Ja ik vergeet zeker wat daarachter zit, ik behandel die mensen gewoon als client en als mens, niet als potentiele daders, dat zou echt niet opschieten he, bovendien is dat mijn werkquote:Op donderdag 4 november 2010 15:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dan vergeet je snel wat er vaak achter zit blijkbaar.
Ja ik durf wel te stellen dat de meerderheid van de verdachten schuldig is, zoveel vertrouwen heb ik nog wel in de opsporings- handhavings-diensten.
Hé, als jij daar lol in hebt, be my guest.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ik vergeet zeker wat daarachter zit, ik behandel die mensen gewoon als client en als mens, niet als potentiele daders, dat zou echt niet opschieten he, bovendien is dat mijn werk
Net alsof strafrecht het grootste deel is van de rechtenstudiequote:Op donderdag 4 november 2010 12:19 schreef golfer het volgende:
Louche witteboordencriminelen en smerige handelsconflicten begeleiden is natuurlijk ook veel minder erg en gevaarlijk voor de maatschappij. Zulke zaken kan je volop gewetenloos verdedigen.
Weet je zeker dat rechten wel een goede studiekeuze voor je is geweest?
Jeetje , tis een vak hoor, en ja, ik doe mijn werk wel met heel veel plezier, het is nooit saai hier.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hé, als jij daar lol in hebt, be my guest.
quote:Op donderdag 4 november 2010 15:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Net alsof strafrecht het grootste deel is van de rechtenstudie.
Het is misschien het meest mediagenieke onderdeel, maar zeker niet het merendeel van het werk binnen de juristensector. Daarnaast biedt rechten sowieso een goed inzicht in het functioneren van de staat, en de dagelijks gang van zaken binnen de economische wereld op een oppervlakkig niveau. Dus om te stellen dat het geen goede studiekeuze is omdat je niet wil werken met het uitschot van de samenleving lijkt me een wat te voorbarige conclusie.
Een makkelijk excuus inderdaad, iemand moet het doen.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jeetje , tis een vak hoor, en ja, ik doe mijn werk wel met heel veel plezier, het is nooit saai hier.
Ik vraag me echt af of jij überhaupt wel geschikt bent voor het advocatenvak hoor, maakt niet uit welke richting...
Want er werken alleen maar advocaten op een advocatenkantoor?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Een makkelijk excuus inderdaad, iemand moet het doen.
Ik vraag me af wat je überhaupt doet, aangezien je geen rechten hebt gestudeerd.
Nee, maar het beoordelingsvermogen van een secretaresse over het geschikt zijn voor het werk binnen de balie schat ik lager in dan dat van een jurist.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Want er werken alleen maar advocaten op een advocatenkantoor?
Oh dat kun jij denken, dat hangt nogal van de werkwijze van het kantoor af, en ook van hoe lang je al in het vak zit. Ik heb genoeg beoordelingsvermogen om jouw algehele denkwijze tamelijk vreemd te vindenquote:Op donderdag 4 november 2010 15:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nee, maar het beoordelingsvermogen van een secretaresse over het geschikt zijn voor het werk binnen de balie schat ik lager in dan dat van een jurist.
Oh noes, iemand spreekt me tegen, vindt zelf dat ze dat heel goed kan beoordelen (wie niet, bescheidenheid is ver te zoeken tegenwoordig, en de domste mensen schreeuwen het hardst), laat ik maar iets anders gaan doen danquote:Op donderdag 4 november 2010 15:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh dat kun jij denken, dat hangt nogal van de werkwijze van het kantoor af, en ook van hoe lang je al in het vak zit. Ik heb genoeg beoordelingsvermogen om jouw algehele denkwijze tamelijk vreemd te vinden
Ik heb genoeg mensenkennis om alleen al aan de hand van je posts hier te kunnen beoordelen dat jij vooral geen advocaat moet worden, maar vooral als juridisch medewerker aan de slag moet gaan bij een spannend accountantskantoor.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hou jij maar vast aan je doodlopende baantje, dan ga ik ondertussen verder met studeren, wie weet wordt ik wel helemaal geen advocaat, maar dat zie ik dan wel weer, heb nog een hoop te bestuderen voordat ik dat kan bepalen.
Europees recht en verbintenissenrecht, erg interessant moet ik zeggen, vooral verbintenissenrecht.
Dat dus jaquote:Op donderdag 4 november 2010 16:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb genoeg mensenkennis om alleen al aan de hand van je posts hier te kunnen beoordelen dat jij vooral geen advocaat moet worden, maar vooral als juridisch medewerker aan de slag moet gaan bij een spannend accountantskantoor.
Of aan de slag als controller of boekhouder, ligt je veel beter.
Kan je lekker met cijfertjes en wetsboeken werken en hoef je niet in aanraking te komen met allerlei echte 'enge' mensen.
Ik vind dat juist geweldig. Hoe hij de interviewer streelt met opmerkingen als 'dat is een zeer goede vraag van u!'quote:Op donderdag 4 november 2010 19:48 schreef Lo-Fi het volgende:
In combinatie met zijn accent en het betweterige - en soms minachtende - toontje, vind ik het bij Moszkowicz eerder wat storend.
Dan hoor ik liever een groot denker die ook nog eens wat vernieuwends heeft te melden.
Dan bedoelt hij dus dat hij er geen direct antwoord op heeft of dat hij iemand weer eens te laag heeft ingeschat. Hij is in staat om zoiets te zeggen na een vrij voor de hand liggende vraag, dus zoveel zegt het mij eigenlijk niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:56 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ik vind dat juist geweldig. Hoe hij de interviewer streelt met opmerkingen als 'dat is een zeer goede vraag van u!'. Maar hij heeft ook gewoon altijd een punt. Vind ik. Bij Pauw & Witteman vond ik hem ook echt een baas.
Dan moet je een filosoof gaan beluisteren en niet een simpele strafpleiter.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:48 schreef Lo-Fi het volgende:
Dan hoor ik liever een groot denker die ook nog eens wat vernieuwends heeft te melden.
Grappig dan dat ik gestopt ben met mijn studie Economie en Bedrijfseconomie omdat me dat te droog was en teveel met cijfertjes had te maken.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb genoeg mensenkennis om alleen al aan de hand van je posts hier te kunnen beoordelen dat jij vooral geen advocaat moet worden, maar vooral als juridisch medewerker aan de slag moet gaan bij een spannend accountantskantoor.
Of aan de slag als controller of boekhouder, ligt je veel beter.
Kan je lekker met cijfertjes en wetsboeken werken en hoef je niet in aanraking te komen met allerlei echte 'enge' mensen.
Je moest es wetenquote:Oh-Oh, waarschijnlijk heb jij nog nooit zulke clienten gehad, mensen die echt niet te redden zijn, dus in de praktijk zal het bezwaar misschien niet relevant zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |