Mijn laatste post...quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik hoef mijn levensstijl eigenlijk niet aan te passen: ik rook niet, drink niet, ik ben vegetariėr, ik drink nooit koffie...
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariėr ben.quote:
tja, keuzes...quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariėr ben.
pff eigenlijk weet ik al dat het deze maand niet 'raak' is.
en daarna komt de grote stop tot min. maart.
ik word gek.
Ik zou niet stoppen vanwege een kans van 3% ofzo? Maar dat ben ik dan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariėr ben.
pff eigenlijk weet ik al dat het deze maand niet 'raak' is.
en daarna komt de grote stop tot min. maart.
ik word gek.
gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil...quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef viervijfzeszeven het volgende:
omdat wij het een beetje plannen, klinkt heel fout.
maar het kan, dus we doen het.
ik rammel wel maar wel iets minder erg, 3/4 maanden zijn zo voorbij.
het voelt beter als we deze paar maanden overslaan.
en we ga meer voor het gevoel, dan voor het ik wil het nu omdat ik het wil.
en wij hebben in totaal over oktober/november/december 16 verjaardagen.
over de rest van het jaar ook wel veel (januari ook 6, dat heb je met een grote familie) maar wel iets minder dan okt/nov/dec.
iddquote:Op zaterdag 6 november 2010 11:16 schreef mijsje het volgende:
[..]
gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil...
...
Je staat erbij, welkom!quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:40 schreef Poookie het volgende:
Ik kom ook meepraten hier als dat mag!
Wij gaan voor ons eerste kindje! Mijn NOD is 18 November. We hebben flink geklust rond m'n eisprong, nou maar afwachten...
Succes voor alle dames hier
Ik kan me (denk ik) ook wel voorstellen waarom: vooral de jongere garde (rond de 20) zegt dat soort dingen, en die zijn inderdaad nog (super)vruchtbaar, in vergelijk met de mensen die pakweg 10 jaar ouder zijn:quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef klavertje-4 het volgende:
mja wat mijsje zegt dus...
het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
quote:De kans om zwanger te raken bij een vrouw van 35 jaar is ongeveer de helft van de kans van een vrouw van 20 jaar, terwijl deze kans bij een vrouw van 40 jaar terugloopt tot 10%.
JeetjeJom, ik ben half september jarig, en op mijn verjaardag kwam vroeger ook niet veel familie (nu nog niet trouwens) want dat was net na de zomervakantie en dan was je net de drukte voorbij... was niet zo leuk,maar dan kwamen ze een paar weken daarna, was evengoed gezellig. ik snap dat het soms niet fijn/handig is met het vieren van verjaardagen, maar om daarom maar te zeggen dat je dan maar niet zwanger wordt in die periode gaat me gewoon wat ver, want dan zou je voor je kindje bepalen dat die dat ook niet leuk kan vinden, terwijl die het misschien wel als normaal beschouwt... al zou ik moeten bevallen op 1 januari, dat is dan maar zo... maar ieder z'n ding hoor, en ieder z'n gevoel, want dat kun je inderdaad alleen maar voor jezelf uitmaken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef viervijfzeszeven het volgende:
omdat wij het een beetje plannen, klinkt heel fout.
maar het kan, dus we doen het.
-knip-
En ik ben ook zo iemand. Nu vind ik feestdagen zelf niet zo'n goede reden om het (even) niet te proberen, maar ik heb bij beide pogingen tevoren een periode gemarkeerd waarin we niet zouden proberen om zwanger te worden. Dat zou namelijk in verband met mijn promotie heel slecht uitkomen (ik zit vast aan een periode dataverzamelen en dan moet ik er gewoon zijn). En het was beide keren in één keer raak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef klavertje-4 het volgende:
het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
Ditquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik ben ook zo iemand. Nu vind ik feestdagen zelf niet zo'n goede reden om het (even) niet te proberen, maar ik heb bij beide pogingen tevoren een periode gemarkeerd waarin we niet zouden proberen om zwanger te worden. Dat zou namelijk in verband met mijn promotie heel slecht uitkomen (ik zit vast aan een periode dataverzamelen en dan moet ik er gewoon zijn). En het was beide keren in één keer raak.
Ik begrijp dat het zuur is om zulke afwegingen te lezen als je weet dat er mensen zijn die zo blij zouden zijn met een zwangerschap dat het hen niet uit zou maken wanneer dat zou gebeuren. Of erger nog: als je zelf in die situatie zit. Dat is zo verdrietig dat heel veel erbij in het niet valt.
Maar om nou te zeggen dat het haar aan levenservaring ontbreekt? Dat vind ik gewoon niet zo'n nette reactie. Wees blij dat haar die ellende bespaard blijft en dat ze relatief relaxed om kan gaan met zwanger worden. Daar mag toch ook ruimte voor zijn hier?
Niet doen hoor! Hier ging zwanger worden niet vanzelf. Maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand anders daar wat aan kan doen, en dat soort uitspraken niet mag doen. Er zijn nu eenmaal mensen die het kunnen plannen. Prima toch? Daarbij is dit het wachten op topic, en niet het als zwanger worden topic. Dat houdt in dat de meesten hier redelijk snel zwanger zijn en dan is er ook wel eens sprake van 'plannen'.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Dank je Claudia en Orea! Voel me een beetje bezwaard omdat ik anderen aan het verdedigen ben die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt maar op de een of andere manier voel ik me bijna schuldig dat ik wel redelijk snel zwanger ben geraakt....
Ha, ja, ik ben een held op sokken en durf dat dan weer niet. wat dan natuurlijk ook weer typerend is voor de vriendschap die op dit moment ook niet helemaal meer aanwezig is maar dat is dan weer een heel ander verhaalquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:19 schreef mijsje het volgende:
Twistleweed, wat kwetsend... ik zou daar zeker iets op teruggezegd hebben denk ik...
hier wordt het uitgelegdquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:54 schreef danic het volgende:
C_A![]()
Wat is het cambridge dieet?(sorry ff off topic)
Jemig, das wel heel erg! Sorry, maar vraag me af of dat wel gezond is. onder de 1000kc is al weinig en daar kreeg Sonja (ja, Bakker) al heel veel commentaar op.quote:Omdat Cambridge 500 slechts 462 kilocalorieėn per dag bevat
dat dus.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het zuur is om zulke afwegingen te lezen als je weet dat er mensen zijn die zo blij zouden zijn met een zwangerschap dat het hen niet uit zou maken wanneer dat zou gebeuren. Of erger nog: als je zelf in die situatie zit. Dat is zo verdrietig dat heel veel erbij in het niet valt.
zo voel ik dat ook.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Dank je Claudia en Orea! Voel me een beetje bezwaard omdat ik anderen aan het verdedigen ben die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt maar op de een of andere manier voel ik me bijna schuldig dat ik wel redelijk snel zwanger ben geraakt....
niet doen, is niet nodig, er zijn altijd wel mensen die een andere mening hebben en die ook geven. ik wilde niemand beledigen of aanvallen, en ik heb niet het idee dat jij dat wel van plan was...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:20 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
zo voel ik dat ook.
ik voel me erg opgelaten nu, met dat heel plan gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |