Als er een groep weggebruikers in nederland asociaal is dan zijn het wel wielrenners.
midden op de weg fietsen terwijl er een fietspad langs ligt.
`langzame` fietsers onverwachts aan de kant drukken om er langs te komen.
als ze in peleton rijden geen plek maken voor andere weggebruikers.
altijd grote bek als je er iets van zegt etc.
nu dit bericht±
quote:
Wielrenner opzettelijk geschept
OOSTZAAN - Een 58-jarige wielrenner is zaterdagmiddag in Oostzaan gewond geraakt toen hij werd geschept door een automobilist. Volgens getuigen van het ongeval reed de bestuurder van een zwarte Golf bewust in op het slachtoffer.
Het ongeval vond plaats bij een splitsing op de Kerkbuurt in Oostzaan.
De automobilist sneed de 58-jarige man, waarna een verkeersruzie ontstond tussen twee. Daarop reed de bestuurder van de auto in op de wielrenner, die op het wegdek belandde. Het slachtoffer liep daarbij een breuk op aan zijn sleutelbeen.
De bestuurder stapte in eerste instantie uit, maar koos het hazenpad toen omstanders de wielrenner te hulp schoten.
De politie is op zoek naar de bestuurder van de Volkswagen Golf.
![wielrentuig.jpg]()
wat weer opmerkelijk is is dat die wielrenner denkt dat hij bewust geen ruimte kreeg om in te halen.
nou als ik ergens rij en rechts naast me is een fietspad dan hou ik wel rekening met fietsers maar niet met inhalende fietsers.
juist moet je de ruimte zo hebben dat geen fietser onverwachts in je dode hoek kruipt waarbij je hem kunt aanrijden.
schijnbaar snapt die wielrenner dat niet.
daarna begint die te schelden met eikel en hand/arm gebaren...
dan word die van zijn fiets getikt en vind dat raar en is de ander de aso.
ik vind het een mooie actie van de automobilist, hopenlijk leert dat tuig dat ze niet het alleenrecht op de weg hebben!