quote:Wielrenner opzettelijk geschept
OOSTZAAN - Een 58-jarige wielrenner is zaterdagmiddag in Oostzaan gewond geraakt toen hij werd geschept door een automobilist. Volgens getuigen van het ongeval reed de bestuurder van een zwarte Golf bewust in op het slachtoffer.
Het ongeval vond plaats bij een splitsing op de Kerkbuurt in Oostzaan.
De automobilist sneed de 58-jarige man, waarna een verkeersruzie ontstond tussen twee. Daarop reed de bestuurder van de auto in op de wielrenner, die op het wegdek belandde. Het slachtoffer liep daarbij een breuk op aan zijn sleutelbeen.
De bestuurder stapte in eerste instantie uit, maar koos het hazenpad toen omstanders de wielrenner te hulp schoten.
De politie is op zoek naar de bestuurder van de Volkswagen Golf.
Genoeg reden om een wielrenner te scheppen met je voertuig, nietwaar?quote:Op maandag 15 november 2010 08:53 schreef nuget het volgende:
en dan ook nog in de krant zetten, hoe zielig kun je zijn... er word toch ook niet verteld hoevaak en hoeveel een automobilist in de ankers moet voor een maffe wielrenner die weer denkt boven de verkeerswet te staan.
aantikken, schijnbaar heb jij geen auto en nog nooit dat tuig tegen gekomenquote:Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Genoeg reden om een wielrenner te scheppen met je voertuig, nietwaar?
Nee, vind ook niet dat je tot dat moet verlagen.quote:Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Genoeg reden om een wielrenner te scheppen met je voertuig, nietwaar?
geen idee hoe dat zit maar de meesten fietsen te zacht en hinderen verkeer.quote:Op maandag 15 november 2010 08:56 schreef Oblivion het volgende:
Wij wonen aan een 30 kilometer kleine landweg...
Kinderen spelen op straat en die rijden of lopen in weg volgens deze gezellige heren.
Zo fanatiek, schelden en grove mond, bah.
Volgens mij gaan wielrenners harder dan 30, dus mogen ze heul niet hier rijden.
(Of is dat wel zo?)
Ik stap ook nog wel een keer naar buiten...
mtb-en is veel mooierquote:Op maandag 15 november 2010 09:00 schreef TeleluvR het volgende:
Het gedrag van wielrenners is voor mij een reden geweest om te stoppen met wielrennen. Ik wil daar echt niet mee geassocieerd worden!
Neuh...quote:
wel minder irritant. Die kom je minder vaak op de weg tegen, omdat ze meestal offroad gaan...quote:
Niet? Ah, toe nou!quote:Op maandag 15 november 2010 09:03 schreef RaymondK het volgende:
Leuk om te lezen dat elk dergelijk wielrentopic precies het zelfde verloopt.
Daarom meng ik me deze keer eens niet.
Verkapte tvp dus...quote:Op maandag 15 november 2010 09:03 schreef RaymondK het volgende:
ah de eerste wielrenaso is van de partijquote:Op maandag 15 november 2010 09:03 schreef RaymondK het volgende:
Toch even reageren?quote:Op maandag 15 november 2010 09:03 schreef RaymondK het volgende:
Heb je wat aan als je schedel open ligt tegen een stoeprand... en wie ruimt dat weer op?quote:Op maandag 15 november 2010 09:07 schreef Jahr00n het volgende:
Ik wielren zelf wel een beetje als een aso denk ik. Maarja automobilisten kunnen me toch niets maken want die zijn altijd fout.
Je bent dus te dom voor woorden.quote:Op maandag 15 november 2010 08:46 schreef jabidabido het volgende:
Als er een groep weggebruikers in nederland asociaal is dan zijn het wel wielrenners.
midden op de weg fietsen terwijl er een fietspad langs ligt.
`langzame` fietsers onverwachts aan de kant drukken om er langs te komen.
als ze in peleton rijden geen plek maken voor andere weggebruikers.
altijd grote bek als je er iets van zegt etc.
nu dit bericht±
[..]
[ afbeelding ]
wat weer opmerkelijk is is dat die wielrenner denkt dat hij bewust geen ruimte kreeg om in te halen.
nou als ik ergens rij en rechts naast me is een fietspad dan hou ik wel rekening met fietsers maar niet met inhalende fietsers.
juist moet je de ruimte zo hebben dat geen fietser onverwachts in je dode hoek kruipt waarbij je hem kunt aanrijden.
schijnbaar snapt die wielrenner dat niet.
daarna begint die te schelden met eikel en hand/arm gebaren...
dan word die van zijn fiets getikt en vind dat raar en is de ander de aso.
ik vind het een mooie actie van de automobilist, hopenlijk leert dat tuig dat ze niet het alleenrecht op de weg hebben!
Daar zou ik niet zo zeker van zijn als ik jou was.quote:Op maandag 15 november 2010 09:07 schreef Jahr00n het volgende:
Ik wielren zelf wel een beetje als een aso denk ik. Maarja automobilisten kunnen me toch niets maken want die zijn altijd fout.
De gemiddelde wielrenner heeft geen flauw benul wat sportief gedrag is.quote:
Kut ik kan het toch niet latenquote:Op maandag 15 november 2010 09:06 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Toch even reageren?![]()
Nou ja, het zullen niet alle renners die aso zijn, maar wel vele.
Zijn ze zo geconcentreerd en fanatiek dat ze niks meer kunnen hebben?
Is toch geen lol meer aan?
Uiteraard, maar die 10% weet altijd het bloed onder je nagels vandaan te krijgen. Ik zeg niet dat de VW Golf bestuurder gelijk had, maar medelijden met de zielepoot op z'n fietsje heb ik ook niet.quote:Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef pisnicht het volgende:
Nogmaals, volgens mij heeft het eerder met regio te maken. Ik ontken niet dat er eikels bij zitten maar van alle wielrenners die ik ken valt hooguit 10% onder de categorie klootzak (op de weg).
Heel leuk allemaal maar je mag gewoon niet racen over de weg.. klaar.quote:Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Kut ik kan het toch niet laten![]()
Het lijkt soms aso, dat ben ik met je eens. Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt. Of gewoon het hele fietspad nodig heeft voor zichzelf.
Het praat niet goed dat sommige renners er een potje van maken, maar heeeel vaak ligt het ook gewoon aan het niet opletten van de rest.
En voor het wel of niet bellen tijdens een inhaalactie:
Bel je wel dan is het: "Jajajaaaaa rustig maar hoor"
Bel je niet dan is het: " Heeee had je niet kunnen bellen" of " Hoeee ik schrik me dood"
Mijn advies: Gewoon niet bellen en met 35-40km/u inhalen. Dan is het inhaal moment maar een paar milliseconden, en heb je ook geen last van een slinger naar links van de langzamere rijder.
Voor de rest zijn het hier allemaal jankerts die er niet tegen kunnen ingehaald te worden, of luie varkens die alleen maar op hun reet zitten in de auto.
Net zoiets als dat álle kinderen etterbakken zijn, dat alle bejaarden irritant zijn en dat alle buitenlanders... oh, wacht.quote:Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef pisnicht het volgende:
Nogmaals, volgens mij heeft het eerder met regio te maken. Ik ontken niet dat er eikels bij zitten maar van alle wielrenners die ik ken valt hooguit 10% onder de categorie klootzak (op de weg).
Toepassing van het super-snelrecht.quote:Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef KingOfMars het volgende:
Maar wel fijn om te weten dat het zelfrecht weer toegepast mag worden volgens velen hier. Ik neem aan dat remmetje aantikken bij bumperklevers ook weer mag dan?
Dan doen ze dat goed, dat een klein groepje het voor een hele kudde kan verpesten. Then again, dat is vandaag de dag ook helemaal niet meer zo vreemd.quote:Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef pisnicht het volgende:
Het is een klein groepje die het voor de rest verpest
Dank je voor de uitleg. Nu snap ik die Golf-rijder een stuk beter!quote:Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt.
Dan kun je altijd zeggen dat er een konijn/haas/fazant de weg op schoot. Dus dat remmetje is danig grappig, en handig als je al schade achter hebt.quote:Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef KingOfMars het volgende:
Maar wel fijn om te weten dat het zelfrecht weer toegepast mag worden volgens velen hier. Ik neem aan dat remmetje aantikken bij bumperklevers ook weer mag dan?
Mijn advies; ff vaart minderen als ze je niet horen en er langzaam voorbij gaan en ff "bedankt he" roepen. Juist door er met 40 langs te knallen schrikt men zich dood.quote:Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mijn advies: Gewoon niet bellen en met 35-40km/u inhalen. Dan is het inhaal moment maar een paar milliseconden, en heb je ook geen last van een slinger naar links van de langzamere rijder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |