quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:22 schreef Chanty het volgende:
Na 3,5 dag bellen heb ik eindelijk antwoord op de vraag waarom ik die ene promotieplaats niet heb gekregenHet komt erop neer dat de concurrentie behoorlijk sterk was. Degenen die op een tweede gesprek zijn geweest, hadden toch meer een psychologische achtergrond, meer onderzoekservaring en ervaring in het schrijven voor internationale bladen. Tsja daar kan ik inderdaad niet tegenop. Maar ze vonden mijn motivatie en manier van meedenken erg sterk, ook mijn journalistiek zagen ze als een groot voordeel en ze waren ervan overtuigd dat ik dat onderzoek ook had kunnen doen (maar je moet ergens een keuze maken en anderen hadden meer voordelen). Eens kijken of ik in de criminologische onderzoekswereld meer kans maak.
quote:Hieronder verder spelen
quote:Ik ben wel blij dat ik niks verkeerd heb gedaan. Maar rekening houden kan ik hier verder niet echt mee, werkervaring opdoen ben ik nu mee bezig maar er is weinig werk in onderzoeksland op dit moment, een andere opleiding of spontaan in internationale tijdschriften publiceren wordt lastigOp donderdag 28 oktober 2010 15:03 schreef taxibabe het volgende:
Ben je nu wel wat gerustgesteld?
Op zich een goed beargumenteerde reden toch? Niet opgeven natuurlijk, maar nu weet je waar het ligt en kun je rekening mee houden bij je volgende sollicitaties. En ook een positieve draai aan geven. Je weet dat je geen tot weinig ervaring hebt, maar dat je wel zeer gemotiveerd bent om zulke onderzoeken te doen en dan op die manier via een positieve draai argumenteren waarom je wel geschikt bent.
T'is niet makkelijk, maar zo kun je 'negatieve' dingen proberen om te draaien. Maar je zult nog wel vaker afgewezen worden op geen ervaring (ben ondertussen wel ervaringsdeskundig, alleen omgedraaid, wel ervaring maar geen gericht diploma)
quote:testen? nieuw modelletje camera aangeschaft?Op donderdag 28 oktober 2010 15:41 schreef HMaster-II het volgende:
Tijd voor meer foto's maken.....![]()
Camera testen.
quote:1DM3 heb ik uit betrouwbare bron vernomen.Op donderdag 28 oktober 2010 18:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
testen? nieuw modelletje camera aangeschaft?
quote:Ja ach, als vervanger voor de 30D kan het er wel enigszins mee door ja.Op donderdag 28 oktober 2010 18:34 schreef HMaster-II het volgende:
De 30D doet moeilijk bij tijd en wijle. En dit is een leuke vervanger.
quote:Oke, morgenOp vrijdag 29 oktober 2010 06:23 schreef problematiQue het volgende:
Zo, straks eens even een K-5 kopen
quote:Ik had niet eens door dat SC #180 al 24 uur dicht wasOp donderdag 28 oktober 2010 18:34 schreef HMaster-II het volgende:
godskolere wat bugt die nieuwe FOK! layout...
quote:Feierabend
quote:Ach, niemand is perfect
quote:preciesOp vrijdag 29 oktober 2010 18:10 schreef Omniej het volgende:
Ik vind de nieuwe layout wel relaxed eigenlijk. Was in de eerste previews al enthousiast en nu ik er een paar dagen mee heb gewerkt, ben ik dat nog steeds.
Ziet er strak uit, de automatische updates zijn fijn en heb nog maar weinig bugs gezien (die dan na een refresh ook verdwenen waren). Niets te klagen dus.
Alleen de verborgen quote, profiel, etc. knoppen e.d. hoeven van mij niet zo, maar die kun je gelukkig gewoon aanzetten.
quote:En ook dat kun je uitzetten...Op vrijdag 29 oktober 2010 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
en dan die 2 minuten inactiviteit regel. Zit je een gequot filmpje te bekijken, slaat die na 2minuten af
Hehe, iedereen op twitter ook gelijk stressen. HOELAAT IS HET~?!?!?!quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:45 schreef freud het volgende:
Twee keer per jaar is een horloge-fetisj niet relaxed
Niet als je pas naar bed gaat als de tijd al een uur terug gezet isquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:32 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh!![]()
Heerlijk geslapen en dan ben ik blij met die wintertijdscheelt toch weer een uurtje!
damn, 51200? Kan je dan 's nachts met alleen sterrenlicht nog steeds op 1/4000 foto's maken?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:12 schreef Omniej het volgende:
Lijkt me wel een erg geil dingetje die K-5 ja, vooral het ISO bereik... Een goed bruikbare 12.800 en nog uitbreidbaar tot 51.200, moet toch heerlijk zijn om mee te werken.
't Is dat ik van de Canon ben...
Nou ja, ik weet niet hoe bruikbaar het is... Maar daar kan Problematique je ongetwijfeld meer over vertellen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
damn, 51200? Kan je dan 's nachts met alleen sterrenlicht nog steeds op 1/4000 foto's maken?
Kom net hier wat sampleshots tegen... Moet zeggen dat het me nog heel erg meevalt zeg op ISO 51.200.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet hoe bruikbaar het is... Maar daar kan Problematique je ongetwijfeld meer over vertellen.Juist voor een sterrenhemel lijkt me een shitload ruis ook weer niet helemaal de bedoeling.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens, hoe bewaren jullie je foto's? Ik zet elke dag/shoot in een aparte map. Elke map krijgt de datum en onderwerp. Maar nu gaan ze door elkaar heen staan doordat er gesorteerd.
Laat maar trouwens. Bedenk me net dat ik ook gewoon op aanmaak datum/tijd kan sorteren
Tuincentrum?quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
Oei! ik heb een tof idee voor die wedstrijd. nu moet ik alleen een pompoen hebben. Waar kan ik die halen denken jullie?
Dat kan wel ja. Eerst even op marktplaats kijken of er niet iemand in 't dorp is die ze verkoopt.quote:
Mappen met naam jjjj-mm-dd (Onderwerp), dus 2010-10-31 (Fok foto's)quote:
Ik wilde net zeggen, die is dicht. Maar dat is toch niet zoquote:Op zondag 31 oktober 2010 13:54 schreef freud het volgende:
@Kanovinnie:
• Pompoen gewoon bij de supermarkt.
• Canon 7D heeft ook 512000 iso geloof ik
[..]
Mappen met naam jjjj-mm-dd (Onderwerp), dus 2010-10-31 (Fok foto's)
Als ik een hoofdmap aanklik kan ik daarna een jaartal kiezen, en daarna staat het op datum en incident.. dus 31-10-2010 Binnenbrand blablablaquote:Op zondag 31 oktober 2010 13:54 schreef freud het volgende:
Ik heb dd-mm-jjjj-onderwerpquote:Op zondag 31 oktober 2010 13:54 schreef freud het volgende:
@Kanovinnie:
• Pompoen gewoon bij de supermarkt.
[..]
Voor zover ik weet gaat de 7D standaard tot ISO6400 en is het uitbreidbaar tot maximaal 12.800... De Pentax K-5 gaat standaard tot 12.800 en is dus uitbreidbaar tot 51k.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:54 schreef freud het volgende:
Leesbaarder, maar helaas dan geen goeie ordening in Windows op datumquote:
Klopt, maar als je dan weer sorteert op aanmaakdatum is dat probleem ook opgelost.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:07 schreef freud het volgende:
[..]
Leesbaarder, maar helaas dan geen goeie ordening in Windows op datum. Ik ben ITer, dus jjjjmmdd is voor mij logischer.
Niet helemaal. Ik heb ook wel eens op een veel later moment nog een map aangemaakt... Zie het dan nog maar eens fatsoenlijk op aanmaakdatum te sorteren. Als ik op mijn (of freuds) manier nu nog een map aanmaak met 2010-08-01, komt hij netjes in begin augustus te staan. Maak jij nu nog zo'n map aan, dan komt 'ie bij 31 oktober te staan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt, maar als je dan weer sorteert op aanmaakdatum is dat probleem ook opgelost.
Hoe bedoel je dat?quote:@omniej, ik heb daaraan gedacht, maar ik vind het wel makkelijk als al mijn fotomappen in dezelfde map staan.
Dan is het (als ik een foto zoek) wat makkelijker om te beslissen waar ik hem vandaan haal.
Toch niet, ik zie dat ik eerst de straatnaam heb staan.. En aangezien ik altijd wel weet waar welk incident plaatsvond heb ik het in notime gevondenquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:00 schreef Timmos het volgende:
[..]
Als ik een hoofdmap aanklik kan ik daarna een jaartal kiezen, en daarna staat het op datum en incident.. dus 31-10-2010 Binnenbrand blablabla
Ik bedoel, dat als ik een foto zoek iets mee te doen (ik zit in de redactie van het clubkrantje, dus als er een foto moet bijkomen zorg ik ervoor), dan kan ik makkelijk zien waar ik foto's van heb, en zo snel kijken naar een geschikte foto.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik heb ook wel eens op een veel later moment nog een map aangemaakt... Zie het dan nog maar eens fatsoenlijk op aanmaakdatum te sorteren. Als ik op mijn (of freuds) manier nu nog een map aanmaak met 2010-08-01, komt hij netjes in begin augustus te staan. Maak jij nu nog zo'n map aan, dan komt 'ie bij 31 oktober te staan.
[..]
Hoe bedoel je dat?
Ah, okay, dat kan ook ja.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoel, dat als ik een foto zoek iets mee te doen (ik zit in de redactie van het clubkrantje, dus als er een foto moet bijkomen zorg ik ervoor), dan kan ik makkelijk zien waar ik foto's van heb, en zo snel kijken naar een geschikte foto.
Het is zegmaar een hersenkronkel van mij
Dat doe ik dan weer niet. mijne blijven gewoon IMG_1337 heten. Zonder tags ook.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:28 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ah, okay, dat kan ook ja.
Ik werk dus met tags die ik in Lightroom bijhoud. Als ik op een bepaalde tag zoek, krijg ik meteen de relevante foto's voor m'n neus, ongeacht de datum. (en dat kunnen in principe dus zelfs gedigitaliseerde foto's uit de jaren 80/90 zijn)
Oh. Ik doe het iig niet. Te luiquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:31 schreef Omniej het volgende:
Die keywords staan los van de bestandsnaam hoor.
Ik doe het beidenquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:28 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ah, okay, dat kan ook ja.
Ik werk dus met tags die ik in Lightroom bijhoud. Als ik op een bepaalde tag zoek, krijg ik meteen de relevante foto's voor m'n neus, ongeacht de datum. (en dat kunnen in principe dus zelfs gedigitaliseerde foto's uit de jaren 80/90 zijn)
LightRoom / Adobe Bridge of een JPEGje bij je RAWtjes schietenquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:49 schreef kanovinnie het volgende:
Het enige wat ik nog graag zou willen is een programma waarmee ik heel snel door mijn foto's kan bladeren. Nu gebruik ik windows photo gallery, maar die is wat traag. Nu zijn mijn RAW bestanden natuurlijk ook weer 10mb/stuk dus daar kan het ook aan liggen.
ik heb bridge, maar dat vind ik er te ingewikkeld voor zegmaar. Dat programmaatje van windows is lekker simpel.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
LightRoom / Adobe Bridge of een JPEGje bij je RAWtjes schieten
LightRoom vind ik nog ingewikkelder, dus weet niet of er dan nog andere opties zijnquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb bridge, maar dat vind ik er te ingewikkeld voor zegmaar. Dat programmaatje van windows is lekker simpel.
En als ik ook nog is JPEG erbij ga schieten kan ik maar 250 foto's per kaartje schieten, en dan gaat het ook mijn pc nog veel sneller met het geheugen.
Mwah, ik denk dat het eerder komt door de relatieve traagheid tussen mijn HD en RAM. Dat is iets van 50mb/s, plus nog laadtijd enzo. Het duurt ook ongeveer 1 tot 3 secondes om een RAW helemaal te laden. Ik kan wel door een half geladen foto heengaanm, maar dan mis je veel detail.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
LightRoom vind ik nog ingewikkelder, dus weet niet of er dan nog andere opties zijn.. Meer/groter geheugen kopen, zowel CPU als CF/SD
..
JPEG foto's kan je verwijderen nadat je je selecties etc. gemaakt heb..
LR en Bridge maken previews aan en cachen deze. Dus ja....het is snel genoeg voor doorbladerenquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:46 schreef Omniej het volgende:
Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je je RAW's zou willen gebruiken om snel foto's door te kijken. Die dingen gebruik je toch om naar bijv. een JPG toe te werken? En dan werkt software als Lightroom of Bridge snel genoeg voor het doorbladeren.
Voor het kijken van foto's lijkt het me toch echt handiger JPG-versies te gebruiken.
Je moet wel goed licht hebben wil een foto er op die hoge ISO waarden er nog goed uit zien, maar bruikbaar is het zeker, zelfs 51200. Ik heb net een paar foto's genomen op hoge ISOs, en de haartjes van een wenkbrauw zijn altijd te tellen. ISO 51200 moet je niet op posterformaat willen printen, maar voor een webgallery of een 10x15 print is het goed te doen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet hoe bruikbaar het is... Maar daar kan Problematique je ongetwijfeld meer over vertellen.Juist voor een sterrenhemel lijkt me een shitload ruis ook weer niet helemaal de bedoeling.
Die gaat 'maar' tot 12.800, dacht ik. De K-5 is de eerste APS-C die tot 51200 kan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:54 schreef freud het volgende:
Precies, en voor mijn fotowerk ook heel makkelijk om de JPG's snel te gebruiken voor het online nieuws.. Thuis bewerk ik de RAW's wel zoals ik ze wil..quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:46 schreef Omniej het volgende:
Voor het kijken van foto's lijkt het me toch echt handiger JPG-versies te gebruiken.
Hier een niet-wetenschappelijke test van mijzelf (oog met wenkbrauw).quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kom net hier wat sampleshots tegen... Moet zeggen dat het me nog heel erg meevalt zeg op ISO 51.200.
Dit is dus op 51.200:
[ afbeelding ]
Nog behoorlijk goed te doen eigenlijk. Mijn camera is op ISO 1600 niet heel veel beter.
Komt het door de close up dat het beeld zoveel ruis heeft, of is dat puur de ISO?quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:47 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hier een niet-wetenschappelijke test van mijzelf (oog met wenkbrauw).
Dit is 1:1 51200 met alle lightroom NR uit:
[ afbeelding ]
En dit is wat er mogelijk is met Lightroom (al was dit nog geen 1 minuut werk, dus het kan waarschijnlijk nog wel beter).
[ afbeelding ]
Allebeiquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt het door de close up dat het beeld zoveel ruis heeft, of is dat puur de ISO?
Niet onverdienstelijk op zich, voor een nog enigszins betaalbare APS-C body.quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:47 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hier een niet-wetenschappelijke test van mijzelf (oog met wenkbrauw).
Dit is 1:1 51200 met alle lightroom NR uit:
[ afbeelding ]
En dit is wat er mogelijk is met Lightroom (al was dit nog geen 1 minuut werk, dus het kan waarschijnlijk nog wel beter).
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Evt subcategorie Datum of tijdsperiode CR2 bestanden Selectie Afgeronde foto's Export (in JPG) Evt. web-export XML bestanden |
Wat was toen het max dan? Ik gok vrij laagquote:Op zondag 31 oktober 2010 19:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moest 10 jaar geleden eens vertellen dat je op ISO 51200 kon fotograferen.
Ik laat m'n camera de foto's al in datumfolders opslaan. Die gaan rechtstreeks de map ruwe bestanden in, daar zijn ze dan op maand geordend. De selectie gaat in een andere map, op een andere HD. Die is weer op onderwerp geordend. Wil ik het origineel terugvinden hoef ik alleen maar in de EXIF naar de datum te kijken.
De (canon) D30 werd ergens in 2000 geïntroduceerd. Max iso 1600.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat was toen het max dan? Ik gok vrij laag
Oh, dat is net zoveel als mijn 400Dquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De (canon) D30 werd ergens in 2000 geïntroduceerd. Max iso 1600.
Mijn toffe foto's van net maken een hoop goedquote:
Mooie camquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zie Flickr. Zijn leuke resultatenquote:
OMFG. De gore slet! Ze was ook mijn eerstequote:
Zeker tof ja!quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.flickr.com/photos/vincent_nobel/
Volgens iemand zijn 1 en 4 niet scherp, zie jij dat ook?quote:
In de filmpjestijd was ISO 800 zowat het hoogste wat de modale consument kon gebruiken. De pro's wilden nog wel wat trucs uithalen om tot ISO 1600 of zelfs 3200 te komen maar dat leverde een enorme hoop korrel op. Dat werd dus vooral bij zwart/wit gebruikt. ISO 1600 rolletjes kostten toen een vermogen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat was toen het max dan? Ik gok vrij laag
Ik had altijd een fotorolletje van de drogist. Geen idee welke ISO dat was.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de filmpjestijd was ISO 800 zowat het hoogste wat de modale consument kon gebruiken. De pro's wilden nog wel wat trucs uithalen om tot ISO 1600 of zelfs 3200 te komen maar dat leverde een enorme hoop korrel op. Dat werd dus vooral bij zwart/wit gebruikt. ISO 1600 rolletjes kostten toen een vermogen.
Dat teveel foto's maken het moeilijk maakt om te selecteren klopt welquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
"ja, je moet niet zoveel foto's maken want dan kan je nooit de mooie ertussenuit halen"
Aldus de jongen die mijn DSLR afzeikte (Want de camera van mijn ouders is net zo goed) en nu zelf spaart voor een DSLR
Mijn broertje heeft nogal een aparte manier van denken soms.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:35 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat teveel foto's maken het moeilijk maakt om te selecteren klopt wel
Ik ookquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
OMFG. De gore slet! Ze was ook mijn eerste. Nouja, ik heb haar iig wel goed uitgeleefd while it lasted.
Pumpkin 3 is wel erg tofquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.flickr.com/photos/vincent_nobel/
Dankje!quote:
Ach, ligt eraan watvoor soort fotografie je doet.. Als je alleen overdag foto's maakt en van stilstaande objecten dan voldoet een compact.. Moet er niet aan denken dat ik met zoiets nu bij een ongeval sta ofzo, been there done thatquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft nogal een aparte manier van denken soms.
Zo was een DSLR nutteloos omdat de camera van mijn ouders gelijkwaardige foto's maakt, en meer megapixels had.
Feit dat de iso op mijn DSLR beter was, en sneller reactietijd had enzo was allemaal niet nodig.
Werk zequote:Op zondag 31 oktober 2010 23:15 schreef Timmos het volgende:
Nu een ongeval overigens, dus we gaan maar eens een kijkje nemen..
Je kan er nu ook een astroscope tussen gooien, levert ook zo'n 10 stops extra licht opquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klopt. Maar een dslr is toch prettiger imo. Afgezien van de prijs/gewicht/lenzen dan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:15 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ach, ligt eraan watvoor soort fotografie je doet.. Als je alleen overdag foto's maakt en van stilstaande objecten dan voldoet een compact.. Moet er niet aan denken dat ik met zoiets nu bij een ongeval sta ofzo, been there done that..
Nu een ongeval overigens, dus we gaan maar eens een kijkje nemen..
Mja, ook in situaties waar een compact of zelfs telefooncamera prima voldoet, vind ik een DSLR altijd fijner. Het is gewoon zo veel prettiger om met een camera aan je oog te fotograferen, in plaats van met je armen gestrekt vooruit en op 'n schermpje kijkend. Helaas is dat bij elke compactcamera tegenwoordig de enige mogelijke houding.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt. Maar een dslr is toch prettiger imo. Afgezien van de prijs/gewicht/lenzen dan.
Je kan toch ook gewoon door de zoeker kijken?quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mja, ook in situaties waar een compact of zelfs telefooncamera prima voldoet, vind ik een DSLR altijd fijner. Het is gewoon zo veel prettiger om met een camera aan je oog te fotograferen, in plaats van met je armen gestrekt vooruit en op 'n schermpje kijkend. Helaas is dat bij elke compactcamera tegenwoordig de enige mogelijke houding.
Dood aan mist.. Aanrijtijd verdubbeld door de mistquote:
Hier ook, geen smog, zon schijnt en de verwarming kan niet uit. Niet te hardenquote:Op maandag 1 november 2010 02:53 schreef Timmos het volgende:
lekker thuis, lekker warm hier vergeleken met buiten
Die ziet er tof uitquote:Op maandag 1 november 2010 03:27 schreef Timmos het volgende:
Al vind ik dat deze wel wat heeft..
[ afbeelding ]
Morgen maar is kijken wat we er mee kunnen doen, heb alleen even een © erop gezet.. Krant heeft de foto's dus nu maar eens naar bed, mijn site updaten doe ik morgen wel:w
Je foto op Boston Big Picture krijgen is ook niet alles want dat gooit je statistieken totaal overhoop...quote:Op maandag 1 november 2010 00:09 schreef kanovinnie het volgende:
180 views op flickr. Mijn oude record verdriedubbelt.
Welke foto's dan?quote:Op maandag 1 november 2010 07:26 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je foto op Boston Big Picture krijgen is ook niet alles want dat gooit je statistieken totaal overhoop...
[ link | afbeelding ]
nu staan er nog 2 fotoos die NIET uit die serie zijn in mijn top 15... en dat zijn eigelijk nog de meest kansloze fotoos ook
Juist niet. Dan kun je er snel doorheenbladeren en alleen die foto's die automatisch direct je aandacht trekken gooi je apart. Daar ga je mee verder. Geen nadenken over 'kan ik hier nog iets van maken' e.d.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:35 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat teveel foto's maken het moeilijk maakt om te selecteren klopt wel
een testshot met mijn d300s op hoge iso en eentje van een electronische schakeling die ik ooit ergens op een forum had gezet en bijna dagelijks nog bekeken wordt...quote:
Waren ook toffe foto'squote:Op maandag 1 november 2010 10:19 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh![]()
Mijn oude heli foto's worden ook nog dagelijks bekeken, maar dat komt omdat ze vrij hoog in de resultaten staan bij Google.
Ben je weer terug dan? Beetje toffe tijd gehad daar?quote:Op maandag 1 november 2010 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Dank![]()
Laatst ook een behoorlijke piek gehad omdat een of andere facebook groep naar mijn marathonfoto's verwees.
Autotje maar even aan de acculader gelegd, er is voor het laatst mee gereden in augustus dus een beetje sap zal ze wel prettig vinden
Ik ga geen 20 foto's online gooien bij een nieuwsitem.quote:Op maandag 1 november 2010 08:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Juist niet. Dan kun je er snel doorheenbladeren en alleen die foto's die automatisch direct je aandacht trekken gooi je apart. Daar ga je mee verder. Geen nadenken over 'kan ik hier nog iets van maken' e.d.
Dit weekend terug gekomen. Prachtige tijd gehad, ik kan iedereen aanraden om een bezoekje aan het land te brengenquote:Op maandag 1 november 2010 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ben je weer terug dan? Beetje toffe tijd gehad daar?
quote:Op maandag 1 november 2010 16:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dit weekend terug gekomen. Prachtige tijd gehad, ik kan iedereen aanraden om een bezoekje aan het land te brengen
Met een aygo ga je sowieso niet vooruit.quote:Op maandag 1 november 2010 17:28 schreef Xilantof het volgende:
Krijg, omdat mn aygo voor een beurt moet, als vervangende auto een aygo met automaat... Daar ga je echt niet op vooruit
Zodra ik mijn laptop gefixed heb zal ik eens wat online zetten.quote:
Post jij wel eens foto's danquote:Op dinsdag 2 november 2010 10:17 schreef HMaster-II het volgende:
de nieuwe trend wordt gezet op FOT. We gaan nu allemaal onscherpe foto's posten in het portretfoto-topic. Wel goed dat het wordt gedaan.
Maar zelf ben ik er niet zo gecharmeerd van.
Ik heb niet veel om te posten.quote:
qua vakantie foto's een jaar of 5quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:58 schreef PdeHoog het volgende:
Hoever loop je trouwens inmiddels achter met bewerken, HM2?
Je prio-1's zijn geen prio-1'squote:Op dinsdag 2 november 2010 11:04 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb niet veel om te posten.Heb ook niet zoveel gedaan afgelopen jaar. Moet eens bezig met prio's stellen.
Probleem is alleen dat ik nog ongeveer 15 PRIO-1 prio's heb.
![]()
quote:qua vakantie foto's een jaar of 5Qua fotoshoots een half jaar.
Thanks voor de reminder. Moet de mijne inderdaad nog op wintertijd zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:35 schreef Cryothic het volgende:
even een vraagje... springt mijn Canon 50D automagisch op winter/zomer-tijd?
Of heb ik de hele zomer een uur achtergelopen?
Wel eens mee gespeeld ja. Zou deze software graag hebben gehad in de tijd dat ik nog veel met Flash werkte, maar tegenwoordig vermijd ik Flash liever eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
Hoi! Tijdje geleden dat ik weer eens op Fok! rondstruin... actief dan
Iemand ook al zo in zijn nopjes over Adobe Flash Catalyst? Heb er dit weekend voor het eerst mee gewerkt... wat lekker intuïtief programmaatje zeg. Je hoeft helemaal niks van actionscripts te kennen. Wil mijn portfoliowebsite oppimpen... best wel een aanrader
STOMquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:45 schreef Cryothic het volgende:
[..]
http://www.ishetalweekend.nl/
ze zeggen 'nee'
Flash websites maken was nog irritanterquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel eens mee gespeeld ja. Zou deze software graag hebben gehad in de tijd dat ik nog veel met Flash werkte, maar tegenwoordig vermijd ik Flash liever eigenlijk.Vind Flash-websites echt gruwelijk irritant...
Dat dusquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Thanks voor de reminder. Moet de mijne inderdaad nog op wintertijd zetten.
jaquote:
Ach ja... graag gedaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Thanks voor de reminder. Moet de mijne inderdaad nog op wintertijd zetten.
Jawel, alleen niet snelquote:Op dinsdag 2 november 2010 08:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met een aygo ga je sowieso niet vooruit.
Sorry.
Nog steeds geen Ibiza oid?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet snel
Maar! Net weer m'n eigen Aygo terug. Ze moesten vrij vroeg de voorbanden vervangen....
volgens mij is dat een teken dat ik hem toch echt probeer vlot te krijgen...
Ik zou 't geen 'vooruitgaan' noemen maar eerder 'niet-achteruitgaan'quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet snel
Maar! Net weer m'n eigen Aygo terug. Ze moesten vrij vroeg de voorbanden vervangen....
Moet zo'n arme knul een stukje fietsenquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:09 schreef Chanty het volgende:
Whehehe... belt er net een knakker van het Brabants Dagblad. Hij had een mooie aanbieding voor me: 2 weken de krant voor 0 euro.
Ik: En weet u ook waar ik woon meneer?
Meneer: Ja dat weet ik wel.
Ik: Nou vertel eens.
Meneer: ... [adres] in Tilburg.
Ik: Daar woon ik al heel lang niet meer. Ik woon al heel wat jaartjes in Den Haag.
Heb maar gezegd dat het misschien handig is dat ze mijn gegevens in hun systeem even aanpassen, aangezien ik al vaker ben gebeld/ gemaild voor nop
Ik zou me opgeven, en dan na 2 weken opzeggen met reden "Te late bezorging van oud nieuws over een regio waar ik niet woon."quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:09 schreef Chanty het volgende:
Whehehe... belt er net een knakker van het Brabants Dagblad. Hij had een mooie aanbieding voor me: 2 weken de krant voor 0 euro.
Ik: En weet u ook waar ik woon meneer?
Meneer: Ja dat weet ik wel.
Ik: Nou vertel eens.
Meneer: ... [adres] in Tilburg.
Ik: Daar woon ik al heel lang niet meer. Ik woon al heel wat jaartjes in Den Haag.
Heb maar gezegd dat het misschien handig is dat ze mijn gegevens in hun systeem even aanpassen, aangezien ik al vaker ben gebeld/ gemaild voor nop
Ik heb ze al eens eerder hun hele verkooppraatje laten doen om vervolgens daarna te vragen of ze ook in (toen nog) Hilversum bezorgen. Was ook wel leuk maar had nu geen trek in dat heeeele verhaal dus heb hem maar onderbrokenquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:31 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zou me opgeven, en dan na 2 weken opzeggen met reden "Te late bezorging van oud nieuws over een regio waar ik niet woon."
Je hebt het over de lens? Is een 400mm maar met nikon mount dus heb je niks aanquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zal mijn adres wel doormailen. Zoals je gemerkt heb neem ik alle troep spullen aan die weggaan.
400mm, geen zoom verder? Ik heb een 70-300, ideaal voor het fotograferen van wedstrijden. Alhoewel ik liever een 40-200/300 oid had gehad, dat 70 is net te ver ingezoomd voor als er iets vlak bij de waterkant gebeurd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je hebt het over de lens? Is een 400mm maar met nikon mount dus heb je niks aan.. Ik ook niet echt meer aangezien ik tegenwoordig overal dichtbij genoeg mag komen zodat ik genoeg heb aan mn 17-50
Heb ook een 70-300, zit op 2e body in de tas maar die gebruik ik echt maar zelden.. Laatste keer dat ik 'm actief gebruikte was denk ik met Koninginnedag (en dan voel je je klein in het persvakquote:Op woensdag 3 november 2010 00:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
400mm, geen zoom verder? Ik heb een 70-300, ideaal voor het fotograferen van wedstrijden. Alhoewel ik liever een 40-200/300 oid had gehad, dat 70 is net te ver ingezoomd voor als er iets vlak bij de waterkant gebeurd.
Maargoed, deze lens was een koopje.
2de body? Daar kan ik nu alleen nog maar van dromenquote:Op woensdag 3 november 2010 00:05 schreef Timmos het volgende:
[..]
Heb ook een 70-300, zit op 2e body in de tas maar die gebruik ik echt maar zelden.. Laatste keer dat ik 'm actief gebruikte was denk ik met Koninginnedag (en dan voel je je klein in het persvak).. Sinds ik de 17-50 f/2.8 heb gebruik ik eigenlijk bijna niks anders meer
Dat had ik ook, tot ik 'm had en tot nu toe nog altijd niet veel gebruikquote:Op woensdag 3 november 2010 00:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2de body? Daar kan ik nu alleen nog maar van dromen
Ik weet dat Dark_angelus een 2de body gebruikt voor een tweede lens (die hij ook daadwerkelijk gebruikt) tijdens zijn concerten. Als je ergens op een "rustige" plek bent is het niet zo'n probleem om je lens te verwisselen, maar bij een concert wil je dat niet doen.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat had ik ook, tot ik 'm had en tot nu toe nog altijd niet veel gebruik.. Handig was het wel om te hebben toen mn andere weg was ter reparatie
Daar had ik hem ook voor in eerste instantie, maar ik heb nog maar zelden meer nodig dan 50mm.. Misschien dat ik 'm meer ga gebruiken voor detailshots als ik er een 70-200 f/2.8 opgooiquote:Op woensdag 3 november 2010 00:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet dat Dark_angelus een 2de body gebruikt voor een tweede lens (die hij ook daadwerkelijk gebruikt) tijdens zijn concerten. Als je ergens op een "rustige" plek bent is het niet zo'n probleem om je lens te verwisselen, maar bij een concert wil je dat niet doen.
Ik denk wel dat ik mijn body die ik nu heb (400D) in eerste instantie hou als ik een andere koop (dan waarschijnlijk een 40/50D of een 4/7D). En als ik hem dan ook nooit gebruik verkoop ik hem.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:12 schreef Timmos het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook voor in eerste instantie, maar ik heb nog maar zelden meer nodig dan 50mm.. Misschien dat ik 'm meer ga gebruiken voor detailshots als ik er een 70-200 f/2.8 opgooi
Een week ofzo voor ik die aanvaring had met de persoon die mijn camera gesloopt had, wou ik 'm ook nog te koop zetten.. Weet nu wel beter en zal er altijd 2 blijven hebben, of ik ze nou allebei gebruik of niet..quote:Op woensdag 3 november 2010 00:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik mijn body die ik nu heb (400D) in eerste instantie hou als ik een andere koop (dan waarschijnlijk een 40/50D of een 4/7D). En als ik hem dan ook nooit gebruik verkoop ik hem.
Ik moet er inderdaad ook niet aan denken dat iemand mijn camera sloopt. Zul je net zien dat er echt iets tofs langskomt. Zit ik opgescheept met die X70 van mijn oudersquote:Op woensdag 3 november 2010 00:16 schreef Timmos het volgende:
[..]
Een week ofzo voor ik die aanvaring had met de persoon die mijn camera gesloopt had, wou ik 'm ook nog te koop zetten.. Weet nu wel beter en zal er altijd 2 blijven hebben, of ik ze nou allebei gebruik of niet..
Oh jawel hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 00:10 schreef kanovinnie het volgende:
Als je ergens op een "rustige" plek bent is het niet zo'n probleem om je lens te verwisselen, maar bij een concert wil je dat niet doen.
Jij doet dat wel als je bij de HMH staat, voor bij het podium terwijl er achter je 200 man in een pit staan? Ik zou dat (nog) niet aandurven.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh jawel hoorGeen probleem
Vaak heb ik mijn tas vlak bij me liggen met het objectief al klaar liggend. Gaat heel snel.
Na een aantal keer ben je het gewend en is het in no-time gebeurdquote:Op woensdag 3 november 2010 00:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij doet dat wel als je bij de HMH staat, voor bij het podium terwijl er achter je 200 man in een pit staan? Ik zou dat (nog) niet aandurven.
Bij mij gaat het wisselen van de lensen ook steeds makkelijker. In het begin superrrrr voorzichtig, maar tegenwoordig is het gewoon, erop, draaien, klak, klik klik klik klik.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:30 schreef Timmos het volgende:
[..]
Na een aantal keer ben je het gewend en is het in no-time gebeurd
Ik doe het regelmatig in het Paard van Troje met meer man achter mequote:Op woensdag 3 november 2010 00:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij doet dat wel als je bij de HMH staat, voor bij het podium terwijl er achter je 200 man in een pit staan? Ik zou dat (nog) niet aandurven.
Bij concerten ga ik voor snelheid en draai ik alleen de achterste dop erop. Ik laat wel de zonnekap erop zitten als bescherming aan de voorkant, maar verder gaat-ie zo mijn tas in. Het is dan echt objectief van de cam af, dop van het andere objectief af en op de eerste, objectief in tas, tweede objectief op cam. Ik denk 10-15 seconden? Maar meestal heb ik mijn tas naast me of voor me liggen.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:54 schreef Omniej het volgende:
De grootste hel bij het lenzen wisselen vind ik nog de lensdoppen... Hoe gaan jullie daarmee om eigenlijk? Even van één body uitgaan dus.
Ik bedoel, het wisselen van lenzen op zich kan razendsnel gebeuren en met lichtere objectieven zelfs met één hand, maar ik flikker het gewisselde objectief vervolgens liever niet zonder bescherming de tas in. Juist al die doppen er weer op en af draaien/klikken is het meeste werk elke keer.
Die heb ik er allemaal afgesloopt. Heb gemerkt dat het extra flares oplevert bij concerten en de AF wil af en toe moeilijk doen met die dingen erop.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:25 schreef Marc H het volgende:
En daarvoor heb ik ook een UV filter op mijn lenzen zitten, mocht er wat los door mijn tas gaan stuiteren, zonnekap, bouncekap of iets dergelijks, zit er toch nog bescherming op.
Heb je hem al laten chiptunen dan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet snel
Dat werd mij bij Konijnenberg ook al geadviseerd. Omdat a) de filters te dik zijn en tegen de lens aan komen. b) bij de 24-105 toch kleur verschil op leveren.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die heb ik er allemaal afgesloopt. Heb gemerkt dat het extra flares oplevert bij concerten en de AF wil af en toe moeilijk doen met die dingen erop.
Hoe regelen jullie dat je naar binnen mag met je profi-cam? Meestal mag dat toch als je in opdracht voor een magazine of website werkt?quote:Op woensdag 3 november 2010 01:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die heb ik er allemaal afgesloopt. Heb gemerkt dat het extra flares oplevert bij concerten en de AF wil af en toe moeilijk doen met die dingen erop.
Ik ben vrijwilliger bij http://www.3voor12denhaag.nlquote:Op woensdag 3 november 2010 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hoe regelen jullie dat je naar binnen mag met je profi-cam? Meestal mag dat toch als je in opdracht voor een magazine of website werkt?
Toestemming vragen? Of via FOK! naar zo'n concert gaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hoe regelen jullie dat je naar binnen mag met je profi-cam? Meestal mag dat toch als je in opdracht voor een magazine of website werkt?
Toestemming kun je vergeten bij de grotere concerten. Via FOK! is idd een optiequote:Op woensdag 3 november 2010 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toestemming vragen? Of via FOK! naar zo'n concert gaan.
Kijk, da's nou gaaf,...quote:Op woensdag 3 november 2010 10:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger bij http://www.3voor12denhaag.nl
Vaak kun je bij de kleinere bandjes / concertjes (beetje het onbekendere werk of de kroegjes en zo) wel gewoon je gang gaan met je cam hoorquote:
Mja.. ook bij de Nijmeegse vierdaagse...quote:Op woensdag 3 november 2010 10:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vaak kun je bij de kleinere bandjes / concertjes (beetje het onbekendere werk of de kroegjes en zo) wel gewoon je gang gaan met je cam hoorIn Den Haag bijv. heb je de Supermarkt op de Grote Markt waar met enige regelmaat gewoon onbekende bandjes staan of lokale Haagse ellende. Daar kun je naar hartelust spelen
Hoe word je vrijwilliger bij 3voor12?quote:Op woensdag 3 november 2010 10:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger bij http://www.3voor12denhaag.nl
"Hoi, ik ben P en ik fotografeer graag concerten. Hier heb je wat voorbeeldfoto's. Mag ik voor jullie fotograferen?" en dat stuur je dan naar het mailadres van je lokale 3voor12-sitequote:Op woensdag 3 november 2010 11:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hoe word je vrijwilliger bij 3voor12?
Gefeli! Heb je wat te lezen tijdens de koude avonden in de aanloop tot pakjesavondquote:Op woensdag 3 november 2010 11:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb zowaar wat gewonnen op FOK!
[WIN!] De glossy SINT + cd
Bedankt, en de eerste keer dat ik hier überhaupt wat winquote:Op woensdag 3 november 2010 11:51 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gefeli! Heb je wat te lezen tijdens de koude avonden in de aanloop tot pakjesavond
Roepen dat je heel goed bent en alquote:Op woensdag 3 november 2010 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En vaak is het kleinere circuit ook nog eens leuker dan de grote namen. Je mag meer (soms zelfs op het podium staan) en je hebt na afloop (en soms zelfs vooraf) goed contact met de muziekanten.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vaak kun je bij de kleinere bandjes / concertjes (beetje het onbekendere werk of de kroegjes en zo) wel gewoon je gang gaan met je cam hoorIn Den Haag bijv. heb je de Supermarkt op de Grote Markt waar met enige regelmaat gewoon onbekende bandjes staan of lokale Haagse ellende. Daar kun je naar hartelust spelen
Oldskoolquote:Op woensdag 3 november 2010 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een nieuwe telefoon nodig.
Zal ik deze kopen?
http://www.telecomweb.eu/(...)-5110-origineel.html
Ja, daarom dusquote:Op woensdag 3 november 2010 14:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Oldskool.. Heb ik nog mee rondgelopen voor ik een 3330 kocht
Hmmmm...niet helemaal mee eens. Voor de belevenis is dat idd leuker, maar voor het fotografische kun je beter een tof podium met mooie belichting hebbenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En vaak is het kleinere circuit ook nog eens leuker dan de grote namen. Je mag meer (soms zelfs op het podium staan) en je hebt na afloop (en soms zelfs vooraf) goed contact met de muziekanten.
Mja, via via werkt ookquote:Op woensdag 3 november 2010 13:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En vaak is het kleinere circuit ook nog eens leuker dan de grote namen. Je mag meer (soms zelfs op het podium staan) en je hebt na afloop (en soms zelfs vooraf) goed contact met de muziekanten.
Of LED-belichtingquote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmm...niet helemaal mee eens. Voor de belevenis is dat idd leuker, maar voor het fotografische kun je beter een tof podium met mooie belichting hebbenDat kleine circuit heeft voornamelijk een groot gebrek aan belichting
Of een 3410, die heeft volgens mij zo'n hip knipperend toetsenbordquote:Op woensdag 3 november 2010 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, daarom dusGewoon omdat het kan
Ik heb alleen nog maar buiten gefotografeerdquote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmm...niet helemaal mee eens. Voor de belevenis is dat idd leuker, maar voor het fotografische kun je beter een tof podium met mooie belichting hebbenDat kleine circuit heeft voornamelijk een groot gebrek aan belichting
niks mis met die plaat...quote:Op woensdag 3 november 2010 14:22 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog maar buiten gefotografeerd.. VanVelzen en Djumbo
.. Baal wel dat Scheldepop hier niet meer doorgaat, zou 't opzich wel vaker willen proberen
![]()
[ afbeelding ]
Baggerbewerking, maar is in het archief duiken en wat foto's er vantussen plukken en opnieuw bewerken
Ach, dat merken we tegen die tijd wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:00 schreef Doodkapje het volgende:
... Jummie, ben benieuwd of dit waar is en wat het echt gaat kosten
Nikon D800
3800 euro toch? Succes met sparenquote:Op woensdag 3 november 2010 17:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ach, dat merken we tegen die tijd wel.
Ik ga maar eens sparen van een 1DMIV
Ja, het duurt nog wel even voordat hij er is. Maar goed, gewoon voor het idee.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
3800 euro toch? Succes met sparen
Oef... ik hoop dat die D800 dan niet over de 2,5k gaatquote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
3800 euro toch? Succes met sparen
quote:Op woensdag 3 november 2010 17:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja, het duurt nog wel even voordat hij er is. Maar goed, gewoon voor het idee.
Al denk ik dat er eerst een tweede 1DM2 naast komt, aangezien ik m'n 40D verkocht heb en m'n vriendin haar 50D angst vallend verstopt heeft voor het geval ik hem toch mee wil nemen naar concerten
Oh da's vies! Hij was zo mooi schoonquote:Op woensdag 3 november 2010 17:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb het trouwens voor elkaar gekregen om mijne naar rook te laten stinken
Stomme pompoen! Heeft gewoon mijn camera laten stinken.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oh da's vies! Hij was zo mooi schoon
Ligt gevoelig misschien voor de wat doorgewinterde FOT'ersquote:Op woensdag 3 november 2010 17:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ander onderwerp, is er animo voor een FOT! meet? Lijkt mij iig wel tof
Hmm, ja.. Ongevallen is meer mijn dingquote:Op woensdag 3 november 2010 14:44 schreef Uncle het volgende:
[..]
niks mis met die plaat...![]()
en zoiets zie ik liever dan bijvoorbeeld een auto ondersteboven in de berm, maar dat is uiteraard persoonlijk
Die van mij stinkt met regelmaatquote:Op woensdag 3 november 2010 17:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb het trouwens voor elkaar gekregen om mijne naar rook te laten stinken
Nare meets in het verleden geweest?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ligt gevoelig misschien voor de wat doorgewinterde FOT'ers
Maar ik ben voor
Mwah, die rooklucht vind ik niet echt lekker als ik eerlijk ben. Ik rook ook niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:27 schreef Timmos het volgende:
[..]
Die van mij stinkt met regelmaat.. Maar dat ruikt gewoon lekker
..
Stom trouwens dat je de quote knop niet meer kan tabben en multiquoten
FOT RELLENquote:Op woensdag 3 november 2010 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nare meets in het verleden geweest?
We houden het lekker luchtigquote:
Ik rook ook niet, maar brandlucht vind ik niet ergquote:Op woensdag 3 november 2010 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nare meets in het verleden geweest?
[..]
Mwah, die rooklucht vind ik niet echt lekker als ik eerlijk ben. Ik rook ook niet.
Yeahquote:Op woensdag 3 november 2010 17:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
We houden het lekker luchtig
Met een schok jaquote:
De meesten hier hebben toch wel een portie humor?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
We houden het lekker luchtig
Hallo.... het is FOT hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 17:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De meesten hier hebben toch wel een portie humor?
P wel, ik wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De meesten hier hebben toch wel een portie humor?
Welk boek kwam die uit?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jumjum! Gisteren had ik een kabeljauwstoofpot van Jamie Oliver. Ook erg lekker
quote:
Eerstequote:
Yay, ik mag ook vanavond.. Net uitnodiging gehad voor exclusieve brandweeroefeningquote:Op woensdag 3 november 2010 16:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond lekker relaxte iig fotograferen. Jon Allen
Leuk!quote:Op woensdag 3 november 2010 17:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yay, ik mag ook vanavond.. Net uitnodiging gehad voor exclusieve brandweeroefening
Das niet de eerste hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 17:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Eerste![]()
Jamie - Jamie Oliver.
Veel plezierquote:Op woensdag 3 november 2010 17:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yay, ik mag ook vanavond.. Net uitnodiging gehad voor exclusieve brandweeroefening
Neh..da's me te ver weg voor een stel afzeggersquote:
quote:Op woensdag 3 november 2010 17:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Neh..da's me te ver weg voor een stel afzeggersincluding me af en toe
![]()
Oh, ach ik heb er drie ofzo.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das niet de eerste hoorJE hebt daarvoor nog The Naked Chef, Happy days met The naked chef, The naked chef is terug, Jamie's Dinners, Jamie's Italie
Maar hij staat in de kast. Ik zal hem van het weekend eens bekijken
Klinkt goedquote:Op woensdag 3 november 2010 17:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oh, ach ik heb er drie ofzo.
Maar was lekker, beetje courgette, witte wijn, bosui, beetje melk, citroen, prei, lekker laten stomen een tijdje beetje vis erbij![]()
Ze hebben wel indruk gemaakt hequote:
The naked chef is terug?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das niet de eerste hoorJE hebt daarvoor nog The Naked Chef, Happy days met The naked chef, The naked chef is terug, Jamie's Dinners, Jamie's Italie
Maar hij staat in de kast. Ik zal hem van het weekend eens bekijken
Alles wat in 5 minuten te maken is en lekker is maakt indrukquote:
Geduld? Wat is dat?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
Koken is verdomd leuk
Alleen een vriendin die geen geduld heeft niet.
Ik denk t niet... Hij zegt dat de d4x eerder uit komt. Dat is, gezien de zeer regelmatige releases van Nikon, onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:00 schreef Doodkapje het volgende:
... Jummie, ben benieuwd of dit waar is en wat het echt gaat kosten
Nikon D800
Bij mij is het andersom. Lekker eten is leuk, lang er mee bezig zijn niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
Koken is verdomd leuk
Alleen een vriendin die geen geduld heeft niet.
Dat dusquote:Op woensdag 3 november 2010 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij mij is het andersom. Lekker eten is leuk, lang er mee bezig zijn niet.
Teminste, als ik voor mezelf kook. Voor een groep vind ik het wel weer leuk om wat langer bezig te zijn.
Het licht kan inderdaad beroerd zijn. Daar zitten vaak een paar stops verschil tussen de kroegjes en de kleinere zalen. De grote podia is wat dat betreft pure luxe. Dus nog lichtsterkere lenzen meenemen, ik heb niet voor niks een 1.4/85 in bestelling.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is dat niet al erg ver ingezoomd?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het licht kan inderdaad beroerd zijn. Daar zitten vaak een paar stops verschil tussen de kroegjes en de kleinere zalen. De grote podia is wat dat betreft pure luxe. Dus nog lichtsterkere lenzen meenemen, ik heb niet voor niks een 1.4/85 in bestelling.
Hoe bevalt je 50mm totdusver?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat niet al erg ver ingezoomd?
Die primes zijn trouwens wel apart. Sommige dingen die ik wil fotograferen gaat totaal niet, andere dingen gaan als een tiet.
Ik heb ook nog een 1.7/50. En een 2.0/35. En opgeslagen nog een 1.2/55, maar die is me wat te extreem en heeft vooral een lelijke bokeh.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat niet al erg ver ingezoomd?
Die primes zijn trouwens wel apart. Sommige dingen die ik wil fotograferen gaat totaal niet, andere dingen gaan als een tiet.
Hoelaat kan ik aanschuiven?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yeah
[..]
Met een schok jaMaar nu koken
Varkensfilet die 18 uur in een soort van pekelbad heeft gelegen met een appeluien-sausje, gebakken krieltjes en rode kool
Best goed! Ik heb mijn halloweenfoto's er mee gemaakt. Verder nog niet echt iets.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:20 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hoe bevalt je 50mm totdusver?
Had ik net ook, maar toen ik in dat tekstvak klikte kwam het opeens tevoorschijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:23 schreef taxibabe het volgende:
Zo wat gaat het ineens hard hier!
Vandaag te horen gekregen dat ik voorlopig er even 8 uur erbij krijg op mijn oude afdelingEn vanavond mijn eerste avondvergadering. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Oh en wat is reageren kut bij de nieuwe layout, ik kan niet meer previewen met de smileytekentjes erbij. Ik ken al die codes niet uit m'n kop.
Maar het schermpje met alle beschikbare smileys is weg..quote:Op woensdag 3 november 2010 18:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Had ik net ook, maar toen ik in dat tekstvak klikte kwam het opeens tevoorschijn.
Testquote:Op woensdag 3 november 2010 18:26 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Maar het schermpje met alle beschikbare smileys is weg..
Oh verrek, ik zie het! Gelijk maar even vastgezet.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:32 schreef problematiQue het volgende:
je kunt het ook gewoon standaard aan zetten in de opties.
Zet 'm eens op f2 en maak een portret. Al eens geprobeerd? Levert een erg mooi effect op.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Best goed! Ik heb mijn halloweenfoto's er mee gemaakt. Verder nog niet echt iets.
Was ook het eerste wat ik deedquote:Op woensdag 3 november 2010 18:35 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oh verrek, ik zie het! Gelijk maar even vastgezet.
Hoezo f2? Ik ga het wel proberen trouwens!quote:Op woensdag 3 november 2010 18:36 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zet 'm eens op f2 en maak een portret. Al eens geprobeerd? Levert een erg mooi effect op.
Ja, niet per sé f2. Maar gewoon flink openquote:Op woensdag 3 november 2010 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo f2? Ik ga het wel proberen trouwens!
Hierom:quote:Op woensdag 3 november 2010 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo f2? Ik ga het wel proberen trouwens!
Nou, niet helemaal, maar toen ik in de Filippijnen zat (paar weken terug) heb ik er wel aan gedacht een klein uitstapje naar China te maken, domweg omdat het zo goedkoop vliegen is vanaf daar. Zit je voor 30 of 40 euro in Hong Kong en voor 90 o.i.d. in Beijing. Zou op zich niet onaardig zijn geweest.quote:
Checkquote:
't Is al opquote:
SpareRibs á la PdeHoogquote:Op woensdag 3 november 2010 22:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
't Is al opMaar je bent op een later tijdstip vast welkom
Voor een paar tientjes heb je op tweakers een tweedehandsje. Zou niet teveel moeite doenquote:Op woensdag 3 november 2010 21:53 schreef Erasmo het volgende:
Dilemma: De backlight van mijn laptop is kapot, koop ik een goed beeldscherm zodat ik hem thuis kan gebruiken of ga ik hem proberen te vervangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |