abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88728122
Als er een groep weggebruikers in nederland asociaal is dan zijn het wel wielrenners.
midden op de weg fietsen terwijl er een fietspad langs ligt.

`langzame` fietsers onverwachts aan de kant drukken om er langs te komen.

als ze in peleton rijden geen plek maken voor andere weggebruikers.

altijd grote bek als je er iets van zegt etc.

nu dit bericht±

quote:
Wielrenner opzettelijk geschept
OOSTZAAN - Een 58-jarige wielrenner is zaterdagmiddag in Oostzaan gewond geraakt toen hij werd geschept door een automobilist. Volgens getuigen van het ongeval reed de bestuurder van een zwarte Golf bewust in op het slachtoffer.
Het ongeval vond plaats bij een splitsing op de Kerkbuurt in Oostzaan.

De automobilist sneed de 58-jarige man, waarna een verkeersruzie ontstond tussen twee. Daarop reed de bestuurder van de auto in op de wielrenner, die op het wegdek belandde. Het slachtoffer liep daarbij een breuk op aan zijn sleutelbeen.

De bestuurder stapte in eerste instantie uit, maar koos het hazenpad toen omstanders de wielrenner te hulp schoten.

De politie is op zoek naar de bestuurder van de Volkswagen Golf.

wat weer opmerkelijk is is dat die wielrenner denkt dat hij bewust geen ruimte kreeg om in te halen.
nou als ik ergens rij en rechts naast me is een fietspad dan hou ik wel rekening met fietsers maar niet met inhalende fietsers.
juist moet je de ruimte zo hebben dat geen fietser onverwachts in je dode hoek kruipt waarbij je hem kunt aanrijden.
schijnbaar snapt die wielrenner dat niet.

daarna begint die te schelden met eikel en hand/arm gebaren...

dan word die van zijn fiets getikt en vind dat raar en is de ander de aso.

ik vind het een mooie actie van de automobilist, hopenlijk leert dat tuig dat ze niet het alleenrecht op de weg hebben!
  maandag 15 november 2010 @ 08:48:40 #2
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_88728150
De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar dan toch geldt voor 99% van de wielrenners :r
pi_88728158
mmm, hij is dus van zijn fiets getik van achteren ws.

ook niet ondenkbaar dat die wielrenner midden op de weg ging fietsen en die auto treiteren...
pi_88728211
Een golf rijder :')
pi_88728219
en dan ook nog in de krant zetten, hoe zielig kun je zijn... er word toch ook niet verteld hoevaak en hoeveel een automobilist in de ankers moet voor een maffe wielrenner die weer denkt boven de verkeerswet te staan.
No Guts, No Glory
pi_88728257
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:53 schreef nuget het volgende:
en dan ook nog in de krant zetten, hoe zielig kun je zijn... er word toch ook niet verteld hoevaak en hoeveel een automobilist in de ankers moet voor een maffe wielrenner die weer denkt boven de verkeerswet te staan.
Genoeg reden om een wielrenner te scheppen met je voertuig, nietwaar? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 15 november 2010 @ 08:55:51 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_88728263
Goede actie van de Golf. Niet te veel schade, alleen gebroken arm. Als de boodschap maar duidelijk is. Kut wielrenners.
pi_88728267
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

aantikken, schijnbaar heb jij geen auto en nog nooit dat tuig tegen gekomen
pi_88728273
Wij wonen aan een 30 kilometer kleine landweg...
Kinderen spelen op straat en die rijden of lopen in weg volgens deze gezellige heren.
Zo fanatiek, schelden en grove mond, bah.
Volgens mij gaan wielrenners harder dan 30, dus mogen ze heul niet hier rijden.
(Of is dat wel zo?)

Ik stap ook nog wel een keer naar buiten... O-)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88728282
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, vind ook niet dat je tot dat moet verlagen.
Blijft fout.
pi_88728290
die maximum snelheid geld inderdaad ook voor de wielrennertjes.
No Guts, No Glory
pi_88728309
Terecht, ze moeten die kutwielrennertjes allemaal klappen. Asociaal volk :r
pi_88728313
en het begon allemaal omdat de automobilist bewust geen ruimte maakte voor de wielrenner die een langzamere fietser in wilde halen? :')

alsof je als automobilist ruimte moet maken voor een wielrenloser die niet af wil remmen.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 15 november 2010 @ 09:00:25 #14
98135 TeleluvR
pi_88728320
Het gedrag van wielrenners is voor mij een reden geweest om te stoppen met wielrennen. Ik wil daar echt niet mee geassocieerd worden!
pi_88728324
quote:
8s.gif Op maandag 15 november 2010 08:56 schreef Oblivion het volgende:
Wij wonen aan een 30 kilometer kleine landweg...
Kinderen spelen op straat en die rijden of lopen in weg volgens deze gezellige heren.
Zo fanatiek, schelden en grove mond, bah.
Volgens mij gaan wielrenners harder dan 30, dus mogen ze heul niet hier rijden.
(Of is dat wel zo?)

Ik stap ook nog wel een keer naar buiten... O-)
geen idee hoe dat zit maar de meesten fietsen te zacht en hinderen verkeer.

de meest belachelijke reden dat ik ruzie heb gekregen met dat tuig was toen ik een keer in de zomer naar huis fietste.
is een lange weg met een paar flinke bulten en zeer geliefd bij wielertuig.
fietste een groepje van 10 man of zo.
duur carbon fietsje, volledig tricot en bierbuikje proberen een hartaanval op te wekken of zo.

ik hing daarachter op mijn normale herenfiets en schooltas achterop.

ik mocht er niet achter fietsen want dat verstoorde hun training :')
pi_88728332
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:00 schreef TeleluvR het volgende:
Het gedrag van wielrenners is voor mij een reden geweest om te stoppen met wielrennen. Ik wil daar echt niet mee geassocieerd worden!
mtb-en is veel mooier ;)
  maandag 15 november 2010 @ 09:02:10 #17
98135 TeleluvR
pi_88728354
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:01 schreef jabidabido het volgende:

[..]

mtb-en is veel mooier ;)
Neuh...
  maandag 15 november 2010 @ 09:03:30 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88728367
Leuk om te lezen dat elk dergelijk wielrentopic precies het zelfde verloopt.

Daarom meng ik me deze keer eens niet.
pi_88728379
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:02 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Neuh...
wel minder irritant. Die kom je minder vaak op de weg tegen, omdat ze meestal offroad gaan...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 15 november 2010 @ 09:04:17 #20
98135 TeleluvR
pi_88728385
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:03 schreef RaymondK het volgende:

Niet? Ah, toe nou!
pi_88728387
quote:

Verkapte tvp dus...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_88728392
quote:

ah de eerste wielrenaso is van de partij
pi_88728417
quote:

Toch even reageren? :P

Nou ja, het zullen niet alle renners die aso zijn, maar wel vele.
Zijn ze zo geconcentreerd en fanatiek dat ze niks meer kunnen hebben?
Is toch geen lol meer aan?
pi_88728440
Ik wielren zelf wel een beetje als een aso denk ik. Maarja automobilisten kunnen me toch niets maken want die zijn altijd fout.
pi_88728459
Studenten op de fiets denken ook altijd dat ze Jezus zijn. Maar vervelend genoeg, als je een auto goed kopt, dan wint de auto, en sterft de fietser, dus die arrogantie kunnen ze beter eens een beetje loslaten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_88728468
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:07 schreef Jahr00n het volgende:
Ik wielren zelf wel een beetje als een aso denk ik. Maarja automobilisten kunnen me toch niets maken want die zijn altijd fout.
Heb je wat aan als je schedel open ligt tegen een stoeprand... en wie ruimt dat weer op?
pi_88728471
De heer in het verkeer is meestal een vrouw in de auto, en geen man met een stuk zeemleer om zijn ballen op een racefiets, zullen we maar zeggen. ;) Ik fiets dagelijks naar mijn werk, en rijdt die route ook regelmatig in de auto, dus ik kan me wel inleven in de sentimenten van beide groepen, maar verkeersregels zijn voor beide groepen hetzelfde, en dat vergeten sommige wielrenners wel eens als ze lekker onderweg zijn.

Wat dat betreft verschillen ze bij vlagen niet veel van die snorfietsers die de politie nu extra in de gaten gaat houden.

Ik snap de sentimenten van die automobilist wel, maar het heft in eigen handen nemen is nooit goed te praten. :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 15 november 2010 @ 09:11:02 #28
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728491
Waarom hoor je dit soort verhalen voornamelijk in het westen... Ik wielren ook maar als er bij ons in de groep een eikel tussen zit die zich achterlijk gedraagt, wordt hij erop aangesproken en als het aan blijft houden kan hij alleen zijn rondje doen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 15 november 2010 @ 09:11:58 #29
98135 TeleluvR
pi_88728511
Als de groep bestaat uit eikels, dan valt er weinig te corrigeren...
pi_88728517
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 08:46 schreef jabidabido het volgende:
Als er een groep weggebruikers in nederland asociaal is dan zijn het wel wielrenners.
midden op de weg fietsen terwijl er een fietspad langs ligt.

`langzame` fietsers onverwachts aan de kant drukken om er langs te komen.

als ze in peleton rijden geen plek maken voor andere weggebruikers.

altijd grote bek als je er iets van zegt etc.

nu dit bericht±
[..]

[ afbeelding ]

wat weer opmerkelijk is is dat die wielrenner denkt dat hij bewust geen ruimte kreeg om in te halen.
nou als ik ergens rij en rechts naast me is een fietspad dan hou ik wel rekening met fietsers maar niet met inhalende fietsers.
juist moet je de ruimte zo hebben dat geen fietser onverwachts in je dode hoek kruipt waarbij je hem kunt aanrijden.
schijnbaar snapt die wielrenner dat niet.

daarna begint die te schelden met eikel en hand/arm gebaren...

dan word die van zijn fiets getikt en vind dat raar en is de ander de aso.

ik vind het een mooie actie van de automobilist, hopenlijk leert dat tuig dat ze niet het alleenrecht op de weg hebben!
Je bent dus te dom voor woorden.
pi_88728518
Ik heb ook respect en zelfs bewondering voor deze automobilist. Een goede zaak mijn vrinden
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88728528
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:07 schreef Jahr00n het volgende:
Daar zou ik niet zo zeker van zijn als ik jou was. ;) Er is sinds de invoering van die wetgeving al plenty jurisprudentie waar een fietser uiteindelijk wél verantwoordelijk werd gehouden voor het ongeluk in kwestie. Nog afgezien van het feit dat je misschien wel gelijk krijgt, maar als jij zittend in een rolstoel met een hoge dwarslaesie dat vonnis hoort in de rechtbank, kan je je afvragen wat je er nog aan hebt. ;)

Fietsers zijn nou eenmaal kwetsbaarder, dus ik houdt daar op de fiets ook zeker rekening mee.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  FOK!fotograaf maandag 15 november 2010 @ 09:12:55 #33
842 Zorro
Z
pi_88728532
Wielrenners :{w
Lange-tenen-volk ... Ik heb lang geleden nog eens ooit ruzie met een groepje gekregen omdat ze ongeduldig achter ons groepje (school-)fietsers hingen. Schooljeugd gebruikt het hele fietspad he, dus ze konden er niet door. Toen ze uiteindelijk gefrustreerd voorbijreden riep ik dat ze toch echt de verkeerde kant op reden voor de Tour de France (het was in die periode). Kwaad dat ze werden :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_88728551
Heerlijk om te lezen dit. Als iemand die veel fiets haat ik wielrenners, wat zijn dat asociale mensen zeg. Nog erger dan busjes. Als ik zo naar die foto kijk kan ik alleen maar denken: lekker voor je :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 09:16:41 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88728589
quote:
13s.gif Op maandag 15 november 2010 09:01 schreef Jahr00n het volgende:

De gemiddelde wielrenner heeft geen flauw benul wat sportief gedrag is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 15-11-2010 10:21:30 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88728639
Gister nog een aanvaring met wielrenners gehad, tuig van de richel. Alles en iedereen moet oppassen, ze halen in aan de verkeerde kant en slaan half je spiegels van de auto met hun snelheid. En als je dan zelf als weggebruiker af wilt slaan hebben ze nog een grote bek ook.

:r
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 15 november 2010 @ 09:19:36 #37
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88728652
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 09:06 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Toch even reageren? :P

Nou ja, het zullen niet alle renners die aso zijn, maar wel vele.
Zijn ze zo geconcentreerd en fanatiek dat ze niks meer kunnen hebben?
Is toch geen lol meer aan?
Kut ik kan het toch niet laten ;(

Het lijkt soms aso, dat ben ik met je eens. Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt. Of gewoon het hele fietspad nodig heeft voor zichzelf.

Het praat niet goed dat sommige renners er een potje van maken, maar heeeel vaak ligt het ook gewoon aan het niet opletten van de rest.

En voor het wel of niet bellen tijdens een inhaalactie:
Bel je wel dan is het: "Jajajaaaaa rustig maar hoor"
Bel je niet dan is het: " Heeee had je niet kunnen bellen" of " Hoeee ik schrik me dood"

Mijn advies: Gewoon niet bellen en met 35-40km/u inhalen. Dan is het inhaal moment maar een paar milliseconden, en heb je ook geen last van een slinger naar links van de langzamere rijder.

Voor de rest zijn het hier allemaal jankerts die er niet tegen kunnen ingehaald te worden, of luie varkens die alleen maar op hun reet zitten in de auto.
  maandag 15 november 2010 @ 09:19:46 #38
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728655
Nogmaals, volgens mij heeft het eerder met regio te maken. Ik ontken niet dat er eikels bij zitten maar van alle wielrenners die ik ken valt hooguit 10% onder de categorie klootzak (op de weg).
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88728669
Die reacties in dit topic (en in alle wielrentopics) :') Als het over marokkanen ging waren er bans gevallen.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88728706
ik keur het niet goed, maar kan het wel begrijpen :P
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88728710
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef pisnicht het volgende:
Nogmaals, volgens mij heeft het eerder met regio te maken. Ik ontken niet dat er eikels bij zitten maar van alle wielrenners die ik ken valt hooguit 10% onder de categorie klootzak (op de weg).
Uiteraard, maar die 10% weet altijd het bloed onder je nagels vandaan te krijgen. Ik zeg niet dat de VW Golf bestuurder gelijk had, maar medelijden met de zielepoot op z'n fietsje heb ik ook niet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88728722
quote:
11s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Kut ik kan het toch niet laten ;(

Het lijkt soms aso, dat ben ik met je eens. Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt. Of gewoon het hele fietspad nodig heeft voor zichzelf.

Het praat niet goed dat sommige renners er een potje van maken, maar heeeel vaak ligt het ook gewoon aan het niet opletten van de rest.

En voor het wel of niet bellen tijdens een inhaalactie:
Bel je wel dan is het: "Jajajaaaaa rustig maar hoor"
Bel je niet dan is het: " Heeee had je niet kunnen bellen" of " Hoeee ik schrik me dood"

Mijn advies: Gewoon niet bellen en met 35-40km/u inhalen. Dan is het inhaal moment maar een paar milliseconden, en heb je ook geen last van een slinger naar links van de langzamere rijder.

Voor de rest zijn het hier allemaal jankerts die er niet tegen kunnen ingehaald te worden, of luie varkens die alleen maar op hun reet zitten in de auto.
Heel leuk allemaal maar je mag gewoon niet racen over de weg.. klaar.

Ga maar naar een (race) circuit als je zo graag knoerhard wil fietsen en geen zorgen wil maken over die andere "vervelende" weggebruikers.
pi_88728754
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef pisnicht het volgende:
Net zoiets als dat álle kinderen etterbakken zijn, dat alle bejaarden irritant zijn en dat alle buitenlanders... oh, wacht.
  maandag 15 november 2010 @ 09:25:29 #44
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728775
Het is een klein groepje die het voor de rest verpest :')
#allmightygod
pi_88728784
Maar wel fijn om te weten dat het zelfrecht weer toegepast mag worden volgens velen hier. Ik neem aan dat remmetje aantikken bij bumperklevers ook weer mag dan?
pi_88728805
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef KingOfMars het volgende:
Maar wel fijn om te weten dat het zelfrecht weer toegepast mag worden volgens velen hier. Ik neem aan dat remmetje aantikken bij bumperklevers ook weer mag dan?
Toepassing van het super-snelrecht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88728815
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef pisnicht het volgende:
Het is een klein groepje die het voor de rest verpest :')
Dan doen ze dat goed, dat een klein groepje het voor een hele kudde kan verpesten. Then again, dat is vandaag de dag ook helemaal niet meer zo vreemd.
  maandag 15 november 2010 @ 09:27:58 #48
98135 TeleluvR
pi_88728840
quote:

[..]

Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt.
Dank je voor de uitleg. Nu snap ik die Golf-rijder een stuk beter!
pi_88728842
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef KingOfMars het volgende:
Dan kun je altijd zeggen dat er een konijn/haas/fazant de weg op schoot. Dus dat remmetje is danig grappig, en handig als je al schade achter hebt. :)
  maandag 15 november 2010 @ 09:28:05 #50
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728846
quote:

[..]

Mijn advies; ff vaart minderen als ze je niet horen en er langzaam voorbij gaan en ff "bedankt he" roepen. Juist door er met 40 langs te knallen schrikt men zich dood.

Voor de rest klopt je verhaal wel :)
#allmightygod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')