abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88728122
Als er een groep weggebruikers in nederland asociaal is dan zijn het wel wielrenners.
midden op de weg fietsen terwijl er een fietspad langs ligt.

`langzame` fietsers onverwachts aan de kant drukken om er langs te komen.

als ze in peleton rijden geen plek maken voor andere weggebruikers.

altijd grote bek als je er iets van zegt etc.

nu dit bericht±

quote:
Wielrenner opzettelijk geschept
OOSTZAAN - Een 58-jarige wielrenner is zaterdagmiddag in Oostzaan gewond geraakt toen hij werd geschept door een automobilist. Volgens getuigen van het ongeval reed de bestuurder van een zwarte Golf bewust in op het slachtoffer.
Het ongeval vond plaats bij een splitsing op de Kerkbuurt in Oostzaan.

De automobilist sneed de 58-jarige man, waarna een verkeersruzie ontstond tussen twee. Daarop reed de bestuurder van de auto in op de wielrenner, die op het wegdek belandde. Het slachtoffer liep daarbij een breuk op aan zijn sleutelbeen.

De bestuurder stapte in eerste instantie uit, maar koos het hazenpad toen omstanders de wielrenner te hulp schoten.

De politie is op zoek naar de bestuurder van de Volkswagen Golf.

wat weer opmerkelijk is is dat die wielrenner denkt dat hij bewust geen ruimte kreeg om in te halen.
nou als ik ergens rij en rechts naast me is een fietspad dan hou ik wel rekening met fietsers maar niet met inhalende fietsers.
juist moet je de ruimte zo hebben dat geen fietser onverwachts in je dode hoek kruipt waarbij je hem kunt aanrijden.
schijnbaar snapt die wielrenner dat niet.

daarna begint die te schelden met eikel en hand/arm gebaren...

dan word die van zijn fiets getikt en vind dat raar en is de ander de aso.

ik vind het een mooie actie van de automobilist, hopenlijk leert dat tuig dat ze niet het alleenrecht op de weg hebben!
  maandag 15 november 2010 @ 08:48:40 #2
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_88728150
De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar dan toch geldt voor 99% van de wielrenners :r
pi_88728158
mmm, hij is dus van zijn fiets getik van achteren ws.

ook niet ondenkbaar dat die wielrenner midden op de weg ging fietsen en die auto treiteren...
pi_88728211
Een golf rijder :')
pi_88728219
en dan ook nog in de krant zetten, hoe zielig kun je zijn... er word toch ook niet verteld hoevaak en hoeveel een automobilist in de ankers moet voor een maffe wielrenner die weer denkt boven de verkeerswet te staan.
No Guts, No Glory
pi_88728257
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:53 schreef nuget het volgende:
en dan ook nog in de krant zetten, hoe zielig kun je zijn... er word toch ook niet verteld hoevaak en hoeveel een automobilist in de ankers moet voor een maffe wielrenner die weer denkt boven de verkeerswet te staan.
Genoeg reden om een wielrenner te scheppen met je voertuig, nietwaar? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 15 november 2010 @ 08:55:51 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_88728263
Goede actie van de Golf. Niet te veel schade, alleen gebroken arm. Als de boodschap maar duidelijk is. Kut wielrenners.
pi_88728267
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

aantikken, schijnbaar heb jij geen auto en nog nooit dat tuig tegen gekomen
pi_88728273
Wij wonen aan een 30 kilometer kleine landweg...
Kinderen spelen op straat en die rijden of lopen in weg volgens deze gezellige heren.
Zo fanatiek, schelden en grove mond, bah.
Volgens mij gaan wielrenners harder dan 30, dus mogen ze heul niet hier rijden.
(Of is dat wel zo?)

Ik stap ook nog wel een keer naar buiten... O-)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88728282
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, vind ook niet dat je tot dat moet verlagen.
Blijft fout.
pi_88728290
die maximum snelheid geld inderdaad ook voor de wielrennertjes.
No Guts, No Glory
pi_88728309
Terecht, ze moeten die kutwielrennertjes allemaal klappen. Asociaal volk :r
pi_88728313
en het begon allemaal omdat de automobilist bewust geen ruimte maakte voor de wielrenner die een langzamere fietser in wilde halen? :')

alsof je als automobilist ruimte moet maken voor een wielrenloser die niet af wil remmen.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 15 november 2010 @ 09:00:25 #14
98135 TeleluvR
pi_88728320
Het gedrag van wielrenners is voor mij een reden geweest om te stoppen met wielrennen. Ik wil daar echt niet mee geassocieerd worden!
pi_88728324
quote:
8s.gif Op maandag 15 november 2010 08:56 schreef Oblivion het volgende:
Kinderen spelen op straat en die rijden of lopen in weg volgens deze gezellige heren.
(Of is dat wel zo?)

geen idee hoe dat zit maar de meesten fietsen te zacht en hinderen verkeer.

de meest belachelijke reden dat ik ruzie heb gekregen met dat tuig was toen ik een keer in de zomer naar huis fietste.
is een lange weg met een paar flinke bulten en zeer geliefd bij wielertuig.
fietste een groepje van 10 man of zo.
duur carbon fietsje, volledig tricot en bierbuikje proberen een hartaanval op te wekken of zo.

ik hing daarachter op mijn normale herenfiets en schooltas achterop.

ik mocht er niet achter fietsen want dat verstoorde hun training :')
pi_88728332
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:00 schreef TeleluvR het volgende:
Het gedrag van wielrenners is voor mij een reden geweest om te stoppen met wielrennen. Ik wil daar echt niet mee geassocieerd worden!
mtb-en is veel mooier ;)
  maandag 15 november 2010 @ 09:02:10 #17
98135 TeleluvR
pi_88728354
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:01 schreef jabidabido het volgende:

[..]

mtb-en is veel mooier ;)
Neuh...
  maandag 15 november 2010 @ 09:03:30 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88728367
Leuk om te lezen dat elk dergelijk wielrentopic precies het zelfde verloopt.

Daarom meng ik me deze keer eens niet.
pi_88728379
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:02 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Neuh...
wel minder irritant. Die kom je minder vaak op de weg tegen, omdat ze meestal offroad gaan...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 15 november 2010 @ 09:04:17 #20
98135 TeleluvR
pi_88728385
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:03 schreef RaymondK het volgende:

Niet? Ah, toe nou!
pi_88728387
quote:

Verkapte tvp dus...
pi_88728392
quote:

ah de eerste wielrenaso is van de partij
pi_88728417
quote:

Toch even reageren? :P

Nou ja, het zullen niet alle renners die aso zijn, maar wel vele.
Zijn ze zo geconcentreerd en fanatiek dat ze niks meer kunnen hebben?
Is toch geen lol meer aan?
pi_88728440
Ik wielren zelf wel een beetje als een aso denk ik. Maarja automobilisten kunnen me toch niets maken want die zijn altijd fout.
pi_88728459
Studenten op de fiets denken ook altijd dat ze Jezus zijn. Maar vervelend genoeg, als je een auto goed kopt, dan wint de auto, en sterft de fietser, dus die arrogantie kunnen ze beter eens een beetje loslaten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_88728468
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:07 schreef Jahr00n het volgende:
Ik wielren zelf wel een beetje als een aso denk ik. Maarja automobilisten kunnen me toch niets maken want die zijn altijd fout.
Heb je wat aan als je schedel open ligt tegen een stoeprand... en wie ruimt dat weer op?
pi_88728471
De heer in het verkeer is meestal een vrouw in de auto, en geen man met een stuk zeemleer om zijn ballen op een racefiets, zullen we maar zeggen. ;) Ik fiets dagelijks naar mijn werk, en rijdt die route ook regelmatig in de auto, dus ik kan me wel inleven in de sentimenten van beide groepen, maar verkeersregels zijn voor beide groepen hetzelfde, en dat vergeten sommige wielrenners wel eens als ze lekker onderweg zijn.

Wat dat betreft verschillen ze bij vlagen niet veel van die snorfietsers die de politie nu extra in de gaten gaat houden.

Ik snap de sentimenten van die automobilist wel, maar het heft in eigen handen nemen is nooit goed te praten. :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 15 november 2010 @ 09:11:02 #28
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728491
Waarom hoor je dit soort verhalen voornamelijk in het westen... Ik wielren ook maar als er bij ons in de groep een eikel tussen zit die zich achterlijk gedraagt, wordt hij erop aangesproken en als het aan blijft houden kan hij alleen zijn rondje doen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 15 november 2010 @ 09:11:58 #29
98135 TeleluvR
pi_88728511
Als de groep bestaat uit eikels, dan valt er weinig te corrigeren...
pi_88728517
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 08:46 schreef jabidabido het volgende:
Als er een groep weggebruikers in nederland asociaal is dan zijn het wel wielrenners.

nu dit bericht±
[..]

[ afbeelding ]

wat weer opmerkelijk is is dat die wielrenner denkt dat hij bewust geen ruimte kreeg om in te halen.
nou als ik ergens rij en rechts naast me is een fietspad dan hou ik wel rekening met fietsers maar niet met inhalende fietsers.
juist moet je de ruimte zo hebben dat geen fietser onverwachts in je dode hoek kruipt waarbij je hem kunt aanrijden.

ik vind het een mooie actie van de automobilist, hopenlijk leert dat tuig dat ze niet het alleenrecht op de weg hebben!
Je bent dus te dom voor woorden.
pi_88728518
Ik heb ook respect en zelfs bewondering voor deze automobilist. Een goede zaak mijn vrinden
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88728528
quote:
Daar zou ik niet zo zeker van zijn als ik jou was. ;) Er is sinds de invoering van die wetgeving al plenty jurisprudentie waar een fietser uiteindelijk wél verantwoordelijk werd gehouden voor het ongeluk in kwestie. Nog afgezien van het feit dat je misschien wel gelijk krijgt, maar als jij zittend in een rolstoel met een hoge dwarslaesie dat vonnis hoort in de rechtbank, kan je je afvragen wat je er nog aan hebt. ;)

Fietsers zijn nou eenmaal kwetsbaarder, dus ik houdt daar op de fiets ook zeker rekening mee.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  FOK!fotograaf maandag 15 november 2010 @ 09:12:55 #33
842 Zorro
Z
pi_88728532
Wielrenners :{w
Lange-tenen-volk ... Ik heb lang geleden nog eens ooit ruzie met een groepje gekregen omdat ze ongeduldig achter ons groepje (school-)fietsers hingen. Schooljeugd gebruikt het hele fietspad he, dus ze konden er niet door. Toen ze uiteindelijk gefrustreerd voorbijreden riep ik dat ze toch echt de verkeerde kant op reden voor de Tour de France (het was in die periode). Kwaad dat ze werden :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_88728551
Heerlijk om te lezen dit. Als iemand die veel fiets haat ik wielrenners, wat zijn dat asociale mensen zeg. Nog erger dan busjes. Als ik zo naar die foto kijk kan ik alleen maar denken: lekker voor je :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 09:16:41 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88728589
quote:
13s.gif Op maandag 15 november 2010 09:01 schreef Jahr00n het volgende:

De gemiddelde wielrenner heeft geen flauw benul wat sportief gedrag is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 15-11-2010 10:21:30 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88728639
Gister nog een aanvaring met wielrenners gehad, tuig van de richel. Alles en iedereen moet oppassen, ze halen in aan de verkeerde kant en slaan half je spiegels van de auto met hun snelheid. En als je dan zelf als weggebruiker af wilt slaan hebben ze nog een grote bek ook.

:r
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 15 november 2010 @ 09:19:36 #37
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88728652
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 09:06 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Toch even reageren? :P

Nou ja, het zullen niet alle renners die aso zijn, maar wel vele.
Zijn ze zo geconcentreerd en fanatiek dat ze niks meer kunnen hebben?
Is toch geen lol meer aan?
Kut ik kan het toch niet laten ;(

Het lijkt soms aso, dat ben ik met je eens. Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt. Of gewoon het hele fietspad nodig heeft voor zichzelf.

Het praat niet goed dat sommige renners er een potje van maken, maar heeeel vaak ligt het ook gewoon aan het niet opletten van de rest.

En voor het wel of niet bellen tijdens een inhaalactie:
Bel je wel dan is het: "Jajajaaaaa rustig maar hoor"
Bel je niet dan is het: " Heeee had je niet kunnen bellen" of " Hoeee ik schrik me dood"

Mijn advies: Gewoon niet bellen en met 35-40km/u inhalen. Dan is het inhaal moment maar een paar milliseconden, en heb je ook geen last van een slinger naar links van de langzamere rijder.

Voor de rest zijn het hier allemaal jankerts die er niet tegen kunnen ingehaald te worden, of luie varkens die alleen maar op hun reet zitten in de auto.
  maandag 15 november 2010 @ 09:19:46 #38
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728655
Nogmaals, volgens mij heeft het eerder met regio te maken. Ik ontken niet dat er eikels bij zitten maar van alle wielrenners die ik ken valt hooguit 10% onder de categorie klootzak (op de weg).
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88728669
Die reacties in dit topic (en in alle wielrentopics) :') Als het over marokkanen ging waren er bans gevallen.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88728706
ik keur het niet goed, maar kan het wel begrijpen :P
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88728710
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef pisnicht het volgende:
Nogmaals, volgens mij heeft het eerder met regio te maken. Ik ontken niet dat er eikels bij zitten maar van alle wielrenners die ik ken valt hooguit 10% onder de categorie klootzak (op de weg).
Uiteraard, maar die 10% weet altijd het bloed onder je nagels vandaan te krijgen. Ik zeg niet dat de VW Golf bestuurder gelijk had, maar medelijden met de zielepoot op z'n fietsje heb ik ook niet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88728722
quote:
11s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Het lijkt soms aso, dat ben ik met je eens. Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt. Of gewoon het hele fietspad nodig heeft voor zichzelf.

Het praat niet goed dat sommige renners er een potje van maken, maar heeeel vaak ligt het ook gewoon aan het niet opletten van de rest.

Bel je niet dan is het: " Heeee had je niet kunnen bellen" of " Hoeee ik schrik me dood"

Mijn advies: Gewoon niet bellen en met 35-40km/u inhalen. Dan is het inhaal moment maar een paar milliseconden, en heb je ook geen last van een slinger naar links van de langzamere rijder.

Voor de rest zijn het hier allemaal jankerts die er niet tegen kunnen ingehaald te worden, of luie varkens die alleen maar op hun reet zitten in de auto.
Heel leuk allemaal maar je mag gewoon niet racen over de weg.. klaar.

Ga maar naar een (race) circuit als je zo graag knoerhard wil fietsen en geen zorgen wil maken over die andere "vervelende" weggebruikers.
pi_88728754
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef pisnicht het volgende:
Net zoiets als dat álle kinderen etterbakken zijn, dat alle bejaarden irritant zijn en dat alle buitenlanders... oh, wacht.
  maandag 15 november 2010 @ 09:25:29 #44
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728775
Het is een klein groepje die het voor de rest verpest :')
#allmightygod
pi_88728784
Maar wel fijn om te weten dat het zelfrecht weer toegepast mag worden volgens velen hier. Ik neem aan dat remmetje aantikken bij bumperklevers ook weer mag dan?
pi_88728805
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef KingOfMars het volgende:
Maar wel fijn om te weten dat het zelfrecht weer toegepast mag worden volgens velen hier. Ik neem aan dat remmetje aantikken bij bumperklevers ook weer mag dan?
Toepassing van het super-snelrecht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88728815
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef pisnicht het volgende:
Dan doen ze dat goed, dat een klein groepje het voor een hele kudde kan verpesten. Then again, dat is vandaag de dag ook helemaal niet meer zo vreemd.
  maandag 15 november 2010 @ 09:27:58 #48
98135 TeleluvR
pi_88728840
quote:

[..]

Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt.
Dank je voor de uitleg. Nu snap ik die Golf-rijder een stuk beter!
pi_88728842
quote:
Dan kun je altijd zeggen dat er een konijn/haas/fazant de weg op schoot. Dus dat remmetje is danig grappig, en handig als je al schade achter hebt. :)
  maandag 15 november 2010 @ 09:28:05 #50
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88728846
quote:

[..]

Mijn advies; ff vaart minderen als ze je niet horen en er langzaam voorbij gaan en ff "bedankt he" roepen. Juist door er met 40 langs te knallen schrikt men zich dood.

Voor de rest klopt je verhaal wel :)
#allmightygod
pi_88728848
Wat een trieste vertoning, dit topic
pi_88728901
quote:

[..]

Whehe... :P
quote:

Hoe kan je opletten zonder achteruitkijk spiegels, jullie zijn nagenoeg geruisloos, hoe kan je zo'n groep aan horen komen?
En dat heeeeel vaak geloof ik niet zo...gezien de reacties hier.
Ik denk eerder dat weinige niet aso zijn en waarschijnlijk ben jij er 1 van? :P
quote:

Ik snap het ook wel, maar ja, als je op een weg waar maar 30 kilometers gereden mag worden en dan ook eens een grove mond naar de kinderen toe omdat ze niet opletten...?
Ik stap echt nog een keer naar buiten en dan komt er herrie. }:|

(Net als die meneer die hier verderop woont met zijn grote bak, VEEEEEEEL te hard rijd, is ook afgelopen. }:| )
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 09:31:12 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88728907
quote:
Zelf rechter gaan spelen is nooit goed, dus ook de actie van de golfrijder niet. Maar ik kan me de frustratie eigenlijk wel voorstellen...
pi_88728911
De eerstvolgende pauper die weer 'vergeet' richting aan te geven op een rotonde (en zo voor een halve opstopping aan de wachtende kant zorgt) sla ik ook op z'n bek. Zo hoort dat tegenwoordig kennelijk!
pi_88728934
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zelf rechter gaan spelen is nooit goed, dus ook de actie van de golfrijder niet. Maar ik kan me de frustratie eigenlijk wel voorstellen...
Je frustreren in het verkeer is zo dom en zo onnodig. Dit zijn van die types die met genoeg verkeerde prikkels een keer iemand doodschoppen of door een deur van een discotheek heenschieten.
pi_88728949
Dus omdat je adrenaline hebt tijdens je fietstochtje hoef je je niet meer aan de verkeersregels te houden en normaal te doen op de weg?
No Guts, No Glory
pi_88728964
quote:

[..]

Je neemt hier een grote stap door aan te nemen dat het uitoefenen van een hobby per definitie op de openbare weg plaats moet vinden. :N Als wielrenner fiets je harder dan alle andere fietsers, en dus lijkt het me niet meer dan billijk dat je je als wielrenner dan aanpast aan de massa, ipv andersom. Jouw redenatie volgend zou ik dus prima mijn motor even de sporen kunnen geven op de rondweg hier, gewoon omdat ik iedereen dan zo lekker snel inhaal, en het dus veiliger zou zijn?

Je vraagt je dan toch af waarom mensen nog met hun snelle auto/motor naar een circuit gaan. ;)

Gelukkig geldt het illustere artikel 5 voor alle verkeersdeelnemers, en als je het mij vraagt, is er een groep wielrenners die ze daarmee wel eens om de oren mogen slaan.
pi_88729025
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:33 schreef fruityloop het volgende:

Gelukkig geldt het illustere artikel 5 voor alle verkeersdeelnemers, en als je het mij vraagt, is er een groep wielrenners die ze daarmee wel eens om de oren mogen slaan.
Ook mee eens. Maar een stuk gaan spookrijden en iemand van achteren 'aantikken' (nu gelukkig alleen met een gebroken arm tot gevolg!) is echt drie bruggen te ver.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 09:36:30 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88729042
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 09:32 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Je frustreren in het verkeer is zo dom en zo onnodig. Dit zijn van die types die met genoeg verkeerde prikkels een keer iemand doodschoppen of door een deur van een discotheek heenschieten.
Mwoah... In de zomer is Zuid Limburg een wielerparadijs, heel fijn en prima, maar op de weg ben je niet alleen. Gewoon rekening houden met elkaar en dat zou dus wederzijds moeten zijn, maar op de een of andere manier lukt dat niet.

Kun jij me uitleggen waarom wielrenners denken dat het fietspad niet voor hen is?
pi_88729050
Dit snelrecht bevalt mij ook wel. Ik ga vanaf nu gewoon spiegeltjes eraf trappen van verkeerd geparkeerde autos.
pi_88729060
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 09:36 schreef Sjeen het volgende:

Kun jij me uitleggen waarom wielrenners denken dat het fietspad niet voor hen is?
Nee want ik ben geen wielrenner ;).
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 09:38:04 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88729072
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 09:37 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nee want ik ben geen wielrenner ;).
Ok :D

Jahr00n, jij blijkbaar wel, vertel eens :)
pi_88729220
Het is jammer dat de maximumsnelheid niet voor fietsers opgaat. Wielrenners ook gewoon met max. 25km/u, zoals een snorfiets.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_88729280
Omdat als je met 40+ rijdt, je ieder gat voelt in de weg. Dan heb je gewoon een goed stuk asfalt nodig.
  maandag 15 november 2010 @ 09:47:50 #65
98135 TeleluvR
pi_88729318
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:46 schreef Jahr00n het volgende:
Omdat als je met 40+ rijdt, je ieder gat voelt in de weg. Dan heb je gewoon een goed stuk asfalt nodig.
Ga lekker op de A2 fietsen dan :r
pi_88729356
Ach, het was een kwestie van tijd. Heb zelf meegemaakt dat ik met mijn auto moest wachten voor een meute wielrenners die zich aan het verzamelen waren. Gaan gewoon midden op de weg staan alsof ze zich in de tour wanen. Het is die arrogantie denk ik die sommige mensen laat doorslaan.
pi_88729361
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heel leuk allemaal maar je mag gewoon niet racen over de weg.. klaar.
Even los van het feit dat elke fietser zich natuurlijk wel netjes dient te gedragen, zou je mij het artikel in de verkeerswet kunnen aanwijzen waarin staat wat de maximum snelheid voor fietsers is? ;)

quote:
Ga maar naar een (race) circuit als je zo graag knoerhard wil fietsen en geen zorgen wil maken over die andere "vervelende" weggebruikers.
Definieer "knoerhard"...ik rij over het algemeen met een gemiddelde van zo'n 32-34 km/h (geen racefiets), valt dat daar ook onder? ;)

Ik maak me alleen zorgen over andere weggebruikers in de zin van het niet in gevaar willen brengen van anderen (ik vind andere weggebruikers niet snel "vervelend" ;)). Dus als ik passeer doe ik dat met een zo groot mogelijke marge, geef ik middels een bescheiden belletje op gepaste afstand/tijd aan dat ik er langs kom, passeer ik niet als er tegenliggers aankomen of de situatie het om een andere reden niet toelaat, ik hou met netjes aan voorrangsregels, enzovoort.
Wat wel jammer is, is dat veel weggebruikers zich niet veel aan lijken te trekken van de verkeersregels: haaientanden betekenen kennelijk weinig, je kan als fietser rustig 4 breed gaan fietsen, als automobilist mag je zo je auto naar rechts gooien om in te parkeren...
Eigenlijk is er maar één categorie weggebruikers die (in ieder geval op de route die ik dagelijks rij) stelselmatig wel veel rekening houdt met andere weggebruikers: vrachtwagenchauffeurs.
pi_88729370
quote:
Welke amateurwielrenner rijdt er lange tijd 40+ dan? Die te dikke huisvaders mogen blij zijn als ze het plaatselijke viaduct zonder hijgen op kunnen komen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 09:50:09 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88729381
quote:
Dan moet je op een parcours gaan rijden... Je bent een fietser en fietsers horen nu eenmaal op het fietspad.
pi_88729400
Wielrenners zijn de Marocs van de weg; vervelend om te zien, hinderlijk aanwezig en als je een groep ziet weet je al dat er narigheid van komt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2010 09:51:12 ]
pi_88729429
quote:
Klinkt mij als precies de reden waarom motorrijders een circuit opzoeken, skeelers een skeelerbaan gebruiken, en ik tennis op een tennisbaan in plaats van de klinkers op de parkeerplaats hier om de hoek. Nogmaals, waarom moeten wielrenners blijkbaar als enigen hun hobby uitoefenen op de openbare weg, terwijl het overduidelijk is dat ze voor gevaar zorgen, en daarnaast ook gewoon voor overlast en irritatie bij de andere weggebruikers?
pi_88729448
Wielrenners. Wat een vervelende, arrogante weggebruikers zijn het toch. :r
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_88729454
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:37 schreef Jahr00n het volgende:
Dit snelrecht bevalt mij ook wel. Ik ga vanaf nu gewoon spiegeltjes eraf trappen van verkeerd geparkeerde autos.
Nee, je zou met je fiets moeten proberen de auto in kwestie te scheppen.
pi_88729456
Ik denk dat niemand zou willen dat wielrenners met 40km/u over het fietspad zouden gaan.
pi_88729481
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Klinkt mij als precies de reden waarom motorrijders een circuit opzoeken, skeelers een skeelerbaan gebruiken, en ik tennis op een tennisbaan in plaats van de klinkers op de parkeerplaats hier om de hoek. Nogmaals, waarom moeten wielrenners blijkbaar als enigen hun hobby uitoefenen op de openbare weg, terwijl het overduidelijk is dat ze voor gevaar zorgen, en daarnaast ook gewoon voor overlast en irritatie bij de andere weggebruikers?
Omdat wielrenners egoistische, asociale teringlijers zijn die menen verheven te zijn boven de rest van Nederland. Alleen daarom zouden we ze preventief moeten aantikken, misschien leren ze het dan wel af.
pi_88729499
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:52 schreef Jahr00n het volgende:
Ik denk dat niemand zou willen dat wielrenners met 40km/u over het fietspad zouden gaan.
Nop, dat komt omdat ze daar nu ook al regelmatig hun aso-praktijken uitvoeren.

Met mn paard wijk ik in elk geval niet meer voor ze uit. Ze zoeken zelf maar uit hoe ze op hun homofiets mij en mn paard - samen ~ 750 kilo - gaan ontwijken.
pi_88729514
quote:
Ik denk dat niemand zou willen dat wielrenners met 40km/u over het fietspad zouden gaan. deelnemen aan het verkeer.
Even gefixed voor je.
pi_88729523
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Met mn paard wijk ik in elk geval niet meer voor ze uit. Ze zoeken zelf maar uit hoe ze op hun homofiets mij en mn paard - samen ~ 750 kilo - gaan ontwijken.
Paardrijden mag helemaal niet op het fietspad en ook niet op de weg. Ga maar lekker in het bos lopen op de uitgestippelde parcours.
pi_88729535
quote:

[..]

Nee, jouw paard is lekker hetero. :') Stelletje penetrators bijelkaar.
pi_88729545
quote:
Gewoon een maximumsnelheid invoeren, klaar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_88729572
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:55 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Paardrijden mag helemaal niet op het fietspad en ook niet op de weg. Ga maar lekker in het bos lopen op de uitgestippelde parcours.
Precies. Nu nog hetzelfde doorvoeren voor wielrenners die op een baan moeten en we zijn van alle problemen verlost.
pi_88729591
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:55 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Paardrijden moet zelfs op de weg, indien er een weg is :) Maar laat er tussen de ruiterpaden nou net geen weg lopen, maar wel een fietspad :-)
pi_88729617
quote:
Op maandag 15 november 2010 09:11 schreef pisnicht het volgende:
Waarom hoor je dit soort verhalen voornamelijk in het westen... Ik wielren ook maar als er bij ons in de groep een eikel tussen zit die zich achterlijk gedraagt, wordt hij erop aangesproken en als het aan blijft houden kan hij alleen zijn rondje doen.
Same here, en als we hard willen rijden gaan we wel naar n rustige weg of wedstrijd.
  maandag 15 november 2010 @ 10:01:48 #84
40212 Meierij
My god has a hammer...
pi_88729674
Tja, wielrenners. Heb zelf ook een keer vol in de remmen gemoeten omdat ze ineens vanuit het niets een 80km/u weg over gingen steken zonder uit te kijken.

En wat betreft automobilist altijd fout. Heb ooit een keer gelezen dat, een aantal wielrenners vanaf het fietspad een 80km/u weg opgingen om daar te gaan fietsen (niet eens oversteken dus), waarbij een auto 3 wielrenners doodreed (omdat ze ineens vanuit het niets de weg opkwamen) de automobilist niet was veroordeelt omdat de wielrenners daar niet mochten fietsen.
pi_88729675
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dit dus. Gelukkig hebben we, door het weer, de komende maanden een heel stuk minder last van wielertuig op de openbare weg.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_88729709
quote:
ik zie ze lever niet op de gewone weg waar gemotoriseerd verkeer zit.

wielrenners moeten zich houden aan de verkeersregels en niet zoals jouw zo'n arrogantie asociale houding aan nemen.

want je snapt natuurlijk wel dat een of andere kutwielrenner die zich met 30 a 35 over een 50 of 80 km weg verplaatst het verkeer ophoudt en voor hele gevaarlijke situaties zorgt...
  Redactie Sport maandag 15 november 2010 @ 10:06:47 #87
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88729796
quote:

[..]

Van een paard blijf je zelfs last hebben, die schijten altijd het hele fietspad onder. ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 15 november 2010 @ 10:10:03 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_88729878
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:06 schreef DeLuna het volgende:
Van een paard blijf je zelfs last hebben, die schijten altijd het hele fietspad onder. ;(
Een kerel die paard rijdt scheldt iemand op de fiets uit voor homo!?!

Nu heb ik echt alles gezien! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 15 november 2010 @ 10:10:04 #89
98135 TeleluvR
pi_88729879
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:06 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, want een zak onder hun reet, daar hebben ze last van :')
pi_88729908
quote:
Op maandag 15 november 2010 09:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Met mn paard wijk ik in elk geval niet meer voor ze uit. Ze
zoeken zelf maar uit hoe ze op hun homofiets mij en mn paard - samen ~ 750 kilo - gaan ontwijken.
Je rijdt paard en noemt wielrenners homo :')

Ruim je de stront ook op? Die beesten zorgen pas voor overlast. Blijf gewoon in de manège als je volgens sommige hier niet eens meer met 35 per uur mag rondfietsen :')
  Redactie Sport maandag 15 november 2010 @ 10:11:24 #91
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88729914
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja echt waar. Je gelooft het niet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_88729979
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:37 schreef Jahr00n het volgende:
En autos die fietsers geen voorrang gevben mogen fietsers zomaar gaan beschieten. Ik wil een wapen hebben om dat te doen. |:(

Belachelijk dat zoveel mensen hier eigen recht goedpraten. :')
  maandag 15 november 2010 @ 10:15:48 #93
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88730029
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]

:D
#allmightygod
pi_88730034
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:03 schreef jabidabido het volgende:

want je snapt natuurlijk wel dat een of andere kutwielrenner die zich met 30 a 35 over een 50 of 80 km weg verplaatst het verkeer ophoudt en voor hele gevaarlijke situaties zorgt...
Ah dus je wilt ook alle boerenkarren en gehandicapten autotjes van zulke wegen halen. :')

Die wegen zijn vaak gewoon toegankelijk voor alle verkeer en ja dan moeten autos maar eens rekening houden met langzamer verkeer. Kun je dat niet ben je je rijbewijs niet waardig.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 10:17:56 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88730087
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah dus je wilt ook alle boerenkarren en gehandicapten autotjes van zulke wegen halen. :')

Die wegen zijn vaak gewoon toegankelijk voor alle verkeer en ja dan moeten autos maar eens rekening houden met langzamer verkeer. Kun je dat niet ben je je rijbewijs niet waardig.
Met als verschil dat boerenkarren en gehandicapten auto's op die weg mogen rijden en niet op het fietspad. En laat een fietser nou net wel op het fietspad moeten rijden, daar is het immers 'fiets'pad voor...
pi_88730101
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

euh, daarvoor zijn regels.

binnen de bebouwde kom mogen die dingen op de weg.
een invalidenwagentje haalt welk 45 a 50 km/h en zijn voorzien van alle verlichting en dergelijke.

het staat duidelijk in de wet dat wielrenners NIET op de weg mogen komen!
pi_88730195
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:17 schreef Sjeen het volgende:
Met als verschil dat boerenkarren en gehandicapten auto's op die weg mogen rijden en niet op het fietspad. En laat een fietser nou net wel op het fietspad moeten rijden, daar is het immers 'fiets'pad voor...
En tegewoordig zijn bij alle 50 en 80 kilmoeter wegen in des nederlands al fietspaden aangelegd?

Ik ken er genoeg die er geen hebben in ieder geval. 8-)
pi_88730229
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:18 schreef jabidabido het volgende:

het staat duidelijk in de wet dat wielrenners NIET op de weg mogen komen!
Dan mag je de lezers hier dat wetsartikel tonen. :D
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 10:25:19 #99
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88730242
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En tegewoordig zijn bij alle 50 en 80 kilmoeter wegen in des nederlands al fietspaden aangelegd?

Nou sorry he... maar als er geen fietspad aangelegd is, dan is er een fietsstrook. Ook die schijnen niet voor wielrenners gemaakt te zijn.
pi_88730309
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

pak maar je theorieboekje erbij....
pi_88730332
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dan is er wel een alternatieve route...

noem eens een plek in nederland die uitsluitend per auto te bereiken is en niet per fiets en de urgentie erbij dat wielrenners juist die route moeten nemen?
pi_88730407
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou sorry he... maar als er geen fietspad aangelegd is, dan is er een fietsstrook. Ook die schijnen niet voor wielrenners gemaakt te zijn.
Ook dat is lang niet altijd het geval. In de omgeving van mijn woonplaats zijn er genoeg wegen zonder fietspad en zonder fietsstrook, waar fietsers gewoon mogen rijden ;).
pi_88730440
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet voldoet 100% van alle wielrenfietsen niet aan de eisen die zijn gesteld in het voertuigreglement.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 10:33:46 #104
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88730444
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:31 schreef morg78 het volgende:

[..]

Ook dat is lang niet altijd het geval. In de omgeving van mijn woonplaats zijn er genoeg wegen zonder fietspad en zonder fietsstrook, waar fietsers gewoon mogen rijden ;).
juist, 'gewoon'... dus niet met 20 man naast en achter elkaar, liefst nog met een busje met alarmlichten erachter.
pi_88730460
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:25 schreef Sjeen het volgende:
Je hebt het over de witte lijn en 4 centimeter afsalt die rechts overblijft dan? :P

Nee maar even serieus er zijn genoeg 50 en 80 km/u wegen die gewoon geen gescheiden fieststrook hebben.
  maandag 15 november 2010 @ 10:34:29 #106
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_88730465
Ik koop direct een CD van Dries Roelvink :D Die man weet hoe hij reclame moet maken _O_
pi_88730498
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:59 schreef Scorpie het volgende:
Terecht, ze moeten die kutwielrennertjes allemaal klappen. Asociaal volk :r
Ik dacht dat jij alleen in KLB en ONZ de leentokkie uithing :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88730502
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je hebt het over de witte lijn en 4 centimeter afsalt die rechts overblijft dan? :P

Nee maar even serieus er zijn genoeg 50 en 80 km/u wegen die gewoon geen gescheiden fieststrook hebben.
en dat is de reden dat ze daar uitgerekend moeten fietsen en asociaal weggedrag moeten vertonen?
pi_88730509
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:28 schreef jabidabido het volgende:

[..]

dan is er wel een alternatieve route...

noem eens een plek in nederland die uitsluitend per auto te bereiken is en niet per fiets en de urgentie erbij dat wielrenners juist die route moeten nemen?
Ah dus de fietser moet maar verplicht een omweg gaan rijden omdat er asociale automobilisten zijn die geen rekening willen houden met fietsers terwijl dat ook in hun theorieboek staat. :P
pi_88730567
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah dus de fietser moet maar verplicht een omweg gaan rijden omdat er asociale automobilisten zijn die geen rekening willen houden met fietsers terwijl dat ook in hun theorieboek staat. :P
de zogenaamde achterafweggetjes zijn idd voor al het verkeer.
maar dat betekend niet dat je je asociaal moet gedragen.
met een groep wielrenners naast elkaar en andere weggebruikers de berm "indrukken" is dat wel.

maar de meeste overlast veroorzaken ze daar niet maar op fietspaden en gewonen wegen.
pi_88730598
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:35 schreef jabidabido het volgende:

en dat is de reden dat ze daar uitgerekend moeten fietsen en asociaal weggedrag moeten vertonen?
Dus mogen ze er niet meer fietsen in jou beperkte wereld. Mijn wereld is niet zo zwart wit maar als het zo moet dan zou ik het omdraaien flikker maar op met je auto dan op die wegen als je je niet kan inhouden tov fietsers.

Net zoals ik als fietser regelmatig de greppel moet induiken omdat een autojosti het noodzakelijk vind om een ander in te halen terwijl ze de tegemoetkomde fietser(s) wel aanzien komen. Ik ga echt nog een keer mijn fiets neerpleruen dat een auto die compleet aan gruzelmenten rijdt als ik weer een nieuwe fiest nodig heb. :P
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 10:45:03 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88730704
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja hoor... :{

Dan nog kun je je als fietser gedragen zoals het hoort, en dus uiterst rechts rijden. Waarom moet je in het midden van de rijbaan fietsen?
  maandag 15 november 2010 @ 10:46:25 #113
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_88730731
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus mogen ze er niet meer fietsen in jou beperkte wereld. Mijn wereld is niet zo zwart wit maar als het zo moet dan zou ik het omdraaien flikker maar op met je auto dan op die wegen als je je niet kan inhouden tov fietsers.

Net zoals ik als fietser regelmatig de greppel moet induiken omdat een autojosti het noodzakelijk vind om een ander in te halen terwijl ze de tegemoetkomde fietser(s) wel aanzien komen. Ik ga echt nog een keer mijn fiets neerpleruen dat een auto die compleet aan gruzelmenten rijdt als ik weer een nieuwe fiest nodig heb. :P
Gefrustreerd omdat je geen auto kan betalen?
pi_88730758
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:45 schreef Sjeen het volgende:
Dan nog kun je je als fietser gedragen zoals het hoort, en dus uiterst rechts rijden. Waarom moet je in het midden van de rijbaan fietsen?
En mag je dan dadelijk ook niet meer met 2 fietsers langs elkaar fietsen.

Motor rijders wordt bijvoorbeeld juist geleerd om de gehele rijbaan in beslag te nemen zodat je niet van zulke mallotige tegenliggers hebt die denken in te kunnen halen.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 10:50:30 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88730821
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Motor rijders wordt bijvoorbeeld juist geleerd om de gehele rijbaan in beslag te nemen zodat je niet van zulke mallotige tegenliggers hebt die denken in te kunnen halen.
Je rijdt op een fiets, niet op een motor... Dus die vergelijking gaat niet op. En ja, je mag van mij best met z'n twee naast elkaar fietsen als de situatie dat toelaat, maar je hoort je niet de weg toe te eigenen, zodat een auto of motor geen kans heeft om te passeren. Je realiseren dat je niet alleen op de weg zit, heel eenvoudig...
  maandag 15 november 2010 @ 10:50:41 #116
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_88730825
quote:

[..]

Motorrijders rijden in de regel natuurlijk ook met de zelfde snelheid als fietsers he? :|W
pi_88730857
quote:
Op maandag 15 november 2010 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat mag nu ook alleen maar als het geen gevaar/overlast vormt voor de overige verkeersdeelnemers.

quote:
Men leert motorrijders juist om links of rechts op een rijbaan te rijden om overzicht te kunnen houden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88730865
quote:
6s.gif Op maandag 15 november 2010 10:46 schreef ShaoliN het volgende:

Gefrustreerd omdat je geen auto kan betalen?
Mijn piemel is groot genoeg dat ik die niet meer hoef te compenseren met een auto. :Y)

Waarom zou ik een auto kopen als ik naar mijn werk kan fietsen en familie en vrienden in grote steden die goed met het OV te bereiken zijn wonen. En wanneer ik voor mijn werk weg moet regel ik wel een auto van de zaak.

Het liefst ga ik toch met het OV , ik snap het niet de kudde autorijders die met zijn allen in de door hun zelf veroorzaakte files willen staan, zich aan elkaar aan het ergeren zijn omdat de ene slingert, de volgende iets te lang links blijft, enz.....
pi_88730869
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 10:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

juist, 'gewoon'... dus niet met 20 man naast en achter elkaar, liefst nog met een busje met alarmlichten erachter.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor ;)

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja hoor... :{

Hm...ik fiets over het algemeen niet "uiterst rechts". Ook niet in het midden van de rijbaan trouwens ;). Dat is op de wegen waar ik de rijbaan deel met auto's een stukje zelfbescherming: door niet aan de rand van het asfalt te rijden worden auto's gedwongen om iets af te remmen, zodat ze niet met de ter plekke toegestane max. snelheid langs mij heen kunnen razen.
Let wel: ze kunnen mij nog wel zonder problemen passeren, alleen moeten ze iets snelheid minderen.
pi_88730906
quote:

[..]

motorrijders hebben het recht daar te rijden.
en het is vooral voor de zichtbaarheid.

wanneer je weer in een stoet auto's rijd ga je juist als motorrijder niet in het midden rijden maar links tegen de weg-as aan.

ik kom als motorrijder dit wel eens tegen:

ik heb dan het recht om als eerste te gaan en tegemoetkomend verkeer te laten wachten.
dan pak ik gewoon snel ff de fietserstrook indien het mogelijk is.

maar van wielrenners hoef je vaak geen "normaal" beschaafd gedrag te verwachten
pi_88730992
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:51 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat mag nu ook alleen maar als het geen gevaar/overlast vormt voor de overige verkeersdeelnemers.
[..]

Men leert motorrijders juist om links of rechts op een rijbaan te rijden om overzicht te kunnen houden.
behalve op kleine landweggetjes.
dan pak je het midden zodat je opvalt en pas later ga je naar rechts.
als je dat niet doet zit je zo in de berm en dat wil je niet met motor :P

normaal rij je een beetje links van het midden
pi_88731029
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:55 schreef jabidabido het volgende:

[..]

behalve op kleine landweggetjes.
dan pak je het midden zodat je opvalt en pas later ga je naar rechts.
als je dat niet doet zit je zo in de berm en dat wil je niet met motor :P

normaal rij je een beetje links van het midden
De gemiddelde berm kennende wil je dat ook niet met de fiets hoor ;).
pi_88731113
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:57 schreef morg78 het volgende:

[..]

De gemiddelde berm kennende wil je dat ook niet met de fiets hoor ;).
10x liever met de fiets dan de motor ;)
ben al eenmaal op een skipiste in de zomer onderuitgegaan op gras, spul is spekglad met een motor ;)
pi_88731219
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:53 schreef jabidabido het volgende:

ik heb dan het recht om als eerste te gaan en tegemoetkomend verkeer te laten wachten.
dan pak ik gewoon snel ff de fietserstrook indien het mogelijk is.

maar van wielrenners hoef je vaak geen "normaal" beschaafd gedrag te verwachten
Ah nee even met je motor een fietstrook pakken dat is normaal beschaafd gedrag. :')
pi_88731263
quote:
Op maandag 15 november 2010 08:58 schreef nuget het volgende:
Niet !
Zie 3.52
pi_88731450
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:00 schreef jabidabido het volgende:

[..]

10x liever met de fiets dan de motor ;)
ben al eenmaal op een skipiste in de zomer onderuitgegaan op gras, spul is spekglad met een motor ;)
Dat spul is niet spekglad als je er met de fiets overheen gaat? Daarnaast heeft lang niet elke berm een mooi grasveldje, veel bermen in "boerenland" zitten vol met kuilen. Kuilen die als fietser nou niet bepaald prettig zijn ;).

Over het algemeen snappen de boeren rond mijn woonplaats dat trouwens wel: als ze met een brede tractor-combinatie ofzo rijden en ze zien mij als tegenligger aankomen, wachten ze netjes op een plek waar ik als fietser even veilig in de berm kan gaan staan om ze te laten passeren.
pi_88731505
quote:
Op maandag 15 november 2010 11:12 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat spul is niet spekglad als je er met de fiets overheen gaat? Daarnaast heeft lang niet elke berm een mooi grasveldje, veel bermen in "boerenland" zitten vol met kuilen. Kuilen die als fietser nou niet bepaald prettig zijn ;).

Over het algemeen snappen de boeren rond mijn woonplaats dat trouwens wel: als ze met een brede tractor-combinatie ofzo rijden en ze zien mij als tegenligger aankomen, wachten ze netjes op een plek waar ik als fietser even veilig in de berm kan gaan staan om ze te laten passeren.
Het echte herenvolk. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88732101
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah nee even met je motor een fietstrook pakken dat is normaal beschaafd gedrag. :')
euh ja, ik hinder er niemand mee maar zorg juist dat het verkeer van de andere kant fatsoenlijk kan doorstromen....

word gewoon gedoogd hoor.
heb er nog nooit een boete voor te pakken gehad
pi_88732151
Gedogen is iets anders dan mogen.
pi_88732329
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:34 schreef Cobra4 het volgende:
Gedogen is iets anders dan mogen.
pi_88732339
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:33 schreef jabidabido het volgende:

[..]

euh ja, ik hinder er niemand mee maar zorg juist dat het verkeer van de andere kant fatsoenlijk kan doorstromen....

Tja, zolang je goed oplet dat je er niemand mee hindert, heb ik als fietser daar geen probleem mee. Anders wordt het als je je motor of auto klakkeloos de fietsstrook op gooit, waardoor ik of keihard in de remmen moet hangen of zelfs de stoep op moet springen (de gemiddelde automobilist/motorrijder vindt het tenslotte ook niet echt leuk als ik opeens naar links schiet ;)).
pi_88732379
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:33 schreef jabidabido het volgende:

[..]

Hebben wielrenners vanwege te ruim weg gebruik al eens een boete daarvoor gehad? Zo nee, dan wordt dat dus ook gedoogd door de blauwe petten. 8-)
pi_88732515
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hebben wielrenners vanwege te ruim weg gebruik al eens een boete daarvoor gehad? Zo nee, dan wordt dat dus ook gedoogd door de blauwe petten. 8-)
ik heb wel eens een groep wielrenners naar de kant zien worden gehaald en allerlei bekeuringen zien krijgen 8-)
pi_88732639
Het is natuurlijk ook wachten totdat er een motorrijder sneuvelt omdat -ie weer eens met 60km/u door een file heen jakkert. Als je dan ook zo'n stresskip tegenkomt die het allemaal even niet meer ziet zitten omdat -ie voor de derde keer die dag in zo'n blubberfile staat kom je zo een portier tegen natuurlijk. Maar hey, zullen vast ook voorstanders voor te vinden zijn!
pi_88732643
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:46 schreef jabidabido het volgende:

[..]

ik heb wel eens een groep wielrenners naar de kant zien worden gehaald en allerlei bekeuringen zien krijgen 8-)
Net zoals ik wel eens motorrijders van het feitspad gehaald heb zien worden. :P

Dus worden beide dingen niet gedoogd en moeten we dus gewoon vertrouwen op de blauwe petten dat die wat vaker hun werk gaan doen. In plaats van het recht maar in eigen hand te nemen en daarmee zelf nog meer overtredingen te begaan. ^O^
pi_88732674
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:53 schreef StephanL het volgende:
Een golf rijder :')
Golfrijder met petje en irritante wielrenner. Dat moet ook wel vuurwerk opleveren. :o
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 15 november 2010 @ 11:54:29 #137
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88732770
Ik vind het altijd zo... jammer. Van die volwassen mannen die zich dan compleet achterlijk gedragen in hun enge wielrennerpakje. Een heel aparte subcultuur dat wielrennen. Kan meer begrip voor kutmarokkaantjes opbrengen eerlijk gezegd, dat zijn ten minste nog pubers.

Zelfrecht is weer wat anders natuurlijk, dat maakt je alleen maar een nog ergere tokkie. Maar sodeju, wat kunnen ze het bloed onder je nagels vandaan halen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_88732864
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals ik wel eens motorrijders van het feitspad gehaald heb zien worden. :P

Dus worden beide dingen niet gedoogd en moeten we dus gewoon vertrouwen op de blauwe petten dat die wat vaker hun werk gaan doen. In plaats van het recht maar in eigen hand te nemen en daarmee zelf nog meer overtredingen te begaan. ^O^
het probleem is dat wielrenners weinig gecontroleerd worden en de boetes niet echt hoog zijn.
ken eigenlijk best veel mensen die een aanvaring hebben gehad met een wielrenner of een groepje ervan.
  maandag 15 november 2010 @ 11:57:21 #139
116015 SicSicSics
pi_88732868
Ben ik echt de enige in heel Nederland die geen last heeft van wielrenners?! :D Misschien woon/ werk ik in het verkeerde/ goede gedeelte van Nederland (Midden en werk ik Oost, Noord-Oost) maar ik heb echt nog nooit last gehad van die lui! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_88732893
quote:

[..]

Lekker op de afsluitdijk gaan wielrennen, hoef je niemand in te halen..
pi_88732908
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_88732939
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 11:57 schreef SicSicSics het volgende:
Ben ik echt de enige in heel Nederland die geen last heeft van wielrenners?! :D Misschien woon/ werk ik in het verkeerde/ goede gedeelte van Nederland (Midden en werk ik Oost, Noord-Oost) maar ik heb echt nog nooit last gehad van die lui! :D
heb je geluk.
als fietser, motorrijder en automobilist last gehad van dat tuig.
pi_88733231
quote:
Sommige mensen (steeds meer) ergeren zich natuurlijk ook wel érg graag. Want dan kunnen ze weer eens vertellen hoe danig ze zich wel niet ergeren. En wat er volgens hen allemaal moet gebeuren om de situatie op te lossen. Soort geldingsdrang. Als je je niet ergert, ben je natuurlijk een suffe idioot.
  maandag 15 november 2010 @ 12:08:11 #144
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_88733305
Aanrijden gaat wel erg ver, maar na het inhalen even ruimhartig de ruitensproeier gebruiken is wel een vereiste als ik zo'n groep straatterroristen tegenkom. :Y)
pi_88733476
Ik ben wel eens uitgescholden omdat ze vonden dat ik in de berm moest fietsen. Toen was ik te verlegen om er wat van te zeggen... Dat is toch verrekte asociaal. Het fietspad is voor alle fietsers, niet alleen voor die idioten.

Overigens is er in Blokker/Hoorn een pracht van een wielerbaan.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_88733477
Volgens mij imponeert het veel meer om ietsje verderop met je auto te stoppen en de wielrenner daarmee de doorgang te versperren, ijzig kalm uit te stappen en de möchtegern-Lance Armstrong op te wachten. Niet om hem op zijn gezicht te slaan (niet voordat hij jou een klap geeft althans), maar gewoon om hem op niet mis te verstane wijze op zijn zwakzinnige verkeersgedrag te attenderen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_88733637
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens mij imponeert het veel meer om ietsje verderop met je auto te stoppen en de wielrenner daarmee de doorgang te versperren, ijzig kalm uit te stappen en de möchtegern-Lance Armstrong op te wachten. Niet om hem op zijn gezicht te slaan (niet voordat hij jou een klap geeft althans), maar gewoon om hem op niet mis te verstane wijze op zijn zwakzinnige verkeersgedrag te attenderen...
of je flikt ze hetzelfde geintje.

wel eens gehad dat ik lekker rustig met mijn vriendin fietste.
komt er een mongool van achteren aan die zonder te bellen mijn vriendin aan de kant duwt waardoor we bijna onderuit gingen.

heb de wielrenner ingehaald en hem dezelfde dienst bewezen.
helaas was zijn dure voorwiel niet bestand tegen een stoeprand :P
pi_88733848
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:17 schreef jabidabido het volgende:

[..]

of je flikt ze hetzelfde geintje.

wel eens gehad dat ik lekker rustig met mijn vriendin fietste.
komt er een mongool van achteren aan die zonder te bellen mijn vriendin aan de kant duwt waardoor we bijna onderuit gingen.

heb de wielrenner ingehaald en hem dezelfde dienst bewezen.
helaas was zijn dure voorwiel niet bestand tegen een stoeprand :P
Dan sta je, wat mij betreft, idd volledig in je recht om een serieuze klap terug uit te delen aan zo'n patenteikel.
  maandag 15 november 2010 @ 12:26:19 #149
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88733926
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 12:06 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Sommige mensen (steeds meer) ergeren zich natuurlijk ook wel érg graag. Want dan kunnen ze weer eens vertellen hoe danig ze zich wel niet ergeren. En wat er volgens hen allemaal moet gebeuren om de situatie op te lossen. Soort geldingsdrang. Als je je niet ergert, ben je natuurlijk een suffe idioot.
Als jij het voor elkaar krijgt je niet te ergeren aan wielrenners, wil ik graag een kopietje van je rustgevende walvisgeluiden CD of whatever je gebruikt :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_88733954
quote:
Op maandag 15 november 2010 12:26 schreef kingmob het volgende:

[..]

Als jij het voor elkaar krijgt je niet te ergeren aan wielrenners, wil ik graag een kopietje van je rustgevende walvisgeluiden CD of whatever je gebruikt :P
_O_
  maandag 15 november 2010 @ 12:30:12 #151
116015 SicSicSics
pi_88734059
quote:
11s.gif Op maandag 15 november 2010 12:26 schreef kingmob het volgende:
Over het algemeen Acacia Strain tot Whitechapel.

Maar eerst een uurtje BNR. *O*
Fine, fuck you then!
  maandag 15 november 2010 @ 12:38:14 #152
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_88734299
quote:
Juist door die instelling wens ik mensen een ernstig ongeluk toe. Niet dodelijk, maar wel dat ze een arm of been kwijtraken.
pi_88734356
quote:
Op maandag 15 november 2010 12:30 schreef SicSicSics het volgende:

Maar eerst een uurtje BNR. *O*
Zijn die berichten zo deprimerend dat je het rustig aan gaat doen?
pi_88734453
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 12:06 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ergeren is 1 ding, maar wat je soms ziet, vooral als het om een groep wielrenners gaat, is dat ze gewoon levensgevaarlijk bezig zijn. De meeste rotondes in Nederland zijn er niet op berekend om er met meerdere fietsen tegelijk op te rijden, tenzij je een stuk van de baan v/d auto's mee pakt.
  maandag 15 november 2010 @ 12:42:48 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_88734455
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:48 schreef TeleluvR het volgende:
De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar dan toch geldt voor 99% van de wielrenners :r
99% van de zwarte golfrijders :r.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88734495
quote:
Op maandag 15 november 2010 12:42 schreef speknek het volgende:

[..]

99% van de zwarte golfrijders :r.
Niet alle negers die golf rijden zijn slecht hoor!
pi_88734550
Waar het bij wielrenners vooral misgaat is dat ze denken dat ze speciaal zijn, tour de fransje aan het spelen. Terwijl het gewoon verkeersdeelnemers blijven, die af en toe moeten uitwijken, afremmen, stoppen, of een medeweggebruiker met de (bij wielrenners niet aanwezige) bel/toeter waarschuwen.Vooral het afremmen blijkt bij wielrennerds erg moeilijk. Stel je voor zeg, dat je 3 minuten minder op je eigen harde-piemel-lijstje haalt.
pi_88734606
quote:
Op maandag 15 november 2010 12:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waar het bij wielrenners vooral misgaat is dat ze denken dat ze speciaal zijn, tour de fransje aan het spelen. Terwijl het gewoon verkeersdeelnemers blijven, die af en toe moeten uitwijken, afremmen, stoppen, of een medeweggebruiker met de (bij wielrenners niet aanwezige) bel/toeter waarschuwen.Vooral het afremmen blijkt bij wielrennerds erg moeilijk. Stel je voor zeg, dat je 3 minuten minder op je eigen harde-piemel-lijstje haalt.
_O_
pi_88734642
NWS blijft toch een bolwerk van tokkies en schreeuwers. :')
  maandag 15 november 2010 @ 12:50:27 #160
116015 SicSicSics
pi_88734659
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waar het bij wielrenners/ beginnend bestuurders/ vrouwen/ Golf rijders/ Lease rijders/ Vrachtwagen chauffeurs vooral misgaat is dat ze denken dat ze speciaal zijn, tour de fransje/ le mansje aan het spelen. Terwijl het gewoon verkeersdeelnemers blijven, die af en toe moeten uitwijken, afremmen, stoppen, of een medeweggebruiker met de (bij wielrenners/ beginnend bestuurders/ vrouwen/ Golf rijders/ Lease rijders/ Vrachtwagen chauffeurs niet aanwezige/ zelden gebruikte) bel/toeter waarschuwen.Vooral het afremmen blijkt bij wielrennerds/ beginnend bestuurders/ vrouwen/ Golf rijders/ Lease rijders/ Vrachtwagen chauffeurs erg moeilijk. Stel je voor zeg, dat je 3 minuten minder op je eigen harde-piemel-lijstje haalt.
Huilie! :D
Leef en laat leven. Als ik me op liet fokken door elke debiel die ik op de weg tegenkom was ik elke dag twee straten van mijn huis al in nietsontziende woede uitgebarst. :')
Fine, fuck you then!
  maandag 15 november 2010 @ 12:51:36 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_88734699
quote:
Ben ik echt de enige in heel Nederland die geen last heeft van wielrenners?!
Nee ik woon in Utrecht, wielrenners fietsen tenminste een beetje door, in tegenstelling tot 90% van de mongolen die voor de rest op de fiets zitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88734702
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 12:49 schreef tho_Omas het volgende:
NWS blijft toch een bolwerk van tokkies en schreeuwers. :')
Mja, ik krijg er ook een beetje volksbuurt gevoel van ja. "Mot ik je ff op je bek kome rosse", dat idee.
  maandag 15 november 2010 @ 12:52:30 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88734731
quote:

Maar als je keihard aan het rijden bent heb je ook adrialine in je zitten. Dan kun je je wel eens zwaar ergeren aan de manier van rijden van fietsers of andere medeweggebruikers. Zeker als je al voor de 40tigste keer vol in de ankers moet omdat iemand anders gewoon niet oplet of geen donder van de verkeersregels snapt.
Die fietser probeerde iemand in te halen maar kreeg geen ruimte van de automobilist. En die hoeft ook helemaal geen ruimte te geven omdat de fietser bezig is met een bijzondere verrichting.
pi_88734795
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee ik woon in Utrecht, wielrenners fietsen tenminste een beetje door, in tegenstelling tot 90% van de mongolen die voor de rest op de fiets zitten.
Ja, maar Utrecht :D Daar word je ook moedeloos van al die fietsers.
Tap tap tap
pi_88734854
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 12:51 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Mja, ik krijg er ook een beetje volksbuurt gevoel van ja. "Mot ik je ff op je bek kome rosse", dat idee.
Er wordt iemand moedwillig aangereden, maar dat is normaal want het is een wielrenner en dat zijn me toch een asocialen. Oh ja, dan moet het kunnen inderdaad. Laatst reed er ook een wielrenner met 40 km/u over het fietspad. Nou die heb ik mooi verrot gescholden! Ik hoop dat zo iemand een arm verliest. :)
  maandag 15 november 2010 @ 12:59:08 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_88734925
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:54 schreef CherryLips het volgende:

Ja, maar Utrecht :D Daar word je ook moedeloos van al die fietsers.
Liever fietsen dan auto's. Die stinken, nemen veel te veel ruimte in en zijn gevaarlijk.
pi_88734939
quote:
9s.gif Op maandag 15 november 2010 12:56 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Er wordt iemand moedwillig aangereden, maar dat is normaal want het is een wielrenner en dat zijn me toch een asocialen. Oh ja, dan moet het kunnen inderdaad. Laatst reed er ook een wielrenner met 40 km/u over het fietspad. Nou die heb ik mooi verrot gescholden! Ik hoop dat zo iemand een arm verliest. :)
Het 'leuke' is vaak ook dat mensen die dit soort dingen roepen vaak zelf op andere vlakken de grootste asocialen zijn. Heb daarvan al voorbeelden proberen aan te dragen: knipperlichten op de rotonde, te hard rijden, asociaal motorrijden, etc. En dat zijn nog alleen maar voorbeelden uit het verkeer laat staan hoe dit soort grootmuilen dagelijks in de maatschappij functioneren... (alhoewel vaak ook weer gelukkig blijkt dat 95% in de categorie 'internetheld' valt!).
pi_88734951
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:52 schreef AchJa het volgende:

Die fietser probeerde iemand in te halen maar kreeg geen ruimte van de automobilist. En die hoeft ook helemaal geen ruimte te geven omdat de fietser bezig is met een bijzondere verrichting.
En wat nou als een fietser midden op de weg blijft rijden zodat auto's er niet langs kunnen?
  maandag 15 november 2010 @ 13:07:32 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88735158
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:00 schreef thumbnail het volgende:

En wat nou als een fietser midden op de weg blijft rijden zodat auto's er niet langs kunnen?
Op de motor heb ik daar wel een trucje voor. Voet tegen het zadel en kijken of die fietsert het nog grappig vindt als we de 120 km/h gaan naderen.
pi_88735194
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:07 schreef AchJa het volgende:

Op de motor heb ik daar wel een trucje voor. Voet tegen het zadel en kijken of die fietsert het nog grappig vindt als we de 120 km/h gaan naderen.
Je hebt dus geen antwoord op de vraag.
  maandag 15 november 2010 @ 13:10:27 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88735320
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:10 schreef AchJa het volgende:

Als het te lang gaat duren, dan ga ik er langs, goedschiks of kwaadschiks.
Dan ben je dus op het punt aangekomen van de wielrenner die zei dat de automobilist hem bewust geen ruimte gaf.
  maandag 15 november 2010 @ 13:14:34 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_88735346
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:00 schreef thumbnail het volgende:
Dan gaan de auto's er niet langs. Fietsers rijden alleen binnen de bebouwde kom midden op de weg, als automobilist win je vrijwel niets aan tijd als je hem met een ruk aan het stuur vol gas probeert in te halen, maar je creeert wel een levensgevaarlijke situatie door je frustogedrag.
pi_88735428
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:14 schreef speknek het volgende:

Dan gaan de auto's er niet langs. Fietsers rijden alleen binnen de bebouwde kom midden op de weg, als automobilist win je vrijwel niets aan tijd als je hem met een ruk aan het stuur vol gas probeert in te halen, maar je creeert wel een levensgevaarlijke situatie door je frustogedrag.
Het gaat erom dat een fietser bewust midden op de weg blijft rijden.
Dat gedrag vergelijk ik met het bewust zorgen dat een fietser een andere fietser niet in kan halen.
Als dit waar is dan is het vreemd dat velen hier zo blij zijn met het gedrag van de automobilist.
  maandag 15 november 2010 @ 13:18:47 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88735450
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:13 schreef thumbnail het volgende:
Dan ben je dus op het punt aangekomen van de wielrenner die zei dat de automobilist hem bewust geen ruimte gaf.
Nee, die fietser wilde iemand inhalen (bijzondere verrichting) en verwachtte dat die automobilist hem ruimte gaf.
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 13:20:59 #176
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88735505
quote:

nu dit bericht±
[..]

[ afbeelding ]

Ik hoop dat jij ook eens met een dodelijk wapen aangevallen wordt als je bezig bent met je hobby, teringlijer.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_88735555
Ondanks dat ik in dé wielerprovincie bij uitstek woon, heb ik eigenlijk nog nooit echt last gehad van asociale möchtegern-Lance Armstrongs. Wellicht heeft dat ook iets te maken met de mentaliteit ("een dag niet geërgerd is een dag niet geleefd") in de randstad?
  maandag 15 november 2010 @ 13:24:42 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88735624
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:20 schreef Barbaaf het volgende:
Ik hoop dat jij ook eens met een dodelijk wapen aangevallen wordt als je bezig bent met je hobby, teringlijer.
Die hobby voer je maar uit op plaatsen waar anderen er geen last van hebben.
pi_88735669
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ondanks dat ik in dé wielerprovincie bij uitstek woon, heb ik eigenlijk nog nooit echt last gehad van asociale möchtegern-Lance Armstrongs. Wellicht heeft dat ook iets te maken met de mentaliteit ("een dag niet geërgerd is een dag niet geleefd") in de randstad?
Weet ik wel zeker. Allemaal gestresst yuppietuig of omhooggevallen arbeiders die, nu ze eenmaal een lease skoda hebben, denken wat te vertellen te hebben over de wereld.
pi_88735711
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 13:25 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Weet ik wel zeker. Allemaal gestresst yuppietuig of omhooggevallen arbeiders die, nu ze eenmaal een lease skoda hebben, denken wat te vertellen te hebben over de wereld.
Ach, ik denk dat dat, getuige de verhalen van gewone fietsers in dit topic, voor de heren en dames wielrenner net zo geldt.
  maandag 15 november 2010 @ 13:27:21 #181
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88735720
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je gewoon normaal fietst heb je van die hobby ook helemaal geen last.
Heb je echter het halve fietspad voor jezelf nodig, dan moet je ook niet zeuren wanneer je schrikt omdat je met een takke gang wordt ingehaald.
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 13:33:06 #182
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88735908
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat vind jij reden er maar tegenaan te rijden? :r
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_88735913
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:18 schreef AchJa het volgende:

Nee, die fietser wilde iemand inhalen (bijzondere verrichting) en verwachtte dat die automobilist hem ruimte gaf.
Zo staat dat niet in het kranten bericht.
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 13:34:05 #184
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88735939
Wielrenners zijn Audirijders op twee wieltjes.
Carpe Libertatem
pi_88736308
Zoals bij vele bekend woon ik in Zuid-Limburg, hier worden we van maart/april tot september overspoeld door wielrenners en wannabe wielrenners. De mergelroute is in de zomer een ramp om met de auto te rijden.
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 13:49:15 #186
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88736429
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:45 schreef Ivo1986 het volgende:
Zoals bij vele bekend woon ik in Zuid-Limburg, hier worden we van maart/april tot september overspoeld door wielrenners en wannabe wielrenners. De mergelroute is in de zomer een ramp om met de auto te rijden.
Leuk, lekker zomer en dan maar in je koekblik zitten kankeren op de mensen die wel in de frisse lucht (als dat kan met die benzinedampen) en op eigen kracht van de natuur genieten :')
pi_88736435
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:45 schreef Ivo1986 het volgende:
Midden-Limburg is gewoon de overtreffende trap van het paradijs dat 'Limburg' heet; géén overlast door enorme hoeveelheden wielrenners, géén overstromingen door overvloedige regenval en ga zo maar door. :+
pi_88736492
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Midden-Limburg is gewoon de overtreffende trap van het paradijs dat 'Limburg' heet; géén overlast door enorme hoeveelheden wielrenners, géén overstromingen door overvloedige regenval en ga zo maar door. :+
:')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 13:52:11 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88736528
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:49 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Leuk, lekker zomer en dan maar in je koekblik zitten kankeren op de mensen die wel in de frisse lucht (als dat kan met die benzinedampen) en op eigen kracht van de natuur genieten :')
Gut, ik mag niet eens meer met de auto naar mijn werk dus?
pi_88736553
:')
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88736568
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ook hier in het oosten kan je je ergeren hoor. ;) Blijkbaar is de doorgaande weg vlak bij mijn huis onderdeel van veel/bekende wielrenroutes, en dus gebruik ik regelmatig de toeter als een groepje wielrenners mij van rechts komend geen voorrang geeft. Meer dan dat doe ik ook niet trouwens, lomp de weg op rijden is niet echt mijn ding, net als voorrang nemen.
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 13:55:15 #192
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88736636
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gut, ik mag niet eens meer met de auto naar mijn werk dus?
Uit mijn post kan ik niet opmaken dat ik dat stel. Jij wel?
pi_88736700
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:55 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Uit mijn post kan ik niet opmaken dat ik dat stel. Jij wel?
Misschien moet ze wel over een deel van de mergelroute rijden?
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 13:57:51 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88736731
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:57 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Misschien moet ze wel over een deel van de mergelroute rijden?
Jij begrijpt het dus wel... ik moet via de Cauberg naar huis *O* :')
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 13:59:34 #195
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88736800
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 13:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij begrijpt het dus wel... ik moet via de Cauberg naar huis *O* :')
En dat mag je nog steeds van mij hoor. Alleen als je daarbij zit te kankeren op mensen die wel op eigen kracht die heuvel over komen krijg je van mij een :')
pi_88736863
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:59 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

En dat mag je nog steeds van mij hoor. Alleen als je daarbij zit te kankeren op mensen die wel op eigen kracht die heuvel over komen krijg je van mij een :')
Kun je niet beter in de sportschool patsen met je fysieke gesteldheid i.p.v. op de openbare weg?
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 14:02:34 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88736902
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:59 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik kanker niet op mensen die op eigen kracht die berg op gaan, wel op mensen die dat met z'n vieren naast elkaar doen. En op de Cauberg zelf, ga ik echt geen rare inhaalacties uitvoeren. Maar eenmaal boven is er een fietspad, dan behoor je dus niet alsnog op de weg te blijven rijden. Dat is vrij moeilijk te begrijpen blijkbaar :)
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 14:06:59 #198
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88737094
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 14:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik kanker niet op mensen die op eigen kracht die berg op gaan, wel op mensen die dat met z'n vieren naast elkaar doen. En op de Cauberg zelf, ga ik echt geen rare inhaalacties uitvoeren. Maar eenmaal boven is er een fietspad, dan behoor je dus niet alsnog op de weg te blijven rijden. Dat is vrij moeilijk te begrijpen blijkbaar :)
Dan blijft de vraag open, hoe kom je erbij dat je er van mij niet met de auto over mag rijden?
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 14:09:41 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88737188
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:06 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag open, hoe kom je erbij dat je er van mij niet met de auto over mag rijden?
Je maakt het belachelijk, dus in jouw ogen is het iets stoms om te doen. Ik zou van jou graag een alternatief krijgen dan :)
  maandag 15 november 2010 @ 14:12:56 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88737299
quote:
8s.gif Op maandag 15 november 2010 08:56 schreef Oblivion het volgende:
(Of is dat wel zo?)

Tuurlijk wel gek wief
pi_88737363
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:12 schreef Zorro het volgende:
Wielrenners :{w
Lange-tenen-volk ... Ik heb lang geleden nog eens ooit ruzie met een groepje gekregen omdat ze ongeduldig achter ons groepje (school-)fietsers hingen. Schooljeugd gebruikt het hele fietspad he, dus ze konden er niet door. Toen ze uiteindelijk gefrustreerd voorbijreden riep ik dat ze toch echt de verkeerde kant op reden voor de Tour de France (het was in die periode). Kwaad dat ze werden :')
Kwaad? Ze vonden het waarschijnlijk, en meer dan terecht, een heel matig grapje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_88737422
En kennelijk zit Zorro zelf ook fout met z'n

quote:
Schooljeugd gebruikt het hele fietspad he,
opmerking.

Dat je met veel bent wil niet zeggen dat je niet achter elkaar of 2 aan 2 kunt rijden. Dat geld voor schooljeugd net zo goed als wielrenners.
  maandag 15 november 2010 @ 14:16:31 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_88737424
Kapot moeten ze die wielrenners! Allemaal! Wat een klootzakken!
.
  maandag 15 november 2010 @ 14:25:56 #204
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88737744
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een fietser bewust midden op de weg blijft rijden.
Dat gedrag vergelijk ik met het bewust zorgen dat een fietser een andere fietser niet in kan halen.
Als dit waar is dan is het vreemd dat velen hier zo blij zijn met het gedrag van de automobilist.
Alsof je zonder fietser voor je harder kan, dat zelfde gelul zie ik ook bij die idioten die niet achter een brommer durven te rijden. Op een magische wijze verschrompeld hun pielemuis blijkbaar, want zelfs als zo'n scooter 80 rijdt moeten ze er voorbij

:') volk.
  maandag 15 november 2010 @ 14:26:07 #205
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_88737753
Asociale wielrenners gun ik altijd wel een stuurfoutje, waardoor ze met z'n allen op een hoopje tegen het asfalt plakken.

De chauffeur uit de OP, die bewust met zijn wagen iemand op een fiets (ongeacht wat voor lul dat is) gaat aanrijden, die gun ik dan weer een auto die rond een boom is gekruld met meneer in helse pijnen op de motorkap.

Nee, een combinatie. De mongool knalt met zijn wagen tegen een boom, wordt uit zijn auto op het fietspad gekatapulteerd en een peloton wielerterroristen knalt er overheen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_88738006
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Asociale wielrenners gun ik altijd wel een stuurfoutje, waardoor ze met z'n allen op een hoopje tegen het asfalt plakken.

De chauffeur uit de OP, die bewust met zijn wagen iemand op een fiets (ongeacht wat voor lul dat is) gaat aanrijden, die gun ik dan weer een auto die rond een boom is gekruld met meneer in helse pijnen op de motorkap.

Nee, een combinatie. De mongool knalt met zijn wagen tegen een boom, wordt uit zijn auto op het fietspad gekatapulteerd en een peloton wielerterroristen knalt er overheen.
de combinatie:

:P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88738128
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:33 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

de combinatie:
[ afbeelding ]

:P
quote:
The 28-year-old driver was apparently drunk and fell asleep when he crashed in the race, said police investigator Jose Alfredo Rodriguez.
  maandag 15 november 2010 @ 14:48:19 #208
67640 SaintOfKillers
pi_88738528
Trouwens logisch dat die "recreanten" zo opgefokt rondfietsen, de helft van die kerels zit tegenwoordig ook al aan de dope om tijdens hun toerritje te kunnen volgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_88739176
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

Haha en dan allemaal doden _O_ Zou zo vet zijn hè! Al was het maar omdat jij dan gelijk zou krijgen! Hahaha _O_ harde boy deze man!
  maandag 15 november 2010 @ 15:16:32 #210
67640 SaintOfKillers
pi_88739558
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 15:06 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Haha en dan allemaal doden _O_ Zou zo vet zijn hè! Al was het maar omdat jij dan gelijk zou krijgen! Hahaha _O_ harde boy deze man!
Het topic staat vol met deze domme onzin, dus als men dan toch ongenuanceerde stupiditeiten (al schijnt dat bij anonimiteit en een forum te horen) gaat uitkramen, dan kan je 't maar best meteen goed doen.
pi_88739600
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:12 schreef fs180 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel gek wief
Ze mogen er wel fietsen, maar ook zij moeten zich aan de geldende maximumsnelheid houden. ;)
pi_88739644
quote:

[..]

Voor hetzelfde geld was hij met z'n dronken kop op een overstekende kleuterklas ingereden, dus hem complementeren is nogal bezopen in mijn ogen.
  maandag 15 november 2010 @ 15:53:18 #213
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88741301
Net zo erg als tuig op scooters die wielrenners.
pi_88743100
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef pisnicht het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Haters gonna hate.
pi_88743170
Netjes afgehandeld. Een vervelend breukje en het zal hem zeker leren. De volgende keer wellicht nog een paar tikken geven aan de wielrenner.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88743337
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:58 schreef Reuzelbek het volgende:
http://www.velodrome.nl/
Leuk idee maar jij begrijpt de principes niet geloof ik. Bijvoorbeeld. Lance Armstrong die een Tour moet rijden gaat die niet rijden door alleen rondjes te rijden op een indoorbaan waarvoor je een speciale cadans en fiets nodig hebt :)
Haters gonna hate.
pi_88743403
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat ben ik wel met je eens. En als je als rennert hard wil fietsen kan je ook de polder nog in. Ik weet ook dat als ik naar mijn werk fiets, van Dordt naar Capelle dat ik veel verkeer en stoplichten tegen kom en dat calculeer ik dan in. En als ik hard wil fietsen ga ik naar de polder. Wat trouwens ook wel gezegd mag worden zijn die irritante scooterrijders die ook niet weten waar ze moeten rijden fietspad/autoweg.
Haters gonna hate.
pi_88743435
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:50 schreef Lo-Fi het volgende:
Netjes afgehandeld. Een vervelend breukje en het zal hem zeker leren. De volgende keer wellicht nog een paar tikken geven aan de wielrenner.
Dat vind ik nou nergens op slaan. Waar 2 kijven hebben twee schuld maar het is niet echt eerlijk he een auto tegenover een fiets.
Haters gonna hate.
pi_88743658
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:56 schreef CyclingGirl het volgende:

Dat ben ik wel met je eens. En als je als rennert hard wil fietsen kan je ook de polder nog in. Ik weet ook dat als ik naar mijn werk fiets, van Dordt naar Capelle dat ik veel verkeer en stoplichten tegen kom en dat calculeer ik dan in. En als ik hard wil fietsen ga ik naar de polder. Wat trouwens ook wel gezegd mag worden zijn die irritante scooterrijders die ook niet weten waar ze moeten rijden fietspad/autoweg.
In een groep gaat het er meestal om dat ze bang zijn dat ze uit het wiel gereden worden.
Dus de minste renners zijn meestal het a-sociaalste in het verkeer.
  maandag 15 november 2010 @ 17:05:58 #221
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88743743
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dat vind ik nou nergens op slaan. Waar 2 kijven hebben twee schuld maar het is niet echt eerlijk he een auto tegenover een fiets.
Enige recht is hier dat ze die automobilist op pakken en poging tot doodslag ten laste leggen.
Je gaat niet (wat er ook vooraf gebeurt) express met je auto tegen een fietser aan rijden.
pi_88744700
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:56 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik als scooterrijder ben het daar gedeeltelijk mee eens, maar dat is meer door:
-Gebrek aan borden
-Niet consequent gebruik van wanneer de brommer waar moet rijden
-Brommer die op het fietspad moet, maar halverwege het fietspad -zonder het tegenkomen van mogelijkheden om de weg op te gaan- een fietsers-only bordje tegenkomt!
-Weggebruikers die denken dat brommers altijd op het fietspad horen
-Fietsers die denken dat brommers altijd op de weg horen

Mooiste situatie is nog wel een brom-wisselstrook-bordje dat mij de weg opstuurt (terwijl ik daar al moest rijden), en 10 meter verder een bordje verboden voor brommers. Na wat zoekwerk en het erbij pakken van google Streetview bleek het de bedoeling te zijn dat brommers daar via een keerstrook de weg oversteken (wat redelijk gevaarlijke situaties op kan leveren op dat punt :D ).

Overigens blijven die paar scooterbestuurders die ik te paard tegen kom vaak achter mij hangen, halen voorzichtig in, dat gaat eigenlijk altijd prima. Wielrenners -en dan vooral de groepen, "los" hebben ze een minder grote bek, proberen het liefst over je heen te fietsen :) Tot mijn grote verbazing heeft de gemiddelde scooteraar dus meer socialskills dan een wielrenner :)
pi_88745022
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik als scooterrijder ben het daar gedeeltelijk mee eens, maar dat is meer door:
-Gebrek aan borden
-Niet consequent gebruik van wanneer de brommer waar moet rijden
-Brommer die op het fietspad moet, maar halverwege het fietspad -zonder het tegenkomen van mogelijkheden om de weg op te gaan- een fietsers-only bordje tegenkomt!
-Weggebruikers die denken dat brommers altijd op het fietspad horen
-Fietsers die denken dat brommers altijd op de weg horen

Mooiste situatie is nog wel een brom-wisselstrook-bordje dat mij de weg opstuurt (terwijl ik daar al moest rijden), en 10 meter verder een bordje verboden voor brommers. Na wat zoekwerk en het erbij pakken van google Streetview bleek het de bedoeling te zijn dat brommers daar via een keerstrook de weg oversteken (wat redelijk gevaarlijke situaties op kan leveren op dat punt :D ).

Overigens blijven die paar scooterbestuurders die ik te paard tegen kom vaak achter mij hangen, halen voorzichtig in, dat gaat eigenlijk altijd prima. Wielrenners -en dan vooral de groepen, "los" hebben ze een minder grote bek, proberen het liefst over je heen te fietsen :) Tot mijn grote verbazing heeft de gemiddelde scooteraar dus meer socialskills dan een wielrenner :)
bij paarden en andere zwakkere weg gebruikers ben ik altijd netjes.
met de motor trek ik de koppeling altijd ff in en glij geruisloos langs een paard heen (of laag in de toeren).

als ik langs een groep wielrenners kom wil ik nog wel eens de dodemansknop aan en uit doen :P
pi_88745450
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Heeft vaak niets met "een grote bek" of "opzet" te maken. Met een groep is het nou eenmaal lastiger te manoevreren en passeren dan solo. Het lijkt vaak alsof een groep moedwillig problemen veroorzaakt, en ik kan niet ontkennen dat een groep meer problemen met het overige verkeer oplevert, maar vaak zit hier weinig opzet of moedwil in.
pi_88747507
quote:
Wielrenners fietsen tenminste door. Niets zo erg als achter drie schoolmeisjes zitten die elkaars stuur moeten vasthouden en daardoor zo langzaam fietsen dat je lopend nog sneller bent.
pi_88749239
Wat zijn er hier toch weer een hoop mensen die echt zieke gedachtenkronkels hebben, het met een auto aanrijden van een fietser is nooit goed te praten. En het is ook maar een kleine groep wielrenners die zo asociaal zijn, het is nu eenmaal niet anders dan dat een deel van het asociale volk in dit land wielrennen als hobby heeft uitgekozen. Een groot deel van de wielrenners houdt gewoon goed rekening met andere weggebruikers. Als ik na een wedstrijd weer ga trainen zorg ik ook altijd dat ik mijn belletje er weer opzet en gewoon rustig rijd totdat ik eenzaam tussen de weilanden terecht gekomen ben. Negen van de tien mensen met wie ik wel eens fiets is ook zo, maarja die ene weet een hoop mensen aardig geïrriteerd te krijgen (nouja misschien 2 of 3 dan O-) ) Maak ook wel eens mee dat als je schoolkinderen tegemoet fietst er eentje stoer moet doen tegenover z'n klasgenootjes door dan net op het laatste moment jou de stuipen op het lijf probeert te jagen door uit te wijken, maar ik wens daardoor niet direct alle schoolkinderen dood zoals sommige hier wielrenners wel doen. Maarja aan de moderators te zien wordt dat hier wel gewaardeerd :r
pi_88749622
Als we het hebben over groepen die zich niet altijd in het verkeer gedragen zoals het moet, kunnen dezelfde topics ook gemaakt worden voor wandelaars, skeeleraars, nordic walkers en mensen met honden (al dan niet aangelijnd) op het fietspad, opgefokte automobilisten, scholieren met zn drieen naast elkaar, (meestal bejaarde) echtparen die zich argeloos op het fietspad begeven...
pi_88752696
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:50 schreef marcodej het volgende:

[..]

Heeft vaak niets met "een grote bek" of "opzet" te maken. Met een groep is het nou eenmaal lastiger te manoevreren en passeren dan solo. Het lijkt vaak alsof een groep moedwillig problemen veroorzaakt, en ik kan niet ontkennen dat een groep meer problemen met het overige verkeer oplevert, maar vaak zit hier weinig opzet of moedwil in.
Dat laten ze niet zien zeg, tering. Woest gebaren, schelden, ze doen alles om alle ruimte te hebben. Vuile klootzakken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88757458
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat laten ze niet zien zeg, tering. Woest gebaren, schelden, ze doen alles om alle ruimte te hebben. Vuile klootzakken.
Wat gek dat ik zulke dingen nooit meemaak. Maar goed, ik probeer dan ook zoveel mogelijk rechts te rijden zodat de groep zonder te hoeven waarschuwen kan passeren.
pi_88757611
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Negeer die meth-junk.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 21:50:09 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88757745
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:17 schreef VreemdeEend het volgende:
Wat zijn er hier toch weer een hoop mensen die echt zieke gedachtenkronkels hebben, het met een auto aanrijden van een fietser is nooit goed te praten. En het is ook maar een kleine groep wielrenners die zo asociaal zijn, het is nu eenmaal niet anders dan dat een deel van het asociale volk in dit land wielrennen als hobby heeft uitgekozen. Een groot deel van de wielrenners houdt gewoon goed rekening met andere weggebruikers. Als ik na een wedstrijd weer ga trainen zorg ik ook altijd dat ik mijn belletje er weer opzet en gewoon rustig rijd totdat ik eenzaam tussen de weilanden terecht gekomen ben. Negen van de tien mensen met wie ik wel eens fiets is ook zo, maarja die ene weet een hoop mensen aardig geïrriteerd te krijgen (nouja misschien 2 of 3 dan O-) ) Maak ook wel eens mee dat als je schoolkinderen tegemoet fietst er eentje stoer moet doen tegenover z'n klasgenootjes door dan net op het laatste moment jou de stuipen op het lijf probeert te jagen door uit te wijken, maar ik wens daardoor niet direct alle schoolkinderen dood zoals sommige hier wielrenners wel doen. Maarja aan de moderators te zien wordt dat hier wel gewaardeerd :r
Ow... leg uit. k heb namelijk nog geen enkele NWS-moderator gezien in dit topic.
pi_88757897
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:17 schreef VreemdeEend het volgende:
Wat zijn er hier toch weer een hoop mensen die echt zieke gedachtenkronkels hebben, het met een auto aanrijden van een fietser is nooit goed te praten.
In Engeland was er dus ook een fietser opzettelijk aangereden na een woordenwisseling met een automobilist. Wat die automobilist niet gezien had was dat in de trailer achter de fiets een kind zat. Vader en kind zwaargewond (kind hersenschade). Die schoft is er met een lichte straf mee weg gekomen ook. En dramatisch zitten doen in de rechtszaal. Tijdens de rechtzaak heeft hij om aandacht te trekken zijn polsen doorgesneden. Jammer genoeg heeft hij het overleefd.
pi_88757959
Oja, het gebeurde nog met een Range Rover ook. Die dingen zijn groot. Hele mooi auto's, daar niet van, maar de bestuurders lijken vaak wel aso's te zijn.
pi_88757990
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat gek dat ik zulke dingen nooit meemaak. Maar goed, ik probeer dan ook zoveel mogelijk rechts te rijden zodat de groep zonder te hoeven waarschuwen kan passeren.
Je moet eens voor de lol naast een vriend fietsen, of een willekeurig persoon bij gebrek aan vrienden. Wacht totdat er een groep achter je fietst. Ze zullen niet bellen. Wel schreeuwen, gebaren en, na het inhalen, je de weg afsnijden. Dat jij het niet meemaakt wil niet zeggen dat het niet gebeurd he.
  maandag 15 november 2010 @ 22:00:22 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88758422
quote:
Ik denk dat wielrenners zich gewoon eens aan de verkeersregels moeten houden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 november 2010 @ 22:02:05 #236
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_88758528
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat wielrenners zich gewoon eens aan de verkeersregels moeten houden.
Precies, zoals alle overige verkeersdeelnemers dit ook doen! Echt belachelijk die wielrenners, wat denken ze wel niet?!
.
pi_88758854
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je moet eens voor de lol naast een vriend fietsen, of een willekeurig persoon bij gebrek aan vrienden. Wacht totdat er een groep achter je fietst. Ze zullen niet bellen. Wel schreeuwen, gebaren en, na het inhalen, je de weg afsnijden. Dat jij het niet meemaakt wil niet zeggen dat het niet gebeurd he.
Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar ik zeg dat je het kan voorkomen door het fietspad niet volledig te benutten door rechts te rijden, of (in het geval van naast elkaar rijden) snel ruimte te maken als de renner achter je aangeeft er langs te willen. Zoals het hoort dus. De meeste (zo niet alle) renners die ik ken of tegenkom, geeft gewoon eerst duidelijk maar netjes aan er langs te willen middels een belletje of 'pardon'.

Ik ben nog nooit uitgescholden zonder reden, alleen toen ik zelf een keer een foutje maakte door zonder te kijken het fietspad op te rijden (toen zat ik zelf notabene ook op de racefiets).

Overigens is bij de club waarbij ik rij een goeie bel verplicht, rijden we in groepen van beperkte omvang en proberen we altijd de verkeersregels na te leven en snelheid aan te passen aan de situatie.
  maandag 15 november 2010 @ 22:12:21 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88759220
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:02 schreef Yankee het volgende:

Precies, zoals alle overige verkeersdeelnemers dit ook doen! Echt belachelijk die wielrenners, wat denken ze wel niet?!
Fietsers en Motorrijders zijn volgens mij echt de ergste groepen in het verkeer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88759315
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar ik zeg dat je het kan voorkomen door het fietspad niet volledig te benutten door rechts te rijden, of (in het geval van naast elkaar rijden) snel ruimte te maken als de renner achter je aangeeft er langs te willen. Zoals het hoort dus. De meeste (zo niet alle) renners die ik ken of tegenkom, geeft gewoon eerst duidelijk maar netjes aan er langs te willen middels een belletje of 'pardon'.

Ik ben nog nooit uitgescholden zonder reden, alleen toen ik zelf een keer een foutje maakte door zonder te kijken het fietspad op te rijden (toen zat ik zelf notabene ook op de racefiets).

Overigens is bij de club waarbij ik rij een goeie bel verplicht, rijden we in groepen van beperkte omvang en proberen we altijd de verkeersregels na te leven en snelheid aan te passen aan de situatie.
O, je bent zelf een renner, dat verklaart een hele hoop. Ik ga niet aan de kant voor mensen die gaan schelden en roepen i.p.v. netjes bellen, never. Ik hoef het ook niet te voorkomen imho. Als zij met 2 man naast elkaar mij, terwijl ik in m'n eentje fiets, in willen halen, moeten ze maar naar de polder fietsen, of naar de hel. Ik ga niet in een greppel fietsen omdat hun met hun arrogante kuthouding erlangs 'moeten'
pi_88759337
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fietsers en Motorrijders zijn volgens mij echt de ergste groepen in het verkeer.
Fietsers zonder licht en oude mensen.
pi_88760752
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O, je bent zelf een renner, dat verklaart een hele hoop.
Een hele hoop? Dat ik het een stuk genuanceerder zie dan de meesten hier? Inderdaad.

quote:
Ik ga niet aan de kant voor mensen die gaan schelden en roepen i.p.v. netjes bellen, never.
Dan ben ik benieuwd hoe jij je op de weg begeeft dat ze spontaan tegen je beginnen te schelden.
quote:
Ik hoef het ook niet te voorkomen imho.
Ik zou niet weten waarom niet.

quote:
Als zij met 2 man naast elkaar mij, terwijl ik in m'n eentje fiets, in willen halen, moeten ze maar naar de polder fietsen, of naar de hel.
Als zij je niet kunnen inhalen als je in je eentje rijdt, moet je wat aan je plaatsbepaling op de weg doen.

quote:
Ik ga niet in een greppel fietsen omdat hun met hun arrogante kuthouding erlangs 'moeten'
Dat vraagt ook niemand. Netjes rechts rijden is voldoende.
pi_88760901
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

welke hinder heb jij van motorrijders?
pi_88760920
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef marcodej het volgende:
Een hele hoop? Dat ik het een stuk genuanceerder zie dan de meesten hier? Inderdaad.

Dan ben ik benieuwd hoe jij je op de weg begeeft dat ze spontaan tegen je beginnen te schelden.

Ik zou niet weten waarom niet.

Als zij je niet kunnen inhalen als je in je eentje rijdt, moet je wat aan je plaatsbepaling op de weg doen.

Dat vraagt ook niemand. Netjes rechts rijden is voldoende.
Je bent, neem ik aan, met het begrip 'smal fietspad'. Maar dan ook erg smal. Die je alleen nog maar bij bossen hebt, en soms in de polder. Als ik daar fiets, rechts, kan niemand me inhalen. Waarom willen die klootzakken met z'n 2en naast elkaar mij inhalen? Je kan alles goedpraten, maar het is niet voor niets dat ik, en velen anderen, een hekel hebben aan wielrenners.
pi_88760935
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef marcodej het volgende:
Precies, gewoon met je fiets het autogedeelte of de snelweg op. _O-
pi_88761006
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Precies, gewoon met je fiets het autogedeelte of de snelweg op. _O-
hehehehe viel me ook al op.
zelf anderen wijzen op dat ze netjes op de voor hun bestemde plek moeten begeven zonder hinder te veroorzaken maar zelf wel op de weg voor gemotoriseerd verkeer begeven :')
pi_88761193
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:42 schreef elkeversluis het volgende:

[..]

zelf anderen wijzen op dat ze netjes op de voor hun bestemde plek moeten begeven zonder hinder te veroorzaken maar zelf wel op de weg voor gemotoriseerd verkeer begeven :')
Seek the logic
pi_88761311
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:42 schreef elkeversluis het volgende:

[..]

:? Op sommige wegen mag je overigens wel als fietser rijden, schijnen de meeste automobilisten ook niet te weten.
pi_88761370
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:48 schreef marcodej het volgende:

[..]

:? Op sommige wegen mag je overigens wel als fietser rijden, schijnen de meeste automobilisten ook niet te weten.
ja maar meestal veroorzaken ze juist de overlast op de wegen waar ze niet mogen rijden...
pi_88761469
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:49 schreef elkeversluis het volgende:

[..]

ja maar meestal veroorzaken ze juist de overlast op de wegen waar ze niet mogen rijden...
Ja. Als het fietspad bijv. van stoeptegels is gemaakt en de weg van asfalt, en er staat een bord verboden voor fietsers langs de weg, dan daar toch fietsen :r
pi_88761809
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je bent, neem ik aan, met het begrip 'smal fietspad'. Maar dan ook erg smal. Die je alleen nog maar bij bossen hebt, en soms in de polder. Als ik daar fiets, rechts, kan niemand me inhalen. Waarom willen die klootzakken met z'n 2en naast elkaar mij inhalen? Je kan alles goedpraten, maar het is niet voor niets dat ik, en velen anderen, een hekel hebben aan wielrenners.
En wat als ik nou een 'gewone' fietser op een stadsfiets was, die sneller rijdt dan gemiddeld. Zou je me dan wel laten passeren op dat fietspad? Vast wel.

Ook erg vreemd trouwens dat je zegt dat ze maar "naar de polder" moeten en dan rijden ze in de polder (op een smal fietspad, dat wel), dan is het weer niet goed. ;)

Nogmaals, ik zeg niet dat er geen problemen zijn en er is ook een gedeelte onder de wielrenners die zich asociaal gedraagt. Maar het overgrote deel probeert het wel goed te doen. En als er dan toch problemen ontstaan is dat niet uit moedwil of opzet, maar zou het ook kunnen omdat andere verkeersdeelnemers situaties niet goed inschatten.
pi_88762209
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

En wat als ik nou een 'gewone' fietser op een stadsfiets was, die sneller rijdt dan gemiddeld. Zou je me dan wel laten passeren op dat fietspad? Vast wel.

Ook erg vreemd trouwens dat je zegt dat ze maar "naar de polder" moeten en dan rijden ze in de polder (op een smal fietspad, dat wel), dan is het weer niet goed. ;)

Nogmaals, ik zeg niet dat er geen problemen zijn en er is ook een gedeelte onder de wielrenners die zich asociaal gedraagt. Maar het overgrote deel probeert het wel goed te doen. En als er dan toch problemen ontstaan is dat niet uit moedwil of opzet, maar zou het ook kunnen omdat andere verkeersdeelnemers situaties niet goed inschatten.
Hell, ik zou zelfs een kleuterklas willen laten passeren als het kan, maar dat kan niet. Als die wielrenners zo nodig snel moeten fietsen, gaan ze maar ergens fietsen waar het wel heel snel kan, waar niemand er last van heeft. En nogal frappant dat alle verkeersdeelnemers het verkeerd zouden inschatten. Wielrenners zijn gewoon te arrogant om zelf hun eigen fout in te zien, jij bewijst het.
pi_88762802
Ik haal ze altijd in die wielrenners met mijn ligfiets. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2010 23:19:39 ]
pi_88762870
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hell, ik zou zelfs een kleuterklas willen laten passeren als het kan, maar dat kan niet.
Tuurlijk kan het wel, je moet er alleen wat meer moeite voor doen. Als iemand achter vraagt of hij er langs mag, dan doe je dat gewoon. Ook als het fietspad zo smal is dat je even in de berm moet stilstaan om plaats te maken. Dat heet normaal gedrag. Als ik op een roltrap sta en iemand vraagt mij of hij mag passeren, dan doe ik dat, ook als ik daarvoor mijn buik moet inhouden.

quote:
Als die wielrenners zo nodig snel moeten fietsen, gaan ze maar ergens fietsen waar het wel heel snel kan, waar niemand er last van heeft.
Dat doen ze al, dat rijdt namelijk een stuk prettiger. Maar dan nog, zal altijd iemand er 'last' van hebben. Die ene fietser die net op dat hele smalle fietspad in de polder rijdt bijvoorbeeld. En zeker als je in de Randstad rijdt ontkom je er niet aan om even een wat drukker stuk te moeten passeren om richting het rustige stuk te gaan.

quote:
En nogal frappant dat alle verkeersdeelnemers het verkeerd zouden inschatten. Wielrenners zijn gewoon te arrogant om zelf hun eigen fout in te zien, jij bewijst het.
Ik zeg dat het "ook" aan de andere verkeersdeelnemer kan liggen. Stellen dat het alleen maar aan de wielrenner ligt vind ik eerder arrogant.
pi_88763433
Als je weet dat zoveel mensen er last van hebben, waarom doe je het dan? Zoveel dingen worden verboden omdat het overlast met zich meebrengt, laten we in godsnaam dit dan ook verbieden.

En by the way; in de berm stilstaan voor een groep wielrenners? Al van m'n lang-zal-ze-leven niet.
pi_88763527
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:20 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tuurlijk kan het wel, je moet er alleen wat meer moeite voor doen. Als iemand achter vraagt of hij er langs mag, dan doe je dat gewoon. Ook als het fietspad zo smal is dat je even in de berm moet stilstaan om plaats te maken. Dat heet normaal gedrag. Als ik op een roltrap sta en iemand vraagt mij of hij mag passeren, dan doe ik dat, ook als ik daarvoor mijn buik moet inhouden.

[..]

Dat doen ze al, dat rijdt namelijk een stuk prettiger. Maar dan nog, zal altijd iemand er 'last' van hebben. Die ene fietser die net op dat hele smalle fietspad in de polder rijdt bijvoorbeeld. En zeker als je in de Randstad rijdt ontkom je er niet aan om even een wat drukker stuk te moeten passeren om richting het rustige stuk te gaan.

[..]

Ik zeg dat het "ook" aan de andere verkeersdeelnemer kan liggen. Stellen dat het alleen maar aan de wielrenner ligt vind ik eerder arrogant.
in de berm voor wielrentuig....
weet je wat fatsoen is, wachten totdat je kan passeren en dan netjes passeren, precies zoals het in de wet staat.

mensen zoals jouw tonen maar weer aan dat de actie uit het nieuwsbericht geheel terecht was
pi_88763637
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:36 schreef elkeversluis het volgende:

[..]

in de berm voor wielrentuig....
weet je wat fatsoen is, wachten totdat je kan passeren en dan netjes passeren, precies zoals het in de wet staat.

mensen zoals jouw tonen maar weer aan dat de actie uit het nieuwsbericht geheel terecht was
Met jou zou ik wel een stuk kunnen fietsen ^O^

Volgens mij is hij iemand die aan de kant van de weg gaat staan als er een bumperklever door wil.
pi_88763715
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:33 schreef bijdehand het volgende:
Als je weet dat zoveel mensen er last van hebben, waarom doe je het dan? Zoveel dingen worden verboden omdat het overlast met zich meebrengt, laten we in godsnaam dit dan ook verbieden.
Je ziet de aanhalingstekens om het woord last niet? En alles verbieden waar mensen eventueel 'last' van kunnen hebben lijkt me niet verstandig. Zeker niet bij zo'n klagend volk als de Nederlander.

quote:
En by the way; in de berm stilstaan voor een groep wielrenners? Al van m'n lang-zal-ze-leven niet.
En waarom niet? Te groot ego?
pi_88763872
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met jou zou ik wel een stuk kunnen fietsen ^O^

Volgens mij is hij iemand die aan de kant van de weg gaat staan als er een bumperklever door wil.
Nee hoor, ik rij al zoveel mogelijk rechts. Ik blokkeer de doorstroming niet door onnodig links te rijden. En ja hoor, als het een eenbaansweg is, zal ik op den duur, als hij echt aan het kleven is, plaats proberen te maken. Meneer heeft dan blijkbaar haast.
pi_88763885
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:41 schreef marcodej het volgende:

[..]

Je ziet de aanhalingstekens om het woord last niet? En alles verbieden waar mensen eventueel 'last' van kunnen hebben lijkt me niet verstandig. Zeker niet bij zo'n klagend volk als de Nederlander.

[..]

euh inhalen is een bijzondere manouvre en daarbij gaat al het andere verkeer voor.

dus leg me eens uit waarom ik de berm in moet....
pi_88763946
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:41 schreef marcodej het volgende:

[..]

[..]

Nee, niet een te groot ego. Ten eerste om de reden die elkeversluis geeft. Ten tweede kunnen de wielrenners ook de berm in als ze voorbij mij moeten.
Aanhalingstekens of niet, veel verkeersdeelnemers hebben last van wielrenners, dat weet je.
pi_88763952
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:45 schreef elkeversluis het volgende:

[..]

euh inhalen is een bijzondere manouvre en daarbij gaat al het andere verkeer voor.

dus leg me eens uit waarom ik de berm in moet....
Waarom? Fatsoen. Als iemand aangeeft dat hij er langs wil ben ik de beroerdste niet.

Overigens staat ook in de wet dat fietsers zich zodanig moeten gedragen dat mensen makkelijk moeten kunnen passeren.
pi_88763977
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:47 schreef marcodej het volgende:

[..]
Overigens staat ook in de wet dat fietsers zich zodanig moeten gedragen dat mensen makkelijk moeten kunnen passeren.
En dat kan dus niet overal. Tevens, bron?
pi_88764004
quote:
5s.gif Op maandag 15 november 2010 21:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ow... leg uit. k heb namelijk nog geen enkele NWS-moderator gezien in dit topic.
Als hier een een dag lang verschrikkelijke dingen waren gepost waren die echt wel weggehaald, maar ik moet toegeven het viel hier eigenlijk nog wel mee, maar...

quote:

[..]

is er nu geen moderator gevonden die deze beste puber hier een tijd over na kan laten denken??

Verder zijn de wielrenners die voor de grootste frustraties zorgen bij de andere weggebruikers vooral degenen die in de groep vallen die hooguit één keer per week hun fiets pakken op zonnige dagen om wat aan hun bierbuik te doen. En dan tijdelijk hun wekelijkse rondje een poging te doen om hun gemiddelde snelheid tijdens die tocht zo hoog mogelijk proberen te houden, zelfs als ze dan toevallig een bebouwde kom op hun route vinden. Maar ik wil bijvoorbeeld niet op iedere verjaardag waar ik kom met hun vergeleken worden, er zijn echt genoeg normale wielrenners. En onder de overige weggebruikers bevinden zich bijna net zo veel aso's.
pi_88764022
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, niet een te groot ego. Ten eerste om de reden die elkeversluis geeft. Ten tweede kunnen de wielrenners ook de berm in als ze voorbij mij moeten.
Aanhalingstekens of niet, veel verkeersdeelnemers hebben last van wielrenners, dat weet je.
En ik heb soms 'last' van wandelaars op het fietspad, nordic walkers, skeeleraars, mensen met al dan niet aangelijnde honden, scholieren die met zijn drieen naast elkaar fietsen, (meestal bejaarde) fietsers die zich argeloos in het verkeer begeven. Daar open ik ook geen topics over op FOK.
  maandag 15 november 2010 @ 23:50:23 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_88764111
Ik heb last van wielrenners die in een groep fietsen, maar in grote groepen worden mensen altijd asocialer is mijn ervaring. Individuele wielrenners heb ik geen last van. En in dit geval lijkt het een individuele wielrenner te zijn geweest. Niks lijkt me te rechtvaardigen dat iemand doelbewust wordt aangereden en gelanceerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_88764133
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:48 schreef marcodej het volgende:

[..]

En ik heb soms 'last' van wandelaars op het fietspad, nordic walkers, skeeleraars, mensen met al dan niet aangelijnde honden, scholieren die met zijn drieen naast elkaar fietsen, (meestal bejaarde) fietsers die zich argeloos in het verkeer begeven. Ook maar verbieden dan?
Wandelaars op het fietspad? Ja, zeker. Honden moeten aangelijnd zijn, en bellen als je erlangs wil, niet schreeuwen of schelden, werkt. Ik weet niet of het in de wet staat, maar in veel APV's is geregeld dat je niet met 3 man naast elkaar mag. Skeeleraars zijn gewoon langzame fietser, en bejaarden, tsja, die mogen wat mij betreft niet eens autorijden.
pi_88764152
En er zijn overal wel topic over geopend, en anders mag je het zelf doen hoor.
pi_88764386
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik weet niet of het in de wet staat, maar in veel APV's is geregeld dat je niet met 3 man naast elkaar mag.
Niet als andere mensen willen passeren.
pi_88764416
quote:
En er zijn overal wel topic over geopend, en anders mag je het zelf doen hoor.
Volgens mij ben jij wel zo'n persoon die in het verleden zo'n trauma heeft opgelopen door irritante wielrenners dat hij nu ook expres breed blijft fietsen als toevallig wel een normale hem van plan is om in te halen, gewoon omdat het kan. Als iedereen op het fietspad gewoon een beetje rekening houdt met elkaar, kost echt geen moeite.
pi_88764483
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef marcodej het volgende:

[..]

Niet als andere mensen willen passeren.
Wat niet als andere mensen je willen passeren?

Met z'n 3en mag gewoon niet. En ja, als er iemand naast me fietst dan ga ik ervoor of erachter fietsen zodat ik ingehaald kan worden, maar de berm ga ik niet in. Duh.
pi_88765035
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat niet als andere mensen je willen passeren?

Met z'n 3en mag gewoon niet. En ja, als er iemand naast me fietst dan ga ik ervoor of erachter fietsen zodat ik ingehaald kan worden, maar de berm ga ik niet in. Duh.
Ik las het verkeerd. Excuus.

Als er in het extreme geval dat het fietspad zooooo smal is dat niemand kan passeren zonder in te berm te moeten (hoeveel van die paden zijn er eigenlijk? Komt volgens mij vrij weinig voor) ga ik wel even de berm in om die persoon te laten passeren. Leven en laten leven, iets wat redelijk normaal is in het verkeer.

En nu ga ik pitten.
pi_88765093
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 00:15 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik las het verkeerd. Excuus.

Als er in het extreme geval dat het fietspad zooooo smal is dat niemand kan passeren zonder in te berm te moeten (hoeveel van die paden zijn er eigenlijk? Komt volgens mij vrij weinig voor) ga ik wel even de berm in om die persoon te laten passeren. Leven en laten leven, iets wat redelijk normaal is in het verkeer.

En nu ga ik pitten.
Hier zijn er nogal wat van die fietspaden, tussen dorpen in. Mensen die zo'n haast hebben dat ze mij moeten passeren, kunnen zelf de berm in.
  dinsdag 16 november 2010 @ 01:05:02 #273
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_88766173
Oostzaan, tokkie&aso bolwerk. :')
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 16 november 2010 @ 07:34:58 #274
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88767686
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik haal ze altijd in die wielrenners met mijn ligfiets. :P
Das appart. Ik haal altijd ligfietsers in met m'n racefiets.
Ligfietsers fietsen nooit harder dan 28-30km/u omdat ze anders moe worden ;)

Leuk om d'r ff achter te gaan hangen, dan piegen ze elke 20 seconden in hun spiegeltje, dan ff een tijdje op jagen tot je ziet dat i het moeilijk krijgt, en dan ff met 40 in halen. Leuk spelletje. :)

anyway:
Als iedereen zich nou eens niet zo aansteld als ze worden ingehaald, dan zouden er helemaal geen problemen zijn.
pi_88768114
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel eens vies tegen kan vallen. Zoals ik aangaf, als ze als individuen rijden is er niets aan de hand. Zijn ze met meer, dan zijn ze tour de fransje aan het spelen en dan moet de hele wereld maar voor hen aan de kant gaan.
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:24:08 #276
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88768182
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel eens vies tegen kan vallen. Zoals ik aangaf, als ze als individuen rijden is er niets aan de hand. Zijn ze met meer, dan zijn ze tour de fransje aan het spelen en dan moet de hele wereld maar voor hen aan de kant gaan.
Daar heb je wel een beetje gelijk in denk ik.
Daarom rij ik ook altijd alleen. En omdat een gemiddelde groep toch veel te langzaam rijd. :Y

Soms als je als wielrenner een groep inhaald heb je het al gedaan...
pi_88768255
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 07:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Leuk om d'r ff achter te gaan hangen, dan piegen ze elke 20 seconden in hun spiegeltje, dan ff een tijdje op jagen tot je ziet dat i het moeilijk krijgt, en dan ff met 40 in halen. Leuk spelletje. :)

anyway:
Als iedereen zich nou eens niet zo aansteld als ze worden ingehaald, dan zouden er helemaal geen problemen zijn.
Inhalen lijkt me ook niet het meest voorkomende probleem, zeker niet als en wielrenner even belt dat hij/zij er aan komt. Ik denk dat het hele verhaal meer knelt bij voorrangssituaties, bijvoorbeeld het als groep een rotonde op denderen en een deel van de auto-rijbaan meepakken, of het individueel afsnijden van een rotonde, ook weer via de auto-rijbaan.
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:38:42 #278
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88768331
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Inhalen lijkt me ook niet het meest voorkomende probleem, zeker niet als en wielrenner even belt dat hij/zij er aan komt. Ik denk dat het hele verhaal meer knelt bij voorrangssituaties, bijvoorbeeld het als groep een rotonde op denderen en een deel van de auto-rijbaan meepakken, of het individueel afsnijden van een rotonde, ook weer via de auto-rijbaan.
Het bellen voor het inhalen is juist gevaarlijk. Het gros van de mensen moet om een of andere rede namelijk links om hun schouder kijken als ze een belletje horen.
Nu is dat nog niet zo erg, maar dan moeten ze ook naar links sturen.
Je kan er beter gewoon hard op afrijden, en voor je inhaal actie de boel goed inschatten. (uiteraard moet er ruimte zijn). En er dan hard langsrijden.
Ja die fietser schrikt waarchijnlijk omdat i niet zat op te letten, maar jij hoeft als wielrenner niet helemaal terug in snelheid.
Voordelen:
Inhaal momentje van 5milliseconden.
Fietser let hierna weer op
Ingehaald zonder snelheid te verliezen
enz enz.
pi_88768352
Of dat de hele groep met volle vaart op een vluchtheuvel knalt, wat dus niet past, en waardoor je als automobilist een rolberoerte krijgt omdat het er niet zo 1 2 3 naar uitziet dat ze op tijd stoppen, zodat je op de rem trapt, en dan denken ze dat je hen voorrang wil geven zodat ze alsnog oversteken. nee, idioot, jullie rausen met volle vaart die weg op en staan met z'n tienen op een vluchtheuvel en puilen aan beide kanten uit :P
Tap tap tap
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:41:25 #280
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88768370
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:40 schreef CherryLips het volgende:
Of dat de hele groep met volle vaart op een vluchtheuvel knalt, wat dus niet past, en waardoor je als automobilist een rolberoerte krijgt omdat het er niet zo 1 2 3 naar uitziet dat ze op tijd stoppen, zodat je op de rem trapt, en dan denken ze dat je hen voorrang wil geven zodat ze alsnog oversteken. nee, idioot, jullie rausen met volle vaart die weg op en staan met z'n tienen op een vluchtheuvel en puilen aan beide kanten uit :P
Dit klinkt net alsof je tijdens een straatrace door de afzetting heen gereden bent en je op het parcours bevind.
Wanneer kom je deze situatie nou helemaal tegen? :+
Niet goed te praten wanneer men zo rijd natuurlijk
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:45:44 #281
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_88768417
quote:

nu dit bericht±
[..]

[ afbeelding ]

Wat een droeftoeter ben jij zeg dat je dit nog goedkeurd ook. Op mensen inrijden met een auto is gewoon poging tot moord. Als je het ergens niet mee eens bent stap je uit en sla je iemand desnoods op zijn muil maar op iemand inrijden is gewoon te asociaal voor woorden en mag direct bestraft worden met het permanent invorderen van een rijbewijs en vernietigen van de auto.

en trouwens, wat heeft iedereen toch tegen wielrenners, ik zie ze echt niet zo vaak rare capriolen uithalen, ze rijden stukken netter dan henk en truus op de electrische fiets die ineens midden op het fietspad van hun fiets afspringen of midden op een kruising gaan staan beppen of ineens afslaan zonder richting aan te geven of ineens vol in de remmen te gaan etc.

:r

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:58 schreef nuget het volgende:
Voor fietsers geldt geen maximumsnelheid, over verkeersregels kennen gesproken... :{

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik word ook wel eens ingehaald door een wielrenpeleton en dan roepen ze gewoon van te voren dat ze eraan komen zodat jij even aan de kant kan, zeg maar hetzelfde principe als bellen, als jij dat te doof en blind bent om dat te horen en niet aan de kant gaat dan moet de hele groep voor 1 debiel op de rem. Kan me voorstellen dat dat irritant is, jij vindt het toch ook irritant als er een sufkut met 40km/u voor je rijdt op een 80km/u weg. Dan moet ook een hele rij auto's op de rem voor 1 idioot. En nee, een bel werkt niet als je wat harder fietst, dat hoor je te laat.

[ Bericht 13% gewijzigd door Metro2005 op 16-11-2010 09:02:43 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_88768431
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dit klinkt net alsof je tijdens een straatrace door de afzetting heen gereden bent en je op het parcours bevind.
's Zomers.
En de rest van het jaar zijn het scholieren. Zelf als fietser ook een keer gehad, sta ik met een vriendin op een smal vluchtheuveltje waar net twee fietsen oppassen, komt er een groep scholieren aan die er ook allemaal bij willen zodat wij ineens werden aangetikt.

Volgens mij ergeren de meesten hier zich aan het asociale kuddegedrag :P
Tap tap tap
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 november 2010 @ 08:56:02 #283
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88768598
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

In Zuid Limburg, in de zomer, meer dan wekelijks...
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:12:23 #284
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_88768879
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 07:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ligfietser meldt :P kruissnelheid ligt inderdaad vaak rond de 30km/u maar als het moet kan het echt wel een stuk harder hoor ;) vorige week nog een enthousiaste wielrenner die me tot de 53km/u bij hield maar die zijn echt zeldzaam, meestal zijn het de wielrenners die boven de 30km/u al snel aftaaien.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:15:05 #285
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88768933
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ligfietser meldt :P kruissnelheid ligt inderdaad vaak rond de 30km/u maar als het moet kan het echt wel een stuk harder hoor ;) vorige week nog een enthousiaste wielrenner die me tot de 53km/u bij hield maar die zijn echt zeldzaam, meestal zijn het de wielrenners die boven de 30km/u al snel aftaaien.
Op heel hoge snelheden gaat de tegenwind je killen, en ben je idd. in het voordeel op een ligfiets.
Maar een kruissnelheid van 35 is goed vol te houden wanneer het niet te hard waait.
Meewind betekend 40+
pi_88768971
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:33 schreef bijdehand het volgende:

Je praat maar over groepen, maar wat als er nou 1 voorbij wil, een die netjes belt en rustig rijdt, wat dan?
Haters gonna hate.
pi_88769006
quote:

[..]

Wandelaars op het fietspad? Ja, zeker. Honden moeten aangelijnd zijn, en bellen als je erlangs wil, niet schreeuwen of schelden, werkt. Ik weet niet of het in de wet staat, maar in veel APV's is geregeld dat je niet met 3 man naast elkaar mag. Skeeleraars zijn gewoon langzame fietser, en bejaarden, tsja, die mogen wat mij betreft niet eens autorijden.
Misschien moet je toch even je theorieboekje erbij halen, Skeeleraars worden namelijk niet als bestuurders gezien en fietsers zijn bestuurders.
Haters gonna hate.
pi_88769161
Wielrennen is dan ook de grootste kneuzensport en iedereen kan het.
geen tacktiek maar als een josti op die pedalen blijven rossen en als je eenmaal het goede verzet hebt en de goede houding dan kost het weinig moeite.

echte bikkels mtb-en
pi_88769496
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 09:27 schreef elkeversluis het volgende:
geen tacktiek maar als een josti op die pedalen blijven rossen en als je eenmaal het goede verzet hebt en de goede houding dan kost het weinig moeite.

echte bikkels mtb-en
Dat mtben stoer is ben ik met je eens, maar voor de rest ben je aan het trollen. Als er een sport tactisch is dan is dat wel wielrennen, niet de sterksts, maar vaak de slimste wint. Mtben komt juist vaak wel aan op wie de sterkste is. Maar jij hebt blijkbaar nog nooit een wedstrijd gereden...
pi_88769798
quote:
Op maandag 15 november 2010 22:02 schreef Yankee het volgende:

[..]

jij bent vast zo'n eikel in een BMW :r
pi_88769803
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:27 schreef elkeversluis het volgende:

echte bikkels mtb-en
:? Juist wielrennen is voor een groot deel tactiek. De sterkste wint niet altijd, de slimste wel.

En hoezo weinig moeite? Dan moet je gewon harder gaan fietsen.

[ Bericht 2% gewijzigd door marcodej op 16-11-2010 10:09:56 ]
pi_88770224
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:27 schreef elkeversluis het volgende:

echte bikkels mtb-en
Het is te merken dat jij je nooit in de wielersport verdiept hebt.
Haters gonna hate.
pi_88770695
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:17 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Je praat maar over groepen, maar wat als er nou 1 voorbij wil, een die netjes belt en rustig rijdt, wat dan?
Dan vieren we kerst tegelijk met pasen.
pi_88771010
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:18 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Het is te merken dat jij je nooit in de wielersport verdiept hebt.
wielrennen is gewoon voor mietjes.
zie je ook aan de mensen die die sport bedrijven.
zoals gezegd, op mijn hoogtij dagen was er geen wielrenner in de buurt die mij eruit fietste, en uit mijn buurt komen enkelen die ook de tour zijn gaan doen.

maar als je hier meerdere malen fietst dan ben je iig meer expert dan de meeste nederlandse fietsers...:
http://www.trails.com/activity.aspx?area=13890
pi_88771126
Een tak tussen de wielen helpt ook wel :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:02:47 #296
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_88771289
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:56 schreef athlonkmf het volgende:
Een tak tussen de wielen helpt ook wel :)
Ach volgende keer als we een automobilist iets verkeerd zien doen (parkeren op het fietspad, geen richting aangeven, door rood rijden, op de stoep parkeren, gevaarlijke situaties veroorzaken rondom scholen, scheuren in woonwijken, auto laten warmdraaien voor iemands slaapkamerraam, dubbelparkeren, stilstaan midden op de weg etc) schieten we maar gewoon zijn kop van zijn romp af.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:24:07 #297
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88771961
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:53 schreef elkeversluis het volgende:

[..]

wielrennen is gewoon voor mietjes.
zie je ook aan de mensen die die sport bedrijven.
zoals gezegd, op mijn hoogtij dagen was er geen wielrenner in de buurt die mij eruit fietste, en uit mijn buurt komen enkelen die ook de tour zijn gaan doen.

maar als je hier meerdere malen fietst dan ben je iig meer expert dan de meeste nederlandse fietsers...:
http://www.trails.com/activity.aspx?area=13890
En we hebben d'r weer eeen.
Eentje die niet begrijpt dat niet elke wielrenner altijd maar knoert hard rijd, en misschien wel aan het in of uit rijden is, of gewoon voor z'n lol een flink stuk gaat rijden.

Nu gaan we weer krijgen dat i dit allemaal sneller op z'n mountainbike deed ook let op:
c_/
pi_88773883
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ach volgende keer als we een automobilist iets verkeerd zien doen (parkeren op het fietspad, geen richting aangeven, door rood rijden, op de stoep parkeren, gevaarlijke situaties veroorzaken rondom scholen, scheuren in woonwijken, auto laten warmdraaien voor iemands slaapkamerraam, dubbelparkeren, stilstaan midden op de weg etc) schieten we maar gewoon zijn kop van zijn romp af.
Als automobilisten iets doen waar ik ernstige hinder van heb, dan geef ik (indien fiets/paard) een mep tegen één van de ruiten met mn handen/zweep, indien scooter dan toeter ik en gooi ik het groot licht aan, of eventueel ook een mep tegen het raam.

Maar denk dan aan dingen als afsnijden, auto midden op het fietspad stilzetten om dit als invoegstrook te gebruiken, geen voorrang verlenen waar het wel moest.

Misschien moet ik dit inderdaad ook maar bij wielrenners gaan doen. Als ik weer links en rechts wordt ingehaald (zonder bel!) dan gewoon nummer drie die voorbij komt een zetje tegen het stuur geven.
pi_88773972
Schrijver van het artikel is zeker zelf wielrenner of een bekende van die wielrenner.
De automobilist is de tiran en een wegpiraat en de wielrenner een arme onschuldige zielepoot die niemand een haar had gekrenkt.

In de eerste plaats is iemand van zijn fiets rijden als reactie op gescheld en een opgestoken middelvinger natuurlijk krankzinnig.
Ik praat de reactie van de automobilist niet goed maar die wielrenner sluit wel weer precies aan op het stereotype beeld dat ik inmiddels puur door eigen ervaring heb opgebouwd.
Zelf staat hij op scherp om een middelvinger op te steken en te schelden als iemand hem een stro breedte in de weg ligt.
Ze wanen zich bijna unaniem de koning van de Nederlandse wegen en stuk voor stuk zijn ze even agressief en verwaand.
Volgens mij hebben die lui een verstoorde hormoonspiegel omdat de testikels voortdurend geplet worden door dat zadeltje.

Meest recente maar zeker niet het enige incident dat ik heb meegemaakt:
Auto met een ouder echtpaar wil een groep wielrenners passeren op een 80 kilometer weg waar ik zelf naast fietste op een fietspad.
Groepje blijft 8 man breed fietsen.
Na enige tijd volgen claxonneert de bestuurder van de auto (heel kort).
Onmiddellijk stopt de hele groep wielrenners alsof ze hier op gewacht hadden en beginnen wild te gebaren en te schelden met 'Wat moet je nou kankerhomo ik breek je doormidden!' etc.
Auto kon inmiddels passeren maar voor de vorm werd de zijspiegel er nog even afgetrapt.

Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb zijn het mensen die alles op alles zetten om negatieve reacties uit te lokken van hun omgeving en vervolgens kermend in de slachtofferrol kruipen als men de bal terugkaatst. :r bah!
pi_88774176
^O^
pi_88774255
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als automobilisten iets doen waar ik ernstige hinder van heb, dan geef ik (indien fiets/paard) een mep tegen één van de ruiten met mn handen/zweep, indien scooter dan toeter ik en gooi ik het groot licht aan, of eventueel ook een mep tegen het raam.

Maar denk dan aan dingen als afsnijden, auto midden op het fietspad stilzetten om dit als invoegstrook te gebruiken, geen voorrang verlenen waar het wel moest.

Misschien moet ik dit inderdaad ook maar bij wielrenners gaan doen. Als ik weer links en rechts wordt ingehaald (zonder bel!) dan gewoon nummer drie die voorbij komt een zetje tegen het stuur geven.
Dat soort irritaties kom je op de weg met regelmaat tegen.
Mag ik dan concluderen dat je met regelmaat opstootjes en vechtpartijen hebt met bestuurders?
Naar mijn ervaring slaan bij veel mensen namelijk de stoppen door als iemand tegen hun auto aan begint te meppen.

Misschien een idee voor een reality tv programma? :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')