Vooral alles heel serieus gaan nemenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Jongens... waarom nou weer die nare opmerkingen over mijn bewuste wielkeuze?![]()
Daarom die onderste smiley ook hequote:Op donderdag 4 november 2010 21:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Vooral alles heel serieus gaan nemen
quote:Op donderdag 4 november 2010 21:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Daarom die onderste smiley ook he
Laat mij even helpen dan:quote:Op donderdag 4 november 2010 21:59 schreef Freddeh het volgende:
Heb een tijdje terug al gezegd een trainingsschema te gaan maken voor komend jaar... Ben er nog steeds niet aan toe gekomen...
Je hebt de rest van 2010 nog om op te bouwen naar dit schemaquote:Op donderdag 4 november 2010 22:06 schreef Freddeh het volgende:
Ja... Maar het is niet meer die 50km per dag die ik moet rijden, maar 100km.
misschien is de gps-computer uit onderstaande link het overwegen waard?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:33 schreef marcodej het volgende:
Bikemotion heeft me toch wel doen triggeren naar dat Garmin Edge-spul. Toch wel erg tof speelgoed, ik ga denk ik voor de 705... Maar ik ben dan zo'n figuur die het dan ook gelijk wil hebben, terwijl mijn ratio zegt tot het voorjaar te wachten (het is nu toch snertweer, en dan is de 800 ook uit, dus dat zal de prijs van de 705 doen zakken...)
Dilemma.
quote:Op donderdag 4 november 2010 22:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
misschien is de gps-computer uit onderstaande link het overwegen waard?
www.bikeradar.com/news/ar(...)its-first-look-28318
Palen, dat kan wel wat netter he, er zijn ook nog dames op dit forumquote:Op donderdag 4 november 2010 22:03 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Laat mij even helpen dan:
Week 1-52
Maandag: vrij (maandag is een kutdag, want de eerste dag v/d week dat je werkt)
Dinsdag: fietsen
Woensdag: fietsen
Donderdag: fietsen
Vrijdag: fietsen
[Okselmode]
Zaterdag: fietsen of vrouwlief palen (afhankelijk van welke vlag er uithangt)
[/Okselmode]
Zondag: Fietsen
Klaar
Interessant, zie dat ze ook gpshorloges gaan maken. Benieuwd welke prijs die gaan hebben. Op Garmin na, is het huidige aanbod of erg duur, of zijn het noname artikelen waar je ook nog maar moet afwachten of het goed werkt. Mijn horloge werkt nog goed, maar zal na een paar jaar ook wel zijn beste tijd hebben gehad.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
misschien is de gps-computer uit onderstaande link het overwegen waard?
www.bikeradar.com/news/ar(...)its-first-look-28318
Heb je geen fiets?quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:24 schreef JortK het volgende:
Me auto is naar de garage. Morgen dus niet naar de shop
FSA heeft een witte compact wing geloof ik.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Jongens ik heb 2 vragen. Ik ben op zoek naar een mooi wit stuur voor op mijn racfietsje. Het liefst een klein stuur want ik ben maar een klein meisje met korte armpjes
En, nog een vraag. Ik ga bij een nieuwe club rijden en daar doen ze aan een fietsregeling. Ik betaal dan 1100 euro voor een fiets en na het seizoen mag ik die volgens gunstige voorwaarden inruilen, wat houdt dit precies in?
quote:
quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Jongens ik heb 2 vragen. Ik ben op zoek naar een mooi wit stuur voor op mijn racfietsje. Het liefst een klein stuur want ik ben maar een klein meisje met korte armpjes
En, nog een vraag. Ik ga bij een nieuwe club rijden en daar doen ze aan een fietsregeling. Ik betaal dan 1100 euro voor een fiets en na het seizoen mag ik die volgens gunstige voorwaarden inruilen, wat houdt dit precies in?
in combinatie met een witte stuurpen ziet dat er ook prima uit inderdaad, en het kost een stuk minderquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:34 schreef Freddeh het volgende:
Vind sowieso die combo's belachelijk hoog geprijsd. Zijn overigens wel de mooiste sturen die er te vinden zijn imho. Wat dan die prijs betreft zou ik eerder voor deze gaan:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:10 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Palen, dat kan wel wat netter he, er zijn ook nog dames op dit forumEn doe je dat alleen maar op zaterdag ????
Lijkt me goed! M'n Easton wielen zijn inmiddels aangekomen bij Rose, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze me laten weten of ze datgene gaan doen wat ik wil -->die rotzooi omruilen voor andere wielenquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:15 schreef Freddeh het volgende:
Goed.... Zullen we het nu weer over het berijden van fietsen gaan hebben dan?
Hahaha jij bent ergquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten op deze opmerking. Op zaterdag kun je er dan wat meer tijd voor uit trekken (), de overige keren hoeft je er dus geen rekening mee te houden in je fietsschema
Vraag 1: Welke prijsklasse en is gewicht belangrijk?quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan komen carbon sturen in beeld, wil je dat?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Gewicht is belangrijk en prijs niet
Ik voel dat dit weer de verkeerde kant op gaatquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:50 schreef Oksel het volgende:
Ik krijg ook niet alles wat ik mooi vind..
Met name als z'n vrouw dit leestquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:19 schreef SuperWeber het volgende:
Ik voel dat dit weer de verkeerde kant op gaat
Kan zijn, maar is-ie ook geschikt voor je? Kun je overweg met zo'n anatomische stuurbocht? Je kunt het stuur ook niet kantelen dus je moet eigenlijk zeker weten dat het goed aanvoelt. Prijs en het hoge gewicht zijn ook nadelen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja hij is wel duur maar ik vind hem mooi.
Je kan dan een complete fiets kopen voor een zeer lage prijs, waarschijnlijk met Ultegra of Centaur of nog beter. Na het seizoen kan je m dan inruilen voor bijv. 500.-quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Hier begint zelfs de zon door te komen!quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:35 schreef Oksel het volgende:
De regen is hier voorbij.. vanmiddag dan nog maar even op de racer? Morgen weer op de ATB.
Dat lijkt me erg duur..quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan dan een complete fiets kopen voor een zeer lage prijs, waarschijnlijk met Ultegra of Centaur of nog beter. Na het seizoen kan je m dan inruilen voor bijv. 500.-
Wat dat precies in de praktijk inhoudt hangt af van de fiets die je krijgt en de voorwaarden die je club/team stelt voor het inruilen. Ik denk dat je dat het beste even bij de club kan navragen.
Zo heb je dan een fiets van bijv. 2500.- voor 1100.- en je ruilt 'm eind seizoen in voor bijv. 500.-
Eigen materiaalbijdrage is dan 600.- voor een jaar excl. onderhoud en onderdelen; zoals banden, remblokken, ketting & tandwielen etc.
Garantie! Hele nieuwe achterbrug in gekomenquote:Op zondag 7 november 2010 10:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oh, noemen we het ontbijt tegenwoordig? Maare, Hernk was toch een tijd geleden door midden gebroken, heb je hem weer aan elkaar geplakt ofzo?
Ik ben wel blond maarumquote:Op zondag 7 november 2010 14:24 schreef Oksel het volgende:
Hem weer open zetten? Ik kan hem locken. Jij misschien ook wel?
Ben vandaag ook geweest. 70 km getrapt. Heb de fiets maar meteen gepoetst toen ik thuiskwam, ben ik daar tenminste van af.quote:Op zondag 7 november 2010 16:47 schreef marcodej het volgende:
Poeh, 70km na een kleine maand zo goed als niet fietsen valt nog niet mee. Laatste 10km gingen niet van harte. Gelukkig was het prima weer, helaas was de weg nog wel supersmerig/vochtig. Halverwege mn remmen open moeten zitten door het vuil wat er tussen kwam...
Vanavond lekker poetsen.
Jij woont zowat aan een Ravel (alleen heet dat ten noorden van de taalgrens niet zo).quote:
Had dat ff eerder laten weten..quote:Op maandag 8 november 2010 09:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik meld me ook weer:)
Heb n gezond weekendje achter de rug. Ik moest werken op Indoor Wierden. Opzich best leuk, maar er mocht gerookt worden, dus ik stond twee dagen in de rook. En twee dagen tussen de rokende, dronken Tukkers, daar baalde ik nogal van. De organisatie noemde het zelf topsport, maar zelfs het gros van de deelnemers zat te roken
Kon er wel om lachen, heb er een paar verteld dat ik wielrennen en triathlon doe en dat ze dat ook maar eens moeten proberen als ze willen weten wat echte sport is
Dat zijn wel momenten dat ik trots ende blij ben dat ik wielren
Heb trouwens geen wielrenners op Bianchi's gespot...
Ik ben er gewoon hoor.quote:Op maandag 8 november 2010 09:23 schreef Oksel het volgende:
Waar zijn SuperHer0 en Gripper eigenlijk?
Aldi heeft komende week eentje voor ¤90quote:Op maandag 8 november 2010 13:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Onze Tacx is overleden maar vriendlief heeft alweer een nieuwe besteld. Tushido of zoiets? Iemand ervaring mee?
Die van de Aldi ziet er wel ok uit maar ik vraag mij af hoe stil deze is.
Is wat minder mooi afgewerkt dan een 'echte' tacx. Verder zit er blijkbaar geen steun bij voor je voorwiel, niet heel erg maar lijkt me wel handig.quote:Op maandag 8 november 2010 10:09 schreef Drassss het volgende:
Vraagje, wat denken jullie van de Aldi Taxc aanbieding? Is dat iets of?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_45/OFF17.SHTML
Ik weet nog van m'n oude tacx dat die ook geen steun had. Dat is nog eens irritant. Wil je goed zitten moet je dan je zadel gaan aanpassen. En dan is het opeens mooi weer en wil je de weg op, kun je hem nog eens aanpassen. Heerlijk...quote:Op maandag 8 november 2010 14:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Is wat minder mooi afgewerkt dan een 'echte' tacx. Verder zit er blijkbaar geen steun bij voor je voorwiel, niet heel erg maar lijkt me wel handig.
Maar goed, wel goedkoop
Die dingen zijn wel los te koop, kost iets van 17 euro. Goedkoopste tacx met voorwielsteun is geloof ik de Satori die iets van 170 euro kostquote:Op maandag 8 november 2010 14:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik weet nog van m'n oude tacx dat die ook geen steun had. Dat is nog eens irritant. Wil je goed zitten moet je dan je zadel gaan aanpassen. En dan is het opeens mooi weer en wil je de weg op, kun je hem nog eens aanpassen. Heerlijk...
Via Marktplaats heb je voor hetzelfde bedrag een "echte".quote:Op maandag 8 november 2010 10:09 schreef Drassss het volgende:
Vraagje, wat denken jullie van de Aldi Taxc aanbieding? Is dat iets of?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_45/OFF17.SHTML
Trein is deze week echt droevig op t trajectquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:18 schreef Freddeh het volgende:
Echt niet te geloven... Vandaag heb ik er vanaf Dordrecht gewoon 2 uur over gedaan naar Zoetermeer. Had ik dat geweten had ik écht de fiets gepakt en had ik in diezelfde tijd nog kunnen douchen ook
Ik heb een auto tegenwoordig...quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Trein is deze week echt droevig op t traject![]()
Klinkt mij in de oren alsof die lek is, springt ie wel direct weer terug naar de oorspronkelijke staat,of duurt dat ook ietsjes langer? Als je er mee rijdt, voel je hem dan bonken, of veert ie nog wel echt? Luchtgeveerd of hydraulisch?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:22 schreef FJD het volgende:
Een voorvork die je in kan drukken maar bij terugveren klinkt als een leeglopende band...is die dood?
Oh ja dat had je verteltquote:
Lijkt iets trager te komen maar dat is misschien een gevoel. Heb gisteren wel even de moertjes bij de veerpoten los gehaald en met wat inveren er wat water/vuil uit gekregen. Eerst zat ie nml helemaal vast, daarna niet meer maar nu maakt ie een gek geluid en werkt de lockout niet meerquote:Klinkt mij in de oren alsof die lek is, springt ie wel direct weer terug naar de oorspronkelijke staat,of duurt dat ook ietsjes langer? Als je er mee rijdt, voel je hem dan bonken, of veert ie nog wel echt? Luchtgeveerd of hydraulisch?
Kijk anders of de rubber ringetjes die de vork afsluiten niet uitgedroogd of gaar zijn. Kan me voorstellen dat die als ze een tijd nat zijn geweest en weer opdrogen gewoon poreus worden en niet meer goed afsluiten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:43 schreef FJD het volgende:
Lijkt iets trager te komen maar dat is misschien een gevoel. Heb gisteren wel even de moertjes bij de veerpoten los gehaald en met wat inveren er wat water/vuil uit gekregen. Eerst zat ie nml helemaal vast, daarna niet meer maar nu maakt ie een gek geluid en werkt de lockout niet meer![]()
Met rijden leek er niet echt veel aan de hand overigens ook geen gebonk. Zal wel luchtgeveerd zijn gok ik zo.
Punt is een beetje dat onderhoud net zo duur is als een goedkope nieuwe en gelet op de leeftijd van de MTB koop ik dan liever een nieuwe.
Leuk he fietsenquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef JortK het volgende:
Me Tacx is binnen
Zometeen de Fulcrum 7 halen
En dan ben ik weer blut
Die wielen ga je van genieten!quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef JortK het volgende:
Me Tacx is binnen
Zometeen de Fulcrum 7 halen
En dan ben ik weer blut
Zagen er wat mij betreft prima uit (MTB werd als stadsfiets gebruikt) maar er zal wel iets van vocht doorheen gekropen zijn gelet op wat er uit liepquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:49 schreef Freddeh het volgende:
Kijk anders of de rubber ringetjes die de vork afsluiten niet uitgedroogd of gaar zijn. Kan me voorstellen dat die als ze een tijd nat zijn geweest en weer opdrogen gewoon poreus worden en niet meer goed afsluiten.
Polar is ook kut. Net als de nieuwe forumlayout trouwens. En binnen fietsen op de Tacx (wat ik vandaag toch maar weer eens ga doen).quote:Op maandag 8 november 2010 15:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff net weer een wellus - nietus met Polar. Ik heb mijn 725x opgestuurd omdat die problemen gaf, als ik naast mijn vriend rij dan gaat die snelheid constant van normale snelheid naar 90-101. In het peloton heb ik daar nooit last van.
Ook als ik met de oude 725 van mijn vriend rij geen last van. Maar bij Polar zeggen ze van ja dan moet je niet zo dichtbij elkaar rijden en het carbon van je fiets kan ook problemen geven. Jezus zeg. Nog ff zal ik een stalen fiets nemen en altijd alleen gaan rijden. Ow nee wacht dan heb je natuurlijk nog andere factoren die kunnen storen.
Ik word er gek van! Elke training weer. Weer die kutsnelheid die het niet goed doet! En hij ja je batterijtje is wat zwak die verwissel ik en dan hopelijk is het probleem opgelost. Echt ik word er niet goed van.
Zo dat moest ik even kwijt.
....ik ookquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
En binnen fietsen op de Tacx (wat ik vandaag toch maar weer eens ga doen).
Ik vind ´t wel een leuk ideequote:Op maandag 8 november 2010 14:57 schreef ursel het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die volgend jaar de marmotte gaan rijden?
Mogelijk dat er wat gezamelijk georganiseerd kan worden namelijk.
Weet een super relaxte "villa" in de buurt die momenteel in de periode van de marmotte nog beschikbaar is. Grofweg komt de prijs daar voor ¤15pppn.
Uiteraard hoeft niet iedereen de marmotte zelf te fietsen, gewoon gezellig die week mee kan ook.
Lijkt me wel mits je op je achterwiel een slick monteert. Met noppenbanden zal dit niet lukken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:30 schreef steintiebouma het volgende:
Hee, in de winter kan ik alleen s'avonds fietsen omdat ik s'middags naar school moet, daarom wil ik graag die trainer bij de aldi kopen. Is die ook geschikt voor mtb?
Even omhoog, iemand interesse?quote:Op maandag 8 november 2010 14:57 schreef ursel het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die volgend jaar de marmotte gaan rijden?
Mogelijk dat er wat gezamelijk georganiseerd kan worden namelijk.
Weet een super relaxte "villa" in de buurt die momenteel in de periode van de marmotte nog beschikbaar is. Grofweg komt de prijs daar voor ¤15pppn.
Uiteraard hoeft niet iedereen de marmotte zelf te fietsen, gewoon gezellig die week mee kan ook.
Interesse op zich wel maar kan dan die periode waarschijnlijk niet, dus voor mij zit 't er niet in.quote:
Oksel gaat niet mee dusquote:Op woensdag 10 november 2010 10:20 schreef Oksel het volgende:
Het lijkt mij tof. Ligt er aan of ik geld hebEn dat ligt aan mijn bedrijf, en hoe goed ik ben
Dit is echt de uitspraak van de week.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef FJD het volgende:
Je hoeft niet te kunnen klimmen, je moet kunnen overleven
quote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef FJD het volgende:
Bonuspunten voor Oksel...quote:Op woensdag 10 november 2010 11:59 schreef Oksel het volgende:
Dat dat zo bij jouw thuis werkt Fred.. betekent natuurlijk niet dat dat voor iedereen geldt!
Helemaal nietsquote:
quote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef FJD het volgende:
Dan valt niet alleen Oksel af...quote:Op woensdag 10 november 2010 12:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nadat je 10x gestorven bent
Glandon, Telegraph en Galibier die gaan nog wel, maar dan Alpe d Huez nog. La Marmotte rijd je uit op karakter.
Kijk jongens, naieviteit!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:59 schreef Oksel het volgende:
Dat dat zo bij jouw thuis werkt Fred.. betekent natuurlijk niet dat dat voor iedereen geldt!
Eigenlijk kon je nog veel harderquote:Op woensdag 10 november 2010 12:26 schreef Wielracer het volgende:
Doseren moet je anders red je het niet.
Je kan nog zo goed kunnen klimmen of erg licht zijn, maar als je teveel in het rood rijd ga je eraan
[ afbeelding ]
Zelf reed ik afgelopen editie niet in het rood en zelfs amper in D3
Ja achteraf misschien wel, maar wanneer beslis je dat de rem eraf gaat?quote:Op woensdag 10 november 2010 12:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eigenlijk kon je nog veel harder
Mooie grafiek! Klopt het dat ik de watt-lijn niet kan vinden?quote:Op woensdag 10 november 2010 12:26 schreef Wielracer het volgende:
Doseren moet je anders red je het niet.
Je kan nog zo goed kunnen klimmen of erg licht zijn, maar als je teveel in het rood rijd ga je eraan
Ik rij niet met een wattage meter, ik doe het op de hartslag. Misschien dat er in de toekomst nog een SRM komt, maar die zijn nog aan de prijs.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:07 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mooie grafiek! Klopt het dat ik de watt-lijn niet kan vinden?
Weet je nog welk verzet je draaide omhoog met ca. 10-12 km/h, of kan ik dat zelf uitrekenen met RPM en snelheid? Gaat RPM om een hele ronde van je pedaal, of om een halve?
Na een half uurtje/uurtje klimmen kan de rem er wel af, dan gewoon zo hard mogelijk naar boven en bijschakelen op vlakkere stukken en binnendoor in de haarspeldbochten. Afdalen en vlakke stukken in een groepje rijden en niet op kop rijden. Mja daar moet je ook maar zin in hebben, hangt er vanaf wat je doel is zo'n dag; enkel uitrijden, goud of een strakke tijd.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:55 schreef Wielracer het volgende:
Ja achteraf misschien wel, maar wanneer beslis je dat de rem eraf gaat?
Op de Alp ging de HF niet meer omhoog, was te moe denk ik.
De Marmotte wil ik nog wel een keer rijden, maar er is nog zoveel moois te rijden elders in Europa. Dus volgend jaar ergens anders.
Omdat ik geen cyclo cv kon overleggen aan de organisatie moest ik in de laatste groep starten, 3 kwartier later dan de eerste groep. De laatste groep bestond uit ongeveer +3000 man dacht ik.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:24 schreef CyclingGirl het volgende:
En hoe gaat dat dan in de Marmotte want ik heb wel eens aan een cyclo meegedaan hier in Nederland maar gingen ze allemaal lopen op de Cote de la Redoute. Is dat daar dan niet? Want anders moet je idd die grote groep voorblijven, ja.
Je weet niet wat je zegt. Ik dacht ook dat Alpe d'Huez best leuk was. Was ook best leuk, maar 't was vooral afzien. Denk daar de Telegraphe, Galibier en de Glandon bij en je bent binnenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alsof ik kan klimmen...ik houd het in m'n achterhoofd, lijkt me op zich leuk.
Ik wel, ik ga straks naar mijn werkquote:Op donderdag 11 november 2010 08:37 schreef Freddeh het volgende:
Wie gaat zich vandaag nog naar buiten wagen op de fiets, met de storm op komst?
Ik maar dan naar de trein toequote:Op donderdag 11 november 2010 08:37 schreef Freddeh het volgende:
Wie gaat zich vandaag nog naar buiten wagen op de fiets, met de storm op komst?
Tandwielen + ketting versleten? Overslaan hoort sowieso niet...quote:Op donderdag 11 november 2010 10:18 schreef JortK het volgende:
Gister voor het eerst op me Tacx gezeten, maar volgens mij zitten er een aantal dingetjes nog niet goed.
Hij trapt gigantisch zwaar (zonder hellingshoek en dergelijke ingesteld) en zo zwaar dat me fiets doortrapt (alsof je verkeerd schakelt zon geluid maakt die om de paar omwentelingen)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Je moet vanavond komen schaatsen (tijdens het trimuur) ben ik er ookquote:Op donderdag 11 november 2010 10:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga vanmiddag schaatsen en vanavond spinnen
Nee want als ik gewoon op de weg fiets doet die het nietquote:Op donderdag 11 november 2010 10:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tandwielen + ketting versleten? Overslaan hoort sowieso niet...
Draai de Tacx eens wat losser, zodat hij wat minder strak om op je band zit, maar nog net niet slipt. Misschien helpt dat. Overslaan op je cassette zou hij eigenlijk sowieso niet moeten doen inderdaad.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef JortK het volgende:
[..]
Nee want als ik gewoon op de weg fiets doet die het niet
Niet doen! Een fiets die 1 jaar goed gebruikt is door een outdoorbedrijf is technisch afgeschreven. Kat in de zak dus.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:17 schreef FJD het volgende:
Een Cube Acid 2010 voor 450,-, 1 seizoen gebruikt door een outdoor bedrijf in de buurt. Het parcours wat er ligt is gok ik gemiddeld zwaar voor t materiaal (weinig snelle stukken en stuiterende afdalingen maar wel veel lastige schakelmomenten). Ik twijfel om t te doen. Klinkt als een acceptabele prijs zeker omdat ik anders 80,- uit moet geven aan een nieuwe voorvork.
Iemand goede ideeën?
Vanochtend nog met een zonnetje vertrokken om een rondje van 58 km in het bos te maken. Het was echt goed weer, niet te koud.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
Pff wat een helleweer vandaag, ik reed voor de wind als een kogel naar huis, en ik dacht: "laat ik mn regenjack uitdoen" want het was al een tijdje droog. Dus ik doe dat, 8 min later een hoosbui echt niet te zuinig, de regen deed pijn in mijn gezicht. Binnen 20 sec. zeik en zeiknat. Komt er een auto naast me rijden, raam omlaag en hij: "Gaat 't?"![]()
Ik zei dat alles oke was en hij vroeg of ik nog ver moest en of ik een lift wilde, ik heb m vriendelijk bedankt voor het aanbod want het was nog maar 10 km naar huis.
Feit of gevoel? Een tweedehands fiets krijgt dezelfde mishandeling zou ik denken. Denk dat ik er zaterdag iig efkes langs fiets. Int ergste geval kan ik een rondje op t parcours doen.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
Niet doen! Een fiets die 1 jaar goed gebruikt is door een outdoorbedrijf is technisch afgeschreven. Kat in de zak dus.
Ik goegel een tel en zie 'm voor 639.- nieuw.
http://www.mantel-tweewielers.nl/product/793/Cube-Acid_2010.html
Gevoel, maar mss valt het mee, ik zou 'm als ik jou was even aan een grondige inspectie onderwerpen. Echt een koopje is het iig nietquote:Op donderdag 11 november 2010 19:58 schreef FJD het volgende:
Feit of gevoel? Een tweedehands fiets krijgt dezelfde mishandeling zou ik denken. Denk dat ik er zaterdag iig efkes langs fiets. Int ergste geval kan ik een rondje op t parcours doen.
600,- is weer een stap te ver, ik heb ook geen inruil maar omdat ik toch een nieuwe voorvork nodig heb was ik wat aant rondkijken.
Lijkt mij ook een gevoel ja. Kan me heel goed indenken dat met technisch afgeschreven bedoeld wordt dat de fiets hetzelfde heeft gekost in onderhoud/vervanging onderdelen als dat hij gekost heeft in nieuwprijs.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gevoel, maar mss valt het mee, ik zou 'm als ik jou was even aan een grondige inspectie onderwerpen. Echt een koopje is het iig niet![]()
Net een nieuwe helm besteld bij Salden, Giro Pneumo mat zwart in de aanbieding voor 69.-
Werkt als een tietquote:Op donderdag 11 november 2010 18:30 schreef No-P het volgende:
[..]
Draai de Tacx eens wat losser, zodat hij wat minder strak om op je band zit, maar nog net niet slipt. Misschien helpt dat. Overslaan op je cassette zou hij eigenlijk sowieso niet moeten doen inderdaad.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:58 schreef Oksel het volgende:
Ondertrouw = dagje vrij! Top.
Binnenkort Betsie enHenk maar eens een grote beurt laten geven.
Je zult ook naar de tennisbaan moeten. Voor mij is dat in principe gewoon te doen met de fiets, maar omdat ik het eigenlijk net iets te ver vind (lees, het is niet fijn om na de training zo'n 12 km naar huis te fietsen), ga ik meestal met de auto.quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Ga je wedstrijden schaatsen dan wordt dat makkelijk het dubbele. En dan moet je ook nog eens naar de ijsbaan toe.
Tja, als je er een tolk bij moet hebbenquote:Op vrijdag 12 november 2010 21:52 schreef Oksel het volgende:
Trouwens, als je denkt dat fietsen duur is.. winterseizoen tennisles van m'n vriendin? 1100 euro. Kun je prima fiets van kopen. Elk jaar weer.
Haal dan de ondertitel baggeraar maar uit je naam...quote:Op zaterdag 13 november 2010 10:38 schreef Marurk het volgende:
Wat een kutweer zeg!![]()
Dat wordt niet fietsen dit weekend.
Bikkelquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga morgen ook even lekker trainen op de weg. Weer of geen weer
Er is ook niets soignees aan fietsen in de winter...quote:Op zondag 14 november 2010 18:48 schreef Tommeke het volgende:
Die aanbieding had ik ook al gezien. Best prima spul, alleen niet echt soigné.
Ik zou me meer zorgen maken over of je wel voldoende fietst om de DVD uit te kijken dan of een Tacx technisch goed werktquote:Op zondag 14 november 2010 20:57 schreef snakeman123 het volgende:
Net het boekje van decahtlon bekeken stond een erg leuke aanbieding in. Een tacx satori met voorwielsteun, mat en dvd voor 150 euro in. Is dit een beetje een redelijke fietstrainer om te kopen?
Heb mijn lange fietsbroek met zeem bij de lokale fietshandel gekocht. Heb er 4 broeken van 2 merken gepast, waarvan er 1 in twee maten is besteld, daarna weer gepast en daarvan heb ik er uiteindelijk 1 gekocht. Dat passen is toch aan te raden. Ik had via internet dus waarschijnlijk een niet echt lekker zittende broek gekocht en dan gedacht: het zal wel of het went wel, maar nu dus in 1 keer goed. Heb deze broek nog niet op internet opgezocht (ultima, zeem, windstopper op de buik, verder normaal materiaal), maar ik ga ervan uit dat ik hem daar voor minimaal 20 euro goedkoper zal vinden.quote:Op zondag 14 november 2010 21:51 schreef FJD het volgende:
Waar kopen jullie voor weinig goede winterkleding?
Ja hoor! Witte Sidi's op je mountainbike!quote:Op zondag 14 november 2010 19:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er is ook niets soignees aan fietsen in de winter...
Net maar een uurtje op de tacx gezeten... Moet me er nu al echt toe zetten.
CycleWear.nl haal ik over het algemeen m'n kleding vandaan. Enige dat ze hebben is Agu en AllActive (huismerk) maar het zit prima en functioneert net zo goed als bijvoorbeeld Santini ofzo. Vind hun prijzen prima en dus in combinatie met het feit dat hun huismerk prima kleding is vind ik het toch echt onzin 100 euro te betalen voor een jasje. Behalve dat hebben ze nu diverse aanbiedingen wat winterkleding betreftquote:Op zondag 14 november 2010 23:31 schreef eentwee het volgende:
Futurumshop is knetterduur. Heb er al jaren niks meer gekocht. Winterkleding koop ik uitsluitend in de uitverkoop, bij Rose, Wiggle, CRC, dat soort zaken. Dat is dus meestal niet net als de winter begintIk heb vorige week dinsdag op de crosser gezeten en die is nog steeds niet schoongemaakt. Ik ga dat gewoon niet buiten in de regen en/of het donker doen. Wat een vreselijke maand is dit weer.
Ik kijk meestal series tijdens het tacxen, maar na een uurtje heb ik er altijd wel weer genoeg vanquote:Op maandag 15 november 2010 14:15 schreef steintiebouma het volgende:
Ik heb nu ook een tacx gekocht, maar het is wel heel anders fietsen dan gewoon buiten. Buiten kun je nog een beetje van de natuur enzo zien, hier is het gewoon 2 uur doortrappen, kijkend naar de muur.
quote:Op maandag 15 november 2010 14:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik kijk meestal series tijdens het tacxen, maar na een uurtje heb ik er altijd wel weer genoeg van
Vandaag anderhalf uur volgehoudenquote:Op maandag 15 november 2010 14:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik kijk meestal series tijdens het tacxen, maar na een uurtje heb ik er altijd wel weer genoeg van
Dat trek ik echt niet, daarom staat de tacx ook in dezelfde kamer als de pcquote:Op maandag 15 november 2010 17:59 schreef steintiebouma het volgende:
moet je nagaan, als je 2 uur fietst en je hebt geen tv op je kamer
Goed dat je het zegt, ga zo vast m'n spullen bij elkaar zoeken en achterin de auto leggenquote:Op maandag 15 november 2010 18:06 schreef beammeup68 het volgende:
Het was vanmiddag echt geweldig weer om een rondje te trappen. In het echt.
60 kilometer in 2 uur. Het was heel even zelfs warm in het zonnetje.
sportklasse waarschijnlijk, maar dan zou ik wel even kijken of voor die klasse een beetje wedstrijden georganiseerd worden bij je in de buurtquote:Op maandag 15 november 2010 21:30 schreef Marurk het volgende:
Hallo,
Ik zit erover te denken om volgend seizoen wedstrijden te gaan rijden. Wat voor een KNWU-licentie kan ik dan het beste nemen als beginner op wedstrijdgebied? Ik kan wel goed fietsen, maar ervaring met wedstrijden heb ik niet.
Is dat iets anders dan amateurs?quote:Op maandag 15 november 2010 21:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
sportklasse waarschijnlijk, maar dan zou ik wel even kijken of voor die klasse een beetje wedstrijden georganiseerd worden bij je in de buurt
Thermoshirt - checkquote:Op maandag 15 november 2010 21:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ga zo vast m'n spullen bij elkaar zoeken en achterin de auto leggen
Nog nooit meer dan 25 km gereden?quote:Op maandag 15 november 2010 21:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Thermoshirt - check
Shirt met korte mouwen - check
Jasje - check
Sokken - check
Kort broekje met zeem - check
Lange broek zonder zeem - check
Schoenen - check
Handschoenen - check
Helm - check
Banden opgepompt - check (voorkant was plat, hopelijk niet lek)
Gereedschap in m'n rugzakje - check
Batterijen opgeladen - zitten nu in de lader
Hoop echt dat ik verder niks vergeet voor morgen. Zou het lullig vinden zo op m'n eerste rit in 2 maanden weer niet te kunnen rijden omdat ik van alles vergeet
Jullie nog tips voor ritten van 50km? Ben alleen maar 25km ritten gewend...
Je kan misschien het beste bij een wielrenvereniging gaan kijken bij je in de buurt.Op clubwedstrijden kan je het beste beginnen als je geen wedstrijdervaring hebt. Nationaal niveau zoals criteriums of klassiekers is niet echt aan te raden, het niveau is daar een stuk hoger. Voor clubwedstrijden heb je in beginsel geen licentie nodig.quote:Op maandag 15 november 2010 21:30 schreef Marurk het volgende:
Hallo,
Ik zit erover te denken om volgend seizoen wedstrijden te gaan rijden. Wat voor een KNWU-licentie kan ik dan het beste nemen als beginner op wedstrijdgebied? Ik kan wel goed fietsen, maar ervaring met wedstrijden heb ik niet.
Heb wel eens 4x25 op een dag gereden speciaal voor CyclingGirl, maar dat telt ook als ritten van 25km vind ikquote:Op maandag 15 november 2010 21:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nog nooit meer dan 25 km gereden?
Arm-/beenstukken en overschoenen zie ik er niet tussenstaan, maar daar zal je wel een oplossing voor hebben. En vergeet een reservebandje niet (valt waarschijnlijk onder gereedschap, niet?).
Neem ook genoeg te eten mee (mueslirepen o.i.d.)!
Je had er gisteren gewoon een nieuwe in moeten leggenquote:Op dinsdag 16 november 2010 08:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb wel eens 4x25 op een dag gereden speciaal voor CyclingGirl, maar dat telt ook als ritten van 25km vind ik
Goed dat je het zegt, reservebandje moest ik nog inpakken.
De rit gaat overigens niet door omdat ik het idee heb dat m'n voorbandje vannacht toch iets leeg is gelopen. Ik ga er geen 50km op rijden als ik niet zeker weet dat de banden niet lek zijn.
Had gisteren nogal een drukke avond en probeer wat eet- en leefgewoonten aan te passenquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je had er gisteren gewoon een nieuwe in moeten leggen
Heb je een pomp en co2 module bij je? Telefoon, wat centjes. Een reepje mocht je hongerklop krijgen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb wel eens 4x25 op een dag gereden speciaal voor CyclingGirl, maar dat telt ook als ritten van 25km vind ik
Goed dat je het zegt, reservebandje moest ik nog inpakken.
De rit gaat overigens niet door omdat ik het idee heb dat m'n voorbandje vannacht toch iets leeg is gelopen. Ik ga er geen 50km op rijden als ik niet zeker weet dat de banden niet lek zijn.
5 min voordat naar bed gaat.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had gisteren nogal een drukke avond en probeer wat eet- en leefgewoonten aan te passen
quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:28 schreef Freddeh het volgende:
Heb een pomp en bandenplakzooi in m'n tasje zitten.
Niet in m'n zadelkoffer trouwens, die is er af met dank aan Oksel z'n kwetsende opmerkingen
Toch jammer als mensen bezwijken onder groepsdrukquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:28 schreef Freddeh het volgende:
Niet in m'n zadelkoffer trouwens, die is er af met dank aan Oksel z'n kwetsende opmerkingen
Oksel is in z'n eentje geen groep hoor. Maar die zadelkoffer was groot genoeg voor een 3-gangenmaaltijd voor een hele groep wielrenners.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Toch jammer als mensen bezwijken onder groepsdruk
U hebt PMquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:51 schreef FJD het volgende:
1x nieuwjaarsduik gedaan met gevoelstemperatuur van -10 ofzo
Katwijk wordt steeds groter, ik geloof dat er afgelopen jaar een paar honderd meededen. Wel een stuk gezelliger dan die massaliteit in Scheveningen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Scheveningen schijnt beredruk te zijn, met gigantische wachtrijen en niet echt veel plek om je spullen te leggen. Bij Zandvoort of Katwijk schijnt het wat rustiger te zijn, dus daar wou ik gaan duiken dit jaar...Ga jij in Scheveningen?
Gewoon heen gaan en tussen al die mensen in gaan staan... Niet vergeten met grote letters Fok! op je rug te stiftenquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik weet niet het hangt er vanaf. We wilden eigenlijk vorig jaar gaan maar toen lag overal ijs.Moet je je bij die andere duiken ook inschrijven?
Denk dat alleen Scheveningen zo groot os dat dat moet, maar er zijn zat lokaties daarbuitenquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik weet niet het hangt er vanaf. We wilden eigenlijk vorig jaar gaan maar toen lag overal ijs.Moet je je bij die andere duiken ook inschrijven?
Waarom staat Curaçao er niet op?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Denk dat alleen Scheveningen zo groot os dat dat moet, maar er zijn zat lokaties daarbuiten
http://www.nieuwjaarsduik.nl/#/section/duiklokaties/
Ik ga het niet zeggen.... Ik houd m'n mond dicht.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kunnen we stellen dat de emancipatie bijna af is als uiteindelijk Cyclinggril als enige met me gaat zwemmen 1 jan. ?
Fluister het maar danquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik ga het niet zeggen.... Ik houd m'n mond dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |