Mijn laatste post...quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik hoef mijn levensstijl eigenlijk niet aan te passen: ik rook niet, drink niet, ik ben vegetariër, ik drink nooit koffie...
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariër ben.quote:
tja, keuzes...quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariër ben.
pff eigenlijk weet ik al dat het deze maand niet 'raak' is.
en daarna komt de grote stop tot min. maart.
ik word gek.
Ik zou niet stoppen vanwege een kans van 3% ofzo? Maar dat ben ik dan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariër ben.
pff eigenlijk weet ik al dat het deze maand niet 'raak' is.
en daarna komt de grote stop tot min. maart.
ik word gek.
gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil...quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef viervijfzeszeven het volgende:
omdat wij het een beetje plannen, klinkt heel fout.
maar het kan, dus we doen het.
ik rammel wel maar wel iets minder erg, 3/4 maanden zijn zo voorbij.
het voelt beter als we deze paar maanden overslaan.
en we ga meer voor het gevoel, dan voor het ik wil het nu omdat ik het wil.
en wij hebben in totaal over oktober/november/december 16 verjaardagen.
over de rest van het jaar ook wel veel (januari ook 6, dat heb je met een grote familie) maar wel iets minder dan okt/nov/dec.
iddquote:Op zaterdag 6 november 2010 11:16 schreef mijsje het volgende:
[..]
gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil...
...
Je staat erbij, welkom!quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:40 schreef Poookie het volgende:
Ik kom ook meepraten hier als dat mag!
Wij gaan voor ons eerste kindje! Mijn NOD is 18 November. We hebben flink geklust rond m'n eisprong, nou maar afwachten...
Succes voor alle dames hier
Ik kan me (denk ik) ook wel voorstellen waarom: vooral de jongere garde (rond de 20) zegt dat soort dingen, en die zijn inderdaad nog (super)vruchtbaar, in vergelijk met de mensen die pakweg 10 jaar ouder zijn:quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef klavertje-4 het volgende:
mja wat mijsje zegt dus...
het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
quote:De kans om zwanger te raken bij een vrouw van 35 jaar is ongeveer de helft van de kans van een vrouw van 20 jaar, terwijl deze kans bij een vrouw van 40 jaar terugloopt tot 10%.
JeetjeJom, ik ben half september jarig, en op mijn verjaardag kwam vroeger ook niet veel familie (nu nog niet trouwens) want dat was net na de zomervakantie en dan was je net de drukte voorbij... was niet zo leuk,maar dan kwamen ze een paar weken daarna, was evengoed gezellig. ik snap dat het soms niet fijn/handig is met het vieren van verjaardagen, maar om daarom maar te zeggen dat je dan maar niet zwanger wordt in die periode gaat me gewoon wat ver, want dan zou je voor je kindje bepalen dat die dat ook niet leuk kan vinden, terwijl die het misschien wel als normaal beschouwt... al zou ik moeten bevallen op 1 januari, dat is dan maar zo... maar ieder z'n ding hoor, en ieder z'n gevoel, want dat kun je inderdaad alleen maar voor jezelf uitmaken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef viervijfzeszeven het volgende:
omdat wij het een beetje plannen, klinkt heel fout.
maar het kan, dus we doen het.
-knip-
En ik ben ook zo iemand. Nu vind ik feestdagen zelf niet zo'n goede reden om het (even) niet te proberen, maar ik heb bij beide pogingen tevoren een periode gemarkeerd waarin we niet zouden proberen om zwanger te worden. Dat zou namelijk in verband met mijn promotie heel slecht uitkomen (ik zit vast aan een periode dataverzamelen en dan moet ik er gewoon zijn). En het was beide keren in één keer raak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef klavertje-4 het volgende:
het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
Ditquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik ben ook zo iemand. Nu vind ik feestdagen zelf niet zo'n goede reden om het (even) niet te proberen, maar ik heb bij beide pogingen tevoren een periode gemarkeerd waarin we niet zouden proberen om zwanger te worden. Dat zou namelijk in verband met mijn promotie heel slecht uitkomen (ik zit vast aan een periode dataverzamelen en dan moet ik er gewoon zijn). En het was beide keren in één keer raak.
Ik begrijp dat het zuur is om zulke afwegingen te lezen als je weet dat er mensen zijn die zo blij zouden zijn met een zwangerschap dat het hen niet uit zou maken wanneer dat zou gebeuren. Of erger nog: als je zelf in die situatie zit. Dat is zo verdrietig dat heel veel erbij in het niet valt.
Maar om nou te zeggen dat het haar aan levenservaring ontbreekt? Dat vind ik gewoon niet zo'n nette reactie. Wees blij dat haar die ellende bespaard blijft en dat ze relatief relaxed om kan gaan met zwanger worden. Daar mag toch ook ruimte voor zijn hier?
Niet doen hoor! Hier ging zwanger worden niet vanzelf. Maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand anders daar wat aan kan doen, en dat soort uitspraken niet mag doen. Er zijn nu eenmaal mensen die het kunnen plannen. Prima toch? Daarbij is dit het wachten op topic, en niet het als zwanger worden topic. Dat houdt in dat de meesten hier redelijk snel zwanger zijn en dan is er ook wel eens sprake van 'plannen'.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Dank je Claudia en Orea! Voel me een beetje bezwaard omdat ik anderen aan het verdedigen ben die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt maar op de een of andere manier voel ik me bijna schuldig dat ik wel redelijk snel zwanger ben geraakt....
Ha, ja, ik ben een held op sokken en durf dat dan weer niet. wat dan natuurlijk ook weer typerend is voor de vriendschap die op dit moment ook niet helemaal meer aanwezig is maar dat is dan weer een heel ander verhaalquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:19 schreef mijsje het volgende:
Twistleweed, wat kwetsend... ik zou daar zeker iets op teruggezegd hebben denk ik...
hier wordt het uitgelegdquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:54 schreef danic het volgende:
C_A![]()
Wat is het cambridge dieet?(sorry ff off topic)
Jemig, das wel heel erg! Sorry, maar vraag me af of dat wel gezond is. onder de 1000kc is al weinig en daar kreeg Sonja (ja, Bakker) al heel veel commentaar op.quote:Omdat Cambridge 500 slechts 462 kilocalorieën per dag bevat
dat dus.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het zuur is om zulke afwegingen te lezen als je weet dat er mensen zijn die zo blij zouden zijn met een zwangerschap dat het hen niet uit zou maken wanneer dat zou gebeuren. Of erger nog: als je zelf in die situatie zit. Dat is zo verdrietig dat heel veel erbij in het niet valt.
zo voel ik dat ook.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Dank je Claudia en Orea! Voel me een beetje bezwaard omdat ik anderen aan het verdedigen ben die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt maar op de een of andere manier voel ik me bijna schuldig dat ik wel redelijk snel zwanger ben geraakt....
niet doen, is niet nodig, er zijn altijd wel mensen die een andere mening hebben en die ook geven. ik wilde niemand beledigen of aanvallen, en ik heb niet het idee dat jij dat wel van plan was...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:20 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
zo voel ik dat ook.
ik voel me erg opgelaten nu, met dat heel plan gedoe.
Je hebt ook 800quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:07 schreef danic het volgende:
[..]
Jemig, das wel heel erg! Sorry, maar vraag me af of dat wel gezond is. onder de 1000kc is al weinig en daar kreeg Sonja (ja, Bakker) al heel veel commentaar op.
Denk je wel om je gezondheid C_A?
de eerste anderhalf jaar nam ik het trouw iedere dag... daarna werd ik slordiger en nam ik het nauwelijks nog... (goed om te nemen, maar waar doe ik het voor? was het gevoel dat ik toen had...) bij de IVFbijeenkomst vroeg de arts aan de ongeveer 80stellen hoeveel vrouwen er nog foliumzuur namen (toen dacht ik: zul je zien, ben ik een van de weinigen die het niet neemt op het moment...) en toen staken maar 2 vrouwen hun hand op... de gyn zei toen ook dat dat vaak gebeurt, dat je het dan stopt te nemen, en niet eens bewust van: laat ik ermee stoppen, maar gewoon vergeten en steeds vaker vergeten... maar ik heb het wel weer nodig ja...quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:21 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, maar dan weet ik dat in elk geval maar weer (plus ik koop wel een voorraadje). Heb er na vandaag toch ook niks meer aan, want mn vriend gaat een week weg...
Foliumzuur is belangrijk ja, maar ik neem toch aan dat jij inmiddels wel een redelijk basisniveau daarvan hebt. Maargoed, nu ben je er weer aan herinnerd, schrijf het op je boodschappenlijst, of doe lekker lui en bestel het online
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jullie het eergister/gister gedaan hebben (ik weiger het woord'geklust' te gebruiken) zit je qua timing echt goedquote:Op zondag 7 november 2010 15:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ok. ik heb dus zo'n ovulatietest gedaan, en ik ben blijkbaar toch nog niet zo goed in zelf voelen
"Als er een streep verschijnt vindt de eisprong waarschijnlijk 24-36 uur later plaats."
Ik dacht dat mn eisprong gisteren of eergisteren was, maar ik zie toch echt een streep!
Vanavond dus maar even op gepaste wijze afscheid nemen van vriendjelief
-edit- Ik lees nu wel her en der dat die kruidvat ovutesten wel heel vaak positief aangeven...Zijn er mensen met meer ervaring?
Ja, dat kan. Ik had na het pilstoppen een cyclus van 22 (van die cyclus weet ik niet wanneer de eisprong was), in de tweede cyclus was mijn eisprong op dag 8. Volgens de boekjes kan dat niet/komt dat nauwelijks voor, maar ik ben er nu toch echt zwanger vanquote:Op zondag 7 november 2010 18:42 schreef winka het volgende:
Jee, gaat snel hier, tijd niet gepostEn aan aantal interessante discussies gemist
![]()
Vandaag voor het eerst voor het 'eggie' gegaan en dat was wel heel speciaalHoewel we denk ik veel te vroeg zijn. Ik heb een cyclus can 27 dagen en verwachte eisprong is rond de 13e. Nu vraag ik me eigenlijk af, kan het ook zijn dat mijn eisprong bijvoorbeeld op de 10e dag plaatsvindt, ondankse dat ik een regelmatige cyclus heb van 27 dagen?
In ieder geval gaan we snel weer aan de bak![]()
@GWS: spannend! Hopen dat de![]()
![]()
niet doorzet! Met een luier om hoef je in ieder geval niet naar de wc
![]()
Ik heb nu al de neiging om ovutesten te gaan halen. Maar ja het is voor mij beter om het in het begin zo relaxed mogelijk te houden omdat ik nogal de neiging heb voor 'obsessief' gedragquote:Op zondag 7 november 2010 19:49 schreef LadyBlack het volgende:
He bah, jammer GWS! Dat het dan toch eerst nog zo spannend is he
Winka, je kan nooit te vroeg beginnen toch?gewoon lekker doorgaan! Beter ver vóór je eisprong dan erna
Hier ook zo hoor! Denk dat m'n vriend het niet eens zal snappen als ik vraag of ie mee gaat klussen..quote:Op maandag 8 november 2010 00:42 schreef mijsje het volgende:
ik noem het ook gewoon "neuken" en "medische molen" thuis, maar hier pas ik me aan aan wat anderen veel zeggen...![]()
maar inderdaad, hier thuis hoef ik ook niet met "klussen" aan te komen, zakt de zin vanspontaan weer van weg...
( ow, wat een post, waarom zet ik dit hier neer...)
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 8 november 2010 13:30 schreef Amun-Ra het volgende:
zondagochtend heeft ze een predictor test gedaan..met zo'n streepje...en al na 3 minuten kleurde het streepje volledig....dusss...... raak! ( wordt voor ons de 1e)
Om het zeker te weten heeft ze de huisarts al gebeld met wat vragen, en ik heb net nog een andere test gehaald bij de kruidvat, van clearblue, met een indicator hoe lang al.... tsja, we willen het toch wel zeker weten![]()
![]()
Volgens de huisarts, die het heeft uitgerekend, is ze nu al 6 weken zwanger, eens kijken wat de clearblue morgenochtend zegt
Spannend... en veel succes! Dat je hier maar snel weg bentquote:Op maandag 8 november 2010 20:55 schreef papillion het volgende:
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vandaag dan toch besloten hier aan te schuiven. In augustus al gestopt met de pil om te gaan kijken of mijn cylcus normaal op gang wilde komen. Die blijkt nu direct regelmatig te zijn, en nu dan toch echt besloten om er voor te gaan.
Op 1 december verwacht ik mijn eerste echte NOD.
* Susie in nieuwsgierige modusquote:Op dinsdag 9 november 2010 09:07 schreef Poookie het volgende:
Welkom papillion!
Weinig nieuws vanaf hier... Ben al een paar dagen niet lekker in orde, maar gelukkig is mijn ei al geweest, dus hoef ik niet tegen mijn zin in te 'klussen'. Hehe, wat een woord inderdaad ja...
Mijn vriend is er overigens behoorlijk van overtuigd dat ik niet lekker te pas ben doordat hij meteen raak heeft geschoten![]()
ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:13 schreef Susie het volgende:
[..]
Zijn er hier dames die tegen de zin in aan de slag gaan omdat ze weten dat ze vruchtbaar zijn?
Dit heb ik ook. Ik kan me overigens wel voorstellen, dat wanneer je al een hele tijd bezig bent, dat het wellicht anders is. Maar de sex moet toch ook wel leuk en lekker blijven vind ik!quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:36 schreef LadyBlack het volgende:
Nou tegen mn zin natuurlijk nooit, maar waar ik anders misschien wel zou denken: 'het is al laat en ik moet er morgen weer vroeg uit', heb ik dat er wel even voor over als het echt een vruchtbare dag is!
Ik niet in elk gevalquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:13 schreef Susie het volgende:
[..]
* Susie in nieuwsgierige modus
Zijn er hier dames die tegen de zin in aan de slag gaan omdat ze weten dat ze vruchtbaar zijn?
Ik heb het nog gedaan ja. Ben ik ook niet beschaamd over om dat te zeggen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:13 schreef Susie het volgende:
[..]
* Susie in nieuwsgierige modus
Ja, dat zei iemand in Z&G laatst ook: vanaf het moment van je positieve test blijf je je hele verdere leven bang om je kindquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:39 schreef Susie het volgende:
Vreselijk lijkt me dat, het lijkt me overigens die hele zwangerschap angstig en daarna nog velen jaren! (zorg over kind enzo... )
Pfoe, dan krijg je het ook wel heel letterlijk voor je kiezen jaquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb het nog gedaan ja. Ben ik ook niet beschaamd over om dat te zeggen.
Ik ben direct moeten beginnen met hormonen nemen (pillen en daarna inspuitingen) en dan moesten we op dag 10, 12, 14, 16, 18 en 20 seks hebben. Het 'verplichte' deed bij mij wel mijn zin verminderen/verdwijnen, maar ja, het was toen echt van moeten.
Ik denk dat iedereen zijn twijfels heeft tijdens een zwangerschap, of je nou een miskraam hebt gehad of niet, het is en blijft spannend. Maar het heeft absoluut geen zin om negen maanden lang bang te zijn. Probeer er ook echt van te genieten. En dat is heel makkelijk gezegd en ik weet dat ik ook gedacht heb: wat lullen ze nou?! maar het is waar. Die negen maanden vliegen voorbij en komen nooit en te nimmer meer terug.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:33 schreef LadyBlack het volgende:
Maar zij is niet de enige die blij dit topic verliet en daarna keihard werd teruggeflotendus hoe blij ik ook zal zijn als ik eenmaal een positieve test in handen heb, ik zal ook nog wel bang zijn
Jeetje leonieke, dat klinkt niet zo heel leuk. Heb even op het linkje geklikt in je onderschrift, je hebt er wel een prachtige knul voor terug gekregen, wat een poppiequote:Op dinsdag 9 november 2010 18:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb het nog gedaan ja. Ben ik ook niet beschaamd over om dat te zeggen.
Ik ben direct moeten beginnen met hormonen nemen (pillen en daarna inspuitingen) en dan moesten we op dag 10, 12, 14, 16, 18 en 20 seks hebben. Het 'verplichte' deed bij mij wel mijn zin verminderen/verdwijnen, maar ja, het was toen echt van moeten.
We hebben allemaal pech gehad de afgelopen maanden, maar ik denk dat het statistisch gezien gewoon normaal is. Ik geloof dat het Flugel was die van de week nog meldde dat 1 op de 10 bevruchtingen misloopt. En dat kan snel na bevruchting zijn of langer, maar feit blijft dat er heel veel mensen zijn die een miskraam doormaken, alleen het lijkt nog een soort van taboe om daar over te praten. Hier is dat taboe er gelukkig niet en zijn we er dus wel open over. Ik denk dat dat opvallender is dan het aantal miskramen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:31 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben van nature ook best wel relaxed, ben niet gauw bang. Maar dit soort berichten, en dus ook jouw miskraam en die van klavertje, mw_mus en debje de afgelopen tijd, zetten mij wel weer even met beide benen op de grond.
Ja ik ben gelijk gaan zoeken..quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:39 schreef LadyBlack het volgende:
Take_A_Picture is vandaag ingeleid, haar kindje was in de buik overleden
Ze was al 16 weken zwanger!
Daarom ga ik nu deze ronde toch uit van 28 dagen, omdat ik de vorige ronde op dag 27 en 28 een licht streepje had, maar toch op dag 30 ongesteld ben geworden. Denk ook dat het wel wat was, maar niet is blijven plakken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:01 schreef LadyBlack het volgende:
Volgens mij is dat ook een oorzaak van wisselende cycli. Als ik nu een cyclus van over de 30 dagen zou krijgen weet ik wel zeker dat ik een mislukte bevruchting/innesteling heb gehad.
Nog niet gehad gelukkig, maar ik weet wel dat dat een grote kans is.
Volgens mij zit ik toch rond mn eisprong nu, had gisteren en eergisteren positieve ovulatietesten, en vandaag zere borsten en buikpijn. Ovulatietest heb ik maar niet meer gedaan want ik kan er nu toch niets meer meevriendje zit nu in Amerika....
Ja, en ik vraag me toch af hoe ze dat dan onderzoeken... Als niemand het meldt omdat het een normale menstruatie lijkt, hoe kan je dan die miskramen registreren?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Thistleweed het volgende:
Volgens mij is het aantal zwangerschappen wat niet lukt nog veel hoger. Ik was laatst "In the womb" aan het kijken (ik kijk te veel in het Z&G topic) en als ik het goed begrepen heb ik de kans dat het niet goed gaat 50 %. Dit is dan wel vanaf het moment van bevruchting. Vaak heb je dan niet door dat je een miskraam hebt maar denk je dan dat je gewoon je menstruatie hebt.
Goed puntquote:Magoed, laten we ons maar focussen op het uberhaupt zwanger worden![]()
je kunt gewoon glijmiddel gebruiken, tenzij erop staat dat het zaaddodend is... (kun je het ook gebruiken, maar wordt je niet echt zwanger van...quote:Op woensdag 10 november 2010 21:01 schreef lollypops het volgende:
Afgelopen weekend nog een flinke tube glijmiddel gekocht, zodat we de komende periode goed vooruit kunnen ....die mag dicht blijven dus?!
Ik heb even gekeken op de pre seed side. Jemig, wat een duur spul zeg! Er zitten 6 applicatoren in 1 verpakking..@Thistleweed: kun je met 1 applicator 1 maal vrijen?
Ik zal morgen de apotheek eens bellen, kijken wat zij in de aanbieding hebben..
Met glijmiddel vind ik namelijk veel prettiger vrijen aangezien ik nogal een droge muts ben..
Goed glijmiddel scheelt echt veel (kan ik dus helaas uit ervaring zeggen). Maar goed, met goed glijmiddel heb ik ook compleet niet het idee dat het kwaad kan. Buiten enig wetenschappelijk gegeven om (waarvan je overigens ook al aangaf dat het niet uit maakt) heb ik dus dit idee. We hebben zelf ook 'n flacon gehaald bij Christine le Duc (weet het merk niet maar het zou het beste zijn volgens de mevrouw daar) en de hoeveelheid die je hoeft te gebruiken is ook maar minimaal. Heb dus ook niet het idee dat je nu echt hopen glijmiddel binnenkrijgt wat niet goed zou kunnen zijn.quote:wij gebruiken al jaren Eros. heb je maar weinig van nodig en jeukt / plakt niet. heerlijk spul! -hier is een eroswinkel online- wij hebben de flacon van 100ml, en doen er al maanden mee. kost een keer een tientje, maar valt in gebruik dus reuze mee. (wij hebben hem gewoon gekocht bij Christine le Duc trouwens)
Dat er een zeer vruchtbare periode aan mag komenquote:Op donderdag 11 november 2010 13:32 schreef LadyBlack het volgende:
Bij de kringloopwinkel op de babyafdeling gaan kijken was een dom plan......
Allemaal heel schattige ledikantjes, kinderstoelen, wandelwagens......![]()
Hier ook steeds buikgerommel, heel irritant maar duurt nog wel even mijn nod.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het toch een beetje eng altijd... siliconen en chemische troep erbij
Maar we hadden het gisteren natuurlijk ook al over 'verplichte nummertjes', als je daar wel mee bezig moet, is het misschien wel noodzakelijk soms...
Bweh, ik heb maar steeds buikpijn en dat kan echt nog nergens van komen, maar toch he...
Haha, ik heb me serieus zorgen gemaakt over dat er met een rotgang er uit lopen, dacht dat ik abnormaal wasquote:Op donderdag 11 november 2010 19:01 schreef winka het volgende:
Spannend hoor Kyara en wat knap dat je je in kan houdenKlinkt in ieder geval hoopvol, ik duim voor je
![]()
@Susie: ja dat blijven liggen is ook wat... Het lijkt allemaal weinig te helpen want naar mijn idee komt het er met dezelfde rotgang weer uit zodra je overeind komt
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef Thistleweed het volgende:
"Ja maar lief, ik heb echt gelezen dat we het 's ochtends moeten doen, nadat we 4 rondjes om het huis hebben gerend en een proteïneshake hebben gedronken,op zijn kop, hangend in de gordijnen waarna we minstens een uur stil moeten liggen in bed met de benen omhoog"![]()
Whehe, laat het een goede NOD zjnquote:Op donderdag 11 november 2010 20:55 schreef JuffrouwJannie het volgende:
Ik heb besloten dat mijn NOD 22 november is. Een beetje een uit de lucht gegrepen datum, maar je moet toch wat hè.
zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:55 schreef JuffrouwJannie het volgende:
Hi! Ik doe ook weer even m'n best om mee te lezen. Ik vind het veel te veel gedoe, in- en uitloggen de hele tijd.
Kyara en lollypops, welkom!
Ik heb besloten dat mijn NOD 22 november is. Een beetje een uit de lucht gegrepen datum, maar je moet toch wat hè.
Mijn NOD mag er in op 1 decemberquote:Op donderdag 11 november 2010 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de OP weer aangepast. Zijn er nog dingen die niet kloppen in het lijstje?
Dankjequote:Op donderdag 11 november 2010 21:14 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Whehe, laat het een goede NOD zjn
Verdacht hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 21:17 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
zo moeilijk is dat toch niet?
ik ben gewoon op twee accounts tegelijkertijd ingelogd.
Ik sluit me helemaal bij je woorden aanquote:Op donderdag 11 november 2010 19:44 schreef Kyara het volgende:
Hoe herkenbaaar allemaal! Heerlijk om er zo over te praten want dit zijn geen dingen die je irl snel gaat vertellen.
Ja, met al die beschikbare informatie kun je jezelf lekker gek maken.
Ik lees ook meer mee.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:14 schreef JuffrouwJannie het volgende:
[..]
Verdacht hoor![]()
Maar ik vind het ook moeilijk om hier echt mee te praten. Ik heb geen behoefte om te delen wanneer ik seks gehad heb, hoe mijn vaginale slijm eruitziet (dat zou ik zelf niet eens weten), etcetera. Dus ik denk dat ik het maar hou bij meelezen, af en toe meeleven en één keer per maand een nieuwe NODmelden.(of niet natuurlijk
)
ik ook, ben wat dat betreft net een manquote:Op donderdag 11 november 2010 22:51 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kom gewoon überhaupt niet meer overeind na de seks, ik ga lekker slapen![]()
Hoe doe je dat dan??quote:Op donderdag 11 november 2010 21:17 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
zo moeilijk is dat toch niet?
ik ben gewoon op twee accounts tegelijkertijd ingelogd.
Twee verschillende browsers, denk ik?quote:
Ja dat doe ik dus.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:17 schreef LadyBlack het volgende:
Easy, je logt in Firefox bijvoorbeeld in onder je ene gebruikersnaam, en in Internet Explorer onder je andere gebruikersnaam
Klopt dat heb ik ook altijdquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:42 schreef Ashina het volgende:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van pijnlijke borsten voordat ze ongest. worden? Terwijl ze nog nooit eerder pijnlijke borsten hebben gehad?
Ik ben echt kei lang aan de pil geweest en nu bijna een half jaar gestopt en ik heb nu voor het eerst in mijn leven pijnlijke borsten (heb het gevoel dat ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden)
Echt heel raar dat ik dat nu voor het eerst heb.
Oh, jammer! Dan hoort het er nu misschien toch gewoon bij....quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:04 schreef Ashina het volgende:
denk t niet, zag vanmorgen al iets wat leek open zo voelt me buik ook. Alleen dat van me boobies is nieuw
Maar je NOD is toch ook pas volgende week?quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:46 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
Ja dat doe ik dus.
Ik voel me niet echt zwanger op het moment maar ik heb een raar gevoel over.
Geen idee waarom, maar ik ben niet zo'n tester.
Dus ik wacht (als ik het vol kan houden) nog een weekje.
kun je toch wel om testenquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:47 schreef LadyBlack het volgende:
Maar je NOD is toch ook pas volgende week?
was het bij jou ook buiten je lichaam bevrucht? of in je lichaam? (dat schijnt wel te schelen met wanneer je een positieve test kan hebben... maar hoe het precies zit weet ik eigenlijk niet helemaal...)quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb al die kwaaltjes juist als ik ongesteld moet worden. De twee keer dat ik zwanger was, voelde ik juist helemaal niks. De echte zwangerschapssignalen (zoals misselijkheid) kwamen bij mij pas vanaf week 6 ongeveer.
Oké, de tweede keer herkende ik de ontlasting van de eerste zwangerschap![]()
, dus er wàs wel een soort signaal/kwaal zo vroeg.Maar dat had ik nooit gemerkt als ik het niet had kunnen herkennen van mijn eerste zwangerschap.
En beide keren met 11 dagen na de eisprong een posistieve test (etos).
Yep. KI.quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:11 schreef mijsje het volgende:
ik wist dat je donorzaad had "gebruikt", maar weet eigenlijk niet hoe dat werkt verder...
het was dan dus een KI, en niet een IUI? (niet dat dat verder uitmaakt hoor, gewoon interesse
)
verder duim ik weer even verder voor de meiden hier...
Yupp. Mijn NOD mag naar 7 decemberquote:Op donderdag 11 november 2010 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de OP weer aangepast. Zijn er nog dingen die niet kloppen in het lijstje?
Flauw vallen van de pijn!!quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef winka het volgende:
Oh jammer Ashina![]()
Ik heb nooit last gehad van pijnlijke borsten voor of na menstruatie maar er zijn inderdaad zat vrouwen die er last van hebben. Kan diegene amper op de buik liggen. Had zelf weer last van andere kwaaltjes, ik viel vaak flauw van de buikpijn. De pil heeft dat wat verminderd.
Vandaag is volgens mijn kalendertje mijn meest vruchtbare dagmaar wie weet is die al eerder geweest
Ik ben nu echt in de stemming maar mijn vriend ligt nog op apegapen na een nachtje doorzakken![]()
Proost!!quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:41 schreef Susie het volgende:
[..]
Yupp. Mijn NOD mag naar 7 december
Ik reed naar huis en ik dacht ik voel wat en ja hoor, bij thuiskomst yakkie. Gelukkig niet de hele zee gelijk, maar goed. Jammer maar helaas.
Deze cyclus was 26 dagen (nu dus 22, 30 en 26 dagen gehad, dus ga nu maar uit van 26 dagen).
@Mevr_Mus, welkom terug!
@GWS (en anderen) ik heb ergens gelezen dat het beter is om een poosje te blijven liggen, dan gelijk naar de wc te gaan. Klinkt in mijn oren wel vrij logisch eigenlijk.... maar kan aan mij liggen hoor...![]()
Zo, nu ga ik even lekker een biertje drinken, aangezien het toch niet raak was deze maand!
*Proost*
Ik dacht dat ik zo gek in elkaar zat, maar gelukkig herkennen meer mensen dit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:45 schreef Susie het volgende:
@Ashina; ik heb ook harde borsten sinds ik gestopt ben met de pil. Laatste week voor NOD deze keer minder trouwens... vorige keer niet. Lichaam is raar hoor, je voelt van alles en nog wat.
of juist niet... heel raar inderdaad, het menselijk lichaam!quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:45 schreef Susie het volgende:
@Ashina; ik heb ook harde borsten sinds ik gestopt ben met de pil. Laatste week voor NOD deze keer minder trouwens... vorige keer niet. Lichaam is raar hoor, je voelt van alles en nog wat.
dat moet juist niet, lekker onbeheerst sexenquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:50 schreef Ashina het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik zo gek in elkaar zat, maar gelukkig herkennen meer mensen dit.
Er zijn ook wel positieve zaken aan het stoppen met de pil, ik heb bv veel meer zin in sex. gister vroeg mijn vriend of ik zijn stropdas even wilde strikken en deed zijn blousje even een stuk open. Het liefst had ik al zijn kleren van zijn lichaam getrokkenHeb me toch kunnen beheersen
Ik had inderdaad bij mijn vriend kunnen liggen. Ben echt veel te geforceerd bezig, en dat in de eerste maand. Dat werkt gewoon nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:42 schreef Ashina het volgende:
[..]
Flauw vallen van de pijn!!Das niet zo fijn!! Heb je daar nu ook last van dan? Dan mag ik me prijzen met een beetje pijn in me borsten.
Enne je had gewoon lekker bij je vriend in bed moeten gaan liggen, lekker samen "uitslapen"
Hebben wij ook gedaan. De mijne lag om 5.30 in bed na een nachtje doorzakken, we stonden samen op. Om 14.30!!! Maar t was wel heel gezellig
Dat.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:20 schreef viervijfzeszeven het volgende:
1. waarom heb je het dan niet veilig gedaan?
2. wat zou je doen als het zo zou zijn?
Bij mij werd door de gyn gezegd dat ze aanraden niet voor de 1e verjaardag zwanger te worden, maar als minimum hielden ze 6 maanden aan om in ieder geval te wachten.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:37 schreef ymme het volgende:
Met keizersnede geboren en dat mag je dus niet voor dat deze 1 jaar is zwanger worden.
Nog geen test gehaald. Niet teveel zorgen maken nog. Gewoon rustig afwachten. Kan het me ook verbeelden natuurlijk omdat ik wel 'rammelende' eierstokken heb.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:17 schreef JuffrouwJannie het volgende:
[..]
Dat.
En ik vraag me ook een beetje af wat je wil bereiken met je post. Ga nou gewoon testen dan.
Klopt Mefke, dat was ik. Zoveel vorige keren heb ik nog nietquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:37 schreef mefke79 het volgende:
susie, vergis ik me nou of had jij in de vorige cyclus een vaag streepje? Dan het kan het namelijk best zijn dat je cyclus nu een beetje anders is dan de vorige keren.
en daar hebben ze dus iets voor uitgevonden en dat heet een zwangerschapstest. Doe die dan. En gebruik, naast je verstand, de volgende keer ook condooms.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:48 schreef Aventura het volgende:
Dat zaad 8-10 dagen overleeft lijkt me ook stug, maar ga er niet te snel van uit dat de eisprong op dag 14 is. Kan ook een week eerder zijn. Ik denk dat ze wel rekening kan houden met een zwangerschap.
Een vriendin die verloskundige is vertelde me dat de luteale fase het meest constant is. Dus ook als je maar een cyclus van 21 dagen hebt, duurt het ongeveer 14 dagen van je eisprong tot de volgende menstruatie.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:44 schreef Vicky het volgende:
Eisprong is rond de 14 dagen na het begin voor het einde van de menstruatie en ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat sperma zo lang zou kunnen leven.
En daarom maakt het dus ook lastig om te berekenen wanneer je eisprong is....quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:01 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Een vriendin die verloskundige is vertelde me dat de luteale fase het meest constant is. Dus ook als je maar een cyclus van 21 dagen hebt, duurt het ongeveer 14 dagen van je eisprong tot de volgende menstruatie.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/51114-zwanger-worden-de-bevruchting.htmlquote:Timing is van essentieel belang wanneer men zwanger wilt worden. Om een bevruchting te bewerkstelligen moet de eicel immers gerijpt zijn wanneer het in contact komt met de spermacellen. Sperma kan echter maximaal vier dagen in het vrouwenlichaam overleven waardoor men ook zwanger kan raken wanneer men twee tot drie dagen voor de eisprong onbeschermde seks gehad heeft.
Ik heb een cyclus gehad van 28 34 en weer 28, en dat programmatje op m'n iPhone berekend dan het gemiddelde daarvan voor de volgende nod, dus dan probeer ik dat een beetje als richtlijn aan te houden.. Ach en beter te ruim ingeschat als te kort want dan krijg ik misschien weer valse hoop die ik ook wel een beetje had bij die cyclus van 34 dagen.. Of ik heb daar ergens wat verkeerd gereken aangezien ik pas later was begonnen met bijhouden en heel goed moest nadenken wanneer ik de keer daarvoor ongesteld geweest was..quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:32 schreef Susie het volgende:
Balen Hilliebillie! Zijn we gelijktijdig ongesteld geworden en beiden 2 dagen eerder. Maar ik had berekend dat mijn NOD de 7de zou zijn... duurt jouw cyclus 31 dagen? Of heb ik verkeerd gerekend...
* Susiegaat weer even aan het rekenen
oh ja, een bakje.... ik koop dan meteen wel wat plastic bekertjes of zo.quote:Op zondag 14 november 2010 13:03 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb voor de volgende keer ook die 2 voor 5 van de Kruidvat, ben wel benieuwd hoe dat gaat hoor. Moet eerst maar eens een bakje ervoor vinden
Volgend weekend zou ik kunnen testen, maar mn 2 beste vriendinnen komen dan logeren, dus ik denk dat ik sowieso maar wacht tot maandag. Tenzij ik natuurlijk eerder ongesteld word, dat zou gezellig zijn(vorige keer weekendje met hun was ik ook al ongesteld, met vette buikpijn)
quote:Op zondag 14 november 2010 23:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, maar op de momenten dat ik (het meest) zin heb, is meneer meestal niet beschikbaar...
en dat is heel frusterend, hier ook wel eens het gevalquote:Op zondag 14 november 2010 23:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, maar op de momenten dat ik (het meest) zin heb, is meneer meestal niet beschikbaar...
Kyara, wat balen zeg! Alleen die onduidelijkheid is al niet fijn he?!quote:Op maandag 15 november 2010 09:21 schreef Kyara het volgende:
Even snel want ik zit op mijn werk. Vanochtend om half 5 getest maar helaas negatief. Baal dus wel. Maar ben ook nog steeds niet ongesteld en ook nog geen signalen van een naderende menstruatie dus dat is wel raar.
Als ik donderdag nog steeds niet ongesteld ben ga ik opnieuw testen en anders toch maar naar de huisarts.
Bedankt voor het duimen in elk geval!
Dank je voor de tipquote:Op maandag 15 november 2010 10:33 schreef klumsy het volgende:
wat vervelend die onzekerheid...
Je kan altijd even met de huisarts bellen en het voorleggen, dan laat je aan hem/haar of je nog een tijdje moet afwachten of dat ze toch liever hebben dat je even langs komt
He.. wat naar voor je Klumsy! Wanneer heb je dan je laatste menstruatie gehad?... en ben je toen gestopt met anti conceptie?? Ik hoop dat een afspraak met de gyn jou duidelijkheid geeft!quote:Op maandag 15 november 2010 11:37 schreef klumsy het volgende:
Hoop voor je dat je voor 3 december al wat meer weet... en dat de afspraak eigenlijk overbodig is
Ik mag zelf 6 december weer naar de Gyn om te kijken naar mijn cyclus ( nouja of het ontbreken ervan)
@ LadyBlack: ik hoop voor je dat het ook voor een goed doel isquote:Op maandag 15 november 2010 13:10 schreef LadyBlack het volgende:
Nou kyara en lollypops, ik zou echt op hete kolen zitten zeg!!![]()
En klumsy zo schiet het ook niet op he, als je cyclus niet op gang komt.... vervelend!
Ik heb echt een wáárdeloze nacht gehad, kon pas na ruim een uur in slaap komen, had het warm (uniek!!), ben midden in de nacht wakker geworden omdat ik naar de wc moest (ook uniek!!) en werd toen supermoe wakker natuurlijk...ohja en zoals de hele afgelopen week een zeurende bui.
Ik hoop dat dit voor een goed doel is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |