abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88312426
Eén van de meer bejubelde programma’s op televisie is Kijken in de Ziel, waarin journalist Coen Verbraak diepgaande interviews heeft. Eerst met bekende psychiaters en psychologen, later met enkele voetbaltrainers. Dit keer zijn advocaten en strafpleiters aan de beurt. Verbraak heeft niet de minste namen voor de camera gekregen; bekende figuren als Bram Moszkowicz, Inez Weski en Gerard Spong verleenden hun medewerking. Het lijkt een prachtige derde serie van Kijken in de Ziel op te leveren.

Nederland telt zo’n vijfhonderd strafrechtadvocaten. Zij staan mensen bij die van een misdrijf worden verdacht. Zijn het letterlijk advocaten van kwaaie zaken, gewetenloze graaiers in maatpakken? Of vormen ze juist het broodnodige tegenwicht op de weegschaal van Vrouwe Justitia? Hoe ver gaan ze in het contact met hun cliënten? Hoe diffuus zijn de rafelranden van het recht? En kun je eigenlijk een spin verdedigen zonder in zijn web verstrikt te raken?

Topadvocaten Gerard Spong, Willem Anker, Bram Moszkowicz, Bénédicte Ficq, Inez Weski, Stijn Franken, Geert Jan Knoops, Theo Hiddema, Cees Korvinus, Lucy Oldenburg en Peter Plasman praten in Kijken in de Ziel met Coen Verbraak over hun vak en over zichzelf.

In de afleveringen komen thema’s als De Verdachte (wie vertegenwoordig je wel en niet), De Rechter, Schuld en Boete, Weten en Geweten en De Advocaat aan bod.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 04-11-2010 02:11:29 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88312477
Erg interessant en leerzaam ook om te zien hoe het 'geweten' van advocaten werkt.
De tegenstelling tussen bijvoorbeeld een type als Hiddema en Plasman of Anker.
En de mening van Moszkovwicz en Spong tegenover die van Weski of Ficq.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 november 2010 @ 00:34:35 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_88312722
Allemaal advocaten van de duivel. Enkel geïnteresseerd in hun eigen portemonnee. Advocaten hebben geen geweten.
pi_88312792
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:34 schreef Armageddon het volgende:
Allemaal advocaten van de duivel. Enkel geïnteresseerd in hun eigen portemonnee. Advocaten hebben geen geweten.
Je hebt gekeken :?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 november 2010 @ 00:38:42 #5
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88312819
quote:
Op donderdag 4 november 2010 00:34 schreef Armageddon het volgende:
jij hebt het programma al gezien?
pi_88313154
Ik zou het in ieder geval niet meer doen, er zijn gewoon mensen die ik niet wil helpen.

Als ik nou alleen onschuldige clienten kreeg :').
Geen referral hier.
pi_88313183
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik zou het in ieder geval niet meer doen, er zijn gewoon mensen die ik niet wil helpen.

Als ik nou alleen onschuldige clienten kreeg :').
Ook gekeken?
Poef.....gone! ©golfer
pi_88313377
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Ook gekeken?
Ja.

En rechtenstudent.

Ik accepteer de overwegingen ook wel, maar ik kan het niet zover los zien van mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik die taak op me kan nemen. Ik ga geen criminelen helpen onder hun straf uit te komen.

Laat mij maar in het privaatrecht aan de gang gaan, multinational vertegenwoordigen bij handelsconflicten en scherp opgestelde contracten lijkt me erg uitdagend.
Geen referral hier.
pi_88313499
quote:
Op donderdag 4 november 2010 00:22 schreef golfer het volgende:
Eén van de meer bejubelde programma’s op televisie is Kijken in de Ziel, waarin journalist Coen Verbraak diepgaande interviews heeft. Eerst met bekende psychologen......
Hij sprak voornamelijk met psychiaters.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88313538
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik ga geen criminelen helpen onder hun straf uit te komen.
Dat doet een advocaat ook niet, hij kan slechts fuckups in het proces aan het licht brengen. Degene die heeft geblunderd is de veroorzaker van dat soort dingen. En godzeidank zijn er advocaten om iedereen scherp te houden, anders werd het helemaal een janboel.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  donderdag 4 november 2010 @ 01:28:54 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88313574
quote:

[..]

Ja.

En rechtenstudent.

Ik accepteer de overwegingen ook wel, maar ik kan het niet zover los zien van mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik die taak op me kan nemen. Ik ga geen criminelen helpen onder hun straf uit te komen.

Laat mij maar in het privaatrecht aan de gang gaan, multinational vertegenwoordigen bij handelsconflicten en scherp opgestelde contracten lijkt me erg uitdagend.
Geen toekomstige strafpleiter in jou dus te vinden.
Jij veroordeelt dus al iemand al als crimineel terwijl ie nog slechts verdachte is? Is dat niet les 1 bij rechten studenten? Dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 november 2010 @ 10:10:36 #12
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88317413
quote:

[..]

Ja.

En rechtenstudent.

M.i. mis jij de essentie van het zijn van strafrechtadvocaat. Daar gaat het niet om de client, maar om de eerlijke rechtsgang. Met andere woorden: per saldo dient een advocaat de rechtsstaat net zo hard door te zorgen dat de overheid zich houdt aan een transparant regime.

Ik begrijp dat het gevoelsmatig heel fijn en geruststellend kan zijn om mensen bij een redelijk vermoeden van schuld ook meteen te straffen, maar we zagen recent bij de zaak Ina Post dat dit zeer bezwaarlijke neveneffecten kan hebben.

Handelsconflicten gaan vaak nog veel onderhuidser en valser eraan toe. Ik weet niet in welk jaar je zit, maar het is niet allemaal zo zwart-wit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_88321237
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Geen toekomstige strafpleiter in jou dus te vinden.
Jij veroordeelt dus al iemand al als crimineel terwijl ie nog slechts verdachte is? Is dat niet les 1 bij rechten studenten? Dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is?
Als ik weet dat iemand iets heeft gedaan, dan zal de juridische aanduiding mij een zorg zijn.

En ik ben wel zeer kritisch in het aannemen van feiten, dus die aanname zal ik niet zomaar doen, het moet onomstotelijk vast staan.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

M.i. mis jij de essentie van het zijn van strafrechtadvocaat. Daar gaat het niet om de client, maar om de eerlijke rechtsgang. Met andere woorden: per saldo dient een advocaat de rechtsstaat net zo hard door te zorgen dat de overheid zich houdt aan een transparant regime.

Ik begrijp dat het gevoelsmatig heel fijn en geruststellend kan zijn om mensen bij een redelijk vermoeden van schuld ook meteen te straffen, maar we zagen recent bij de zaak Ina Post dat dit zeer bezwaarlijke neveneffecten kan hebben.

Handelsconflicten gaan vaak nog veel onderhuidser en valser eraan toe. Ik weet niet in welk jaar je zit, maar het is niet allemaal zo zwart-wit.
Ik spreek ook niet tegen dat er mensen moeten zijn die elke zaak tot op de bodem willen verdedigen, en dat dit zorgt voor een betere rechtsspraak.

Dat ik dat niet wil doen lijkt me een legitieme keuze gezien mijn vorige overwegingen. Als ik tegenover een moordenaar kom te zitten, en hij bekent zelf tegenover mij dat hij dat gedaan heeft, dan kan ik echt niet meer voor mijzelf rechtvaardigen waarom ik het voor de rechter zo aannemelijk mogelijk ga maken dat mijn cliënt echt geen gevaar is voor de maatschappij.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 12:19:14 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88321500
Louche witteboordencriminelen en smerige handelsconflicten begeleiden is natuurlijk ook veel minder erg en gevaarlijk voor de maatschappij. Zulke zaken kan je volop gewetenloos verdedigen. ;)
Weet je zeker dat rechten wel een goede studiekeuze voor je is geweest?
Poef.....gone! ©golfer
pi_88321733
quote:
11s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:19 schreef golfer het volgende:
Louche witteboordencriminelen en smerige handelsconflicten begeleiden is natuurlijk ook veel minder erg en gevaarlijk voor de maatschappij. Zulke zaken kan je volop gewetenloos verdedigen. ;)
Als beide partijen van het het zelfde soort zijn kan ik dat een stuk beter.
Geen referral hier.
pi_88322629
On topic blijven!

Deze serie van kijken in de ziel laat de mens achter de advocaat zien. Coen Verbraak legt de advocaten vooroordelen voor over de advocatuur. In de eerste aflevering legden sommige advocaten uit waarom zij een moordenaar kunnen verdedigen.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:32:54 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88324248
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als beide partijen van het het zelfde soort zijn kan ik dat een stuk beter.
?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:36:05 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88324347
quote:

[..]

Ja.

En rechtenstudent.

Haha, tis maar goed dat jij geen strafrecht wil gaan doen dan.
Ik zit nu te kijken, gisteren vergeten, hoor niet veel nieuws maar vind het wel heel interessant.
^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88327777
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

?
Niet slachtoffer tegen potentiële dader, maar gelijkwaardige partijen met verschillende interesses.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:12:47 #20
176471 oh-oh
pi_88327829
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Niet slachtoffer tegen potentiële dader, maar gelijkwaardige partijen met verschillende interesses.
Jamaar dat gaat dan toch ook om wie de wet aan zijn kant heeft?
Ik vind het echt een redenering van niks :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88328013
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Jamaar dat gaat dan toch ook om wie de wet aan zijn kant heeft?
Ik vind het echt een redenering van niks :D
Contractenrecht is niet een kwestie van wel of geen gelijk, vaak wordt er over de uitleg van een beding geprocedeerd, of of iemand zich überhaupt op een contract kan beroepen en een vordering op grond van onrechtmatige daad kan instellen door derdenwerking bijvoorbeeld.

Dat jij de redenering niks vindt zal mij worst wezen, ik ga gewoon niet het strafrecht in, en ik heb voldoende duidelijk gemaakt waarom niet.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:25:18 #22
176471 oh-oh
pi_88328307
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Contractenrecht is niet een kwestie van wel of geen gelijk, vaak wordt er over de uitleg van een beding geprocedeerd, of of iemand zich überhaupt op een contract kan beroepen en een vordering op grond van onrechtmatige daad kan instellen door derdenwerking bijvoorbeeld.

Dat jij de redenering niks vindt zal mij worst wezen, ik ga gewoon niet het strafrecht in, en ik heb voldoende duidelijk gemaakt waarom niet.
Dat lijkt mij echt een heel goed plan voor jezelf ja :D
Ik werk op een advocatenkantoor, en ik baal dat ik niet ff lekker rechten ben gaan studeren toen ik jong was. Strafrecht vind ik geweldig.
Fijnste clienten in de omgang , die civiele mensen zijn echt veel lastiger, en die zaken zijn ook saai en stom en lang en blegh :D
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 15:28:27 #23
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_88328416
Hoax! Advocaten hebben geen ziel!
  donderdag 4 november 2010 @ 15:30:01 #24
176471 oh-oh
pi_88328467
Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor indruk de advocaten op de kijker hebben gemaakt !
Ik was zelf tamelijk teleurgesteld in Ficq.
Ik weet dat zij een hele goede advocate is, maar ik vond haar nu zo soft en principieel overkomen.
En Anker die hing wel heel erg de moraalridder uit :D
Maar daar blijf ik wel een zwak voor houden.
( Groucho Marx )
pi_88328486
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt een heel goed plan voor jezelf ja :D
Ik werk op een advocatenkantoor, en ik baal dat ik niet ff lekker rechten ben gaan studeren toen ik jong was. Strafrecht vind ik geweldig.
Fijnste clienten in de omgang , die civiele mensen zijn echt veel lastiger, en die zaken zijn ook saai en stom en lang en blegh :D
Dan vergeet je snel wat er vaak achter zit blijkbaar.

Ja ik durf wel te stellen dat de meerderheid van de verdachten schuldig is, zoveel vertrouwen heb ik nog wel in de opsporings- handhavings-diensten.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:31:46 #26
176471 oh-oh
pi_88328530
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dan vergeet je snel wat er vaak achter zit blijkbaar.

Ja ik durf wel te stellen dat de meerderheid van de verdachten schuldig is, zoveel vertrouwen heb ik nog wel in de opsporings- handhavings-diensten.
Ja ik vergeet zeker wat daarachter zit, ik behandel die mensen gewoon als client en als mens, niet als potentiele daders, dat zou echt niet opschieten he, bovendien is dat mijn werk ;)
( Groucho Marx )
pi_88328578
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja ik vergeet zeker wat daarachter zit, ik behandel die mensen gewoon als client en als mens, niet als potentiele daders, dat zou echt niet opschieten he, bovendien is dat mijn werk ;)
Hé, als jij daar lol in hebt, be my guest.
Geen referral hier.
pi_88328808
quote:
11s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:19 schreef golfer het volgende:
Net alsof strafrecht het grootste deel is van de rechtenstudie :').

Het is misschien het meest mediagenieke onderdeel, maar zeker niet het merendeel van het werk binnen de juristensector. Daarnaast biedt rechten sowieso een goed inzicht in het functioneren van de staat, en de dagelijks gang van zaken binnen de economische wereld op een oppervlakkig niveau. Dus om te stellen dat het geen goede studiekeuze is omdat je niet wil werken met het uitschot van de samenleving lijkt me een wat te voorbarige conclusie.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:40:02 #29
176471 oh-oh
pi_88328810
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Hé, als jij daar lol in hebt, be my guest.
Jeetje , tis een vak hoor, en ja, ik doe mijn werk wel met heel veel plezier, het is nooit saai hier.
Ik vraag me echt af of jij überhaupt wel geschikt bent voor het advocatenvak hoor, maakt niet uit welke richting...
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 15:40:40 #30
176471 oh-oh
pi_88328833
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Net alsof strafrecht het grootste deel is van de rechtenstudie :').

Het is misschien het meest mediagenieke onderdeel, maar zeker niet het merendeel van het werk binnen de juristensector. Daarnaast biedt rechten sowieso een goed inzicht in het functioneren van de staat, en de dagelijks gang van zaken binnen de economische wereld op een oppervlakkig niveau. Dus om te stellen dat het geen goede studiekeuze is omdat je niet wil werken met het uitschot van de samenleving lijkt me een wat te voorbarige conclusie.
_O- Pleit jij nog maar ff verder :D
( Groucho Marx )
pi_88328940
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Jeetje , tis een vak hoor, en ja, ik doe mijn werk wel met heel veel plezier, het is nooit saai hier.
Ik vraag me echt af of jij überhaupt wel geschikt bent voor het advocatenvak hoor, maakt niet uit welke richting...
Een makkelijk excuus inderdaad, iemand moet het doen.

Ik vraag me af wat je überhaupt doet, aangezien je geen rechten hebt gestudeerd.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:45:43 #32
176471 oh-oh
pi_88329006
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Een makkelijk excuus inderdaad, iemand moet het doen.

Ik vraag me af wat je überhaupt doet, aangezien je geen rechten hebt gestudeerd.
Want er werken alleen maar advocaten op een advocatenkantoor?
( Groucho Marx )
pi_88329071
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Want er werken alleen maar advocaten op een advocatenkantoor?
Nee, maar het beoordelingsvermogen van een secretaresse over het geschikt zijn voor het werk binnen de balie schat ik lager in dan dat van een jurist.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:48:58 #34
176471 oh-oh
pi_88329116
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Nee, maar het beoordelingsvermogen van een secretaresse over het geschikt zijn voor het werk binnen de balie schat ik lager in dan dat van een jurist.
Oh dat kun jij denken, dat hangt nogal van de werkwijze van het kantoor af, en ook van hoe lang je al in het vak zit. Ik heb genoeg beoordelingsvermogen om jouw algehele denkwijze tamelijk vreemd te vinden :D
( Groucho Marx )
pi_88329375
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh dat kun jij denken, dat hangt nogal van de werkwijze van het kantoor af, en ook van hoe lang je al in het vak zit. Ik heb genoeg beoordelingsvermogen om jouw algehele denkwijze tamelijk vreemd te vinden :D
Oh noes, iemand spreekt me tegen, vindt zelf dat ze dat heel goed kan beoordelen (wie niet, bescheidenheid is ver te zoeken tegenwoordig, en de domste mensen schreeuwen het hardst), laat ik maar iets anders gaan doen dan :').

Hou jij maar vast aan je doodlopende baantje, dan ga ik ondertussen verder met studeren, wie weet wordt ik wel helemaal geen advocaat, maar dat zie ik dan wel weer, heb nog een hoop te bestuderen voordat ik dat kan bepalen.

Europees recht en verbintenissenrecht, erg interessant moet ik zeggen, vooral verbintenissenrecht.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 16:14:24 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88329945
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Hou jij maar vast aan je doodlopende baantje, dan ga ik ondertussen verder met studeren, wie weet wordt ik wel helemaal geen advocaat, maar dat zie ik dan wel weer, heb nog een hoop te bestuderen voordat ik dat kan bepalen.

Europees recht en verbintenissenrecht, erg interessant moet ik zeggen, vooral verbintenissenrecht.
Ik heb genoeg mensenkennis om alleen al aan de hand van je posts hier te kunnen beoordelen dat jij vooral geen advocaat moet worden, maar vooral als juridisch medewerker aan de slag moet gaan bij een spannend accountantskantoor.
Of aan de slag als controller of boekhouder, ligt je veel beter.
Kan je lekker met cijfertjes en wetsboeken werken en hoef je niet in aanraking te komen met allerlei echte 'enge' mensen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 november 2010 @ 16:17:27 #37
176471 oh-oh
pi_88330072
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb genoeg mensenkennis om alleen al aan de hand van je posts hier te kunnen beoordelen dat jij vooral geen advocaat moet worden, maar vooral als juridisch medewerker aan de slag moet gaan bij een spannend accountantskantoor.
Kan je lekker met cijfertjes en wetsboeken werken en hoef je niet in aanraking te komen met allerlei echte 'enge' mensen. ;)
Dat dus ja :D
( Groucho Marx )
pi_88335628
Gisteren toevallig langs gezapt en blijven hangen. Interessant programma, zeg! Ik vind de taal die die advocaten bezigen echt geweldig :D . Zo'n Moscowicz en Hiddema _O_
  donderdag 4 november 2010 @ 19:44:32 #39
176471 oh-oh
pi_88337930
Moszkowicz ;)
Ik ben ook dol op die taal O+
( Groucho Marx )
pi_88337987
Heel leuk om te zien, zeker de verschillende benaderingswijzen op sommige punten. Volgende week maar weer kijken :).
pi_88338084
In combinatie met zijn accent en het betweterige - en soms minachtende - toontje, vind ik het bij Moszkowicz eerder wat storend.

Dan hoor ik liever een groot denker die ook nog eens wat vernieuwends heeft te melden.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88338418
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:44 schreef oh-oh het volgende:
Moszkowicz ;)
Ik ben ook dol op die taal O+
;( Ik waagde de uit-mijn-hoofd-gok :D
pi_88338486
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:48 schreef Lo-Fi het volgende:
In combinatie met zijn accent en het betweterige - en soms minachtende - toontje, vind ik het bij Moszkowicz eerder wat storend.

Dan hoor ik liever een groot denker die ook nog eens wat vernieuwends heeft te melden.
Ik vind dat juist geweldig. Hoe hij de interviewer streelt met opmerkingen als 'dat is een zeer goede vraag van u!' _O- . Maar hij heeft ook gewoon altijd een punt. Vind ik. Bij Pauw & Witteman vond ik hem ook echt een baas.
pi_88338708
quote:
Op donderdag 4 november 2010 19:56 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ik vind dat juist geweldig. Hoe hij de interviewer streelt met opmerkingen als 'dat is een zeer goede vraag van u!' _O- . Maar hij heeft ook gewoon altijd een punt. Vind ik. Bij Pauw & Witteman vond ik hem ook echt een baas.
Dan bedoelt hij dus dat hij er geen direct antwoord op heeft of dat hij iemand weer eens te laag heeft ingeschat. Hij is in staat om zoiets te zeggen na een vrij voor de hand liggende vraag, dus zoveel zegt het mij eigenlijk niet.
pi_88339094
Leuk. Al had ik liever een serie gehad met rechters of officieren van justitie. Die reeks met psychiaters was onder andere zo mooi, omdat je de mensen nog niet zo goed kent. Dat is met voetbaltrainers en strafrechtadvocaten natuurlijk wel zo.
  donderdag 4 november 2010 @ 20:57:36 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88340996
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:48 schreef Lo-Fi het volgende:

Dan moet je een filosoof gaan beluisteren en niet een simpele strafpleiter. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88342088
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Grappig dan dat ik gestopt ben met mijn studie Economie en Bedrijfseconomie omdat me dat te droog was en teveel met cijfertjes had te maken.
Fiscalisten zijn weer een vak apart, dus ik moet je helaas teleurstellen.

Voor een verdere reactie verwijs ik maar naar mijn eerdere post, aangezien je die blijkbaar over het hoofd hebt gezien, of althans niet gelezen, ondanks dat je hem quote.

Mensen die mij hebben af laten zien van een strafrechtelijke carrière; "Dnepropetrovsk Maniacs", Michel Stokx en Volkert van der Graaff, om maar een paar geruchtmakende zaken te noemen.

Natuurlijk zijn er een hoop zaken die een zekere verklaring en motivering hebben voor de daders, die gewoon geholpen moeten worden, maar sommige mensen, en dat zijn uitzonderlijke gevallen, zijn niet te redden.
Die mensen wil ik niet helpen, en zodra ik het vak van strafpleiter zou vervullen zou ik ook die mensen moeten helpen, aangezien ik dat dan ook wel weer zo vindt horen. Oh-Oh, waarschijnlijk heb jij nog nooit zulke clienten gehad, mensen die echt niet te redden zijn, dus in de praktijk zal het bezwaar misschien niet relevant zijn.

Hoe dan ook, het lijkt me zeker een interessant vak, en ik bestudeer de stof ook met interesse, maar de realiteit van de slechtheid van sommige mensen kan ik niet op de koop toe nemen.

Overigens, dat jullie iemand die principiële bezwaren heeft tegen dit soort dingen weg willen zetten als iemand die bang is voor "echte" mensen zegt meer over jullie omgang met mensen dan over die van mij.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 21:25:50 #49
176471 oh-oh
pi_88342459
quote:
Oh-Oh, waarschijnlijk heb jij nog nooit zulke clienten gehad, mensen die echt niet te redden zijn, dus in de praktijk zal het bezwaar misschien niet relevant zijn.
Je moest es weten :D
( Groucho Marx )
pi_88342594
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Je moest es weten :D
Nou ben ik benieuwd :D
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:07:44 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88344682
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Overigens, dat jullie iemand die principiële bezwaren heeft tegen dit soort dingen weg willen zetten als iemand die bang is voor "echte" mensen zegt meer over jullie omgang met mensen dan over die van mij.
Inderdaad. Wij blijven ze als mens zien en niet als bij voorbaat al kansloze crimineel. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88344740
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Inderdaad. Wij blijven ze als mens zien en niet als bij voorbaat al kansloze crimineel. :)
Ook de gevallen die ik noemde?
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:10:23 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88344838
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Ook de gevallen die ik noemde?
Ja. In die gevallen nu veroordeelde criminelen, maar wel mensen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88345702
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. In die gevallen nu veroordeelde criminelen, maar wel mensen.
En alle mensen zijn het redden waard volgens jou? Ok, apart standpunt, maar iig consequent. Zelfs Spong gaf over van de G aan die niet te verdedigen.

Werk je binnen de balie?
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:33:41 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88346001
Oeh, ff terugkijken dan.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:37:44 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88346185
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:

En alle mensen zijn het redden waard volgens jou? Ok, apart standpunt, maar iig consequent. Zelfs Spong gaf over van de G aan die niet te verdedigen.

Beter opletten: Spong gaf aan dat ie Bouterse niet kon en wilde verdedigen. Hiddema wilde Van der Graaf niet verdedigen.
En Brammetje wil geen oorlogsmisdadigers verdedigen.

en ik werk niet binnen de balie zelfs niet aan een balie . :P
Poef.....gone! ©golfer
pi_88346319
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Beter opletten: Spong gaf aan dat ie Bouterse niet kon en wilde verdedigen. Hiddema wilde Van der Graaf niet verdedigen.

en ik werk niet binnen de balie zelfs niet aan een balie . :P
Ah ja, mijn fout.

Verschil ik blijkbaar toch niet zoveel van de doorgewinterde strafpleiter. Wel vreemd dat je je zo goed kan voorstellen hoe de omgang met dat soort mensen moet zijn dan.
Geen referral hier.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:41:26 #58
176471 oh-oh
pi_88346371
Verdedigen en redden, dat zijn wel twee heel verschillende zaken ook hoor...
Ik heb niemand horen zeggen dat ze denken dat ze mensen kunnen redden.
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 22:42:25 #59
68638 Zwansen
pi_88346425
Ik dacht dat je mensen niet zomaar mocht weigeren? Maar dat mag dus blijkbaar wel?
  donderdag 4 november 2010 @ 22:43:47 #60
176471 oh-oh
pi_88346503
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:42 schreef Zwansen het volgende:
Ik dacht dat je mensen niet zomaar mocht weigeren? Maar dat mag dus blijkbaar wel?
Cliënten komen naar een advocaat toe, en natuurlijk mogen die weigeren, alleen zullen ze dat niet heel snel doen, dan moeten ze wel hele moverende redenen hebben.
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 22:44:33 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88346538
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Verschil ik blijkbaar toch niet zoveel van de doorgewinterde strafpleiter. Wel vreemd dat je je zo goed kan voorstellen hoe de omgang met dat soort mensen moet zijn dan.
De redenen waarom die zaken en mensen niet door ze verdedigt konden worden was in hun geval (op die gekke Hiddema na) omdat het te zeer in de eigen buurt of familie/vriendschapomstandigheden kwam. Niet omdat ze die mensen niet zouden willen verdedigen uit bezwaren zoals jij ze uit.
Jij verschilt met hun daar dus wel degelijk in.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88346718
Erg boeiende aflevering. Je zag nu al flinke verschillen tussen de advocaten. Veelbelovend voor de komende afleveringen.
pi_88349436
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:41 schreef oh-oh het volgende:
Verdedigen en redden, dat zijn wel twee heel verschillende zaken ook hoor...
Ik heb niemand horen zeggen dat ze denken dat ze mensen kunnen redden.
Als iemand niet kansloos is lijkt hij mij op zijn minst redbaar. Dat de advocaat dat niet gaat doen lijkt me duidelijk.
Geen referral hier.
pi_88349747
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:44 schreef golfer het volgende:

[..]

De redenen waarom die zaken en mensen niet door ze verdedigt konden worden was in hun geval (op die gekke Hiddema na) omdat het te zeer in de eigen buurt of familie/vriendschapomstandigheden kwam. Niet omdat ze die mensen niet zouden willen verdedigen uit bezwaren zoals jij ze uit.
Jij verschilt met hun daar dus wel degelijk in.
Noem me dan maar fatsoenlijker, of iemand met meer inlevingsvermogen.

Ik bedoel, als je dit leest, en je wil nog steeds iets voor deze mensen betekenen, dan kan ik daar niet bij;

quote:
The first two murders took place late on June 25, 2007. The first victim was a 33-year-old local woman named Ekaterina Ilchenko,[7] who was walking home after having tea at her friend's apartment. According to Sayenko's confession, he and Suprunyuck were "out for a walk." Suprunyuck had a hammer. As Ilchenko walked past, Suprunyuck "spun around" and struck her in the side of the head. Ilchenko's body was found by her mother at 5 AM.[8]
Within an hour of the first murder, the two men attacked their next victim, Roman Tatarevich. He was sleeping on a bench a short walk away from the first murder scene. Tatarevich's head was smashed with blunt objects numerous times, rendering him unrecognizable. The bench he was discovered on was located across the street from the local Public Prosecutor's office.[8]
On July 1, two more victims, Evgeniya Grischenko and Nikolai Serchuk, were found murdered in the nearby town of Novomoskovsk.[9]
On the night of July 6, three more people were murdered in Dnepropetrovsk. The first was Egor Nechvoloda, a recently discharged army recruit, who was bludgeoned while walking home from a night club. His mother found the body in the morning by their apartment building on Bohdan Khmelnytsky Street.[9] Elena Shram, a 28-year-old night guard, was then murdered around the corner on Kosiora Street.[10] According to Sayenko's taped confession, as Shram walked towards them, Suprunyuck struck her with the hammer he had been hiding under his shirt and struck her several more times after she fell down. She had been carrying a bag filled with clothes. The men picked up the bag, used the clothes to clean the hammer, and threw the bag out.[11] Later the same night, the men murdered a woman named Valentina Hanzha (no apparent relation to co-defendant Alexander Hanzha), a mother of three married to a disabled husband.[9]
The next day, July 7, two 14-year-old boys from Podgorodnoye, a nearby village, were attacked in broad daylight as they went fishing. One of the two friends, Andrei Sidyuck, was killed, but the other, Vadim Lyakhov, managed to escape.[10]
On July 12, a 48-year-old man named Sergei Yatzenko, disabled by a recent bout with cancer, went missing while riding his Dnepr motorcycle. His body was found four days later, with signs of a savage attack clearly visible even after four days in the summer heat.[12]
Thirteen more murders followed, often with multiple bodies found in the same day. In addition to the earlier sprees, two victims were found every day from July 14 through 16. Victims were seemingly selected at random. Many were vulnerable to attack, including women, children, elderly, vagrants, or people under the influence of alcohol.
Most of the victims were killed using blunt objects, including hammers and steel construction bars. Blows were often directed at the victims' faces, leaving them unrecognizable. Many victims were also mutilated and tortured, and some had their eyes gouged out while they were still alive. One of the victims was a pregnant woman, whose fetus was cut out of her womb. No sexual assaults on any victims were reported.
Some of the victims were also robbed of their cell phones and other valuables, with their possessions pawned to a large network of second-hand shops in the area. However, most victims had their possessions intact.
The murders spanned a large geographical area. In addition to the city of Dnepropetrovsk itself, many took place in the outlying areas of the Dnepropetrovsk Oblast.[13]
Geen referral hier.
  vrijdag 5 november 2010 @ 00:13:52 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88349894
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 00:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Noem me dan maar fatsoenlijker, of iemand met meer inlevingsvermogen.
Nee, een slechte strafpleiter. En dat heeft niets met fatsoen of inlevingsvermogen te maken.
Een goede strafpleiter zorgt er voor dat iedereen, ongeacht de daad, de best mogelijke verdediging krijgt.
quote:
Ik bedoel, als je dit leest, en je wil nog steeds iets voor deze mensen betekenen, dan kan ik daar niet bij;

-knip-

Je hoeft niets voor die mensen te betekenen, behalve er voor te zorgen dat de rechtsgang en de strafzaak zo goed mogelijk verloopt.
Maar we waren het er al meerdere keren over eens dat jij beter geen strafpleiter kunt worden. :)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:36:59 #66
176471 oh-oh
pi_88353150
Het is jammer dat je totaal geen aanleg hebt , want je kan wel lekker doordrammen :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:39:27 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88353174
quote:

[..]

Ja.

En rechtenstudent.

En jij noemt jezelf rechtenstudent?

Je snapt er namelijk de ballen van vriend :D
Intelligent, but fucked up.
  zondag 7 november 2010 @ 13:28:37 #68
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88430712
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:42 schreef Zwansen het volgende:
Waarom zou dat niet mogen? Een cliënt kiest een advocaat uit, die heeft dan de keuze hem aan te nemen of te weigeren.

quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:48 schreef Tem het volgende:
Erg boeiende aflevering. Je zag nu al flinke verschillen tussen de advocaten. Veelbelovend voor de komende afleveringen.
Wat ik het meest boeiend vond was de vraag over de moordenaar van de buurman. De meeste zeiden dat het aan de buurman ligt, hoe vaak je die zag, je relatie met hem etc. en Moskowicz gaf aan hem gewoon te kunnen verdedigen. Oldenburg (dacht ik) zou er absoluut niet aan beginnen.

Ook bij het verdedigen van slachtoffers/daders was Moskowicz weer anders dan de rest. Spong, Anker en Knoops verdedigen in beginsel alleen daders terwijl het bij Bram is wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Ook het stuk dat 'kees' (naam even kwijt)een aparte opmerking maakte dat hij verdachte meteen als dader ziet, daar reageerde Spong ook meteen op. Dat komt een beetje overeen met de opmerkingen van Phaelanx_NL hier. Beetje apart om, zeker als jurist, zo te denken. Niet zozeer als jurist overigens, maar als advocaat. Je moet je goed realiseren dat een advocaat iemand niet veroordeeld, dat is de taak van de rechter. Of zo iemand wel of niet de dader is, is in principe helemaal niet relevant. Je moet zorgen dat alles wat het OM/de rechter doet dat dat juist is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zeroku op 07-11-2010 13:51:54 ]
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_88431252
Voor beantwoording van de vraag of je als advocaat een (zware) crimineel moet bijstaan terwijl je weet dat hij het tenlastegelegde feit heeft begaan, moet je (denk ik) allereerst goed voor ogen houden wat de functie van de advocaat in het strafproces precies is. Voor de oppervlakkige toeschouwer is die functie ervoor zorgen dat de betreffende crimineel zijn straf ontloopt. Maar het ligt uiteraard nogal wat genuanceerder. Het punt is namelijk dat in het strafrecht de machtige overheid zich tegenover het individu plaatst (dat zie je in het bestuursrecht overigens ook wel) en de rechter vraag om dat individu een straf op te leggen op grond van een wet die door diezelfde overheid in het leven is geroepen. Als individu sta je per definitie op achterstand. Het is de taak van de advocaat om in ieder geval die achterstand teniet te doen en er dus voor te zorgen dat in de procedure alsnog sprake is van gelijkwaardigheid.

Daarbij geldt natuurlijk ook dat vrijspraak nooit of te nimmer de verdienste kan zijn van de advocaat. Vrijspraak volgt immers alleen indien het openbaar ministerie er niet in slaagt het tenlastegelegde feit wettig en overtuigend te bewijzen. Indien zij daar wel in slaagt, zal geen advocaat daar nog iets aan kunnen redden. Die advocaat kan wel zijn kennis en kunde aanwenden om de rechter duidelijk te maken dat het OM niet aan haar bewijslast heeft voldaan.

Maar als vrijspraak daarvan het gevolg is, dan is dat dius primair omdat het OM haar zaken niet op orde heeft. Vrijspraak is daarvan het onherroepelijke gevolg. Zo is het systeem nou eenmaal ingericht. Het zou mij, als advocaat, dan werkelijk geen moer interesseren als iemand als vrij man het gerechtsgebouw verlaat terwijl hij het wel heeft gedaan. Het systeem heeft simpelweg gewerkt zoals het moet werken en het is daarnaast niet aan de advocaat om zijn client te veroordelen. Daarom zou ik als advocaat ook helemaal niet geinteresseerd zijn in de waarheid. Ik zou enkel geinteresseerd zijn in de vraag of het OM kan bewijzen wat zij moet bewijzen en ik zou mij erop toeleggen om de rechter er van te overtuigen dat die vraag ontkennend moet worden beantwoord (en als dat niet lukt, dan in kun je in theorie nog betogen dat de verdachte van alle rechtsvervolging moet worden ontslagen of geen of minder straf verdient, maar dat even terzijde).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 7 november 2010 @ 13:48:24 #70
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88431297
quote:
Maar als vrijspraak daarvan het gevolg is, dan is dat dius primair omdat het OM haar zaken niet op orde heeft.
Of omdat de verdachte gewoon onschuldig is.

quote:
Die advocaat kan wel zijn kennis en kunde aanwenden om de rechter duidelijk te maken dat het OM niet aan haar bewijslast heeft voldaan.
Dus kan het wel de verdienste van de advocaat zijn, wanneer hij de rechter heeft overtuigd dat het OM niet voldoende bewijsmateriaal heeft.
pi_88431498
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:47 schreef Argento het volgende:
Maar als vrijspraak daarvan het gevolg is, dan is dat dius primair omdat het OM haar zaken niet op orde heeft. Vrijspraak is daarvan het onherroepelijke gevolg. Zo is het systeem nou eenmaal ingericht. Het zou mij, als advocaat, dan werkelijk geen moer interesseren als iemand als vrij man het gerechtsgebouw verlaat terwijl hij het wel heeft gedaan. Het systeem heeft simpelweg gewerkt zoals het moet werken en het is daarnaast niet aan de advocaat om zijn client te veroordelen.
Maar wat nou als jij advocaat was en er een klant aan komt gelopen die je vraagt:

"Help! Ik heb mijn dochter verkracht en vermoord en nou heeft mijn vrouw aangifte gedaan. Straks draai ik de bak in! Kun jij me helpen?"

Zou jij dan je uiterste best willen doen om ieder kleinste foutje van het OM aan te grijpen om die man z'n verdiende straf te kunnen laten ontlopen?
pi_88431541
quote:
3s.gif Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Of omdat de verdachte gewoon onschuldig is.
Dan kom je toch tot dezelfde conclusie er vanuitgaande dat het OM sowieso nooit kan bewijzen dat de verdachte iets gedaan heeft dat hij eenvoudigweg niet gedaan heeft.

quote:
Dus kan het wel de verdienste van de advocaat zijn, wanneer hij de rechter heeft overtuigd dat het OM niet voldoende bewijsmateriaal heeft.
Wat ik bedoel te zeggen is dat voor de vrijspraak per definitie noodzakelijk is dat het OM gebrekkig blijft in haar bewijslevering. Dat er een (goede) advocaat voor nodig is om dat gebrek aan de rechter te tonen staat daar los van.

Stel je voor dat een moordenaar vrij komt omdat zijn advocaat met succes heeft betoogd dat het tenlastegelegde feit niet bewezen kan worden, terwijl hij weet dat zijn client het wel gedaan heeft. Nog geen drie dagen daarna pleegt hij opnieuw een moord. Moet zon advocaat dan last van zn geweten krijgen omdat hij vrijspraak heeft betoogd of heeft hij er gewoon op toegezien dat het systeem werkt zoals het moet werken, namelijk dat bij een gebrekkige bewijslevering vrijspraak moet volgen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 7 november 2010 @ 13:55:34 #73
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88431546
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar wat nou als jij advocaat was en er een klant aan komt gelopen die je vraagt:

"Help! Ik heb mijn dochter verkracht en vermoord en nou heeft mijn vrouw aangifte gedaan. Straks draai ik de bak in! Kun jij me helpen?"

Zou jij dan je uiterste best willen doen om ieder kleinste foutje van het OM aan te grijpen om die man z'n verdiende straf te kunnen laten ontlopen?
Waarom zou zo iemand minder recht hebben op een eerlijker/degelijk proces dan iemand anders?
  zondag 7 november 2010 @ 13:58:34 #74
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88431643
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:55 schreef Argento het volgende:

[..]

Dan kom je toch tot dezelfde conclusie er vanuitgaande dat het OM sowieso nooit kan bewijzen dat de verdachte iets gedaan heeft dat hij eenvoudigweg niet gedaan heeft.

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat voor de vrijspraak per definitie noodzakelijk is dat het OM gebrekkig blijft in haar bewijslevering. Dat er een (goede) advocaat voor nodig is om dat gebrek aan de rechter te tonen staat daar los van.
Dat het OM iets niet kan bewijzen wil niet zeggen dat het haar zaken niet op orde heeft.

quote:
Stel je voor dat een moordenaar vrij komt omdat zijn advocaat met succes heeft betoogd dat het tenlastegelegde feit niet bewezen kan worden, terwijl hij weet dat zijn client het wel gedaan heeft. Nog geen drie dagen daarna pleegt hij opnieuw een moord. Moet zon advocaat dan last van zn geweten krijgen omdat hij vrijspraak heeft betoogd of heeft hij er gewoon op toegezien dat het systeem werkt zoals het moet werken, namelijk dat bij een gebrekkige bewijslevering vrijspraak moet volgen?
Nee, waarom? Iedereen heeft recht op een eerlijk proces, of jij nou 20 mensen hebt vermoord of dat je slachtoffer bent van een straatroof. Als daar fouten in zijn gemaakt is het juist de taak van de advocaat hierop te wijzen, dat hij dat hoort te doen staat in zijn geheel los van de aanklacht tegen de verdachte.
pi_88431655
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:54 schreef Igen het volgende:
Iedere advocaat die die vraag ontkennend zou beantwoorden, moet die man uberhaupt niet willen bijstaan.
pi_88431702
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 13:58 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat het OM iets niet kan bewijzen wil niet zeggen dat het haar zaken niet op orde heeft.
Een OM dat een verdachte vervolgt voor iets wat hij eenvoudigweg niet gedaan heeft, is in mijn beleving bij uitstek een voorbeeld van een OM dat haar zaken niet op orde heeft.

quote:
Nee, waarom? Iedereen heeft recht op een eerlijk proces, of jij nou 20 mensen hebt vermoord of dat je slachtoffer bent van een straatroof. Als daar fouten in zijn gemaakt is het juist de taak van de advocaat hierop te wijzen, dat hij dat hoort te doen staat in zijn geheel los van de aanklacht tegen de verdachte.
Daar zijn we het dan over eens.
  zondag 7 november 2010 @ 14:05:30 #77
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88431823
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Een OM dat een verdachte vervolgt voor iets wat hij eenvoudigweg niet gedaan heeft, is in mijn beleving bij uitstek een voorbeeld van een OM dat haar zaken niet op orde heeft.
Dat is toch het omgekeerde? Als het OM met een verdachte zit die onschuldig is en het OM moet bewijzen dat hij/zij dat niet is en het OM kan dit niet, wil het toch niet zeggen dat het OM haar zaken niet op orde heeft, iets wat er niets is kan ook niet worden aangevoerd als bewijs.

Je hebt overigens wel gelijk daar niet van, maar in jouw verhaal is hij niet schuldig en wordt hij wel vervolgd en in mijn stuk is de verdachte niet schuldig en wordt hij ook niet vervolgd.

quote:
Daar zijn we het dan over eens.
Mooi :P.
pi_88431878
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 14:05 schreef Zeroku het volgende:
en in mijn stuk is de verdachte niet schuldig en wordt hij ook niet vervolgd.
Maar iemand die niet schuldig is en ook niet wordt vervolgd, kom toch uberhaupt niet in aanraking met het strafrecht?
pi_88431907
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Iedere advocaat die die vraag ontkennend zou beantwoorden, moet die man uberhaupt niet willen bijstaan.
Dat sowieso. Ik vroeg me alleen af of je als advocaat die vraag wel of niet negatief zou mogen beantwoorden.
pi_88432021
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat sowieso. Ik vroeg me alleen af of je als advocaat die vraag wel of niet negatief zou mogen beantwoorden.
Wat mij betreft wel. Ik zou dat niet doen hoor. Ik zou geen strafrechtpraktijk openen om vervolgens eerst allerlei (morele) oordelen te vellen over de persoon die meent van mijn diensten gebruik te moeten maken. Je bent strafrechtadvocaat of niet.

En mensen die (rechtenstudent of niet) zeggen dat ze niet het strafrecht in willen omdat ze zich er niet van kunnen weerhouden om dat (morele) oordeel te vellen, hebben wat mij betreft dan ook alle gelijk van de wereld.
  zondag 7 november 2010 @ 14:16:37 #81
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88432127
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Ik zou dat niet doen hoor. Ik zou geen strafrechtpraktijk openen om vervolgens eerst allerlei (morele) oordelen te vellen over de persoon die meent van mijn diensten gebruik te moeten maken. Je bent strafrechtadvocaat of niet.

En mensen die (rechtenstudent of niet) zeggen dat ze niet het strafrecht in willen omdat ze zich er niet van kunnen weerhouden om dat (morele) oordeel te vellen, hebben wat mij betreft dan ook alle gelijk van de wereld.
Eens. Wanneer je al die oordelen gaat vellen, zeker als je met een verdachte werkt, kan die verdachte er niet blindelings vanuit gaan dat jij als advocaat zijnde er alles aan zal doen om het beste voor de verdachte eruit te halen.
  zondag 7 november 2010 @ 14:22:22 #82
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_88432326
Net even teruggekeken op uitzendinggemist. Op zich wel grappig opgebouwd, dat de aflevering begint met irritatie over 'de eeuwige vraag' vanuit leken en principiële uitspraken dat je niet de daad verdedigt maar enkel je rol speelt in het proces.

En dat dan gaandeweg de aflevering blijkt dat de advocaten zichzelf ook niet kunnen onttrekken aan die vraag, dat ze soms cliënten weigeren juist vanwége die daad. Anker leek de enige te zijn die dat zichzelf een beetje kwalijk nam.

Ben benieuwd naar de rest :Y
  zondag 7 november 2010 @ 14:55:10 #83
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_88433378
Willem Anker praat net als een dominee.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_88433848
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:55 schreef Terreros85 het volgende:
Willem Anker praat net als een dominee.
Ik vond het opvallend hoe openhartig hij vertelde dat hij meerdere keren overwerkt ziek thuis heeft gezeten. Weliswaar tussen neus en lippen door verteld, maar toch.
pi_88434548
quote:

[..]

Ja.

En rechtenstudent.

Wat mij een beetje stoort dat je een beetje kort door de bocht gaat. Het lijkt erop alsof je probeert te zeggen dat je in het privaatrecht nooit voor morele dilemma's komt te staan.

Ook in het privaatrecht en ook met name in het ondernemingsrecht / corperate law bij multinationals kan je ook voor morele vragen komen te staan. De morele gevolgen kunnen wellicht groter zijn dan in het strafrecht. Gezien het feit dat ondernemingsrecht o.a. ziet op uitsluiting van aansprakelijkheid. Denk aan het verdedigen van de grote vliegmaatschappij (in jouw woorden een multinational die je zou kunnen bijstaan) die zeer verwijtbaar heeft gehandeld tegenover de slachtoffers dan wel nabestaanden van de slachtoffers (door bijvoorbeeld het winstbelang te laten prevaleren boven de naleving van veiligheidsvoorschriften tbv passagiers). Of de mensenrechtenschendingen van Shell (in jouw woorden een multinational die je zou kunnen bijstaan) in Nigeria.

Uiteraard, je bent puur theoretisch bezig met het (civiele) recht, maar dat doen strafpleiters ook. Maar de morele gevolgen kunnen in sommige gevallen nog groter zijn dan die in het strafrecht. Vergelijk een moordenaar die wordt vrijgesproken, tegenover bestuurders die via rechtspersonen mensenrechtenschendingen begaan, maar niet aansprakelijk gesteld kunnen worden op grond van het recht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Space-Chinees op 07-11-2010 15:34:57 ]
  zondag 7 november 2010 @ 15:47:00 #86
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_88435260
Ze zouden ook eens een serie met politici moeten maken. En dan wel buiten verkiezingstijd. Gewoon een open gesprek over het werk van een politci. Wat beweegt ze?
pi_88435525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Kwalificeert Bouterse dan niet als een oorlogsmisdadiger ?
  zondag 7 november 2010 @ 15:56:55 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88435686
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:52 schreef Space-Chinees het volgende:

Kwalificeert Bouterse dan niet als een oorlogsmisdadiger ?
Nee. Bij mijn weten is er in Suriname geen oorlog geweest. Wel een illegale militaire coup van hem en het doodschieten van gevangenen (decembermoorden) en de handel in drugs.
Verder is die huidige gekozen president van dat land brandschoon en heel braaf. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 7 november 2010 @ 16:16:09 #89
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_88436553
Ging volgens mij ook alleen over oorlogsmisdadigers uit de Tweede Wereldoorlog. De vader van Bram heeft in een concentratiekamp gezeten.

Van de Wikipedia-pagina van Max Moszkowicz, ook advocaat:
quote:
Moskowicz verdedigt in principe elk soort verdachte, met uitzondering van personen die van oorlogsmisdaden tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn verdacht. Naar eigen zeggen vloeit dit voort uit de afweging dat hij dan "wegens persoonlijke omstandigheden niet in staat zou kunnen zijn om de best mogelijke verdediging van zo'n cliënt te garanderen".
  zondag 7 november 2010 @ 16:52:59 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88437787
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:47 schreef Terreros85 het volgende:
Ze zouden ook eens een serie met politici moeten maken. En dan wel buiten verkiezingstijd. Gewoon een open gesprek over het werk van een politci. Wat beweegt ze?
Het werk van een politici. Wat klopt hier niet?
Bis bis bis
  zondag 7 november 2010 @ 16:56:38 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88437900
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:52 schreef eriksd het volgende:

Het werk van een politici. Wat klopt hier niet?
Het woordje een.
Het zou moeten zijn het werk van politici.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88477161
Mijn fout. Van dit concept mogen ze meer series maken. Politici, journalisten, topmannen. Zoiets.
  maandag 8 november 2010 @ 16:36:55 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88477208
In het verlengde hiervan en misschien wat overdreven om er een apart topic over te openen wijs ik jullie op de 2-delige documentaire over de gebroeders Anker waarvan vanavond deel 1 wordt uitgezonden:
http://www.hollanddoc.nl/gids/ncrv-dokument-anker---anker.html
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 november 2010 @ 16:37:50 #94
176471 oh-oh
pi_88477247
quote:
3s.gif Op maandag 8 november 2010 16:36 schreef golfer het volgende:
In het verlengde hiervan en misschien wat overdreven om er een apart topic over te openen wijs ik jullie op de 2-delige documentaire over de gebroeders Anker waarvan vanavond deel 1 wordt uitgezonden:
Ah cool, geef je vanavond nog es een kickje?
:D
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2010 @ 16:39:25 #95
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88477328
quote:
Ik zag er inderdaad een voorstukje van. Vanavond toch maar eens kijken.
pi_88477332
quote:
cool thanks!
  maandag 8 november 2010 @ 16:42:44 #97
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88477445
Overigens lijkt me aflevering twee daarvan het meest spraakmakend.

quote:
Theo H., is bekend als de langstzittende tbs-er in Nederland. Deze vergeten gevangene zit al 48 jaar in tbs. Wim Anker probeert al jaren om via de rechtbank een andere plek voor hem te vinden, zodat hij zijn laatste jaren kan slijten in een kliniek die minder gesloten en iets humaner is. Nederland is het enige land in Europa waar levenslang echt levenslang is, tot de dood erop volgt. Anker heeft gezworen dat hij Theos 50-jarig jubileum in de tbs niet gaat meemaken. Maar het ministerie van justitie is een taaie tegenstander.
  maandag 8 november 2010 @ 16:44:08 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88477496
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:37 schreef oh-oh het volgende:

Ah cool, geef je vanavond nog es een kickje?
Weet niet of ik daar aan denk, want ik neem het op.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88477580
De Ankers behoren zonder twijfel tot de grootste bazen van het oostelijk halfrond.
pi_88479542
Thanks Golfer, lijkt me interessant!
pi_88479567
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:46 schreef Lo-Fi het volgende:
De Ankers behoren zonder twijfel tot de grootste bazen van het oostelijk halfrond.
Eens! Ik gebruik het woord baas echt nooit, behalve in de context van de meesters Anker. Echt bazen onder de bazen.
  maandag 8 november 2010 @ 19:09:07 #102
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_88483170
De Ankers zitten strax ook bij DWDD om te praten over deze docu.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:09:41 #103
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88517176
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:35:56 #104
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_88522712
nevermind :)

[ Bericht 88% gewijzigd door Type-R op 09-11-2010 17:41:50 ]
¯ _(ツ)_/¯
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:51:35 #105
68638 Zwansen
pi_88523201
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:09 schreef Zeroku het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1009298

Voor wie het niet gezien heeft.
Toch wel erg leuk. :D

Ook opmerkelijk dat die verdachten steeds zo prominent in beeld waren.
  woensdag 10 november 2010 @ 18:24:16 #106
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88564487
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Toch wel erg leuk. :D

Ook opmerkelijk dat die verdachten steeds zo prominent in beeld waren.
Dat stuk van die eieren tegen het raam :D!
pi_88569076
Oeh straks ff terugkijken :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 10 november 2010 @ 21:16:20 #108
68638 Zwansen
pi_88571891
Wanneer komt het eigenlijk op tv? Staat ook nergens in het topic. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 21:16:41 #109
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88571910
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:16 schreef Zwansen het volgende:
Wanneer komt het eigenlijk op tv? Staat ook nergens in het topic. :P
8 en 15 november om 11 uur op Nederland 2.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:21:41 #110
68638 Zwansen
pi_88572155
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:16 schreef Zeroku het volgende:

[..]

8 en 15 november om 11 uur op Nederland 2.
Nee toch? Het komt vandaag om 22:55 op NL 2. :)
  woensdag 10 november 2010 @ 21:21:59 #111
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88572177
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee toch? Het komt vandaag om 22:55 op NL 2. :)
Ooh, ik bedoelde dat van Anker & Anker :@.
pi_88572268
Is het met Hiddema al geweest?
  woensdag 10 november 2010 @ 21:25:20 #113
68638 Zwansen
pi_88572329
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is het met Hiddema al geweest?
Iedereen komt in elke aflevering weer terug. :)
pi_88572362
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Iedereen komt in elke aflevering weer terug. :)
Aha dan ga ik ze even terugkijken :Y Heb speciale interesse in Hiddema :)
  woensdag 10 november 2010 @ 21:28:47 #115
176471 oh-oh
pi_88572486
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom?
( Groucho Marx )
pi_88572607
Ivm met een zaak die hij aan het voorbereiden is namens mijn vader
  woensdag 10 november 2010 @ 21:32:15 #117
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88572665
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik vind dat wel zo'n aparte kerel..
  woensdag 10 november 2010 @ 21:32:48 #118
176471 oh-oh
pi_88572693
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ah ok ^O^
Ik heb echt weer zin in vanavond ieg.
Er is tot nu toe 1 aflevering terug te kijken, vanavond is deel 2 op de buis!
Ik maakte gisteren nog een foto waar Hiddema zn kantoor op staat, maar ik heb nog niet gekeken of het wat is :P
( Groucho Marx )
  woensdag 10 november 2010 @ 21:33:50 #119
176471 oh-oh
pi_88572749
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hij is de apartste van het stel vind ik :D
( Groucho Marx )
pi_88572863
quote:

[..]

In welke zin is hij apart?

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ah ok ^O^
Ik heb echt weer zin in vanavond ieg.
Er is tot nu toe 1 aflevering terug te kijken, vanavond is deel 2 op de buis!
Ik maakte gisteren nog een foto waar Hiddema zn kantoor op staat, maar ik heb nog niet gekeken of het wat is :P
Oke, dan even 1 aflevering terugkijken. Zaak was eerst bij Knoops maar die heeft het overgedragen ivm kennis en expertise van Hiddema op dat bpaalde gebied
  woensdag 10 november 2010 @ 21:37:55 #121
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88572918
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

In welke zin is hij apart?

Zijn manier van praten over dingen, hij komt een beetje onverschillig over.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:39:27 #122
176471 oh-oh
pi_88572986
Knoops is tof ^O^
Ze komen beide uit de Moszkowicz school ;)
( Groucho Marx )
  woensdag 10 november 2010 @ 22:13:15 #123
68638 Zwansen
pi_88574876
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hiddema doet toch alleen zedenzaken? :{
  woensdag 10 november 2010 @ 22:14:50 #124
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88574977
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]

uitsluitend! straf-, uitleverings- en overleveringszaken worden door ons aangenomen.
vreemdelingenrechtzaken vallen niet onder ons rechtsdomein.
pi_88574982
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]

:')
  woensdag 10 november 2010 @ 22:16:10 #126
176471 oh-oh
pi_88575052
:P Wel alleen strafrecht!
( Groucho Marx )
pi_88577271
Nu bezig Ned2
¯ _(ツ)_/¯
pi_88577806
Eindelijk een keer op tijd ingeschakeld :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 10 november 2010 @ 23:14:44 #129
176471 oh-oh
pi_88577816
Ik vind die Ficq echt zo anders dan ik haar in gedachten had :D
( Groucho Marx )
  woensdag 10 november 2010 @ 23:15:03 #130
176471 oh-oh
pi_88577829
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:14 schreef Pisces29 het volgende:
Eindelijk een keer op tijd ingeschakeld :)
Hey jij :D :W
( Groucho Marx )
pi_88577876
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hey jij :D :W
Hey hallotjes ;) :W
  woensdag 10 november 2010 @ 23:37:38 #132
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_88578708
Wat is dit toch een geweldige serie.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 10 november 2010 @ 23:38:24 #133
176471 oh-oh
pi_88578732
Tis wel echt maar kort :D
( Groucho Marx )
  woensdag 10 november 2010 @ 23:38:39 #134
68638 Zwansen
pi_88578743
Geweldige aflevering. Heb echt met verbazing zitten kijken naar sommige anekdotes. Zo schandalig af en toe, maar toch ook weer begrijpelijk.
pi_88578765
Mooi dilemma, dat van die fictieve seriemoordenaar. Ik zou in dat geval denk ik als advocaat toch wel een knipoogje naar de rechter doen :')
pi_88578792
quote:

[..]

Hij heeft al van zichzelf zo'n vreselijk markante kop...
pi_88578794
Zo van, pssst... en dan raanedroomeires zeggen ofzo.
  woensdag 10 november 2010 @ 23:39:45 #138
176471 oh-oh
pi_88578796
Dat verhaal van Ficq over die jongen en zn broer was wel heel bijzonder, zoiets had ik nog nooit gehoord :o
( Groucho Marx )
pi_88578816
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:38 schreef oh-oh het volgende:
Tis wel echt maar kort :D
:Y Ik ga die vorige nog eens zoeken komende week.
pi_88578900
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:39 schreef oh-oh het volgende:
Dat verhaal van Ficq over die jongen en zn broer was wel heel bijzonder, zoiets had ik nog nooit gehoord :o
Ik ken het wel uit mijn omgeving, althans iemand die ik via via via ken (je snapt wel een vage kennis) die ook 6 maanden heeft gezeten door te bekennen dat hij het gedaan heeft :?
  woensdag 10 november 2010 @ 23:43:05 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88578923
Mooie dilemma's weer.
En leuk om te zien dat er toch wel anders gereageerd op wordt door diverse strafpleiters.
Niet iedereen is even gewetensvol of principieel. :)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 10 november 2010 @ 23:43:15 #142
68638 Zwansen
pi_88578930
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mooi dilemma, dat van die fictieve seriemoordenaar. Ik zou in dat geval denk ik als advocaat toch wel een knipoogje naar de rechter doen :')
Ja en dan? Is dat bewijs als een advocaat zegt dat zijn cliënt het wel gedaan heeft? En wat als vervolgens die cliënt dan weer ontkent?

Ik snap je punt hoor, maar als jij als verdachte je eigen advocaat niet meer kunt vertrouwen zijn we net zo erg als het rechtssysteem in Noord Korea ofzo. :P
pi_88578967
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja en dan? Is dat bewijs als een advocaat zegt dat zijn cliënt het wel gedaan heeft? En wat als vervolgens die cliënt dan weer ontkent?

Ik snap je punt hoor, maar als jij als verdachte je eigen advocaat niet meer kunt vertrouwen zijn we net zo erg als het rechtssysteem in Noord Korea ofzo. :P
Klopt ;) Ik zou dan ook een hele slechte advocaat zijn :Y .
  donderdag 11 november 2010 @ 00:50:55 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88581415
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:21 schreef Zeroku het volgende:
Anker & Anker :@.
Ook pas net de gelegenheid gehad om die terug te kijken.
Wat een leuke, betrokken en onderling cynische mannen zijn dat. _O_
Poef.....gone! ©golfer
pi_88582407
Dat was een sterke aflevering.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:27:36 #146
176471 oh-oh
pi_88585860
:D Vandaag in de Telegraaf, Hiddema 2 weken geschorst, hij noemde een client bij Pauw en Witteman "addergebroed" _O-
( Groucho Marx )
pi_88586431
Wat hebben sommige mensen hier toch een grenzeloos vertrouwen in het rechtsysteem zeg... Gatverdamme wat smerig. Oh wacht toevallig zijn het allemaal mensen die hun geld ermee verdienen.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:47:47 #148
176471 oh-oh
pi_88586493
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:45 schreef witte_fantasie het volgende:
Wat hebben sommige mensen hier toch een grenzeloos vertrouwen in het rechtsysteem zeg... Gatverdamme wat smerig. Oh wacht toevallig zijn het allemaal mensen die hun geld ermee verdienen.
( Groucho Marx )
pi_88586628
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Houdt er rekening mee dat de buitenwereld meestal zo over strafpleiters denken. Succes ermee.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:55:11 #150
176471 oh-oh
pi_88586752
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:51 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Houdt er rekening mee dat de buitenwereld meestal zo over strafpleiters denken. Succes ermee.
:D Gelukkig hoor ik die reactie echt zelden, maar bedankt ;)
( Groucho Marx )
pi_88587053
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Gelukkig hoor ik die reactie echt zelden, maar bedankt ;)
Waarschijnlijk bevind je je in kringen waar meerdere juristen zich in begeven. In mijn omgeving wordt er gekotst op sommige van deze juristen/zakkenvullers.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:31:43 #152
176471 oh-oh
pi_88588224
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:03 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bevind je je in kringen waar meerdere juristen zich in begeven. In mijn omgeving wordt er gekotst op sommige van deze juristen/zakkenvullers.
Ik ben blij dat ik me daar niet bevind :D
( Groucho Marx )
  donderdag 11 november 2010 @ 11:35:04 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88588385
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:03 schreef witte_fantasie het volgende:

In mijn omgeving wordt er gekotst op sommige van deze juristen/zakkenvullers.
Een woonwagenkamp vol met op de PVV stemmende tokkies? :')
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 11 november 2010 @ 11:36:18 #154
176471 oh-oh
pi_88588439
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Een woonwagenkamp vol met op de PVV stemmende tokkies? :')
Nee hoor, woonwagenbewoners hebben veel respect voor hun advocaten , die krijgen al een lifelong abo als ze 12 zijn, van hun ouders _O-
( Groucho Marx )
pi_88589385
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nee hoor, woonwagenbewoners hebben veel respect voor hun advocaten , die krijgen al een lifelong abo als ze 12 zijn, van hun ouders _O-
Wilde geen open deuren opentrappen, bedankt dat jij dat doet.
Laat ik het zo zeggen, het spelen van de advocaat van de duivel wordt je niet altijd in dank afgenomen.
  donderdag 11 november 2010 @ 12:02:11 #156
176471 oh-oh
pi_88589644
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:56 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Wilde geen open deuren opentrappen, bedankt dat jij dat doet.
Laat ik het zo zeggen, het spelen van de advocaat van de duivel wordt je niet altijd in dank afgenomen.
Ik ben zo benieuwd in wat voor een omgeving jij je bevindt...
( Groucho Marx )
pi_88589918
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik ben zo benieuwd in wat voor een omgeving jij je bevindt...
Kom eens een keer kijken, zul je verbaasd zijn wat voor menselijke trekken sommigen hebben.

Grappig feitje uit kijken in de ziel:
Man bekend moord bij advocaat en toch wordt de client vrijgesproken door hulp van de advocaat.
"Gaat u dan als een tevreden advocaat naar huis?"
Ja.

I rest my case. Gewetenloze zakkenvullers.
  donderdag 11 november 2010 @ 12:18:44 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88590285
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:08 schreef witte_fantasie het volgende:

Grappig feitje uit kijken in de ziel:
Man bekend moord bij advocaat en toch wordt de client vrijgesproken door hulp van de advocaat.
"Gaat u dan als een tevreden advocaat naar huis?"
Ja.

I rest my case. Gewetenloze zakkenvullers.
Beter opletten en minder selectief luisteren. Er werd namelijk nog wel enige nuance bij aangebracht.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 11 november 2010 @ 12:19:30 #159
176471 oh-oh
pi_88590317
Ik ben benieuwd waar witte_fantasie gedetineerd zit :P
( Groucho Marx )
pi_88590356
Klinkt interessant :)
Binnenkort terugkijken via uitzendinggemist.
pi_88590386
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben benieuwd waar witte_fantasie gedetineerd zit :P
Haha je kan het maar niet loslaten he? Voel je je zo op je te kleine pikkie getrapt? :D thnx 4 de smile
pi_88594369
Geweldige aflevering!
pi_88594777
Ik heb niet alles gezien, dat ik ga ik wel even terugkijken. Maar ik vond dat Peter Plasman wel een goed punt had. Dat advocaten een wezelijke bijdrage leveren aan een rechsttsaat. En daar ben ik het wel met hem eens.

Ik vind het altijd een beetje simpel gedacht van die mensen die eigen rechter willen spelen en die dan schreeuwen dat die opgehangen moet worden aan de hoogste boom.
pi_88597960
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:21 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb niet alles gezien, dat ik ga ik wel even terugkijken. Maar ik vond dat Peter Plasman wel een goed punt had. Dat advocaten een wezelijke bijdrage leveren aan een rechsttsaat. En daar ben ik het wel met hem eens.

Ik vind het altijd een beetje simpel gedacht van die mensen die eigen rechter willen spelen en die dan schreeuwen dat die opgehangen moet worden aan de hoogste boom.
Natuurlijk. Maar ik vond het wel schokkend dat advocaten cliënten vrijpleiten waarvan ze weten dat hij/zij wel de daad gepleegd heeft.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:56:01 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88598121
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:52 schreef Terreros85 het volgende:

Maar ik vond het wel schokkend dat advocaten cliënten vrijpleiten waarvan ze weten dat hij/zij wel de daad gepleegd heeft.
Een strafpleiter heeft nou eenmaal een andere rol dan een officier van justitie (ook meestal dus advocaat). En het is aan het OM om onomstotelijke bewijslast te produceren. Zoals het aan de strafpleiter is om de minst mogelijke straf of vrijspraak te bepleiten voor z'n cliënt.
Niets schokkends aan dat Nederlandse rechtssysteem.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 11 november 2010 @ 16:34:38 #166
68638 Zwansen
pi_88599567
quote:

[..]

Natuurlijk. Maar ik vond het wel schokkend dat advocaten cliënten vrijpleiten waarvan ze weten dat hij/zij wel de daad gepleegd heeft.
Dat vond ik ook. Ik heb echt met open mond zitten kijken.

Maar het is ergens ook logisch. Het beroepsgeheim, het doel om je client zo goed mogelijk bij te staan en het feit dat er hele duidelijke bewijzen moeten zijn om iemand veroordeeld te krijgen zorgen wel voor een goed werk justitieapparaat. In het algemeen dan. :P

Als een advocaat soms minder goed zijn werk zou doen zou dat afbreuk doen aan het hele rechtssysteem.
pi_88625348
Opvallend hoe specifiek ze op zaken ingaan. Bijvoorbeeld die van die jongen die de straf had uitgezeten voor zijn broer, dat is toch makkelijk te achterhalen wie dat waren?
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:50:16 #168
68638 Zwansen
pi_88625519
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:45 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Opvallend hoe specifiek ze op zaken ingaan. Bijvoorbeeld die van die jongen die de straf had uitgezeten voor zijn broer, dat is toch makkelijk te achterhalen wie dat waren?
Oh, hoe dan? :P

Iedereen die veroordeeld is voor een overval ondervragen of hij een broer heeft die VWO doet?
pi_88628400
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Oh, hoe dan? :P

Iedereen die veroordeeld is voor een overval ondervragen of hij een broer heeft die VWO doet?
Er werden redelijk veel eigenschappen gegeven, kan me voorstellen dat, dat te doen moet zijn.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:36:22 #170
176471 oh-oh
pi_88628756
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:25 schreef DJ_Spiegelei het volgende:

[..]

Er werden redelijk veel eigenschappen gegeven, kan me voorstellen dat, dat te doen moet zijn.
Voor de client zelf mss, maar niet voor buitenstaanders hoor :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:48:52 #171
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_88637871
Ach, hoeveel Marokkanen zitten er nu helemaal vast voor een overval? Is makkelijk te traceren.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:52:04 #172
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88638006
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:45 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Dat van die Chinees lijkt me iets makkelijker.
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:08:50 #173
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88638722
quote:

[..]

Waarom? De advocaat hoort een verdachte niet te veroordelen, dát is aan de rechter.
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:10:55 #174
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_88638804
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:08 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Waarom? De advocaat hoort een verdachte niet te veroordelen, dát is aan de rechter.
Klopt. Maar dit gaat niet over de strafmaat. Dit gaat over het wegkomen met een misdrijf. Ik zou daar morele bezwaren tegen hebben.
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:13:02 #175
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88638897
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:10 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Klopt. Maar dit gaat niet over de strafmaat. Dit gaat over het wegkomen met een misdrijf. Ik zou daar morele bezwaren tegen hebben.
Dat is de rechtsstaat. Bij enige twijfel over bewijs, vrijspraak. Dat staat in zijn geheel los van of de verdachte het delict wel of niet heeft gepleegd.
pi_88641833
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:13 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat is de rechtsstaat. Bij enige twijfel over bewijs, vrijspraak. Dat staat in zijn geheel los van of de verdachte het delict wel of niet heeft gepleegd.
Klopt, maar dan nog kun je gewetensbezwaren krijgen, of het nou rechtstaat is of niet. Ik geloof wel dat er een bepaalde vorm van beroepsdeformatie ontstaat, maar ik denk niet dat iedereen het voor zichzelf kan verantwoorden met "dit is nu eenmaal de rechtstaat".
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:48:30 #177
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88657464
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Klopt, maar dan nog kun je gewetensbezwaren krijgen, of het nou rechtstaat is of niet. Ik geloof wel dat er een bepaalde vorm van beroepsdeformatie ontstaat, maar ik denk niet dat iedereen het voor zichzelf kan verantwoorden met "dit is nu eenmaal de rechtstaat".
Ik denk als jij al 20 jaar, of in het geval van Anker zelfs 30 jaar, strafpleiter bent dat je daar niet meer zo heel moeilijk over doet.
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:07:19 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88658555
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:48 schreef Zeroku het volgende:

Ik denk als jij al 20 jaar, of in het geval van Anker zelfs 30 jaar, strafpleiter bent dat je daar niet meer zo heel moeilijk over doet.
Als je kiest voor het beroep strafpleiter zal je dat ongeacht het aantal 'dienstjaren' niet hebben. Die keuze doe je vrij bewust.
Kan je daar niet mee omgaan, dan moet je als advocaat je vooral bezig houden met andere zaken zoals echtscheidingen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:10:03 #179
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88658699
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je kiest voor het beroep strafpleiter zal je dat ongeacht het aantal 'dienstjaren' niet hebben. Die keuze doe je vrij bewust.
Kan je daar niet mee omgaan, dan moet je als advocaat je vooral bezig houden met andere zaken zoals echtscheidingen. ;)
Ik kan me best voorstellen dat jij als beginnend advocaat daar (heel) anders tegenaan kijkt dan een advocaat die al 30 jaar met de wet opstaat en in slaap valt. Sowieso zijn dat soort dingen niet in theorie uit te leggen en dan kun je je nog zo goed voorbereiden op je baan, zoiets 'leer' je middels ervaring.
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:11:41 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88658780
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:10 schreef Zeroku het volgende:

Ik kan me best voorstellen dat jij als beginnend advocaat daar (heel) anders tegenaan kijkt dan een advocaat die al 30 jaar met de wet opstaat en in slaap valt. Sowieso zijn dat soort dingen niet in theorie uit te leggen en dan kun je je nog zo goed voorbereiden op je baan, zoiets 'leer' je middels ervaring.
Je kiest ook als beginnend advocaat welke richting je uit wilt gaan en een keuze voor strafpleiter is meestal vrij bewust.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:12:39 #181
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88658832
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Je kiest ook als beginnend advocaat welke richting je uit wilt gaan en een keuze voor strafpleiter is meestal vrij bewust.
Die is bewust ja, maar dat wil niet zeggen dat je alle facetten al meteen beheerst.
pi_88658842
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:11 schreef golfer het volgende:

[..]

En toch laat het zich niet voor ieder mens voorspellen, hoe hij of zij omgaat met een ingrijpend dossier van een kindermoordenaar. Deels moet men dat toch echt ondervinden.
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:14:58 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88658967
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:12 schreef Lo-Fi het volgende:

En toch laat het zich niet voor ieder mens voorspellen, hoe hij of zij omgaat met een ingrijpend dossier van een kindermoordenaar. Deels moet men dat toch echt ondervinden.
Klopt.
Zelfs de doorgewinterde strafpleiters die in dit programma worden geïnterviewd reageren niet allemaal gelijk op bepaalde voorgelegde dilemma's.
Maakt ze toch ook weer wat menselijker. :)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:17:28 #184
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88659122
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt.
Zelfs de doorgewinterde strafpleiters die in dit programma worden geintervieuwd reageren niet allemaal gelijk op bepaalde voorgelegde dilemma's.
Maakt ze toch ook weer wat menselijker. :)
Dat anders reageren heeft meer te maken met hoe ze ergens tegenaan kijken. Zo kon je bijvoorbeeld zien dat Spong zijn gehele strategie baseert op het feit of de verdachte het delict wel of niet heeft gepleegd. Moskowicz daarentegen maakt het geen zak uit, Anker wil weer alles weten en kiest zélf de feiten die hij belangrijk vindt.
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:45:03 #185
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88684579
Nog een keer gekeken. Dat van Hiddema is exact de essentie van een strafpleiter. Die moord op die meid, waar de daders over urineerden en mastrubeerde en dat hij daar van walgde en moest kokhalzen. Toen hij de vraag kreeg van denk je niet: "Ik hoop dat je lang zult zitten" zei hij nee, niet als ik hun advocaat ben.

Dus ondanks dat hij gruwelt van de daden blijft hij zijn cliënten bijstaan en gaat hij tóch voor een zo laag mogelijke straf.
pi_88685790
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:45 schreef Zeroku het volgende:
Nog een keer gekeken. Dat van Hiddema is exact de essentie van een strafpleiter. Die moord op die meid, waar de daders over urineerden en mastrubeerde en dat hij daar van walgde en moest kokhalzen. Toen hij de vraag kreeg van denk je niet: "Ik hoop dat je lang zult zitten" zei hij nee, niet als ik hun advocaat ben.

Dus ondanks dat hij gruwelt van de daden blijft hij zijn cliënten bijstaan en gaat hij tóch voor een zo laag mogelijke straf.
Het is in principe ook niet veel meer dan zijn taak waar hij royaal voor betaald wordt. Als een arts iemand op de operatietafel krijgt die teveel had gedronken en een dodelijk ongeval heeft veroorzaakt, zal hij alsnog proberen hem zo goed mogelijk te behandelen. Ook al walgt hij van de idioten die bezopen achter het stuur kruipen.
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:37:17 #187
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88686110
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:27 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het is in principe ook niet veel meer dan zijn taak waar hij royaal voor betaald wordt. Als een arts iemand op de operatietafel krijgt die teveel had gedronken en een dodelijk ongeval heeft veroorzaakt, zal hij alsnog proberen hem zo goed mogelijk te behandelen. Ook al walgt hij van de idioten die bezopen achter het stuur kruipen.
Dat staat niet echt in verhouding tot mijn verhaal. Hiddema is strafpleiter, aan de hand van zijn verhaal tegenover de rechters wordt de straf bepaald. Als je dan vooraf weet dat iemand zo'n walgelijke daad heeft verricht is het toch vrij opmerkelijk dat hij ervoor wil zorgen dat beide daders een zo laag mogelijke straf krijgen.

Een arts beoordeeld het ongeval niet en hoeft er niet eens van op de hoogte te zijn.
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:38:40 #188
68638 Zwansen
pi_88686153
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:37 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat staat niet echt in verhouding tot mijn verhaal. Hiddema is strafpleiter, aan de hand van zijn verhaal tegenover de rechters wordt de straf bepaald. Als je dan vooraf weet dat iemand zo'n walgelijke daad heeft verricht is het toch vrij opmerkelijk dat hij ervoor wil zorgen dat beide daders een zo laag mogelijke straf krijgen.
Als Hiddema niet zijn best zou doen, zou hem dat een slechte advocaat maken. Dat is de basis van het hele strafsysteem, dat iedereen een zo eerlijk en goed mogelijk proces krijgt.
pi_88686179
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:37 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Een arts beoordeeld het ongeval niet en hoeft er niet eens van op de hoogte te zijn.
Nee, dat is niet opmerkelijk als je het vanuit het perspectief bekijkt dat hij op dat moment professional is. Net als de arts die ook een wegpiraat zal opereren.

In beide gevallen is het niet relevant wat zij van de bezigheden van de wetsovertreder vinden in morele zin.
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:39:54 #190
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88686189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Als Hiddema niet zijn best zou doen, zou hem dat een slechte advocaat maken. Dat is de basis van het hele strafsysteem, dat iedereen een zo eerlijk en goed mogelijk proces krijgt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:39 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nee, dat is niet opmerkelijk als je het vanuit het perspectief bekijkt dat hij op dat moment professional is. Net als de arts die ook een wegpiraat zal opereren.
Ja, dat zeg ik.
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:45 schreef Zeroku het volgende:
Dat van Hiddema is exact de essentie van een strafpleiter.
Maar voor een leek is een dergelijke uitspraak niet echt 'normaal'.
pi_88763667
nu op tv anker en anker
pi_88763722
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:40 schreef Evertjan het volgende:
nu op tv anker en anker
:Y erg interessant om te zien :Y
pi_88763779
vooral het stukje waarop Anker te horen krijgt dat hij Theo H niet naar een andere instelling kan krijgen is mooi.
pi_88763808
Echte bazen die Ankers. Vorige week was interessant en vermakelijk en vannacht ga ik deel II terug kijken.
  maandag 15 november 2010 @ 23:46:55 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88763941
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:43 schreef Lo-Fi het volgende:
Echte bazen die Ankers. Vorige week was interessant en vermakelijk en vannacht ga ik deel II terug kijken.
Heb het opgenomen en ga straks nog even kijken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88764115
het is eigenlijk een schande dat een land als Nederland niet goed kan omgaan met types zoals Theo H :N
  maandag 15 november 2010 @ 23:52:28 #197
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88764187
Docu is net afgelopen. Beetje een dubbel gevoel. Dat stuk van Wim dat hij meer 'kleine' zaken moest gaan doen laat wel weer een stuk menselijkheid zien van strafpleiters, maar aan de andere kant ook twee aardige teleurstellingen omtrent beide zaken.
  dinsdag 16 november 2010 @ 01:01:57 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88766110
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:50 schreef Evertjan het volgende:
het is eigenlijk een schande dat een land als Nederland niet goed kan omgaan met types zoals Theo H :N
Tja. :{

En wat leuk al die gebaartjes met z'n handes van Wim en het extroverte van hem, terwijl Hans meer de 9ntroverte denker is.
Vullen elkaar wel goed aan.

Docu trouwens opgenomen in 2008/2009 zag ik?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 november 2010 @ 01:02:29 #199
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88766124
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 01:01 schreef golfer het volgende:

[..]

En wat leuk al die gebaartjes met z'n handes van Wim en het extroverte van hem, terwijl Hans meer de 9ntroverte denker is.

Hmhm, eerste deel in 2008, toen na die kerstkaarten 2009.
pi_88767663
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 01:01 schreef golfer het volgende:

[..]

doelde meer op dat je zo man niet 50 jaar kan wegstoppen op een kamer van 3 bij 5 meter. Hij heeft niet iemand vermoord
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:52:39 #201
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_88781818
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 07:28 schreef Evertjan het volgende:

[..]

doelde meer op dat je zo man niet 50 jaar kan wegstoppen op een kamer van 3 bij 5 meter. Hij heeft niet iemand vermoord
Maar is wel een zware pedofiel die 21 keer is weggelopen... Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.
pi_88785678
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar is wel een zware pedofiel die 21 keer is weggelopen... Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.
hij wil ook niet vrij rond lopen. maar in een iets lichtere TBS kliniek wat ik zou begreep uit de docu
pi_88785713
"Hé Guus, ken in deze meenemen voor thuis?" _O-

edit: Dure jongen trouwens die Theo (21 miljoen euro reeds gekost) maar wel triest zijn situatie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dionysius85 op 16-11-2010 17:30:54 ]
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  woensdag 17 november 2010 @ 00:17:21 #204
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88806028
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:18 schreef Evertjan het volgende:

[..]

hij wil ook niet vrij rond lopen. maar in een iets lichtere TBS kliniek wat ik zou begreep uit de docu
En waarom zou je een pedofiel die 21 keer is weggelopen dat gunnen?
pi_88838972
Vanavond 23 uur weer kijken :)
  woensdag 17 november 2010 @ 21:30:00 #206
176471 oh-oh
pi_88839092
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:28 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
*O*
( Groucho Marx )
pi_88839123
quote:
Vannacht zeker terug kijken ja. Interessante serie!
  woensdag 17 november 2010 @ 21:32:48 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88839256
quote:
Oh ja. Meteen weer even geprogrammeerd. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 17 november 2010 @ 23:07:42 #209
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88845163
Ik wist helemaal niet dat Spong plaatsvervangend rechter is geweest.
  woensdag 17 november 2010 @ 23:10:36 #210
176471 oh-oh
pi_88845281
quote:
2s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:07 schreef Zeroku het volgende:
Ik wist helemaal niet dat Spong plaatsvervangend rechter is geweest.
Eenmalig of niet?
( Groucho Marx )
pi_88845387
Het is niet echt ongebruikelijk dat een advocaat soms plaatsvervangend rechter is.
  woensdag 17 november 2010 @ 23:24:20 #212
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88845928
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Eenmalig of niet?
Volgens mij meerdere malen.
  donderdag 18 november 2010 @ 01:12:10 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88849267
Interessante aflevering weer.
En sinds Anker & Anker docu ben ik helemaal gefascineerd en gericht op de handgebaartjes van Willem Anker.
En ja hoor: weer volop aanwezig. :)

Wel beetje tegenvallend dat ze jury-rechtspraak alleen maar als een soort synoniem voor het Amerikaanse rechtssysteem nemen, terwijl onze onderburen in België en ook nette landen als Denemarken dat ook min-of-meer hebben.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 18 november 2010 @ 06:38:26 #214
68638 Zwansen
pi_88851007
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:12 schreef golfer het volgende:
Interessante aflevering weer.
En sinds Anker & Anker docu ben ik helemaal gefascineerd en gericht op de handgebaartjes van Willem Anker.
En ja hoor: weer volop aanwezig. :)

Wel beetje tegenvallend dat ze jury-rechtspraak alleen maar als een soort synoniem voor het Amerikaanse rechtssysteem nemen, terwijl onze onderburen in België en ook nette landen als Denemarken dat ook min-of-meer hebben.
Geweldig is die Anker idd. Dan zie je hem met die vuist zo en daaaaaaan praaaaat ieeeeee ineeeens heeeeeel langzaaaam en duiiiiiiideeeeelijk. :')
  donderdag 18 november 2010 @ 10:01:20 #215
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88853663
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 06:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Geweldig is die Anker idd. Dan zie je hem met die vuist zo en daaaaaaan praaaaat ieeeeee ineeeens heeeeeel langzaaaam en duiiiiiiideeeeelijk. :')
Ik krijg dan altijd het idee dat hij zó precies formuleert. Dat hij tijdens het praten zijn volgende zinnen al aan het soort van voorbereiden is hoe hij dat gaat zeggen, erg interessant.
  donderdag 18 november 2010 @ 10:13:56 #216
176471 oh-oh
pi_88853995
Die ene onbekende vrouw en Mr. Weski belandden wel heel erg op de achtergrond in de serie, of lijkt dat maar zo?
( Groucho Marx )
  donderdag 18 november 2010 @ 10:19:35 #217
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88854167
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:13 schreef oh-oh het volgende:
Die ene onbekende vrouw en Mr. Weski belandden wel heel erg op de achtergrond in de serie, of lijkt dat maar zo?
Onbekende vrouw als in Lucy Oldenburg? Verder denk ik dat het willekeurig is, met wat voorkeur voor sommige strafpleiters. Ze zorgen er in ieder geval wel voor dat ze niet de hele tijd dezelfde laten zien.
  donderdag 18 november 2010 @ 10:36:01 #218
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_88854621
Dankzij Cees Korvinus heb ik nu een andere kijk op de zaak OJ Simpson.
  donderdag 18 november 2010 @ 11:04:50 #219
68638 Zwansen
pi_88855468
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:36 schreef hexje het volgende:
Dankzij Cees Korvinus heb ik nu een andere kijk op de zaak OJ Simpson.
Leg eens uit? :)
  donderdag 18 november 2010 @ 11:24:22 #220
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_88856038
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:04 schreef Zwansen het volgende:

Leg eens uit? :)
Nou, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat OJ bij een professionele rechter wel zou zijn veroordeeld. Cees Korvinus zei dat een professionele rechter wellicht ook tot vrijspraak zou zijn gekomen omdat het bewijs niet helemaal betrouwbaar was.
pi_88856122
quote:
7s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:17 schreef Zeroku het volgende:

[..]

En waarom zou je een pedofiel die 21 keer is weggelopen dat gunnen?
Omdat weglopen niet direct betekent dat er een delict is of wordt gepleegd?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 18 november 2010 @ 11:32:04 #222
176471 oh-oh
pi_88856277
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:19 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Onbekende vrouw als in Lucy Oldenburg? Verder denk ik dat het willekeurig is, met wat voorkeur voor sommige strafpleiters. Ze zorgen er in ieder geval wel voor dat ze niet de hele tijd dezelfde laten zien.
:D Ja ik vergeet haar naam telkens, ik heb echt nog nooit van haar gehoord, en hier op kantoor was ze ook bij niemand bekend :P
( Groucho Marx )
pi_88856436
Erg leuk om te kijken.
pi_88857779
Ook weer genoten van de interviews en vooral de ik praat graag in vele omwegen eer ik een antwoord geef :') bram moszkowicz, was weer aardig op dreef. Dan blijf ik Spong nog altijd de beste vinden met zijn altijd wat guitige/spottende blik als hij antwoord. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88861792
wel zo handig als er een link is naar UM:

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1009926-de-rechter
¯ _(ツ)_/¯
  donderdag 18 november 2010 @ 18:20:31 #226
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88871388
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Omdat weglopen niet direct betekent dat er een delict is of wordt gepleegd?
Dat doet er toch niet toe.
  woensdag 24 november 2010 @ 20:18:37 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89109047
Vanavond weer.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 24 november 2010 @ 20:19:52 #228
176471 oh-oh
pi_89109112
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:18 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer.
Yups ^O^
( Groucho Marx )
pi_89110638
Zeker terug kijken later.
pi_89121739
Hier terug te kijken:
http://zine.ntr.nl/page/18638/nl
  donderdag 25 november 2010 @ 00:06:23 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89122058
Mooie dillema's weer.

En wat blijft die Hiddema toch een eikel. Niet voor niets wordt hij om de haverklap geschorst. :{

Moest wel weer ernstig lachen om Wim Anker met z'n handjes. Zat te proberen hem te papegaaien met z'n gebaartjes, maar werd er zelf al moe van. Zou hij dat nou echt niet door hebben of is het een tweede natuur geworden? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 25-11-2010 00:15:16 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_89122267
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
En wat blijft die Hiddema toch een eikel. Niet voor niets wordt hij om de haverklap geschort. :{
Theo 'ik vind van heel veel dingen steeds minder' Hiddema. :')
  donderdag 25 november 2010 @ 00:12:51 #234
176471 oh-oh
pi_89122324
Hiddema :')
En die handjes begonnen mij ook te storen ja :D
Die stilte die viel toen hij de Hitlervraag aan Bram stelde was snijdend!
( Groucho Marx )
  donderdag 25 november 2010 @ 00:15:40 #235
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89122419
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:12 schreef oh-oh het volgende:

Ik heb mijzelf die vraag ook zo vaak gesteld en ben het eens met Bram.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 25 november 2010 @ 00:17:13 #236
176471 oh-oh
pi_89122462
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf die vraag ook zo vaak gesteld en ben het eens met Bram.
Ik ook!
( Groucho Marx )
pi_89122472
quote:
Op donderdag 25 november 2010 00:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik vond het typerender dat hij daarna gelijk naar zijn glas greep.
pi_89122476
Shit gemist ;( Morgen terug kijken.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:23:42 #239
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89122657
Toch een best leuke serie. Kan voorlopig nog lang niet tippen aan de originele Kijken in de Ziel. Wel erg leuk dat ze veel 'hotshots' hebben weten te regelen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89122672
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik vond het typerender dat hij daarna gelijk naar zijn glas greep.
Hoezo is dat typisch dan?
¯ _(ツ)_/¯
pi_89123949
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
Moest wel weer ernstig lachen om Wim Anker met z'n handjes. Zat te proberen hem te papegaaien met z'n gebaartjes, maar werd er zelf al moe van. Zou hij dat nou echt niet door hebben of is het een tweede natuur geworden? :P
Haha, prachtige man is het.

Het was wel een aardige aflevering. Ik had het idee dat Verbraak er wat dichter op zat bij deze onderwerpen.
  zondag 28 november 2010 @ 10:44:31 #242
68638 Zwansen
pi_89249852
Anker! _O_
  maandag 29 november 2010 @ 23:57:46 #243
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89326887
quote:
Op donderdag 4 november 2010 12:19 schreef golfer het volgende:
Alles om de linksen een poot uit te draaien natuurlijk.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:01:33 #244
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_89327032
Ik snap die Anker verering niet zo goed. Die gebaartjes irriteren mij.
pi_89327209
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:24 schreef Type-R het volgende:

[..]

Hoezo is dat typisch dan?
Typerend. Omdat hij zich niet gemakkelijk voelde bij een dergelijke vraag.
pi_89331907
In het AD stond zaterdag een artikel van een van de ankers over de zaak Sander V, kwamen er allemaal ingezonden brieven dat hij geen ziel meer heeft enz. Erg vermakelijk om te lezen. Ik snap dat er emotie in het spel is. Maar als hij 18 jaar + tbs krijgt en mensen klagen dan dat hij levenslang had moeten hebben, dan ben je gewoon niet op de hoogte van de feiten. tbs kan levenslang zijn!!
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:34:25 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89360672
Morgen de laatste aflevering van Kijken in de Ziel en vandaag om 22:00 uur op Ned1 in het kader van de tendens om mee te kijken over de schouders de eerste aflevering van De Rechtbank
Poef.....gone! ©golfer
pi_89360809
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:01 schreef hexje het volgende:
Ik snap die Anker verering niet zo goed. Die gebaartjes irriteren mij.
Snap ik wel...het is een beetje een dominee.
  woensdag 1 december 2010 @ 21:45:13 #249
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89406251
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
Erg leuk om te kijken.
Dit.

Wist niet dat er een topic over was. :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89410164
Eindelijk ben ik er weer een keer bij *O*
  woensdag 1 december 2010 @ 23:00:03 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89410699
En het begint.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 december 2010 @ 23:12:09 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89411376
DVDrecorder snort weer mee. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 december 2010 @ 23:22:23 #254
176471 oh-oh
pi_89411950
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:12 schreef golfer het volgende:
DVDrecorder snort weer mee. ^O^
Neem jij ze allemaal op en kun je ze branden ?
:@
Spong en zn hondje O+
Dat hondje neemt ie altijd mee en staat ook op zn site :D
( Groucho Marx )
  woensdag 1 december 2010 @ 23:25:09 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89412083
Jonge Spong :D
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89412177
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Neem jij ze allemaal op en kun je ze branden ?
:@
Spong en zn hondje O+
Dat hondje neemt ie altijd mee en staat ook op zn site :D
Ik zit te luisteren en tegelijk te typen op m'n laptop, wat voor hondje is het? :D
  woensdag 1 december 2010 @ 23:28:56 #257
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_89412296
Deze aflevering stoor ik mij een beetje aan Coen Verbraak.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:33:17 #258
176471 oh-oh
pi_89412497
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zit te luisteren en tegelijk te typen op m'n laptop, wat voor hondje is het? :D
Een hele cute ruwharige jr!
Ik zat net ff te kijken, maar hij staat niet meer op de site, vroeger wel -O-
Tis nu ook Spong Advocaten, toen het nog Hammerstein en Spong heette stond het hondje op de site met een foto :D O+
( Groucho Marx )
pi_89412512
Ik geloof haar niet. Haar gezicht bij die vraag van de tante verraadde haar (zo kwam het op mij over).
  woensdag 1 december 2010 @ 23:34:08 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89412533
Ik snap echt niet dat op dat punt geheimhoudingsplicht zo belangrijk is. Klinkklare onzin.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89412555
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:33 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Een hele cute ruwharige jr!
Ik zat net ff te kijken, maar hij staat niet meer op de site, vroeger wel -O-
Tis nu ook Spong Advocaten, toen het nog Hammerstein en Spong heette stond het hondje op de site met een foto :D O+
Leuk O+ Ik zat te twijfelen of ik hem wel eens gezien heb met het hondje, maar ik kan er echt niet meer opkomen :')
pi_89412589
Interessante aflevering :D
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:35:45 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89412607
quote:
99s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:35 schreef deepart het volgende:
Interessante aflevering :D
Njah, vond dit de minste tot nu toe. De vraagstelling was ook vaak van een erg laag niveau.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 december 2010 @ 23:36:20 #264
176471 oh-oh
pi_89412626
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Leuk O+ Ik zat te twijfelen of ik hem wel eens gezien heb met het hondje, maar ik kan er echt niet meer opkomen :')
Hij is dr ooit es mee op tv geweest, volgens mij een item bij Boulevard of zo, over honden op het werk of iets in die richting, maar dat is heel lang geleden.
Veel advocatenkantoren hebben honden en katten op de een of andere manier , bij ons in de straat al een paar, en deurwaarders ook :D
( Groucho Marx )
pi_89412771
Ik zit dat verhaal over arsenicum-bacteriën met stijgende verbazing aan te horen. Hier was alle hype voor? Hier rustte een pers-embargo tot na de persco op?

Dit is al jaren bekend. Hier een artikel uit 2008:

Arsenic Fueling Calif. Lake Bacteria

:?
pi_89412930
@Symer: verkeerd topic? :P

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:34 schreef Caland het volgende:
Ik snap echt niet dat op dat punt geheimhoudingsplicht zo belangrijk is. Klinkklare onzin.
Waarom?
pi_89412960
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:44 schreef Toad het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het belang van geheimhouding niet opweegt tegen een mensenleven? Ik vind geheimhouding een groot goed maar daar ligt toch echt wel een grens, mag ik hopen.
pi_89413169
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:45 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Omdat het belang van geheimhouding niet opweegt tegen een mensenleven? Ik vind geheimhouding een groot goed maar daar ligt toch echt wel een grens, mag ik hopen.
Kan, kan. :) Maar ik blijf benieuwd naar zijn reactie.
  donderdag 2 december 2010 @ 15:21:01 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89430906
Mooi hoe verschillend er gedacht wordt over die geheimhouding. Hiddema versus die cvrouw. Die denken allebei totaal anders.

Volgende week de laatste aflevering.
Poef.....gone! ©golfer
pi_89431576
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:21 schreef golfer het volgende:
Mooi hoe verschillend er gedacht wordt over die geheimhouding. Hiddema versus die cvrouw. Die denken allebei totaal anders.

Volgende week de laatste aflevering.
Ik vond de gedachte van Hiddema daarover best logisch.
  donderdag 2 december 2010 @ 15:53:42 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89432269
Logica en strafpleiter zijn gaat niet altijd samen. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_89432555
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:34 schreef golfer het volgende:
Morgen de laatste aflevering van Kijken in de Ziel en vandaag om 22:00 uur op Ned1 in het kader van de tendens om mee te kijken over de schouders de eerste aflevering van De Rechtbank
Iemand die dit gezien heeft en is het een aanrader (om terug te kijken)? :)
  donderdag 2 december 2010 @ 16:10:49 #273
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_89433151
quote:
5s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik heb het gezien. Was aardig. Ik had er meer van verwacht.
  donderdag 2 december 2010 @ 16:49:04 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89436095
quote:
5s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:00 schreef Pisces29 het volgende:

Ik heb het gezien en het is wel grappig om te kijken, maar ik zou er niet voor thuis blijven. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89440318
Bedankt voor de kijktip, mooi programma.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 2 december 2010 @ 20:36:24 #276
68638 Zwansen
pi_89446545
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:45 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Je moet consequent blijven. Geen geheimhouding is weg strafsysteem. :)
pi_89447265
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Je moet consequent blijven. Geen geheimhouding is weg strafsysteem. :)
Dat is veel te simpel gezegd. Geheimhouding rondom een delict waarvoor jij de verdachte bijstaat: helemaal mee eens. Geheimhouding over een nog te plegen (zeer ernstig) delict? No way.

En zoals (volgens mij) Hiddema zei: je cliënt gijzelt je met zo'n uitspraak.
pi_89449967
Ik vond het ook de minste aflevering. Verbaak had iets te veel vragen op papier staan. Er was naar mijn gevoel te weinig doorvraag. Maar wel weer interessante meningen van de advocaten.
pi_89483492
Top serie!! *O*

Alleen vraag ik me af; als ze zeggen dat ze nooit liegen tegenover de rechter maar wel beweren dat iemand het niet gedaan heeft terwijl ze weten dat hij het wel heeft gedaan is toch ook liegen? :{ Vond het en beetje dubbel.
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:25:29 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89483827
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:17 schreef DesertRose het volgende:
Top serie!! *O*

Alleen vraag ik me af; als ze zeggen dat ze nooit liegen tegenover de rechter maar wel beweren dat iemand het niet gedaan heeft terwijl ze weten dat hij het wel heeft gedaan is toch ook liegen? :{ Vond het en beetje dubbel.
Dat zeggen ze zo niet. Ze pleiten dat de cliënt zegt dat ie onschuldig is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_89484462
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:17 schreef DesertRose het volgende:
Top serie!! *O*

Zaken verzwijgen is iets anders dan onwaarheden vertellen. Het is hun taak immers niet om de rechter bewijslast aan te dragen.
pi_89484537
Zeggen ze niet: Mijn cliënt is onschuldig!

Hoe dan ook het een interessante serie!
pi_89484653
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:43 schreef DesertRose het volgende:
Zeggen ze niet: Mijn cliënt is onschuldig!
Het lijkt me dat ze dan eerder zullen vragen om vrijspraak omdat ze de bewijslast niet overtuigend genoeg vinden oid.

Anker zegt echt niet: Meneer de rechter, ik weet 100% zeker dat client x onschuldig is.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:13:27 #284
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_89683819
Vanavond laatste aflevering.
pi_89683927
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:13 schreef Terreros85 het volgende:
Yeah. Overall vond ik dit ook weer een prima reeks. De 1e met psychiaters vond ik interessanter, maar dit was ook prima te doen. Over trainers vond ik wat minder, al zaten daar ook wel aardige afleveringen bij.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:19:12 #286
176471 oh-oh
pi_89684091
quote:
Oh ja, niet vergeten idd ^O^
( Groucho Marx )
  woensdag 8 december 2010 @ 17:21:39 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89684203
quote:
Geprogrammeerd op de DVD-recorder. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_89685572
Thanks ^O^ was het al bijna vergeten!
  woensdag 8 december 2010 @ 23:00:35 #289
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89700944
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:21 schreef golfer het volgende:

Geprogrammeerd op de DVD-recorder. ^O^
We gaan het zo gewoon bekijken, want P&W hebben niet echt iets interessants. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89701899
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:00 schreef golfer het volgende:

[..]

We gaan het zo gewoon bekijken, want P&W hebben niet echt iets interessants. :)
P&W was vandaag saai dus ik heb ook overgezapt :P
Diepzinnige deepart.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:37:22 #291
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_89702639
Ik vond de laatste paar afleveringen niet de beste. Verder vond ik het een leuke serie.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:38:14 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89702675
Het was een mooie serie gesprekken. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_89702872
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:38 schreef golfer het volgende:
Morgen maar eens kijken of ik het ergens kan terug kijken. Ik heb alleen de laatste 2 aflevering gekeken ;(
Diepzinnige deepart.
pi_89708698
Shit vergeten gisteravond. Maar even terugkijken dus.
pi_89709090
vanavond terugkijken
  donderdag 9 december 2010 @ 10:27:48 #297
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89710255
Gisteren weer eens een aflevering van de eerste serie gesprekken gekeken, en die vind ik toch nog steeds een stuk interessanter dan de series met voetbaltrainers en advocaten.

Maar verder inderdaad best interessant. Heb met veel plezier gekeken :Y
pi_89712848
Zeer boeiende serie, met veel plezier naar gekeken :).
  donderdag 9 december 2010 @ 12:53:50 #299
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89715016
Moszkowicz vs. Anker :D
'Het schijnt dat hij vaker een borrel drinkt maar dat zal hij zonder mij moeten doen'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89715296
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:38 schreef golfer het volgende:
pi_89715346
Wat me opviel aan Anker gisteren. Hij heeft heel veel maniertjes. Met zijn handjes, zijn intonatie. Maar toen het over de keren ging dat hij overspannen was, viel dat allemaal weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')