Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 231 |
2 | Mark Webber | Red Bull Racing | 220 |
3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 210 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 206 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 189 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 143 |
7 | Robert Kubica | Renault | 124 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 122 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 66 |
10 | Adrian Sutil | Force India F1 | 47 |
11 | Rubens Barrichello | Williams | 47 |
12 | Kamui Kobayashi | Sauber | 31 |
13 | Vitantonio Liuzzi | Force India F1 | 21 |
14 | Vitaly Petrov | Renault | 19 |
15 | Nico Hulkenberg | Williams | 18 |
16 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 8 |
17 | Pedro de la Rosa | Sauber | 6 |
18 | Nick Heidfeld | Sauber | 6 |
19 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 3 |
20 | Heikki Kovalainen | Lotus F1 | 0 |
21 | Jarno Trulli | Lotus F1 | 0 |
22 | Bruno Senna | HRT F1 Team | 0 |
23 | Lucas Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
24 | Karun Chandhok | HRT F1 Team | 0 |
25 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
26 | Sakon Yamamoto | HRT F1 Team | 0 |
27 | Christian Klien | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull Racing | 426 |
2 | McLaren-Mercedes | 399 |
3 | Ferrari | 374 |
4 | Mercedes Grand Prix | 188 |
5 | Renault | 143 |
6 | Force India F1 | 68 |
7 | Williams | 65 |
8 | Sauber | 43 |
9 | Scuderia Toro Rosso | 11 |
10 | Lotus F1 | 0 |
11 | HRT F1 Team | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 5 november | 16.55-18.10 uur | RTL GP: Formule 1 - Brazili - Kwalificatie |
Zo 6 november | 16.00-16.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Brazili - Pre-show |
Zo 6 november | 16.55-19.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Brazili - Race |
Zo 6 november | 20.30-21.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Brazili - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 5 november | 16.20-18.15 uur | BBC1: Formule 1 - Brazili - Kwalificatie |
Zo 6 november | 16.00-19.10 uur | BBC1: Formule 1 - Brazili - Race |
Zo 6 november | 21:00-22:00 uur | BBC3: Formule 1 - Brazili - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 17 C | 25 C | 30 % | Buienkans |
Zaterdag | 17 C | 24 C | 40 % | Lichte regen |
Zondag | 17 C | 26 C | 10 % | Deels bewolkt |
Dat is inderdaad het probleem met teamorders. In sommige landen (zoals blijkbaar Brazili) is race-fixing (het bewust iemand anders voorbij laten om de uitslag van de race te benvloeden niet toegestaan).quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:33 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/201(...)lpen-van-alonso.html
Volgens mij is er geen frauderen aan als je het teambelang van een teamsport voorop stelt. Zouden ze bv. ook Kaka in de boeien slaan als hij voor open doel de bal toch afspeelt naar Fabiano zodat deze het winnende doelpunt in een WK finale kan maken?quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem met teamorders. In sommige landen (zoals blijkbaar Brazili) is race-fixing (het bewust iemand anders voorbij laten om de uitslag van de race te benvloeden niet toegestaan).
Massa zal het dus niet a la Barrichello in Oostenrijk 2002 moeten doen, maar bijvoorbeeld even naast de baan gaan of een probleem simuleren als hij aan het eind van de race voor Alonso ligt.
Slecht voorbeeld. Voetbal is een teamsport waarbij de individuele spelers geen punten krijgen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen frauderen aan als je het teambelang van een teamsport voorop stelt. Zouden ze bv. ook Kaka in de boeien slaan als hij voor open doel de bal toch afspeelt naar Fabiano zodat deze het winnende doelpunt in een WK finale kan maken?
Maar F1 is wel degelijk een teamsport. Je kunt dus redeneren dat Ferrari gewoon de race wint of het nu Massa of Alonso is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Voetbal is een teamsport waarbij de individuele spelers geen punten krijgen.
In dit geval gaat het om de uitslag van een rijderskampioenschap, geen teamkampioenschap.
Beter voorbeeld zou wielrennen zijn, waarbij iemand de sprint aantrekt voor een teamgenoot en op het laatste moment zijn remmen inknijpt om die teamgenoot te laten winnen. Daar is het blijkbaar wel toegestaan.
Er zijn in Brazili zoveel wetten tegen corruptie en fraude, daar wordt ook niet echt veel mee gedaan, leuk verhaal van die procureur maar die gaat geen enkele coureur aanklagen, voorzover dit uberhaupt nodig gaat zijnquote:Op vrijdag 5 november 2010 08:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen frauderen aan als je het teambelang van een teamsport voorop stelt. Zouden ze bv. ook Kaka in de boeien slaan als hij voor open doel de bal toch afspeelt naar Fabiano zodat deze het winnende doelpunt in een WK finale kan maken?
Maar niet enkel een teamsport. Anders kun je natuurlijk net zo goed het rijderskampioenschap opheffen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar F1 is wel degelijk een teamsport. Je kunt dus redeneren dat Ferrari gewoon de race wint of het nu Massa of Alonso is.
Teamsport ja, alleen is er ook sprake van een individueel kampioenschap. En dat gaat niet per team. Dat gaat per coureur. Net zoals de uitslag van de Grand Prix per coureur is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar F1 is wel degelijk een teamsport. Je kunt dus redeneren dat Ferrari gewoon de race wint of het nu Massa of Alonso is.
En omdat te vieren alvast wat filmpjes van Koba vorig jaarquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ach we weten allemaal hoe het af gaat lopen, kobayashi pakt de titel
Ik moet het nog zien met Koba. Krijg een beetje een Sato gevoel bij hem. Wel spectaculair, maar of hij ook kampioenmateriaal is? Sato was dat in mijn ogen in ieder geval niet, gezien zijn tegenvallende periode bij Honda (naast Button).quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ach we weten allemaal hoe het af gaat lopen, kobayashi pakt de titel
Dat is nu toch ook de bedoelingquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
Die is alleen voor de vrije trainingen
quote:Q: (Joris Fioriti AFP) Rubens, when you came into F1, Ayrton Senna was a big man and you were a small guy, and he helped you. Do think that theres the same kind of relationship between you and Felipe? When he came, you were the big man, he was the small guy and
RB: Hes still a small guy.
FM: He was never big. Smaller than me.
RB: Ive been very open to my friends. In Brazil, we get on very well. We see each other much more than some of the others: the Germans or the Spanish guys. I dont see them close too often. All four of us are quite good friends. Lucas or Bruno know that if they need anything they can reach me; the same thing with Felipe. So many times we get the plane back to Brazil or to some other places and he would say or I would say have you learned that that line was the faster one oh, I havent thought of that. You just put a note and next year you try it. Were fairly open and if there is anything with my experience that I can help Im very glad to tell it and be fairly open.
FM: And also me and Lucas live in the same building. He never has food in his house, hes always coming to my house to eat.
LG: Hey, thats thats true. Free lunch.
Ligt aan situatie van renault en de centen, maar hij zette hem weer netjes neerquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:23 schreef ari_zahav het volgende:
Ik denk niet dat we Petrov terug gaan zien volgend jaar...
Hij heeft net goede reclame voor zichzelf gemaakt ja ...quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:23 schreef ari_zahav het volgende:
Ik denk niet dat we Petrov terug gaan zien volgend jaar...
Kortom, een goede opvolger van Piquet Jr.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft net goede reclame voor zichzelf gemaakt ja ...
Dat niet, want Petrov heeft m in Singapore niet in de muur geparkeerdquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Kortom, een goede opvolger van Piquet Jr.
Maar Alonso won wel.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat niet, want Petrov heeft m in Singapore niet in de muur geparkeerd
Tja daar verschillen we over van mening, ik hoop dat het gewoon zondag in de race beslist wordt en daar hoeft Alonso van mij het niet te winnen, ik gun het Webberquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen nog een plof en zondag een crash voor Alonso en ik ben weer helemaal tevree.
Apparently Petrov's crash was caused by his F-duct failing and wiping out his rear wing.quote:
Het WK kan zondag alleen maar in het voordeel van Alonso beslist worden, anders wordt het Abu Dhabi.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja daar verschillen we over van mening, ik hoop dat het gewoon zondag in de race beslist wordt en daar hoeft Alonso van mij het niet te winnen, ik gun het Webber
Ja daarvan ben ik op de hoogtequote:Op vrijdag 5 november 2010 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het WK kan zondag alleen maar in het voordeel van Alonso beslist worden, anders wordt het Abu Dhabi.
Als je verder niets weet reageer dan gewoon niet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:Morgen nog een plof en zondag een crash voor Alonso en ik ben weer helemaal tevree.
Als ze na afloop van de race coureurs gaan arresteren kun je er vergif op innemen dat de laatste GP van Brazili verreden is. Ik denk namelijk niet dat de FIA er om staat te springen dat organiserende landen zich met de zaken op de baan gaan bemoeien.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zijn in Brazili zoveel wetten tegen corruptie en fraude, daar wordt ook niet echt veel mee gedaan, leuk verhaal van die procureur maar die gaat geen enkele coureur aanklagen, voorzover dit uberhaupt nodig gaat zijn
Als Mercedes nu met een diffuser voor volgend seizoen rijdt weet je in ieder geval dat ze nog een klap harder kunnen gaan. Volgend jaar was dacht ik namelijk het jaar dat de double decker diffuser verboden wordt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:35 schreef Burnie88 het volgende:
[...]
McLaren met een nieuwe voorvleugel, ben benieuwd wat dat gaat brengen. Mercedes met de diffuser van volgend seizoen, ook wel benieuwd naar al is er weinig over te zeggen.
Mwah, we rijden ook nog steeds in Italiequote:Op vrijdag 5 november 2010 19:50 schreef XyritZz het volgende:
[..]
Als ze na afloop van de race coureurs gaan arresteren kun je er vergif op innemen dat de laatste GP van Brazili verreden is. Ik denk namelijk niet dat de FIA er om staat te springen dat organiserende landen zich met de zaken op de baan gaan bemoeien.
Lijkt erop dat Petrov meer schade rijdt dan een winst in Rusland kan compenserenquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:57 schreef roelofjan het volgende:
Boeit Renault dat, zolang ze maar wat meer Renaults verkopen in Rusland.
Dat is zeker leuk, nadeel kan zijn dat het RTL is ipv BBC, dan mis je toch wel veel inside infoquote:Op zaterdag 6 november 2010 12:48 schreef nils7 het volgende:
yes morgen gefixed dat ik voor het eerst in een kroeg op groot scherm de race kan gaan kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
We hebben nu iig mooie beeldenquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:12 schreef Tarado het volgende:
Het zou tegen quali ophouden met regenen, volgens globo.com (BRZ)
Hij is inderdaad gecrasht en hij schijnt onderweg naar het ziekenhuis op een brommer (vliegen was niet toegestaan met dit weer en per auto was er een te grote kans dat hij in de file vast kwam te zitten.) te zijn overleden.quote:
Ik denk eerder omdat hij alles op orde heeft, hij heeft versere motoren beschikbaar dan Vettelquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:01 schreef Nober het volgende:
Waarom is Webber maar 6 keer rond geweest op Interlagos deze training, bang voor een crash of problemen met z'n auto?
Ik heb de laatste minuten gezien dus misschien was er een probleem, hij zat in de pits zag ik, normaal zit je als coureur in je racestoel tijdens een training...quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat hij alles op orde heeft, hij heeft versere motoren beschikbaar dan Vettel
Is al een kleine discussie over gevoerd in het F1 Nieuwtjes topic, lijkt me een storm in een glas water van een meneer die ook een keertje in de publiciteit wilquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:30 schreef Nober het volgende:
Felipe Massa loopt het risico een gevangenisstraf opgelegd te krijgen als hij teamgenoot Fernando Alonso komende zondag te opzichtig een helpende hand toesteekt. De discussie over het toepassen van teamorders houdt de Formule 1-wereld al enige tijd bezig, maar ook de Braziliaanse staat blijft er niet onaangeroerd door.
Paulo Castilho, procureur bij de rechtbank van So Paulo, heeft Massa namelijk gewaarschuwd dat hij mogelijk strafrechtelijk vervolgd wordt als hij, Alonso en Ferrari eenzelfde truc uithalen als enkele maanden geleden in Hockenheim.
Is al een kleine discussie over gevoerd in het F1 Nieuwtjes topic, lijkt me een storm in een glas water van een meneer die ook wat publiciteit wil
Tijdens de Grand Prix van Duitsland moest Massa zoals bekend pas op de plaats maken en Alonso voorbij laten, omdat de Spanjaard meer kans maakt op het kampioenschap. In Brazili wordt een dergelijke tactiek niet alleen niet op prijs gesteld, maar zijn er dus zelfs wetten tegen dit soort gedrag.
In het wetboek van het Zuid-Amerikaanse land is namelijk een regel opgenemen die de supporters van een sport moeten beschermen tegen fraude. Hier valt onder meer het manipuleren van de uitslag van een sportevenement onder, waar een maximale celstraf van zes jaar op staat.
"Elke coureur die een actie uithaalt om het resultaat van de race te ondermijnen of aan dit soort fraude meewerkt, kan gearresteerd en aangeklaagd worden", legt Castilho uit aan het Franse persbureau AFP. "Dit geldt uiteraard ook voor Massa. Als hij zondag te opvallend aan het 'helpen' is, kan het best zo zijn dat hij het circuit in handboeien verlaat."
De wet in kwestie is bovendien ook van toepassing op eenieder die meewerkt aan de zogenaamde frauduleuze streken. Dus als Ferrari Massa opdraagt om aan de kant te gaan voor Alonso, riskeren de renstal en de kampioenschapsleider eveneens straf.
Of de soep daadwerkelijk zo heet gegeten gaat worden als hij wordt opgediend, valt ten zeerste te bezien. Ook Castilho laat dit vooralsnog in het midden: "Het staat uiteraard niet vast dat er straffen uitgedeeld worden. Het is aan de plaatselijke autoriteiten om te bepalen of en wanneer de wet gebroken wordt."
Dus nu kunnen de andere teams wel ophouden met spuien dat Alonso het zoveel makkelijker heeft omdat hij de onbetwiste nummer 1 is in het team. (Alsof Hamilton en Vettel dat niet zijn dan ) Sao Paulo wenst een sportieve race... Hoewel Massa volgens mij niet is vervolgd voor zijn extra pitstop zodat Kimi kon winnen, dus dat is altijd nog een tweede optie.
Denk het ook, maar het laatste deel klopt niet helemaal want Massa deed geen extra pitstop, hij hield enkel in en maakte wat foutjes zodat Kimi er voorbij kon tijdens de pitstop. Dit was helemaal volgens verwachting aangezien hij op de 2de plaats achter teamgenoot Massa geen kampioen was geworden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is al een kleine discussie over gevoerd in het F1 Nieuwtjes topic, lijkt me een storm in een glas water van een meneer die ook een keertje in de publiciteit wil
Kimi deed dat voor hem ook in 2008quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Denk het ook, maar het laatste deel klopt niet helemaal want Massa deed geen extra pitstop, hij hield enkel in en maakte wat foutjes zodat Kimi er voorbij kon tijdens de pitstop. Dit was helemaal volgens verwachting aangezien hij op de 2de plaats achter teamgenoot Massa geen kampioen was geworden.
Als hij had gezegd ; "ik ga ervoor" had je ook ditquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Fantastisch gellustreerd door Alonso's himself: totaal geen behoefte om ook maar iets van strijd te leveren.
"als het gebeurt, mooi meegenomen"
Het zag er dit keer nogal lullig uit. Je ziet ook wel eens dat Eddie of David even bij het groepje wegloopt om iemand in de kraag te vatten om zich vervolgens weer met een nieuwe gast bij het groepje te voegen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:31 schreef darkshadow16 het volgende:
Dat gebeurt het hele seizoen al hoor.
Gewoon afspraken omdat ze anders geen tijd hebben
Jij en ik weten dat een Alonso dat nooit zal doen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij had gezegd ; "ik ga ervoor" had je ook ditgedaan
![]()
Mooi dat het nog regent
Kenmerkend is wel dat Alonso geen woord over Massa rept. "'t Team, dit, 't team dat" ... "Dit team begrijpt tenminste wat teamwork is" ... maar Massa bestaat niet eens in zijn filosofie.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij had gezegd ; "ik ga ervoor" had je ook ditgedaan
![]()
Mooi dat het nog regent
klopt, maar om mou elke race de laatste 3 pagina's vol te lullen over wat een non-racer het wel niet is word ook snel oudquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:38 schreef Tarado het volgende:
Zonder hem zouden de F1 topics een stuk saaier zijn
Only one way to find out, imoquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:38 schreef Tarado het volgende:
Zonder hem zouden de F1 topics een stuk saaier zijn
Precies: laat hem lekker maar gaan wielrennen. Daar hebben ze meer valsspelende en frauderende Spanjaarden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Only one way to find out, imo
quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik gok op Petrov om er als eerste af te gaan. Goede taktiek van hem om altijd ff te controleren hoe nat de curbstones zijn
Nu je het zegtquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ligt het nou aan mij of is dat top 24 lijstje nou gewoon teveel naar rechts op het scherm?
bij de bbc welquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ligt het nou aan mij of is dat top 24 lijstje nou gewoon teveel naar rechts op het scherm?
Waar was je dat ze het niet uitzonden?quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vorige race moest ik via Twitter volgen
Frankrijk.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waar was je dat ze het niet uitzonden?
Hier niet: zal wel door mijn adblock komenquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:24 schreef nils7 het volgende:
nu is het wel geinig dat het forum de posts refreshedlijkt meer op chat nu
Hehe..nee, hotel had 10 standaard zenders en vroeg een godsvermogen voor de andere zenders.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht je moest wel ergens in de rimboe zijn dat ze het niet uitzenden
FP? Q1 zeker, waar Liuzzi ff van de baan schoot voor Sutil?quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:50 schreef darkshadow16 het volgende:
ging over dat incidentje in FP.
Dat het iets te close was met terugkomen de baan op en dat hij dat wel vaker doet
Oops foutje Q1 ja.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
FP? Q1 zeker, waar Liuzzi ff van de baan schoot voor Sutil?
Hamilton, die heeft 't meest te verliezen.quote:
ff mezelf qoutenquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hamilton, die heeft 't meest te verliezen.
was mij ook nog niet opgevallen, maar ja, wie verwacht dat nu ookquote:
Meer dan 1 seconde zelfsquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:02 schreef Sinister-D- het volgende:
bijna op 1sec sneller
edit: een dikke seconde zelfs !
je moet sneller qouten dan ik kan edittenquote:
dat wordt het zekerquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:03 schreef kepler het volgende:
Wordt een hele interessant race morgen
Dat gaat nu een beetje moeilijk lijkt me, ze zullen dan eerder Barrichello aan de kant zetten als oude lul?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:13 schreef vosss het volgende:
Vette kwalificatie
Het zou een blamage zijn als ze hem volgend jaar aan de kant zetten voor die lamlul van een Maldonado met zn flinke zak geld
Nouja ze kunnen Hulkenberg wmb ook wel verpatsen aan een ander beter team.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat gaat nu een beetje moeilijk lijkt me, ze zullen dan eerder Barrichello aan de kant zetten als oude lul?
Vosss, niet aan Koba komen he?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ze kunnen Hulkenberg wmb ook wel verpatsen aan een ander beter team.
Die knakker heeft alles gewonnen waar hij aan meegedaan heeft en met grote overmacht. Die hoort absoluut in de F1 thuis en dat zei ik ook voor de uitslag van deze kwalificatie.
Hij heeft in het begin van het seizoen een aantal keren gewoon pech gehad en verder wat beginnersfoutjes gemaakt. Ik heb hem qua talent een stuk hoger zitten dan een Kobayashi bv
Ik heb nu al zin in de race morgen, Webber en Vettel willen, Hamilton wilt ook en Alonso moet.
En ondertussen staat een rookie op P1
Dat kan niet anders dan een mooie race worden
Tja, zolang The Hulk maar in de F1 blijft vind ik alles bestquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ze kunnen Hulkenberg wmb ook wel verpatsen aan een ander beter team.
Die knakker heeft alles gewonnen waar hij aan meegedaan heeft en met grote overmacht. Die hoort absoluut in de F1 thuis en dat zei ik ook voor de uitslag van deze kwalificatie.
Hij heeft in het begin van het seizoen een aantal keren gewoon pech gehad en verder wat beginnersfoutjes gemaakt. Ik heb hem qua talent een stuk hoger zitten dan een Kobayashi bv
Ik heb nu al zin in de race morgen, Webber en Vettel willen, Hamilton wilt ook en Alonso moet.
En ondertussen staat een rookie op P1
Dat kan niet anders dan een mooie race worden
Nouja ik volg Nico al sinds 2005 en hoewel ik Koba ook een toffe gast vind heb ik Nico hoger zittenquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vosss, niet aan Koba komen he?![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer van hem verwacht had dan hij tot nu toe heeft laten zien, vandaag super natuurlijk maar ik dacht dat hij veel sneller dan Barichello zou zijn dit jaar en dat is eigenlijk niet zoquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik volg Nico al sinds 2005 en hoewel ik Koba ook een toffe gast vind heb ik Nico hoger zitten
2005 Formule BMW kampioen
2006/2007 A1GP kampioen
2006 vijfde in ATS Formel 3 Cup
2008 Formula Three Euroseries kampioen
2009 zesde in GP2 Asia series
2009 GP2 Euro series kampioen (met 25 punten voorsprong op Petrov)
Nico is een baas
Ik had er ook meer van verwacht hoorquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer van hem verwacht had dan hij tot nu toe heeft laten zien, vandaag super natuurlijk maar ik dacht dat hij veel sneller dan Barichello zou zijn dit jaar en dat is eigenlijk niet zo
Er mag van mij iiig gelijk een coureur crashen bij de start...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:23 schreef kepler het volgende:
[..]
Tja, zolang The Hulk maar in de F1 blijft vind ik alles best
Race wordt ook mooi, nu maar hopen dat iedereen normaal door de eerste bocht komt
Schumacher?quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Er mag van mij iiig gelijk een coureur crashen bij de start...
Ik denk dat Hamilton en Webber of Vettel elkaar gaan raken bij de eerste bochtquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Er mag van mij iiig gelijk een coureur crashen bij de start...
Misschien ben ik wat verwend door Hamilton zijn debuut maar had van Hulk iets soortgelijks verwacht bij Williams, ervaring vind ik niet uitmaken, je bent sneller of je bent het niet en iemand met zijn teamgenoot vergelijken is toch de enige manier?quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik had er ook meer van verwacht hoor
Echter is het nog wel gewoon een nieuwkomer en is Rubens de meest ervaren coureur ooit.
Daar kan je hem echt niet aan spiegelen lijkt me.
Van mij mag hij er volgend jaar gewoon bij zijn
Ik heb datzelfde idee over Hamilton met Alonsoquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Hamilton en Webber of Vettel elkaar gaan raken bij de eerste bocht
Ik denk dat er helemaal niks gebeurt, en ze elkaar pas halverwege de eerste ronde tegenkomenquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Hamilton en Webber of Vettel elkaar gaan raken bij de eerste bocht
quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:21 schreef kepler het volgende:
Vettel rijdt wederom tegen iemand aan tijdens een inhaalactie
Wat een onzin, hij staat voor al z'n tegenstanders en zal gewoon als tweede de eerste bocht in gaan en daarna Hlkenberg makkelijk voorbij gaan. Hij hoeft zich helemaal niet bezig te houden met Webber, Hamilton of Alonso.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:29 schreef Desunoto het volgende:
Het zou me niets verbazen. Hij staat achter in het WK. Moet sowieso voor Alonso n Webber eindigen als hij nog een redelijke kans wil maken. Maakt sowieso genoeg fouten door te overmoedig rijgedrag. Als hij in deze race geen domme fout maakt dan is het wel in de volgende. De enige voorspelling die ik durf te wagen: Vettel bezwijkt onder de druk (en neemt wellicht een ander mee).
Hij staat wel op het vuile gedeelte van de baan, dus de kans dat Webber hem voorbij zal gaan is zeker aanwezig, ik hoop daar eerlijk gezegd op, ik heb niets tegen tegen Vettel maar ik gun het Webberquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin, hij staat voor al z'n tegenstanders en zal gewoon als tweede de eerste bocht in gaan en daarna Hlkenberg makkelijk voorbij gaan. Hij hoeft zich helemaal niet bezig te houden met Webber, Hamilton of Alonso.
Onzin, er is maar 1 beste positie en dat is P1.quote:Alonso zit in de beste positie.
Dat vuile gedeelte valt wel mee, aangezien het circuit vrij schoon is sinds vandaag. Verder is Vettel een veel betere starter dan Webber.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij staat wel op het vuile gedeelte van de baan, dus de kans dat Webber hem voorbij zal gaan is zeker aanwezig, ik hoop daar eerlijk gezegd op, ik heb niets tegen tegen Vettel maar ik gun het Webber
Ik heb het over het kampioenschap, apenbrein.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin, er is maar 1 beste positie en dat is P1.
P1 is altijd beter dan P1+x, ongeacht wat x dan is
Nico Hulkenberg's race engineer says the German was on a fully dry set-upquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:48 schreef Splobber het volgende:
Nou dat wordt nog wat! Ik denk dat de WIlliams wel wat op een regensetup staat, en de voorspelling zijn droog!
Ben benieuwd of de Red Bulls er langs komen (wat ik niet hoop), en Hulkenberg heeft al laten zien dat ie niet makkelijk in te halen is (Monza)
Laat die race maar komen!
Dan is ie een heldquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nico Hulkenberg's race engineer says the German was on a fully dry set-up
Barrichello kicken zou dom zijn. Hij laat nog steeds zien dat hij erg snel kan rijden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:04 schreef M.Melandri het volgende:
Inhalen van Hulkenberg zal niet heel erg lastig zijn omdat de topsnelheid van Williams vrij laag is + er ligt amper rubber op het circuit. Al is hulkenberg net als Schumi wel lekker agressief met het verdedigen van zijn positie
Verder een geweldige prestatie van hemkunnen ze volgend jaar mooi Barrichello kicken en verder met Hulkenberg en Maldonado
Hulkenberg kicken zou nog veel dommer zijn, enorm groot talent. Had een wat lastige 1e seizoenshelft maar doet in de 2e seizoenshelft niet veel onder voor Barri + hij kan in de toekomst nog geld opleveren voor Williams. Maldonado zullen ze wel moeten kiezen vanwege het verlies aan sponsoren.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:08 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Barrichello kicken zou dom zijn. Hij laat nog steeds zien dat hij erg snel kan rijden.
Ow okay, sorry, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb het over het kampioenschap, apenbrein.
Zoiets denk ik ook. Hamilton en Webber gaan elkaar weer toucheren. Vettel valt uit door pech en Alonso is kampioen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:12 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso zit in de beste positie. Hij zal in de eerste bocht buiten schot blijven terwijl de Red Bulls Hlkenberg in proberen te halen en Hamilton weer een of andere kamikaze-actie uit gaat halen.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:57 schreef THEFXR het volgende:
zou hulk wel volgetankt zitten, 1 sec is veel, waar komt die snelheid ineens vandaan?
Webber raakt graag de auto van Hamilton (Australi, Singapore) maar doet dat natuurlijk niet met opzet, ik heb geen flauw idee hoe het zal lopen. Ik snap nog steeds niet hoe een Williams op pole position is gekomen en waarom de Red Bull's, Alonso en Hamilton niet sneller konden dan Hlkenberg (geldt ook voor Massa, Kubica, Mercedes GP).quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook. Hamilton en Webber gaan elkaar weer toucheren. Vettel valt uit door pech en Alonso is kampioen.
quote:On Saturday evening (November 6) on the way back from the Interlagos circuit to Morumbi (Sao Paulo), armed would-be assailants made an attempt to approach the car that was carrying Jenson Button.
Neither Jenson nor the other occupants of the car were hurt. (The other occupants were John Button [Jenson’s father], Mike Collier [Jenson’s physio] and Richard Goddard [Jenson’s manager].)
Vodafone McLaren Mercedes had provided both Jenson and team-mate Lewis Hamilton with reinforced armoured vehicles driven by police drivers, who had been trained in avoidance techniques and were armed.
The police driver of Jenson’s vehicle reacted swiftly and, using avoidance techniques, rapidly forced his way through the traffic, taking Jenson and the other occupants of the car immediately away from any danger and back to their hotel.
The Sao Paulo authorities have also acted efficiently and will be providing additional security to transfer Jenson and other senior Vodafone McLaren Mercedes personnel to the Interlagos circuit for Sunday’s Brazilian Grand Prix.
quote:How the championships can be won in Brazil
The Formula One world heads into tomorrow's Brazilian Grand Prix at Interlagos in the knowledge that both world championships could be decided, with Fernando Alonso and Red Bull both in a position to put their respective championships beyond reach when the chequered flag falls.
Drivers' championship
As the leader of the standings, Alonso is the only driver to be able to secure the title on Sunday. With an 11-point advantage, he needs to finish either 25 or 26 points clear of his nearest competitor, depending on his finishing position in the race. Either way, Alonso needs to finish on the podium to have any chance of securing the title.
Alonso will win the title if:
• he wins and Webber finishes fifth or lower.
• he finishes second, Webber finishes eighth or lower, Hamilton finishes fourth or lower and Vettel doesn't win.
• he finishes third, Webber finishes 11th or lower, Hamilton finishes fifth or lower and Vettel finishes fourth or lower.
Vettel needs to outscore Alonso to stay in contention, as well as ensure not to lose more than 10 points to Webber and 20 points to Hamilton. Victory for either Alonso, Webber or Hamilton will automatically put Button out of the fight, while victory for Vettel, a non-score for the top three and second place for Button will still keep him in contention by a single point.
Constructors' championship
Red Bull hold a 27-point lead over McLaren in the constructors' championship, meaning they will put the title beyond doubt if they extend their lead by 16 points, and keep Ferrari's gain on them to nine points or less.
As a result, a 1-2 finish for Red Bull would secure their first constructors' championship, regardless of McLaren's fortunes. At the other end of the scale, the worst result with which Red Bull can clinch the crown is with a fifth and a seventh, assuming neither McLaren score points and Ferrari score no more than 24 points.
The current standings of both the drivers' and constructors' championships can be found here. The page will be updated directly after Sunday's Brazilian Grand Prix with the new standings.
Nee, diegene die hun snelste tijd op slicks hebben gereden moeten op die banden starten.quote:Op zondag 7 november 2010 00:24 schreef wimderon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met banden? Vrije keuze voor iedereen aangezien het een natte sessie was vandaag, of niet?
Misschien hebben ze 'm wat meer afgesteld op regen.quote:Op zondag 7 november 2010 00:46 schreef Nober het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe een Williams op pole position is gekomen en waarom de Red Bull's, Alonso en Hamilton niet sneller konden dan Hlkenberg (geldt ook voor Massa, Kubica, Mercedes GP).
Ik verwacht dat Hlkenberg zijn eerste positie zo kwijt is, de auto is langzamer alhoewel Rubens 'gewoon' 6de start hebben ze wellicht toch iets geniaals gevonden (wie zal het zeggen)?
Tja, Brazili, prachtig land leuke mensen maar helaas kan dit iedereen overkomenquote:Op zondag 7 november 2010 10:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Button overvallen...http://www.autosport.com/news/report.php/id/88016
WAT heb ik gisteren de kwalificatie gemist, zeg!!!quote:Op zondag 7 november 2010 08:50 schreef Googolplexian het volgende:
WAT heb ik gisteren genoten van de kwalificatie, zeg!!!
Volgens een paar post hierboven staat tie dus op droogquote:Op zondag 7 november 2010 08:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien hebben ze 'm wat meer afgesteld op regen.
hill in de arrowsquote:Op zondag 7 november 2010 11:25 schreef kepler het volgende:
[..]
Volgens een paar post hierboven staat tie dus op droog
En tja, zo af en toe is er een team opeens heel goedIk kan me Hill nog herinneren in de .... die opeens op pole staat en op de overwinning afgaat, totdat hij kapot gaat en Villeneuve eerste wordt. Was ook een eenmalige actie
Ah, dankquote:
quote:Schumacher disappointed with eighth on grid
Mercedes' Michael Schumacher felt he could have qualified higher than eighth at the Brazilian Grand Prix, but lost tyre temperature making way for traffic ahead of his flying lap.
Schumacher looked quick all afternoon and set the second fastest time on intermediate tyres in Q3 before all ten cars swapped to slicks for their final runs. He said his last lap was error-free but the tyres were not up to temperature.
"I am somewhat disappointed as the circumstances today were exactly as I had wished them to be," he said. "I really hoped for more from qualifying but it didn't turn out right for us. I couldn't have gone any quicker on my lap and there were no issues so the only explanation is that my tyres cooled down at the beginning when I had to leave the racing line to let Sebastian and Mark past. It's a shame that it didn't work out better today. Congratulations to Nico Hlkenberg who did a fantastic lap."
Mercedes team-mate Nico Rosberg failed to make Q3 and will start from 13th on the grid. He blamed Toro Rosso's Sebastien Buemi for holding him up.
"We were on for a good result in qualifying today but on the drying track, the intermediate tyres were only good for one fast lap and I was blocked by Buemi on my lap in Q2," he said. "So that was it for me and it's disappointing to qualify so far down the field when we could have taken advantage of the conditions."
Omdat Hulk zijn banden nt dat moment eerder op had staan, en zijn banden op het juiste moment op de goede temperatuur had op een koudere baan. de rest reed pas na hem op slicks en hadden de juiste temperatuur nog niet bereikt met hun banden waardoor ze dus de band niet optimaal konden gebruiken, koppel daar de droogweer setup van Hulk z'n wagen aan, resultaat een snellere wagenquote:Ik snap nog steeds niet hoe een Williams op pole position is gekomen en waarom de Red Bull's, Alonso en Hamilton niet sneller konden dan Hlkenberg (geldt ook voor Massa, Kubica, Mercedes GP)
quote:Op zondag 7 november 2010 13:25 schreef Sinister-D- het volgende:
GVD, waarom hebben ze de quote knop weggehaald in de fok free abbo![]()
Ze zijn er dus weerquote:
Haha dat zou echt te slecht zijnquote:Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ze zijn er dus weerHad geen edit/quote/pb/profiel knopjes meer in de rechter boven hoek van de posts. Ben ff gaan kijken on Feedback wat het zou zijn, en daar stond dat doe knoppen uit het fok free abbo weggehaald was geworden en alleen voor betalende users beschikbaar zou zijn. Blijkbaar zijn ze nu weer terug
Vreemd.
[/offtopic]
edit: en als ik iets later terug was gaan kijken had ik ook gelezen dat Danny ergens mee bezig was, en ze terug zouden komen![]()
Ze zijn pas zichtbaar als je met je muis er overheen komtquote:Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ze zijn er dus weerHad geen edit/quote/pb/profiel knopjes meer in de rechter boven hoek van de posts. Ben ff gaan kijken on Feedback wat het zou zijn, en daar stond dat doe knoppen uit het fok free abbo weggehaald was geworden en alleen voor betalende users beschikbaar zou zijn. Blijkbaar zijn ze nu weer terug
Vreemd.
[/offtopic]
edit: en als ik iets later terug was gaan kijken had ik ook gelezen dat Danny ergens mee bezig was, en ze terug zouden komen![]()
Laatste deel ook mooi in beeld gebracht door de regisseur, steeds het laatste stuk van de wagen die nog pole kon halen.quote:
quote:Sauber confirms engineer gun attack
A Sauber spokesperson on Sunday confirmed reports that multiple team engineers were robbed at gunpoint whilst returning to their Sao Paulo hotel on Saturday evening.
The news comes as rumours suggest the future of the Interlagos event is in doubt over the security issue, after the car taking Jenson Button from the track on Saturday narrowly escaped a similar attack by smashing through traffic.
According to German media, the team spokesperson said the Sauber attack involved three engineers.
"They had stopped at a traffic light and were approached by five men.
"One of them had a gun. They stole bags, personal items, mobile phones and cash."
And Brazilian driver Lucas di Grassi told BBC radio that he was mugged for his watch in Sao Paulo recently.
ik had ze al ''vast'' staanquote:Op zondag 7 november 2010 15:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zijn pas zichtbaar als je met je muis er overheen komt
ik bel straks gewoon de turk voor een dnerschotel, hoef ik de deur niet eens uitquote:Op zondag 7 november 2010 16:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik dacht dat de race pas om 18u begon: moet ik nu al richting friettent om op tijd klaar te zitten met een warme hap!
de auto-update functie is wel makkelijk met dit soort topicsquote:Op zondag 7 november 2010 16:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...volgens mij is de nieuwe layout nu ook bij mij doorgekomen. Ziet er niet uit
Dus ik ben niet de enigste die dat was opgevallenquote:
En er voorbij.quote:Op zondag 7 november 2010 17:05 schreef Sinister-D- het volgende:
gvd, die snelheid van Alonso tegenover Hamilton
Deja Vu zeker?quote:Op zondag 7 november 2010 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
He, een foutje van Hamilton in de beslissende fase van het WK.
verrassendquote:Op zondag 7 november 2010 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Da's ook nieuw...quote:Op zondag 7 november 2010 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Das tenminste een traditie die blijft dan.quote:Op zondag 7 november 2010 17:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nee, het in ere houden van tradities.
Ik ook.quote:Op zondag 7 november 2010 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Das tenminste een traditie die blijft dan.
Ik mis de tradities van Sauber
En nu istie er voorbijquote:Op zondag 7 november 2010 17:10 schreef Mister_T het volgende:
Dankzij hulk word dit de saaiste gp van het seizoen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |