abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88404510
:* C_A fijn dat je een beslissing hebt genomen, en ik wens je er heel veel sterkte bij...
tot gauw hoor!
pi_88404568
C_A :*
Wat is het cambridge dieet? :? (sorry ff off topic)
pi_88404641
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:54 schreef danic het volgende:
C_A :*
Wat is het cambridge dieet? :? (sorry ff off topic)
hier wordt het uitgelegd
pi_88405035
quote:
Omdat Cambridge 500 slechts 462 kilocalorieën per dag bevat
Jemig, das wel heel erg! Sorry, maar vraag me af of dat wel gezond is. onder de 1000kc is al weinig en daar kreeg Sonja (ja, Bakker) al heel veel commentaar op.
Denk je wel om je gezondheid C_A?
pi_88405368
Jemig zeg C_A, ik lees het net even door, dat is wel heel heftig zeg. Inderdaad dan wel beter als je niet zwanger raakt terwijl je het dieet doet. Waar ga je je vitamines enzo trouwens vandaan halen? Of is dit te veel off topic?
pi_88406042
C_A, sterkte met je dieet. Lijkt me wel heftig hoor! Zijn wel heel weinig calorieen...

Over de discussie hierboven heb ik al een keer mijn mening gegeven... Ik was dus op 3dec. uitgerekend voor Thomas, achteraf was dat misschien niet heel handig, maargoed. Ik ben misschien dan te nuchter en denk:"het leven is hard, hij went er maar aan..." . Ook kan ik me eerder iets voorstellen dat je het vervelend vindt van de decembermaand, maar op de verjaardag van iemand anders kan ik me niks voorstellen :N (behalve de Sint dan)

Voor ons is het dus absoluut geen reden om ons in te houden. Zeker niet nu ik weet dat ik minder vruchtbaar ben, elke kans grijpen!
pi_88407257
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het zuur is om zulke afwegingen te lezen als je weet dat er mensen zijn die zo blij zouden zijn met een zwangerschap dat het hen niet uit zou maken wanneer dat zou gebeuren. Of erger nog: als je zelf in die situatie zit. Dat is zo verdrietig dat heel veel erbij in het niet valt.

dat dus.
daarom had ik het in eerste instantie niet neergezet, maar er werd om gevraagd.

ik zou geen rekening houden met carnaval, sinterklaas, kerst etc.
maar puur met familieverjaardagen en dat is in deze periode nogal veel.
het lijkt mij inderdaad niet leuk voor het kind om op dezelfde dag jarig te zijn.
natuurlijk kan je dit nooit helemaal voorkomen en dat hoeft ook niet.
maar het aantal is best veel, en daarom wordt het een beetje plannen.
ons andere druif is dus in de drukke periode jarig en het is altijd een gedoe met verjaardag vieren.
vragen aan de halve familie wanneer het daar wordt gehouden en hopen dat het niet eind december wordt. :')

sorry als iets kwetsend over kwam dat was niet de bedoeling. :*
pi_88407471
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Dank je Claudia en Orea! Voel me een beetje bezwaard omdat ik anderen aan het verdedigen ben die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt maar op de een of andere manier voel ik me bijna schuldig dat ik wel redelijk snel zwanger ben geraakt....
zo voel ik dat ook.
ik voel me erg opgelaten nu, met dat heel plan gedoe. :+
pi_88408467
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:20 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

zo voel ik dat ook.
ik voel me erg opgelaten nu, met dat heel plan gedoe. :+
niet doen, is niet nodig, er zijn altijd wel mensen die een andere mening hebben en die ook geven. ik wilde niemand beledigen of aanvallen, en ik heb niet het idee dat jij dat wel van plan was... :) ook het plannen op zich was niet het probleem, meer hoe het omschreven werd, maar ook dat is lastig omdat je het wel leest hier en niet hoort met de juiste intonatie...
gewoon doen zoals je vind dat je het moet doen. :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:43:24 #50
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88410474
Mijsje en Klavertje-4, ik denk dat we elkaar misschien 'te serieus' namen, blij dat alles weer helemaal opgehelderd is!!!!!! En ik kan me ook wel voorstellen dat het heel frustrerend is als mensen het maar even uitstellen omdat ze er gewoon vanuit gaan dat het bij hun wel gaat lukken als het uitkomt als jezelf al jaren ermee bezig bent. Ik gun dit dan ook echt helemaal niemand en wou dat ik mijn geluk aan jullie allemaal kon geven!
En Twistle-weed, wat is dat een belachelijke opmerking van je 'vriendin' (hoewel ik ernstig mijn twijfels zou hebben bij de vriendschap als ze wist dat jullie ook graag een kindje wilden)!
Ik had er al problemen mee om mijn vriendin te vertellen dat ik zwanger was nadat zij 2 weken geleden een miskraam had gehad (maar wilde wel dat ze het van mij te horen kreeg in plaats van via Hyves ofzo) Gelukkig is zij nu ook zwanger *O*

C_A, klinkt heftig dat dieet zeg! Hopelijk heeft het wel het gewenste effect en ben je gewoon in februari een paar kilo kwijt om ze vervolgens door een zwangerschap er weer bij te krijgen!
O+ O+ O+
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88414822
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:07 schreef danic het volgende:

[..]

Jemig, das wel heel erg! Sorry, maar vraag me af of dat wel gezond is. onder de 1000kc is al weinig en daar kreeg Sonja (ja, Bakker) al heel veel commentaar op.
Denk je wel om je gezondheid C_A?
Je hebt ook 800 ;)

Volgende week intake en krijg wel begeleiding enzo ;)
Ik ken al een aantal mensen die met dit dieet zijn afgevallen. Dus ik vertrouw het wel. De eerste 2 weken schijnen zwaar te zijn ;) maar dat overleef ik wel.

Ik sta er nu achter dus nu is het moment ;) ik weet zo weinig calorien maar ik wil ook 20 kilo kwijt ;) ik hoop dat het daarna makkelijker is om zwanger te worden. En ik weet zeker als ik afval dat ik dan ook lekkerder in me vel zit ;)
pi_88415554
c_a ben je je er van bewust dat je ook je cyclus helemaal in de war kan gooien door zo weinig te eten? En dan niet alleen tijdens het dieet, maar ook voor erna? Ga toch naar een dietiste, dat krijg je gedeeltelijk vergoed en dan doe je het op een gezonde manier. Zo weinig calorieen is gewoonweg niet gezond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88416648
ja dr is al veel over gezegd, maar er is echt maar weinig te 'plannen' aan de komst van een kindje.
Bij ons was het ook 'pas' raak na 1,5 jaar. En ik was dus uitgerekend op 31 december.
en ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen maar heel erg blij was met het feit zwanger te zijn!
en dan heb je een datum waar je naar toeleeft, je houdt vrij groot kans met de kerst, oud en nieuw en mijn eigen verjaardag was ook een optie (12 jan).

en toen kwam ons kleine meisje al op 5 dec ter wereld.... juist, sinterklaas.
Maar ze is gezond, en ik ben zo blij dat ik een kindje heb mogen krijgen, dat ik me daar echt niet al te druk om maak... :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88417156
ik heb er nooit zo overna gedacht wat betreft uitgerekende datum. k was wel snel zwanger. maar 6 juli uitgerekende datum...dus k hoopte niet 3 weken eerder (verjaardag van zn vader en oma ook rond die tijd) en 2weken later ook (verjaardag oom).
en t liefst 11juli ook niet ivm vervelende gebeurtenis die dag...en dat werd m natuurlijk. achteraf vind k t toch een fijne dag, tis niet alleen maar naar meer die dag.

maar kan me op zich best voorstellen dat je er rekening mee wil houden.

oh en in november jarig zijn is niet zo heel erg hoor :) k vond t vroeger juist leuk. maar kwam ook doordat de rest van het gezin in maart jarig is.
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:08:58 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88417610
Oh, alweer een nieuw topic! :o

c_a, jeetje, 800 kcals per dag is weinig, sterkte met eraan wennen en ik hoop dat het je een goeie kickstart geeft!

Hier vandaag een beetje zeurderig gevoel in mn buik, ik gok op een eisprong. Dat zou best fijn zijn, want dan ben ik goed bezig geweest :s) Morgen ga ik even naar de stad om van die ovulatietestjes te kopen bij de Kruidvat. En ik ben ook al aan mn tweede potje foliumzuurtabletten toe! :o
pi_88417804
als je nu je eisprong hebt gehad, dan kan het zijn dat je je piek mist op je ovutestjes, en dat ze dus niet positief uitslaan... maar het zou mooi zijn... :) goed gebruik van maken dus :9
en foliumzuur... :o ik vergeet die krengen steeds... moet weer nieuwe kopen... (ook een nadeel als het wat langer duurt, dan ga je wat slordiger met dat soort spul om, terwijl het zo ontzettend belangrijk is...)

jeetjejom, :* wat mij betreft is het gewoon weer helemaal goed :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:21:42 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88418087
Mja, maar dan weet ik dat in elk geval maar weer (plus ik koop wel een voorraadje ;) ). Heb er na vandaag toch ook niks meer aan, want mn vriend gaat een week weg...

Foliumzuur is belangrijk ja, maar ik neem toch aan dat jij inmiddels wel een redelijk basisniveau daarvan hebt. Maargoed, nu ben je er weer aan herinnerd, schrijf het op je boodschappenlijst, of doe lekker lui en bestel het online :)
pi_88420016
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:21 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, maar dan weet ik dat in elk geval maar weer (plus ik koop wel een voorraadje ;) ). Heb er na vandaag toch ook niks meer aan, want mn vriend gaat een week weg...

Foliumzuur is belangrijk ja, maar ik neem toch aan dat jij inmiddels wel een redelijk basisniveau daarvan hebt. Maargoed, nu ben je er weer aan herinnerd, schrijf het op je boodschappenlijst, of doe lekker lui en bestel het online :)
de eerste anderhalf jaar nam ik het trouw iedere dag... daarna werd ik slordiger en nam ik het nauwelijks nog... (goed om te nemen, maar waar doe ik het voor? was het gevoel dat ik toen had...) bij de IVFbijeenkomst vroeg de arts aan de ongeveer 80stellen hoeveel vrouwen er nog foliumzuur namen (toen dacht ik: zul je zien, ben ik een van de weinigen die het niet neemt op het moment...) en toen staken maar 2 vrouwen hun hand op... de gyn zei toen ook dat dat vaak gebeurt, dat je het dan stopt te nemen, en niet eens bewust van: laat ik ermee stoppen, maar gewoon vergeten en steeds vaker vergeten... maar ik heb het wel weer nodig ja... :@
naja, heel relaas om eigenlijk niks te zeggen... o|O
  zondag 7 november 2010 @ 11:12:12 #59
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88426735
C_A, succes met afvallen, ik hoop dat het dieet voor jou werkt. :)

Ik heb zo'n bakje staan met maandag, dinsdag, etc. De vitaminepillen van mijn dochter zitten er ook in, dus ik vergeet ze gelukkig nauwelijks. De pil die ik neem is ook voor zwangere en borstvoedende vrouwen, dus ik hoef niet te switchen, dat vind ik wel handig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 7 november 2010 @ 11:37:42 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88427400
Ja, ik heb zo'n potje "vitaal zwanger" van het Kruidvat, die is ook voor de hele periode :)

Ik vergeet t wel eens, maar ik kan me daar eigenlijk niet zo heel druk om maken... :{ In die potjes zit 100% ADH, als ik het eens een dag niet neem krijg ik alsnog behoorlijk wat binnen.
  zondag 7 november 2010 @ 15:23:12 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88434432
Ok. ik heb dus zo'n ovulatietest gedaan, en ik ben blijkbaar toch nog niet zo goed in zelf voelen :')

"Als er een streep verschijnt vindt de eisprong waarschijnlijk 24-36 uur later plaats."
Ik dacht dat mn eisprong gisteren of eergisteren was, maar ik zie toch echt een streep!

Vanavond dus maar even op gepaste wijze afscheid nemen van vriendjelief oO<

-edit- Ik lees nu wel her en der dat die kruidvat ovutesten wel heel vaak positief aangeven... :? Zijn er mensen met meer ervaring?

[ Bericht 17% gewijzigd door LadyBlack op 07-11-2010 16:10:11 ]
  zondag 7 november 2010 @ 16:23:58 #62
12913 GreatWhiteSilence
pi_88436830
Maar is de streep donkerder dan de controlestreep? Volgens mij is dat ook nog een voorwaarde, dacht ik. Tenminste, dat was een voorwaarde bij de ovulatietesten die ik heb gebruikt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 7 november 2010 @ 16:26:58 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88436955
Ja dat wel :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 november 2010 @ 17:39:16 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88439307
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ok. ik heb dus zo'n ovulatietest gedaan, en ik ben blijkbaar toch nog niet zo goed in zelf voelen :')

"Als er een streep verschijnt vindt de eisprong waarschijnlijk 24-36 uur later plaats."
Ik dacht dat mn eisprong gisteren of eergisteren was, maar ik zie toch echt een streep!

Vanavond dus maar even op gepaste wijze afscheid nemen van vriendjelief oO<

-edit- Ik lees nu wel her en der dat die kruidvat ovutesten wel heel vaak positief aangeven... :? Zijn er mensen met meer ervaring?
Als jullie het eergister/gister gedaan hebben (ik weiger het woord'geklust' te gebruiken) zit je qua timing echt goed :)
  zondag 7 november 2010 @ 17:48:58 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88439592
Ik gebruik die term ook niet nee! :D

Maar vanavond is nog beter denk ik *O*
Damn, ik vind die testjes echt rete-interessant :')
  zondag 7 november 2010 @ 18:17:10 #66
12913 GreatWhiteSilence
pi_88440432
Ik heb hier trouwens last van bloedverlies. :( Niet zo heel veel, het zal een druppel zijn geweest, maar ja... Ik had dat bij Annicka ook, maar ja, ik zit er niet lekker bij natuurlijk. Ik durf in ieder geval niet meer naar de WC... :')
  zondag 7 november 2010 @ 18:42:56 #67
279894 winka
There is no place like home..
pi_88441165
Jee, gaat snel hier, tijd niet gepost :D En aan aantal interessante discussies gemist :)
Vandaag voor het eerst voor het 'eggie' gegaan en dat was wel heel speciaal *; Hoewel we denk ik veel te vroeg zijn. Ik heb een cyclus can 27 dagen en verwachte eisprong is rond de 13e. Nu vraag ik me eigenlijk af, kan het ook zijn dat mijn eisprong bijvoorbeeld op de 10e dag plaatsvindt, ondankse dat ik een regelmatige cyclus heb van 27 dagen?

In ieder geval gaan we snel weer aan de bak :9

@GWS: spannend! Hopen dat de }) }) }) niet doorzet! Met een luier om hoef je in ieder geval niet naar de wc ;)
@klumsy: balen joh -O-
  zondag 7 november 2010 @ 18:55:22 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88441617
quote:
10s.gif Op zondag 7 november 2010 18:42 schreef winka het volgende:
Jee, gaat snel hier, tijd niet gepost :D En aan aantal interessante discussies gemist :)
Vandaag voor het eerst voor het 'eggie' gegaan en dat was wel heel speciaal *; Hoewel we denk ik veel te vroeg zijn. Ik heb een cyclus can 27 dagen en verwachte eisprong is rond de 13e. Nu vraag ik me eigenlijk af, kan het ook zijn dat mijn eisprong bijvoorbeeld op de 10e dag plaatsvindt, ondankse dat ik een regelmatige cyclus heb van 27 dagen?

In ieder geval gaan we snel weer aan de bak :9

@GWS: spannend! Hopen dat de }) }) }) niet doorzet! Met een luier om hoef je in ieder geval niet naar de wc ;)
Ja, dat kan. Ik had na het pilstoppen een cyclus van 22 (van die cyclus weet ik niet wanneer de eisprong was), in de tweede cyclus was mijn eisprong op dag 8. Volgens de boekjes kan dat niet/komt dat nauwelijks voor, maar ik ben er nu toch echt zwanger van :) Gewoon lekker 'proberen', ook tijdens/vlak na je menstruatie is mijn advies ;)
  zondag 7 november 2010 @ 19:33:59 #69
279894 winka
pi_88442937
Wow, dat is een hele snelle eisprong :D Nou dat is dan weer een bewijs dat de boekjes het niet altijd bij het juiste end hebben.

We gaan dan ook maar zo vaak mogelijk aan de slag w/
  zondag 7 november 2010 @ 19:48:35 #70
12913 GreatWhiteSilence
pi_88443514
Hier mag ik ook weer aan de slag: het is helaas doorgezet. Ik vroeg me al af waarom mijn kuiten ineens minder pijn deden vanmorgen... }:|

Mijn NOD is 5 december. Ik heb wel zin in een sinterklaascadeautje... :P
  zondag 7 november 2010 @ 19:49:50 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88443561
He bah, jammer GWS! Dat het dan toch eerst nog zo spannend is he }:|

Winka, je kan nooit te vroeg beginnen toch? ;) gewoon lekker doorgaan! Beter ver vóór je eisprong dan erna :Y)
pi_88444251
Nou, daar zijn we weer! Helaas in de afgelopen weken weinig geklust ivm ziekte van O+ en ondergetekende. Volgens mij moet/moest ik een dezer dagen m'n eieren eruit persen, dus hebben we het gisteren maar effe ingehaald wat we de afgelopen weken te kort kwamen.

Vanmorgen het nieuws gekregen dat O+ 's neefje z'n vriendin bezwangerd heeft... Per ongeluk nog wel, maar desalniettemin is het wel gewenst... Ow dan gaat mijn bloed weer ff koken op zo'n moment!

GWS :( :( :( :( ! Balen man

Lady Black, ik ga duimen voor je!

En voor iedereen die ik nou vergeet te verwelkomen of succes te wensen, ook voor jullie duim ik!
  zondag 7 november 2010 @ 20:11:23 #73
279894 winka
pi_88444602
Waardeloos GWS -O- Maar 5 december zou wel een prachtige dag zijn voor een positieve test :s)

@GGB moeilijk is dat lijkt me als er in je buurt vrouwen al zwanger worden als ze er alleen al maar aan lijken te denken :{ Ik duim voor je dat het voor jou gauw raak is ^O^
  zondag 7 november 2010 @ 20:15:34 #74
279894 winka
pi_88444810
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:49 schreef LadyBlack het volgende:
He bah, jammer GWS! Dat het dan toch eerst nog zo spannend is he }:|

Winka, je kan nooit te vroeg beginnen toch? ;) gewoon lekker doorgaan! Beter ver vóór je eisprong dan erna :Y)
Ik heb nu al de neiging om ovutesten te gaan halen. Maar ja het is voor mij beter om het in het begin zo relaxed mogelijk te houden omdat ik nogal de neiging heb voor 'obsessief' gedrag :) De laatste weken zat bijvoorbeeld ik elke dag op babybrabbel naar positieve testen te kijken :@ Of ik zat een uur te kijken naar mijn menstruatiekalender op internet :@

Beetje te vroeg voor zulk gedrag 8-)
  zondag 7 november 2010 @ 20:42:56 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88446559
Hahaha Winka, heel herkenbaar!

Ik heb besloten dat ik na 4 rondes wel wat hulpmiddeltjes mag gebruiken, zoals die ovulatietestjes, maar ik ben ook al bijna 4 maanden vrij obsessief bezig hoor :') En dan maar zeggen dat je het nog rustig aan wilt doen, het maar laten komen zoals het komt en blablabla..... ik ben daar niet zo voor gemaakt _O-
  zondag 7 november 2010 @ 20:43:49 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88446634
GGB, da's nog best goed getimed dan toch, die ziekte van jullie? ;)

Hopelijk zijn jullie inmiddels weer goed opgeknapt!
  zondag 7 november 2010 @ 20:48:48 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88446983
Vooruit, ik beken. Ik gebruikte de tweede ronde al ovulatietests. Durfde het hier al niet te zeggen, bang dat ik voor obsessief zou worden uitgemaakt :D We hadden er overigens wel belang bij om zo snel mogelijk zwanger te raken. Hoe sneller zwanger, hoe sneller ik daarna weer kan worden behandeld voor mijn hoge bloeddruk.

Daardoor weet ik ook zo zeker wanneer ik mijn eisprong had. Ik heb namelijk van dag 8 t/m dag 12 testjes gedaan, alleen die van dag 8 gaf een heel vaag streepje. De piek heb ik dus ws. daarvoor al gehad. Ik dacht trouwens eerst dat er iets mis was gegaan en heb nog getwijfeld om nog een doos tests te kopen om vanaf dag 13 te doen. Niet gedaan uiteindelijk, was ook niet nodig!
  zondag 7 november 2010 @ 21:02:00 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88447899
Aventura _O-

No need to explain! Volgens mij is iedereen die net begint met zwanger worden heel nieuwsgierig naar het verloop van haar cyclus. En als je lang aan de pil (of spiraal) bent geweest heb je daar nou eenmaal geen zicht op.
pi_88448226
Ik ben echt schandalig slecht met foliumzuur. Ik vergeet het altijd, nu ik er aan denk bedenk ik me ook dat ik al een tijdje niet heb geslikt :@ en ik ben nog wel zo zorgvuldig met wat ik eet en drink.

@ ladyblack: veel plezier/succes vanavond
@ winka: lekker ontspannen proberen te houden is wel een goed idee maar mij lukte dat ook echt niet hoor, net aan 4 maanden weten te wachten voordat de ovu testen er aan te pas kwamen en dat was echt alleen maar omdat ik heel regelmatig ben en dus wel kan inschatten wanneer de ovulatie ongeveer zou moeten wezen.
@ aventura: maargoed dat je ze gebruikt hebt toch? Dan heb je dat ook maar mee gemaakt. Is toch leuk om te weten allemaal.

Hier zo als het goed is midden in de juiste periode. Deze maand voor het eerst aan het temperaturen dus ik ben benieuwd wat ik te zien krijg, volgens de ovu testen zat ik altijd keurig 14 dagen na menstruatie. Hoop dat het gaat lukken want anders mag ik met mijn tempkaartje naar de dokter om te gaan kijken wat we allemaal gaan doen en daar heb ik helemaal geen zin in. :N
Klussen vind ik een naar woord maar medische malle molen vind ik ook maar een rare term. Andere mensen hier ook last van?
  zondag 7 november 2010 @ 21:09:57 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88448487
Nouja, dat er een beetje een luchtige naam voor medische begeleiding bij vruchtbaarheidsproblemen is, snap ik wel. Maar klussen vind ik ook vreselijk :X

Merk wel dat het na een jaar meelezen in de OUDtopics wel in mn vocabulair is geslopen dus ik moet het soms wel weer deleten omdat ik het toch op heb geschreven :') ;(

Ik hoop trouwens ook dat het deze maand wel lukt, ik duim voor je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')