet zo heel erg hoor :) k vond t vroeger juist leuk. maar kwam ook doordat de rest van het gezin in maart jarig is.
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:08:58 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88417610
Oh, alweer een nieuw topic! :o

c_a, jeetje, 800 kcals per dag is weinig, sterkte met eraan wennen en ik hoop dat het je een goeie kickstart geeft!

Hier vandaag een beetje zeurderig gevoel in mn buik, ik gok op een eisprong. Dat zou best fijn zijn, want dan ben ik goed bezig geweest :s) Morgen ga ik even naar de stad om van die ovulatietestjes te kopen bij de Kruidvat. En ik ben ook al aan mn tweede potje foliumzuurtabletten toe! :o
pi_88417804
als je nu je eisprong hebt gehad, dan kan het zijn dat je je piek mist op je ovutestjes, en dat ze dus niet positief uitslaan... maar het zou mooi zijn... :) goed gebruik van maken dus :9
en foliumzuur... :o ik vergeet die krengen steeds... moet weer nieuwe kopen... (ook een nadeel als het wat langer duurt, dan ga je wat slordiger met dat soort spul om, terwijl het zo ontzettend belangrijk is...)

jeetjejom, :* wat mij betreft is het gewoon weer helemaal goed :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:21:42 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88418087
Mja, maar dan weet ik dat in elk geval maar weer (plus ik koop wel een voorraadje ;) ). Heb er na vandaag toch ook niks meer aan, want mn vriend gaat een week weg...

Foliumzuur is belangrijk ja, maar ik neem toch aan dat jij inmiddels wel een redelijk basisniveau daarvan hebt. Maargoed, nu ben je er weer aan herinnerd, schrijf het op je boodschappenlijst, of doe lekker lui en bestel het online :)
pi_88420016
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:21 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, maar dan weet ik dat in elk geval maar weer (plus ik koop wel een voorraadje ;) ). Heb er na vandaag toch ook niks meer aan, want mn vriend gaat een week weg...

Foliumzuur is belangrijk ja, maar ik neem toch aan dat jij inmiddels wel een redelijk basisniveau daarvan hebt. Maargoed, nu ben je er weer aan herinnerd, schrijf het op je boodschappenlijst, of doe lekker lui en bestel het online :)
de eerste anderhalf jaar nam ik het trouw iedere dag... daarna werd ik slordiger en nam ik het nauwelijks nog... (goed om te nemen, maar waar doe ik het voor? was het gevoel dat ik toen had...) bij de IVFbijeenkomst vroeg de arts aan de ongeveer 80stellen hoeveel vrouwen er nog foliumzuur namen (toen dacht ik: zul je zien, ben ik een van de weinigen die het niet neemt op het moment...) en toen staken maar 2 vrouwen hun hand op... de gyn zei toen ook dat dat vaak gebeurt, dat je het dan stopt te nemen, en niet eens bewust van: laat ik ermee stoppen, maar gewoon vergeten en steeds vaker vergeten... maar ik heb het wel weer nodig ja... :@
naja, heel relaas om eigenlijk niks te zeggen... o|O
  zondag 7 november 2010 @ 11:12:12 #59
12913 GreatWhiteSilence
pi_88426735
C_A, succes met afvallen, ik hoop dat het dieet voor jou werkt. :)

Ik heb zo'n bakje staan met maandag, dinsdag, etc. De vitaminepillen van mijn dochter zitten er ook in, dus ik vergeet ze gelukkig nauwelijks. De pil die ik neem is ook voor zwangere en borstvoedende vrouwen, dus ik hoef niet te switchen, dat vind ik wel handig.
  zondag 7 november 2010 @ 11:37:42 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88427400
Ja, ik heb zo'n potje "vitaal zwanger" van het Kruidvat, die is ook voor de hele periode :)

Ik vergeet t wel eens, maar ik kan me daar eigenlijk niet zo heel druk om maken... :{ In die potjes zit 100% ADH, als ik het eens een dag niet neem krijg ik alsnog behoorlijk wat binnen.
  zondag 7 november 2010 @ 15:23:12 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88434432
Ok. ik heb dus zo'n ovulatietest gedaan, en ik ben blijkbaar toch nog niet zo goed in zelf voelen :')

"Als er een streep verschijnt vindt de eisprong waarschijnlijk 24-36 uur later plaats."
Ik dacht dat mn eisprong gisteren of eergisteren was, maar ik zie toch echt een streep!

Vanavond dus maar even op gepaste wijze afscheid nemen van vriendjelief oO<

-edit- Ik lees nu wel her en der dat die kruidvat ovutesten wel heel vaak positief aangeven... :? Zijn er mensen met meer ervaring?

[ Bericht 17% gewijzigd door LadyBlack op 07-11-2010 16:10:11 ]
  zondag 7 november 2010 @ 16:23:58 #62
12913 GreatWhiteSilence
pi_88436830
Maar is de streep donkerder dan de controlestreep? Volgens mij is dat ook nog een voorwaarde, dacht ik. Tenminste, dat was een voorwaarde bij de ovulatietesten die ik heb gebruikt.
  zondag 7 november 2010 @ 16:26:58 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88436955
Ja dat wel :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 november 2010 @ 17:39:16 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88439307
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ok. ik heb dus zo'n ovulatietest gedaan, en ik ben blijkbaar toch nog niet zo goed in zelf voelen :')

"Als er een streep verschijnt vindt de eisprong waarschijnlijk 24-36 uur later plaats."
Ik dacht dat mn eisprong gisteren of eergisteren was, maar ik zie toch echt een streep!

Vanavond dus maar even op gepaste wijze afscheid nemen van vriendjelief oO<

-edit- Ik lees nu wel her en der dat die kruidvat ovutesten wel heel vaak positief aangeven... :? Zijn er mensen met meer ervaring?
Als jullie het eergister/gister gedaan hebben (ik weiger het woord'geklust' te gebruiken) zit je qua timing echt goed :)
  zondag 7 november 2010 @ 17:48:58 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88439592
Ik gebruik die term ook niet nee! :D

Maar vanavond is nog beter denk ik *O*
Damn, ik vind die testjes echt rete-interessant :')
  zondag 7 november 2010 @ 18:17:10 #66
12913 GreatWhiteSilence
pi_88440432
Ik heb hier trouwens last van bloedverlies. :( Niet zo heel veel, het zal een druppel zijn geweest, maar ja... Ik had dat bij Annicka ook, maar ja, ik zit er niet lekker bij natuurlijk. Ik durf in ieder geval niet meer naar de WC... :')
  zondag 7 november 2010 @ 18:42:56 #67
279894 winka
There is no place like home..
pi_88441165
Jee, gaat snel hier, tijd niet gepost :D En aan aantal interessante discussies gemist :)
Vandaag voor het eerst voor het 'eggie' gegaan en dat was wel heel speciaal *; Hoewel we denk ik veel te vroeg zijn. Ik heb een cyclus can 27 dagen en verwachte eisprong is rond de 13e. Nu vraag ik me eigenlijk af, kan het ook zijn dat mijn eisprong bijvoorbeeld op de 10e dag plaatsvindt, ondankse dat ik een regelmatige cyclus heb van 27 dagen?

In ieder geval gaan we snel weer aan de bak :9

@GWS: spannend! Hopen dat de }) }) }) niet doorzet! Met een luier om hoef je in ieder geval niet naar de wc ;)
@klumsy: balen joh -O-
  zondag 7 november 2010 @ 18:55:22 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88441617
quote:
10s.gif Op zondag 7 november 2010 18:42 schreef winka het volgende:
Jee, gaat snel hier, tijd niet gepost :D En aan aantal interessante discussies gemist :)
Vandaag voor het eerst voor het 'eggie' gegaan en dat was wel heel speciaal *; Hoewel we denk ik veel te vroeg zijn. Ik heb een cyclus can 27 dagen en verwachte eisprong is rond de 13e. Nu vraag ik me eigenlijk af, kan het ook zijn dat mijn eisprong bijvoorbeeld op de 10e dag plaatsvindt, ondankse dat ik een regelmatige cyclus heb van 27 dagen?

In ieder geval gaan we snel weer aan de bak :9

@GWS: spannend! Hopen dat de }) }) }) niet doorzet! Met een luier om hoef je in ieder geval niet naar de wc ;)
Ja, dat kan. Ik had na het pilstoppen een cyclus van 22 (van die cyclus weet ik niet wanneer de eisprong was), in de tweede cyclus was mijn eisprong op dag 8. Volgens de boekjes kan dat niet/komt dat nauwelijks voor, maar ik ben er nu toch echt zwanger van :) Gewoon lekker 'proberen', ook tijdens/vlak na je menstruatie is mijn advies ;)
  zondag 7 november 2010 @ 19:33:59 #69
279894 winka
pi_88442937
Wow, dat is een hele snelle eisprong :D Nou dat is dan weer een bewijs dat de boekjes het niet altijd bij het juiste end hebben.

We gaan dan ook maar zo vaak mogelijk aan de slag w/
  zondag 7 november 2010 @ 19:48:35 #70
12913 GreatWhiteSilence
pi_88443514
Hier mag ik ook weer aan de slag: het is helaas doorgezet. Ik vroeg me al af waarom mijn kuiten ineens minder pijn deden vanmorgen... }:|

Mijn NOD is 5 december. Ik heb wel zin in een sinterklaascadeautje... :P
  zondag 7 november 2010 @ 19:49:50 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88443561
He bah, jammer GWS! Dat het dan toch eerst nog zo spannend is he }:|

Winka, je kan nooit te vroeg beginnen toch? ;) gewoon lekker doorgaan! Beter ver vóór je eisprong dan erna :Y)
pi_88444251
Nou, daar zijn we weer! Helaas in de afgelopen weken weinig geklust ivm ziekte van O+ en ondergetekende. Volgens mij moet/moest ik een dezer dagen m'n eieren eruit persen, dus hebben we het gisteren maar effe ingehaald wat we de afgelopen weken te kort kwamen.

Vanmorgen het nieuws gekregen dat O+ 's neefje z'n vriendin bezwangerd heeft... Per ongeluk nog wel, maar desalniettemin is het wel gewenst... Ow dan gaat mijn bloed weer ff koken op zo'n moment!

GWS :( :( :( :( ! Balen man

Lady Black, ik ga duimen voor je!

En voor iedereen die ik nou vergeet te verwelkomen of succes te wensen, ook voor jullie duim ik!
  zondag 7 november 2010 @ 20:11:23 #73
279894 winka
pi_88444602
Waardeloos GWS -O- Maar 5 december zou wel een prachtige dag zijn voor een positieve test :s)

@GGB moeilijk is dat lijkt me als er in je buurt vrouwen al zwanger worden als ze er alleen al maar aan lijken te denken :{ Ik duim voor je dat het voor jou gauw raak is ^O^
  zondag 7 november 2010 @ 20:15:34 #74
279894 winka
pi_88444810
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:49 schreef LadyBlack het volgende:
He bah, jammer GWS! Dat het dan toch eerst nog zo spannend is he }:|

Winka, je kan nooit te vroeg beginnen toch? ;) gewoon lekker doorgaan! Beter ver vóór je eisprong dan erna :Y)
Ik heb nu al de neiging om ovutesten te gaan halen. Maar ja het is voor mij beter om het in het begin zo relaxed mogelijk te houden omdat ik nogal de neiging heb voor 'obsessief' gedrag :) De laatste weken zat bijvoorbeeld ik elke dag op babybrabbel naar positieve testen te kijken :@ Of ik zat een uur te kijken naar mijn menstruatiekalender op internet :@

Beetje te vroeg voor zulk gedrag 8-)
  zondag 7 november 2010 @ 20:42:56 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88446559
Hahaha Winka, heel herkenbaar!

Ik heb besloten dat ik na 4 rondes wel wat hulpmiddeltjes mag gebruiken, zoals die ovulatietestjes, maar ik ben ook al bijna 4 maanden vrij obsessief bezig hoor :') En dan maar zeggen dat je het nog rustig aan wilt doen, het maar laten komen zoals het komt en blablabla..... ik ben daar niet zo voor gemaakt _O-
  zondag 7 november 2010 @ 20:43:49 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88446634
GGB, da's nog best goed getimed dan toch, die ziekte van jullie? ;)

Hopelijk zijn jullie inmiddels weer goed opgeknapt!
  zondag 7 november 2010 @ 20:48:48 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88446983
Vooruit, ik beken. Ik gebruikte de tweede ronde al ovulatietests. Durfde het hier al niet te zeggen, bang dat ik voor obsessief zou worden uitgemaakt :D We hadden er overigens wel belang bij om zo snel mogelijk zwanger te raken. Hoe sneller zwanger, hoe sneller ik daarna weer kan worden behandeld voor mijn hoge bloeddruk.

Daardoor weet ik ook zo zeker wanneer ik mijn eisprong had. Ik heb namelijk van dag 8 t/m dag 12 testjes gedaan, alleen die van dag 8 gaf een heel vaag streepje. De piek heb ik dus ws. daarvoor al gehad. Ik dacht trouwens eerst dat er iets mis was gegaan en heb nog getwijfeld om nog een doos tests te kopen om vanaf dag 13 te doen. Niet gedaan uiteindelijk, was ook niet nodig!
  zondag 7 november 2010 @ 21:02:00 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88447899
Aventura _O-

No need to explain! Volgens mij is iedereen die net begint met zwanger worden heel nieuwsgierig naar het verloop van haar cyclus. En als je lang aan de pil (of spiraal) bent geweest heb je daar nou eenmaal geen zicht op.
pi_88448226
Ik ben echt schandalig slecht met foliumzuur. Ik vergeet het altijd, nu ik er aan denk bedenk ik me ook dat ik al een tijdje niet heb geslikt :@ en ik ben nog wel zo zorgvuldig met wat ik eet en drink.

@ ladyblack: veel plezier/succes vanavond
@ winka: lekker ontspannen proberen te houden is wel een goed idee maar mij lukte dat ook echt niet hoor, net aan 4 maanden weten te wachten voordat de ovu testen er aan te pas kwamen en dat was echt alleen maar omdat ik heel regelmatig ben en dus wel kan inschatten wanneer de ovulatie ongeveer zou moeten wezen.
@ aventura: maargoed dat je ze gebruikt hebt toch? Dan heb je dat ook maar mee gemaakt. Is toch leuk om te weten allemaal.

Hier zo als het goed is midden in de juiste periode. Deze maand voor het eerst aan het temperaturen dus ik ben benieuwd wat ik te zien krijg, volgens de ovu testen zat ik altijd keurig 14 dagen na menstruatie. Hoop dat het gaat lukken want anders mag ik met mijn tempkaartje naar de dokter om te gaan kijken wat we allemaal gaan doen en daar heb ik helemaal geen zin in. :N
Klussen vind ik een naar woord maar medische malle molen vind ik ook maar een rare term. Andere mensen hier ook last van?
  zondag 7 november 2010 @ 21:09:57 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88448487
Nouja, dat er een beetje een luchtige naam voor medische begeleiding bij vruchtbaarheidsproblemen is, snap ik wel. Maar klussen vind ik ook vreselijk :X

Merk wel dat het na een jaar meelezen in de OUDtopics wel in mn vocabulair is geslopen dus ik moet het soms wel weer deleten omdat ik het toch op heb geschreven :') ;(

Ik hoop trouwens ook dat het deze maand wel lukt, ik duim voor je!
pi_88448796
Dat is lief :)

Ik snap ook wel dat het goed is dat er een luchtige naam voor is maar ik vind het zo gek klinken. Maar dat ligt vast aan mij, ga wel iets beters verzinnen, altijd leuk :Y
pi_88460317
ik noem het ook gewoon "neuken" en "medische molen" thuis, maar hier pas ik me aan aan wat anderen veel zeggen... O-)

maar inderdaad, hier thuis hoef ik ook niet met "klussen" aan te komen, zakt de zin van (8> spontaan weer van weg... ;)

( ow, wat een post, waarom zet ik dit hier neer... :') )
;)
pi_88463826
quote:
Op maandag 8 november 2010 00:42 schreef mijsje het volgende:
ik noem het ook gewoon "neuken" en "medische molen" thuis, maar hier pas ik me aan aan wat anderen veel zeggen... O-)

maar inderdaad, hier thuis hoef ik ook niet met "klussen" aan te komen, zakt de zin van (8> spontaan weer van weg... ;)

( ow, wat een post, waarom zet ik dit hier neer... :') )
;)
Hier ook zo hoor! Denk dat m'n vriend het niet eens zal snappen als ik vraag of ie mee gaat klussen..

Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat ik een zwangerschapstest gedaan heb en dat daar heel licht een tweede streepje zichtbaar wordt, moet me nu echt bedwingen om niet te gaan testen is nog een beetje vroeg nog een weekje wachten.. bah wat is ongeduldig zijn toch vervelend en wat duurt een maand toch lang..
  maandag 8 november 2010 @ 11:05:11 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88465979
Nu we het toch hebben over klussen etc... Zeggen jullie echt tegen jullie lief "het is nu het goede moment" ? Vroeg ik me zomaar af.

En dat kijken naar kalenders etc etc, doe ik ook hoor! Je wilt toch uiteindelijk wat inzicht hebben hoe je cyclus verloopt, zoals LB zegt. Ben ook heel lang aan de pil geweest, geen idee meer van! En de lessen biologie zijn ook zeeeer lang geleden! :P
  maandag 8 november 2010 @ 12:41:59 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88468930
Whehehe, mijn vriend vindt het superinteressant allemaal. hoe dat nou werkt enzo, dus die vraagt regelmatig waar ik nou zit in mn cyclus. O+
Voor hem is het ook allemaal nieuw trouwens, ik ben zn eerste lange relatie en de afgelopen 3 jaar had ik een spiraal en was ik nooit ongesteld :D

Maargoed, ja ik meld het altijd wel eventjes als het goeie moment is aangebroken, vinden we allebei leuk ^O^

Overigens had ik net weer een erg positieve ovulatietest, dus ik weet het niet hoor... :{
  maandag 8 november 2010 @ 13:30:40 #86
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_88470550
zondagochtend heeft ze een predictor test gedaan..met zo'n streepje...en al na 3 minuten kleurde het streepje volledig....dusss...... raak! ( wordt voor ons de 1e) :Y
Om het zeker te weten heeft ze de huisarts al gebeld met wat vragen, en ik heb net nog een andere test gehaald bij de kruidvat, van clearblue, met een indicator hoe lang al.... tsja, we willen het toch wel zeker weten :) ^O^

Volgens de huisarts, die het heeft uitgerekend, is ze nu al 6 weken zwanger *; , eens kijken wat de clearblue morgenochtend zegt :Y
Ex nihilo nihil fit
  maandag 8 november 2010 @ 13:38:42 #87
12913 GreatWhiteSilence
pi_88470786
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:30 schreef Amun-Ra het volgende:
zondagochtend heeft ze een predictor test gedaan..met zo'n streepje...en al na 3 minuten kleurde het streepje volledig....dusss...... raak! ( wordt voor ons de 1e) :Y
Om het zeker te weten heeft ze de huisarts al gebeld met wat vragen, en ik heb net nog een andere test gehaald bij de kruidvat, van clearblue, met een indicator hoe lang al.... tsja, we willen het toch wel zeker weten :) ^O^

Volgens de huisarts, die het heeft uitgerekend, is ze nu al 6 weken zwanger *; , eens kijken wat de clearblue morgenochtend zegt :Y
Gefeliciteerd! *O* Maar in dat geval hoor je thuis in het Zwangerschap en geboorte deel 708 topic. ;) Wij zitten nog op tweede streepjes te wachten... ;(
  maandag 8 november 2010 @ 13:45:57 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88470986
Gefeliciteerd Amun-Ra! Lijkt me dat de clearblue net zo'n uitslag geeft als de huisarts, hartstikke zwanger! ^O^

Gauw naar het zwangerschapstopic dus maar! :)
  maandag 8 november 2010 @ 14:09:37 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88471738
Gefeliciteerd Amun-Ra en snel weer wegwezen hier! :W
pi_88488945
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vandaag dan toch besloten hier aan te schuiven. In augustus al gestopt met de pil om te gaan kijken of mijn cylcus normaal op gang wilde komen. Die blijkt nu direct regelmatig te zijn, en nu dan toch echt besloten om er voor te gaan.

Op 1 december verwacht ik mijn eerste echte NOD.
pi_88491116
GWS, balen :*

Lief is door zijn rug gegaan :( ... Net deze week :'(
pi_88491389
Oeps, een hele pagina gemist... :@

:W papilion. Hopelijk ben je weer snel weg!
pi_88494224
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:55 schreef papillion het volgende:
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vandaag dan toch besloten hier aan te schuiven. In augustus al gestopt met de pil om te gaan kijken of mijn cylcus normaal op gang wilde komen. Die blijkt nu direct regelmatig te zijn, en nu dan toch echt besloten om er voor te gaan.

Op 1 december verwacht ik mijn eerste echte NOD.
Spannend... en veel succes! Dat je hier maar snel weg bent ;)

*G*
  maandag 8 november 2010 @ 22:45:10 #94
12913 GreatWhiteSilence
pi_88495748
Welkom Papillion! :W
Ik kan helaas de openingspost niet meer aanpassen, misschien wil een MODje zo lief zijn? O-)
pi_88496729
Dank jullie wel voor het welkom heten :)

Ik hoop wel dat ik hier snel weg ben, maar hoop minstens zo hard voor de rest dat ze hier eerder weg zijn dan ik. Het is wel beetje raar, lees hier nu sinds augustus mee en feitelijk ken je hier niemand maar toch ga ik al heel erg meeleven met anderen en worden "forumkarakters" toch echt personen. Maar door die "band" gun ik het anderen gewoon echt en dus eigenlijk ook wel eerder als ik. Het zou echt mooi zijn als het bij de 1e poging raak is, maar voor ons gevoel komt het wel wanneer het mag komen. We zijn nu beiden nog jong en er staan ons (voor zover we weten) geen complicaties in de weg en we vinden het dus ook niet erg als het niet meteen lukt. Dit terwijl ik hier dus lees dat anderen er al zo klaar voor zijn en het maar niet wil komen.

In ieder geval is het allemaal nu wel al een beetje spannend. Het wordt gewoon allemaal steeds werkelijker dat we samen de fase van student uit zijn gegaan en dat we nu aan het begin van hopelijk iets heel moois staan.

Meteen maar sorry voor het feit dat ik goed ben in lange lulposts maken als ik iets wil uitdrukken.
pi_88503825
Welkom papillion :W

Balen GWS :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_88504791
Welkom papillion! :W

Weinig nieuws vanaf hier... Ben al een paar dagen niet lekker in orde, maar gelukkig is mijn ei al geweest, dus hoef ik niet tegen mijn zin in te 'klussen'. Hehe, wat een woord inderdaad ja... :')

Mijn vriend is er overigens behoorlijk van overtuigd dat ik niet lekker te pas ben doordat hij meteen raak heeft geschoten _O-
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:55:32 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88505842
Hahaha Poookie, da's lekker mannelijk gedacht van hem ;) Maar ik hoop dat ie gelijk heeft hoor!

Papilion, welkom hier!

Aoraki, wat sneu voor je lief -O- beterschap ermee!
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:10:42 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88506233
@GWS :*
@Aoraki; Dat is balen! Kan ie zich er niet even doorheen bijten! haha! Ah nee, dat is zeer vervelend zeg.
@ Papillion: Welkom hier!! En geen verontschuldigingen voor lange posts, daarvoor is het een forum toch? Lekker neerknallen hier! ^O^
@Pookie: Ik hoop dat je vriend gelijk heeft! *O*

Hier niets te melden, borsten voelen weer hard, weet ook niet wat ik daarvan moet maken. Vorige week niets geen last en nu sinds het weekend weer wel....
Lief van mij snap ik af en toe niets van. Heeft al 2 keer gevraagd wat we met oud en nieuw gaan doen. Gisteren is er een uitnodiging binnen gekomen, heeft hij op een briefje geschreven (ik was gisteren laat thuis, dus vandaar even brievenpraat): wacht nog maar even met ja zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel :D :? Rare jongen.....
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:13:05 #100
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88506300
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:07 schreef Poookie het volgende:
Welkom papillion! :W

Weinig nieuws vanaf hier... Ben al een paar dagen niet lekker in orde, maar gelukkig is mijn ei al geweest, dus hoef ik niet tegen mijn zin in te 'klussen'. Hehe, wat een woord inderdaad ja... :')

Mijn vriend is er overigens behoorlijk van overtuigd dat ik niet lekker te pas ben doordat hij meteen raak heeft geschoten _O-

* Susie in nieuwsgierige modus
Zijn er hier dames die tegen de zin in aan de slag gaan omdat ze weten dat ze vruchtbaar zijn?
pi_88506682
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:13 schreef Susie het volgende:

[..]

Zijn er hier dames die tegen de zin in aan de slag gaan omdat ze weten dat ze vruchtbaar zijn?
ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar.
ik kan me voorstellen dat als je het graag wilt of als er maanden overheen gaan je dat doet.

zelf zou ik daar op dit moment nog moeite mee hebben. en ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit een ovu test gedaan. beetje uitrekenen via internet wat vruchtbare dagen zijn geweest de afgelopen maand en of er in de dagen iets is gebeurd. maar we zijn nog maar zo kort bezig, dus eigenlijk telt het nog niet.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:36:32 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88506961
Nou tegen mn zin natuurlijk nooit, maar waar ik anders misschien wel zou denken: 'het is al laat en ik moet er morgen weer vroeg uit', heb ik dat er wel even voor over als het echt een vruchtbare dag is!
pi_88507718
Wij hebben dat 1 maand gedaan, maar nooit meer :') Niet echt goed voor je sexleven :)
En ik had geen zin om om 1 uur 's nachts nog een wipje te doen, omdat ik vruchtbaar zou zijn :')

Mijn man werkt veel over, en ik ga dus echt niet wachten tot 1 uur _O- Dan heb ik zoiets, morgen weer een kans.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:11:48 #104
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88514766
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:36 schreef LadyBlack het volgende:
Nou tegen mn zin natuurlijk nooit, maar waar ik anders misschien wel zou denken: 'het is al laat en ik moet er morgen weer vroeg uit', heb ik dat er wel even voor over als het echt een vruchtbare dag is!
Dit heb ik ook. Ik kan me overigens wel voorstellen, dat wanneer je al een hele tijd bezig bent, dat het wellicht anders is. Maar de sex moet toch ook wel leuk en lekker blijven vind ik! ^O^
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:21:52 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88515203
Juist, je wilt natuurlijk ook voorkomen dat de focus na een tijdje alleen maar daarop komt te liggen!

Kijk, wij vinden het nu nog best speciaal om voor een kindje bezig te zijn, dus juist extra leuk *;
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:25:10 #106
238474 Jeetjejom
pi_88517787
Hallo Pappillion, welkom! En succes en dat je hier maar snel weg mag zijn en veel dames mee mag nemen! Want ik wil toch op zijn minst de helft nog in het Z&Bforum tegenkomen voor april!
Jouw warmte is genoeg
pi_88520239
quote:

[..]

Ik niet in elk geval :) Scheelt dat wij beiden een behoorlijk libido hebben.
pi_88523677
Hmm, durf bijna niet toe te geven dat wij het wel eens tegen onze zin in hebben gedaan. Natuurlijk moet je wel op een gegeven moment zin gaan krijgen in het vrijen omdat t anders niet lukt, we maken dan dus gewoon zin.
Wel een keer gehad dat het laat was en ik was moe en ik wilde echt niet en toen stond ik daar met een positieve ovu test in mijn hand. Toen heb ik me bedacht dat ik niet wilde dat mijn kind met echte tegenzin verwekt is en zijn we lekker gaan slapen (en dan baal ik stiekem wel dat we weer een kans gemist hebben).
In het begin was het wel een stuk leuker, toen waren we echt blij dat we voor een kind gingen vrijen en was het nog heel bijzonder.
Maargoed, wij zijn dan ook meer van de 1 keer per week goed dan elke dag, daar heb ik ook soms gewoon geen energie voor, dan zorg ik liever dat als we het doen het goed is.
Deze maand gewoon de plannen 's avonds afgezegd en alle tijd genomen, ik moet zeggen, dat bevalt ook wel.
pi_88523715
Oja ik vergeet iets,

Hoi Papilion :W
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:33:25 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88524728
Bah ik zit nu echt met een dikke brok in mn keel nav het berichtje van Take_A_Picture ;(

Maar zij is niet de enige die blij dit topic verliet en daarna keihard werd teruggefloten :{ dus hoe blij ik ook zal zijn als ik eenmaal een positieve test in handen heb, ik zal ook nog wel bang zijn :X
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:39:26 #111
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88524969
Vreselijk lijkt me dat, het lijkt me overigens die hele zwangerschap angstig en daarna nog velen jaren! (zorg over kind enzo... )
pi_88525470
quote:

[..]

Ik heb het nog gedaan ja. Ben ik ook niet beschaamd over om dat te zeggen.
Ik ben direct moeten beginnen met hormonen nemen (pillen en daarna inspuitingen) en dan moesten we op dag 10, 12, 14, 16, 18 en 20 seks hebben. Het 'verplichte' deed bij mij wel mijn zin verminderen/verdwijnen, maar ja, het was toen echt van moeten.
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:53:35 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88525568
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:39 schreef Susie het volgende:
Vreselijk lijkt me dat, het lijkt me overigens die hele zwangerschap angstig en daarna nog velen jaren! (zorg over kind enzo... )
Ja, dat zei iemand in Z&G laatst ook: vanaf het moment van je positieve test blijf je je hele verdere leven bang om je kind :') ook lekker bemoedigend.....

Maargoed, je kindje daadwerkelijk verliezen is wel echt een van de ergste dingen die je kan overkomen denk ik, dat gun je niemand ;(

En toch steek ik mijn kop in het zand en hoop ik op een positieve test volgende week oO<
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:54:46 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88525611
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:51 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben direct moeten beginnen met hormonen nemen (pillen en daarna inspuitingen) en dan moesten we op dag 10, 12, 14, 16, 18 en 20 seks hebben. Het 'verplichte' deed bij mij wel mijn zin verminderen/verdwijnen, maar ja, het was toen echt van moeten.
Pfoe, dan krijg je het ook wel heel letterlijk voor je kiezen ja :{

Gelukkig heeft het bij jou wel een prachtig kereltje opgeleverd! O+
pi_88527261
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:33 schreef LadyBlack het volgende:
Maar zij is niet de enige die blij dit topic verliet en daarna keihard werd teruggefloten :{ dus hoe blij ik ook zal zijn als ik eenmaal een positieve test in handen heb, ik zal ook nog wel bang zijn :X
Ik denk dat iedereen zijn twijfels heeft tijdens een zwangerschap, of je nou een miskraam hebt gehad of niet, het is en blijft spannend. Maar het heeft absoluut geen zin om negen maanden lang bang te zijn. Probeer er ook echt van te genieten. En dat is heel makkelijk gezegd en ik weet dat ik ook gedacht heb: wat lullen ze nou?! maar het is waar. Die negen maanden vliegen voorbij en komen nooit en te nimmer meer terug.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:31:05 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88527394
Ik ben van nature ook best wel relaxed, ben niet gauw bang. Maar dit soort berichten, en dus ook jouw miskraam en die van klavertje, mw_mus en debje de afgelopen tijd, zetten mij wel weer even met beide benen op de grond.
pi_88527600
Na het verlies van mijn lieve kleine broertje ben ik me ook gaan beseffen dat geluk heel erg breekbaar is. Ook dat geluk en verdriet heel erg dicht bij elkaar kunnen liggen. Soms is het leven zo ontzettend hufterig. Het verlies van een kind gun je niemand.
Sinds het overlijden van mijn broertje ben ik soms ook wel eens heel erg angstig om dierbare te verliezen, soms pieker ik er wel eens over wat dat voor mij zou betekenen als het om mijn kind zou gaan.
Ik weet dat het piekeren over dit soort dingen niet verstandig is en dat je je leven beter kan laten doorgaan en niet te veel stil te staan bij wat er zou kunnen gebeuren want daar wordt je niet gelukkig van. Moeilijk blijft het wel, zeker als je het verhaal van take_a_picture lees. Ik lees hier al heel lang mee en weet nog wel dat ze naar het andere topic ging. Dit is echt heel erg hard.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:35:43 #118
279894 winka
pi_88527681
@LadyBlack: tsja ik zeg ook steeds (tegen mezelf) dat het nog wel een jaar kan duren, dat ik er niet teveel bezig wil zijn blablabla.. maar dat gaat maar moeizaam :) Als ik ergens enthousiast over ben dan ga ik er gewoon voor *O*

Gisteravond was ik een beetje emotioneel en moe en in ene kwam dat niet door het winterse weer maar doordat het wel eens raak kon zijn _O_ Dat dacht ik helemaal vanochtend toen een collega vond (een mannelijke nog wel en die zijn daar normaal gesproken helemaal niet goed in) dat ik er zo goed uitzag en zo straalde w/ Dus ik dacht: wie weet :) Maarja we zitten nog een week voor mijn waarschijnlijke eisprong dus ik denk dat de kans klein is ;)

Door mijn gedrag denk ik wel dat ik er sneller genoeg zal hebben om rond de eidagen sex te hebben. Ik ben al geen tijger in bed en we komen normaal gesproken zo rond de 3 á 4 keer per maand uit. Dus mijn vriend was dolblij dat ik de knoop doorhakte en voor een kindje wilde gaan, konden we lekker vaak oefenen O-) Hij houdt dan ook het liefst geen rekening met mijn vruchtbare dagen en vindt dat we het hoe dan ook zo vaak mogelijk moeten doen :) hihi

Nu doen we het deze maand al een stuk vaker en ik moet zeggen dat ik er echt van geniet, ook omdat we natuurlijk willen dat ik zwanger word. Toch zou ik het niet erg vinden om het op een gegeven moment tegen me zin te moeten vrijen las het niet zou lukken. Het gaat er mij meer om uit de gedachte dat een kleintje welkom is en dat mijn vriend en ik de rest van ons leven bij elkaar willen blijven. En op welke manier de verwekking plaatsvindt, tsja..

@Aventura: nou dat lijkt me een hele goede reden geweest om ovutesten te gebruiken :Y En daardoor ben je dus ook snel zwanger geraakt?
@Poookie: hopen dat je vriend inderdaad in de roos geschoten :s)
@Papillion: welkom en succes en ik ben dol op lulposts 8-)
@Aoraki: balen joh.. hopen dat het snel voorbij is? En dat je alsnog voor een kindje aan de gang kan?
pi_88527793
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:51 schreef leonieke het volgende:

[..]

Jeetje leonieke, dat klinkt niet zo heel leuk. Heb even op het linkje geklikt in je onderschrift, je hebt er wel een prachtige knul voor terug gekregen, wat een poppie :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:42:52 #120
279894 winka
pi_88528069
Heftig hoor Leonieke, maar daar hoef je inderdaad niet voor te schamen!

@Thistleweed: wat vreselijk dat je je broertje hebt verloren :{ Ik kan me voorstellen dat je bang bent om (nog) een dierbare te verliezen.

We zijn inderdaad heel kwetsbaar en als je zoiets van dichtbij meemaakt zet je dat met beide benen op de grond.
pi_88528256
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:31 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben van nature ook best wel relaxed, ben niet gauw bang. Maar dit soort berichten, en dus ook jouw miskraam en die van klavertje, mw_mus en debje de afgelopen tijd, zetten mij wel weer even met beide benen op de grond.
We hebben allemaal pech gehad de afgelopen maanden, maar ik denk dat het statistisch gezien gewoon normaal is. Ik geloof dat het Flugel was die van de week nog meldde dat 1 op de 10 bevruchtingen misloopt. En dat kan snel na bevruchting zijn of langer, maar feit blijft dat er heel veel mensen zijn die een miskraam doormaken, alleen het lijkt nog een soort van taboe om daar over te praten. Hier is dat taboe er gelukkig niet en zijn we er dus wel open over. Ik denk dat dat opvallender is dan het aantal miskramen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:49:51 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88528447
Ja daar heb je gelijk in mefke :Y sowieso weet je in het 'echte leven' van bijna niemands zwangerschap vóór de 12 weken af. En hier wel, dus hoor je ook vaker dat het misgaat.

Ik vind het heerlijk dat het hier zo open is O+ iedereen is met hetzelfde bezig, er is altijd wel iemand die je gevoel snapt, of je even met wat feitjes om de oren kan slaan ;)
pi_88528730
Volgens mij is het aantal zwangerschappen wat niet lukt nog veel hoger. Ik was laatst "In the womb" aan het kijken (ik kijk te veel in het Z&G topic) en als ik het goed begrepen heb ik de kans dat het niet goed gaat 50 %. Dit is dan wel vanaf het moment van bevruchting. Vaak heb je dan niet door dat je een miskraam hebt maar denk je dan dat je gewoon je menstruatie hebt.
Op wikipedia staan trouwens andere cijfers: http://nl.wikipedia.org/wiki/Miskraam

Maargoed, niet te veel over nadenken dus :s
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:01:51 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88529056
Volgens mij is dat ook een oorzaak van wisselende cycli. Als ik nu een cyclus van over de 30 dagen zou krijgen weet ik wel zeker dat ik een mislukte bevruchting/innesteling heb gehad.

Nog niet gehad gelukkig, maar ik weet wel dat dat een grote kans is.

Volgens mij zit ik toch rond mn eisprong nu, had gisteren en eergisteren positieve ovulatietesten, en vandaag zere borsten en buikpijn. Ovulatietest heb ik maar niet meer gedaan want ik kan er nu toch niets meer mee :') vriendje zit nu in Amerika....
pi_88529127
Ja, al die moeite is het uiteraard wel allemaal waard geweest (ook al hebben al die verplichte nummertjes niet het gewenste effect gehad ;) ) Ik moet eerlijk bekennen dat de IUI's voor mij eigenlijk voor een deel een opluchting waren. We hadden weer enkel seks wanneer we er zin in hadden en niet omdat het moest.
En bedankt voor de complimenten over Thomas. Hij is uiteraard de mooiste Belg van heel fok ;)

En het verhaal van TAP heeft mij ook al een aantal keer een serieuze brok in mijn keel doen krijgen. Ik ben er eigenlijk al de hele tijd mee bezig in mijn achterhoofd.
pi_88529877
Weet je, het verhaal van T_A_P is juist zo schokkend omdat we allemaal die ochtend dachten " gewoon gesprongen adertje, komt zo veel voor" en dan blijkt dat he-le-maal mis te zijn. Dat komt dan zo ontiegelijk onverwacht en hard aan. Ik zeg niet dat andere miskramen minder hard aankwamen, maar dit was anders. Je bent na die magische grens, het hoort dan niet meer mis te gaan ofzo.
pi_88530697
Ik heb geloof ik wat gemist :@ Wat is er met T_A_P?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:39:54 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88530769
Take_A_Picture is vandaag ingeleid, haar kindje was in de buik overleden ;(

Ze was al 16 weken zwanger!
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:43:12 #129
279894 winka
pi_88530932
Wat vreselijk ;(
pi_88531059
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:39 schreef LadyBlack het volgende:
Take_A_Picture is vandaag ingeleid, haar kindje was in de buik overleden ;(

Ze was al 16 weken zwanger!
Ja ik ben gelijk gaan zoeken..

Tranen stonden in me ogen toen ik het las ;(
pi_88561473
Kom ik thuis van werk, verwacht ik minstens twee pagina's bij te moeten lezen is er niets gepost, haha.

Verder zelf ook niet zo veel te melden. Als het goed is nu midden in mijn vruchtbare periode. Deze maand voor het eerst temperaturen en op dag 15 nog steeds een lage temperatuur (volgens ovu testen meestal op dag 14 ovulatie) dus ben heel benieuwd of hij morgen omhoog gaat schieten of niet.
  woensdag 10 november 2010 @ 17:17:56 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88562416
Oh, wat apart dat temperaturen je toch nog een ander ritme laat zien dan die ovutesten he!

Ik raak een beetje in de war van mijn lijf.... heb net nog eens een ovutest gedaan omdat ik nog wat slijm bemerkte, en hij slaat nog steeds positief uit :? zondag en maandag ook al!
  woensdag 10 november 2010 @ 17:18:44 #133
12913 GreatWhiteSilence
pi_88562456
Nou ja, ik heb ook weinig te melden, behalve dan dat de sluizen openstaan. Maar dat is nu juist hetgeen wat men niet wil weten... :P
pi_88563016
Ik moet ook zeggen dat ik me stiekem wel zorgen maak, wat nou als er helemaal geen temperatuur verhoging komt? maargoed, voor dat ik me druk ga maken eerst maar eens afwachten want vorige keer duurde mijn cyclus ook in eens langer dan normaal, wie weet deze keer ook.

@gws: ha, dat maakt toch niets uit, heb ik in ieder geval iets om bij te lezen ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 18:40:38 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88565059
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:01 schreef LadyBlack het volgende:
Volgens mij is dat ook een oorzaak van wisselende cycli. Als ik nu een cyclus van over de 30 dagen zou krijgen weet ik wel zeker dat ik een mislukte bevruchting/innesteling heb gehad.

Nog niet gehad gelukkig, maar ik weet wel dat dat een grote kans is.

Volgens mij zit ik toch rond mn eisprong nu, had gisteren en eergisteren positieve ovulatietesten, en vandaag zere borsten en buikpijn. Ovulatietest heb ik maar niet meer gedaan want ik kan er nu toch niets meer mee :') vriendje zit nu in Amerika....
Daarom ga ik nu deze ronde toch uit van 28 dagen, omdat ik de vorige ronde op dag 27 en 28 een licht streepje had, maar toch op dag 30 ongesteld ben geworden. Denk ook dat het wel wat was, maar niet is blijven plakken.
En balen dat je vriend in Amerika zit zeg!! Maar volgens mij had je nog gepast afscheid genomen toch? haha! Je weet dat sperma nog een poosje in leven blijft?? Ook een raar idee trouwens, maar goed....
  woensdag 10 november 2010 @ 19:37:09 #136
205904 lollypops
An end has a start
pi_88567398
Dag dames,

Graag wil ik met jullie mee kletsen, hopen en wachten op het tweede streepje.
Zoals mijn vriend zegt heb ik flink last van 'rammelende eierstokken'. 8 oktober hebben we dus ook besloten om mijn koper-spiraaltje te laten verwijderen. 9 oktober was het meteen bingo met mijn menstruatie. Ik had verwacht dat mijn NOD 9 november zou zijn, maar daar mag ik helaas nog even op wachten. Het is even uitvinden hoe lang mijn cyclus is, alhoewel ik verwacht had dat deze rond de 32 dagen was.

Ik hoop leuke berichtjes met jullie te delen en met z'n allen te duimen voor het beruchte tweede streepje!!

[ Bericht 18% gewijzigd door lollypops op 10-11-2010 19:43:24 ]
  woensdag 10 november 2010 @ 20:19:36 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88569250
Welkom Lollypops! :W
pi_88569503
Hoi Lollypops :W
  woensdag 10 november 2010 @ 20:31:57 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88569757
Welkom lollypops :W

Gezellig dat je hier mee komt posten! Maar maak het niet te gezellig he, we willen allemaal graag snel doorschuiven ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 20:34:21 #140
205904 lollypops
An end has a start
pi_88569883
Dank je, dank je!

Om maar meteen met een vraag in huis te vallen >:)

Mag je wel of geen glijmiddel gebruiken wanneer je zwanger wilt worden?
  woensdag 10 november 2010 @ 20:37:34 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88570023
Een beetje googlen leert mij dat er in elk geval glijmiddel te krijgen is dat zaadvriendelijk (wat een woord ook :') ) is:

http://www.zwangerschapsp(...)ger-wilt-worden.html
pi_88570347
Jups, hier ervaring met de pre seed. Nog maar 1 keer gebruikt, het is wel een fijn glijmiddel. Ontzettend duur. Toen ik het had besteld was het een paar weken later nog niet binnen maar na een mailtje hebben ze dat binnen een paar dagen opgelost door het nogmaals op te sturen.
Verder schijn je dus geen glijmiddel te moeten gebruiken omdat het meestal wel zaaddodend werkt.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:01:22 #143
205904 lollypops
An end has a start
pi_88571134
Afgelopen weekend nog een flinke tube glijmiddel gekocht, zodat we de komende periode goed vooruit kunnen ....die mag dicht blijven dus ;( ?!

Ik heb even gekeken op de pre seed side. Jemig, wat een duur spul zeg! Er zitten 6 applicatoren in 1 verpakking..@Thistleweed: kun je met 1 applicator 1 maal vrijen?
Ik zal morgen de apotheek eens bellen, kijken wat zij in de aanbieding hebben..
Met glijmiddel vind ik namelijk veel prettiger vrijen aangezien ik nogal een droge muts ben :@ ..
pi_88571560
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Thistleweed het volgende:
Volgens mij is het aantal zwangerschappen wat niet lukt nog veel hoger. Ik was laatst "In the womb" aan het kijken (ik kijk te veel in het Z&G topic) en als ik het goed begrepen heb ik de kans dat het niet goed gaat 50 %. Dit is dan wel vanaf het moment van bevruchting. Vaak heb je dan niet door dat je een miskraam hebt maar denk je dan dat je gewoon je menstruatie hebt.

Ja, en ik vraag me toch af hoe ze dat dan onderzoeken... Als niemand het meldt omdat het een normale menstruatie lijkt, hoe kan je dan die miskramen registreren?

Magoed, laten we ons maar focussen op het uberhaupt zwanger worden ;)

Lollypops welkom :W

Met liefs rug gaat het gelukkig beter :9
pi_88571680
Maakt toch niet uit? T is wel een leuke woordspeling, droge muts 8-)
Ik ben geen deskundige dus als je het zeker wilt weten moet je misschien er eentje raad plegen maar alle bronnen die ik heb gelezen zeggen dat zelfs niet zaaddodend glijmiddel er voor kan zorgen dat er zaadjes dood gaan. Omdat wij al een tijdje bezig zijn wil ik daar geen risico op lopen dus toen het op een gegeven moment even niet zo makkelijk meer ging hebben we dat pre seed besteld.
Misschien kun je het een tijdje aan kijken en anders later nog het dure spul bestellen?
Wij hebben één zo'n tubetje gebruikt voor één keer vrijen. Ik denk dat als je zuinig aan doet dat het misschien wel twee keer kan maar ik moet zeggen dat ik niet heel erg heb opgelet :7
pi_88571806
quote:
Magoed, laten we ons maar focussen op het uberhaupt zwanger worden ;)
Goed punt :D

Fijn dat het weer beter gaat met zn rug
pi_88573103
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:01 schreef lollypops het volgende:
Afgelopen weekend nog een flinke tube glijmiddel gekocht, zodat we de komende periode goed vooruit kunnen ....die mag dicht blijven dus ;( ?!

Ik heb even gekeken op de pre seed side. Jemig, wat een duur spul zeg! Er zitten 6 applicatoren in 1 verpakking..@Thistleweed: kun je met 1 applicator 1 maal vrijen?
Ik zal morgen de apotheek eens bellen, kijken wat zij in de aanbieding hebben..
Met glijmiddel vind ik namelijk veel prettiger vrijen aangezien ik nogal een droge muts ben :@ ..
je kunt gewoon glijmiddel gebruiken, tenzij erop staat dat het zaaddodend is... (kun je het ook gebruiken, maar wordt je niet echt zwanger van... :P ) wij gebruiken al jaren Eros. heb je maar weinig van nodig en jeukt / plakt niet. heerlijk spul! -hier is een eroswinkel online- wij hebben de flacon van 100ml, en doen er al maanden mee. kost een keer een tientje, maar valt in gebruik dus reuze mee. (wij hebben hem gewoon gekocht bij Christine le Duc trouwens)

en de miskraamcijfers, ik heb in het ziekenhuis daar ook cijfers over gehoord en die zijn ook niet heel erg gelukkigmakend... maar, heel vaak heb je niks door, omdat het de meeste tijd gebeurt vóór je menstruatie. (mijn gyn zei er ook bij dat de mens nou eenmaal geen erg vruchtbare soort is, helaas...)
  woensdag 10 november 2010 @ 22:13:28 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88574886
Ik vind het toch een beetje eng altijd... siliconen en chemische troep erbij :{

Maar we hadden het gisteren natuurlijk ook al over 'verplichte nummertjes', als je daar wel mee bezig moet, is het misschien wel noodzakelijk soms...

Bweh, ik heb maar steeds buikpijn en dat kan echt nog nergens van komen, maar toch he... :X
pi_88575373
:) we hebben het ook nagevraagd bij de gyn, omdat ik daar ook inderdaad aan heb gedacht als reden dat ik dus maar niet zwanger werd. hij gaf aan dat het niet kon liggen aan dit glijmiddel...
en wij hebben het niet alleen nodig bij de "verplichte nummertjes" helaas... iedere keer hebben we het nodig...

:* ik hoop voor jou dat je buikpijn inderdaad ergens van komt... :*
  woensdag 10 november 2010 @ 22:27:21 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88575677
Ow mijsje, dat is wel minder ja :{ gelukkig dan dat het is het goedgekeurd door de gyn!
pi_88578562
quote:
wij gebruiken al jaren Eros. heb je maar weinig van nodig en jeukt / plakt niet. heerlijk spul! -hier is een eroswinkel online- wij hebben de flacon van 100ml, en doen er al maanden mee. kost een keer een tientje, maar valt in gebruik dus reuze mee. (wij hebben hem gewoon gekocht bij Christine le Duc trouwens)
Goed glijmiddel scheelt echt veel (kan ik dus helaas uit ervaring zeggen). Maar goed, met goed glijmiddel heb ik ook compleet niet het idee dat het kwaad kan. Buiten enig wetenschappelijk gegeven om (waarvan je overigens ook al aangaf dat het niet uit maakt) heb ik dus dit idee. We hebben zelf ook 'n flacon gehaald bij Christine le Duc (weet het merk niet maar het zou het beste zijn volgens de mevrouw daar) en de hoeveelheid die je hoeft te gebruiken is ook maar minimaal. Heb dus ook niet het idee dat je nu echt hopen glijmiddel binnenkrijgt wat niet goed zou kunnen zijn.

Merk overigens zelf wel dat we nu echt in de fase zitten dat het alleen maar gemakkelijker gaat, juist omdat het voor ons allemaal heel leuk nu is om rondom de perfecte datum te gaan klussen.
  donderdag 11 november 2010 @ 00:26:32 #152
12913 GreatWhiteSilence
pi_88580639
Wij hebben het ook wel staan, maar eigenlijk hebben we het niet meer nodig sinds ik ontpild ben eigenlijk. En dat is inmiddels best wel een lange tijd.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:32:02 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88592826
Bij de kringloopwinkel op de babyafdeling gaan kijken was een dom plan...... :X

Allemaal heel schattige ledikantjes, kinderstoelen, wandelwagens...... :9~ ;(
  donderdag 11 november 2010 @ 13:40:15 #154
205904 lollypops
An end has a start
pi_88593151
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:32 schreef LadyBlack het volgende:
Bij de kringloopwinkel op de babyafdeling gaan kijken was een dom plan...... :X

Allemaal heel schattige ledikantjes, kinderstoelen, wandelwagens...... :9~ ;(
Dat er een zeer vruchtbare periode aan mag komen :Y

Huidige situatie:
Schiet op met die }) }) }) . Ik wil graag duidelijkheid (2 dagen over tijd)! Geen last van beginnende zwangerschapssymptomen hoor! Typerende onderrug klachten voordat de rode vlag uit mag ;( ...
Mocht het morgen nog niet zover zijn, dan ga ik een test doen. Aangezien dat dan pas mijn vriend weer thuis is en wij samen afgesproken hebben een test altijd samen te doen..
  donderdag 11 november 2010 @ 13:41:59 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88593223
Hier ook zo :Y geen harde afspraak, maar als het niet raak is wil ik gewoon even een arm om me heen, en als het raak is wil ik dat direct met iemand delen natuurlijk!

Maar spannend hoor, en vervelend als je je cyclus nog niet weet he? :X
  donderdag 11 november 2010 @ 14:47:59 #156
12913 GreatWhiteSilence
pi_88595773
Ik heb nog nooit zo hevig gebloed volgens mij... }:| Wat een rotzooi... :X *baalt*
  donderdag 11 november 2010 @ 14:50:49 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88595873
He bah.... dat is sowieso altijd irritant :{w

Hopelijk is het gauw over!
pi_88597969
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het toch een beetje eng altijd... siliconen en chemische troep erbij :{

Maar we hadden het gisteren natuurlijk ook al over 'verplichte nummertjes', als je daar wel mee bezig moet, is het misschien wel noodzakelijk soms...

Bweh, ik heb maar steeds buikpijn en dat kan echt nog nergens van komen, maar toch he... :X
Hier ook steeds buikgerommel, heel irritant maar duurt nog wel even mijn nod.
Hoop het beste er maar weer van, was bij ons een hele goede klusperiode.
  donderdag 11 november 2010 @ 17:49:09 #159
279894 winka
pi_88601970
@welkom lollypops, hoop ook voor jou dat het snel raak is ^O^

Hier gebeurt de laatste dagen weinig ook in en rond het bed :) Mijn vriend komt soms op rare tijdstippen thuis en van de week hebben we het 'noodgedwongen' 's ochtends gedaan. Maar ik houd niet van ochtendseks :N En mijn vriend was ook eigenlijk niet in de stemming dus we zijn halverwege gestopt :D

Maar mijn vruchtbare dagen komen nu met rasse schreden dichterbij, tenminste als het volgens het boekje gebeurt :)
pi_88603065
Hallo dames,

Ik kom mij ook even melden. Mijn NOD was gisteren. En nog niet ongesteld. Uiteraard wel de nodige "zwangerschaps"kwaaltjes (waarvan ik me afvraag wat tussen mijn oren zit en wat echt is). Ben sinds maandag misselijk. De hele dag door in golven, vage pijn in mijn buik (voelt echt anders dan menstruatiekrampen) en een vol gevoel.

Ben ook wel moe maar dat kan ook komen dat ik sinds maandag niet meer lekker slaap van de spanning. :D Ook geen gevoelige borsten, behalve dan van mijn eigen gepor om te kijken of ze pijn doen :@

Kortom, ontzettend spannend dus. Alleen met een test weet ik het echt zeker maar wanneer kan ik dan het beste testen? Moet ik nog een week wachten of kan dat morgen al? Heb geen testen in huis dus ik kan ook geen gebruiksaanwijzing checken.
pi_88603370
als je NOD gisteren was, dan zou je nu al wel kunnen testen over het algemeen, maar ik zou testen in de ochtend, met de eerste ochtendurine. daar reageert de test het beste op. morgen een testje kopen en overmorgen in de ochtend testen zou ik doen als je perse wil testen...
spannend he? succes in ieder geval.
pi_88603470
Bedankt mijsje. Denk dat ik dat idd maar ga doen. Is misschien wel een beetje vroeg maar goed, dan weten we in elk geval weer iets meer.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:40:40 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88603875
Hoe lang ben je al bezig Kyara? (weer die nieuwsgierige Susie hier.. sorry :D ) En inderdaad spannend hoor!!
  donderdag 11 november 2010 @ 18:41:14 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88603906
Geen koopavond Kyara?? ;)
pi_88604096
Hoi Susie,

Ik ben eind augustus met de pil gestopt. Dus nog niet zo lang bezig.

Ja, wel koopavond maar ik wil ook weer niet overdrijven (bovendien is het echt heel erg vies weer!)
  donderdag 11 november 2010 @ 18:55:28 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88604498
Hey, dan zijn we gelijktijdig gestopt! Wie weet gaan we samen door naar Z&G.... mijn NOD is aankomende zondag... ongeveer dan...
En ja, is bagger weer.... zou er ook niet meer uitgaan als ik niet moest! Moet zo nog weg namelijk...yuk! ik heb er hier 2 in de la liggen :@
  donderdag 11 november 2010 @ 18:57:42 #167
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88604589
@Winka; ochtendsex vind ik door de weeks ook helemaal niets... heb daar niet eens de tijd voor! In het weekend daarentegen... :9 Nu heb ik overigens wel eens ergens gelezen dat het 's morgen beter zou zijn??? Maar naar het schijnt is het ook beter om een tijdje "te blijven liggen", nou daar heb ik door de week dus geen tijd voor! hahaha! Wat je allemaal niet op internet tegen komt... word er gek van!
  donderdag 11 november 2010 @ 19:01:02 #168
279894 winka
pi_88604728
Spannend hoor Kyara en wat knap dat je je in kan houden ^O^ Klinkt in ieder geval hoopvol, ik duim voor je w/

@Susie: ja dat blijven liggen is ook wat... Het lijkt allemaal weinig te helpen want naar mijn idee komt het er met dezelfde rotgang weer uit zodra je overeind komt :D
  donderdag 11 november 2010 @ 19:08:13 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88605072
_O- _O-
  donderdag 11 november 2010 @ 19:15:07 #170
279894 winka
pi_88605452
:D

Wat ik me nu afvraag.. op welke dag testen heb je nu zeg maar de meeste zekerheid (voor zover dat bestaat?). Ooit heb ik een paar dagen voor mijn NOD positief getest maar dat is dus twee dagen na mijn NOD misgegaan.
Wat is officieel gezien de juiste dag om te testen? Lees vaak namelijk tegenstrijdige verhalen.
pi_88605609
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:01 schreef winka het volgende:
Spannend hoor Kyara en wat knap dat je je in kan houden ^O^ Klinkt in ieder geval hoopvol, ik duim voor je w/

@Susie: ja dat blijven liggen is ook wat... Het lijkt allemaal weinig te helpen want naar mijn idee komt het er met dezelfde rotgang weer uit zodra je overeind komt :D
Haha, ik heb me serieus zorgen gemaakt over dat er met een rotgang er uit lopen, dacht dat ik abnormaal was :D (gebruikte geen pil maar condoom als anti conceptie) Na een google rondje was ik er achter dat dat wel redelijk normaal is.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:23:42 #172
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88605943
Geen idee Winka. Ik zou zelf het liefste zo snel mogelijk testen, maar aankomende ga ik (wanneer het uitblijft en waar we natuurlijk gewoon vanuit gaan ;) ) pas 3 dagen na NOD testen....als ik dat red qua ongeduldheid
pi_88606088
Oe, ochtendseks, das voor ons geen optie tenzij we dat om een uur of 5 willen gaan doen.
Ik probeer niet al te veel 'tips' op internet te lezen, ik wordt er zelf gek van en mijn man ook.

"Ja maar lief, ik heb echt gelezen dat we het 's ochtends moeten doen, nadat we 4 rondjes om het huis hebben gerend en een proteïneshake hebben gedronken,op zijn kop, hangend in de gordijnen waarna we minstens een uur stil moeten liggen in bed met de benen omhoog" 8-)

@ winka Ik heb echt geen idee wanneer je het beste kan testen maar als je NOD is geweest kun je toch best gaan testen?

@ kyara, welkom, ik hoop dat je snel verder kunt!

@ gws: wat een ellende! hoop dat het snel voor bij is
  donderdag 11 november 2010 @ 19:31:42 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88606365
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef Thistleweed het volgende:
"Ja maar lief, ik heb echt gelezen dat we het 's ochtends moeten doen, nadat we 4 rondjes om het huis hebben gerend en een proteïneshake hebben gedronken,op zijn kop, hangend in de gordijnen waarna we minstens een uur stil moeten liggen in bed met de benen omhoog" 8-)
_O-
  donderdag 11 november 2010 @ 19:33:26 #175
279894 winka
pi_88606466
@Thistleweed: ja als je alle tips op gaat volgen dan heb je een opwindend sexleven :D Ik kan me nog een beetje inhouden wat dat betreft (dus het lezen van de tips en niet hangen in de gordijnen :P ), want we zijn amper nog begonnen :)

Soms word ik ook een beetje moe van internet van al die info 8)7
  donderdag 11 november 2010 @ 19:35:38 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88606571
Maar onbewust (nee niet waar, toch gewoon bewust :P ) ga je toch op zoek naar van alles... ik in ieder geval wel.... Wat voel ik daar, wat is dat, hoe werkt dat, wat gaat er gebeuren.. etc etc... nu trouwens minder, maar in het begin had ik dat zeker wel...
  donderdag 11 november 2010 @ 19:35:46 #177
279894 winka
pi_88606577
Voor mij zal het ook moeilijk zijn hoor om na de NOD te gaan testen, maar heb het mijn vriend beloofd het sowieso niet meer van te voren te doen.

Dus na de NOD is het 't meest realistisch om te testen..
pi_88607005
Ik heb wel veel gelezen hoor en doe ook wel dingen maar dan voornamelijk omdat het me uit komt.

@ winka: Het is ook het meest realistische om te testen na je NOD. En het voordeel is dat het makkelijker wordt omdat je pas later gaat nadenken over testen (althans zo werkt dat bij mij) Maar als je alleen maar wacht omdat je dat hebt afgesproken met je vriend wordt het misschien wel heel lastig, je moet er wel achter staan natuurlijk.
pi_88607018
Hoe herkenbaaar allemaal! Heerlijk om er zo over te praten want dit zijn geen dingen die je irl snel gaat vertellen.

Ja, met al die beschikbare informatie kun je jezelf lekker gek maken.
pi_88609676
Het komt wel bekend voor dat je op internet van alles gaat lezen, maar ik probeer wel zo veel mogelijk weer uit mijn gedachten te laten verdwijnen, want wat een bullshit staat er ook overal als je het wil vinden. Maar goed het internet is zeker ook weer fijn om er zo lekker, anoniem, over te kunnen praten.

Er zijn wel paar dingen waar ik nu rekening mee probeer te houden waar ik wellicht eerder niet aan had gedacht. Ben bv gestart met foliumzuur slikken omdat dat goed zou zijn vanaf de bevruchting, de vitamine pillen waren toch op dus meteen met aankoop daarvan een potje hiervoor gekocht. En wat ik de afgelopen paar maanden wel heb gedaan is goed mijn menstruatie bijhouden en kijken hoe die voelde. Zo dacht ik altijd dat ik 3 dagen voor de mensturatie al flinke pijn voelde, en werd ik de laatste keer overvallen door menstruatie en geen pijn. Maar zo heb ik ook in juni toen ik nog de pil gebruikte opeens een week lang enorm pijnlijke borsten gehad die echt groter /harder waren op dat moment, twijfelde daar zo van dat ik toen ook een test heb uitgevoerd. Vind het nu iig wel handig dat ik weet wanneer / hoelang mijn cylus loopt en wat ik kan verwachten. Weet dus dat ik niet hoef te denken als ik geen pijn voel 3 dagen voor mijn NOD dat het daarom maar raak is.

Verder Kyara welkom hier! Leuk om mee te lezen met iemand die ook in Augustus met de pil is gestopt. (Al word dit pas mijn 1e poging maand).
  donderdag 11 november 2010 @ 20:51:13 #181
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_88610431
En weer nieuwelingen hier, welkom, dat jullie snel weer verder kunnen trekken :)

Ik ben sinds zondag weer voor het eerst ongesteld, 30 dagen na miskraam. Het was de afgelopen maand bijna onmogelijk dat het raak was, dus ik ben er hartstikke blij dat alles zo snel weer normaal werkt. We kunnen nu weer gericht te werk gaan ( :7 ) en 5 december is mijn (eerste echte!) NOD :)
Oude (on)bekende.
pi_88610651
Hi! Ik doe ook weer even m'n best om mee te lezen. Ik vind het veel te veel gedoe, in- en uitloggen de hele tijd.

Kyara en lollypops, welkom!

Ik heb besloten dat mijn NOD 22 november is. Een beetje een uit de lucht gegrepen datum, maar je moet toch wat hè.
¿
  donderdag 11 november 2010 @ 21:14:02 #183
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_88611561
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:55 schreef JuffrouwJannie het volgende:

Ik heb besloten dat mijn NOD 22 november is. Een beetje een uit de lucht gegrepen datum, maar je moet toch wat hè.
Whehe, laat het een goede NOD zjn :D
Oude (on)bekende.
pi_88611719
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:55 schreef JuffrouwJannie het volgende:
Hi! Ik doe ook weer even m'n best om mee te lezen. Ik vind het veel te veel gedoe, in- en uitloggen de hele tijd.

Kyara en lollypops, welkom!

zo moeilijk is dat toch niet? :P
ik ben gewoon op twee accounts tegelijkertijd ingelogd.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:20:16 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88611858
Ik heb de OP weer aangepast. Zijn er nog dingen die niet kloppen in het lijstje?
pi_88611974
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de OP weer aangepast. Zijn er nog dingen die niet kloppen in het lijstje?
Mijn NOD mag er in op 1 december
pi_88613918
:) over met een rotgang er weer uitlopen... :D in het ziekenhuis heb ik verschillende IUI's gehad (kunstmatige inseminaties waarbij de zaadjes in de baarmoeder worden ingespoten) en ook een terugplaatsing van IVF. bij alle keren heb ik 10 minuten na het plaatsen moeten blijven liggen, en die 10 minuten schelen al heel wat procentjes volgens verschillende onderzoeken. niet alle wetenschappers zijn het er helemaal mee eens, maar in de ziekenhuizen waar ik nu loop, heerst het beleid: baadt het niet, dan schaadt het ook niet... dus gewoon 10 minuten blijven liggen.
:)

ik hoop op een mooi sintcadeautje voor je Mvr.Mus :*
pi_88614201
:@ ik ben dr ook van overtuigd dat dat werkt idd Mijsje!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 11 november 2010 @ 22:08:51 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88614380
Gedaan papillion. :)
pi_88614539
Dank je voor het erbij zetten.

De eerste keer nadat we het hadden gedaan zijn mijn vriend ook heel lief, dan zal ik je benen wel in de lucht houden als je wilt, heb gehoord dat dat helpt. Ik zei 'dat is heel lief, maar gezien het feit dat de menstruatie gister was acht ik de kans klein dan het nut heeft :P
pi_88614688
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:14 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Whehe, laat het een goede NOD zjn :D
Dankje :D

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:17 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

Verdacht hoor ;)
Maar ik vind het ook moeilijk om hier echt mee te praten. Ik heb geen behoefte om te delen wanneer ik seks gehad heb, hoe mijn vaginale slijm eruitziet (dat zou ik zelf niet eens weten), etcetera. Dus ik denk dat ik het maar hou bij meelezen, af en toe meeleven en één keer per maand een nieuwe NODmelden. :) (of niet natuurlijk B-) )
¿
  donderdag 11 november 2010 @ 22:50:32 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88616239
Welkom Kyara!
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:44 schreef Kyara het volgende:
Hoe herkenbaaar allemaal! Heerlijk om er zo over te praten want dit zijn geen dingen die je irl snel gaat vertellen.

Ja, met al die beschikbare informatie kun je jezelf lekker gek maken.
Ik sluit me helemaal bij je woorden aan :Y Hoewel ik wel een vriendin heb die ook bezig is zwanger te worden, en ik met haar ook wel veel kan delen, is het toch heel fijn dat hier 24/7 mensen met precies dezelfde wensen te volgen zijn *;

Mevr_mus, welkom terug! Fijn dat je cyclus weer 'loopt', ik hoop dat je gauw een nieuwe, fijne zwangerschap beleeft!
  donderdag 11 november 2010 @ 22:51:38 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88616286
Ik kom gewoon überhaupt niet meer overeind na de seks, ik ga lekker slapen :z ^O^
pi_88616677
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:14 schreef JuffrouwJannie het volgende:

[..]

Verdacht hoor ;)
Maar ik vind het ook moeilijk om hier echt mee te praten. Ik heb geen behoefte om te delen wanneer ik seks gehad heb, hoe mijn vaginale slijm eruitziet (dat zou ik zelf niet eens weten), etcetera. Dus ik denk dat ik het maar hou bij meelezen, af en toe meeleven en één keer per maand een nieuwe NODmelden. :) (of niet natuurlijk B-) )
Ik lees ook meer mee.
En ik ga nu gewoon weer normaal typen, ik begin me eraan te irriteren. :')
  donderdag 11 november 2010 @ 23:04:12 #195
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_88616705
quote:
Op donderdag 11 november 2010 22:51 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kom gewoon überhaupt niet meer overeind na de seks, ik ga lekker slapen :z ^O^
ik ook, ben wat dat betreft net een man :D
Oude (on)bekende.
pi_88616889
Ik ben zo'n nurt die altijd naar de wc moet erna very handy, not.
  donderdag 11 november 2010 @ 23:13:00 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88617048
In den beginne deed ik dat ook ja, ivm risico op blaasontsteking, maar dat heb ik na 1 keer nooit meer gehad gelukkig :)

Veel gezelliger om in bed te blijven *;
  donderdag 11 november 2010 @ 23:35:11 #198
12913 GreatWhiteSilence
pi_88617857
Zou het echt helpen dan te blijven liggen? Bij mij heb ik negen van de tien keer nog steeds een rotzooi als ik blijf liggen, dus ik moet toch écht naar de wc... }:|
pi_88619093
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:17 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]
Hoe doe je dat dan?? :?
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:09:59 #200
12913 GreatWhiteSilence
pi_88619162
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:08 schreef Ashina het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan?? :?
Twee verschillende browsers, denk ik?
pi_88619384
maar hoe log je die gelijkertijd in?
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:17:21 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88619469
Easy, je logt in Firefox bijvoorbeeld in onder je ene gebruikersnaam, en in Internet Explorer onder je andere gebruikersnaam ^O^
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:18:41 #203
12913 GreatWhiteSilence
pi_88619524
Gewoon beide browsers tegelijkertijd open hebben staan en in iedere browser met een andere naam inloggen. Zo hebben wij het hier ook, ik gebruik Firefox en mijn man weer iets anders (geen IE).
pi_88620095
Hmmm ff uitproberen :) Bedankt voor de tips dames, scheelt weer de hele tijd in/uitloggen :P
pi_88620424
Zijn er hier meer mensen die last hebben van pijnlijke borsten voordat ze ongest. worden? Terwijl ze nog nooit eerder pijnlijke borsten hebben gehad?
Ik ben echt kei lang aan de pil geweest en nu bijna een half jaar gestopt en ik heb nu voor het eerst in mijn leven pijnlijke borsten (heb het gevoel dat ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden)
Echt heel raar dat ik dat nu voor het eerst heb.
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:49:12 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88620660
Ik heb het tijdens mijn spiraaltje een keer behoorlijk heftig gevoeld, en nu voel ik ze een heel klein beetje (maar da's waarschijnlijk omdat ik het wil :') )

Maar heel veel vrouwen hebben er volgens mij last van..... voor het ongesteld worden én voor het zwanger worden! Heb je weinig aan he oO< sorry.
pi_88620817
Heb wel veel vrouwen er over gehoord, maar dit is mijn eerste ervaring ermee -O-
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:57:12 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88620919
Ik duim voor je dat het om de goede reden is, goed? :* dat moet je er dan maar voor over hebben ;)
pi_88621118
denk t niet, zag vanmorgen al iets wat leek op }) en zo voelt me buik ook. Alleen dat van me boobies is nieuw :)
pi_88624024
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:17 schreef LadyBlack het volgende:
Easy, je logt in Firefox bijvoorbeeld in onder je ene gebruikersnaam, en in Internet Explorer onder je andere gebruikersnaam ^O^
Ja dat doe ik dus.

Ik voel me niet echt zwanger op het moment maar ik heb een raar gevoel over.
Geen idee waarom, maar ik ben niet zo'n tester.

Dus ik wacht (als ik het vol kan houden) nog een weekje.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:44:42 #211
279894 winka
pi_88625324
Oh jammer Ashina -O-

Ik heb nooit last gehad van pijnlijke borsten voor of na menstruatie maar er zijn inderdaad zat vrouwen die er last van hebben. Kan diegene amper op de buik liggen. Had zelf weer last van andere kwaaltjes, ik viel vaak flauw van de buikpijn. De pil heeft dat wat verminderd.

Vandaag is volgens mijn kalendertje mijn meest vruchtbare dag *O* maar wie weet is die al eerder geweest
Ik ben nu echt in de stemming maar mijn vriend ligt nog op apegapen na een nachtje doorzakken :O :D
pi_88626404
Ashina, ik heb onwijs veel last van m'n borsten/erwten voor mijn menstruatie. Vaak al meer dan een week vantevoren, en dan doen ze zo'n zeer dat zelfs lopen niet prettig is.
Jammer dat het deze maand niet gelukt is.

Hier is het dag 32, over ongeveer een à twee weken moet }) zich aandienen. Exacte data laat ik maar achterwege, omdat mijn cyclus met de maand langer werd. Maar ik denk dat het deze maand weer eens niks is geworden, we hebben te weinig geklust denk ik.
pi_88626555
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 00:42 schreef Ashina het volgende:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van pijnlijke borsten voordat ze ongest. worden? Terwijl ze nog nooit eerder pijnlijke borsten hebben gehad?
Ik ben echt kei lang aan de pil geweest en nu bijna een half jaar gestopt en ik heb nu voor het eerst in mijn leven pijnlijke borsten (heb het gevoel dat ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden)
Echt heel raar dat ik dat nu voor het eerst heb.
Klopt dat heb ik ook altijd ;) nog nooit eerder gehad toen ik aan de pil zat
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:47:49 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88627201
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:04 schreef Ashina het volgende:
denk t niet, zag vanmorgen al iets wat leek op }) en zo voelt me buik ook. Alleen dat van me boobies is nieuw :)
Oh, jammer! Dan hoort het er nu misschien toch gewoon bij.... :{
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 08:46 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

Ja dat doe ik dus.

Ik voel me niet echt zwanger op het moment maar ik heb een raar gevoel over.
Geen idee waarom, maar ik ben niet zo'n tester.

Dus ik wacht (als ik het vol kan houden) nog een weekje.

Maar je NOD is toch ook pas volgende week? :?
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:23:59 #215
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88628373
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:47 schreef LadyBlack het volgende:
Maar je NOD is toch ook pas volgende week? :?
kun je toch wel om testen ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:48:33 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88629224
Ha, ja wat al niet kan he :P

Maar er ging hier laatst een hele discussie over testen vóór NOD, dat het eigenlijk zo weinig zegt.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:52:01 #217
190853 RockabeIIa
pi_88629358
Is ook zo!
Ik vind altijd dat je een nee hebt en een ja kunt krijgen maar 8-9 dagen voor NOD vind ik wel ENORM aan de vroege kant. Da's heel anders dan 1-2 dagen voor NOD :)
pi_88631618
Dat is waar, het is ook onwijs vroeg.
Maar ik was tijdens mijn eerste zwangerschap ook gewoon nog 6 maanden ongesteld.
Dus alles kan.

En doordat ik niet zo'n tester ben kwam ik er de vorige keer ook pas laat achter.
Dat wil ik niet weer, angst misschien? om weer zo veel te missen.
pi_88633829
Ik heb vanaf dat ik ben gestopt met de pil vanaf mijn eisprong tot mijn menstruatie aan toe pijnlijke borsten en puisjes op mijn kin. En elke maand denk ik weer zal het haha. Deze maand hebben we geloof ik wel goed gebruik kunnen maken van mijn vruchtbare dagen, ik ben benieuwd.

Alle drie keer dat ik zwanger was heb ik eigenlijk geen kwalen gehad behalve vermoeidheid en een "gevoel"

[ Bericht 23% gewijzigd door vrouwtje-theelepel op 12-11-2010 16:18:42 ]
pi_88633994
Ik heb al die kwaaltjes juist als ik ongesteld moet worden. De twee keer dat ik zwanger was, voelde ik juist helemaal niks. De echte zwangerschapssignalen (zoals misselijkheid) kwamen bij mij pas vanaf week 6 ongeveer.

Oké, de tweede keer herkende ik de ontlasting van de eerste zwangerschap :o :Y), dus er wàs wel een soort signaal/kwaal zo vroeg.Maar dat had ik nooit gemerkt als ik het niet had kunnen herkennen van mijn eerste zwangerschap.

En beide keren met 11 dagen na de eisprong een posistieve test (etos).
pi_88641755
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb al die kwaaltjes juist als ik ongesteld moet worden. De twee keer dat ik zwanger was, voelde ik juist helemaal niks. De echte zwangerschapssignalen (zoals misselijkheid) kwamen bij mij pas vanaf week 6 ongeveer.

Oké, de tweede keer herkende ik de ontlasting van de eerste zwangerschap :o :Y), dus er wàs wel een soort signaal/kwaal zo vroeg.Maar dat had ik nooit gemerkt als ik het niet had kunnen herkennen van mijn eerste zwangerschap.

En beide keren met 11 dagen na de eisprong een posistieve test (etos).
was het bij jou ook buiten je lichaam bevrucht? of in je lichaam? (dat schijnt wel te schelen met wanneer je een positieve test kan hebben... maar hoe het precies zit weet ik eigenlijk niet helemaal...)
ik moet 18 dagen na de terugplaatsing testen met een bloedtest in het ziekenhuis...
pi_88642227
Ik heb donorzaad ingebracht, een gewone inseminatie en verder dus ook een gewone bevruchting, in het lichaam. Of nou ja, gewoon... ;-)
pi_88644032
:) ik wist dat je donorzaad had "gebruikt", maar weet eigenlijk niet hoe dat werkt verder... :) het was dan dus een KI, en niet een IUI? (niet dat dat verder uitmaakt hoor, gewoon interesse :) )

:) verder duim ik weer even verder voor de meiden hier... ^O^
pi_88645158
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:11 schreef mijsje het volgende:
:) ik wist dat je donorzaad had "gebruikt", maar weet eigenlijk niet hoe dat werkt verder... :) het was dan dus een KI, en niet een IUI? (niet dat dat verder uitmaakt hoor, gewoon interesse :) )

:) verder duim ik weer even verder voor de meiden hier... ^O^
Yep. KI. ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:41:28 #225
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88645189
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
Yupp. Mijn NOD mag naar 7 december
Ik reed naar huis en ik dacht ik voel wat en ja hoor, bij thuiskomst yakkie. Gelukkig niet de hele zee gelijk, maar goed. Jammer maar helaas.
Deze cyclus was 26 dagen (nu dus 22, 30 en 26 dagen gehad, dus ga nu maar uit van 26 dagen).

@Mevr_Mus, welkom terug!
@GWS (en anderen) ik heb ergens gelezen dat het beter is om een poosje te blijven liggen, dan gelijk naar de wc te gaan. Klinkt in mijn oren wel vrij logisch eigenlijk.... maar kan aan mij liggen hoor... :)

Zo, nu ga ik even lekker een biertje drinken, aangezien het toch niet raak was deze maand!
*Proost* ^O^
pi_88645211
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef winka het volgende:
Oh jammer Ashina -O-

Ik heb nooit last gehad van pijnlijke borsten voor of na menstruatie maar er zijn inderdaad zat vrouwen die er last van hebben. Kan diegene amper op de buik liggen. Had zelf weer last van andere kwaaltjes, ik viel vaak flauw van de buikpijn. De pil heeft dat wat verminderd.

Vandaag is volgens mijn kalendertje mijn meest vruchtbare dag *O* maar wie weet is die al eerder geweest
Ik ben nu echt in de stemming maar mijn vriend ligt nog op apegapen na een nachtje doorzakken :O :D
Flauw vallen van de pijn!! :o Das niet zo fijn!! Heb je daar nu ook last van dan? Dan mag ik me prijzen met een beetje pijn in me borsten.

Enne je had gewoon lekker bij je vriend in bed moeten gaan liggen, lekker samen "uitslapen"
Hebben wij ook gedaan :P . De mijne lag om 5.30 in bed na een nachtje doorzakken, we stonden samen op. Om 14.30!!! Maar t was wel heel gezellig O-)
pi_88645341
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:41 schreef Susie het volgende:

[..]

Yupp. Mijn NOD mag naar 7 december
Ik reed naar huis en ik dacht ik voel wat en ja hoor, bij thuiskomst yakkie. Gelukkig niet de hele zee gelijk, maar goed. Jammer maar helaas.
Deze cyclus was 26 dagen (nu dus 22, 30 en 26 dagen gehad, dus ga nu maar uit van 26 dagen).

@Mevr_Mus, welkom terug!
@GWS (en anderen) ik heb ergens gelezen dat het beter is om een poosje te blijven liggen, dan gelijk naar de wc te gaan. Klinkt in mijn oren wel vrij logisch eigenlijk.... maar kan aan mij liggen hoor... :)

Zo, nu ga ik even lekker een biertje drinken, aangezien het toch niet raak was deze maand!
*Proost* ^O^
Proost!! ^O^ Op naar de volgende vruchtbare dagen
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:45:21 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88645377
@Ashina; ik heb ook harde borsten sinds ik gestopt ben met de pil. Laatste week voor NOD deze keer minder trouwens... vorige keer niet. Lichaam is raar hoor, je voelt van alles en nog wat.
pi_88645633
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:45 schreef Susie het volgende:
@Ashina; ik heb ook harde borsten sinds ik gestopt ben met de pil. Laatste week voor NOD deze keer minder trouwens... vorige keer niet. Lichaam is raar hoor, je voelt van alles en nog wat.
Ik dacht dat ik zo gek in elkaar zat, maar gelukkig herkennen meer mensen dit.
Er zijn ook wel positieve zaken aan het stoppen met de pil, ik heb bv veel meer zin in sex. gister vroeg mijn vriend of ik zijn stropdas even wilde strikken en deed zijn blousje even een stuk open. Het liefst had ik al zijn kleren van zijn lichaam getrokken :@ Heb me toch kunnen beheersen 8)7
pi_88645683
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:45 schreef Susie het volgende:
of juist niet... heel raar inderdaad, het menselijk lichaam!

*O* mooie cyclus Susie! :) (hoewel het jammer is dat je toch weer ongesteld bent geworden... dat willen we helemaal niet...) maar in ieder geval: proost! :9

Groof, dat is wel fijn, zonder al te veel rompslomp... :) (wel een beetje natuurlijk...)
pi_88645736
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:50 schreef Ashina het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik zo gek in elkaar zat, maar gelukkig herkennen meer mensen dit.
Er zijn ook wel positieve zaken aan het stoppen met de pil, ik heb bv veel meer zin in sex. gister vroeg mijn vriend of ik zijn stropdas even wilde strikken en deed zijn blousje even een stuk open. Het liefst had ik al zijn kleren van zijn lichaam getrokken :@ Heb me toch kunnen beheersen 8)7
dat moet juist niet, lekker onbeheerst sexen :9 en heel goed voor waar we hier voor zitten... ~O>
pi_88651091
Ja die pijnlijke borsten brr hier ook steeds en lijkt ook steeds eerder te beginnen, zit nu op ongeveer 13 dagen voor nod dat ze zeer doen en niet zo;n klein beetje, en juist toen ik de pil was gestopt is het borsten probleem ruim verergerd, was nl een dag of 2a 3 van te voren.
menstruatie zelf is ook vele malen heftiger geworden sinds stoppen pil, en heb er nog geen dalende lijn qua pijn in gevoeld ;( de klachtjes bespaar ik u allen ;)

Ja nou stop ik erover hoor, wordt er sacho van haaha! das niet de bedoeling :o
Hmm denk trouwens dat het deze maand ook niet raak is.. voel al een dag of 8 mijn boops en vermoed dat ik met een dag of 5 ongi ben.
*hoopt op een wondertje*
pi_88651585
Ik heb echt maar één keer pijnlijke borsten gehad, en toen was ik zwanger :P
¿
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:26:38 #234
279894 winka
pi_88656126
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:42 schreef Ashina het volgende:

[..]

Flauw vallen van de pijn!! :o Das niet zo fijn!! Heb je daar nu ook last van dan? Dan mag ik me prijzen met een beetje pijn in me borsten.

Enne je had gewoon lekker bij je vriend in bed moeten gaan liggen, lekker samen "uitslapen"
Hebben wij ook gedaan :P . De mijne lag om 5.30 in bed na een nachtje doorzakken, we stonden samen op. Om 14.30!!! Maar t was wel heel gezellig O-)
Ik had inderdaad bij mijn vriend kunnen liggen. Ben echt veel te geforceerd bezig, en dat in de eerste maand. Dat werkt gewoon niet }:|
Nu wilden we vanavond lekker bij elkaar in bed kruipen, maar onze kat Doortje kwam kreupel binnen. Hij is aangereden en we moesten naar de dierenarts. Hij blijkt nu een gebroken heup te hebben en moet daar het hele weekend blijven :'( Arm beestje :'(
pi_88656234
:o Winka, wat zielig!!! sterkte en ik hoop op goed herstel van je lieve katje!
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:28:30 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88656243
Ohhhh wat zielig!!! -O-
Brrrrr dat lijkt me zó naar als je je beestje met een gebroken poot of heup ziet strompelen ;(
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:30:38 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88656360
Ik zit trouwens op de bank met een kruikje O+ voor zometeen in bed, heb nu immers mn menselijke kruik niet bij de hand :')

Maar tis ook wel lekker op mn buik, want die begint de afgelopen week elke dag aan het eind van de middag te zeuren :X superirritant, ik vond die week lang tijdens mn menstruatie wel genoeg eigenlijk :{w
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:03:48 #238
12913 GreatWhiteSilence
pi_88658359
Winka, arm ding. -O-

Hier is de rotzooi waarschijnlijk zo plotseling opgehouden als deze was begonnen? :? Gisteren brak de dam nog een een paar keer, en nu is het stuwmeer ineens leeg... :P
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:05:22 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88658449
Haha, jij bent ook een nachtbraker he :P

Maar ik hoop voor je dat dit gewoon een korte heftige was dan ^O^ ben je er maar weer vanaf.
pi_88658545
wat zielig!! arm beestje!! nou sterkte met je kat! (sterkte met je poes klinkt zo raar :P )
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:29:06 #241
12913 GreatWhiteSilence
pi_88659749
IK? Een nachtbraker? Hoe kóm je erbij? O-)
  zaterdag 13 november 2010 @ 08:53:50 #242
279894 winka
pi_88664075
Lief dat jullie zo meeleven met mijn kat :) Ik vind het trouwens het ergst om dan zo'n beestje daar achter te laten ook al is hij in goede handen ;( Zometeen horen we hoe hij de nacht heeft doorbracht.

Ben nu ook even helemaal klaar met het 'verplicht vrijen'. Ik heb toch de laatste behoorlijk wat druk op ketel gezet, vooral bij mijn vriend. En dat niet alleen, ik heb de laatste tijd nog steeds last van angst om moeder te zijn/ te worden. Dus de laatste maanden gingen al nergens anders over. Ergens wel goed hoor, dat ik er even genoeg van heb want nu kunnen we op een relaxte manier aan de slag / einde zeikverhaal

Ik voel nu trouwens wel mijn eisprong. Dit heb ik wel vaker gehad, maar nu weet ik ook op welke dag in mijn cyclus. De 13e :)
pi_88665751
Ha Winka, de 13e dat had ik ook. En nog wel op een vrijdag! Was toen wel raak dus wie weet..... Die vrijdag de 13e blijkt dus niet altijd slecht haha.
Succes met de kat, zoiets is altijd zo zielig. Wij hebben er ook 2 en ik moet er niet aan denken dat daar wat mee gebeurt. Daar zijn we nu wel klaar mee (1,5 jaar geleden katertje doodgegaan was nog geen 2 jaar, daarna kitten gehaald, viel met 6 mnd dood van de krabpaal) Sorry ff offtopic
pi_88669330
Hier nog steeds niet ongesteld. Heb een test gehaald, morgenochtend gaan we testen.
pi_88670418
Spannend Kyara, hopelijk morgen een positieve test.
pi_88672416
Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen. :@

Maar ben al sinds een week met vlagen misselijk. En nu ben ik 'bang' zwanger te zijn.
We hebben 22 oktober onveilige sex gehad. 17 oktober was ik ongesteld geworden, wat bij mij altijd maar een paar dagen is. Ik gebruik geen pil ofzo, omdat we volgend jaar voor een 2de willen gaan. Onze zoon is nu 8,5 maand jong. Met keizersnede geboren en dat mag je dus niet voor dat deze 1 jaar is zwanger worden.

Ik las dus straks ook dat zaad wel 8-10 dagen kan overleven in de baarmoeder :D
Nou dan is het inderdaad niet veilig geweest toch?

Maar nu ben ik nog niet ongesteld (maar dat zou met mijn cyclus ook pas morgen zijn) en wel misselijk. En een goede stoelgang (normaal heb ik dit niet, maar ik weet van mijn vorige zwangerschap dat ik dit toen ook had).

Ga dadelijk eerst maar snel naar de kruitvat om een test te halen. Maar ben ook weer bang dat het nog te vroeg is om te testen. En dat ik van de week gewoon ongesteld word.

Pfff lastig.

[ Bericht 6% gewijzigd door ymme op 13-11-2010 15:45:16 ]
pi_88673304
1. waarom heb je het dan niet veilig gedaan?
2. wat zou je doen als het zo zou zijn?
pi_88673520
8 tot 10 dagen?! Dan heb je volgens mij een wereldrecord te pakken.
Test dan gewoon, Tis meer dan 14 dagen geleden en als je een hele vroege eispsprong had dan kun je nu al testen.
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:56:57 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88674214
Oei ymme, da's wel een beetje link dan toch? met zo'n litteken van een keizersnede.....

Gauw testen!
pi_88674797
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:20 schreef viervijfzeszeven het volgende:
1. waarom heb je het dan niet veilig gedaan?
2. wat zou je doen als het zo zou zijn?
Dat.
En ik vraag me ook een beetje af wat je wil bereiken met je post. Ga nou gewoon testen dan.
¿
pi_88674968
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:37 schreef ymme het volgende:
Met keizersnede geboren en dat mag je dus niet voor dat deze 1 jaar is zwanger worden.
Bij mij werd door de gyn gezegd dat ze aanraden niet voor de 1e verjaardag zwanger te worden, maar als minimum hielden ze 6 maanden aan om in ieder geval te wachten.
pi_88677519
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:17 schreef JuffrouwJannie het volgende:

[..]

Dat.
En ik vraag me ook een beetje af wat je wil bereiken met je post. Ga nou gewoon testen dan.
Nog geen test gehaald. Niet teveel zorgen maken nog. Gewoon rustig afwachten. Kan het me ook verbeelden natuurlijk omdat ik wel 'rammelende' eierstokken heb.

Ik weet precies hoe het allemaal in elkaar zit. Ben tenslotte al 2 keer zwanger geweest.
Maar ben nogal bang voor het litteken.

Sorry dat ik jullie lastig gevallen heb. :{

Succes allemaal. En hopelijk snel een streepjes regen hier!!!
pi_88679268
Nou lastig vallen is een groot woord denk ik, dat doet niemand toch?
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er geen drol van begrijp.

Je kunt beter testen toch? of zie ik dat nou verkeerd?
Maar ben je door 't litteken niet extra voorzichtig? gewoon alleen veilige seks hebben.
Ik heb totaal geen verstand van een keizersnee en wat mag en wat niet.

En dat je je geen zorgen maakt vind ik knap.
pi_88680848
Ik ben gisteren weer ongesteld geworden. mijn nieuwe NOD is 12 december
De vruchtbare dagen zijn dan op mijn verjaardag en die van m'n vriend dus misschien kunnen we een mooi verjaardagscadeautje maken dan O+
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:16:09 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88681618
Balen hilliebillie! Maar een verjaardagskindje is natuurlijk ook heel leuk ja :D
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:32:45 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88684122
Balen Hilliebillie! Zijn we gelijktijdig ongesteld geworden en beiden 2 dagen eerder. Maar ik had berekend dat mijn NOD de 7de zou zijn... duurt jouw cyclus 31 dagen? Of heb ik verkeerd gerekend...
* Susiegaat weer even aan het rekenen
pi_88684310
susie, vergis ik me nou of had jij in de vorige cyclus een vaag streepje? Dan het kan het namelijk best zijn dat je cyclus nu een beetje anders is dan de vorige keren.
pi_88684545
Dat wat 4567 zegt en ik denk dat de kans zeeer klein is.. Eisprong is rond de 14 dagen na het begin van de menstruatie en ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat sperma zo lang zou kunnen leven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:48:04 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88684698
Dat zaad 8-10 dagen overleeft lijkt me ook stug, maar ga er niet te snel van uit dat de eisprong op dag 14 is. Kan ook een week eerder zijn. Ik denk dat ze wel rekening kan houden met een zwangerschap.
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:48:14 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88684705
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:37 schreef mefke79 het volgende:
susie, vergis ik me nou of had jij in de vorige cyclus een vaag streepje? Dan het kan het namelijk best zijn dat je cyclus nu een beetje anders is dan de vorige keren.
Klopt Mefke, dat was ik. Zoveel vorige keren heb ik nog niet ;) , eerste was 22, tweede 30 en nu 26, alhoewel ik me nu net dus bedenk dat het 25 moet zijn... ben geen rekenwonder.. haha!
NOD blijft overigens wel 7 december, dat had ik dan wel weer correct.... pfff, wat een gedoe... :o
pi_88684885
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:48 schreef Aventura het volgende:
Dat zaad 8-10 dagen overleeft lijkt me ook stug, maar ga er niet te snel van uit dat de eisprong op dag 14 is. Kan ook een week eerder zijn. Ik denk dat ze wel rekening kan houden met een zwangerschap.
en daar hebben ze dus iets voor uitgevonden en dat heet een zwangerschapstest. Doe die dan. En gebruik, naast je verstand, de volgende keer ook condooms.
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:01:53 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88685058
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:44 schreef Vicky het volgende:
Eisprong is rond de 14 dagen na het begin voor het einde van de menstruatie en ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat sperma zo lang zou kunnen leven.
Een vriendin die verloskundige is vertelde me dat de luteale fase het meest constant is. Dus ook als je maar een cyclus van 21 dagen hebt, duurt het ongeveer 14 dagen van je eisprong tot de volgende menstruatie.
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:19:23 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88685563
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Een vriendin die verloskundige is vertelde me dat de luteale fase het meest constant is. Dus ook als je maar een cyclus van 21 dagen hebt, duurt het ongeveer 14 dagen van je eisprong tot de volgende menstruatie.
En daarom maakt het dus ook lastig om te berekenen wanneer je eisprong is....
pi_88685743
Je kán natuurlijk ook gewoon even dr. Google vragen. Zomaar een raar idee hoor. :Y)

quote:
Timing is van essentieel belang wanneer men zwanger wilt worden. Om een bevruchting te bewerkstelligen moet de eicel immers gerijpt zijn wanneer het in contact komt met de spermacellen. Sperma kan echter maximaal vier dagen in het vrouwenlichaam overleven waardoor men ook zwanger kan raken wanneer men twee tot drie dagen voor de eisprong onbeschermde seks gehad heeft.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/51114-zwanger-worden-de-bevruchting.html
¿
pi_88687888
maar andere sites geven andere getallen: Zaadcellen kunnen tot 5 dagen overleven in vagina en baarmoeder, en een eicel kan bevrucht worden gedurende 12 tot 24 uur na de eisprong. het blijft wel ongeveer op die 4 á 5 dagen hangen bij de meeste sites, en meer dan 5 heb ik nergens kunnen vinden Ymme...
maar goed, als je bezorgd bent: testen, en als je niet bezorgd bent: gewoon laten gaan... :)
pi_88693394
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 22:32 schreef Susie het volgende:
Balen Hilliebillie! Zijn we gelijktijdig ongesteld geworden en beiden 2 dagen eerder. Maar ik had berekend dat mijn NOD de 7de zou zijn... duurt jouw cyclus 31 dagen? Of heb ik verkeerd gerekend...
* Susiegaat weer even aan het rekenen
Ik heb een cyclus gehad van 28 34 en weer 28, en dat programmatje op m'n iPhone berekend dan het gemiddelde daarvan voor de volgende nod, dus dan probeer ik dat een beetje als richtlijn aan te houden.. Ach en beter te ruim ingeschat als te kort want dan krijg ik misschien weer valse hoop die ik ook wel een beetje had bij die cyclus van 34 dagen.. Of ik heb daar ergens wat verkeerd gereken aangezien ik pas later was begonnen met bijhouden en heel goed moest nadenken wanneer ik de keer daarvoor ongesteld geweest was..
De duur van m'n eerste cyclus na de pil was voor mij niet meer te achterhalen. Maar ach we zien wel, hoop natuurlijk gewoon op niet ongesteld zoals iedereen hier..
  zondag 14 november 2010 @ 11:56:15 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_88694728
Ik vind het ook bijna hogere wiskunde. Al dat gereken met die vruchtbare dagen. Het verbaast me dan wel dat er nog zoveel kindjes geboren worden......

Ik heb inmiddels een test gedaan, vanochtend vroeg met trillende handjes en knietjes. En ik wacht nu nog steeds op het 1e streepje :{ Test mislukt dus. En natuurlijk heb ik er maar 1 gekocht en is het vandaag zondag. Oftewel, ik weet nog steeds niks. Gelukkig ook nog steeds niet ongesteld.

Straks maar even kijken of de supermarkt in de buurt die vanaf 16.00 uur open is ook testen verkoopt (en dit keer neem ik er dan maar wel meteen 2 mee.....)
pi_88695783
dat is wel balen Kyara, dat je test niet goed was... :{ die bij de supermarkt, ga je die dan morgenochtend doen? of vanmiddag nog? ik duim voor je ^O^
  zondag 14 november 2010 @ 12:52:44 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88696146
Ik koop die van de Kruidvat, 2 voor 5 euro. Heb je altijd eentje extra als je de eerst niet gelooft, positief als negatief dus ;)

Misschien was je te vroeg Kyara.
pi_88696208
die heb ik ook altijd in huis Susie, maar kruidvat is niet open vandaag... maar die werken inderdaad heel prettig, en ik vind opvangen ook handiger dan erover heen plassen, dan weet ik nooit zeker of het wel genoeg is, of te veel... bij opvangen is het gewoon zoveel druppels, kan niet missen...
  zondag 14 november 2010 @ 13:03:49 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88696365
Ik heb voor de volgende keer ook die 2 voor 5 van de Kruidvat, ben wel benieuwd hoe dat gaat hoor. Moet eerst maar eens een bakje ervoor vinden :D

Volgend weekend zou ik kunnen testen, maar mn 2 beste vriendinnen komen dan logeren, dus ik denk dat ik sowieso maar wacht tot maandag. Tenzij ik natuurlijk eerder ongesteld word, dat zou gezellig zijn :X (vorige keer weekendje met hun was ik ook al ongesteld, met vette buikpijn)
  zondag 14 november 2010 @ 13:06:48 #272
238474 Jeetjejom
pi_88696435
Kyara, wat balen zo'n mislukte test. Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad, maar zou gewoon een nieuwe poging wagen hoor!
En een O+ :* voor jullie allemaal!

Ymme, ik denk dat je je niet nu al druk moet gaan maken om het litteken. Het wordt aangeraden een jaar te wachten (maar ivm ontzwangeren kun je volgens mij het beste sowieso 9 maanden wachten voor je aan een tweede begint), maar bij mij zei de gyn met 6 weken (!!!!!!) na de bevalling dat ik toen al weer zwanger zou mogen worden. Ik heb haar heel raar aangekeken, een handje gegeven en gezegd dat we elkaar een jaar later op zijn vroegst weer zouden zien.
Ik heb trouwens eens gegoogled, en de meningen lopen best wel uitelkaar, hoewel ik een mening wel even wil neerzetten:
Volgens een gyn kan het na 3 maanden na de ks geen kwaad om weer zwanger te worden, omdat tegen de tijd dat er echt druk op het litteken komt je weer 9 maanden verder bent en dan is het littekenweefsel dusdanig sterk dat het wel kan.

Ik weet niet of je weet waarom je litteken het gevaar is, maar als het scheurt, scheurt het tijdens de bevalling, omdat de druk dusdanig hoog wordt dat het weefsel het niet houdt.
Dus ik denk dat je je om het litteken niet al te veel zorgen hoeft te maken hoor!
Jouw warmte is genoeg
  zondag 14 november 2010 @ 13:11:40 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88696562
Oeps, ik vergeet Kyara helemaal! :@

Ik hoop echt dat je vandaag of morgen alsnog dat tweede streepje erbij plast! Kan me voorstellen dat je helemaal hoop hebt!! Je bent al best even overtijd!
  zondag 14 november 2010 @ 13:25:48 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_88696959
Dank jullie wel. Ik ga bij de volgende test ook maar opvangen want erover heen plassen ging dus niet zo goed. Denk dat ik te weinig heb opgevangen of zo.

Als ik er vanmiddag nog test een kan scoren dan doe ik die morgenochtend. Heb toch de indruk dat het dan het betrouwbaarst is. Drink zoveel water op een dag dat ik sowieso al elk uur naar het toilet moet.....
  zondag 14 november 2010 @ 13:28:17 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_88697032
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:03 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb voor de volgende keer ook die 2 voor 5 van de Kruidvat, ben wel benieuwd hoe dat gaat hoor. Moet eerst maar eens een bakje ervoor vinden :D

Volgend weekend zou ik kunnen testen, maar mn 2 beste vriendinnen komen dan logeren, dus ik denk dat ik sowieso maar wacht tot maandag. Tenzij ik natuurlijk eerder ongesteld word, dat zou gezellig zijn :X (vorige keer weekendje met hun was ik ook al ongesteld, met vette buikpijn)
oh ja, een bakje.... ik koop dan meteen wel wat plastic bekertjes of zo. :D

Hoop dat je dit weekend in elk geval niet ongesteld wordt LadyBlack en liefst natuurlijk ook daarna even niet meer ;)
  zondag 14 november 2010 @ 13:28:33 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88697037
Wat Mijsje zegt; vind ik ook. Eerst opvangen en dan met pipetje (euh, schrijf je dat zo??) druppelen, weet je zeker dat het goed gaat... vind ik dan. En ze zijn tenminste ook niet zo duur!

Misschien in de buurt een koopzondag?
pi_88697214
en dat opvangen mag in alles wat schoon en droog is. Dus een plastic beker voldoet ook prima. Ik heb de laatste keren getest in zo'n plastic beker voor op de camping. Daarna gewoon weer opgespoeld en in de vaatwasser.
pi_88697785
ik heb van die wegwerp plastic bekertjes, gaat prima en kost bijna niks... :) inderdaad wat Mefke zegt, als het maar droog en schoon is, dan kan het prima :)
  zondag 14 november 2010 @ 18:10:10 #279
190853 RockabeIIa
pi_88706393
Nou Kyara!?!!!!? :)
*duimt nog effe verder*
  zondag 14 november 2010 @ 19:22:33 #280
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_88708586
Je maakt het wel heel spannend Kyara :o ik vind je verhaal wel hoopgevend klinken in elk geval :Y
Oude (on)bekende.
pi_88714326
Ja, Kyara..... we wachten nog.....

Ymme, mijn gyn zei dat we geen jaar hoefden te wachten voor een tweede na de keizersnede.
Over 2 dagen zijn we wel een jaar verder, maargoed...
  zondag 14 november 2010 @ 22:50:04 #282
12913 GreatWhiteSilence
pi_88720616
Ik ben dat rekenen zo zat, dat ik het gewoon simpel houd: om de dag, zolang ik niet bloed. :P
pi_88721131
:P nog simpeler GWS, gewoon als je zin hebt... ;) In mijn vruchtbaarste dagen is mijn libido ook het hoogst... toeval? lijkt me niet... :+

-edit- dat het bij ons nog niet gelukt is, is hier trouwens niet aan te wijten... :P
  zondag 14 november 2010 @ 23:07:10 #284
12913 GreatWhiteSilence
pi_88721420
Ja, maar op de momenten dat ik (het meest) zin heb, is meneer meestal niet beschikbaar... ;(
pi_88722617
o|O zeg meneer van GWS, zorg eens voor wat meer beschikbaarheid in de meest-zin-momenten van GWS!!! ~O>

;)
pi_88723934
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, maar op de momenten dat ik (het meest) zin heb, is meneer meestal niet beschikbaar... ;(
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
en dat is heel frusterend, hier ook wel eens het geval ;(
maar hey er komt een dag.... daar moeten we dan maar van uit gaan toch ;)
pi_88728560
en Kyara al een test gdaan? ben benieuwd, ben iig druk aan het duimen voor je ^O^
pi_88728685
Even snel want ik zit op mijn werk. Vanochtend om half 5 getest maar helaas negatief. Baal dus wel. Maar ben ook nog steeds niet ongesteld en ook nog geen signalen van een naderende menstruatie dus dat is wel raar.

Als ik donderdag nog steeds niet ongesteld ben ga ik opnieuw testen en anders toch maar naar de huisarts.

Bedankt voor het duimen in elk geval!
  maandag 15 november 2010 @ 09:41:18 #289
205904 lollypops
An end has a start
pi_88729148
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:21 schreef Kyara het volgende:
Even snel want ik zit op mijn werk. Vanochtend om half 5 getest maar helaas negatief. Baal dus wel. Maar ben ook nog steeds niet ongesteld en ook nog geen signalen van een naderende menstruatie dus dat is wel raar.

Als ik donderdag nog steeds niet ongesteld ben ga ik opnieuw testen en anders toch maar naar de huisarts.

Bedankt voor het duimen in elk geval!
Kyara, wat balen zeg! Alleen die onduidelijkheid is al niet fijn he?!

Hier precies hetzelfde verhaal; Mijn NOD moest rond 9 november zijn geweest, met een cyclus van ongeveer 31 dagen. Ik heb in het weekend wel een test gedaan, maar deze was negatief! Morgen 1 week 'over tijd'. Ik ben aan het dubben of ik hier iets mee moet doen?!

Normaal ben ik ongeveer 1 week voor mijn menstruatie niet te genieten, met buikkrampen en er bleek uitzien. Nu heb ik dit wel een héél klein beetje gehad in het weekend, misschien moet ik dan toch nog even geduld hebben :N
pi_88730431
wat vervelend die onzekerheid...

Je kan altijd even met de huisarts bellen en het voorleggen, dan laat je aan hem/haar of je nog een tijdje moet afwachten of dat ze toch liever hebben dat je even langs komt :)
  maandag 15 november 2010 @ 11:04:47 #291
205904 lollypops
An end has a start
pi_88731233
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:33 schreef klumsy het volgende:
wat vervelend die onzekerheid...

Je kan altijd even met de huisarts bellen en het voorleggen, dan laat je aan hem/haar of je nog een tijdje moet afwachten of dat ze toch liever hebben dat je even langs komt :)
Dank je voor de tip ^O^

Huisarts gebeld: gaf aan dat het (ook) bij een koper-spiraaltje normaal was dat je cyclus weer een nieuw ritme moest vinden :? Ik dacht dat alleen bij hormonale anticonceptie het geval was? Ik kon over 4 weken terecht :( !

Gyn gebeld: die heeft namelijk mijn spiraaltje verwijderd en zij heeft meteen een nieuwe afspraak ingepland voor 3 dec. >:)(eerder was geen plaats) !!
Hoezo opzoek naar een oplossing/antwoord die me het meest aanstaat :D :@ !!

[ Bericht 0% gewijzigd door lollypops op 15-11-2010 11:21:22 ]
pi_88732231
Hoop voor je dat je voor 3 december al wat meer weet... en dat de afspraak eigenlijk overbodig is :)

Ik mag zelf 6 december weer naar de Gyn om te kijken naar mijn cyclus ( nouja of het ontbreken ervan :P )
  maandag 15 november 2010 @ 13:10:00 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88735226
Nou kyara en lollypops, ik zou echt op hete kolen zitten zeg!! :o
En klumsy zo schiet het ook niet op he, als je cyclus niet op gang komt.... vervelend! :{

Ik heb echt een wáárdeloze nacht gehad, kon pas na ruim een uur in slaap komen, had het warm (uniek!!), ben midden in de nacht wakker geworden omdat ik naar de wc moest (ook uniek!!) en werd toen supermoe wakker natuurlijk... -O- ohja en zoals de hele afgelopen week een zeurende bui.

Ik hoop dat dit voor een goed doel is oO<
pi_88736022
Oeh spannend LadyBlack!
* in duimstand gaat... ^O^
  maandag 15 november 2010 @ 13:37:53 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88736059
Mja, ik moet nog een week wachten hoor, dus zo spannend is het ook niet... :{ waarschijnlijk was dit gewoon een slechte nacht en hoort die zeurende buik bij mijn cyclus :? ik heb er 5 jaar geen gehad dus ik weet het ook allemaal niet precies...
  maandag 15 november 2010 @ 13:48:43 #296
205904 lollypops
An end has a start
pi_88736407
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:37 schreef klumsy het volgende:
Hoop voor je dat je voor 3 december al wat meer weet... en dat de afspraak eigenlijk overbodig is :)

Ik mag zelf 6 december weer naar de Gyn om te kijken naar mijn cyclus ( nouja of het ontbreken ervan :P )
He.. wat naar voor je Klumsy! Wanneer heb je dan je laatste menstruatie gehad?... en ben je toen gestopt met anti conceptie?? Ik hoop dat een afspraak met de gyn jou duidelijkheid geeft!
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:10 schreef LadyBlack het volgende:
Nou kyara en lollypops, ik zou echt op hete kolen zitten zeg!! :o
En klumsy zo schiet het ook niet op he, als je cyclus niet op gang komt.... vervelend! :{

Ik heb echt een wáárdeloze nacht gehad, kon pas na ruim een uur in slaap komen, had het warm (uniek!!), ben midden in de nacht wakker geworden omdat ik naar de wc moest (ook uniek!!) en werd toen supermoe wakker natuurlijk... -O- ohja en zoals de hele afgelopen week een zeurende bui.

Ik hoop dat dit voor een goed doel is oO<
@ LadyBlack: ik hoop voor je dat het ook voor een goed doel is ^O^ ! Nog even 1 weekje geduldig wachten :Z . Houdt ons op de hoogte!
pi_88737461
Mijn laatste menstuatie is op 3 november geweest, maar omdat ik PCO heb, heb ik geen idee
waneer de volgende keer zal zijn. M'n Gyn wilde graag een nieuwe afspraak plannen om 6 december om te kijken of ik misschien toch uit mezelf een cyclus ga krijgen ( maar verwacht er zelf niet teveel van ) en zo niet dan gaan we verder kijken wat te doen :)
pi_88746134
Lollypops, hoe lang is het geleden dat je je spiraaltje hebt laten verwijderen?

Klumsy, wat is een PCO? Als ik vragen mag?

Ik begin inmiddels wat signalen te krijgen van een naderen menstruatie. Ik dacht wel dat ik zo mooi regelmatige cyclus had maar heb sinds ik gestopt ben met de pil nog maar 2 volledige cycli gedraaid. Na 14 jaar pilslikken......Dus tja..... waarschijnlijk is de boel nog niet helemaal regelmatig. Ach wel, dan maar aan de ovulatietesten.

maar ik vind het toch wel heel erg jammer
  maandag 15 november 2010 @ 18:22:54 #299
279894 winka
pi_88746816
Hee wat jammer Susie en Hillebillie dat jullie ongi zijn geworden -O-
En ook Kyara -O- Wel een beetje zuur ja, het zag er zo hoopvol uit :{
Goed dat je meteen actie onderneemt Lollypops ^O^

Sorry als ik het even verkeerd begrijp of niet goed heb opgelet Klumsy :@ , maar die menstruatie van 3 november, hoe is die dan tot stand gekomen?

Sinds ik hier ben heb ik nog maar éen tweedestreepje mee mogen maken :( :{w Kom op dames *O* *O* *O*

Vanochtend had ik voor het eerst van m'n leven last van ochtendmisselijkheid en steken in mijn buik + hoofdpijn. Nu ben ik pas op de vijftiende dag van mijn cyclus dus het is onmogelijk dat ik nu al voortekenen. En nu las ik op internet lang leve Google dat dit ook symptomen zijn van de eisprong, waarvan ik dacht dat die op de 13e dag zou zijn.

Bleh wachten duurt nu wel héél lang, maar ik kan het voor deze maand maar beter loslaten want het is technisch onmogelijk :P
  maandag 15 november 2010 @ 18:49:02 #300
205904 lollypops
An end has a start
pi_88747898
@ Klumsy: PCO, wat vervelend zeg! Wordt jouw menstruatie opgewekt met medicatie of is dat nu nog niet aan de orde?

@Kyara: ik kan me voorstellen dat je het toch wel héél erg jammer vindt, je zit toch de hele tijd stiekem te hopen he?! Dat je de rode vlag snel weer naar binnen mag halen en flink aan de slag kunt voor de volgende ronde :s) !

Mijn spiraaltje is op 8 oktober eruit gehaald. De volgende dag was het meteen raak }) }) .
Voordat mijn spiraaltje eruit werd gehaald had ik wel mega veel last van pijnlijke borsten, was erg snel moe en ik voelde me snel geprikkeld en futloos. Ik weet bijna zeker dat ik een bevruchte eicel heb gehad in deze periode, maar kan zich uiteraard niet in mijn baarmoederwand nestelen door het spiraaltje. Misschien heeft dit ook wel een invloed op mijn veel te langdurende cyclus van dit moment :? ?

@Winke: _O_ _O_ ik hoop met je mee de komende periode!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')